Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: FC Twente nuanceert berichtgeving over vertrekpremie McClaren

Laatste update:

Steve McClaren nam iets meer dan een jaar geleden afscheid van FC Twente. De 52-jarige trainer, die momenteel bij Derby County werkzaam is, besloot na zes opeenvolgende wedstrijden zonder overwinning te vertrekken uit De Grolsch Veste. Twente communiceerde dat McClaren zelf ontslag nam, maar bij die lezing kunnen vraagtekens worden geplaatst.

/

Voetbal International vond namelijk uit dat er in de jaarrekening een zogeheten post ontslag- en reorganisatievergoeding van tweeënhalf miljoen euro is opgenomen. Die som hadden de Enschedeërs vermoedelijk nodig om het nog zestien maanden doorlopende contract van McClaren af te kopen.

Voorzitter Joop Munsterman bevestigde kort na het vertrek van McClaren dat de coach een afkoopsom mee zou krijgen: “We zijn een nette club en handelen dit op een normale manier af.” Formeel had de voormalig bondscoach van Engeland geen recht op een dergelijke vergoeding. McClaren was tussen 2008 en 2010 ook al de technisch eindverantwoordelijke bij Twente; hij maakte de club in 2010 landskampioen.

Update 4 maart 11.58 uur - FC Twente nuanceert berichtgeving over vertrekpremie McClaren
FC Twente heeft Steve McClaren geen vertrekpremie van 2,5 miljoen euro uitgekeerd, toen de Engelsman iets meer dan een jaar geleden wegging bij de club. Voetbal International bracht maandagavond naar buiten dat er in de jaarrekening een zogeheten post ontslag- en reorganisatievergoeding van 2,5 miljoen euro was opgenomen. Gesuggereerd werd dat dat geld gebruikt werd om het nog zestien maanden lopende contract van McClaren af te kopen.

FC Twente weerspreekt die berichtgeving een dag later via de officiële kanalen. "FC Twente heeft in haar jaarrekening inderdaad een post ontslag- en reorganisatievergoeding van 2,5 miljoen euro opgenomen. Dit bedrag is echter niet in belangrijke mate toe te schrijven aan het vertrek van de voormalige hoofdtrainer, maar betreft ook met name afwaarderingen en voorzieningen voor transacties gedurende de zomertransferwindow", stelt de club.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou, de titel is weer is groter dan de inhoud.
Zo'n verrassing is dit niet, en dan nog, Twente is een hele ander koers gaan varen en dit zijn dingen uit het verleden. Move on!

3 maart 2014 om 21:46

Lijkt me inderdaad ook niet meer dan redelijk dat er een vergoeding is betaald. Het is inderdaad ook echt niet echt nieuws, dus snap je reactie. Al moet ik wel zeggen dat als ze zeggen dat er niets betaald is en het is wel zo, ik dat wel nieuwswaardig vindt. 2,5 miljoen is nogal wat voor een club als Twente. Mogelijk ook om die reden de vrij frappante (lees niet hele gunstige?) deal met Doyen?? Maar ken er het fijne niet vanaf.

3 maart 2014 om 22:40

Ze hebben nooit gezegd dat er niets betaald is. Sterker nog: in dit stukje staat zelfs dat munsterman heeft gezegd dat er een afkoopsom zou worden betaald omdat twente het op een nette manier wilde afhandelen.

3 maart 2014 om 21:57

Welke richting is dat dan? 2 hoofdtrainers hebben en dus indirect 2 oprotpremies klaar hebben staan? Dan is deze tekst nog redelijk positief...

Je snapt zelf wel dat dingen uiteindelijk uitkomen, meneer is ontslagen, maar omdat het bedrag anders veel hoger zou liggen hebben ze een mondeling akkorord geregeld

3 maart 2014 om 21:57

Ik vind dit hetzelfde als dat Barcelona zegt dat ze 57 mln betaald hebben voor Neymar. Het lijkt me eerder dat ze hem ontslagen hebben maar uit respect zeggen dat ze "uit elkaar" gegaan zijn...

4 maart 2014 om 12:52

is niet hetzelfde, Twente vertelt hier geen onwaarheden.

4 maart 2014 om 13:13

Dat klopt. Maar als je leest dat Mclaren zelf opstapte, dan verwacht je toch niet dat hij 2,5 mln meekrijgt? Als een bedankje voor de slechte rusltaten

3 maart 2014 om 22:17

Zou in dit bedrag ook niet de ontslagvergoeding van Co Adriaanse kunnen zitten ???? :-)

3 maart 2014 om 22:20

Het gaat hier over een jaarrekening.

Adriaanse is ontslagen in jan. 2012
Mclaren in mei 2013

Dus niet.

4 maart 2014 om 00:58

@oleguapa
Dat hoeft niet zo te zijn. Wie weet is de betaalbaarstelling mbt. Adriaanse in januari 2013 afgerond. Of kwam het beide partijen die fiscaal beter zo uit. Er zijn wel zoveel manieren om zoiets af te handelen. Misschien is de afbetaling met Adriaanse wel in 2 termijnen gebeurt.

4 maart 2014 om 10:56

Zie bericht #70 van VZ bezoeker Enki.

Beter kan het niet beargumenteerd worden.

Geen nieuws omdat al bekend was dat hij een afkoopsom kreeg. Bovendien is het speculatief om er van uit te gaan dat het gehele bedrag de afkoopsom van Mc Claren betreft.

Zo, dan was Mclaren de best betaalde coach in de eredivisie denk ik! Is toch een kleine 2(!!) miljoen per jaar..

3 maart 2014 om 21:45

Niet het hele bedrag zal naar Mcclaren gegaan zijn.
Misschien zijn er ook mensen van zijn staf vertrokken en na zijn vertrek is een nieuwe staf gevormd en misschien zijn er voor deze mensen nog afkoop sommgen betaald.

3 maart 2014 om 21:47

Je hebt gelijk..

Hoewel 2,5 miljoen erg veel is, is deze conclusie natuurlijk wel voorbarig. Er is bij VI gezegd dat er voor herstructering geld is neergelegd. Het is echter niet zeker dat McClaren dit geld gekregen heeft.

2.5 miljoen? Duur grapje een ontslag!

3 maart 2014 om 22:03

Ontslag is altijd duur. Daarom zijn werkgevers ook niet zo happig op vaste contracten. Het is echter niet waarschijnlijk dat die 2,5 miljoen alleen naar Mcclaren is gegaan, maar een poule van ontslaggelden (voor meerdere personen). Ik verwacht dat elk bedrijf of club wel zo'n potje heeft, alleen van minder grote omvang.

Dit moet stoppen in de voetballerij. Steve had ook gewoon netter hierin moeten zijn. Die man is toch al lang binnen.. Belachelijk zulke afkoopsommen.

Wanneer gaat hier een paradigmashift in plaats vinden?

3 maart 2014 om 22:04

Dan zou er gewerkt moeten worden op prestatiebasis.

3 maart 2014 om 22:12

@ Simpático

Hoezo 'dit moet stoppen in de voetballerij'? Twee partijen sluiten een contract met elkaar. In de voetballerij loop je dan het risico dat het verkeerd kan aflopen. Beide partijen hebben met het volste verstand een overeenkomst gesloten en dan is het logisch dat er een afkoopsom aan te pas komt als één partij van het contract af wil.

3 maart 2014 om 23:41

Joh? Zit het in het contract dat ze afsluiten?

Het gaat me erom dat dit belachelijk is en gewoon niet meer mag gebeuren. Dat het buiten alle proporties gaat en juist mensen als jij die het nog eens gaan goedkeuren door het te gaan gooien op een contract. Dat contract moet in de eerste plaats niet eens gemaakt worden.

Hoe je van een simpele post, die elke club heeft, zo'n verhaal kan maken, blijft me altijd weer een raadsel. Deze kosten kunnen toch gewoon zijn opgegaan aan allerlei andere afwikkelingen met contracten van anderen? Nu zou Mcclaren 2,5 miljoen hebben gekregen. Geloof ik niks van!

Niet heel verrassend.
Werd toch al gezegd dat ze een bedrag hadden betaald?
Kortom niet interessant dit was al bekend alleen de hoeveelheid niet.

3 maart 2014 om 22:17

Het is juist de hoeveelheid aan geld dat de nieuwswaarde geeft. 2,5 miljoen is nogal wat. Het verschil tussen wel en niet een goeie speler.

Tja, zo'n bedrag was te verwachten als je 16 maanden moet afkopen. Eeuwig zonde voor Twente natuurlijk maar de gok is verkeerd afgelopen.

En iemand enig idee wat er na dit seizoen gebeurd bij Twente wat betreft de trainer? De huidige situatie is toch wel lachwekkend.

3 maart 2014 om 21:53

Ik denk dat als schreuder zn diploma haalt, jansen wat anders gaat doen bij de club.

4 maart 2014 om 03:42

Jansen gaat gewoon weer verder met de jeugd opleiding. Het trainen nu, van het eerste doet hij er een jaartje bij. Veranderd dus niet veel.

Wellicht netjes van Munsterman maar ik zie dit ook een beetje als verkwanseling van geld; Mcclaren heeft immers zelf ontslag genomen.

Ach dit is niet echt verrassend. Het werd destijds al gezegd dat hij een vergoeding mee zou krijgen. En Steve kennende ging dat niet over een paar duizend euro...

Vroeger had je Jaap "een leugentje om bestwil" van Praag.
Tegenwoordig Joop "ik besodemieter u waar u bijstaat" Munsterman.

Een afkoopsom terwijl Mclaren er geen recht op had als hij zelf ontslag genomen zou hebben.....
Nou ja.... heel erg geloofwaardig van die Munsterman, zeker als je zijn geschiedenis bij Wegener kent..

3 maart 2014 om 21:59

Munsterman heeft vorig jaar toch aangegeven dat Mc Claren een ontslagvergoeding mee kreeg? Lekker makkelijk om hem altijd maar zwart te maken.

3 maart 2014 om 22:11

Je snapt de goedkope trucjes van jouw eigen voorzitter niet.

Het is dus ongeloofwaardig dat Mclaren zelf zijn ontslag genomen zou hebben.
In dat geval heeft hij geen recht op ontslagvergoeding.

Maar ome Joop moet alles rooskleuriger in de media brengen dan het in feite was.
Mclaren blij omdat hij niet ontslagen was en Twente blij omdat het o zo'n fasoenlijke club is die miljoenen vergoedingen betaalt aan iemand die daar feitelijk geen recht op zou hebben.

Bij Wegener kunnen ze daarover meepraten.. afkoopsommen en dergelijke...

3 maart 2014 om 22:22

2,5 miljoen is nou niet goedkoop o.o
Zal het ook vreemd vinden als je iets anders dacht van dit geld dan een soort afkoopsom. Bedoel Mcclaren zou toch echt niet weg gaan zonder wat geld te vangen. Nu brengen ze het zo naar buiten wat toch iedereen wel verwachtte. Beetje compleet overbodig het enige wat dit nieuws brengt is de hoeveelheid ^^.

Achja ze moeten toch wat schrijven he.

3 maart 2014 om 22:57

@laurens E

Het bedrag is vele malen minder interessant als het feit dat Twente de buitenwereld probeert voor te liegen over hoe Mcclaren is vertrokken.

Het is een heel verschil of een trainer vrijwillig zelf opstapt, en je als club uit zichzelf zo solidair bent om een afkoopsom mee te geven.

Of dat je een trainer eruit gooit, afspreekt dat hij de volledige afkoopsom (+ meer ?) betaald als hij zelf ontslag neemt en vervolgens aan de buitenwereld aangeeft wat voor een nette club Twente is dat het uit zichzelf een afkoopsom betaald.

Denk je werkelijk dat het mensen uitmaakt of het nou 1, 2 of 2,5 miljoen is ? Het is een stuk interessanter dat we verklaringen van FC Twente niet voor waarheid kunnen aannemen. Niet dat veel mensen dat nog deden, want wie geloofd werkelijk de lezing van Twente inzake Doyen en de trainersconstructie ? Ja, sommige Twente supporters natuurlijk die alles blind overnemen wat de club naar buiten brengt.

3 maart 2014 om 23:50

Jij denkt dat ze zo maar even de boekhouding aan VI hebben getoond
Dat er een paar miljoen is betaald
Het was geen geheim dat Steve een afkoopsom heeft gekregen
Verder weet je ook precies hoe het bij Wegener is gegaan, als ik je reactie mag geloven
En dan je reactie ome Joop, tja dat zegt al genoeg
De media napraten, en dan doen of je zelf de bron bent
Want Munsterman praat nooit over bedragen
Dus ben ik benieuwd of je VI napraat, of dit helemaal zelf hebt ontdekt

4 maart 2014 om 01:54

@adzevado

Zie niet wat er voor gelogen is.
Er was duidelijk gezegd dat Mcclaren zelf ontslag nam en dat Twente het netjes wou afhandelen door hem geld mee te doen. Kortom in andere woorden een afkoopsom of een geschenk voor bewezen diensten.

Dat ze de waarheid niet naar buiten brengen.. Vond dat wel een leuke zin. Ze zeggen niks of de waarheid waar ook in deze zaak. Ze zeiden wat ze deden maar hielden de hoeveelheid weg.

Dat Doyen gebeuren kan ik niet in kijken behalve dat ze een meer vast inkomen willen ? Er is onderzoek naar gedaan en/of wordt gedaan en zo te zien is daar niks mis mee.

Dan voor de trainersconstructie. Die is netjes voor gelegd en alles niemand had er problemen mee tot dat.... precies. Dat mensen over graag het negatieve naar boven brengen zonder er echt iets van af te weten snap ik niet.

Wij nemen niks blind over. Het Doyen gebeuren zetten we onze vraagtekens bij omdat we er niet in kunnen zien. Maar wat gewoon een keiharde feit is, is dat Munsterman Twente fiancieël gezond aan het maken is en dat uitstekend doet dus wacht wel af met conclusies te trekken over het Doyen gebeuren want ze zullen toch echt niet iets tegen de regels doen of iets dat hun slecht uit komt.

Goeie reactie vol met meningen.

4 maart 2014 om 12:48

@adzevedo
De stelligheid waarmee jij en een aantal anderen beweren dat Twente liegt, is net zo goed verwerpelijk.

Het zal niet zijn gegaan dat Steven met een bos rozen bij Joop kwam en aangaf graag weg te willen for sake of Twente en dat Joop hieop reageerde: sympathiek van je: hier krijg je een zak met geld.
Het is ook geen ordinair ontslag geweest zoals vaak in de voetbal voorkomt. Darvoor is de verstandhouding nog te goed.

Kortom, hoe groot is die leugen nu echt.het ligt een stuk genuanceerder dan jij doet voorkomen. Ik denk dat Twente en Steven wil enigszins spinnen in hun eigen belang. Tussen spinnen en liegen bevindt zich een arbitrair gebied.

4 maart 2014 om 21:26

@silaz

Sorry, misschien dat ik niet de juiste woorden gebruik. Twente liegt niet, Twente houd essentiële informatie bewust achter om de beeldvorming te manipuleren.

Twente wilde Mcclaren eruit hebben, maar ordinair ontslag kwam de club niet zo goed uit richting de buitenwereld. Dus hebben ze het mooi op een akkoordje gegooid met Mcclaren, zodat hij zijn centen kreeg en niet op zijn CV hoefde te vermelden dat hij voor de 4x in 5 jaar tijd ontslagen was. En Twente was verlost van de niets presterende Mcclaren en kon naar de buitenwereld verkondigen dat Mcclaren deze keuze heeft gemaakt en niet Twente.

Twente heeft niks gelogen bij het communiceren naar de buitenwereld, want Mcclaren nam inderdaad ontslag en Twente was inderdaad zo keurig een afkoopsom te betalen. Alleen het moraal dat Mcclaren het initiatief nam om weg te gaan en dat Twente helemaal vrijwillig en uit zichzelf een afkoopsom betaalde : daar klopt dus helemaal niks van.

Zo dat zijn toch veel weggegooide euro's.

Mcclaren heeft nooit meer aan het verwachtingspatroon kunnen voldoen. Hij had nooit terug moeten keren. Dan blijf je altijd een legende. Nu blijft het negatieve juist hangen en dicht men het kampioensschap nog meer toe aan de spelersgroep

@ oleguapa
Waar slaat het " ik besodemieter u waar u bij staat "???

Het meeste geld ging natuurlijk na co adriaanse !

3 maart 2014 om 22:14

Wat snap jij niet van een jaarrekening?
Adriaanse jan. 2012; Mcclaren mei 2013;

Edit: naam Mcclaren op de juiste manier gespeld.

3 maart 2014 om 22:29

Ooit gehoord van gebroken boekjaren? In de voetbal wereld worden jaarverslagen vaak over een voetbaljaar gepubliceerd. Een boekjaar heeft 12 maanden, dus van af 1 juni 2012 tot en met 31 mei 2013 bijvoorbeeld.

Het klopt natuurlijk wel dat Adriaanse niet in het zelfde boekjaar valt als Mcclaren

Edit: Laat maar, ik denk dat jij het zelf wel snapt. Sorry! :P

3 maart 2014 om 22:47

Waarom denk je dat ik ook de maanden van het ontslag heb aangegeven en niet alleen het jaar???

Overigens het boekjaar van de sectie betaald voetbal loopt van 1 juli tot en met 30 juni.
Dus bijna goed.

3 maart 2014 om 23:40

26 februari ontslag is wel wat ander dan Mei. Dat is bij lange na niet goed

3 maart 2014 om 23:49

@reservebankje

Shit.
Helemaal goed.
Je hebt volkomen gelijk en ik ga mijn vergissing achteraf in het bericht zelf dus niet corrigeren.

Verandert overigens niets aan het feit dat Adriaanse en Mcclaren in verschillende boekjaren vallen.

3 maart 2014 om 23:59

Ach zat maar even te eikelen. Jij maakte zo´n leuke opmerking, dacht ff terug pakken. Voor de rest klopt het helemaal wat je zegt.

4 maart 2014 om 00:07

Moet kunnen toch?
De soep wordt hier op VZ al veel te vaak heter gegeten dan hij in feite opgediend wordt..

4 maart 2014 om 00:22

Kan het niet zijn dat de onslagkosten worden verdeeld over de periode van originele contractduur? Dan zou het toch kunnen dat er een deel van de ontslagvergoeding van Adriaanse bijzit en een deel van de vergoeding van Mcclaren.
Zou inderdaad ook nog kunnen dat hierbij veel reorganisatie (bezuinigings) kosten zitten van overig personeel. Dan valt het uiteindelijk nog wel mee allemaal.

4 maart 2014 om 02:35

Daar kun je helemaal gelijk aan hebben, want niemand zegt, behalve VI, dat het in 1 keer is betaald. Terwijl er ook gewoon een termijn kan zijn afgesproken. Wat mij eerder logische lijkt. En volgens mij doen wel meer clubs dat, al weet ik dat niet.

4 maart 2014 om 09:43

Termijnbetalingen of niet, kosten moeten nog altijd genomen worden op het moment dat deze, redelijkerwijs, verwacht worden of zich voordoen. Als de winst- en verliesrekening een post "ontslag- en reorganisatievergoeding" zit, zijn dit de kosten die in het betreffende boekjaar gemaakt zijn.
Alleen als het geheel van de post "ontslag- en reorganisatievergoeding" op de balans staat, zou er ook een gedeelte van Adriaanse bij kunnen zitten. Gezien de naam verwacht ik dit echter niet. Dan had er op z'n minst het woord "voorziening" oid voorgestaan.
Conclusie: Indien de post "ontslag- en reorganisatievergoeding", zoals verwacht, op de winst- en verliesrekening staat, kan dit niet de vergoeding voor Adriaanse zijn. En is de 2,5 miljoen kosten gemaakt bij het "ontslag" van Mcclaren en eventuele andere personele wijzigingen gedurende het boekjaar.

De zaken zijn dus weer iets te mooi voorgespiegeld. Hieruit valt op te maken dat Mcclaren heel wat minder vrijwillig ontslag heeft genomen als werd verteld. Wel de volle ontslagvergoeding incasseren maar met Twente het spelletje meespelen dat je zelf bent opgestapt. FC Twente tevreden want ze wilde Mcclaren eruit gooien maar niet te horen krijgen dat ze in anderhalf jaar tijd 2x een trainer hebben ontslagen, Mcclaren tevreden omdat hij zijn afkoopsom krijgt en tegelijk voor de verandering ergens zelf opstapt en niet ontslagen word.

Wat een transparantie

3 maart 2014 om 22:58

Het is ook allemaal zo'n opgelegd pandoer.

Die Mcclaren kan op z'n cv zijn "werkervaring" bijschrijven en hoeft geen gedwongen ontslag te vermelden met referentie aan Jopie Munsterman.
De standaard leugen van een sollicitant.

Munsterman kan in de media lopen orakelen dat Twente zo fatsoenlijk is, op het filantropische af....

3 maart 2014 om 23:08

Wat is er toch met die club aan de hand ? Sinds ze kampioen zijn geworden lijken ze het spoor een beetje bijster. Verkeerde trainers worden aangesteld, trainers worden ontslagen, dure aankopen en vele miskopen gehaald, men gaat een dubieuze deal aan met Doyen en knutselt een trainersconstructie in elkaar voor Schreuder.

En nu komt (wat ik al verwachte) naar buiten dat FC Twente de zaken weer mooier voorstelt dan ze werkelijk zijn door in de media een onjuist beeld te schetsen.

3 maart 2014 om 23:20

Ik denk niet dat de vereniging FC Twente zo in elkaar zit maar het alles te maken heeft met die megalomane Munsterman.
Verdiep je maar eens in de Wegener historie van hem (heb ik ook gedaan en bovendien daarover het nodige uit de doeken gedaan in een VZ topic, tot grote ergenis van een paar Twente fans).
Dan wordt veel duidelijk hoe die vent in elkaar steekt.

3 maart 2014 om 23:21

Twente moest de laatste tijd ook van derden geld lenen want ze hadden flinke tekorten geleden en konden niets meer investeren, vandaar ook die dubieuze deal met Doyen en het feit dat Munsterman zoveel mogelijk probeert te verbergen. Ze dachten te snel te kunnen groeien en hebben vele miljoenen aan miskopen besteed, ondanks dat ze een paar redelijke spelers voor de eredivisie wel goed wisten te verkopen die het in het buitenland allemaal niet hebben gered(de Jong, Janko, Arnautovic, John, Elia. etc.)

3 maart 2014 om 23:45

@ El Fenomeno, dat heeft niets mee te maken. Dat heeft er mee te maken, dat twente met verschillende projecten bezig is. Verbouw terrein FBK stadion (trainingscomplex). Het versnelt aflossen van het stadion, waar ze daarna veel geld op zullen verdienen. Het hoort allemaal bij het traject waar Twente mee bezig is. Hoe sneller dit gaat, des te eerder de laatste fase van de uitbouw kan beginnen. Momenteel zijn er al bedrijven aangeschreven voor de aanbesteding. De verwachting is dat er eind dit jaar duidelijkheid in komt. Over het FBK stadion (trainingscomplex) eind zomer, dit kan ook na de gemeente Haaksbergen gaan, die Twente ook een plan heeft voorgelegt.. Zijn gewoon dingen, om een stabiele basis te leggen. Dat Doyen verhaal is gewoon ter overbrugging. Het is weer journalistiek van de hoogste plank mis laan van bepaalde mensen op TV, die alles weten op afstand en overal een oordeel over hebben.

4 maart 2014 om 00:00

Het zit je schijbaar wel hoog, want je besteed er nogal wat reacties aan om Munsterman neer te sabelen
Wat is er in jou ogen nu mis met de werkwijze van Twente
En waarom zou Twente in jou ogen niet fatsoenlijk zijn
Of heb je persoonlijk iets tegen Munsterman, zo komt het in ieder geval over

4 maart 2014 om 00:03

Die megalomane Munsterman heeft van Twente een club gemaakt waar menigeen jaloers op is, dat blijkt uit veel reacties
Verder moet je wel heel slecht slapen als ik zie dat je jezelf zo druk maakt om de persoon Munsterman

4 maart 2014 om 00:09

Ja beste kerel, voor mijn part blijft die Munsterman tot aan zijn dood toe bij Twente alles bepalen..
Maakt me geen ruk uit. Integendeel, juich ik zelfs toe.

En ja, wat slaap ik slecht met een kwartiertje google-werk naar de Wegener praktijken van ene Joop Munsterman als de goedgelovigheid van Twente fans weer eens fors gaat opspelen.

Bovendien is er iets mis met jouw begrijpend lezen.
"Ik denk niet dat de vereniging FC Twente zo in elkaar zit..."
Mijn quote in bericht #39 als reactie op bericht #37....

4 maart 2014 om 00:23

Wat voor verschrikkelijks heeft Munsterman dan wel niet gedaan bij Wegener
Hij had toch niet voor niets ruzie met Mecom omdat hij niet verder wilde reorganiseren?

4 maart 2014 om 02:10

@adzevedo
Wat hebben ze gedaan nadat ze kampioen werden?
Ze wouden om plaats 1 mee blijven doen in het jaar er op. Halen daarvoor een goede trainer (pruedhomme). Doen er vervolgens wat grote en dure aankopen om mee te kunnen doen. Dit gaat nog 1 jaar goed waar ze het volgende jaar het zelfde doen alleen een trainer halen met een in Nederland redelijk grote naam (adriaanse). Tot nu toe nog niks vreemds gezien?

Co wordt ontslagen omdat hij niet bij de spelers ligt. Te veel wisseling geen vaste opstelling. Dan vallen ze terug op de man die Twente kampioen maakte. Ook vrij logisch ondanks dat de fans niet even blij waren als het bestuur. Er worden nog wat dure aankopen gedaan zoals maar het pakt niet uit.

Dan ziet Twente in dat je niet grote spelers kun blijven halen om boven in mee te doen. Dus nu zijn ze over gestapt naar de jeugd. Om van daar een goede stroom spelers te krijgen.
Na het ontslag van Mcclaren willen ze niet nog eens een trainer er bij halen en het doen met wat ze hebben. Zo komt de trainersconstructie er bij kijken die goedgekeurd is. Schreuder is al een aantal jaar assistent trainer en zal volgend seizoen wel gewoon zijn papieren halen.

Als voor je laatste zin. Ik weet niet wat jij je voorstelt als er gezegd wordt "mcclaren neemt zelf ontslag maar wij geven hem wel een bedrag mee". Want ik denk hier bij nou die krijgt een bedrag als soort van afkoopsom of goede diensten.

Als ik de reacties lees die jij typt krijg ik het gevoel dat jij Twente niet mag.

4 maart 2014 om 14:38

@laurens

In tegendeel, ik heb meer respect en symphatie voor een club als Twente als menig andere club in de Eredivisie. Sympathieke supporters (tenminste het gedeelte wat ik persoonlijk ken) ook, wat mij betreft worden jullie ook gewoon 2de dit jaar.

Maar ik ben wel kritisch op Twente, vooral omdat ze een aantal dingen doen die ik onbegrijpelijk vind. Daarnaast vind ik dat Joop Munsterman dient te stoppen met een beeld schetsen dat Twente moreel een hogere standaard erop na houd, terwijl Twente gewoon net als iedere andere voetbalclub handelt. Ze behoren zeker tot de clubs die zaken netter aanpakken als andere clubs. Maar ook bij Twente is er gewoon vuile was, en dat proberen te ontkennen en het mooier laten lijken dan het is : dat irriteert me een beetje.

Je zegt eigenlijk in je eerste alinea exact waar het misschien fout is gegaan. Twente wilde plotseling jaarlijks om de titel spelen en jaarlijks CL voetbal gaan behalen. Dat is wel wat anders dan outsider die met gezond beleid geleidelijk aan stappen wil maken. Het feit dat dit geen goede keuze is geweest zou zijn komt ook wel terug in Twente doordat het een jaar geleden plotseling op de jeugd begon in te zetten. Zoals sommige Twente supporters hier op VZ ook wel gezegd hebben, het kampioenschap was eerder als men had verwacht gekomen.

Je 2de alinea vind ik eigenlijk ook alles behalve logisch. Iedereen hier op VZ zag aankomen dat Mcclaren voor zijn 2de periode ging falen. Tel daarbij op dat Mcclaren en jeugd niet goed samen gingen, terwijl Co Adriaanse juist met een jong team aan de slag was gegaan. Zelfs Twente supporters waren sceptisch, dat zegt eigenlijk wel genoeg. Iedereen is het er toch mee eens dat dit de zoveelste ongelukkige trainerskeuze op een rij is geweest ? Preud'homme past qua karakter niet bij Twente, Co Adriaanse kwam in aanvaring met de spelers en Mcclaren maakte er sportief een zooitje van.

Wat betreft de trainersconstructie : het is een wassenneus om Janssen nu als stroman te gebruiken om Alfred Schreuder aan het roer te houden. Iedereen weet dat zodra Schreuder diploma heeft hij de hoofdverantwoordelijkheid krijgt. Zet voor de buitenwereld iemand neer met een diploma en laat de assistent de feitelijke trainer zijn. Absoluut een devaluatie van het diploma coach betaald voetbal. Het is een zeer creatieve oplossing die Twente heeft gevonden, maar natuurlijk is het een grijs gebied. Als men de werkelijke itentie uitspreekt zou de constructie afgekeurd worden. Daarom voert men een toneelstuk op.

Wat betreft het ontslag van Mcclaren. Ik bedenk me daarbij dat Twente hem wilt ontslaan. Maar dat het ze voor de buitenwereld het beter uitkomt als Mcclaren zelf ontslag neemt. Tenslotte hebben ze Co Adriaanse ongveer een jaar eerder ook ontslagen. Ze spreken met Steve af dat hij een mooie referentie krijgt en zijn ontslag premie als hij het toneelstukje mee speelt. Zo probeert Twente de buitenwereld te doen geloven dat het initiatief van zijn vertrek bij hemzelf lag, terwijl in werkelijkheid Twente hem er sowieso eruit wilde gooien. Zo kwamen de woorden van een week eerder, dat ze nog alle vertrouwen in Mcclaren hadden niet in diskrediet. Het is gewoon een toneelstukje geweest waarbij Twente Mcclaren eruit heeft gegooid maar de buitenwereld anders wilde doen geloven.

4 maart 2014 om 15:46

Helaas waren de trainerswissels erg ongelukkig inderdaad. Preudhomme vond ik echter wel een gouden greep en nooit eerder (of daarna) heb ik Twente zo goed en frivool zien spelen. Ik vond het dan ook erg jammer dat hij na een jaar al voor een grote zak oliegeld ging.

Daarna ging het inderdaad niet goed. Adriaanse paste sowieso niet bij Twente en uiteraard had Mcclaren nooit teruggehaald moeten worden. Uiteindelijk werd dat gewoon een onhoudbare situatie.
Wat betreft de huidige trainersconstructie moet je Twente niet op aankijken. De bond heeft het immers goedgekeurd. Werd het afgekeurd, dan ging Twente ook op zoek naar een nettere oplossing.

Tuurlijk zie ik als tukker ook dat het niet allemaal even goed is gegaan de afgelopen jaren. Grootste probleem is misschien wel dat we de groei niet aan konden. Het ging allemaal te snel met de groei van het stadion en de ambitie om mee te willen blijven doen bovenin.
Ik ben blij dat er wat dat betreft nu meer rust in de tent is. We hebben vorig jaar flink kunnen aflossen en doen het financieel gewoon prima. We hebben een prachtstation met mogelijkheid tot uitbreiding en een jonge fanatieke spelersgroep die én bovenin mee kan doen, én niet de hele wereld kost. Voor mij is het dit jaar gewoon eindelijk weer eens genieten van het spel van een jong en onbevangen team.

4 maart 2014 om 06:21

Als niet-beurdgenoteerd bedrijf is transparantie een stuk minder van belang. Financieel zijn de zaken gewoon op orde.

Was ook ongelofelijk dat ze deze clown weer terug hadden genomen. Kampioenschap was dankzij de spelers, Ruiz met name. Mcclaren kon zich geeneens verstaanbaar maken en Adriaanse deed het gewoon heel netjes, waar Mcclaren daarna alles verprutste en van plek 2 naar plek 7 zakte. Ook ongelofelijk dat zo´n slechte trainer toch weer clubs kan krijgen op basis van één schamele goede periode bij ik meen Middlesbrough.

3 maart 2014 om 23:43

Mcclaren had niet voor niets de bijnaam "the Wally with the Brolly" (de sukkel met de paraplu).
Kwam in Engeland niet meer aan de bak, vandaar zijn "vlucht" naar Nederland om iets van zijn geschonden reputatie te kunnen herstellen.
Maakte zich toen helemaal belachelijk met een zogenaamd "fake" Nederlands accentje.

En daarom kwam ook - achteraf gezien de leugen - dat hij zelf ontslag had genomen hem heel erg goed van pas en kon hij weer bij Derby County aan de slag.

4 maart 2014 om 04:38

@ El Fenomeno.
Wat is die ene goede periode van Mcclaren? Met Middlesbrough Europees voetbal afdwinging in de PL. Of een jaar later de EL finale halen met Middlesbrough. Of het kampioenschap met Twente? Dat ze hem in Engeland na 16 maanden afbranden omdat het land zich niet kwalificeert voor het EK moeten hun weten. Zo sterk is Engeland helemaal niet.
En welke trainer haalt jaar in jaar uit succes zonder spelers?
Als je het over een clown hebt. Dan is dat verplicht "niet verstopte" paaseieren laten zoeken door Adriaanse een mooi voorbeeld.

4 maart 2014 om 08:15

McClaren pakte in zijn kampioensjaar meer punten dan ene F de boer ooit gehaald heeft …
Na zijn ontslag zakte schreuder nog verder weg en haalde niet eens Europees.

4 maart 2014 om 12:02

Het gaat er niet om dat je veel punten pakt, het gaat er om dat je 1 punt meer pakt dan de nummer 2!

En dat lukt ene F. de Boer al enkele jaren best aardig!

4 maart 2014 om 12:56

@afca
Au, doet even pijn, maar die vind ik dan wel weer aardig ;-)

Toch heeft Steve weldegelijk een groot aandeel in de titel. Het team met alle ego-tjes kan zijn mentale relativering en het mentaal prepareren voor wedstrijden goed gebruiken. Tactisch is Steve dramatisch wat werd gecomponseerd door Perez, Ruiz en snelle vleugels.

4 maart 2014 om 16:17

@afca
Ja dat snap ik, daarom gebruik ik succestrainer de Boer ook, want het geeft wel aan dat Steve geen koekenbakker was. Want zo goed als hij zijn team dat seizoen liet draaien is zelf F de Boer met een veel hogere begroting nooit gelukt. Ook Europees kun je dat zien.

Ten eerste is het logisch dat er een bedrag betaald is. In het voetbal ga je niet gewoon zelf weg.

Ten tweede en tevens ook de belangrijkste. Als zo'n post erop staat betekent niet direct dat al het geld ook daadwerkelijk voor McClaren was zoals in veel media nu gesuggereerd wordt.

4 maart 2014 om 10:07

Eens, al denk ik niet dat de -met alle respect- plaatselijke schoonmaker of administrateur 2,5 miljoen meekreeg omdat zijn contract opgezegd is...

Mensen deze post komt van VI. VI was dat niet het programma, wat ook alles weet over hoe het wel zit en niet zit binnen het trainers gilde? Waar Johan Derksen nog nooit 1 seconde heeft uitgezogdt wat voor man de heer Jansen was bij Hhc? Was dat niet de man, die overal alles van weet, maar uiteindelijk eindigde met 1 tand minder? Die Derksen? Dan doe mij maar de Twenstsche Courant Tubantia, want die horen wel degelijk wat er wel en niet klopt, aangezien Twente van de streek is en niet van de heer Derksen.

Totaal onnodig ontslag. Schreuder deed het nog slechter en zakte verderweg.
Daarnaast kostte het dus miljoenen terwijl ze in de winterstop Ruiz laten lopen voor een kleine miljoen. Waardoor ze de kans op het kampioenschap hebben laten lopen en zelf Europees voetbal weer eens in gevaar komt.

4 maart 2014 om 08:56

Lekker duidelijke post weer Staatsen. Misschien moet je je glazen bol eens aan Munsterman geven. De situatie met Mcclaren was onhoudbaar geworden, dus een logische keuze om in overleg afscheid van elkaar te nemen.
Ik neem aan dat je met Ruiz dit seizoen bedoeld. We hebben Tadic (international), Castaignos (beloften international) en Promes (bijna international) als voorhoede. Daarachter Borven, Mohktar, Eghan en Corona, maar jij wilt nog even een Ruiz daaraan toevoegen voor 1 miljoen in een half jaar. Omdat dit mogelijk extra kansen geeft op een kampioenschap. Blij dat jij geen enkele functie hebt bij FC Twente. Met zulk kort termijn beleid zijn we snel weer failliet...

4 maart 2014 om 10:30

De glazenbol, tja, ik heb het tot ten treuren hier uitgelegd toen PSV Ruiz binnen wilde halen. Dat Ruiz liever naar Twente ging en dat als Twente m haalde ze mee gingen doen voor het kampioenschap en anders Europees voetbal in gevaar kwam, omdat PSV met Ruiz ondanks de achterstand ook weer kans maakte op plek 2. Pijnlijk om het te zien uitkomen, maar voor mij niet verassend dus.
1 M is natuurlijk een koopje voor zo n speler. Kans op (v) Cl is ineens levens groot , Europees een zo goed als zekerheidje. Daarnaast de emotionele waarde en commerciële waarde. Met een beetje zakelijk inzicht en verstand van risico management was dit een no- brainer. Daarnaast kost een ontslag waar je niks mee opschoot blijkbaar 2,5 M en een rosales voor 1 seizoen ook bijna 1 m , om maar wat op te noemen …
Verder geef je in je eigen reactie al aan dat we 1 goede aanvaller te kort komen dit seizoen. Luc, Tadic , promes altijd basis en dan had Twente dus precies nog een plekje voor 1…


"dit bedrag is echter niet in belangrijke mate toe te schrijven aan het vertrek van de voormalige hoofdtrainer, maar betreft ook met name afwaarderingen en voorzieningen voor transacties gedurende de zomertransferwindow", stelt de club."

Ja en voetbalsupporters komen uit een ei dat ze bij Twente met zo een verklaring komen.
Verzin maar wat anders want dit is helemaal niet geloofwaardig.

4 maart 2014 om 12:36

Is toch gewoon duidelijk? Gebeurd bij elke club. Dat er nu een keer 2,5 miljoen word uitgegeven is logisch. Spelers die contracten lieten ontbinden, trainer die weg ging en reorganisatie binnen de club. Tja dat kost geld. Elke club heeft dat, maar schrijven het misschien anders op. Maar dat de Heer Derksen aan zijn lariekoek tafeltje weer gewoon onzin de lucht ingooit is gewoon een feit.

4 maart 2014 om 13:18

Als het zo is was Twente nu beweert, dan zou dat reeds uit de toelichting op de jaarrekening moeten blijken.
Het is juist zo dat een verzamelpost zoals die in de jaarrekening wordt opgenomen, toegelicht wordt in de toelichting.
Laat je dat na, dan open je de weg voor speculaties.
En juist van Munsterman, die op dit gebied een topper is, verwacht je dit niet.

4 maart 2014 om 13:50

VI had natuurlijk ook het aloude wederhoor even kunnen toepassen maar dat zal wel niet goed zijn geweest voor de kijkcijfers.

Afwaarderingen en voorzieningen voor transacties? Dat maakt het en stuk transparanter. Voor de val van de muur was zelfs de gemiddelde Sovjet republiek meer open dan het Twente bestuur nu. In ieder geval goed om te weten dat mijn zuur verdiende belastingcenten weer over de balk zijn gegooid.

4 maart 2014 om 12:49

Ah feyenoord ajax en psv vergooien je belasting centen al jaren. Hoor je mij klagen?2

4 maart 2014 om 13:05

@wondersloff
Losstaand dat het inhoudelijk incorrect is, kun je Twente het belastingssysteem in Nederland niet verwijten, laat staan keuzes van de locale politiek. Dat zou allemaal democratisch tot stand moeten zijn gekomen.

4 maart 2014 om 13:17

Die 2,5 miljoen komen van jouw belastingcenten?
Mocht dat zo zijn wil ik je mijn eeuwige dank betuigen.

4 maart 2014 om 14:46

Graag gedaan, Ik zal even een pb met mijn rekeningnummer sturen waarop je je dank kwijt kan.

4 maart 2014 om 13:24

Sterker nog.
Afwaarderingen en voorzieningen voor transacties kan je naar mijn mening niet in één post opnemen.
Afwaarderingen lopen via de verlies en winstrekening. Voorzieningen ook, maar die zie als afzonderlijke post terugkomen op de balans.

Deze hele verklaring zou reeds uit de toelichting op de jaarrekening moeten blijken.
Nu blijft de vraag hangen van "wie heeft er gelijk?"

Vooralsnog hou ik het op een slordigheidje van Twente.

4 maart 2014 om 13:38

@mrger

Inderdaad, zeker gezien de 2 andere geruchten ook al onzin bleken

4 maart 2014 om 14:59

Waarom is transparantie verplicht?
We zijn immers geen beursgenoteerd bedrijf of overheidsorganisatie waar we verantwoording moeten afleggen tegenover de aandeelhouders of burgers. Daarnaast zijn de financiën prima op orde en brengt Twente nog altijd meer belastingcenten op dan dat het kost.

4 maart 2014 om 15:55

Als je iedereen plat bombardeert met geleuter over maatschappelijke betrokkenheid dan mag je toch wel beginnen met het geven van openheid. Zeker als je belangrijkste financiering met publiek geld is geregeld.

4 maart 2014 om 16:00

Kun je me iets meer vertellen over het publieke geld dat Twente zou krijgen dan?
Of doel je op een hypotheek die duur wordt terugbetaald?
Of een garantstelling wellicht?

4 maart 2014 om 16:27

Duur? Er wordt nauwelijks rente betaald. Kredietverlening is een taak van banken en niet van gemeentes. En zeker niet tegen deze belachelijk lage tarieven.

4 maart 2014 om 16:34

Koekoek, we hebben het hier over Nederland en niet over Real Madrid!

En daarom heeft Twente nu een gigantische lastenverlichting omdat ze vroegtijdig extra hebben afgelost?
Waarom zou Twente uberhaupt versneld aflossen als de rente minimaal is?

Dus waar blijft je argument over het publieke geld?

4 maart 2014 om 18:51

Je wilt toch niet beweren dat de gemeente opeens over privaat geld beschikt. Ga eerst even googlen over wat publiek geld is en wat privaat geld is en kom dan weer terug. Of blijf gewoon weg als het het niet snapt.

4 maart 2014 om 19:13

Jij begint zelf over de financiering met publiek geld. Maar ik zie nog steeds nergens een fatsoenlijk argument.
Quote: "zeker als je belangrijkste financiering met publiek geld is geregeld."

4 maart 2014 om 21:05

@wondersloff: De Gemeente Enschede verdient aan de lening die het aan Twente heeft verstrekt. Twente betaald een toeslag op de rente die de gemeente betaalt voor het geld dat zij hiervoor marktconform heeft geleend bij de BNG.

4 maart 2014 om 21:28

BNG en marktconform? No way. BNG is een instelling die instellingen financiert voor het algemeen nut zoals zorginstellingen, ziekenhuizen en gemeentes. Het is absoluut niet de bedoeling dat voetbalclubs worden gefinancierd. Ook niet via een omweg. Het is niets meer en minder dan misbruik van publieke middelen. Als Twente niet terugbetaald draait de belastingbetaler er voor op en dat is bij een normaal bedrijf niet het geval.

We hebben een update over een bericht van geen waarde.. Of is Twente nu failliet?:wat heeft Verbeek gekost bij Feyenoord of AZ ? Zijn er nergens trainers ontslagen? VI moet uit zoeken wat de oprot premie voor Adriaanse was, en waren Of licht dat gevoelig?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren