Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ik denk dat ik ook iets te duur ben om op de bank te zitten'

Laatste update:
/

Kees Kwakman solliciteert opzichtig naar een vertrek bij NAC Breda. De verdediger is sinds de winterstop veroordeeld tot de bank en daar kan hij moeilijk mee leven. In gesprek met Omroep Brabant neemt hij dan ook geen blad voor de mond.

Het is zo klaar als een klontje dat de dertigjarige stopper ondanks een contract tot medio 2015 weg wil uit Breda. Hij doet dan ook geen moeite om zijn wens te verbloemen. "Ik ben geen speler om op de bank te zitten", vertelt hij. "Ik denk ook dat ik iets te duur ben voor NAC om op de bank te zitten. Ik hou me nu vrij rustig. Dat doe ik al vrij knap. Dat gaat ook nog wel even lukken."

Onlangs sprak de ex-speler van FC Volendam, RBC Roosendaal en FC Groningen al met technisch directeur Graeme Rutjes, maar over de uitkomst van dat gesprek wil Kwakman geen verdere mededelingen doen. "Het is niet netjes om dat naar buiten te brengen", vindt hij. Overigens is het ook onzeker of Jordy Buijs bij NAC blijft. Zijn contract loopt af en de defensieve middenvelder heeft meerdere opties. "Ik wil wachten wat NAC te bieden heeft en daar sta ik open voor."

Kees Kwakman verdient een basisplaats

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je verdient vergeleken met je zeer beperkte kwaliteiten een top-salaris en dan nog zeur je, schandalig en misplaatste arrogantie voor een speler die er eigenlijk niet zo veel van kan in mijn ogen.

Meteen bij het oud vuil neerzetten zo'n gozer

27 februari 2014 om 16:50

Tja, dat heeft nu puur met een mening te maken. Ik vind Kwakman een aardige speler die zeker in de basis hoort te staan bij Nac. Dan mag je best aangeven dat je baalt van de situatie.

27 februari 2014 om 17:18

Hou toch op, Kwakman is echt de meest belabberde verdediger in de eredivisie. Dat hij uberhaupt niet bij Telstar speelt is voor hem persoonlijk al een zegen.

27 februari 2014 om 17:28

@AZAlkmaar2 Dat klopt absoluut niet. Kwakman is in de lucht samen met Botteghin en Bengtsson de meest kopsterke centrale verdediger van de Eredivisie. Hij zou het zeker beter doen dan Buijs, wat niet eens een verdediger is...

27 februari 2014 om 18:36

Eerst Lurling, toen Sarpong, en nu Kwakman! Ik denk toch dat de managerskwaliteiten van Gudelj minder zijn dan veel mensen denken. Iemand op de bank zetten is niet zo moeilijk, maar dat op een manier communiceren zodat de gedegradeerde speler er weer alles aan doet om zich terug te knokken is veel moeilijker!

27 februari 2014 om 16:51

Vooral het: 'ik hou me nu rustig. Dat doe ik al vrij knap' is te treurig voor woorden. Dat Lurling zich zo gedroeg keur ik ook niet goed. Maar daarvan kan nog gezegd worden dat hij als clubman een veel chiquere behandeling had verdiend. Maar Kees Kwakman toch zeker niet. Dat ie blij is dat ie bij een club als NAC zijn dik belegde boterham mag verdienen. Gewoon werken en niet naar een paar wedstrijdjes bank gaan lopen janken!

27 februari 2014 om 17:04

Ik zou eerlijk gezegd ook wel kwaad worden hoor. Je bent een grootverdiener en duidelijk een van de betere bij NAC en dan zet die koekenbakker van die trainer je wissel terwijl je de eerste seizoenshelft een vaste basiskracht was. Moet haast wel een rede voor zijn, toch?
De reactie van Lurling toentertijd was natuurlijk ook dom alleen is het niet een beetje raar om Lurling niet eens op te nemen in de selectie voor een wedstrijd? Ik bedoel Lurling was toch ook een van de bepalende spelers van NAC die altijd voorop in de strijd ging.
Ik wil hiermee een beetje duidelijk maken dat het ook voor een deel op het conto van Gudelj te schrijven valt. De reacties van Kwakman en Lurling zijn niet zo slim maar dat dit tot twee keer toe in een seizoen gebeurt met spelers die toch een basisplaats hebben, vind ik persoonlijk vreemd. Naja.. We wachten het rustig af wat er gaat gebeuren.

28 februari 2014 om 09:31

Daar heb je ook gelijk in, als goede 'top'sporter hoor je altijd te willen winnen. Als je dan vervolgens op de bank beland heb je het volste recht om boos te zijn. Maar hou dat binnenskamer en heb het er vooral met de eindverantwoordelijke Gudelj over.

Het na 'n wedstrijdje bank lopen jammer getuigd van weinig respect t.o.v. de club, het team, de trainer (die uiteindelijk de baas is) en zijn directe vervanger in het veld. Spelers die zich belangrijker vinden dan het team zijn spelers waar je niets aan hebt. Tenzij ze wekelijks wedstrijden voor je beslissen.

Wat betreft Gudelj is het wel opvallend dat het 2x in korte tijd botst met 'oudere' spelers. Benieuwd waar het aan ligt. Aan de opstelling van de ouderen binnen de groep of zijn bekrompen manier van coaching richting de twee heren. Dat zullen we nooit weten.

27 februari 2014 om 17:11

Hoeveel verdiend hij dan? Heb geen idee wat een goed betaalde cv krijgt bij een middemoot

27 februari 2014 om 17:13

Helemaaal mee eens die gozer bakt er niks man geef mij maar zoneen salaris ik slaap voor je op bank

27 februari 2014 om 17:24

@ado

Hoeveel verdient hij eigenlijk?

Denk niet dat veel clubs interesse hebben in hem, dus een betere club gaat hij al niet vinden.

Tsjah, het is een van de beste spelers die NAC heeft. Hij is geen speler voor een betere club dan Nac, maar op dat niveau is hij gewoon goed. Ik begrijp dan ook niet waarom hij niet meer speelt. Het is niet alsof zijn vervangers het echt beter doen.

27 februari 2014 om 16:53

Ik denk dat nac bewust een paar groot verdieners zoals lurling en kwakman uit de basis heeft gepleurd om ze weg te werken. Dit gebeurd net nadat de schulden grotendeels zijn] weggewerkt en ze proberen de huishouding op orde te krijgen denk ik.

27 februari 2014 om 16:53

Ik denk dat het meer te maken heeft met zijn relatie/houding tegenover Gudelj.
Want hij is wel wat jij net ook zegt een van de betere bij Nac.

27 februari 2014 om 17:02

Geld en Gudelj lijken me een stuk betere verklaringen, ja. Aan zijn kwaliteiten ligt het denk ik in ieder geval niet. Maarja, als hij op de bank zit krijgt hij zijn salaris ook nog wel, en slijten zullen ze hem toch niet.

27 februari 2014 om 16:55

Werd hij in de winterstop niet in verband gebracht met Psv? Hij is idd een van minst beroerde spelers van Nac...

27 februari 2014 om 17:02

Maar niet goed genoeg voor Psv! Hij komt zelfs niet in de buurt...

27 februari 2014 om 17:05

' Werd hij in de winterstop niet in verband gebracht met Psv?'

;

27 februari 2014 om 18:35

Nee, Ajax wilde hem als back- up voor veltman.

Ontopic

Kwakman heeft bij Grunn al bewezen niet meer mee te kunnen, in zijn eerste periode bij Nac was hij goed, maar daar is geen schim meer van over.

27 februari 2014 om 18:46

Na enig onderzoek ben ik erachter dat het ging om Lachman, niet om Kwakman

27 februari 2014 om 22:21

Kwakman rolde in zijn eentje psv op dat is wat anders

Ik vind die kwakman wel wat voor Zwolle lijkt mij een perfecte vervanger voor lachman die volgend jaar naar Twente gaat dus Zwolle sla je slag als je een zelfde soort verdediger als lachman wild

27 februari 2014 om 18:47

Heb ik liever Jordy Buijs dan Kwakman

Bij zo'n uitspraak zou je bij mij gelijk op de bank zitten, ongeacht of de hele clubbegroting je salaris is.

Tja, zal wel aan zijn salaris liggen denk ik. Lekker een ander clubje zoeken in de zomer.
Hij is de 30 nu al gepasseerd dus begrijpelijk dat NAC van hem af wilt, zijn salaris drukt zwaar op de begroting. En met zen salariseisen lijkt het me misschien beter als die naar het buitenland gaat, lekker cashen in de zandbak?

27 februari 2014 om 17:54

NAC kan je van alles noemen, maar een stabiele subtopper?????????
Stabiel is die club verre van, schulden, problemen en het rommelt de laatste jaren er altijd. En tot subtoppers reken ik plaats 3-8 over een langere periode nou dan kan je NAC daar niet bij rekenen volgens mij, op paar keer een uitzondering nagelaten.
Los daarvan vindt ik het wel een leuke club, fanatieke supporters en ook wel sfeervol. En bij vlagen laten ze ook wel eens leuk voetbal zijn....

Vorig jaar gered voor gezichtsverlies door Virgil van Dijk en puur in de basis gebleven door vriendjespolitiek van Maaskant.
Dit was te voorspellen, die gekke Keesje Kwak ook.

Buijs doet het goed achterin de laatste wedstrijden en Kwakman is eigenlijk ook een verdedigende middenvelder. Nu Gilissen geblesseerd is zie ik Kwakman als ideale verdedigende middenvelder maar denk dat gudelj voor Suk kiest.

En ach... De keuzes van gudelj zijn niet verkeerd gebleken tot op heden.

27 februari 2014 om 18:49

Inderdaad. Kwakman zou gewoon op het middenveld moeten spelen, helaas ziet Gudelj het niet in hem zitten.
Met Buijs achterin gaat het de laatste wedstrijden wel aardig gelukkig.

Kwakman.. Nog nooit zo'n dikke sjomp gezien bij FC Groningen. Wat was ik blij dat hij vertrok. Die vent kan werkelijk waar echt niet voetballen. En dan nu nog zo stoer lopen te doen? Ga lekker terug naar Volendam of zo

Het heeft er inderdaad alle schijn van dat NAC schoon schip maakt door de dure spelers weg te pesten. Jammer dat de trainer zich daar voor leent. Of zouden zij ook geen clausule in de contracten hebben opgenomen voor bij een degradatie?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren