Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Arsenal krijgt door afgang van Man City reuzenkans op hoofdprijs

Laatste update:

Manchester City heeft een modderfiguur geslagen in de FA Cup. De miljoenenploeg van manager Manuel Pellegrini werd in eigen huis uitgeschakeld door bekerhouder Wigan Athletic, de huidige nummer zeven van de Championship. Het werd een beschamende 1-2. Fans van Arsenal zullen opgelucht ademhalen, want Manchester City was de belangrijkste resterende tegenstander in het toernooi. Arsenal heeft door de flater van the Citizens een reuzenkans op de eerste hoofdprijs sinds 2005. In dat jaar won de ploeg van Arsène Wenger ook de FA Cup.

/

Het blijft toch een vreemd gegeven dat een club met al het geld van de wereld wekelijks speelt met Martin Demichelis in het centrum van de defensie. De 33-jarige mandekker maakte ook tegen Wigan Athletic geen beste indruk. Na 25 minuten was hij indirect verantwoordelijk voor de eerste tegentreffer. De Argentijn legde Marc-Antoine Fortuné (ex-FC Utrecht) neer in het strafschopgebied, waardoor Jordi Gómez mocht aanleggen van elf meter. De Spanjaard faalde niet.

Manchester City bakte er ook in aanvallend opzicht helemaal niets van in de eerste helft: na veertig minuten had het sterrenensemble van Pellegrini nog geen schot gelost richting het doel van keeper Scott Carson. Wie dacht dat een donderpreek van Pellegrini ervoor zou zorgen dat the Citizens beter uit de kleedkamer zouden komen, kwam bedrogen uit. De tweede helft was nog maar net op gang, of de bal lag alweer achter keeper Costel Pantilimon. Opnieuw hielp Demichelis een handje: de verdediger bouwde dramatisch op en James Perch prikte bij de tweede paal binnen.

/

Pas na de uurmarkering kwam de thuisploeg op stoom. Eerst kopte invaller Edin Dzeko nog op de paal, vervolgens zette Samir Nasri met een schot in de benedenhoek wel de 1-2 op het bord. Vanaf dat moment was het werkelijk alles of niets voor Manchester City. Wigan Athletic werd met de rug tegen de muur gezet en de voetbalgrootmacht uit de Premier League kreeg kans na kans na kans.

Het was de thuisploeg echter niet gegund: telkens zocht men het doel op de verkeerde plek, stond keeper Carson in de weg of lag er weer een verdediger voor. Nu Manchester City is uitgeschakeld, is Arsenal de topfavoriet voor de eindwinst van de FA Cup. Arsenal neemt het in de halve finale op tegen Wigan Athletic en de andere halve eindstrijd gaat tussen Hull City (Premier League) en Sheffield United (League One).

Nu wint Arsenal de FA Cup

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

F*ck yeah! Wat een fenomenale stunt van Wigan. God mijn weekend is helemaal top!

9 maart 2014 om 19:05

Wigan verdedigt haar titel met succes in mei, finale Hull City - Wigan Althetic. Krakertje. Ik ga er voor zitten

9 maart 2014 om 19:08

Arsenal gaat gewoon eindelijk weer een prijs pakken joh.

9 maart 2014 om 19:08

Arsenal heeft al Spurs, Liverpool en Everton uitgeschakeld, dan moet Wigan eigenlijk ook wel lukken...

En vlak Sheffield niet zomaar uit, het is de FA Cup, daar gebeuren meer vreemde dingen, net als in de League cup . Vorig seizoen in de finale van de League cup bijvoorbeeld, Swansea tegen Bradford, een club uit de League 2...

9 maart 2014 om 19:41

"dan moet Wigan eigenlijk ook wel lukken" dacht City vanmorgen ook.

9 maart 2014 om 19:51

Alsof je je tegenstanders uitschakelt op basis van eerder gespeelde wedstrijden...Arsenal kan zich net zo goed dan niet meer verslikken dan city. Juist als je zo onderschat als jullie maar ik neem aan dat de spelers van Arsenal en Wenger iets verstandiger zijn. Overigens zijn ze natuurlijk torenhoog favoriet maar de manier waarop jullie redeneren is onjuist.

10 maart 2014 om 01:16

Arsenal heeft een aantal jaar geleden juist van wigan verloren in de finale van de league cup. Hoop niet dat ze opnieuw de tegenstander zullen onderschatten

9 maart 2014 om 19:09

Onderschat Wigan maar ze zullen Arsenal terug pakken voor de genade klap waardoor ze degradeerden vorige jaar na de winst tegen City in de finale.

9 maart 2014 om 19:11

Alsof Wigan 38 competitie wedstrijden alleen maar tegen Arsenal heeft gespeeld...

9 maart 2014 om 19:11

Wij deelden alleen de genadeklap uit.. Wigan was al bont en Blues...

9 maart 2014 om 19:13

Dat weet ik maar dankzij Arsenal werd het bevestigd en dat na dat ze de fa cup in ontvangst namen.

9 maart 2014 om 19:13

Kan je glazen bol ook meteen vertellen wie de champions league wint? Overigens onderschat ik Wigan zeker niet hoor. Ze hebben niets te verliezen en daar zit hun gevaar.

9 maart 2014 om 19:20

Waar heb je het over ik zie Arsenal wel winnen, maar Wigan moet niet onderschat worden en Arsenal moet de wedstrijd wel in vorm zijn en het is de FA Cup dus ik zie van alles gebeuren. Er vanuit gaan dat Arsenal zal winnen is gewoon onderschatten, je moet hopen dat ze zullen winnen, maar ik zie Arsenal wel winnen als ze gewoon goed spelen.

Jammer dat je zo kinderachtig reageert, maar voor een glazen bol moet je ergens anders wezen. Bekijk je eerst reactie goed, want het is duidelijk te zien dat je ervan uitgaat dat Wigan niks voorstelt. Ze hebben niks te verliezen? Wat een onzin dit is de enige prijs waarvoor Wigan nog voor speelt.

9 maart 2014 om 19:24

Wigan heeft nog genoeg te verliezen, die moeten ook zorgen dat ze het in de competitie goed genoeg doen om deel te mogen nemen aan playoffs voor promotie naar de PL. Ik denk dat dat belangrijker is dan de FA cup, maar helemaal zeker ben ik daar niet van. Aan de andere kant: Als ze hun inhaalwedstrijden halen kunnen ze zelfs nog meedoen om plek 2 die recht geeft op directe promotie. 17 punten in 14 wedstrijden, waarvan 2 inhaal, is mogelijk lijkt mij.

9 maart 2014 om 19:28

"onderschat Wigan maar ze zullen Arsenal terug pakken"

en

"waar heb je het over ik zie Arsenal wel winnen"

Weet jij eigenlijk zelf wel waar je het over hebt? En een tip: like je eigen reacties na een paar minuten en niet meteen wanneer je je reactie plaatst. Nu valt het enorm op.

9 maart 2014 om 19:30

@ Stravven

Klopt alleen tegen Arsenal kunnen ze net als vandaag eigenlijk tegen City vrij spelen. Ze hebben niets te vrezen, er staat niks op het spel voor hun. De underdog-positie ligt hun wel.

9 maart 2014 om 19:32

De FA Cup is gewoon belangrijk voor Wigan en het gaat ook om de titel verdedigen.

@premierrunner

Goed van je dat je stukjes van zinnen pakt en niet de volledige zin overneemt. Als je de hele tekst zou lezen weet je dat ik bedoel dat Wigan gewoon niet onderschat moet worden en als dat wel gebeurt zal Arsenal de genade klap ontvangen, want dit is de cup en niet de PL.

Jammer dat je zo kinderachtig reageert, ik had verwacht dat je ervan zou leren. Geef je alleen een tip.

Dus ik like mijn eigen reactie meteen en dat valt op, wat kan mij dat schelen of dat opvalt of niet of wat mensen daarvan vinden.

9 maart 2014 om 19:46

99% van de fans van wigan zouden er voor tekenen de fa cup nog eens te winnen en dan wel nog een jaartje in de championship te blijven.

10 maart 2014 om 02:10

Gun het arenal wel voor naar de opmerking van morinho richt wenger miss dat er voor arenal nog meer in zit winnen pl al ben ik bang dat toch de miljoenen van. City kampioen gaat worden pfffff koopclub

10 maart 2014 om 02:10

Arsenal bedoelde ik haha

9 maart 2014 om 19:18

Je moet een team dat City uitschakelt niet onderschatten

Heerlijk die spelers van Wigan. Zoveel arbeid verrichten ze, zoveel meters maken ze.. allemaal voor elkaar rennen. Ik gun ze de FA cup wel.

9 maart 2014 om 19:04

Zelfs ten koste van Arsenal?

9 maart 2014 om 19:06

Ah zij hebben de FA-cup vorig jaar al gewonnen .
Het is nu tijd dat Arsenal eindelijk weer eens wint.

9 maart 2014 om 19:07

ach ze hebben hem vorig jaar al gewonnen dus nu mag het eens voor ons zijn

9 maart 2014 om 19:08

Wigan gaat wraak nemen voor vorige jaar.

9 maart 2014 om 20:44

Ga jij nou overal op reageren? Word je niet een beetje moe van jezelf?

9 maart 2014 om 21:01

Ik zou moe van jezelf worden, zielige reactie van jou...

Wat een spanning en sensatie, deze nederlaag wordt mede mogelijk gemaakt door demicheles, zoals wel meerdere nederlagen van city. Dat dit 2e niveau van engeland is zegt al veel over het niveau van de PL. Zie arsenal hier ook niet zomaar winnen.

9 maart 2014 om 19:05

dit meen je niet toch? wigan is echt een drama team, in de europe league waren ze ook bar slecht
gewoon een off-day van man city

9 maart 2014 om 19:07

Als Wigan met zoveel strijd speelt als ze vandaag deden, heeft geen enkele ploeg het makkelijk. Bovendien spelen ze behoorlijk goed voetbal voor een Championship club.

9 maart 2014 om 20:19

Man City was veel sterker hoor. Maar 2 individuele verdedigingsfalen van Demichelis en Glichy deden City de das om.

Geweldige inzet van Wigan, met name Boyce leidde de defensie erg goed toen Wigan het moeilijker kreeg.

Als we de FA cup nu niet winnen moeten we ons wel heel erg gaan schamen.

9 maart 2014 om 21:03

Zou me niets verbazen als jullie de FA cup zouden verliezen, zou niet de eerste keer zijn.

O mijn god een hoofdprijs begint nu wel erg dichtbij te komen, Arsenal mag dit niet laten liggen!

9 maart 2014 om 19:07

Niet om vervelend te zijn of de potentiele neer te praten ofso maar is de FA cup nog altijd echt een hoofdprijs? Vroeger had de FA cup veel waarde maar een hoofdprijs zie ik als een CL, PL of een EL. Of zit ik nou fout.

9 maart 2014 om 19:10

Ik zie de FA Cup zeker als een hoofdprijs. De League Cup niet, die wordt door veel clubs ook veel minder serieus genomen. Het is misschien niet een prijs als het kampioenschap of de CL, maar een hoofdprijs is het zeker. En voor Arsenal is elke prijs die nu valt sowieso een hoofdprijs

9 maart 2014 om 19:11

tuurlij is het ene hoofdprijs
als je ziet welke teams meedoen en die hem wel serieus nemen itt to de league cup.

9 maart 2014 om 19:12

League cup is een prijs die geen prijs is, de FA cup is een ander verhaal. Kijk maar naar de teams die de laatste 10 jaar in de finale: 2 keer United, 4 keer Chelsea, 2 keer Liverpool, 2 keer City, 1 keer Arsenal. Dus in de helft van de gevallen stond er een topteam in de finale. Dat zegt toch wel iets. Qua beker in Engeland is de League cup de EL en de FA cup de CL.

9 maart 2014 om 19:12

Tuurlijk, zodra Arsenal favoriet is ook hem te winnen ga je zijn waarde bagatelliseren. En dan is de EL wel een hoofdprijs?

De FA Cup is en erg prestigieuze prijs, al helemaal in Engeland.

9 maart 2014 om 19:14

Oe bedankt jongens, ik snap het verschil tussen League Cup en FA niet zo erg, waarom is die zo groot.

9 maart 2014 om 19:14

Hoofdprijs is een hoofdprijs klaar. Je gaat de boeken in als een eindwinnaar en wij mogen dit jaar zeker wel spreken van een verdiende winnaar als we de cup ook echt binnenhalen. Wij hebben tottenham, Liverpool en Everton uitgeschakeld 2 subtoppers en 1 subtopper met wereldmateriaal..

9 maart 2014 om 19:16

Jongen, waarom kan jij niet normaal reageren net als die jongens hierboven. Ik zeg duidelijk dat ik dit niet doe om vervelend te doen. Jeetje. Als het zo prestigieus is, waarom komt City dan niet met zijn hele basiselftal spelen. Ze hadden grotere kans om FA te winnen dan CL. El speel je tegen diverse topploegen zoals nummers 3 in de CL. Dat is wel niveautje hoger dan pakweg Sheffield.

9 maart 2014 om 19:16

Hahahahahahaha. FA cup een kleine prijs noemen slechter dan een EL. Ferguson zou je uitgelachen hebben als jij zijn treble in 99 neerhaald. Na de titel en CL is de FA de derde grote prijs knul.

9 maart 2014 om 19:19

Ik denk het verschil in historie. De League Cup wordt ook vaak gebruikt voor de talentvolle spelers, de FA Cup is dan de echte prestigieuze prijs naast de landstitel in Engeland.

9 maart 2014 om 19:19

Je bent er altijd als het gaat om het kleineren van Arsenal of dergelijke.. Misschien heb ik het fout, maar je valt me altijd op...

9 maart 2014 om 19:20

Omdat City liever doorgaat in de CL dan de FA cup te winnen lijkt het. CL levert veel meer op, dat sowieso.

9 maart 2014 om 19:20

ik denk dat qua niveau el en fa cup niet veel voor elkaar onderdoen.
Dat je nu clubs als sheffield en hull ziet komt omdat er veel topclubs tegen elkaar werden geloot in een eerder stadium.
Dat city niet met een basiselftal komt, komt omdat het 'maar wigan is' met alle respect, en hierna moeten ze tegen barca. En 9 van de tien keer win je ook met dit materiaal van wigan, want er stond er een hele sterke team vandaag

9 maart 2014 om 19:21

FA Cup is het oudste voetbaltoernooi ter wereld, ouder dan welk bekertoernooi of welke competitie dan ooit. Vroeger betekende de FA Cup meer dan het landskampioenschap en decennia lang was de FA Cup finale de enige wedstrijd in het Engelse clubvoetbal in een seizoen die live op TV was. De prestige is enorm en hoewel het tegenwoordig niet zo belangrijk is als vroeger, is het nog steeds heel belangrijk.

De league cup heeft bij lange na die reputatie niet. Daar doen ook "slechts" de 92 clubs in de 4 profdivisies aan mee, aan de FA cup doen ook meer dan 700 clubs mee, van de absolute top, tot kleine amateurclubs in de 10e divisie. Je kan het verschil ook zien in de Europese plaatsen: de FA Cup winnaar gaat direct naar de groepsfase van de EL, terwijl de League Cup winnaar 2 voorrondes moet spelen om die te bereiken.

9 maart 2014 om 19:25

Ik wil Arsenal nergens kleineren, begrijp me niet verkeerd aub. Ik stel een vraag en daar gaan mensen gelijk gedachtes achter zetten.

9 maart 2014 om 19:33

Ik vind de FA Cup groter dan de Europa League om eerlijk te zijn.

De grootste prijs is de CL, dan de Premier League en dan de FA Cup.

9 maart 2014 om 19:39

daarover kun je ook discussieren, want voor veel clubs is het belangrijker om kampioen te worden in eigen land dan de cl te winnen

9 maart 2014 om 19:40

Vroeger ging het allemaal om de finale in Wembley te spelen en de FA Cup in ontvangst te nemen. Het is gewoon een grote prijs en het klopt wat Goonerar16 zegt.

@ali_ajax

Uiteindelijk is lands kampioen worden ook net zo belangrijk als de CL om ook tenminste volgend jaar mee te doen in de CL.

9 maart 2014 om 20:05

De FA Cup is het belangrijkste Engelse voetbalbekertoernooi en het oudste voetbaltoernooi in de wereld. Op 20 juli 1871 introduceerde Charles W. Alcock een toernooi waaraan alle clubs konden deelnemen: de FA Challenge Cup. Het comité stemde in met Alcocks plan om te werken met een knock-outsysteem.
Het eerste FA Cuptoernooi begon op 11 november 1871. Toentertijd hadden zich vijftien clubs aangemeld voor dit toernooi, waarvan er later drie teams waren die zich terugtrokken zonder duidelijke reden. Er werden vier wedstrijden in de eerste ronde gespeeld. Het eerste doelpunt aller tijden in dit toernooi werd gemaakt door Jarvis Kenrick van Clapham Rovers.
De eerste finale vond plaats op 16 maart 1872, tussen de Wanderers en de Royal Engineers. Tweeduizend toeschouwers hadden een shilling betaald om de wedstrijd in de Kennington Oval in Londen, nu beter bekend als het stadion van Surrey County Cricket Club, te mogen bijwonen. De Royal Engineers waren favoriet, maar de Wanderers wonnen met 1-0 en werden de allereerste winnaars van de vermaarde trofee. De Wanderers wonnen het toernooi nog eens vier keer en de FA Cup werd een groot succes. Het aantal deelnemers groeide gestaag en de populariteit van het toernooi betekende veel voor de acceptatie van de FA-spelregels.
Momenteel is de finale van de FA Cup de traditionele afsluiter van het seizoen. Volgens diezelfde traditie wordt de finale op Wembley gespeeld, maar tijdens de verbouwing van dat stadion (van 2001 tot 2006) werden de finales gespeeld in het Millennium Stadium in Cardiff (in Wales dus). In mei 2007 werd de finale voor de eerste keer in het vernieuwde Wembley gespeeld.

Heerlijk, wie had dit gedacht. Als we nu de FA Cup niet binnen harken weet ik het ook niet meer.

Op naar Wembley!

Ik gun het arsenal zeer, maar vooral ook wenger. Dit seizoen zijn ze weer zeer sterk met maar 1 top/sterke aankoop. Willshire word beter en beter en ook Ramsey gaat goed dit seizoen.

Schande van City, maar dit is ook wel het mooie van Engels voetbal. En wat een beleving.
City heeft dit volledig aan zichzelf te wijten. Demichelis is gewoon een matige verdediger en het verbaads me ook niets dat hij schuld is aan een penalty en ze hadden beter met de kansen moeten omgaan.
Dit is natuurlijk niet alleen voor Wigan een opsteker maar ook voor Arsenal.
City moet nu maar alles op alles zetten voor de titel.

Dit mag toch haast niet mis gaan voor Arsenal? Tottenham, Liverpool en Everton uitgeschakeld. Dan moeten deze 2 wedstrijden ook wel te doen zijn..

Man man man, starten met Lescott EN Demicheles. Dikke chapeau voor de spelers van Wigan, ik gun het hun en de fans wel.

Arsenal heeft nu een grotere kans om de beker te winnen. Maar ja, in de beker kan alles, wie had dit verwacht ... (en dan weer de gebruikelijke clichés: de bal is rond en de match moet nog gespeeld worden)

9 maart 2014 om 19:14

tja alleen al de manier waarop jullie veranderd zijn qua voetbal na het mancini tijdperk is al een goede ontwikkeling. Als je dat combineert met een of twee prijzen heb je een zeer geslaagd seizoen. Als city dan ook nog eens goed, rustig beleid gaat voeren kunnen jullie absoluut tevreden zijn

9 maart 2014 om 19:19

stravven,

Het was ook een beetje ironisch bedoelt deze opmerking. Chelsea is op dit moment de favoriet voor de titel, ook al zal Mouhrino dat ontkennen. Natuurlijk is City ook kanshebber, maar de beste papieren liggen in Londen.

9 maart 2014 om 19:43

ali_ajax

Je hebt volkomen gelijk. Pellegrini is een verademing ten opzichte van Manchini en het is ook gewoon heerlijk om City zo aanvallend te zien spelen. Maar er zitten altijd dit soort wedstrijden tussen, waar de tegenstander wordt onderschat.

Als we de PL weten te pakken dan is het seizoen natuurlijk meer dan geslaagd. Daar moet trouwens wel nog heel wat voor gebeuren...

9 maart 2014 om 19:15

Als Vincent had gespeeld hadden ze vandaag gewoon door gebekerd. Het komt in ieder geval niet door hem. En ach de Capital Cup is al binnen en als de titel erbij komt ben ik al heel erg blij. Tweede plaats + Capital Cup is ook een prima seizoen.

Ik vraag me nu trouwens wel af waar alle Arsenal-haters het over gaan hebben als we de FA Cup winnen, dan kunnen ze niet meer mekkeren over de tijd zonder prijzen. Jenkinson afkraken dan maar?

9 maart 2014 om 19:12

Dan gaan we het hebben over hoelang jullie geen PL gewonnen hebben of niks Europees :D

9 maart 2014 om 19:18

Daarom moeten we van Bayern winnen ( waar ik van ben overtuigd dat er een grote kans is) en ook die prijs binnen halen, genoeg krediet voor de komende jaren..

9 maart 2014 om 19:18

En wij over hoeveel miljoen jullie per prijs betalen qua transfers. Tot nu toe 1.3 miljard uitgegeven en 13 prijzen gewonnen sinds Abramovic, dat is 100 miljoen per prijs, en niet eens enkel voor hoofdprijzen, ook voor dingen als een Communityshield wat geen echte prijs is, en de League cup en de Europa-league die ook niet echt tellen als hoofdprijs voor Chelsea. Dan kom je uit op 8, dus een ruime 160 miljoen per hoofdprijs...

9 maart 2014 om 19:34

Wel grappig dat jullie chelsea supportertjes daar over beginnen, hoe lang hebben jullie niks gewonnen voor die rus kwam? Jaartje of vijftig?

9 maart 2014 om 19:43

Tjah.. ik kon niet al voor mijn geboorte voor Chelsea zijn of wil jij nu zeggen dat je voor je club bent, omdat ze vroeger succesvol zijn geweest?

9 maart 2014 om 19:48

Hahaha altijd maar dat gejank over hoeveel geld er is uitgegeven xD. Ze hebben het toch niet uit jouw zak betaald dus waar maak je je druk om? Jaloezie??? :D

9 maart 2014 om 20:13

Nee, eerder walging dan jaloerzie. En duidelijk een recente fan van Chelsea, dus van na Abramovic. En ja, ik heb respect voor mensen die al 20 jaar fan van Chelsea zijn, maar bij mensen die pas na de sjeik fan geworden zijn heb ik meer moeite om ze te respecteren, of in ieder geval als ze weinig voetbalverstand laten zien. Iemand als Zola is dan wel Chelseafan, hij heeft wel kijk op het spelletje. En nee, ik ben een Gooner omdat ik uit een familie van Gooners kom, ik lag in de wieg echt serieus in een miniformaat Arsenalshirt.

9 maart 2014 om 21:45

Ja inderdaad ik ben een recente Chelsea fan. Niet iedereen is al sinds kleins af aan een voetballiefhebber, maar volgens jou wel blijkbaar..

9 maart 2014 om 19:14

Tja of Wilshere/ozil, daar vitten ze de laatste tijd ook graag op

9 maart 2014 om 19:19

Wacht eerst maar rustig af. Dit gaan twee ontiegelijk zware wedstrijden worden.

9 maart 2014 om 19:20

Niet op de zaken vooruit lopen, Arsenal moet hem eerst nog winnen. Arsenal heeft vaker in de finale tegen een op papier veel minder team verloren

9 maart 2014 om 19:26

Ach joh ik ben ervan overtuigd dat de meerderheid gewoon Arsenal deze prijs gunt. Ze spelen al jaren mooi, verzorgd voetbal, maar misten op cruciale momenten wereldkwaliteit en breedte in de selectie. Juist het jaar dat Wenger eindelijk eens de portemonnee open trekt lijkt het dan wel te lukken. Ik zou eerder stellen dat dit een eye-opener moet zijn voor Arsene dat, ondanks zijn geweldige beleid, zo nu en dan een topaankoop weldegelijk nodig is in de huidige voetballerij.

Aangezien ik niet meer verwacht dat Arsenal daadwerkelijk kans maakt op de titel, beschouw ik volgend jaar het jaar dat Arsenal weer volledig voor de titel moet gaan. Kijken of het weer lukt om de gloriedagen van Noord-Londen te halen. Ongetwijfeld een mooie uitdaging voor Mourinho om dat te voorkomen

9 maart 2014 om 21:11

Mooi gezegd door een Chelseafan!!!

9 maart 2014 om 21:12

Alsof Wenger dit niet wist.. Je dient wel in staat te zijn om zomaar 50m neer te tellen voor één speler. Dat kan nu, maar was in het verleden niet mogelijk.

10 maart 2014 om 00:19

Zie hem eerst maar te winnen, want onderschat Wigan nou maar niet. Kei hard knokkend team met leuke spelers zoals Mcnaman en Mcheuran (of hoe je het ook alweer schrijft). Watson is misschien dan ook weer fit dus maak de borst maar nat.

Niemand haat Arsenal ter verduidelijking maar wel de altijd over-kritische supporters die vaak geen recht van spreken hebben. Natuurlijk zul je dan ook weer andere dingen naar je hoofd geslingerd krijgen als er opmerkingen gemaakt worden over andere teams.

Maar mochten ze winnen, vind ik het wel leuk voor Wenger, die het heeft verdient. Kan hij mooi de mond van Mourinho dichtsnoeren met zijn opmerkingen over de 'faalcoach'

Yesyesyesyes dit is echt geweldig. Dit vergroot de kans op een prijs zo erg! Geweldig gedaan Wigan, hulde. Wel humor dat Sheffield of Hull gewoon EL gaan spelen als Arsenal de finale haalt haha.

Toen faalden ze ook tegen Biringham of zo. Zal wel grappig zijn wanneer Arsenal de finale verliest van een Hull City.

Heerlijke wedstrijd, net als gisteren. Wigan speelde goed georganiseerd en gedisciplineerd en kon Man City afstoppen. Wigan blijkt toch een soort angstgegner geworden te zijn voor Man city.

Die Emerson Boys (of hoe je zijn naam ook mag schrijven), wat een baas. Man of the match vandaag.

10 maart 2014 om 00:23

wat dacht je van sommige bewegingen van Mcmanaman Had je gezien dat hij Toure ff het veld instuurde met 2x het balletjes achter het standbeen langs haha. Echt een leuk elftal dat Wigan. Martinez heeft al die tijd gelijk gehad over deze club. Hoort in de PL thuis.

Wat een schandalige performance van City vandaag. Ik heb er gewoon geen worden voor, zo slecht was het de eerste helft. Pech dat er geen Replay uitkwam, maar dat hadden we ook niet verdient. Beschamend!

Jullie kunnen het goedmaken in Barcelona.

Gefeliciteerd Wigan, jullie hebben het weer verdiend net als vorig seizoen..... Het zou wat zijn als jullie het dit jaar gewoon weer gaan flikken, maar ik denk dat Arsenal hem pakt en dat is Wenger/ Arsenal ook gegund na al die jaren.

9 maart 2014 om 19:15

Het is toch schandalig dat Kompany en Nastasic onze enige top verdedigers zijn.. Liggen die er uit, of ze krijgen rust, dan speel je met fcking Demichelis en Lescott..

Die Demichelis mag zich ook schamen, waarom hebben we hem uberhaupt gekocht?

9 maart 2014 om 19:39

Ook met Demichelis en Lescott moet je van Wigan kunnen winnen... Maar inderdaad, het zijn geen basisspelers voor een club als City. Demichelis is door Pellegrini gehaald, omdat hij hem kende uit zijn Malaga tijd, en hij heeft daar blijkbaar een goeie indruk achtergelaten.

Ik hoop dat City deze zomer Mangala haalt van FC Porto, sterke ,grote, snelle en behendig beest is dat.

9 maart 2014 om 19:18

Misschien helpt het jullie juist om alles te geven in Barcelona.

9 maart 2014 om 19:40

Barcelona steekt ook niet in geweldige vorm, maar CL avonden zijn meestal wel wat anders. Het is hopen op een wonder en een beter Aguero dan vandaag.

Fantastisch dit. Wat een schitterend FA Cup seizoen: diverse toppers al vroeg in het toernooi, Hull, Wigan en Sheffield United in de halve finales, heerlijk dit.

Nou het is eindelijk zo ver, Arsenal gaat eindelijk een prijs pakken. Ookal is de FA cup een beetje een troostprijs, voor arsenal is deze heel belangrijk zodat ze niet zo bespot meer worden door anderen. Wel mooi voor Wenger, landstitel zit er namelijk niet meer in, maar zo wordt het seizoen toch nog mooi afgesloten.

9 maart 2014 om 19:11

Troostprijs??? het is de knvb beker niet de Fa cup heeft veel meer allure en word veel serieuzer genomen

9 maart 2014 om 19:31

Inderdaad, het is absoluut geen troostprijs, maar zeker een hoofdprijs.

9 maart 2014 om 20:29

Kom op man dat meen je toch niet? Dit gewoon een belangrijke prijs niet de meest belangrijke maar nog steeds belangrijk.

9 maart 2014 om 21:14

Jij hebt het over de League cup. De FA Cup staat bekend als een grote prijs.

9 maart 2014 om 21:29

FA cup is te vergelijken met de EL vind ik, dus wel degelijk een hoofdprijs.

Kom op Arsenal! Na jarenlange prijzendroogte gun ik ze het van harte. Ook mijn complimenten voor Wigan!

Trouwens geweldig om mijn oude held Fortune weer te zien! Wat een goede speler was dat voor mijn cluppie

Reuzenkans wil ik het niet noemen, Wigan in de halve finale gaat gewoon moeilijk worden en ik kan me de finale tegen Birmingham 3 jaar geleden ook nog herinneren. Hull en Sheffield zouden ook zoiets kunnen doen. Maar goed, Arsenal is van deze 4 gewoon de grootste kanshebber en die prijs moet nu gewoon gepakt worden! Ik gun het Wenger en de jongens zo erg, zeker Koscielny en Szczesny. Kan niet wachten op de halve finale en hopelijk ook de finale. Gaat heel spannend worden, maar als Arsenal de tegenstanders niet onderschat moet het gaan lukken! Zou zo mooi zijn. Nu moet het gebeuren.

9 maart 2014 om 19:17

Als jij als enige topclub over bent, dan mag je altijd spreken van een reuzenkans. Betekent niet dat het makkelijk wordt, maar veel makkelijker dan dit wordt het niet om een grote prijs te winnen.

9 maart 2014 om 19:22

Klopt, de weg is niet heel lang meer, maar nog wel lastig. Maar ik heb er vertrouwen in dat het gaat lukken. Hopelijk kan Wilshere nog meedoen in de finale mocht die gehaald worden, gun ik die jongen wel. Als is het maar voor 5 minuutjes.

10 maart 2014 om 11:42

Dat moet hij toch wel halen lijkt me. De FA Cup finale is toch de laatste wedstrijd van het seizoen?

10 maart 2014 om 21:15

Een na laatste, CL finale is de laatste. Maar denk niet meer dat Arsenal die haalt. Zou wel wat zijn, bal is rond hé. :P

9 maart 2014 om 21:17

Zeker Koscielny en Sczesny vanwege de fout in de finale van Koscielny, maar wat te denken van Sagna en Rosicky die nu al een behoorlijk aantal seizoenen de club trouw zijn gebleven zonder prijs!

9 maart 2014 om 22:30

Ja zoiets, en vergeet Bendtner niet haha. Zit ook al lang bij de club, en dit is zijn laatste seizoen. Misschien niet altijd de meest geliefde speler, maar heeft toch nog mooie dingen gedaan. Ook vind ik het mooi naar van Persie. Hij wilde weg omdat Arsenal geen prijzen meer zou kunnen winnen, en kijk nu eens. Tottenham, Liverpool en Everton al verslagen en na al die moeilijke jaren op weg naar de eerste prijs. Ik wil niet te hard van stapel lopen hoor, maar ik heb er vertrouwen in dat Arsenal iedereen nu eens zijn ongelijk gaat bewijzen en die prijs zal gaan pakken, en op weg zal gaan naar nog vele mooie jaren.

9 maart 2014 om 22:58

Heb echt precies hetzelfde gevoel, Van Persie gun ik werkelijk niets dus is het op de een of andere manier een soort revenge dat hij zo'n dramatisch seizoen beleeft. Hopelijk bewijst Arsenal inderdaad weer definitief bij de top te horen, zodat het aantrekken van eventuele topspelers makkelijker zal gaan in de zomer!

9 maart 2014 om 21:31

Ik gun het Sagna ook, die zit toch ook al een tijdje bij de club, 7 jaar?

Nu maar niet choken op Wembley als we nu de fa cup niet winnen dan is het ook gewoon klaar hoor..

Martin Demichelis, jij mag je als eerste schamen.. Nu uit de FA Cup en de kans op doorgaan in de CL nihil mede dankzij hem.. Why the fuck speelt Nastasic niet, maar moet jouw lieveling Demichelis er in staan, Manuel Pellegrini?

Ongelofelijk dat we er uit vliegen.. Alvast gefeliciteerd Arsenal. Wigan mag geen probleem vormen en in de finale Hull City of Sheffield United zeker niet. Mijn hele weekend verpest..

9 maart 2014 om 19:14

Nastasic is volgende week weer terug. Helaas gaat hij Barca ook niet redden en ik denk daarom dat City sowieso eruit gaat tegen Barca. Al is Barca met Nastasic erbij natuurlijk ook favoriet.

Yeaaaaaah! Heerlijk nieuws, maar nu moeten we zeker waken voor onderschatting. Betreed beide duels alsof het de Championsleague is, en de eerste prijs sinds 9(!) jaar is voor ons. Ook al is het 'maar' de Fa cup, het gezeur om een prijs is dan tenminste afgelopen!

Wat een kans om eindelijk weer eens iets anders dan een normale overwinning te kunnen vieren....

Premier League en Champions League kunnen me gestolen worden als we deze beker kunnen pakken. Top 4 en FA Cup, dan kan je zeker spreken over een geslaagd seizoen.

Maar goed, wordt nog zwaar zat. We verloren van Birmingham, maar dit volwassen Arsenal acht ik zeker in staat om hem nu wel te pakken. Daarbij kan je de Leagu Cup nog weggeven, de FA Cup is daarentegen een prijs van formaat die je koste wat het kost moet pakken nu.

9 maart 2014 om 19:29

Doe maar top 3 en FA Cup, dan is het zeker een geslaagd seizoen voor mij, want dan hebben we die klote-kwalificatieronde voor de CL niet.

9 maart 2014 om 19:32

Oh ja, top -3 dan. Maar goed, mocht dat niet lukken, dan is top-4 ook acceptabel.

9 maart 2014 om 19:48

Kwalificatie maakt niet uit, is toch alleen tegen clubs als Twente of Genk.

9 maart 2014 om 20:17

Tegen Fenerbahce kregen we onnodige blessures tijdens de kwalificatie voor de CL dit jaar, dus die twee wedstrijden wil ik het liefst voorkomen zien worden.

Ik heb de laatste 5 mins bewust niet meer gevolgd omdat de spanning mij teveel werd

Dit is DE kans nu voor ons om de FA cup te pakken. Van onderschatting mag geen sprake meer zijn, iedereen weet tot wat dit Wigan in staat is. Een herhaling van het League-cup drama in 2011 mag niet meer gebeuren, dat kunnen de Arsenal-supporters niet meer aan. Ik hoop dat iedereen van Arsenal tot op het bot gemotiveerd zal zijn tegen deze "kleinere tegenstanders" maar ik heb er alle vertrouwen in dat Wenger ze perfect weet klaar te stomen voor deze wedstrijden

Als we dit seizoen de FA cup pakken en tussen de 2de en 4de plaats eindigen in de competitie hebben we gewoon een goed seizoen gedraaid gezien de omstandigheden. Met de blessures van Walcott en Ramsey hebben we lange tijd van het seizoen zonder onze 2 meest dreigende spelers moeten doen. Tevens hebben we ook geen wereldspits ter beschikking maar moeten we het doen met Giroud (die overigens niet slecht is, maar het is niet iemand die een wedstrijd op zijn eentje kan beslissen). Wat een mooie zondag is dit toch geworden

Coyg Forwards TO Wembley

Fantastisch! Go Gunners!

Demichelis en Glichy hebben Wigan de overwinning bezorgd. City was overigens veel sterker en had ontzettend veel grote kansen. Het is in ieder geval echt een heerlijke en spannende pot om te kijken. Ik gun Arsenal de FA cup wel en daarom vind ik het ergens niet een heel erg dat City eruit ligt. Komt ook mede omdat City al de Capital Cup heeft gepakt. Nu moeten ze wel kampioen worden, want het ongeïnspireerde Chelsea gun ik het niet op basis van dit seizoen.

Arsenal gaat de FA CUP nu zeker winnen denk ik, natuurlijk word het lastig maar Arsenal, Wenger en zijn spelers zullen alles aan doen om die 2 wedstrijden te winnen.

Arsenal heeft lang niks meer gewonnen dus verwacht dat ze nu wel gaan winnen.

En nog iets, het lijkt dat Arsenal weinig moeite heeft om van de kleine clubs te winnen dit jaar. Want ze kunnen alleen van City etc.. niet winnen.

9 maart 2014 om 19:16

Zeker is het nooit, niet als je al zo lang niets meer hebt gewonnen. Toch moet het met de huidige ervaring en de juiste instelling gewoon lukken.

9 maart 2014 om 19:21

Als we nu de FA Cup niet winnen, dan word ik echt boos. Alle topclubs zijn er al uit, Hull City is de enige club uit de PL die er nog in zit, en Wigan zit in de Championship en Sheffield in de League One ofzo. Wij zijn nu de topfavoriet, en we moeten die FA Cup gewoon pakken. Ik kan niet wachten!

9 maart 2014 om 19:25

Ligt er maar net aan op welke manier.. het is en blijft voetbal natuurlijk. Met de instelling van City vandaag, dan heb je alle reden om boos te zijn ja.

Maar goed, normaliter moet het goed te doen zijn voor het huidige Arsenal. Ontzettend veel ervaring en we weten wat het is om een grote mogelijkheid op een prijs weg te gooien.

9 maart 2014 om 23:19

Pfff, CL 2006, League Cup 2007, League Cup 2011... FA Cup 2009 ook al, Wenger probeerde zich aan te passen aan Chelsea toen, terwijl we gewoon gewonnen hadden als we ons eigen spel hadden gespeeld toen.

9 maart 2014 om 23:49

Ach, des te mooier is een succes.

Verder denk ik dat Sagna direct bijtekent wanneer we de FA Cup pakken. Sagna en Rosicky zijn spelers die ik het het meeste gun, zo loyaal en altijd stonden zij er in zware tijden.

Laten we hem pakken voor deze Gunners. _o_

9 maart 2014 om 19:25

Wij presteren inderdaad het constants tegen de kleine clubs, beter dan alle andere topclubs. Wij laten alleen punten liggen tegen de betere ploegen, dus wat dat betreft zijn we verplicht deze cup te pakken.

9 maart 2014 om 19:33

Liverpool, Everton en Tottenham verslagen, niet de allergrootste jongens, maar zeker toch uiterst gevaarlijke ploegen. Allen overtuigend verslagen.

Tevens, waar is jouw avatar gebleven?

9 maart 2014 om 19:42

Nou, zo te zien heb ik eindelijk mijn avatar succesvol kunnen veranderen.

9 maart 2014 om 20:02

Tegen een matig Tottenham gewonnen.
Onverdiend van Liverpool
En van een B-Everton. Wat een prestatie. De FA gunt jullie een prijs, drm speelden jullie alle wedstrijden thuis.

9 maart 2014 om 20:03

Ben jij dat met Bergkamp?

9 maart 2014 om 20:04

Typisch dat zo'n achterlijke reactie weer van een Liverpool-fan moet komen.

9 maart 2014 om 20:05

Dat is Ozil met Bergkamp

@feyenoorfan

Wat is dan wel een prestatie, thuis verliezen van Wigan?

9 maart 2014 om 20:10

Ach, Liverpool-fans hebben nog steeds niet verwerkt dat wij met een semi-B elftal van hun A formatie hebben gewonnen.

Ik ken de foto.

9 maart 2014 om 20:39

Of de Arsenal fans hebben nog steeds niet verwerkt dat wij ze 5-1 afdroogden thuis.

9 maart 2014 om 21:17

Jawel hoor, daar hoor je mij niet over zeiken, en zeker niet dat die nederlaag onverdiend was. Jij daarentegen bent gewoon een sneu Liverpoolsupportertje dat het Arsenal niet gunt en dan maar komt met onzinberichten.

9 maart 2014 om 21:28

Dat is ook het enige wat je kunt opnoemen over de laatste paar jaar in relatie tot Arsenal! Je maakt jezelf echt belachelijk!
Even een correctie want ik lees nu je leeftijd pas..........
Zoiets kun je beter niet zeggen jongen...is niet handig. Maar het is je vergeven

9 maart 2014 om 21:52

Niks gunt? Dat is wat jij ervan opmaakt. Ik zei gewoon de waarheid. Arsenal heeft niet alle wedstrijden overtuigend gewonnen. Dat was alleen tegen Everton, maar dat komt omdat ze met een B-elftal speelde. Dat jij dat niet wilt inzien is jouw probleem. Kom dan alleen niet met zo'n trieste reactie. Ik gun Arsenal na Liverpool het meeste, al wordt dat steeds minder door personen zoals jij

9 maart 2014 om 23:07

Allemaal verdient, maar jij bagatelliseert het weer. Wel vaker niet onderbouwde reacties van jou kant, vandaar. Liverpool trad nota bene aan met de sterkst mogelijke opstelling, jullie zijn afgetroefd op instelling. In de competitie hadden wij daar last van.

Een B Everton? Sure. Bekijk de opstelling zou ik zeggen. Een zwak Tottenham? Niet relevant, dit is bekervoetbal, ook zij traden met deftige spelers aan. Zo kan je alles wel afwimpelen. Bovendien werkt voetbal altijd van twee kanten.

En die gun-act die jij samen met je vriendej Frank ophoudt neemt lachwekkende vormen aan. Jij weet net zo goed dat jij hoopt dat Arsenal alsnog misgrijpt, zodat jij weer heerlijk los kan gaan hierover.

10 maart 2014 om 09:53

Allemaal verdient? Je maakt een grapje. Tegen Spurs was het verdiend. Maar je doet alsof je ze hebt overklast, dat is niet war. Spurs speelde matig net zoals Arsenal. Ik ga niet in over Liverpool beginnen, je weet zelf wel dat dat niet verdiend was.
Het was een semi-B elftal van Everton, dat kan je niet ontkennen.

Als je tegen mij zou vragen' wie gun je na Liverpool het meest de FA cup of comp' Dan zal ik altijd Arsenal zeggen. City is aan de top door te kopen, zelfde geldt voor Chelsea, Man U is arrogant, Tottenham is een koopclub en arrogant en Everton maakt zelfden kans. Dan is Arsenal over, de enige club dat niet arrogant of een koopclub is.

Heel mooi dit voor Wigan, echt waar.

Ongelooflijk, Wigan flikt het weer. Vz, zijn jullie helderziend? Tegen City had Arsenal genoeg kans.
Nou is het uitkijken, tegen Wigan. We moeten sterk beginnen, en niet zoals tegen Stoke.
Maar dit moeten we gewoon klaren!!

Arsenal moet gewoon alles geven en niet onderschatten en dan komt alles goed en ze moeten hopen dat ze in vorm zijn die wedstrijd anders zie ik Wigan wel winnen, want het is de FA Cup en niet de PL.

Noem me oppervlakkig, maar ik denk gewoon dat Arsenal zijn eerste prijs na 2005 weer gaat halen. IK gun het ze enorm, omreden ze dit seizoen echt ervoor zijn gegaan om een prijs te behalen. De andere ploegen hebben natuurlijk ook kans, maar die zij niet bij lange na niet (heb niet alle wedstrijden van de ander ploegen gezien, maar het is een schatting) het niveau van Arsenal op dit moment.

Hala Arsa !

ALsof arsenal nu de fa cup met gemak gaat winnen. Volgens mij verliezen ze "gewoon" van wigan.

Arsenal heeft al zo lang geen prijs gewonnen, zouden ze hem ju wel winnen? Denk het niet.

Zou toch wel dramatisch zijn als Wenger deze beker niet wint

Zou mooi wezen voor Arsenal!
En het is Wenger al helemaal gegund!

De druk is nu wel nog groter op Arsenal nu City eruit ligt. Ik zie Arsenal deze prijs niet zomaar pakken. Kijk maar naar die league cup finale die verloren ging. Natuurlijk mag dit niet meer mis gaan en deze prijs moet gewoon gepakt worden. Ik hoop het zo want de FA cup is wel zeker een grote prijs in Engeland. Na 8 jaar wachten moet het nu gebeuren!

Zou Arsenal dan eindelijk weer een prijs pakken? Als ze nu weer falen, is het wel heel erg. Ik snap overigens niet waarom Demichelis zo veel krediet heeft. Wat een matige verdediger is het zeg. Eerst uit de CL door hem, en nu de FA cup.

Zware overwinning voor het voetbal, wilskracht en toewijding van Wigan tegen de prima donnas van Shitty. Hahah echt lekker dit! COYG!!!! Het is aan nu aan ons om weer die beker omhoog te tillen!

Tja, waarvan je eerst verwacht dat City het dit seizoen super goed zou doen met de PL en CL en nog andere prijzen, is de kans groot dat het bij deze League Cup blijft.

FA Cup kan al niet meer, in de CL worden ze waarschijnlijk uitgeschakeld door FC Barcelona (na de heenwedstrijd lijkt het me bijna onmogelijk voor City). In de PL staan ze 9 punten achter, maar ze hebben nog wel 3 wedstrijden tegoed. Het is nog maar de vraag of ze die wel allemaal winnen, want zoveel punten achter geeft toch zeker een bepaalde druk bij City. Daarbij spelen ze nog zeer lastige wedstrijden in de PL (met name uit). Dus het kan nog een paar zware maanden worden voor Manchester City.

Wow dit had ik niet verwacht maar aan de andere kant heeft Wigan vorig seizoen ook in de bekerfinale van Man City gewonnen. Eigenlijk moeten wij nu in staat zijn om de FA Cup te winnen

Pfff die zijn sinds de nederlaag tegen chelsea ook helemaal van de kaart...
Die gaan geen grote prijs meer pakken dit seizoen...

9 maart 2014 om 23:06

Toch zou Mourinho liever in hun positie zitten.

Prachtig als het nu nog misgaat!

Blijft vreemd , hoe kan een elftal toch zo wisselvallig zijn? City speelt met regelmaat geweldige wedstrijden, maar zakt soms geheel door de ondergrens. Terwijl ze toch bijna 3 teams op kunnen stellen die in Nederland met carnaval al kampioen waren.

Mijn weekend is goed afgelopen. Nu moet Arsenal dit echt gaan winnen, geen onderschatting, maar volle bak.
Ik snap niet dat Pellegrini demichelis steeds laaf opstellen, Richards is een betere cv dan lescott en demichelis, terwijl hij eigenlijk meer een rechtsback is!

Die goal van Samir Nasri had niet eens moeten tellen, speler belemmert zicht van de keeper. Moest afgekeurd worden net als de 'buitenspel' goal van Tioté tegen City in de kruising.

Ik zie Arsenal wel de FA Cup winnen. Ze hebben een goed team. Alleen vind ik Özil niet zo'n goeie aankoop. Verder hebben ze een top team. Met : Sczesny, Cazorla, Sagna, Giroud en Ramsey. Ik hoop dat Arsenal wint.

Ben ik nou de enige hier die de kop van dit artikel wigan tekort doet... ze hebben city uitgeschakeld en het gaat over de kans dat arsenal krijgt om de beker te winnen. . Belachelijk!!

10 maart 2014 om 03:55

Komt omdat voetbalzone ook niet geheel professioneel is.titels verzinnen is overigens nooit de sterkste punt geweest hier.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren