Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Depay kan gewoon meedoen tegen Roda JC Kerkrade

Laatste update:

PSV boekte zaterdag de zevende zege op rij in de Eredivisie. De ploeg van Phillip Cocu won met 1-2 van Vitesse dankzij doelpunten van Jürgen Locadia en Memphis Depay. Laatstgenoemde loopt echter het risico even af te moeten haken bij zijn club. Hij was in Arnhem slachtoffer van een elleboogstoot van Renato Ibarra. Volgens Voetbal International heeft Depay mogelijk zijn oogkas gebroken.

/

Het incident voltrok zich zo’n twintig minuten voor het einde. Depay kreeg de elleboog van Ibarra vol op het oog en liet zich met een pijnlijk gezicht wisselen voor Luciano Narsingh. Na afloop werd Depay naar het ziekenhuis gebracht, waar foto’s werden gemaakt. De vrees bestaat nu dat hij een gebroken oogkas heeft opgelopen na de actie van Ibarra.

Dienstdoend arbiter Kevin Blom zei na afloop van de wedstrijd dat Ibarra een rode kaart had verdiend voor zijn vergrijp. De aanvaller had slechts één doel en dat was Depay te raken, concludeerde de scheidsrechter. Hij deed het voorval tijdens het duel af met een vrije schop, maar de tuchtcommissie maakt wellicht werk van de gebeurtenissen.

Update 16 maart 00.10 uur - Depay loopt barstje in oogkas op na elleboogstoot van Ibarra
PSV heeft via Twitter bevestigd dat Memphis Depay een barstje in zijn oogkas heeft overgehouden aan de wedstrijd tegen Vitesse. Met nog zo'n twintig minuten op de klok deelde Renato Ibarra een elleboogstoot uit aan de aanvaller van PSV. Die werd gewisseld voor Luciano Narsingh en na afloop naar een ziekenhuis gebracht. "Daaruit is naar voren gekomen dat er een barstje zit in de oogkas. Operatief herstel is niet nodig. In de loop van de week wordt bekeken hoe het herstel er precies uit zal zien", laat de club op voorspraak van de medische staf weten.

Update 20 maart 17.22 uur - Depay kan gewoon meedoen tegen Roda JC Kerkrade
Memphis Depay kan zaterdag gewoon in actie komen tegen Roda JC Kerkrade. De aanvaller van PSV is onderzocht in het ziekenhuis en heeft te horen gekregen dat zijn oogkas niet is beschadigd. Dat meldt Voetbal International. PSV speelde dit seizoen al twee keer eerder tegen Roda (beker en competitie) en verloor beide duels. De ploeg van Phillip Cocu heeft dus iets recht te zetten.

Moet Renato Ibarra geschorst worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zonde voor hem. Ik denk niet dat Ibarra het bewust deed, zag er wel klunzig uit

15 maart 2014 om 23:24

Niet bewust??? Zelfs Hans Anders zag dat hij uithaalde man...

15 maart 2014 om 23:25

Hoho, specsevars he, daar is die reclame altijd van

15 maart 2014 om 23:31

Ja maar Hans ziet het Anders ;-P

15 maart 2014 om 23:36

Duidelijk bewust, normaal gesproken kan de tuchtcommissie er toch niks aan doen als het al gezien is?
Of kan het nu wel omdat het (mogelijk)lichamelijk letsel tot gevolg heeft

15 maart 2014 om 23:51

Het gaat er om hoe een voorval wordt beoordeeld. Blom heeft tijdens de overtreding iets anders dan de elleboog geconstateerd, dus is de elleboogstoot niet beoordeeld, wat zeer waarschijnlijk zal leiden naar een vooronderzoek.
Mag van mij zeker wel een wedstrijd of 4/5 toekijken. Totaal geen oog voor de bal, maar ging er puur voor om Depay te blesseren.

16 maart 2014 om 00:21

Wat heeft hij dan wel gezien? Want een elleboog was het enige wat te zien was

16 maart 2014 om 00:42

Schandalige elleboog, minimaal 4 wedstrijden. Zuur voor depay, leuke voetballer

16 maart 2014 om 01:30

Je bent NEC'er en vindt alles wat vitesse doet slecht, niet erg maar doe niet alsof wat je zegt allemaal waar is want je zegt alle dingen puur uit haat.

16 maart 2014 om 03:32

Ik vind Vitesse en NEC allebei niks.. Duidelijke bewuste elleboog... 5 wedstrijden..

16 maart 2014 om 07:49

Heeft de scheids nog geel gegeven?
Die kerel moet minstens 3 wedstrijden geschorst worden

16 maart 2014 om 09:22

Nee hij had al geel dus dan was het alsnog 2x geel is rood geweest

17 maart 2014 om 11:49

lichamelijk letsel is geen reden om een eerdere beslissing te herzien.
Dit kan alleen als het niet beoordeeld is door de scheidsrechter.
Dat moet dus blijken uit het wedstrijd rapport.

Als er geen melding van is, dan is het niet waargenomen en kan de commissie aan het werk.

17 maart 2014 om 11:52

Wedstrijd of 9, wat een idioot zeg

15 maart 2014 om 23:27

Lekker dit vorige keer dat we tegen Vitesse mochten ging Havenaar ook al tekeer. Wat is het met die ploeg.

17 maart 2014 om 13:06

indien Blom het niet beoordeeld heeft zal Ibarra wel ongeveer een wedstrijd of 4 moeten brommen. Dit soort acties horen niet in het voetbal thuis..

18 maart 2014 om 13:14

Wil ik niet heel veel zeggen maar als objectieve buitenstaander(dus geen voorkeur voor een club) zie ik in jou vergelijking 2 variabelen(bruma en Lens) en ééén constante factor(mathijsen).
tel daarbij het incident met Janmaat en Mathijsen ook nog eens op. Dan zijn dit toch al 3 incidenten waar de heer Mathijsen bij betrokken is in een klein jaartje.

Los van dat, Lens en Bruma hebben nooit samengespeeld naar mijn weten. Dus de kans dat Bruma beïnvloedt is door Lens lijkt mij nihil.

19 maart 2014 om 09:31

Mathijssen is sowieso een heel naar mannetje, mensen willen hem nog wel is vergeven omdat hij al wat ouder en 'wijzer' is. Deze opa kan het allemaal niet meer aan en moet op deze manier de niks met voetbal te maken heeft zijn tegenstanders afstoppen... Doet ie in t veld ook vaak.

Jammer voor Ibarra dat hij niet geschorst wordt, ik blijf erbij dat Vitesse hem moet schorsen voor deze schandalige actie. Zeker omdat de tuchtcommissie een wassen neus is.

20 maart 2014 om 18:30

Mathijsen is inderdaad een naar pestventje, ook voordat Lens boos werd (waar ik het niet mee eens ben en ook erger vind) gaf hij hem een harde en zinloze elleboog, daarom was Lens zo boos.

15 maart 2014 om 23:29

Dacht eerst ook niet dat het een bewuste was. Maar hij haalt op moment van raken toch wel even zijn elleboog door. Schorsing op beelden zou terecht zijn. Hopelijk voor depay niets ergs, zie hem graag op het wk

16 maart 2014 om 00:20

Vind het helemaal niet bewust. Ik denk dat hij gewoon springt voor de bal, dan iets in zn rug voelt waardoor hij zn hoofd en bovenlichaam naar voren beweegt (dat zie je duidelijk op de beelden) hierdoor gaat zn elleboog, door de beweging van het bovenlichaam naar voren, automatisch schuin naar achteren waardoor hij Depay ongelukkig raakt. die probeert te koppen, wat ibarra waarschijnlijk voelt.

Misschien dat er nog gesproken kan worden van gevaarlijk spel, en dat daaruit dan 1 a 2 wedstrijden schorsing volgen maar meer niet!

16 maart 2014 om 00:38

Nee, hij floot voor een andere overtreding. En ook het omhoogbewegen van de elleboog is en kan niet anders dan bewust zijn. 4 a 5 wedstrijden schorsing.

16 maart 2014 om 02:31

jij vindt het niet bewust??,

Kijk dan maar eens goed naar de beelden.
Op het moment dat hij bij Depay is gaat zijn arm ineens naar voren om de man te raken.
Dus gewoon een bewuste.
Denk wel dat de scheids hier net niet goed het zicht op had.
Voor mij mag dit 4 wedstrijden zijn.
En nee ik ben geen psv fan.

Maar goed dat is mijn mening

16 maart 2014 om 03:28

@stravven

Goede argumentatie man.

15 maart 2014 om 23:29

Het zag er inderdaad niet bewust uit, tenminste het is niet zo dat hij met zijn armen aan het zwaaien was. Hij maakte zich wel breed dat dan weer wel.

15 maart 2014 om 23:37

Als je nou zegt dat hij niet bewust met zijn elleboog naar voren gaat, kan ik er nog een beetje mee inkomen. Maar als je gaat zeggen dat ie niet bewust mrt zn arm zwaaide...sorry hoor maar dan heb je een andere wedstrijd gezien zeg. Dit geval typeerde zich juist als elleboogstoot doordat ie met zn elleboog doorhaalde toen ie Depay raakte

16 maart 2014 om 00:52

Hij beweegt zijn elleboog omhoog in de richting van het gezicht van Depay. Sorry, maar onbewust is dat niet te noemen. 5 wedstrijden ernaast zetten om over zijn zonden na te denken.

16 maart 2014 om 08:14

Het was zeker bewust. Je ziet op de beelden duidelijk dat zijn elleboog plotseling met veel kracht omhoog gebracht wordt richting het gezicht van Depay. Dat kan niets anders zijn dan een bewuste elleboog.

15 maart 2014 om 23:46

niet bewust......
Ik weet niet wat jij drinkt maar stop er maar mee want ik denk dat je je niet bewust bent van de onzin die je hier post.

16 maart 2014 om 10:13

Hahaha

16 maart 2014 om 00:27

Bosz zal ook Ibarra wel een lieve jongen vinden.

16 maart 2014 om 07:47

Inderdaad denk ik niet hij doelbewust op zn oog mikte want hij keek niet specifiek naar depay alleen hield hij zijn elleboog wel met aangespannen arm hangen in de hoop iets te raken.. Maar je weet het elleboogstoot 3 wedstrijden kijk maar naar pelle (die heeft er 4 waarvan een al voorwaardelijke straf was)

16 maart 2014 om 17:23

Nu wil ik wel weten wat de knvb doet aangezien ze bij pelle 4 wedstrijden schorsing hebben gegeven en ibarra geeft een elleboog stoot die een behoorlijke blessure oplevert dus ik denk dan aan 6 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk

17 maart 2014 om 11:54

De Knvb mag niet een beoordeling zwaarder maken door te kijken naar het leed wat ergens uit ontstaan is. Pelle heeft 4 wedstrijden omdat hij er nog 1 voorwaardelijk had openstaan. Ibarra heeft naar mijn weten geen openstaande voorwaardelijke schorsingen, dus 3 en 1 voorwaardelijk zal gewoon de eis worden ,indien de commissie iets kan doen.

Ik neem aan 4 wedstrijden schorsing voor Ibarrra (was het toch heh!?!)

15 maart 2014 om 23:29

Wat mij betreft 6. Pellè deed hetzelfde, maar dan minder hard en heeft eigenlijk te weinig wedstrijden gekregen (zonder de voorwaardelijke straf van de kopstoot).

15 maart 2014 om 23:32

Als ik m oest beslissen dan hoeft hij dit seizoen niet meer te spelen, maar ik ben niet objectief ;-)

15 maart 2014 om 23:35

Pelle deed helemaal niet hetzelfde. Wat Pelle deed was nog schofteriger. Bij hen was toen de bal niet eens in de buurt.

16 maart 2014 om 01:03

Of de bal wel of niet in de buurt is, is niet relevant bij een overtreding waar de intentie er niet is om de bal te raken

16 maart 2014 om 07:49

Oke dus als je een kopduel aan gaat is de bal niet in de buurt hahaha volgens mij was dit een soort gelijk geval alleen kan ibarra goed mikken heel knap om langs die neus van depay te komen en zn oog te raken

17 maart 2014 om 02:36

Lol wat? Mag ik je herinneren aan het feit dat Depay een scheurtje in zijn oogkas heeft? En Veltman niks? Realiteitszin door clubvoorkeur weer ver te zoeken. Schofteriger, pfoe. Slaat bijna zijn hoofd doormidden man!

18 maart 2014 om 13:19

Dus een schorsing moet op basis van blessureleed?

20 maart 2014 om 10:35

@powned_nl @ jeffroo_

Natuurlijk is het wel van belang of de bal in de buurt is! Je kan een kopduel verkeerd ingaan met je elleboog. Dit is een erge overtreding maar je bent iig zelf ook nog bezig om daarnaast dat luchtduel te winnen. Pelle ging gewoon puur voor het pijn doen van Veltman. Had niks met een duel te maken. Dan maakt het niet uit of je iemand daarbij blesseerd of niet. Het gaat om de intentie. Er raken toch ook mensen geblesseerd bij een legitieme blocktackle bijvoorbeeld. Schade is geen maat voor straf.

17 maart 2014 om 15:03

Ik ga even advocaat van de duivel spelen, maar moeten we dit soort overtredingen niet veel harder aanpakken dan 4 wedstrijden. En dat het nu vitesse is, de volgende keer Ajax of PSV maakt me geen donder uit. Als je dit soort gedrag tijdens een avondje stappen vertoond ga je in de bak voor zware mishandeling, met voorbedachte rade. Dit ernstig gemene spel kun je alleen maar aanpakken door hoge straffen te geven. (een half seizoen schorsen wat mij betreft!, klinkt veel maar ik denk dat alleen op die manier dit gedrag weg gaat op het voetbalveld)

Lekker is dat .... hopelijk zal de tuchtcommisie er werk van maken

16 maart 2014 om 10:46

De tuchtcommissie? Eigenlijk moet Vitesse zelf hier al werk van maken. Dit is toch gewoon mishandeling, wat een malloot is dit. Ik vind dat de clubs zelf al op moeten treden tegen dit soort wangedrag van hun spelers.

Ai, klinkt niet goed. Weet iemand hoelang dit evt zou kunnen duren?
Het is bijna jammer dat we een overtreding meekregen na die actie van Ibarra. Aangezien hij nu niet meer geschorst kan worden toch? Doordat Blom de actie heeft beoordeeld?

15 maart 2014 om 23:28

Nee dat is als hij geel geeft (volgens mij) maar hij floot er überhaupt niet voor toch!?!

15 maart 2014 om 23:31

Nee, gaat erom of het gezien is. En aangezien het beoordeeld is met een vrije trap, is het gezien.

15 maart 2014 om 23:38

Maar zoals in het artikel staat kan de tuchtcommissie er misschien wel nog wat mee doen.
Tenminste dat lijkt mij logisch want als je lichamelijk letsel overhoud hier aan(een bewussie) dan zou je gewoon geschorst moeten worden.
Anders lekker aangifte doen, ik vind dit niet een gevalletje ''risico van het vak''.

16 maart 2014 om 00:40

Er werd volgens mij gefloten voor een andere overtreding, maar dat terzijde. Ook al is het beoordeeld door de scheidsrechter, in sommige gevallen kan de tuchtcommisie die beslissing overrulen(ook bij onterechte rode kaarten bijvoorbeeld), ik denk dat dit, door de aard van de overtreding en ook door de gevolgen, al mogen de gevolgen eigenlijk niet meetellen, ook in dit geval geldt.

16 maart 2014 om 08:18

@azet, niet juist. Blom heeft een overtreding bestraft, als hij niet heeft genoteerd dat het een elleboog was, is hij er alsnog aan. Volkomen terecht overigens!

16 maart 2014 om 12:15

Dus een beetje hetzelfde geval als dat iemand rood heeft gehad, maar de scheids dit niet op het wedstrijd formulier zet.(dan telt rood niet)
Zo kan hij alsnog geschorst worden als hij geen elleboog op het wedstrijdformulier heeft gezet.

15 maart 2014 om 23:29

Ligt eraan hoe het hersteld en welk deel is gebroken denk ik. Hij zal sowieso een aantal wedstrijden met een masker moeten gaan spelen.

16 maart 2014 om 00:46

Zelfs masker is bij een scheurtje niet altijd nodig. De Vrij brak ooit zijn oogkas en was 3 wedstrijden uitgeschakeld en daarna zonder masker

16 maart 2014 om 01:38

Oh nou ja hopen dat het mee valt, een scheurtje klinkt toch ook al anders dan gebroken. 2 wedstrijden kan ik nog mee leven, thuis tegen Roda en Groningen moet ook zonder Depay wel lukken denk ik, maar uit tegen Heerenveen hebben we hem echt weer nodig!

16 maart 2014 om 07:50

Als het kwaad wil loop die over 2 maanden met zo'n zelfde bril als edgar davids die had een los stukje bot in zijn oogkas

De man in vorm bij Psv. Hopelijk kan hij volgende week gewoon spelen, al is het met een beschermend masker.

Ibarra had al geel toch? Dan kan je toch geen schorsing meer krijgen??

15 maart 2014 om 23:26

Volgens mij had hij niet voor deze situatie een gele kaart gekregen. In dat geval kun je nog wel een schorsing krijgen. Als Blom hem hier een gele kaart voor gegeven heeft, heeft hij de situatie al beoordeeld en kan hij geen schorsing meer krijgen.

15 maart 2014 om 23:32

Oh oké, bedankt voor de info!

15 maart 2014 om 23:40

Maar Blom heeft toch wel gefloten en een vrije trap aan PSV gegeven? Dus dan heeft hij de situatie ook beoordeeld.

Dus dan zou je zeggen dat hij niet alsnog een schorsing kan krijgen.

15 maart 2014 om 23:52

@jackbrown

Daar kon je wel eens helemaal gelijk in hebben......
Opzet is trouwens toch al zo moeilijk te bewijzen, ja zelfs in deze situatie...... maar goed zag er niet lekker uit en Ibarra heeft wbt opzet de twijfel tegen hem.....

16 maart 2014 om 00:42

In de herhaling is te zien dat hij zijn elleboog omhoog beweegt. Voor Blom is dit niet te zien, en dus ook niet mogelijk om te beoordelen, en ik denk ook niet dat de grensrechter dit gezien heeft. Ik denk dat de tuchtcommissie hier zeker wel iets mee gaat doen, anders vinden ze echt wel een manier.

16 maart 2014 om 03:16

blom fluit voor een overtreding die er na gebeurt. ik denk dat hij het niet heeft gezien.dus kan hij wel geschorst worden.

16 maart 2014 om 09:47

Er is niet eens voor deze situatie gefloten, er werd namelijk gewoon doorgespeeld.

16 maart 2014 om 07:54

De regel is als er een overtreding is begaan van deze aard en de scheidsrechter geen kaart geeft (dus alleen een vrije trap) de tuchtcommissie een vooronderzoek kan starten
, wanneer scheidsrechter hier een gele kaart voor had getrokken gad de zaak afgedaan geweest en dus niet beroepbaar voor de ABV

16 maart 2014 om 09:47

Blom heeft dit hier niet eens een vrije trap voor gegeven, hij liet gewoon doorspelen.

Dit zou wel heel zuur zijn, en dat gaat waarschijnlijk punten kosten...

15 maart 2014 om 23:37

Dat zou dan het terechte gevolg zijn van de afwezigheid van Depay. Al die punten inleveren die jullie gestolen hebben de afgelopen weken, inclusief vandaag. Los daarvan mort dit wel een fikse schorsing worden mochten ze de conclusie trekken dat het met opzet was, al is dat soms lastig beoordelen.

16 maart 2014 om 00:14

Wat een slechte verliezer ben jij. Psv heeft hier helemaal niets gestolen. Ga huilebalken op die Velthuizen die daar geweldig stond te keepen. Vitesse mocht blij zijn dat Ibarra hier niet gewoon een terechte rode kaart ontving. En dat Psv niet nog een pingel kreeg. Aangezien van der Struijk zijn armen niet inhield toen ie de bal met zijn arm raakte.

16 maart 2014 om 14:07

als dat al penalty's zijn is het voetbal echt verziekt. Er moet een overtreding gemaakt zijn en er moet moedwillig met de hand naar de bal gegaan zijn. Was dus totaal niet aan de orde. Contact is niet automatisch een penalty..

17 maart 2014 om 10:11

Als je ten val word gebracht, ook al is dat door het lichtste contact is het een penalty.

Hij was inderdaad wel makkelijk gegeven maar er is zeker contact.

Verder hebben we geen punten gestolen afgelopen weken, dus eerder zeggen dat het geluk een beetje aan onze kant staat na de 1ste seizoenshelft waarbij alles tegen zat.

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Zo zie je maar.

17 maart 2014 om 11:51

''als je ten val word gebracht, ook al is dat door het lichtste contact is het een penalty.''
Meen je dit nou? Is het nou een sport of is het een bezigheid van mietjes? Het moet een overtreding zijn, niet een contact waardoor je ten val komt. Precies dit verziekt het Nederlands voetbal en precies daarom kunnen wij Europees geen potten meer breken. We voetballen als mietjes die bij het minste of geringste al afgebluft zijn. Is er een ploeg die strijd levert en hard voetbalt, dan vallen we af. Dat kun je aan alle recente resultaten zien die Nederlandse ploegen gehaald hebben de laatste seizoenen.

17 maart 2014 om 11:52

"als je ten val word gebracht, ook al is dat door het lichtste contact is het een penalty. " Deze zin slaat werkelijk helemaal nergens op. Je kunt zien dat Willems veel te graag naar de grond gaat, een belachelijke actie die ook jij als psv supporter zou moeten afkeuren. Maarja, psv-bril he...

Ontopic: Hoop voor psv dat Depay er snel weer bij is, anders zullen ze ongetwijfeld averij oplopen

17 maart 2014 om 12:12

He, wat een frustratie omdat Vitesse alweer geen kampioen wordt. Wat was het doel, binnen drie jaar na aantreden van Jordania? Het blijft toch een subtopper hè, dat clubje van jou. En als het dan niet lukt met voetbal, dan wordt er maar geschopt en geslagen. Mooi hoor, echt een club om fan van te zijn.

Maar goed, het lijkt me vrij duidelijk dat dit gewoon een bewuste zware overtreding was. Het is gewoon schofterig en buitengewoon vreemd dat Viteese zelf niet optreedt tegen deze beunhaas.

18 maart 2014 om 10:09

Misschien dat jij zo'n simpele bent die denkt dat Vitesse kampioen zou worden, maar onder de supporters was dat nooit de verwachting. En de frustratie zit hem daar dus ook duidelijk niet in, beunhaas dat je bent, maar in het feit dat de Nederlandse competitie door dit soort dingen een kleuterklasje is, een speeltuin voor mietjes. En dat eeuwige goedpraten er van omdat het "volgens het boekje" is, wordt ik al helemaal niet goed van. Er staat nergens dat je bij het minste contact al recht hebt op een vrij trap, laat staan penalty.

16 maart 2014 om 00:18

Mwaa de komende 2 wedstrijden zijn thuis tegen Roda en Groningen. Beide nou niet echt ploegen in vorm, ik denk dat PSV ook zonder Depay deze wedstrijden wel moeten kunnen winnen, Bakkali gewoon weer eens een kans geven. Al hoop ik uiteraard dat hij volgende week gewoon met een masker weer mee kan doen.

Wedstrijden in kleine delen gezien, maar een oogkas breek je niet zomaar, dan zeg ik wel minimaal 5 wedstrijden hoor.

Zal nog wel een fikse schorsing worden voor Ibarra als de aanklager hier een onderzoek naar gaat starten. Meende op het moment zelf dat het wel meeviel, maar als zijn oogkas daadwerkelijk gebroken is, is er wel meer gebeurd dan alleen een ''ongelukje''.

15 maart 2014 om 23:31

Dat slaat nergens op. Dus je kan nooit iets perongeluk breken? Het feit dat er iets gebroken is impliceert opzet?

15 maart 2014 om 23:37

Perongeluk? ? Als je het mij vraagt wildd hij hem met opzet raken. De laatste beweging van hem was duidelijk omhoog met zijn elleboog om door te slaan

15 maart 2014 om 23:40

Ik snap je punt volledig, maar dat doet niets af aan t feit dat t wel met opzet was. Dat t gebroken is benadrukt wel hoe hard ibarra doorhaalde met zn elleboog. Vandaar waarschijnlijk ook de eerste reactie

15 maart 2014 om 23:40

Wil je iets breken moet er toch een behoorlijke kracht aan te pas komen.
Ja sommige mensen breken eenmaal dingen sneller maar zo'n geval lijkt hij mij niet.

Blom deed het voorval tijdens het duel af met een vrije schop, maar de tuchtcommissie maakt wellicht werk van de gebeurtenissen.

Als hij een vrije trap geeft zou je zeggen dat hij de situatie heeft beoordeeld.

Hoe kan hij dan na afloop van de wedstrijd zeggen dat Ibarra een rode kaart had verdiend voor zijn vergrijp.
De aanvaller had slechts één doel en dat was Depay te raken, concludeerde de scheidsrechter.

Waarom dan niet direct rood??

15 maart 2014 om 23:44

Misschien omdat hij na afloop van de wedstrijd videobeelden heeft bekeken en heeft gezien dat hij de situatie verkeerd heeft beoordeeld.

Tijdens de wedstrijd was het vanuit zijn gezichtspunt waarschijnlijk niet goed te zien, of hij heeft niet goed gekeken. Maar na het zien van de videobeelden uit andere oogpunten concludeert hij dat het dus wel een rode kaart zou moeten zijn

16 maart 2014 om 03:20

hij fluit volgens mij voor een overtreding die daarna gebeurt. dus kan hij en hopelijk geschorst worden. ik heb ook het idee dat hij het ook niet heeft gezien omdat hij de bal alweer volgt.

In elke wedstrijd weer belachelijk veel onsportief gedrag. Eerst die belachelijke acties van een paar Vitesse spelers, de 'vecht'partij bij Heracles-Roda. Respect is ver te zoeken op de Nederlandse velden.

15 maart 2014 om 23:33

Ach ze staan onder hoogspanning door de druk en generen zich voor hun eigen onkunde, het valt allemaal gerust wel mee. Zeker wanneer je het vergelijkt met een Atletico-Real Madrid of de horrortackles uit de Premier League.

16 maart 2014 om 00:55

Tsja, Hull - City en Villa - Chelsea waren ook niet heel sportief moet ik zeggen, ik heb ook Hart een kopstoot zien uitdelen en Boyd zien spugen naar Hart, ik heb Ramires op het been van El Ahmadi zien springen, Agbonlahor die daar gelijk op afrent, Mourinho en Lambert ook het veld op zien komen, ik heb Kompany als een malle op de scheidsrecher af zien stappen en daarna het stadion een flinke trap zien verkopen. Het is niet enkel in Nederland maar overal, enkel in Duitsland lijkt het mee te vallen volgens mij.

16 maart 2014 om 09:34

Vergeet ook niet die belachelijke acties van de psv-spelers he.. Daar zaten nl ook een paar van tussen die niet op het veld thuishoorden

16 maart 2014 om 14:11

Gisteren? Noem ze eens op die belachelijk acties van PSV-spelers.

16 maart 2014 om 14:47

de duikelpartijen van depay, en willems.. de tackle van Bruma..

16 maart 2014 om 15:27

Ja echt belachelijk en zeker vergelijkbaar met een elleboogstoot. Wat bezielt die PSV-ers om te vallen als ze onderuit gehaald worden of proberen om de bal af te pakken. Belachelijk!

16 maart 2014 om 16:09

vallen zonder contact zoals bijvoorbeeld bij die penalty, ja dat is inderdaad spelbederf.. maar ja jij bent een psv-supporter en ziet dat natuurlijk niet..

17 maart 2014 om 02:40

Het is meer spelbederf om iemand praktisch knockout te ellebogen en daarbij een breukje in iemands oogkas te veroorzaken, toch. Of wat is jou idee van het spel bederven?

17 maart 2014 om 08:49

Dat is gewoon een overtreding.. Spelbederf is, de scheidsrechter om de tuin leiden en net doen of er een overtreding op je begaan is.. Of de bal wegtrappen nadat er gefloten is.

17 maart 2014 om 10:12

Hoe kun je serieus zeggen dat er geen contact was?

Duidelijk op de beelden te zien dat er contact is!

17 maart 2014 om 10:51

Op de beelden was duidelijk te zien dat hij zijn been liet hangen, bewust er op uit om een pingel te versieren.. Absoluut geen sprake van een overtreding

Stond hij niet toevallig op de VI van deze week? Begint nu echt eng te worden

15 maart 2014 om 23:33

Jazeker. Het is weer zover, haha.

15 maart 2014 om 23:37

Zou een mooie reclamestunt zijn van vi om een blanco voorpagina te doen volgende week haha

15 maart 2014 om 23:57

of eentje van de spaanse selectie

Het ergste is nog dat Depay voorafgaand aan het duel heeft gezegd dat hij niet neer te halen is en altijd opstaat. Het lijkt wel of onze grote vriend Renato dat interview heeft gezien en waanideeen kreeg...

15 maart 2014 om 23:34

Haha hij zij ze kunnen me schoppen maar ik sta toch weer op, dus Ibarra zal inderdaad wel gedacht hebben dan hoek ik je toch gewoon neer.

15 maart 2014 om 23:53

Hahaha ja dat was ook het eerste wat ik dacht "ze kunnen me schoppen maar ik sta toch weer op", maar met een goeie elleboogstoot dus niet, de ironie druipt er van af. Vind het overigens voor hem en persoonlijk wel echt heel kut.

Als we Depay het voordeel van de twijfel geven en hij geen glazen oogkas heeft dan heeft Ibarra flink hard uitgehaald, want je reekt dat echt niet zomaar.

15 maart 2014 om 23:38

Haha, sterke redenering..

15 maart 2014 om 23:42

Dat is gewoon zo, sommige mensen breken sneller botten... oftewel en glazen oogkas.
Maar dat lijkt bij Depay niet het geval, dan moet hij hem echt wel hard geraakt hebben.
Maarja ''sterke redenering'' is natuurlijk ook zo enorm objectief... kuch...not.

Erg zuur voor die jongen, hoop dat hij erbij is op het Wk.

Beterschap Memphis!

Hopelijk komt zijn WK niet in gevaar hier door. Depay voegt naar mijn mening zeker wat toe bij het Nederlands Elftal.

16 maart 2014 om 00:57

Ja, en ik ben de koning van Perzie.

Depay is niets voor het Nederlands elftal. De enige uit de Eredivisie die mee mogen van mij zijn Janmaat en misschien nog een flankspeler, maar zeker niet Depay.

16 maart 2014 om 01:42

Hoeft ook niet per se voor de basis maar hij laat toch altijd wel goede dingen zien als hij invalt bij Nederland. Ook tegen Frankrijk liet hij in korte tijd meer zijn dan Boetius en Promes samen.

16 maart 2014 om 10:50

Haha kan ik mij goed voorstellen, je supportert waarschijnlijk Engeland dus wil je het Nederlands elftal zo zwak mogelijk. Depay is een redelijke vleugelspeler en veel beter heeft Nederland ze niet, ergo die gaat 'gewoon' mee naar Brazilië

Kunnen ze Ibarra wel schorsen nu de scheidsrechter aangeeft het wel gezien te hebben?

15 maart 2014 om 23:51

Ja, Blom had het niet goed gezien. Dat zie je aan de laatste regel, waarin hij zegt dat Ibarra rood had verdiend.

16 maart 2014 om 03:33

Niet goed gezien, dus wel gezien maar verkeerd beoordeeld...

16 maart 2014 om 09:51

Oh, zo bedoel je... Niet goed gezien betekent gewoon niet gezien Blom zag een onschuldig duel en heeft dus geen elleboogstoot gezien. Hij heeft geen gele kaart gegeven, dus een schorsing zal zeker volgen.

Wat een stemmingmakerij. Een ongelukkige botsing, niets meer en biets minder. Locadia en Willems kwamen de hele wedstrijd zo in op de Vitesse spelers. Hoor je niemand over omdat er niet iemand geblesseerd werd. Ook nog een schop in het gezicht van Labyad. Dus ook maar 3 vooronderzoeken naar PSV spelers? Scheidsrechter heeft het voorval gezien en beoordeeld, schorsing is dus sowieso niet mogelijk.

16 maart 2014 om 00:13

Je doet je naam geen eer aan : een ongelukkige botsing...........

16 maart 2014 om 01:59

Haha locadia lomp....kwamen statistieken voorbij dat hij tot kort na de rust nog de enige veldspeler was zonder overtreding.

Vitesse klaagt steen en been over de gemakkelijk gegeven pingel.(terecht)
Vitesse klaagt over buiten spel(onterecht)
Waar ik vitesse niet over hoor klagen is dat ze de wedstrijd niet met 8 man geeindigt zijn want zowel ibarra als labyad hadden direct rood moeten krijgen en havenaar twee keer geel.
Vitesse klaagde ook niet toen er hands gemaakt werd en er weer een pingel gegeven moest worden.
Bosz keek toen zeker iedere keer de andere kant uit?

15 maart 2014 om 23:55

Waar heb je het over? Rood voor Labyad hoezo dat dan? Ben het wel met je eens dat er erg overdreven gereageerd werd vanuit Vitesse. Blom floot niet best en had onnodig veel gele kaarten nodig maar het publiek maakte er ook een onnodig grimmige sfeer van.

On: Gemene elleboog van Ibarra waarmee hij Depay letterlijk de wedstrijd uit slaat. Of het bewust was is natuurlijk altijd lastig maar zo hoor je een duel niet in te gaan want daarmee neem je het risico om je tegenstander zwaar te blesseren. Hopelijk dat de aanklager nog iets met dit voorval kan

16 maart 2014 om 00:00

Heb je niet gezien hoe smerig hij arias op de achilles hiel trapt? Bewust!

16 maart 2014 om 00:10

Dan was de wedstrijd in 8 tegen 8 geëindigd. Willems had 3x geel moeten krijgen. Locadia kwam een paar keer met de elleboog naar voren in. Labyad werd in het gezicht geschopt. Dus volgens jouw manier van beoordelen zouden dat ook rode kaarten moeten zijn. Volgende keer iets minder subjectief reageren. Slaap lekker onder je PSV dekbed.

16 maart 2014 om 00:15

Dat zal zeker lekker slapen na vanavond.

16 maart 2014 om 01:01

De trap op Arias was gewoon rood waard, ook had psv nog een penalty moeten hebben met de duidelijke handsbal in de 16!

Ik heb Bosz altijd een aardige kerel gevonden maar hij is veranderd in een onuitstaanbare kwal.

16 maart 2014 om 12:19

Misschien heeft dat te maken met stress van een kampioens-kandidaat.
Hoewel ze dacht ik niet het kampioenschap als doelstelling hebben uitgesproken denk ik dat het bovenkamers wel de doelstelling is.
Vond dat interview na de wedstrijd ook opmerkelijk, denk dat hij na dit seizoen gevlogen is naar Rusland.

16 maart 2014 om 01:40

Willems, Bruma en Park hadden ook allemaal twee x geel moeten hebben, willems zelfs een stuk of 4 keer.

Dit zijn echt de meest smerige, 'normaal' een duel ingaan om vervolgens heel bewust en snel ff zijn arm tegen zijn gezicht te rammen..

15 maart 2014 om 23:57

@manonthemoon

Heb je gelijk in, maar weet je....... dit soort van dingen gebeurt echt in vrijwel elke wedstrijd, echter dan loopt het steeds (nog) net goed af of is de schade minder groot....
En vaak komen dat soort (voor het oog ook vaak kleine overtredingen) niet eens in beeld.....maar ze zijn eigenlijk des te geniepiger......

16 maart 2014 om 00:26

Ja daar heb jij weer gelijk in. Ook in deze wedstrijd waren er meer van die dingen maar dan loopt het inderdaad goed af maar ook dan keur ik het af vind het echt het meest smerige. Ibarra is 'ongelukkig' omdat hij Depay echt verkeerd raakt ook nog maar je hebt niet zomaar een scheur in je oogkas..

Hard spel oke maar dit soort dingen wat je inderdaad vaak ziet heeft niks meer met voetbal te maken en moeten ze harder aanpakken.

Vitesse was helemaal de weg kwijt en speelde erg onvolwassen. Verschillende overtredingen op de man die bij een strenge scheids direct rood opleveren.

Vergeleken met de armduw van Pelle was dit een moordaanslag. Zou dus 10 wedstrijden schorsing moeten zijn, maar worden het vast niet.

17 maart 2014 om 10:13

Inderdaad, zal niet worden maar zou wel terecht zijn!

Ja Blom heeft het gezien dus kan Ibarra niet meer vervolgt worden alhoewel bij de Knvb kan alles.
En Depay een hoekie is nog niet verkeerd naar dat tomeloos vallen wat die jongen doet. Bovendien een matennaaier eerste klas. Voetballen is nu eenmaal een mannensport en dat die jankerds nu zo snel gaan liggen!!! Kijk eens hoe er in engeland word gefloten. Honderd keer beter als die Blom en dan nog niet eens eerlijk reageren. Ik hoop dat de volgende generatie scheidrechters beter fluit dan deze. Want het is toch bijzonder laag niveau wat deze generatie laat zien. Met Blom , Nijhuis en die arrogante Vink voorop.

16 maart 2014 om 00:18

Helemaal met je eens : het niveau van de scheidsrechters in nederland is net zo laag en zo slecht als jouw post.
Een scheur in zijn oogkas tja dan ga je wel heel erg snel liggen.
En ik nog wel denken dat het toppunt vandomme reacties wel voorbij waren...

16 maart 2014 om 00:19

Een hoekie? Iemand een scheur in de oogkas bezorgen is mishandeling en zo'n idioot hoort vervolgd te worden. Flik zoiets op straat en je komt voor het gerecht. Ongelooflijk dat jij dit goed praat. Geen voetbal liefhebber heb ik wel door.

16 maart 2014 om 00:27

De KNVB vervolgt niet, dat doet de aanklager en die werkt niet bij de KNVB... Smerige overtreding die n schorsing verdient.

Lees ik trouwens uit jouw woorden dat Depay zich aanstelt? De vergelijking met Engeland gaat mank; hard spelen kan, maar ook daar zijn ellebogen verboden.

16 maart 2014 om 01:32

Noem dan Duitsland, de Engelse scheidsrechters word je ook niet al te blij van, die maken ook fout op fout. Vandaag, de tweede gele kaart van William vond ik twijfelachtig, en ook het niet geven van een penalty aan Hull vond ik onbegrijpelijk. Dus zo goed is het daar ook niet.

16 maart 2014 om 03:33

ik denk dat hij het hij het niet heeft gezien, wand hij fluit voor de overtreding die erna gebeurt. maar als je een scheurtje in je oogkas heb. en een dik blauw oog. dan val je wel tomeloos.

16 maart 2014 om 12:22

Geloof me als jij een flinke tik daar krijgt en het word zwart voor je (in dit geval) oog.
Dan kan je wel eens slap in je benen worden.
Ik heb ook wel eens een flinke tik gehad op mijn oog waarna ik een week met een watje op mijn oog moest leven.

Ibara verdiend een zware schorsing hij haalde expres uit.

16 maart 2014 om 00:58

Mee eens want hij haalt nog eens extra uit ook dit was in de thuiswedstrijd ook al het geval toen Schaars de wedstrijd uit werdt geschopt zonder een kaart te geven (wel achteraf straffen maar daar had psv niks aan)

Tevens ook weer een handsbal van Vitesse niet gezien en penalty ontnomen!

Ongelukkige botsing? Vliegende elleboog.

Pelle gaf veltman ook een elleboog toch? Ibarra moet gewoon geschors worden voor dit dit was echt perongeluk dat zag je ook aan ze blik van (zo ik heb je te pakken)

16 maart 2014 om 12:24

Je bedoeld niet per ongeluk?
Bij Pelle was de bal niet in de buurt, maar hier was dan weer sprake van letsel.

Scheidsrechter heeft geval niet geconstateerd, dus hij wordt wel degelijk geschorst. Beetje supporter/scheidsrechter/aanklager kan zien dat dit absoluut niks met voetbal te maken heeft. Minimaal 5 wedstrijden, bewust blesseren van een speler, elleboog/slaande beweging..

Betekent dit Bakkali op links? Ik neem aan dat dat zijn beste positie is?

Van mij mogen ze hem schorsen, is toch niks bijzonders die Ibarra, vorig seizoen had hij niet een assist op Bony

Vieze ploeg dat vitesse. Ibarra moet hier zwaar voor gestraft worden. Vuile smeerlap die vent

PSV heeft dat eindelijk getoond waar ik al jaren naar verlang; vechten voor je punten!
Vitesse had in de 2e helft het overwicht, maar niet of nauwelijks kansen dankzij de teamspirit bij Psv.

Ibarr mag na deze elleboogstoot / vuistslag was het eerder volgens mij, netjes een aantal wedstrijden op de tribune zitten. Hopelijk valt het mee voor Depay en kan hij spelen vlg week...

Maskertje op en voetballen!

Deze ordinaire actie van Ibarra zal nog wel een staartje (moeten) gaan krijgen. Of we steken onze kop weer in het zand en nemen Ibarra in bescherming en doen het net zoals de actie van Havenaar op Schaars vorig jaar af als een ongelukkige botsing. Het is maar wat je zelf wil geloven.

Als dit geen schorsing wordt dan hoeven ze nooit meer iemand te vervolgen. Super smerige elleboog van Ibarra. Slaat Depay zeer bewust uit de wedstrijd. Als je iemand een scheurtje in zijn oogkas slaat heb je een beste beuk uitgedeeld.

Beterschap. Hopen dat Bakali nu kans krijgt op links.

Vitesse loopt 2e plaats mis door een schele arbitrage is dat ook een onderwerp?

16 maart 2014 om 09:25

Vitesse heeft het zelf te vaak laten liggen dit seizoen om 1e te kunnen worden...laten ze zich maar hun eigen kijken.

16 maart 2014 om 09:31

Want met rood voor ibarra had vitesse gewonnen?

16 maart 2014 om 12:46

Vitesse mocht blij zijn met Blom want die zag gewoon drie rode kaarten over het hoofd .
Havenaar had zijn tweede geel moeten hebben en over de smerige acties van ibarra en labyad wil ik het niet eens hebben.
Bovendien heeft Blom verzuimd om de bal nog een tweede keer op de stip te leggen ivm hands.
Vitesse loopt de tweede plaats mis door geschutter in de verdediging in de eerste helft en door machteloosheid van zwakke spitsen in de tweede helft en mocht blij zijn dat ze er met elf man afstapte anders was de schade de komende weken nog groter geweest.

Volgens mij kan de tuchtcommissie ibarra niet meer schorsen want Blom had het duel al beoordeeld.. Later na het zien van de beelden gaf hij aan dat hij rood had moeten trekken.

16 maart 2014 om 10:01

@limboroy,
Ik denk wel dat de tucht commissie ,hier wel iets mee kan.ik weet niet eens zeker of de scheids voor deze overtreding heeft gefloten,ik denk eerder voor en andere overtreding.mocht hij hier wel voor hebben gefloten,dan kan volgens mij nog ,omdat Ibarra geen gele kaart voor deze smerige actie heeft gekregen..

16 maart 2014 om 12:42

nou als er voor deze overtreding gefloten is, dan heeft de scheids het beoordeeld.. Na de wedstrijd gaf hij pas aan dat hij het verkeerd gezien had en dat het eigenlijk een rode kaart had moeten zijn

16 maart 2014 om 12:49

Vraag dat maar aan Kramer van ado of dat kan. Als blom voor de overtreding daarna fluit kan dat dus wel

Het wordt tijd dat er bij opzettelijk letsel toebrengen vaste straffen volgen. Een half jaar niet meer spelen, geen salaris van de club en strafrechtelijk vervolgen. Dit slaat zo langzamerhand helemaal nergens meer op en is gewoon crimineel gedrag.

Wat een aanslag was dat zeg. Niet om te provoceren maar dit mag toch wel een paar duels opleveren. Als ik Depay was zou ik zelfs aangifte doen van mishandeling, zelfde geld slaat zo'n vent je blind...

Dit was echt een hele smerige overtreding van Ibarra. Zo'n overtreding dit seizoen nog niet gezien! Ik ben absoluut geen PSV-supporter, maar ik hoop wel dat deze 'misdadiger' zwaar zal worden gestraft.

De vloek van de VI cover slaat weer toe. Depay was een van de spelers die op de cover van de VI van afgelopen week stond, het valt nu toch wel op hoe veel van de spelers die op de cover staan, vlak daarna een blessure oplopen. Wat een vervelend toeval allemaal.

Blom heeft gefloten en een vrije trap gegeven! Dus de overtreding geconstateerd en beoordeeld.
Of zal ie in zijn wedstrijdverslag Vites weer iets aannaaien zoals hij gisteren ook gedaan heeft?

16 maart 2014 om 12:04

Hoezo aannaaien?! Ik mag toch hopen dat jij het gedrag (al is het een speler van de club die je support) van Ibarra toch ook afkeurt. Of ben je van mening dat Ibarra per ongeluk zijn elleboog op het oog van Depay plante?

16 maart 2014 om 13:19

Geconstateerd en beoordeeld, dus volgens de regels kan je er niet meer op terugkomen, anders noem ik het aannaaien ja! Verder begrijp ik de frustratie van Ibarra doordat hij zo snel en ongrijpbaar is word hij vaak vies neergehaald vaak onbestraft.

16 maart 2014 om 16:17

Wat is er dan geconstateerd en beoordeeld? Die elleboogstoot of dat hard inkomen? Als Blom floot voor dat hard inkomen dan heb ik slecht nieuws voor je.

17 maart 2014 om 10:16

Haha. Ibarra kan snel rennen ja, maar dan? Compleet nutteloze speler die bewust een elleboog uitdeelt.

Lekker 10 wedstrijden weg stoppen.

Vies clubje dat Vitesse

17 maart 2014 om 12:12

Niet helemaal waar, daarnaast slaat je laatste zin natuurlijk helemaal nergens op. Als je vaak neergehaalt wordt is dat geen reden om iemand een elleboog te geven, belachelijke redenatie. Volgens een PSV watcher van de Telegraaf kan het verhaal worden opgeknipt, waarbij Blom wel ruig inkomen heeft geconstateerd maar niet de elleboog, waardoor Ibarra gewoon terecht geschorst kan worden. Grote idioot dat hij er rondloopt, voor minder dan 6 wedstrijden zou de Knvb het niet mogen doen.

17 maart 2014 om 20:12

Zoals ik al zei, geen straf voor Ibarra!

17 maart 2014 om 13:06

@sientje

Blom heeft niet gefloten en geen vrije trap gegeven, het spel wordt pas stilgelegd wanneer er op de andere helft ook een overtreding wordt begaan. Vervolgens gaat Blom bij Depay kijken hoe het met hem is.

Ibarra verdiend hier voor gewoon 4 wedstrijden schorsing want het was gewoon een bewuste elleboog waarmee die hem vol op zijn oog raakt. Ik vind het wel knap van Depay dat hij toch probeert door te spelen maar als je toch een paar minuten later niet eens meer kan staan dan is het ook wel duidelijk dat er iets gewoon niet goed is (op een blauw oog naar). Ik hoop dat hij hier gewoon snel van hersteld en dat hij zo snel mogelijk weer kan spelen want hij is toch een speler die de eredivisie wel een stuk leuker maakt.

blom beslist de wedstrijd dmv een vierde offical en waarschijnlijk dus ook met een tuchtcommissie een waardeloze scheidsrechter die op beide gevallen met zijn neus erboven op stond.

Zonde, Depay is de enige speler van psv en een van de weinige in de Eredivisie dit seizoen waarvoor ik naar het stadion zou trekken. Speelt lekker onbevangen met veel zelfvertrouwen en is fysiek ook al redelijk ver voor zijn leeftijd. Jammer dat hij nu wellicht wat wedstrijden zal moeten missen, door zo'n idiote actie van Ibarra die zelf niets anders kan dan rennen.

Het is maar de vraag of Blom de stoot met de elleboog heeft gezien of dat hij floot voor het "in komen vliegen" van Ibarra. Op hand van wat er op het wedstrijdformulier staat kan de aanklager zijn beslissing maken.

Ja het is idd heel erg jammer,ik vrees ook dat Depay hier ook wel eens een lichte hersenschudding aan over houd.omdat hij na de wedstrijd geen interview kon geven omdat hij klaagde over duizeligheid...ja het is echt een speler waarvoor je naar het stadion gaat,je zegt dat fysiek al redelijk ver is voor zijn leeftijd .Ik wil wat verder daar in gaan Depay is zo sterk als een beer,en ligt nu al ver voor op zijn leefftijd genoten ,qua fysieke kracht.kun je nagaan over een paar jaar ,hoe hij er dan voor staat

Heel simpel, als jij met je hoofd naar beneden gaat om een bal te koppen en je loopt tegen een elleboog van een tegenstander aan dan is dat niet zo verwonderlijk. Typisch zo'n geval van hoofd naar de elleboog in plaats van elleboog naar het hoofd. Dus zeker geen kaart, niet eens een vrije trap in principe.

17 maart 2014 om 12:00

Broertje van Ibarra misschien, want je spoort niet.
Probeer jij maar eens een barst in je oogkas te koppen tegen een elleboog. Nog afgezien van het feit dat de elleboog duidelijk richting het gelaat van Depay ging.

17 maart 2014 om 12:09

Wat een lachwekkende reactie. Ibarra komt aanrennen met zijn elleboog omhoog en is te laat. Dus alles wat jij schrijft slaat helemaal nergens op

17 maart 2014 om 12:17

En de elleboog naar voren gericht richting Depay....
Al was het per ongeluk (wat ik niet denk!), dan neemt hij alsnog het risico iemand flink te raken door de manier van inkomen. Daarbij komt dat Ibarra helemaal niet verrast of geschokt reageerde en zijn excuses maakte....

heb jij de beelden wel gezien?????

Minimaal 5 wedstrijden/ Doelbewuste elleboog met als enig doel de tegenstander letsel toe te brengen. heeft niets met voetbal te maken. smerige elleboog.

Het wordt tijd dat de Knvb Tuchtkamer eens een voorbeeld stelt voor een gewelddaad die ook bij de rechter tot een forse veroordeling zou uitlopen.

Schorsen die hap, voor de rest van de competitie en ook de play'off's die Vitesse gaat spelen.

Inderdaad, je ziet dingen gebeuren die, als het op straat gebeurd voor de ogen van de politie, bestraft worden met een veroordeling en dus strafblad. Maar op het voetbalveld wordt het afgedaan als ongelukkig, onbewust, mannensport. Dit soort gasten mogen, wat mij betreft, echt keihard aangepakt worden.

Gewoon een weekje laten banken en met narsingh en ruiz op de flanken.
Er staan twee thuiswedstrijden voor de boeg die gewonnen kunnen worden zonder depay.
Memphis is daarna uit heerenveen en thuis feijenoord harder nodig.
Ibarra voor 6 potjes naar de tribune .
Doet de tuchtcommisie niks dan zou ik een persoonlijke aanklacht indienen wegens mishandeling.
Jammer dat er niet 1 trainer bestaat die direct zegt tegen zijn pupil : kom jij maar banken

Wanneer Blom de elleboog niet heeft waargenomen, waarvoor floot hij dan?
Of hij heeft het wel gezien en anders beoordeeld, dus geen vervolging.
Of hij heeft de elleboog niet gezien, maar floot hij slechts omdat Depay viel. Wat vreemd is, want als je geen overtreding ziet, mag je ook niet fluiten!

17 maart 2014 om 13:55

Hij floot voor de overtreding die gemaakt werd op schaars drie seconde later. kijk de beelden er maar op na.

Dit gaat toch helemaal nergens meer over. Ibarra deed het helemaal niet bewust. Aan al jullie reacties te zien hebben jullie nooit zelf echt in het veld gestaan want anders zouden jullie wel geweten hebben dat als je kopt je automatisch je handen gebruikt om hoger te kunnen springen. Maar dat er nou toevallig in een kopduel zo een dakhaas is als Depay die naar beneden kopt alsof hij op de 5meter staat bij een corner, dat is niet Ibarra zn schuld. Ibarra kwam misschien wel wat wild in maar dat komt meer doordat ibarra gewoon heel snel is. Dat zie je soms ook wel bij hem als hij met de bal door 3/4 man wilt proberen te lopen.

Dus dat ibarra geschorst zal moeten worden is pure onzin, dit heeft hij helemaal niet bewust gedaan. Het was gewoon een ongelukje. En dat zeg ik niet omdat ik Vitessenaar ben want ik vond bijv. Wel dat Havenaar een schorsing moest krijgen na de overtreding op Schaars in dat andere duel van 2-6

17 maart 2014 om 17:11

@vitessebarcaq, wel apart dat er maar 1 arm omhoog ging dan. Komt bij dat Vitesse al de hele wedstrijd bezig was om Depay uit de wedstrijd te krijgen. Als je ziet wat die jongen uitgedeeld heeft gekregen. Wel een kerel hoor, bij een actie werd hij eerst in zijn rug geduwd, ging verder. Vervolgens werd hij op zijn hak getikt en ging weer verder. Toen kwam nummer 3 en die haalde wel goed door, waardoor hij wel neer ging. Zo ging het de hele tijd als hij in balbezit was. Als jij beweert dat het onbewust was, dan heb je zelf denk ik nog nooit op een voetbalveld gestaan. Ibarra kwam namelijk ingevlogen met zijn arm net iets boven borsthoogte en toen hij binnen bereik kwam ging zijn elleboog pas naar zijn oog toe.

17 maart 2014 om 18:39

Haha dat zeg je wel tegen iemand die bij vitesse speelt. Dus ik heb wel degelijk verstand van voetbal en van op het veld staan. En het is meestal dat als je springt voor een kopduel .. En de ander niet, je dan met je armen "boven borsthoogte" komt.

Haha en mooi dat je dat aankaart, je hebt het over dat Depay de hele wedstrijd aangepakt werd ... Maar jij met je rood-witte bril hebt zeker iedere keer dat Willems een overtreding maakte in de vorm van obstructie of dat hij Ibarra niet bij kon houden en neerhaalde gewoon even weggekenen dus.

17 maart 2014 om 18:41

En dat allemaal nog zonder die schwalbe van Willems erbij te halen haha .. Wat een misselijkmakende speler is dat zeg. En dat moet er eentje worden die mee zou kunnen gaan naar het WK als het al niet zo ver is

18 maart 2014 om 12:00

Liep Ibarra daarom meteen weg zonder zich bij depay te verontschuldigen??
Als dit per ongeluk ging dan schrikt "de dader" er zelf ook van , verontschuldigd zich maar loopt niet stoicijns van de plek des onheils weg met een blik van "it wasn t me".
Per ongeluk...... aan de kat zijn viool.

Eerlijk gezegd snap ik niet dat mensen het goedpraten. Een elleboog heeft niets met voetballen te maken en een schorsing is zeker op zijn plek (hoe jammer ik het ook vind om Ibarra dan te moeten missen in het veld, ik vind het altijd een sympathiek jong).

Maar ik vind het wel typisch dat er nu mensen roepen om 5 wedstrijden of zelfs voor het hele resterende seizoen + eventuele playoffs. Een wedstrijd of 3 vind ik persoonlijk meer dan genoeg als ik het vergelijk met vergelijkbare overtredingen die recent gemaakt zijn. Pelle kreeg er bijvoorbeeld maar 4 met zijn elleboog en daar was die voorwaardelijke straf ook meegenomen. Maar bij de knvb weet je het nooit, die geven nooit eens duidelijkheid over verschillende strafmaten die bij welke overtredingen horen.

18 maart 2014 om 11:57

Als jouw club echt een grote club had willen zijn hadden ze ibbara nu zelf een wedstrijdje op de tribune gezet als statement.
Jammer dat ze daar de guts niet voor hebben.

18 maart 2014 om 13:32

Ibarra zit tegen Groningen op de tribune, dus wat is het probleem.

18 maart 2014 om 15:36

ja hehe das lekker , vanwege zijn zoveelste gele kaart.
Je moet als club ballen tonen en zeggen dat dit het verkeerde voorbeeld is voor al je jeugdelftallen.
Een sanctie vanuit de club zou ze sieren en in aanzien doen stijgen maar nee want na groningen moeten ze tegen ajax.

18 maart 2014 om 22:51

Hahaha wat loop je hier alles te roepen om Vitesse zwart te maken? Ibarra is sws al geschorst voor de volgende wedstrijd .... Of moet vitesse net zo vies als Feyenoord gaan spelen zoals zij deden met Pellè?

Alvast schorsen omdat ie sws toch al wordt geschorst.

18 maart 2014 om 22:56

Ik hoef hier niet van alles te roepen om vitesse zwart te maken , dat doen ze zelf al genoeg

18 maart 2014 om 12:02

Deze elleboog was zeer bewust om Depay uit de wedstrijd te slaan. Hij is simpelweg de beste speler van PSV en een van de betere uit de eredivisie. Dit is pure mishandeling. Doen wij dit op amateur niveau dan heb je de politie op de dak als de ander aangifte doet. Zeer ernstige mishandeling. Ik vind als je zoiets doet dat je niet op een voetbalveld thuis hoort. Ik hoor niks van de kant van Vitesse dat ze hem een boete geven. Ik begin Vitesse van een mooie club een verschrikkelijk nare club te vinden. Wat ooit een prachtige club was is veranderd in een club met nep supporters nep clubliefde spelers die na 1 jaar weer vertrekken omdat ze gehuurd zijn. Ik weet niet hoelang jij al voor Vitesse bent maar jij weet net zo goed als ik dat Er nu veel Vitesse supporters zijn die 5 jaar geleden nog nooit in dat stadion waren geweest.

18 maart 2014 om 12:55

Wat heeft mijn reactie te maken met nepsupporters en weet ik wat allemaal? En alsof er überhaupt nog echte spelers met clubliefde zijn. Als je dat gelooft ben je heel naïef. Reken maar dat 99 van de 100 spelers gaan als er een mooie club met een goed verhaal komt.

18 maart 2014 om 12:59

Het gaat ook over de supporters die een paar jaar geleden nog nooit van Vitesse hadden gehoord omdat ze nu geld hebben zijn er veel supporters bij gekomen geld is de weg na succes. Ik vind jou zeer realistisch ik weet dat de nep supporters allemaal gaan roepen dat dit niet expres is gebeurt.

Depay moet aangifte doen bij de politie.

18 maart 2014 om 13:31

Nielske toch wat een zielige post is dit krijg bijna medelijden met je. Alleen omdat Ibarra een overtreding maakt deugd Vitesse niet wat moet je dan wel niet van Feyenoord vinden met die vreemde italiaan.

18 maart 2014 om 15:30

En wat boeit het dat die mensen er nu pas zijn? Voor de club is het goed als het eens vol komt te zitten en eens moet de eerste keer zijn dat je een club gaat supporteren. Het is voor sommigen nooit goed, of mensen zeuren dat ons stadion leeg is en nu het wat aantrekt zijn het allemaal nepsupporters.

Grappig overigens dat je mij realistisch noemt, terwijl ik pas 2 jaar bij Vites kom. Volgens jouw beschrijving ben ik dus ook een nepsupporter (mag je vinden overigens, ik weet zelf wel beter).

Ik snap ook niet wat de link is met nepsupporter zijn en een mening hebben over een actie van je eigen speler. Dus alle nepsupporters kunnen niet proberen objectief te kijken naar hun eigen team? Bij Havenaar was ik er van overtuigt dat het onhandigheid was en geen opzet. Bij Ibarra denk ik wel dat het opzet is en ik had een schorsing terecht gevonden. Ik zou het zelfs netjes vinden als Vites hem een sanctie oplegt. Ik geloof best dat hij veel trappen gehad heeft die onbestraft zijn gebleven, maar dat is geen vrijbrief om iemand een elleboogstoot te verkopen. Ik ben ook wel een beetje teleurgesteld in Ibarra door deze actie, want het is een van mijn favoriete spelers. Ik vind hem altijd hard werken en een sympathiek mannetje.

20 maart 2014 om 18:01

@houtenklaas

Je moet gewoon onthouden dat wanneer deze "nepsupporters" blijven komen, het over een jaar nog steeds nepsupporters genoemd worden door dit soort gasten. Kijk naar Ajax, daar zit vaak 1 derde van het stadion leeg maar qua kaartverkoop is het stadion uitverkocht.. dat zijn nu nepsupporters.

Achja, koppen deed ie toch al niet veel. PSV heeft nog Bakkali als backup toch?

Belachelijk dat hier geen schorsing op volgt. De regels zijn niet meer van deze tijd. Dit was een regelrechte aanslag. Ze moeten Blom ook schorsen voor het niet correct bestraffen van deze overtreding...
Ik zou zelfs overwegen om aangifte te doen vanwege zware mishandeling, want dat is dit gewoon...

18 maart 2014 om 12:44

Blom ben ik met je eens maar dan moet wel blijken dat hij zicht had op het incident. Als Blom er kort op staat en inderdaad goed heeft kunnen zien wat er is gebeurd dan mag hij van mij wel een aantal wedstrijden in de JL fluiten of helemaal thuis blijven. Hij heeft het waargenomen en vond het niets....beetje raar omdat heel duidelijk te zien is dat Ibarra met opzet die elleboog in het gezicht van Depay duwt. Schandalige actie! wedstrijdje of 5 is wel op zijn plaats, dan kun je beter je elleboog in een prullenbak duwen om je frustratie bot te vieren

Knvb mafia snap echt niks meer van die mannen daar

Nog zorgwekkender is dat Vitesse Ibarra niet eens zwaar bestraft en het goedkeurt ook. Schandalig van Vitesse dat men dit goed vind.

Wat een meevaller, want het zag er wel heel slecht uit, Depay was even buiten westen, en zag ernaar uit dat hij lange kant uit zou zijn, dan valt dit wel mee.

Als Vitesse ook maar een beetje kloten heeft schorsen ze die smeerkees zelf voor minimaal twee duels. En een week salaris als boete.
Schandalig dat een nederlandse 'topscheids' zoiets niet ziet. En zijn 1e, 2e, 3e, en 4e assistent ook niet.
Memphis met maskertje en gas geven tegen Roda. Kon weleens het laatste seizoen zijn dat je tegen de Limburgers speelt. Volgend jaar Eredivisie gegarandeer 100% Limbo-vrij!

20 maart 2014 om 17:41

VVV kan via de nacompetities er terug in komen, dus niet te vroeg juichen

Positief nieuws toch momenteel onze beste buitenspeler en misschien wel beste speler al denk ik dat momenteel Park toch het belangrijkst is! Hopelijk kunnen we deze keer wel winnen van onze angstgegner!

Toch nog een kleine vorm van gerechtigheid dit weekend dan :ibarra opde tribune en depay op de mat.
Hopenlijk gaan ze roda "wegvagen" , die hebben tenslotte nog wat tegoed.
Ik ga voor niet minder dan 5-0

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren