Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barcelona verliest bij nummer achttien en dreigt af te haken

Laatste update:

Barcelona heeft zichzelf zaterdag een lelijke dienst bewezen door de uitwedstrijd tegen Real Valladolid af te sluiten met een 1-0 verlies. De regerend kampioen speelde niet eens zo slecht, maar faalde simpelweg in de afronding en had de pech dat niemand opstond om het verschil te maken. Valladolid profiteerde vroeg van defensieve onrust, sloeg toe en hield daarna de voorsprong tot het slotsignaal vast. Real Madrid (één punt voor) kan zondag verder weglopen, terwijl Atlético Madrid (twee punten achter) zich zaterdag nog kan herstellen.

/

De spelers van Barcelona deden de voorbije dagen hard hun best om de kritiek van buitenaf te pareren. Zij wezen steeds op de spannende strijd in de top van Spanje en benadrukten dat Barça nog volop meedoet. De vraag is echter in hoeverre de club na dit weekend nog serieus een kandidaat zal zijn. De nederlaag in Valladolid is de vierde nederlaag van dit seizoen al en er wachten de Catalanen nog pittige wedstrijden in de resterende maanden.

Gerardo Martino moest het zaterdag zien te redden zonder Andrés Iniesta, die om trieste privéredenen ontbrak. Zonder hem begon Barcelona op zich prima in het José Zorrilla: Lionel Messi loste als eerste een schot en zag Diego Mariño antwoorden. De eerste serieuze mogelijkheid voor de thuisclub was echter meteen raak. Na een hoekschop vanaf links werd de bal onvoldoende weggewerkt en werd de aanval andermaal gezocht over de flank. Na de voorzet smoorde het schot, maar via het lichaam van Adriano kwam de bal voor Fausto Rossi’s voeten. Die zag zijn kans schoon en haalde doeltreffend uit.

/

Barcelona probeerde nog voor rust de aansluiting te vinden, maar slaagde er niet in. Mariño pakte een vrije schop van Messi en een afstandsschot van Xavi was ook geen succes. Drie keer kwam Barcelona dit seizoen na een 1-0 achterstand terug om de zege te pakken dit seizoen en dat deed het in oktober ook tegen Real Valladolid. Zaterdag werd het sterker naarmate de wedstrijd vorderde en menig culé zal er geloof in hebben gehouden na het zien van het eerste uur.

Messi waagde vroeg in de tweede helft weer een poging, Neymar schoot in kansrijke positie een keer over Mariño’s doel en trainer Martino maakte gebruik van de wissels die hij tot zijn beschikking had: Alexis Sánchez kwam Cesc Fàbregas aflossen, Gerard Piqué maakte plaats voor Sergi Roberto en Neymar ruimde daarna nog het veld voor Cristian Tello. Ibrahim Afellay, die in allerijl aan de selectie werd toegevoegd toen Iniesta wegviel, zat het treffen in Valladolid uit op de bank.

De Nederlander zag hoe Barcelona worstelde, maar niet boven kwam. Real Valladolid rook een kans om een tijdelijke stap uit de gevarenzone te zetten en hield het achterin goed dicht, wanneer Barcelona de aanval opende. Bijna werd dat de regerend kampioen fataal: Messi trof bijna doel uit een vrije schop en in de omschakeling was Óscar erg dicht bij de tweede treffer van Valladolid; hij mikte maar net over. Barcelona moet nu hopen dat Atlético en Real eveneens punten morsen, anders krijgt de titelstrijd na dit weekend wellicht een ander gezicht.

Zie jij Barcelona dit seizoen landskampioen worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het kampioenschap is nu wel zeker voor Real.

Atletico heeft een te smalle selectie en Barca hoeft niet uitgelegd te worden als je ze de laatste tijd hebt zien spelen.

8 maart 2014 om 17:57

Martino is de slechtste trainer in de geschiedenis van Barca.. Hij haalde de beste man uit veld, Fabregas.. en steekt dan diene Sergio ofzo terwijl hij een Affelay op de bank heeft. Neymar had al in de rust in de kleedkamer moeten blijven. Veel Barca aanhangers zeggen waar dat Bale is in grote wedstrijden dan moet ik op mijn beurt dezelfde vraag stellen maar omgekeerd.. waar is Neymar tegen kleine clubs?? Heeft 1 keer met wat geluk tegen Real gescoord en werd de hemel in geprezen. Bale kan een hele wedstrijd slecht spelen maar heeft 1 klasse flits nodig en is veeeeel doelgerichter dan Neymar.
mijn mening toch

8 maart 2014 om 18:52

Sorry elcomandante, maar nu in t Nederlands?

Kampioenschap lijkt.nu wel uitgesloten

8 maart 2014 om 19:04

In het Nederlands..? is klare taal maar waarschijnlijk heb je na die nederlaag wat moeite met je hersenen.. Begrijp jouw emotie wel..

8 maart 2014 om 19:24

Einde tijdperk Barcelona, we kennen dat tikkie takkie voetbal inmiddels wel. De tegenstanders weten voortaan hoe ze dit moeten bespelen. Geweldige lichting gehad de afgelopen jaren, maar er staat niets, maar dan ook helemaal niets klaar in de eigen jeugd om door te stromen. Wordt dan toch maar weer kopen volgend jaar. Is uiteindelijk toch waar het op uit draait in het "top-voetbal"

8 maart 2014 om 19:30

Als real wint is het voor barca gebeurd wordt er ook niet beter op daar naar het vertrek van guardeola

8 maart 2014 om 21:37

Niet om het een of ander, maar je Nederlands is wel zeer gebrekkig...

8 maart 2014 om 22:41

niet om het ene of andere, maar je moet eens leren schrijven zonder fouten. (andere)

9 maart 2014 om 01:10

Niet om het een of ander, maar misschien moet je eerst even de uitdrukking in het woordenboek opzoeken voordat je anderen (verkeerd) de les gaat lezen.

9 maart 2014 om 10:10

Affelay is verleden tijd in het profvoetbal. Die heeft al 4 jaar geen pepernoot geraakt.

8 maart 2014 om 17:59

je hebt helemaal gelijk, real madrid speelt veel beter dan barca.
Als Real morgen wint denk ik ook echt dat ze kampioen worden.
Hala Madrid 4 life.

8 maart 2014 om 18:08

Ik hoop voor barca dat ze op tijd herstellen voor City, dit had al 2-0 kunnen zijn. En met alle respect voor Valladoli, city is toch wat sterker. Als real morgen wint zijn ze zo goed als kampioen.

8 maart 2014 om 19:08

Hoe kan je dit zeggen... Er zijn nog zoveel wedstrijden te spelen nog, en dan heb ik de Champions League niet eens meegerekend. Alles kan in voetbal, dat is vandaag nogmaals bewezen. Real moet morgen eerst winnen. En dan nog moeten we afwachten. Iedereen zei ook dat Barca niet meer bij te benen was toen Real 6-7 punten achter stond. Ze hebben ze ingehaald ondertussen.

8 maart 2014 om 18:02

Niemand haalde vandaag z'n niveau bij barca, ben bang dat de titel dit jaar naar Madrid gaat. Met het stuntelen van Martino begint het er wel erg op te lijken dat FdB volgend jaar de coach is in Barcelona, en dat heeft hij dan zeker verdiend!

Dramatisch.. Keek rond '70. Alexis veel balverlies, combinaties verkeerd, veel te gehaast. Dit gebeurt gewoon veel te vaak, verliezen van slechte clubs. Als dit zo doorgaat mogen ze de titel vergeten.

8 maart 2014 om 17:56

Alexis moest invallen in een bedroevende wedstrijd dat kan je hem niet kwalijk nemen. Neymar daarentegen.. wat een kans verprutste hij zeg!

8 maart 2014 om 18:05

"Combinaties verkeerd" en "veel te gehaast" daar bedoelde ik het hele team mee leek idd alsof het alleen om Alexis ging.

8 maart 2014 om 18:59

In dat geval heb ik niks gezegd

8 maart 2014 om 23:18

Titel kunnen ze nu al vergeten. Dit Barca gaat niks winnen dit jaar.
Alles gaat naar Real Madrid dit seizoen

Wow, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Zo slecht gespeeld. En Martino, rot maar op met je tactiek!!

8 maart 2014 om 17:52

Gelijk heb je nog liever AVB of FdB

8 maart 2014 om 17:58

Waarom was zijn tactiek zo slecht? Niet anders als anders? Alleen later heeft hij aanvallend gewisseld? Opstelling was toch zoals altijd? Alleen Adriano ipv Alba en Fabregas ipv Iniesta, verder gewoon normaal?

8 maart 2014 om 18:00

Aanvallend gewisseld???? Tello is een aanvaller, maar voegt 0,0 toe. En roberto????? doe normaal hoor. pff wat een drama is Martino.

8 maart 2014 om 18:41

Opstelling is niet hetzelfde als tactiek.

8 maart 2014 om 18:45

Wat was het tactiek dan anders als normaal? Alle ballen op Xavi, die het spel verdeelt en voornamelijk naar Messi speelt en hij gaat aan de wandel? Dat is tohc niet anders, als anders?
DE vorm is er gewoon niet en dat is het probleem. Kan Martino daar wat aan doen? Ik vraag het me af.

8 maart 2014 om 18:46

Als je verdedigers eraf haalt voor aanvallers, vind ik dat aanvallend wisselen ja. Jij niet? Je stond op gegeven moment met 4 aanvallers, 3 verdedigers en 3 middenvelders?

ongelovelijk hoe niemand maar dan ook niemand hier z'n niveau haalt. pedro en neymar waren gewoon constant niet aanspeelsbaar en zaten vast aan de flanken.
xavi was vandaag voor niks opgesteld die man heeft alleen maar een balletje breed gegeven en bemoeide zich niet eens met het opbouwen.
dan nog de backs alves en adriano die elke keer met voorzetten kwamen en geen 1 kwam aan.
er was totaal geen routine vandaag. het was gewoon belachelijk slecht. er werd gewoon getikt en getikt en gehoopt dat valla zou struikelen of zo.
tata had vorige keer er over dat hij te laat heeft gewisseld maar daar heeft hij dus duidelijk niks van geleerd. neem het hem niet kwalijk want wie verwacht nou dat geen enkele speler z'n niveau haalt.
maar hij had echt wel eerder kunnen wisselen.
pedro's doelpunt word onterecht afgekeurt. dan nog 2 gele kaarten voor hands die terecht waren maar dan maakt valla hands in de 16 en word er niet gefloten? dan nog verdic die z'n 2de gele kaart bespaard wordt gebleven. barca was gewoon bagger maar de scheids en lijnrechters waren minstens zo slecht bezig.

8 maart 2014 om 17:55

Hoe was King Messi.

8 maart 2014 om 18:14

Ik vind z'n cijfer best wel hoog, vergeleken met wat ie liet zien op het veld
En bedankt Barca, daar gaat me Toto...

On:
Real wordt zeker nu kampioen.

8 maart 2014 om 19:15

redelijk. paar kansen gehad maar schoot telkens op de keeper omdat er 3 man bovenop zat. hij kon de bal geen richting geven aangezien daar geen tijd voor was.
maar hij miste ook een goede kans 1 op 1 met de keeper. was wel een lastige hoek maar messi scoort wel vaker zo.
het hele team was gewoon aan het prutsen en messi was geen uitzondering.

8 maart 2014 om 18:02

Dat de scheids niet zijn beste wedstrijd floot, tja dat kan. Echter is het gewoon aan Barca om haar spel te spelen en de wedstrijd te winnen. Barca is vandaag werkelijk waar op elk front afgetroefd, klasse, lef, passie en doorzettingsvermogen. Vandaag werd weer een pijnlijk duidelijk hoe slecht er afgelopen seizoen is ingekocht in de transferperiode. Neymar is dan wel een groeibriljant echter totaal geen prioriteit. Verdedigend is het ronduit belabberd, daar had in geïnvesteerd moeten worden maar met de uitspraak de beste aanval is de verdediging is men helaas niet bekend. Daarnaast had Tata veel eerder moeten ingrijpen, helaas kun je niet het hele elftal wisselen maar Fabregas een al drama om nog maar te zwijgen over de gehele voorhoede.

Real Madrid is een dusdanig goede doen dat het deze voorsprong niet meer uit handen gaat geven.

8 maart 2014 om 19:07

ze staan 4 punten boven barca als ze morgen winnen. ze moeten nog genoeg moeilijke uit wedstrijden. zoals sociedad en sevilla .en volgens mij moeten ze ook nog tegen valencia en barca.
die zijn er zeker nog niet.
de titel is zeker nog niet verloren. echter heeft real wel alles zelf in handen.
maar dat hadden ze paar weken terug ook en toen ging real ook de fout in. real is zeker niet nu al kampioen want zo constant zijn ze gewoon niet.
verder zeg ik ook zelf dat barca bagger was. maar ik zeg ook dat de arbitrage weer slecht was.
als je het moeilijk hebt en je 100 goal word afgekeurd tjah dan word het lastig.
helemaal als valla met 11 man in eigen helft zit.
tegenwoordig doet ieder1 dit tegen barca en met de komst van neymar en sanchez heeft dit nog niet opgelost.
denk dat tata heel wat moet verranderen aan dit team. en niet alleen aan speelwijze.
maar ook spelers.

Haha prachtig dit nu real nog winnen zondag en dan is mijn weekend helemaal goed. ik heb de westrijd niet gekeken alleen de laatste 5 minuten maar als je verliest van nummer 17 heb je het vast niet goed gedaan.

Op het einde had het nog 2-0 kunnen worden ook .

Morgen kunnen we een gigantische stap richting de beker zetten! En de 23ste spelen we thuis tegen Barca! Dit kan een beslissende maand worden!

8 maart 2014 om 18:03

Barca was vandaag enorm slecht niet generaliseren.

8 maart 2014 om 19:32

Het word toch eens tijd dat ze kinderen tot 12 jaar ofzo telefoons afpakken.
Dan ook nog reageren op internet over voetbal.
Wat een lachertje ben jij hahaahahaha

Real gaat dit niet meer weggeven. Ancelotti wordt kampioen met zijn goed geoliede machine. Jammer voor Barca, maar met een paar goede aankopen in de zomer zie ik ze volgend jaar weer een goede kans maken op alle hoofdprijzen. Ze hebben ook wel erg veel pech dit seizoen.

Ik denk dat City bloed ruikt nu. Ben benieuwd!

8 maart 2014 om 23:08

Volgens mij kan Barca zelfs nog degraderen, en haar beste spelers kwijt raken, en faiiliet gaan...

Ik dacht, ik zie iedereen praten als een malloot over voetbal dus doe ik lekker mee. Praten zonder inhoud is mode

Slechte wedstrijd van Barcelona. Messi weer niks laten zien.
Mensen moetens een ophouden over zijn blessure van een eeuwigheid geleden. Je ziet dat Messi gewoon dikker en trager is geworden en geen schim meer is van de Messi uit 2011.
Ipv te revalideren ging Messi elke dag barbecuen wat er nu dus allemaal uitkomt elke keer voor de wedstrijd.

Barca slordig real kan nu uitlopen tot 4punten barca moet maar hopen dat ze verliezen

Wat is er toch allemaal aan de hand met Barca joh? Die moeten serieus vrezen dat ze niet volgende ronde van CL worden uitgeschakeld hoor, en helemaal moeten ze op dit moment Bayern niet treffen, en dat gaat denk wel voor meerdere clubs.

8 maart 2014 om 18:26

Hahaha kijk hem nou is losgaan. Zo veel haat voor Barcelona, ze zijn nog steeds de kampioen van spanje he dus zo slecht zijn ze toch niet. Praat niet vol met haat oelewapper. Laat zien hoe kinderachtig je bent

8 maart 2014 om 18:35

Jij weet toch dat jij je niet volwassener gedraagt he?

Zo sta je hele seizoen eerste en geef je het weg
In paar wedstrijden. Nu hopen dat real gelijk of verliest dan
Moeten wij clasico winnen maar word moeilijk.

Waar zijn die 'kenners' nu die beweerden dat het aan spelers als Montoya en Bartra lag toen er verloren werd van Sociedad? Met dit spel had je daar met 5-0 verloren.

Er wordt niet meer als team gespeeld. Spelers doen maar wat en combinaties zie je zelden. Die lange ballen zijn ook helemaal om gek van te worden. Dit reken ik Tata allemaal aan.

8 maart 2014 om 18:06

Snap niet hoe de bestuur het kan toelaten hoe Barca speelt.
"Ik heb de wedstrijd tegen Sociedad niet goed doorgenomen"
En hier gaat al de fout in, hoe kun je hem nog serieus nemen? Tito deed het zelfs beter maar ze faalden telkens in de verdediging.

Kampioenschap voor Real? Bij lange na niet, jammer genoeg. Er staat nog een Clasico op het programma en onderling heeft Atletico gewonnen van Real over 2 wedstrijden, alle 3 doen nog volop mee, Real heeft wel de beste papieren om kampioen te worden, kwa punten en selectie.

8 maart 2014 om 18:02

@komfifadan,

Je zou het na vandaag niet zeggen, maar Atlético is toch echt de zwakste van de drie.
Ik neem ze dan ook niet serieus als titelkandidaat, die gaan echt nog wel punten laten liggen.
Overigens, hun laatste wedstrijd is in Camp Nou.

Je hebt wel gelijk dat het kampioenschap nog niet beslist is. Barca kan nog uit het dal kruipen en Real kan nog in een dal terechtkomen.
Real is in mijn ogen wel veruit de sterkste ploeg van La Liga (en ook het meest constant), maar bij een kampioenschap komt meer kijken, ook geluk in moeilijke wedstrijden bijvoorbeeld...

8 maart 2014 om 18:30

Dat Atletico gaat afhaken horen we nu al het hele seizoen, maar ze doen nog steeds volop mee en gaan waarschijnlijk Barca weer voorbij, dus niets is uitgesloten. El clasico wordt bepalend voor het kampioenschap, weet Real die te winnen worden ze kampioen. Atletico heeft een kleinere selectie en de kans op puntverlies is groter voor ze en ik ga er ook vanuit dat ze 3e eindigen.

Barca moet een grote schoonmaak houden. Spelers als Macherano, Xavi, Tello, Affelay, Dani Alves, Sergio, Adriano allemaal weg doen. Ze komen te kort of hebben geen winnaarsmentaliteit meer.
Ook moet Barca een echte spits halen voor een plan B.

Woensdag speelt Barca tegen City....ben benieuwd of de boys zich dan wel kunnen motiveren.
Even kijken of Messi woensdag wel zin heeft.
Blijft Barca zo spelen dan winnen ze geen enkele prijs.
Ben benieuwd.

8 maart 2014 om 18:08

Tja, de titel is al niet meer inzicht, spelen nog moeilijke wedstrijden. De Champions League is sowieso niet voor ons en in de beker spelen we tegen een goed Real. Nee Barca wint geen prijzen dit seizoen.

8 maart 2014 om 18:19

Dat is de vraag. Kunnen de spelers zich opeens alleen motiveren tegen sterke teams? Of zit Barca wat minder in hun vel?
Barca doet verder nog gewoon met alles mee. Die 4 punten lijken enorm veel maar er zijn dan ook nog 12/13 wedstrijden te spelen.
In de Cl en beker doet Barca nog gewoon mee.
We zullen zien hoe het niveau zal zijn tegen City.

8 maart 2014 om 18:30

Als het spel niet goed zag bij Pep en Tata dan wonnen ze wel gewoon hun wedstrijden.
Bij Martino trekt het spel op niks en toch verliezen die. Volgens mij kent die maar een tactiek, geen plan b. Als plan b tello inbrengen is tjaa. Maar ik zie verder geen prijzen voor Barca.
Ik heb nu zin om een domein te openen: martinogetoff.com
Kost me maar 5€, ik heb toch al een eigen server, alleen verbinden en klaar. Dan een soort online petitie starten.

Ik heb de 2e helft alleen gezien, maar wat is dit Barcelona toch slecht!
Ze hebben geen enkele kans kunnen creëren, naast die mislukte poging van Neymar.
Niemand die de trekker overhaalt van afstand...
Ook Messi was weer behoorlijk anoniem. Hij is niet meer de voetballer die hij tot vorig seizoen was, en dat baseer ik niet alleen op deze wedstrijd!

Mascherano werd een paar keer gruwelijk voorbijgelopen, zeg!.

Hopelijk wint Real morgen, dan is het gat weer 4 punten en kan dit verschil met de Clasico weer vergroot worden.

Je vraagt je toch echt af hoe dit Barcelona uit bij City heeft kunnen winnen (al vind ik dat ook wel veel over City in die wedstrijd zeggen)...

De titel is definitief weg.
Tata moeten ze ontslagen vind ik.
Als je de ploeg niet aan het voetballen krijgt, dan ben je niet de juist trainer.
Door zijn wiselbeleid is niemand meer in vorm.
Niet alleen Tata, maar het bestuur moet ook weg, anders ga er niks veranderen

8 maart 2014 om 18:01

Grappig, eerst werd Tito verweten iederren geblesseerd te maken, omdat hij nooit rouleerde en nu is iedereen uit vorm door het teveel rouleren.

Zolang maar niet erkend hoeft te worden dat het onaantastbare Barca van weleer definitief verleden tijd is he!

8 maart 2014 om 21:23

Het is Rosell die zijn trainers opscheepte met een veel te smalle selectie en een waardeloze verdediging. Bizar dat spelers niet eiste om een kwaliteits injectie. De core van barca is wereldtop. Maar de bank en om de core heen is subtop.

8 maart 2014 om 19:37

Definitief weg? Omdat Barca, hoogstwaarschijnlijk, 4 punten achter komt te staan?
Dat vind ik van een groot vertrouwen getuigen in je team en een goede winnaarsmentaliteit. Goed dat jij geen trainer, TD of speler bent, was het heel snel gegaan zeg....

Barca heeft imo ogen vergeten goed door te selecteren de afgelopen jaren. Veel net niet spelers gehaald of mensen die niet in het spel passen van Barca. Veel te veel vast gehouden aan bepaalde spelers. Tito imo ook niet de juiste trainer voor Barca, ondanks dat hij wel aanhanger is van hun spel. Hij heeft totaal geen ervaring met de werkwijze in Europa en om dan gelijk bij een top 5 club van Europa binnen te komen is een gigantische fout die ze bij Barca hebben gemaakt.

Wat een dramatische wedstrijd. Nog nooit zo'n slechte wedstrijd gezien. Sjonge jonge jonge niks ging goed. Tata Martino mag zeker weg. Wat een domme oen is dat zeg met z'n wissels die ik nooit ga begrijpen. Serieus Tello? Roberto? sjonge jonge wat een idioot.
Dan laat je een Xavi erin die na 70 minuten al kapot is en niks meer kan en haal je Fabregas eruit dramatisch gewoon.

De enige spelers die goed waren, zijn Pique en Messi. Messi was de enige die het echt wilde proberen maar wat wil je tegen 8 verdedigers. Pique stond achterin heel sterk. snap niet waarom iedereen hem altijd afzeikt. Het is eerder Mascherano die alles verprutst. Busquets heb ik nog nooit zo veel ballen zien inleveren wat was hij slecht zeg. Als het zo doorgaat wordt Real gewoon kampioen.

Er moet gewoon een nieuwe trainer komen die op zulke momenten agressief wordt en als een hyena langs de kant staat te coachen. die spirit mis ik bij Barca. Een type als Klopp, Simeone zou ze goed doen. En Rosell was degene waardoor Guardiola weg ging. Als Laporta weer terug in het bestuur komt hoop ik dat Guardiola terug komt. Onder hem ging spelers door het vuur wat je de laatste 2 seizoenen gewoon niet ziet.

Spelers ik met liefde overal ter wereld op de fiets zou brengen: Song, Tello, Roberto, Cuenca, Afellay, Bojan. Spelers die Moeten komen. Ter stegen (bijna rond), Mangala, Koke en misschien dan nog Suarez ruilen met Sanchez? Suarez is tenminste een echte spits die de wedstrijd kan open breken.

8 maart 2014 om 18:11

Hoe kun je nu zeggen dat Messi goed was? Messi was net zoals Neymar en Pedro op en top droevig. Natuurlijk heeft hij meerdere verdedigers om zich heen, echter leed hij buitengewoon veel balverlies en moest hij het meer hebben van fouten in de verdediging dan dat hij gebruik maakte van zijn dribbel en de verdedigers zijn hielen liet zien. Hij speelde naar mijn inzien zonder passie, kracht en overtuiging, neem zijn vrije trappen nog geen halve meter uit het midden en met een sukkelvaartje. Het hele team heeft gewoonweg gefaald, Tata had veel eerder moeten ingrijpen want vanaf de 1-0 ging alles de trechter in.

Wat een dramatisch Barcelona zeg.als wij winnen van Celta de Vigo staan we 2de op 3 punten van koploper Real als Real wint anders staan we mooi gelijk.dan natuurlijk gaan hopen op Barca in de Clasico dat ze winnen zodat zijzelf ook nog kans maken op de titel.ben benieuwd naar de komende weken nog,maar ik kan niet ontkennen dat Real er verrekt goed op staat en dat ze de titel in hun handen hebben.real uit tegen Levante daar zijn ze ook nog niet thuis hoor,maar verwacht wel de 3 punten van Real zeker nu ze Barca op een mooie 4 punten kunnen zetten.

8 maart 2014 om 18:19

@atletico,

Real speelt morgen thuis tegen Levante, niet uit.

8 maart 2014 om 18:31

Ow juist winnen zullen ze wel,maar Levante is geen slechte ploeg dus kansen zijn er wel voor Levante.

dat ze een minder seizoen hebben is niet vreemd, na al die prijzen kan ik me voorstellen dat de 'honger' weg is bij de spelers, wel verontrustend want wanneer komt de echte wil terug?

8 maart 2014 om 18:10

Volgend mij mrt Martino nooit.

8 maart 2014 om 18:19

barca is gewoon een uitgeperste sinaasappel zo komt het tenminste over..welke trainer zou dit wel weer aan de praat krijgen?!

Ze mogen van mij 3de staan, wat waren ze een bende sukkels op het veld vandaag. Barcelona onwaardig.

8 maart 2014 om 18:03

het is te danken aan de tariner

8 maart 2014 om 22:59

Altijd maar de coach verwijten jullie

Ey, Valladolid stond voorlaatste en Barca speelde met een sterk elftal, dan moét je winnen zonder een trainer. Doe eens ff normaal jongen, dit was niet City of Real hé. Een laagvlieger was het, en daar verloren ze van. Dan zijn de spelers verantwoordelijk, gewoon flets gevoetbald. Het zit er momenteel niet in. En daar moeten ze aan werken.

8 maart 2014 om 18:21

co adriaanse zou ze vanmiddag naar huis laten lopen..best ver vanuit valladolid..

Real is op dit moment de sterkste in spanje en dat heeft barca helemaal aan zichzelf te danken. Waar real elk jaar zichzelf probeert te verbeteren is barca stil blijven staan , ze zijn zelfs achteruit gegaan door het dramatische technische beleid. Barca heeft een ongelooflijk team maar is fysiek helemaal uit balans. Elke corner of kopbal is bij barca direct een levensgrote kans. Duels worden ook veel te vaak verloren. xavi alves messi zijn allemaal een niveau lager dan 2 jaar geleden

Oooow wat ben k blij. Als real komende 2 wedstrijden wint en de clasico daarna ook, zijn we kampioen. Hoop dat t lukt!!

8 maart 2014 om 18:05

Real moet nog uit bij Sevilla en Sociedad, ga die maar eerst winnen voor je over het kampioenschap gaat praten

8 maart 2014 om 18:18

We zullen zien jonge

8 maart 2014 om 18:24

Barca verliest hier met 1-0 van de nummer 18... En barca moet nog bij Real Madrid op bezoek.

Onder martino zoeken ze messi minder vaak op. Onder martino spelen ze Engels voetbal, zelfs Engelsen voetballen niet meer zo. Wat moet je met je lange ballen je hebt bij barca alleen maar 160cm. je ziet dat de positie spel echt niv rkc is onder martino. Ik snap die hele barcelona niet hoe ken je iemand zo als hij halen . wat heeft hij gedaan dat hij mocht komen. hij mag eens niet trainer zijn bij de grootse club van zijn eiegn land boca. ging die naar Paraguay. Echt belachelijk hoe barca te werk gaat. ik vind het niet erg dat ze deze hebben veroren hoe eerder tata gaat hoe beter

8 maart 2014 om 18:10

@kingmessi,

Het verschil is dat de talenten die bij Real spelen, ook echt heel goed zijn.
Carvajal, Jesé en Morata zijn bijzonder goede spelers.
Bij Barca mogen middelmatige spelers uit de jeugdopleiding (zoals Tello, Montoya, Bartra, Sergi Roberto) met het eerste meedoen, terwijl zij daar gewoon kwaliteit missen.

Daarnaast geeft Barcelona ook nog eens heel veel geld uit, dus het lijkt me niet gepast om het over kopen te hebben.

8 maart 2014 om 18:20

Dit is misschien wel de meest hypocriete comment van vandaag.

Ten eerste: de jeugdopleiding van Barcelona is niet de beste ter wereld. Mensen doen alsof La Masía elke keer sterren produceert terwijl zij maar één goede lichting heeft gehad, of wil jij Sergio Roberto, Montoya, Batra en Tello supertalenten noemen... Real Madrid heeft ten minste échte potentiële toppers met Jése, Morata, Carvajal en Casemiro.

Ten tweede: jij zegt dat Real Madrid alleen maar kan kopen, maar jouw club kan er ook aardig wat van. Neymar (90 miljoen), Fabregas (37? miljoen), David Villa (40 miljoen), Chrygorinski (40 miljoen), Ibrahimovic (65 miljoen) waren ook echt koopjes, hè?

Check eerst je feiten voordat je onzin verkondigt..

On topic:
Barça speelt de laatste tijd dramatisch. De enige die nog net een 5.5 halen zijn Messi en Piqué. Het is wel ironisch dat iedereen lyrisch en lovend over Barça was aan het begin van het seizoen, maar nu Tata zo snel mogelijk ontslagen zien worden. Toch ligt het naar mijn mening niet alleen aan Tata, maar ook aan de spelers: Xavi is verre van wat hij was, Dani Alves kan praktisch alleen aanvallen, Messi is niet meer de Messi van twee jaar geleden, Neymar een onnodige aankoop en ik hoef niet te beginnen over het centrale duo. Barça moest het geld dat ze aan Neymar besteedde investeren in een goede verdediger á la Benatia, een creatieve middenvelder en een kopsterke spits als breekijzer.

8 maart 2014 om 18:30

Barça moet zo spelen:

Ter Stegen
Alves
Piqué
Benatia
Alba
Fabregas
Busquets
Iniesta
Messi
Nieuwe spits
Neymar
8 maart 2014 om 19:01

Casemiro is geen eigen jeugd, maar verder klopt je verhaal wel ja.

8 maart 2014 om 19:04

Casemiro heeft voor Real Madrid Castilla gespeeld, vandaar dat ik hem tot jeugdspeler reken.

Als de spelers er in ieder geval hun best voorhadden gedaan was het misschien nog wat geworden, maar het heeft er geen moment op geleken dat Barca voor de drie punten wilde strijden. Compleet hun eigen schuld.
Als het woensdag ook zo slap is tegen City kunnen we de kwartfinales ook wel vergeten.

Martino moet oprotten met zijn domme tactiek, Hij zet zoveel Zuid-Amerikanen in de opstelling. Beter Roura dan Martino. En dan nog Neymar met dat schot ,zelfs Torres zou die scoren.

-Aan de andere kant

Xavi speelde niet goed en jammer genoeg kon Iniesta spelen. Het is wel erg voor hem.

Valdes
Alves
Pique/Bartra
Mascherano
Alba
Busquets
Xavi
Fabregas
Iniesta
Messi/Alexis
Neymar/Pedro

Zeer goed verdedigend werk bij Valladolid en goede corner trouwens die leidde tot een doelpunt en barca speelde zeer matig je kan zien dat martino weinig ervaring heeft met Europese teams nu gaat Real Madrid profiteren en uitlopen tot 4punten en Atlectico Madrid gaat barca naar de de derde plaats sturen

Wat speelden neymar en Messi zwak zeg. Busuqets was heel slordig. Alves zorgde niet voor dreiging op rechts. Messi lijkt het kwijt te zijn van de speler die hij ooit was, dat maakt mij wel heel verdrietig. Neymar speelt vaak zwak voor Barca, maar voor Brazilie merkwaardig wel vaak goed.

8 maart 2014 om 18:38

@kalp,

Klopt, bij Brazilië draait alles om Neymar, en bij Barcelona draait alles om Messi.
Cruijff heeft wellicht toch gelijk gekregen met zijn opmerking over twee kapiteins op hetzelfde schip...

Messi is inderdaad niet meer de speler van voorheen, was mij ook al opgevallen.
Geen explosiviteit, bijzonder weinig snelheid en heel weinig verrassing nog in zijn spel. Hij loopt zich nu meer dan ooit stuk op z'n tegenstander.

Een aantal jaar geleden was Messi duidelijk de beste speler ter wereld, zelfs beter dan Ronaldo.
Het lijkt erop dat de rollen nu zijn omgedraaid!

pffff dit barca is echt ongelooflijk slecht.ik heb geprobeerd om er positieve dingen te vinden,maar kan helemaal niets vinden.het is gewoon geen team op dit moment eerder los zand.de aanval loopt niet,het middenveld is slecht en de verdediging is het slechtste van allemaal,het is van amateur niveau.er is geen gretigheid,honger of motivatie.helemaal niets.dit barca is misschien nog slechter dan het barca van 2008.met dit huidige barca ga je geen potten breken in de cl.ze kunnen misschien beter forfait geven en city laten doorgaan.het zou me niets eens verbazen als city weet door te bekeren tegen dit barca.

Er zijn drie dingen die er moeten gebeuren aan het eind van het seizoen.als eerste moet martino worden ontslagen.dan moeten er paar spelers vertrekken die niets te zoeken hebben bij barca en als laatste moet er wat vers bloed komen om de honger en motivatie in de selectie terug te brengen.

Heb de wedstrijd niet gezien maar een ding kan ik met zekerheid zeggen DIT Barcelona Wordt DIT Jaar Niet Kampioen ,en ook de champions league en copa del rey gaan ze ook niet in de wacht slepen dat gevoel heb ik en en Real Madrid gaat op 23 maart gewoon winnen EN Gerardo 'tata' Martino PAK Alsjeblieft JE Biezen EN Vertrek Want MET Jouw Gaat Barca NOG 3E Eindigen !!!

Heb nog nooit zo'n slechte wedstrijd gezien van Barcelona. Voortdurend lange ballen, geen strijdlust en wat een achterlijke wissels. Martino amateur!

Dit is jammer om te zien. Begonnen zeer goed aan het seizoen en stonden zelfs goed voor tegenover Real Madrid. Maar nu lijkt het andersom. Real speelt uitstekend en Barca speelt afgelopen paar wedstrijden dramatisch. Hier ook weer werd er gewoon slecht gespeeld en te veel balverlies van alle kanten. Ze kunnen slecht met druk om te gaan en helemaal als ze achterstand hebben. Ik weet niet of het aan de spelers ligt of aan de coach.

Slechtste Barca periode van afgelopen jaren naar mijn mening. Ik denk ook niet dat Real dit uit de handen zal geven, maar ik hoop dat dit toch nog spannend kan worden door over twee weken uit tegen Real te winnen. Iets wat ik totaal niet verwacht als het zo door gaat eerlijk gezegd.

Wil niks op Messi leunen, hij blijft mijn favorite speler van Barca op dit moment, maar ook dat is jammer hij speelt laatste tijden echt minder. Of het aan hem ligt of aan het team of aan het coach..boeit niet. Ik hoop dat ze er uit eindelijk boven uit komen.

Als Barca fan is dit echt jammer om te zien. Ook het winnen is laatste tijden zeer moeizaam verlopen. Het is meestal geen mooi voetbal meer of zeg ik al teveel?

Hopelijk pakken ze uit eindelijk nog wel een titel dit jaar!

Terecht dat ze hier verloren hebben want met 0% inzet kom je niet ver en zoals gewoonlijk weer verliezen na interlands is voortaan gewoon!

Selectie is gewoon te smal en wat een gemis van onze Iniesta zeg!

Kampioenschap zit er niet meer in want Real is gewoon sterker dit seizoen en heeft gewoon een bredere/sterkere selectie!

8 maart 2014 om 18:28

Iniesta was er niet wegens een miskraam van zijn vrouw. Verder ben ik het wel met je eens.

8 maart 2014 om 22:09

Dat wist ik en dat is erger als deze verliespartij natuurlijk.

Leuk voor Juve huurling Rossi, ik hoop nog steeds dat hij echt doorbreekt voor ons, was toch altijd een leuk talentje.

8 maart 2014 om 22:28

Ongelooflijk he. Afgelopen jaren nooit gedacht dat onze kleine Fausto Barca nog eens zou opbreken Hoop nog steeds dat hij en Marrone nog steeds eens een echte doorbraak gaan maken als echte Turijnse jongens, helaas spelen ze nu beide bij degradatiekandidaten. Gelukkig krijgt Fausto wel iedere wedstrijd een basisplek.

Dit jaar wordt het een Madridleense strijd om de titel ik denk dat Real Madrid de strijd gaat winnen (dat denk ik niet alleen want ik weet het zeker)

Waardoze kut trainer die tata martino weg met hem zo snel mogelijk halve gare aap wat die is

martino tata de ''dommerik" zo ga ik deze coach onthouden als hij word ontslagen .

Zie ze nog verliezen van man city 0-3 gewoon direct ontslaan die tata

Als Real morgen wint, heeft het toch wel een mooie voorsprong.
Barcelona heeft in mijn ogen ook nog een iets lastiger programma.

Barcelona:

Thuis:
Osasuna
Celta
Real Betis
Athletic Bilbao (!)
Getafe
Atlético Madrid (!)

Uit:
Real Madrid (!)
Espanyol (!)
Granada
Villarreal (!)
Elche

Real Madrid:

Thuis:
Barcelona (!)
Rayo Vallecano
Almeria
Osasuna
Valencia
Espanyol

Uit:
Málaga
Sevilla (!)
Sociedad (!)
Valladolid
Celta

Als Real de Clasico wint, mag het zelfs nog een van de twee lastige uitwedstrijden verliezen.
Benieuwd hoe dit gaat verlopen...

8 maart 2014 om 19:10

Hmm ik zou die 1 minuut stilte nemen voor arme mensen in Afrika, Azië, de kinderen en vrouwen die geslacht worden in Palestina, Syrië, Irak, Afghanistan, Libië.

Denk je echt dat er geen ergere dingen op de wereld zijn dan een balsport..

8 maart 2014 om 19:40

Plus one my brother!!

Ben je met nog 11(!) potjes te gaan en (nog niet eens) 4 punten achterstand al afgehaakt?

Vind barça laatste tijd van dat mieten spel spelen helaas met zulke voetballers

Het was verschrikkelijk, maar om dan meteen zo uit te halen richting Martino, gaat mij te ver. Alleen al een tiental bovenstaande reacties zegt genoeg over het feit dat het succesvolle Barcelona, en in mindere mate Real Madrid, een aantal fans erbij hebben gekregen, waarop je als club niet staat te wachten.

8 maart 2014 om 19:41

Paar gasten die vanuit nederland op een site oordelen over een club en claimen supporter te zijn kan je toch niet serieus nemen.

Het verval van Barcelona had je natuurlijk ook al lang kunnen zien aankomen.

De vedetten van weleer zijn verzadigd en tegelijk ook op leeftijd gekomen.
Het door hen uitgevoerde en zo in de hemel geprezen tiki-taka is aan slijtage onderhevig en wordt tegenwoordig ook op een tempo'tje lager uitgevoerd.
Einde van een tijdperk.

Eerlijk gezegd ben ik er ook niet rouwig om omdat het entertainment gehalte eigenlijk al jaren te wensen overlaat vanwege de saaie voorspelbaarheid.
Bij bij hun navolgers is het zelfs gewoonweg stomvervelend om naar te kijken omdat daar het raffinement van Barcelona totaal ontbreekt.

Het Real Madrid van Ancelotti (nee, niet het Real van loopgravencoach Mourinho) en het Bayern van Guardiola zijn de trendsetters van nu.

8 maart 2014 om 20:12

Ben ook benieuwd of de woorden stand houden van sommige spelers die vertelden nooit Barcelona te zullen verlaten. Dat is altijd zo makkelijk als alles mee zit. Stel dat ze echt een tijdje out of the running zitten, dan vraag ik mij af of Messi bijvoorbeeld nog wel blijft.

Lol landskampioenschap en beker dus al in de zak. Nu alleen nog ff la decima pakken

Ik heb de wedstrijd niet gezien. Maar het loopt niet zo soepel als vorig seizoen. Misschien kan van Gaal weer terug keren en Kluivert als assistent.

Mensen zijn te onzeker.
Ik lees dit soort berichten:
Real Madrid wordt kampioen dit dat.
Laat me dit zeggen:

1.er zijn nog 12/13 wedstrijd te spelen
2.als barca el clasico wint dan is het verschil nog maar 1 punt.
3.als Real Madrid el clasico wint dan is het denk ik wel bijna over voor barca.

Kijk dit is nu het verschil tussen fans uit Madrid en Catalonië. Real stond volgens mij 6 punten achter, bleven kalm en ging beter hun best doen.
Barca staat nu 1 (na morgen misschien 4 punten achter)
mensen geven al op! wat voor fans zijn jullie?
Oke jullie spelers hebben het vandaag flink laten afweten van de verdedigers tot Messi. speelde allemaal ondermaats!

jullie coach heeft wat werk moet ik zeggen.

8 maart 2014 om 22:08

Doe nu niet dat dit bij de Realsupporters niet gebeurd want dat gebeurt bij iedere club en niet alleen bij Barcelona.

8 maart 2014 om 22:45

Het gebeurt overal maar bij Barcelona
is het erger!
Kijk een bij Man u, de fans zijn absoluut niet tevreden met Moyes momenteel maar steunen en geven niet op.

9 maart 2014 om 10:39

Het gebeurd overal net zo veel ook bij United!

Goed dat jij het baseert op de bezoekers van VZ die gemiddeld 14 zijn ofzo

Tijdperk Barcelona voorbij. Real Madrid landskampioen en winnaar CL.

8 maart 2014 om 23:17

Winaar CL toch, vergeet je niet City Psg and Bayern?
Jullie real fans denken altijd ja Barca verliest 1x we winnen alles?
Nee, La liga misschien maar Barca gaat Copa pakken als geen la liga winnen.

Over dat tijdperk barca is voorbij, vriend barca doet het beter de laatste jaren dan real.
Enigste wat nieuw moet is Keeper verdedigers en een spits.

8 maart 2014 om 23:25

Blijf maar ontkennen, maar diep van binnen weet je dat de dominantie van 2008/2011 voorbij is.

9 maart 2014 om 10:15

Ben absoluut geen Real fan, maar wel real-istisch. Psg is niet opgewassen tegen Real en van Bayern moet ik het echt nog zien. In eigen land zijn ze goed omdat ze de concurrentie leegkopen. Op internationaal niveau ligt dat anders. Denk dat ze het tegen Real heel moeilijk zouden krijgen. En City zie ik al helemaal niet van Real winnen. Zeker niet over twee wedstrijden of in een finale.

Tijdperk Barcelona is gewoon (voorlopig) voorbij. Veel spelers zijn wat ouder, ze verliezen in de competitie wedstrijden die ze eerder niet verloren, in de CL hebben ze het ook moeilijker dan normaal en Messi is minder op dreef. Kan misschien ook met de iets andere tactiek te maken hebben. Maar goed, het gebeurt op een gegeven moment met iedere "buitenaardse" ploeg, die teloorgang.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren