Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Turkije en Tsjechië zwaarste tegenstanders voor Oranje

Laatste update:

Nederland weet welke landen de tegenstanders zijn in de kwalificatiereeks voor het EK van 2016. Voor Oranje staat een hernieuwde kennismaking met Turkije op het programma, dat net als Nederland in Groep A werd ingedeeld. Turkije was in de WK-kwalificatiereeks ook al de tegenstander. De andere ‘sterke’ opponent voor Nederland is Tsjechië. De ‘zwakke broeders’ in de groep zijn Letland, IJsland en Kazachstan.

/

Nederland hoefde niet lang te wachten: het eerste lootje dat getrokken werd was die van Oranje, dat dus actief is in Groep A. Na de indeling van de toplanden was het de beurt om de ‘zwakke broeders’ in te delen en Kazachstan voegde zich als eerste bij Nederland. Dat is een onbekende tegenstander: Nederland speelde nog nooit tegen Kazachstan.

Daarna kwam IJsland uit de koker. Dat is wel een bekende tegenstander en ook qua spelers komt Oranje een aantal bekenden tegen. Spelers als Kolbeinn Sigthórsson (Ajax) en Alfred Finnbogason (sc Heerenveen) maken deel uit van de selectie. IJsland speelde 10 keer eerder tegen Nederland en in die wedstrijden scoorde Oranje liefst 33.

De derde tegenstander van Nederland is Letland, op het EK 2004 in Portugal nog de tegenstander. Die wedstrijd (de enige ontmoeting) eindigde in 3-0 voor het team van toenmalig coach Dick Advocaat. Tenslotte werden de sterkste tegenstanders gekozen en uit pot 3 en pot 2 werden respectievelijk Turkije en Tsjechië uitgekozen. De Turken waren in de WK-kwalificatiereeks ook al de tegenstander. Dat is nooit een makkelijke opponent voor Oranje. Van de negen eerdere ontmoetingen werden er drie gewonnen, speelde Oranje er drie gelijk en gingen er drie verloren. De Tsjechen zijn echter niet meer zo sterk als enkele jaren geleden.

Eindigt Nederland in deze groep bij de beste twee?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nederland weer tegen Turkije, zie het als revanche turken België heeft echt weer gemazzeld met de loting, net zoals de WK loting.. mogen niet klagen onze buren.

Portugal tegen gastland: Frankrijk (overige) Denemarken & Servië ojojo.. dat word nog een zware kluif voor Ronaldo en zijn teamgenoten

23 februari 2014 om 13:06

Vdvaart ga knikkeren man de loting van NL is lachwekkend !!!!

23 februari 2014 om 13:10

nederland is een nummer 1 land belgie nummer 2, als je dan bosnie als nummer 1 land loot heb je een zeer 'lachwekkende' loting, denk een keer na voordat je een reactie plaatst

23 februari 2014 om 13:08

Niet weer tegen die turken aub. Ze denken altijd dat ze meekunnen met de big boys maar bakken er niks van.

Edit: Ik heb respect voor turkse mensen die hard werken en nederig zijn. Voor die stereotype turkse jongens die hier rondhangen en vaak met een turkse logo als ava heb ik een vraag... Worden jullie er gelukkiger van om te denken dat de Turkse ploeg iets voorstelt terwijl het al jaren ruk is?

23 februari 2014 om 13:10

En Nederland is een 'big boy' land?.

23 februari 2014 om 13:13

dat mag je inderdaad wel stellen ja

23 februari 2014 om 13:13

Komt wel goed als die big boy Eredivisie spelers geselecteerd blijven worden ofniet?

23 februari 2014 om 13:14

Ja, toevallig wel ;-)

23 februari 2014 om 13:14

Kijk ff die vorige kwalificaties terug. Zo lang RVP en arjen robben er zijn dan zijn we zeker een big boy land. Hoeveel landen hebben die kwaliteiten in hun team?

23 februari 2014 om 13:16

Toch wel behoorlijk ja, in de top 10(of er dichtbij, die lijst verandert zo vaak) en met spelers als Robben, V Persie, Strootman, Van der Vaart en aanstormende talentjes staat Oranje er prima op.

23 februari 2014 om 13:16

Zelfs met een volledige eredivisie team rollen we turkiye op bruur. Dit bedoel ik. Te hoog in bolletje van jullie. Jullie moeten zwaar bikkelen tegen tjechie en ijsland. Die win je echt niet zomaar. Vorig keer waren zelfs die romas beter dan jullie.

23 februari 2014 om 13:16

je weet dat robben, van persie, sneijder, cruijff, van basten, bergkamp en noem maar op ook allemaal eredivisiespelers zijn geweest he? of hoe de competitie vroeger ook heette

23 februari 2014 om 13:18

op het Ek van 2012 zag ik toch echt geen 'big boy'.

23 februari 2014 om 13:18

@ruthlessgsx ja dat is Nederland wel. Nederland is een outsider voor de wereldtitel, vanwege een prima op elkaar afgestemd team met rvp, robben, strootman, Sneijder als dragende krachten straks. Ik denk dat als je als enige land twee spelers in de top10 spelers ter wereld aflevert je wel kunt zeggen dat je een 'big boy'-land bent.

23 februari 2014 om 13:19

Waar zie jij dat ik als Turk Turkije ophemel?. Wij zijn sowieso niet meer het Turkije van vroeger. Maar Nederland is echt geen 'big boy' meer hoor.

23 februari 2014 om 13:19

Brazilie engeland frankrijk italie duitsland chili spanje belgie argentinie ghana ivoorkust, Portugal, 12En die Eredivisiespelers die het elftal opvullen is ook niet van geweldig formaat. Dan kan je net zo goed Zweden ook noemen, en Nigeria.

23 februari 2014 om 13:20

dus een slecht toernooi en je bent geen big boy land meer?

23 februari 2014 om 13:22

Ja ja grootheidswaanzin. Vindje het gek, het is op papier een aardige groep. Als we nou een goede coach hadden om alles te laten rollen zouden we sowieso door zijn. En die grote jongens zoals van der Vaart en Sneijder worden weer een jaartje ouder dus om op hen te rekenen? Check je wel na het WK. Dan piepen jullie ook weer anders over Nederland.

23 februari 2014 om 13:22

hahaha engeland ghana ivoorkust hoger inschatten, hou er maar mee op, misschien is basketbal een leuke sport voor je, en ook portugal en frankrijk bakken er niet veel van, chili is overigens ook niks beter

23 februari 2014 om 13:24

Als je met 0 punten terug komt kan je concluderen van niet, vind je niet

23 februari 2014 om 13:29

Chili heeft engeland pak slaag gegeven. Spanje en brazilie zijn bang voor hun door eerdere wedstrijden en jij komt zeggen dat ze niks zijn. Ga eerst wedstrijden kijken en dan praten.

Vidal is misschien wel de beste all round middenvelder en sanchez is ook geen kattepis. Daar onder zit een hele groep goede spelers die je op het wk wel zal leren kennen.

23 februari 2014 om 13:43

Daar onder zit een hele grote groep goede spelers? Zoals wie dan? Ik kom niet verder dan Isla die nog aardig is en de keeper. Verder nog misschien een Medel, Pizzaro of Fernandes van Fiorentina maar daar hoeft Nederland nou niet echt voor te vrezen. De meeste mensen op voetbalzone lijken Chili ontzettend te overschatten, geen idee waarom.

23 februari 2014 om 13:59

Ik heb nooit getypt : een hele grote groep. Zijn jullie dyslectisch ofzo.
Medel, Pizzaro of Fernandes van Fiorentina
Nog vargas , valdivia, mark gonzales en die keeper. Nou dat is toch wel een goede groep eronder of niet. Zoals ik al zei onderschatten mensen Chili. Brazilie wil liever tegen Oranje dan tegen Chili. Dat zegt genoeg tog. Hier in Europa kennen we alleen spanje , italie etc.

23 februari 2014 om 14:02

haha en leuke is dat je nog gelijk hebt.
Nederlandse eredivisie zou de turkse nationale ploeg echt oprollen.

Cilessen
Janmaat
de Vrij
Martins Indi
Aanholt
Propper
Blind
Wijnaldum
Narsingh
Castaignos
Boetius
23 februari 2014 om 14:07

Met Fatih Terim als bondscoach komt het goed we winnen in Turkije van Nederland geen probleem.

23 februari 2014 om 14:13

Hahaha welke talentjes dan? Nederland is niet meer zoals het vroeger was en de toekomst beloofd ook niet veel beters dus.

23 februari 2014 om 14:15

Diezelfde Eredivisie kampioen was kansloos afgelopen donderdag tegen Salzburg. Nu moet je het ook niet mooier laten lijken dan het is he, want al die spelers op Boetius na tonen geen enkele progressie.

23 februari 2014 om 14:22

Dan mag je wel een lach op je gezicht krijgen maar tegen burak is het meer dan voldoende. Die schopt geen deuk in een pak boter.

23 februari 2014 om 14:24

In welke poule zit Turkije dit WK?

23 februari 2014 om 14:29

@ruthlessgsx

ik vind het echt kinderachtig om elke keer maar te roepen, Waar was Nederland op het EK 2012, heb geen big boy gezien hoor..

jezus, wat probeer je hiermee uit te lokken zeg?

waar was turkije in 1988, 1992, 1996? 2000 laatste 8 (nederland 3e)
waar waren ze in 2004? not qualified, oke leuk gespeeld in 2008 met een 3e plaats, maar in 2012 er niet eens bij.

terwijl nederland in 1988 kampioen was, 1992 3e, 1996 laatste 8 en in 2000 en 2004 zelfs 3e. 2008 laatste 8 en uiteindelijk in 2012 groepsfase. (kan gebeuren)

dus ga hier a.u.b geen 2012 er bij halen want de feiten liegen er niet om, Turkije is er vaker niet bij, als wel bij en voor we praten over het falen in een groepsfase moet je eerst maar zorgen dat je daar uberhaupt in terecht komt.

Edit: ik geef je de resultaten ook maar van mijn eigen land anders begin je daar weer over:

Zweden: 1988 (nope) 1992 (4e) 1996 (nope) 2000 (groepsfase) en 2004 (laatste 8) 2008, 2012 (groepsfase) dat is al een stuk verder dan Turkije lijkt mij, en dat met een competitie wat waarschijnlijk net zo'n groot budget heeft als Galatasaray en Fenerbahce samen.

23 februari 2014 om 14:32

Nederland is al lang geen topland. Turkije kan op dit moment niet van Nederland winnen, maar over een jaar kunnen ze Nederland inhalen. Er lopen hier en daar talenten die het verschil kunnen maken.

23 februari 2014 om 14:32

zlaterz je hebt gelijk wij turken zijn niks is gewoon de waarheid

23 februari 2014 om 14:34

Haha Galatasaray - Ajax gezien?. Burak scoorde wel door een fout van Veltman

23 februari 2014 om 14:35

je weet dat nederland ook van engeland heeft gewonnen he? engeland een pak slaag geven zegt niet zoveel, die stellen als team helaas niet zo veel voor

23 februari 2014 om 14:41

als je bij landen als portugal en duitsland in de groep zit is dat anders niet zo gek, een matige vorm en een slippertje tegen denemarken en dan is het resultaat idd 0 punten, zat nederland in een makkelijke poule was dat natuurlijk nooit gebeurt en dat weet je zelf ook

23 februari 2014 om 14:41

Makkie voor NL, Hiddink kan zijn assistenten het werk laten doen✌️

23 februari 2014 om 14:45

Heb je moeite met Lezen?. Waar the hell lees jij dat ik Turkije beter vind dan Nederland.

Een klein jochie van 14 komt hier provoceren en ik reageer of Nederland een 'big boy' land is. Ik heb nergens getypt dat Turkije beter presteert dan Nederland dus waarom kom je met onzin statistieken?.

Het is toch een schande wanneer je als Nederlander je zelf een 'big boy' land noemt, terwijl Nl geen ééns 1 punt heeft binnengehaald. In het verleden hebben jullie misschien veel gewonnen, maar dat zegt helemaal niks meer.

En dan lok ik uit?.

23 februari 2014 om 14:50

Hoeveel wedstrijden had Turkije gespeeld op het EK 2012?

23 februari 2014 om 14:53

jou reactie;

Wij zijn sowieso niet meer het Turkije van vroeger

ook vroeger hebben ze niks gepresteerd.

als je van de 7 ek's er maar 2 mee doet moet je lekker wat anders gaan doen, misschien is basketbal wel iets voor ze?

als je als groepshoofd wordt geselecteerd en 2e bent geworden op het vorige wk, en ook de toernooien daarvoor goed meegespeeld hebt dan ben je gewoon een big boy land. kun je zeggen wat je wilt. (elk land kent wel een mindere periode, ook turkije of wie dan ook)

23 februari 2014 om 15:05

@diegalaturkdiezoveelonzinpraat
ruthlessturk zei; Haha Galatasaray - Ajax gezien?. Burak scoorde wel door een fout van Veltman ''

Nee was het de ali of hassan baba cup? Laat me raden ajax speelde gala zoek en burak scoorde een doelpunt die jij zelf zou maken....whuahahah

Sinds wanneer is de waarheid proveceren? Ik zei dat jullie denken dat je mee zou kunnen met de big boys en dat is een hele grote groep(belgie , uruguay zitten er bijv ook bij) Je bent een grote jongensteam als ook Brazil en Duitsland rekening met je houden en dat doen ze.

23 februari 2014 om 15:14

Met Turkije van vroeger doelde ik op het succes van het Wk 2002 en ook wat er gepresteerd is op het Ek van 2008(in Turkse termen).
Maar het gaat helemaal niet over Turkije. Ik heb Turkije nergens boven Nederland geplaatst en heb ze ook geen 'big boy' genoemd.

Nederland heeft een sterke en goede selectie maar voor mij horen ze niet bij de 'big boys'. Ik ken op dit moment maar 3 of 4 landen die een status van big boy hebben en dat zijn landen zoals; Spanje, Duitsland en Brazilië.

En zoals ik al zij Nederland heeft veel gewonnen maar dat was allemaal in het verleden.

Onze meningen veschillen. Jij vindt Nederland een big boy land, ik niet.

23 februari 2014 om 15:18

Nam je dat over Burak gewoon serieus?.

23 februari 2014 om 15:18

Volgens mij kijken jullie alleen maar naar toernooien

23 februari 2014 om 15:23

Kan niet wachten wat Turkije laat zien op het aankomende WK. O nee wacht, ze doen niet eens mee .

23 februari 2014 om 15:54

Toch heeft hij er meer in liggen in de CL dan de ajax spelers

23 februari 2014 om 18:06

Wat is het Turkije van vroeger ?? Turkije is Nooit wat geweest !! 1 keer een uitschieter met een halve finale plaats op een lachwekkend toernooi !! Verder zit Turkije vooral voor de buis .

23 februari 2014 om 21:35

Je kan wel grappig lopen doen ondanks dat geen enkele Turk hier heeft geroepen dat Turkike sterker is dan Nederland, je gaat er vanuit dat dat gezegd is.

En als je bij de kwalificaties van de afgelopen jaren telkens als 2e eindigt zegt dat wel wat.

Turkije laat het altijd bij 1 wedstrijd afweten waardoor het net 1 of 2 punten tekort komt.

Maar mensen die de poule van Turkije niet volgen zien dat niet die zien alleen dat Turkije zich niet gekwalificeerd heeft en gaan dan lopen provoceren.

23 februari 2014 om 13:10

België massel Nederland juist. Met Turkije en Ijsland die niks voorstellen Tsjechië is ook niet meer wat het geweest is.

23 februari 2014 om 13:14

een kopie van mijn vorige reactie;nederland is een nummer 1 land belgie nummer 2, als je dan bosnie als nummer 1 land loot heb je een zeer 'lachwekkende' loting, denk een keer na voordat je een reactie plaatst

23 februari 2014 om 13:47

Youngblood is zon pro belgie jongetje.. Laat hem maar blaffen, niet op reageren

23 februari 2014 om 13:50

Bosnie is anders een stuk beter als Tsjechië en Turkije, die belgen zullen het nog best lastig krijgen.

23 februari 2014 om 14:36

bosnie moet je dan ook niet vergelijken met tsjechie en turkije, maar met andere landen die als nummer 1 land geplaatst zijn zoals duitsland en spanje

23 februari 2014 om 14:43

Youngblood heeft gelijk.. NL pakt deze poule met gemak..

24 februari 2014 om 17:13

Ja in dat opzicht heeft Belgie wel mazzel met de loting. Maar alsnog denk ik dat zij meer moeite hebben om 1e te worden in de poule dan Nederland.

23 februari 2014 om 13:14

De wedstrijden tegen Frankrijk tellen niet mee volgens mij. Is een nieuwe regeling dat het gastland wel is ingedeeld maar wel is geplaatst. Dit om de poules beter te kunnen verdelen en omdat zij dan een betere oefencampagne hebben.

23 februari 2014 om 15:23

Kan toch best een pittige poule zijn.
Turkeye is altijd lastig.
Tjechie is thuis ook altijd sterk
Ijsland is een geen kleintje meer,haalde gewoon de playoffs van wk de laatse keer.
Letland en kachastan is thuis geen probleem maar uit is het een heel ander verhaal.
Het zal geen walk over zijn als de afgelopen jaren.

23 februari 2014 om 15:25

lol, ja wij Belgen mogen zeker niet klagen... Dit moet geen piece of cake zijn maar haalbaar..

Jullie ook trouwens.. beetje meer weerstand maar Nederland in vorm moet dit zonder probleem halen.. lijkt me...

Maar laten we eerste zien hoe wij/jullie het WK doorstaan.. kan je meer conclusies trekken...

makkie, de turken stelt niks voor dat hebben we al bewezen en de tjechen zijn ook niet meer wat ze geweest zijn.
Qualificatie is een kwestie van tijd.

23 februari 2014 om 13:10

Qua voetballers doen we niet eens zo heel veel onder. Qua team en voetbal wel. Spelers zoals Arda, Nuri Sahin, Calhanoglu, Toprak, Kaya, Ozyakup zijn erg talentvol en geweldige spelers. Aan Fatih Terim de taak on er een eenheid van te maken.

23 februari 2014 om 13:16

Sinds het EK van 2008 heb ik Turkije niet meer als eenheid zien voetballen. wordt nog een zware kluif voor Terim om er nu wel een eenheid van te maken. Goede voetballers, maar al tijden geen team. Plaatsen voor het EK moet wel lukken voor Turkije.

Wat betreft Nederland is het gewoon simpel. Elke wedstrijd kan gewonnen worden, met waarschijnlijk als moeilijkste wedstrijd de uitwedstrijd in Turkije.

23 februari 2014 om 13:18

Turkije heeft geen Robben of Van Persie(ondanks dat Arda en Sahin wel goed zijn)en dat maakt dat Turkije toch wel een stuk onderdoet qua spelers.

23 februari 2014 om 13:33

Zie hier wat ik bedoelde met mijn eerste post. Ahahahahah. Arda is een goede voetballer meer ook niet.

23 februari 2014 om 14:34

durf jij nog te praten???alleen robben in veld in zijn eentje maakt hij turkije af

23 februari 2014 om 14:45

Turkije is over de breedte niet sterker dan Nederland.. Wil niet zeggen dat Turkije geen goede spelers heeft.. Maar van Dhr. Terim heb ik als trainer geen hoge pet op.

23 februari 2014 om 13:46

Maar Nederland stelt ook niks voor ze hebbend heel veel geluk gehad !

23 februari 2014 om 13:52

Als eerste land geplaatst voor het wk, en ook nog beste doelsaldo als ik het goed heb. Dat is idd wel mazzel.

23 februari 2014 om 14:48

Stelt dit niks voor?


Steek

Blind. Vlaar Martins Indi. Vd Wiel


Strootman. Sneijder. Nigel

Robbe. V. Persie. Lens



Niks voor?

Saaie loting voor Nl!! Worden denk ik alle wedstrijden gewonnen of in de Arena tegen Turkije misschien gelijk spel ofso. Albanië vs Servië daar kan ik gewoon niet op wachten hopelijk wint Albanië!!

Are you kidding me? Gibraltar mag niet bij Spanje, Armenië niet bij Azerbaijan maar Servië-Albanië is oke? Wauw FIFA haha, wordt een slagveld! Nice loting voor Nederland trouwens, wel jammer dat we weer de Turken hebben, zag liever Zweden oid, beetje afwisseling.

23 februari 2014 om 13:30

Tegen zweden worden we afgemaakt door Ibra met onze verdediging

23 februari 2014 om 13:57

Dat is ook juist waarom ik dat wilde, kunnen we zien waar we staan.

23 februari 2014 om 14:38

wat een onzin zeg, zei iedereen ook over falcao en ronaldo in de oefenwedstrijden, nederland heeft misschien niet individuele top verdediger, maar verdedigd als team juist heel goed.

23 februari 2014 om 15:26

ik vind niet dat je Falcao met Ibra moet gaan vergelijken, Ibra is vele malen beter. Maar we zullen zien op het wk hoe goed onze verdediging is tegen Chili, Spanje en misschien Brazilie.

Wij (als Turken) moeten zich vooral richten op Tsjechië denk ik. Anyway het is voetbal als het maar leuk blijft

23 februari 2014 om 13:06

Tsjechië moet je thuis de 3 punten pakken en uit een gelijk spel binnen slepen. Het moet te zijn voor jullie land, want de Tsjechen zijn in mijn ogen allemaal water dragers.

23 februari 2014 om 13:13

Is Tsjechië zo achteruit gegaan? Ik herinner me nog steeds Tsjech van euro 2008.

Ik hoop dat we eindelijk eens punten pakken tegen op papier mindere tegenstanders...

23 februari 2014 om 13:18

Peter Cech (beste man) Chelsea, Tomáš Rosický Arsenal en Václav Kadlec Frankfurt zijn de enige spelers die er wat van kunnen.

Edit: Jan Koller en Milan Baros zijn er alweer een tijdje niet meer bij, maar wat een duo was dat voorin

23 februari 2014 om 13:40

Je vergeet de beste van allemaal, dat duo was leuk maar de grootste speler was toch echt Pavel Nedved.

23 februari 2014 om 14:06

En wat dacht je van Karel Poborsky?
En vladimir Smicer?

24 februari 2014 om 10:06

Tsjechie van 1996-2004 was een erg sterk team. Die verdienden het in 2004 eigenlijk ook om kampioen te worden. Deden toen ook hun sportieve plicht waardoor Nederland ook nog door ging.

Makkelijke loting voor Nederland.. De wedstrijden tegen Ijsland en Turkije vind ik persoonlijk het leukst.

Nederland en Turkije gaan door, want Tsjechië stelt ook geen drol meer voor.

Zet Peter Cech weg en het elftal word laatste in de poule.

23 februari 2014 om 14:36

alweer?????wanneer zijn wij voor de laats doorgegaan???de woord doorgaan bestaat bij ons niet ,wij gaan lekker weer kijken op bankje hoe andere verotte teams beter dan ons zijn

Jammer! Hoopte op de Belgen!

Makkelijke poule weer zeg.. Ik verwacht Nederland met overmacht weer op 1.

De gevaarlijkste tegenstanders zijn Ijsland en Tsjechië. Verwacht ook dat deze twee ploegen om de tweede plek gaan strijden. Turkije is altijd een stel eenlingen die niet op een ek of wk thuis horen vind ik. Altijd een matig elftal.

23 februari 2014 om 13:16

Matig op een EK of Wk?? Ok wij doen niet vaak maar hebben op eindtoernooien (laatste 4) elke keer minimaal kwartfinale gehaald en wij zorgen sowieso altijd voor een vol stadion. Eigenlijk moet ik hier nieteens op reageren maar jah....

23 februari 2014 om 13:17

Geen matig elftal, maar wel een matig team als je snapt wat ik bedoel.qua individuele hebben we een aardig team hoor, die elke land wel moeilijk kan maken. Maar het probleem bij ons is dat we geen eenheid zijn. Laatste tijd gaat het veel beter na onze nieuwe oude vertrouwde coach fatih terim. Maar onze tegenstander is vooral tjechie, en hopen op een leuk resultaat tegen de nederlanders.

23 februari 2014 om 13:19

Je kunt veel zeggen over Turkije als team, maar al die successen die ze hebben behaald (voor Turkse begrippen successen dan hé), zijn behaald doordat het een goed team was. Geld ook voor het EK 2008 bijvoorbeeld. Maar je hebt gelijk, de laatste tijd lijkt het los zand of een ongemotiveerd zooitje.

23 februari 2014 om 14:22

Dat komt omdat we in 2008 Fatih Terim als coach hadden misschien tactisch gezien niet heel sterk maar wel een super motivator.

Daarna hadden we Guus Hiddink (die korte tijd van Oguz Cetin tel ik niet mee omdat het maar een paar maandjes was). Dat werkte niet omdat Guusje toch wel het discipline en een beetje eigen verantwoordelijkheid miste bij de Turkse spelers. Misschien was het wel de verschil in het voetbalcultuur de reden wel waarom Hiddink niet succesvol was in Turkije hoewel ik en vele voetbal liefhebbers in Turkije veel van hem verwachtten.
Dus een trainer die geen grip op de ploeg heeft kan ook niet voor een goede team geest zorgen.

Jah dan krijgen we Abdullah Avci waarmee we gewoon 2 jaar van het Turkse voetbal mee verkloot hebben. Dus daar hoeven we geen woorden aan vuil te maken.

23 februari 2014 om 15:31

welke succes man???/ dat we nooit meedoen aan ek en wk

23 februari 2014 om 16:37

psikopat,

Heb jij mij ooit anders horen beweren?

rose1

Waar heb jij het over? Ik heb het over het behalen van de derde plaatsen op het WK en EK. Dat waren destijds successen.

24 februari 2014 om 00:13

ja en dan zijn we ek kampioen geworden of wk kampioen geworden en hoe durf je je met nederland te vergelijken?alleen robben op veld eet ons helemaal op

24 februari 2014 om 02:03

Rose1

Bladiebladiebla.
Ik vergelijk niet, ik zeg niets over de grootte van de 'successen' (of juist wel, ik zeg namelijk in mijn eerste reactie: 'voor Turkse begrippen' en verder praat je onzin. Ook welkom op VZ jongen.

Niet echt blij met de loting, maar hopelijk halen we 10 punten.

23 februari 2014 om 13:08

Wat is de bekende speler van Kazachstan??

23 februari 2014 om 13:16

Heb eerlijk gezegd geen idee. Ze hebben 3 spelers die in het buitenland speelt, 1 in Polen en 2 Duitsers die voor Kazachstan uitkomen. De rest speelt allemaal in eigen land.

23 februari 2014 om 13:16

Borat

23 februari 2014 om 13:16

Wat of wie

23 februari 2014 om 13:21

Schmidtgal, Kazach, speelt volgens mij voor Düsseldorf, daar houdt mijn kennis over Kazachstaans voetbal dan ook op.

23 februari 2014 om 13:26

Khizhnichenko - Korona Kielce(polen)
Schmidtgal - Fortuna Düsseldorf (duitsland)
Engel - FC Ingolstadt 04 (duitsland)

Vrij moeilijke zwakke landen en vrij gemiddelde sterkere landen
Top 2 moet je gewoon halen.

Sowieso niet de gemakkelijkste, maar met Turkije en Tsjechie mag je niet klagen. Worden nog enigszins leuke tegenstanders met bekende namen, maar waar je over twee wedstrijden altijd de betere van zult zijn.

Turkije zie ik wel tweede worden en hopelijk gaan we het dit keer ver schoppen met Fatih Terim. De Tsjechen zullen we wel weer pakken en ik kijk al uit naar Nederland-Turkije.

Wij gaan weer toeteren!

Als ik Kazachstan hoor, moet ik toch altijd gelijk aan Borat denken.

Maar inderdaad een vrij simpele poule. Moet te doen zijn. Poule i, is dan wel zeer interessant. Met toch 3,5 toplanden.

23 februari 2014 om 17:46

Frankrijk doet voor spek en bonen mee. Alleen Portugal en Denemarken zijn sterk daar.

Easy... volle buit 2 tegen doelpunten en 40 doelsaldo.

23 februari 2014 om 13:09

Het gastland speelt nooit de kwalificatie wedstrijden. Zou beetje raar zijn het toernooi wordt in Frankrijk gehouden en Frankrijk is er niet!

23 februari 2014 om 13:10

Een organiserend land skipt toch altijd de poulefase?

23 februari 2014 om 13:11

Euh, het is al sinds jaren zo dat het organiserende land de kwalificatie mag skippen.

alleen spelen ze nu vriendschappelijk tegen andere Europese landen (lees: meer tv-inkomsten dan een interland tegen Burundi of Nepal).

23 februari 2014 om 13:14

Frankrijk organiseert het EK 2016 dus die zijn automatisch gekwalificeerd. Dat is altijd het geval met organiserende landen, ik snap dus niet waar je je zo druk om maakt.

Kat in het bakkie! Deze wedstrijden kunnen we ook schriftelijk afdoen. Nederland weer ongeslagen eerste in de poule.

Misschien komt er nog een ander nieuwsbericht, maar Frankrijk doet voor spek en bonen mee, toch? Dus ik neem aan dat die ook geen punten kunnen krijgen...?

Nederland wordt met gemak eerste. Misschien beetje lastig voor Turkije.

Turkije stelt niet zoveel voor, ik ben eerder bang voor Ijsland die het toch erg goed doen op het moment. Ik voorzie overigens geen problemen, Nederland zal makkelijk doorgaan.

Typisch Uefa weer, Denemarken alweer genaaid. Alweer een groep van 5, alweer Portugal en dan ook nog Frankrijk? Ik snap het niet. Kan iemand mij uitleggen waarom Frankrijk niet direct gekwalificeerd is?

Die groep van Oranje valt mee hoor, Tsjechie was echt zwak tegen Denemarken en Turkije is ook niet meer wat het was tijdens het EK 2008.

23 februari 2014 om 13:10

De wedstrijden tegen Frankrijk zijn gewoon voor spek en bonen die tellen niet mee. Nu hoeft Frankrijk alleen geen oefenwedstrijden te regelen.

23 februari 2014 om 13:11

Frankrijk is al gekwalificeerd maar zei spelen mee voor de punten en om chemistry te blijven houden. Zij moeten ook interlands spelen en als zij dan niet meedoen met dit, dan kunnen ze alleen maar vriendschappelijke potjes tegen China, Japan, Qatar, Cameroon... etc spelen.

Voor Frankrijk zijn dit gewoon allemaal oefen potjes. De Bondscoach daar wilt natuurlijk ook wat doen en niet door de weeks reizen naar de andere kant van de wereld en dan weer terug. Die spelers spelen bijna alle immers in de CL en top competities.

23 februari 2014 om 13:12

Frankrijk is al gekwalificeerd maar speelt gewoon oefenwedstrijden tegen de ploegen in groep 5, omdat er altijd 1 ploeg overblijft zonder tegenstander.

Group I vind ik de dikste poule.albanie - Servie wordt drama, dat moesten ze toch echt verbieden, want de pijn van de albanezen is nog zuiver.

Anyway.. Turkijeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee altijd nummerrrrrrrr 1 haha

We kunnen wel zeggen makkie voor Nederland maar de historie heeft bewezen dat hiddink het altijd erg spannend maakt met kwalificeren

2016 is nog een eindje. RVP is dan 33 jaar en Robben is ook niet meer de jongste. De nieuwe generatie heb ik geen vertrouwen in. Ik zie er eigenlijk geen 1 echt doorbreken bij een top club. Maar we zullen zien.

23 februari 2014 om 13:42

Depay, Boëtius, Vilhena, Klaassen, Veltman, Kongolo, Janmaat, Blind, Strootman, van Ginkel etc etc. Genoeg jonge spelers die de komende jaren nog wat stappen kunnen maken. Van deze spelers zullen er heus wel een aantal bij een topclub aan de bak komen, maar het is niet eens nodig om alleen maar wereldtoppers in je team te hebben. Nederland hoort zich gewoon makkelijk te plaatsen voor het EK en er dan niet weer in de eerste ronde uitvliegen.

23 februari 2014 om 14:01

Denk dat Strootman het verste komt en ik zie hem ook niet verder dan AS Roma komen. Prachtige club natuurlijk maar geen top van Europa.

Ik zie het gewoon wat somber in de komende jaren.al die talentjes die wij zien vind ik mee vallen. Van Ginkel verwacht ik persoonlijk het meest van omdat hij bij Vitesse al erg volwassen speelde maar die heeft nu een zéér ernstige blessure dus het is nog maar de vraag hoe hij terug komt. De rest vind ik 'meh.

23 februari 2014 om 14:30

De rest is nog jong genoeg om stappen te maken. Ik zie ook niet iedereen daarvan bij een topclub spelen, maar op het wk speelde Nederland met een verdediging Stekelenburg, van Bronckhorst, Mathijssen, Heitinga en van der Wiel. Op dat moment speelde geen van hen bij een topclub in Europa. Daarbij staat Janmaat bijvoorbeeld al in de belangstelling van Juve, Strootman is al 2 jaar in beeld bij United, Veltman wordt voorzichtig gelinked aan United, van Ginkel speelt al bij Chelsea, Depay gaat zeker nog een mooie transfer maken en Boetius als ie zo doorgaat ook wel.

Nederland - Turkije, 100% aanwezig .

23 februari 2014 om 13:13

Voor 50% aanwezig is ook erg lastig.

Makkelijke loting zo op het oog. Verwacht dat Nederland en Turkije sowieso doorgaan. Schat Ijsland met spelers als Finnbogason toch wel gelijkwaardig aan de Tsjechen. Nederland zal dus in ieder geval makkelijk doorgaan, maar daaronder kan het nog best leuk worden.

Wel een leuke groep vergeleken met andere groepen. Turkije zal wat beter zijn met Terim aan de touwtjes. Tsjechië is te doen. Nederland en Turkije door denk ik zo.

Ijsland is als team beter als Tsjechie en verder heeft Belgie alweer makkelijk geloot. Portugal heeft pech gaat het zoals gewoonlijk weer zwaar krijgen in de kwalificatie; Servie is een fantastisch jong team, Denemarken altijd stug en ook nog is Frankrijk voor spek en bonen erbij in de poule.

Ik had liever België gezien dan Tjechie. Want ik vind dit echt een hele saaie poule en ik voorspel dat Nederland zonder moeite naar het EK gaat op plek 2 komt Tjechie en plek 3 Ijsland. Echt saaie poule wordt dit.

Met 2 vingers in de neus richting het EK. Turkije stelt niet verschrikkelijk veel voor(al kan t uit lastig worden) en Tsjechië is ook niet meer wat het geweest is. Misschien kan Ijsland verrassen.

Pff, dit is gewoon frustrerend.

Nederland 1e.

En weer moet Turkije voor plek 2 strijden. Met Tsjechië en vooral (!) Ijsland als opponenten. Ik heb meer angst voor Ijsland dan Tsjechie. Pff, piepzooi.

Dit moet te doen zijn voor Turkije. Ik hoop dat Turkije revanche kan nemen op Nederland !

Leuke groep; moet kunnen, alhoewel we Turkije natuurlijk niet moeten onderschatten. Uit Pot 2 was dit de beste uitkomst; had ook Belgie of Oekraine kunnen zijn.

Tja dat worden weer 2 uitwedstrijden tegen Turkije, waar ik niet eens zo'n probleem mee heb aar het boe geroep naar je eigen land is scgandalig. Tjechie had een mooi ploeg vroeger met; Nedved, Koller, Baros, Cech, maar daar is niet veel meer van over. De overige landen zeggen me niks ze hadden wat mij betreft ook Bobbejaanland eraan toe kunnen voegen en je ziet gen verschil hopelijk zijn onze talenten dan wat verder, want dan zie ik geen enkel probleem om geen eerste te worden.

Ligt het aan mij of loten we vaak dezelfde landen?

23 februari 2014 om 17:30

Dit is de tweede keer Turkije. Hiervoor had ik het gevoel dat Oranje altijd tegen Hongarije kwalificatiewedstrijden moest spelen

Dit is een hele gunstige loting voor zowel Nederland als Turkije. De turken in Nederland kunnen weer lekker naar Amsterdam om Turkije te zien spelen. Nederland zal makkelijk 1ste worden en Turkije heeft kwaliteit genoeg om 2e te worden maar het komt er bij ons niet altijd uit.

Weet er iemand wanneer het (wedstrijd)programma wordt bekend gemaakt?

23 februari 2014 om 13:22

Ik vind dit géén gunstige loting, de tegenstander uit pot 4 is een gevaarlijke outsider: Ijsland. Tegen Nederland zal je hooguit één punt pakken. Je moet tegen Tsjechië en Ijsland minstens 8 punten in totaal pakken.

Ik had liever een wat moeilijker land uit pot 2, dan een - relatief gezien - sterk land uit pot 4 die ook aanspraak maakt op plek 2.

23 februari 2014 om 13:48

Hoe gevaarlijk Ijsland ook is uit pot 4, we moeten in deze groep gewoon 2e eindigen.
Als er een sterk land uit pot 2 zou komen, dan waren we helemaal kansloos. Dan heb ik het over Belgie/kroatie en Denemarken/zweden zou ook al lastig worden.

Individueel horen we gewoon op de 2e plaats in deze groep maar het is aan Fatih Terim om er een goed team van te maken.

23 februari 2014 om 14:03

Als je bang bent voor Ijsland en Tscechie dan hoor je niet thuis op een EK. 2 bananenrebublieken.. als Turkije niet tegen hen kan winnen of tenminste minimaal 2e kan eindigen in deze pot dan hoef je ook niet mee te doen aan het EK.

23 februari 2014 om 14:16

umad

Dat is jouw mening. Ik als Turk zijnde, heb trauma's opgelopen in loop der jaren.

EK 96' = gekwalificeerd ( 0pt)
WK 98' = misgelopen
00' = gekwalificeerd (kwartfinale)
02' = gekwalificeerd (halve finale)
04' = misgelopen in de play-offs tegen Letland
06' = misgelopen in de play-offs tegen Zwitserland
08' = gekwalificeerd (halve finale)
10' = derde in de poule
12 = misgelopen in de play-offs tegen Kroatie
14 = derde in de poule

Als je in de afgelopen 10 jaar drie keer een eindtoernooi misloopt door in de play-offs te verliezen van een gelijkwaardige of mindere tegenstander. En twee keer derde wordt in de poule, dan kan je stellen dat je niet een ploeg bent die van iedereen kan winnen.

Jij hebt makkelijk spreken met Nederland als thuishaven. Die maken nooit een berekening (02' uitgezonderd) om een eindtoernooi te bereiken. Ik leef met de berekeningen. De moraal van Arda moet goed zitten, de keeper moet géén jeuk hebben en Burak moet een leuke avond gehad hebben, wil ik een wedstrijd binnenslepen.

Turkije is onvoorspelbaar goed of slecht. Ik had liever Nederland als standaard nummer één en 1 tegenstander als directe concurrent (tsjechie). Vervolgens kan je concurreren en eventueel als beste 3e naar het eindtoernooi gaan.

Verder wil ik je even laten weten dat Ijsland een opkomend voetballand is. Enne, als ik hier had onderschat, was ik weer een arrogante Turk geweest die elk keer het hardste schreeuwt, maar het minste presteert?

23 februari 2014 om 15:47

Ben het met je eens dat ik liever een Ijsland had ontweken van pot 4, maar met Tsjechië hebben we het wel goed getroffen hoor. We hadden ook België/kroatië/zweden/denemarken kunnen loten.

24 februari 2014 om 10:10

Tsjechie een bananenrepubliek noemen is respectloos. Die hebben nu een minder team dan gebruikelijk maar heeft een rijke historie (in het verleden als Tsjechoslowakije).

23 februari 2014 om 15:33

hmmm gaan we weer 2 worden wat we nooit kunnen worden en zijn geworden

Uit twee wedstrijden minimaal 1 punt tegen Nederland behalen en thuis geen domme punten verspillen tegen de rest.. Zo kan Turkije wel 2e eindigen. Het wordt eens tijd, ik word een beetje ongerust om Turkije steeds niet te zien op de eindtoernooien.

24 februari 2014 om 00:15

huh steeds??we zijn er nooit hoor is niks nieuws wij zijn gewoon slecht

Nederland en Turkije gaan hopelijk door

Ik denk dat we ijsland ook niet moeten uitvlakken. Hebben ook een goede wk kwalificatie neer gezet. Samen met de turken en de tjechen moeten ze voor plaats 2 gaan. Nederland moet met gemak door kunnen gaan.

In ieder geval leukere potjes dan voorgaande edities. Als je niet door gaat heb je niks op het EK te zoeken. Gunstig geloot dus

Ijsland is toch voor de WK kwalificatie pas in de play offs uitgeschakeld? Het is dan nog niet vanzelfsprekend dat Turkije tweede wordt in de poule. Ze hebben het vaak lastig om het spel te maken tegen de kleinere landen en verliezen dus veel punten.

Nederlanders die zeggen dat het een makkie is Hahahaha , jullie moeten zeker oppassen tegen Turkije want wij hebben nu Fatih Terim die echt een baas is!! en niet Abdullah Avci die alleen maar Fener en Galatasaray spelers oproept !! wij hebben genoeg talenten om van jullie te winnen : Calhanoglu,sahin,onur,toprak,kaya,ozyakup,tore,can...

23 februari 2014 om 13:38

Is Fatih Terim niet al eerder bondscoach geweest? Al war Mourinho coach van Turkije, Nederland is het aan haar stand verplicht om van de Turken te winnen. Als je niet ziet dat Nederland kwalitatief beter is en structureel beter georganiseerd, dan zou ik toch je vaderlandse bril even afzetten en enige objectiviteit aanleren. Turkije krijgt het lastig genoeg om tweede te worden in deze poule, waar Ijsland en Tsjechië amper voor jullie onder doen.

23 februari 2014 om 13:46

Klopt shorty, maar hij zegt alleen dat het niet makkelijk wordt. En dat waren de afgelopen 2 partijen ook niet voor Nederland want Turkije had kansen genoeg. Nu acht ik de kans wel wat hoger dat Turkije doorgaat met Terim als bondscoach. Nederland heeft natuurlijk een plicht om eerste te worden dat is duidelijk.

23 februari 2014 om 13:51

Caninho35

Zijn manier van posten is op z'n minst licht provocerend, maar goed dat is wel vaker bij Nederland Turkije topics. Turkije heeft dit jaar twee keer gespeeld tegen een Nederlands team dat eigenlijk nog in opbouw was, veel doorgeselecteerd etc. Nederland is toch vrij makkelijk op de been gebleven, zelfs in de heksenketel van Istanbul waar iedereen vooraf riep dat Nederland niet zou winnen. Ik zie een verjongd en beter ingespeeld Nederlands team 'gewoon' twee keer winnen van Turkije, tenzij ze al lang en breed geplaatst zijn en er geen zin meer in hebben.

23 februari 2014 om 14:02

Dat is meestal zo het geval in dit soort topics idd. Nederland heeft ook twee keer tegen een Turkije zonder enig identiteit gespeeld. Nu ze Terim hebben vanaf de start kan het wel goed gaan rollen. Als je ook naar het materiaal kijkt wat ze hebben, dat is geen kattenpis.

23 februari 2014 om 13:42

Can als in Emre Can? Heeft hij voor Turkije gekozen?

23 februari 2014 om 14:39

Hij heeft nog niet gekozen

23 februari 2014 om 14:51

Ik zie het wel somber in, hij heeft in al die Duitse jeugdelftallen gespeeld. Hoop dat hij voor Turkije kiest.

23 februari 2014 om 13:50

Brrr ik begin al te trillen van angst

23 februari 2014 om 14:03

' want wij hebben nu Fatih Terim die echt een baas is!! '

Terim was ook al bondscoach toen de Turken uiteindelijk toch wel redelijk kansloos waren in Istanbul laatste oktober. Sorry , maar echt bang wordt ik er niet van. Haalt Oranje zijn niveau zijn dat gewoon 6 punten.

23 februari 2014 om 14:40

Ja laatste wedstrijd als hij vanaf het begin bondscoach was waren wij zeker door! maarjah als Nederland doorgaat kunnen ze tock niks ahahh en als Turkije gaat halen ze altijd de halve finale

23 februari 2014 om 14:42

2010 vergeten?

23 februari 2014 om 17:40

2010 was hij geen bondscoach van Turkije maar Abdullah Avci ! Fatih Terim was van Gala

24 februari 2014 om 00:35

huh altijd ??? welke halve finale dan???olum sen salakmisin ne rezil ediyorsun lan bizi,senin gibi adamlar yuzunden bu hollandillar bizimle dalga geciyor

23 februari 2014 om 15:36

ga je weer groot praten?ben je het nog steeds niet zat dat we nooit meedoen met de ek en wk,dreamer dat je bent

Tsjechië altijd lastig en IJsland is toch een sterke team geworden. Met andere weer geen eindtoernooi.

23 februari 2014 om 13:35

Tsjechie is niet lastig ze hebben bijna niemand meer doe Cech weg en klaar ze zijn helemaal weg! Turkije word 100% 2e misschien zelfs 1e

Zolang het in Turkije een bestuurlijke wanhoop is gaan zij geen potten breken. Dan zie ik Ijsland, dat een prima wk-kwalificatie speelde, eerder als grotere tegenstander. Tsjechië is ook niet meer het Tsjechië van Grygera, Koller, Baros en Nedved.

Albanie-Servie.....wauw wat een clash wordt dat (op en buiten het veld)

Uitstekende loting, niks mis mee. Duidelijk is dat je dik en dik favoriet bent, en ook met twee vingers in de neus eerste moet eindigen. We gaan 't zien.

Dit is een makkelijke loting natuurlijk. Gaan geloof ik ook de beste 2 door, omdat er nu 24 landen mee doen.
Gewoon weer 1e. En ik denk dat Turkije het weer niet red.

23 februari 2014 om 15:48

Volgens mij gaan de nummers 1 en 2 gelijk door en de beste nummers 3 ook geloof ik.

24 februari 2014 om 23:01

Alle nr 1 en 2 en de beste nr 3.

DE Overige NR 3 Spelen Playoffs
.

Wel leuk weer tegen Nederland.
Dit keer geen smoesjes, de nummer 2 en beste nr 3 gaan ook naar het eindtoernooi, we moeten er eindelijk weer een keer bij zijn.
Tsjechië ( en Ijsland) is ook een niet te onderschatten tegenstander, maar dit keer met Terim aan het roer vanaf het begin, dus ik heb er vertrouwen in.

Turkije en Nederland door, Ijsland underdog. Tsjechie stelt niet veel meer voor.

Onderschatten maakt je zwakker en dan verlies je !

Prima loting, Tsjechie en Turkije zijn al jaren vergane glorie. Dat moet voor ons geen enkel probleem opleveren.

Nederland gaat met deze poule wel top 1 eindigen. We mogen de Tsjechen en Turken niet onderschatten. Ik baalde er wel van toen Turkije uit pot 2 kwam van vallen. Maar als we daar niet minimaal 4 punten tegen pakken en 4 punten de Tsjechen en tegen de rest van de poule 6 punten pakken pakken hebben we het echt slecht gedaan.

Grappige loting maar niet meer dan dat. Dit zal een eitje worden om ons te kwalificeren. Ijsland en Tsjechië zijn de moeilijkste tegenstanders maar ook dat moet geen probleem worden. Turkije rollen we ook op, team dat enkel uit individuen bestaat.

Oh ja en yay, we kunnen Thukije #1 weer zien spelen! Word weer een gekkenhuis in de Arena (?)

23 februari 2014 om 17:48

Wordt weer een thuiswedstrijd voor Turkije.

24 februari 2014 om 00:30

ja en dan gaan we hard verliezen en de nederlanders gaan ons uitlachen ,wat leuk zeg

Zucht, alweer tegen die Turken, jammer dat we niet een ander land geloot hadden. vond Polen of Oostenrijk wel tof, nu krijg je weer die Turken met hun lange ballen.. Niet om aan te zien, maar goed. Twee keer wegpoetsen en klaar, dan maar geen leuke wedstrijden. Van de Tsjechen hoeven we ook al niet te veel te verwachten.
En dan ook nog uit die laatste pot Kazachstan loten, een pokken end vliegen, ook al niet ideaal voor spelers met een enorm drukke jaarkalender. Nee, de loting is wat mij betreft niet zo prettig, hoewel ik Oranje met twee vingers in de neus door zie stoten. Zie Ijsland trouwens nog wel tweede worden boven Turkije en Tsjechië.

24 februari 2014 om 00:32

je hebt gelijk want mijn volk hebben echt alleen maar praatjes maar geen daden

Nou dit moet gewoon weer een makkie worden....
Turkije is nog een leuke pittige pot, maar Tsjechië moet je zeker kunnen hebben

Nederland is niet meer wat het was zie Turkije winnen en zie Tsjechie het ze heel moeilijk maken. Beste mensen we moeten accepteren dat oranje niks meer is een Robben en van Persie zijn niet meer de spelers die ze waren. Wie zou hen moeten opvolgen ik weet het niet want talentjes zijn er ook niet. Gewoon accepteren beste mensen over 4 jaar zijn wij het lachertje van europa en is geen enkel land meer bang voor ons.

Van gaal spreekt van een makkelijke loting ( in het verleden waakte hij voor onderschatting van mindere tegenstanders) want nu hoeft hij zich niet in te dekken en kan hij zonder zichzelf onder druk te zetten gewoon vrijuit zeggen wat hij denkt aangezien hij toch opstapt en het aan Hiddink laat

wij turken kunnen gewoon niet voetballen,heb respect voor dit kikkerlandje

Ze moeten de kwalificatie echt veranderen. Niemand zit te wachten op wedstrijden tegen die dwergstaatjes.

23 februari 2014 om 17:35

Gibraltar uit, altijd lastig

24 februari 2014 om 00:31

wat veranderen zeker niet want zo maken wij turken tenminste n kans

Tsjechie stelt al jaren niks meer voor , en Turkije nog minder , Nl moet gewoon het Ek halen klaar

23 februari 2014 om 17:36

Eerste plaats is al gewoon bepaald. Turkije, Ijsland en Tsjechie strijden om de 2e plaats.

Jammer dat we weer tegen onze Nederlandse vrienden moeten, wordt weer moeilijk.

23 februari 2014 om 15:41

lan salak turkiye ne bok yemis bugune kadar sus bari rezil etme bizi.wij zijn gewoon niks

23 februari 2014 om 17:40

wat zit je hier nou te provoceren. Turkse competitie is beter door de goede buitenlandse spelers, die in Nederland niet betaald kunnen worden. Het nationale elftal daarentegen is al jarenlang bagger.

Dat wordt een eitje. Aangezien de nummers 1 én 2 doorgaan. En anders heb je nog een mogelijkheid als je bij de beste nummers 3 hoort. Kan me haast niet voorstellen dat Nederland het niet zou halen.

Ben wel benieuwd wie van Gaal gaat opvolgen. Weet iemand wie de belangrijkste kandidaten zijn?

eerlijk is eerlijk, in 2016 is rvp en robben te oud. en de rest wat er op komt is niet beter dan de turkse internationalss. strootman enzo moet niet overdreven worden, het is maar een subtoppertje zoals onze arda. Dus ik geef turkije net zo een grote kans op de 1ste plaats als nederland.

Tsjechie en Turkije zwaarste tegenstanders? Volgens was het juist Ijsland dat de play-offs voor het WK haalde.

Ik ben wel bij dat Nederland en Turkije weer bij elkaar zetten. We willen revanche. Ook ben ik weer aanwezig in de Arena! Kan niet wachten.

Nederland zal op nummer één eindigen met of Tsjechie, Ijsland of Turkije op nummer twee. Ik hoop natuurlijk op laatstgenoemde ghehe.

24 februari 2014 om 00:25

Alweer Revanche??wil je weer verschut staan??die nederlanders zijn gewoon beter dan ons ,wie hebben wij ???alleen arda en kijk hun hoeveel ster spelers hun hebben

Met Turkije weetje het nooit je kijkt ene moment verwacht je echt veel bakken ze er niks van, andere keer denk je Turkije is slecht beginnen ze top en heel goed te voetballen, Turkije is gewoon outsider team die heel mooi voetbal kan laten zien en genieten maar ook echt slechte wedstrijden, dus altijd verassing,
beter geen Turkije in je groep ))

wij turken zijn niks met voetbal en we zullen nooit wat worden want we missen alle ek en wk,en dan zie ik nu weer hier turken die nog niet eens fatsoendelijk turks kunnen typen en spreken.nllers vraag aan die turken de geschiedenis alleen vraag wat over turkije ik zweer ze weten niks

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren