Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Messi veegde met iedereen de vloer aan, hij is als Pelé en Maradona'

Laatste update:
/

Alhoewel Lionel Messi nog geen WK gewonnen heeft, behoort hij volgens Jupp Heynckes al wel tot de absolute buitencategorie. De coach, die vorig seizoen de Champions League won met Bayern München, vergelijkt de Argentijnse sterspeler van Barcelona dan ook met andere Zuid-Amerikaanse vedetten als Pelé en Diego Maradona. Ook het feit dat hij dit jaar de FIFA Ballon d'Or misliep, verandert daar niks aan.

Volgens Heynckes is Messi namelijk een klasse apart, beter dan Franck Ribéry en Cristiano Ronaldo, die samen met hem genomineerd waren voor de onderscheiding. "Messi heeft de afgelopen jaren met iedereen de vloer aangeveegd. Hij is een genie en staat wat mij betreft zeker op gelijke hoogte met spelers als Maradona en Pelé", zegt de oefenmeester op de website van de FIFA.

Ook Ronaldo staat er echter goed op bij de 68-jarige Heynckes. "De manier waarop hij speelt is ongelooflijk. Hij is fysiek zó sterk en altijd gevaarlijk voor het doel. Hij is ook een absoluut unieke voetballer. De afgelopen jaren heeft ook Ribéry zich goed ontwikkeld, met name als teamspeler. Franck heeft ook veel talent als het aankomt op het creëren van kansen en het maken van doelpunten, maar niet zo veel als Messi en Ronaldo."

Lionel Messi behoort nu al tot de categorie 'voetballers van de absolute buitencategorie'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geen zlatan, wel ribery? Ik hoef ribery niet eens in mijn vriendenelftal.

Messi en ronaldo gwn beide nr 1

20 februari 2014 om 13:59

Nr 1 in het uitblinken inderdaad.. ieder zijn eigen genialiteiten maar Messi is iets verfijnder naar mijn mening..

Dus ik geef je gelijk dat beide de beste zijn, maar langs de andere kant als je toch iemand moet kiezen.. toch maar Messi...

En Zlatan? Genialiteit op en top.. raar maar waar nooit echt herkenning gekregen, behalve de laatste tijd...

20 februari 2014 om 16:45

Inderdaad allebei nummer 1 voor mij, allebei zeer gevaarlijk voor de goal vooral Ronaldo laatste paar weken, Messi is gewoon een genie dat zie je ook aan zijn passen.

Zlatan zal zeker genomineerd worden voor de gouden bal, wat heeft die gozer veel laten zien zeg hij is echt een fenomeen!

Haha nu durft heynckes dat wel te roepen natuurlijk nu hij geen trainer van bayern meer is, hij heeft overigens wel gelijk vind ik. Absolute top messi al heeft hij nu een soort van dipje voor zijn doen.

Niemand kun je voetballend met Messi vergelijken.
Messi doet gewoon alles, scoren, dribbelen, assits geven, en het spel verdelen.
Ronaldo kun je alleen wat goals betreft vergelijken met Messi, omdat hij ook veel scoort, maar voetballend is Messi met afstand de beste

20 februari 2014 om 12:34

Andersom kan je de dingen wat Ronaldo doet niet vergelijken met wat Messi doet.

20 februari 2014 om 12:46

En daarom vind ik Messi de beste voetballer aller tijden, gewoon een levende legende die misschien nog beter gaat worden ook. Ik denk dat er in de komende 8 a 15 jaar geen betere voetballer gaat komen dan Messi.

Hoewel ik Maradona alleen live heb zien voetballen toen hij al aan de cocaïne zat en ik Pelé nooit (live) heb zien spelen, denk ik dat Messi beter is dan deze twee. Als je zijn cijfers ziet qua goals en assist, in een tijd waarin het voetbal alleen maar professioneler is geworden en zeker een stuk verdedigender, dan lijkt me die conclusie geoorloofd. Al heeft het natuurlijk ook met smaak te maken, wie jouw voorkeur heeft.

Sowieso heeft hij gelijk, Messi scoort meer dan Ronaldo, geeft meer assists dan Ribery en kan op heel veel posities uit de voeten.

Leuk dat er ook een keer gezegd wordt dat Messi fysiek sterk is, hij ziet er misschien zwak en dun uit maar hij is verschrikkelijk stevig en door zijn balans weet hij vaak op de been te blijven (zie die goal tegen Milan laatst bv).
Buiten dat duikelt hij zelden tot nooit en probeert altijd door te voetballen, wat dus bewonderenswaardig is.

20 februari 2014 om 12:25

Zijn driekoppig beenspieren zijn extreem ! Net als die van Aguero of Seedorf bijna.

Messi valt bijna nooit om, behalve als iemand met snelheid op hem komt afrennen en hem omver beukt.

Maar qua duels: Hij verliest ze bijna nooit.

20 februari 2014 om 12:30

Haha dus wat je eigenlijk wil zeggen is dat Messi sterker is dan Ronaldo in duels. Ik weet niet of je die wedstrijd van City tegen Barca zag maar kompany zette Messi makkelijk van de bal.

20 februari 2014 om 12:39

Helemaal niet, dat was één duel. Het viel reuze mee. Maar dan noem je ook een speler op: Kompany.

Die duwt Seedorf in zijn hoogtijden nog om.

Voor de rest had Messi geen enkel probleem met de grote spelers van City.

20 februari 2014 om 12:48

Oke Kompany is wel een beest maar dan nog kan je niet zeggen dat Messi fysiek sterker is dan Ronaldo 1,85 meter en een lichaam wat perfect is afgetraind en nog eens veel kracht heeft

20 februari 2014 om 12:58

Messi hoeft zijn bovenlichaam niet af te trainen, dat gaat ten koste van zijn lichtvoetigheid. Zie Ronaldo...

Overigens blijft Ronaldo echt niet zo makkelijk staan, die laat zich juist weer makkelijk vallen, in vergelijking met Messi.

Waarvoor heb je dan zo een body ?

20 februari 2014 om 13:17

Haha serginio10! Omdat Kompany hem met 2 handen duwde ja. Verder waren er ook nog duels dat hij Messi probeerde van de bal te krijgen maar het niet lukte. Messi is bijna nooit fysiek van de bal te krijgen. Agüero ook niet. Deze spelers zijn gewoon sterker dan Ronaldo. Dat is een feit. Ronaldo is sneller op de lange afstand maar zijn lichaam is atletisch dat van Messi is puur kracht.

21 februari 2014 om 13:25

Deze vaardigheid is behendigheid (agility), niet (fysieke) kracht. aguero/messi zijn behendiger dan C.ronaldo

20 februari 2014 om 12:26

Haha Ronaldo scoort meer dan Messi als je kijkt naar vorig seizoen. Buiten dat Ronaldo is de beste voetballer van de wereld en Messi en Zlatan komen daar achter.

20 februari 2014 om 12:29

In de ogen van een fanboy misschien wel, iedereen weet dat het door de blessures komt en dat statistisch gezien Messi Ronaldo ook qua doelpunten overklast sinds hij naar Real gekomen is in dezelfde periode.
Ronaldo is geweldig hoor, en ik gun hem die gouden bal van harte maar statistisch gezien doet hij onder voor Messi qua goals en goalratio.

Messi is vele malen beter dan Maradona, Pele en al die andere dravers ooit zijn geweest. Die spelers zouden in het hedendaagse voetbal geen potten kunnen breken. Uit een generatie waar de absolute top nog gewoon op regelmatige basis kon roken, snuiven en zuipen en alsnog tot de beste behoren, hecht ik persoonlijk weinig waarde. Dopinggebruik was wijdverspreid en topsport uit die tijd kan je niet vergelijken met nu.

Kijk ook eens naar het verschil tussen prestaties van de jaren 70 en nu in elke andere sport. Dat verschil is belachelijk groot en dat verschil is bij het voetbal niet anders dan bij andere sporten.

20 februari 2014 om 12:26

Vele malen beter?? Pelé en maradonna draaf paarden noemen? Oke jou nemen we niet meer serieus, ben je hard op je hoofd gevallen vanmorgen? Gaat het wel goed met je

20 februari 2014 om 12:51

Vergelijk het niveau van sport van toen met nu. Wereld van verschil. Leuk dat ze vergeleken met spelers van toen er bovenuit staken, nu zouden ze behoren tot de grijze middelmaat.

Of denk je dat Ard Schenk Sven Kramer ver achter zich zou laten mits hij over dezelfde spullen zou beheren? Ik geloof daar geen zak van. Alles is professioneler geworden.

20 februari 2014 om 13:41

Duss je beweert dat de spelers van vroeger, die niet hebben kunnen genieten van hedendaagse trainingen en begeleiding, de spelers die bovenal moesten teren op eigen inzicht en talent, het vandaag de dag niet zouden kunnen met alle begeleiding?

Ga toch weg.

20 februari 2014 om 14:53

Die spelers op hun hoogtepunt zouden in het hedendaagse voetbal geen uitblinker zijn nee. Of ze met de begeleiding van nu hetzelfde zouden kunnen als Müller, Ronaldo of Messi, blijft gissen. Ik denk van niet. Vooral omdat het allemaal rokers en zuipers waren.

20 februari 2014 om 17:09

Ik zou zeggen bekijk een wedstrijd uit het verleden en je ziet haast geen verschil qua tactiek en techniek.
Het enige dat de spelers van tegenwoordig beter kunnen is harder lopen.

20 februari 2014 om 12:27

Een Maradona had meer talent in zijn linkerbeen dan elke andere voetballer in heel zijn lijf, misschien ook meer talent dan Messi.
Met hedendaagse trainingsmethodes zouden ze echter nog beter zijn.
Denk je dat Ronaldo en Bale er zo zouden hebben uitgezien in de jaren 70? toch spelers die veel profiteren van hun fysiek. Of dat Messi niet helemaal kapot getrapt zou worden in de serie A eind jaren 80 of in Pele's tijd?

Het is eigenlijk niet goed te vergelijken maar je doet ze tekort door ze af te doen als dravers.
De keerzijde van jouw argument is dan ook dat spelers van nu heel anders zouden zijn geweest in die tijd en het nog maar de vraag is of ze dan ook zo goed waren geweest.

20 februari 2014 om 12:35

Correct, wat ik enorm vaak lees is dat mensen altijd de voordelen van de jaren '70, '80 benoemen, maar nooit de nadelen. De ballen waren destijds zwaarder, je werd minder beschermd door de scheidsrechters (een zware overtreding van nu was destijds heel normaal), het materiaal was minder, de faciliteiten waren niet zo goed als dat ze nu zijn.

Ik denk dat als je de spelers van nu, van tijdperken zou omruilen, je een enorme blooperwedstrijd zou krijgen. Ik las overigens een statistiek (en vergeef me dat ik het niet meer kan vinden) van het aantal overtredingen dat Maradonna te verwerken kreeg in '86. Echt absurd.

20 februari 2014 om 12:41

Klopt.

Maradonna kreeg veel meer te verwerken. Overigens waren sommige overtredingen gruwelijk hard. Maar aan de andere kant; Hij deelde ze ook keihard uit ; )

20 februari 2014 om 12:41

Ja Maradona werd echt kapot geschopt, wat ik persoonlijk doodzonde vind, ik wil elke talentvolle voetballer zoveel mogelijk zien spelen, in dat opzicht is het goed dat spelers nu meer beschermd worden, nadeel is dan natuurlijk dat ze gaan duikelen in de hoop wat mee te krijgen.

Stel dat Messi nu 5 jaar geleden zo veel geschopt werd dat hij nu een veel mindere speler was geweest dan zou dat extreem zonde zijn als je kijkt naar wat hij fit allemaal voor elkaar kreeg de afgelopen jaren en wat hij de sport gebracht heeft.
Overigens heb ik wel zware overtredingen op hem gezien maar het is echt een schijntje als je het vergelijkt met de doodschoppen die Maradona te verwerken kreeg.

20 februari 2014 om 12:43

Ja die Bilbao wedstrijd als toppunt met dat hele massa gevecht waar er gewoon iemand even ko geschopt wordt door Maradona.

20 februari 2014 om 12:50

Haha ja, dat was echt bizar.

Maradonna is altijd een excentriek geval geweest, een beetje de Mohammed Ali van het voetbal. Liet zich niet sussen en sloeg keihard toe.

20 februari 2014 om 13:55

@viswinkel ga die schijtbek van je wassen man gek dat je bent. Beetje respect mag wel. Pele was 16 17 en bezorgde brasil het wk. Lionel heeft nog geen shit gedaan voor zijn land. Geef mesi gelijk een bj rare vogel

20 februari 2014 om 14:54

Erg volwassen reactie. Dat een 16-jarige een WK kon beslissen zegt dus genoeg over het niveau destijds. Of het gebrek aan niveau dus..

20 februari 2014 om 14:27

@viswinkel
als pele en maradona nu hadden gespeeld, hadden ze ook andere begeleiding gehad, andere trainingsmethodes, andere voeding, gecombineerd met hun talent.

Had messi of ronaldo toen geleefd, hadden ze ook anders gegeten en getraind.

De persoonlijke records van Johan Olaf Koss en Erik Heiden zijn stukken trager dan van Sven Kramer, maar dat waren echt geen mindere schaatsers.

Beter dan Ronaldo is hij niet, zij staan samen op een ongekende hoogte

20 februari 2014 om 12:34

En wat denk je van Zlatan?
Die man blijft je werkelijk iedere week verbazen.
Die is werkelijk waar overal kampioen geworden, heeft het overal waar gemaakt.

Voor mij persoonlijk, met Ronaldo, de nummer één momenteel!

Hij heeft gelijk Ronaldo en Messi zijn een van de beste voetballers aller tijden! alleen is Ronaldo toch beter

20 februari 2014 om 13:01

In wat? Zichzelf langdurig en kwijlend bewonderen voor de spiegel?

Qua voetbalvermogen zit Ronaldo aan de top binnen de norm, een norm die niet van toepassing is op Messi.

20 februari 2014 om 13:20

Dat er nog mensen zijn die serieus beweren dat Ronaldo beter is.... Messi kan alles. Ronaldo niet. Ronaldo is vaak het eindstation van een aanval. Messi verdeelt het spel, creëert zelf kansen, zet spelers vrij voor de keeper. Kan zelf iedereen uitspelen. Zinloos om ze te vergelijken, want qua voetballend vermogen is Messi zoveel beter. In statistieken ook maar dan komt Ronaldo toch wel dichtbij.

20 februari 2014 om 13:32

kom met echte uitspraken wat je zegt slaat werkelijk nergens op!

20 februari 2014 om 14:03

@ sergino

Probeer aan te geven waarom je zijn uitspraken nergens op vindt slaan.

Je reactie is op deze manier best wel zwak namelijk.

20 februari 2014 om 15:54

vergelijk de statistieken van beiden eens op wikipedia. Messi troeft Ronaldo op alle fronten af. Die lijst van persoonlijke reords is zo lang, echt ongelooflijk. En dan is het nog maar een kwestie van tijd dat hij ook nog all time topscorer in de CL is ook. Hij breekt echt elk record dat mogelijk is en is nog 2 jaar jonger ook.

Messi is natuurlijk een speler van de buitencategorie. Alleen vind ik C. Ronaldo nog beter.

Voor mij staan messi en ronaldo beiden in het rijtje marradona maar dat is mijn mening

Ben nu al nieuwsgierig wie de volgende op VZ is die gaat zeggen dat Messi de beste is.

Messi kan in Engeland het fysieke spel niet aan denk ik, daarom zal hij denk ik ook nooit naar de Premier league gaan. Tegen City vond ik hem ook niet goed trouwens. Het is uiteraard een briljante speler maar hij word wel heel erg beschermd door de scheidsrechters.

20 februari 2014 om 12:36

Tegen City, Arsenal en Chelsea heeft hij zich makkelijk staande gehouden. Je vergist je in de kracht van Messi.

Hij blijft gemakkelijk in evenwicht, mede door zijn training methodes en afgetrainde beenspieren.

Tegen City zakte hij vaak in, omdat het te druk was in de zestien van de opponent. In dat gebied willen ze hem hebben. Zodat hij met zijn rug naar de goal gemakkelijk aangepakt kan worden door 4 of 5 man.

Het is beter om jezelf te bevrijden van die drukte en je bemoeit met het spelletje.
(aanvallen opzetten, combinerend richting de goal van Joe Hart)

Zo slecht was hij niet...

20 februari 2014 om 12:43

Haha waar heb jij het over. Messi in evenwicht? Messi en afgetrainde benen?
Messi zou het is de premier league niet eens redden daar is het te fysiek voor hem.

20 februari 2014 om 12:54

Ja we zagen het. Arsenal, Chelsea en City..

Silva, Mata, Cazorla, Aguero en co. houden zich makkelijk staande, sterker nog: zijn één van de betere in de competitie.

Messi met zijn voetbalkwaliteiten, zou het dus nog makkelijker hebben.

Het heeft geen zin om met iemand in discussie te gaan wanneer die Messi bijna niet eens''kent''.

Kijk anders maar even op Google naar de trainingsmethodes van Lionel, kijk voor de grap dan eens even naar zijn beenspieren.

20 februari 2014 om 12:56

Waarom kunnen spelers als Silva, Aguero, Navas, Wilshere en Hazard zich wel staande houden in de Premier League?

Wat hebben zij wat Messi niet heeft?

20 februari 2014 om 13:04

Messi's kracht is onderschat, zijn bovenlichaam is niets bijzonders maar het is onnodig voor hem om daar massa op te zetten omdat hij het moet hebben van zijn wendbaarheid en explosiviteit.
Zijn benen echter, daar zit heel veel kracht in, daarom is hij zo moeilijk van de bal te krijgen, z'n balans is ook perfect.
Messi zou heel makkelijk presteren in de epl, echt meteen de beste speler.
Denk alleen dat het meer een spelverdeler zou zijn ipv doelpuntenmachine, en 50 goals lukt daar ook gewoon niet.
Maar 30+ en een berg assists en op het eind mvp, jazeker.

20 februari 2014 om 13:09

Ja precies, iemand van Levante (geloof ik) moest op hem springen en Messi met twee armen vasthouden om hem neer te krijgen.

Dan nog liep hij zeker nog 2 meter met die speler op zijn rug.

Het spel van messi is zo veelzijdig, hij kan op zoveel posities terecht, kan van positie wisselen op die positie uitblinken.

Hij zal totaal geen moeite hebben in de PL, daar graaft niet iedere team zich in om hem tegen te houden.

Met al die ruimte daar, is het gemakkelijk om overal door heen te dribbelen. Messi en tijd geven is zelfmoord...

20 februari 2014 om 13:13

Ik weet het wel hun vallen niet bij het minste geringste op de grond, en Messi wel. Silva had het in zijn eerste seizoen heel moeilijk in Engeland. Hazard had het ook een hele tijd heel moeilijk. Je kan wel zzeggen dat Messi goed staande bleef maar hij scoorde ook niet.
Feit is dat er in de Engelse competitie veel meer is toegelaten als in Spanje of Nederland. Messi zou daar denk k niet mee om kunnen gaan. Ook omdat de gemiddelde laatste man 2 bij 2 meter is.

20 februari 2014 om 13:22

Kijk jij maar eens even dit filmpje Patrick, dan kom je er wel op terug.

20 februari 2014 om 13:29

Messi is juist een speler die ten alle tijden op zijn benen probeert te staan, ook al wordt er aan alle kanten aan hem getrokken. Alsof Messi bekend staat als een speler die makkelijk naar de grond gaat.

Spelers als Hazard en Silva ontwijken zoveel met hun techniek dus wie heeft het hier over fysieke duels? Laat ik mijn vraag een beetje verduidelijken. Waarom kunnen spelers als Silva, Aguero, Hazard en Cazorla die houthakkers het bos insturen en zou Messi dit niet kunnen?

Hebben zij meer techniek en spelintelligentie dan Messi? Zou het?

20 februari 2014 om 16:08

Moest Messi zijn bovenlichaam niet even krachtig zijn als zijn onderlichaam zou hij nooit dit niveau halen of zou hij constant liesblessures hebben. Messi is gewoon een atleet, zijn lichaam is even afgetraind als het niveau van zijn spel: uitzonderlijk.

20 februari 2014 om 12:39

Fysieke verdedigers hebben ook het nadeel dat ze trager zijn misschien is dat ook de reden dat kleine wendbare spelers het goed doen in Engeland. Voorbeelden? Owen, aguero, tevez, david silva en zo zijn er wel meer. Ohja Hazard die momenteel uitblinkt.

20 februari 2014 om 12:51

Ik heb messie niet gezien hoor met de wedstrijden tegen Chelsea, Bayern, Manchester etc.

Niks extra gebracht. Silva was veel belangrijker en beter dan Messi afgelopen dinsdag. Hij mag blij zijn dat hij onterecht vrije trappen meekreeg toen company hem van de bal liep telkens

20 februari 2014 om 13:02

Tegen Arsenal en United heeft Messi anders vaak van zich laten horen hoor. Tegen Chelsea in 1 wedstrijd ook gewoon 2 keer de paal en lat geraakt, doelpunt voorbereid en nog 1 op 1 gekomen met cech.

Echt onzichtbaar was hij dus niet. Hij had gewoon weinig geluk.

Messi dribbelt als de beste, verdeelt het spel als de beste en scoort als de beste. Topploegen die normaal gesproken het spel maken komen alleen opdagen om met zijn alle op eigen helft te blijven hangen en 4 man op te offeren om Messi in bedwang te houden.

Schei aub uit man.

20 februari 2014 om 13:05

@knuppert

Nee Messi niet gezien tegen City? Zonde, speelde een goede pot maar er zijn meer manieren om aan een wedstrijd bij te dragen dan met alleen doelgevaar.

Heb je hem niet gezien tegen Bayern? Nee klopt, dat uurtje dat hij geblesseerd meespeelde was inderdaad niet veel soeps. Maar hee wat wil je, met een speler die geblesseerd is. Gaan we nu zelfs spelers afschrijven omdat ze niet goed spelen als ze geblesseerd zijn?

Heb je hem niet gezien tegen Chelsea? Mwah klopt, heeft een negatieve reeks tegen Chelsea neergezet maar als je vier keer de paal en lat raakt in één confrtontatie tegen Chelsea heb je ook wel pech.

20 februari 2014 om 13:17

Dat je "Messie" niet gezien hebt, is natuurlijk vrij logisch. Ik ken zelf ook geen voetballer die "Messie" heet. Maar Messi heb ik vaak genoeg tegen de Manchester ploegen gezien, tegen Bayern die hij 4 jaar geleden op een hoopje speelde en Chelsea speelde hij met z'n veldspel ook vaak dizzy

20 februari 2014 om 16:03

Ook de beste speelt wel eens een slechte wedstrijd hoor. En ondanks dat jij Messi niet gezien hebt tegen City werd op hem de overtreding gemaakt.waarvoor de penalty en rode kaart gegeven werden. En hij schoot die penalty er ook zelf in. Ondanks niet zijn beste wedstrijd toh beslissend tegen 1 van de top 10 teams uit Europa.

Daarnaast kijk eens op wikipedia en vergelijk zijn statistieken met wie je maar wilt. Moht je een speler tegenkomen die het beter doet hoor ik het graag van je

Messi is goed maar Ronaldo is gewoon beter. Ronaldo is zoo atletisch en zoo compleet hij is in mij ogen de beste voetballer aller tijden er zal nooit meer een speler komen die zoo compleet is.

20 februari 2014 om 13:26

Zoo hee! Dat is de dierentuin.

Messi is juist veel completer dan Ronaldo dus jammer dan voor je. Compleet zijn betekent niet dat je alles kan, compleet zijn betekent wat je met alle dingen doet die je kunt. Ze kunnen beide alles alleen is Messi in vrijwel alles beter. Mensen denken dat Ronaldo een beter schot heeft. Ja je hebt tegenwoordig een beter schot als je harder schiet of niet? Nee, je schiet pas beter als je er efficiënt mee bent. Messi is "zoo" veel efficiënter. Ook zet hij zelf aanvallen op, hij creëert zelf kansen, waar Ronaldo enkel het eindstation is. Hij zet per wedstrijd gemiddeld minimaal 3x iemand vrij voor de keeper. Ronaldo niet. In wat is Ronaldo nou beter dan ? Echt in niets. Messi is zoveel efficiënter en completer dat hij de allerbeste allertijden is.

20 februari 2014 om 13:57

Ronaldo is completer voor 1 bepaalde positie, terwijl Messi veelzijdiger is en hij op meerdere posities uit de voeten kan.

Ronaldo heeft bepaalde kwaliteiten waarmee hij voornamelijk alleen in de voorhoede kan excelleren. Terwijl Messi als voetballer veel verder is en ook gewoon op het middenveld het spel kan verdelen.

En jully denken dat Messi niet fit is als hij het veld op loopt

Hij heeft helemaal gelijk. De laatste 5 jaar is er maar één die er voetballend bovenuit steekt, en dat is Messi. Ronaldo kan hem af en toe bijhouden met het aantal doelpunten, maar daar is alles mee gezegd.
Verschillen zijn ook dat Messi altijd wordt vergeleken met grootheden/legendes in het voetbal, en Ronaldo niet, en dat er maar zelden, of eigenlijk nooit een neutrale voetbal-grootheid/coach/prof etc. Ronaldo de beste vindt, terwijl dit bij Messi wel het geval is.
Buffon, Barton, Totti, Zlatan, Materazzi, Cassano, Raul, Chilavert, Giggs, Balotelli, John Terry, Roy Keane, Rooney, Cappello, Valderrama, Guti, Ribery, Isco, Lampard, Del Bosque, Thiago Silva, G. Neville, Rio Ferdinand, Kompany, Vidic, Maldini, Turan, Juninho, Diego Simeone, Mendieta, Zico, Rednapp, Sagnol, Gerrard, Andy Cole, Falcao, Gerd Muller vinden Messi de beste.... dit is maar een kleine greep uit de lijst van geweldenaren die Messi veruit de beste vinden.
En volgens veel Ronaldo fans zijn dit natuurlijk allemaal slijmballen die iets tegen Ronaldo hebben.
Veel mensen roepen maar "ja hij scoort niet tegen Chelsea, Ronaldo wel" blablabla. De redenatie van deze mensen: Als Messi tegen Chelsea speelt, veel aanvallen opzet, medespelers vrij voor de goal zet, een assist geeft, constant voor dreiging zorgt, maar niet scoort, en Ronaldo de volgende dag tegen Chelsea speelt, de hele wedstrijd voor weinig gevaar zorgt, zn mannetje niet voorbijkomt, 3 vrije trappen het stadion uitschiet, maar als eindstation van een mooie aanval de bal in het doel tikt, dan heeft Ronaldo wederom weer bewezen dat hij beter is.......tja.

20 februari 2014 om 16:59

@footballstats

Gaan we complete lijsten met namen die Leo de beste zouden vinden verzinnen? Want zeker 3/4 van die lijst heeft niet expliciet uitgesproken dat Leo beter dan CR is.

20 februari 2014 om 17:22

En welke is volgens jou verzonnen? Kies maar uit, dan stuur ik je de quote/link.

21 februari 2014 om 11:28

Ferdinand: http://www1.skysports.com/football/news/11667/9116...
Balotelli:
http://www.ronaldo7.net/news/2012/487-balotelli-me...
Falcao:
http://www.goal.com/en-us/news/88/spain/2013/12/23...
Capello:
http://www.sportsmole.co.uk/football/real-madrid/n...
Vidic
http://www.ronaldo7.net/news/2012/465-vidic-claims...
Terry:
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-...
Isco:
http://www1.skysports.com/football/news/11835/9033...
Redknapp:
http://www.express.co.uk/sport/football/376720/har...
Guti:
http://www.soccernews.nl/news/210551/guti:_ik_geef...
Pele:
http://ibnlive.in.com/news/cristiano-ronaldo-bette...
Giggs:
http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/ryan-g...
Rivaldo:
http://www.ronaldo7.net/news/2012/452-rivaldo-cris...
Ruud Gullit:
http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/cristi...
Je kan ze allemaal na gaan. Geen enkele zegt expliciet dat Messi de betere is. Hoogstens dat ze gelijkwaardig zijn of zelfs dat CR beter is. Het is makkelijk om dingen te verzinnen..

Rare uitspraak, vorig jaar was er een beter en de jaren daarvoor gelijkwaardig. Ben het dus niet met Heyckes eens.

Messi is gewoon bang voor grote wedstrijden, omdat dan de waarheid boven tafel komt. Hij laat het zitten tijdens de grote wedstrijden. Tegen Manchester City ging hij juichen als een klein kind die een ijsje heeft gekregen, omdat hij via een penalty had gescoord. Ronaldo geilt op grote wedstrijden, omdat hij dan kan laten zien dat HIJ de man is. Kijk naar clasico's of naar de wedstrijd tegen Zweden.

20 februari 2014 om 13:13

Eigenlijk heb je gelijk. Wedstrijden tegen Real (waar hij al 18x tegen scoorde), Man United, Arsenal, Milan & Bayern kan je niet als grote wedstrijden beschouwen. Barcelona staat namelijk verrrrr boven die ploegen dus wordt het niet als grote wedstrijden gezien. En nu zonder dollen. Messi is niet voor niets de beste speler die er op het moment rondloopt. Hij heeft alle records in handen en heeft heel veel prijzen gewonnen.

20 februari 2014 om 13:19

Zijn dat de enige grote wedstrijden die Ronaldo gespeeld heeft?

En zweden haha. Portugal speelde die wedstrijden omdat Ronaldo gefaald had 1e te worden in een kwalificatiegroep met Rusland , Israel en Noord-Ierland. Terwijl Messi 12 doelpunten scoort in Zuid-Amerika, waar er misschien het hardst gevoetbald wordt met ploegen als Uruguay, Colombia, Chili en Ecuador.

20 februari 2014 om 13:27

Dat zijn die de enige wedstrijden, maar die van Zweden is recent. Moet ik hier alle wedstrijden erbij halen of wat? Messi is een nerd die de bal in de 16 krijgt en waar voor hem al een 1 op 1 situatie is gecreëerd. Ronaldo is gewoon explosief en maakt goals buiten de 16. Iedere spits bij Barcelona zou zo kunnen spelen als Messi. Hij presteert niets, hij krijgt 1 tackle en vliegt bijna het doel in.

20 februari 2014 om 13:43

Haal ook de wedstrijden erbij waar Ronaldo onzichtbaar was, if you know what i mean. Dat doe je bij Messi ook namelijk.

En Messi speelt niet eens als spits. Messi is een aanvallende middenvelder met scorend vermogen die vanuit het middenveld er combinerend doorheen snijdt. Barcelona is juist zo goed doordat Messi deze kwaliteiten bezit. Messi verdeelt het spel rond het 25 meter gebied, combineert tussen drukbezette linies en strooit met steekpassen waar hij spelers 1 op 1 met de keeper zet. Ronaldo zou deze rol als nummer 10 nooit kunnen vervullen. Die fungeert voornamelijk als eindstation met zeeën van ruimte om zich heen.

Messi speelt met Barcelona altijd tegen een geparkeerde bus. Of het nou Real Madrid, City, Chelsea, United of Levante is. Terwijl Ronaldo in de omschakeling meters af kan leggen zonder een tegenstander in de buurt. Dus kap maar met je verhaal dat er 1 op 1 situaties gecreerd worden voor Messi.

Ronaldo zou intelligentie en techniek tekort komen om mee te kunnen met het positiespel van Barcelona. Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt.

20 februari 2014 om 13:32

"messi is bang voor de grote wedstrijden"
"kijk naar clasico's"

Juist in de Clásico laat Messi zich altijd zien. Zijn favoriete tegenstander is Real Madrid. Je lult jezelf gewoon uit. Je naam zegt ook al genoeg. CL finale 2009 maakte de 2-0 tegen United, CL finale 2011 maakte weer de 2-0. O ja, Messi maakte de 0-2 in Madrid dankzij een schitterende solo. En wie scoorde de 0-1. Wie scoorde er 2x in de supercopa en gaf de schitterende assist bij de 1-0. Kan nog wel blijven doorgaan over hoe beslissend Messi is in grote wedstrijden hoor. Hoezo Messi laat het afweten in belangrijke wedstrijden ?

20 februari 2014 om 13:51

Hij benoemt alleen de mindere wedstrijden van Messi terwijl hij dat bij Ronaldo niet doet. Hij noemt zelfs de wedstrijd tegen Zweden een grote wedstrijd terwijl Portugal die wedstrijden moest spelen door het falen van Ronaldo in eerste instantie.

Iedereen heeft wel eens een mindere wedstrijd, dat is hartstikke normaal met de moordende concurrentie in de top. Ook Ronaldo heeft in genoeg grote wedstrijden helemaal niks laten zien. Moeten we hem dan ook maar gelijk afschrijven?

Volgens die cr7 fanboy hierboven wel. Maar ja, het is mij opgevallen dat hij om een of andere reden niet graag praat over de mindere wedstrijden van Ronaldo.

20 februari 2014 om 14:07

@steekpasss

Ja dat is inderdaad heel erg makkelijk. Ik probeer het nog te laten zien door voorbeelden te geven hoe beslissend Messi is geweest. Want hij was wel beslissend voor de prijzen van zijn ploeg. Hij heeft er zoveel gewonnen en was altijd beslissend. Ronaldo heeft ook de CL finale gewonnen door een doelpunt te scoren tegen Chelsea maar ook gefaald door een penalty te missen op het belangrijkste moment. Tegen Bayern in de penalty reeks miste hij weer op het belangrijkste moment. Dat geeft toch ook wel iets aan he. Ik vind Messi veel completer omdat hij juist meer dingen kan. Ronaldo is misschien beter als pure afmaker maar Messi is veel beter in alles eromheen.

20 februari 2014 om 14:22

Haha,,,

Yeah right ; )

Meeste goals maakte hij tegen jou club. Angs was het toch ... ?

20 februari 2014 om 14:30

@cr*7
volgens mij heeft messi vaker in El Clasico's gescoord dan Ronaldo...
en hier zijn wat statistieken uit de knock out fase van de Cl.

"1. Lionel Messi - 29 goals

De pas 26-jarige Argentijn maakt er een sport van om alle doelpuntenrecords in handen te krijgen. Liefst 29 van zijn 65 goals in het kampioenenbal maakte hij in de cruciale fase van het toernooi. Messi was ook trefzeker in de door FC Barcelona gewonnen finales van 2009 en 2011 tegen Manchester United. In februari 2012 schoot hij er in één wedstrijd liefst vijf in tegen Bayer Leverkusen.

2. Cristiano Ronaldo - 26 goals

Met Real Madrid strandde de Portugees de afgelopen drie edities telkens in de halve finale. Ronaldo kon zijn ploeg niet over het dode punt heen helpen in de duels met FC Barcelona (2011), Bayern München (2012) en Borussia Dortmund (2013).

En dan is ronald ook nog 3 jaar ouder.
Dus wat is nou precies je punt over messi in grote wedstrijden?

Niet dat ik hier trouwens negatief wil zijn over Ronaldo.
Fantastische speler en groot sportman.
Maar ik vind het mateloos irritant dat de minder intelligent mens die geilt op de uitstraling van ronaldo niet objectief naar de situatie kan kijken en daarom doet alsof ronaldo beter is.
Ik snap dat je zijn houding en uitstraling veel stoerder vindt dan die van messi en prima dat je daarom fan van hem bent. Maar zo praten over messi zegt genoeg over je intelligentie

Laten we allemaal gewoon blij zijn dat we deze voetballers kunnen zien spelen, het duurt namelijk wel weer even voordat er weer een speler als Messi of Ronaldo komt.

Dat gezeik over wie er nou wel of niet beter is gaat nergens meer over. Messi heeft de prijs de afgelopen tijd vrijwel continu gewonnen en terecht, afgelopen keer heeft Ronaldo de prijs gewonnen en terecht. Ja, Ronaldo heeft de prijs gewonnen omdat Messi niet fit was (getuige ook het kleine verschil met Ronaldo 27.99 en Messi met 24.72 procent), maar feit blijft dat beide sterren ernstig aan elkaar gewaagd zijn. Maar dat niet fit zijn van Messi hoort nou eenmaal binnen het voetbal. Zo zal Ronaldo ongetwijfeld extra stemmen gekregen hebben omdat hij Portugal op sleeptouw nam in de wedstrijden tegen Zweden, en zal Messi ongetwijfeld minder stemmen gekregen hebben omdat hij een flinke periode niet heeft kunnen spelen, laat staan presteren.

Het is vanzelfsprekend dat we beide spelers met elkaar vergelijken, maar toch zijn ze beide zo verschillend. Allereerst zijn het beide wel aanvallers, maar spelen ze ieder op een andere positie. Om het verschil nog meer aan te duiden, het is zo makkelijk: Messi dribbelt zich door de hele verdediging en is een monster in de 16-meter. Hij ziet het spelletje zo geweldig. Ronaldo is weliswaar geen speler die zich elke wedstrijd 20x door de 16-meter dribbelt, maar is dan wel weer een speler die vanaf eigen helft op volle snelheid richting doel van de tegenstander rent, terwijl hij iedereen achter zich laat. Ronaldo is iemand die een schot vanaf 30 meter gewoon in de verre hoek ziet vliegen en Ronaldo is, uiteraard, ook een monster in de 16-meter maar dan anders. Hij is kopsterk, snel, maar geen Messi die zich overal doorheen tikt. Messi is daarentegen geen speler die iedereen achter zich laat in een sprint of elke corner de bal erin kopt.

Messi en Ronaldo zijn beide geweldig. Ik moet eerlijk toegeven dat ik lange tijd fan was van Messi en dat ik Ronaldo maar een arrogante lul vond. En terecht overigens, want Ronaldo was altijd ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Zijn haar was belangrijker dan wat dan ook en hji liet graag zien dat hij geld heeft, in tegenstelling tot Messi, die assistkoning is, er totaal niet uitziet als een hunk als Ronaldo en die nederig is buiten het veld. Tuurlijk, ze rijden beide in een Ferrari, maar dan is er nog de manier waarop.

Ronaldo heeft zich daarin sterk verbeterd en hoewel ik nog steeds fan ben van Messi, waardeer ik alles van Ronaldo een stuk meer. Niet alleen omdat hij zelf veranderd is (nog steeds overal duidelijk aanwezig, maar wel een stuk minder arrogant), maar ook om de mooie dingen die hij doet voor de wat minder welvarenden of de zieke kinderen. Zo bracht hij een aantal kinderen in een kinderziekenhuis allemaal een Real shirt met handtekeningen en mochten ze met hem op de foto, op eigen initiatief! Zo doneert hij per jaar ongeveer 20 procent van zijn inkomsten aan goede doelen en is hij niet meer de slet van eerst, maar nu een nederige voetballer die uiteraard nog steeds dondersgoed weet dat hij wel elk meisje kan krijgen. Nee, Ronaldo is positief veranderd en ik was de eerste die een hekel aan hem had, maar ook de eerste die toegeeft dat hij toch eigenlijk een zeer bijzonder persoon is.

Overigens een klein detail: Ribery had 23.29 procent van de stemmen... Klopt voor geen meter dus.

20 februari 2014 om 13:44

Ik vind sowieso dat je voetballers niet moet vergelijken met hun privé leven. Als je op het veld staat is alles anders. Sommige spelers willen ten koste van alles winnen en dat vind ik mooi. Dat is ook een manier van leven voor je sport. Elke dag keihard trainen om te willen winnen. Anderen hebben dan weer plezier in het spelletje en genieten er van. Dat je op het veld een gemene speler bent of arrogant over komt betekent niet dat je een slecht persoon bent. Alleen is het logisch dat je met arrogantie en gemeen spel vaker gehaat wordt dan iemand die gewoon heel relaxed op het veld staat. Ik kan mij daarom ook niet druk maken hoe spelers op het veld reageren. Zolang je niet iemands benen probeert te breken of iemand slaat. Je ziet ook altijd voor de wedstrijd en na de wedstrijd is meestal alles vriendelijk maar tijdens de wedstrijd schuif je alles opzij en ga je alleen voor de winst.

20 februari 2014 om 14:32

Precies! Je kan zeggen wat je wil, maar in het veld zijn beide heren gewoon voorbeelden voor andere spelers. Nooit opgeven, altijd inzetten en er voor gaan. Geen smerige overtredingen maken of veel kaarten pakken, maar ook niet te poeslief zijn.

Die rode kaart van Ronaldo vind ik dan ook belachelijk. Oke, dat hij hem kreeg vond ik dubieus, maar 3 duels schorsing is om te lachen.. Het is denk ik meer om aan te tonen dat ze wel degelijk een grote speler durven te bestraffen.

20 februari 2014 om 14:38

Ik heb inderdaad niets tegen Ronaldo of welke speler dan ook. De actie leverde hem 1 wedstrijd op maar het niet respecteren van de wedstrijdleiding 2. Dat weegt veel zwaarder in Spanje en Italië dan in Nederland. In Nederland krijg je een keer een gele kaart maar daar direct rood en riskeer je 4 wedstrijden schorsing. Dat is een cultuurverschil.

Ik vind het schitterend dat er spelers zijn die echt leven voor hun sport. Dan hoor je bij de allerbesten. Dat Messi beter is en meer talent heeft dat weet iedereen maar die vechtlust van Ronaldo bewijst dat je met elke dag strijden bijna net zo ver kunt komen.

Ronaldo doet alles beter dan anderen, maar Messi kan dingen die niemand anders kan. Hij is gewoon een genie op voetbalgebied. Ik heb nog nooit een speler gezien die te vergelijken is met hem. Heel misschien Ronaldinho in zijn beste tijd.

Pele en Maradona heb ik nooit zien spelen.

Die eeuwige vergelijking met vroeger, Het zijn compleet andere tijden, Messi en Ronaldo zijn alle 2 van een andere planeet, Messi het natuur talent , ronaldo de perfecte atleet, gecombineerd met zijn voetbal talent dodelijk wapen, Ja Pele de legende , heeft altijd met top spelers om zich heen gehad, , Maradona heeft het Argentijnse elftal in 1996 gedrageen, Messi nog niet , Maar goed het blijft altijd een discussie van wie is de beste van allertijden , wat is de maatstaaf prijzen?? als je daar naar gaat kijken zijn seedorf en Haan de besten allertijde van Nederland ,,,,,, Heb laatst de lijst gezien met de winnaars van de goudenbal, veel de zefde namen , hoe kan je die prijs serieus nemen als Zico Socrates, Francescoli en Bergkamp er niet op staan , dit waren spelers die allemaal wel 1x de prijs verdiende maar goed dat is de discussie nu niet! Maradonna springt er toch boven uit ietsje Vanwege het feit dat Messi het alleen bij Barca laat zien, dat is nu eenmaal een feit!

20 februari 2014 om 16:14

Heeft Maradonna het dan zo vaak bij zijn club laten zien als Messi? Een WK is nog altijd een loterij. Hoe verklaar je anders dat Nederland in 2010 de finale heeft kunnen spelen?

Ik heb messie amper gezien tegen city. Hij lijkt gewoon 1 van de op dit moment. En Barca ga nou niet gelijk boos worden, want jullie weten zelf ook dat het zo is.

20 februari 2014 om 14:08

Nee "messie" deed ook niet mee tegen City....

20 februari 2014 om 14:24

Grappig dit hé ; )

Palmfaces for days hier in dit topic.

Hoe graag ze ''messie'' ook willen declasseren..

20 februari 2014 om 14:34

@bluemonster
je ziet ronaldo wellicht vaker omdat hij 10x schiet vanaf 40 meter, maar uiteindelijk vooral vanaf 4 meter afstand scoort.
Niet negatief bedoelt tegen ronaldo, geweldige speler, maar net iets minder dan messi

Leuk voor Messi en zijn lovers. Leuk voor Platini en leuk voor Blatter.

Maar zoals Messi de laatste tijd presteert slaat Ronaldo enkel een grotere gat om zich de beste van het moment te noemen. Pele en Maradonna erbij halen vind ik respectloos naar deze heren toe.

Andere tijden, andere spel en noem maar op.

20 februari 2014 om 16:10

Op dit moment? Laten we dan eens naar het recente verleden kijken. Kijk de statistieken van het jaar 2014 eens na en je ziet dat je opmerking niet klopt

20 februari 2014 om 16:14

Messi scoorde uit mijn hoofd in 2014 2 velddoelpunten en iets van 6 strafschoppen.
Maar ik wil niet refereren naar het feit dat Messi op eigen kracht niets wint, niets voor elkaar krijgt etc. etc.

20 februari 2014 om 19:11

Yildivim, messi heeft er 16 gemaakt en 10 assists dees jaar wat zevert gij alemaal ronaldo heeft er maar 8 gamaakt warvaan 4 een penalty was messi heeft 2 penaltys dit jaar gekregen dus als ik uw was gewoon stoppen jung

Als je op je 26e topschutter bent van het grootste voetbaltornooi voor clubs, moet je er gewoon niet meer woorden aan vuil maken. Hij is de beste ooit. Vergelijken is moeilijk, maar voor mij geeft de ontwikkeling van het voetbal de doorslag. Tactisch en fysiek is alles de dag van vandaag veel en veel zwaarder. Messi verdeelt en heerst, scoort en laat scoren. Klasbak.

Beter dan Ronaldo niet, Messi is in grote wedstrijden meestal onzichtbaar en slecht... Ik acht Ronaldo van een veel hogere niveau die laat het wel zien in de Big Games.

20 februari 2014 om 14:55

Je hebt gelijk messi kan alleen in die finales, halve finales en kwartfinales van de CL scoren. Hij heeft het meest gescoord in een classico ooit. echt slechte wedstrijden waren dat.

1. Lionel Messi - 29 goals

De pas 26-jarige Argentijn maakt er een sport van om alle doelpuntenrecords in handen te krijgen. Liefst 29 van zijn 65 goals in het kampioenenbal maakte hij in de cruciale fase van het toernooi. Messi was ook trefzeker in de door FC Barcelona gewonnen finales van 2009 en 2011 tegen Manchester United. In februari 2012 schoot hij er in één wedstrijd liefst vijf in tegen Bayer Leverkusen.

2. Cristiano Ronaldo - 26 goals

Met Real Madrid strandde de Portugees de afgelopen drie edities telkens in de halve finale. Ronaldo kon zijn ploeg niet over het dode punt heen helpen in de duels met FC Barcelona (2011), Bayern München (2012) en Borussia Dortmund (2013).

20 februari 2014 om 19:07

@gusev8 helemaal met je eens messi is 10x beter dan ronaldo,meschien heeft ronaldo zijn beste jaar gehad in heel zijn cariere maar dat betekend niet dat hij beter is dan messi, messi heeft en zal elke doelpunten records breken en volgens de real suporters is cr7 de besta maar volgens de wereld is messi het gezicht van voetbal

Laat hem nu maar eerst eens een keer wat zien op een groot toernooi zoals het WK. Heeft nog amper z'n stempel kunnen drukken in het Argentijns elftal. Dus om hem te vergelijken met deze legendes vindt ik nogal ver gaan.

Messi de allerbeste, klaar.

Vindt Maradona van 'n veel hoger niveau. Messi valt voor mij in de categorie, cruijf, platini.

kijk wa hij alemaal heeft bereikt en nog op zijn 26st maradona en pele konden het toen nog niet ik denk dat messi zelfs 2x beter wordt

Uiteraard is Messi van de absolute buitenklasse en staat hij ver boven de rest van deze generatie.

En Ronaldo is inderdaad ook uniek, niet alleen op het veld maar de hele show om hem heen is ongekend uniek. Als je niet een klein beetje kijk op voetbal hebt zou je bijna denken dat Ronaldo net zo goed is als Messi. De individuele prijs is dit jaar dan ook meer aan de harde werker gegund dan aan de beste voetballer van de wereld. Dat geeft ook niet, volgend jaar gebeurt het misschien weer dat een speler de prijs gegund wordt. Ondertussen genieten de ware voetballiefhebbers het meest van de onnavolgbare acties van Messi.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren