Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik heb Oranje zien spelen, Van Dijk hoort daar thuis’

Laatste update:

In Schotland raakt men maar niet uitgepraat over de kwaliteiten van Virgil van Dijk, maar Louis van Gaal ziet het nog niet zitten in de verdediger van Celtic. De bondscoach van het Nederlands elftal nam Van Dijk woensdag ook niet op in de voorlopige selectie voor de oefeninterland tegen Frankrijk. Efe Ambrose is de zoveelste ploeggenoot van Van Dijk die daar weinig van snapt.

/

“Hij is een van de beste verdedigers”, claimt de verdediger via de officiële kanalen van Celtic. “Ik heb het Nederlands elftal zien spelen en ik vind dat hij daar zou moeten spelen. Hij heeft alle kwaliteiten om een uitnodiging te krijgen.” Ambrose en Van Dijk begrijpen elkaar blindelings, zo verzekert de Nigeriaan. “Hij is als een broer voor me, binnen en buiten de lijnen.”

Ambrose gaat ervan uit dat Van Dijk in de toekomst wel zal worden opgeroepen. “Iedere coach heeft zijn plan en zoekt de spelers die daar bij passen. Op den duur zal Virgil worden geselecteerd.” Celtic maakt dit seizoen een goede indruk in defensief opzicht. Tussen 11 december 2013 en 8 februari 2014 kreeg het team van manager Neil Lennon zelfs geen enkel tegendoelpunt.

Virgil van Dijk verdient een uitnodiging voor Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zolang Vermeer, Veltman en Kuyt wel in de voorselectie zitten en spelers als Van Dijk en De Guzman niet, neem ik Van Gaal niet serieus.

21 februari 2014 om 09:16

Het is idd belachelijk, je noemt hier veltman op maar dan kan je ook zo goed De Vrij, Bruma en schaars opnoemen, van dijk hoort gewoon geselecteerd te worden en ik zou ook douglas een kans geven maar ik heb het al gemerkt bij Van Gaal,hij werk graag met spelers waarmee hij al eerder gewerkt heeft bij het begin, daarom zal Van Gaal gewoon altijd wel mannen als De vrij , Schaars, Kuyt etc blijven selecteren en ik sluit ook niet uit dat De vrij en schaars gewoon mee gaan naar het WK hoe slecht ze ook spelen.

21 februari 2014 om 09:20

Promes is ook opgeroepen voor de winterstop deed hij het goed weet iemand wat er met hem is?

21 februari 2014 om 09:27

Ik zei net Vermeer, Veltman en Kuyt, maar ik had ook Bruma, De Vrij, S. de Jong, Klaassen, Schaars en Narsingh kunnen noemen inderdaad.

21 februari 2014 om 09:37

Ook Anita en Pieters horen in oranje, want zij spelen op een veel hoger niveau dan de spelers die wel zijn opgeroepen.

21 februari 2014 om 09:46

Volgens mij heeft van Gaal een voorkeur aan spelers die maar een paar wedstrijden goed spelen in de Eredivisie. Zie Klaassen Veltman Cillessen en noem maar op. Waarom Kuijt en Schaars steeds opgeroepen word is me nogsteeds een raadsel.

Anita en ook Emmanuelson spelen redelijk in sterkere competities dan de Eredivisie. Emmanuelson doet niks onder voor Blind hoor? Sterker nog hij is beter.

21 februari 2014 om 09:56

G135, volgens die theorie horen Bacuna, Brouwers, Luuk de Jong, Heitinga, Buttner, Tiendalli en Emnes ook in Oranje.

21 februari 2014 om 09:56

Cillessen is nog wel uit te leggen hoor. Meeste clean sheets van de Eredivisie en presteert wel constant. Veltman laat de laatste weken wat steekjes vallen dus die had je inderdaad moeten vervangen door Van Dijk.

Ik snap niet wat Van Gaal wil bereiken hiermee; is hij echt de enige die het niet ziet?

21 februari 2014 om 10:07

Ik heb oranje zien spelen, Veltman hoort daar niet thuis.

21 februari 2014 om 10:26

Heeft een operatie gehad maar speelt gelukkig nu wel
Weer

21 februari 2014 om 10:41

De Vrij heeft zich dit seizoen goed ontwikkeld en heeft in Oranje haast altijd wel goed gespeeld. Vorig seizoen was die vooral vaak onzeker en had die van die foutjes zoals Veltman.

21 februari 2014 om 12:29

Janneutraal, ja inderdaad, zij zouden ook in aanmerking moeten komen voor oranje, hoewel Tiendalli en Heitinga natuurlijk niet zo veel spelen of hebben gespeeld.

21 februari 2014 om 09:17

De Guzman heeft redelijk veel gespeeld in Oranje, dat je Van Gaal om 2 spelers niet serieus neemt is natuurlijk belachelijk. We hebben altijd wel wat te zeuren op onze eigen jongens/coach. Tot nu toe doet Van Gaal het meer dan prima! Ik mis overigens naast Van Dijk ook Emanuelson!

21 februari 2014 om 09:23

Dat is het juist. het gaat om wie hij selecteert, als je mannen als Schaars en De vrij gaat ziten selecteren voor WK dan kan je toch niet serieus genomen worden? Schaars is gewoon werkelijk van het niveau Cambuur ofso zelfs riztmaier en Sno zijn beter op dit moment, dat zie iedereen toch wel of ben ik nou blind?

Ik heb zeer veel respect voor Meneer Van gaal, ik denk juist dat we door zijn visie en ervaring welleens kunnen gaan verassen op het WK, alleen vind ik dat hij wel de juiste mensen moet gaan selecteren, zijn selectie beleid is af en toe belachelijk te noemen.

21 februari 2014 om 09:39

Je kan ook gewoon Anita een kans geven die hebben we ook nog maar van dijk speelt de sterren van de hemel bij celtic die van gaal is niet goed snik hoor

21 februari 2014 om 10:48

Emanuelson zou die inderdaad ook gewoon op moeten roepen. Onbegrijpelijk dat die nog niet is gebeurd.

21 februari 2014 om 10:49

dit*

21 februari 2014 om 10:51

Hmm, daar moet ik toch gaan toegeven; volgens mij is een Anita veel waardevoller dan Schaars! Niveau Cambuur is overdreven; in mijn ogen is het niveau PSV gewoon droevig, en dat gaat ten koste van spelers als Schaars. (deed het meer dan prima bij Sporting namelijk).
Van Dijk speelt gewoon super, die komt zelden tot nooit in het nieuws met persoonlijke fouten. Veltman is en blijft een talent, maar wel 1 die in een mindere periode zit en veel foutjes maakt...

Ik ben benieuwd naar de daadwerkelijke WK selectie, zou toch bijzonder jammer zijn als jongens als Emanuelson, Anita, Van Dijk, Pieters & De Guzman niet mee gaan! Die spelen toch allen basis in een veel sterkere competitie?? Of zie ik dat verkeerd.....

21 februari 2014 om 09:36

De Guzman gaat gewoon naar het WK. Ik weet niet of hij al fit is maar hij was iig geblesseerd dus hij zit er daarom denk ik niet bij. Speelde sowieso best veel onder van Gaal en is een uitstekende speler.

Van Dijk hoort er nog niet in thuis. Met Vlaar heb je al zo'n speler als RCV die meer ervaren is en al jaren in een betere competitie voetbalt. 2 van die types is gewoon overkill.

21 februari 2014 om 09:40

Dan doe je van dijk op martins indi ze plwk

21 februari 2014 om 09:51

Waarom niet van Dijk op Veltmans plek? Die Veltman is zo gehyped niet normaal.

21 februari 2014 om 10:15

Inderdaad, over Veltman wordt steeds over gezegd dat hij moet spelen op het WK. Ik snap echt niet wat mensen in hem zien hoor, hij is te klein, niet sterk, pas aan zijn eerste seizoen als basisspeler in de Eredivisie bezig (en toch 'al' 22) en voetballend is hij matig (levert heel veel ballen in).
Dat Veltman er wel bij zit is belachelijk, zeker aangezien je Van Dijk achter de hand hebt.

Ook de voorselectie van Vermeer, Bruma, Schaars S. De Jong, Klaassen, Narsingh en Promes is lachwekkend.

21 februari 2014 om 10:38

Niemand zegt dat Veltman moet spelen op het WK. Waar heb je dat gelezen?

21 februari 2014 om 10:52

Aan de reacties van de gemiddelde Ajax-supporter leek het net of we te maken hadden met een verbeterde versie van Thiago Silva... Geloof mij maar, deze jongen gaat het niveau van Alderweireld nog niet eens halen, wat ook geen hele bijzondere speler is (iig de miste van de drie Belgen die daar achterin speelden)

21 februari 2014 om 10:56

Eens. Van Gaal is een bondscoach met discutabele voorkeuren... Als je ziet wat voor voetballend inferieure alternatieven hij wel oproept dan kan je niets anders concluderen dat hij meer aan het clubbelang denkt dan aan het nationaal belang. Daarbij wordt hij geholpen door het hypen van spelers die uiteindelijk van matig niveau blijken te zijn. Zo'n Veltman, Denswill, Klaassen of van Rhijn..., kom op zeg... Als dat Oranje materiaal is dan kan je nog wel 40 anderen oproepen... Maar helaas voor die 40 m beteren spelen die niet bij Ajax

Lekker blijven hypen en slapen allemaal. Veel succes met jullie Oranje straks in de eerste ronde

21 februari 2014 om 13:41

Dat gehuil altijd maar weer over de zogenaamde clubvoorkeur. Vergeten dat toen Van Gaal net was aangesteld, hij ongelooflijk veel Feyenoorders selecteerde? Laten we alsjeblieft ophouden met deze onzin.

21 februari 2014 om 12:18

Want jij volgt elke wedstrijd van kuyt? Doet t goed bij Fenerbahcr

Blijft iedereen een raadsel waarom deze man niet wordt opgeroepen!

Ik krijg het gevoel dat hoe meer iedereen schreeuwt om Virgil van Dijk in oranje, hoe meer Louitje hem links laat liggen.

21 februari 2014 om 09:41

Yep, dat idee heb ik ook! Alsof Van Gaal wil zeggen dat hij en hij alleen bepaalt wie er geselecteerd wordt.

21 februari 2014 om 09:56

ik vond het wel grappig dat een paar dagen gelden een CE was geschreven over hem en dat hij bij Oranje moet. en nu is er een heel artikel aan gewijd met dezelfde uitspraken.

ik moet eerlijk zeggen dat ik hem niet zie, kijk geen celtic en hoor niet veel over hem. dus kan daar niet over mee praten.

Het lijkt wel alsof van Gaal het express doet, zo van: Oh jullie willen allemaal van Dijk in het Nederlands elftal? Nou ik ben Louis en ik wil laten zien dat ik een eigen mening heb.

Zo gevoel heb ik erover, dat ie niet wil toegeven ofzo.

21 februari 2014 om 09:20

Ik denk dat van gaal de schotse competitie niet goed genoeg vind en de eredivisie beter acht. En daarom voor oa veltman en bruma kiest

21 februari 2014 om 09:35

Dat zou een belachelijke redenatie zijn, daar Van Dijk ook in de Champions League heel erg goed gepresteerd heeft. Wat hebben die gasten uit Rotterdam en Eindhoven nou laten zien in Europees verband? Juist ja, helemaal niets.

21 februari 2014 om 09:37

Dat geloof ik best, maar dat neemt niet weg dat van Dijk die gewoon het hele seizoen al prima presteert geen uitnodiging krijgt en een Veltman die gister weer paar fouten maakte er wel één krijgt.

21 februari 2014 om 09:57

@scotsman, nogal makkelijk om als verdediger goed met Celtic te presteren. Dat is met 9 man verdedigen en de bal naar voren rammen. Als je van Dijk - Vlaar als duo hebt achterin dan kan je net zo goed Fernandez in de spits zetten want dan ga je echt niet meer opbouwen. Dat Celtic in de schotse league geen tegendoelpunt kreeg over 3 maanden geeft voor mij alleen al aan hoe zwak de tegenstand is daar. Leuk dat hij een paar wedstrijden CL ervaring heeft, maar over het gehele seizoen staat hij verder uit zn neus te eten.

21 februari 2014 om 10:52

Want die Feyenoorders hebben wel veel tegenstand?

21 februari 2014 om 11:43

Stakkevdb! Meer dan in Schotland. Hier lopen spitsen en middenvelders rond die de nieuwe sterren zijn bij Europese (sub)toppers. Kan wel beginnnen met het noemen van namen, maar dan kom ik hier letters te kort... "henke" Larsson, Kluivert, Tomasson, Huntelaar, Sneijder, Strootman, Zlatan, van Persie, Robben, Cruijff, Bony, Ronaldo, Suarez, Makaay, Bergkamp, Ruud, van Hanegem, Vanenburg, Kindvall, Kuijt, Kezman, Romario, Litmanen ... ......... .... Wat komt er uit Schotland?

21 februari 2014 om 12:32

Man, effe serieus. Wat hebben al die helden uit het verleden te maken met het niveau van vandaag? Het feit dat Kluivert en Bergkamp en Romario ooit in Nederland gespeeld hebben maakt van De Vrij geen betere verdediger.

Inb4, maar Veltman is slecht hur dur. Nee, Veltman blijft een betere speler dan deze vrachtwagen van een voetballer. Celtic verloor kansloos van Ajax en ze spelen in een niet te serieus te nemen competitie waar van weerstand geen sprake is.

21 februari 2014 om 09:24

Ajax verloor ook kansloos van Celtic... Wat zegt dat dan over Ajax?

21 februari 2014 om 09:24

Kansloos? Het werd 1-2 en 1-0.....Celtic was zeker niet kansloos.

Enneuh.....nee de Eredivisie is een kwalitatief goede competitie! In Nederland slaat het niveau natuurlijk ook helemaal nergens meer op.

21 februari 2014 om 09:27

Toen het erom ging verloor Ajax ook gewoon kansloos van Celtic. Denk dat je deze 'vrachtwagen' beter in je team kan hebben dan Veltman die in elke serieuze match duidelijk tekort schiet.

21 februari 2014 om 09:30

Precies. Liever een vrachtwagen dan een Dinky Toy.

21 februari 2014 om 09:38

Ajax was gewoon beter toen en celtic scoorde heel gelukkige goals. Ik denk ook dat van dijk een uitnodiging verdient, maar niet toen vanwege ajax tegen celtic. Maar vanwege de slechte prestaties van zon beetje alle verdedigers in de eredivisie

21 februari 2014 om 12:12

Als je Veltman echt beter vind dan van Dijk, sorry hoor, maar dan heb je geen verstand van Cv's. Daarnaast, Ajax wilde van Dijk graag hebben, maar toen die naar Celtic ging hebben ze daar Veltman neer gezet. Paar leuke potten gespeeld, maar ook gisteren weer dramatisch.

Louis denkt alleen aan zichzelf en ajax. Als daar een speler 2x goed speelt wordt ie meteen geselecteerd, van Dijk speelt al een heel seizoen top en hoort niks van die man. Heeft Louis belang bij ajax.

21 februari 2014 om 10:28

Waar slaat dit nu weer op. Hij riep eerst zowat helemaal geen ajaxspelers op, maar heel veel feyenoorders. En toen verdienden de ajaxieden het ook echt. Nu ben ik met je eens dat de ajaxspelers niet echt in vorm zijn op zn zachtst gezegd. Maar ze spelen wel het spelletje dat van gaal ook wil spelen. Dan is t toch niet heel gek dat hij voor hun kiest. Als hij nu altijd ajaxieden oproept snap ik je commentaar, maar van gaal stond er juist om bekend dat ie helemaal geen ajaxieden opriep tot frustratie van ajaxieden.

Het komt gewoon door het feit dat Louis met voetballende verdedigers wil spelen en dat is Van Dijk niet (en hij leert dat ook niet in Schotland). Ik ben het er trouwens mee eens dat er minimaal 1 voetballende centrumverdediger moet staan, maar van mij mag Vlaar of Van Dijk daar naast staan.

21 februari 2014 om 09:28

Daar heb je helemaal gelijk in. Met Vlaar en in mindere mate Martins Indi heeft van Gaal al 2 verdedigers die het van hun fysiek moeten hebben. Zolang hij daar tevreden over is zal van Dijk toe moeten kijken denk ik.

Veltman, Klaassen, de Jong, Vermeer, Schaars en Pröpper zijn op dit moment niet goed genoeg in vorm of uberhaupt niet goed genoeg voor Oranje. Het zou ook belachelijk zijn als deze jongens opgeroepen worden. Promes en Boetius mogen van mij een kans krijgen.

21 februari 2014 om 10:33

Promes en Boetius zitten nu ook in de voorselectie. Ik vond Promes overigens tegen Vitesse één van de mindere spelers bij Twente. Klaassen zit er overigens nu ook bij in de voorselectie.

21 februari 2014 om 10:53

Ik heb de voorselectie gezien. Vandaar dat ik deze spelers noem.

21 februari 2014 om 17:03

De verdediging is de zwakste linie van Nederland. Er moeten gewoon goede verdedigers spelen, of ze goed kunnen meevoetballen is het laatste waar je aan moet denken

wij hebben Veltman. die is veel beter

21 februari 2014 om 09:25

Dat hebben we gisteren gezien. Met oogstrelende klasse en fysiek ... Speelde hij alle Salzburg spelers uit de wedstrijd

Van Dijk en Douglas horen gewoon thuis in de selectie van het NL-elftal. Van Dijk doet het prima in Schotland, Douglas staat vaak in de basis van de nummer 4 van de russische competitie. Lang konden we beweren dat de Eredivisie kwalitatief mee kon met de russische, maar ondertussen is dat natuurlijk al lang niet meer waar.

Maar je hebt hier te maken met de coach die Hesp durfde op te stellen als doelman van het trotse Barcelona......mission impossible dus.

21 februari 2014 om 10:36

Douglas' speelt niet vaak, maar altijd in de basis als hij niet geblesseerd of geschorst. Speler vd maand geweest in Rusland.

21 februari 2014 om 17:05

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Die twee verdedigers krijgen geeneens een kans. Alsof Veltman, de Vrij, Indi, en Vlaar er duidelijk boven staan ofso.

En weer komt de hele discussie op gang met allerlei verhalen over celtic , slechte competitie , Veltman , Ajax , Feyenoord , De Vrij , etc etc bla bla bla.

Tuurlijk is Schotse Competitie niet van dusdanig niveau.
Maar hallo , de Nederlandse Competitie is ook geen Bundesliga.
De helft van de Nederlandse Clubs lachen ze zich in Schotland ook blauw om.
Of Van Dijk nou tegen Hibernian speelt of Veltman of De Vrij tegen Rkc. Geen verschil.

Van Dijk is Fysiek sterk , kan man uitschakelen , is behoorlijk gegroeid kwa persoon.
Had hem graag gezien komende oefenwedstrijden.
Vind hem niet minder dan De Vrij of Veltman...

21 februari 2014 om 09:33

Minder is die zeker niet. Wel een compleet andere verdediger. Van Dijk en ook Douglas zijn fysieke verdedigers waarvan van Gaal denkt er maar 1 a 2 nodig te hebben. Die zijn er al in de vorm van Vlaar en Martins Indi. Zolang van Gaal daar tevreden over is zullen van Dijk en Douglas waarschijnlijk niet op een uitnodiging hoeven te rekenen. Wellicht zonde want zo goed vind ik Vlaar en Martins Indi niet.

Ik neem overigens aan dat Veltman nu ook geen uitnodiging zal krijgen.

Ik zou wel graag van dijk samen met Douglas willen zien zal stukken beter zijn dan de cv's die er nu staan

21 februari 2014 om 09:28

Van Dijk, Douglas, Vlaar en Martins Indi. Heb je tenminste 4 beesten achterin.

21 februari 2014 om 09:29

Die 4 als cv's he, voor de back posities weer andere spelers.

21 februari 2014 om 09:29

Vind martins indi een voorbeeld van gebrek aan beter

21 februari 2014 om 10:09

Ja is ook zo maar Nederland heeft nou eenmaal geen top verdedigers.

21 februari 2014 om 11:42

Dat is waar ja

21 februari 2014 om 09:35

Verdedigend wellicht prima. Voetballend echter een heel stuk minder. Maar dat is ook helemaal geen probleem. Zodra een tegenstander een beetje druk gewoon de lange bal op Sneijder, van Persie en Robben. Die winnen hun kopduels wel.....

21 februari 2014 om 10:05

Sneijder een kopduel winnen?

21 februari 2014 om 10:06

We vergeten in Nederland wat het belangrijkste is voor een verdediger. Kijk naar PSV Ajax en Feijenoord daar heb je cv die leuk mee voetballen maar verdedigend zwak zijn. En dat is toch het belangrijkste wat een verdediger en met name de cv moet doen

21 februari 2014 om 10:22

Een verdediger hoeft alleen maar die bal aan de middenvelder gegeven. Daarnaast kunnen deze verdedigers gevaarlijk zijn bij corners en heeft bijvoorbeeld Vlaar een aardige uithaal in huis.

21 februari 2014 om 11:08

Wat dacht je dan van van Dijk met zn vrije trap

21 februari 2014 om 11:08

Wat dacht je dan van van Dijk met zn vrije trap

21 februari 2014 om 11:54

Klopt. Zeker omdat we voetballend redelijke backs hebben (blind + Janmaat/vdwiel) is het geen schande als de laatste twee niet kunnen voetballen. Je kan je voetballend vermogen beter op het middenveld zetten zodat je meer voorwaartse druk uitoefent, dan een extra verdedigende middenvedler inzetten omdat je verdedigers goed kunnen voetballen in plaats van verdedigen. Juist doordat je achterin zoveel voetbal hebt komt de spits op een eiland te staan, wat je consequent ziet gebeuren met Van Persie

Hou toch op met die van Dijk. Waarom is iedereen zo lyrisch over hem? Niemand ziet hem spelen maar iedereen weet wel dat hij in Oranje moet. Wat een onzin. In de CL was hij echt niet elke wedstrijd de grote uitblinker hoor. Verder speelt hij in de schotse competie waar een spits als Higdon topscoorder is geworden. Stelt dus geen ruk voor. We kunnen nu allemaal wel gaan roepen dat hij in Oranje moet maar dat is echt nergens op gebaseerd. Laat van Gaal maar bepalen wie er goed genoeg zijn voor Oranje.

21 februari 2014 om 09:39

Lol komt weer iemand aan dat de competitie in Schotland niks voorstel maar vergeet even dat Ajax gisteren kansloos verloor van een Oostenrijkse club en is dat wel van hoog niveau?

van Dijk heeft gewoon veel meer in huis al Veltman die tegen Barcelona en nu weer tegen Salzburg een penalty veroorzaakte.

21 februari 2014 om 09:51

Mijn punt is dat we nu wel kunnen roepen dat hij in Oranje moet maar niemand ziet hem wekelijks spelen. We hebben hem in de CL kunnen beoordelen en daar viel hij niet op. Misschien speelt hij uitstekend tegen dundee en kilmarnock maar dat weet dus niemand. Dus roepen dat hij in Oranje moet is nergens op gebaseerd. Omdat hij groot en sterk is? Laat van Gaal maar puzzelen. Komt wel goed.

21 februari 2014 om 10:01

Red Bull Salzburg heeft anders wel 0-3 van Bayern gewonnen en een gigantisch kapitaal. Dat je dat achterwege laat geeft al aan hoe serieus we jou reactie moeten nemen.

Waarom heeft van Dijk dan meer in huis? Omdat hij sterker is? Veltman heeft veel meer potentie, al is hij er nu nog niet klaar voor (van Dijk ook niet maar dat terzijde). Vlaar is een oudere, meer ervaren variant van van Dijk en zal niet zomaar afgevallen worden door van Gaal.

21 februari 2014 om 10:05

Jou punt maak je op vermoedens, wie zegt dat de mensen die hem in Oranje willen hebben de schotse competitie niet kijken/volgen?
En jij baseert je mening op een aantal CL wedstrijden, en als je die goed had bekeken met oog voor Van Dijk. Dan had je ook gezien dat hij het minst door de mand viel van alle spelers van Celtic, en zonder hem ze nog verder waren af gegaan.....
Los daarvan is hij fysiek sterk, zeer goed pass over de grond en door de lucht, heeft goed inzicht kwa opbouwen, komt altijd goed voor z'n man, makt goede slidings/tackels, komt goed voor zijn man om bal te onderscheppen enz enz...
Genoeg reden om hem in ieder geval de kans te geven om zich zelf te bewijzen, en op voorhand zeggen mee naar het wk gaat mij ook te ver.....

21 februari 2014 om 12:01

Henrynr1

Omdat ze van Bayern hebben gewonnen tja in een nietszeggende oefenwedstrijd ja want dan kun je ook zeggen dat Nec de beste van Nederland is omdat ze van RKC winnen en die wonnen van Utrecht en Utrecht speelde weer gelijk tegen Ajax

Wat een onzin zeg.

21 februari 2014 om 17:08

De verdedigers uit de eredivisie moeten wel wat voorstellen? Basis durf ik niet zeggen, maar van Dijk verdient op zijn minst een kans in Oranje. Het is niet zo dat we met volle overtuiging kunnen zeggen dat er momenteel betere verdedigers zijn.

het is wel weer grappig dat als bijv Van Dijk dan in de zomer een transfer maakt naar de PL hij wel meteen opgeroepen wordt. Net alsof hij dan een heel andere speler is als hij een ander kleur tenue mag dragen.
Als je kijkt welke natte tosti's er nu af en toe opgeroepen worden zou je een echte verdediger als van Dijk wel eens in actie willen zien in een oefeninterland. Maar goed, van Gaal zijn keuze en hij zal er zijn ideeën wel bij hebben. En dat zal met name op voetballend vlak liggen, het is vooral belangrijk dat een verdediger kan passen.

21 februari 2014 om 10:23

Zo gaat dat altijd al. In de jaren 90 hoefde een speler maar een Ajax-shirt aan te trekken om te worden geselecteerd met Peter Hoekstra als ultiem voorbeeld.

Iedereen die zegt dat van Dijk in Oranje hoort moet echt bij zichzelf te raden gaan of je het spel wel begrijpt. Deze jongen heeft inderdaad potentie, maar als je bij Groningen speelt en je gaat op NL amateurniveau voetballen in Schotland dan kan het nooit, en dan ook nooit zo zijn dat je opgeroepen word voor het NL elftal. Van Gaal zal toch ook geen topklasse duels bekijken hoop ik?
Als hij wat wil......pak je biezen en laat het zien bij een clubs als Aston Villa, Sunderland etc. als die al geïnteresseerd zijn, let wel die clubs halen ook zelden spelers uit Schotland...het niveau is gewoon niet te vergelijken.

21 februari 2014 om 09:54

Celtic staat op de uefa coëfficiëntenranking voor clubs op plaats 61, Feyenoord op plaats 135. Dus waar heb je het over, met je amateurniveau?

21 februari 2014 om 10:03

Vind je het gek dat die zo hoog staan? Die krijgen elk jaar al bonuspunten omdat ze mee doen aan de CL en dat zullen ze ook blijven doen totdat Glasgow Rangers weer is gepromoveerd. Dan zullen ze slechts 4 van de 5 jaar in de CL spelen. Feyenoord heeft veel meer concurrentie en zal uiteindelijk wel weer boven Celtic komen als ze eenmaal door krijgen hoe ze de groepsfase in moeten komen.

21 februari 2014 om 10:30

Geloof je die onzin zelf? Celtic moet elk jaar een aantal voorrondes door om in die CL te raken. Terwijl Feyenoord jaar na jaar uitgeschakeld wordt in de voorrondes van de Europa League. Dus hoe bedoel je, Feyenoord heeft meer concurrentie? AA Gent, Dynamo Kiev, Sparta Praag en Kuban Krasnodar, allemaal gewoon te sterk voor Feyenoord. Terwijl Celtic vorig seizoen nog mooi in de achtste finales van de Champions League stond. Amateurniveau?

21 februari 2014 om 10:09

Owja amateurniveau in Schotland......
Daarom heeft Ajax vorig jaar Celtic van de kaart gespeeld, zie lieten Celtic werkelijk waar alle hoeken van het veld zien. En het werd meteen duidelijk dat de amateurs van Celtic geen weerstand waren voor Ajax......

21 februari 2014 om 12:12

Hooper voor 6 miljoen naar Norwich, Wanyama voor 14miljoen naar Southhampton, Sung-Yong voor 7miljoen naar Swansea etc etc

Elk jaar kopen engelse clubs de beste spelers van Celtic voor veel geld. Sunderland, Villa kunnen van Dijk niet eens betalen op dit moment.

Mensen lullen hier ook maar gewoon wat he....

21 februari 2014 om 17:12

Als Celtic amateur niveau is zijn de Eredivsieclubs dat ook. Aangezien er aardig wat Eredivisie spelers in Oranje zitten, noem je nu een groot deel van het nationaal elftal een amateur.

van Dijk is vele malen beter dan een Veltman of de Vrij.
Veltman is echt zwaar en zwaar overschat...maakt elke pot wel een belangrijke fout, net als gister. De Vrij is veel te licht en heeft een te trage draaicirkel.
Tegen wendbare spelers weet hij niet waar hij het zoeken moet.

Geeft van Dijk in ieder geval een kans!

Maakt momenteel eigenlijk niet uit wie we oproepen.
Kwa verdediging hebben we niks te zoeken op Wk.
Wie we ook mogen oproepen ... De Vrij , Veltman , Van Dijk.

Ik heb echt gevoel dat WK een Ek2012 copy word.

Vind jammer dat deze discussie steeds weer oplaait.
De Van Dijk liefhebbers zeggen hij moet kans , de Van Dijk tegenstanders zullen zeggen van niet en
Uiteindelijk staan Veldman en De Vrij straks in de basis en lachen de echte wereldtop zich rot

21 februari 2014 om 09:35

De Vrij en Veltman in het centrum word echt comedy capers, mag toch hopen dat van Gaal dat zelf ook inziet.

Al zijn het beide rechter centrale verdedigers dus dat zal niet snel gaan gebeuren...

21 februari 2014 om 09:45

Dat denk ik er eigenlijk ook over. Alsof Van Dijk wel het niveau heeft waar topspitsen bang van worden. In potentie misschien wel, maar hij heeft ook amper ervaring dus maakt het allemaal niks uit. Met die verdediging wordt Nederland aan alle kanten voorbijgelopen. Zeker als je daarvoor spelers als Sneijder, Robben, Van Persie en Van der Vaart hebt lopen, die zich te goed voelen om verdedigend hun werk te doen.

21 februari 2014 om 09:55

In verleden was het altijd zo dat spelers toch eerst ruim 2 jaar goed en constant op eredivisie niveau speelden voordat ze voor Oranje worden opgeroepen. ?
Vind dat spelers nu erg snel oproep krijgen van Van Gaal.

Laat Veldman eerst 2 seizoenen bij Ajax uitgroeien tot solide constante verdediger.
van Dijk zal na dit seizoen of anders daarna vast wel naar Engelse Club gaan.
Gaat dan op hoger niveau spelen , meer tegenstand , dus toekomst is kans op meer en betere verdedigers.

Over 2 jaar is Veldman 2 jaar verder .. Champions League ervaring extra , speelt Van Dijk hopelijk op hoger niveau in Engeland, spelers als Janmaat , De Vrij en. Indi , weer 2 jaar verder.

na veltman gister weer 90 minuten lang heb zien stuntelen kan ik niet wachten op het moment dat van gaal zijn ajax bril afzet en de juiste keuzes maakt.
verdediging voor wk zou gewoon moeten zijn. willems martins indi ,vlaar douglas virgil,greg en janmaat en eventueel nog blind als back up dmc en eventueel linksback.

Ik denk dat de best mogelijke verdediging Janmaat - Vlaar - Van Dijk - Pieters is.
Fysiek sterk en voetballend in orde.
Blind op LB vind ik toch minder dan Pieters op die positie, speelt wekelijks op hoog niveau bij Stoke City waar verdedigen de tactiek is.

21 februari 2014 om 09:46

En waarom Emmanuelson dan niet? Die speelt ook weer als linksback.

21 februari 2014 om 10:06

Klopt, maar die speelt als halve middenvelder. Emanuelson vind ik verdedigend behoorlijk zwak. Hij doet daar ook wel meer dan de linksback uithangen, terwijl hij bij Oranje een stuk terug zal vallen in de rangorde. In Oranje moet de linksback verdedigen en zo nu en dan zijn moment pakken mee op te komen. Zichzelf wegcijferen voor het team en voor de grote spelers, heb niet het idee dat Emanuelson dat momenteel nog kan.
Wat mij betreft ook Pieters op linksback dus.

21 februari 2014 om 12:23

Ik zet in op : van der wiel / Douglas / van Dijk / Emmanuelson. Kracht in het centrum, voetballende kwaliteit op de backs.

Het is een oefenwedstrijd, dus je kan het altijd proberen. Jongens als Bruma, Rekik en Veltman kregen ook na een paar goede wedstrijden een kans. Waarom hij dan niet? Als je niks test, kun je het ook nooit weten. In de champions league zag Van Dijk er anders prima uit.

21 februari 2014 om 09:50

Ik snap ook niet goed waarom sommige spelers na drie goede wedstrijden in Nederland meteen worden opgeroepen, terwijl anderen in het buitenland soms maaaaanden moeten wachten, ook al worden ze er op handen gedragen. Van Dijk is een goed voorbeeld, maar waarom spelers als Van der Wiel en Emmanuelson, die bij absolute topclubs spelen, zo weinig kansen krijgen is me toch een raadsel.

21 februari 2014 om 12:53

Uit het oog, uit het hart. Het is een beetje een zoethoudertje van Van Gaal. Selecteer je spelers voornamelijk uit competities die direct door Nederland wordt gevolgd (eredivisie en champions league spelende clubs), aangevuld met wat we al kennen. Nieuwe spelers die geen 'band' hebben met Nederland (spelend in de vergetelheid: competities/ clubs die we niet wekelijks zien op eredivisielive en ned 3), vallen automatisch af.

Niemand kent ze in principe toch, dus niemand klaagt erover. Het is ook niet makkelijk om bondscoach te zijn. Je moet de ontwikkeling van al die spelers wel in de gaten houden en je moet testen of ze het gemeenschappelijke niveau aan kunnen.

Snap er ook niks van! Geef die gast een kans!
Hij speelt super goed, heeft zich daar bewezen, ook in Europese wedstrijden met Celtic.
En inderdaad, als jonge spelers mogen debuteren, moet hij zeker een kans krijgen.
Volgens mij is hij een beest achterin, een speler die iemand kan uitschakelen die hebben we juist nodig!
Vind de meeste nog te kort komen en zijn ook nog eens wisselvallig, zeker de eredivisie verdedigers.

Hoop dat van Dijk nog een kans krijgt, maar vrees van niet als die bij oefenwedstrijden ook al niet geselecteerd wordt...

Op een WK zul je toch een beetje solide verdedigers op moeten stellen, ook op de back. Jongens die een man uit kunnen schakelen. Met gasten als Willems, Veltman of de Vrij ga je echt een modderfiguur slaan. Leuk dat ze een pass kunnen geven maar er lijkt me wel meer benodigd.

21 februari 2014 om 10:41

Inderdaad!
Maar we hebben vooralsnog niet de grootste landen gehad in de kwalificatie en voorbereiding. Tegen voetbalgrootmachten heb je gewoon verdedigers nodig die een speler kunnen opvreten. Dat ze opbouwend dan iets minder zijn, zou je voor lief moeten nemen.
Selectie is natuurlijk ook niet direct basis. Maar je hebt m.i. wel een paar robuuste ijzervreters nodig op een groot toernooi. Suarez heeft bijvoorbeeld nooit kunnen scoren wanneer Douglas in de verdediging stond...

Welke Nederlandse verdediger je ook neemt, het is allemaal middenmoot en DE reden dat we er weer uitvliegen in de eerste ronde. Chili en Spanje vreten dit Oranje op met huid en haar. Nederland heeft totaal niks te zoeken in Brazillie. Stel van Dijk daarom gerust op, maakt geen reet uit.

Onbegrijpelijk, deze voorselectie , of je nu De Vrij Bruma of Veltman Tegen Diego Costa of Negredo zet ze komen fysiek te kort, zie je het voor je Clasie of Schaars tegen Vidal ! Maar goed Van Dijk hij heeft wel zijn fysiek , waarom tegen Frankrijk niet een keertje Douglas en Van Dijk uit proberen, tuurlijk snap ik best dat hij al aan een vast elftal werkt Maar kom op ! Maar goed het duo Haan en Rijsbergen, en Koeman Rijkaard werd ook pas op het laatste moment gekozen! Al moet ik heel eerlijk zijn spelers van dat niveau hebben we allang niet meer!

21 februari 2014 om 09:55

Als hij aan een vast elftal werkt, dan kan hij het wel goed verstoppen Zes keepers, om maar iets te noemen!

Van Dijk hoort er sowieso bij, maar ik snap niet waar al dat commentaar op de Vrij vandaan komt. Hij speelt gewoon goed en constant bij Feyenoord en heeft het tot nu toe ook erg goed gedaan bij het NL elftal.

Spelers als Rekik, Bruma, Veltman, BMI en Denswil hebben tot nu een toe een stuk minder bewezen dan de Vrij. Ik zou eerder hen buiten de selectie houden.

Het is natuurlijk onbegrijpelijk dat hij nog niet eens de kans heeft gekregen te laten zien wat hij kan. Als je de laatste weken die kleine Veltman ziet stuntelen, week in week uit betrokken bij tegendoelpunten, ga je je afvragen of van Gaal de Eredivisie nog wel volgt?
Hij houdt er altijd een aparte visie op spelers op na, dat was in zijn vorige termijn ook al zo, maar een van Dijk en een de Guzman horen toch gewoon een uitnodiging te krijgen, daar hoef je geen trainers A diploma voor te hebben lijkt me.

Van gaal selecteert veel spelers uit de trad. Top 3. Dit heeft te maken met vriendjespolitiek en oude afspraken. De voornaamste slachtoffers van dit beleid zijn Douglas' en v dijk. Gisteren werd weer eens duidelijk dat je niet met spelers uit de ED in je 1e 11 naar brasil kunt gaan.
Douglas' en Vlaar moeten dus sws mee. Celtic is niveau top ED en v dijk presteert daar spectaculair. Ook meenemen dus ! Dan is er nog 1 plek voor een linksbenige cv in vorm.

Ik snap er ook helemaal niks meer van , we zijn echt toe aan een bondscoach die eens wat jonger is en veranderingen kan toepassen , want alle oudere trainers kunnen dit niet meer , las je ziet hoe goed hij het dasr doet. Is toch wel een beer , als je dit vergelijkt met een veltman of een de vrij snap ik er niks van. Zelfde geldt voor douglas...

Van dijk speelt niet slecht, maar je kan celtic niet als referentie gebruiken he! in die competitie spelen veel ploegen los kampioen met veel clean sheets als je celtic vervangt door een ander team bv valencia, of zo zou daar ook los kampioen spelen. Moeten alle spanjaarden van valencia dan ook in de nationale ploeg staan?

Krijgen we deze discussie weer. Er is echt geen enkele reden om van dijk te selecteren op basis van wat. Dat hij 2 wedstrijden goed speelde in cl. Is toch geen reden om van dijk te gaan selecteren. En volgens mij zijn er heel weinig die de schotse competitie volgen. Douglas zal wel kunnen. Want hij heeft het bij een topclub in nederland laten zien. Van dijk deed het goed bij groningen, maar van der hoorn deed het zelfs nog beter bij utrecht. Speelt nu in jong ajax.

Ik ben het volkomen met Lennon eens. Virgil van Dijk is een speler die stappen heeft gemaakt. Een rots in de branding bij Celtic. Uiteraard begrijp ik de sceptische houding van sommige, het is inderdaad 'maar' de Schotse competitie, maar ze maken daar geen fouten (getuige de 0 tegendoelpunten). Van Dijk is sterk, snel, kopsterk, voetballend goed en scoort zelfs. Eigenlijk heeft hij alles wat een moderne centrale verdediger moet hebben, ik zie hem dan ook binnen 1,5 jaar bij een respectabele Engelse club spelen. Ik acht hem in ieder geval beter dan de Vrij, Bruma, Rekik, Mathijssen en ook Veltman. Dat zijn spelers die elke week wel fouten maken en tegendoelpunten krijgen. En laten we eerlijk zijn, de 0 houden tegen clubs als Aberdeen is een stuk knapper dan wekelijks moeite hebben om spelers als Barto, Matavz, Koevermans en Higdon van het scoren af te houden. Meenemen dus die van Dijk!

Gaan we weer met van Dijk,hij speelt in de verkeerde competitie en gaat niet opgeroepen worden.nederland speelt opbouw voetbal en dat spelen ze niet daar.

Van Dijk verdient in ieder geval een uitnodiging voor de voorselectie. Maar ja, zolang Van Gaal selecteert zul je deze jongens niet bij Oranje aantreffen. Gewoon een kwestie van 1 goede wedstrijd voetballen in het eerste van Ajax of met een Ajax achtergrond bij een andere club voetballen: dan hoor je erbij.
Als ik Veltman iedere week zie schutteren, hou ik m'n hart vast voor Brazilië.

Waarom wordt Veltman er elke keer bij gehaald. Er is maar 1 nederlandse verdediger die verzekererd zou moeten zijn van een basisplek en dat is Van Dijk. Maar omdat Van Gaal hem niet oproept en wel Veltman, is het ineens alleen maar omdat Van Gaal alleen ajacieden oproept.

Dat is gewoon complete onzin. Waarom sprak niemand schande van het feit dat Van Dijk niet oproepen werd toen De Vrij elke wedstrijd de fout in ging? Die jongen heeft 1 wedstrijd in Oranje gespeeld en hield Falcao volledig uit de wedstrijd.

Ben met iedereen eens dat Van Dijk gewoon in Oranje hoort, zeker op dit moment. Maar dat eeuwige afkraken van spelers wordt je toch schijtziek van. Het zijn allemaal Nederlanders die met volle overgave voor Oranje zullen spelen, misschien moet je ze steunen ipv afkraken. Waarom kunnen feyenoorders hun eigen team door dik en dun steunen, maar zodra het om een ajacied gaat in Oranje is het schandalig. Andersom geldt hetzelfde trouwens.

Virgil moet gewoon samen met Ron beton de vaste achterhoeden worden van het Nederlands elftal. Ik weet het het zijn geen toppers, maar dit is nou eenmaal het beste wat we op dit moment hebben. Geen twijfel over mogelijk!

Virgil moet gewoon samen met Ron beton de vaste achterhoeden worden van het Nederlands elftal. Ik weet het het zijn geen toppers, maar dit is nou eenmaal het beste wat we op dit moment hebben. Geen twijfel over mogelijk!

21 februari 2014 om 10:44

Wel twijfel over mogelijk gewoon met Vlaar en Indi.

En dit is dus het probleem van Nederland. We stellen alleen maar voetballers op. Van Dijk is een sterke grote speler en ik weet zeker dat hij beter kan verdedigen dan Veltman. Het punt is dat van Dijk niet de beste voetballer is. Normaal gesproken is het ook niet de bedoeling dat je verdedigers goed kunnen voetballen. Ze moeten die bal gewoon zo snel mogelijk naar het middenveld brengen en het daar maar laten gebeuren. In Nederland wordt de bal 100 keer overgespeeld tussen de 4 verdedigers en de keeper en als de tegenstander dan druk zet, dan ontstaat er meteen een kans. Wanneer leren we het nou eens een keer af om voetballende verdedigers op te stellen. Als je een verdediger hebt, die daadwerkelijk kan voetballen, dan zet ik hem liever op de cvm positie. En de eisen die er worden gesteld aan een voetballende verdediger zijn ook niet erg zwaar. Iedereen kan de bal oneindig vaak rondpassen tussen de verdediging en de keeper. Dat kan een van Dijk ook, zelfs al is dat geen geweldige voetballende verdediger. Straks tegen Spanje en Chili krijg je echt geen tijd om rustig te gaan opbouwen. Stel dan maar van Dijk en Vlaar op. Voetballen kunnen ze misschien niet geweldig, maar verdedigen kunnen ze wel degelijk en volgens mij is het toch echt verdedigen wat een verdediger moet kunnen en niet dat zogenaamde opbouwen wat je in Nederland moet kunnen.

@ 3bier

Ehhh volgens mij wordt bij ons Bjorn Vlemminx topscorer....da's andere koek natuurlijk...

Met zyn kwalitieten zou hij ook gwn makkelijk nederlanse top aan kunnen en deze comp hier is ook niet zo top dus v gaal kan hem gwn oproepen

Van Dijk hoort er niet alleen bij maar gewoon in de basis te staan.

Iedereen met een beetje voetbalverstand heeft al lang gezien dat Virgil van Dijk momenteel de beste centrale verdediger van Nederland is. Van Gaal is zo ongeveer de enige die het nog niet snapt. Is van Gaal nu zo dom of is de rest van Nederland zo slim...

Ik hoor steeds vaker dat mensen door het onnozele selectiebeleid van onze bondscoach hun interesse in het Nederlands elftal gaan verliezen. Jammer, maar heel begrijpelijk.

Van Gaal wil vanuit de verdediging de aanval opbouwen en dan heb je aan van Dijk wat minder. Voetballend komt van Dijk nog wat te kort in mijn ogen. Maar ik zou hem wel meenemen omdat hij gewoon een ijzersterke verdediger is. Je kan hem op sommige momenten best goed gebruiken lijkt me. Ik zou hem niet meenemen voor de basis.

21 februari 2014 om 12:18

Je staat straks op een wk! Dan heb je bikkelaars nodig die een dpits kunnen slopen. Niet die lieve kabouters veltman en de vrij. Opbouw van achteruit? Daar hebben we genoeg kwaliteit voor op het middenveld en aanval. Van Gaal heeft het liefst jongetjes die niet tegen hem ingaan en bij voorkeur een ajax verleden hebben.

21 februari 2014 om 12:34

Je overdrijft een beetje. Veltman gaat mee om er aan te mogen ruiken omdat hij veel potentie heeft maar nu nog veel te kort komt. En die reactie over liever ajax jongetjes is helemaal onzin, had dan fyenoord jongetjes genoemd dat komt beter overeen. Maar we weten beide dat van Gaal niets heeft met Feyenoord dus dat gaat niet op. Nog even en je gaat zeggen dat Douglas met van Dijk in de vedediging moet staan. Dan weten we zeker dat we de bal niet kunnen afleveren aan het middeveld. We hebben in Oranje geen type Pelle dus de lange bal is ook niet ideaal. Hoe wil jij gaan opbouwen met niet voetballende verdedigers als de tegenstander je probeert vast te zetten? Dan zal er toch vanuit de verdediging gevoetbald moeten worden. Het is tenslotte het nederlands voetbal om van achteruitte voetballen. Maar krijg het idee dat jij liever de italiaanse style hanteert. Op de nul spelen en hopen dat je er met een cunter een keer een scoort. Nee dank je. Laat van Gaal maar lekker doorgaan zoals hij doet.

Tuurlijk verdiend hij een kans.

Neemt iemand Van Gaal serieus?!

Eigenlijk apart, een centrum met douglas en van Dijk is volgens mij de sterkst mogelijke optie (daarachter indi en vlaar) ze zitten er allebei niet bij, op linksback heb ik altijd gepleit voor van Aanholt , maar zie Emanuelson steeds beter en beter spelen, dat is nu voor mij de beste keus. Laat het gewoon zien. Op rechtsback vd wiel en je hebt toch gewoon een goede verdediging. Heb een keer gelezen dat van Gaal het selecteren van van Dijk voor het jeugd EK vorig jaar heeft tegengehouden. Daarnaast lees ik net dat City en United strijden om de handtekening van van Dijk. En dan niet opgeroepen worden ten faveure van Veltman, Rekik, bruma, de Vrij. Dat heeft dus niets te maken met het beste elftal opstellen, maar puur op persoonlijk vlak.

Van gaal is eigenwijs, gaat lekker zijn gang en komt met jongens als Veltman aan die nog niet eens een heel seizoen in de eredivisie aankan en ook gister hard door het ijs ging. Ook klaasen en promes zijn nog lang niet op het nivo oranje. Veltman de vrij en indi, we hebben het wel gezien. Spelers als van Dijk, Douglas, Buttner, van der Wiel deze jongens worden gewoon niet getest. Spelen allen redelijk op een hoger nivo, niet dat we gelijk dan een topverdediging hebben staan, maar beter zoals het er nu voor staat.

Van gaal laat haast elke speler debuteren in oranje. Sommige hebben net een paar wedstrijden gespeelt. Van dijk speelt al weer een paar jaar en word tijd voor een kans. Waar zijn die saaie oefen iinterlands anders voor? Voor het geld. Ik vind wel goed dat boetius geselecteerd woord maak nu af en toe een doelpunt en geef ook een assist af en toe. (speelt af en toe ook dramatisch). Maar kan hij ook niet gwn een keer douchlas laten spelen? Of zit hij alleen op de bank?

Wat is dat toch altijd met dat gezeur over voetballende verdedigers. Je kan er helemaal niks mee, ze verliezen gigantisch veel duels omdat ze fysiek niet sterk genoeg zijn en het enige wat een centrale verdediger moet kunnen is bal onderscheppen en inleveren bij de backs of het middenveld. Laat die maar opbouwen. Zie je wel met de Vrij, hoe vaak wordt deze man wel niet gepiepeld in een eredivisie, maar ja hij kan zo goed opbouwen, ondertussen nog wel veel paasfouten maken. Dan zie ik toch veel liever een breker die alle duels wint en misschien wat minder kan opbouwen.

Het is toch een oefeninterland. Probeer dan toch eens de spelers die in buitenlandse competities gewoon goed presteren. In de eredivisie uitblinken is niet zo moeilijk, maar je wordt pas beter als je wekelijks moeten voetballen/trainen tegen/met de beste spelers ter wereld. Dan kunnen we misschien nog iets van het WK te maken: Afellay, Elia, Huntelaar, Robben, v/d Vaart, Anita, Buttner, Fer, van Ginkel, de Guzman, Krul, van Persie, Pieters, Stekelenburg, Vlaar, Vorm, v/d Wiel, Emanuelson, Nigel de Jong, Strootman, Douglas, Lens, Sneijder, Kuyt en dus ook Virgil van Dijk (al speelt hij niet in een topcompetitie) oproepen en bekijken en de beste dan aanvullen met de echt goede spelers uit de eredivisie. WK selectie compleet!

Vlaar en van Dijk achterin en je hebt gewoon twee echte mannen staan, die ook nog eens in vorm zijn.

De andere kandidaten zijn nog jongetjes, die het echte Wk werk niet aankunnen.

21 februari 2014 om 17:18

Precies, twee echte mannen. Druk maken over voetballende verdedigers hoeft helemaal niet, zo'n luxe is er helemaal niet. Er moet eerst voor worden gezorgd dat spitsen onschadelijk worden gemaakt

Virgil van Dijk bevindt zich volgens verschillende Engelse media in de vuurlinie van een 'transferoorlog'. Manchester United en stadsgenoot Manchester City hopen de Nederlandse verdediger beiden over te nemen van het Schotse Celtic.

De 22-jarige Van Dijk laat een uitstekende indruk achter tijdens zijn eerste seizoen op Celtic Park. De verdediger, die door de Schotse topclub in 2013 werd overgenomen van FC Groningen, is niet meer weg te denken uit de basiself van trainer Neil Lennon. Onder meer The Daily Telegraph schrijft dat het verblijf van Van Dijk in Schotland beperkt blijft tot slechts één seizoen. De Engelse Premier League lonkt.

''werd eerder Arsenal al in verband gebracht met Van Dijk, nu wordt gemeld dat Manchester United het meest concreet is voor de verdediger. Trainer David Moyes is bereid zo'n twaalf miljoen euro neer te tellen voor de Nederlander, daarmee hoopt hij Arsenal en Manchester City af te troeven. Moyes is op Old Trafford bezig met het vormen van een nieuwe defensie, Van Dijk moet daarin één van de speerpunten worden.

United ziet aan het einde van het seizoen Nemanja Vidic vertrekken, terwijl er in Engeland ook rekening wordt gehouden met het afscheid van Rio Ferdinand. Van Dijk moet één van de pijlers van de nieuwe United-verdediging worden, aldus de krant. Van Dijk heeft in Schotland een contract tot de zomer van 2017.''

Aldus voetbalprimeur for what its worth......

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren