Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Hanegem: 'Vind je het gek dat het slecht gaat bij FOX? Nou, ik niet'

Laatste update:

Willem van Hanegem heeft zich zondag behoorlijk geërgerd aan de topper tussen FC Twente en Feyenoord. De clubicoon van de Rotterdammers baalde van het optreden van Serdar Gözübüyük en het wangedrag van Graziano Pellè, maar óók van de uitzending van FOX Sports. In de studio waren Jan van Halst en Arnold Bruggink aanwezig als analisten voor de wedstrijd.

/

Van Halst en Bruggink zijn oud-spelers van Twente en oordeelden dat Luc Castaignos niet buitenspel stond bij de late gelijkmaker van Cuco Martina. Zij kregen gelijk van Gözübüyük, omdat de regels dit seizoen verscherpt zouden zijn, maar volgens Van Hanegem is dit 'compleet ongeloofwaardig'.

"De meeste mensen bij FOX, ik zei het al eerder, hebben óf een voorkeur voor en betrokkenheid bij Ajax, en wat er over blijft heeft een verleden bij Twente of gewoon een zwak voor die club", moppert Van Hanegem in het Algemeen Dagblad. "Vind je het gek dat het slecht gaat bij die zender? Nou, ik niet. Mensen willen gewoon niet belazerd worden."

Willem van Hanegem heeft gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

willem moet niet zo zeuren, hij ziet alles door een feyenoord bril.
ajax krijgt bijvoorbeeld niet minder kritiek als het slecht gaat dan feyenoord.
neem hem niet meer serieus, hij kraamt maar wat uit, feyenoord heeft gewoon slecht gespeeld. punt.

24 februari 2014 om 09:17

Rot toch op man... Feyenoord heeft helemaal niet slecht gespeeld. We zijn keihard genaaid. Het enige wat je de ploeg kan verwijten is dat ze de wedstrijd niet gewoon hebben uitgespeeld.

Wat je donderdag zag, dat was slecht voetbal.

24 februari 2014 om 09:23

Feyenoord (lees Mathijsen) verdedigde heel matig bij de 1-2 en daarna lieten ze zich enorm onder druk zetten, waardoor de 2-2 al eerder had kunnen vallen. Dan loopt Immers te prutsen met de bal om vervolgens de beslissende corner weg te geven... Dus aan het einde was het wel degelijk vrij slecht allemaal.

24 februari 2014 om 09:24

Feyenoord is helemaal niet genaaid. Dat laatste doelpunt was buiten spel maar castaignos stond op moment van spelen niet voor mulder. In studio voetbal lieten ze het zien met een duidelijke uitleg van de scheids. Daarnaast is feyenoord club nummer 1 die niet mag klagen over de arbitrage. Feyenoord heeft zeker het meeste voordeel gehad van twijfelachtige beslissingen! Denk aan feye-psv. Daar werd feye niet 1 handje geholpen maar wel 3 handjes geholpen! Dus stop met zeuren! Soms zit het tegen en heel vaak zit het mee in rotterdam!!

24 februari 2014 om 09:34

Nee joh maar wel lekker roepen dat Ajax slecht heeft gespeeld terwijl ze 10 kansen missen in de eerste helft en wanneer het uiteindelijk 1-1 wordt of een "moeizame" overwinning. Feyenoord roept het over zichzelf af. Als je stopt met voetballen en alleen nog wil tegenhouden. Iedereen had kramp man.

24 februari 2014 om 10:03

Zo mooi is dat. Ajax heeft één offday en alle Feyenoordsupporters gaan hun gram halen. Ook Willem in zijn column.

Eén offday, en Ajax kan er helemaal niets van en heeft niets in Europa te zoeken. Heerlijk dat opportunisme. We zullen het maar niet hebben over die 15 jaar durende, bijna wekelijks offday in de Eredivisie.

Overigens was het helemaal niet zichtbaar dat het buitenspel was op de tv beelden, want die camera stond schuin. Dat gelijkspel is ook iedereens schuld, behalve van Feyenoord.... Alsof anderen achteruit zijn gaan lopen na de 1-2. Ongelofelijk!

24 februari 2014 om 10:14

Nelom erin brengen voor Boetius. Daarna lekker achteruit gaan lopen. Dan heb je het dus wel aan je zelf te danken. Feyenoord mist de professionaliteit om 2 over de streep te trekken en vervolgens is dat de schuld van de knjb, de scheidsrechter, de analisten die voor Twente zijn. Het is iedereen tegen Feyenoord, hebben we stiekem afgesproken laatst.

24 februari 2014 om 10:32

@ Doncoxx

Hoe komt het ook dat Castaignos daar staat. Blijft hij daar staan of word hij niet heel toevallig door Mathijnsen met 2 armen naar achteren getrokken. Daarnaast stond hij niet voor Mulder maar er schuin naast.

Maar ach, mensen zien wat ze willen zien he.

24 februari 2014 om 10:33

wat hieronder al is gezegd, feyenoord speelde aardig, maar onprofessioneel en slecht in de verdediging en andere aspecten, niet zuiver genoeg in de passing, liet zich veel te veel inzakken.
jammer dat jullie feyenoord supporters niet open staan voor kritiek, in tegenstelling tot ajax fans.
ja ajax had een slechte dag tegen salzburg. maar dat was een incident, is tegen az wel bewezen

24 februari 2014 om 10:51

Wil je nou een club als Twente gaan vergelijken met Red Bull Salzburg.Compleet verschillende tegenstanders.Tegen AZ zie je gewoon weer wie de beste van Nederland is.

24 februari 2014 om 11:42

Willem ziet het allemaal niet meer zo scherp... Wellicht moet Feyenoord hem inhuren als club clown :-)

24 februari 2014 om 11:50

Van hanegem is nooit objectief, ziet alles door een feyenoordbril....er zijn mensrn die de uitspraken van van hanegwm en cruijf beide onzin vinden maar ik vind dat cruijf veel nuttigere en logischere dingen zegt dan van hanegem

24 februari 2014 om 12:47

Willem houdt niet van voetbal,aleen van fijenoord.

24 februari 2014 om 12:49

inderdaad

iedereen vind het leuk om over ajax heen te vallen als het een keer goed mis gaat...achja dat is gewoon allemaal frustratie.
Iedere ajax supporter en neutrale supporter heeft genoten van de CL Wedstrijden van ajax, nu gaat het een keer mis en dan vinden bepaalde mensen het nodig om er zo op in te gaan, geeft niks, jaloezie heet dat.

en wat maakt mij het uit of een analist voor ajax, psv, twente of feyenoord is...erik meijer en bruggink kan ik niet naar luisteren maar dat heeft niks met hun clubs te maken, van mij mogen ze die vervangen door een feyenoorder, zolang het pierre van hooijdonk maar niet is

24 februari 2014 om 12:53

Maar schaken en immers stonden ook buitenspel bij de goal dus dan mag je over castaignos ook niet zeuren. En dat duel van Immers en Marsman weet ik niet goed, volgens mij maakte Immers zelf ook een overtreding

24 februari 2014 om 15:54

Hahahahahahaha

24 februari 2014 om 16:12

Tsja, je kunt geen Kuip voordeel hebben in de Grosch Veste...... en daar is alles meegezegd...

24 februari 2014 om 18:42

Ik ben het helemaal met je eens. Opeens reageren ze als calimero's on Rotterdam zuid.
Tuurlijk zijn ze gemaakt. Maar Feyenoord in de kuip krijgt zo vaak het voordeel mee. Dat ze nu eens kunnen voelen hoe het andersom is.
Koeman wisselde ook als een schijtbak ( wat ook niet de eerste keer is ).

Kop omhoog en winnen van Ajax. Dan wordt t nog spannend. Ajax mot ook nog uitnaar vitesse!

24 februari 2014 om 19:07

@doncoxxx, Als Ajax dezelfde wedstrijd had gespeeld had jij dan niet geklaagd?

Tuurlijk heeft Feyenoord ook zaken aan zich zelf te wijten maar dit gelijkspel kwam gewoon door de scheidsrechter , laten we daar aun eerlijk over zijn.

24 februari 2014 om 20:15

@doncoxxx
Niet zichtbaar,dat meen je niet toch?
Je ziet toch aan de achterlijn dat Castainos buitenspel staat tenopzichte van de laatste man van Feyenoord.
De afstand tussen de laatste man van Feyenoord en achterlijn is aanzienlijk groter dan die van Castainos plus het feit dat de laatste man van Feyenoord ook nog eens verder weg staat van de Camara.
Heb je geen wiskunde gehad op school?
WTF al hebben wij altijd een offday.
Het legioen heeft nooit een off day.
Hehehehe was wel een mooi gezicht die lege arena tegen Salzburg

24 februari 2014 om 23:42

Het gebeurd niet vaak dat ik het met Willem eens ben maar deze keer heeft hij volkomen gelijk!

25 februari 2014 om 00:21

Precies in de baan van het schot dus. Zie ook de beelden. Dat is dus ook hinderlijk buitenspel. Hellaas de scheids zat er naast zegt ook van de Mario Ende. Toch niet de minste scheidsrechter.

25 februari 2014 om 14:06

@wehave, of ik boos zou zijn, zou aan de uitslag liggen, dus of ik teleurgesteld zou zijn.

Vorige week tegen Heerenveen werd Ajax een penalty(overtreding van Joey vd Berg op Serero) en minimaal één rode kaart(voor de Roon, maar eigenlijk ook voor vd Berg voor het veroorzaken van genoemde penalty) onthouden, maar omdat Ajax gemakkelijk won, kan ik dat relativeren.

Omdat Feyenoord puntverlies geleden heeft, kunnen Willem van Hanegem, jij en elke andere Feyenoord supporter dat relativeren niet. De feiten zijn dat Gozubuyuk Marsman rood en een pingel had moeten geven, maar ook dat Feyenoord die wedstrijd zonder die hulp had moeten winnen. Feyenoord stond 0-2 voor en het gelijkspel was uiteindelijk eigen schuld, omdat Feyenoord ophield met voetballen en achteruit ging lopen. Waarschijnlijk hebben jullie dat allemaal kunnen zien en zijn jullie daarom zo boos op Gozubuyuk, want die is een makkelijk slachtoffer, maar als je objectief kijkt heeft Feyenoord meer fouten gemaakt dan Gozubuyuk. Menselijke fouten, zowel van scheidsrechters, trainers en spelers, horen erbij zolang er geen videoscheidsrechter is. Daarbij komt dat spelers veruit de meeste fouten maken.

PS Als je goed nadenkt, begrijp je dat winst voor Feyenoord mij bijna net zo lief was geweest als een gelijkspel. Ook winst voor Feyenoord had mij en mijn club heel goed uitgekomen! Ik heb helemaal geen belang bij verlies van Feyenoord.

@redrev, Fyi, ik heb wiskunde B op het VWO gehad, jij? Je kan het gewoon niet zien, ookal denk jij het te kunnen schatten. Overigens werd Castaignos een paar seconden vast gehouden door Mathijssen, die hem daarna naar links wegduwde, dus als je ergens een straf voor had willen zien, was een penalty de beste optie geweest.

24 februari 2014 om 09:23

Willem heeft een punt als het gaat om de kwaliteit van deze analisten, die zomaar voorbij gaan aan een cruciale fout van het arbitrale trio. Dit was gewoon 100% buitenspel en dus beslist het de wedstrijd. Dit wordt door deze nep analisten weggewuifd. Dat ze een voorkeur hebben voor Ajax of Twente is onzin en heeft hier niets mee te maken.

24 februari 2014 om 14:50

Hou nou eens op over dat buitenspel. Ten eerste kan je dat niet zien met een schuine camera en ten 2e Immers stond ook hinderlijk buitenspel bij dat doelpunt van Pelle. Kijk eerst goed na de beelden, voordat je daar ook maar weer 1x commentaar op hebt.

24 februari 2014 om 23:46

Als je er geen verstand van hebt kun je beter niets schrijven.

24 februari 2014 om 11:02

Ik ben het volledig met je eens.

Die ouwe vent moeten we gewoon geen podium meer geven.
Wat kraamt hij een onzin uit zeg! Die vent zit vol onredelijkheid, haat en jaloezie.

Het was wel een penalty, het was geen buitenspel. Punt uit.
Guzubuyuk floot misschien niet werelds (alleen samenvatting gekeken), maar de penal was moeilijk vanuit zijn positie, die handsbal kan die jongen weinig aandoen (moeten ze handen eraf gehakt worden?!) daarbij was het een medespeler die dat balletje gaf en werd er geen kans mee ontnomen mijns inziens. En die gelijkmaker was Geen buitenspel. Castaignos nam geen deel aan het spel en raakte de bal niet. Niets aan de hand.

Maar dat zou willempje en vele jankerds met hem ook wel gevonden hebben als Feyenoord op deze manier de gelijkmaker gemaakt had.
Recht is recht, krom is krom. Deze goal was gewoon goed gefloten!
Die keeper heeft feyenoord alleen pech mee, maar wel goed dat Guzubuyuk het netjes toegeeft en gewoon eerlijk zegt: sory niet gezien, had rood en een penal moeten zijn.

Van Hanegem en andere onredelijke supporters, moeten lekker pelle de huid vol schelden!
Neem aan dat feyenoord zelf al een langdurige schorsing heeft gegeven?
Dit soort amateuristisch gedrag na een slechte kopbal waar de 2-2 uitvalt moet keihard bestraft worden! Wat benadeeld deze clown zijn club, teamgenoten en supporters zeg, belachelijk!

24 februari 2014 om 11:02

Ik ben het volledig met je eens.

Die ouwe vent moeten we gewoon geen podium meer geven.
Wat kraamt hij een onzin uit zeg! Die vent zit vol onredelijkheid, haat en jaloezie.

Het was wel een penalty, het was geen buitenspel. Punt uit.
Guzubuyuk floot misschien niet werelds (alleen samenvatting gekeken), maar de penal was moeilijk vanuit zijn positie, die handsbal kan die jongen weinig aandoen (moeten ze handen eraf gehakt worden?!) daarbij was het een medespeler die dat balletje gaf en werd er geen kans mee ontnomen mijns inziens. En die gelijkmaker was Geen buitenspel. Castaignos nam geen deel aan het spel en raakte de bal niet. Niets aan de hand.

Maar dat zou willempje en vele jankerds met hem ook wel gevonden hebben als Feyenoord op deze manier de gelijkmaker gemaakt had.
Recht is recht, krom is krom. Deze goal was gewoon goed gefloten!
Die keeper heeft feyenoord alleen pech mee, maar wel goed dat Guzubuyuk het netjes toegeeft en gewoon eerlijk zegt: sory niet gezien, had rood en een penal moeten zijn.

Van Hanegem en andere onredelijke supporters, moeten lekker pelle de huid vol schelden!
Neem aan dat feyenoord zelf al een langdurige schorsing heeft gegeven?
Dit soort amateuristisch gedrag na een slechte kopbal waar de 2-2 uitvalt moet keihard bestraft worden! Wat benadeeld deze clown zijn club, teamgenoten en supporters zeg, belachelijk!

24 februari 2014 om 17:06

Afca020
Zeg,lees eerst eens zijn hele collum voordat je weer eens los gaat .
Daarin schrijft hij wel degelijk negatief over het gedrag van Pelle!!!!!!
AASGIER

24 februari 2014 om 12:56

Jesus wat een onzin wordt er hier uitgekraamd zeg!

1. Feyenoord heeft gewoon slecht gespeeld: Sorry hoor maar als je dat echt vindt kan je beter naar Waterpolo gaan kijken ofzo. Feyenoord was 70 minuten lang beter dan Twente in hun eigen huis!

2. Feyenoord is helemaal niet genaaid: De scheids heeft zelf toegegeven in het interview met de nos dat de overtreding van Marsman op Immers in de 2de minuut rood en een pingel was! Maar toch, niet genaaid, tuurlijk jongen.

24 februari 2014 om 17:03

Als hij het toegeeft betekent dat dus dat hij het niet gezien heeft.

Als hij het niet gezien heeft, is feyenoord niet genaaid. Alleen als hij het wel zag en er niks tegen deed.

Ik snap niet waarom Van Hanegem deze uitspraak zelfs maakt. Wat maakt het trouwens uit wat 2 analisten op TV zeggen, dat is hun mening meer niet. Hij moet er niet zo zwaar aan tillen.

Als dit de oorzaak is zou het ook slecht moeten gaan met een Nos. Volgens mij komt het daar ook nog weleens voor dat een Pierre van Hooijdonk en/of zelfs Waterreus een CL wedstrijd van Ajax zat te analyseren. Tsja, al die analisten zijn allemaal zo gemaakt als het maar kan. Maar ik snap wel wat ie bedoeld, er zijn zat oud Feyenoord mensen die vast wel een zeggie willen doen. Dan is dat toch ook veel leuker voor zo een zender?? Maar goed wat voor ons logisch is, is dat blijkbaar voor zo een zender toch niet....

Als Castaignos al buitenspel stond, dan is dat omdat een feyenoord speler aan hem trok bij het nemen van de corner. Hij trok hem min of meer richting doellijn waardoor Luc niet op tijd terug was om het eventuele buitenspel op te heffen.

24 februari 2014 om 09:37

Dat is natuurlijk complete onzin. Mathijssen sprintte naar voren terwijl Castagnos nog bleef staan en zelfs de keeper duwde hem nog weg. Castagnos had voldoende tijd om naar voren te stappen. En sowieso is het onzin, want je moet als spits gewoon altijd opletten.

24 februari 2014 om 10:11

@toni9. Als je in de gelegenheid bent de herhaling van de wedstrijd te kijken let dan maar eens op hoe Mathijssen aan de arm van Castaignos hangt voor hij wegloopt. Mathijssen lanceert zichzelf naar voren door Castaignos naar achteren te trekken. Als je bovendien foto's vanaf de andere kant van het veld ziet, zie je dat niet Castaignos, maar Mathijssen het zicht van Mulder belemmert. Castaignos staat links van Mulder en Mulder kijkt rechts om Mathijssen heen.
Bovendien verbaast heet me dat ik geen enkel shot op tv heb gezien waarin de denkbeeldige "buitenspelstreep" wordt getrokken. Was dat wel gedaan, dan had iedereen kunnen zien, dat op het moment dat de bal van de voet van Martina vertrekt, Castaignos gelijk staat met een verdediger van Feyenoord links van hem. Jan Mulder probeerde dat gisteren duidelijk te maken in Studio Voetbal, maar werd genegeerd door van Gelder. Dus: eerst goed kijken, dan de spelregels goed interpreteren en dan pas reageren graag.

24 februari 2014 om 10:12

Precies! Bij ons thuis is het altijd 2 om 2. Ik en mn vader zijn ajacieden en mn broer en mn moeder zijn voor feyenoord.(leuke strijd thuis elke zondag) Maar wat hier gebeurde gister, man man man. Zo'n turk met zn gladdw haartjes die even de wedstrijd volkomen beïnvloed door 2penalties niet te geven en ook nog is een elleboog stoot + dat doelpunt dat afgekeurd hoorde te worden. Volkomen begrijpelijk dat Pellè zo reageerde

24 februari 2014 om 10:35

Helemaal mee eens. Die Guzoubjukkjasdfq of hoe die gozer ook heet is niet de scheidsrechter die de Knvb wil dat hij is. Zonde, want die soort gedonder beïnvloed inderdaad de competitie. En volgens mij is dat gewoon buitenspel hoor. Castognius staat gewoon hinderlijk voor de keeper. Dan is het dus buitenspel + die twee pengels en die overduidelijke elleboog. Niet zo netjes.

24 februari 2014 om 12:36

@buffon98
Prima, maar Immers stond dan ook hinderlijk buitenspel bij het doelpunt van Pelle. Twente had in de 2e helft ook een penalty moeten hebben. Bedoel je de twee elleboogstoten die Pelle uitdeelde? Daar had ie idd misschien wel rood voor moeten hebben. (feyenoord was overigens het grootste gedeelte van de wedstrijd beter dan Twente, op basis daarvan hadden ze misschien wel 3 punten verdiend..)

24 februari 2014 om 13:52

Je hebt de wedstrijd helemaal gekeken toch? Ik heb geen ellebogen van Pelle gezien, in ieder geval geen groots uitgemeten. Die van Bjelland(?) daarentegen was rood. Ik vind het schadelijk dat je als scheids het niet durft te geven. Hij zag het, stond er vlak naast, en geeft dan geel. Zelfde verhaal met Marsman en Immers. Je weet dat de keeper er alles aan zal doen om de bal te heroveren. Dat was puur omdat het de 3e minuut was. Handsbal geen penalty, penaltysituatie voor Twente was er niet. Tenzij je doelt op een voorzet waar Castaignos tussen Mathijssen en de Vrij inkomt en de Vrij de bal wegkopt. Nooit een penal. Maargoed het is ook niet anders. Het is extreem ongelukkig gelopen. En 200% ongelukkig voor Feyenoord.

26 februari 2014 om 14:30

Ja, ik heb de hele wedstrijd in het stadion bekeken. Die ellebogen van Pelle zaten idd niet in de samenvatting net als die (zware) overtreding op Promes in het begin van de wedstrijd. Ik had in eerste instantie overigens ook niet in de gaten dat Immers hinderlijk buitenspel stond bij het doelpunt van Pelle, maar gek genoeg hoor je Pelle en Koeman daar helemaal niet over...

Jammer dat van Hanegem het zo uitlegt. Daardoor krijg je weer een discussie die niets oplevert. Als je naar de kwaliteit kijkt van de zender dan heeft hij gelijk. Middelmaat aan analysten en er worden veel zaken verkeerd belicht. Van partijdigheid wil ik niet spreken, eerder dat het niveau van de zender overeenkomt met alle andere gevallen tv zenders die het eerder in Nederland hebben geprobeerd. Het is dat er meer geld aanwezig is, anders had het alweer opgedoekt kunnen worden.

Ik erger mij bij fox eerder aan het commentaar dan aan de analisten.

24 februari 2014 om 10:48

Amen, wat een slappe ouwehoeren zijn dat tog altijd die commentatoren... soms hebben ze het over hele andere dingen dan de wedstrijd zelf daar kan ik me altijd zo aan irriteren.. en die irritante statistieken uitgebreid bespreken.. focus je op de wedstrijd!

24 februari 2014 om 11:19

Volledig mee eens. Met name een Theo Reitsma en Evert ten Napel zijn voor mij een reden om een wedstrijd niet te kijken.

Overigens vind ik dat de analisten vaak juist hun subjectiviteit te veel willen verbloemen door de andere kant op door te slaan en de tegenstander(s) van Twente de hemel in te prijzen. Het is in mijn ogen bij Fox deskundiger en objectiever dan bij Studio Voetbal (waterreus, v.hooijdonk, v.gelder, etc.) en VI (boskamp met name). Maar wellicht wil ik dat zo zien als tukker.

24 februari 2014 om 12:59

@92643

Helemaal mee eens haha! Wat een commentators inderdaad. Reitsma hoort gauw naar het bejaardentehuis te gaan, die man is 83 of zo. En volgens mij was iedeeen al blij dat Evert Ten Apel geen NL elftal meer ging doen, maar nu doet ie dit.
Die praat alleen over koetjes en kalfjes, die weet dat de moeder van die en die speler een hele goeie was vroeger met kaarten. En z'n vader, dat was een oude oorlogsveteraan. En toch hoor ik Sierd De Vos dit ook vaak doen, maar bij hem irriteert het mij niet zo.

Als je het op een rijtje zet heeft hij feitelijk gezien wel gelijk. Ik bedoel Perez is oud-Ajax en Twente, Van Halst is oud-Ajax en Twente, Bruggink is oud-Twente, dan bij Fox Sports International heb je nog Afons Groenedijk (hoofd jeugd Ajax), Henk Spaan (ajacied) en David Endt (oud werknemer van Ajax). Mij interesseert het allemaal niet zoveel, maar een beetje meer variatie in waar de analisten vandaan komen zou geen kwaad kunnen lijkt me. Al snap ik dat Ajax natuurlijk ook wel een grote club is en daar veel mensen een verleden hebben.

24 februari 2014 om 09:31

Wat kan Ajax hier aan doen dan?

24 februari 2014 om 09:36

Zegt hij dan dat ajax fout zit? Willem geeft toch aan dat de verdeling verkeerd is, iets wat er bij FOX gedaan is.

24 februari 2014 om 10:14

Als je feiten op een andere manier belicht, kun je ook stellen dat Feyenoord nooit interessante spelers heeft die de moeite waard zijn om op tv te brengen. Laatst het co-commentaar van de Wolff gehoord? Nou dan!

24 februari 2014 om 10:54

Waarom haal je Feyenoord er nou bij? Ik heb helemaal niets over Feyenoord gezegd. Doe even normaal joh, met je nou dan. Bijdehandje. Ik zou het zelf heel prettig vinden als er bijvoorbeeld ook wat meer oud-voetballers van de mindere clubs gebruikt zouden worden.
Zoals ik al zei, het maakt me geen sodemieter uit waar al die gasten vandaan komen, maar wat meer variatie kan geen kwaad.

24 februari 2014 om 11:58

Zeer snel op je gelakte teentjes getrapt? Hij geeft gewoon een voorbeeld. Zou je sieren als je met een tegenargument op de proppen zou komen in plaats van als een onwetende beledigingen in het rond te strooien.

24 februari 2014 om 16:41

Beledigingen? Is bijdehandje zelfs al een belediging tegenwoordig? Over snel op de teentjes getrapt gesproken.

En wie is hier nou degene die zonder argumenten komt? Hij komt met 1 voorbeeld. Dat is in geen enkele wetenschap een argument.

24 februari 2014 om 10:52

Die analisten zijn totaal niet interessant daar op tv.. kramen wat onzin uit voor en na de wedstrijd.. boeiend is t niet.. alleen ik vind dat veel commentatoren een voorkeur van club hebben!! en er zijn er een hoop die weinig goeds over Ajax te zeggen hebben tijdens een wedstrijd er mankeert altijd wel wat bij die amateurs die geen normaal verslag kunnen vertellen!

en niet alleen bij Ajax.. dat geld voor meerdere clubs!

Hahaha van Hanegem die klaagt over subjectieve analisten... Goede grap op de vroege ochtend!

Zegt degene die zelfs altijd een clubvoorkeur heeft voor óf betrokken is bij Feyenoord en zelf ook niet zijn best doet dat te nuanceren. Zelf doet hij precies hetzelfde met zijn column en andere uitlatingen in de media. Hii belazerd de boel zelf ook..

Analist!? Dan zou je toch even iets objectiever mogen zijn Willem!

Ik heb die uitzending gezien, maar van Halst gaf juist aan dat het hinderlijk buitenspel was bij de goal van Luc... Aaii van Hanegem.. Eerst luisteren mijnheer:-) de frustratie was groter dan het luisterende oor in dit geval

24 februari 2014 om 09:32

Het is onmogelijk om wanneer je oud voetballers als analist binnenhaalt bij FOX ervoor te zorgen dat ze objectief zijn.. Ze hebben immers bijna allemaal bij de topclubs van NL gespeelt.. Maar wat discretie mag wel... Das een goed punt.. Types zoals Endt en Spaan moet je weren, want die doen de uitzending nog net niet in een Ajax shirt..

24 februari 2014 om 09:42

Spaan? Een Ajacied? Die man schreef meerdere negatieve columns over Ajax en deed alsof onwaarheden vaststaande feiten waren... Ik zie hem in ieder geval niet als Ajacied.

24 februari 2014 om 23:56

Haha nou Henk Spaan zou dat wel doen hoor.

En dan herinneren we ons ineens de wedstrijd van Feyenoord met "commentator" John de Wolf die ook erg neutraal commentaar gaf, schitterend was het toen Feyenoord een tegendoelpunt kreeg, hij begon nog net niet te schelden, fantastisch!

25 februari 2014 om 00:06

Het zou eigenlijk wel eens lachen zijn als ze dat echt deden. Ik zie het al voor me van Halst in een Twente shirt Waterreus in zijn PSV tenu , Juri Mulder in een Schalke 04 shirt en Tja van Hooidonck wat moeten we hem voor een shirt geven? We kunnen kiezen tussen Feyenoord Vitesse NAC Celtic of Venerbatze. Geven we Cruijff een Ajax of een Barcalona shirt?

Van Halst Twente, Perez Ajax PSV & Twente, Bruggink PSV, Meijer weet ik niet, maar in ieder geval geen Feyenoorder. Ik erger me ook dood aan de analyses, maar dat heeft niet zo veel te maken met de clubvoorkeur van deze mensen. Wel vond ik het triest dat ze het geen buitenspel vonden.

24 februari 2014 om 09:41

Van halst is ook zo anti Ajax als maar kan. Bij Meijer proef ik een lichte voorkeur voor Ajax maar ik denk door het goede positiespel. Hij is vaak lovend over Ajax. Perez laat geen voorkeur blijken. Bruggink vind ik ook wel objectief.

En gelukkig is Willem altijd wel objectief hè. Ga lekker golfen Willem.

24 februari 2014 om 12:30

Willem is de meest subjectieve van het stel dus hij heeft inderdaad geen recht van spreken. De voorkeur van Perez voor zijn oude ploegen vind ik er ook wel aardig bovenop liggen. Haalt die teams er vaak bij ook al spelen ze niet die middag/avond. Perez vind ik sowieso geen goede analist.

25 februari 2014 om 00:08

@ Paizon
Gelukkig is Mario van de Ende het met ons eens.

Rustig Willem, denk aan je hart.

Het is simpelweg een feit dat er meer mensen zijn met een Ajax-hart dan een Feyenoord-hart. Mogen de analisten geen voorkeur voor een club hebben? Ze zullen heus wel juichen voor hun club, maar niet voor de camera.

Het lijkt er op dat Feyenoord de handdoek in de ring heeft gegooid. Deze wedstrijd moesten ze winnen om nog mee te kunnen doen om de titel. Is ze dus niet gelukt en het is haast zeker dat ze naast een prijs grijpen.

Misschien is het beter om eerst naar jezelf te kijken en daarna pas na de buiten wereld? Ik heb het dan nog geen eens over Pellé....

Goh voor welke club zou van Hanegem toch zijn, hij begint steeds dommer te lullen, waarom wil Willem niet meer bij voetbal international aan tafel zitten, omdat hij maar 1 club ziet jammer Willem.

Haha, ik denk eerder dat het slecht gaat bij Fox vanwege de hoge kosten voor een paar wedstrijdjes in de maand, dan dat er 2 oud spelers van Fc Twente de wedstrijd analyseren.

Daar heb je Willem weer met zijn donker roze bril. Egels veranderen in de loop der jaren Willem.

De analisten bij Fox waren gisteren nog niet half zo op de hand van Twente als zijne koninklijke hoogheid Serdar Gözübüyük, daar heb ik me persoonlijke een stuk meer aan geërgerd.

Willem bekijkt uiteraard alles door een Feyenoord bril en is daarnaast een beetje een zuurpruim geworden de laatste jaren, maar hij heeft hier wel een punt. FOX heeft meerdere analisten waaruit ze kunnen kiezen. Waarom dan juist 2 analisten met een Twente verleden bij een wedstrijd van FC Twente neerzetten. Dan heb je alleen al de schijn tegen dat de analyse niet objectief wordt. Is het nu zo moeilijk om een goede analist te vinden die geen verleden heeft bij één van beide clubs?

Het zou het AD sieren als ze Willem van Hanegem tegen zichzelf in bescherming zouden gaan nemen door zijn verregaand onbenullige stukjes niet meer te plaatsen.

Bij iemand met de status van deze man behoor je als gerespecteerde krant te voorkomen dat hij zichzelf wekelijks voor schut kan zetten.

Haha het gaat helemaal miet slecht met de zender

24 februari 2014 om 10:36

Daarom dat Spongebob op Nickelodeon betere kijkcijfers heeft dan Fox voetbal. Stond vorige week op de site van AD.

24 februari 2014 om 11:23

fox voetbal op het open net en niet de betaalzender, die doet het juist goed.

24 februari 2014 om 12:01

Volgens mij ging het bij Eredivisie live vorig jaar even goed als bij Fox als betaalzender nu. Als het over Fox in het algemeen gaat, denk ik dat er weinig te juichen is voor hen.

Er gaan zoveel dingen fout bij Fox. De keuze van de analisten is er 1 ding van, maar er zijn over heel veel dingen niet nagedacht. Het tijdstip is verkeerd gekozen, de analisten hebben te weinig kennis in het algemeen (maar in het speciaal over het buitenlands voetbal) en de samenvattingen bestaan uit alleen de doelpunten van de grootste clubs.

Dat ze pro Ajax zijn zal niet de oorzaak zijn. Dat is de NOS ook van oudsher en dat wordt wel goed bekeken.

24 februari 2014 om 11:28

fox en ook de nos zijn niet pro Ajax. Feit is dat de meeste kijkers geinteresseerd zijn in Ajax, Feyenoord en mindere mate Psv. De rest van de clubs is dan weer met name interessant voor de clubfans, minder voor het grote algemene publiek. Dus wat doe je dan als omroep?! Dan leg je meer focus op wat de meeste kijkers interessant vinden. Lees je het AD of de Telegraaf? Die doen precies hetzelfde, wat het overgrote merendeel van de lezers interessant vindt daar geven zij meer aandacht aan.

24 februari 2014 om 11:59

Ik denk dat mensen die gaan zitten om samenvattingen te kijken van buitenlands voetbal graag luisteren naar mensen die hier ook verstand van hebben en graag een programma zien dat volledig is.

Ik wild bijv. Fox voetbal kijken ivm Motd op BBC door de vervelende uitzendtijd. Hier ben ik weer vanaf gestapt door het verschil in kwaliteit van de analytici, de steeds veranderende uitzendtijden en de onvolledigheid bij Fox.

24 februari 2014 om 13:17

Plus dat er in de rust slechts een of 2 doelpunten van een andere wedstrijd word uitgezonden, i.p.v. alle doelpunten.

Mij boeit het helemaal niets wie de analisten zijn. Ik kijk naar de feiten waarmee ze komen en geef er dan mijn eigen uitleg aan. Die is soms hetzelfde en soms afwijkend. Lekker boeiend, want het verandert niets aan een uitslag en / of aan een toekomstige wedstrijd. Ik vind het leuk en that is it.

Net of Siert de Vos van sport1 zo goed is, om over Kieft daar nog maar te zwijgen...

24 februari 2014 om 15:25

Volgens mij is dat juist perfect. Iemand die goed de wedstrijd analyseert en een objectieve kijk heeft zoals Kieft. Daarnaast leuk commentaar en niet van dat saaie Evert ten Napel of Reitsma die het ergst is. Voetbal is toch entertainment zeggen ze ? Nou doe dan ook een leuke commentator en niet zo'n saaie man die allang met pensioen moet gaan. Ik kijk speciaal al wedstrijden als Siert de Vos commentator is. Dat vind ik persoonlijk geweldig. Ook al is de wedstrijd doodsaai, hij maakt er toch nog een feestje van.

Let anders eens op de positie van Immers bij de 0-1 van Pelle, hoor je weer niemand over....meters hinderlijk off side !!! Gejank van Rotterdam en de media, allemaal selektief gelul. Calimero's. Onvolwassen geschreeuw en vandalisme. Keihatd aanpakken. Pelle en Koeman 5 wedstrijden schorsen.

24 februari 2014 om 15:27

Immers stond hinderlijk buitenspel ? De bal ging bij lange na niet naar Immers. De bal ging naar Pelle en wie dekte Pelle dan ? Geef hem maar beter de schuld. In de 3 minuut verdiende Marsman al een rode kaart met een strafschop voor Feyenoord. Later nog een strafschop voor de handsbal. Die 2 dingen zijn sowieso al beslissend geweest. De beslissingen hebben deze wedstrijd wel degelijk beïnvloedt. Dat Feyenoord het op het eind over zichzelf afroept is ook hun eigen schuld. Maar de beslissingen van de scheidsrechter waren 100% in hun nadeel.

24 februari 2014 om 17:03

@titty bar
Wat heb jij gisteren geslikt,lsd of zo?
Straks ga je nog vertellen dat Immers in een konijnenpak heeft rondgehuppeld.

Opzich vind ik het niet raar dat het grotendeels ex-ajacieden of Twente spelers zijn. Feyenoorders staan bekend om hun vechtlust en staan helemaal vol tatoeages etc. Ander type mensen dan dat er bij Ajax spelen(met uitzonderingen daargelaten). Daar moet je kunnen combineren en overzicht hebben. Dat is niet alleen een ander type speler maar ook een ander soort mens. Het klinkt misschien raar maar denk dat Ajax gemiddeld intelligentere spelers heeft dan Feyenoord en dat die van Ajax ook meer uitstraling/gogme hebben waardoor ze na hun voetbal carrière makkelijker aan de bak komen als commentator. Kijk naar de ex-feyenoord spelers die wel eens op TV zijn zoals John de Wolf, Willem van Hanegem en die bij voetbal international.

Ik zie niemand in het huidige Feyenoord als toekomstig commentator op de Nederlandse televisie. Bij Ajax zie ik Siem de Jong of Daley Blind dit wel doen. Geen probleem natuurlijk want die Feyenoord spelers hebben andere kwaliteiten die Ajax vaak genoeg mist(zoals afgelopen donderdag) maar dat verklaart wel de bezetting bij Fox.

Er zijn wel ex-feyenoorders natuurlijk die voor de TV in aanmerking kunnen komen maar ik denk niet dat Willem zich hier druk over moet maken als je ziet hoe makkelijk Feyenoord het weer weg geeft.

24 februari 2014 om 13:08

Tatoeages? En ik dacht dat we in 2014 leefden. Mensen in een hokje stoppen vanwege hun tatoeages.. we hebben genoeg nette spelers gehad. Jij zal vast wel rond de 25-30 zijn dat je een beeld heb van de wolf, fraser, heus. Maar het was gewoon even om even hoor. Alleen psv heeft de wat bravere jongentjes gehad.

Mensen met een Ajax verleden hebben ook meer verstand van voetbal Willem

Willem bekijkt het allemaal vanuit zijn gekleurde F.noord bril en dat mag van mij maar als ex-topvoetballer moet hij niet gaan zeuren, laat dat maar aan de gewone supporters over.

is meneer van Hanegem nog altijd nijdig over het feit dan twente hem niet goed genoeg vond als trainer.
net als de rest van de nederlandse top?????

Hij heeft wel een punt beiden hebben een Twente verleden en zijn in mijn ogen ongeloofwaardige meelopers die er van mij niets aan toevoegen en nog miserabele voetballers waren ook.

Achteraf blijkt nu dat Feyenoord zowel bij de 0-1 (immers) als bij de 0-2 (schaken) buitenspel stond en Luc stond waarschijnlijk op 1 lijn.
Dus Twente heeft juist alle reden om te klagen over het vertekende beeld wat de westerse media schets over deze wedstrijd

24 februari 2014 om 11:52

Wat de westerse media hier nou weer mee te maken heeft? Het geval van Immers vind ik trouwens goed te vergelijken met die van Castaignos, Schaken neemt duidelijk geen deel aan het spel in zijn geval, maar in beide gevallen is er niet gefloten dus wat dat betreft hebben ze beiden geen reden tot klagen.

24 februari 2014 om 11:57

Waarom het alleen het geval van Castaignos er uitgelicht ? Terwijl die waarschijnlijk zelfs op 1 lijn staat. Waarom worden de goals van Feyenoord niet onder het licht gehouden. Bij beide goals van Feyenoord is het namelijk duidelijk buitenspel. 1x wel hinderlijk en 1x niet. Vervolgens hebben ze het bij FOX en bij de NOS alleen maar over die goal van Twente ....
Journalistiek kun je het dus niet noemen .

24 februari 2014 om 13:34

Ik denk dat het voornamelijk komt, omdat er bij de goal van Martina wel veel ophef over werd gemaakt tijdens en na de wedstrijd en bij de beide goals van Feyenoord niet, hoewel ik die tweede buiten beschouwing zou moeten laten aangezien Schaken niet eens in de buurt van de bal staat.

Tja Staatsen, de grootbekken overheersen de publieke opinie en beïnvloeden de media nu eenmaal altijd in dit land.

Natuurlijk heeft hij een punt. Maar zolang er types rondlopen die graag een lachwekkende competitie erop na willen houden waar twee clubs de kampioenschappen verdelen en daar heel stoer over doen en hard Calimero blijven roepen naar iedereen die ze wijst op de rare verhoudingen, zal er weinig veranderen.

Als Willem dit vind wie zijn wij dan om hem hier over aan te vallen?! So be it...

Willem, wat laat je je weer kennen. Echt ongelofelijk je zou bijna denken dat deze man paranoide begint te worden. Het was toch duidelijk geen hinderlijk buitenspel, hij hindert de keeper niet en maakt ook geen beweging richting de bal.

25 februari 2014 om 00:16

Wat zeg je nu? Hij hindert de keeper zeg je. Precies en als je buitenspel staat noemen ze dat nu juist hinderlijk buitenspel. Hahaha grapjas.

voor feyenoord was hij misschien een grootheid, vraag mensen in bv italie, spanje of waar dan ook om de naam van Hanegem en ze staan je aan te kijken of je een malloot bent. Noem cruijf,neeskens, van basten , gullit en rijkaard ,dan zegt iedereen ja dat zijn toppers ! Van hanegem ?? who the fuck is van hanegem in de voetbalgeschiedenis ?? Hij heeft niet hoger gevoetbald dan niveau eredivisie !!

Maar wel altijd een gezouten mening hebben als feyenoord benadeeld word maar als het om ajax,psv of anderen gaat moeten we niet zeuren.!! Willempie, respect voor je diensten voor feyenoord maar voor het nederlands voetbal, en al helemaal voor de wereld ben jij ook maar een amateurtje met een feyenoordbrilletje op, doe hem eens af voor de gein en de werkelijkheid ziet er echt héél anders uit,

maar alsnog gefeliciteerd met je 75e jaar , misschien een keer met pensioen gaan is mijn advies en geen onzin meer uitkramen van achter de geraniums.

Inzake Fox. Waarom zouden we nog meer gaan betalen voor het belabberde voetbal wat we wekelijks krijgen voorgeschoteld en de langzame teloorgang van onze eredivisie. Dit alleen maar om de kas nog eens extra te spekken van rupsje nooitgenoeg, Rupert Murdoch? Vroeger zag het voetbal in Nederland er vele malen beter uit en toen betaalden we ook nog eens veel minder. Leg dat maar eens uit.

Wat een zielige haat hier tegen willem van hanegem beetje respect mag ook zeg.

24 februari 2014 om 12:07

Van Hanegem is gewoon een beetje dom omdat hij altijd hapt op vragen van journalisten en zich in zijn column vreselijk druk maakt om zaken die er niet toe doen.

Zoals mensen hierboven al zeiden: stuur hem met pensioen.

En de mense bij Sport 1 hebben totaal geen voorkeuren zoals Barcelona.

Ik stel voor dat je een petitie opstelt en Fox er op aanspreekt dat er geen andere lui van andere clubs zitten.

Betreffende het

Het is Willem natuurlijk ontgaan dat Immers bij 0-1 zeker buitenspel stond
Misschien dat hij het eens terug kan kijken
Dan heeft hij als nog een fijn verjaardags gevoel
Natuurlijk had Marsman er wel af gemoeten,en Feyenoord een penalty moeten hebben
Maar Mathijsen teste keer op keer het shirt van Luc in het strafschop gebied, ook bij de gelijkmaker
Helaas ontgaat onze scheidsrechters nog wel eens iets, nou iets?
Afgelopen wedstrijden hadden wij er ook wel één of twee mogen hebben
Dus de ene week heb je geluk, de andere keer pech

Je hebt helemaal gelijk Willem, zojuist mijn abonnement bij Eredivisie Live opgezegd. Voorbeeldbrief voor Fox, gratis te gebruiken. Zeg ook even bij je kabelprovider op. Anders heeft het geen zin.

Aan FOX Sports Eredivisie
T.a.v. Dhr. Murdoch, eigenaar Fox

Beste heer Murdoch,

Nu u uw intrede heeft gemaakt in het Nederlandse voetbal denk ik dat u wel een inburgeringcursus heeft ondergaan en goed Nederlands onderricht bent in woord en geschrift. In verband hiermede schrijf ik mijn brief in het Nederlands en niet in het Engels.

Ik vraag u aandacht voor het volgende, ik zou graag mijn abonnement bij Fox Sports eredivisie willen opzeggen in verband met partijdigheid van de commentatoren en analisten binnen uw bedrijf. De ergste van allemaal is Dhr. Van Halst, wat is die man partijdig.

Ook oud Voetballer Willem van Hanegem is geen fan van FOX Sports. Ik citeer hem: "wanneer je die commentatoren hoort: het is allemaal zo verschrikkelijk irritant in het voordeel van Ajax. Bah", en “De meeste mensen bij Fox, ik zei het al eerder, hebben óf een voorkeur voor en betrokkenheid bij Ajax, en wat er over blijft heeft een verleden bij Twente of gewoon een zwak voor die club", dat schreef de oud voetballer in zijn columns in het AD. Ik ben het dan ook volledig met hem eens.

Ik wens u veel sterkte en wijsheid met uw personeel. Het lijkt me een zware klus om de bedrijfscultuur binnen uw bedrijf te veranderen.

Met vriendelijke groet,

24 februari 2014 om 13:00

geen idee wat de toegevoegde waarde hiervan is, weet wel dat het pure tijdverspilling van jezelf is om zoiets onbenulligs te typen.

24 februari 2014 om 13:35

Ik heb er toch een lol om gehad en om deze reactie van jou ook.

Hij heeft simpelweg gelijk. Van Halst en Perez zijn ajacieden. Van Gangelen is een ajacied. Die andere presentator die bij de publieke fox vaak het voetbal doet ook. Meer dan de helft vd commentators zijn duidelijk ajacieden. Groenendijk zat er vaak, is een ajacied. Fox 2 staat die belachelijke david endt af en toe te orakelen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Willem heeft hier helemaal gelijk in, als je supporter van 1 van deze clubs bent, heb je het niet door, maar als buitenstaander erger je kapot aan Fox.

Hehe. Hier erger ik mij al jaren aan. Net als bij NOS overigens. Allemaal Ajax. Gister Rookie of the Week gezien? Kishna zal ongetwijfeld een groot talent zijn. Maar omdat meneertje bij Ajax speelt wordt het allemaal net wat meer opgehemeld. Dat commentaar er ook bij. Verschrikkelijk. Hier kunnen de Ajaxieden niks aan doen hier, dus voel je niet aangesproken. Maar van objectieve journalistiek wat betreft het voetbal is al heel lang geen sprake meer.

24 februari 2014 om 13:32

Kishna werd inderdaad "rookie vd week". Maar heb je ook de reactie gehoord? Ik citeer van Halst: " een helft is wat kort om deze titel te krijgen, dan kies ik voor Boetius". Perez: "ja ik ook voor Boetius"

Ik kan het mis hebben maar volgens mij is willem geen fan van fox.
(net als ondergetekende trouwens)

25 februari 2014 om 00:29

Dat is wel het understatement van de eeuw!

Je kunt het analisten met een bepaald verleden nauwelijks kwalijk nemen dat ze niet objectief zijn. Maar bij het Ajax-getinte Fox is er te weinig verscheidenheid en ligt de voorkeur van sommigen er wel erg dik bovenop. Je merkt het ook aan kleine dingen. Bij Ajax - AZ gisteren krijgen we 5 herhalingen bij een overtreding door AZ en maximaal 1 als het andersom is. Ik kan voor 5 euro per maand naar Fox kijken maar zou nooit het normale bedrag betalen.

Pijnlijk om te zien hoe Willem van Hanegem afglijdt naar de afgrond! En niemand in zijn omgeving die hem helpt of in bescherming neemt. Een blinde haat niet los kunnen zien van de werkelijkheid. Zeer, zeer pijnlijk voor zo'n grote voetballer en groot mens. Voor alle duidelijkheid: Jan van Halst: FC Twente, Arnold Bruggink: FC Twente, Erik Meijer: Roda JC, Kenneth Perez: Ajax. Zijn er nog meer vaste analisten bij FOX? En dan bedoel ik echt de vaste mensen.

Wordt het niet eens tijd dat De Kromme eens niet meer serieus wordt genomen. Laat hem lullen en besteed er vooral geen aandacht aan. Wat een gezeur over Van Halst en Bruggink. Hij kent de feiten trouwens ook niet. Van Halst is bij Twente weggeschopt, denkt Willem dan nog steeds dat Jan warme gevoelens heeft jegens deze club! Willem als je een mening hebt, blijft het dan op voetbal houden. Tik Koeman maar even op de vingers want ook hij is debet aan het puntenverlies. Feyenoord was de bovenliggende partij en had gewoon Twente op de knie moeten leggen en moeten doordrukken. Niet tevreden zijn met 0-2 maar voor de 0-3 of 0-4 gaan en dat zat er zeker in. Salzburg heeft laten zien hoe het moet, was een mooi voorbeeld geweest. Nee Koeman gaat bij 1-2 een aanvaller wisselen voor een verdediger, dan roep je als trainer de angst op je af. Willem daar had ik graag de mening over gehoord, maar op dat gebied zwijg je in alle talen. Nee Willem maakt zich druk over analisten en meningen van deze heren, terwijl hij met zijn status daar boven moet staan en het over voetbal moet hebben. Willem het wordt tijd om je in de luwte te plaatsen. Ga klaverjassen met je maatjes.

Flauw van van Hanegem. De heren hadden voor de wedstrijd ook Feyenoord laten winnen en waren neutraal in hun mening. En ze hadden geen invloed op de scheids. Dus wat FOX nou te maken heeft met de beslissingen van de scheids en de meningen van een paar analisten weet ik ook niet. Feyenoord had moeten winnen maar deed het niet. Tja, dan is het de schuld van iedereen natuurlijk en deugd er niks meer. Willem heeft altijd zn Feyenoord bril op. Logisch die frustraties maar ik hoor em niet als een andere club eens pech heeft. Goeie supporter van Feyenoord maar een neutrale mening verwachten van Willem, dat zul je nooit zien of horen. Willem gooit met woorden zoals Pelle schopte met spullen, al met al beter met frustratie om leren gaan.

Ach Willem toch,

Volgens mij was het Van Halst die aan het begin van de wedstrijd voorspelde dat Feyenoord ging winnen hier. Die mannen doen gewoon hun werk en ik heb ze geen moment op enige manier een partijdige mening zien geven. Ze waren beide gewoon neutraal en ik vind het een beetje laag om je woede ten onrechte op hen en Fox af te reageren. Willem was een geweldige voetballer, maar wat mij betreft kan hij soms beter zijn mond houden.

Als Castaignos al buitenspel stond, dan was het misschien een paar centimeter. Dat moet iedereen toegeven. Nou, het gebeurt wel vaker dat het arbitrale trio dat niet waarneemt. Denk ook aan de wedstrijd van donderdag: de 0-2 van Salzburg was volgens mij nèt buitenspel. Maar het is heel logisch dat dat niet werd waargenomen.

Vervolgens zegt de scheids dat de grensrechter de beslissing heeft genomen omdat hij zei: "geen buitenspel". Ik ben vooral benieuwd naar de reden dat de grens die mening was toegedaan: was het sowieso geen buitenspel, of was het wel buitenspel maar niet hinderlijk? Ik vermoed het eerste (omdat het zo close was). Echter, omdat de scheids op tv uitleg geeft over de vraag of het wel of niet hinderlijk was lijkt het net of de grens niet vlagde omdat hij het buitenspel niet hinderlijk vond. Ik vraag me dus af of scheids en grens elkaar wel volledig hebben begrepen. Als ze naar elkaar roepen "geen buitenspel", kan dat dan ook betekenen "buitenspel maar niet hinderlijk"? Of hebben ze daar dan weer een andere code voor?

Bij de wedstrijd Feyenoord-Vitesse presteerde John de Wolf het om te kreunen bij het doelpunt van Kashia. Verder wist hij zeker dat Martins Indi per ongeluk op Ibarra ging staan. Bij Fox Sports wordt maar wat aangekloot. Geen enkel beleid bij het aantrekken, laat staan opleiden, van analisten/co commentatoren. Heb je een eredivisie verleden? Heb je het weekend niks te doen? Dan heb wij nog wel een wedstrijdje voor jou. Je hebt toch bij club X gevoetbald? Nou dat is mooi, dan kun je mooi je licht laten schijnen over wedstrijd X-Y het aanstaande weekend.

Willem is natuurlijk pissig over gisteren, dus wellicht is hij een beetje bevooroordeeld.

Al denk ik dat de echte reden waarom FOX niet presteert meer zal komen door de jaarlijkse kosten. En mensen zouden juist betalen om van Halst van de buis te halen, niet om er naar te krijgen.

25 februari 2014 om 00:36

Ik heb al eerder gezegd dat de journalisten ongeveer net zo goed zijn als de scheidsrechters.
En dat bedoel ik dan niet complementeus.

@ alle feyenooiders: ga eens even alle discutabele, in het voordeel van Feyenoord, beslissingen in de kuip bij elkaar tellen. De hele bak met makkelijk gegeven strafschoppen er nog even bij, omdat een scheidsrechter niet kuipbestendig is. Graag ophouden met zeuren...
Wie herinnert zich nog Heerenveen- Feyenoord nog, die wanstaltige wedstrijd? Dat was me een partij sportief...

Zet van Hanegem a.u.b in het bejaardenhuis please grote voetballer en trainer geweest maar altijd dat gezeur over ajax kom op man ga met je centjes spelen of zo pfffffffffffffffffffffffffffff

Op deze site is ook niet iedereen objectief en ziet de meerderheid het door een ajax bril .

Willem heeft gelijk maar dan bedoelt hij zeker ook dat bij Feyenoord-Vitesse, John de Wolf als co-presntator bij zit te zwammen, met zijn overtreding van BMI jegens Ibarra was een ongelukje!
Maar goed dat hij zondag 's avond niet naar Studio Ajax kijkt, afgelopen zondag ook weer van alle eredivisiewedstrijden 1 of hooguit 2 doelpunten maar van Ajax alle 4 het ligt er allemaal zo dik bovenop dat je er niet goed van wordt, ik zou als opjectief voetbalfan hierdoor een hekel aan Ajax kunnen krijgen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren