Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer erkent: ‘Achteraf gezien had ik hem liever hier gehad’

Laatste update:

Ajax-trainer Frank de Boer heeft het niet bijzonder veel keuze op de linksbackpositie. Nicolai Boilesen sukkelt met blessures en Daley Blind is doorgeschoven naar het middenveld, waardoor De Boer linksachter in de defensie met personele problemen kampt. Mitchell Dijks had de oplossing kunnen zijn, ware het niet dat Dijks verhuurd is aan sc Heerenveen.

/

“Achteraf gezien had ik de verhuurde Dijks liever hier gehad. Nu was het vaak schipperen op de linksbackpositie. Ik heb contact met zijn coach Marco van Basten. Hij heeft goede kwaliteiten, maar hij was er op dat moment klaar voor om te gaan spelen in de Eredivisie”, zegt De Boer op de persconferentie van de wedstrijd tegen SC Cambuur.

“Het is een goede verdediger met een sterk lichaam en een goede pass vooruit”, zegt de coach nu over de 21-jarige Dijks. De Boer heeft dit seizoen met Blind, Boilesen, Jaïro Riedewald en Lerin Duarte al vier linksbacks gebruikt.

Denk je dat Mitchell Dijks in de toekomst een vaste waarde wordt bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom riedewald niet neerzetten, zoals je gezegd hebt, dat hij de 2de LB is.

7 maart 2014 om 16:40

Omdat ie tijdens zijn eerste basisplaats wel heel slecht was. Er kon continue een voorzet gegeven worden. Ventje is pas 17 en moet rustig worden gebracht. De Boer was wellicht iets te vroeg met hem omdopen tot tweede linksback

7 maart 2014 om 17:15

Maar tijdens zijn 2e basisplaats was hij wel goed, dus wat wil je nou eigenlijk zeggen?
1e basisplaats had ie gewoon plankenkoorts, wat logisch is voor een 17-jarige. 2e basisplaats speelde hij fantastisch.

7 maart 2014 om 19:30

We zouden Riedewald inderdaad best nog een kans mogen geven. Zijn eerste wedstrijd met die paar minuutjes en twee goals was uniek natuurlijk.
Zijn eerste wedstrijd in de basis was inderdaad een tegenvaller. Toen had ik ook het idee dat hij het nog niet was.
De tweede wedstrijd in de basis vond ik hem ook uitstekend spelen. Verdedigde goed en was ook aanvallend af en toe nadrukkelijk aanwezig. Hij werd toen gewisseld.
Ik ben dan ook benieuwd hoe hij het de volgende keer zal doen in het eerste. Geef hem een kans en laat Daley aub op cvm staan.
We komen geen RBS ploegen meer tegen dit jaar.

7 maart 2014 om 16:40

Misschien komt hij tekort. Dico Koppers was ook wel een goede geweest alleen vind ik hem en Mitchell Dijks toch niet hetzelfde gevaar brengen als dat Nicolae Boilesen wel zou doen.

7 maart 2014 om 17:04

Dico Koppers een goede? Ben bang dat jij niet veel wedstrijden van hem gezien hebt, anders kan ik mij je reactie niet voorstellen. Koppers is niet veel beter als Schilder en die is echt heel slecht, Dijks zie ik niet genoeg spelen dus die kan ik niet beoordelen. Maar ik ga er blind vanuit dat hij het beter doet als Koppers.

7 maart 2014 om 17:05

Bij Twente valt Koppers ook niet super op vind ik.

7 maart 2014 om 17:27

Boilesen is een mix van Koppers en Dijks.

Hij heeft Fysiek van Dijks en aanvallend is hij ook goed net als Koppers

7 maart 2014 om 19:33

Aanvallend is Boilesen veel beter dan Koppers lijkt mij.
Verdedigend is Dijks denk ik beter dan Boilesen. Alleen kan Mitchell wat onbesuisd zijn. In balbezit onder druk in de verdediging heb je ook weer meer aan Boilesen.

7 maart 2014 om 22:45

Je hoeft niet bang te zijn hoor Wandering. Het was maar een interpretatie en dacht dat hij het goed deed, maar dus niet. Wat ik denk en zie telt niet zo heel veel, als De Boer het maar goed ziet.

7 maart 2014 om 17:04

Omdat het eigenlijk een A-spelers is. Hij zal hele goede met slechtere wedstrijden afwisselen. Moet nog veel leren. Dus zie hem liever in Jong Ajax dan in Ajax 1

7 maart 2014 om 17:17

riedewald is geen lb denk ik.

7 maart 2014 om 23:14

Inderdaad, zo zie ik het ook. Riedewald heeft de body en de uitstraling van een centrale verdediger, hij mist naar mijn mening de snelheid voor een opkomende linksback. In de toekomst zie ik hem wel in het centrum spelen naast Veltman spelen.

8 maart 2014 om 05:42

Bij zn debuut wedstrijd scoorde hij 2 keer maar in die 10 minuten dat hij kwam stond hij 0 keer op zijn positie. Het is geen linksback straks maken ze een tweede willems van hem zonde van de talent dan

7 maart 2014 om 17:40

Gewoon ridewald er neerzetten niks mis mee en blind gewoon op cvm wzawzdb

7 maart 2014 om 19:36

Helemaal mee eens. Zelfs al is Blind op dit de beste optie voor linksback, leveren we hierdoor toch teveel in. Blind op cvm brengt zoveel meer voetbal in de ploeg dat dit in mijn opinie niet mag afwegen tegen het inleveren van kwaliteit als we bv Riedewald als linksback laten spelen.
Maar Frank kent die jongens veel beter en ik vertrouw wel in zijn beslissingen.

Het is inderdaad lastig met het positioneren van de juiste linksback voor Ajax. Boilesen is te vaak geblesseerd en daar kan je dus niet van op aan. Blind ziet De Boer liever als CVM en ik denk dat bij dit Ajax dat ook de beste plek is voor Blind. Wanneer Boilesen dus weg valt heb je alleen een jonge speler erachter of een speler waarvan het zijn positie niet is. Ik ben benieuwd of Dijks volgend seizoen wel gebruikt gaat worden. Dit hangt vooral af van de fitheid van Boilesen.

7 maart 2014 om 17:11

Dijks moet je wel terughalen. Dan laat je Riedewald nog een jaar in Jong Ajax spelen. Mn geduld met Boilesen begint op te raken. Hij is de ideale linksback voor Ajax maar ik begin zijn blessures zat te worden

7 maart 2014 om 19:40

Een beetje hard uitgesproken Formidable.
Die jongen kan er ook niets aan doen. Ik geloof dat als je gewoon zegt dat zijn blessures je veel zorg baren, dat je dan wat genuanceerder overkomt.
Ik hoop ook echt dat Boilesen volgend seizoen echt blessurevrij kan spelen. Moet voor Frank ook frustrerend zijn om elke keer weer te puzzelen voor die positie. Net als hij weer begint uit te blinken, haakt hij af.
Succes Nicolai met het komende seizoen. Het is je enorm gegund.

Denk dat ik iets gemist heb, want ik vond Dijks echt dramatisch spelen in de wedstrijden die ik van hem gezien heb dit jaar. Moet eerlijk zeggen dat ik al een tijdje niet op hem gelet heb. Speelt hij nu beter dan begin dit seizoen?

7 maart 2014 om 23:47

Ik ben het met je eens, ik vind hem ook te kort komen voor Ajax 1. Bij Heerenveen vind ik hem altijd een slordige indruk maken, verkeerde passes en voorzetten of dan zijn het van die onnodige overtredingen die hij maakt. Nee met Boilesen hebben we voor de toekomst echt een top linksback.

8 maart 2014 om 00:17

Tja, moet nog maar eens zien of Boilesen een keertje langer dan een half jaar fit kan blijven. Denk dat hij door zijn blessures nooit echt als een vaste waarde gaat meetellen, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar goed Riedewald komt er ook aan. En anders heb je altijd eventueel Blind nog. Dijks zou ik gewoon van de hand doen als Ajax zijnde.

Gewoon Duarte op linksback.. Maakt het de competitie ook weer wat spannender

7 maart 2014 om 16:56

Met Lukoki tegenover zich, kom zelfs Duarte op de linksback niet in de problemen hoor

7 maart 2014 om 17:58

En dan te bedenken dat Ajax niemand heeft die op die positie beter is dan Lukoki.

7 maart 2014 om 18:18

Nee want Schone, De Sa, Kischna en Bojan zijn of doen het inderdaad niet beter dan Lukoki.

7 maart 2014 om 19:46

Jamyrules:
Is dat sarcastisch bedoeld? ik hoop het.
Ik heb Lukoki eigenlijk helemaal niet meer zien spelen, dus kan niet echt een eerlijke opinie geven. Wel kan ik mij zo indenken dat Lukoki leuk kan renderen bij Cambuur omdat die vaak staan te verdedigen. Als ze dan in balbezit komen dan zou je met de snelheid van Jody een mooi wape moeten hebben.
Bij Ajax gebeurd dan veel minder en heb je ook andere kwaliteiten nodig. de Sa laat bepaalde wedstrijden zien dat hij die zeker wel beheerst, maar dan laat hij het ook weer enorm liggen.
Schone is, ondanks hij geen typische vleugelaanvaller is voor mij toch de eerste keuze. Kishna doet het leuk maar met de blessure van Fischer en ook Bojan, moest hij op links. Als Bojan terug is dan zouden we Kishna ook op rechts kunnen gebruiken.

8 maart 2014 om 11:58

@adtuchbrew

Ja dat zou je denken ja. Ik volg regelmatig wedstrijdjes van cambuur (vind het wel een leuke ploeg), maar lukoki bakt er werkelijk waar hélémaal niks van. Slechtste aan Cambuur zijde, en dat vinden alle cambuur supporters ook. Dus ook al hebben we niet de meeste geweldige vleugelaanvallers op het moment, Lukoki komt er nog steeds niet in de buurt.

Weet iemand hoe het met Ligeon gaat op dit moment?
Ik wist dat hij in oktober geblesseerd is geraakt maar dacht dat hij nu toch wel weer fit moest zijn..

7 maart 2014 om 16:57

Is 'ie ook, maar hij is ook rechtsback

7 maart 2014 om 17:01

Ach als je rechtsback kunt spelen moet je ook op links uit de voeten kunnen. De essentie is hetzelfde. Van een speler van Ajax mag je toch wel verwachten dat het linkerbenig dusdanig ontwikkeld is dat je op linksback uit de voeten kunt

7 maart 2014 om 17:13

@Vesta jij verdenkt je hier zwaar op. Tijdens het opbouwen is het belangrijk dat je gemakkelijk kan doorspelen met je goeie been, omdat je daarmee sneller handelt. Maar hij indd ook een keer laten zien. Maar als je me andere reactie leest zie je waarschijnlijk de reden waarom hij niet op lb speelt.

7 maart 2014 om 17:18

@vesta

Mwa op eredivisieniveau moet dat misschien kunnen ja, maar ben het niet geheel met je eens. Op links/rechtsback is het juist van belang, in de spelmethode van Ajax, om een sterk been te hebben waarmee je vanaf die kant voorzet en/of het spel naar voren verdeelt.

7 maart 2014 om 17:07

Er is nu toch een vraagteken bij ligeon gezet. Ze zien in hem uiteindelijk dan toch een rechter middenvelder of rechtsbuiten. Dat las ik vanmiddag op de de sige van ajax.

7 maart 2014 om 17:10

Op dit moment speel die gewoon redelijk/goed misschien wellicht vervanger van Ricardo volgende seizoen, of Tete? 1 belangrijk lichtpunt is ook, Fabian Sprokslede is weer fit.

Dijks is een soort vrachtwagen. Die moet je volgend seizoen ook niet in de basis willen zetten tegen Bayern München. Ik zie daar helemaal geen potentie in. Dan beter Riedewald. Al is dat nog wel erg vroeg. Het is dus in ieder geval zaak dat Boilesen fit blijft volgend seizoen. De wedstrijd tegen Barça, waarin hij geblesseerd raakte, speelde hij echt heeel erg goed. Een paar keer wurmde hij zich langs 2, 3 spelers. Hij kan echt een meerwaarde zijn.
Voor dit seizoen zijn er weinig uitdagingen meer voor Ajax, dus ik neem aan dat het linksback-probleem niet echt meer voor problemen gaat zorgen.

7 maart 2014 om 16:48

Ik heb niet kunnen teruglezen waarom je Dijks met een vrachtwagen vergelijkt? Kan je me dat (nog een keer) uitleggen?

7 maart 2014 om 17:03

Zo moeilijk is dat toch niet? Hij komt er langzaam op gang en dendert vervolgens door. En even voor de duidelijkheid: Dit is niet positief bedoeld.
Snap de uitspraak van Frank de Boer dan ook niet. Dijks speelt bij Heerenveen al ondermaats.

7 maart 2014 om 19:19

Hier dan: Hij is wel sterk gebouwd, maar komt voor geen meter vooruit.

7 maart 2014 om 22:48

Bedank AZet. Nu is het heel helder voor mij. Waarom Dijks zo matig presteert zou ik niet weten, maar hij is dan al de tweede lb, naast D. Koppers, van Ajax die het niet naar behoren doet. Erg jammer, want had veel meer verwacht van ze.

7 maart 2014 om 22:50

@Schanze Klopt, maar denk dat Frank wel een manier vind om ze te laten presteren en een ander spelopvatting te bedenken. Boilesen, las ik, is weer inzetbaar tegen NAC, maar het moet gewoon rustig aan gebeuren. Voor mij mag Blind gewoon op lb spelen en Poulsen op cm. Voor mij is het kampioenschap al beslist, dus veel maakt het niet uit.

Ik snap niet waarom Denswil niet gepositioneerd is op de positie. Ik weet dat hij eigenlijk centrale verdediger is maar heeft in ieder geval genoeg verdedigende kwaliteiten en kan ook goed genoeg voetballen voor die positie. Een beetje zoals Vertonghen is begonnen zeg maar. Het is mijn ogen in ieder geval een betere optie dan Duarte en hij is meer ervaren dan Riedewald.

7 maart 2014 om 17:15

Dat is een hele goeie. In de jeugd heeft hij incidenteel ook op die positie gespeeld.

Heeft de Boer nog een speler van Cambuur genoemd waar ze interesse in hebben?

7 maart 2014 om 17:09

Nee, hij kreeg geen vraag daarover. Sorry.

7 maart 2014 om 19:52

Lukoki. Die hoopt dan ook prompt tegen Ajax te scoren. Dat zou wat zijn als we dan aan het einde van het seizoen wonderbaarlijk alsnog de titel uit handen zouden geven. Dan wordt Jody alsnog haast gelynched. Een beetje a la Verthongen die toen met RKC tegen Ajax scoorde en we dat seizoen net niet genoeg punten sprokkelden voor het kampioenschap. Gelukkig heeft Jantje dat later ruimschoots goedgemaakt.

Hij komt lomp over, maar hij kan gewoon goeie speler worden voor de Eredivisie volgens mijn hoor, kan me nog herinneren dacht tegen PSV met JC toen Narshingh er net was. Dijks liep hem compleet uit de wedstrijd en Narshingh uit frustratie na trappen met werd niet gezien en hij voelde niks ervan.

Ik heb sowieso niet begrepen waarom zowel Dijks als Koppers weg moesten. Boilesen en Sightorsson zijn min of meer qua blessure gevoeligheid hetzelfde. Een speler van Ajax speelt normaal gesproken minimaal (en dat is echt op zn minst) 41 wedstrijden in een seizoen zonder oefenwedstrijden en interlands. Er was allang bekend dat je dat aantal met Boilesen niet zou gaan halen. Dan heb je gewoon een 3e LB nodig die het ook goed kan doen. En van zowel van Dijks als Koppers ben ik geen echte fan, met name Dijks niet met dat opgefokte gedrag van hem, maar om nu van Blind terug te vallen op een 17 jarige jongen of je RB daar neerzetten of zelfs je linkshalf, slaat echt nergens op! Ben benieuwd hoe dat volgend seizoen gaat...

7 maart 2014 om 17:22

Neem aan dat ze volgend seizoen Dijks nu wel behouden :D

7 maart 2014 om 18:07

Koppers hoefde niet weg, maar daar wilde Twente nog wat voor betalen. Aangezien Koppers 4e keus was en nooit het gewenste niveau gaat halen konden ze dat niet laten schieten. Dijks was op dat moment al verhuurd. Met Blind en Boilesen was de linksback positie toen nog redelijk gevuld.

Dijks schijnt het niet fantastisch te doen in het Noorden. Ik heb hem echter ook prima potten zien spelen. Verleden jaar tegen AZ won hij bijvoorbeeld alle duels van Beerens. Ik zou hem volgend jaar zeker terug halen. Riedewald is nog echt een jeugdspeler en echt nog niet goed genoeg voor het eerste elftal. Die kan dan mooi een jaar harden in de eerste divisie.

7 maart 2014 om 18:53

Maar van Dijks ben ik ook echt totaal nog niet weg. Maar als ik moest kiezen tussen die 2 zou ik nog eerder voor Koppers kiezen. Het probleem van Koppers is met name zijn uitstraling. Er staat niets, terwijl het echt geen slechte LB is. Voordeel voor beide is dat ze allebei nog jong zijn, dus er nog wat van te maken is.

7 maart 2014 om 19:55

Umfoufou
Waarschijnlijk omdat Blind toen nog niet echt als cvm in het team opgesteld stond. Dat kwam een paar wedstrijden later pas echt op gang als ik het goed heb.

Ik vind dat Dijks progressie heeft geboekt bij Heerenveen.
Ik zou zeggen geef hem volgend seizoen een kans want de rest, met uitzondering van Boilesen, is niet veel beter.

P.S ik ga ervan uit dat Blind op het middenveld blijft spelen.

Dijks gaat volgend seizoen wel doorbreken als Boilesen weer zo vaak geblesseerd is. Van riedewald wint hij het makkelijk.

Ik vind Dijks maar een houthakker. Die heeft het niveau voor Ajax niet. Dan had ik liever Koppers nog gehad. Ja je weet dat Boilesen meer geblesseerd is dan fit, dus was het niet handig om al je links backs weg te doen. Ik verwacht niet dat komend jaar boilesen ineens geen spieren meer scheurt dus lijkt me dat er in de zomer wat moet gebeuren

Een paarkeer ingevallen, goals gemaakt en mijnheer was al international volgens de media.

Maar Riedewalt heeft nog heel veel te leren. Heeft mazzel gehad vanwege alles blessures want anders hadden we hem nooit gezien

Precies, als je hem nu wat meer laat spelen dan heeft hij voor volgend jaar al wat meer ervaring opgedaan.

Dijks komt gewoon tekort voor Ajax. Hij oogt traag, is slecht in de opbouw, beschikt over onvoldoende techniek en heeft totaal geen progressie gemaakt bij Heerenveen. Het enige wat in zijn voordeel spreekt is dat hij een fysiek sterke jongen is. De Boer had het goed gezien toen hij geen beroep meer wilde doen op de verdiensten van Dijks. De uitspraak van De Boer is begrijpelijk, voor het begin van het nieuwe seizoen ging De Boer er nog van uit dat de linksback positie dubbel bezet was met Blind en Boilesen. Dijks zien we niet meer terug bij Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren