Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Koeman: 'Ik vind dat wij aantrekkelijker spelen dan Ajax'

Laatste update:

De laatste tijd loopt het wat stroever bij Ajax, maar over het algemeen krijgt de landskampioen toch voldoende complimenten over de speelwijze. Onder Frank de Boer is het positiespel verfijnd en heeft Ajax bijna in elke wedstrijd meer balbezit dan de tegenstander. Ronald Koeman is niet zo onder de indruk: "Ik vind dat wij aantrekkelijker spelen dan Ajax", zei hij vrijdag.

/

Koeman zei vorig seizoen al eens dat Ajax 'geen plan B' heeft en blijft daarbij: "Zij hebben één speelwijze en geduld. Wij variëren meer", stelde de coach volgens RTV Rijnmond. Feyenoord won afgelopen zaterdag met 5-1 van NEC en profiteerde daarmee van het puntenverlies dat Ajax een dag later opliep bij PEC Zwolle (1-1).

Feyenoord heeft op het moment vijf punten minder dan koploper Ajax en speelt zondag uit tegen NAC Breda. Koeman wilde nog niet zeggen of hij voor dit duel Joris Mathijsen terug laat keren in de basis, of dat hij Terence Kongolo zal laten staan. Ruud Vormer is nog niet fit genoeg en zit niet bij de selectie.

Feyenoord speelt aantrekkelijker voetbal dan Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
14 februari 2014 om 14:04

Hij moet hier niet over praten..Heeft helemaal geen toegevoegde waarde..Dat we meer scoren als Ajax is een feit..En nee, niet alles gaat meer via Pelle..Boetius, Immers en Schaken staan ook al op 5 goals of hoger..

14 februari 2014 om 14:08

Ja dat komt omdat ze bijsluiten.
Maar de tactiek is bal op pelle en die houd hem vast.
Schakel je pelle uit heeft feyenoord het veel moeilijker.

14 februari 2014 om 14:10

Toen jullie huntelaar hadden speelden jullie vaak hetzelfde als Feyenoord nu doet..Hoorde ik jullie toen ook niet over

14 februari 2014 om 14:15

Huntelaar is geen balvaste spits dus dat is onzin wat je nu zegt. Koeman moet lekker zijn mond houden want Ajax heeft juist wel een plan B. Ze kunnen spelen met een voetballende controleur als Blind, een slopertje als Poulsen, een diepe spits als Sigthorsson of een spits die zich iets meer uit laat zakken zoals Eriksen deed en De Jong doet.

Bij Feyenoord hebben ze 1 speelstijl en that's it. Haal Pelle weg en het zootje stort in elkaar. Dat is bij Feyenoord het verschil van een 3de plek of een 9de plek. Bij Ajax is iedereen vervangbaar.

Koeman moet na een overwinning niet teveel praatjes gaan krijgen. Als ze echt een plan B hadden dan had hij die wel mogen toepassen tegen RKC uit.

14 februari 2014 om 14:16

Huntelaar en Pelle zijn echt niet hetzelfde type spelers... verre van zelfs

14 februari 2014 om 14:29

Wat heeft dat er mee te maken dan?
Zeg ik ergens dat een verkeerde tactiek is?
Daarbij had ajax nog suarez sneijder en alles ging om de driehoek suarez huntelaar sneijder.

14 februari 2014 om 14:45

Nu overschat je Pelle wel en doe je de rest tekort. Er wordt nu veel minder op de lange bal gespeeld dan aan het begin van het seizoen. Bovendien speelt Feyenoord tegen de kleinere ploegen juist veel over de vleugels, maar als ze onder druk worden gezet door ploegen als Vitesse of Ajax, dan zie je wel wat vaker de lange bal ja.

14 februari 2014 om 14:51

Ajax speelde onlangs nog tegen Feyenoord en toen was het wel degelijk alle ballen op Pelle. Klinkende overwinning ook voor Ajax met 3 - 1.

Dus dat Feyenoord meer scoort als Ajax is geen feit, niet als je alle competities erbij haalt.

14 februari 2014 om 14:54

@azalkmaar2

Had je toch beter moeten kijken toen jouw club tegen ons speelde.

We creëerden heel veel kansen zonder Pelle en speelde toen goed verzorgd voetbal

14 februari 2014 om 14:56

Klinkende overwinning was het zeker niet, Feyenoord liet toen een paar goede mogelijkheden liggen en de eerste de beste kans voor Ajax was direct raak. In de competitie scoort Feyenoord wel meer dan Ajax, maar krijgt ook een stuk meer tegen en dat telt ook.

14 februari 2014 om 15:06

Waarom haalt iedereen de resultaten erbij? Puur qua entertainment zijn de wedstrijden van Feyenoord leuker om te zien dan die van Ajax. Dat Ajax succesvoller is met deze tactiek is wel duidelijk lijkt mij.

14 februari 2014 om 15:13

@ trotsopzuid

Feyenoord staat gewoon zoals elk jaar minstens een negatief saldo van -8 vergeleken met ajax, jullie keeper heeft 12 keer meer moeten vissen.

Koeman zwetst uit zijn nek want Feyenoord heeft tegen Az, Nec, en thuis tegen psv een keer een acceptabel niveau gehaald.

14 februari 2014 om 15:24

Ja ik zie Feyenoord ook niet zomaar winnen van een team dat zich ingraaft. Feyenoord krijgt veel meer ruimte. En volgens mij heeft Feyenoord ook niet gewonnen bij pec en thuis tegen Utrecht. Een heel ander Utrecht zonder die versterkingen. En daarnaast heeft Ajax nog steeds 5 punten meer dus no worries.

14 februari 2014 om 15:30

Als Koeman dat vindt, dan waarom paste hij zijn mooie voetbal niet in tegen Ajax.

Ppffff....bange coach!!!

Feijenoord scoort nu ietsjes meer dan Ajax, sinds weet ik veel hoelang geleden. Bij Ajax hebben al 18 spelers gescoort, dat laat al zien dat er scorend vermogen is en niet 1 Spits die er 20+ in knalt. (Al is zo een spits wel welkom natuurlijk)

Zijn er geen Feijenoorders die er ook moe van worden, dat 2 van de 3 interviews die Koeman meestal geeft, dat die weer over Ajax gaan.

Kan deze man niet alleen over zijn eigen club praten.
Hij moet pas praten als hij een x wat pakt met zijn clubje. Ik zou het zo vervelend vinden. Praten over anderen, maar een coach die niets bereikt hebt bij mijn club. Ik zou me schamen als supporter en zeker ook, als die club telkens weer met de hoofdprijs er vandoor gaat.

Dan wie is mijn coach dan om kritiek te leveren in de pers op die club.

De Boer praat altijd over zijn Ajax of het slecht of goed gaat. Hoe Feijenoord speelt zal hem een worst wezen, daarom paste hij zich ook niet aan tegen Feijenoord.

14 februari 2014 om 15:30

Feyenoord heeft bewezen tegen AZ en Cambuur dat het weldegelijk zonder Pelle kan spelen. Tuurlijk zou het een aderlating zijn als hij wegvalt, maar toen Te Vrede hem verving speelde Feyenoord vooral tegen AZ een van zijn betere wedstrijden van het seizoen.

14 februari 2014 om 15:50

Wel of niet, dat laat ik in het midden. Ajax speelt anders dan Feyenoord het is maar waar je van houdt.

Alleen dat mensen hier gaan lopen zwetsen over dat Feyenoord alles op Pellè speelt, die heeft dit seizoen nog geen wedstrijd gezien. Er loopt redelijk veel via Pellè, eens, maar leer je niet al in de jeugd, spits in spelen, die kaatst op het middenveld zodat die speler (met het gezicht naar de goal) het overzicht heeft?

Feyenoord is op links erg gevaarlijk dit jaar, Vilhena en Boëtius kunnen elkaar makkelijk vinden en tegen Utrecht deed Martins Indi het zelfs goed.

Feyenoord is wel degelijk beter gaan voetballen en minder afhankelijk van Pellè, en nogmaals ik oordeel niet over wat mooier voetbal is, dat is een mening en geen feit!
Feyenoord zakt alleen wat vaker helemaal door de ondergrens dan Ajax, Ajax wint ook haar slechte wedstrijden en Feyenoord verliest deze of speelt ze gelijk.

14 februari 2014 om 18:03

beter kijken

14 februari 2014 om 18:16

ok jij bent waarschijnlijk een jeugdig iemand.
geen probleem.
Hij zegt aantrekkelijk.
Wat jij zegt dat feyenoord meer tegengoals krijgt.
Ze hebben ook iets meer gescoord.
Feyenoord zoet sneller de diepte.
Ajax speelt meer op balbezit.
Dus bij feyenoord gebeurd er meer dus aantrekkelijker.
nee dat betekent niet dat het beter is.

14 februari 2014 om 18:33

Over het eerste heb je gelijk: Feyenoord is van "geen woorden, maar daden" een praatjesmakers club geworden. Het is niet alleen Koeman, die het niet kan afleren af te geven op de "concurrentie", ook de spelers blazen al drie jaar lang te hoog van de toren op het moment dat er een paar wedstrijden worden gewonnen. Ik zet "concurrentie" tussen haakjes, want is Ajax echt de concurrentie? De concurrentie is toch meer Psv, Twente en Vitesse?

Over het tweede geef ik je ongelijk, het spel bij Feyenoord draait teveel om Pelle. Dat geeft op zich niets, want dat is de kracht van Feyenoord, maar dat kan je nooit ontkennen.

Overigens speelde Ajax nooit specifiek op Huntelaar. Huntelaar was de afmaker, maar daar werd niet op gespeeld. Onder Jol speelde Ajax overigens wel een soort "alles op Pelle" spelletje, namelijk "alle ballen op Suarez", dat was ongeveer net zo iets. Suarez is echter nooit kampioen geworden met Ajax en dat type voetbal is Jol fataal geworden en heeft de Fluwelen Revolutie ingeluid.

Daarnaast kan Feyenoord sneller de diepte zoeken, omdat de tegenstander, die zich tegen Ajax ingraaft, Feyenoord met open vizier tegemoed treedt. Je ziet bv bij Jong Ajax ook veel meer diepte. Dat komt echt door de tegenstander. Ook Feyenoord zakt in tegen Ajax en speelt dan opeens een heel ander spelletje dan normaal.

14 februari 2014 om 19:51

Als jij het ook maar een beetje met hem eens bent. Ben je feitelijk niet serieus te nemen. Feyenoord speelt na PSV het slechtste voetbal van de top van de eredivisie. Ajax verreweg het beste daarna Vitesse, Twente, Feyenoord, PSV.

14 februari 2014 om 19:53

Cr7

Haha, jij hebt totaal geen verstand van voetbal hahaha

14 februari 2014 om 21:38

Een feit? Je praat over 4 doelpunten meer die je er gemaakt hebt of wel je maakt per 7 wedstrijden precies 1 doelpunt meer, daar staat wel tegenover dat je 12 doelpunten meer om je oren hebt gehad.
Kortom ja het voetbal is altijd leuker als je staat te schutteren achterin.

14 februari 2014 om 14:05

Ik vind dat feyenoord veel meer naar voren speelt dan ajax maar feyenoord houd het geen hele wedstrijd vol en ajax houd beter de bal vast en spelen verzorgder dan feyenoord

14 februari 2014 om 14:41

Feyenoord krijgt ook veel meer ruimte van de tegenstander dan Ajax. Tegen Ajax zakt vrijwel elke ploeg met 11 man in tot rond middenlijn, terwijl ze tegen Feyenoord over het algemeen nog wel durven te voetballen. Zelfs het Feyenoord van Koeman dat om de titel meespeelt paste zich laatst nog compleet aan tegen Ajax.

14 februari 2014 om 15:26

Onzin, je hebt het dan over thuiswedstrijden maar Ajax uit graaft bijna geen een ploeg zich in maar gaat ook vol op de aanval.

14 februari 2014 om 16:14

Haha Dennisjwt je doet even een calimero'tje.

Want wat je zegt is complete onzin, dat Feijenoord meer ruimte krijgt dan Ajax, lijkt me onzin. En wanneer dat in de wedstrijd zo oogt zal dat vooral te maken hebben met het verschil in wedstrijd opvatting.

Ik zou als spits tegen Ajax mezelf ook meteen laten zakken, je weet dat die bal eerst 120 keer van de backs naar de cv, naar de keeper gaat. Heeft geen zin om daarop te gaan jagen, dan maar collectief inzakken.

14 februari 2014 om 18:11

Ajax heb op het moment erg veel moeite om de ruimtes te vinden in een heel klein speelveld, dit weten de tegenstanders en laten zich zeker meer inzakken dan tegen bijvoorbeeld Feyenoord.
Verder hebben ze al weken de pech dat de tegenstander bij de eerste de beste uitbrak scoort.
Als een ploeg gewoon gaat voetballen tegen Ajax dan heb zelf Barcelona het moeilijk hebben we gezien.
Ik ben ook erg benieuwd naar de wedstrijd over een paar weken in de kuip, feyenoord zal volle kracht naar voren willen, veel meer als de laatste 2 keer in de Arena.
Dit lijkt mij voor Ajax en zen positiespel ideaal, als ze tenminste rustig kunnen blijven.

14 februari 2014 om 18:17

zal wel aan de naam john liggen ,maar ben het helemaal met je eens

14 februari 2014 om 14:05

Alle ballen op Pelle is ook wel flink achterhaald ondertussen.. Feyenoord combineert er de laatste weken flink op los en ze maken op mooie doelpunten. Verder is het natuurlijk veel aantrekkelijker om naar een flitsende JP Boetius te kijken dan naar een halve rechtsbuiten Schone die de bal rond tikt. Tuurlijk speelt Ajax zijn tegenstander meestal stuk maar ik vind een wedstrijd van Feyenoord wel 20 x interessanter om te volgen dan een wedstrijd van Ajax.

14 februari 2014 om 14:11

een speelstijl is toch pas achterhaald als ie niet meer werkt? Ik vind dat het nog verdomd vaak werkt hoor. Pelle scoort ze nog altijd en ook het aantal assists achter zijn naam lijkt niet minder dan de voorgaande jaren. Het is gewoon een kwaliteit.

Alles op Messi werkt bij Barcelone ook nog. Dat is zijn kwaliteit, die moet je gewoon gebruiken.

14 februari 2014 om 21:42

Ga dat maar eens uitleggen aan de trainers van Genk of Krasnodar en vraag ze dan ook naar de DVD te kijken van Milan thuis, Barcelona thuis of zo.

14 februari 2014 om 14:07

Alle ballen op veltman/moisander is ook niet erg aantrekkelijk. Geef gewoon toe. Het spel de laatste weken is niet erg flitsend, als ik niet voor ajax zou zijn en het daarom spannend vindt, had ik de meeste wedstrijden allang weggezapt.

14 februari 2014 om 14:09

Alle ballen op Pelle?
Kijk jij nog wel eens Feyenoord, deel Koeman zijn mening wel dat wij aantrekkelijker spelen. Want Veltman passt of moisander en weer terug is wel erg saai aan het worden.

14 februari 2014 om 14:20

Opportunistischer ja, aantrekkelijker nee. Noem mij een team waar Ronald trainde die goed positiespel speelde?

14 februari 2014 om 14:40

Af en toe wordt er wel eens gecombineerd ja maar meestal als de verdediging onder druk wordt gezet is het meteen de lange haal naar Pelle. Absoluut niet aantrekkelijk. Onder de druk uit voetballen daarentegen wel. Veel moeilijker en als het lukt veel mooier.

14 februari 2014 om 14:56

Frgiooo heb jij de bekerwedstrijd gezien tussen Ajax en Feyenoord?

14 februari 2014 om 15:58

Groningen Ajax gezien ?? Positiespel was geweldig Ajax kon met 15-0 winnen.... hou op man Feyenoord ging ten onder door de tactiek van Koeman en Ajax speelde niet echt goed.... het kon 0-3 staan na 35 minuten en dat was ook terecht. 2de helft was Feyenoord het helemaal kwijt en kon Ajax makkelijk naar 1-3.

14 februari 2014 om 17:45

het feit dat Ajax thuis speelde.

14 februari 2014 om 18:20

je spreekt je zelf tegen.
sorry opportunistisch betekent ook dat er meer gebeurd.
Nee niet beter,maar er gebeurd meer.
Ajax speelt heel goed op balbezit ,maar is soms langdradig.
Maar op langer termijn wel effectiever denk ik.

14 februari 2014 om 19:52

ScrumptiOuz

Over 2 weken praten er verder en dan zie je dat Ajax wordt ingemaakt in de kuip, dat kan bijna niet anders. Ajax speelt de laatste tijd niet goed maar wint wel, dat is het grote verschil.

Feyenoord speelt aantrekkelijker voetbal en heeft meer kansen maar krijgt teveel makkelijke goals tegen.
En ze spelen niet alles meer op pelle, er steeds meer variatie in terwijl Ajax maar een variant hebt en geen targetman of iets of het om te draaien, daarom denk ik dat feyenoord over Ajax heen loopt.

Ajax speelt positiespel dat soms niet om aan te zien, maar winnen telkens in de laatste 5 minuten( ook kwaliteit).

15 februari 2014 om 02:59

Tja goed positie spel hoeft ook niet aantrekkelijk te zijn. Ik vind dat juist enorm saai. Ik heb liever hakballetje Pelle en slalom Boetius en Voetbalwonder Immers.

14 februari 2014 om 14:38

Ajax speelt goed positiespel, tikt rustig(!) de bal rond achterin en probeert via spaarzame momentjes gevaarlijk te worden. Balbezit ligt geregeld tussen de 60-70 maar dat word alles behalve in veel kansen uitgedrukt. Feyenoord speelt nu wat speelser, en vind ik persoonlijk leuker om naar te kijken. Feyenoord heeft alleen wat minder kwaliteit, en zeker in de breedte, waardoor er ook geregeld een offday tussen zit waarbij niks lukt (zoals ado laatst). Ajax heeft zoveel spelers, die kunnen het zich veroorloven 2 miljoenen aankopen (duarte en Hoorn) gewoon het hele jaar niet op te stellen, en om de spitspositie door 4 verschillende spelers in te laten vullen. Dat is het grote verschil.

14 februari 2014 om 14:43

@sbtaan

Tja wat wil je als de tegenstander met 10 man voor de pot gaat hangen. Dat doen ze tegen Feyenoord niet hoor. Elke kenner weet dat het positiespel bij Ajax veel beter verzorgd is.

Het grote verschil is de manier van spelen en de automatismen die erin zitten bij Ajax. Elke speler weet per positie wat hij moet doen. Het voetbal inzicht waardoor je sneller kunt handelen ligt veel hoger bij Ajax. Ze zien het spelletje beter waardoor je qua kwaliteit in de breedte enorm vooruit gaat.

14 februari 2014 om 14:51

Ajax heeft 1 plan, dat bestaat uit balbezit hebben, houden en snel de bal rond laten gaan. De tegenstander kapot spelen en uiteindelijk die goal wel maken. Lukt dat balbezit een keer niet, of valt de goal niet, dan hebben ze niets om op terug te vallen. Feyenoord heeft dat wel (lange bal op Pelle, en van daaruit voetballen), waarbij gezegd moet worden dat optie 1 van Feyenoord (balbezit hebben en houden enz.) een stuk minder is dan bij Ajax. Dat heeft m.i gewoon te maken met geld. Ajax kan spelers langer aan zich binden omdat ze een veel hoger salaris kunnen bieden en transfersommen kunnen uitgeven aan spelers die iets toevoegen.

14 februari 2014 om 14:53

Oh dat zeg ik toch ook nergens.. Positiespel bij Ajax is inderdaad sterk, spelers kunnen ook goed van positie wisselen.. alleen omdat het tempo vaak te laag ligt word het saai (mijn mening), omdat er gewoon te weinig kansen worden gecreerd; niet alleen door ajax, maar ook vaak door de tegenstander (omdat ajax de bal heeft).

Vind ze nou echt niet zo overtuigen dit jaar hoor, wanneer is de laatste keer dat ajax in de rust al voorstond? Het zijn vaak de wisselen, en dus de breedte van de selectie die de doorslag geeft..

Edit:
Laatste keer dat ajax in de rust voor stond was 17 december tegen Cambuur.. en dat was nou ook niet echt overtuigend, vind je wel?

40'l. Schöne 0 - 1
82'm. Hemmen 1 - 1
90'd. Klaassen 1 - 2

14 februari 2014 om 16:18

Juist omdat ze die grote kansen missen in de 1e helft staan ze er zo slecht voor bij rust. De 2e helft is vaak minder dat klopt. Dat heeft denk ik te maken met het vertrouwen dat de spelers hebben. Als je weken achter elkaar moeilijk tot scoren komt dan ga je onzekerder spelen. Eerst gebeurd het bij paar spelers maar uiteindelijk slaat het door op het hele team. De tegenstander voelt dat, krijgt meer vertrouwen in een goed resultaat. Ajax zelf laat de tegenstanders in leven.

Cambuur is een grote uitzondering. Dat was gewoon echt erg slecht. De rest had makkelijker gewonnen kunnen/moeten worden.

14 februari 2014 om 14:39

Tegen nec ging bijna alles via immers en niet pelle en je zag gelijk een heel ander effect

14 februari 2014 om 14:41

Koeman heeft groot gelijk, ze variëren veel meer. De ene keer van de cornervlag de ene keer van de andere cornervlag, alle weg is weg ballen en als het mee zit passen ze ook nog op de helft van de tegenstander een bal op Pelle.

het verschilt, als pelle en boetius hun dag hebben spelen ze op het oog leuker voetbal ja.
maar ik zie ook vaak genoeg zaad partijen bij feyenoord als niks lukt en ze langen ballen gaan spelen, dat ziet er niet uit.
bij ajax weet je wat je krijgt, lang overspelen en hopen op dat ene moment.
ajax mist een speler als boetius die zelf iets creeert.
ik had verwacht dat bojan dit ook zou kunnen, maar het lijkt soms of hij het niet durft (of gewoon simpelweg niet kan)

14 februari 2014 om 14:06

Dat doet bojan ook en fischer doet dat ook.
Maakt de jong vorige week 2 goals is deze discussie niet eens ontstaan want dan wint ajax van zwolle.
Net zoals tegen groningen en utrecht.
Het probleem bij ajax was dat ze even de kansen niet maken.

14 februari 2014 om 14:20

Precies, als we tegen Zwolle en Groningen met 3-0 voor hadden gestaan in de 1e helft was dat niet eens geflatteerd geweest.maar doordat de kansen niet afgemaakt worden en je uit het niets een tegentreffer krijgt zakt alles opeens in.
Plus veel mensen vergeten ook nog eens dat bijna elke tegenstander van Ajax 90 minuten op eigen helft staat te wachten op een countermoment. Dat is gewoon heel moeilijk voetballen in tegenstelling tot wanneer je ruimte op de tegenstander zijn helft hebt.

Ajax voetbalt de laatste weken niet de beste wedstrijden, maar doordat ze de grote kansen nauwelijks afmaken lijkt het veel erger dan het eigenlijk is. Daarnaast speelt Feyenoord ook niet zo geweldig en zijn er meer dan genoeg saaie belabberde wedstrijden van zowel Ajax als Feyenoord maar ook bijvoorbeeld Twente.

14 februari 2014 om 14:48

Als als als. Als psv al die kansen niet had gemist in bepaalde wedstrijden stonden ze ook vele plaatsen hoger. Hoe jij de wedstrijd van Ajax tegen Zwolle beschrijft, zo heeft PSV er al meerdere gehad, maar die worden ook van alle kanten afgebrand. Nou is het bij PSV geen incident meer zoals het nu bij Ajax wel het geval is. Ik zelf vind het ook krom dat Ajax na die wedstrijd van Zwolle helemaal afgbrand werd. Zwolle uit kun je nu eenmaal gewoon een x verliezen. Een hoop commotie om niks.

14 februari 2014 om 16:01

maakt Feyenoord in elke wedstrijd 1 goal meer dan de tegenstander dan stonden ze ver boven aan.... -.- Ajax speelt best matig de laatste tijd en Bojan en Fisher zijn uit vorm

Gaan we weer.
Waar was plan b een paar wedstrijden geleden?
Waar was plan b tegen ajax?

Net zoals gullit begin vind ik dit ook pure onzin.
Ajax heeft een stijl en die werkt want ajax is 3 jaar kampioen en staan nu ook 1e.

14 februari 2014 om 14:12

Dat ze 3 jaar of nu misschien wel 4 jaar achter elkaar kampioen worden heeft niet alleen met de stijl te maken.
Daar komt uiteraard meer bij kijken.
Zoals een begroting een brede goede bank.denk dat die 2 heel belangrijk zijn.ajax is inmiddels heel langt al gezond en investeer juist.
Psv heeft ook goed geinvesteerd maar ja dat pak wat minder uit.

Dus of het alleen aan de stijl lig ik denk het niet.

14 februari 2014 om 14:20

Wat is het verband tussen een eerste plaats en aantrekkelijk voetbal? Volgens mij mis je gewoon heel de essentie van zijn punt. Jullie manier van spelen blijkt al 3,5 jaar effectief te zijn, maar dat wil niet zeggen dat het aantrekkelijk is. Hoe Feyenoord tegen Utrecht en NEC speelde, vond ik het persoonlijk aantrekkelijker dan het spel van Ajax, dat om het minste en geringste teruggaat naar Veltman of Moisander. Het probleem van Feyenoord is gewoon dat ze het niet wedstrijd na wedstrijd lukt.

14 februari 2014 om 14:57

Het is per wedstrijd verschillend natuurlijk.
Zoals ajax tegen barcelona speelde zie ik geen een team doen in nederland.

14 februari 2014 om 15:54

Spijker op zn kop Smk88

Genoten van Feijenoord tegen NEC en Utrecht, maar dat had ook wel voor een behoorlijk gedeelte te maken met de tegenstand. Die was matig.

Ajax is niet om aan te zien. Bij PSV gaat heel veel fout, maar ik val er tenminste niet van in slaap. Voetbal is in de eerste plaats entertainment, dat zouden ze in Amsterdam toch moeten weten.

14 februari 2014 om 14:41

Heeft niet zoveel met de stijl te maken, meer omdat ze de beste selectie hebben, 7 spelers erin kunnen gooien die nauwelijks onderdoen voor de basisspelers en een betere selectie hebben dan de concurrenten. Staan nu eerste, maar het heeft de laatste weken wel erg meegezeten.

omdat ze meer op helft van tegenstander spelen komt puur lange bal op Pelle. voor de rest is het dus kick and rush..

14 februari 2014 om 14:56

Jij hebt al heel lang geen wedstrijd van Feyenoord gezien of wel? Kick and rush? Als je het niet weet, reageer dan niet!

14 februari 2014 om 15:27

Feyenoord speelt nu gevarieerder dat klopt. Vorig seizoen (of dat jaar daarvoor iig sinds pelle redelijk ging ballen) was het echt kick and rush, nu gaat het de ene keer via de vleugel, dan door het midden en dan weer met een lange bal. Alleen koeman heeft het telkens over een plan b. Het probleem van koeman vind ik dan ook dat hij zegt dat Ajax geen plan b heeft, terwijl bij Feyenoord plan a t/m y pelle als hoofdrol heeft. Is pelle er een keer niet bij en moet plan z komen, dan is Feyenoord genaaid. Dan vind ik dat Ajax meer een plan b heeft met siggy als spits of bijvoorbeeld bojan. Met blind als controleur of poulsen. Het ligt er net aan waar je naar kijkt: hoe het balletje aan de andere kant van het veld komt of met welke instelling je het spel ingaat.

14 februari 2014 om 15:33

Ben bang dat jij ze ook niet objectief bekijkt
Beide hebben mooie en goede wedstrijden afgewisseld met boutpartijen
Als koeman dit beweerd dan kijkt hij alleen maar de goede wedstrijden van Fey en bagatelliseert hij de potjes die niet zo goed verliepen

14 februari 2014 om 15:38

Ajax heeft maar één systeem dat goed functioneert en dat is met Blind als Cvm. Poulsen op die plek is gegarandeerd een zaadpot. Ook hebben ze meerdere spitsen maar die kunnen niet goed scoren.

Ajax kan alleen op positiespel overleven, met Blind als motor op het middenveld. Op die manier voetballen ze tot nu toe het meest constant van alle ploegen. Zodra Blind naar linksback gaat, sterft het voetballend vermogen van Ajax ook.
Welke spits er voorin staat maakt niet veel uit, want De Jong, Bojan en Siggy zijn allen niet van een niveau wat Ajax moet nastreven.

Feyenoord heeft juist een heel goede spits, maar weinig vertrouwen en een gebrekkige wedstrijdinstelling. Daardoor wisselt het team goede en slechte potten af.

Ja dat vind ik ook, maar goed het gaat om het kampioenschap hoe maakt niet uit, en dat is de laatste jaren met ajax het geval . Maar mooi voetbal is het niet klopt! Feyenoord heeft af en toe hele leuke wedstrijden ertussen en dan spelen ze goed aantrekkelijk voetbal, maar ze kunnen ook weer een wedstrijd hebben, dat er niks in zit heel wisselvallig dus.

Leuk en aardig maar zoals Psv ons jaren lang leerde is dat het slechts een bijkomstigheid is als je mooi voetbal speelt. Uiteindelijk draait het om resultaat. Het liefst met mooi voetbal natuurlijk.

14 februari 2014 om 16:46

Leuk voetbal gaat gepaard met kansen. Meer kansen gaat soms gepaard met meer doelpunten en dus overwinningen. Resultaat voetbal heeft Feyenoord vorig jaar al gespeeld. Alle ballen op Pelle en we worden 3e. Dit jaar moeten we met een plan B dus wel op de 2e plek kunnen eindigen!

Qua scorend vermogen en in de aanval laatste tijd zeker beter dan Ajax en dat zeg ik als Ajacied. Echter betekent dat niet meteen dat het gehele spel direct aantrekkelijker is. Het spel van Ajax is creatiever en speelser dan dat van Feyenoord. Daarnaast moeten mensen niet vergeten dat tegenstanders van Ajax het 9 van de 10 keer simpelweg dichtgooien achterin, tegenover tegenstanders van Feyenoord die vaker wel proberen te voetballen wat het spel misschien wat diverser maakt.

14 februari 2014 om 14:08

Ajax speelt beter positiespel..Ligt ook aan de kwaliteit van de spelers..Feyenoord heeft 5/6 hele goede spelers waar Ajax er wel een stuk of 8/9 heeft..

14 februari 2014 om 14:58

Ik vraag me dan wel af wie die 8/9 spelers zijn, want daar ben ik het gewoon niet mee eens. Ajax heeft een trainer die een uitstekend spelsysteem heeft bedacht. Kwalitatief is het niet beter.

14 februari 2014 om 15:29

@feye88 hij kan denk ik beter zeggen kwalitatief betere spelers voor positiespel. Want daar heeft Ajax er wel meer van dan Feyenoord. De kwaliteit van de wisselspelers is bij Ajax beter, maar de basiself lijkt me nagenoeg gelijk

14 februari 2014 om 15:40

De bank van Ajax is inderdaad beter en ook in positiespel zijn ze verder. Ik vind wel dat Feyenoord wat meer individuele kracht heeft. Spelers die wedstrijden kunnen beslissen. Bij Ajax zijn ze afhankelijk van aanvallen over veel schijven. Als een van die schijven verzaakt hebben ze een probleem. Als meerdere schijven verzaken spelen ze gelijk.

Daarentegen heeft Ajax een ondergrens waar ze niet veel doorheen zakken. Feyenoord speelt wat vaker zeer belabberd.

14 februari 2014 om 16:12

@martijnnr12

De eerste 18 van Ajax zijn allemaal van het zelfde niveau dat maakt Ajax beter bij Feyenoord heb je op de bank:

Keeper: Lamprou matige keeper

Verdediging: Nelom Mathijsen van Beek daar zit het wel goed mee bij een Blessure/schorsing gaat Feyenoord er niet op achteruit.

Middenveld: Bakkal Vormer Goosens: 1 is dramatische uit vorm (bakkal) Vormer is wel goed en Goosens kan het Niveau niet aan dat Feyenoord nastreeft.

Aanval : Armenteros Te vrede: Te vrede is geen slechte vervanger voor Pelle ontwikkelt zich uitstekend .
Armenteros doet het soms goed maar vaak is hij slecht...

14 februari 2014 om 14:13

Spijker snoeihard op de kop. Als er bussen geparkeerd worden door de tegenstanders, dan oogt 't al sneller 'saai' voor de neutrale toeschouwer.

14 februari 2014 om 16:07

Nee, nee, nee, Edo87.

Dat de tegenstander de bus parkeert, dat is feit één.
Dat Ajax als reactie daar op de bal in een slakkengang tussen z'n verdedigers rond speelt, is de verantwoordelijkheid van Ajax.

Als je 'de beste' bent dan kan je toch opportunistisch spelen? Beter aanvallen, sneller combineren, meer dynamiek in het veldspel en duels aan willen gaan ipv ze zo veel mogelijk vermijden?

Dat eeuwige goed praten. Het is een effectief systeem hoor, je laat de tegenstander zich kapot lopen op jouw oeverloze rondgetik. Maar het is onaantrekkelijk en word ook nog eens matig uitgevoerd.

14 februari 2014 om 16:51

Zo matig dat we eerste staan, maar dat staat er natuurlijk helemaal los van.

14 februari 2014 om 17:09

Gaat het hier over de stand, of over de aantrekkelijkheid van het voetbal?

ik vind feyenoord inderdaad aantrekkelijker voetbal spelen dan ajax, ik keek vorige week naar pec-ajax en ik wilde de tv gewoon uitzetten. Het spel van ajax is zeer effectief anders wordt je niet 3 x op rij kampioen. Of het aantrekkelijk is dat varieert per persoon.

14 februari 2014 om 14:10

Tegen Zwolle was dan ook de slechtste wedstrijd van het seizoen samen met Cambuur uit, zeker de 2e helft.

Zo kan ik ook wel Barcelona 1e helft erbij halen, toen speelde Ajax het beste voetbal wat door een Nederlandse club de afgelopen 10 jaar op de mat heeft gelegd. Alleen dat is ook geen referentiekader.

Voor de rest adviseer ik Koeman zijn mond te houden en niet telkens te wijzen naar de grote boze club uit de grote stad.

14 februari 2014 om 16:14

nou afgelopen 10 jaar ?? vergeet Psv niet he hun speelde 4 jaar lang geweldig

14 februari 2014 om 14:13

Het verschilt heel erg. Je kan niet na 1 wedstrijdje zeggen dat het spel van jouw club aantrekkelijker is dan die van Ajax. Ajax heeft dit seizoen wedstrijden gespeeld waarbij ze geweldige combinaties hadden en mooi spel lieten zien. Overigens de afgelopen 3 seizoenen net zo. Het enige probleem is dat Ajax teveel switched. De ene keer is het mooi, de andere keer saai. Maar dat is bij Feyenoord niet anders. En Twente...en Vitesse. Alleen heeft Ajax nog net genoeg kwaliteit om daar beter mee om te gaan en kampioen te worden. Men vergeet zo gemakkelijk de goede wedstrijden als het slechter gaat. En dat wordt dan meteen aangegrepen om eens even de prestaties van Ajax naar beneden te praten. Zeg niet dat jij dat doet!

14 februari 2014 om 14:15

Ajax speelt na winterstop gewoon zeer slecht, maar als paar spelers off day hebben kan je er niks aan doen. En tegen Pec? Als siem gewoon 2 a 3 kansen erin schiet die die normaal maakt hoor je niks over de wedstrijd tegen PEC hoe slecht ze waren, maar dan hoe goed ze waren en PEC weggespeeld hebben. Minder luisteren naar Rene, Kieft en Willem.. Die kunnen nooit iets fatsoenlijks zeggen over Ajax alleen maar haat, haat en haat.

Zucht, Ajax heeft tenminste niet zo'n vermoeiende coach die continu andere teams naar beneden haalt om zelf beter over te komen.

Momenteel speelt Ajax niet geweldig, maar ik heb Ajax dit seizoen meer goede en aantrekkelijke potten zien spelen dan Feyenoord naar mijn bescheiden mening.

14 februari 2014 om 14:10

Ja wat is dat inderdaad toch met die Koeman die altijd maar weer andere teams er bij betrekt. Beter let ie gewoon op ze eigen team!

14 februari 2014 om 14:11

Hahahaha inderdaad.
Altijd dat wijzen naar andere.
Kijk naar je zelf?
Als het zo geweldig is stond je wel eerste.

14 februari 2014 om 14:14

Ach een vraag beantwoorden op een persconferentie is wel normaal.en dan word er een groot verhaal van gemaakt.
vind wel grappig dat iedereen er zich zo druk om maak.
Zoals elk mens heeft hij dus ook een mening en die ventileert hij.

14 februari 2014 om 14:41

Dat is ook normaal.

Vraag: Speelt feyenoord aantrekkelijker voetbal dan ajax?

Mogelijk antwoord: ja wij spelen aantrekkelijker?

En dit kan ook: wij spelen ander voetbal dan ajax.
Of dat aantrekkelijker is mogen jullie zelf bepalen.

14 februari 2014 om 14:55

jammer dat niet heel het antwoord op vz staat vermeld.

Antwoord. Ik vind dat wij aantrekkelijker spelen.ajax heeft 1 spelwijze en veel geduld.

Zijn mening is dat hij feyenoord aantrekkelijker vind spelen dus.en zegt voor de rest niks negatiefs.
Jammer dat hier zo triest op gereageerd word.

14 februari 2014 om 14:13

Idd, en elke wedstrijd staat Koeman minimaal 5x met rode hoofd tegen 4e man te schreeuwen. Ajax speelt gewoon goed voetbal en denk wel vrijwel zeker beter dan Feyenoord. Koeman kijk nu alleen maar na winterstop. En plan B.. Wat is Feyenoord plan B? Als pelle geen zin of off day heeft heeft Feyenoord volgens mijn veel punten verloren. En wat is 4 goals? Ajax heeft er 12 minder tegen gekregen dan Feyenoord... Blij dat die man eindelijk volgende seizoen weggaat want je word ziek van zijn gedrag, praat allemaal slecht over andere clubs, behalve Feyenoord die doet het zoooooo geweldig.

14 februari 2014 om 14:57

Wat heeft beter met aantekkelijk te maken.
Verzorgt voetbal en geduld wil niet zeggen dat het aantrekkelijk is toch?

DAt het beter en constanter is dat is en maal zo.en niermand praat over een plan a en b toch dat is iets van voor de winterstop beetje last van oude koeien

14 februari 2014 om 14:15

Kijk, jij snapt het. Dat is precies wat ik hierboven ook al zei. Iedereen in deze gekke competitie is heel verschillend met de manier van spelen. Alleen kan Ajax het niveauverschil beter opvangen.

14 februari 2014 om 14:17

Klopt, twee weken geleden zij hij iets soortgelijks over de speelwijze van Vitesse, en hoewel dat op dit moment waar is door vormverlies lijkt het me beter dat hij zich op zijn eigen ploeg richt in plaats van steeds te wijzen naar andere clubs.

Nou de wedstrijden tegen ajax dit seizoen was het niet best koeman, voor al in de competitie leuk dat je ajax wegtikt voor een kwartier maar als hun hetzelfde gaan doen en dit een half uur volhouden en je staat ineens op 2-1 moet je gewoon niks zeggen over wie leuker speelt, best vermoeiend die uitspraken bij ons is alles pelle pelle pelle en nog een grote mond over plannen hebben kom op zeg.

Ajax is gewoon een sterk collectief door het spel, individueel valt het wel mee maar door het spel zijn ze gewoon zo succesvol en de boer is een topcoach.

Zo zie je maar weer hoeveel ajacieden er op vz zitten. Feyenoord speelt gewoon mooier voetbal hebben jullie bijvoorbeeld. afgelopen weekend geen wedstrijden gezien ofzo. Het rendement van het voetbal van Ajax is gewoon beter maar dat wil niet zeggen dat ze mooier voetbal spelen. Ik zie meer mooie aanvallen/doelpunten van Feyenoord komen dan van Ajax.

Pff hebben we Ronald weer, alles maar vergelijken met Ajax om punten te scoren bij de achterban.

Wat maakt het uit of je aantrekkelijk speelt? Het lijkt me toch van eerste prioriteit dat je je wedstrijden wint?

Laat het maar zien bij NAC uit, zal weer moeilijk genoeg worden voor Feyenoord

Ik hou meer van combinatievoetbal met controle over de wedstrijd dan kick en rush voetbal waar de bal op goed geluk naar voren wordt geramt en je dus flipperkastvoetbal krijgt. Daardoor is het spel van ajax veel verzorgder en in mijn ogen dus beter.

Dat Ajax moeizaam draait klopt, maar mensen zijn al heel gouw vergeten dat Ajax ook veel wedstrijden heel goed/mooi heeft gespeeld. Het is niet opeens zo dat Ajax geen een wedstrijd aantrekkelijk kan spelen. Feyenoord vind ik ook goed spelen, maar er zijn ook zat wedstrijden die niet om aan te zien waren. En dat is bij alle clubs in Nederland zo, geen enkele club in de wereld speelt elke wedstrijd in de competitie heel aantrekkelijk.

Wat mensen zich hier druk maken.een trainer ventlleert zijn mening.
De meeste mensen die voor feyenoord zijn die zullen het eens zijn de rest van de wereld niet prima.

Ik snap niet zo goed dat de mensen zich hier zo verschrikkelijk druk om maken.er word hem een vraag gesteld op een persconferentie of een intervieuw waar hij antwoord op geef.en ach als er dan een artikel over gemaakt word schreeuwt iedereen weer moord en brand.

BEn blij dat hij zijn mening wel geeft die heeft hij tenminste.

De laatste paar wedstrijden sowieso. Ik denk dat de resultaten bij Ajax een hoop verbloemt. Die hebben niet zo'n heerlijke speler als Boetius.

14 februari 2014 om 14:20

Die hebben wel wel (fischer) maar die is uit vorm.

14 februari 2014 om 14:49

briljante tekst. eerlijk. respect.

15 februari 2014 om 03:10

Mmwah ik weet niet hoor, ik vind Boetius toch iets meer flair hebben en het lijkt alsof hij meer plezier uit straalt. Maar dat komt waarschijnlijk, omdat ik Feyenoorder ben en Fischer uit vorm is. Daarnaast moet ik het doen met Immers en jij met Klaassen.

15 februari 2014 om 08:04

@john, ik zeg ook niet dat Fischer in vorm in 1 keer beter is dan Boetius, maar je mag hem in vorm ook wel een heerlijke speler noemen.

Misschien heeft hij gelijk, ik weet het echt niet. Maar als het zo is komt het misschien wel omdat ploegen die tegen F'noord spelen meer ruimte weggeven omdat ze menen dat er meer te halen is. Als je tegen Ajax speelt heb je het toch over de ploeg die drie keer op rij kampioen werd afgelopen jaren (en nu ook weer nummer 1 staat), terwijl F'noord 30 jaar nodig had voor hetzelfde aantal titels (85, 92 en 99).

Daarnaast heeft Ajax de pech dat spelers op twee cruciale posities voorin (linksbuiten en spits) al het hele seizoen moeilijk draaien en de oplossing op rechtsbuiten blinkt ook niet uit in aantrekkelijkheid.

14 februari 2014 om 14:48

Daarin heeft Feyenoord de pech dat het geen geld te besteden heeft. Had je op rechtsbuiten net zo'n speler als Boetius, had je geld voor een zeer goede box to box speler naast Clasie en dan met Vilhena op tien, was je denk ik gewoon kampioen geworden. Echter heb je spelers in de selectie die je noodgedwongen minuten moet geven die van het niveau Roda JC zijn en daar doe je helaas niets aan.

14 februari 2014 om 14:59

Hij zei ik vind dat wij aantrekkelijker spelen en ajax geduldiger.

Kan me heel goed zijn antwoord voorstellen.ajax kan bwv de bal 5 min in bezit houden zonder bij het doel van de tegenstander te komen dat kan feyenoord niet.feyenoord zoekt veel sneller de goal.echter zou het voor feyenoord handig zijn om ook een s dat geduld op te brengen.

Hij veroordeelt het spel van ajax dus niet.

Mensen die dit als kritiek ervaren zijn het dus eens dat ajax niet mooi voetbal speelt, daar is ook niks mis mee als je dan uiteindelijk toch kampioen wordt,. En koeman mag best dit zo vinden, hij heeft hier ook wel gelijk in. Maar ook andere clubs speler mooier dan ajax.

14 februari 2014 om 14:28

Bijvoorbeeld?

14 februari 2014 om 14:51

pec zwolle

Hou je eens bezig met Feyenoord ipv naar andere ploegen kijken Ronald. Of we nu wel of niet aantrekkelijke spelen boeit mij niet. Je bent trainer van Feyenoord en daar moet je je op concentreren.

14 februari 2014 om 14:42

Misschien dat het hem expliciteit werd gevraagd? Als hij dat nu vindt... toch wel fijn iemand die zijn mening verkondigt ipv media training technisch eromheen draait.

14 februari 2014 om 15:43

Hij kan ook zeggen, de meningen verschillen en zoals je ziet....speelt de top wisselvallig.
Vorige week kwam nog naar boven dat Ajax de meeste doelpogingen heeft van de hele ere divisie.

Iedereen weet dat als de Boer zoiets zou zeggen het woordje " Arrogant " weer naar boven zou komen.

14 februari 2014 om 16:39

@matje84 Misschien ja, misschien ook niet. Ik stoor me gewoon ontzettend aan alle praatjes van een aantal spelers en het naar andere ploegen kijken van Koeman. Zorg gewoon dat je zelf goed speelt en je wedstrijden wint ipv naar andere te kijken. Neem nou een Schaken, heeft 1 goede wedstrijd gespeeld dit seizoen en praatjes voor tien over monden snoeren en kampioen worden. Voor mij als Feyenoorder boeit het me helemaal niets of Feyenoord aantrekkelijker speelt dan Ajax, het gaat om het spel van mijn eigen club.

14 februari 2014 om 18:23

je weet ook dat er weer een domme vraag gesteld wordt en Koeman geeft en half antwoord.
Daarom lees je dit alleen hier.

Tja, als Psv'er moet ik toch zeggen dat Ajax (mits in vorm) zeker wel leuker speelt dan het Feyenoord onder Koeman. Maar goed, zestien miljoen mensen en evenzoveel meningen. Misschien heeft hij over de laatste serie wedstrijden een klein punt.

Ik vind trouwens ook dat de selectie van Feyenoord (mits met de goede opstelling) wel heel veel voetballend vermogen heeft, wat er helaas lang niet altijd uitkomt.

Steeds hoge ballen op Pelle, lekker aantrekkelijk zeg..

14 februari 2014 om 14:34

@chealsea, dit is ook niet waar zo als jij het stelt, Feyenoord kan best goed voetbal spelen, wel, en misschien bedoel je dat, zijn ze erg afhankelijk van Pele, als hij er niet is scheelt dat gelijk enorm veel. Maar ik wou dat wij een spits hadden die zo belangrijks is als dat hij is voor het elftal, dat maakt het voor andere wel makkelijker voetballen, maar wel binnen het systeem van wat ajax speelt.

14 februari 2014 om 18:24

Heb jij dit vorig jaar januari ingetikt?
beetje achterhaald.

Wat Koeman vergeet is dat alle tegenstanders waar Ajax tegenspeelt met een handbal verdediging voor hun doel gaan zitten, er is geen enkele andere club in Nederland die daar ook mee te maken heeft, dit bemoeilijkt mooi voetbal ook.

Maar Koeman moet zich maar gewoon meer bezig houden met Feyenoord want hij heeft het haast mee over Ajax dan over zijn eigen club.

14 februari 2014 om 18:26

hij zegt niks verkeerd.
Maar je hebt gelijk over de tegenstander van ajax.
Dat is ook de verdienste van ajax.
positioneel kan alleen ajax zo spelen en geen andere club

Koeman heeft wel een beetje gelijk een wedstrijd waar veel fouten in worden gemaakt is over het algemeen een leuke pot. Dus is het leuker om naar Feyenoord te kijken misschien maar wat is beter voetbal.

als Ajax de 4e titel pakt in 4 jaar betekent het toch echt dat ze het beste zijn.

Ach ja Koeman. Alle ballen op Pelle. Het is misschien iets minder geworden nu maar als er druk wordt gezet op de verdedigers dan hengelen ze die bal wel naar Pelle. Waar Ajax altijd blijft voetballen en zo onder de druk uit komt. Dus het spel dat Ajax speelt is naar mijn idee veel aantrekkelijker en ook risicovoller.

14 februari 2014 om 18:27

ja als je op gejaagd wordt en je kan het voetballend niet oplossen dan kan je moeilijk alles op mulder schieten dan maar naar pelle.

14 februari 2014 om 22:05

Onzin. Als je mijn post leest vertel ik dat Ajax wel onder die druk uit weet te voetballen. Het brengt meer risico met zich mee en daarom ook mooier om te zien.

16 februari 2014 om 14:31

ji begint over Pelle en nu begin je over ajax.
het zal wel.
ik geef alleen aan dat ajax beter voetbalt ,maar bij feyenoord gebeurd er meer.

Ik kijk zo nu en dan wel eens een Feyenoord wedstrijd maar begin me er al snel bij te vervelen.

Enige wat ze doen is lange bal op Pelle, hij neemt de bal aan, passt hem af, rent naar de spitspositie om de bal op goal te schieten door een voorzet van de flanken.

Dit gaat zo ongeveer de hele wedstrijd zo door. Vind het totaal niet aantrekkelijk om naar te kijken.

Ben het (zeker de laatste weken) met Koeman eens, de wedstrijden van Feyenoord staan bol van het spektakel en er wordt heel goed gevoetbald. Maar Koeman moet dit niet zeggen, hou je rustig en kijk uit naar het moment dat ajax naar de Kuip komt. Dan kan je ze met mooi voetbal bestrijden en de titel afhandig maken. Dat komt beter over dan erover praten, ongeacht hoeveel mensen het met Koeman eens zullen zijn.

Koeman, de beste man leert het nooit! Ja bij Ajax is het even wat stroever, Feyenoord wint een paar potjes waaronder NEC (moeilijk zeg) en direct weer hoog van de toren blazen. Straks verliezen ze weer en dan gaat hij zeker weer wijzen naar zijn spelers die hem in de steek laten. Let op je eigen team vent. Dit soort uitspraken heb je in het verleden ook al eens lelijk in de steek gelaten!

Waar slaat dit ineens op? Lekker boeiend hoe ajax speelt. En van mij mag Feyenoord best wat minder "aantrekkelijk" spelen als dat weer eens een kampioenschap op zou leveren. Verder ben ik over de laatste wedstrijden van Feyenoord wel weer aardig tevreden. Hopelijk kan er nou eindelijk eens een mooie reeks worden neergezet. En van een topclub winnen. Zou ook wel weer eens leuk zijn.

Tja tegenstanders van Feyenoord die komen niet voor de dag als Andorra of San Marino. Die gaan voor de winst. Tegenstanders van Ajax boeit het niet meer of ze iets van voetbal laten zien om het publiek te vermaken. Die gaan met zn 10en voor het doel hangen om te wachten totdat Ajax een foutje maakt in de hoop om een puntje erin te slepen.

Ik vind de wedstrijden van Feyenoord daardoor ook leuker om te zien dan die van Ajax maar dat ligt ook aan de laffe tegenstanders die Ajax tegenwoordig treft.

14 februari 2014 om 14:53

Dat klopt wel maar tegen Rkc, Go Ahead en Ado stond de tegenstander ook met elf man achter de bal. Dat de tegenstanders tegen Ajax misschien nog verder en vaker terugzakken heeft ook te maken dat Ajax op balbezit speelt en zoveel rond tikt dat de tegenstander automatisch naar achteren worden gedrukt.

Feyenoord speelt meer direct dan op balbezit. Echter zijn er vooral dan aan het begin van seizoen enkele zeer saaie en slechte wedstrijden gespeeld van Feyenoord, maar nu het wat beter draait zie je wel meer amusement.

Ik als Ajacied ben natuurlijk niet helemaal objectief, maar er zit wel wat in wat Koeman zegt, het verwoorden vind ik alleen niet juist.
De wedstrijden van Feyenoord hebben doorgaans een hogere amusementswaarde dan de wedstrijden van Ajax.
Waar er in wedstrijden van Feyenoord veel gebeurt, zijn de wedstrijden van Ajax vaak voorspelbaar. Dit zit hem echter in dat ploegen die tegen Feyenoord spelen durven te voetballen, wat ze in wedstrijden tegen Ajax vaak nalaten.
Ik denk dat daar het verschil in zit. Feyenoord vind ik persoonlijk niet echt aantrekkelijk spelen, het is te vaak alles of niets en erg naïef.
Ajax speelt verzorgder en met meer ervaring, maar ook ons spel vind ik niet aantrekkelijk. Het is te vaak te voorzichtig (geen risico in het spel en laatste weken zelfs fantasieloos).
Waar Feyenoord te veel van heeft, heeft Ajax te weinig.

Feyenoord speelt mooier voetbal, maar is minder doeltreffend en de wil om echt een wedstrijd naar de hand te zettn ontbreekt. Wanneer Feyenoord iets meer mentalitiet zou hebben hadden ze meer punten behaald dan ze nu hebbe.

Conclusie. Feyenoord speelt mooier voetballer maar bezit niet over een killers mentaliteit

14 februari 2014 om 14:46

Het is juist eerder andersom maar goed. Ajax speelt mooier voetbal en creëert enorm veel kansen die er niet in gaan. Daar ontbreekt dus de killers mentaliteit. Vervolgens krijgen ze het nog moeilijk door een slechte 2e helft te spelen waardoor het net lijkt of het geluk is als ze winnen. Nee het is geen geluk, want hoe gelukkig is het voor de tegenstander als Ajax 3 open doelkansen mist. Maar daar wordt nooit over gepraat. Het resultaat bepaald tegenwoordig al of een ploeg goed of slecht heeft gevoetbald.

Haha jullie variëren meer? Feyenoord is gewoon een wispelturig team dat de ene week goed speelt en de andere week drama is, Koeman noemt het variëren, ik noem het gewoon gebrek aan beter. Bij Ajax zie je de hand van Frank de Boer, hij heeft Ajax omgetoverd tot een degelijk en zeer goed voetballend team met normale tot redelijke voetballers, iets dat Koeman nog nooit heeft gepresteerd bij welke club dan ook.

Ben het met Koeman eens, Ajax speelt de laatste tijd nogal stroperig..
Maar wanneer zagen we niet prachtig aanvallend voetbal (suarez), en werden we met 106 doelpunten toch weer geen kampioen?
3 jaar en 3 sterren verder, zijn we, ha ha

14 februari 2014 om 17:15

Ik kan me die tijd nog wel herinneren dat Ajax mooi voetbal liet zien en geen kampioen werd. Veel reacties van Ajacieden waren toen dat ze liever met mooi voetbal verloren dan met saai PSV voetbal kampioen werden.
De revolutie bij Ajax drie jaar geleden heeft veel veranderd. Meningen zijn 180 graden gedraaid. Ajax domineert, maar ten koste van het voetbal waar Ajax voor stond en werd gewaardeerd door niet alleen Ajacieden, maar voetballiefhebbers over heel de wereld. RIP Ajax.

Tegen NEC en Utrecht speelt Feyenoord attractief ja, dat weerspiegeld zich ook in het aantal gemaakte doelpunten dit seizoen.

Tegen de andere topploegen is het niet altijd slecht, maar wel defensief. Zie de bekerwedstrijd tegen Ajax en de wedstrijd tegen Vitesse.

Mensen die roepen dat Feyenoord slechts de taktiek 'alle ballen op pelle' roepen moeten echter eens wat meer wedstrijden kijken in plaats van maar wat roepen.

Klopt! Maar Ajax word kampioen . Haha! Ik begrijp wat Koeman bedoeld, maar Ajax is gewoon de ploeg die de minste goals tegen krijgt, zeker sinds Cillissen in de goal is gekomen. Aanvallend is Ajax de afgelopen weken slordig, maar als dit weer terug komt tot acceptabel niveau, komen de wat grotere overwinningen vanzelf weer, het overwicht is er in vrijwel elke wedstrijd namelijk. Afgelopen jaren was Ajax ook niet de ploeg met attractief spel en individuele klasse, maar ze krijgen de minste goals tegen en worden jaar op jaar kampioen.

Jezus wat is het toch met die man. Hij lijkt alleen maar bezig te zijn met anderen. Aantrekkelijkheid is sowieso een subjectief oordeel, die mag je geven als trainer zijnde maar dat geeft ook aan hoeveel waarde je eraan moet hechten, 0,0.

De Boer kijkt meestal alleen naar Ajax zelf en niet naar de tegenstander, vind ik een betere focus. Uiteraard is de tegenstander belangrijk in de analyse, maar een subjectief oordeel over de tegenstander is dat niet.

14 februari 2014 om 15:04

Hij krijgt een vraag gesteld en geeft daar dus antwoord op.
Tja en dan is het aan de media om het groot uit te meten of niet.
Dan komt nog eens dat een alve zin van zijn antwoord word vermeld en dan krijg je de discussie.

Maar ik ben het met hem eens echter geeft hij aan dat ajax gedludiger voetbal speelt en dat heeft ook met de tegenstander te maken.
Feyenoord krijg meer mogelijkheid om aan te vallen terwijl de tegenstander van ajax zich waarschijnlijk nog meer terug trekt.

Dus ach hij geeft antwoord op een vraag en ik snap niet wat er druk om gedaan word.

Touché Koeman. Jullie variëren meer. De ene keer hoog door de lucht op Pelle, dan weer laag over de grond op Pelle. En als die het niet weet heeft JPB wel een leuke bevlieging.

Ik denk dat het vooral ligt aan de instelling van de tegenstanders. Tegen Ajax zakt over het algemeen elke tegenstander in de eredivisie in en laat Ajax het spel maken. Feyenoord zakt zelf ook in en laat af en toe het spel aan de tegenstander, zodat er meer ruimte ontstaat en er dus leuker voetbal op de mat wordt gelegd. Dit heeft natuurlijk zijn keerzijde dat de tegenstander vaker voor de goal komt.

Allemaal leuk en aardig maar het gaat om Punten !

Hahahaha ik word een beetje moe van meneertje Koeman. Denkt alles zo goed op orde te hebben, eerst roepen dat Vitesse zonder Chelsea niet zou bestaan, nou beste Ronald, zonder Vitesse was jij nooit een ''succesvolle'' coach geworden .
Ik heb helemaal niks met Ajax, opgegroeid in Feyenoord familie, maar weet niet waar hij het over heeft hoor. Ajax speelt voetbal wat men graag ziet, vroeg druk zetten, dynamische spelers, veel beweging, 1x raken. Feyenoord daarin tegen laat zich helemaal terug zakken, zie paar weken geleden tegen Vitesse, zelfs Pellè liep op eigen helft! Het is loeren op de counter of lange bal wat ze doen, Koeman mag van mij part weg uit Rotterdam, en nooit meer terug komen, omdat hij ergens langer dan een jaar zit, betekend niet gelijk dat hij weet hoe het in elkaar steekt.

Ja, dat is lekker makkelijk scoren Koeman. Ajax speelt de afgelopen jaren over het algemeen gewoon beter voetbal dan Feyenoord. Nu Ajax de laatste weken uit vorm is durft hij zich er pas over uit te spreken.

Met deze selectie hoort Feyenoord gewoon om het kampioensschap mee te doen. Geen woorden maar daden toch? Bijna een gevalletje Adam - Ik vond mezelf goed spelen - Maher dit.

15 februari 2014 om 09:17

Hij geeft ook aan dat Ajax beter speelt alleen vind hij Feyenoord aantrekkelijker voetbal spelen dat is al een heel verschil maar dat wordt weer eens niet verteld hier op voetbalzone.. Helft van het interview is gegeven hier.

Wauw, wat speelt Feyenoord idd een goed voetbal, Not! Hahaha alle ballen blind naar voren rossen in de hoop dat Pelle erbij kan. Wat hoop ik dat Pelle weg gaat en er een prutser voor terug komt. Dan heb je die overhypte Stephan de Vrij die er geen pepernoot van kan en houten klaas Immers. Nee daar speel je geweldig voetbal mee. Wat een matig team is dat feyenoord. Wees alsjeblieft blij dat jullie tot 2 keer geluk hebben gehad met een spits die beter presteert dan feyenoord had kunnen dromen en hou je voor de rest stil Koeman, want de rest van het feyenoord elftal zal middenmoot materiaal zijn.

waarom dit in de media gooien koeman, hou het lekker voor je
en dan we aantrekkelijker spelen kan je denk ik als 50/50 beschouwen, denk dat zowel ajax als feyenoord zo nu en dan leuk voetbal laten zien, maar ook vaak zat dat het er niet uitziet.
feyenoord hanteert zeker dit jaar minder de lange bal op pelle, al zijn we nog steeds afhankelijk van zijn goals, dat ajax geen plan b heb vind in ook beetje vreemd. denk dat ze beide net zoveel mogelijkheden hebben.

Jaja daar gaan we weer, alle blinde paarden happen weer lustig toe om de nutteloze discussie te openen. Ik doe er niet aan mee, schiet je toch niets mee op.
Ben wel erg benieuwd hoe zowel ajax als ook Feyenoord en concurrenten Vitesse en Twente het gaan doen dit weekend.
Psv zal Heracles thuis wel opzij zetten en zou over Heerenveen kunnen wippen als vbasten en de zijnen verliest in de Arena, maar kansloos is Heerenveen daar zeker niet. Met Ziyech en die linksbuiten hebben ze prima aanvoer voor Finnbogason en wat extra scorend vermogen bovendien.

Feyenoord mag het weer laten zien in een uitwedstrijd, daar spelen ze de eerste helft doorgaans prima, vergeten het af te maken om vervolgens de tweede helft de deksel op de neus te krijgen. In sommige wedstrijden zoals Vitesse en Roda uit zat het de tweede helft wat mee waardoor de overwinning toch nog over de streep getrokken wordt. Dat moet eruit bij Feyenoord om echt serieus mee te gaan doen. Benieuwd of ze dat nog geregeld krijgen dit jaar, te beginnen in Breda zondag.
Twente en Vitesse spelen een belangrijke pot, de verliezer krijgt een behoorlijke tik en haakt voorlopig ook af voor plek 1. Als Vitesse die pot niet wint, wordt de sleur wel erg naar en zou het zomaar kunnen dat die ploeg helemaal instort.
Ben erg benieuwd, beloofd weer een spannend weekend te worden en we zullen zien wie er deze week het aantrekkelijkst speelt aangezien dat elke week een ander team is.

Heb Ajax de laatste tijd alleen maar zien breien, weinig verassingen en Feyenoord is het alle ballen op Pelle, vind ik ook niets, vind het hele niveau in Nederland bedroevend

14 februari 2014 om 18:13

moet je toch een keer anders kijken naar een wedstrijd.
Bij Barca zoeken ze ook Messi. dat is saai? nee
Bij Madrid zoeken ze Ronaldo. Dat is saai nee.
Het is logisch dat je je beste voetballer snel in stelling wilt brengen.
Bij feyenoord zoeken ze soms Pelle maar meer de buitenkanten.
25% op Pelle 50% Immers 25% gelijk de buitenkant.
Kijk maar eens goed.
Niet lullig bedoeld

Jammer dat sommige mensen hier geen rekening houden met de smaak van anderen. Ik als Feyenoord supporter kan genieten van het spel van Ajax. Schitterend om te zien dat AC Milan de bal amper in bezit kreeg, tot het vernederende aan toe. Dit alles is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik en heel veel anderen kunnen genieten van het spel van Feyenoord, ze zitten er altijd fel op, laatste tijd veel combinatievoetbal via de flanken en een goede sterke en makkelijk scorende spits. Wat geeft het nou om je spel af te stemmen op een spits. Als dat toevallig je beste speler is dan is het toch juist schitterend om te zien dat er zo'n hoog rendement uit gehaald word.

Ik kan me er aan ergeren hoe dom en vol frustratie sommige supporters van andere verenigingen commentaar geven. We moeten er met zijn allen voor zorgen dat we de Nederlandse competitie zo sterk mogelijk maken. Misschien zouden deze mensen zich daar meer druk om moeten maken, en meer denken in een gezamenlijk belang. Ik kan deze mensen dan verzekeren dat je op een andere manier naar voetbal gaat kijken.

Volgens mij zegt Koeman "ik vind" dat wij aantrekkelijker spelen. Niks mis mee. Dit is zijn mening dus prima. Ik zou me als Frank de Boer of Ajax niet aangevallen door voelen. Persoonlijk ben ik het ook niet met Koeman eens. Feyenoord probeert wel te voetballen maar als Mathijsen, Indi en De Vrij een beetje onder druk komen hanteren ze al heel snel de lange bal naar Pelle daar waar met name Moisander en Veltman met hulp van Blind altijd blijven voetballen en (weliswaar niet altijd met succes) proberen voetballend onder de druk vandaan te komen. Dat laatste is veel moeilijker en om die reden wat mij betreft aantrekkelijker. Ik kan genieten van een goed positiespel en dat beheerst Ajax stukken beter.

Feyenoord speelt inderdaad meer gevarieerd dan Ajax en legt soms erg leuke wedstrijden op de mat, echter wilt Feyenoord met enige regelmaat door de ondergrens zakken en die is simpelweg lager dan die van Ajax. Maar als ik naar Ajax kijk wordt ik er niet bepaald warm of koud van, omdat het wedstrijdbeeld 9 van de 10 keer hetzelfde is door het eindeloos rond tikken van de bal.

En over dat plan B daarin heeft Koeman in mijn ogen gewoon gelijk. Afgelopen wedstrijd tegen PEC Zwolle zag ik in de tweede helft dat Ajax soms de lange bal hanteerde, maar dat kwam totaal niet uit de verf doordat Ajax daar de spits niet voor heeft. Hoe je het went of keert Feyenoord heeft daar gewoon een goede spits voor en waarom zou je daar geen gebruik van maken?

Een wedstrijd van Feyenoord is vaak leuker om naar te kijken en mensen die beweren dat het allemaal lange ballen op Pelle is moeten maar eens langs de opticien of echt eens een wedstrijd van Feyenoord bekijken want Koeman heeft echt veel meer variatie in de ploeg gekregen. Ik ben het wel eens dat Koeman meer de focus moet leggen op zijn eigen team i.p.v. kijken naar anderen, daar heeft Koeman nog weleens een handje van namelijk.

Feyenoord speelt veel opportunistischer. Ajax verzorgder. Wie er aantrekkelijker speelt is volledig voor iedereen zelf. Zo zie ik bijvoorbeeld toch liever verzorgd voetbal maar, zien ze in R'dam Zuid liever opportunistisch 'werk'voetbal. Laat ik daar nou weer net minder van onder de indruk zijn. In Eindhoven hebben ze meer de Zuid Europese instelling en maakt het niet uit hoe ze voetballen. Zolang ze maar winnen. Maar, de uitspraak 'ik (met de nadruk op ik) vind dat wij aatrekkelijker voetbal spelen dan Ajax' is nog altijd beter dan te verkondigen dat een ander team maar één speelwijze heeft en 3 maanden later zelf verkondigen dat je je team meer gevarieerd wilt laten voetballen.

Nu Ajax ff minder speelt gaat hij dit zeggen. Een beetje kinderachtig en zeker omdat Ajax 4 wedstrijden geleden nog met 3-1 won van Feyenoord. En laten we ook eens kappen met dat plan b gelul. Heeft Barca dan zo een duidelijk plan b?

Lekker belangrijk die opmerking als je 5 punten achter staat en het slaat trouwens nergens op, en laat hij zich lekker bezig houden met zijn eigen club. Bij Ajax is het positiespel nu eenmaal erg goed verzorgd en dat zien een hoop mensen als saai ik zit er iedere thuiswedstrijd en ik wil ook wel eens wat meer variatie maar Ajax speelt nu eenmaal zo maar kan ook erg aantrekkelijk spelen hoor.

Haha wat een ophef om niets. Alsof Koeman hier iets verschrikkelijks heeft gezegd!! Mensen voelen zich persoonlijk aangevallen lijkt het wel! Blijkbaar zit er toch een kern van waarheid in anders zouden, met name de ajacieden, niet zo uit hun dak springen om zo'n zinnetje van een niet-objectieve trainer.

Ajax speelt onder De Boer dan ook al drie jaar alles behalve aantrekkelijk voetbal. Meer angsthazenvoetbal eigenlijk. Geen risico durven te nemen, vaak een laag tempo en veel zekerheden achterin. Het resultaat verbloemt ook bij de meeste Ajacieden alles, net zoals dat destijds ook bij veel Psv'ers was, toen de resultaten top waren.
Aan het eind van de rit zijn het slechte spel en al die slechte wedstrijden vergeten, wanneer je club met de kampioensschaal door de stad rijdt.

14 februari 2014 om 21:10

Geen risico? ok, dus hoe noem je dan al die ploegen die met z'n elven op hun helft staan? Goed voetbal? Als ik jou reactie lees dan speelt Ajax nog net geen 'catenaccio' voetbal...

Ajax gaat uit haar eigen kracht en men wil soms iets te gecontroleerd spelen. Soms gaat de ploeg voor het individu, maar overdrijven kunnen de anti Ajax lui ook erg goed.

Wat ik niet begrijp is dat iedereen zo positief is over Pelle.
Hij scoort misschien wel veel maar als je een spits als sigthorsson hebt heb je een beter aanspeelpunt.

Ajax speelt geduldig en heel veel op balbezit en laat de tegenstander er maar achteraan lopen.\dat is de reden dat ajax vaak in de slotminuten scoort.

Feyenoord heeft weinig geduld en moet 90 minuten blijven gaan ,omdat ze snel de diepte zoeken.
Is moeilijker 90 minuten vol te houden ,maar is wel aantrekkelijker zoals Koeman bedoeld want er gebeurd altijd wat.
Dat betekend niet dat dit beter is integendeel zelfs.
Aantrekkelijker is niet altijd beter.

Met geduld voetballen is het moeilijkste wat er is.

Ik als Feyenoord supporter zal ongetwijfeld soms door mijn clubliefde verblind worden, maar op sommige momenten speelt Feyenoord zo mooi voetbal. Echt om te genieten. Ik pak mijn wedstrijdjes van de Eredivisie wel mee en vind oprecht dat er geen andere club is die zulk mooi voetbal op de mat heeft gelegd. Helaas staat daar tegenover misschien wel het slechtste voetbal in de Eredivisie. Want man oh man, wat lopen die jongens af en toe toch te schutteren. Ik vraag mij al maanden af hoe dat in hemelsnaam kan. Ajax heeft nog niet zo goed gevoetbald, maar ook niet zo slecht. En als ze dan zo slecht voetballen, pakken ze toch punten. Wat is dat toch met Ajax? En ja, dat is lichtelijke jaloezie.

14 februari 2014 om 18:52

Vind dat F'noord zeker aantrekkelijke wedstrijden heeft gespeeld en zeker niet alleen de lange bal op Pelle. Vooral de laatste wedstrijd voor de klassieker, weet niet meer tegen wie?, vond ik ze erg mooi spelen en de eerste 20 minuten van de klassieker. Constant in beweging, flanken opzoeken en snel tikken.

Ajax vind ik in t positiespel (samen met Vitesse?) de beste van NL, bij vlagen is t ook om te janken helaas, alleen maar tikken en alleen maar breed spelen, en heel erg aantrekkelijk kan ik t dan niet noemen. Ze kunnen af en toe echt de baas zijn in t veld en de wil opleggen aan de tegenstander, vind ik persoonlijk geweldig om te zien, maar zolang de score dan uitblijft is t weer drama en gaan mensen uit positie lopen. Zie de laatste 3 wedstrijden...

Ik begrijp Koeman zn uitspraak daarom wel. Maar ook dat 'aantrekkelijk' zo subjectief kan zijn als wat...

dat noemen ze op balbezit spelen en 95 minuten lang vasthouden aan je kwaliteiten.
Iedere tegenstander van ajax is kapot na 70 minuten.
Dat heb je als je 65% balbezit hebt.

Lekker belangrijk. Het draait om de punten. En doet Ajax beter.

14 februari 2014 om 21:05

Ze moeten toch ergens Ajax op pakken? De resultaten zijn in Nederland de afgelopen jaar erg goed, en de club is financieel gezond dus beginnen we hier over. Als Ajax aan de lopende band zou scoren zou dat natuurlijk weer liggen aan de zwakke tegenstanders en niet Ajax zelf...

We zijn niet anders gewend. Ik in ieder geval niet.

poeh poeh wat speelt feyenoord aantrekkelijk zeg.. ze kunnen alleen het systeem alle ballen op Pelle.. Iets anders kunnen zijn niet spelen

Die hele discussie is zo overbodig, maar laat men maar in Rotterdam denken dat ze betere spelers hebben, en nu ook mooier voetbal spelen. Ik kan er niks mee want wat is mooi en wat is lelijk? Waar ik meestal niet tegen kan is dat clubs onder leiding van bijvoorbeeld Mourinho heel defensief gaan spelen tegen andere (top)clubs. Dat is lelijk voetbal.

Ajax kan en moet nu beter spelen, maar ik zie vaak genoeg leuk voetbal. Wat Koeman nu doet is gewoon makkelijk scoren bij z'n achterban. Net zoals het 'plan B' uitspraak wat ook keihard weer terug kwam in de trainers gezicht.

Tenslotte krijg je geen punten voor 'mooi spel', maar voor overwinningen. Ajax doet het gewoon lekker goed met hun drie titels op rij en met een gezond financieel beleid dus dan probeert men de jaloezie nu over een andere boeg te gooien. Hoe meer Koeman op deze manier bezig is met Ajax hoe leuker ik het vind...

Dit artikel wederom zwaar uit zijn verband getrokken.. Hij zegt er namelijk achteraan dat we(feyenoord) niet beter zijn dan Ajax. Lekker objectief weer bezig voetbalzone.. Bron fr12 daar staat het hele interview

Ligt eraan wat je onder aantrekkelijk verstaat.. de ene vind een spannende pot waarbij de ene ploeg met 1 uitbraak de wedstrijd kan beslissen aantrekkelijk en de andere ziet liever verzorgd voetbal. maar op het gebied van entertainment speelt Feyenoord leuker dan Ajax inderdaad aangezien het niet echt leuk is voor de neutrale toeschouwer om te zien hoe een club de bal geduldig blijft rondspelen en zoeken naar het gaatje.. vooral als de tegenstander in een handbal opstelling staat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren