Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

AZ slaat Tsjechische aanval af en ontmoet opnieuw Anzhi

Laatste update:

AZ heeft zich voor de achtste finale van de Europa League geplaatst. Nick Viergever werd in Tsjechië de matchwinner en was donderdagavond opnieuw belangrijk tegen Slovan Liberec. De verdediger scoorde de 1-0 en verder dan de gelijkmaker kwam Slovan niet meer. Trainer Dick Advocaat luisterde zijn mijlpaal - hij zat voor de honderdste keer bij Europees duel op de bank - hierdoor op met een gelijkspel die voelt als een overwinning.

/

AZ verloor nog nooit van een Tsjechische vereniging en die trend zette zich dan ook voort. De ploeg uit Noord-Holland trok de zege verdiend over de streep, al was het spel allesbehalve oogstrelend. De roodhemden hadden in de beginfase steevast het balbezit, maar pas na een kwartier werden zij doelgevaarlijk. Etiënne Reijnen trok de bal terug op Aron Johansson, die hard over mikte. Na twintig minuten kwam de thuisploeg op voorsprong: Viergever stuurde een uitstekend aangesneden hoekschop van Nemanja Gudelj in de verre hoek: 1-0. Slovan Liberec beperkte zich tot counteren en kreeg in de eerste helft welgeteld één kans.

Kort na de openingstreffer was Jan Rajnoch dicht bij de 1-1, maar Esteban Alvarado ging met succes gestrekt. AZ bleef dicteren, maar deed het tegelijkertijd rustig aan. Slovan werd niet gevaarlijk en bleef het liefst op de vertrouwde speelhelft. In de tweede helft beet de ploeg van Jaroslav Silhavy, die momenteel zesde staat in de Gambrinus Liga, meer van zich af. Marek Jarolim schoot bijvoorbeeld net naast en een poging van Sergiy Rybalka werd over het doel getikt door Esteban. Slovan sloeg twintig minuten voor tijd toe, in een duel dat steeds grimmiger werd: Evgen Budnik tikte uit een hoekschop van Rybalka de 1-1 binnen.

/

De supporters in het AFAS Stadion kregen het benauwder, want Slovan zette nadrukkelijker druk. AZ kreeg tien minuten voor tijd een goede kans, want Jan Wuytens stuitte met een kopbal op doelman Lukas Hrosso. Een minuut voor tijd kwam AZ nog goed weg, toen Esteban een kopbal van Jozef Sural met een katachtige reflex uit de hoek dook en een handsbal in de zestien niet werd waargenomen. AZ hield hierdoor het hoofd boven water en treft in de volgende ronde Anzhi Makhachkala, dat te sterk was voor Racing Genk. Vorig seizoen won Anzhi over twee duels met 6-0 van AZ.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

AZ krijgt alle makkelijke tegenstanders en nog steeds met alle moeite door. Pfff, dat Anzhi moet ook te kloppen zijn.

27 februari 2014 om 23:03

Ze zijn er toch? Volgens mij gaat het om het resultaat, vergeten ze nog wel is hierzo.

27 februari 2014 om 23:06

Az is tenminste door. Ajax kan nog niet eens van een Oostenrijkse club winnen. Sterker nog ze word 2x helemaal weggespeeld door Red Bull. Az won moeizaam maar ze flikken het toch gewoon weer. En dit Anzhi stelt ook niet veel voor. Dus misschien halen ze de kwart finale wel. Hebben we tenminste nog een beetje Hollandse glory in Europa.

27 februari 2014 om 23:12

Waarom meteen Ajax erbij halen? Verlaag jezejf toch niet zo. Degene op wie je reageert is misschien niet eens voor Ajax. Om gek van te worden. En als ik toch in jouw taal mag spreken: Az kwam goed weg, want SL had een penalty moet krijgen. Nu weer mijn eigen woorden: gelukkig dat de schrids dat niet zag en is Esteban ontzettend belangrijk geweest. Az zijn spel was begrijpelijk, omdat SL moest komen en AZ gewoon kon counteren. Eindpunt is dat ze door zijn en ze zich op de volgende tegenstander kunnen concentreren. Gefeliciteerd Alkmaar!

27 februari 2014 om 23:21

Mooi gezegd!

27 februari 2014 om 23:26

AZ wederom Neerlands trots in Europa, moeilijk te bevatten voor jouw maar Ajax is opnieuw kansoos weggetikt door een clubje uit Oostenrijk.

27 februari 2014 om 23:29

Normaal halen jullie het liefst overal Ajax bij tenzij het tegen zit. Lijkt me een beetje hypocriet. Als hij Ajax erbij wilt betrekken moet hij dat lekker doen!

27 februari 2014 om 23:44

Omdat Ajax en Az in de Europa League zaten? Wees eens een goeie verliezer in plaats van gelijk beginnen dat ik mezelf verlaag. Je kent me niet eens. Heb het over de Europa League. Az is door , Ajax niet. Deal er aub mee en ga niet vol in de defensie als Ajax 2x per jaar niet word opgehemeld.

28 februari 2014 om 00:16

Hahaha ben een goede verliezer hoor. Wordt alleen moe van dat gezeik over andere clubs dit, andere clubs dat. Altijd maar prestaties erbij halen of wijzen naar andere clubs. Gelijk heb je wel, alleen is het nergens voor nodig, vind ik. Levert nutteloze discussies op net als deze. En voor mij maakt het niet uit of Ajax opgehemeld wordt of niet. Niet zomaar dingen zeggen he, je kent me niet eens eens.

28 februari 2014 om 00:19

Hypocriet ben ik zeker niet, omdat ik me nooit betrek bij die onnozele en hersenloze discussies van mijn club is beter dan die van jouw of mijn club heeft meer bereikt en blablabla. Gaat nergens om tegenwoordig. Belangrijkste is dat AZ door is en Ajax zich goed in de spiegel moet bekijken van hoe nu verder.

28 februari 2014 om 00:23

Je gedrag op VZ kennen we wel en daar gaat het om.. Precies zoals er gezegd wordt.. Wanneer er in positieve zin vergeleken kan worden is het vaak Ajax dat als voorbeeld wordt genomen. Nu zit het tegen en zijn jullie weer de zondebok dus niet zo zeuren. Als we elkaar niet kennen waar maak je je dan druk om?

28 februari 2014 om 00:34

Mijn gedrag? Wat is er mis met mijn gedrag? Vertel jij me dat eens.
En ik zeur niet, heb maar één reactie geplaatst van waarom altijd wijzen, maar in zijn tegenreactie heeft hij wel een punt. En ik maak me nergens druk om hoor.
Ik weet niet waar je dat uithaalt. OT: Anzhi is een mooie ploeg om wraak te nemen. Het wordt een drukke schema voor AZ, maar laten we hopen dat ze dan juist op de EL dagen in topvorm verkeren.

28 februari 2014 om 07:41

Je kan het gewoon niet hebben dat mensen het even anders zien dan jij. We mogen AZ juist wel de kredits geven dat ze wél doorgaan. En dan mag er ook vergeleken worden met Ajax.

28 februari 2014 om 08:42

Valt niet te ontkennen dat AZ door is en Ajax van een Oostenrijkse club heeft verloren. Maar ik sta er ook niet van te kijken als die Oostenrijkse club het is heel ver gaat schoppen dit toernooi. Misschien zelfs de finale, al is Basel Europees ook niet de makkelijkste tegenstander gebleken!

En AZ kan nog niet eens winnen van een club die niet een van een Oostenrijkse club kan winnen als we het zo moeten bekijken :O

28 februari 2014 om 09:56

Niet meer op reageren joh! Iedereen lijkt vergeten dat Feyenoord, Utrecht en Vitesse het Nederlandse voetbal pas echt voor lul hebben gezet!

27 februari 2014 om 23:07

Ik geloof dat ajax prima aangetoond heeft dat er voor nederlandse ploegen geen makkelijke europe tegenstanders meer zijn. Blij zijn dat ze door zijn en hopen op een goede dag tegen anzhi

27 februari 2014 om 23:09

Prima resultaat, geen andere club in Nederland kan zeggen dat het zo ver is gekomen dit seizoen. Alle lof voor AZ, ook al verdient het niet de schoonheidsprijs.

28 februari 2014 om 00:08

Precies, Ajax had de woorden, AZ deed de daden.

28 februari 2014 om 00:35

Over twee wedstrijden gezien is AZ dik verdiend langs Liberec. Dat had alleen een sterke fase in de tweede helft in Alkmaar en dan nog uit dode spelmomenten en met toevalsvoetbal.

28 februari 2014 om 06:43

Zoals welke woorden? Over daden gesproken. In de CL prima resultaten behaald hoor.

28 februari 2014 om 08:13

Ze zijn derde in de pule geworden. Dat zijn geen prima resultaten.

28 februari 2014 om 08:57

@pierke_afca , Ajax zou wel even voor de EL halve finale gaan, er waren grote verwachtingen, en meteen in de 1/8e finale's verliezen ze alweer. Met 6-1 ook nog wel. AZ had geen verwachtingen voor de EL en Advocaat wou eerst SL maar eens verslaan. En dat deden ze tenminste.

28 februari 2014 om 09:58

Zullen we anders direct beginnen over de andere Nederlandse clubs en door wie zij zijn uitgeschakeld. Ajax heeft prima resultaten geboekt in een lastige poule in de cl, echter zijn ze in de el gewoon overklast door een zeer goed red Bull. Maar wat een onzin dat Ajax geen prima resultaten heeft neergezet dit jaar.

Ot: zeer goed gedaan Az gefeliciteerd! Anzhi moet een te nemen horde zijn, is niet meer de ploeg van een jaar terug. Ben erg benieuwd en hoop dat Az de Nederlandse eer in Europa hoog kan houden.

28 februari 2014 om 12:09

@bvb / SC H

"ajax zou wel even voor de EL halve finale gaan"

Ik ben absoluut geen Ajax fan, maar wat je daar zegt is door niemand van Ajax gezegd. Er is gezegd dat ze graag de Europa League we zouden willen winnen. Dat is heel wat anders dan wat jij in je reactie stelt. Nergens is gezegd dat ze dat wel even zouden doen.

@robkrekel

En als je heel objectief bent (niet alleen jij, maar iedereen hier), dan heeft Ajax het in de CL toch best goed gedaan. Vergeet niet dat de tijden van '95 al lang over zijn (voor het geval je onder een steen heb geleefd de afgelopen jaren). Als je dan ziet wat voor resultaat Ajax de laatste wedstrijden heeft behaald in de CL, dan is dat best knap.

Daarnaast hebben Vitesse, Utrecht en Feyenoord het ook niet echt best gedaan, maar daar hoor je niemand over. Uiteindelijk heeft Ajax het dan nog via de CL, nog tot de 1/8 finale gehaald in de Europa League. Hoever kwamen Vitesse, Utrecht, Feyenoord en PSV ook al weer? Precies. Dus voor je de clubs gaat af zitten zeiken die nog europees spelen (of hebben gespeeld in het geval van Ajax), kijk eerst eens naar de clubs die het niet eens gehaald hebben.

Voor de rest ben ik erg voorzichtig over de kansen van AZ tegen Ahnzi. Leuk dat daar veel kwaliteit weg is, ten op zichte van de vorige keer, maar ook zij zijn niet voor niets zover gekomen. En nu de tegenstander onderschatten is gewoon niet slim. Zo zou de Oostenrijkse competitie, en dus ook Rsb, niets voorstellen. We weten hoe dat gelopen is. Dat is trouwens geen sneer naar Ajax, RSB was domweg gewoon beter.

28 februari 2014 om 15:36

En als je heel objectief bent (niet alleen jij, maar iedereen hier), dan heeft Ajax het in de Cl toch best goed gedaan

2x verloren
2x gelijk
2x gewonnen
Best goed gedaan? Vind alleen de thuiswedstrijd tegen Barca echt heel goed, verliezen van Celtic is gewoon heel slecht, 2x gelijkspelen tegen het slechtste Milan ooit noem ik ook niet best goed, maar is gewoon matig. Ergo 1 wedstrijd heel goed, 1 wedstrijd heel slecht, 2 wedstrijden naar verwachting en 2 wedstrijden matig.
Kan dat met de beste wil van de wereld niet best goed gedaan noemen.

1 maart 2014 om 00:37

@wandering

Met deze reactie geef je precies aan dat je mijn reactie van geen kant hebt begrepen. Geeft niet, dat doet namenlijk 95% niet door hun blindheid.

27 februari 2014 om 23:10

Makkelijk of niet (wat trouwens jouw mening is), ze halen de volgende ronde wel en daarmee punten voor Nederland. Ik heb wel respect voor de prestaties van AZ in Europa de laatste jaren, chapeau!

27 februari 2014 om 23:13

AZ heeft de afgelopen jaren goede resultaten gehaald en was daarom groepshoofd. In de groepsfase eerste geworden dacht ik dus ook daarom een makkelijke tegenstander in de volgende ronde. Met andere woorden op eigen kracht.

27 februari 2014 om 23:16

AZ is de 7de plaats van Nederland. Elke ronde dat ze verder komen is gewoon een topprestatie. Vitesse, feyenoord en utrecht halen de groepsfase geen eens. Dat is dramatisch!

28 februari 2014 om 00:09

Slovan won bij udinese en twee keer gelijk tegen Sevilla gespeeld, gewoon een knappe prestatie van AZ!

De kwartfinale ligt zeker binnen de mogelijkheden hoor

27 februari 2014 om 23:03

Hebben ze die niet zojuist gehaald?

27 februari 2014 om 23:04

Nee, ze gaan nu naar de achtste finale. Staat letterlijk in de eerste zin van het artikel...

27 februari 2014 om 23:05

Nog niet. Dan moeten ze ook van Anzhi winnen.

27 februari 2014 om 23:05

Nee, er waren nog 32 clubs. Na deze speelronde nog 16, dus hierna is de 1/8 finale.

27 februari 2014 om 23:06

Sorry, vergissing ik onthoud niet iedere zin als ik een artikel lees.

27 februari 2014 om 23:07

Eh nee, dat staat in de eerste regel: achtste finale, dus geen kwartfinale. 1/8e is ook niet hetzelfde als 1/4e.

27 februari 2014 om 23:08

Nee dit waren de laatste 32. Nu moeten ze tegen Anzhi voor de laatste 16, en daarna is de kwartfinale, halve finale, finale.

27 februari 2014 om 23:14

Dan vraag ik me toch af wat je leest, Flo? Als je je dat afvraagt zou ik er toch van uitgaan dat je je antwoord meteen uit de eerste zin haalt. Volgende keer niet alleen lezen, maar ook begrijpend lezen!

Zouden ze ook nog kunnen winnen, Ahnzi is niets dit jaar.

27 februari 2014 om 23:07

Daar tegenover staat dat AZ nou ook niet bijster sterk oogt op het moment.

Met veel mazzeltjes toch door, want jeetje wat werden er veel counters slecht uitgespeeld

28 februari 2014 om 00:36

Azwas over twee wedstrijden duidelijk de sterkere ploeg. Counters in de tweede helft waren inderdaad niet best...

Op het laatst erg veel geluk gehad. Es kijken hoe ze verder gaan.

Btw de verslaggever was dramatisch

27 februari 2014 om 23:10

ik vond de scheids hinderlijker, maar ook Sierd deed zijn best idd.

Nou AZ heeft het weer volledig aan zichzelf te wijten. Waarom maken ze het nou weer zo spannend? Het is dat we vanavond uit een corner scoren, verder geen enkele fatsoenlijke kans gecreã«erd. Aankomend weekend flink wat wisselen. Beerens, Gudmondsson en Elm weg. Wat een slappe hap vanavond. Het stadion half leeg? Gek he, met dit spel.. man wat heb ik me zitten storen vanavond. Om maar even positief te eindigen, AZ het enige lichtpuntje in de duisternis dit jaar wat betreft het Nederlands voetbal in Europa.

Kom op AZ, Anzhi pakken, tijd voor revanche!

27 februari 2014 om 23:17

Gefeliciteerd met het behalen van de volgende ronde! Ik denk dat Az met die overwinning in de gedachten toch voorzichtig begon. SL moest komen en was op zoek naar dat doelpunt, maar AZ was niet bij machte om hun spel te spelen en het SL echt lastig te maken. Het zag er af en toe heel slordig uit, maar het belangrijkste is dat AZ door is.

Toch nog een klein beetje nederlands voetbal in europa! Hopelijk kunnen ze in de volgende ronde weer voor een verassing zorgen om de val van ons landje op de coefficientenlijst nog enigszins te beperken!

28 februari 2014 om 00:54

Als AZ wint van Anzhi en ik verwacht dat BVB nu gwn Zenit verslaat zit Rusland zonder clubs zouden we toch wat dichter zelfs bij de russen kunnen komen! Tip kijk op wikipedia staat bijgewerkte lijst van vanavond al!

28 februari 2014 om 01:11

Wat dacht je van de Oekrainers. In 1 avond hebben we die ook allemaal geloosd. Odessa-Lyon
Shaktar-Plzen
Kiev-Valencia
Dnjepr-Tottenham

Dat Anzhi toentertijd was wel een stuk sterker dan het huidige Anzhi. Maar goed, het voetbal van dit AZ stelt natuurlijk ook niet veel voor, al verdient het de credits voor meest succesvolle Europese ploeg in Nederland dit jaar.

27 februari 2014 om 23:10

Uh?

Gelijkspel is een onzijdig woord, dus het moet zijn:
'... met een gelijkspel dat voelt als een overwinning.' In plaats van die.

27 februari 2014 om 23:07

www.mierenneuker.nl

27 februari 2014 om 23:23

.com*

Gaat Oekraïne Nederland nog steeds voorbij? Ze liggen er gwn allevier uit! Te mooi dat AZ hier Nederland in leven houdt, ondanks dat ze het onnodig zo moeilijk krijgen tegen deze tegenstander.

Zo, daar hadden ze nog een partijtje mazzel bij AZ dat de scheids die handbal niet zag zeg! Anzhi het volgende obstakel. Ook dat moet gewoon te doen zijn. AZ treft het in ieder geval wel met de lotingen dit Europese seizoen! Hopen dat AZ nog ver komt.

27 februari 2014 om 23:18

Net hoe je het bekijkt. Die EL heeft in de competitie al een berg punten gekost en uiteindelijk win je het toernooi toch niet. Kun je misschien beter meteen sneuvelen in Napels of Porto. Aan de andere kant goed voor de uitstraling, aantrekkingskracht en bankrekening van AZ.

28 februari 2014 om 08:23

Ja, zodat je in de competitie weer je best kan doen en blij bent als je Europees voetbal haalt. Nee, gewoon proberen zo ver mogelijk te komen!

28 februari 2014 om 01:14

Dat komt omdat AZ door goede prestaties in Europa altijd bij de top 10 hoort tijdens de lotingen.

Kwamen ze nog goed weg met die handsbal! Mooi dat AZ iig door is! Anzhi heeft een jasje uitgedaan vergeleken met vorige keer, dus er zijn kansen. Doe het voor Nederland!

wel een kleine voordeel en dat is dat alle clubs uit ukraine zijn uitgeschakeld en belgie en turkije ook dus kunnen ze het ff uitstellen om ons in te halen op de uefa stand!

Toch leuk om te zien dat je met " matige" middelen toch gewoon ver in de europa league kan komen. Nu heeft AZ wat mazzel met de loting gehad maar dat mag de pret niet drukken. Anzhi lijkt me zeker te kloppen in deze vorm.

Ternauwernood, maar genoeg om door te gaan. Knap van AZ om als enige Nederlandse club nog actief te zijn in Europa. Gun het Advocaat wel.

Bedankt AZ!
Dat het vorig seizoen 6-0 werd over 2 wedstrijden wil niks zeggen, bij beide clubs is nogal wat veranderd.
Anzhi doet bijna elke goede speler weg, omdat Suleyman Kerimov de geldkraan dichtdraait.
AZ is van trainer gewisseld en natuurlijk ook wijzigingen in het elftal.

Ik hoop en denk dat AZ de kwartfinale gaat bereiken, ik verwacht een 3-1 totale score.

Hoorde ik het goed dat er minder dan 8500 supporters in het stadion zaten? Dat is namelijk wel heel triest. AZ gefeliciteerd, nu de volgende ronde tegen Ahnzi winnen...

27 februari 2014 om 23:10

Volgens mij zei Sierd de Vos dat er meer dan 10.000 waren.

27 februari 2014 om 23:35

10.166
Volgens de telling van AZ

27 februari 2014 om 23:20

Utrecht heeft geen eens 8500 supporters tegen Ajax. Slovan Liberec is totaal niet aantrekkelijk evenals Anzhi

28 februari 2014 om 10:12

Jasper,

Is dit een soort tegen-aanval dat je eigenlijk schaamt voor je mede AZ supporters dat er inderdaad maar weinig supporters kwamen gister avond?

Ik weet niet waar jij je feiten vandaan haalt, maar wat je hier type'd slaat helemaal nergens op, lachwekkend zelf, of zit je de 1-1 nog steeds dwars? Dat kan natuurlijk. Maar ik zal je even vertellen hoe het zit. Als de toppers komen ( dus niet Az), dan zit het stadion vol, of voor een 3/4de vol. Of als Utrecht in nood zit ( zoals nu), zit het stadion ook weer voller dan normaal. Echter vind ik je tweede zin apart. Het hoeft niet aantrekkelijk te zijn, maar je hoort er zitten om je club te supporten, Zoals bij Utrecht, als wij Europees spelen zit het stadion wel vol ( op enkele plaatsen na, maar dat hou je altijd).

1 maart 2014 om 00:49

@kevinst

Dus hoeveel supporters waren er bij Utrecht - Ajax? ( om het inhoudelijk te houden op zijn reactie)

28 februari 2014 om 01:16

Maar het is geen vernedering geworden in tegenstelling tot jouw club.. tjonge jonge als de ajacieden nog zeuren dat de kleinere broer WEL zijn werk doet dan zijn we toch ver heen

28 februari 2014 om 19:35

ik vindt dat red bul salzburg terecht door is gegaan maar eerlijk gezegd was het toch een penalty

Super voor Az! Anzhi moet te pakken zijn, staan laatste in de Russische competitie en hebben nog 0 x gewonnen.

az heeft wel een kans tegen anzhi
anzhi is hun goede spelers kwijt geraakt maar hebben nu ook wel weer een paar goede spelers gehaald.
aliyev vind ik echt goed, daar moeten ze voor uit kijken

27 februari 2014 om 23:11

Haha je denkt dat dit AZ een kans maakt om de kwartfinale te halen

jeej net door tegen de nummer 7 van tsjechië..

27 februari 2014 om 23:12

Nummer 6

27 februari 2014 om 23:37

Wat een afgunst!
AZ is toevallig wel degene die er nog staat!
En die nummer 7 van Tsjechie staat nog altijd wel hoger op de Europese ranking dan bijv Feyenoord.

28 februari 2014 om 01:18

Jeeeej Slovan wint van Udinese,freiburg,estoril(kijk naar afgelopen weekend) en verliest niet van Sevilla! Red Bull heeft een makkelijker traject afgelegd ahahahahaa

Lekkere redding hoor van Esteban !
Volgende ronde Anzhi, het hele team waar AZ vorig seizoen tegen speelde is weg en nu is het niet veel meer zeker een kans voor AZ.

Anzhi moet te doen zijn voor AZ. Hun selectie is natuurlijk niet al te best, maar aan de andere kant moet men Anzhi ook niet onderschatten, want ze hebben zich prima versterkt met o.a. Oleksandr Aliev, die in een goede vorm een uitstekende spelmaker is en verder hebben ze nog Smolov, Bukharov en als de reglementen het toestaan doen ook Bystrov en Bilyaletdinov mee. Geen verkeerde namen lijkt me.

27 februari 2014 om 23:56

Geen idee ken alleen Bystrov van Fifa..

28 februari 2014 om 00:16

Bystrov is een snelle buitenspeler met een goede variatie in zijn spel en heeft een goede speloverzicht. Het is iemand die het 90 minuten vol kan houden. Ook voor Yeschenko moet AZ voor oppassen, want hij is een type back die ook 90 minuten op blijft komen.

Topprestatie van AZ door met 7 man van Liberec te winnen. Reijnen, Elm, Gudmundsson en Beerens hebben zoals altijd weer niets goed gedaan, wat een onthutsende kneuzen. Als die zuivere strafschop in blessuretijd gewoon gegeven wordt dan ben je klaar.

Nu weer een kansloos oord, het zit AZ ook nooit mee wat lotingen betreft. Sportief gezien natuurlijk prima maar Moskou is gewoon te ver en te duur voor de meesten. Ik had liever Juventus, Porto of Napoli gehad, mooi tripje en eervol ten onder.

Voor Dick wel een mooie gelegenheid om in 'zijn' Rusland te laten zien dat hij het trucje nog niet is verleerd. Maar om kans te maken zal toch echt de complete voorhoede vervangen moeten worden, wat een armoede.

27 februari 2014 om 23:31

Ik ben het bijna volledig met je eens. Maar wat betreft Reijnen moet ik je toch echt even corrigeren. Er is altijd veel kritiek op deze jongen. Ik zie ook best dat het geen topverdediger is en dat hij af en toe als een idioot staat te verdedigen, maar vanavond viel dat reuze mee. Bovendien doet hij het in de afgelopen 5 wedstrijden naar behoren. Als je Mattias Johansson zag stuntelen tegen ajax afgelopen zondag, snap ik goed dat Advocaat hem boven Mattias verkiest. We hebben simpelweg niet beter, iets om je vraagtekens bij te zetten als AZ zijnde. Je frustratie wat betreft de overige drie die je noemt is volledig terecht. Kappen nu met het steevast opstellen van deze gasten. Maarja, hoelang roepen 'wij' al niet dat spelers als Joris van Overeem, Tom Haye en Fernando Lewis meer speeltijd moeten krijgen. Ik ben bang dat dit onder Advocaat niet gaat gebeuren. Tijd voor een type als van Basten bij AZ. Ik zou er niet rouwig om zijn als Dickie na dit seizoen vertrekt,

27 februari 2014 om 23:42

Inderdaad, Reijnen heeft voornamelijk zijn naam (en terecht) tegen. Maar de laatste wedstrijden speelt hij niet eens zo slecht.
Mattias was heel slecht tegen Ajax, maar toch zie ik voor hem een toekomst bij AZ. Een trainerswissel zou misschien wel goed zijn.

28 februari 2014 om 00:12

@david Loggie

Ben hete helemaal met je eens. En dan te bedenken dat Elm hier nog een 7 wordt gegeven door de bezoekers en Beerens een 6.6... dat zegt mij al genoeg over het voetbal verstand van de stemmers hierzo...

28 februari 2014 om 02:24

heb jij ook nog een andere naam voor falende AZ-spelers behalve kneuzen? of is kneuzen een historische benaming daarvoor??

28 februari 2014 om 09:20

Kneuzen is een 'nette' benaming. Wat ik tijdens de wedstrijd van ze vind zal ik hier maar niet plaatsen.

AZ heeft geluk gehad met de scheidsrechter vorige week en vandaag (hands), maar de wedstrijd op zich was wel interessanter en aantrekkelijker dan de uit wedstrijd. Anzhi gaat moeilijk worden. Ik verwacht dat ze er, ondanks de leegloop, eruit vliegen tegen Anzhi.

28 februari 2014 om 00:47

vorige week? verklaar je nader

28 februari 2014 om 01:12

Die handsbal van Wuytens, waar hij net deed dat die in zijn gezicht schoot.

2 maart 2014 om 00:57

Kan zijn, maar gezien het veldspel is AZ dikverdiend door. ben benieuwd tegen Anzhi, eerst thuis, dat is een nadeel

volgens mij hebben wij Nederlandse clubs een patent op laconieke overwinningen, wat een kwaliteitsverschil zat er tussen slovan en AZ, na de 1-1 zette AZ even aan en waren ze meteen dreigender dan Slovan, ze hebben puur het nonchalante van het nederlands voetbal om het hier spannend te maken, want Slovan was voor de 1-1 niet beter vind ik, nu mogen ze naar Anzhi en zal het beter moeten maar kan AZ zeker de kwartfinale halen, daarna moeten ze maar hopen op een makkelijke tegenstander, zie ze zeker ver komen en Sierd had wel gelijk, gelukkig hebben we in Nederland AZ, de puntenpakker in Europa.

Mooi dat AZ wel door is. Ze hebben echt wel wat geluk gehad doordat in beide wedstrijden een zuivere handsbal penalty niet is gezien. Tegen Anzhi hebben ze naar mijn mening wel een aardige kans om door te stromen.

Gelukkig is AZ door! Alle puntjes helpen op dit moment. Jammer dat Ajax de pech had dat ze tegen dit geweldige Salzsburg werden geloot.. maar voor de rest moeten alle andere clubs zich echt diep schamen dat AZ alleen de eer moet hoog houden in Europa.

Mooi dat ze door zijn! Maar het ging wel moeizaam. Denk dat ze er de volgende ronde er ook uit liggen.

Ik vind dit wel dramatische van az als zij tegen red bull stonden werden ze ook weggespeeld

27 februari 2014 om 23:59

Stonden we niet en we zijn door, dramatisch of niet.

28 februari 2014 om 00:09

Maar dat stonden we niet...

28 februari 2014 om 01:28

Jezus karel. Ga je frustratie alstublieft ergens anders uiten. Wat een onzin! Red bull geeft je vleugels toch? Niks van gezien bij jouw cluppie vandaag en vorige week. Gewoon kansloos ten onder. Met je kul argument.

Er wordt hier veel gepraat over die handsbal, maar die speler van Liberec had in de 44(?) minuut gewoon een rode kaart moeten krijgen in plaats van een gele. Met beide benen gestrekt erin op Gudmundsson, mafkees.

Dick weet wel hoe je europees moet spelen, daar waar Frankie elke keer weer in zijn hemd gezet wordt.

Toch nog een paar puntjes voor Pays Bas.

dick is baas.

kwartfinale europa league is het hoogst haalbare voor een nederlandse club, want dan krijg je een tottenham op bezoek. hopelijk kan az zo ver komen door anzhi uit te schakelen

Gefeliciteerd AZ! Mooi gedaan. Ik heb genoten van de strijdlust.

Dit salzburg is gwn vele malen beter dan ajax dus schei toch uit met

Anzhi had AZ volgens mij nog afgeslacht in de tijd van die rijke piet met Eto o,boussoufa,zhirkov,hiddink en Diarra(ex-Real/Chelsea/Arsenal). Als die spelers van AZ even dat videobandje terugkijken, moeten ze dat ploegje even 2 keer met 3-0 naar huis sturen. Laat ze voelen wat wraak is AZ en ga niet falen als een bepaalde club ergens in de Alpen vandaag deed

28 februari 2014 om 01:20

Ik zou niet al te optimistisch zijn, want ik heb inmiddels de samenvatting gezien en Anzhi speelde met dit beperkte team erg goed tegen een, toch wel, Belgische subtopper. Smolov strooide met geweldige passes en Aliev was de gevaarlijke man. Ze spelen een stuk compacter als in de tijd met Eto'o, dus het wordt nog erg lastig voor AZ.

28 februari 2014 om 15:03

Anzhi is zeer maar dan ook zeer beperkt elftal in Nederland zullen ze ook voor degradatie voetballen. Een team die niet kan scoren, geen enkele keer kan winnen. Makkelijke overwinning voor AZ zowel thuis als uit.
Over enkele jaren amateurs.

28 februari 2014 om 18:09

Onzin, Anzhi zou met deze selectie tussen rechter- en linkerrijtje gaan spelen. Ze zijn nog altijd beter dan, pak hem beet, Utrecht, Ado, Roda of Nec. Bovendien had Anzhi toen een heel ander selectie en hebben ze zich nu versterkt met goede spelers zoals Aliyev, Smolov, Bukharov en Bystrov. Ik zou dus niet zo hard van stapel lopen, want AZ laat ook niet echt zien dat ze iets voorstellen.

En oh ja, toch knap dat een 'amateurploeg' ,die in de competitie niet win, even een Belgische subtopper opzij zetten, hé? Ik denk dat AZ ongeveer gelijkwaardig is aan Genk.

Anzhi stelt niks meer voor, die kunnen ze echt wel hebben!

28 februari 2014 om 01:20

En toch hebben ze een Belgische subtopper uitgeschakeld.

Knappe prestatie van az, echt keurig gedaan! Hopelijk kunnen ze tegen anzhi wat bolwerken, dan zouden ze de kwartfinale halen wat echt een goede prestatie zou zijn! Petje af, tenminste nog een Nederlandse club om te supporteren in Europa!

"makkelijke" tegenstander, al dan niet een strafschop tegen onthouden... het zal allemaal wel, maar ik dank AZ om als enige Nederlandse club op het tweede podium een resultaat neer te zetten.

De rest van de teams, waaronder mijn eigen club in EL moet zich doodschamen.

"makkelijke" tegenstander, al dan niet een strafschop tegen onthouden... het zal allemaal wel, maar ik dank AZ om als enige Nederlandse club op het tweede podium een resultaat neer te zetten.

De rest van de teams, waaronder mijn eigen club in EL moet zich doodschamen.

Ten eerste AZ proficiat, dat jullie door zijn, ten tweede mensen die ajax afkraken, doe maar wat jullie niet laten kunnen, echt zielig.
Ajacieden, we moeten eigenlijk niet reageren hierop, ze zullen het ook lastig gaan krijgen tegen Anzi, want dat is een ander kaliber dan een tjechische club.

Proficiat Az.

En die Coëfficiënten-lijst, hoezo maken sommige er geen zorgen om?
Volgend jaar hebben we de zelfde tickets als dit jaar, het jaar daarop misschien ook.. Maar er tellen 5 jaren dus de goede jaren van NL worden langzaam weggestreept en dan worden deze 2 bijster slechte jaren meegerekend.. Ik ben bang dat we (als het niet heel snel beter gaat) plaatsen in gaan leveren.. Helaas!

Het wordt hopen dat de Nr.2 van NL volgend jaar de CL kan bereiken en in de EL de meeste ploegen ook het hoofdtoernooi kan halen. En daarbij zou een gunstige CL-Loting met kans op een volgende ronde ook niet misstaan voor die 1 (of 2) CL clubs.. Dat is namelijk een hoop punten waard.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren