Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Vind het vreemd dat Vermeer in de voorselectie zat'

Laatste update:

Kenneth Vermeer is sinds eind september bankzitter bij Ajax en toch nam Louis van Gaal de doelman op in de voorselectie van het Nederlands elftal voor het oefenduel met Frankrijk. Een opmerkelijke keuze, vindt ook Robbin Ruiter. De sluitpost van FC Utrecht trekt met zijn goede spel van de afgelopen weken de aandacht, maar wil hij over zijn eigen mogelijke kandidatuur niks zeggen.

/

De 26-jarige Ruiter keek even raar op toen hij op 19 februari las dat Vermeer ondanks zijn reserverol in Amsterdam nog altijd hoog in de pikorde komt bij Van Gaal. "Kenneth Vermeer vind ik een goede doelman, maar dat hij in de voorselectie zat, vind ik wel vreemd. Een reservedoelman van Ajax, die geen minuten maakt in het eerste elftal." In zijn ogen strookt dat niet met de voorwaarde van Van Gaal dat spelers juist veel moeten spelen.

Of hij zelf ooit in aanmerking komt voor Oranje, laat de ex-doelman van FC Volendam doelman in het midden. "Laat anderen het maar zeggen, dat voelt als een mooi compliment", zegt hij in Voetbal International. Naast Vermeer nam Van Gaal ook Jasper Cillessen, Tim Krul, Maarten Stekelenburg, Michel Vorm en Jeroen Zoet op in die betreffende voorselectie. Ook Krul en Stekelenburg vielen later af.

Het is vreemd dat Kenneth Vermeer in de voorselectie van Oranje zat

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eens, maar zou hij dat ook zeggen als Van Gaal na het WK zou gaan?

12 maart 2014 om 16:48

Denk het wel, het is namelijk ook zo krom als het kan. Hij komt sws niet in oranje met hem, dus dan had hij het ook wel gezegd.

12 maart 2014 om 16:49

Ik denk het wel, wat heeft hij te verliezen.
Ik denk dat hij net zo goed weet als de rest van Nederland dat hij niet bij de top 5 keepers hoort op dit moment (en dan nog worden er maar 3 gekozen).
Cilissen, Zoet, Krul, Vorm en Steek (willekeurige volgorde) zijn echt wel beter en ondanks dat Ruiter een goede keeper is, zie ik hem op lange termijn misschien alleen Steek inhalen.

12 maart 2014 om 17:28

Daarbij wordt Vermeer geselecteerd omdat hij volgens van Gaal sowieso de beste keus is in zijn visie. Kan toch?
Ik zal zaterdag onze doelman ook eens vragen om zijn mening, kunnen we daar ook over discussiëren...

12 maart 2014 om 17:53

Onzin Ruiter doet niet onder voor Cillissen en Zoet..

12 maart 2014 om 17:56

Vermeer was een prima keeper en hij is gewoon weer goed. Jammer voor hem dat hij al die blunders had want als keeper kom je niet zo snel meer terug in de basis. Maar ik snap wel dat Van Gaal hem in de voorselectie doet want hij is niet veel minder omdat hij die wedstrijden niet meer speelt.

12 maart 2014 om 18:29

Nee dat kan eiegenlijk niet want van der wiel speelt 1 jaar niet en wordt nooit opgeropen pas toen hij 2 maanden onbetwist basis speler was werd hij opgeroepen.

En Vermeer zit er wel bij terwijl hij op de bank zit

12 maart 2014 om 18:30

Nou mischien voor de Laatste maar Cillessen staat op een eenzame hoogte in de Eredivisie hij keept geweldig en kreeg denk ik pas 12 doelpunten tegen.... en hield heel vaak zijn doelschoon.

12 maart 2014 om 20:16

Denk dat je beter naar het aantal reddingen kan kijken dan naar het aantal tegen doelpunten. Ajax krijgt nu eenmaal veel minder doelpunten tegen dan Utrecht dat is normaal.

Waar Ruiter ongeveer 5 reddingen per wedstrijd verricht doet Cilessen er 2. Wat maakt hem dan beter?

12 maart 2014 om 22:18

Onzin.. Ruiter doet niet onder voor Gillissen en Zoetje..

12 maart 2014 om 22:55

Ajax heeft ook een betere verdediging, zonder ruiter had Utrecht 17e of 18e gestaan.
Maarja ik kies Vorm, Krul en Stekelburg boven Zoet, Cilissen & Ruiter.
Vermeer loopt altijd veel te ver uit zijn doel, dankzij de verdediging werd er niet gescoord

12 maart 2014 om 17:55

Gelukkig zijn er nog spelers die iets durven te zeggen onder het bewind van van Gaal. Natuurlijk heeft hij gelijk en strookt het niet met de regels die van Gaal zelf heeft opgesteld. Je mag je voorkeur hebben en het uitspreken, maar je kan Vermeer niet selecteren zolang hij niet speelt. Het is zijn eigen opvatting en dus is ook van Gaal niet altijd geloofwaardig en zeker niet consequent.

En let op, deze jongen is beter dan we denken. Hij zou niet misstaan in de top van Nederland en dus zou hij in principe ook een kandidaat zijn als Zoet, Vermeer en Cilissen dat ook zijn.

12 maart 2014 om 18:12

Weinig ruijter onder het bewind van van gaal

12 maart 2014 om 20:42

maakt ook niet uit wie de 3e keeper is, je bent dan 3 of 4 wedstrijdjes een trainingsmaatje

13 maart 2014 om 01:42

Lijkt me anders prachtig om mee te maken en een enorme mentale opsteker te voelen dat je er tegenaan zit.

12 maart 2014 om 21:48

Nou zo raar is het niet.. want toen vermeer nog keepte.. en cillissen bankzitter was werd cillissen ook gewoon geselecteerd.. maja toen hoorde ik je niet he robbin ruiter.

Keepers van Ajax hebben altijd een streepje voor bij bondcoaches

12 maart 2014 om 16:55

Precies. Vooral Ajax spelers als Nelom, Clasie, Boetius, Depay, De Vrij, Bruno Martins Indi, Zoet en Promes.

Altijd dat gezeik over Ajax spelers die een streepje voor hebben. Van andere clubs komen er veel meer, maar objectiviteit is voor veel mensen blijkbaar erg lastig als het om Ajax gaat.

12 maart 2014 om 17:00

Jij bent een Rotterdammer aan je naam te zien, Rasskulz.. Ben je vergeten dat er eens een verschrikkelijk matige voetballer zonder enige zelfreflectie genaamd Ruben Schaken is opgeroepen door Louis van Gaal. Dat hij verkeerde keuzes maakt, zeker weten! Dat hij Ajax spelers voor zou trekken, geen sprake van!

12 maart 2014 om 17:11

Schaken was op dat moment, de beste oplossing, nu zijn anderen verder.
Bovendien heeft Schaken ook zijn waarde laten zien in het NL elftal.

12 maart 2014 om 17:15

Grapjas, als je de afgelopen 20 interlands terug kijkt zie je daar nauwelijks ajacieden in de selectie. Narrow minded?

12 maart 2014 om 17:19

De speelstijl van Ajax past ook in de visie van Koeman, Cruijf, Guardiola, Frank de Boer etc. Mensen hebben een bepaalde voorkeur voor de manier waarop voetbal wordt gespeeld. Niets mis mee toch? Bovendien staat Ajax bovenaan. Vermeer is zeker een goede keeper. Bij penalties en een-op-een situaties is hij heer en meester. Dat kan je van Cillessen en de andere keepers niet echt zeggen.

12 maart 2014 om 17:47

Van Gaal zou nog het liefste de beloften van Ajax toevoegen aan zijn selectie... Prima, veel plezier ermee op het WK.
Hup Chili zeg ik.

12 maart 2014 om 18:02

Och och daar heb je uber calimero Martinus weer hoor! Heb je het zo moeilijk jongen? En over dat veel ajacied geselecteerd zouden worden is echt onzin, consequent meer feyenoorders geselecteerd, ook al speelden ze niet zie bijvoorbeeld nelom. Maar ook BMI hij is derde keuze bij Feyenoord centraal (kongolo en Mathijsen staan er boven) en alsnog speelde hij daar tegen Frankrijk. En breek me de bek niet open over de te kortkomingen van clasie en de pas gedeputeerde JPB. Dat terwijl de ajacieden constant een op een wonnen van Feyenoord en nu bijna vier jaar op rij de titel pakken.

Ontopic: misschien wilde van Gaal zien hij Vermeer er voor stond, ik denk dat de eerste drie keepers wel al vast stonden. De ruiter vind ik persoonlijk veel beter en talentvoller.

12 maart 2014 om 18:31

Klopt! Sinds jullie kinderhandel in het buitenland breekt er geen Nederlands talent meer door bij jullie dus wordt er uit een andere vijver gevist

12 maart 2014 om 18:46

Cassilias is ook 2e keus bij zijn club, maar wel 1e doelman bij land.

Niet zo huilen Robin, kenneth heeft al veer meer laten zien als jou. Heeft ervaring met interlands en CL. Terecht dat ie geselecteerd is? Nee.

Terecht dat ie voorkeur boven jou kreeg? JA !

12 maart 2014 om 19:03

Hahahaha hou toch op. Ruben is echt 1 van de slechtste buitenspelers van de Eredivisie. Typerend aan Ruben is dat hij dan 'mondjes snoert' wanneer Bulthuis een aantal keer loopt te blunderen. Een normaal iemand zou dan zeggen hopelijk gaat het vanaf nu met een stijgende lijn, maar Ruben vind dat hij mondjes snoert.

12 maart 2014 om 19:38

@surreal
Ventje toch.... Calimero? Leer de defnitie eens voordat je iets neerzet wat je niet begrijpt.... Ik sta vrij stevig in mn schoenen kan ik je zonder schroom bekennen. En nee, ik hang mn eigenwaarde of zelf mn humeur niet op aan het wel en wee van mn club... ik heb een vermoeden dat dat bij jou juist wel eens anders kan zijn gezien je spastische reactie... en dat omdat er misschien een vleugje kritiek op je favoriete club of bondscoach is...of is het misschien een ongemakkelijke waarheid over je dorpsgenoot of stille liefde? Het maakt me niet uit maar de reactie zegt meer over jou incasseringsvermogen dan dat het over mij wat zegt.

Ik spreek vaak over Louis' voorkeursclubs' dat hoor jij te weten want jij spreekt uit dat je mijn reacties vaker hebt gelezen. Ook bij Feyenoord lopen er een paar Oranje-onwaardige klanten rond (bmi, De Vrij om maar wat te noemen) maar in dit geval ging het om ene Vermeer.... ik hoop dat je je kan uitrekken onder de schedel en het dan kan begrijpen dat ik in dit geval naar Ajax refereer... niet heel moeilijk zou ik denken maar goed... toevallig levert Ajax ook de makkelijkste voorbeelden op van matige spelers met een oranje tricot boven het bed... van Rhijn als dieptepunt met 2 minuten ere divisie ervaring... je hoeft helaas bij Ajax dus niet zoveel te presteren... zeker gezien het feit dat die verdediger nauwlijks in de eredivisie getest worden. Vanaf die selectie beschouw ik van Gaal als discutabel en niet meer integer (zoek maar op).
Ik steun een Oranje dat ik beschouw als een selectie uit een visvijver zo groot als Nederland zonder favoriete plekken. Dit FC Holland heeft bij mij geen draagvlak dus ik switch op het WK net zo gemakkelijk over naar een Chili.
Zie je... het doet mij allemaal niet zo veel en het brengt mij ook niet van mn stuk... dus veel plezier jonge de eerste drie wedstrijden met Veltman en Co.

12 maart 2014 om 20:12

Ja echt een goeie, die Vermeer. Ik was toch erg blij dat Vermeer in de goal stond in de uitwedstrijd tegen Psv.

12 maart 2014 om 21:22

Ben je vergeten dat hij al een tijd niet meer opgeroepen is....?

12 maart 2014 om 22:20

Het zal wel een reden hebben waarom er geen Ajacieden bijzaten.. Te weinig niveau blijkbaar, anders selecteert Louis zijn ajaciedjes wel.. Want hij is van de Ajax school...

12 maart 2014 om 23:32

@martinus

"calimerocomplex
1) Gevoel dat men vanwege zijn geringe omvang niet serieus wordt genomen "

precies zoals ik het bedoel, dus lijk jij de gene die het niet helemaal snapt. Ik zeg dit namelijk omdat jij continu jou ongenoegen laat blijken over het selectie beleid van van gaal en over de Knvb. beide zouden namelijke de topclubs bevoordelen (en dan met name ajax).

en ik heb het idee dat jouw humeur wel degelijk afhankelijk is van de resultaten in de eredivisie. Ik kan mij je reacties na ajax groningen nog goed herinneren. en uit jouw uitermate geagiteerde reactie blijkt zeker dat je over een miniem incasseringsvermogen beschikt. ik laat nu voor het eerst mijn ongenoegen over jouw behoorlijk subjectieve en vooral beschamende reacties blijken, en daar heb ik toch wel even opgewacht.

en dat je van rhijn opnoemt is erg grappig maar ook pijnlijk voor je argument namelijk; van rhijn was op dat moment kampioen van Nederland en had een sterke opkomst. Janmaat deed het niet slecht en was van vergelijkbaar niveau, helaas is van Rhijn daarna compleet ingezakt. Janmaat is daarintegen alleen maar beter geworden. En Van der Wiel speelde niet en was dus niet in beeld.

En dat voor jouw blijkbaar integer een moeilijk woord is kan ik niets aan doen ik hoef het in ieder geval niet op te zoeken.

Het is toch logisch dat van gaal veel spelers selecteert die in Nederland spelen, wil je met zo'n lachertje als Van Dijk spelen dan? dat Schotse niveau is erbarmelijk, en pas als van dijk bij een club feyenoord/ajax/psv niveau of hoger speelt mag hij pas geselecteerd worden wat mij betreft. Jongens die op een lager niveau spelen hebben totaal geen benul van druk. en hoe dat gaat bij de top. Als fans meer eisen dan een/twee goede dingen per wedstrijd.

maar wees jij maar voor Chili ik ben tenminste geen successupporter (blijf ook dan lekker huis op de bank kijken als we wel wat verder komen en doe dan niet aan het feestje mee als een of andere hypocriet.) , ik hou van het Nederlands elftal en hoe ze spelen. vier drie drie zoals het echte Hollanders betaamt. En daarom snap ik van Gaal zijn selectie beleidt op iedereen na behalve vermeer om nog maar even ontopic te komen, die kan is zo onrustig aan de bal. daar heb je opbouwend niets aan. bijgevoegd hoe ik hoop dat ze nu gaan spelen

cillissen
van der wiel
vlaar
rekik
pieters
blind
sneijder
de jong
robben
RVP
depay
12 maart 2014 om 16:50

Logisch toch, om Van der Sar en Stekelenburg konden de Bondscoaches een hele lange tijd niet heen!

12 maart 2014 om 17:15

Dat was logisch. Maar zij stonden niet 2de in de pikorde..

12 maart 2014 om 17:20

Stekelenburg in Oranje wel, toen Van der Sar nog speelde.

12 maart 2014 om 18:25

Volgens mij werd Stekelenburg ook geselecteerd toen Vermeer in de basis stond? of herinner ik me dat niet goed?

12 maart 2014 om 20:26

Kan goed hoor, dan heb ik dat helemaal mis
Van Marwijk was overigens niet zo stellig als Van Gaal met de regel: "om geselecteerd te worden moét je elke week spelen".

12 maart 2014 om 16:57

Zo raar is het niet. Cillessen is de beste Nederlandse keeper die we hebben op dit moment. Die speelt in Ajax 1. Vermeer is ook een uitstekende keeper, maar omdat Cillessen net iets beter is, maakt Vermeer zijn minuten is Ajax 2. Hij speelt weliswaar niet in het eerste, maar dat komt alleen omdat daar een nog betere keeper staat. Vermeer zou bij elke andere Eredivisieclub eerste keeper zijn, behalve bij PSV denk ik. Dat hij tweede keeper is, maakt hem niet gelijk slechter dan andere eerste keepers. Hij is gewoon net wat minder dan de beste keeper van Nederland, maar nog steeds één van de beste keepers die we hebben.

12 maart 2014 om 17:15

De beste keeper van Nederland Cillessen hahah?
Jaa uit de eredivisie misschien, maar Krul, Vorm en Stekelenburg zijn alle drie een stuk verder dan Cillessen. Vind hem niet eens zo heel goed, laatste tijd ook weer een aantal blunders tegen Salzburg en Frankrijk.

12 maart 2014 om 17:20

Stekelenburg die laatste staat met fulham?

12 maart 2014 om 17:36

Lol, Vorm is beter en ik vind Krul minimaal gelijk al dan niet ook al beter.

12 maart 2014 om 17:39

Ga toch es fietsen met krul en vorm, krul heeft een (1 )
wereldpartij gekeept en is daarna keihard weggezakt, volgens zijn eigen woorden. Nu weer op de weg terug. Steek bakt er niks van bij fulham. Maar die bliunders zul je wel niet gezien hebben, wel raar dat je bij jasper precies die wedstrijden wel weet.....

12 maart 2014 om 18:52

@ Frgiooo

Stekelenburg? Die haalt al een paar jaar zijn niveau niet.
Vorm? Heeft een paar leuke wedstrijden gespeeld, maar laatste tijd was het niet veel hoor.
Krul? Die komt in de buurt ja. Maar de laatste 4 interlands koos Van Gaal voor Cillessen. Dat vind ik raar, want jij hebt duidelijk meer verstand van voetbal dan Louis.

Cillessen is het jongst van die 3 en hij is degene die in potentie het verst kan komen. Met alle respect voor de keepers en hun clubs, maar Fulham, Newcastle en Swansea zijn nou niet bepaald de smaakmakende team van deze wereld. Ajax is dat ook niet, maar die andere keepers zitten al op hun top of zijn er overheen. Cillessen heeft zijn plafond nog niet bereikt.

12 maart 2014 om 18:52

Ik zie alles van de PL hoor en Steek heeft wel meer bewezen dan Cillessen, WK 2010 al gekeept en veel meer uitstraling wat erg belangrijk is.
Nee die Cillessen vind ik maar overschat, voetballend ook niet al te best als die maar even onder druk komt.

12 maart 2014 om 19:05

Prestaties in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Cillessen speelt op dit moment gewoon het beste.
En uitstraling is totaal niet belangrijk. Als er één keeper is die geen uitstraling had, dan is het Edwin van der Sar en dat is de beste Nederlandse keeper ooit.

12 maart 2014 om 19:17

Hij speelt het beste volgens Ajacieden maar als je gewoon objectief kijkt naar hem is het gewoon een middelmatige keeper. Dan toch liever Krul of Steek. Cilessen moet niet eens mee wat mij betreft.

12 maart 2014 om 19:23

Dat Fulham laatste staat is niet aan Maarten te verwijten. Die jongen heeft elke wedstrijd zoveel reddingen in huis. Hij heeft gewoon een ontzettend matige verdediging voor zich staan.

12 maart 2014 om 20:43

dat heeft ie bij Oranje ook, dus dat maakt ook niet uit

12 maart 2014 om 21:49

Hij speelt wel in de Mickey Mouse League. Niveau is dramatisch. Op basis daarvan zou Krul altijd moeten spelen. En Stekelenburg kan er opeens niets meer van? Van Gaal denkt met toppers uit de eredivisie dus beker te winnen. Lachwekkend.

12 maart 2014 om 22:15

Wat betreft de uitstraling van Edwin van der Sar, daar ben ik het mee eens. Maar Edwin van der Sar heeft zich internationaal op alle mogelijke manieren goed gemanifesteerd. Internationaal keek iedereen tegen hem op, was binnen United ook één van de leiders. Cillessen daar in tegen heeft internationaal nog een hoop te bewijzen, zo laat hij zich tegen top spitsen nog makkelijk verrassen (bijvoorbeeld het doelpunt van Benzema). Cillessen vind ik ook totaal geen uitstraling hebben.

On: Voor het WK hoop ik op Vorm of Krul, en als Stekelenburg weer de draad weet op te pikken, dan Stekelenburg.

12 maart 2014 om 22:29

Ga jij maar ff fietsen Japie... En neem je zijwieltjes mee.. Als er een wedstrijd Fullham - Ajax is.. Pakt Fullham , Ajax zwaar in, want dat is het niveau van de Eredivisie en dus ook van Ajax, want Ajax moet bikkelen voor zn puntjes in de ED..Zelfs de nummer laatst van de BPL zou in de ED bovenin meedraaien.. Daarbij zijn de schoten van een Gerard, Suarez, RVP, Etoo en zo kan ik er nog 10 moeilijker te grijpen dan balletjes van Lurling, Mulenga en een Havenaar..

Dus wie is er beter...??? (Tromgeroffel)... De keepers van de BPL (Vorm, Krul en Stekelenburg) en niet Cillissen, want die heeft het gevraagde niveau nog lang niet...

12 maart 2014 om 17:32

Heerlijk !

12 maart 2014 om 19:32

De Denen van Ajax hebben altijd een streepje voor bij het Deens elftal.

Dat is toch logisch. Van Gaal heeft een duidelijk profielschets: Een goede lijnkeeper waarbij je steeds je hart vasthoud bij een terugspeelbal, omdat hij eerst even gaat hooghouden alvorens een zo moeilijk mogelijke voetballende oplossing te zoeken. Keepers die constant presteren zijn daarnaast ook uit den boze. We willen er eentje die af en toe gewoon drie blunders in een wedstrijd maakt. Dat houdt het spannend.

12 maart 2014 om 17:02

Cillessen doet niet anders. Hij neemt ook veek risico aan de bal en heeft vaak slechte uittrappen als hij onder druk wordt gezet. Dus dat hoeft niet uit te maken.

12 maart 2014 om 17:28

Cillessen blundert ook in de wedstrijd van Frankrijk. Een schot door het midden en een omhaal, waarbij de bal zeker te houden was. Tegen Salzburg was Cillessen ook zeer slecht en dan hebben wij het nog niet eens over topclubs. Vermeer maakte zich zeer belangrijk toen hij In Jong Oranje speelde. Ook heeft hij zeer belangrijke reddingen verricht toentertijd in de Champions League. Cillessen is een keeper die niet echt scherpe reflexen heeft, Als beide gewoon in hun vorm van hun leven zijn, gaat mijn voorkeur uit naar Vermeer. Hij heeft een katachtige reflexen, net als Buffon en Casillias. Cillessen is een type Engelse keeper, die gewoon zijn ding doet, maar echt onder de indruk van hem ben ik niet echt. Stekelenurg, Vermeer en Krul kunnen met hun kwalteit toch punten pakken. Met Cillessen win je gewoon wedstrijden op Eredivisie niveau, maar voor de top gaat het hem net te snel. Een-op-een situatie is het bij Cilessen bijna gegarandeerd een doelpunt en geloof mij, op het WK wordt onze verdediging uit elkaar getrokken, mede door de barre weersomstandigheden, waarbij men gewoon extra vocht verliest.

12 maart 2014 om 17:53

in de wedstrijd tegen Cambuur kreeg Cillessen 5 doelpogingen te verwerken van die 5 was 1 een doelpunt. de keeper van Cambuur kreeg er zeker 4X meer te verwerken resultaat 1 doelpunt.
per wedstrijd krijgt de keeper van Ajax veel minder te verwerken dan de rest van hun collega's
in Engeland krijgen zij ook meer te verwerken....en toch vind men Cillessen de beste.....heel raar.

Is ook vreemd. Ruiter is veel beter man. Vermeer is een vliegenvanger. Elke keer als hij Cillisen moet vervangen kost het Ajax punten omdat, Vermeer weer zit te schutteren. Het enige punt waarom hij geselecteerd is omdat hij bij Ajax keept en niet bij FC Utrecht. Niet dat ik vind dat Ruiter geselecteerd moet worden, maar om Vermeer te selecteren is gewoon lachwekkend.

12 maart 2014 om 17:09

Ritchie99,

Gisteren was er ook al een item over Robbin Ruiter, heb gisteren al een reactie gegeven over het mogelijk nog niet selecteren van Robbin Ruiter.

Dit was mijn reactie:
"twijfel niet aan zijn kwaliteiten, wou alleen aangeven dat als je in aanmerking wilt komen voor Oranje je voor van Gaal gemakkelijk te vergelijken moet zijn.

Dit kan door bijvoorbeeld internationale wedstrijden te spelen met je team, of keepen bij grotere competities.

Als Ruiter dan ook punten pakt voor zijn club, wordt daar toch anders tegenaan gekeken.

Dat is naar mij mening ook de reden waarom Mulder niet is geselecteerd, heeft te weinig internationale ervaring.

Heeft daarbij ook de pech dat Feijenoord regelmatig heeft lopen schutteren.

Ben er overtuigd dat als hij meer punten voor Feijenoord had gepakt, hij al bij de selectie had gezeten.

Als Robbin Ruiter bijvoorbeeld bij Twente zou keepen en met die goede verdediging die zij hebben ook nog eens punten zou pakken, zou hij ook voor selectie in aanmerking komen.".

Vermeer heeft zich hoe dan ook al bewezen op het hoogste niveau( CL en Oranje), ook toen Cillessen een blessure had, maar vind Cillissen inderdaad veel meer rust uitstralen.

12 maart 2014 om 17:21

Ben het in grote lijnen met je eens, maar juist bij zulke wedstrijden kun je keepers als Ruiter testen op een wat hoger (internationaal) niveau.

Kijk bijvoorbeeld naar Vorm die ook werd geselecteerd voor Oranje toen hij nog bij FCU speelde. Sindsdien is hij er bijna altijd bij geweest.

12 maart 2014 om 17:37

leeuw87,speelt ajax 2 in grote competitie? dacht het niet
spelen ze in jp leauge belangrijke internationale wedstrijden volgens mij niet toch
dus die redenen die jij aangeeft zijn gelul in dit geval omdat vermeer geen enkele belangrijke wedstrijd speelt dus hoe kan hij wel geselecteerd worden dan?

12 maart 2014 om 17:41

Hen3!,

Klopt, maar dan is het nog steeds voor één wedstrijd en van Gaal wil iemand voor langere tijd kunnen toetsen.

Vorm pakte regelmatig punten voor Utrecht, kwam daardoor ook sneller in beeld.

Als Robbin Ruiter het ook zo goed gaat doen, zal hij nog een mooie carrière hebben.

12 maart 2014 om 17:48

scf_,

Laatste alinea van mijn reactie betrof Vermeer.

Overigens moet op gegeven moment door van Gaal keuzes gemaakt worden, dan kan hij alsnog gemakkelijk afscheid nemen van Vermeer.

Afscheid nemen van Zoet, Cillessen, Krul of Vorm zal wat moeilijker te verkopen zijn voor van Gaal dan afscheid nemen van Stekelenburg en Vermeer.

Laatste twee hebben een tijd niet kunnen keepen op het hoogste niveau, om welke reden dan ook.

12 maart 2014 om 22:47

Leeuw,

Jij weet echt niet waar je het over hebt he?

"Als Ruiter pas punten pakt komt hij pas in beeld"

heb jij wel eens een wedstrijd van Utrecht gezien, dit seizoen? zonder Ruiter had Utrecht nu al JL gespeeld. Deze man is technisch vaardig, leest het spelletje, heeft katachtige reflexen, mooie zweefduik, snel naar de hoek, krachtige trap, coachend sterk, sterk in 1 op 1, goed op de lijn en een nuchtere plus rustige uitstraling.

Daarbij is hij mentaal al veel verder dan Cillissen en daardoor betrouwbaarder dan Cillissen.. Je zal het moeten accepteren dat Ruiter beter is dan Cillissen.. Hoe erg je ook van Ajax houdt... Peace out!

12 maart 2014 om 23:23

De wijsheid in,

Ik heb al aangegeven dat ik niet twijfel aan zijn kwaliteiten, alleen zei ik dat Robbin Ruiter moet passen in van Gaal zijn profielen.

Profiel voor keeper is dat hij alleen keepers in ogenschouw neemt die voor hem gemakkelijk te vergelijken zijn.

Ze moeten aan een aantal voorwaarden voldoen, o.a. voetballen op hoog niveau met daarbij ook op internationaal niveau wedstrijden spelen of anders in een andere competitie dan de Nederlandse welke aangeschreven staat op een hoger niveau.

Heb ook aangegeven dat hij voor van Gaal interessanter wordt als hij bijvoorbeeld keeper van Twente is, omdat die hoger aangeschreven staan dan FC Utrecht( is niet om te beledigen maar van Gaal zijn visie op de zaken), daarbij moet hij dan ook voor Twente de punten pakken.( net als omschreven door jou wat hij nu voor FC Utrecht doet)

Weet inderdaad niet hoe goed hij is, maar dat zijn zaken die van Gaal moet weten.

Zelf vind ik dat in Oranje de beste keeper moet staan, maar dat zijn keuzes die van Gaal maakt en niet ik.

Zou zelf ook met Huntelaar en van Persie spelen in Oranje, iets wat van Gaal blijkbaar niet ziet zitten.

Hoop voor jou dat Van Gaal niet meer om Robbin Ruiter heen kan, zal dan zeker voor hem juichen als Oranje speelt.

Helemaal gelijk Robbin. Grandel nummer 2 hoort niet in het NL elftal thuis. Krul vorm en cilessen of jij.

ik kijk alweer uit naar het EK met Guusje, iedereen maar dan ook iedereen walgt van die van Gaal. Afgelopen maandag zag ik van Hansie Hansie de beste opstelling van Oranje. Alleen zou ik v/d wiel ipv Janmaat erin zetten!

Steek
V/D wiel
van Dijk
Vlaar
Urby
De jong
fer
Robben
van Persie
Sneijder
Huntelaar
12 maart 2014 om 16:55

Hansie is maar een pikkedief... Heb je wel eens een dat gevoel als je een goed idee hebt en dat andere er credits voor krijgen.. Dat heb ik nu

Verder is het een topopstelling, ik had het zelf niet anders gedaan als ik het mocht invullen.

12 maart 2014 om 17:03

Ignore deze opstelling aub. Wilde Urby ruilen voor kuyt.

Krul
vd wiel
van dijk
vlaar
kuyt
de jong
fer
Robben
v Persie
sneijder
Hunt
12 maart 2014 om 18:50

Kuyt op LB, gaat leuk worden zo.... Sneijder in de spits? Wordt nog leuker... Huntelaar op LV? Dit wordt echt een mooi Wk.

Niet dus....

Moet ik uitleggen dat Sneijder op het middenveld staat, Huntelaar spits is en Kuyt LV Aanvaller is?

12 maart 2014 om 19:08

je weet dat met deze opstelling de linkerkant en de rechterkant volledig openliggen he? want urby, van der wiel, robben en sneijder kunnen geen van allen verdedigen

12 maart 2014 om 20:45

ik walg helemaal niet v v Gaal maar met de huidige generatie voetballers voor handen missen we nu eenmaal op ca 5-7 posities echte wereldtoppers

Als Hiddink nu coach was zat hij met hetzelfde probleem....

Ruiter in oranje-_- teveel biertjes in deze zon gezien denk ik.

12 maart 2014 om 16:53

Iets als ''teveel'' biertjes bestaat niet.

15 maart 2014 om 02:02

niet in Oranje maar op de tribune,

riepen ze van Vorm toen ook maar die stond ook in Oranje toen ie voor Utrecht speelde

Vermeer hoort niet in Oranje, maar Ruiter net zomin. Gewoon Krul, Vorm en Stekelenburg.

12 maart 2014 om 16:59

Krul en Stekelenburg horen eigenlijk ook absoluut niet thuis in Oranje. Stekelenburg maakt blunder na blunder bij Fulham en Krul is te wisselvallig. De ene wedstrijd speelt hij fantastisch en de andere wedstrijd speelt hij als een clown.

12 maart 2014 om 17:07

Stekelenburg is niet slecht, die verdediging is gewoon zwaar matig. Krul keept vrij aardig vind ik toch.

12 maart 2014 om 17:36

Heb jij de laatste wedstrijden van fulham gezien dan? Daar maakte stekelenburg toch echt een aantal blunders, waar de verdediging niks aan kon doen, net als eigenlijk het hele seizoen. Pakt geen punten thuis laten deze man, ondanks dat Fulham geen goede ploeg is dit jaar. Ik zou Krul eerste man maken en Cilissen tweede, Vorm zou ik als derde man meenemen met zijn ervaring, kan van belang zijn voor de eerste twee die naar mijn mening meer kwaliteiten hebben.

On: ik vind dat Ruiter een punt heeft al zou ik hem ook nooit meenemen.

12 maart 2014 om 17:41

Kijk dan maar eens maar Motd. Stekelenburg is dit seizoen echt zeer matig bezig. Ballen die recht op hem afkomen laat hij door zijn handen glippen.

12 maart 2014 om 22:18

Ik vind dat Krul wel thuis hoort in Oranje. Hij is inderdaad wat wisselvallig, maar ik heb ook genoeg wedstrijden van hem gezien waarbij Krul echt geweldig was. Ik denk dat Michel Vorm op dit moment de nummer 1 keeper voor Oranje is, maar stiekem hoop ik op Krul. Het is dus nog even afwachten hoe de komende weken gespeeld zal worden door de keeper.s

12 maart 2014 om 22:54

Yo stravven,

Ruiter rendeert het best onder een slechte verdediging (zie verdediging Utrecht), dus je argumentatie klopt niet, want op basis van die redenatie moet juist Ruiter op de Goal staan bij NL.. Aangezien de verdediging van NL bagger is.. Ruiter de man!

Het is inderdaad vreemd, want Vermeer maakt geen speelminuten bij Ajax verder hoeft hij zich hier niet over uit te laten, ondanks dat hij fantastisch keept bij Utrecht.

Wie wil er nou geen power ranger in de voorselectie

Deze jongen moet zich helemaal niet bemoeien met de beslissingen van van Gaal. Hij moet gewoon z'n eigen ding blijven doen.

Is zeker apart, maar dat kun je vaker over het selectiebeleid zeggen. Daarbij vind ik niet dat een keeper van een club die nog tegen nacompetitie vecht, want zo is het gewoon, thuis hoort in het Nederlands elftal. Vorm, Krul, Cillessen, Stekelenburg en misschien Mulder en Zoet staan voor mij sowieso boven hem, ook na die paar leuke wedstrijdjes. Neemt niet weg dat het een goede keeper is

Het is niet alleen vreemd maar gewoon triest en lachwekkend tegelijk.

Ruiter is op dit moment een betere doelman dan Cillessen en Zoet trouwens, als je het mij vraagt.

12 maart 2014 om 17:23

Maak je een grap of zo? Ruiter heeft meer dan 2x zo vaak de bal uit het net mogen scheppen dan Cillessen en dat was lang niet altijd door slecht spel van de verdediging. Ik vind Ruiter maar een matige keeper die er zo nu en dan een hele goede dag tussen heeft zitten.

12 maart 2014 om 17:56

Tja, als Maneul Neuer en Erwin Mulder van baan verwisselen krijgt Mulder er ook opeens minder tegen dan eerstgenoemde.

12 maart 2014 om 18:11

Ik snap echt niet wat mensen zien in Cillessen.
Ik heb zelf ook op aardig niveau gekeept maar ik vind Cilessen echt totaal niets hebben van een potentiele topkeeper.
Vooral de wedstrijden tegen Red Bull was het weer huilen met de pet op.
Zijn postionering en pure lijngevoel is echt matig voor een doelman dat wordt gezien als de nr 1 doelman voor het aanstaande WK.
Het is voor mij ook echt te bizar dat v Gaal niet inziet dat Krul veruit de beste doelman van Nederland is.

12 maart 2014 om 19:10

ale je de pl in de gaten zou houden, zou je zien dat krul de laatste tijd elke wedstrijd meerdere blunder begaat

ik vindt het vreemd dat jij je bemoeid met de selectie van het Nederlands Elftal? Vooral aangezien het gaat over een een speler die op jouw eigen positie speelt.

12 maart 2014 om 18:50

Hij bemoeit zich er niet mee maar geeft netjes antwoord. Lees in VI het hele interview voordat je (onnozel) reageerd.

13 maart 2014 om 10:33

Dus ik moet eerst alle bronnen doorlezen voor ik een reactie mag geven op een artikel wat op deze site staat? Dan zijn we nog wel even bezig...

Hij bemoeit zich er wel mee. Ook al wordt hem een vraag gesteld over wat hij vindt van de selectie van Vermeer is het nog steeds niet verstandig om dit te zeggen.

Hij heeft het hier wel over een concurrent voor de selectie van het NL elftal.

13 maart 2014 om 20:56

hij mag toch wel zeggen wat hij denkt?!

Ik vind de Ruiter er ook niet altijd even betrouwbaar uitzien

15 maart 2014 om 02:14

geen 1 keeper is altijd betrouwbaar, als keeper van een kleinere club krijg je met een minder team altijd veel meer voor je kiezen

Het is natuurlijk ook ronduit belachelijk dat de keeper die wekelijks tegen clubs als Almere City, Fc Oss en Helmond sport speelt, straks mee mag naar het WK. Er zijn zo tien betere keepers op te noemen die de voorkeur boven Vermeer zouden moeten krijgen.

12 maart 2014 om 17:11

Is het al zeker dan dat Vermeer mee gaat?

12 maart 2014 om 17:12

Van der Hart keept bij Jong, vermeer doet alleen trainingen. En noem eens 10

12 maart 2014 om 17:42

Krul, Stekelenburg, Vorm en Cillissen zijn met afstand beter dan Vermeer.

Vermeer vind ik sowieso al een vrij matige keeper, die echt niet (veel) beter is als clubkeepers als Zoet, Ruiter, Mulder en Velthuizen. Persoonlijk vind ik Vermeer minder dan die keepers. (deze keepers zijn minder blundergevoelig en ook constanter in hun prestaties dan Vermeer)

En zolang Vermeer ook niet eens keept, dan kun je zelfs nog altijd beter keepers als Hahn (FC Dordrecht), Boer (pec Zwolle), Ten Rouwelaar (nac Breda), Pasveer (heracles Almelo), Bizot (FC Groningen) en Nienhuis (cambuur) oproepen, want voor een keeper is wedstrijdritme zeer belangrijk. Vermeer heeft op dit moment 0,0 wedstrijdritme.

Dus zolang Vermeer geen wedstrijdritme heeft, dan zijn al deze 14 keepers beter (+ .
Als Vermeer wel wedstrijdritme heeft, dan kan ik er dus ook al 8 opnoemen die naar mijn mening beter zijn dan Vermeer.

15 maart 2014 om 02:15

vermeer zal niet spelen op de wk hij is dan 3e keeper en dat tijdens hooguit 3-4 wedstrijden dus waar maken we ons zo druk om, raar is het wel

Grappig hoe slecht we denken dat Vermeer is geworden in een half jaar tijd. Nog steeds stukken beter dan een Marsman, Ruiter, Ten Rouwelaar of Mulder.na Cilessen, Vorm, Krul en Stekelenburg is Vermeer een logische keuze om mee te nemen. Voorwaarde is wel dat hij niet te lang in deze situatie moet blijven, hij zal binnenkort speelminuten moeten gaan maken.

Nederland heeft verschillende keepers die niet zoveel van elkaar verschillen qua niveau. Dan is het als bondscoach echt zoeken. Enkel Vorm steekt er bovenuit. Cillessen vind ik ook goed spelen. Voor die derde plek zijn er wel 10 opties.

De reservedoelman van Ajax is ook niet per definitie slechter dan de doelman van Utrecht. Er is nog steeds een gigantisch verschil tussen die twee clubs.

Wissel bij Ajax of niet: Vermeer is nog altijd 3 klassen beter dan meneer Ruiter.

12 maart 2014 om 18:53

En dan jezelf een duimpje geven zucht...

Vermeer zijn uitstraling zorgt er al voor dat hij minder is dan menig keeper. Ik zou de zenuwen krijgen als ik zo'n goochelaar achter mij had staan, hij straalt volledige onzekerheid uit.

Ruiter, Mulder, Bizot en Marsman zijn alle 4 beetje dezelfde keepers. Ze kunnen hele goede wedstrijden aflossen met wat mindere wedstrijden.

Ben t met hem eens. Maar waar haalt hij t recht om daar over te praten? Vind t niet netjes dat hij zo over zijn collega's praat.

ik vraag me af waarom lachman geen uitnodiging heeft gehad van louis van gaal.
hij is toch 1 van de beste verdedigers van nederland?heeft ook al aanbiedingen gehad van werder bremen,hsv maar koos voor fc twente,

ontopic: vermeer is een goede keeper,oke hij maakt af en toe wat foutjes, maar ik zou hem meenemen net als vorm,krul en stekelenburg.

Al was Vermeer de beste keeper ter wereld. Van Gaal roept steeds dat spelers moeten spelen om een kans te maken op selectie. Hij laat Sneijder zelfs een aantal keer buiten de selectie omdat hij niet op de goede positie speelt. Hij is gewoon inconsequent en ik kan me best voorstellen dat dit frustrerend kan zijn.

12 maart 2014 om 18:15

Waarom is Vermeer v Gaal zijn ideale keeper?
Vorm kan precies hetzelfde of nog beter wat Vermeer kan en heeft zich al bewezen in de Engelse competitie.
Waarom Cilessen de nummer 1 is boven Krul is gewoon echt bizar.

Kenneth Vermeer is gewoon een matige keeper, niet voor niets dat sinds Jasper Cillessen zijn plek innam, Ajax weer eerste staat en weer het minste tegendoelpunten krijgt.

Selectiebeleid van van Gaal vind ik nogal vreemd. Lijkt wel of hij eerst naar de traditionele top 3 kijkt en oud spelers van de traditionele top 3. Daarna kijkt hij naar spelers van Twente. Spelers die door de media naar voren worden geschoven laat hij links liggen. Geef spelers als Douglas en van Dijk een kans. Selecteer Buttner een keer, laat van Aanholt een wedstrijd spelen. Wijs eens een keer je eerste keeper aan.

Robbin de ruiter moet geen uitspraken doen over dit soort dingen. Het heeft totaal geen nut het over Kenneth Vermeer te hebben. Totaal niet interessant wat de Ruiter ervan vind.

Natuurlijk vreemd dat een keeper die al een halfjaar niet speelt behalve dan in de Jupiler League nog steeds in de voorselectie zit, als je nou een tekort aan talentvolle keepers had maar dat is niet zo.

Zoet, Krul, Cilessen zijn allemaal jonge keepers die wel wekelijks spelen en dan heb je nog een Stekelenburg en Vorm die wel wekelijks spelen en ook beduidend beter.

Ruiter hoort ook niet in Oranje als je dit lijstje noemt maar Vermeer is helemaal een schande want die speelt niet en je hebt genoeg andere opties.

Ik vind het vreemd dat de keeper van de nummer 14 van Nederland, met 51 tegentreffers over Oranje durft te praten. Laat hem zijn club maar eerst in de Eredivisie houden. Niet dat Vermeer momenteel bij Oranje hoort overigens.

12 maart 2014 om 22:46

ten eerste zal utrecht nooit degraderen ten tweede hij pakt al twee seizoenen punten

@jaapvan Haafte ga jij toch fietsen. Met je Krul 1 wedstrijd goed gekeept. Hij doet het daar al jaren goed. En niet eens bij de beste club in de PL!! Des te knapper zijn prestatie. Dus zeker wel verder....dus nogmaals ga jij lekker een eind fietsen kerel!!!!!

lijkt mij de beste opstelling na het uitvallen van strootman

Krul
vd wiel
vlaar
van dijk
blind
N de Jong
robben
lens
sneijder
huntelaar
v persie
12 maart 2014 om 18:47

Je opstelling lijkt mij iets te aanvallend. Dan wordt je door Chili en Spanje kapot gespeeld, omdat je geen middenveld hebt. Verder zal Van Gaal nooit gaan afwijken van zijn Hollandse school systeem.

Blind is een prima back voor de eredivisie, maar te traag voor het echte werk.
Een middenveld met twee vleugelspeler en een nummer 10 die niet meeverdedigend? De Jong kan niet alles in zijn eentje aan. Verder dan ook nog 2 spitsen? Dan moet je gewoon 4-4-2 gaan spelen met twee verdedigend ingestelde middenvelders. Ik zou eerder iets zoals dit doen.

Krul
VD Wiel
Vlaar
Van Dijk
Pieters
De Guzman
De Jong
VD Vaart
Robben
Van Persie
Lens
12 maart 2014 om 19:11

ook een aardige alleen denk ik dat je v persie en huntelaar samen moet laten spelen, altijd is het bonje over wie van de 2 en ik vind huntelaar in zijn vorm echt niet onder doen aan robin

Ik kan Van Gaal zijn selectiebeleid ook niet volgen, maar dat de Ruiter niet geselecteerd wordt lijkt mij daarentegen wel zeer logisch. Keepers als Krul, Vorm, Stekelenburg en Cillessen zijn allen beter en spelen op een hoger niveau (pl, Champions League, etc.).

Ik vind wel dat Van Gaal onderhand is naar een vaste groep mag gaan toewerken. Experimenteren is prima, maar op een gegeven moment moet je een bepaalde basisgroep het vertrouwen geven.

Robbin is een fantastische keeper en gaat binnenkort een grote stap maken in zijn carriere. Dan gaat iedereen die hem maar 'een keepertje van utrecht' vindt hem opeens ook goed vinden. Echte voetbalkenners durven al langer zijn kwaliteiten te erkennen. Mijn lijstje is als volgt:

1. Krul
2. Cillessen
3. Vorm
4. Stekelenburg
5. Velthuizen
6. Ruiter
7. Zoet (met heel veel doorgroeipotentie, gaat ooit nummer 1 worden)
8. Vermeer

ik vond Cillessen trouwens erg zenuwachtig tegen Frankrijk. Hij straalde niet de rust uit als bij ajax. Waarom gewoon niet met Vorm of Krul? zijn ze geblesseerd?

Robbin Ruiter kan zich er beter lekker buiten houden. Zo wordt ie zeker niet geselecteerd door ome Louis

Maar om eerlijk te zijn is een Vermeer op de reservebank nog vele malen beter dan Ruiter op zijn beste dag. Het tekend het ongelooflijke opportunisme in de nederlandse voetbalwereld dat zijn naam uberhaupt genoemd wordt in relatie tot oranje. Dan kunnen we het net zo goed hebben over ten rouwelaar, marsman, pasveer of zelfs boschker....

12 maart 2014 om 18:57

Heel goed dat je eerlijk bent maar Vermeer is niet beter dan Ruiter. Vermeer is minder in de lucht, wel beter op de lijn. Qua positionering is Ruiter beter en hij straalt meer uit. Die blik van Vermeer daar wordt de hele Ajax verdediging onzeker van, zijn 2 wekelijkse fouten reken ik dan nog niet eens mee.

is inderdaad vreemd dat zo'n slechte keeper als vermeer wel bij de voorselectie zit
speelt niet eens bij ajax
maar ja louitje heeft wat met ajaxieden he
maar gelukkig is nederland dankzij louis in de zomer weer snel terug uit brazilie en zijn de nederlandse spelers fit voor de competitie erna

Waar hebben we het uiteindelijk over? Ik mag aan nemen dat Vorm, Stekelenburg en Krul meegaan en dat Cillisen uiteindelijk ook thuis blijft. Leuk zo'n keepertje uit de Eredivisie, maar de drie hierboven hebben ervaring met spelen op topniveau. Indien er een keeper vanuit Nederland mee moet dan zal het wat mij betreft gaan tussen Cillisen en Zoet. Vermeer heeft daar verder helemaal niets meer te zoekn.

op basis van de vorige interlands moet ik zeggen dat ik op de lijn vermeer toch beter vind. heeft vaak een snelle reflex waardoor hij toch leuke reddingen maakt. Heb hem ook nog nooit een bal van 40 meter er in zien laten gaan. Maar dat zal aan de ervaring liggen.

Marco Bizot keept ook goed, evenals Ruiter, maar beiden nog niet klaar voor oranje. Vermeer al helemaal niet, krokettevanger.

Vind ik ook robin, ik vind het hele selectie beleid van van gaal op zijn zachtst gezegd vreemd....

12 maart 2014 om 20:47

vreemd? wie moet ie dan allemaal oproepen?

Ik hoop dat NL zo gaat spelen:

Krul
Bacuna/Wiel
Vlaar
Van Dijk
Emanuelson
Fer/Anita
Sneijder
De Guzman
Robben
Van Persie
Huntelaar

Belachelijk van Ruiter, die kerel moet respect hebben voor Vermeer! Terecht dat hij in het voorselectie zat, van Gaal geeft hem te minsten nog vertrouwen! En dat kun je niet zeggen over de Pers of over de Boer en de rest van Nederland!

Helemaal mee eens van gaal heeft helaas een voorkeur aan een clubje in nederland waar echt geen een speler die top aan kan.

Sorry, maar wie is Robin Ruiter om dit te zeggen?

12 maart 2014 om 19:44

Het word aan hem gevraagd.. Dan mag hij toch antwoord geven? Is niks mis mee.

De meeste zouden hetzelfde zeggen als het dat ze gevraagd word maar omdat hij een keeper is lijkt het voor sommige gelijk alsof hij vind dat hij in de plaats van Vermeer moest maar als je het eens goed doorleest staat er duidelijk:

''f hij zelf ooit in aanmerking komt voor Oranje, laat de ex-doelman van FC Volendam doelman in het midden. "laat anderen het maar zeggen, dat voelt als een mooi compliment", zegt hij in Voetbal International.''

Duidelijk dus.

12 maart 2014 om 22:21

Robbin Ruiter mag dit zeggen, en deels snap ik hem ook. Vermeer was al een tijdje 2e keeper bij Ajax en nog roept van Gaal hem op. Ik wil niet zeggen dat van Gaal nu Ruiter had moeten oproepen, maar ik snap hem wel. In plaats van Vermeer had hij in mijn ogen beter Krul of Vorm kunnen meenemen.

zo moet nederland gaan spelen

Krul
Van de Wiel
Vlaar
Van Dijk
Emanuelson
Maduro
Sneijder
N De Jong
Robben
Van Persie
Lens

Sterker nog, het is gewoon compleet bezopen dat hij Vermeer überhaupt overweegt...

Vermeer selecteren is al een lachertje maar dat hij de voorkeur krijgt boven Krul is helemaal bizar. Maar ach, Louis kan na een verloren toernooi opnieuw met de staart tussen zijn benen uit Zeist vertrekken. Hij kan een WK bijschrijven op zijn CV en daar gaat het hem om. Leuk voor zijn boek later.

12 maart 2014 om 22:30

D.L, heel kenmerkend weer voor jou! Hoe jij weer praat over de man, die jullie het laatste kampioenschap heeft bezorgd.

On Topic: Ik begrijp Ruiter ergens wel, maar je valt een collega toch niet zo af. Ruiter zou een stap moeten maken, naar een wat hoger aangeschreven club als Utrecht. Ben benieuwd of hij zich staande houdt.

12 maart 2014 om 23:23

Ik heb het over Louis de bondscoach en niet over Louis de clubtrainer. Best een aardige vent verder. Maar het is kenmerkend voor jou dat je zijn kritiek niet deelt en het volkomen logisch vindt dat de matige reservekeeper van jouw cluppie de voorkeur krijgt,

13 maart 2014 om 07:44

David Loggie

Wat is dat nou voor kulargument? Het gaat toch over dezelfde man, dan maakt het toch niks uit. Volgens mij gaf ik aan dat ik de Ruiter wel begrijp, en ik ben niet zo verblind door de clubliefde om te zien dat Vermeer niet speelt dus niet meekan naar Brasil. Dat maak jij ervan, wat mij betreft is het Vorm, Krul en Stekelenburg. Zo min mogelijk eredivisie spelers wat mij betreft, geen enkele speler uit de eredivisie voegt wat toe aan Oranje. Alhoewel misschien een Depay, kan belangrijk zijn met zijn fysiek en power.

Krul, Stekelenburg en Vorm zijn gewoon de 3 beste en meest ervaren keepers. In de dramatiscje eredivisie heb j Zoet, Cillisen, Velthuizen en Ruiter die aardig kunnen keepen, maar zeker (nog) niet het niveau hebben van de eerste 3 keepers. Cillisen heeft dan het geluk dat ie bij ajax keept waardoor ie eerder wordt gekozen dan bijv Velhuizen ofzo.

Natuurlijk is Vermeer niet Oranje waardig, maar zo ook met Ruiter. Van Gaal moet gewoon voor Cillissen, Krul en Vorm gaan. Deze drie verschillen weinig van kwaliteit en dan stopt de rest van het gezeur ook.

Vermeer, zoet, cilessen of wie dan ook die hier in nederland spelen maakt niks uit leuke keepers voor een NL op dit moment meer ook niet, misschien dat er voor enkele meer in zit in de toekomst maar op dit moment is het gewoon middelmaat op het wk. Maakt ook niet uit we zijn ook geen land dat na elke succesvolle generatie gelijk de volgendw klaar heeft staan

Mijn mening is vrij subjectief aangezien ik een Utrecht fan ben. Maar toch vind ik dat Ruiter een eerlijke kans verdient. Ruiter zorgt er voor dat we niet onder NEC staan. Hij is misschien nog niet zo ver als Krul en Vorm of Stekelenburg maar kan toch zeker wel concurreren met prima keepers als Zoet en Cillessen. En al helemaal met Vermeer

ik wil eigenlijk alleen maar 1 ding zeggen ,als de regel is die van gaal stelt dat iedereen die geselecteerd wil worden moet spelen bij zijn club dan heeft vermeer geen enkele recht op een selectie,en als van gaal hem dan toch oproept dan moet meneer van gaal stoppen want dan is hij niet niet echt geloofwaardig meer.
daarbij wou ik alleen even zeggen dat ik ruiter een goede doelman vind maar nog niet genoeg ervaring heeft helaas

12 maart 2014 om 20:48

dat geldt voor iedere coach, steeds dezelfde grammafoonplaat die we moeten afdraaien of er nu v Marwijk, v Gaal of een andere coach zit

Ik zou me eerst meer zorgen maken om Utrecht want je moet echt nog wel wat punten gaan pakken.
WK is belangrijk maar je heb eerst de wedstrijden voor Utrecht waar je je druk om moet maken

Deze keeper moet zich focussen op zichzelf, als ie goed blijft presteren krijgt hij vanzelf wel een kans, hij keept nu een jaartje redelijk goed en hoeft zich hier helemaal niet mee te bemoeien

Robin wees blij dat je deze afgang van het Nederlands elftal niet hoeft mee te maken
Je bent nog jong jou kans onder een echt goeie bondscoach komt nog wel

12 maart 2014 om 22:34

Tim Krul is wel een jaar jonger dan Ruiter, maar vind Krul toch wel beter

Van Gaal is gecharmeerd van Vermeer... en dat mag! Ajax beschikt tenslotte over 2 keepers die bij de beste 5 van Nederland horen... dus er moet er 1 banken! (cillessen, Zoet, Bizot, Ruiter en Vermeer... en niet mijn mening maar om discussie te voorkomen Velthuizen)

Van deze keepers is Vermeer op 2 fronten verreweg de beste... voetballend en in 1 tegen 1 situaties! Zijn reflex is ook prima, maar heeft ook 1 heel zwak punt; de hoge bal...

Tegen Spanje kan ik dus best begrijpen dat je kiest voor Vermeer! Tegen Australie... zou ik dit niet doen!

Wat ik dan niet begrijp van Van Gaal is dat wanneer hij voor een meevoetballende keeper kiest... gelijkertijd ook voor Martins Indi kiest... want die kan echt niet voetballen i.v.m. 3 of 4 andere opties!

Vind het niet heel vreemd snap dat die jongen baalt maar hij vangt geen bal hij stompt alles weg maar hij laat ook weinig door. Hij stompt de ballen wel goed weg. Goede keeper op dit moment 1 van de betere van Nederland maar Vermeer heeft bij van gaal waarschijnlijk wat krediet opgebouwd en van gaal wil een voetballende keeper daarmee vallen krul en vorm en eigenlijk Cillesen ook al af steek en Vermeer zijn de enige met de voetballende kwaliteiten. Die van gaal wil Cillesen doet het al wat beter maar met de bal aan de voet heel onzeker. We gaan het zien het maakt niet uit welke keeper er staat als de verdedigers hun werk doen.

Ps: sorry voor het lange stuk heb zelf geen zin om het terug te lezen de gr peace

Ruiter is gewoon kaolo gaar hij heeft haat op Vermeer

van gaal probeert gewoon zijn eigen ajax te creëren binnen het nederlands elftal, omdat hij de "strijd" bij ajax zelf niet won van cruijff. haha vermeer selecteren terwijl hij lange tijd niet meer speelt gaat natuurlijk tegen zijn eigen principes in. ongeloofwaardig dus.

12 maart 2014 om 22:31

Vermeer speelt helemaal geen "lange tijd niet meer". Speelt veel wedstrijden voor Ajax 2.
Ik denk dat elke andere eredivisie club hem als 1e keeper zou doen. Hij heeft gewoon een iets betere concurrent, als Cillessen niet bij Ajax was gekomen was Vermeer nu nog de eerste keeper

Vreemd dat er zes keepers in de voorselectie zitten...

Mij lijkt dit de beste opstelling om mee te nemen naar Brazilië:

Krul
VD Wiel, Vlaar, Van Dijk, Blind
VD Vaart, Sneijder, Nigel de Jong
Robben, Van Persie, Lens

Vreemd ? Zo vreemd is dit toch niet?! De keuzeheer is Van Gaal en dan is niets merkwaardig. Mijn advies aan hem zit in de enveloppe.

Reserves: Blind, Cillessen, Martis Indi, Janmaat, Krul, Depay en Narsingh.

Stekelenburg
Van der Wiel
Van Dijk
Douglas
Emanuelson
N.de Jong
Fer
Sneijder
Robben
Van Persie
Huntelaar

Van Gaal maakt van het Nederlands elftal meer een talentenjacht..

Krul
Van Der Wiel
Vlaar
Van Dijk
Blind
VD Vaart
Sneijder
De Jong
Robben
Van Persie
Lens

Trouwens, nu Strootman wegvalt, kansje voor Van Ginkel? Of Blind op het middenveld met zijn goede trap, goed in de duels en goed overzicht.. Maar wie moet je dan op de linksback positie doen?

Alles goed en wel, maar het is inderdaad belachelijk dat Van Gaal een keeper oproept die in de Jupiler League speelt nadat hij gigantisch geflopt is op eredivisieniveau.

Maar goed om te weten dat keepers van Eindhoven, Telstar en Ijsselmeervogels grote kans hebben in de voorselectie te komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren