Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Nieuw blessureleed Boilesen dwingt De Boer mogelijk tot veranderingen

Laatste update:

Nicolai Boilesen mist donderdag waarschijnlijk de thuiswedstrijd van Ajax tegen Red Bull Salzburg in het toernooi om de Europa League. De linksback heeft zondag tegen sc Heerenveen opnieuw een hamstring verrekt. Dat heeft een MRI-scan dinsdag uitgewezen, zo meldt het ANP.

Boilesen kampte de laatste jaren veelvuldig met hamstringblessures. Frank de Boer is daarom voorzichtig met de verdediger, die woensdag nog wel getest zal worden. De oefenmeester kan Jaïro Riedewald als vervanger van Boilesen aanwijzen of Daley Blind een linie laten zakken.

In het laatste geval komt Christian Poulsen weer in aanmerking voor een basisplaats op het middenveld. Ook het meespelen van Thulani Serero tegen de koploper van Oostenrijk is nog onzeker. Hij liep zondag tegen Heerenveen een liesblessure op. Serero werd vervangen door Lerin Duarte.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

pff hij is echt vaak geblesseerd, jammer want hij is echt een goede speler vind ik.. Hoop dat hij er snel weer bij zal zijn.. en dat het niet erger word..

18 februari 2014 om 20:21

Hij heeft veel kwaliteit en zou een Europese (sub)topper kunnen worden. Echter deze jongen is zo vaak geblesseerd dat Ajax z'n contract maar niet moet verlengen. Dit gaat echt helemaal nergens meer over. Mogelijk ligt het aan de trainingsmethoden bij Ajax? Misschien kan z'n lichaam die vormen niet aan, ik weet het niet. Ik gun hem een mooie en succesvolle carriere (bij Ajax) maar ik ben bang dat het er niet in zit.

18 februari 2014 om 22:40

Nou alleen hij heeft hamstringproblemen. Als nou de halve selectie daar last van had, zou ik zeggen dat Frank iets te fanatiek traint.

18 februari 2014 om 23:24

Het zal niet aan de training liggen. Sowieso reageert ieder persoon over het algemeen anders, maar er is geen blessuregolf. Enkel Boilesen is chronisch geblesseerd. Daar moet je gewoon afscheid van nemen. Voetballend leuk, fysiek kan hij het niet aan.

18 februari 2014 om 23:45

Lijkt idd niet het lichaam te hebben om topsport te bedrijven. Sowieso beroerd dit, zonder Serero en Boilesen en dus met Duarte en Poulsen, dat scheelt een slok op een borrel.

19 februari 2014 om 04:30

Er wordt juist juist heel voorzichtig gedaan met de blessuregevoelige spelers. Hij is alleen echt een ´man van glas´ gebleken en raakt echt heel vaak geblesseerd.
Jammer want het is een goede speler!

18 februari 2014 om 20:32

"hoop dat hij er snel weer bij zal zijn"
Ja maar voor hoelang voordat hij weer een blessure oploopt?
Lijkt net een ei (breekbaar).

Edit:
Het woord glas komt al 2 keer voor hier beneden

Ongelofelijk zuur dit. Riedewald is er nog niet klaar voor, dat heeft hij de laatste keer dat hij speelde wel bewezen en Blind doet het op het middenveld juist zo goed. Bovendien is Poulsen nou niet echt de ideale vervanger op het middenveld.

18 februari 2014 om 20:09

Misschien de jong serero klaassen als middenveld? Of is dat te aanvallend?

18 februari 2014 om 20:13

Dan kom je opbouwend echt te kort. Ik denk schone duarte of blind op6 de rest kan je dan wel invullen. Gelukkig hebben we opties genoeg.

18 februari 2014 om 20:15

Ja, dan heb je geen balans. Poulsen lijkt me juist handig om snelle counters eruit te halen, dan moeten Klaassen en Serero zich maar wat vaker laten gelden in aanvallend opzicht.

18 februari 2014 om 20:16

Of Duarte op de lb

18 februari 2014 om 20:22

Duarte op linksback vond ik opzich goed uitpakken afgelopen keer. Snel en is zowel aanvallend als verdedigend sterk.

18 februari 2014 om 20:26

Dat is juist het probleem World. Serero dot misschien ook niet mee...

18 februari 2014 om 20:32

Duarte op de linksback, dan zet je Schone toch op het middenveld met Klaassen en Blind? Of De jong op het middenveld met Bojan of Sigi in de spits of doe eens gek en gooi Fischer op het middenveld. Genoeg opties, hij komt er wel uit.

18 februari 2014 om 20:34

Het lijkt mij helemaal geen slecht plan om dat eens een keer uit te proberen, maar ik denk niet dat de Europa League daar het goede podium voor is.

18 februari 2014 om 21:46

Duarte linksback, Schone voor Serero op middenveld en Bojan rechtsvoor. Siem hoort niet op het middenveld en heeft ritme nodig in de spits om weer de oude re worden.

18 februari 2014 om 23:20

Ik zie liever blind dan riedewald. Maar serero vs poulsen zie ik liever iemand met het postuur van poulsen als die kleine serero tegen die oosterijkers

Sneu voor Boilesen, blijft zo blessuregevoelig. Is wel jammer, aangezien het een goede back kan worden

Niet geschikt voor topsport werd dat genoemd volgens mij. Begint er wel op te lijken. Veel te wild en onbehouwen.

18 februari 2014 om 20:25

Dat 'wild en onbehouwen' hoeft daar helemaal niets mee te maken te hebben. Je kan je hamstring al blesseren door de trap op te lopen of door op te staan uit je stoel.

Je hebt soms ook te maken met pech, meneer bondskoots, dat maakt iemand niet meteen ongeschikt voor topsport. Al moet het nu wel een keer afgelopen zijn, dat ben ik met je eens.

Duarte laten backen en Andersen op het middenveld, niks mis mee.

18 februari 2014 om 20:21

Hoezo Andersen op het middenveld? Of bedoel je als wissel ? Want voor de basis kun je gewoon Blind, Klaassen, Serero gebruiken.

18 februari 2014 om 20:27

Serero is ook een twijfelgeval.

18 februari 2014 om 20:32

Andersen speelt nu met Jong Ajax mee tegen De Zouaven, lijkt me sterk dat hij Donderdag weer speelt.

18 februari 2014 om 23:14

Dat snap ik, ben waarschijnlijk ook niet helemaal objectief omdat ik een fan van die gast ben. Maar als Serrero niet mee kan doen en boilesen eveneens dan vind ik dat nog niet zo'n gekke oplossing.

19 februari 2014 om 07:22

Ik begrijp niet waarom je met Andersen komt, die heeft duidelijk het niveau van het eerste elftal niet. En heeft het fysiek van een en kinderjuffrouw, heb je die wedstrijden in het eerste niet gezien van hem? Ik zie het grote talent wat word predikt, absoluut nog niet..

Pff..dit wordt gewoon een tweede Mitea. Als ie speelt gaat het prima, maar is gewoon teveel geblesseerd.

Jammer dat hamstringtransplantaties niet mogelijk zijn. Prima voetballer, maar helaas niet geschikt voor topsport

Erg zuur dat Boilesen weer geblesseerd is, ik vind hem de enigste back die de hele linkerkant kan bestrijken.

Pfff het zit Ajax ook nooit mee, he? Elk jaar het zelfde liedje. Verwacht niet dat hij zal meedoen De Boer kennende en denk dat dat de juiste beslissing is.

Ik zie het liefst Lerin Duarte op lb en eventueel Andersen op het middenveld. Blind moet sowieso als CM starten.

18 februari 2014 om 20:44

Inderdaad, Frank gaat hem denk echt niet risico nemen met deze speler, hij ziet liever een back falen dan een gok nemen met een speler en daar geef ik hem gelijk in. Denk ook voor de jonge vervangers van hem ook echt geweldig is met zo coach, als je debuut maakt in Eredivisie en EL mag je fouten van hem maken, hij maakt je niet af. Zie liever Denswil of Duarte op die positie dan Jario, omdat die te onervaren is.

Off: Ik weet dat het een beetje te laat is, maar kom er nu weer pas op. Waarom gaf Frank de Boer in de wedstrijd tegen H'veen, van Aken een hand?

18 februari 2014 om 21:07

Denswil is rechtsbenig als het goed is, dus die positie is dan niet echt voor hem weggelegd.

We weten allemaal wel hoe Frank in mekaar zit. Werkt heel graag met talenten en ziet de ontwikkeling daarvan ook met veel plezier. Dit was ook zo een soort geval:
Van Aken is een jonge talent en maakte zijn debuut tegen Ajax. En De Boer wenste hem dus succes door hem een hand te geven.

18 februari 2014 om 23:15

Denswil is links hoor. Alleen totaal geen back..

19 februari 2014 om 03:00

Van Aken was een van de Boers "pupillen" in de D1 toen hij die training gaf/coachte, dus een nette/leuke groet voor zo'n knul die hij onder z'n hoede heeft gehad

19 februari 2014 om 07:23

Ik begrijp niet waarom je met Andersen komt, die heeft duidelijk het niveau van het eerste elftal niet. En heeft het fysiek van een en kinderjuffrouw, heb je die wedstrijden in het eerste niet gezien van hem? Ik zie het grote talent wat word predikt, absoluut nog niet..

Dit is echt zuur voor hem. Dacht gelezen te hebben dat hij juist daarvoor extra traint?

Dat kan niet, riedewald is er nog niet klaar voor, blind back en poulsen erbij zou een optie zijn, maar als je dan ook nog serero mist wordt het erg lastig, duarte vertraagd het spel nog erger dan poulsen, die moet echt nog flinke stappen maken om het ajax niveau te halen.
Uitdaging voor de boer om dat op te lossen

Beetje een beetje een gevalletje Ole Tobiasen te worden. Prima speler, genoeg talent, maar teveel blessures. Zonde...

Het zit hem ook niet mee, erg jammer want als hij fit is is hij gewoon een goede back. Dan staat duarte hopelijk rechts back en blind wel gewoon op het middenveld.

helaas voor hem en ajax.. hij is niets waard.. contract niet verlengen iig (weet niet hoelang hij nog heeft) heb je niets aan

18 februari 2014 om 20:58

Heeft contract tot en met 30 juni 2016.

erg frustrerend dit lijkt me. Begin van het seizoen vier linksbacks: dijks, koppers, boilissen en blind. de een verhuurd de ander verkocht de ander geblesseerd en de laatste is onmisbaar op het middenveld. doei vier linksbacks...

riedewald of tete dan maar. duarte is geen LB. en anders moisander op LB en denswil in het centrum? ik denk dat dat laatste wel goed zou staan.

hoe goed is de rechtsvoor van redbull? ze hadden laatst hun eerste keuze aan chelsea verkocht toch? en als ze vier vier twee spelen kunnen ze wat mij betreft wel met riedewald spelen. als hun rechtsvoor erg goed is heb ik het liefst moisander daar, hij kan door ervaring zijn snelheid (het te kort daar aan ) maskeren.

Zo zonde dit, goeie speler. Ook voor zijn lange blessure, 1 à 2 jaar geleden, goeie LB. Een van z'n 1e wedstrijden, tegen Heracles, zal ik nooit vergeten. Hij speelde ge-wel-dig toen.

18 februari 2014 om 20:45

Tegen Barca speelde die ook geweldig, Pique werd et bij en moest hem effe onderuit trekken toen die door 4 man van Barca heen ging geweldig.

Boilesen kan zo langzamerhand afgeschreven worden. Zwaar irritant dat De Boer de hele tijd het middenveld moet omgooien. Blind moet de vaste defensieve middenvelder blijven. Is groeiende in zijn rol op het middenveld, maar stagneert op deze manier. Vind Poulsen zijn verdedigende taken ook altijd redelijk uitvoeren, maar van hem hoef je niks te verwachten qua opbouwen en aanvallend spel. Poulsen is enkel handig als je defensiever wil gaan spelen. Als Boilesen het niet voor elkaar krijgt om heel te blijven de rest van het seizoen, dan is het voor Ajax tijd om verder te kijken.

Boilesen is een talent, jammer dat hij zo vaak geblesseerd is. Nog steeds geen volledig vol seizoen gespeeld, zodat je daadwerkelijk kan zien hoe goed hij is, heb hem nog niet vaak aan het werk gezien in de toppers.

Zo jammer van zo speler, echt geweldige speler vooral die actie tegen Barca. Blind moet gewoon blijven staan, gooi maar dan Duarte als linksback beter dan Jario, is te jong om nu zulke zware wedstrijden te spelen. Denswil kan volgens mijn ook op de linie spelen, maar niet zeker van.

Pfff...weer geblesseerd!! Écht zo zonde! Hij moet dé linksback van Ajax worden nu Blind op cvm uitblinkt. Maar zo schiet het niet op. Het is zoals Jows zegt, een gevalletje Ole Tobiasen, een goede speler maar te vaak geblesseerd.

Blind zal nu wel weer op LB starten en Poulsen op cvm. Riedewald is imo nog te licht. Die kan het nog niet aan.
Misschien is het achteraf gezien toch niet zo verstandig geweest om en Koppers én Dijks zo makkelijk te laten gaan. Zo slecht deden ze het niet, met name Koppers. Maar goed...dat is achteraf

Zal nooit wat worden met deze jongen. Heeft er gewoon het lichaam niet voor. Jammer voor hem maar het is een gevalletje Kuiper. Lichaam kan deze belasting gewoon niet aan.

18 februari 2014 om 20:45

Als die fit is, en echt jaar door kan spelen kan die zomaar, of weet ik wel zeker beste linksback van Eredivisie worden, heeft alles, kan verdedigen, voorzetten en actie en mannetje voorbij gaan.

Afkeuren voor topsport dan maar. Dit heeft geen enkele zin. Hij kan schijnbaar maximaal 45 minuten spelen eens in de 3 weken als hij fit is. Blijft de rest van zijn leven kloten met zijn hamstrings en moet zelfs elke dag oefeningen doen om deze belastbaar te krijgen. Jammer, maar hier heb je helemaal niks aan.

Goede speler, maar is zo vaak geblesseerd dat het onderhand chronisch begint te lijken. Misschien is zijn lichaam gewoon niet voor topsport gemaakt, zou verschrikkelijk zonde voor hem zijn als dit zo verder blijft gaan. Geen enkele club zal het risico met hem aandurven.

Jammer, we kunnen hem met zijn snelheid prima gebruiken. Ik zie liever Duarte en anders Denswil op LB, Poulsen zeker niet, Blind moet op het middenveld staan. Riedewald is nog te jong en onervaren maar is een betere optie dan Poulsen in de basis.

Denk zo langzamerhand dat het lichaam van Boilesen niet geschikt is om echt op dit niveau continue te presteren. Het zijn aanhoudende blessures op dezelfde plekken die telkens weer terugkomen. Dit kan geen toeval zijn. Deze jongen zou de komende jaren echt beter kunnen worden, maar z'n lichaam wil niet meewerken.

Hopenlijk maakt Frank niet opnieuw de fout om Blind linksback te zetten zoals tegen Milaan.... Haal er maar een A junior bij, zet Riedewald of Duarte erneer, maar laat Blind aub op z'n plek staan...

18 februari 2014 om 21:53

Inderdaad van Blind moet je zeker nu in deze tijd afblijven!!

Maar het is wel schandelijk dat Boilesen na een lange blessureperiode na de eerste wedstrijd gelijk weer in de lappenmand terecht komt.

Het is gewoon doodzonde - zeker als je nagaat dat het gewoon een ijzersterke ( veldspel ) speler kan worden!

18 februari 2014 om 22:02

Hij is continu geblesseerd. Gewoon te licht voor Ajax helaas

18 februari 2014 om 22:05

Dit heeft geen drol te maken met Ajax - ja of te nee. Hij mist gewoon de kracht in zijn lichaam om te blijven voetballen. Want je kan een hamstring al blesseren als je trap af loopt.

Pfff weer de zoveelste blessure van Boilesen, zeer sneu voor die jongen. Hij begint zich wel steeds meer te profileren als een man van glas en het is de vraag of hij ooit een jaar volledig fit kan zijn. Ik zou Duarte als linksback zetten, in ieder geval zorgen dat Daley niet van het middenveld af wordt gehaald want dat scheelt gelijk 15%.

Ik zou ligeon linksback zetten.. Ik zou tegen salzburg niet met een middenvelder op lb gaan spelen.. Ligeon is een echte back, maar is stijf rechts.. Je krijgt dan geen voorzet, maar hij is wel een echte back.

Ik denk dat ze bij ajax wel zuur zijn met het vertrek van zowel dijks als koppers.. Die jongens hadden zat minuten gemaakt als ze niet verhuurd of verkocht waren.. Riedewald vind ik persoonlijk iets te licht nog voor hele wedstrijden of basis..

Ik zou donderdag overigens wel met bojan spelen.. Zijn snelheid creativiteit
Kan je tegen die oostenrijkers goed gebruiken..

Jammer dit weer. Ik ben wel echt gecharmeerd van Boilesen als speler, maar dit begint nu wel echt een aanhoudend probleem te worden. Elke keer als hij enigzins in het ritme of in vorm begint te komen is er weer een blessure. Daar kan hij zelf uiteraard niets aan doen maar dit begint zo toch wel een ongelukkig huwelijk te worden tussen Ajax en Boilesen.

Is wel erg vaak geblesseerd, helaas. Waarom niet Blind niet op het middenveld houden en Denswill als linksback posteren ?? Duarte de meest logische vervanger van Serero.

Vervelend voor die jongen. Hij kan zo nooit een keer ritme gaan opbouwen. Ik ben er heilig van overtuigd dat Ajax met hem een beter spel speelt. Een keer langs de wonderdokter gaan/nieuwe hamstrings kopen?

Blind linie laten zakken en shone ook en dan met Fischer sigi en krkic spelen

Het middeveld moet blijven staan mits serero fit is daar ligt ajax zijn sterkte ik zou denswil als linksback zetten

Erg zuur dit. Zulke spelers als Serero heb je gewoon nodig tegen Salzburg. Met spelers als Poulsen breek je de bom niet.
Riedewald is een groot belovend talent, maar is nog erg jong voor dit soort wedstrijden en dat geld ook voor Kisnha die allemaal hun kans gaan krijgen.
Te veel jonge speler tegen een geslepen Salzburg is niet goed.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren