Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Van Gaal moet bepalen of Gudelj in plaats van Strootman kan spelen'

Laatste update:
/

Dick Advocaat brak onlangs nog een lans voor Nemanja Gudelj, maar de coach van AZ wil verder weinig kwijt over de mogelijke Oranje-kandidatuur van de middenvelder. Door het wegvallen van Kevin Strootman wordt de geboren Serviër steeds vaker genoemd als kandidaat. Advocaat hield zich woensdagmiddag echter op de vlakte.

Tijdens de persconferentie ter voorbeschouwing op het Europa League-treffen met Anzhi Makhachkala noemde Advocaat de jongeling een goede speler, zonder daarbij over te gaan op een directe aanprijzing. "Louis van Gaal moet bepalen of hij in de plaats van Kevin Strootman kan spelen." Onlangs nog was de oefenmeester meer uitgesproken. "Als je ziet wie er worden geselecteerd, zou Gudelj daar prima kunnen laten zien wat hij kan. Hij heeft een enorme sprong gemaakt", zei hij afgelopen vrijdag in het Noordhollands Dagblad.

De 22-jarige Gudelj beschikt naast een Nederlands paspoort ook over een Servisch paspoort en is tevens speelgerechtigd voor Bosnië-Herzegovina, waar zijn ouders vandaan komen. Afgelopen week debuteerde hij al voor Servië in het oefenduel met Ierland, maar zelf liet de speler weten dat zijn voorkeur uitgaat naar het Nederlands elftal.

Nemanja Gudelj is al toe aan het Nederlands elftal

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is echt de meest gestoorde voorstel die ik heb gehoord over het wegvallen van Strootman.
Gudelj is een leuke speler, voor de subtop in NL, maar heeft totaal niet het niveau van een international.
In alles echt alles komt hij tekort. Ik zie liever Fer als vervanger voor Gudelj.

12 maart 2014 om 15:34

Gudelj heeft heel erg veel potentie. Getuigen ook de belangstelling van Fiorentina toen hij nog bij NAC speelde. Ik zeg niet dat hij bij de absolute wereldtop gaat behoren, maar hij kan zeker erg ver komen. En waarom je zegt 'leuk voor de subtop Nl' verbaasd mij al helemaal, want ik ben totaal niet verbaasd als deze jongen binnen 5 jaar in de top van Europa speelt. En als dat een stapje lager is bij een Fiorentina is dat helemaal niets om voor te schamen want ook dan ben je een uitstekende speler.

12 maart 2014 om 16:03

Zonder grappen, ik heb liever Gudelj dan Schaars, Clasie of Vilhena

12 maart 2014 om 16:34

Haha, Lex immers stond ook in de belangstelling van fiorentina. Dat soort dingen zeggen helemaal niets. Gudelj is een goede speler. Maar als zo'n speler al in de basis komt bij oranje. Dan mag je straks al blij zijn met een derde plek.... In de poule!

12 maart 2014 om 16:39

Ik zie liever Fer en De Guzman dan Gudelj.

12 maart 2014 om 17:37

Iedere team heeft posities met wat betere spelers en posities met wat mindere spelers. Ik bedoel Argentinië heeft in het doel Romero, ex-keeper van AZ en momenteel bankzitter bij Monaco achter Subasic. Zijn ze daardoor gelijk geen titelkandidaat voor het WK? Nee! Daar waar de keeper wat minder is hebben ze oa in de aanval weer Messi, Aguero en Di Maria rondlopen die dat deels opvangen. En zo is het ook wanneer een mindere speler op het middenveld zou staan in Oranje. Want voorin heb je weer Robben en Van Persie die wereldtop zijn. Met name Robben.

12 maart 2014 om 18:30

Murad ik snap je punt maar door het wegvallen van Strootman zakt ons middenveld ook langzaam kwa niveau. De aanval en middenveld was er om de zwakke verdediging te helpen maar als het middenveld nu ook zwakker wordt kunnen we niet alle hoop vestigen op de aanval. één of twee posities slap is prima maar een hele linie is gwn gevaarlijk.

13 maart 2014 om 02:07

Ik vind het ook wel een goede speler maar kan dat dan? Voor twee landen uitkomen? Servie en Nederland? Fer en de Guzman zijn ook goede opties.
Van Gaal heeft keuze genoeg maar zal ons misschien weer verrassen met een voor ons onverwachtse keuze.

13 maart 2014 om 07:50

@888ruben888

Zonder in te gaan op het feit of hij wel of niet geselecteerd zou moeten worden, hij heeft alleen een vriendschappelijke wedstrijd voor Servie gespeeld en kan daardoor ook nog voor Nederland kiezen. Zodra hij voor 1 van de 2 zijn eerste officiele wedstrijd speelt kan hij niet meer switchen.

12 maart 2014 om 16:01

Hoezo schuif je blind niet gewoon op de plek van strootman

12 maart 2014 om 16:04

@ajaxboyjim: Omdat Blind internationaal gezien overlopen gaat worden op die positie? Bij Ajax speelt hij als defensieve middenvelder, daar stond Strootman niet.

12 maart 2014 om 16:20

Wendbaarheid van een tractor en de versnelling van een slak. Enige waar hij echt goed in is, is het vermijden van risico (cq de bal aan dezelfde kleur geven), waardoor je altijd op hem kan vertrouwen. Echter is die kwaliteit vooral handig in balbezit. Iets dat wij waarschijnlijk niet veel gaan hebben op het WK.

12 maart 2014 om 17:06

Haha gudelj wordt zeker niet overlopen haha wat een grap

12 maart 2014 om 17:37

@theartist: Nee, Gudelj zal niet overlopen worden. Je kan veel vinden van Gudelj maar kracht en loopvermogen heeft hij sowieso voor op Blind op die positie.

12 maart 2014 om 20:49

Precies, soms denk ik dat mensen die hier reageren niet eens de eredivisie volgen en gewoon kijken naar het shirt dat ze dragen.

12 maart 2014 om 16:28

Totaal niet het niveau van een international? Welke clubs speelt nog mee om een internationale prjs? Kijk naar landen zoals Duitsland, Spanje, Frankrijk etc die nog met enkele teams aanwezig zijn op het grote podium. Daar leer je pas echt voetbal op topniveau. Dan heb ik liever iemand die een goed jaar draait in de Europa League. Robben zei al, het niveau van de Bundesliga is heel anders dan de Champions League.

12 maart 2014 om 16:55

Ik vind zelf de redenatie dat iemand maar kort op een hoger niveau speelt en daarom niet geselecteerd dient te worden, geen hout snijden. Hoe lang speelde Strootman bij Utrecht voor hij geselecteerd werd? Promes voetbalt die al jaren in de Eredivisie, toch? Ik ben zelf voorstander van spelers die of voldoende internationale wedstrijden met succes spelen of in een goede buitenlandse competitie, maar Gudelj afschrijven omdat hij net bij AZ is, is geen sterk argument. Je kunt denken aan de Jong, Blind, Clasie, Anita, Fer, maar Gudelj is zeker niet minder dan een aantal van hen. Hij heeft loopvermogen, diepgang, hardheid, kopkracht en niet elke speler die ik hiervoor noem heeft deze kwaliteiten. Maar ja, Van Gaal laat Douglas ook volledig links liggen dus Gudelj geef ik weinig kans..

12 maart 2014 om 17:31

Wanneer dit gebeurd mag van Gaal wat mij betreft direct gedwongen worden opgenomen. Een speler die nooit voor Oranje heeft gespeeld, nooit met deze gasten heeft mogen trainen oproepen omdat een speler geblesseerd is terwijl je reeds vervangers hebt in je selectie. Wanneer dat gebeurd is van Gaal wat mij betreft de grootste uilskuiken die we hebben gehad.

Als van Gaal bij zijn standpunt blijft dan doet hij dit toch niet. Hij roept Douglas ook niet op. Douglas was vorige week nog 'speler van de Week' in Rusland. En volgens mij is Douglas één van de betere verdedigers op dit moment. Gudelj is inderdaad een type Strootman die hem kan vervangen.

12 maart 2014 om 15:53

Gudelj is hier opgegroeid, Douglas heeft hier alleen gevoetbald. Als je zo gaat redeneren kan je meer jongens thuislaten.

Over welk standpunt heb jij het eigenlijk? Ik heb Van Gaal nooit iets horen zeggen over het niet selecteren van Douglas.

12 maart 2014 om 16:03

Volgens mij is het nog winterstop in Rusland.

12 maart 2014 om 16:20

Volgens mij zijn ze weer net begonnen

12 maart 2014 om 16:21

Nee hoor, afgelopen weekend is er gespeeld daar. Daarom werd trainer van Zenit ontslagen

12 maart 2014 om 16:23

Yep Dynamo heeft afgelopen weekend met 2-0 gewonnen

12 maart 2014 om 16:41

Klinkt wel logisch tjompies1 ;-)

Nee lijkt me niet de perfecte speler voor Oranje. Zie liever Fer.

12 maart 2014 om 15:54

Als je met de punt naar achter speelt heb je een links en een rechtshalf nodig die van box-to-box kunnen spelen. Fer kan dat, maar wie nog meer? Gudelj is wel het type.

12 maart 2014 om 16:02

Toornstra!

12 maart 2014 om 16:04

Dan heb je niet 2 spelers die Box-to-Box spelen nodig, dat is gewoon onzin. Nederland speelde anders normaal met Sneijder de Jong en Strootman. Volgens mij is naast Strootman geen van die andere 2 een Box-to-Box speler

12 maart 2014 om 16:04

Misschien een middenveld proberen met N. De Jong, Fer en De Guzman? Mooie mix van een breker, een loper en een technisch begaafde spelmaker die alle drie op een hoog niveau toch vrij constant presteren.

12 maart 2014 om 16:40

Het ligt eraan hoe je speelt, je kan met De Jong en Fer spelen, dat gaat gewoon goed, of je kan met de dubbele pivot, dan moet je twee lopers hebben.

12 maart 2014 om 18:31

Ik ben het erg eens met jouw "trio" middenveld. Sneijder kan je dan altijd nog gebruiken als supersub. Die drie zijn een goede combinatie!

12 maart 2014 om 17:47

Inderdaad, vi moet ik vaak om lachen, maar (vanaf nu) een verbod op spelers uit de Eredivisie is mischien wel een heel goed idee. Gewoon spelers pakken met ervaring op hoog niveau. Janmaat als enigste laten staan, aangezien van Gaal geen reden heeft om hem daar weg te halen. Op het middenveld voetballend vermogen en loopvermogen met Fer en De Guzman. Achterin 2 (kop)sterke centrale verdedigers. Sneijder op linksbuiten in een vrije rol. Emanuelson die er overheen kan komen. Robben op links en het kan mischien nog wat worden dat Wk.
Zonde trouwens dat Strootman weg is gevallen, die maakte een prima ontwikkeling door bij Roma.

Krul
Janmaat
Douglas
Vlaar
Emanuelson
De Guzman
Fer
Robben
Van Persie
Sneijder
Huntelaar
12 maart 2014 om 21:13

De Jong i.p.v. De Guzman en Veltman of Heitinga (mits fit en in vorm) i.p.v. Douglas en het begint ergens op te lijken. Voor de rest prima opstelling denk ik. Fer is denk ik de ideale vervanger voor Strootman. Is sterk, behoorlijk snel, heeft een goed loopvermogen, kan meeverdedigen en is redelijk kopsterk. Technisch weliswaar iets minder, maar je kan niet alles hebben.

Kan Nigel de jong zijn plek niet overnemen?? Ik bedoel Gudelj speelt best aardig, alleen niet echt op wk niveau.

12 maart 2014 om 15:35

Nigel de Jong komt niet in aanmerking voor de positie van Strootman. Nederland speelt met een echte CVM, dat moet Nigel de Jong worden, een CM, had Strootman moeten worden en een CAM, hoogstwaarschijnlijk Sneijder. Ik denk dat Nederland met 1 verdedigende middenvelder en twee aanvallende middenvelders, zoals Ajax en PSV spelen.

12 maart 2014 om 15:36

Zijn vervanger moet in mijn ogen dus Rafael van der Vaart worden.

12 maart 2014 om 15:39

@fcds95

THX voor de uitleg

12 maart 2014 om 15:42

Dan word je compleet overlopen. Zowel Sneijder als Van der Vaart verdedigen niet mee terug. Daarnaast kan Van der Vaart het niet allemaal belopen. Zelden speelt hij de volle 90 minuten. Van der Vaart is in balbezit een topper, maar heeft en slechte conditie. De Jong kan het niet in zijn eentje doen.

12 maart 2014 om 15:55

Als je met de punt naar achter speelt dan speel je niet met een CAM, oftewel aanvallende middenvelder. Dam speel je veelal met twee spelers met loopvermogen en diepgang.

12 maart 2014 om 16:02

@fcds95

Liever De Guzman dan die goed bezig is bij Swansea. Van der Vaart zijn tijd is nu afgelopen.

12 maart 2014 om 16:41

De Jong en Fer samen centraal, met De Guzman als back-up.

12 maart 2014 om 16:46

Het is vooral de bedoeling dat het een speler is die verdedigend en aanvallend zijn mannetje staat. Zelf met de punt naar achteren kun je in principe met een CAM spelen, zolang de andere middenvelders maar een echte CVM en een box-to-box speler zijn. Strootman was zo iemand en ook Fer is dat. Gudelj is dat ook wel, maar heeft het nog niet echt laten zien.

Het idee erachter zal ik even uitleggen met een voorbeeld. Op papier en tijdens balbezit staat het als volgt:
-----------------------------------De Jong------------------------------
--------Sneijder---------------------------------S...
Bij balbezit van de tegenstander, moet er echter anders opgesteld worden, waardoor men als volgt hoort te gaan staan:
-------------De Jong-------------------------------------Strootman... ---------------------------------Sneijder---------...
De speler op de plek van Strootman moet dus iemand staan die als CVM en als CAM kan fungeren, maar ook het loopvermogen heeft om dit de hele wedstrijd te kunnen blijven doen.

12 maart 2014 om 21:21

Het is inderdaad gebruikelijk om dit te doen, maar als dit ook voor Oranje zou gelden zouden Sneijder en Van der Vaart niet meer aan bod komen. In het Nederlands Elftal hebben steeds 3 soorten middenvelders gespeeld :
1 defensieve, 1 offensieve en 1 loper. (fcds95 heeft dus gelijk)

In de ideale situatie zouden dit De Jong, Sneijder of Van der Vaart en Strootman zijn. Aangezien Strootman geblesseerd is (echt een aderlating naar mijn mening) is Fer de meest logische vervanger. Van Ginkel zou -mits fit- ook een kandidaat kunnen zijn. Je hebt dan 2 rechtspoten (De Jong en Fer of Van Ginkel) op het middenveld, dus Van der Vaart zou dan als creatieve linkspoot het meeste toevoegen. Bovendien klikt hij beter met Van Persie dan Sneijder.
Sneijder kan dan vanaf de bank worden gebruikt. (4-4-2 spelen kan ook nog)

Cillessen
v.d. Wiel
Veltman
Vlaar
Emanuelson
Fer
N. de Jong
v.d. Vaart
Robben
v. Persie
Boetius
12 maart 2014 om 22:45

Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat van Gaal met 1 CAM zal spelen, en met 2 Cvm's. De verdediging is op dit moment te zwak, en alleen Nigel de Jong is niet genoeg om de verdediging te ondersteunen. Daarom zou ik Leroy Fer ernaast zetten als extra verdedigende middenvelder, puur ter ondersteuning van de verdediging.

13 maart 2014 om 02:11

Nigel moet sowieso spelen op het middenveld maar niet op Strootsmans plek.

Gudelj is er zelf nog in gaan geloven ook, zonde want hij zal nooit in de buurt komen van het niveau dat nodig is om een WK voor oranje te mogen spelen, maar met deze bondscoach weet je het maar nooit.

12 maart 2014 om 16:49

Die spelers zijn er genoeg, die niet het niveau hebben om een WK met Oranje te spelen, maar wel de potentie hebben om dat niveau te halen. De spelers die wel wekelijks dat niveau halen dat zijn er maar enkelen. Eigenlijk zou de standaard dus omlaag moeten, in plaats van over elke speler maar te zeggen dat ze het niveau niet aankunnen.

12 maart 2014 om 19:58

ik geloof dat jij gudelj niet helemaal hebt gevolgd. Ik vind het ook belachelijk dat zomaar elke gemiddelde speler in het Nederlands elftal kan. Gudelj heeft echter vanaf het begin dat hij bij Nac ging voetballen bewezen ontzettend volwassen te zijn in zijn spel en ik denk dat juist Gudelj een verrassing kan worden op een WK al neem je hem mee als reserve.

Weg met dat gehype van die gudelj. Vieze gladjakker, bleh. Voetballend wel oke. Zal wat mij betreft nooit in een oranje shirt mogen lopen!

12 maart 2014 om 19:59

wow die argumenten van jou zijn bizar goed!

12 maart 2014 om 21:27

Een beter argument zou zijn dat alleen spelers die met ziel en zaligheid voor Nederland uitkomen geschikt zijn. Wat mij betreft geen genaturaliseerde spelers in Oranje (douglas) en ook geen spelers die eerder voor een ander nationaal elftal uit zijn gekomen. (gudelj)

Kijk naar het nationale team van Qatar, waar dadelijk tijdens dat WK bij een temperatuur van 45 graden Celsius enkel genaturaliseerde Brazilianen voor uit zullen komen ...

Dat is toch niet de bedoeling van interlandvoetbal ?!?

Overigens vind ik Douglas, De Guzman en in mindere mate Gudelj wel prima spelers.

13 maart 2014 om 02:14

Daar ben ik het niet mee eens. Iedereen met een Nederlands paspoort is een Nederlander en als ze goed genoeg zijn kunnen ze dan dus worden geselecteerd.

Gudelj kan echt nog lang niet mee naar een WK. Speelt net een aardig seizoen bij AZ maarja dat in de Eredivisie. Fer lijkt mij een veel betere optie voor de positie van Strootman.

12 maart 2014 om 15:57

Hij speelt anders wel Europees. Dat kunnen onze Feyenoord vrienden Clasie, De Vrij, Vilhena en Martins Indi al niet zeggen

12 maart 2014 om 16:06

De Vrij en Martins Indi hierbij halen schiet niet op. Daarbij komt dat Gudelj niet zou spelen in plaats van Clasie of Vilhena, dus jouw argument dat hij wel Europees speelt boeit niet. Clasie is sowieso beter dan Gudelj en Vilhena vind ik op dit moment minimaal gelijkwaardig en heeft 10x zoveel potentie.

12 maart 2014 om 16:27

Hij komt echt op precies dezelfde positie als Clasie te spelen. Dus ze zijn wel degelijk te vergelijken. Ik vind Clasie totaal ongeschikt voor het Nederlands elftal. Gudelj moet ik het nog van zien. Ik zou hem in ieder geval een kans geven.

12 maart 2014 om 16:50

Ik denk dat ie wel op de plaats van Vilhena zal komen, namelijk links op het middenveld. Het gaat namelijk om de vervanger van Strootman.

12 maart 2014 om 20:20

Ik vind die 4 die je opnoemt ook totaal niet Oranje waardig. Tevens spelen 3 van de 4 ook niet eens op die positie.

12 maart 2014 om 21:31

Buiten Strootman, Fer, Klaassen en eventueel Van Ginkel (mits fit) zijn er geen geschikte spelers voor die positie. Schaars en Clasie komen tekort. Vilhena is wel talentvol, maar is nog te onervaren voor die positie en wellicht ook fysiek nog niet sterk genoeg. Als je Klaassen als loper hebt en De Jong als controleur, zou een speler als Van der Vaart de beste optie zijn als offensieve middenvelder.

13 maart 2014 om 12:10

@afcajax93: Hou toch op met Klaassen man. Die heeft nu al zware benen en staat nog niet eens een half jaar in de basis bij Ajax. Die mag eerst nog even een paar seizoenen op het hoogste niveau spelen.

Goede speler met heel veel potentie, maar ik denk dat Fer en De Guzman een stuk verder zijn en meer ervaring hebben.

Zijn ze gek geworden ofzo??
Gudelj in Oranje, volgensmij klopt dit niet helemaal die mag toch niet meedingen naar een plek in Oranje. Alleen in de Eredivisie lopen 6 of 7 betere nedelanders.

12 maart 2014 om 15:44

Zoals...

12 maart 2014 om 16:14

Joey van den Berg

Ja, want een paar maanden voor het WK gaan we iemand die nog nooit is opgeroepen voor het Nederlands elftal ineens zien als dé vervanger van Strootman...


Die Gudelj is geen geweldige speler. Hij kan voetballen, maar moet dat wel doen als controleur.
Hij speelde ook wel eens als diepste middenvelder, maar daar komt hij handelingssnelheid voor tekort. Overigens is hij echt geen Nederlands elftal materiaal, Lerin Duarte en Davy Pröpper zijn beter.

12 maart 2014 om 15:35

Serieus...duarte???

Als middenvelder leuk voor een ploeg als Heracles of een andere middenmoter maar meer niet. Gudelj is 3 klasse beter, Propper ook.

12 maart 2014 om 15:59

Pröpper is sowieso niet beter, voor zover je ze al kan vergelijken.

Gudelj is wel een moderne middenvelder (fysiek sterk en dynamisch) en ik denk dat hij als een van de weinige eredivisie-talenten de stap naar het buitenland wél kan maken. Los van het feit dat hij natuurlijk geen Nederlander is, is hij wel een betere optie dan Schaars of Clasie. Toch moeten Premier League spelers als Fer, De Guzman en Anita altijd de voorkeur krijgen boven eredivisie-spelers.

12 maart 2014 om 16:31

Ik hoor dus dat hij gewoon in Nederland is geboren. Ik zou me heel erg beledigd voelen als iemand mij dan zou vertellen dat ik geen Nederlander ben.

13 maart 2014 om 12:45

Zijn wikipedia-pagina zegt wat anders.
Daar staat dat die in Belgrado is geboren.

Strootman kan niet vervangen worden, zulke kwaliteiten hebben we niet meer maar naast de Jong kun je Fer, de Guzman en Clasie neerzetten waarbij ik Clasie zelf het minste vind.

De vraag is wellicht meer wie er beter is en wie er meer potentie heeft; Clasie of Gudelj.

Ps: Dan laat ik Propper (en als hij weer fit is van Ginkel) nog even buiten beschouwing)

Liever niet. Het is een geweldige speler, maar om kort voor het WK nog spelers te testen i.p.v. je WK-waardige geselecteerde team op te stellen lijkt me risicovol. Ik zou hem bewaren en testen na het WK voor de EK 2016 in Frankrijk.

12 maart 2014 om 15:36

Je mist nog een stukje zin. Het is een geweldige speler voor een sub-sub-topper in de eredivisie.

gudelj heeft het niveau van de eredivisie, die kan je toch niet in het nederlands elftal zetten , of hij moet ver boven ze niveau uitstijgen,wat strootman heeft gepresteerd bij elke club waar hij actief was.

12 maart 2014 om 15:43

Alleen Van Persie en Robben hebben een niveau dat de Eredivisie ontstijgt, de rest niet. Waar spelen Janmaat en Klaassen volgens jou?

12 maart 2014 om 16:08

Er zijn er wel neer eredivisie voetbal ontgroeid

12 maart 2014 om 17:30

janmaat en klaassen zie ik wel in het nederlands elftal. ze zijn allebei ook de beste spelers bij hun club.klaassen was de enige die het niveau nog aankon met dat duel tegen redbull salzburg.alleen komt het wk nog te vroeg denk ik voor klaassen, voor janmaat niet.

13 maart 2014 om 02:21

Nou die twee vind ik nog minder dan Gudelj.

12 maart 2014 om 16:39

ja daar heb je helemaal gelijk in

Als mensen Davy Klaassen als opvolger noemen, moet je ook wel Nemanja Gudelj noemen. Is een complete middenvelder maar betwijfel net als andere of het nou echt WK niveau is. Maar ben echter wel een groot fan van Gudelj.

Als Clasie en schaars middenveld materiaal zijn dan is Gudelj dat ook, voor een oefenwedstrijdje vind ik dat hij bij de selectie kan/moet. Voor het wk niet maar het ek moet hij redden toch?

Ik dacht dat we deze discussie al gevoerd hadden vandaag...

Louis heeft zelf de trend gezet door simpele spelers te laten debuteren tijdens kansloze oefenpotjes. Dan kun je Gudelj ook best een kans geven de volgende keer.

12 maart 2014 om 16:24

Kans geven - ja absoluut. Proberwn kan altijd en het is heel goed de jonge talenten aan Oranje te laten ruiken. Maar de Gudeljs, Klaassens en Boetiussen van deze wereld moeten natuurlijk niet mee naar het wk. Dat komt toch echt te vroeg.

De guzman en fer (mits op tijd fit) zijn betere opties. Evt kan emanuelson mee voor linksback en cm. Anita is ook nog een optie, maar is meer een cvm zoals de jong en blind. In ieder geval zo min mogelijk spelers uit zwakke competities.

Dit zou mij ideale selectie zijn:
Gk: Stekelenburg, Vorm en Krul
Rb: VdWiel, Janmaat
Rcv: Heitinga en V.Dijk/De Vrij
Lcv: Vlaar en Martins Indi
Lb: Pieters en Emanuelson/blind
Cvm: De jong en Anita/blind
Cm: De Guzman en Fer/Emanuelson
Cam:VdVaart en Sneider
Rv:Robben en Kuyt
Lv: Lens en Affalay/Depay
Sp: V.Persie en Huntelaar

De eerstgenoemden moeten in de basis komen staan, alleen de keepers staan in willekeurige volgorde. Vind ze ongeveer gelijkwaardig.

12 maart 2014 om 21:40

Voor een groot deel met je eens, al vind ik dat Cillessen zeker mee mag naar Brazilië en wat mij betreft dan ook nog als eerste doelman. Van Dijk en Heitinga zouden eerst moeten worden opgeroepen voor een oefenwedstrijdje om te kijken hoe goed ze op dit moment nou daadwerkelijk zijn. Als blijkt dat het niet werkt dient Veltman mee te gaan. En Klaassen i.p.v. De Guzman.
(met de voetbalkwaliteiten van De Guzman is niets mis, maar hij is m.i. geen Nederlander)

Van Gaal kan alleen maar afgaan met dit elftal. De naam van het nlse voetbal staat op het spel. En Cruijff zal hem met de grond gelijk maken in zijn column. We zijn beter gewend. We zijn nu een b land hoorde ik laatst. Klopt helemaal. Gudelj if xavi, alonso,busquets etc...

12 maart 2014 om 21:43

Het ontbreekt Oranje inderdaad aan spelers van wereldklasse. Buiten Robben en Van Persie zijn die er namelijk niet. Daar tegenover staat het feit dat Nederland zich eenvoudig heeft geplaatst voor het WK en uitstekende cijfers in de kwalificatie kan overleggen. Ja, ik weet het, de tegenstanders uit de kwalificatie zijn niet van het niveau Chili en Spanje, maar toch ...

Niemand verwacht nog iets van Nederland, dus het kan alleen maar meevallen denk ik.

Ik zou m sws een keer oproepen , omdat ie dan niet meer voor Servië uit zou kunnen komen , hij doet nu al niet onder voor sommige midvelders die er regelmatig bjjzitten en wordt in de toekomst alleen Maar beter

12 maart 2014 om 15:45

Hij zou eerst een officiële interland moeten spelen voor dat telt. Ek/wk kwalificatie wedstrijd, of op een Ek/wk spelen.

Matige speler. Maar zoals van Gaal de laatste tijd bezig is zou het me niet verbazen als hij het ook nog echt doet..

12 maart 2014 om 16:48

Ja en tegen zo'n ontzettend matige ploeg als Cambuur gaat hij met heel Ajax weer keihard het schip in.

ik ben bang dat v gaal zo ie zo een heel ander systeem moet gaan spelen , mijn idee als enige trainer van oranje met 2 spitsen v persie en huntelaar

Ik hoop niet dat we nu elke keer een andere trainer komt die ze eigen middenvelder aanprijst voor de positie van Strootman?
Heel leuk Gudelj maar ik zie hem nooit in de Europese top komen te spelen.
Ben benieuwd wanneer Heracles komt met Linssen kan er spelen of Cambuur met Ritzmaier of ga zo maar verder wacht lekker af wat Van Gaal gaat beslissen.

We praten over wk niveau, niet over het niveau van de eredivisie

Alle hierboven genoemde middenvelders is middelmaat op het WK. Gudelj laat iedere wedstrijd weer zien 1 van de beste middenvelders in de Nederlandse competitie te zijn , dus waarom niet in Oranje. Helaas is het Nederlands Elftal nog nooit zo slecht geweest, net als de Nederlandse competitie. Alles uit je talent halen is ook een talent en bezitten weinig in Nederland!

Ik zou weleens een middenveld met Nigel de Jong, Leroy Fer en Jonathan de Guzman willen zien. Ideale mix van een breker, een loper en een technisch begaafde spelmaker die alle drie op een hoog niveau constant presteren.

12 maart 2014 om 16:34

Hoog niveau? Swansea en Norwitch zijn niet bepaald hoog niveau volgens mij. Dat ze wekelijks in de PL spelen zegt mij niets. Dat doen Anita, Bacuna en Pieters ook.

12 maart 2014 om 16:43

In de PL speel je op een tempo dat twee keer zo hoog ligt dan hier. Als je je daar staande kunt houden dan kun je blijkbaar een hoog baltempo aan. Dat zegt heel veel over je kwaliteiten. Dat is iets wat spelers die alleen nog maar in de Eredivisie hebben gespeeld niet kunnen zeggen. En het is grappig dat je nou net die drie noemt, want zelfs de analisten van Match of the Day hebben alle drie al een paar keer zeer positief benoemd dit seizoen.

Waarom worden spelers als Gudlej nu opeens benoemd tot vervangen? Naar mijn mening kan je dit gemis makkelijk opvangen met De Guzman of Fer. Helaas is Van Ginkel niet fit, hij had deze positie helemaal goed kunnen invullen (mits hij de stijgende lijn vast had kunnen houden).

Off: In mijn opstelling heb ik Douglas meegenomen omdat ik van alle verdedigers (naast Vlaar) hem degene vind met de meeste ervaring. Heitinga heeft wat dat betreft meer ervaring, maar die haalt al jaren zijn niveau niet meer. Urby vind ik de meest logische oplossing voor de linksback positie, hij heeft snelheid, is aanvallen en is zeer ervaren. Dat hij niet de beste linksback ter wereld is beaam ik, maar toch wel de best van Nederland. Pieters zou overigens ook nog linksback kunnen, die vind ik dan wel weer wat verdedigender. Blind is handig om achter de hand te hebben voor zowel de backpositie, als centraal(verdedigend) op het middenveld.

Krul/Vorm
Vd Wiel
Vlaar
Douglas
Emanuelson
Fer
De Jong
Sneijder
Robben
Van Persie
??
13 maart 2014 om 02:35

Waarom zet je Huntelaar die bij Schalke er op los scoort niet in de spits en van Persie op jouw vraagtekens.

Ik ben bang dat Van Gaal kiest voor de slachtst mogelijke oplossing; Blind op de plaats van Strootman en Willems als linksback. Dit omdat hij een linkspoot wil hebben ipv Strootman en fan is van de Nederlandse competitie. Als het aan mij ligt gebruikt hij de opstelling van Kraaij jr met wat wijzigingen:

Krul
Vd Wiel
Vlaar
Van Dijk
Urby
De Jong
Fer
Robben
Van Persie
Sneijder
Huntelaar

Hou toch op hoor, Gudelj? Wat een gtap.

Gudelj? Serieus Dick? Speelt net een seizoen aardig in de subtop van NL, heeft nog nooit onder de druk gevoetbald van een topclub laat staan een WK. Eigenlijk als je naar het type spel kijkt en naar de kwaliteiten die nodig zijn voor het NL elftal dan is alleen Fer geschikt om Kevin zijn plaats op te vangen.

Misschien moeten ze gewoon net als Bayern gaan spelen 4-5-1. Met Urby linksback die genoeg steun krijgt van Blind en de Jong als sloper. Blind kan opbouwen en zal de paas vooruit 9 van de 10 keer geven.

Cillissen
van der Wiel
van Dijk
Vlaar
Urby
N. de Jong
Blind
Robben
Sneijder
Depay?
van Persie
13 maart 2014 om 02:40

Hoe kom je er toch bij dat Blind op het middenveld kan spelen? Ik zou dan eerder Urby en Blind omdraaien en als je zo speelt zou ik Hunterlaar in de punt zetten en van Persie daar achter of op de vleugel.

@ Bruno

Ik dacht dat hij nu weer back stond bij Ajax. In ieder geval was het geen succes in Europa tegen Redbull en tegen Barca.
Urby is echt wel een betere middenvelder dan Blind met ook meer overzicht. Volgens mij is hij van middenvelder tot back gemaakt omdat ze er een nodig hadden net als bij van Bronckhorst die was ook eerder middenvelder maar we hadden toen geen links back. Bij blind is het andersom ze proberen van een back een middenvelder te maken maar het lukt niet al te goed.

13 maart 2014 om 15:51

Blind speelt toch op het middenveld bij Ajax? En volgens mij heeft Frank de Boer er best wat verstand van. En Urby op het middenveld? Heeft het overzicht niet van een middenvelder. Iets waar Blind wel over beschikt.

ik snap al die haat niet zo

Gudelj doet het best goed bij AZ nee nog niet de top maar kan het Eredivisie niveau zo ontstijgen hij word steeds beter!.

Hou op met hem zo af te kraken jullie haten te veel! dit slaat nergens op iedereen heeft op eens een haat aan alles wat met gudelj te maken heeft.

Reageer je frustratie lekker op iets anders af !

Iedereen die zo gestoord reageert die moet eens naar zich zelf kijken!

12 maart 2014 om 16:55

Mensen mogen best kritisch zijn toch...
We praten wel over de absolute top op een WK dan mag je ook best iets verwachten.

Gudelj doet het goed bij AZ hoor maar of hij de absolute top gaat halen... ik betwijfel het.
Als je op die positie staat moet je ook beslissend zijn en dat is hij te weinig vind ik.

De Jong en Sneijder als controleurs, van Persie daarvoor en Huntelaar in de spits.
Als je weet dat je een matige verdediging hebt zou ik in ieder geval op het middenveld en in de goal (tim Krul of Stekelenburg) voor ervaring kiezen.

Je moet er toch niet aan denken dat straks Cilessen, Veltman en Clasie echt in de basis staan.....

Krul
VD Wiel
Vlaar
Martens Indi
Blind
De Jong
Sneijder
Robben
Van Persie
Depay
Huntelaar
12 maart 2014 om 20:52

Sneijder kan die rol echt niet meer aan. Zet hem op de positie van Depay, dat kan hij nog belopen ( met moeite ).

zie liever Fer of Guzman

Gewoon weer klassiek 1-4-3-3 gaan spelen! En dan Blind en de Jong controlerend. Gewoon weer eens met echte buitenspelers die een man kunnen passeren.

Cillissen
v Wiel
Vlaar
BMI
Emanuelson
N de Jong
Sneijder
Blind
Lens/Narsing
v Persie
Robben

Alles behalve een Nederlander. Ik zou geen speler in oranje willen zien die zijn liefde uitspreekt voor Servie en dan opeens komt spelen voor Nederlander. Nederland zou geen tweede keus mogen zijn voor een speler van oranje. Het is duidelijk wat je voor een bepaald land voelt.

Je zou hopen dat Gudelj niet in vraag komt omdat Van Gaal al zijn beste team weet, maar volgens mij heeft hij nog steeds geen idee. Waarom niet Gudelj dus ?

waarom is lachman niet geselecteerd voor oranje?
die is toch 1 van de beste verdedigers van nederland.

Haha gudelj wou toch al voor Bosnië of Servië spelen? Misschien kan van Gaal iemand anders vragen: Joey van de Berg, de Roon, Chery, van Nieff, Toornstra, Bakker, Ayoub, Hendrix kan zijn dat ik nog iemand vergeten ben.

12 maart 2014 om 18:54

Tegenwoordig kan je als 4e klasse amateur al in het Nederlands eltal komen.

Blind????

Iedereen die blind opneemt in zijn mogelijke selectie heeft totaal geen verstand van voetbal.!!!!

p.s.

Dan zou ik nog liever Boula weer terughalen.

13 maart 2014 om 02:48

Ik begrijp ook niet dat iedereen Blind noemt ik zou hem echt niet opstellen maar goed.
Links back van Aanhold middenveld de Guzman, Nigel de Jong en Scheijder. Of zelfs Emanuelson.

13 maart 2014 om 15:53

En waar komt deze kansloze, zonder enige redenatie, reactie vandaan dan? Blind speelt wekelijks bij Ajax en is in principe de beste speler van het hele elftal dit jaar. Hij heeft in de CL laten zien wel degelijk op hoog niveau te kunnen spelen.

Misschien dat jij degene bent die er geen verstand van hebt...

Maakt mij geen zak uit wie hem vervangd, met of zonder Strootman, na de poule is het toch gewoon over en uit.

Dat zou ik dus echt helemaal niks vinden.. Ik heb liever een 'echt' Oranje. Om bij Oranje te mogen spelen moet je Nederlander zijn! Trots zijn om dat shirt te dragen, en niet toevallig speelgerechtigd zijn omdat je nou eenmaal 5 jaar hier woont..

12 maart 2014 om 19:33

hij speelt hier al meer dan 5 jaar dus lul niet zo veel bullshit kom met betere argumenten en roep niet deze domme dingen!

12 maart 2014 om 19:33

@the17madman:

Nemanja Gudelj is in Nederland opgegroeid, dus hij speelt hier niet alleen 5 jaar, maar heeft hier de hele jeugdopleiding doorgelopen. Dan mag je mijn inziens terecht uitkomen voor het grote Oranje. Mits hij dat niet wilt, gezien zijn Bosnische- en Servische roots.

On:
Gezien zijn huidige kwaliteiten komt hij in mijn ogen niet in aanmerking, maar vind hem ook niet minder dan een door de mand gevallen Clasie en Blind. Aan die twee spelers heb je pas echt helemaal niets aan. Dan liever Fer of de Guzman ipv Strootman.

Bovendien, met een paar individuele wereldklasse spelers heb je nog geen team he. Kijk als voorbeeld maar naar een land als Griekenland. Toch Europees kampioen met matige spelers, die gewoon een geweldig team vormden. Met anti-voetbal, dat wel.

Heb er even over na zitten denken, maar dit is mijn inziens de ideale opstelling op het WK. Hoewel ook ik zwaar pessimistisch ben.

Cillissen
van der Wiel
Douglas
Vlaar
Emanuelson
N. de Jong
Fer
Robben
van Persie
Depay
Huntelaar

Pff als we deze man gaan meenemen dan kunnen we beter zoals van der gijp zegt thuis blijven. In dat programma had Hans Kraaij een elftal opzetje gemaakt dat er helemaal niet zo gek was. Maar de intentie is goed. Ik denk dat je uit de Eredivisie maar een aantal mensen kunt meenemen en dan al helemaal niet voor de basis misschien alleen Blind en Janmaat. Maar Gudelj aub.niet. Lees ook veel over Fer hopelijk komt die nog op tijd fit maar dat is nog even de vraag. Maar ik zal uit de eredivisie alleen Cilissen, Blind, Janmaat en eventueel Depay meenemen. De rest is zeker nog te licht of gewoon weg niet goed genoeg.

Dat Strootman niet mee kan is een flinke aderlating voor het Nederlands elftal. We hebben Nigel de Jong gelukkig nog die een blok kan vormen. Gudelj en Schaars kunnen het niveau niet aan. Het enige wat ik hoop is dat Robben fit blijft... die kan het verschil maken. Van Persie lijkt zoals vier jaar geleden weer hopeloos uit vorm. Om Strootman te vervangen - moeilijk - ik vertrouw op de kennis van Van Gaal.

Nivellering troef, maar Gudelj is van hetzelfde niveau als Blind en Clasie. Meer diepgang bovendien, maar Nigel de Jong is wel de eerste naam die weer aan de basis moet worden toegevoegd...

Gewoon guzman lijkt mij beste

Fer pf De GUZMAN gaat spelen gudelj gaat het niet redden op et wk

Gudelj? Hou toch op man. Je hebt veel betere rondlopen in de Premier League. Zal mij overigens niet verbazen als van Gaal hem ook zal oproepen voor een oefenwedstrijd. Op basis van zijn prestaties de afgelopen weken is dat ook niet onlogisch. Speelt op dit moment prima bij AZ.

Goede speler, langzaam inbrengen... Niet één wedstrijd voor een WK. Te hoge druk. Een kwalificatieduel tegen Kazachstan of Tsjechië zou geschikt zijn... Ze je waar hij staat. De Guzman is een geschikt persoon en ook Anita zie ik er nog wel spelen. Niet iedereen ziet iets in hem, toch liever hij dan clasie of vilhena

Ik zou eerder Jens toornstra meenemen. En dan als wisselspeler. Die heeft nog een gevaarlijke vrije trap. Maar in principe is het niet realistisch. Je moet een speler erbij nemen die Strootman echt kan doen vergeten. En misschien moet het spelconcept veranderd worden naar 4-4-2. Dat is eenmaal de realiteit. Je mist je belangrijkste middenvelder.

dit is een opstelling waar je kans mee maakt. geen eredivisiespelers in de basis naar mijn mening.
uiteraard wel als mogelijke invallers: blind, janmaat, depay, klaassen.
ook de guzman moet het niveau aankunnen.

laat die vier het voorin maar uitzoeken. met aanvallende backs en een fer die kan bijsluiten heb je zowel voorin als achterin veel kracht. jongens als fer, van dijk en vlaar heb je achterin ook echt wel nodig bij corners etc.

Cillesen
Van der Wiel
Van Dijk
Vlaar
Emanuelson
De Jong
Fer
Robben
Van Persie
Sneijder
Huntelaar

Ook al selecteert Von Gaal de zus van zijn sigarenboer, de selectie is voor 85% een lachertje. De rest vd wereld lacht zich gewoon een deuk om die namen. Sinds Lowietje ineens uit de top 10? Pffff lachwekkend en ik heb nu al zin om die slapstick tijdens het WK te bekijken. Biertje erbij en in een deuk liggen. Kut-Oranje!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren