Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Niemand heeft het nu nog over Vertonghen, ik ben daar trots op’

Laatste update:

Niklas Moisander trok op zijn zeventiende van TPS in Finland naar Ajax, maar slaagde daar niet. Na twee seizoenen bij PEC Zwolle en vier bij AZ ging de centrumverdediger opnieuw de uitdaging aan in Amsterdam en dit keer voldeed hij wel aan de verwachtingen. Inmiddels is de 28-jarige Moisander niet meer weg te denken uit de achterhoede en is hij zelfs vice-aanvoerder geworden.

/

Frank de Boer stelt veel vertrouwen in Moisander, die het centrale hart vormt met Joël Veltman. Daarachter proberen Mike van der Hoorn en Stefano Denswil op de deur te kloppen, maar het duo staat stevig. Moisander werd aangetrokken toen Jan Vertonghen naar Tottenham Hotspur ging en De Boer een nieuwe man wilde koppelen aan Toby Alderweireld. Moisander is blij dat hij zich wist te profileren.

“Een centrale verdediger in Nederland moet alles kunnen. Bij Ajax wordt veel meer van je gevraagd dan alleen tegen de zestienmeterlijn aanhangen”, zegt Moisander tevreden in gesprek met Voetbal International. “Ajax is daarom een perfecte leerschool. Niemand heeft het nu nog over Vertonghen, ik ben daar echt trots op.”

Behoort Niklas Moisander tot de betere verdedigers in de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Moisander ontwikkelt zich fantastisch, en ik schaam me er eigenlijk voor dat Denswil voor hem in de plaats moest. Ik denk dat hij nog wel een stap naar een mooie PL kan maken, anders wordt het te laat.

12 februari 2014 om 12:11

Inderdaad. Hij had eerst nog wel zijn 'moisandertjes', maar die zie je ook steeds minder gelukkig. Verdedigend staat het sowieso wel aardig. Dit is dan ook wel grotendeels aan Moisander en niet te vergeten Cillessen te danken.

Nu de aanval nog..

12 februari 2014 om 18:34

Verdedigend staat het aardig, maar ik mis die fantastische rushes van Jantje wel hoor. Moisander zit nog niet op het niveau waarom Vertonghen zat toen hij weg ging bij Ajax.

12 februari 2014 om 12:11

Wat bedoel je met dat je je ervoor schaamt dat Denswil in zijn plaats moest?

Ik vind Moisander erg goed. Was hij maar vijf jaar jonger.

12 februari 2014 om 12:13

Schamen voor denswil?? Die jongen begint net man. Als je een beetje de jeugd gevolgd hebt weet je dat dit weer een goed talent is. Daar kan je juist trots op zijn.

12 februari 2014 om 12:18

Ik schaam me niet voor Denswil dat heb ik nooit gezegd, ik zei alleen eerst dat de verdediging Veltman Denswil moest zijn, ervan uitgaand dat Moisander het slechter zou doen. Maar Moisander heeft laten zien nog ver boven die 2 te zitten en daarom schaam ik me voor die uitspraak.

12 februari 2014 om 12:34

Wat lul jij dom zeg sjonge jonge

12 februari 2014 om 13:06

Lekker man heel duidelijk

Moisander is voor nederlandse begrippen een goede verdediger, ik denk dat hij na dit seizoen dan ook wel een volgende stap zal maken naar een duitse middenmotor/subtopper.

12 februari 2014 om 16:05

Vanaf Ajax zijn er niet zoveel spelers die naar een naar een Duitse subtopper of minder willen. Je gaat er niet op vooruit. Behalve loon natuurlijk.

Dat is inderdaad een knappe prestatie, Niklas!
Daarnaast zijn je passes soms van "de Boer-achtige" schoonheid!.............je missertjes af-an-toe ook!
Complimenten, ik vind dat je het goed doet

12 februari 2014 om 12:15

Dat hoort bij het spelletje wat Ajax speelt. Als de tegenstander alleen maar loert op een foutje van Ajax is elke pass een risico. De tegenstanders van Ajax spelen tegenwoordig bijna allemaal een laffe antivoetbal tactiek. "want je zou wel gek zijn om in de aanval te gaan tegen Ajax!". Resultaat zijn dus allemaal laffe ploegjes die anti voetbal tactieken hanteren en het voetbal naar de klote helpen.

12 februari 2014 om 12:21

het verdere resultaat daarvan: het wordt voor Ajax bijna onmogelijk om kansen te creëeren en te voetballen, en iedereen vindt nog dat de tegenstander dan meer verdiende dan 0 punten ook!

On: Moisander is echt een held. Blijft altijd rustig, verzaakt nooit en durft goed op te bouwen. Daarbij is het een hele rustige, nuchtere en gewoon leuke jongen. Hoop dat hij besluit nog een paar jaar bij Ajax te blijven, 2 hele jongen centrale verdedigers naast elkaar gaat niet werken. Veltman maak te veel foutjes en Denswil kan eigenlijk niet opbouwen.

12 februari 2014 om 12:22

Ik ben het wel eens met je ansjo. Maar van kleine clubs is het wel te begrijpen. Op die manier maken ze nog kans op minimaal een puntje ivp meevoetballen en zich naar de slachtbank te laten sturen. Ik vind het een serieuze optie om 10 tegen 10 te gaan spelen ipv 11-11. Zal er meer ruimte op het veld zijn waardoor ingraven ook weer moeilijker wordt en het voetbal spectaculaider zal worden. Maar jammer genoeg zal dit niet gebeuren met die dinosauressen van de fifa.

12 februari 2014 om 12:31

Ja ik snap het wel maar ik heb er zeker geen respect voor. Tegenwoordig is de haat tegen Ajax zo ongebreideld dat het publiek het geen ene reet interesseert of er leuk gevoetbald wordt of niet.

12 februari 2014 om 12:40

Dus eigenlijk is die verdediging helemaal niet zo goed wil je zeggen. Ik snap dit soort reacties nooit. Wees nou eens een keer positef naar je eigen spelers en zeik niet zo op tegenstanders. In principe kan de nummer laatst van de nummer 1 winnen en dt seizoen is dat ook gebeurd. Dat komt omdat men allemaal niet zo goed is als men denkt en tegelijk, omdat het allemaal niet zo slecht is, als de azijnzeikers onder ons menen te moeten aangeven. De eredivisie is vooral jong en dus wispelturig en wisselvallig. Dat komt ook nooit meer goed, omdat het farms zijn voor de rijke competities. Dus Ajax doet het nu jaren achter elkaar goed en zal dan weer onverantwoorde stappen moeten maken om aan te haken/bij te blijven bij de grote competities. En over twee jaar is er geen Frank de boer, geen Jaap Stam en worden er weer net zo'n domme verdedigende acties gemaakt als nu te zien is bij de jeugdige spelers.

beetje hoog in je bol dan zeker !!?? Ben geenajax fan maar je mag toch niet in de man zijn schaduw staan mijnheer moissander ?? Als ik afgelopen zondag alleen al zag hoe kinderlijk eenvoudig je weer gepasseerd werd !!?? hahaahaa grappenmaker !!

12 februari 2014 om 12:14

Hij mag niet in zijn schaduw staan? Niet helemaal correct geformuleerd...

Vertonghen was ook niet foutoos. Ik denk dat Moisander het niveau nadert (n.b. hij zit er dus nog niet op) van dat van Vertonghen toen hij vertrok. Vertonghen had echter meer onderscheidende kwaliteiten.

12 februari 2014 om 12:22

Viel nog wel mee, echter de 2e seizoenshelft toen van hem was echt van wereldklasse(korreltje zout aub) maakte toen pas echt een geweldige periode door.
Was heen en meester achterin en scoorde ook iets van 8-10 goals dat seizoen.

12 februari 2014 om 12:57

Brak hij toen niet het record van De Boer als scorende verdediger?

12 februari 2014 om 12:17

Moisander doet het gewoon goed en niemand verlangt naar Vertonghen omdat hij het zo slecht zou doen. Dus dat is waar.

12 februari 2014 om 12:25

@dennisvonk
waarom type je niet gewoon ajax?
Als je te kinderachtig bent om gewoon de naam van een voetbalclub vol uit te typen, kun je beter geen reacties plaatsen. Die worden toch niet serieus genomen. Komt niet echt intelligent over.

12 februari 2014 om 12:25

Kansloze jongen ben je dat je Ajax niet eens wilt spellen.
De reden waarom jij geen trainer kan worden en hier je ongenoegen moet uiten blijkt wel uit je post... hoe kun je iemand nu afrekenen op een fout in een wedstrijd... die jongen verricht zoveel goed verdedigend en opbouwend werk dat die ene fout allang weggestreept is. Of hij in Jan's schaduw mag staan: natuurlijk mag hij dat. Praten mensen nog mijmerend over Vertonghen? Nee... mensen praten ook niet meer over Frank als.speler hoewel die ook beter was dan Jan... maw je hoeft niet beter te zijn dan een ander om iemand te doen vergeten, zolang je maar doet waarvoor je gehaald wordt.

12 februari 2014 om 15:43

Dennisvonk, als je bedoeld bij die actie van vermeer, daar kon hij niks aan doen, wanneer hij wel wat deed, had dat een penaltie kunnen zijn en andere verdedigers passeren ze niet soms.
Hij hoeft ook niet in de schaduw te staan van vertonghen, want hij is moisander en speelt anders en ik denk niet dat moisander dat op die manier bedoelde. Maar begrijpen is soms een kunst

Ik had toen hij werd aangetrokken zoals vele waarschijnlijk mijn twijfels over Moisander. Wij waren verwend geraakt met Vertonghen, echter is hij na een middelmatig begin (was niet meteen overtuigd) gegroeid naar de leider achterin bij Ajax. Je ziet nu ook dat wanneer Veltman in een moeilijkere periode zit hij ontzettend veel vuil werk opknapt en daarbij komend ook opbouwend ontzettend goed is. Topverdediger met goede mentaliteit waar we hopelijk nog jaren plezier van mogen hebben!

Uiteraard behoort hij tot de betere spelers van de eredivisie, dat wil alleen niet zeggen dat hij net zo goed is als Vertonghen. Het zegt meer over de eredivisie op dit moment.

Moisander prima verdediger, maar ondertussen al weer 28 jaar? Als ie nog een buitenlands avontuur wil zal die in de zomer wel moeten vertrekken.

12 februari 2014 om 12:27

Officeel gevonden:

De domste reactie ooit op Vz!. Gefeliciteerd!

Nee, frankie rijkaard is misschien ook wel een tijdje weg...

Ot:

Een prima prestatie van Moisander, alleen we praten nog wel over Jantje. Bijvoorbeeld met zijn uitspraak bij de Knvb beker winst

12 februari 2014 om 12:28

Och domme jongen... dat kun je dan toch ook over Vertonghen zeggen en daarmee gebeyrde toch precies hetzelfde? Ik begrijp je reacties niet zo goed... ze komen zo onnozel en impulsief over.
On: ik ben tevreden met Moisander. Hij voert zijn taken naar behoren uit en dat is erg belangrijk. Een klein slippertje hier en daar is geen zonde.

" Het duo staat stevig " , haha Veltman heeft geluk dat zijn vervanger Van den Hoorn is en deze is op dit moment nog slechter. Denswil is beter in verdedigen dan Veltman alleen is Denswil de vervanger van Moisander en deze is weer beter dan Denswil.

12 februari 2014 om 12:24

Ja en Moisander heeft het geluk dat er geen Tiago Silva voor hem staat.
En ik heb het ongeluk dat er nog duizenden getalenteerden verdedigers voor me staan, kom op man zo kan ik er nog wel een paar verzinnen.
Toen het net Veltman - Moisander werd stond het echt solide... dus het klopt wel degelijk.
Nu loopt het even minder maar dat was ook met Toby en Jan zo... 1e seizoenshelft was niet geweldig van ze.

12 februari 2014 om 12:31

Solide was het, het is wel iets minder geworden. Nu Blind op het middenveld staan hebben we toch een iets minder slot op de deur. Poulsen was namelijk wel degelijk belangrijk, zeker in de counter.

Nu zie je dat Veltman meer cruciale beslissingen moet nemen. Het trekken aan de noodrem, het laten lopen, positie kiezen, ect. Daar is hij nog te onervaren voor om dit aan te kunnen. Uiteraard is dat op zijn leeftijd niet erg, maar het is achterin toch iets onrustiger.

12 februari 2014 om 12:43

@ndisdenaam
Weet niet waar jij op reageert maar ik zal het even voor je uitleggen.
In het artikel staat dat het duo stevig staat daar mee wordt geimpliceerd dat zowel Moisander als Veltman het goed doet en dat is Niet Waar.
Dat Veltman het in het begin goed deed is nog steeds geen reden om te zeggen dat het duo stevig staat !
Had een Tiago Silva bij Ajax rond gelopen dan had Moisander inderdaad niet eens gespeeld met andere woorden er is op dit moment bij Ajax geen betere verdediger op de plek van Veltman dan Veltman maar daarmee wilt dat dus Niet zeggen dat Veltman er staat want dat doet hij niet !

12 februari 2014 om 12:44

Klopt, dat bedoelde ik ook.
Nu is het wat onrustiger, maar met Veltman - Denswil had ik dat helemaal, Denswil geeft alle ballen aan Joel dat moet er ook uit.

12 februari 2014 om 12:46

Maar dat is niet meer dan logisch, de beste speelt.
Als er een mega talent had gestaan had hij vanzelfsprekend gespeeld.
'.. Hij heeft het geluk' vind ik dan ook een beetje raar.
Je begint altijd onderaan, er is zga niemand die meten beter is als wat er staat/stond.
Spelers moeten zich ontwikkelen en daar is tijd voor nodig.

Moisander heeft zich moeiteloos aangepast bij Ajax. Hopelijk blijft hij nog jarenlang bij Ajax!

Vertonghen kon als geen ander het middenveld inschuiven, terwijl Moisander nog regelmatig geen enkel idee heeft wat hij moet doen als hij inschuift.

Verdedigend vind ik hem wel sterk geworden en heeft hij met beide benen een goede crosspass. Het zou voor Ajax en voor hemzelf ideaal zijn om aan het eind van het seizoen nog een stap te maken naar een grotere competitie.

Even serieus. Moisander die trots is omdat er niet meer over Vertonghen wordt gesproken. Hoe durft hij! Hij haalt nog niet het halve niveau dat Jan seizoen in, seizoen uit liet zien. Schaam je diep om deze opmerking te maken Moisander. In vergelijk met Jan ben je een prutser eerste klas.

Ajax krijgt opvallend weinig goals tegen, dit is deels te danken aan de verdediging. In feite heeft Niklas Jan naadloos vervangen. Vertonghen was wat assertiever, dat is iets wat Moisander nog zou kunnen verbeteren.
Al om al, gezien het optreden vd verdedigers, is de hand van Jaap Stam duidelijk zichtbaar geworden

Niemand heeft het nog over Vertonghen omdat ze zich neerleggen bij een significant slechtere verdediging

12 februari 2014 om 15:09

Dit klopt. De verdediging bestond toen uit Van der Wiel-Toby-Vertonghen-Boilesen wat een verschil met prutsers als Van Rhijn nu

is het eigenlijk niet zo dat als je bij ajax voetbalt je sowieso de beste van nederland bent?

12 februari 2014 om 15:27

haha nee, dat noemen we misplaatste arrogantie.

Zijn genoeg voetballende toppers, die b.v. niet in het mentale plaatje passen o.i.d.

Als Ajax niet zou terug kunnen vallen op hun manier van voetbal (dat al bij de jeugd wordt aangeleerd) dan zouden ze met deze selectie zeker niet boven aan staan op dit moment.

Vind dat Twente/vitesse kwalitatief toch betere spelers heeft (miss niet op alle posities)

12 februari 2014 om 20:21

Je vergeet psv.

vitesse twente ken ik alleen omdat ze in de zelfde competitie als ajax voetballen

maar laat ons eerlijk zijn , hij is geen verthongen !

Moisander is belangrijker dan men denkt. Denswil is een goede vervanger mocht moisander verkocht worden, of geblesseerd raken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren