Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Bayern stak stokje voor winterse transfer Draxler naar Arsenal'

Laatste update:

De supporters van Arsenal hoopten in januari op de komst van Julian Draxler, maar tot een transfer kwam het niet. In de zomer is er een nieuwe kans, maar de vraag is of de aanvallende middenvelder dan nog haalbaar zal zijn voor de Engelsen. Volgens BILD wil Bayern München namelijk een serieuze poging doen om de dribbelaar van Schalke 04 binnen te halen.

/

Draxler heeft een gelimiteerde afkoopsom van 44,5 miljoen euro in zijn contract staan en geld is voor Bayern geen probleem. Der Rekordmeister sloot vorige week nog een recorddeal met verzekeringsmaatschappij Allianz en is nu volledig schuldenvrij. Omdat Toni Kroos dreigt met een vertrek, komt er wellicht een plaatsje vrij voor de twintigjarige Draxler.

Volgens Jan-Aage Fjörtoft, werkzaam voor het Duitse Sky, heeft Bayern een stokje gestoken voor winterse transfer van Draxler naar Arsenal. "Bayern heeft hem gezegd 'wacht tot de zomer, dan zien we wel wat er gebeurt'", claimt Fjörtoft. BILD weet dat Bayern al contact heeft gehad met Roger Wittmann, de zaakwaarnemer van Draxler. Hij is ook de belangenbehartiger van Rafinha, die onlangs nog zijn contract in Zuid-Duitsland verlengde.

Bayern heeft zich voor volgend seizoen al verzekerd van de komst van Robert Lewandowski (Borussia Dortmund) en schijnt ook Sebastian Rode over te nemen van Eintracht Frankfurt. Deze spelers zijn beiden transfervrij en dus kan er wel wat worden uitgegeven voor Draxler. De tienvoudig Duits international speelde tot dusver 89 competitiewedstrijden voor Schalke, waarin hij 14 keer scoorde.

Julian Draxler zou Bayern München sterker maken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
17 februari 2014 om 08:53

bayern doet het geweldig. Alle clubs zouden een voorbeeld als bayern en ajax moeten nemen. Schuldvrij en winst maken

17 februari 2014 om 08:58

En alle spelers van de concurrent kopen? Rot toxh op man, klote club dat Bayern. Ze winnen omdat ze alles bij de concurrent weg kopen

17 februari 2014 om 09:04

Ik heb de stand in Duitsland bekeken en geconcludeerd dat Bayern geen concurrenten voor de titel heeft. Mogen ze nu ook geen spelers van zwakkere teams kopen die zich bewezen hebben in het land en de competitie waar zij ook spelen?

17 februari 2014 om 09:10

Jaloezie?
Ook al koopt Bayern 4 topspelers erbij ze zijn financieel stabiel en kunnen gewoon kopen.

Dus ga niet haten, want wij doen het ook in de Eredivisie.

17 februari 2014 om 09:19

En op die manier krijgt jou club steeds minder weerstand in de competitie en dat werkt ook Europees door voor Ajax en de andere clubs. En maar roepen dat het minder en minder wordt. Briljant beleid hoor

17 februari 2014 om 09:22

Inderdaad, boycotten die club met alle 17 overige clubs in de Bundesliga, er is geen reet meer aan zo bah walgelijk

17 februari 2014 om 09:31

The irony! Lul toch niet zo slap, alsof Schalke zich niet aardig kan versterken met niet 1 maar zelfs 2 goeie spelers voor zo een groot bedrag. Win/win situatie.

17 februari 2014 om 09:35

Stan fct

Als er 1 club in Duitsland andere leegkoopt van concurrentie is het wel Schalke, sidney Sam? Obasi? Fuchs?

17 februari 2014 om 09:38

Dit gebeurt al tientallen jaren. Psv eind jaren 80 met gullit vanenburg koeman (rijkaard) Ajax midden jaren 90 met Overmars frank en ronald . psv eindjaren 90 met van Nistelrooy robben cocu van bommel.

Dus wat Bayer gewoon doet is niks nieuws maar gewoon slim. De beste spelers zullen altijd naar de grootste clubs gaan en helaas voor de rest van Duitsland is Bayer de grootste in Duitsland.

17 februari 2014 om 09:42

Kijk als ze nu ook nog in draxler nemen, hoeveelste speler in dit al? En nee tuurlijk hebben ze geen concurrentie nu, alles wordt daar weggekaapt door Bayern.

17 februari 2014 om 09:47

Nou en een club als psg kan het ook gewoon betalen, wil niet zegge dat het leuk is

17 februari 2014 om 10:12

Hahahaha Loser! Mooi om te zien dat iedereen ziekelijk jaloers aan het worden is. Waarom moet Bayern geboycot worden? Omdat ze veeel en veel beter zijn dan jouw cluppie? Stumpert hahahaha

17 februari 2014 om 10:14

Dus omdat Gotze en Lewandowski naar Bayern zijn gegaan kunnen de 17 clubs in Duitsland geen verweer geven aan Bayern??? Komt niet door het overgaan van die 2 spelers. Ook zonder hun zouden de baas boven baas zijn. Gewoon pure jaloesie opmerkingen dit. En ik vind het heerlijk om jullie te zien huilen hahaha MIA SAN Mia!

17 februari 2014 om 10:17

Dat is toch juist slim van Bayern? Bayern heeft sowieso geen concurrentie. Bayern heeft geen schulden, weten spelers transfervrij te krijgen. Ik noem dat slim zaken doen.

17 februari 2014 om 10:33

@wouter!: Nee inmiddels hebben ze geen concurrenten meer nee. Logisch als als ze ook Dortmund leeghalen. Wat moet Bayern met Draxler? Verdere uitholling van de eigen competitie terwijl ze die jongen helemaal niet nodig hebben. Ga lekker naar Arsenal, daar ben je de ster.

17 februari 2014 om 10:39

Ik zie niet zo wat daar verkeerd aan is. Ik zie dat je fan bent van PSV (wat ik overigens ook ben) en deze hebben dit in het verleden ook meerdere malen gedaan. Kijk maar naar het team waar ze hun grootste succes mee hebben geboekt in 1988.

Ronald Koeman - gekocht van Ajax
Ivan Nielsen - gekocht van Feyenoord
Gerald Vanenburg - gekocht van Ajax
Wim Kieft - gekocht van Ajax

Het jaar ervoor verkocht PSV Ruud Gullit aan Feyenoord voor een record bedrag terwijl ze hem relatief voor weinig ophaalde bij Feyenoord.

Ook in de huidige selectie heb je Wijnaldum die gekocht is van Feyenoord.

Of te wel als je Bayern een klote club vind om deze rede dan vind ik het een beetje apart dat je voor PSV bent.

17 februari 2014 om 10:42

@axalkmaar2

Inderdaad, op deze manier maken ze de duitse liga kapot. Ze hebben al eerder die fout gemaakt, dit gaat ze meer kosten dan het oplevert. De concurrentie moet in een land zo groot mogelijk zijn, daar wordt het groot mee. Als het zo doorgaat wordt de bundesliga minder aantrekkelijk.

17 februari 2014 om 11:36

Bij meest winstgevende spelers ooit in de bundesliga waren er van de 23 spelers 12 gekocht door Bayern .... dat zegt al genoeg.

17 februari 2014 om 11:50

Het enige wat dit zegt is dat Bayern het meeste geld beschikbaar heeft....

17 februari 2014 om 12:00

Bayern doet niks verkeerds, moeten clubs maar geen gelimiteerde(van een laag bedrag) transfersom op laten nemen in een contract.
Tevens, als een speler wilt vertrekken....dan wilt hij vertrekken.
Het is aan de andere clubs om dit niet transfervrij te laten gebeuren want anders loop je inkomsten mis.
Helemaal niks mis mee!

edit: tussen de haakjes!

17 februari 2014 om 13:03

kan me o.a. ook nog kieft, bosman, menzo, arnesen, lerby, herrineren en tot op de dag van vandaag blijft psv dit doen, neemt niet weg dat andere clubs dit ook doen, maar wat yessefur2 zegt is wel erg hypocriet

on.
bayern is misschien wel zichzelf aan het kapot maken
teveel sterren is ook niet goed lijkt me, er zullen altijd spelers moeten zijn die zich opofferen voor de echte sterren. kijken of een trainer dit in het gareel kan houden

17 februari 2014 om 13:42

Je wilt toch niet zeggen dat Hoffenheim en Mainz gezien kunnen worden als concurrent want daar komen Obasi en Fuchs vandaan.

Vind Bayern de laatste jaren als dit klopt wel zich erg richten op de topspelers van de concurrentie met Gotze, Lewandowski en dan dadelijk ook Draxler.

17 februari 2014 om 13:51

Wel concurrentie toen Schalke deze spelers haalde, toen bungelde Schalke in de subtop/middelmoot, dus toen waren dat concurrenten. En recentelijk dus sidney sam

17 februari 2014 om 14:09

@ yessefur2,

Dit typisch Nederlands het zeuren dat Bayern spelers bij de concurrent weg haalt. En het leuke is, dat is nou het verschil in mentaliteit tussen Nederlanders en Duitsers. Duitsers willen altijd winnen, kosten wat het kost. Duitsers gaan bijvoorbeeld net als Italianen op sportief gebied over lijken, en dat is wat nodig is om succesvol te zijn.

Wij Nederlanders gaan als kleine kinderen lopen zeuren dat het allemaal toch niet zo eerlijk is om spelers bij de concurrent weg te halen. Of de spelers van een concurrent komen of niet doet er niet toe. Naar jezelf kijken en zorgen dat jij wint. Dat zijn de wetten van het topvoetbal. En dat is de reden waarom het Nederlands elftal nooit echt succesvol is geweest op de momenten dat het er op aan kwam. Als het erop aan komt dan vinden we andere dingen belangrijker dan winnen.

Daarbij moet jij als absoluut niks zeggen want de dag dat PSV Pelle, Martins Indi, Blind, Moisander, Finnbogason, Piazon of Tadic kan halen sta jij vooraan in de rij te schreeuwen dat het zo geweldig is dat PSV die spelers haalt.

Selectieve verontwaardiging. Misschien dat PSV juist eens wat meer spelers bij de concurrenten weg moeten halen, winnen ze misschien ooit ook nog een prijsje, een Knvb bekertje of zo?

Dit gejank van jou symboliseert de mentaliteit van het Nederlands voetbal in zijn algemeenheid, slappe hap.

17 februari 2014 om 14:40

@Stan-FCT

nee man, gewoon een prachtige deal sluiten met Bayern, Rafinha, Kroos Kirchoff naar Schalke. mag je Draxler ophalen.

Maxie kan prima Draxler overnemen, Kroos centraal met farfan erbij,
neustädter met boateng en in de verdediging Rafinha, Höwedes, Kirchoff en Kolasinac (sorry als ik het verkeerd schrijf)

mooie deal voor weinig geld. Kroos verdiend nu 4 mil, Jones verdiende al 6 dus geef kroos er nog 1 bij tot 7 miljoen en klaar is kees.

Edit: ik weet dat Kirchhoff gehuurd wordt maar wellicht dat er een mooie deal gemaakt kan worden om over te nemen.

Fahrmann
Rafinha
Höwedes
Kirchhoff
Kola/Fuchs
K.P. Boateng
Neustädter
Farfan
T. Kroos
Meyer
Huntelaar
17 februari 2014 om 16:26

Ik maak me daar zorgen om ja of ben je nu op je teentjes getrapt omdat ik even een felle uitspraak over Bayern doe?
Dat jij een club kiest waar altijd alles maar goed gaat is toch ook doordacht, stumperd dat je er bent

17 februari 2014 om 16:29

Opzich helemaal nog niet zo slecht bedacht, alleen wil ik heel eerlijk gezegd wel van Fuchs af, want je hebt Kolasinac daar al lopen en sinds 2 weken geleden is Dennis Aogo ook definitief overgenomen van HSV voor 3 miljoen.
Over Tony Kroos, ik weet niet of hij wel een stap naar Schalke wil zetten, voor ons zou het mooi zijn en zeker een mooie versterking.

17 februari 2014 om 16:30

Hahah ik weet niet of jij Mainz en Hoffenheim als concurrent van Schalke ziet hoor maar dat is gewoon een stap omhoog voor Fuchs en Obasi

17 februari 2014 om 16:32

Waarom zouden we ons direct weer willen versterken dan?!
Er zijn andere dingen wat daar toch boven gaat, zoals een schuld van boven de 100 miljoen dacht ik

17 februari 2014 om 16:56

Inderdaad

17 februari 2014 om 18:14

Nee omdat ze de competitie saai maken strontvlieg sinds wanneer ben je voor Bayern? Vorig seizoen?

Ik zie het nog steeds gebeuren dat Ribery komende zomer weg gaat, daarvoor komt Draxler. Robben zal de zomer daarna plaatsmaken voor komt Reus. Bayern laat alle contracten van de duitse talenten tot het einde doorlopen of in geval van contractueel vastgelegde afkoopsom kopen ze hem.

Op deze manier blijven ze heersen in Duitsland en vullen ze hun team elke keer aan met het volgende toptalent. Het liefste een duitser natuurlijk, want het duitse elftal is inmiddels 80 Bayern aanvulling.

17 februari 2014 om 09:07

Ribery en Robben blijven nog en Reus zou nooit naar Bayern gaan dat weet iedereen toch.

17 februari 2014 om 09:10

Hoezo zou Reus nooit naar bayern gaan?

17 februari 2014 om 09:22

Er werd vorige week ook geroepen dat draxler nooit naar Bayern zou gaan, door de directeur van Schalke en draxler zelf

17 februari 2014 om 09:25

Maar hier staat ook niet dat Draxler naar Bayern gaat. Je doet alsof het al rond is.

17 februari 2014 om 09:27

Omdat Reus altijd een supporter is geweest van Dortmund, zelfs bij de harde kern heeft gezeten. Dus kan er met vrij veel zekerheid gezegd worden dat hij nooit voor Bayern zal spelen.

17 februari 2014 om 09:35

Dus er kan met vrij veel zekerheid.
Dat is al een stuk minder dan "hij zal nooit weggaan".

Maar ik noem het complete nonsens. Hij is altijd supporter geweest van Dortmund.. Leuk dat hij dat altijd is geweest. Hij heeft er ook 10 jaar in de jeugd gezeten, logisch dat hij voor Dortmund is. Maarja, er lopen ook Feyenoorders die vroeger voor ajax waren en bij ajax spelers die voor feyenoord waren.

Maar ik geloof daar absoluut niet meer in. Hij was altijd fan van...

Het volledig duitse elftal speelt bij Bayern. Het is 1 van de grootste ploegen ter wereld. Je houdt zoiets niet tegen, dat zie je aan de komst van de laatste spelers. Hoe fan je ook bent, het is en blijft gewoon werk. Misschien dat hij Gerrard-achtig trekjes heeft en de rest van zijn leven blijft. Maar tot nu toe gaat elke topspeler liever naar Bayern dan naar een grote ploeg buiten duitsland.

17 februari 2014 om 10:15

Götze was toch ook een kind van Dortmund of heb ik dat nou verkeerd?

17 februari 2014 om 10:39

@ 3Heitinga

Dat zegt niets. Neuer was in zijn jeugd Schalke Ultra. Persoonlijke voorkeur en carrière zijn 2 verschillende zaken.

17 februari 2014 om 10:41

@rovabe35

Götze was juist van kinds af aan al fan van Bayern.

17 februari 2014 om 10:59

Ik ben al heel mijn leven fan van Ajax en Barcelona, maar als ik bij Real of Feyenoord meer kon verdienen en op een hoger niveau kon werken, dan zou ik die stap gewoon maken.

Die jongens leven 85 jaar ongeveer en voetballen er 10 op hoogste niveau. Ongeacht of je fan bent van iets, dan is die stap best wel te maken. Je hoeft niet ineens te houden van een club.

Als je fan bent van een club, betekent dat niet direct dat je een andere club haat.

17 februari 2014 om 11:59

Ik zeg Neuer.

17 februari 2014 om 12:00

Graag verwijs ik jullie door naar dit artikel: http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-ne...
Waarin hij zegt: "i wish luck to Lewa and Gotze, but Bayern will never have me. Money is not everything,"

Dus ja, er kan met vrij veel zekerheid gezegd worden dat hij nooit voor Bayern zal spelen.

17 februari 2014 om 14:59

@3heitinga,

Neuer heeft ook in de harde kern van Schalke gezeten en kijk waar hij nu speelt.

17 februari 2014 om 16:33

En datzelfde geld voor Neuer, alleen hij heeft het wel geflikt

17 februari 2014 om 17:55

Harde kern? Toendertijd waren de Ultras GE gewoon een groepje rebellerende pubers. Die mochten en mogen nog steeds de veters van de echte hard kern niet eens strikken.

17 februari 2014 om 18:24

Om de zaak nog scherper bij Neuer te zetten. Neuer was erelid van de UGE + een speler die vanaf zijn 5'e!! Al onder de lat stond bij de amateurs van S04, waarna hij doorschoof naar de Knappenschmiede.

Weinig spelers die vertrekken op hun 25'e bij de club, spelen er op dat moment al 20 jaar. Bovendien was Neuer ook aanvoerder

17 februari 2014 om 10:57

Dat is het enige wat ik Bayern kwalijk neem. Mooie club, fanatisch beleid. Maar wegkapen bij je concurrenten is een ongeschreven regel toch. Gebeurd heel zelden nog wel eens tussen neus en lippen door maar de grootste spelers van directe concurent Borussia Dortmund wegkapen kan in mijn ogen echt niet.
Zie je Ajax al onderhandelen met een Depay? ...onbegrijpelijk

17 februari 2014 om 11:41

Een ongeschreven regel, kom nou zeg.

Waar denk je dat Schalke de afgelopen 10 jaar de volgende spelers vandaan heeft gehaald? : Sam, Barnetta, Obasi, Neustadter, Fuchs, Kuranyi, Ernst, Bordon, Krstajic, Ailton en Seitz.. Oh en nu laat ik Santana, Kirchhoff en Baumjohann er nu buiten.

En nu te toch bezig zijn, wat denk je van de leverkusen tranfers : Wollscheid, Leno, Schurlle, Toprak, Sam, Gekas, Gresko, Barbarez, Kiessling, Madouni, Freier en Herlzsch.

Maar nee hoor, het is alleen Bayern die het zou doen.

17 februari 2014 om 11:41

dubbel

17 februari 2014 om 12:09

Sorry maar ik zie Ajax zeker wel met een Depay onderhandelen, hebben ze deze zomer gedaan met jongens als Koch Hendrix Bakkali en de wel bekende Bazoer. Ik zie het ze ook al met Depay doen, niet veel mis mee als ze dan niet zeuren als PSV een Nouri benadert ofzo.

17 februari 2014 om 14:05

Ik zie dat jij je er dieper in verdiept hebt dan ik. Neemt niet weg dat mijn mening ongewijzigd blijft. Dan vindt ik Bayern - Schalke-kaping vergelijkbaar met een Ajax - Twente om bijvoorbeeld een Tadic ipv Draxler. Het zou nog kunnen weetje puur omdat Schalke/twente niet jaarlijks meer echt titelkandidaat is. Maar op het moment dat er eindelijk een echte concurrent voor Bayern komt aanzetten(dortmund) nemen ze hun beste speler over. En nu voor komend seizoen de topscorer, vind het echt jammer.

17 februari 2014 om 14:19

Depay zou ik er zeker bij willen hebben maar ik zie daar geen onderhandelingen mee gestart worden. Afgezien van tal van andere redenen die ik kan noemen waarom dat niet gaat gebeuren zijn de belangrijkste dat deze man een van de belangrijkere spelers is in de huidige selectie van de grootste concurrent, potentie heeft om voor een europese topploeg te spelen en Ajax weet dat het respectloos is.
Kijk wanneer een speler ontevreden is bij zijn club oke. Maar misbruik maken van het feit dat je meer salaris kan bieden om zo concurrentie te verzwakken is wat hier gebeurd zonder dat Draxler ontevreden is bij zijn club

Iedereen kan fouten maken en iedereen weet wie er in dit verhaal bedoeld wordt. Dus dat hoeft niet telkens opnieuw vermeld te worden.

OT: Leuke speler voor Bayern, alleen ben ik er bang voor dat hij niet veel aan spelen toe zou komen. Dan krijg je hetzelfde verhaal met Kroos.

En Bayern gaat maar verder met het verzwakken van concurrenten zodat ze volgend jaar met 25 punten verschil kampioen worden. Dit beleid begint gewoon walgelijke proporties aan te nemen en kan gevaarlijk zijn voor de Bundesliga op LT. Ik snap Bayern wel maar zo wordt de Bundesliga op termijn gewoon oninteressant om naar te kijken en dat zal een negatieve impact hebben op de televisiegelden.

Ligt de overstap van Schalke naar Bayern trouwens niet gevoelig? Draxler is echt een kind van de club dus zo'n overstap zou zeker voor wat commotie zorgen

Hoop natuurlijk dat hij gewoon naar Arsenal komt maar ik begin er stilletjes aan toch voor te vrezen

17 februari 2014 om 09:06

@derossiftw

Helemaal eens met jouw verhaal!
En dat klopt. Die overstap ligt zeer gevoelig bij de Schalke fans. Zie Neuer.
Ik denk ook niet dat Schalke hier mee wilt aan werken, om Bayern nog meer te versterken.
Daarbij zie ik Schalke hem ook liever aan Arsenal verkopen.
Het schijnt dat hij al op het trainingscomplex van Arsenal is geweest en dat hij vaak contact heeft met Wenger. Zie hem overigens zeer graag in de zomer naar Arsenal toekomen!
Wie zie jij graag nog meer komen in de zomer?

17 februari 2014 om 09:20

Maar Schalke heeft hier niet veel te zeggen. Draxler heeft een clausule in zijn contract , is er een club die dat bedrag neerlegt ligt het aan de speler of hij zelf wilt gaan naar die club of niet. En ik hoop natuurlijk dat ie naar Arsenal komt!

17 februari 2014 om 09:28

@oneaaronramsey

Dat klopt, maar Draxler moet ook zelf kijken waar hij meer aan spelen toekomt (plek in de Duitse selectie).
Bij Arsenal zal hij naar alle waarschijnlijkheid veel vaker aan spelen toekomen dan bij Bayern (zie Kroos die zeer ontevreden is). Denk dat het misschien ook meehelpt als Draxler eventueel voor Arsenal kiest gezien het aantal Duitse voetballers in de selectie. Wenger die zeer goed Duits spreekt. De competitie.
Wenger die graag met zeer jonge en talentvolle voetballers en attractief voetbal wilt spelen.

17 februari 2014 om 09:36

Juist en daarom geloof ik er toch in dat hij naar Arsenal gaat. Rosiscky is al 33 en Santi is ook 30 alweer. En Arsenal kennende zit je met veel blessures. Arsenal moet dus snel handelen , als je de kans krijgt zo een talent vast te leggen moet je het natuurlijk doen!

17 februari 2014 om 09:21

Ja zo'n overstap ligt vrij gevoelig, dat was ook te zien toen Manuel Neuer voor 24 miljoen naar Bayern Munchen ging.
Hopelijk denkt Julian met z'n goede gezonde verstand na en gaat naar het buitenland ipv de supporters weer een oor aan te naaien

17 februari 2014 om 09:58

@Stan-FCT de stap ligt zeker gevoelig, maar dit is niet te vergelijken met Neuer.
Julian Draxler heeft in de jeugd al eens aangegeven dat zijn favoriete clubs Barcelona en munchen zijn.
Neuer heeft zich als echte Ultra geprofileerd, als echte Schalker, geroepen dat hij nooit naar munchen zou gaan. Als je dan vertrekt en blijkt dat je woord niets waard is, en je naar die club vertrekt terwijl je ook naar bijvoorbeeld Manchester United kon gaan.
Als munchen de afkoopsom betaald en Julian Draxler gaat zal er nooit zoveel ophef ontstaan.

17 februari 2014 om 09:33

En Bayern gaat maar verder? Is het al gebeurd? Geloof jij alles wat iemand roept zonder bron of bewijs? Hetzelfde werd geflikt toen gotze de finale niet meedeed alsof dat van Bayern moest terwijl toen gotze werd gekocht hij nog 2 maanden bij Bayern moest revalideren

17 februari 2014 om 12:06

Macht van de sterkste, niets van aantrekken.
Klink natuurlijk weer arrogant in de oren van andere maar dat heb je nou eenmaal.
Bayern doet niks verkeerds,
Als club wil je de sterkste zijn, je gaat niet andere sterker laten worden puur voor de amusementswaarde van de competitie.

Als iemand een bedrijf heeft wilt hij toch ook de grootste en beste worden?

Haha ja dat zouden de gunners afleggen als bayern idd concreet word.
Misschien is kroos dan wel optie voor Arsenal, lijkt me een regelrechte versterking!

17 februari 2014 om 09:37

Arsenal heeft kroos niet echt nodig , we hebben al genoeg middenvelders. Draxler zal echt top zijn voor op de flanken

Ik begin nu al genoeg te krijgen van Bayern's superioriteit. Eerst de grote concurrent Dortmund ontdoen van zijn twee beste spelers, nu transfers die hen niks aangaan een halt toe roepen, omdat ze een speler van gedachte kunnen veranderen met een (loze) belofte. Irritant gedrag.

17 februari 2014 om 10:18

Pure jaloezie weer. Hahaha Hebben ze met Gotze een concurrent ontdaan van hun beste speler? Of hebben ze met Gotze het grootste talent van de wereld binnen gehaald? Denk eerder het 2e he. Met Gotze gaan ze nog heeel veel prijzen winnen. Lekker huilen allemaal, dan ga ik genieten van Bayern in de CL finale dit jaar

17 februari 2014 om 15:04

Is geen jaloezie. Voor Bayern is het leuk, die kunnen weer de CL winnen. Maar de Bundesliga wordt hierdoor minder aantrekkelijk. Ze hebben totaal geen concurrentie meer.

Dus eerder medelijden met de andere clubs en hun fans

17 februari 2014 om 16:24

Als je een probleem had met dat clubs van concurrenten kopen dan had je clubs als Leverkusen en Schalke ook wel veroordeeld. Schalke verliest 2 spelers aan Bayern in 15 jaar en koopt in diezelfde tijd bijna 15 spelers van concurrenten en dan heb je medelijden met Schalke omdat ze 2 keer een speler verloren aan Bayern?

Bayern maakt de Bundesliga kapot. Ze halen alle sterspelers van eventuele concurrerende teams. Ondanks dat ik snap dat je dat doet, zal Bayern hierdoor de komende jaren kampioen worden en de amusementswaarde van de Bundesliga volledig verdwijnen. Leuk voor Bayern dat ze kampioen worden, over 4 jaar kijkt niemand meer

17 februari 2014 om 09:02

Helemaal mee eens. Uitholling van de bundesliga.

Goed werk van Bayern!

Alle Duitse talenten willen natuurlijk het liefst voor Bayern uitkomen in plaats van afreizen naar het grauwe Engeland. Bij ons krijgen ze een uitstekend salaris, zelfde cultuur en dezelfde taal. Daarnaast is er bij Bayern ook meer kans om een plek in Duitse elftal te veroveren. Ik hoop dat Kroos gewoon blijft komende zomer maar mocht hij vertrekken dan zijn we in ieder geval op de goede weg om dat op te vangen!

17 februari 2014 om 09:04

Dus Özil heeft bij Arsenal minder kans om voor Duitsland uit te komen dan bij Bayern? Haha onzin

17 februari 2014 om 09:05

Edit: Özil

17 februari 2014 om 09:05

Waarom veranderd de trema o telkens in trema a?

17 februari 2014 om 09:09

Ik denk van wel ja. Bayern is een veel sterker team dan Arsenal waardoor ze verder in de CL komen dan Arsenal waardoor je dus meer kans hebt om jezelf op een hoog podium te bewijzen. Als Ozil zo doorgaat verwacht ik dat hij komend WK op de bank zit.

17 februari 2014 om 09:12

Dat ligt toch volledig aan zijn eigen spel. Als hij goed speelt bij Arsenal heeft hij evenveel kans als bij Bayern. Zou hij bij Bayern natuurlijk ook goed moeten spelen.

17 februari 2014 om 09:53

@Bayern4life Ozil liet volgens mij tijdens de kwalificatierondes wel zien dat hij de beste speler van Duitsland is, dus hij speelt sws wel op het WK.

17 februari 2014 om 09:24

Hier staat nergens dat Draxler naar bayern gaat? Iedereen hier doet alsof het al rond is. Het kan nog alle kanten op, het ligt vooral aan Draxler waar hij wilt spelen komend seizoen vanwege de clausule in zijn contract.

17 februari 2014 om 09:35

Ik zeg ook nergens dat hij naar Bayern gaat? Ik geef alleen aan dat wanneer Duitse talenten de kans hebben om naar Bayern te gaan ze deze vrijwel altijd nemen vanwege de voordelen die ik hierboven al heb genoemd. Als Bayern hem echt wilt hebben acht ik Arsenal komende zomer kansloos.

17 februari 2014 om 09:41

Goed werk van Bayern! Dan klink je toch echt alsof het rond is. En als Bayern hem wilt hebben is Arsenal zeker niet kansloos. Bij Arsenal zal hij meer speeltijd krijgen. Wenger zal van hem een absolute wereldster maken. Hij gaat spelen in de beste competitie. En natuurlijk ligt het minder gevoelig bij de Schalke fans.

17 februari 2014 om 09:52

Met goed werk van Bayern duid ik op het voorkomen van een overgang richting London afgelopen transferperiode waardoor Bayern in ieder geval de optie openhoud om hem komende zomer te kopen.
Meer speeltijd zal hij bij Arsenal wel krijgen ja. Persoonlijk verkies ik toch Pep boven Wenger maar ze liggen niet veel van elkaar af.

17 februari 2014 om 12:48

Het grauwe Engeland, Duitsland is toch ook niet echt een tropisch paradijs

Al is het wel leuker voor een Duitser wellicht en is Bayern ook gewoon beter dan Arsenal.

17 februari 2014 om 17:45

Levensomstandigheden zijn in Duitsland ten opzichte van het huidige Engeland wel duidelijk beter. Denk dat hij daar op doelt. Veel Engelse steden zijn dramatisch verpauperd en het percentage paupers en tokkies is er ook erg hoog.

Bayern koopt ook alles weg. Bij Schalke na Neuer misschien ook nog Draxler. Bij bvb Götze en Lewandowski weliswaar transfervrij.

Lekker blijven Julian, hier ben je de held, daar ben je nergens zeker van

Hahahaha wat een onzin bericht. Net of Schalke liever aan Bayern verkoopt net of draxler en Schalke zullen luisteren naar Bayern. Echt een bericht van niks zonder bron maar iemand die bij sky wat roept. Van mij hoeft hij niet te komen, vind hem enigszins overschat plus de hele prijs kwaliteit verhouding is zoek. 37 voor gotze die veel en veel meer heeft bewezen. Lekker Green uit de eigen opleiding brengen

17 februari 2014 om 09:57

Aan wie Schalke wilt verkopen doet er niet zoveel toe. Als Bayern de afkoopsom in zijn contract op tafel legt en Draxler wilt zelf naar Bayern toe dan heeft Schalke er verder helemaal niets mee te maken.

Daarnaast is de 37 miljoen voor Gotze niet echt een goede richtlijn voor transferbedragen. Dit bedrag kwam uitsluitend door het feit dat Dortmund de afkoopsom in zijn contract veel te laag heeft gemaakt en Gotze zelf geen nieuw contract wilde tekenen. Gewoonlijk zou zo'n speler met zijn talent en leeftijd tussen de 50 en 60 miljoen kosten.

17 februari 2014 om 10:08

Jij overschat hem schromelijk. Jongens met zijn talent 50-60 miljoen waard?, never nooit. Die jongen kan zeker voetballen maar is deels door de Duitse media omhoog gepraat. Het is ook niet voor niets dat hij gewoon in een flinke dip zit dit seizoen. Uiteraard is hij jong maar ik vind hem bij lange niet 45 miljoen waard op dit moment zou ik niet boven de 25 miljoen waard. Bovendien totaal onnodig. Ja Duitse talenten moeten volgens Bayern bij voorkeur bij Bayern spelen, maar feit is dat hij nog totaal onnodig is. Over een paar jaar ook niet want de enige plek die dan vrij komt zijn de vleugels, en draxler is geen vleugelspeler

17 februari 2014 om 10:19

Met "een speler met zijn talent en leeftijd zou tussen de 50 en 60 miljoen kosten" doel ik op Gotze he? Niet op Draxler. Als Gotze in dat jaar een contract zonder afkoopsom had gehad zou Dortmund veel en veel meer hebben gevangen dan de 37 miljoen.

Draxler is op het moment niet nodig nee maar als er komende zomer spelers gaan vertrekken zou hij wel bijzonder handig kunnen zijn voor in de breedte.

17 februari 2014 om 10:52

Als je op gotze doelde heb je helemaal gelijk. Leuk weetje: als gotze volgend seizoen zou komen hij 30 miljoen hebben gekost en als hij in het seizoen 15-16 zou komen dan zou gotze 22 miljoen hebben gekost.

Vorige maand was het al bekend dat hij in gesprek was met Bayern.
Hier beweerden een paar van niet maar oké.
Iedereen roept hier ook dat Bayern de Duitse competitie verzwakt. Dit vind ik zo'n bullshit.
Moeten zij dan Lewandowski naar Real laten gaan en Draxler naar Arsenal.
Als Bayern hun niet koopt dan wel een andere club in het buitenland. Dus verzwakt worden ze dan toch.
In Duitsland wordt er al gesproken dat als Draxler naar Bayern komt Rode naar Schalke gaat.
Dus is Schalke 45 miljoen rijker en echt swakker met Rode worden zij dan ook niet.
Tevens moet iedereen niet vergeten wat Bayern allemaal doet en heeft gedaan voor de Bundesliga.
Een groot voorbeeld is dat Bayern, Dortmund een rente lose lening heeft verstrekt in 2000.
Als dit niet was gebeurd was Dortmund er nu niet meer geweest net zoals meerdere ploegen in Duitsland

17 februari 2014 om 10:04

Bayern is met kop en schouders de grootste club van Duitsland, maar het wordt zo wel vervelend voor de andere clubs in de bundesliga. Elke speler die er ook maar een seizoentje bovenuit steekt wordt gekocht door Bayern. Voor jullie is het natuurlijk de beste strategie maar het maakt de competitie er minder leuk op.

Heb een enorme hekel aan die arrogante lui van Bayern! Maar hierin ben je machteloos! Bayern is een flinke stap vooruit zowel sportief als financieel! Verder kopen wij zelf ook de betere spelers van de wat meer onze concurrenten! Beste voorbeeld is Sam voor 2,5 mil volgend seizoen! Zo werkt het nou eenmaal in het voetbal!

17 februari 2014 om 09:58

Ben het ook helemaal zat dat Bayern elke keer de beste speler van de concurrent koopt en dan nog scheinheilig gaan doen ook.

Off: Hoezo heeft Bayer Leverkusen Sam verkocht voor maar 2,5 Miljoen? Had hij een gelimiteerde afkoopsom ofzo?

17 februari 2014 om 10:17

Aflopend contract geloof ik.

17 februari 2014 om 10:19

Gelimiteerde afkoopsom ja! Contract tot 2015!

17 februari 2014 om 10:32

Dat heeft Schalke dan wel heel goed gedaan, Sam voor 2,5 miljoen is echt een koopje!

het is toch ronduit belachelijk dat mensen de successen van Bayern afdoen door te stellen dat ze de concurrentie leegkopen.. vooral met betrekking tot de koop van Lewandowski. dortmund had de keuze om met te verkopen en een mooi bedrag op te strijken maar besloten om hem gratis weg te doen. Bayern lacht zich hier natuurlijk kapot om want zo direct hadden ze hem niet nodig dit seizoen. gezien de 13 punten voorsprong.

maargoed.. een ander argument is dat de selectie zo breed is dat ze zelfs met de wisselspelers kampioen zouden worden in duitsland. of komt dit alleen door de aankoop van götze en lewa? mensen die zo simplistisch denken moeten hun ogen eens openen.

on: zodra kroos weggaat is draxler een zeer welkome versterking. er valt natuurlijk wel te twisten over het bedrag voor een speler die in eerste instantie niet in de basis zal staan. we zullen zien wat de zomerse transferwindow gaat gebeuren

Alle clubs zouden zoals bayern en ajax moeten zijn? Oke bayern begrijp ik maar ajax. Bayern domineert competitie in duitsland, Cl binnekort ook. Maar ajax zal dat nooit meer doem. Alleen de competitie in nl. Ik heb liever dat mijn clubje in de schulden zit door dure aankopen en dat we elk jaar een beetje ver komen dan ajax ieder jaar gierige aankopen en niet verder dam groepsfase en dan achteraf huilen ja altijd tegen real.

Ik heb zo onderhand het idee dat Bayern alleen maar spelers koopt om de tegenstanders in Duitsland zwakker te maken, niet omdat ze perse een bepaalde speler willen hebben. Bayern heeft Draxler niet nodig op dit moment.

17 februari 2014 om 11:44

Dat doen ze al twintig jaar. En iedere keer de belangrijkste concurrent of stuntploeg van dat moment. De ene keer halen ze Bremen leeg (o.a. Herzog en Basler), dan Mönchengladbach (o.a. Effenberg en Matthaus), dan Leverkusen (o.a. Ze Roberto en Ballack), dan Stuttgart (o.a. Elber), dan Dortmund (o.a. Lewandowski, Gotze, Helmer), Kaiserslautern (o.a. Sforza, Brehme), Karlsruhe (o.a. Kahn, Sternkopf, Scholl, Kreuzer, Fink), Schalke (o.a. Neuer, Linke, Rafinha), 1860 München (o.a. Jeremies) etc.

Natuurlijk gaat Draxler niet naar Bayern Munchen. Volgens mij is deze jongen best verstandig, anders had hij wel een transfer geforceerd afgelopen winter. Hij snapt zelf ook wel dat hij niet in de basis speelt bij Bayern. Of Kroos nou vertrekt of niet, dat middenveld van Bayern is overbevolkt. Ze hebben, minus Kroos, dit nog over: Schweinsteiger, Lahm(cvm), Martinez(cvm), Thiago, Götze, Robben, Ribery, Shaqiri, Muller. En er komen nog talenten aan zoals Green, en die Hojbjerg. Mocht Draxler niettemin naar Bayern gaan, vergooit hij hoogstwaarschijnlijk een jaar van zijn voetbalcarriére.

Begrijp me niet verkeerd, Draxler is goed. Maar, wat er nu loopt bij Bayern gaan nog wel een paar seizoenen mee.

Hetzelfde verhaal als wat zich voorin bij Bayern afspeelt. Lewan komt gratis, terwijl Mandzukic gewoon erg goed is, en goed speelt. Overbevolking.

Maar ik vind het niet erg, aangezien Bayern financiëel gezond is.

Bayern doet het zakelijk uitstekend. Of deze handelwijze echter even sympathiek is kun je over van mening verschillen. Daarnaast denk ik dat je de rivaliteit tussen een schalke / dortmund met bayern niet kunt vergelijken met ajax-feyenoord, wat naast de twee grootste clubs in nederland ook min of meer een hollandse derby is. Daarom denk ik dat als puntje bij paaltje komt reus en draxler ook zo maar bij bayern zouden kunnen belanden. Neuer stond bij schalke immers vroeger ook tussen de harde kern in de nordkurve.

Sorry maar Bayern mag wel even stoppen met spelers bij andere Bundesliga clubs halen, de Bundesliga zal zo nooit een spannende competitie worden. Andere clubs zullen strijden om de nummer 2, want de nummer 1 zal komende jaren niet haalbaar zijn met Bayern in dezelfde competitie. En dan komt Lewandowski er nog bij na de zomer..

De Bundesliga wordt een formaliteit op deze manier. Het lelijke alternatief hiervoor is een delegatie sheiks en oliemagnaten uitnodigen die vervolgens de Cavani's, Falcao's en Hazards naar Hannover en Berlijn halen.

17 februari 2014 om 14:04

Kan niet. In Duitsland moet minimaal 51% van de aandelen in handen blijven van de clubs, om Chelsea/paris Sg/man City praktijken te voorkomen. In Duitsland vind men dat clubs zichzelf staande moeten kunnen houden zonder de inbreng van derde. Een mooi streven. In Duitsland zal je dan ook niet snel sheiks of oliemagnaten zien omdat zei simpel weg maar slechts voor een klein deel eigenaar van de club mogen zijn. Als dat wel zou mogen had elke Duitse club toch inmiddels al een sheik gehad?

17 februari 2014 om 14:50

Van de precieze regelingen was ik niet op de hoogte, dank daarvoor. Ik zie echter geen andere mogelijkheid om de hegemonie van Bayern te doorbreken. Dit draagt echter niet bij aan de competitie als geheel.

Begrijp me overigens niet verkeerd, Bayern mag natuurlijk de vruchten plukken van hun eigen werk. Ze zijn in veel opzichten een voorbeeld voor velen. Maar wanneer een voetballer als Shaquiri bijna standaard op de bank zit, moet er dan nog een Draxler bijkomen? Je wordt er zelf maar marginaal beter van maar verzwakt de concurrentie significant. Dat gaat bijna op een motief opzich lijken.

Dat verhaaltje over het verzwakken van de tegenstanders moet maar eens afgelopen zijn ! Wat dachten jullie dan ervan als Draxler naar Arsenal gaat , wordt Schalke sterker van ?? Totaal legitiem wat FCB doet " een zo sterk mogelijk elftal met liefst zo veel mogelijk Duitse toptalenten" Dit gebeurd in de Pl en Pd precies hetzelfde , alleen zijn het daar meer clubs die idiote bedragen betalen. Zou bv een Schalke of Dortmund zo riant in de slappe was zitten als Bayern zou dit dus niet zo op deze schaal gebeuren . Want het is natuurlijk wel zo dat er genoeg talent gewoonweg vanwege de club Bayern Munchen naar zuid Duitslandvertrekken

Hoezo concurrentie verzwakken door beste spelers weg te kopen?
-Als Dortmund als club gelijk zwakker word, doordat Gotze weg is gegaan ... Dan zegt dat genoeg over Dortmund en de breedte van hun elftal.
-Dus Bayern heeft een stuk of 4 spelers van 'concurrenten' gekocht. Wat overigens helemaal legaal en netjes is verlopen. Doordat deze 4 spelers bij Bayern spelen is de competitie ineens niks meer waard. Denk dat Bayern zonder deze spelers ook met kop en schouders eerste zou worden en alles zou winnen.

Mensen die hierover zeuren zijn gewoon haters. Ga zeuren over die nep clubs die ineens topteams zijn doordat er een of andere arabier of rus met een zak geld langskomt. Kijk nou eens naar bijvoorbeeld Psg. Waren gewoon een middenmoter in Frankrijk (3 x landskampioen geworden, WAT EEN Rijke Historie!?). En nu zogenaamd een top club. Bleh!

Rummenigge heeft ook al verklaard dat het totale onzin is.

17 februari 2014 om 18:00

Dit dus. Rummenigge heeft zelfs de directie van Schalke gebeld om te zeggen dat dit gerucht op geen enkele vorm van waarheid berust. Maar waarschijnlijk komt dit artikel dat vandaag in de Duitse pers te lezen is pas morgen op VZ.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren