Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Meulensteen al na twee maanden bij Fulham vervangen door Magath

Laatste update:
/

Felix Magath moet Fulham uit het slop trekken. The Cottagers maken vrijdagavond bekend dat de Duitser voor anderhalf jaar is aangesteld als First Team Manager. De Drill-Diktator, zoals Magath in eigen land doorgaans wordt genoemd, is daarmee de vervanger van René Meulensteen. Die heeft tegenover de BBC reeds bevestigd dat hij is ontslagen door de Londenaren.

De 49-jarige Brabander was sinds medio december de manager van Fulham, maar van de 17 wedstrijden die door hem werden geleid gingen er 10 verloren. Meulensteen boekte met de withemden slechts vier overwinningen en werd met Fulham in december nog in de vierde ronde van de FA Cup uitgeschakeld door Sheffield United, de nummer 23 van de League One. Meulensteen stond eerder bij onder meer Anzhi Makhachkala op eigen benen, maar daar werd hij na achttien dagen aan de kant gezet. Bij Fulham heeft hij het dus niet veel langer volgehouden

“Magath is een kundige manager die veel successen heeft vergaard in de Bundesliga en hongerig is om dat succes bij Fulham te herhalen”, legt eigenaar Shahid Khan uit. “Ik ben onder de indruk van Felix’ reputatie en hij beseft wat zijn hoofdtaak hem te wachten staat bij Fulham. Hij heeft kenbaar gemaakt erg graag te willen en dat hij klaar is voor deze uitdaging.” De oud-Duits international werd bijvoorbeeld met VfL Wolfsburg en Bayern München kampioen. Sinds zijn vertrek bij Wolfsburg in oktober 2012 zat Magath werkloos thuis. Hij is nu de eerste Duitse manager ooit in de Premier League.

Even leek het erop dat Magath bij Hamburger SV aan de slag zou gaan als de vervanger van Bert van Marwijk, maar hij zag daar donderdag definitief van af. Fulham verklaart op de website dat het geen vertrouwen had in een ommekeer onder Meulensteen: “Er moest actie worden ondernomen en Felix krijgt alle steun.” Meulensteen heeft in een eerste reactie laten weten dat Fulham 'paniekvoetbal' speelt: "Ze handelen uit emotie, maar dat is ook voetbal." Fulham staat met nog twaalf wedstrijden op het programma laatste en treft zaterdag West Bromwich Albion.

Een goede keuze van Fulham?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt me dat het nu dus helemaal klaar is met Fulham. Magath gaat daar in mijn ogen echt niks beter doen dan Meulensteen. Fulham gaat eerder nog in de financiele problemen komen met Magath.

14 februari 2014 om 20:18

Inderdaad, typisch gevalletje van een kat in het nauw maakt rare sprongen.. Mr. gat-in-de-hand Magath himself in de Epl...

14 februari 2014 om 20:20

Een pure wanhoopsbeslissing. Meulensteen heeft nog amper iets kunnen laten zien en hij wordt al ontslagen. Waarom? Ervaring.. Ik weet het niet maar dit gaat verkeerd uitpakken let maar op.

14 februari 2014 om 20:20

Heel erg jammer voor Meulensteen, heb het gevoel dat het een uitstekende trainer is maar de tijd er niet voor krijgt. Magath is in mijn ogen niet een geschikte trainer voor de Premiere League. Maar de tijd zal het leren.

14 februari 2014 om 20:26

Bijzondere beslissing om Meulensteen er nu alweer uit te schoppen. Hoewel het voetbal er niet uitzag had hij het de laatste wedstrijden toch weer redelijk op de rit en stond er in ieder geval een elftal dat knokte en weer wat vertrouwen leek te krijgen. Je kan bovendien niet verwachten dat Magath meteen wonderen verricht en dus gooi je waarschijnlijk de eerste paar wedstrijden weg.

14 februari 2014 om 20:33

Om een trainer na eigenlijk een vrij korte tijd weg te sturen is in mijn ogen altijd al geen goede beslissing, of er moeten echt interne problemen met de trainer zijn, maar om dan Magath ervoor te halen snap ik helemaal niet. Als je dan al er vanuit gaat dat die het nu wel een keer goed doet (wat ik ook gewoon niet kan geloven), laat je hem op een totaal verkeerd punt instappen. Magath staat nu juist bekend dat hij de spelers enorm hard laat trainen en zijn methode is nu eenmaal niet direct in te voeren. De eerste wedstrijden zullen dan wel weer punten kosten die ze absoluut niet kunnen missen.

14 februari 2014 om 23:25

Lijkt me ook dat het klaar is met Meulensteen. Weg bij United in de zomer en dan binnen zes maanden later bij twee clubs ontslagen worden en ook nog een voorcontract verscheurd hebben ergens in de zandbak. Wat een jaar! Wel goed voor de bankrekening al die afkoopsommen. Ik denk dat zelfs Aad de Mos jaloers is.

15 februari 2014 om 01:16

Schrijft niet lekker op je cv aan nee! Overigens volledig aan zichzelf te wijten. Je kan nog zo'n goede coach/trainer zijn, je moet wel weten wanneer je ergens moet instappen.

15 februari 2014 om 01:58

Komt omdat jullie allemaal Nederlanders zijn en je landgenoot te steunen meulensteen met alle respect hij komt gewoon tekort .Felix gaat zeker goed doen let maar op hoe fulham nu eruit komt, hele goeie manager met genoeg ervaring, goeie besluit voor fulham en nog op tijd om de schade te herstellen.

Wie is die Magath. Die hoor je bij elke degradatie club. Meulensteen misschien wat voor Feyenoord.

14 februari 2014 om 20:22

Een trainer met een waslijst aan clubs die bekend staat als een enorme maniac en beult zijn spelers helemaal af met zijn trainingsmethoden. Daar komt ook nog bij dat hij vrij autoritair is en met zeer veel geld smijt met weinig resultaat. Het is me echt een raadsel waarom clubs blijven aankloppen.

14 februari 2014 om 20:25

Meulesteen heeft niet de papieren om in Nederland te coachen, zit niet op de cursus en heeft bij mijn weten ook niet de intentie om dat te doen

14 februari 2014 om 20:29

Welke papieren heb je dan nodig? Zijn er toevallig topcoaches die niet de juiste papieren hebben om in Nederland te coachen? Stel dat Mourinho dat papiertje niet heeft, mag hij hier niet binnen? Dan maken ze waarschijnlijk met plezier een uitzondering.

14 februari 2014 om 20:52

Haha Knvb die een uitzondering maakt.

14 februari 2014 om 21:21

Ze hebben een uitzondering gemaakt voor Seedorf.

14 februari 2014 om 21:30

Ja om deel te nemen aan de cursus, niet om zonder diploma te gaan werken in Nederland

14 februari 2014 om 22:42

Volgens mij maakt de Knvb genoeg uitzonderingen. Zolang het hun maar uitkomt....

Zo, dit komt even uit de lucht vallen. Leek mij dat Magath lekker oppergod zou gaan worden bij Hsv. Niet een trainer naar mijn smaak, teert altijd nog op dat seizoen bij VfL Wolfsburg.

14 februari 2014 om 20:39

Ik denk dat de reden is waarom hij niet naar HSV ging.
Bij Fulham kan hij veel meer vangen en zal hij voor komende zomer ook een flinke zak krijgen voor nieuwe spelers.
Bij HSV is geen geld dus zou in de zomer niets kunnen kopen.

Ik vind deze man volledig ongeschikt maar ik kan stiekem niet wachten om zijn eerste interview na een wedstrijd te zien want ik vraag me af hoe het met zijn Engels vaardigheden zit.
Mocht zijn Engels te slecht zijn en hij heeft een vertaler nodig dan zal hij meteen flink wat status verliezen bij de aanhang.

14 februari 2014 om 20:47

Goed punt, maar HSV is toch wel zijn club lijkt mij. Hij is een absolute legende daar en zou dus wel tijd en ook wat geld krijgen leek mij.

14 februari 2014 om 21:31

Zoiets boeit Magath geloof ik al lang niet meer, kijk maar naar zijn 2e periode bij Wolfsburg. Ik heb het gevoel dat deze man alleen aan zichzelf denkt en zijn beurs.

En veel geld had hij bij HSV echt niet gekregen want er is gewoon geen geld.
Bij een ontslag hadden ze v. Marwijk een flinke zak moeten geven en daar bovenop nog het top salaris dat Magath vraagt en is nog de vraag of hij zijn eigen (duur betaalde) vriendjes mee neemt als staf.

Bij HSV is echt geen cent, ik denk dat dit een van de redenen is waarom v. Marwijk er nog niet uit ligt. Qua geld zijn ze sterk afhankelijk van die rijke supporter.

Sneu voor Meulensteen maar het zat eraan te komen, gebeurd vaker bij voetbalclubs in zo'n slechte situatie. Ik denk persoonlijk niet dat Magath het zoveel beter gaat doen, maar hij heeft wel een grote naam, dus zo raar is het niet.

14 februari 2014 om 21:39

Zat er helemaal niet aan te komen. 2-2 op Old Trafford gespeeld en 2-3 van Liverpool verloren is ook niet slecht. Wat een kutbeslissing dit.

Haha, nu weet iedereen waarom Der Felix niet bij HSV aan de slag wilde. Toch zou ik zelf liever bij HSV werken dan bij Fulham, maar ja, ik ben niet gevraagd...

14 februari 2014 om 20:29

Ik geef Magath groot gelijk. Fulham meer rust in het bestuur(lees één rijke eigenaar) en financieel meer mogelijk. Druk vanwege het degradatiespook is in Hamburg volgens mij ook sterker. Ik snap alleen niet dat Fulham voor Magath kiest.

15 februari 2014 om 02:35

Als Fulham degradeert zal de selectie op de schop moeten. Deze contracten kunnen ze niet betalen in de champion ship. ( FFP tegen de eigenaar.) Het degradatie spook in Engeland veroorzaakt paniek bij Fulham. In Duitsland is er veel minder financieel verschil tussen de twee liga's.

15 februari 2014 om 02:49

Ik denk dat Fulham tweede keus is. Bij HSV durfden ze het niet aan ondanks dat Magath dat zelf wel zag zitten.

1 leuk seizoen Wolfsburg maar verder niks laten zien, ik denk dat er aan Fulham ook niks meer te redden valt. Al haalt Fulham SAF, Guardiola of Mourinho ik verwacht dat ze toch degraderen. Dat team komt nu net mee in de Jupiler League.

14 februari 2014 om 21:10

Och Bij Bayern deed hij het destijds ook prima. Hier in Nederland kennen ze hem alleen van elkaar napraten over zijn aankoopbeleid bij de laatste clubs.

15 februari 2014 om 01:18

Alsof het een prestatie is om met Bayern kampioen te worden. Deze man heeft niet voor niets als talloze clubs versleten en is vrijwel nergens goed weggegaan.

15 februari 2014 om 12:37

Volgens mij ken jij alleen t huidige Bayern. Destijds vond ik de verschillen in de bundesliga minder groot dan tegenwoordig. En daarnaast is hij ook kampioen geworden met Wolfsburg, dat nog nooit de titel pakte. Daarbovenop ook nog ns 2e met Schalke. Zo slecht heeft hij t echt niet gedaan hoor.

15 februari 2014 om 23:17

Bayern was in de jaren voor hem 4 keer in 5 jaar kampioen geworden, ook toen waren ze gewoon net als nu een straatlengte beter dan de overige clubs in de Bundesliga. Bij Wolfsburg heeft hij het inderdaad uitstekend gedaan, maar over het algemeen heeft hij geen speciaal werk afgeleverd en vele conflicten veroorzaakt. Het is gewoon een hoogst eigenaardige en totaal onnodige trainerswissel.

Wat een raar moment.. Er zijn net allemaal versterkingen gekomen en pas een punt gepakt bij United.

Waarom Meulensteen er dan uit gooien en vervangen door een coach die nog erger is qua bestedingen dan Martin Jol?

Ik vind dit zo kortzichtig! Meulensteen zat veel te kort in dje positie om ook maar iets positiefs te doen! Trainers krijgen zo kort de tijd tegenwoordig, zonde. Met dit spelersmateriaal, hoeveel beter kan het?

Lullig voor Meulensteen, maar Magath gaat het waarschijnlijk niet veel beter doen.
Fulham degradeert waarschijnlijk en daar zal Magath vrij weinig aan kunnen doen.

Meulensteen is 1 van de beste veldcoaches ter wereld. Waarom heeft fulham hem niet gehouden als T2?

14 februari 2014 om 20:34

Lijkt me dat Meulensteen daar uberhaupt niet op zit te wachten. En anders zal Magath dat wel niet accepteren en zelf de dictator willen uithangen.

14 februari 2014 om 20:49

Omdat je voor boslopen en survivalbanen, je geen veldtrainer nodig hebt.....

14 februari 2014 om 21:22

Er ligt wel een park naast het stadion waar veel mensen hardlopen en de Theems. Triatlon in aantocht met magath

Jammer voor Meulensteen maar na 3 maandjes een lekkere afkoopsom meepakken is niet verkeerd. En hij kan nu rustig uitkijken naar nieuwe mogelijkheden voor het nieuwe seizoen. Ik vond 3 zeges en een puntje bij United helemaal niet zo verkeerd maar dat Fulham wordt geleid door een stelletje nerveuze prutsers.

Magath heeft de laatste jaren wat deukjes opgelopen en heeft er bij Schalke en Wolfsburg een vreemd transferbeleid op nagehouden. Maar daarvoor heeft hij met Bayern wel twee keer de dubbel gewonnen, is hij met Wolfsburg kampioen geworden en bereikte hij met een piepjong stuttgart de cl. Snap daarom niet zo goed dat de man zo eenzijdig beoordeeld wordt. Een bas dost en Roy Makaay bijvoorbeeld zijn lovend over hem.

14 februari 2014 om 21:15

Precies, maar dat is typisch Nederlands. Men kent Magath pas vanaf dat Huntelaar bij Schalke speelt maar naar de periode daarvoor wordt niet gekeken. Ik vond m bij Bayern destijds n prima coach.

14 februari 2014 om 21:57

Inderdaad. Bij Frankfurt heeft hij ook vrij goed gepresteerd destijds. Daarvoor nog was het bij werder en hsv minder. Klinkt misschien gek maar denk dat hij met zijn methodes die aan zijn leermeester happel doen denken ook goed zou zijn voor een Feyenoord, dat een keiharde trainer nodig heeft en net als hsv en Magath een link heeft met happel.

De enige reden waarom ze die balzak nemen is vanwge het feit dat ie een subtopper als Wolfsburg kampioen heeft gemaakt en daarom nu als Mr. Weet alles wordt gezien. Alleen kan ik me nu geen 1 team bedenken die door hem beter is gaan spelen :/

14 februari 2014 om 20:46

Eintracht Frankfurt en VFB Stuttgart destijds? Tweede worden met Schalke en kwartfinale CL halen is ook niet misselijk. Zijn transfers in het tweede jaar met Schalke en bij zijn terugkeer in Wolfsburg waren wel verschrikkelijk.

Medio december aangesteld en ondertussen in die paar maanden al 17 wedstrijden gespeeld? Wat een tempo.

Wel jammer dat hij er nu al uit ligt.

Dit snap ik niet. Met Magath haal je een trainer binnen die zo'n beetje overal heeft gefaald en vijanden heeft achtergelaten. Al halen ze een toptrainer Fulham gaat degraderen.

Stapt de directie dan ook op? Zij hebben met volle vestand achtereenvolgens Jol en toen dat niet liep Meulensteen aangesteld en nu weer ontslagen. Steek dan ook de hand in eigen boezem in plaats van mensen aannemen en als dat niet snel tot resultaat leidt ontslaan. Magath ken ik alleen van verhalen toen hij nog bij Schalke zat, of dat een verbetering is moet nog maar blijken.

Past precies in het aankoopbeleid van fulham, veel spelers halen die niet goed zijn. Fulham is een prachtclub maar sinds die nieuwe eigenaar belachelijk geleid, van te voren was het al niet alles. Ik weet bijna zeker dat ze gaan degraderen, selectie is geen PL niveau. QPR heeft zelfs een beter team.

14 februari 2014 om 21:07

En nog kregen ze het voor elkaar om nog slechter te spelen en te degraderen vorig jaar XD

Meulensteen kom maar naar Newcastle, als assistent of manager maakt me niet uit. Hij kan blijkbaar goed spelers ontwikkelen en dat(een van de vele dingen ) kan Pardew niet.

14 februari 2014 om 21:20

Gewoon een matige selectie zonder cabaye collocini en remy.

Dat is toch de man die vooral bezig is met fysiek en fit maken? Nou schrale troost voor Fulham.. Gaan ze met een fitte selectie degraderen.. Hebben simpelweg niet genoeg kwaliteit...

14 februari 2014 om 22:18

Fulham heeft anders best een aardige selectie!

Haalt punten tegen united, verliest ter nauwe nood van Liverpool en dan klage als fulham directie?!

Jammer, Meulensteen leek er wel wat leven in de tent te hebben gebracht. Magath heeft al helemaal geen visie.

Als de RvC van HSV de beslissing had genomen hem aan te nemen was die nu gewoon trainer van Hsv. Er waren niet voldoende stemmen voor Magath.

Dus, Fulham is 2de keuze voor hem. Ben benieuwd of die daar iets kan bereiken.

Misschien gewoon lekker weer assistent bij United worden..kan United wel gebruiken en hij komt in zijn vertrouwde omgeving terug win win.

Nouw nouw lekkerre beleid, laat die meulensteen eerst even zijn seizoen afmaken is toch verloren zaak.
Meulensteen is al veldtrainer een legende in mijn ogen alleen moet hij een club zoeken waar hij zich verder kan ontwikkelen als choach en een club die dat ook toestaat.
Nu hoeft Bert van Marwijk zich niet druk te maken.

Er zal onder Magath dus geen gebrek aan conditie zijn , topfit worden ze bij Fulham. Zullen.hun tegenstanders doodlopen . Alle gekheid op een stokje ,magath zou het zooitje best wel eens op de rails kunnen krijgen. Zou bij Meulensteen ook wrl eens aan een gebrek aan respect ( reputatie ) kunnen liggen

Magath bij Fulham. Dat is je eigen ondergang regiseren. Hoe komen ze er in godsnaam bij om die vent te nemen. Laat een spoor van vernielingen achter bij diverse club en zat niet voor niks al twee jaar thuis.

Dom, dom , dom. Dag Fulham; dag wk voor maarten en john. Wat Magath gaat om zich heen slaan

Misschien wat om weer onder Hiddink bij het nl elftal te komen. Hiddink is hem wel wat verschuldigd nadat hij hem naar Anzji haalde en een paar dagen later het vliegtuig. Kan hij weer in de luwte van een persoonlijkheid werken en hoeft Hiddink niet meer in z'n trainingspak.

Misschien kan Psv Meulensteen volgend seizoen gebruiken als rechterhand van Cocu.

Dit is zo in en in triest. Hij deed het geweldig met het zware programma wat ze hebben afgewerkt. Wou dat hij bij ons de technische (en aankoop verkoop beleid) ging regelen. Voetbal blijft een rare opportunistische wereld.

Ik vind het wel een goed idee om hem als ervaren assistent naast van Gastel en van Bronckhorst te zetten bij Feyenoord, de ervaren veldtrainer.

De man heeft alles meegemaakt en kan hen nog veel leren, daarnaast heeft hij de contacten wat voor Feyenoord nog wel voor leuke spelers kan zorgen.

Meulensteen weer gefaald als manager... hij is gewoon een veldtrainer. Misschien kan United hem weer opvangen aangezien hin erg goed werk heeft verricht.

3 verschillende trainers in een korte tijdstek. Vraag me af of het zou helpen. Ik zou Meulensteen gewoon het seizoen laten afmaken. Maar zo'n degradatieplaats brengt druk met zich mee en zorgt voor deze paniekaankoop.

Hum, je seiszoen is toch al over. Laat die Meulensteen het dan gewoon afmaken. Dan zie je het volgend jaar wel weer. Misschien is een jaartje degradatie niet eens zo slecht voor Fulham...

Haha, alsof het met Magath ineens wel beter zou gaan. De laatste jaren is hij onder andere na het kampioenschap met Wolfsburg nog bijna gedegradeerd.

Was dat over die straftraining van 15 kilometer zonder water nu waar trouwens?

Anyway, sterkte voor alle Fulham-supporters. Dit zie ik niet meer goedkomen zo.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren