Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Geel: 'Rutten kan Feyenoord kampioen maken'

Laatste update:

De supporters zijn niet enthousiast, maar Martin van Geel is ervan overtuigd dat Fred Rutten de juiste man is om Feyenoord een volgende stap te laten zetten. De technisch directeur bereikte met Rutten een akkoord over een eenjarig contract en hoopt dat Feyenoord volgend seizoen, na drie succesvolle jaren onder Ronald Koeman, weer eens een prijs kan gaan winnen.

/

Het Legioen snakt naar een kampioenschap, maar Koeman is er niet in geslaagd om Feyenoord naar de landstitel te leiden. "Of Rutten Feyenoord kampioen kan maken? Dat zou zo maar kunnen, want we hebben heel veel vertrouwen in hem", zegt Van Geel in De Telegraaf. "Als je al coach bent geweest bij Twente, Schalke, PSV en Vitesse heb je wel wat meegemaakt."

Rutten mag een eigen assistent meenemen naar Feyenoord en wil graag opnieuw samenwerken met Patrick Greveraars. Hij was op Ruttens voorspraak ook zijn rechterhand bij Vitesse, terwijl de club met Stanley Menzo en Albert Capellas al twee assistent-coaches in dienst had. Het is nog onduidelijk of Giovanni van Bronckhorst in de technische staf van Feyenoord blijft zitten: een baan bij de KNVB lonkt.

Fred Rutten kan Feyenoord kampioen maken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
4 maart 2014 om 08:36

Guidetti terughalen word een grote teleurstelling geloof me, ik snap waarom iedereen aan guidetti denkt maar die zal niet meer het zelfde leveren als eerst, Rutten heeft daarin tegen nog nooit een team kampioen gemaakt naar mijn weten is hij ook overal gezakt, iedereen heeft over zijn uitstraling maar daar moeten ze niet naar kijken, hij kan in ieder geval goed met jonge spelers overweg maar met feyenoord om het kampioenschap strijden zal rutten niet gaan lukken, Feyenoord moet in iedergeval spelers als Goosens, Vormer, Immers en Schaken wegdoen en Manu terughalen dan kunnen ze misschien om plaatst 2 en 3 strijden.

4 maart 2014 om 08:45

Guidetti heeft inmiddels twee jaar lang niks gespeeld. Zit nu ook niet voor niets op de bank bij Stoke. Die jongen heeft een ernstige blessure gehad en ik denk niet dat hij op het niveau is van 2011-2012.

4 maart 2014 om 08:49

Wees is realistisch. Guidetti is heel erg ziek geweest.bijna dood. De kans is gewoon heel heel klein dat hij zijn niveau zal halen. En wij Ajaxieden geven geen Aars om die verloren wedstrijd. We werden toch wel kampioen. Ik ben bang dat Feyenoord en rutten een debacle gaat worden. Zonde maar Feyenoord hoort in de top 3

4 maart 2014 om 09:04

@classongrass
oh ja...we hebben echt nachtmerries van t feit dat we in de laatste 22 wedstrijden 1x verloren hebben van feyenoord dankzij een goede guidetti, terwijl we gewoon kampioen werden. T zegt al genoeg dat jullie daar nog steeds zo krampachtig aan vast houden.

4 maart 2014 om 09:18

You speak my mind Babymongo, wat lijkt het me frustrerend als je je daar aan vast moet klampen, dit doet me denken aan de overwinningscd die Feyenoord uitbracht toen ze in één seizoen tweemaal van Ajax wonnen.

Natuurlijk moet Van Geel deze uitspraak doen, hij kan moeilijk zeggen dat Rutten dat niet kan. Maar zonder Pèlle zie ik voor dit Feyenoord geen rol van betekenis weggelegd, aangezien ook andere bepalende spelers zullen vertrekken. Ik vrees dat er voor Feyenoord een jaar aan zit te komen waarin het wederom geen kampioen gaat worden. Daarnaast is Rutten geen winnaar. Enige voordeel van een leegloop is dat Feyenoord eindelijk uit de schulden is, dat is dan tenminste nog positief.

4 maart 2014 om 09:42

Mag ik als Feyenoorder dan uitspreken dat Guidetti het niet weer gaat maken? Of iig dat die kans erg klein is.
Guidetti speelde goed bij Feyenoord, maar daarna bijna niets meer. Zelfs bij Stoke City geen basisspeler. Het kan eigenlijk alleen maar tegen gaan vallen.

4 maart 2014 om 09:49

weer iemand die Goossens niks vind, dit is 1 van de beste spelers van feyenoord. Die kan een wedstrijd beslissen met een afstandsschot of vrije trap, maar hij krijgt de kas niet om een keer een reeks wedstrijden te spelen

Guidetti kan gewoon weer 20-25 goals maken voor feyenoord, hij moet wel zijn koppie erbij houden en niet langs zijn schoenen gaan lopen

4 maart 2014 om 09:51

Guidetti is wel weer helemaal hersteld inmiddels en traint volop mee. Hij moet nu alleen wel wat wedstrijden gaan spelen de komende maanden. Ik zie hem wel weer klimmen hoor volgend seizoen. Alleen moeten we niet verwachten dat hij direct zo goed speelt als in de wedstrijden tegen Twente en Ajax.

4 maart 2014 om 09:54

budget van ajax? ja ze hebben een hogere begroting, maar spelen hoofdzakelijk met eigen jeugd en enkele niet heel dure aankopen dus daar ligt het niet aan hoor
het enige wat ajax niet zo snel zou gebeuren ivm de begroting is dat de spelers uit eigen jeugd die behoorlijk goed presteren naar een andere eredivisieclub gaan zoals Fer en Wijnaldum. Die 2 hadden langer bij feyenoord moeten blijven.

4 maart 2014 om 10:05

Achteraf gezien maakt het jou niks uit, maar opdat moment wel en dat kan je niet ontkennen!

4 maart 2014 om 10:12

Dat deed van Rhijn omdat hij bij de catacombe flink werd uitscholden en daarmee dus even ze gram bij de supporters ging halen.

4 maart 2014 om 10:17

ja, t waren 3 kostbare punten. Maar daarom heb ik niks tegen guidetti, van mij mag hij rustig terug naar feyenoord. Daar slaap ik geen moment minder om. Als wij volgend jaar geen kampioen worden, zal dat echt niet door guidetti komen.

4 maart 2014 om 10:20

@Tinuske, dus jij wilt Goossens in de basiself alleen vanwege zn goede trap?? Jij hebt er dan ballen verstand van. Hij heeft genoeg wedstrijden mogen beginnen maar brengt te weinig. Een goede trap kan iedereen trainen, maar Goossens maakt Feyenoord niet beter/sterker!! Feyenoord moet Immers, Vormer, Verhoek, Goossens zowieso wegdoen. Schaken verkopen, die heeft zn langste tijd gehad in De Kuip. Hij heeft t niet slecht gedaan, maar zal niet beter worden. Pelle zal weg gaan, kan je ook mee cashen. Haal je Ziyech en Van La Parra van Heerenveen. Of Elvis Manu terughalen. En een spits. Bas Dost?Guidetti heeft men hoge vewachtingen van als ie terugkomt, maar heeft 2 jaar geen bal behoorlijk geraakt. Kan zomaar tegenvallen.

4 maart 2014 om 12:58

@class... wat heeft het budget ermee te maken? Wees juist blij dat Ajax er juist niet voor kiest om "toppers" te halen ook al is daar geld voor. Anders wordt het verschil met jullie helemaal zielig. Het valt te prijzen dat ze het veelal met jeugd proberen!

4 maart 2014 om 13:08

De geerbeer is de enige die het al aangaf, Guidetti is erg ziek geweest, en het zit er dik in dat hij nooit meer de oude wordt. Zo'n infectie is een klap op je systeem die zijn weerga niet kent. Voor een topsporter is dat vaak funest en het einde van de carriere. Demi de Zeeuw heeft ook zoiets gekend. Door de schop van Caracas hebben zijn hersenen een enorme klap gekregen, waardoor volgens neurologen de kans groot is dat hij nooit meer de oude zou worden. En de Zeeuw is een schim meer van de speler die hij voor het WK was.

Hoe dan ook, Stoke is best een leuke ploeg, maar als Guidetti een schim zou zijn van zijn oude zelf, zou hij allang regelmatig minuten hebben gemaakt, want Crouch is bepaald geen wonderspits, maar Guidetti krijgt geen kansen.

@classongrass, misschien was van Rhijn zo blij omdat de titel praktisch binnen is door die overwinning en het puntverlies van Twente? Daarnaast had Feyenoord voor de sanering een budget dat bij Ajax in de buurt kwam, en toen won Ajax ook bijna alles. Geld is belangrijk, maar niet de grootste factor. Kwaliteit op het veld is de grootste factor. Sowieso heeft Feyenoord die schulden zelf gemaakt, dus het is eigen schuld dikke bult dat het budget omlaag moest.

4 maart 2014 om 08:37

Dat is heel erg positief. Ik vind het onrealistisch positief. We hebben bij PSV gezien hoe een grote reorganisatie van de selectie uit pakt

4 maart 2014 om 08:46

Ja depay en zoet, noem de andere toptallenten eens op! ?
Er wordt in Eindhoven weer overmoedig gedaan over de selectie, dat gaat daar al jaren zo en als je ze moet geloven, dan zijn ze de afgelopen 6 jaar kampioen geworden want ze hadden de sterkste selectie!

4 maart 2014 om 08:55

Qua kwaliteit? Ze hebben het talent om Ajax en Feyenoord van het veld te blazen, maar het is pas een kwaliteit als je dat niveau structureel haalt. Was bij die jongens voorlopig niet het geval is.

4 maart 2014 om 09:02

Classongrass: "ik verwacht zelfs dat die nog de grootste concurrent worden voor volgend jaar."

Bedoel je nu dat je denkt dat psv volgend jaar de grootste concurrent wordt van feyenoord voor de titel?

Je denkt toch niet echt dat feyenoord volgend jaar serieus om de titel mee gaat doen. PSV wellicht wel, maar ajax zal er ook gewoon weer staan. Twente is ook nog altijd verder dan feyenoord en wie weet maakt vitesse ook weer een stap.

En als je een paar spelers verkoopt na t wk, moet je dus ook weer nieuwe spelers halen. Daar word je vaak niet gelijk beter van. Of denk jij dat als je je internationals verkoopt, je dankzij je nieuwe aankopen gelijk beter bent?

4 maart 2014 om 09:12

Volgend jaar kan Psv inderdaad flink gevaarlijk worden. Als ze gaan presteren naar de kwaliteiten die ze hebben en de talenten zich gaan ontwikkelen....

Maar je geloofd toch niet dat het volgend jaar ineens goed valt? Daar zal nog flink wat werk zijn om dit zooitje ongeregeld een hecht team te maken. Tuurlijk presenteren ze de laatste tijd goed, maar dat zijn niet echte topteams.

Volgend seizoen zal het gewoon tussen Ajax en FC Twente gaan. Allebei zijn ze een stuk verder dan respectievelijk Feyenoord en PS

4 maart 2014 om 09:13

@ Classongrass
Weet niet of jij je het EK U21 van vorig jaar nog kan herinneren, maar toen werd al heel erg duidelijk dat Maher het niet helemaal had. Zolang er geen druk op staat lukt alles, maar zodra het team om hem draait maakte hij het toen niet waar en nu mislukt het ook bij Psv. Om het te maken in de top heb je meer nodig dan alleen talent. Voorlopig heb ik Maher nog niet kunnen betrappen op meer kwaliteiten dan alleen zijn talent. Ajax heeft destijd niet voor niets afgezien van het aantrekken van Maher. Simpelweg omdat men niet overtuigd was dat Maher iets zou toevoegen t.o.v. de spelers die men al had. En we weten allemaal dat daar ook geen geweldenaren tussen lopen.

4 maart 2014 om 09:20

Beste vriend. Je kan een wedstrijd of twee wedstrijden geluk hebben maar geen heel seizoen.

On: Rutten is echt een achteruitgang voor Feyenoord. Kleurloos en nooit die laatste stap kunneb maken. Pelle gaat waarschijnlijk weg, Janmaat, Indi en Mathijsen denk ik ook. Dit is nooit op te vangen door jeugd en ze lijken dan een sportieve stap terug te moeten maken

4 maart 2014 om 09:59

tja psv heeft depay bakkali maher arias wijnaldum ritzmaier en zoet als grote talenten, die zie ik allemaal wel ver komen.
Ajax heeft natuurlijk ook grote talenten in de selectie zitten als Veltman bazoer kinsha fisher andersen de sa ligeon en serrero

ik denk wel dat het volgend seizoen tussen ajax en psv gaat

ajax wegblazen slaat helemaal nergens op, dit is weer een gefrustreerde opmerking van een anti ajax supporter

4 maart 2014 om 10:40

@classongrass Dan duurt die dip van maher wel heeeeeel lang zeg.. Maher is gewogen, en komt niet uit de verf, kon aardig ballen bij AZ, maar dat is er na 26 wedstrijden bij Psv,er nog niet uit gekomen.

4 maart 2014 om 10:48

Maher valt gruwelijk die de mand, wijnaldum noem ik al geen talent meer en bakkali heeft nog helemaal niets laten zien op 2 wedstrijdjes aan het begin van het seizoen na, hoe kun je in godsnaam dan zeggen dat zij kwalitatief beter zijn! !
Psv heeft op dit moment een slechtere selectie dan ajax en het is Nog maar afwachten of dit ooit beter wordt, ik zie het somber in voor psv volgend jaar als de huurlingen vertrekken!!

4 maart 2014 om 10:52

Hij zit al bijna een jaar in een dip dus? ! Ik ken maar weinig spelers die het hebben gemaakt na zo'n prestatie! Je kunt wel blijven hopen, maar echte toppers hebben dit niet!

4 maart 2014 om 12:42

Classongrass niemand neemt jou meer serieus

4 maart 2014 om 13:08

"wijnaldum, Bakkali, Maher om te beginnen.
Misschien zitten die nu in een dip maar we weten waar ze toe instaat zijn, normaal gezien blazen zij zowel Ajax als Feyenoord weg qua kwaliteit."

Ajax heeft minstens net zo'n talentvolle lichting hoor. Met spelers als Fischer, Veltman, Denswil, Cillesen en nu weer Kishna heb je ook wat om op te bouwen. En dan zijn dat ze nog niet eens allemaal. En de overgang naar basisspeler voor hen is een stuk simpeler, aangezien die in een geoliede machine terecht komen.

4 maart 2014 om 13:20

@classongrass, je comments zijn weer van een bedroevend niveau. Je bent echt de weg kwijt als je denkt dat Ajax volgend seizoen niet weer titelkandidaat nummer 1 is. Je hebt namelijk gelijk dat Ajax bedroevend in vorm is momenteel, maar zoals je hebt kunnen zien, wint Ajax nog steeds praktisch alles, ook van Feyenoord in prima vorm. Ajax uit vorm is gewoonweg te sterk voor de Eredivisie en die vorm komt wel weer. Daarnaast staan er toptalenten te trappelen om de komende jaren mee door te selecteren en is er geld voldoende om aankopen te kunnen doen, mocht dat nodig zijn. Ajax heeft de afgelopen jaren de hand op de knip gehouden om het begrotingstekort aan te pakken en een reserve van ca 50 miljoen op te bouwen voor onvoorziene calamiteiten, maar dat geld is er nu en de begroting is praktisch op orde, dus er kan weer geinvesteerd worden.

Daarnaast heb je een te hoge pet op van de PSV talenten. Maher en Bakkali overschat je gruwelijk, al verbaast dat mij niets gezien je comments. De aanvallende kwaliteit is er bij PSV wel, al hebben de meeste van die talenten weinig overzicht, maar verdedigend en opbouwend is het slecht. Voetbal begint van achteruit en achterin moet het solide zijn en dat is het bij PSV niet.

Maar goed, al je comments zijn gericht om Ajax neer te halen, Ajax is volgens jou helemaal niets, maar ondertussen stevent die slechte ploeg wèl op de vierde titel op rij af en overstroomt de bankrekening met geld.

4 maart 2014 om 13:40

Ajax zal komend seizoen titelkandidaat nummer 1 zijn. En ja, bij Feyenoord en PSV lopen met spelers als Vilhena, Boetius, Clasie en Kongolo (kongolo maakt op mij een uitstekende indruk), Maher, Bakkali, Depay, Locadia en ga zo maar door grote talenten rondt. Bij Ajax komt het echter ook; Denswil, Veltman, Klaassen en Kishna breken dit seizoen door. Voor komend jaar zullen talenten als Bazoer, Zivkovic en misschien iemand als Tete (omdat de back posities minder bezet zijn dan andere posities) langzaam erbij komen.

Niet alleen bij Psv, Feyenoord en de andere clubs loopt vers talent rond. Bij Ajax gebeurd hetzelfde en die zijn gelijkwaardig aan de andere talenten. Ajax gaat de slag echt niet missen op dat gebied. Dus als talenten zich bij Feyenoord en PSV doorontwikkelen is dat mooi, maar Ajax staat ook zeker niet stil..

Daarbij kan Ajax op financieel gebied het meeste en, misschien wel het belangrijkste, is het de enige club in Nederland die niet zenuwachtig wordt als het woord kampioenschap bij hun club genoemd wordt. Toen het bij Feyenoord, Twente en Vitesse dit seizoen dichtbij kwam en zij door iedereen serieus genomen werden als titelkandidaat stortte het daar in. Behalve bij Ajax.

Het is een arrogante uitspraak, maar Ajax is op dit moment de beste op zo'n beetje elk gebied. Ook qua huidige selectie, of staat Ajax voor niks 8 punten los van de andere clubs?

Trouwens helpt dit de competitie enorm. Ja, nu is het misschien minder leuk voor andere clubs, maar kijk eens naar het beleid bij andere clubs; langetermijnbeleid!!! Zowel bij Twente als Feyenoord en PSV doet ook een poging (anders hadden zij Cocu er al lang uitgekickt). Eindelijk weer eens verantwoordt beleid met jonge, vaak Nederlandse, talenten. Precies zoals het hoort. Als zij dat vasthouden dan zullen zij op termijn ook elk jaar beter worden.

4 maart 2014 om 14:39

met al die verkopen is feyenoord wel uit de schulden, en kunnen ze opnieuw een beleid maken, en wellicht gerichte aankopen gaan doen.
rutte wil ik nog best een kans geven.

4 maart 2014 om 16:16

Class, je blijft jezelf structureel volkomen belachelijk maken op deze website. We hebben tegen Cambuur en Roda behoorlijk gemazeld, maar voor de rest hebbe we onze driepunters terecht binnen geharkt. Wellicht had de wedstrijd tegen jouw in een gelijkspel moeten eindigen, maar die grote Feyenoord bril van je speelt je echt parten.

4 maart 2014 om 08:55

Geen gewaagde uitspraak, een domme uitspraak. De publieke opinie is al tegen Rutten in Rotterdam. Straks vertrekken er een paar sterkhouders en wordt het onmogelijk om ook maar enigsinds mee te doen om te titel. En dan moet jij raden wie de kop van jut gaat worden.

4 maart 2014 om 11:59

De knvb uiteraard

Maar mensen waarvan niks wordt verwacht doen t de laatste jaren erg goed in de kuip:

Guidetti, bakkal(1e seizoen) , el ahmadi, koeman, pelle, de jeugd, schaken van 2011-medio 2013.

4 maart 2014 om 12:27

Van el ahmadi heb ik altijd hoge verwachtingen gehad. Ook voordat hij naar de zandbak ging. Heb hem altijd beschermd door te zeggen dat hij niet de juiste mensen om zich heen had. Met clasie en bakkal, die hem begrepen zag je zijn kwaliteiten en mis hem nog steeds op het middenveld. Een prima voetballer zeker voor Feyenoord.

Over de rest ben ik het meer dan eens. Fledje Lutte kom er maar in en verras ons!

4 maart 2014 om 09:23

Hij zegt: 'dat zou zo maar kunnen'. Nou, dat is toch ook zo? Je weet nooit wat er gebeurt als ineens alles op zijn plaats valt in deze gekke competitie. Daarbij moet van Geel natuurlijk ook een beetje vertrouwen uitspreken. Zo'n gekke of gewaagde uitspraak vind ik het niet. Maar door de ietwat suggestieve titel valt iedereen er weer over.

4 maart 2014 om 09:42

Dat wordt ieder jaar beweerd.
Maar al 15 jaar lang mislukt dat.
Ik heb het wel een beetje gehad en vind het oneerlijk tegenover Rutten.

Die man is toch al een ongelukkige keuze en krijgt nu een schier onmogelijke taak mee.
Op deze manier kan Rutten natuurlijk nooit aan de verwachtingen voldoen.

Er gaan heel misschien ook een paar spelers weg, dus dan wordt normaliter de selectie nog minder. Ik denk dat Rutten net als Koeman gewoon lekker voor top 5 moet gaan.

Verder kan hij natuurlijk wel kampioen worden, alles kan we beginnen allemaal op nul punten, ook Nac Breda of Heracles.
Maar normaal gesproken is dat natuurlijk niet weggelegd voor feyenoord en zeker niet onder leiding van deze nieuwe coach vrees ik.

Toch hoop ik het van harte, De Klassiekers moeten weer wedstrijden worden. Niet zoals de laatste jaren.
21 wedstrijden en feyenoord won slechts 1 keertje! Dit jaar weer 3x Ajax. De spanning moet weer terug komen dan wordt deze wedstrijd weer speciaal.

Daarbij is het voor Ajax ook belangrijk dat zoveel mogelijk eredivisie ploegen sterker worden. Men moet niet alleen blind naar zijn eigen cluppie staren.

Daarom hoop ik het beste voor fwyenoord, maar ik vrees het ergste...

4 maart 2014 om 13:14

Feyenoord beweert de laatste jaren nooit dat ze titelfavoriet zijn. De titel van het stuk is ook zwaar gechargeerd. Van Geel antwoordt op de vraag kan Rutten Feyernoord kampioen maken met ja dat kan best. Hij kan moeilijk zeggen, nee dat is uitgesloten, gaat nooit lukken.
Feyenoord is qua begroting al jaren geen topclub, ze kunnen geen cent uitgeven aan transfers. Door de goede jeugdlichting draaien ze bovenin mee, maar Feyenoord hoeft zich geenszins te schamen voor de prestatie van de afgelopen twee jaar.
Zodra er weer geld is komen die wedstrijden tegen Ajax ook wel weer, want ik ben het met je eens dat die al jaren niet leuk meer izjn.

4 maart 2014 om 09:45

gewaagde uitspraak dacht ik ook toen ik de titel las, maar het is een antwoord op een vraag...v geel kan moeilijk zeggen, nee Fred Rutten kan feyenoord geen kampioen maken

ik gun het Rutten en Feyenoord wel om een keer iets te winnen of bijvoorbeeld ver te komen in de EL, maar het zal niet meevallen

4 maart 2014 om 09:59

Koeman kon Feyenoord met Pelle/guidetti, Janmaat, Bmi, Clasie,, Boetius Feyenoord geen kampioen maken.

Hoe moet Rutten dat doen dan als er 3-4 van bovenstaande spelers weg zijn volgend jaar?

Er lag al een te hoog verwachtingspatroon bij een deel van het Legioen, maar als v Geel dat nu ook nog gaat voeden legt hij zijn hoofd en dat van Rutten onnodig op het hakblok. Hoe dom kan je zijn

4 maart 2014 om 11:15

Lekker bijdehand van v. Geel!
Er zal wel wat verkocht worden bij Feyenoord, en een fractie vd opbrengst mag geïnvesteerd worden in nieuw materiaal..
Dan moet je dit soort dingen niet beamen, die Rutten kan nu al aan de Valium door de stress

4 maart 2014 om 13:48

En jij denkt dat Psv, Ajax, Vitesse en FC Twente stil blijven staan de komende maanden? PSV is volgend jaar helemaal terug, Ajax vergroot het financiële gat verder met Feyenoord, en ook FC Twente en Vitesse gan werken met een hogere begroting dan Feyenoord. Het wordt elk jaar moeilijker voor Feyenoord. Dit jaar gaan ze eindigen op plek 5, en dan denk je dat je zomaar even op één kunt eindigen volgend jaar?

De supporters zouden er goed aan doen om de lat niet zo hoog te leggen. Ook afgelopen zondag gingen de spelers (behalve Pellè) ten onder aan die druk. En juist Pellè wordt dan afgebrand.

4 maart 2014 om 18:32

Class on grass...moed der wanhoop?

Pppppppffffffffffffffffff Gaan we weer. Het nieuwe seizoen is nog niet begonnen en we praten alweer over een kampioenschap.
Ik vind van Geel een prima TD maar 1 ding moet hij echt nog leren.
Geen worden maar Daden.

Er zullen veel spelers weggaan dus hij moet met een vrij nieuwe groep gaan werken.daarnaast heeft hij geen krediet bij de supporters dus een slecht begin van het seizoen is dodelijk.

Komop zeg en laten we het kampieonschap in rotterdam de komende jaren niet meer vallen ben er wel klaar mee laat eerst maar zien.

4 maart 2014 om 09:02

Inderdaad, als hij straks begint 3 verlies partijen dan moeten ze hem al bijna ontslaan, want hij zou Feyenoord toch wel kampioen maken... Dit zijn nu echt onnodige uitspraken die tot irreële verwachtingen leiden.

4 maart 2014 om 09:44

Inderdaad, ben het helemaal met je eens Bliek.

Ik wordt er ook moe van elke zomer weer.
Het zou mooi zijn, maar dit riedeltje begint een beetje te vervelen.
Ze moeten inzien dat de tijden (helaas) zijn verandert en niet te veel in het verleden blijven hangen.

Dit is een hele domme opmerking. Iemand die weet dat Feyenoord de afgelopen jaren alles eruit heeft gehaald, de beste spelers vertrekken en daar geen gelijkwaardige vervangers voor gehaald kunnen worden moet zo'n uitspraak niet doen. Het kan de verwachtingen bij Feyenoord supporters verhogen, terwijl het realistisch is die verwachtingen in eerste instantie laag te houden.

4 maart 2014 om 08:57

Ze kunnen volgend seizoen misschien iets investeren, maar het is geen vetpot en waarschijnlijk niet voldoende om gelijkwaardige vervangers te halen.

4 maart 2014 om 09:25

Vind het ook een domme uitspraak, zullen we niet eerst even afwachten hoe de selectie er uit gaat zien volgend jaar, of het uberhaupt wel realistisch is om bovenin mee te doen meneer van Geel?

Met Hahn, Manu terug, van Beek en Kongolo, Boetius, Vilhena, Immers, Clasie (blijft denk ik ook nog wel), is er in principe een redelijke basis om een nieuw Feyenoord op te gaan bouwen. Maar het is natuurlijk verder gewoon afwachten wat er mogelijk is en wie er binnen wordt gehaald. En afwachten wat de concurrentie doet natuurlijk, die zitten ook niet stil. Maar om nu dit al te roepen, slap gelul.

4 maart 2014 om 09:51

Basis van Feyenoord is niet perse het probleem. De breedte is vooral het probleem. In de basis kom je alleen te kort op de vleugel. Met Boetius heb je 1 goede vleugelspeler en dan houdt het op. Ik snap dan ook nog steeds niet waarom Manu zo makkelijk verhuurd is zonder echte kans. Zeker niet omdat je voor hem Cisse (inmiddels vertrokken), Goossens, Schaken en Armenteros hebt staan die niet (meer) presteren. Waarom dan zo'n jonge gast zonder enige kans verhuren?
Je hebt daarnaast na basiskrachten Vilhena, Clasie en Immers ook niets achter de hand. Vormer enigszins, maar is ook een tijdje eruit geweest. Je komt dan terecht bij Goossens of Bakkal die het totaal niet aan kunnen. In de toekomst komt er wel wat talent door, maar het is gewoon te schaars. Je kan geen speler rust geven omdat je dan te veel inlevert, daar waar de concurrentie dat niet heeft. Daar gaat het fout.

In de verdediging is dat gelukkig wat minder, daar je elke positie goed bezet hebt staan.

Ik ben alleen benieuwd hoe dat volgend jaar zal zijn. Ik ga ervanuit dat BMI en de Vrij vertrekken en met een sterk WK zal ook ben ik bang Janmaat vertrekken. Je hebt dan over in de defensie: van Beek, Mathijsen, Kongolo en Nelom. Als back-up heb je dan nog wel Woudenberg en van Deelen, maar daarna valt er een gat. Cabral is er nog lang niet, je zult daar dus ook weer voor in moeten kopen. Daar moet je dus op gaan investeren.

Op het middenveld verwacht ik nog niet heel veel. Ik verwacht dat Vilhena en Clasie nog wel een jaar zullen blijven. Met vormer als back-up, kan je indien er 1 vertrekt inspelen en ik zie Rick Dekker wel al als speler die er snel bij kan zijn. Je kan daar mits er veel geld binnen komt hopelijk Ziyech erbij halen en Immers als CM gebruiken.

In de aanval zit het grootste probleen. Wanneer Pelle ook vertrekt (waar ik vanuit ga) heb je alleen Boetius over als topper. Schaken is over de top en wilt nog een x een buitenlandse avontuur, Armenteros vertrekt weer, Verhoek mag neem ik aan ook weg en je hebt dan dus over naast Boetius alleen Manu en Te Vrede. Daar heb je dus gewoon 1 a 2 flankspelers bij nodig en eigenlijk 2 top spitsen waardoor je Te Vrede gewoon weg kan doen, die komt er niet.

4 maart 2014 om 10:20

Waarom hebben spelers van Feyenoord rust nodig? Die spelen toch meestal maar 1 x in de week?

4 maart 2014 om 12:55

Alsjeblieft. Het feit dat je nog vastzit in dat seizoen met je gedachten zegt genoeg niet? Denk is vooruit met je club. Echt geen enkel grijntje haat tegen jullie beleid. Maar het feit dat je over Guidetti praat alsjeblieft. Denk aan je jeugd een JPB of Vilhena dat is het enige waa je op mag hopen (Kongolo is een heerlijke speler eventuel hij) rest komt tekort.

4 maart 2014 om 13:09

Dus jij wil zodra er geld is meteen weer uitgeven...? Tuurlijk...

Dan mogen er eerst nog wel een paar miljoenen komen, want de selectie is veel te klein om ook maar aanspraak te maken op het kampioenschap.

Volgens mij kan Rutte goed overweg met jonge jongens. Aan de andere kant heb ik bij Rutte ook het gevoel dat hij niet optimaal presteert onder druk. Heeft leuke resultaten geboekt met subtoppers maar bij PSV kon hij toch moeilijk omgaan met de druk.

Dit heeft deels ook met zijn houding te maken. Ik vind het te makkelijk om hem daar op af te rekenen. Toch denk ik dat hij een bepaalde strengheid en uitstraling te kort komt om die straatjochies (dit bedoel ik niet kleinerend o.i.d.) te laten voetballen.

4 maart 2014 om 08:41

En jij verwacht niet dat Feyenoord komend jaar een subtop selectie heeft? Rutten kan goed werken met die selectie, maar het legioen moet hem heel houden.

4 maart 2014 om 09:07

De selectie is wel subtop, het legioen wil alleen zelf niet geloven dat het subtop is geloof ik.

Uiteraard wordt alles door de media gestuurd en scheer ik met deze uitspraak veel te veel mensen over een kant maar het legioen moet zelf wel begrijpen dat een 4e plek prima is.

Een aantal mensen binnen en buiten de club schreeuwen na een overwinning meteen weer over het kampioenschap. Dat is een bepaalde druk die je jezelf beter niet kan aanpraten. In ieder geval niet met een trainer als Fred Rutten.

Ik zet het vast in mijn agenda, ergens begin Mei 2015 gaan we naar de Coolsingel, Top!

Ot
Ik dicht Martin van Geel genoeg kwaliteiten toe om de juiste coach te kiezen. Als hij denkt dat Feyenoord met Rutten vooruit gaat dan vertrouw ik hem daar wel in. Met Koeman had ik ook niet veel vertrouwen en dat bleek gewoon een prima zet, als technisch directeur zijn er denk ik weinig van het niveau Van Geel.

4 maart 2014 om 09:45

Ja baardgrasmus, jullie vieren de tweede plaats altijd hè?

Ik denk dat Fredje ons nog zal gaan verbazen, hij liet twente en vitesse aardig voetballen. Zeg nou zelf, 14 jaar geen kampioen, dus Feyenoord is ook een subtopper.
En laat fred daar nou goed kunnen werken.

4 maart 2014 om 10:53

Voor zover ik weet heeft Feyenoord één keer de tweede plek gevierd, ik weet niet of je voetbal pas net volgt, maar het lijkt me absoluut geen gebruik dat de typering 'altijd' verdient. Overigens, jouw lijn van redeneren volgend, dan zou ik niet al te badinerend over het vieren van de tweede plek doen. Als volgens jou Feyenoord een subtopper is, dan is het behalen van een tweede plek een prestatie van jewelste, die dito mag worden gevierd. Dus of je beschouwt ze toch niet als subtopper, of je vindt het vieren van de tweede plek niet opmerkelijk.

Als je mijn reactie goed leest dan zie je dat ik wel vertrouwen in Rutte heb, vooral omdat ik Van Geel wel in staat acht om de juiste trainer te kiezen.

Natuurlijk kan hij dat niet, dat is hem namelijk nog nooit gelukt. Terwijl hij met veel betere selecties heeft gewerkt dan hij bij Feyenoord zal aantreffen. Hij is geen prijzenpakker, dus ook niet bij Feyenoor.

Overigens dat lachwekkend dat hij bij Schalke heeft ervaren dat een volksclub bij hem past. Laat dat nou de meest dramatische periode qua resultaten uit zijn trainersloopbaan geweest zijn.

Pokerface van Geel weer aan het woord hoor xD. Haha! Geniale vent dat hij dit kan zeggen met een strak gezicht. Nee, Fred is een prima kandidaad om volgend seizoen met al die jonge gasten aan de slag te gaan en die zich te laten ontwikkelen. Maar kampioen? Nee. Dat zou Mourinho misschien lukken, maar hij niet. Geeft ook niet overigens. Ik verwacht ook niet dat Feyenoord even een kampioenenmaker binnenhaalt. Er is immers nog steeds geen geld.

Vrij riskante uitspraken zijn dit van Van Geel. Sowieso vind ik het argument

Is het seizoen al begonnen.....

Rutten kan een goede veldtrainer zijn. Daar kan ik niet over oordelen. Wat ik wel kan beoordelen is dat hij de uitstraling van een druif heeft. Bij een club als Feijenoord moet je niet iemand zoals Fredje neerzetten, maar iemand met uitstraling... Daar moet een echte kop op zitten.

( en een interview met moeilijke vragen kunnen geven zonder te gaan hakkelen... )

Gaan we weer. Elke keer als dit gezegd wordt faalt Feyenoord keihard. Leer er nou eens van. Deze club wordt de eerstvolgende 5 jaar echt geen kampioen.

Weet van Geel de selectie voor volgend jaar al? En ook van de concurrenten? Glazen bol zeker.

Natuurlijk Van Geel. En Peren kunnen vliegen. Ik snap de keuze niet voor zo'n dotje terwijl Feyenoord een Terminator nodig heeft. Ik begrijp het als fan van de concurrent dus totaal niet. Ik dacht eindelijk dat Feyenoord op niveau kwam en dan doen ze dit.

... Ik wil ff geen kampioensschap horen te vaak gehoord dit seizoen

4 maart 2014 om 10:00

niet alleen dit seizoen, feyenoord strijdt al jaren niet meer voor het kampioenschap en zal dat komend seizoen ook niet kunnen doen, dat hadden v Gaal en Adriaanse al gezien

4 maart 2014 om 16:06

ze Deden de afgelopen jaren gewoon mee maar een Kampioens ploeg nee die hebben wij niet. maar voor plek 2-4 doen wij zeker mee en dit seizoen weer.

Het zal mij benieuwen. Een vriendelijke lispelaar die bij gemoedelijke clubs heeft gewerkt, nu in een ruwe havenstad en een publiek dat weinig verwend is. Ze willen daar prijzen zien en die heeft Rutten nog nauwelijks gewonnen.

Als van Geel denkt dat Rutten Feyenoord geen kampioen kan maken, dan moet hij hem toch niet aanstellen? Het lijkt me nogal logisch dat hij dit zegt.

Van Geel moet toch iets zeggen om de achterban gerust te stellen.
Het draait alleen maar om vertrouwen.
Natuurlijk kan Fred Rutten met Feyenoord kampioen worden, maar het kan ook niet.
Gewoon afwachten en goed voetballen, ik verwacht niet dat het gaat gebeuren.
Denk dat Feyenoord na 2/3 jaar hoge verwachtingen is uitgeblust en de selectie goed moet worden geherstructureerd, jongens als de Vrij en Mulder zullen niet de killers zijn die het kunnen doen.

Zijden ze toen ook toen hij bij vitesse kwam... als het ff niet gaat hoe hij t wil meld hij zich wel ziek voor belangrijke wedstrijden!!

4 maart 2014 om 10:01

dat was juist klasse van Rutten, hij gaf aan dat het bestuur wel iets moest doen en hij durfde op te staan tegen de eigenaar en zich niet als een marionet te laten gebruiken

Feyenoord kan incidenteel eens meedoen om de titel maar voor de titel gaan als doel is niet erg realistisch. Feyenoord zal einde seizoen afscheid nemen van een deel van dit elftal om weer inkomsten te genereren, Rutten zal dus weer moeten bouwen aan een elftal en direct succes in de vorm van een titel is niet te verwachten.

Feyenoord is al 15 jaar geen kampioen meer geworden. Rutten heeft nog nooit een club kampioen gemaakt. Feyenoord zal waarschijnlijk bepalende spelers gaan verkopen. Geld om nieuwe spelers te kopen is er haast niet. Waarop is zo'n uitspraak gebaseerd?

4 maart 2014 om 10:33

Op niets. Maar goed, zoals gewoonlijk zullen de Feyenoorders om me heen in september wel weer beginnen over de Coolsingel in mei 2015.

Rutten is inderdaad echt de droomkandidaat voor Feyenoord en leidt ze wel even naar de titel. Vandaar dat Van Geel eerst even heeft gepolst of Adriaanse en Van Gaal geen interesse hadden...
Leuk dat ie trainer is geweest bij een aantal andere clubs: daar heeft hij het ook niet echt laten zien. Rutten is geen sléchte trainer, maar het is ook zeker geen wondercoach en om nu bij voorbaat te roepen dat hij Feyenoord kampioen kan maken, terwijl ze hoogstwaarschijnlijk nog meer kwaliteit zullen moeten inleveren...

Ja en misschien winnen ze dan het jaar erop dan de Champions League, scoort Immers de winnende goal...en toen ging de wekker Martin van Geel en bleek je mooie droom een nachtmerrie in het echte leven. Van Geel moet geen rare uitspraken gaan doen, laat het seizoen starten en dan zal duidelijk worden wat Fred Rutten waard is. Het kan zomaar goed uitpakken, maar het kan ook zomaar weer niets worden zoals met Verbeek en Been.

Eerst degraderen en het jaar daarna kampioen worden van de JL. Dan hebben de Feyenoorders eindelijk waar ze naar snakken... Kampioen worden! Anders zie ik het niet gebeuren..

Zal wat zijn hè? Jong Ajax vs Feyenoord lol!

Ik had een hoge pet op van v Geel. Maar hij begint nu toch rare uitspraken te doen. Dat hij door gebrek aan beter bij Rutten uit komt, kan hij misschien niet veel aan doen. Maar uitspraken als: hij voldoet aan onze profielschets en Rutten kan Feyenoord kampioen maken, zijn uitspraken waarbij ik mijn vraagtekens zet. Wat zijn de overeenkomsten tussen v Gaal en Rutten? Er zijn weinig overeenkomsten, wat is dan de profielschets?

Die Van Geel, wat een optimist pur-sang.

"of Rutten Feyenoord kampioen kan maken? Dat zou zo maar kunnen, want we hebben heel veel vertrouwen in hem" en "als je al coach bent geweest bij Twente, Schalke, PSV en Vitesse heb je wel wat meegemaakt."

Natuurlijk is er altijd een mogelijkheid dat een bepaalde club kampioen wordt, daar hoef je zelfs niet bij de top 3 in de 'ere' te behoren. Maar om uit te gaan van een kampioenschap omdat Rutten nu de trainer is en omdat Van Geel vertrouwen in hem heeft, dat vind ik wel erg onwaarschijnlijk. De leiding bij Feyenoord is zo gefocust op een kampioenschap, op zich begrijpelijk als je in 30 jaar slechts 2x kampioen bent geworden, dat zij de realiteit volledig uit het oog verliezen. Onder leiding van Koeman hebben zij een wereldprestatie geleverd, maar meer zit ook niet in deze selectie. Een stek in de eindklassering boven Twente, Vitesse, PSV en AZ gaat steeds een moeilijker doel worden. En dan praat ik maar niet over Ajax en de ontwikkelingen daar!

Dat Rutten coach bij Twente, Schalke, PSV en Vitesse is geweest is nog geen garantie dat hij een goede coach was en is! Kijk ook eens naar de resultaten die hij daar heeft bereikt en de interne problemen bij die clubs waarin hij verzeild raakte! Nee, ik verwacht geen wonderen in het komende seizoen. Noch van hem, noch van bijna dezelfde selectie.

Woow Feyenoord wordt wel flink te kakken gezet hier. Maar ik denk dat het wel gewoon mogelijk is. Ze moeten er alleen voor zorgen dat ze wat meer wapens als Pelle krijgen. Hem weg is 20 goals weg. Wellicht dat ze het systeem gaan omgooien en niet telkens op een speler gaan wedden? In ieder geval moet elke trainer een kans krijgen en niet bij voorbaat al neergesabeld worden.

Alles kan, maar dit is mislukte stemmingmakerij. Wanneer van Geel gezegd zou hebben dat ze rekening houden met het vertrek van een aantal spelers en dat dit opgevangen zou worden met jonge spelers, dan had iedereen de keuze beter begrepen. Daar ligt tenslotte de kwaliteit van Fred, het beter maken van jonge spelers, en vanuit dat oogpunt was de keuze beter begrepen en krijgt Fred ook wat meer krediet.

Ik zie het somber in, Koeman heeft het maximale er al uitgehaald. Bovendien zal de selectie niet beter worden als er een paar vertrekken. Rutten is een prima trainer voor jonge talenten, maar niet voor een topclub.

4 maart 2014 om 10:03

Feyenoord is al jaren geen topclub meer

4 maart 2014 om 15:50

Hoezo? We zijn qua begroting geen topclub meer dat klopt. Maar qua achterban, naam en historie zul je het altijd blijven. Sterker nog, in mijn opzicht zijn we juist de laatste twee jaar weer bezig om een topclub (weliswaar binnen NL) te zijn. In 11/12 werden we 2de en in 12/13 3de, dat is binnen de top. Het Feyenoord van voor de 21ste eeuw zijn we natuurlijk (nog) niet. Hoop dat dat nog gaat komen ooit.

Het zou pas nieuws zijn wanneer hij had gezegd dat ze niet voor het kampioenschao zouden gaan.

4 maart 2014 om 10:03

dat zou geen nieuws zijn maar realisme

4 maart 2014 om 11:15

Omdat jij precies weet wat er komend seizoen staat te gebeuren bij Feyenoord?

Dat gaat lastig worden, als Bmi, de Vrij, clasie, Pelle, Janmaat verkopen komt er toch ook wat geld beschikbaar maar dan mag daar ook geen miskoop tussen zitten.

Ik denk trouwens dat het de komende 5 jaar lastig word die schaal nog uit amsterdam weg te plukken.
Psv heeft een talentvolle selectie maar die is ook niet breed genoeg.
Vitesse geloof ik niet in nooit gedaan ook trouwens en twente vind ik wel een goede kandidaat maar moet ook in de breedte groeien.
En dan Feyenoord dat ligt puur aan wat er vertrekt en komt.

4 maart 2014 om 11:19

inderdaad, Van Geel kan zich niet nog meer miskopen veroorloven. Denk dat de spelers die jij noemt (op Clasie na) allemaal vertrekken. Met hun transfersommen is Feyenoord dan eindelijk weer gezond. Als het ze daarnaast ook nog eens lukt om minstens Verhoek, Matthijsen en Bakkal te lozen dan komt er nog meer ruimte om te investeren. En al weet hij goede spelers aan te trekken, voordat het een ingespeeld geheel is dat om de titel kan strijden ben je wel weer een jaar verder.

4 maart 2014 om 17:25

Feyenoord heeft ook behoorlijk talent. achterin hebben ze met Kongolo, van Beek en Nelom behoorlijk lopen, met 2 aankopen Zyech ? Ayoub? Kali ? ( waar heus geld voor is als idd die jongens vertrekken) op het midden. boeties, misschien een hupperts ? De ridder ? Kunnen ze verder bouwen met geld op zak. Bakkel zou ik nog houden want je heb ook breedte nodig.
Die jongens van Roda haal je voor een prikkie als die degraderen.

De geschiedenis wijst uit dat in de eredivisie 2 clubs structureel om de titel spelen, Ajax en Psv, daarnaast outsiders als fc Twente en AZ (mits in goede doen). De leiding van Feyenoord zou eens moeten stoppen elk jaar weer de druk erop te leggen van kampioen worden.. Zorg nou eerst maar dat de organisatie goed staat en dat er weer wat te besteden valt, pas daarna valt te bezien of kampioen worden tot de mogelijkheden behoort.

Fred gaat het niet reden bij Feyenoord. Hij past totaal niet bij Feyenoord. Kijk wat gevaarlijk is dat hij een eigen assistent mee wil nemen. Dit zal waarschijnlijk ten kosten gaan van feyenoorder Gio. Dit pikt het legioen niet. Fred heeft al geen vertrouwen en als hij dan 2x verliest gaat het publiek tegen hem werken. Ik blijf zeggen had lekker Gastel met Gio naar voren geschoven en die plek die dan vrij kwam aan Bosvelt. Als dit trio 2x verliest is er nog geen stront aan de knikker. Feyenoord gaat geen kampioen worden met Fred. Bij PSV had hij het beste materiaal van Nederland maar andere clubs gingen met de schaal aan de haal. Ik snap de keuze totaal niet eerst kijken naar van Gaal of Co. Dan komen ze met Fred die totaal het tegenovergestelde is. Fred is de meest geurloze, kleurloze, smaakloze trainer die je maar kan noemen.

4 maart 2014 om 11:12

Ten eerste wil Gio zelf zijn contract niet verlengen, ten tweede maakte ook Advocaat en Cocu het niet waar ondanks dat zij toch echt wel de kwalitatief sterkste selecties hadden. Geef hem nou eerst maar eens de kans. Kan me herinneren dat er net zo gesproken werd over Koeman en die heeft toch behoorlijk goed gepresteerd als je het afzet tegen waar ie mee moe(s)t werken...

4 maart 2014 om 11:32

@ raza

Met het sentiment wat jullie creeren is er voor hem al geen eer aan te behalen, en dan legt van Geel meteen weer druk op zijn aanstelling door over een kampioenschap te praten. Jouw opmerking over Gio geeft aan dat men dus gewoon net zolang zoekt om hem maar af te kraken en in dit geval zelf dingen gaat verzinnen. Volgens mij was het allang duidelijk dat van Bronckhorst naar de Knvb zou gaan,dus hij word helemaal niet weg gejaagd dus het zou van de zotte zijn als het legioen dat op Rutten gaat afreageren. Zolang Feyenoord geen geld heeft om kwalitatief goede spelers te kopen zal men geen kampioen worden, men heeft twee keer geluk gehad met twee spitsen maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat er weer eentje voor de derde keer in de schoot worden geworpen. Ik heb nu al medelijden met Rutten.

Fred is misschien wel de meest aimabele man die ik in al die jaren tegengekomen ben in de voetballerij.
Had altijd tijd voor ons supporters was nooit negatief en was als trainer erg enthousiast (op het trainingsveld)
Maar Fred heeft het niet in zich om bij een club waar het week in week uit Moet!!!!! de hoofdprijs te pakken.
Waarom niet?
Simpel , Fred wil niemand tegen zich in het harnas jagen en wil iedereen te vriend houden.
Terwijl je ook vaak een enorme klootzak moet zijn.
Fred doet me in veel opzichten terug denken aan Sir Bobby Robson.
Geweldige man alleen vertelde de spelers van toen dat het enigste wat ze onder robson geleerd hebben Engels was.
De wereld zou er een stuk mooier uit zien als we allemaal een beetje freds karakter zouden hebben alleen daarmee gaan ze de coolsingel never nooit vol krijgen.

4 maart 2014 om 12:06

Je opent je stukje alsof je een persoonlijke kennis bent van Fred Rutten. Maar je blijkt hem niet echt te kennen. Mensen die met Fred hebben gewerkt zeggen juist dat ie en keiharde bikkel is, die heel rechtlijnig opereert. Iedereen te vriend houden heeft ie bij geen van de clubs waar hij gewerkt heeft gedaan. Daarom is hij juist vaak vertrokken. Dus klopt van je hele argumentatie geen bal. Dat ie aardig is naar de supporters die af en toe een training bezoeken is een heel ander verhaal. Daar hoeft ie niet mee te werken.

Toen ik de titel zag kreeg ik een glimlach op me gezicht.. Dacht dat het een grap was, maar van Geel meent het dus serieus..
Rutten heeft al enkele keren een kampioenschapswaardig elftal onder zijn hoede gehad, en iedereen weet wat er toen gebeurt is.. Bezweken onder de druk. Denk maar onder andere aan het busincident..
Rutten is het net niet, leuk voor een clubje in de suptop. Om te zeggen dat hij feyenoord kampioen kan maken gaat wel erg ver. Zeker omdat het met het materiaal wat hij tot zijn beschikking gaat krijgen niet gaat lukken (vertrek van enkele spelers aan het eind van het seizoen)

Laten Gio en van Gastel eerst maar eens onderaan beginnen. Bij een club als Emmen ofzo. Fred heeft ervaring.

Van Geel heeft zeker staan Carnavallen gisteren? Anders kan ik niet verklaren hoe hij deze onzin kan uitkramen want met deze selectie wordt zelfs een Mourinho of Ferguson geen kampioen.

Logische uitspraak door van Geel naar mijn mening. Misschien niet helemaal realistisch maar Feyenoord moet altijd de ambitie hebben om voor het hoogste haalbare te gaan. Als je van te voren al zegt dat het kampioenschap niet gaat lukken, dan gaat het ook nooit lukken. De ambitie is kampioen worden, het doel waarschijnlijk Europees voetbal.

Waarom legt van Geel nu meteen die druk al op Rutten ? Bij Feyenoord is het verwachtings patroon veels te hoog, iets wat steeds tot grote teleurstellingen leid. Als Feyenoord echt wat wil zal men de selectie toch echt een kwaliteits injectie moeten geven maar daar is geen geld voor. In die zin vind ik het onverantwoord dat men nu al meteen weer die kampioens druk erop ligt.

4 maart 2014 om 11:28

Ik denk dat Van Geel, het ook niet perse over volgend jaar heeft, maar over de langere termijn.

4 maart 2014 om 11:35

@ Matedoer

Dat kan ik dus echt niet opmaken uit zijn woorden en Rutten heeft maar een contract voor 1 jaar. Sorry, maar ik kan dit niet anders dan interpreteren als onnodige druk op Rutten leggen.

4 maart 2014 om 11:52

@afca_leeds koeman is het niet gelukt maar wie weet rutten wel zegt van geel. koeman had ook altijd een contract voor 1 jaar, zo werkt feyenoord altijd, maar de intentie is om rutten meerdere jaren bij de club te houden. van geel praat hier overduidelijk niet specifiek over volgend jaar maar over dat rutten het best weleens zou kunnen lukken in zijn periode bij feyenoord.

Zeg dit nou niet Martin....

Als er iets is wat Fred niet kan is het kampioen worden. En al helemaal niet met Feyenoord, aangezien Pelle na dit seizoen wel zal vertrekken en het maar afwachten is wie zijn opvolger gaat worden, want ze hebben natuurlijk twee keer achter elkaar geluk gehad met Guidetti en Pelle zal dus erg lastig worden om opnieuw met een waardige vervanger op de proppen te komen.

Lat lekker hoog leggen en verwachtingen bij supporters nog hoger maken. Hier mee maakt hij de kans de Fred slaagt bij Feyenoord nagenoeg minimaal, wordt hij geen kampioen dan is hij mislukt?!?!
Feyenoord doet het op zich best aardig met een uitschieter van paar seizoenen terug een 2e plaats. Maar laten we nou niet verwachten dat ze volgend jaar kampioen worden, daarvoor moeten ze eerst gezond worden en elke linie een echte topper zien te krijgen.
Nu zit je je supporters lekker te maken en kan de teleurstelling alleen maar nog groter worden.....

Slimme uitspraak van Martin,not. Laten we eerst maar eens zien wie er weggaan,en wie er evt blijven. Met deze uitspraak legt hij de lat veel te hoog,en of het realistisch is dat betwijfel ik.

Altijd zo fascinerend om te zien, die oelewappers die direct reacties plaatsen als ze blijkbaar alleen maar de titel hebben gelezen, of ze zijn gewoon te dom om in woorden uit te drukken. Een verslaggever vraagt, blijkens uit het artikel, aan Van Geel, die Rutten net heeft aangetrokken: "kan Rutten Feyenoord kampioen maken?" Wat had hij dan moeten zeggen, in plaats van een keurig antwoord als 'dat zou (zomaar) kunnen'. "nee, ik denk niet dat Rutten Feyenoord kampioen kan maken. We hebben er geen enkel vertrouwen in en kunnen alleen maar hopen op het beste." Zoiets dan? Stelletje ongelofelijke pannenkoeken....

Rutten??? Wat een grap!!!! Die maakt zich niet eens verstaanbaar binnen de selectie man haha

Weinig realistische uitspraak van Van Geel. Hij had zich wat voorzichtiger kunnen uitdrukken, ook al is het een suggestieve vraag.

Natuurlijk wordt Feyenoord komend jaar geen kampioen. Dit omdat ze de financiële middelen ontberen om echt mee te kunnen doen. Ook komend seizoen zullen de beste spelers weggaan. Als Feyenoord 4e zou worden dan is dat een prima prestatie.

Achter Ajax.,psv en Vitesse.

Rutten is geen ster in de publiciteit en dat is zijn makke, maar het is wèl een trainer die jonge spelers beter maakt. Een hele kundige man. Wordt volkomen ten onrechte weggezet als iemand die niet normaal uit zijn woorden zou komen. Hij heeft geen snelle babbel, maar is natuurlijk geen Jan Doedel.

Maar Van Geel en heel Feyenoord zouden er goed aan doen om dat opgezwollen verwachtingspatroon naar beneden bij te stellen. Feyenoord heeft de beste jeugdopleiding van nederland. Daarin moeten ze blijven investeren. Dan kunnen ze hun talenten voor grof geld verkopen.

Feyenoord heeft nog en aantal jaren nodig om weer vlees op de botten te krijgen. Met hun uitstekende jeugopleiding komt het uiteindelijk echt wel goed, daar kunnen ze behoorlijk wat winst mee boeken. Het zou Van Geel sieren als hij dat verhaal naar buiten zou brengen. Dit soort uitspraken leidt alleen tot teleurstellingen.

Laat die man bouwen dus.

Fred verdient een eerlijke kans bij Feyenoord. Een eerlijk man en voetballers welke onder hem gespeeld hebben, zijn veelal positief. Succes zal wel afhangen van de selectie waarmee hij het moet doen. Spelers als Nelom, Schaken, Goossens moet Feyenoord van de hand doen. Bakkal en Armenteros niet meer huren. Verder zal Pelle, janmaat en Indi wel verkocht worden.
Vanuit jeugd/verhuur zullen Manu, Woudenberg, Dekker, Slabbekoorn, Lopes Cabral en Achabar (weer) aan selectie toegevoegd worden. Of Te Vreede kan blijven zal veel afhangen van de hoe hij zich aankomende wedstrijden zal manifesteren.
Feyenoord zal dus zeker een spits en rechtsbuiten moeten kopen. Finnbogasson zou natuurlijk top zijn, maar waarschijnlijk niet haalbaar. Ryo weer jaar huren zou ook mogelijkheid zijn. En hoe is het met de gezondheid van onze held Guidetti?? Kostic van Groningen??
Of heeft fred nog wat spelers in zijn trommel zitten??

Tuuuuuuuuuurlijk dat zei Koeman ook hahahaha

Tja kampioen , het is hopen dat Pelle blijft. Gaat hij weg dan wordt het heel lastig voor Feyenoord. De bank is gewoon niet goed genoeg.

Wat is er trouwens gebeurd met Bakkal. Zat zondag niet eens op de bank.

Hahaha wat een fantasie heeft die man toch.

al dat gezeur over Fred Rutten het gaat om de spelers die maken je kampioen.

Feyenoord kan een redelijke uitverkoop houden en zal alleen naar eennieuwe spits moeten gaan zoeken. Talenten saan al weer op de deur te kloppen. Als Rutten de lijn van Feyenoord van de afgelopen 2 a 3 jaar doordtrekt en daarnaast nog enkele miljoenen kan investeren zie ik Feyenoord opnieuw als kanshebber voor een titel. Maarja dat zulen Ajax, Psv,, Twente en Vitesse ook wel zijn.
Als je de reacties hierboven leest zeggen de meeste (vooral ajacieden) dat Feyenoord weer zal wegvallen in uit de (sub) Top.
Ik zie Feyenoord met de volgende lichting alleen maar een grotere kanshebber voor de titel. Ik denk juist dat Feyenoord door het niet doorseleceteren een steek heeft laten vallen. Maarja toen was er ook 0,0 geld om te investeren. komende transfer zullen Bmi, Pelle, Janmaat in ieder geval verkocht worden. voor+/- 20 mlijoen. de schuld kan dan afgelost worden ( laatste 3 mijoen) de rest kan eventueel opnieuw in de selectie gestoken worden of Feyenoord dat ook zal doen is nog maar de vraag. ook de VvF moeten nog afbetaald worden maar daar zit geen tijdslijn aan verbonden. Dus kan eigenlijk wwanneer het Feyenoord het beste uitkomt al is dat over 100 jaar.
Wel za Feyenoord dividend uit moeten betalen zoals Ajax. Alleen is het voor Feyenoord maar een scheintje als je kijkt wat jax komend seizoen moet gaan betalen aan dividend. 12% van +/- 75 mijoen word toch best een kostenpostje.

Ben benieuwd hoe Fred Rutten het gaat doen bij Feyenoord. Had niet zien aankomen dat hij de nieuwe coach van Feyenoord zou gaan worden. Kampioen Kampioen, de verwachtingen zijn hoog dus is zien hoe hij daarmee om gaat.

Er is altijd een kans op het kampioenschap, maar dat geld voor iedere club. Hoe groot die kans is ? bijzonder klein denk ik persoonlijk. Feyenoord gaat waarschijnlijk spelers als Janmaat, De Vrij (beide 1 jarig contract) en Pelle verliezen. Tegelijk is de kans dat er minimaal gelijkwaardige vervangers komen zeer klein. De club heeft gewoon minder aantrekkingskracht als clubs als Ajax, Psv, Twente of Vitesse. Zowel sportief als financieel hebben deze clubs meer te bieden.

Ik denk persoonlijk dat Feyenoord volgend seizoen zal strijden om een ticket voor de EL Volgend jaar geeft plek 4 niet meer recht voor plaatsing van Europees voetbal. Alleen de bekerwinnaar, de nummer 3 en de winnaar van de play-offs speelt Europees. Dat zal nog een hele klus worden verwacht ik zo. Uiteraard is het hele plaatje hoe Feyenoord ervoor staat nog niet bekend. Maar zoals de zaken er nu voorstaan kunnen ze een kampioenschap beter bij voorbaat uit het hoofd zetten. Het had eigenlijk dit seizoen moeten gebeuren, toen de selectie bij elkaar bleef die vorig seizoen 7 punten achter Ajax eindigde. Uiteindelijk hebben we gezien dat dit helaas het plafond was van Feyenoord en dat Ajax wederom stabiel is gebleven waardoor dit niet haalbaar bleek.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren