Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Ten Rouwelaar: ‘We moeten het allemaal niet overdrijven’

Laatste update:

Jelle ten Rouwelaar moet vrezen voor een schorsing. De doelman van NAC Breda misdroeg zich in de wedstrijd van afgelopen weekend tegen Vitesse, toen hij zijn middelvinger opstak naar de tegenstanders. De aanklager betaald voetbal is een vooronderzoek gestart.

/

De KNVB maakt bekend dat de aanklager een verklaring wil ontvangen van Ten Rouwelaar, die tot woensdag 12 maart 11.00 uur de tijd heeft om te reageren. De keeper was boos op de spelers van Vitesse, die na een klein halfuur spelen verzuimden om de bal terug te geven, nadat NAC deze buiten het veld had gebracht voor een wissel. Mike Havenaar maakte vervolgens de 1-2.

Ten Rouwelaar wisselde in de rust uit boosheid van aanvoerdersband: de blauwe respect-armband die alle aanvoerders dit weekend dragen werd ingewisseld voor zijn vaste band. "Dit is respectloos", foeterde de keeper na de 1-2 nederlaag. Hij zei wel spijt te hebben van zijn opgestoken middelvinger: "Dat was de emotie, ik moet dat niet doen", zei Ten Rouwelaar.

Update 17.30 uur - Ten Rouwelaar: ‘We moeten het allemaal niet overdrijven’
Jelle ten Rouwelaar, keeper van NAC Breda, heeft goede hoop dat het vooronderzoek van de aanklager betaald voetbal naar hem met een sisser afloopt. Ten Rouwlaar stak tijdens het duel met Vitesse (1-2) een middelvinger op naar de spelers van de tegenstander, die de bal niet teruggaven nadat Ten Rouwelaar de bal had uitgeschoten. “Mensen die me kennen weten dat ik slecht tegen onrecht kan”, zegt Ten Rouwelaar tegen BN/De Stem. “Het is goed dat de KNVB er nu naar vraagt. Het enige wat ik kan doen is het onderzoek afwachten, hoewel we het allemaal niet moeten overdrijven.”

Overigens is de aanklager betaald voetbal ook een onderzoek gestart naar keeper Gino Coutinho van ADO Den Haag. De sluitpost zou een trappende beweging gemaakt hebben richting Romeo Castelen van RKC Waalwijk. De aanklager heeft een verklaring opgevraagd bij Coutinho, ADO, Castelen en RKC. Scheidsrechter Bas Nijhuis ontging het incident, maar op basis van televisiebeelden krijgt Coutinho mogelijk alsnog een schorsing.

Jelle ten Rouwelaar verdient een schorsing

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die zal vast pas na de wedstrijd tegen Ajax geschorst worden

11 maart 2014 om 13:49

Als hij al geschorst wordt, volgens mij heeft Kuijpers het gezien.

11 maart 2014 om 13:52

Als hij al een schorsing krijgt dan kan hij hem beter accepteren want tegen utrecht en GAE hebben ze meer kans dan tegen ajax als je het realistisch bekijkt.

11 maart 2014 om 16:30

Wij hebben een zeer goede reserve keeper: Gabor Babos. Misschien wordt hij zondag tegen Ajax wel de held van Breda!

Overigens bij Pelle van Feyenoord speelden , na de wedstrijd tegen Twente, zijn emoties hem parten en hij werd niet gestraft.
Hetzelfde geldt nu voor Ten Rouwelaar, maar hij is van Nac, dus zal hij wel gestraft worden. Of ..............niet?

11 maart 2014 om 17:25

Als Jelle nu een schorsing krijgt dan maakt de Knvb zich echt compleet belachelijk..

Pelle sloopt spullen en krijgt niets, lijkt me dat een middelvinger opsteken, hoe dom het ook is, af kan worden gedaan met een berisping.

11 maart 2014 om 18:00

Nederlandse zinnen maken

11 maart 2014 om 19:54

Ja je hebt helemaal gelijk maar volgens mij had Kuijpers het gezien en besloot hij geen tweede gele kaart te geven aan ten Rouwelaar.

Wordt hij toch geschorst dan vind ik dat uitermate dubieus want dan meet je met twee maten en dat kan niet.
Conclusie: Pelle niet geschorst, dan Ten Rouwelaar ook niet.

11 maart 2014 om 13:57

Als NAC slim is doen ze het juist wel. De kans dat je van GAE/Utrecht wint op volle oorlogsterkte is groter dan tegen Ajax.

Overigens is het gewoon terecht dat hier een onderzoek wordt gestart. Al verwacht ik er niet veel van. De aanklager zou zich volkomen belachelijk maken als hier een schorsing voor komt. Pelle in de catacombe van Twente was veel erger en kreeg een wedstrijd voorwaardelijk. Een andere straf zou dus een grote grap zijn. Daarnaast, al moet dat niet uitmaken voor de strafmaat, toont Jelle nog enigszins spijt, terwijl Pelle op de vraag of hij spijt had gewoon voluit nee zei.

Sorry dat ik Pelle er dit keer weer bij pak, maar is het meest recente voorbeeld!

11 maart 2014 om 13:59

Compleet mee eens maar ik ben bang dat je goede redenatie geen standhoudt, de knvb staat bekend om de willekeur waarmee ze straffen. Kent iemand de aflevering van South Park waarin wordt laten zien hoe de amerikaanse overheid dit soort vraagstukken oplost (hint: letterlijk kip zonder kop)... zo doet de knvb dat volgens mij ook.

11 maart 2014 om 15:53

Een middelvinger opsteken is natuurlijk wel veel erger dan de spullen van de tegenstander (..komen weer bij Pelle) slopen!
De schade die het oplevert bij ...wie eigenlijk??

Zorgwekkend dat iemand zich ze laat gaan. Over respect gesproken ... er is geen enkele regel (ook geen ongeschreven) dat je de bal moet teruggeven als de tegenstander bewust de bal uit schiet om te wisselen.

11 maart 2014 om 13:57

Juist... geen ongeschreven regel dat je de bal moet teruggeven bij een blessure. Ik weet dat het vaker voorkomt dat een speler moet worden behandeld en dat daarom de bal wordt uitgespeeld maar hier was duidelijk sprake van een blessure en dan moet je de bal ook gewoon teruggeven, of het nou een behandeling, wissel of wat dan ook is, bij een blessure speel je de bal uit en geef je hem terug.

Het is gewoon een laffe actie van vitesse, een voormalig volksclub die sinds het nieuwe stadion geen sfeer meer kent, de ziel heeft verkocht en waarbij slechts 1 ding telt: winnen, zelfs al gaat dat ten koste van de ziel van de club, sportiviteit , fatsoenlijk beleid en de ontwikkeling van jeugdspelers. Los van dit incident, vitesse is de schande van de eredivisie, laten we met z'n alle hopen dat niet meer clubs dit slechte voorbeeld volgen.

Bij een kritisch bericht moet je altijd even vermelden voor welke club je bent zodat men weet dat het niet standaard haat-praat is van een nec supporter of van een gefrustreerde nac supporter is.... ik ben voor FC Utrecht. O ja, wij hebben ook een rijke eigenaar die wel iets heeft met de club (al op de tribune zat toen hij nog zakgeld kreeg), die wel inzet op fatsoenlijk beleid, die het karakter van de club niet veranderd en die wel jong talent een kans geeft... wou ik even gezegd hebben, iedereen die vitesse en Utrecht met elkaar vergelijkt snapt het niet helemaal.

11 maart 2014 om 14:01

Alle media, zelfs NAC spelers en het merendeel geven Vitesse gelijk. Zou het dan toch gewoon aan jou liggen? Genoeg hebben jou het uitgelegd en toch wil je het niet begrijpen..

ps inderdaad Utrecht en Vitesse vergelijken is onzin. Bij Vitesse zijn ze al een paar jaar aan het opbouwen en bij Utrecht nog steeds gaten aan het dichten.

11 maart 2014 om 14:10

Peter

Je eerste alinea gaat dan nog, jouw mening al ben ik het er niet mee eens. Vervolgens begin je een heel huilverhaal over Vitesse waaruit blijkt dat je totaal niet weet waar je over praat.

11 maart 2014 om 14:38

wat maakt get uit dat jij vindt dat vitesse zijn ziek heeft verkocht? Voor vitesse supporters is het nog gewoon hetzelfde hoor... En geen goed beleid? Die gast van utrecht stopt er meer dan 30 miljoen in en de club staat hopeloos onderin. Vitesse investeert wat geld (waarvan een deel voor de jeugd/toekomst) en is volop in de race voor europees voetbal. Verder staan er regelmatig 7 nederlanders in de basis dus dat vreemdelingenlegioen valt ook wel weer mee. Dus wat ik hiermee wil zeggen is dat al die vitessehaters zich niet zo aan moeten stellen.

11 maart 2014 om 14:39

@peterthebigone

Bij een blessure geef je de bal terug ja, maar bij een wissel niet. Heel simpel.

11 maart 2014 om 14:48

Ik vind dat er sowieso los van de regels een aantal "guidelines" zijn met betrekking tot sportiviteit en fatsoen. Ik had het fatsoenlijk gevonden al Vitesse de bal terug had gegeven. Dat ze dit niet gedaan hebben is hun goed recht maar het siert ze niet. Nu lijkt het toch een beetje een gestolen overwinning.

11 maart 2014 om 16:44

Je speelt de bal uit zodat er een blessurebehandeling mogelijk gemaakt wordt. Daar was hier geen sprake van omdat de betreffende speler al buiten het veld werd behandeld.
Ten Rouwelaar schiet de bal uit zodat NAC weer met 11 komt te spelen en daarmee probeert hij voordeel te halen uit de situatie. Waarom zou Vitesse daar aan mee moeten werken?

11 maart 2014 om 17:50

Hoort niet helemaal bij dit topic, maar ik vind het onbegrijpelijk dat mensen zich supporter van zo'n verkochte club kunnen noemen. Dan ga je kijken voor het voetbal of bepaalde spelers, maar een club is het eigenlijk niet meer.

On topic: middelvingers doen geen zeer

11 maart 2014 om 18:50

Verkochte club. Jij snapt er geen snars van. Vitesse is Vitesse. Of de baas nu Iers, Grieks of Nederlands is.

Jelle zit er helemaal naast. Een schotsing hoeft van mij niet, maar Vitesse heeft gewoon zijn sportivieve plicht gedaan. Deze domme actie van deze keeper afgestraft.

11 maart 2014 om 22:17

@wheener,
Vitesse is Vitesse... als Jumbo de C1000 overneemt en de naam hetzelfde houdt is het ook geen C1000 meer....
Buiten de baas om heeft niemand meer iets te vertellen. Bestuur, supporters, etc. Bij andere clubs is er tenminste nog iets van een bestuur waarbij meerdere mensen beslissen over het beleid. En dat beleid is dan gericht op het budget van de club, niet op dat van de eigenaar.

Jelle heeft inderdaad geen gelijk, maar een middelvinger doet nog steeds geen zeer. Als de knvb hier daadwerkelijk schorsingen en/of boetes voor uit wil delen zullen ze toch echt met een fatsoenlijk strafoverzicht moeten komen.

Voorstel:
middelvinger naar andere spelers: 1 wedstrijd
middelvinger naar scheids: 1 wedstrijd
middelvinger naar publiek: bureau halt en onkruid wieden bij de betreffende club
misvattingen door scheids: 1 km km-vergoeding per fout in mindering op het salaris.
cattacombes afbreken: stadionverbod

12 maart 2014 om 10:20

Het heeft wss helemaal geen zin meer om hier nog op te reageren omdat dit bericht al vrij oud is. Ik doe het toch omdat ik misselijk word van dit soort reacties!

Ik maak namelijk zelf wel uit of ik mijn club nog herken dat hoeven andere niet voor mij te doen! Ik ken mijn club namelijk zoveel beter dan buitenstaanders. Ik kom hier al vanaf kleinsafaan. Voor mij is Vitesse meer dan de eigenaar. Ik heb hier al zoveel meegemaakt! Hele mooie dingen maar ook Klote tijden! De heren voorzitters die onze mooie club naar de vernieling hielpen kregen mij niet weg! God wat heb ik wat afgevloekt op die mannen. Mannen die niets hadden met Vitesse, hun salaris opstreken en verder alleen maar puinhoop maakte.

Mijn Vitesse is alles er omheen met vrienden schelden als er iets fout gaat, uitgebreid feesten als het goed gaat. Samen een biertje voor de wedstrijd, samen biertje na de wedstrijd. Samen een sigaretje tijdens de wedstrijd omdat we de spanning even niet aan kunnen. Samen naar een uitwedstrijd. Samen met samengeknepen billen de laatste minuten uitkijken, of al al feestend op de tribune staan omdat de overwinning binnen is of teleurgesteld op je stoel zitten omdat het niet gelukt is. Een dagje Papendal, waar de spelers nog makkelijk aan spreekbaar zijn voor de kids. Geen hoge hekken, geen grachten maar toegangelijk. Wij genietend in het zonnetje, de kids glunderend naar de spelers kijken. Praatje hier, praatje daar. Ester die langskomt, praatje maakt en zo loopt er wel meer vast personeel dat er al jaren loopt.

Ik kan uren doorgaan, jou prachtige verhalen vertellen over onze geweldige club! Vitesse is Vitesse. Altijd al anders geweest. Altijd al dromen druven uit te spreken. En wie dromen uitspreekt kan keihard op de bek gaan. Vitesse is nooit rustig geweest, we heette tenslotte ook al voor de overname fc Hollywood aan de rijn. Ik hou van deze club, altijd al gedaan en zal ik áltijd blijven. Hoe harder jullie er tegen aantrappen, hoe harder ik Vitesse verdedigd en hoe meer ik van deze club ga houden.

Wij zijn Vitesse, altijd al anders geweest en dat zullen we ook altijd blijven.

Die krijgt denk ik een schorsing van 2/3 wedstrijden, is niet slim als je zoiets doet ook al heeft ie voor zijn gevoel nog zo'n gelijk zoiets moet je niet doen op het voetbalveld.. de jeugd neemt zoiets namelijk snel over..

Dit gedrag is natuurlijk niet goed te praten maar helaas kijkt de Knvb dan weer niet verder naar de oorzaak ervan want ik vind dat Vitesse ook best aangesproken mag worden op het niet teruggeven van de bal.

11 maart 2014 om 13:54

Hoe bedoel je dat dan? Als je express de bal uitschiet omdat je wilt wisselen, dan moet de tegenstander de bal teruggeven? En als ze dat niet doen, moet de bond ze erop aanspreken?

Ik ben het helemaal met Bos eens, het wordt steeds gekker in Nederland.

11 maart 2014 om 13:55

Later was er een tweede moment waarbij Verbeek geblesseerd op de grond zat. Toen werd de bal ook niet teruggegeven. Dat was wel degelijk onsportief.

Eerste moment ben ik met Bosz eens, daarover moet NAC niet zeuren.

11 maart 2014 om 13:58

Ook bij Verbeek werd de bal uitgetrapt omdat hij gewisseld moest worden, zelfde verhaal dus.

11 maart 2014 om 14:00

Dat tweede moment ging verbeek pas zitten toen de bal er al uit was daarvoor kon hij nog doorlopen en ineens niet meer.

Daarbij blijf ik erbij dat in het tweede geval het gewoon een foute pass was van die nac speler en dan snel een wissel gebaar maken als je die bal echt uitschiet om te wisselen ga je dat natuurlijk niet doen in het midden van je eigen helft maar schiet je die bal zo ver mogelijk naar de helft van de tegenstander.

al met al is het nac die zich gedragen heeft om je voor te schamen er is geen enkele reden te bedenken waarom vitesse de bal moet terug geven omdat Nac wil wisselen, nac had ook gewoon kunnen wachten tot de bal vanuit het spel buiten de lijnen was gegaan.

11 maart 2014 om 14:04

Verbeek ging pas zitten toen de bal werd uitgeschoten, dus dit was ook alleen voor een wissel te verkrijgen.

11 maart 2014 om 13:56

Als je de bal uitschopt omdat je graag wil dat een speler gewisseld wordt dan hoef je in mijn optiek de bal niet terug te krijgen.

11 maart 2014 om 14:41

Als een speler gaat liggen/zitten voor een behandeling en er is niks aan de hand word de bal wel terug gegeven, nu is er speler juist wel geblesseerd, hij bikkelt door tot de bal uitgeschopt word, dan hoef je de bal ineens niet terug te geven
Beetje omgedraaide wereld niet?

Daarin tegen hoeft Vitesse natuurlijk die bal niet terug te geven, het is wel sportief maar ze moeten niks maar kan de woede wel begrijpen

Lijkt me sterk dat die geschorst word, pelle schopt alles kapot en krijg voorwaardelijk.

Mocht die geschorst worden, wie is de 2e keeper trouwens?

11 maart 2014 om 13:54

Babos

11 maart 2014 om 14:07

v/d Struik werd 1 wedstrijd geschorst bij NEC - Vitesse voor het zelfde feit.

11 maart 2014 om 14:19

Dat waren twee vingers :-)

11 maart 2014 om 15:00

Nou dan stel ik voor dat we we Jelle een volle helft aan de kant laten staan!

11 maart 2014 om 15:49

Herinner me dat Suarez ooit zijn middelvinger naar het feyenoord publiek opstak. Bleef ook onbestraft destijds.

11 maart 2014 om 15:52

Het gebaar van Bruma eerder dit seizoen in de Kuip werd ook niets mee gedaan. Ik vind het vergelijkbare situaties eerlijk gezegd. Storm in een glas water dit, voetbal is emotie.

Die aanklager heeft het maar druk met al die flauwekul. Beetje emotie hoort erbij.

Gisteren zag ik nog een stukje over Barry Hughes met zijn rolfluitje. Voor zo'n actie word je als trainer nu een paar wedstrijden geschorst.

Slim is anders,
Maar als je van alles kapot schopt, krjig je een voorwaardelijke straf...

Wat wil de aanklager nu dan doen?

Daarnaast heeft Kuipers dit vast wel gezien en niets gedaan!

Hahaha wauw als ze hem schorsen dan mag de knvb in de fik pelle trapt alles kort en klein en komt weg met een boete en voorwaardelijk hahaha ga weg man geef die man een waarschuwing en boete

Verbeek lag geblesseerd in het veld en Poepon buiten het veld .... niet raar dat de bal wordt uitgespeeld en dat je hem vervolgens weer terug verwacht. Als er een schorsing volgt wordt NAC dubbel gestraft ..... jammer dat dit nu is gebeurd, voortaan zal het nu vaker voorkomen ben ik bang. WEG gentleman's agreement....

11 maart 2014 om 14:11

Verbeek heeft nog een tijdje meegespeeld, voor hij gewissel werd.

11 maart 2014 om 14:17

Op moment van uitspelen van ten Rouwelaar lag er geen enkele speler op de grond.

Ter Rouwelaar speelde de bal puur uit om de al vertrokken Poepon te laten vervangen.

Sneller willen wisselen best, maar moeten wij dan gewoon weer de bal teruggeven? Kom op zeg, had 1 min/1.5 min gewacht en je had wss ook kunnen wisselen omdat de bal dan op een normale manier buiten de lijnen was.

11 maart 2014 om 14:44

De wissel van Poepon was nog te begrijpen, daarna is verbeek geblesseerd, hij vecht door tot de bal uit is en gaat dan pas zitten.
Als een speler gaat liggen en er is niks aan de hand, word de bal wel terug gespeeld.
Conclusie: je krijgt sportief gedrag door je aan te stellen?

Wat een onzin.

Tja, het is wat. wil je een beroep doen op respect, doe je dit.... Gelukkig toonde hij na de wedstrijd al snel berouw, in naar mijn beleving oprecht. Dat spreekt voor hem. Wedstrijdje voorwaardelijk en klaar.

Ja, het is aan Vitesse om de bal terug te geven of niet. Ik moet zeggen dat het niet chic is om dat niet te doen. Bedoeling was duidelijk. Blijft dat er nergens staat dat het moet.

Waar ik meer moeite mee heb is dat een scheids dan die wissel niet toestaat. Behoorlijk pedant om dan net te doen of je het niet door hebt en eerst het spelletje door wilt laten gaan en zo wil laten blijken "ik bepaal wanneer er gewisseld wordt". Staat wat mij betreft in schril contrast wanneer spelers ter aarde storten, na te zijn getackeld en spartellend 4x te zijn doorgerold. Uiteraard het nodig gekerm en misbaar er bij. Wanneer de poging een vrije trap te krijgen en iemand een gele/rode kaart aan te smeren al dan niet is gelukt, zie je steeds minder scheidsrechters de bewuste acteur voor een verplichte behandeling buiten de lijnen sturen. (in schril contract als je niet rollebolt en schreeuwt maar je shirt wel een druppeltje bloed vertoont).
En mocht die speler verplicht even naar de lijn moeten voor verzorging, dan mag hij naar 5 seconden nadat het spel is hervat al weer binnen de lijnen. Opgestaan als onze Lieve Heer, verrezen uit de as als een Phoenix, volledig hersteld als door een wonder. Om zo het tijdrekken en/of kaart aansmeren weer gelukt te zien.
Raar toch dat deze acteurs wel direct mee mogen doen, sterker, mocht er geen vrije trap zijn gegeven wordt de bal vaak ook nog uitgespeeld, en NAC nu niet de gelegenheid kreeg om weer met 11 man te gaan spelen. Niet de eerste keer wat me een bepaald gevoel van onrechtvaardigheid geeft.
Ja, regels zijn regels en de scheids bepaald. Ik leg me daar ook bij neer. Maar...... als ik toch eens scheidsrechter(baas) was....... ;-)

11 maart 2014 om 14:42

Voor mij is het heel simpel, als iemand de bal uit speelt om te wisselen hoef je de bal echt niet terug te geven. Als iemand geblesseerd op het veld ligt en hulp nodig heeft, dan geef je een uitgespeelde bal pas terug.

11 maart 2014 om 14:52

Fijn dat jij het zo simpel bekijkt. De strekking van mijn betoog was iets breder en iets diepgaander. Er zitten wat verbanden in. Geeft niet als je simplificeert, maar was 't altijd maar zo simpel. Wordt er simpel van eigenlijk....

11 maart 2014 om 20:52

Kiss 'keep it simple stupid'

Natuurlijk word hij niet geschorst, kan niet nadat ze Pelle hebben laten wegkomen met zijn actie.

Maar toch fijn dat deze mafkees op zn vingers word getikt! Niet Vitesse maar hij was respectloos!

Beetje jammer trouwens dat een hoop mensen blijkbaar in zijn gejammer trappen. Blijkbaar zelf de wedstrijd niet gezien. Vitesse stond volledig in het recht om de bal niet terug te spelen! Er lag Geen speler op het veld, NAC wilde enkel een speler inbrengen.

11 maart 2014 om 14:22

Ja, het recht aan je zijde, rechtmatig, obv de spelregels heb je helemaal gelijk.
Tegelijkertijd lijkt het me niet heel eervol om zo (tegen 10 man) te scoren. Ja ik heb de wedstrijd gezien. Ja, men was klaar om te wisselen. Even los van het feit of dat je de bal dan teruggeeft of niet.
Op basis van het spel gewoon dik verdiend gewonnen. Geen enkele discussie daarover.

Gaat om respect, eergevoel. Ik zag laatst beelden van een Duitse speler die onterecht een strafschop meekreeg. Hij wees de scheids daarop die zijn beslissing terugdraaide. Kijk, daar houd ik van..... Maar gelukkig zijn we niet allemaal zoals ik....

Schorsen die man. En dat draagt dan 'respect' om zijn arm.

12 maart 2014 om 11:49

Nee dat is niet waar. Die heeft hij uitgedaan beetje opletten in het vervolg. Daarnaast zijn er een hand vol van deze incidenten eerder voorgevallen. Er is toen niks mee gedaan.

12 maart 2014 om 12:47

Hij draagt toch altijd 'respect' om zijn arm. Dat hij dat in de 2de helft niet meer omheeft geeft alleen maar aan wat voor zwakke en misselijke persoonlijkheid hij heeft.

Er gebeurd iets wat hem niet aanstaat en hij heeft ineens geen 'respect' meer. Terwijl wat Vitesse deed gewoon normaal was.

Vreselijke man.

Als hij geschorst word, maakt de Knvb zich belachelijk. Niet dat Jelle gelijk heeft, maar dat Pelle er met een schijntje vanaf komt.

Als ze maar keer een onderzoek starten naar de scheidsrechters net als van het weekend Makkelie die floot echt in het voordeel van de thuisploeg. is toch een schande die scheidsrechters in nederland.

Ik snap wel meer niet van de Knvb net als Pelle moeten wij is doen in het amateur voetbal dan ben je een half jaar geschorst als je tegen een reclame bord schop.

Wat hebben we toch allemaal lange tenen zeg... Willen ze die rooie nu echt schorsen voor een middelvinger?
Wat een zielig gedrag zeg... Als we deze kant opgaan, Dan moeten ze ook die fietstassen schorsen voor onsportief gedrag...

11 maart 2014 om 15:42

De wijsheid uit zal je bedoelen... wat is onsportief geweest aan een ingooi. Om spelers te wisselen. Het is al dinsdag. Hoop dat het morgen al bij je weggezakt is en nog eens de wedstrijd gaat bekijken. Dus voor elke Wissel mag je de bal uitschieten en de bal ook terug verwachten. Duhhhhh

Als je een voorbeeldfunctie hebt en je zo laat gaan na een non-issue, dan mag je wel op de vingers worden getikt. Er was niets aan de hand, Vitesse valt niets te verwijten. Gelukkig zijn er ook nog verstandige spelers zoals Kwakman, die de reactie van de keeper niet snappen en de ophef aan de kant schuiven. Band afpakken en aan Kwakman geven.

Wat een moraalridders hier! Schorsen omdat hij een middelvinger opstak? Serieus?

De betutteling van het Nederlands voetbal kent blijkbaar geen grenzen...

Hoewel ik de reactie van ten Rouwelaar niet echt snap en onterecht vind, vind ik het wel erg ver gaan om hem te schorsen. Voorwaardelijk lijkt me meer dan genoeg, geef je als bond toch een signaal af. Als hij wel echt een schorsing krijgt dan zou dat heel erg oneerlijk zijn, omdat Pelle een paar weken geleden ook niet gestraft is met een schorsing terwijl hij de hele hal verbouwd heeft. Dat is in mijn ogen toch wel een groter 'misdrijf' dan een middelvinger opsteken.

11 maart 2014 om 16:29

Ik denk ook niet dat het een schorsing wordt, maar hooguit een geldboete voor Ten Rouwelaar.

Al komt Ten Rouwelaar natuurlijk wel goed weg dat hij niet nu al geschorst is, want hij had gewoon zijn 2e gele kaart moeten krijgen voor die middelvinger.

zonde als die geschorst word kan die zn record niet meer halen....

Ten Rouwelaar had daarvoor Bolletje gegeten . Niks meedoen het was al zielig dat hij zich zelf belachelijk maakte tijdens het intervieuw . Die man was even de weg kwijt door zijn emotie. Hij gaf zelf aan dat zijn reactie ook niet goed was.

Ze moeten Ibarra ook schorsen. Die trok een raar gezicht tijdens een sprint. Zn mondhoek zat helemaal scheef. Vind ik echt respectloos. Piazon keek sjachrijnig op de bank. Die had ook direct rood moeten hebben, wat een schaamteloosheid. En Kashia dan, die riep - veel en veel te hard- naar vd Heijden dat ze op 1 lijn moesten gaan staan. De brutaliteit zeg.

Gewoon een wedstrijd schorsen. Als je dit als Knvb tolereert dan heeft het inderdaad geen enkele zin om het over respect te hebben. Als voetballer heb je een voorbeeldfunctie, dit is gewoon asociaal gedrag. Lijkt wel het gedag van een dronken tribuneklant.

Helaas zal respectloze gedrag ook dit wel gekopieerd worden. Emoties prima, maar dit is absurd. Geen kwestie van de moraalridder uithangen, wel van je gezonde verstand gebruiken.

11 maart 2014 om 17:33

Pelle kreeg ook niks, dus lijkt me sterk dat hij wel een schorsing krijgt.

Over respect gesproken. Van Eijden schopt Poepon uit de wedstrijd en benadeeld NAC dubbel. Dan speel je de bal over de lijn om weer 11 tegen 11 te spelen en houdt Vitesse de bal.

Tweede voorbeeld was een mank lopende Verbeek waarvoor de bal uit wordt gespeeld dan ook weer niet teruggeven. Schei toch uit met je Vitesse in zijn recht. Bah bah.

Iemand uit de wedstrijd schoppen loont kennelijk.

11 maart 2014 om 18:12

nou kijk dat is pas respect..... een nec speler die mee voetbalt bij Vitesse terwijl zijn eigen team tegen roda speelt... dat is eigenlijk een vorm van tolerantie.

11 maart 2014 om 20:46

van der Heijden schopt Poepon inderdaad uit de wedstrijd. onbewust maar dat doet er niet toe. Maar daar heeft NAC toch ook een strafschop voor gekregen. Dus ik snap niet hoe NAC dubbel benadeeld kan zijn. Hoe dan ook het was inderdaad niet sportief van Vitesse, al heb ik het idee dat ze het zelf niet eens doorhadden tot dat het NAC publiek en ten Rouwelaar ophef begonnen te maken.

12 maart 2014 om 10:39

Ik ken de ongeschreven regel: bal teruggeven nadat tegenstander bal heeft uitgeschoten om te wisselen eerlijk gezegd ook niet hoor!

Welke zijn er nog meer?
Bal teruggooien nadat tegenstander bal uitschoot om veters te strikken?
Bal teruggooien omdat tegenstander de bal perongeluk verkeerd raakte.
Bal teruggooien omdat tegenstander bal uitschoot om wat te drinken?

Kom op zeg! We gooien een bal ook niet terug als de scheids de bal aan de verkeerde ploeg geeft. We schieten ook geen corner direct over de achterlijn als we eigenlijk weten dat het gewoon een keepersbal was.

We gooien enkel een bak terug als deze eruit is geschoten voor een blessurebehandeling.

Respect ! Jelle wijst naar vitesse! Had geen enkel recht van spreken. Maar om iemand hiervoor te schorsen gaat wel ver. Boete normaal. Of een wedstrijd voorwaardelijk.

Een schorsing zou zeker terecht zijn voor Jelle, al blijft het krom dat je beter alles kan slopen dan een middelvinger opsteken (indien de KNVB tot schorsen overgaat uiteraard). Wat mij betreft een wedstrijdje op de tribune, daarna vergeten en verder gaan, het was niet handig.

Coutinho mag wel minimaal 3 wedstrijden er langs m.i., wat een doodschop was dat.
En dat ziet en Nijhuis en zijn assistent dan weer niet.

KNVB maakt zich steeds meer ongeloofwaardig;

Puntenaftrek voor Vitesse wegens zeer onsportief spel?

Slecht voorbeeld voor de jeugd dit. Flauw doorspelen, bah.

12 maart 2014 om 10:29

Haha...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren