Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Van wat ik heb gezien van Virgil hoort hij op WK thuis, hij is een topper’

Laatste update:

Virgil van Dijk heeft zich uitstekend ontwikkeld, sinds hij afgelopen zomer van FC Groningen naar Celtic verhuisde. De verdediger is nog nooit voor het Nederlands elftal uitgekomen, maar volgens zijn ploeggenoot Charlie Mulgrew verdient de 22-jarige Van Dijk het om er in de zomer bij te zijn op het WK.

/

De collega-verdediger is overtuigd van de kwaliteiten van de fysiek sterke Nederlander. “Ik ben van mening dat Virgil een plek in de WK-selectie verdient, hij is een topper en hij is nog jong”, vertelt Mulgrew aan Sky Sports. “Van wat ik van hem gezien heb tijdens wedstrijden en trainingen is hij goed genoeg voor het Nederlands elftal. Vanaf dag één heeft hij hier laten zien dat hij een goede voetballer is.”

“Hij heeft alles wat een verdediger nodig heeft, en sinds zijn komst is hij alleen nog maar beter geworden. Hij is ook een typisch Nederlandse centrumverdediger: hij is sterk aan de bal, ook al lijkt hem bij hem soms alsof het hele eenvoudig is. Of het lastiger is om voor Oranje te worden uitgenodigd als je in Schotland voetbalt? Dat weet ik niet. Misschien wel, maar ik weet niet waarom dat zo zou moeten zijn.”

Ben je het met Charlie Mulgrew eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eens, is een betere optie dan de Vrij en Veltman. Fysiek sterke speler die opbouwend gewoon sterk is. Het bevreemd mij dat veel mensen zeggen dat dat niet zo is. Ik zie graag Vlaar en van Dijk staan. Achterin zijn we niet geweldig, dus dan maar fysieke beulen.

15 februari 2014 om 16:45

Dan heb je wel twee beulen die enorm statisch zijn en niet met ruimte in hun rug kunnen spelen. Lijkt me niet handig tegen een Spanje en Chili.

15 februari 2014 om 16:49

Eens, denk dat je beter kunt afwisselen, of in ieder geval een combinatie moet zoeken tussen een wat meer beweeglijke centrale verdediger en iemand die fysiek zijn mannetje staat. Een Vlaar of Van Dijk zou je dus op één van de twee centrale posities kunnen neerzetten. Nu heb ik persoonlijk geen idee wie je er dan naast zou moeten zetten. Qua verdediging komen veel anderen te kort voor op een WK, al helemaal als je bedenkt dat je tegen enorm zware tegenstanders gaat spelen.

15 februari 2014 om 18:07

@el fenomeno: Van Dijk is alles behalve statisch. Vlaar is meer een type houthakker maar Van Dijk is ook vrij sterk, wendbaar en kan voetballen.

15 februari 2014 om 16:50

Haha kijk jij snapt hem.

Nederland heeft al een slechte verdediging en dan komen mensen aan zetten met spelers als Veltman voor de ''opbouw''.

Niks opbouw, gewoon deze 2 beren in het Centrum, Van Aanholt en V/D wiel op de backs en Krul op doel.

15 februari 2014 om 17:23

Van Aanholt zou ik vervangen voor Daley Blind, tenzij hij bij Ajax op CVM blijft staan. Dan is van Aanholt inderdaad een goede optie.

15 februari 2014 om 16:54

@ Deach,

Virgil van Dijk, vind ik, ook gewoon een hele goede optie voor het Nederlands elftal, net als Joël Veltman en Stefan de Vrij.

Alleen van Dijk is fysiek echt enorm sterk, iets wat Veltman en de Vrij missen. Veltman en de Vrij zijn voetballend dan iets beter, maar van Dijk is voetballend daar in tegen ook gewoon een redelijk goed voetballende verdediger.

In mijn ogen moet van Dijk zeker mee naar het WK. Hij doet het al vanaf het begin uitstekend bij Celtic, en ja, hij heeft geen echte goeie tegenstanders gehad, maar in de Champions League hield van Dijk zich goed staande tegenover spelers als Mario Balotelli, Kaká, Neymar, Lionel Messi, Alexis Sánchez, etc.

Als ik bondscoach zou zijn, dan zou ik met deze spelers naar het WK gaan:

Keepers: Maarten Stekelenburg ( Fulham ), Tim Krul ( Newcastle United ) en Michel Vorm ( Swansea City ).

Verdedigers: Gregory van der Wiel ( Paris Saint Germain ), Daryl Janmaat ( Feyenoord ), Joël Veltman ( Ajax ), John Heitinga ( Fulham ), Virgil van Dijk ( Celtic ), Bruno Martins Indi ( Feyenoord ), Erik Pieters ( Stoke City ) en Patrick van Aanholt ( Vitesse ).

Middenvelders: Kevin Strootman ( AS Roma ), Nigel de Jong ( AC Milan ), Daley Blind ( Ajax ), Leroy Fer ( Norwich City ), Wesley Sneijder ( Galatasaray ) en Rafael van der Vaart ( Hamburger SV ).

Aanvallers: Jean Paul Boëtius ( Feyenoord ), Quincy Promes ( FC Twente ), Robin van Persie ( Manchester United ), Klaas Jan Huntelaar ( Schalke 04 ), Arjen Robben ( Bayern München ) en Memphis Depay ( PSV )

Stekelenburg
v.d.Wiel
Veltman
van Dijk
Pieters
de Jong
Strootman
Boëtius
Sneijder
Robben
v.Persie
15 februari 2014 om 17:22

De Vrij ziet er misschien niet fysiek sterk uit maar dat is hij zeker wel sinds dit jaar is die daar erg in gegroeid. Higdon zei onlangs ook nog dat de Vrij de fysiek sterkste tegenstander was voor hem in de eredivisie.
Dat betekend niet dat ik voor de Vrij zou kiezen hoor in de verdediging, Vlaar en van Dijk lijkt mij ook beter met daarachter de Vrij en Indi.

15 februari 2014 om 17:24

Ja laten we een Linksbuiten die nooit rechtsbuiten staat in het Nederlands elftal op rechtsbuiten zetten...

15 februari 2014 om 17:30

Ik vind Van Aanholt verdedigend echt te zwak, ik zou dan eerder een Emanuelson (als hij in verdedigend opzicht stappen gaat maken en anders kan ie misschien mee voor de aanvallende posities), Bacuna en Verhaegh meenemen, want ook Janmaat komt in verdedigend opzicht tekort. Tim Krul vind ik te wisselvallig, dus zou ik Vorm als 2e keeper meenemen, Steek als 1e en als derde dan Cillessen of Zoet. De aanvallers en middenvelders vind ik wel goed. Maar misschien kunnen we nog een Afellay meenemen o.i.d. Ik zou overigens ook De Vrij meenemen i.p.v. Veltman of Heitinga. BMI vind ik eigenlijk aan de bal iets te zwak, maar omdat je (als je Van Aanholt niet meeneemt) maar 1 speler voor de lb meeneemt, moet je hem (en Blind) ook meenemen, omdat dat multifunctionele spelers zien.

15 februari 2014 om 17:36

Ik denk dat jouw gewenste selectie op de volgende plekken af gaat wijken:

Cillesen ipv Stekelenburg
Vlaar ipv Pieters
Lens ipv Promes

Twijfelgevallen zijn Van Dijk (mathijssen? De Vrij?) en Fer (clasie? De Guzman?).

15 februari 2014 om 18:02

Deze lijkt me beter

Keepers: Tim Krul ( Newcastle United ), Jasper Cilissen ( Ajax ) en Michel Vorm ( Swansea City ).

Verdedigers: Gregory van der Wiel ( Paris Saint Germain ), Daryl Janmaat ( Feyenoord ), Stefan de Vrij ( Feyenoord ), Ron Vlaar ( Aston Villa ), Virgil van Dijk ( Celtic ), Bruno Martins Indi ( Feyenoord ), Daley Blind ( Ajax ), Urby Emanuelson ( AC Milan )

Middenvelders: Kevin Strootman ( AS Roma ), Nigel de Jong ( AC Milan ), Jordy Clasie ( Feyenoord ), Jonathan de Guzman ( Swansea City ), Wesley Sneijder ( Galatasaray ), Rafael van der Vaart ( Hamburger SV ).

Aanvallers: Robin van Persie ( Manchester United ), Jermain Lens ( Dynamo Kiev ), Arjen Robben ( Bayern München ), Jean Paul Boëtius ( Feyenoord ), Memphis Depay ( PSV ), Luuk de Jong ( Newcastle United )


Reserves:
Maarten Stekelenburg ( Fulham ) / Jeroen Zoet ( PSV )
Kelvin Leerdam ( Vitesse ) / Paul Verhaegh ( FC Augsburg )
Joel Veltman ( Ajax ) / John Heitinga ( Fulham FC ) / Jeffrey Bruma ( PSV )
Joris Mathijsen ( Feyenoord ) / Karim Rekik ( PSV ) / Kongolo ( Feyenoord )
Alexander Buttner ( Manchester United ) / Patrick van Aanholt ( Vitesse )
Vernon Anita ( Newcastle United ) / Kyle Ebecillio ( FC Twente )
Leroy Fer ( Norwich City ) / Stijn Schaars ( PSV )
Gini Wijnaldum ( PSV ) / Marco van Ginkel ( Chelsea )
Dirk Kuyt ( Fenerbahce ) / Quincy Promes ( FC Twente ) / Narsingh ( PSV )
Klaas Jan Huntelaar ( Schalke 04 ) / Luc Castaignos ( FC Twente )
Eljero Elia ( Werder Bremen ) / Ola John ( HSV )

15 februari 2014 om 18:35

@rochester, ben het bijna compleet met je eens over die selectie, al had ik vorm/stekelenburg gewisseld voor cillessen, pieters voor emanuelson en promes voor lens, maar voor de rest ben ik het er helemaal mee eens, prima selectie!

16 februari 2014 om 00:27

Pardon? Stekelenburg doet het prima in Engeland... Waar heb jij dat miskopen van het jaar-elftal gezien?

Van dijk veel beter dan veltman. Vind dat ban dijk ten koste van veltman naar het wk mag.

15 februari 2014 om 17:45

Leuk dat jij dat vindt. Ik weet dat je de schurft hebt aan ajax, maar doe in elk geval nog een poging om enigszins realistisch te blijven. Veltman presteert beter dan De Vrij en Martins Indi speelt bij Feye nauwelijks in het centrum, dus het lijkt me logischer om Van Dijk ten koste van een van hen mee te nemen.

15 februari 2014 om 18:04

Veltman loopt anders week in week uit te schutteren wat de Vrij de laatste tijd nauwelijks doet, Aub geen Veltman die jongen is fysiek niet sterk, niet sterk in de lucht em. heeft een dramatische pass

15 februari 2014 om 18:13

Als je realistisch bent weet je dat de Vrij momenteel veel beter speelt dan Veltman die de laatste weken echt belabberd speelt.

15 februari 2014 om 20:16

Hahahaha het is maar dat ik dit zo laat zie. Even over het begin. Hoezo zou ik in mijn reactie schijt hebben aan ajax? Ik heb het over veltman, niet over ajax. En ten tweede, de vrij en van dijk spelen veeel en veel beter dan die overschatte veltman. Als het aan mij licht gaat hij echt niet mee naar het wk.

ik vind zeer zeker hij moet mee is het niet als basis speler dan als 1ste reserve maar veel slechter dan de meeste andere doet hij het zeer zeker niet dus meenemen

Ik zou ook niet weten waarom Van Gaal hem niet zou moeten meenemen. Nog een jonge jonge, maar toch al aardig wat ervaring opgedaan. Daarnaast zie ik veel meer in hem dan in Bruma of Rekik die al wel de kans hebben gekregen van Van Gaal. Waar zij het niveau van de Eredivisie soms nog niet eens aan lijken te kunnen blijft Van Dijk excelleren bij Celtic en heeft hij ook bewezen aardig mee te kunnen in de Champions League. Één plus één is twee lijkt mij.

15 februari 2014 om 16:48

Niveau eredivisie is hoger dan de Schotse competitie hoor. En Bruma en Rekik speelde in het begin van de competitie ook gewion ijzersterk tijdens de voorronde van de competitie. Het is moeilijk om een oordeel te vellen over van Dijk om niemand hem wekelijks ziet spelen.

15 februari 2014 om 16:54

Klopt, ik vind de Schotse competitie in ieder geval niet sterker. Misschien qua fysiek wel, maar voetballend zal het eerder achterlopen inderdaad. Toch heeft Van Dijk prima gespeeld in de Champions League en heeft hij daarvoor ook gewoon twee seizoenen basis gespeeld bij Groningen. Nu staat er bij PSV natuurlijk een andere druk op dan bij Groningen, maar ook in de Eredivisie heeft hij dus meer ervaring. Bovendien speelt Van Dijk bijna elke wedstrijd in Schotland gewoon een dikke voldoende en weet hij ook nog aardig vaak te scoren. Bruma en Rekik laten in mijn optiek gewoon nog te veel steekjes vallen. Dat mag ook als je jong bent, maar op een WK kunnen we dat niet gebruiken.

Jammer dat Van Dijk nooit tegen topaanvallers speelt in de competitie, die paar CL wedstrijden vind ik weinig om te bepalen of hij erbij hoort bij het WK.

15 februari 2014 om 16:52

De Vrij en Veltman spelen vaker tegen topaanvallers? Zou voor ons supporters wel leuk zijn hem te kunnen beoordelen im volgende friendly

15 februari 2014 om 17:09

Michielho

75 van de selectie op dit moment speelt nooit tegen topspelers. En daar een groot deel van heeft nog nooit tegen een internationale topspeler gestaan voor een serieuze wedstrijd. Van Gaal roept Veltman, BMI, De Vrij, Bruma en Rekik op. En hij laat spelers als Van Dijk en Heitinga links liggen. Als Van Dijk zich nu nog moet bewijzen tov jou in vergelijking met die andere jongens, zou ik toch maar eens wedstrijden van celtic gaan kijken.

15 februari 2014 om 17:15

Daarom moet je Douglas en Vlaar sowieso meenemen. Spelen op een hoger niveau dan de rest en hebben het meest internationale ervaring.
Die andere 2 cvs zal liggen aan de vorm op dat moment en V Dijk is in vorm.

16 februari 2014 om 00:17

Nee, maar volg hem wel.
Speler vd maand geweest in Rusland. En speelt alles in de top Rusland

Als v. Gaal Virgil van Dijk niet meeneemt denk ik echt dat Nederland het kan schudden tijdens het WK, want De Vrij, Martins Indi & Vlaar zijn echt niet beter dan van Dijk.. Hij heeft zich goed ontwikkelt en hield zich ook prima staande in de Champions League

15 februari 2014 om 16:45

Ik heb hem zien spelen thuis tegen Milan en daar maakte hij drie fouten bij alle drie de goals.

15 februari 2014 om 16:49

Dat is zwaar overdreven, hij was juist 1 vd betere spelers aan de kant van Celtic & alle 3 goals waren echt niet het gevolg van zijn acties

15 februari 2014 om 16:53

En tegen Barca speelde hij weer ijzersterk de eerste wedstrijd ..

15 februari 2014 om 17:13

El fenomeno

Ik heb hem ook zien spelen tegen milan, en hij maakte helemaal geen 3 fouten bij de 3 goals. 1 goal was hem toe te rekenen, de ander is discutabel en bij de andere goal wad het absoluut niet zijn fout. Verder speelde hij gewoon een degelijke wedstrijd tegen milan. Welke wedstrijd heb jij gekeken? Of loop je maar gewoon wat onzin uit te kramen?

15 februari 2014 om 20:09

Onzin man... Van Dijk maakte helemaal geen fout

Hij gaat sowieso mee. Van gaal is niet blind

15 februari 2014 om 17:38

Hoezo zou Blind hem dan niet meenemen als hij bondscoach zou zijn?

Tja in de wedstrijden dat ik hem gezien heb vond ik hem ijzersterk spelen, maar goed ik volg de Schotse competitie verder niet dus moeilijk te zeggen of hij mee moet naar het WK. Wel is duidelijk dat hij fysiek veel verder is dan bijv Veltman en de Vrij.

Ik kan echt niet tegen de spelfouten in de berichten op Vz.

Beste redactie, controleer eerst de berichten op spel- en typefouten voordat je ze plaatst. Please.

ON: Ik vind vdijk inderdaad een goeie kanshebber om mee naar het WK te gaan. Hij houdt zich prima staande in Schotland. Misschien geen vooraanstaande competitie, maar denk niet dat het veel verschilt met de Nederlandse competitie qua algeheel niveau. Ik zie zijn stap van FC Groningen naar Celtic gelijkwaardig als dat hij van FC Groningen naar Ajax, Feyenoord of PSV zou gaan.

15 februari 2014 om 16:56

Welke spelfouten?

15 februari 2014 om 21:32

Quote: ook al lijkt hem bij hem soms alsof het hele eenvoudig is.

Dit soort dingen moeten er gewoon uit.

15 februari 2014 om 17:16

*zucht

Van Dijk meenemen naar het wk en in de basis zetten. Onzin dat zo'n jongen niet wordt opgeroepen en het centrale verd duo van de nr 7 in NL wel..

15 februari 2014 om 17:49

Bruma en Rekik kunnen het wel vergeten op het WK. Zolang de Vrij, Bmi, Veltman, Vlaar, van Dijk, Heitinga in deze vorm zitten kunnen ze het allebei schudden.

16 februari 2014 om 09:48

Waar heb jij het over met je spelfouten?

Goeie ??? Een goeie kanshebber ???. Dat is geen Nederlands.

Het is 'ik denk' en niet 'denk'.

'Algehele niveau' ??? Dit is een onjuiste combinatie van woorden.

En in je laatste zin heb je het over de stap van FC Groningen naar Celtic. Vervolgens zeg je dat het gelijkwaardig is als dat hij van FC Groningen naar Ajax, PSV of Feyenoord zou gaan. Zeg dan gewoon: De stap van FC Groningen naar Celtic is gelijkwaardig als die van FC Groningen naar Ajax, PSV of Feyenoord. Je hebt het namelijk nog steeds over die stap, terwijl jij de zin ineens verandert.

KORTOM, reageer gewoon op de inhoud van het verhaal als je zelf ook allemaal fouten maakt.

16 februari 2014 om 12:30

@ joaosebpinto

WIl je nu echt deze 'battle' met mij aangaan? Prima.

goeie
goeie bijv.naamw.uitspraak: ['xujə] informele vorm van 'goede' informeel Voorbeelden: 'herinneringen ophalen aan de goeie ouwe tijd', 'dat is een goeie vraag die je daar stelt.' ...

Het woord 'goeie' is dus gewoon een correct Nederlands woord.

Wat betreft het stukje 'denk': in de context waar ik dat in plaatste, kan dat prima. Je gaat namelijk meteen door met de volledige zin, en aangezien ik voor mijzelf spreek, weet de luisteraar of gesprekspartner ook dat het gaat om mij.

'algeheel niveau' kan even goed gebruikt worden als 'algehele niveau', dus daar hoef ik niets over te zeggen.

Vervolgens het stukje FC Groningen:

I K Q U O T E T W E E M A A L:

Duvelduvelfc: Ik zie zijn stap van FC Groningen naar Celtic gelijkwaardig als dat hij van FC Groningen naar Ajax, Feyenoord of PSV zou gaan.

joaosebpinto: De stap van FC Groningen naar Celtic is gelijkwaardig als die van FC Groningen naar Ajax, PSV of Feyenoord.

Leg mij alsjeblieft uit wat het verschil is tussen deze twee zinnen? Aangezien jij het zo goed weet?

En daarbij komt als laatste: ik ben geen redacteur. Ik hoef dus geen correcte berichten te plaatsen. Als bedrijf (wat Voetbalzone is) en als nieuwsmedium zijnde vind ik het ronduit belachelijk dat er niet gecontroleerd wordt op spelfouten. Het is een kleine moeite en het staat veel professioneler.

16 februari 2014 om 20:44

Ok, is goed. Maar maak je niet zo druk man om eventuele spelfouten.

De Schotse clubs, behalve Celtic, zouden allemaal buiten de top 8 vallen in de eredivisie. Totaal geen goede graadmeter die competitie. In de CL groef Celtic zich in, dus heel zinnig kan je van Dijk niet beoordelen die wedstrijden. Zeker omdat Oranje compleet anders speelt. Ik kan me niet voorstellen dat van Gaal hem meeneemt. Met Vlaar heb je al zo'n type, met meer ervaring en iemand die in vrijwel alle opzichten beter is. Hij is absoluut niet nodig.

Ik zie Van Dijk veel liever meegaan naar het WK dan de verdedigers in de Eredivisie.

15 februari 2014 om 17:01

Omdat het niveau van Celtic zo hoog is?

15 februari 2014 om 17:11

Omdat het een beer van een vent is, boven gemiddeld (voor een verdediger) kan voetballen. Als Nederland moet je er blij mee zijn.

''jongetjes'' zoals Veltman of De Vrij kunnen misschien leuk voetballen, maar zet daar een niet-Eredivisie aanvaller tegen en ze zijn nergens.... op fysiek gebied.

Van Dijk is samen met Vlaar (in theorie ook nog douglas meerekenbaar :lol de sterkste verdedigers.

Naar mijn gevoel moeten de 2 centrale verdedigers gewoon... verdedigen! Altijd dat gezeur dat ze moeten meevoetballen, wat een onzin.



Hopelijk spelen we zo.
Linksback en linksbuiten zijn nog twijfels..... Blind, Bmi... of John/depay etc

Krul
Vd Wiel
Vlaar
Van Dijk
Moment opnam
De Jong
Strootman
Robben
Sneijder
Moment opnam
Van Persie
15 februari 2014 om 17:20

Wie zegt dat ik er niet blij mee ben? Ik zeg alleen dat het onzin is om te zeggen dat Virgil van Dijk verkozen moet worden boven de jongens uit de Eredivisie op basis van alleen zijn fysiek. Ook Veltman hield zich met gemak staande in de CL en daarnaast in de Eredivisie, dus om nou te zeggen dat het een jongetje is slaat nergens op. Ik ben voor een combo van kracht en techniek bij de cv's bijv. Veltman/van Dijk of de Vrij/vlaar.

15 februari 2014 om 17:53

Hij heeft het over fysiek. En als je bijvoorbeeld Veltman met Van Dijk vergelijkt qua fysiek dan is Veltman nog een jongetje. Je bent wel snel op je teentjes getrapt zeg..

Van Dijk hield zich ook goed staande tegen Barca in de CL. Veltman pakte nog rood (ook al was Van Rhijn mede verantwoordelijk).

Veltman speelt ook nog eens pas dit seizoen in de basis. Van Dijk speelde al 2 seizoenen in de basis bij Groningen en heeft al wat meer ervaring..

15 februari 2014 om 18:54

Ja en ik heb het toch ook over fysiek? Misschien dat begrijpend lezen lastig is...
Veltman heeft zich prima staande gehouden in de CL en Eredivisie en daarmee doelde ik o.a. op zijn fysiek.

Hahaha ja maar basis bij FC Groningen is wel even wat anders dan bij Ajax in de basis. Om daar te komen moet je sowieso al van hele goede huizen komen en als Van Dijk dat destijds was dan had ie wel een transfer afgedwongen.

Van wat ik gezien heb dit jaar zijn de twee kandidaten voor de basis op Wk virgil van Dijk en Ron vlaar

15 februari 2014 om 17:03

Ron Vlaar is logisch want die speelt bij Aston Villa in de PL heel behoorlijk, maar Virgil van Dijk heeft het net zoals Veltman goed gedaan in de CL. Kijk je verder dan de CL, dan heeft Veltman het ook heel goed gedaan in de top van de Eredivisie met Ajax. De competitie waarin Virgil van Dijk heeft gespeeld is absoluut geen goede graadmeter voor prestaties.

15 februari 2014 om 17:50

De Nederlandse competitie is ook totaal geen graadmeter. Dus je moet je onderscheiden in de Champions League. Veltman heeft dan een klein voordeel dat hij nog in de Europa League mag acteren. van Dijk is Europees uitgespeeld.

15 februari 2014 om 18:58

Nou dat wat betreft de Eredivisie ben ik dat niet met je eens, want het is wel een competitie waarin het voetballende aspect de boventoon voerde/voert en dat nu de trend zichtbaar wordt dat dit ook met fysiek wordt gecombineerd. Zie bijvoorbeeld de individuele trainingsprogramma's bij Ajax of de jeugdteams die nu meedraaien in de JL.

Ik zou zeggen van links naar rechts:emanuelson/blind, veltman, van dijk, van der wiel

15 februari 2014 om 17:23

Hahah emanuelson xD die vent speelt al jaren geen linksback meer en die ga je dan op die positie gebruiken op een wk xD

Krul

Janmaat-van dijk-vlaar-pieters
Strootman-sneijder-de jong
Robben-van persie-Lens

Dit moet de basis van het nederlands elftal worden. Deze spelers spelen dit seizoen goed en constant. Sneijder is natuurlijk pas net weer in vorm en je zou ook Blind ipv pieters kunnen gebruiken. Maar beter dan deze opstelling zal je het niet gaan krijgen de komende 4 maanden. Jongens zoals Veltman en de vrij moeten lekker thuisblijven. Vooral veltman, wat een onzin zeg dat je hem nu al wil meenemen naar een wk....

15 februari 2014 om 17:33

Emanuelson speelt nu toch juist op de lb positie?

15 februari 2014 om 18:31

Pieters speelt dramatisch en kan het niveau bij lange na niet aan.

15 februari 2014 om 17:29

veltman deed het aardig maar maakt veel teveel fouten de laatste tijd.
Op een wk moet je volwassen kerels hebben staan, want dan worden die fouten meteen afgestraft.

Weet je, elke keer als argument gebruiken dat de Eredivisie sterker is als de Schotse competitie slaat ook nergens op. Ajax was ook geinterreseerd omdat van dijk zich hier in Nederland al heeft bewezen. En hier een goede verdediger + nou in Schotland tegen al die fysieke beren, dus wat mij betreft heeft hij net als vlaar een voorsprong op de verdedigers die in Nederland voetballen.

15 februari 2014 om 17:24

Ja en dat had Van Dijk moeten doen! Bij een topclub in NL gaan spelen! Was ie nu zeer zeker bij Oranje.

15 februari 2014 om 19:39

Alleen het verschil met v d hoorn is dat Ajax de club was die het meeste wilde betalen en voor v dijk was er ook interesse vanuit Engeland en dus Schotland. Geloof mij nou maar, als Ajax volgens hun oude beleid zouden werken, dat ze dan zeker meer hadden geboden dan Celtic tot van dijk bij Ajax zou zitten.

16 februari 2014 om 01:01

Vergeet niet dat Ajax heel bewust heeft gekozen voor van der Hoorn, Virgil was goedkoper..

Het overduidelijke verschil ik loopbaan is dat Virgil is gaan spelen in iets wat vergelijkbaar is met de Jupiler league en Mike heeft gekozen voor de top van de eredivisie.

Toen Virgil echt getest werd op niveau, namelijk in de CL, viel hij genadeloos door de mand. Veltman en Denswill bleven echt beter op de been.

Er is dus geen enkele reden om aan te nemen dat hij nu beter is dan van der Hoorn.

Echter, mijn gevoel zegt uitproberen! Zeker nu bijna elk talent in de eredivisie het moeilijk heeft (maarja, ratio zegt weer dat die talenten in de schotse competitie ook helden zouden zijn..)

Van Dijk presteer echt spectaculair in schotland en moet mee naar het Wk.
Douglas is verreweg de beste cv die NL heeft. Daarna Vlaar als aanvoerder van Villa.
Dan heb je nog 1 plek over en die zal ik aan BMI geven wegens zijn linksbenigheid en omdat hij ook als LB uit de voeten kan.

15 februari 2014 om 17:23

Je zegt het zelf eigenlijk al. Hij presteert in Schotland... Vervolgens begin je over Douglas?! Die heeft niks te zoeken in Oranje. Het is geen vreemdelingenlegioen!

15 februari 2014 om 17:55

Douglas is gewoon genaturaliseerd tot Nederlander.. Hij zou dus gewoon voor Nederland mogen spelen.

15 februari 2014 om 18:46

Ja maar dat moet je gewoon niet willen! De enige reden dat hij dat zelf wil is omdat hij bij Brazilië al helemaal niet in aanmerking komt. Ga dan liever voor geboren NL in Oranje.

16 februari 2014 om 00:21

Dan ook niet gaan piepen als Diego Costa in de 1e wedstrijd gehakt maakt van die ED verdedigers

16 februari 2014 om 01:31

Dat lijkt me beter dan vrezen voor Cahill en Kruse..

Je zal toch echt slimme verdedigers nodig hebben die het positiespel begrijpen, we gaan echt keihard onderuit als we naast Vlaar een Douglas of Virgil neerzetten!

Douglas heeft volgens mij nog nooit tegenover een spits met klasse gestaan en Virgil is echt met de grond gelijk gemaakt tegen Barca en Ac.

BMI vind ik helemaal onbegrijpelijk, neem met die gedachten dan Blind mee. Die durf ik net zo makkelijk centraal te zetten en is op LB duidelijk beter.

17 februari 2014 om 14:16

Douglas nog nooit tegenover een spits met klasse, haha.
Inter, spurs, Psg, schalke, bremen , lyon, OM , etc etc etc

Ik vertrouw helemaal op van Gaal. Hij is niet voor niets 1 van onze beste trainers ooit. De Vrij, Bmi, Bruma, Rekik die vallen nogal tegen. Vlaar speelt goed bij Aston Villa en Heitinga speelt ook weer. Van Dijk is een leuke speler maar hij maakte de oliedomme fout om naar Celtic te gaan. Het is een mooie naam. Een traditieclub maar echt een gehaktballen competitie wat nog lager is dan de Eredivisie. Van mij mag hij een kans krijgen hoor maar ik kijk er niet vreemd van op als Heitinga, Veltman, Vlaar en Mathijssen onze 4 verdedigers worden dit WK.

15 februari 2014 om 19:42

Zeker voor Ajax? Verdedigers van Feyenoord en PSV die tegen vallen en dan niks zeggen over veltman. Nee klopt echt man, die sliding tegen Celtic heeft er echt voor gezorgd dat hij mee mag naar Brazilië..

15 februari 2014 om 20:44

Nou ja ik zie het eigenlijk ook niet gebeuren maar het zorgenkindje voor Oranje is de verdediging en het gebrek aan ervaring daarin. Dus ik kan het me voorstellen dat van Gaal toch voor Heitinga, Mathijssen en Vlaar kiest. Veltman is een verdediger zoals van Gaal het voor ogen heeft.

Daarnaast is Vlaar een Feyenoorder geweest en is Mathijssen er nu 1. Dusse...

16 februari 2014 om 13:22

Ik zou gwn de beste verdedigers meenemen die in vorm zijn. Naar mijn idee kunnen alle verdedigers die jij opnoemt aardig opbouwen, de ene wat beter dan de andere. Je moet gwn puur kijken wie er naast vlaar het beste zal fungeren en voor mij maakt het niet uit of dat veltman BMI van dijk of rekik is. Het gaat erom dat ze goed samen werken en elkaar opvullen. Het gaat er mij om dat oranje presteert en niet welke spelers van welke club er moeten spelen.

15 februari 2014 om 20:11

Van Dijk was bij Groningen al beter dan welk alternatief bij Ajax, PSV of Feyenoord dan ook... Vertrouw jij maar lekker op die discutabele van Gaal. Lang leve Veltman in Oranje!

15 februari 2014 om 20:46

Ja hoor heb je hem weer. Van Gaal is een slechte coach omdat hij een verdediger van Groningen niet selecteert....

Als Virgil van Dijk zo goed is zouden de Engelse topteams allang aan het scouten zijn geslagen. Zover ik weet is er nog geen enkele interesse uit de Engelse top.

15 februari 2014 om 17:46

Dan heb je niet op zitten letten.

Zowel Arsenal, Man City als Man United hebben al interesse getoond.

Wel raar dat hij Veltman selecteert en van dijk niet

15 februari 2014 om 17:44

Ajax speelt het spel wat Oranje speelt en van Dijk speelt in een hotseknots kick and rush competitie. Dat is het verschil.

15 februari 2014 om 17:52

Zo speelt Celtic, maar van Dijk niet. Dus kijk eerst een paar wedstrijden voor je gaat oordelen.

15 februari 2014 om 18:05

Van mij mag van Dijk opgeroepen hoor. Ik word alleen een beetje moe van dat geneuzel waarom Veltman wel en hij niet. Nou omdat Celtic dat spel niet speelt. Is zijn eigen domme schuld.

15 februari 2014 om 19:03

Zijn team speelt zo, maar hij niet? Hahaha dat slaat helemaal nergens op. Het is gewoon een totaal ander type voetbal dat ze bij Celtic spelen.

16 februari 2014 om 11:24

er zijn zoveel teams die het andere spel spelen dan nederland en volgens mij heb jij van dijk niet zien spelen

in aanvallend opzicht heb je aan Van Dijk ook meer. Bij FCG heeft hij ook bij dode spelmomenten vaak gescoord. Hij is zeer kopsterk en laat zich niet van de bal zetten.

15 februari 2014 om 19:02

Bij Fcg.... Nou nou dat is echt klasse hoor!

15 februari 2014 om 19:56

Waarom zo'n sarcastische opmerking? Als hij toentertijd bij Ajax had gezeten was het zeker wel wat waard? Hou toch op, of je nou bij Groningen speelt of bij Ajax, het niveau van de Eredivisie blijft hetzelfde. Je speelt alleen in een ander team.

Laat hem eerst maar in een fatsoenlijke competitie gaan spelen en niet eentje waar je met 2 vingers in de neus kampioen wordt.het spel in Schotland is niet technisch en op het WK kom je zeker technische tegenstanders tegen.

Wat toch vervelend voor Virgil van Dijk dat iedereen roept dat hij in het Nederlands elftal moet. Was dit niet gebeurd, dan was hij al een hele tijd terug geselecteerd.

Maar die stronteigenwijze bondscoach van Nederland gaat veel liever met een zwakkere verdediging naar Brazilië dan dat hij zijn oren laat hangen naar wat alle voetballiefhebbers willen. Voor van Gaal is er maar één persoon belangrijk de komende zomer en dat is van Gaal.

Gelukkig hebben we België nog om fan van te worden...

15 februari 2014 om 19:01

Nou wordt jij maar lekker fan van België... 60 jaar geleden hadden ze namen voor jongens zoals jij

Nou van wat ik van hem allemaal gezien heb vind ik niet dat hij thuishoort op het WK. Erg matig opbouwend, slecht meevoetballend.. Maar ja das mijn mening.. Benieuwd wat Van Gaal gaat doen

15 februari 2014 om 19:52

Ben ik met je eens. Van Dijk is fysiek sterk, maar qua voetballend vermogen helaas (te) beperkt.
Het grootste ''probleem'' voor het Nederlands elftal ligt centraal achterin, dat is wel duidelijk.
Van Gaal zal de resterende oefenwedstrijden moeten gebruiken om naar een vast duo toe te werken. Op het EK 2012 kwam duidelijk naar voren dat we een speler met voetballend vermogen van achteruit misten. Mijn voorkeur voor de posities centraal achterin gaat uit naar Veltman i.c.m. Martins Indi. Op de backposities zouden Van der Wiel en Blind de beste opties zijn in mijn ogen.
De 3 man op het middenveld zouden dan moeten bestaan uit Nigel de Jong, Strootman en
Van der Vaart of Sneijder. Voorin Narsingh (mits fit), Van Persie en Robben. Indien Narsingh niet fit is zou Robben naar rechts kunnen verhuizen en Emanuelson hangend op links kunnen spelen.

15 februari 2014 om 20:48

Dat is onzin. Mensen hebben Van Dijk volgens mij nog nooit zien spelen, want opbouwend is hij juist heel goed. Hij heeft een goede lange trap en durft af en toe ook een rush te maken. Hij heeft trouwens ook een uitstekende trap in de benen, die liet hij al zien bij Groningen en nu ook bij Celtic.
Virgil is op dit moment de compleetste centrale verdediger van Nederland en hoort op zijn minst een kans te krijgen.

15 februari 2014 om 21:05

Ik baseer mijn mening vooral op de wedstrijden die ik van hem heb gezien in de eredivisie en de Champions League. (de Schotse competitie volg ik niet)
Er zijn inmiddels echter behoorlijk veel mensen die jouw mening delen, dus wellicht verdient Van Dijk inderdaad een keer een uitnodiging. Overigens geef je aan dat hij een goede lange trap heeft en af en toe een rush durft te maken.
M.i. zijn vooral het beschikken over een goede inspeelpass en durven inschuiven op het middenveld kwaliteiten die belangrijk zijn. De Vrij, Veltman en Martins Indi zijn in dat opzicht verder. Regelmatig de lange bal hanteren is in naar mijn mening geen goed idee. Deze stijl (vlaar, Van Dijk) past wellicht goed bij de Engelse / Schotse manier van spelen, maar veel minder bij de Nederlandse.

Van Dijk moet er gewoon bij zijn op het WK, heb een vrij vaak aan het werk gezien in de Euroborg en dat is gewoon echt een topper.

Verder vraag ik me af waarom Cillessen zo vaak genoemd wordt bij oranje, vaak zelfs als 1e keeper... Ik vind hem persoonlijk ook wel een goede keeper hoor, maar hij heeft zich natuurlijk nog niet echt vaak kunnen onderscheiden. Hij speelt immers nog maar een paar maanden in Ajax 1. Wat mij betreft zou je dan net zo goed kunnen kiezen voor een Ruiter of een Bizot, wat ook gewoon keepers zijn die regelmatig hun ploeg op de been houden.
Ik zou voor Krul en Vorm gaan, dan heb je twee keepers die hun niveau in ieder geval gaan halen op het hoogste niveau. Ik denk dat dat gewoon de beste keus is op dit moment, maar ik laat me graag overtuigen....

15 februari 2014 om 19:59

Bizot naar Brazilië? Gekkigheid.

Van Dijk moet gewoon mee vind ik, ook al ben ik Groningen supporter. Hij is verder dan Veltman en heeft zich al langere tijd bewezen. Vind hem ook beter dan De Vrij. Alleen om zijn fysiek zou ik hem al meenemen. Opbouwen doe je maar via de fllanken.

Hij heeft zich ontwikkeld sindsdien de overstap naar Celtic heeft gemaakt? Als de gemiddelde redacteur hier zijn ogen niet zo verdomd stijf op Amsterdam had gericht had je twee seizoenen geleden bij Groningen al kunnen Zien dat daar Nederlands beste cv speelde. Hopelijk houdt van Gaal zich lekker bij zijn uiterst discutabele selectiebeleid. Veel succes allemaal op het WK met jullie gehypte en Oranje in geschreven Denswill en Veltman allemaal!

Volgend jaar hopelijk wel een objectieve bondscoach die verder kijkt dan zijn voorkeursclubs. Krijgen we eindelijk de besten binnen de lijnen
Volgend jaar

Opbouwen moet je juist niet doen via de flanken ! Wanneer je opbouwt via de flanken ben je beperkt(er) qua afspeelmogelijkheden. Dit heeft Johan Cruyff ook al eens aangegeven. Ook ben ik het niet met je eens dat Van Dijk verder is dan Veltman, behalve in fysiek opzicht. Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik zie liever een speler die opbouwend iets toevoegt, ook al omdat we hoogstwaarschijnlijk met 2 controleurs (De Jong en Strootman) zullen gaan spelen op het middenveld. Omdat we veel aan de bal zijn en een aanvallende speelstijl hanteren is het m.i. belangrijk om te spelen met verdedigers die onder druk niet meteen kiezen voor de lange bal. In de groepsfase spelen we bovendien tegen 2 voetballende ploegen (spanje en Chili) met veel middenvelders en wendbare aanvallers. Die worden echt niet warm of koud van Vlaar en Van Dijk. Het is dus verstandiger om te kiezen voor opbouwende kwaliteiten en snelheid. (martins Indi, De Vrij en Veltman zijn daarom betere opties centraal achterin)

15 februari 2014 om 20:53

Alsof die spelers wel bang worden van Indi, De Vrij en Veltman
En ik weet 100% zeker dat Van Dijk sneller is dan de drie die jij opnoemt.
En opbouwend is hij beter dan Indi en op z'n minst gelijkwaardig aan De Vrij en Veltman

15 februari 2014 om 21:16

Ze zullen inderdaad zeker niet bang worden van De Vrij en Veltman, haha. Martins Indi is daarentegen in fysiek opzicht niet veel minder hoor. (en ook behoorlijk sterk in de lucht)

Maar wat ik hiermee eigenlijk bedoelde aan te geven is dat 2 statische mensen centraal achterin (bijvoorbeeld Vlaar en Van Dijk) naar mijn idee minder effectief is tegen ploegen met veel dynamische spelers en veel voetballend vermogen. (o.a. Spanje en Chili) Tegen pakweg Australië (of een andere fysiek sterke tegenstander) zullen de kwaliteiten van een Vlaar of een Van Dijk veel beter tot uiting komen. Maar ik begrijp uit jouw vorige post(s) dat je Van Dijk ook opbouwend sterk genoeg vindt. Mij is dit nooit opgevallen, maar zoals aangegeven zie ik hem niet wekelijks spelen. Wellicht moet hij een keer worden opgeroepen, dan zullen we vanzelf zien hoe goed hij echt is.

Tegen Ajax speelde hij ook niet echt opvallend. Vind hem houterig en een typische engelse verdediger. Bal veroveren en naar voren rossen zonder er bij na te denken. Er zit verder niks spannends in ofzo! Gewoon thuis laten! Snap ook niet waarom mensen helemaal lyrisch over hem zijn!

Laat Van Gaal maar mooi die beperkte verdedigers van Feyenoord blijven opstellen ipv Van Dijk . Dan weten we in ieder geval zeker dat we na de 1e ronde naar huis kunnen met als enorm groot voordeel dat we vanaf dat moment onze zelfingenomen bondscoach niet meer dagelijks op tv hoeven te zien.

Eindelijk hebben we een x een grote sterke atletische jonge verdediger met
Potentie. En dan nodigt de KNVB of van gaal hem niet uit speelde gewoon CL.

Ik denk laat die gast is ruiken aan het interland niveau. Ik denk 1 van de weinige verdedigende talenten die het niveau van Stam zou kunnen halen. De rest is allemaal wat te licht qua fysiek.

We zullen zien

Rekik, Bruma, de Vrij, Bmi, Denswill, Veltman, Heitinga, Vlaar.. Dat lijken opeens ook goden als je ze in de Jupiler League laat meespelen.

Er is werkelijk geen enkele reden om Virgil mee te nemen. Speelde namelijk volstrekt hopeloos in de CL, eigenlijk het enige moment om hem echt te testen..

Het is dus een onzin verhaal van zijn ploeggenootje.. Maar toch zou ik hem bij de eerstvolgende oefenwedstrijd voor de leeuwen gooien! Het blijft een speler die ik graag zie, goede kop, goed fysiek, wel bespraakt en zal waarschijnlijk qua talent niet veel onder doen voor de meeste van eerder genoemde namen..

Like https://www.facebook.com/brazilie2014wk voor nog meer informatie wat betreft Nederland en de vooruitzichten op het WK 2014 in Brazilië!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren