Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Door bizarre actie van Donk overgespeelde wedstrijd prooi voor Besiktas

Laatste update:

De wedstrijd in de Süper Lig tussen Kasimpasa en Besiktas werd op 15 december al gespeeld en dat duel eindigde in 2-1, maar de ontmoeting moest door een bizarre actie overgespeeld worden. Tijdens die wedstrijd pakte Nederlander Ryan Donk namelijk een bal in zijn handen en die gooide hij tegen de bal waarmee Hugo Almeida wilde scoren. Besiktas dacht er nog aan om een reglementaire 0-3 overwinning te eisen, maar dat bleek niet nodig. Dinsdagavond werd het in Recep Tayyip Erdoganstadion namelijk ook 0-3.

Het Kasimpasa van coach Shota Arveladze had in het eerste bedrijf niet veel te vertellen tegen Besiktas, dat Galatasaray in de rangschikking is genaderd tot een punt. Na een klein halfuur werd de verdediging van de thuisploeg uit elkaar gespeeld door een strakke inspeelpass, de aanvalslinie van Besiktas stond duidelijk geen buitenspel en Almeida rondde van dichtbij af. De assist kwam van de van Arsenal afkomstige Oguzhan Özyakup, die daarvoor in de jeugd van AZ speelde. Een paar minuten later was het al 0-2. Kasimpasa dekte slecht bij een hoekschop, een kopbal kon nog gekeerd worden, maar Pedro Franco stond op de juiste plek om binnen te prikken.

Ook de 0-3 viel nog voor de onderbreking en daarmee was de wedstrijd wel gespeeld. Na een vlugge aanval over de rechterkant werd de bal in twee instanties ingekopt. Veli Kavlak was degene die het ding als laatste raakte met zijn hoofd. Vlak na rust kreeg Serdar Kurtulus een tweede gele kaart en daardoor geloofde Kasimpasa er nog even in, maar spannend werd het geen moment. Bij Kasimpasa stond Ryan Babel in de basis, Ryan Donk viel vlak na rust in.

Denk je dat Besiktas aan het einde van het seizoen hoger staat dan Galatasaray?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Europees voetbal kunnen ze vergeten nu Babel en Donk, jammer voor ze

11 februari 2014 om 21:32

Niet alleen door deze wedstrijd kunnrn ze het vergeten ze spelen al weken dramatisch.

11 februari 2014 om 23:07

Donk heeft het zelf geflikt. Wat een idiote actie was dat zeg.

Haha, geweldige actie, maar voor het voetbal natuurlijk niet.

Beetje overdreven om daarom een wedstrijd over te spelen.

11 februari 2014 om 21:02

Dat was niet het enige. Die wedstrijd stonk sowieso van alle kanten. Ik zou het maat even opzoeken als Babel fan zijnde wat zijn club allaal aan het doen is.

11 februari 2014 om 21:02

Dat was niet het enige. Die wedstrijd stonk sowieso van alle kanten. Ik zou het maat even opzoeken als Babel fan zijnde wat zijn club allaal aan het doen is.

11 februari 2014 om 23:08

Geen tijd/zin om het om te zoeken. Zou je mij kunnen vertellen wat er aan stonk?

11 februari 2014 om 23:48

Ik herinner de wedstrijd nog een beetje, maar er gebeurde veel buiten de belachelijke actie van Ryan Donk.

Manuel Fernandes van Besiktas werd aangevallen door een fan. Er waren verder veel fouten gemaakt door de scheidsrechter. Er klopte gewoon iets niet.

Misschien zijn er meer dingen gebeurd die ik nu even niet kan bedenken, maar dit waren volgens mij de hoogtepunten!

11 februari 2014 om 23:55

Als eerst dat de bal werd gegooid door Donk die een 2e bal in zijn hand pakte nadat die het veld opgegooid werd. Hij pakte de bal en had het ruim 20/30 sec in zijn handen, de scheidsrechter floot niet om het spel stil te zetten maar speelde verder. Toen de bal bij Almeida kwam en wilde schieten, gooide Donk de bal op de andere bal waarmee Almeida wou schieten. De scheids wees met zijn arm in 1e instantie naar de penaltystip en gaf daarna een vrije bal dacht ik met een gele kaart voor Donk door onsportief gedrag.

Hierna werd de 1e doelpunt van Kasimpasa gescoord door een aanval dat begon bij het ingooien. Bij het ingooien stond de Kasimpasa speler ruim 10/20 meter van zijn plek af, Almeida die hier tegen protesteerde kreeg een gele kaart. Jongen gooit 10/20 meter verder dan waar hij in hoort te gooien en het leidt tot een doelpunt.

Fernandes, die wordt aangevallen door een man die uit het publiek komt rennen, van Kasimpasa supporters kant en tackelt Fernandes. Hugo Almeida en Ramon Motta trappen die supporter en worden beide met rood eraf gestuurd. Fernandes stond in de 16 van zijn eigen helft, en de beste man die kwam aan rennen kwam het veld op vanaf de andere kant van het veld, wat ik raar vind is dat hij 70 meter vrij kan lopen en Fernandes even heel leuk kan tackelen zonder aangepakt te worden.

12 februari 2014 om 07:34

Hahaha wat een wedstrijd als ik het zo hoor, bedankt voor het informeren!

12 februari 2014 om 02:12

Rechtvaardİgheİd
OJA EN Alle GS Supporters DİE Hİer Komen Haten Omdat WE Hebben Gewonnen Terwİjl WE Eİgenlİjk Deze Wedstrİjd Reglementaİr Hadden Moeten Wİnnen EN DUS Nİet Eens Opnİew Moesten Spelen,
Jullİe Zİjn Echt Gaysarayli

Gefeliciteerd kartallar, het is jullie gegund. Hopelijk klimmen jullie weer uit die dip en plaatsen jullie je in de top 3 zoals vroeger, daar horen jullie ook thuis.

Leuke wedstrijd in de 1e helft maarja in de 2e helft domme rode kaart en dan kan je niks anders dan verdedigen toch goed uitgespeeld gelukkig 0-3 mooie overwinning!!

11 februari 2014 om 21:35

Gefeliciteerd leuk om te zien dat jullie ook meedoen met de race zo hoort het.

Corruptie natuurlijk, andere verklaring is niet mogelijk. Waarom moet een duel door zo´n actie in hemelsnaam worden overgespeeld?

De scheidsrechter had ten eerste al moeten affluiten nadat er twee ballen in het veld waren en dan had Besiktas die kans nooit gehad. Wat Donk deed was misschien niet slim, maar het is lachwekkend dat die wedstrijd moest worden overgespeeld ook al had de scheidsrechter toen een beslissing gemaakt, een schande. Besiktas zal wel weer wat geld hebben gegeven aan de Turkse bond.

11 februari 2014 om 21:05

Wie was jij ook alweer?

On: Zeg je dit omdat er een paar Nederlanders bij Kasimpasa rondlopen? Een hele harde beschuldiging van een situatie waar er geen sporen van zijn, noch bewijzen. Houd die lompe opmerkingen voor je, ze hebben geen toegevoegde waarde.

3-0, prima uitslag.

11 februari 2014 om 21:16

Wat kan het mij nou schelen wie er daar kampioen wordt of dat er toevallig twee Nederlanders bij Kasimpasa rondlopen. Het is gewoon een schandalige beslissing om zo´n wedstrijd te laten overspelen terwijl de aanval notabene had moeten worden afgefloten omdat er twee ballen in het spel waren en Besiktas dus niet benadeeld werd. Enige reden die ik kan bedenken is dat er weer wat mensen zijn omgekocht, want Kasimpasa werd juist benadeeld doordat de scheidsrechter liet doorspelen.

11 februari 2014 om 21:32

Tijdens het eerste duel rende er een 'fan' het veld op en deelde een vuistslag uit aan een Besiktas-speler. Dat alleen is al een reden om de wedstrijd te herhalen. De actie van Donk is slechts aangewezen als eerste legitieme reden. Er speelde veel meer in dat chaotisch duel.

Eerder ongepast van je om direct een sneer uit te delen naar de competitie zonder ook maar iets te weten van het eerste duel.

11 februari 2014 om 21:38

Man houd toch op met huilen. Behalve die stomme actie van Donk hebben meerde factoren gespeeld die bepalend waren voor het besluit om deze wedstrijd opnieuw te laten spelen. Aller eerst, de tweede goal van Kasimpasa: een terechte uitworp werd vanaf de verkeerde plek genomen. Dit scheelde velen meters. Hieruit werd de goal van Kasim pasa dan ook geboren. En ten tweede, Hugo Almeida en Ramon Motta worden van het veld gestuurd, omdat zij opkwamen voor Fernandes die aangevallen werd door iemand uit het publiek. Een paar jaar geleden zagen we hetzelfde gebeuren bij Ajax-AZ. Toen werd Esteban aangevallen. Hij kreeg rood voor zelfverdediging. Ook deze wedstrijd werd volgens mij opnieuw gespeeld, of niet soms?

ON: Wat was dit een vreselijke wedstrijd zeg. Eerste helft was niet om aan te zien vanwege al die onderbrekingen. Beide teams begingen vele overtredingen. Gelukkig dat we wel hebben genoten van drie goals.

Tweede helft, ja... Wat moet ik zeggen. Serdar Kurtulus... Die gozer mag per direct zijn spullen pakken en bij een amateur club aan de slag. Wat een mafkees is dat. In de 49e minuut je 2e geel pakken. Zeer onnodig. Je staat al 0-3 voor. Mede hierdoor ging Besiktas dus lekker op de counter spelen, wat ze dus echt niet kunnen. Story of the second half.

11 februari 2014 om 21:45

Niet om het goed te praten wat de fan heeft gedaan, maar wat Esteban heeft gedaan is alles behalve zelfverdediging. Je trapt iemand niet die op de grond ligt.

Van Almeida en Motta was zelfs veel erger, die fan was al omsingeld en vastgegrepen. Om dan nog na te trappen is geen zelfverdediging maar hem pijn willen doen. Terecht rood natuurlijk. Over dat andere kan ik niet oordelen, maar ik vind het persoonlijk overdreven om een wedstrijd over te laten spelen. Dit is mijn mening.

11 februari 2014 om 21:48

El Fenomeno,

Leuk stukje, maar het feit dat een paar buitenstaanders van de competitie bij elke foute actie en/of beslissing "corruptie" roepen komt mijn neusgaten uit. Weet wat je zegt voordat je aan grootspraak doet. Zoals er eerder is gezegd heeft het ook te maken met meerdere factoren, dus was die actie van Donk de druppel.

Het probleem is, is dat ze de regels gewoon niet kennen. Ze gaan een fout compenseren met een andere om het te verlichten, niet wetend dat ze het erger maken. Dit gebeurt in het spel zelf ook veel, vooral met de scheidsrechters. Helaas, maar waar.

Overigens boeien die beslissingen mij niet zoveel, zolang mijn club maar niet wordt benadeeld.

11 februari 2014 om 23:08

We kunnen wel tegen El Fenomeno in gaan, maar wat zegt hij nou verkeerd als we eerlijk zijn ? Hij overdrijft natuurlijk met dat geld gebeuren, maar is dat niet onze verdienste ? Laten wij niet corrupte bestuurders aan de macht ? Laten wij niet omkoping onbestraft ? Laten wij niet corrupte bestuurders kandidaat stellen voor voorzitterschap ?

De wedstrijd had nooit opnieuw gespeeld mogen worden.

11 februari 2014 om 23:23

Idd

Het moest reglementait 0-3 voor Bjk zijn..

Maar dit is nog beter, op eigen kracht 0-3.

12 februari 2014 om 01:34

vanaf het moment dat iemand je onverwachts aanvalt , iemand die je helemaal niet hebt gezien en zo onverwachts Wie zegt je dat die fan blijft liggen toen estaban hem neerkreeg hij kon ook opstaan en een mes trekken of herbeginnen slagen .
als een supporter een speler slaagt verdient die supporter knock out geslagen te worden naar mijn zin . ik zou hem geen seconde vertrouwen en blijven slagen .
dat van motta en almeida waren verdiend rood .
maar estaban deed nix onmenselijk, instinctief hou je zo een boosdoener weg van je als er slagen zijn gevalllen hou je hem op afstand door meer te slagen gewoon instinctief

11 februari 2014 om 21:05

Jouw laatste zin slaat kant noch wal. Besiktas heeft zijn goed recht gekregen door een opnieuw gespeelde wedstrijd. Als Donk dat niet had gedaan had Almeida een open schietkans en we weten hoe scherp hij dit seizoen is. Besiktas werd 100% benadeeld.

On: We zijn weer op dreef en winnen hier heel zakelijk, vooral de tweede helft. Ik verlang nu al naar Galatasaray - Besiktas !

11 februari 2014 om 21:14

Als de scheidsrechter gewoon zijn werk deed had die de aanval afgefloten omdat er twee ballen in het veld waren. Besiktas werd dus totaal niet benadeeld volgens de normale regels.

11 februari 2014 om 22:15

Als Donk gewoon deed wat iedereen doet, namelijk de bal het veld uit gooien, zou dit allemaal nooit gebeurd zijn. Hij had daar genoeg tijd voor, dus hou op met je gelul vriend. Je ziet hier zomaar te irriteren met je corruptie-bullshit.

11 februari 2014 om 22:33

Laat ze toch janken Clutch, ze vinden het te moeilijk om een keer een compliment uit te delen na een goede match van Bjk..

Als Kasimpasa deze wedstrijd had gewonnen waren er veel meer reacties geplaatst in dit topic en jij weet ook wel wat voor reacties..

12 februari 2014 om 01:39

donk is een centrale verdediger , dus is het zijn taak om almeida af te stoppen en niet om een tweede bal het veld uit te trappen was die bal er niet geweest stond almeida wss zelfs niet zo open voor het doel.

12 februari 2014 om 11:39

Donk had genoeg tijd om de bal weg te gooien/schoppen. Kasimpasa had op dat moment namelijk balbezit. Donk is ook een voetballer, geen handballer.

Waarom wordt de hele wedstrijd overgespeeld?
Lijkt me eerder een fout van de scheidsrechter als er 2 ballen in het veld zijn.

11 februari 2014 om 21:08

Als je ziet wat Donk doet snap je het wel zoek maar op 5 meter afleggen om een bal op te pakken en dan nog zo'n 10 seconden in je hand vasthouden terechte uitslag 3-0

Dikverdiende overwinning van 10 strijders vandaag bij Besiktas.

Voor rust waren we na een evenwichtig begin heer en meester, kwamen we weer met een prachtig uitgespeeld doelpunt van Almeida op 0-1 en liepen verdiend uit naar 0-3.

Omdat vlak na rust Serdar zo lomp is om onnodig zijn 2e geel te pakken was het in de rest van de wedstrijd hard werken en niks weggeven.

En dat deden we met heel het team, en gaven geen enkele kans weg. Het is moeilijk na zo een prestatie een man van de wedstrijd aan te wijzen omdat iedereen (op Serdar na) een 7 of hoger had..

Toch stak er 1 speler voor mij bovenuit, en dat was Ersan. Die gooide werkelijk zijn hele lichaam in de strijd en won alles en liet zien dat Terim hem niet voor niet heeft geselecteerd voor Turkije.. Vormde een ijzersterk centrum met de wederom overtuigend spelende Pedro Franco..

Geweldige teamprestatie, we zijn weer helemaal terug in de race met 1 punt achterstand op Gs en 5 op Fener..

Ik denk dat ze in Kadikoy wel beginnen te zweten..

11 februari 2014 om 22:26

Ik begrijp het niet broer. Na de eerste gele kaart voor Serdar dacht ik al, 'die moet eruit'. Want je zag dat hij moeite had met Adem Buyuk en Babel (met wie niet eigenlijk). Maar blijkbaar gelooft Bilic niet in theorie en moet hij eerst een praktijkvoorbeeld krijgen.

11 februari 2014 om 22:59

Serdar is de enige rb in onze selectie. Atiba kan daar ook spelen maar die speelde heel sterk op het middenveld..

Als Jones fit is kan Atiba rb en Jones centraal want Serdar kan niet mee in deze talentvolle ploeg..

Ik vraag me eerlijk gezegd af of dit ook over zou gespeeld worden als Besiktas had gewonnen. Het slaat eigenlijk helemaal nergens op. Donk krijgt gewoon geel en is dus benadeeld. De fouten van de scheids zijn dat hij geen vrije trap aan Besiktas gaf en dat hij niet affloot toen er twee ballen in het veld waren, maar om een hele wedstrijd opnieuw te laten spelen?!

Als een speler van BJK dit had gedaan en BJK de wedstrijd had gewonnen, weet ik wel bijna zeker dat de wedstrijd niet overgespeeld zou worden. Niet dat BJK vals speelt, maar de TFF meet gewoon met twee maten.

11 februari 2014 om 21:17

Wat ik dus ook al zei. Blijkbaar zitten er weer corrupte mensen in de bond die zich laten omkopen door een grote zak geld. Eng clubje dat Besiktas.

11 februari 2014 om 21:24

Naja of het omkopen is weet ik niet en dat durf ik ook niet te zeggen, maar het is gewoon algemeen bekend dat er in het betaald voetbal met meerdere maten wordt gemeten.

Bijvoorbeeld Bellamy wordt achteraf voor drie wedstrijden geschorst voor een elleboog terwijl Toure helemaal niks krijgt voor zijn schop. Ik heb niks tegen Besiktas maar wel tegen het TFF (voetbalbond van Turkije).

11 februari 2014 om 21:26

Duidelijk dat je er niks van af weet...

Voortaan als je een negatieve opmerking wilt maken over een club, moet je ook weten wat er daadwerkelijk speelt. Er speelt meer dan alleen twee ballen op het veld.. Maar aan iemand die al een vooroordeel heeft is dat moeilijk uit te leggen..

BJK word juist vaak benadeeld, eindelijk een beslissing dat in het voordeel van BJK viel.

11 februari 2014 om 23:02

El Fenomeno

En wat is jouw clubje?

Bjk is een heerlijke club met hondstrouwe fans en we gaan goede tijden tegemoet.. Wacht maar als nieuwe Inonu klaar is..

12 februari 2014 om 21:41

Hmmm,, wat ? Kasimpasa is de club van de premier van Turkije ze spelen in het Erdogan stadion, je mag je mening hebben maar je zit er echt heel ver naast. Wedstrijd word niet overgespeeld om die ene actie. Besiktas werd te opzichtig benadeeld door de keuzes van de scheids . Man loopt veld op ramt fernandes neer en besiktas krijgt 2 rode kaarten omdat ze de supporter neerslaan ook doelpunt van kasimpasa was onterecht en daarnaast waren er nog veel meer situaties.ik vond zelfs dat het reglementair 3-0 moest worden voor besiktas. En ps ik haat besiktas sinds de wedstrijd met gs dat al die supporters die veld opliepen..

12 februari 2014 om 22:30

Jij bent een artiest Gs-FcU

In tegenstelling tot anderen beoordeel jij de feiten van die wedstrijd ipv zomaar wat te roepen..

Respect

11 februari 2014 om 22:31

@bunyooo, het was Besiktas dat in beroep ging, niet dat de TFF uit zichzelf deze beslissing heeft genomen. Je veronderstelt nu zomaar iets. Als dit of dat was gebeurd, slaat nergens op.

@El Fenomeno, hahaha, als je kennis had over de financiele situatie van Besiktas, zou je het niet hebben over een grote zak geld.

12 februari 2014 om 00:40

Het is uiteindelijk TFF die beslist of het over gespeeld moet worden toch? Waar zie je mij zeggen dat ze er zelf mee gekomen zijn? En je hoeft je niet zo aangevallen voelen. Ik heb zowiezo niks met Besiktas, zeker niet nadat er aantal Melo durfden te beschuldigen van al het gebeuren in Bjk - Gs.

Maar even terug, ik heb het over met twee maten meten. En dan bedoel ik dan topclubs meer mogen dan de rest. Hierdoor betwijfel ik of het omgekeerd ook zo beoordeeld zou worden. En voor het geval dat je je weer aangevallen gaat voelen als Bjk supporter, ik geef hierboven nog een voorbeeld uit Engeland.

12 februari 2014 om 00:41

Excuses voor het niet gebruiken van alinea's maar mijn telefoon staat het niet toe.

12 februari 2014 om 00:51

Aangevallen? Is het nu ook al een probleem om te reageren?

De TFF beslist erover, als een van de teams in beroep gaat. In dit geval dus Bjk. Als iemand jouw fiets steelt, moet je daar toch ook eerst aangifte van doen? De politie gaat niet uit zichzelf een onderzoek starten.

12 februari 2014 om 01:02

Je komt niet met tegenargumenten, je beweert dat wat ik zeg nergens op slaat. Je discussieert niet, je verdedigt je club. Dan komt het over dat je aangevallen voelt.

En nog maals waar the fuck zeg ik dat de TFF er zelf mee gekomen is. Maar zij nemen toch de beslissing of niet? Dan zijn zij toch verantwoordelijk voor het laten overspelen van een wedstrijd? Waar lees jij dat ik zeg dat de TFF er zelf mee gekomen is?

12 februari 2014 om 11:43

Je vraagt je af of het ook over gespeeld zou worden als BJK had gewonnen toch? Waarom zou het dan overgespeeld moeten worden? BJK zou dan niet in beroep gaan, Pasa ook niet aangezien het hun speler is. Dat bedoelde ik.

12 februari 2014 om 18:43

Oke, nu begrijp ik het misverstand. Maar wat ik had geschreven was: "als een speler van BJK dit had gedaan en BJK de wedstrijd had gewonnen"

Daar heb je waarschijnlijk over heen gelezen.

Geweldig gespeeld van Bjk. Verdiend gewonnen, er valt niks aan af te dingen!
Als een team gestreden, prachtig om te zien hoe wij vooruit verdedigen en met pressie spelen! 1 speler vind ik BJK onwaardig en dat is Serdar Kurtulus!

Fernandes zal het nog lastig krijgen om zijn plekje terug te verdienen in de basiselftal..

11 februari 2014 om 21:49

Klopt, Serdar is een speler die weinig toevoegt.. Ik denk dat Manu volgende week terugkeert in de basis en Hutch rb gaat spelen..

Hopelijk speelt hij dan weer als vanouds en werkt ie ook even hard als de rest..

We speelden vandaag maar met 4 buitenlandse spelers in de basis..

als Besiktas fan geef ik toe dat mijn team geen titelfavoriet is maar ik vind dat dit ploeg veel respect verdiend. Dit jaar spelen we niet eens in ons eigen stadion wat zeker veel uitmaakt. Ik heb nog meer respect voor de voorzitter van besiktas Fikret Orman. Hij moet namelijk alle rotzooi opruimen die Yildirim demiroren heeft achtergelaten. en ga is na die man is de voorzitter van de turkse voetbalbond! zolang hij er is zal de turkse voetbal niet vooruit gaan.

Hoe doet Babel het daar?

11 februari 2014 om 21:22

Speelt redelijk, balvast en soms een leuke actie, maar te weinig rendement.

wel geen pentaly gegeven aan kasimpasa ( atiba die zn tegenstander in de 16 neerhaalt).

dit is geen haatreactie, maar om aan te tonen dat zulke foute beslissingen en voordeel en nadeel van de grote ploegen kunnen zijn.

3 wedstrijden van de 3 grote ploegen. en in 3 wedstrijden penalties onthouden

11 februari 2014 om 21:23

Maat je zag toch overduidelijk dat Adem een penalty forceerde.

11 februari 2014 om 22:32

Kom op man, die Adem Buyuk liet zich heel de tijd vallen. Heeft volgens mij iets te veel naar video´s van Burak gekeken.

11 februari 2014 om 22:33

Penalty? Dit is een serieuze vraag in welke minuut was die actie dan? Ik heb de hele wedstrijd gekeken en zag geen moment dat Kasimpasa en penalty verdiende, dus ik ben benieuwd.

11 februari 2014 om 22:40

in welke minuut het was ben ik u schuldig. maar het gebeurde op een moment toen atiba RB speelde dus na de rode kaart van serdar kurtulus.

11 februari 2014 om 23:06

Het was in de 92e minuut en Adem liet zich heel zielig vallen na een kleine aanraking van Atiba..


Heel zielig als je met nog een paar seconden te spelen bij een 0-3 achterstand je een pingel probeert te versieren tegen de club die je heeft opgeleid..

Bjk duidelijk de betere vandaag maar het is toch overdreven om een wedstrijd opnieuw te spelen voor zo een actie? Aan de andere kant begint het wel spannend te worden in de top drie!

Gefeliciteerd BJK supporters.

Stel hyporcrieten. Na de wedstrijd tegen Kasimpasa werd "fenerasyon" door iedereen verafschuwd, o.a. door Galatasaray fans. Nu Besiktas wint en tot 1 punt genaderd is, trekt iedereen de beslissing van de TFF in twijfel.

Ik ruik angst.

Na 180 minuten heeft Besiktas alsnog de 3 punten binnen gehaald. Een knappe prestatie van Besiktas. Ik ben vanaf nu een voorstander van het 'laat opniuw spelen totdat de top 3 wint'. Wanneer mijn club Galatasaray verliest, wil ik dat ze een verzoek indienen om de wedstrijd opnieuw te laten spelen. Of.... Nee! Het hoeft niet. De wedstrijd wordt 1 keer gespeeld, daarin win je of verlies je. Al helemaal niet voor een (in mijn ogen) shit reden.

Nogmaals gefeliciteerd Besiktas! Het is jullie gegund.

11 februari 2014 om 21:48

Hij moest idd niet overgespeeld worden maar in een reglementaire 0-3 voor ons omgezet moeten worden aangezien er een supporter uit het Kasimpasavak onze speler aanvalt tijdens scoringskans..

Dan moet je dat ook opnoemen

11 februari 2014 om 21:50

Broer ik zou eerlijk gezegd als Bjk fan ook niet op zo manier willen winnen. Ik vond het zelf ook natuurlijk een zware beslissing dat dit wedstrijd opnieuw zou worden gespeeld. Mijn hoofd ligt niet bij de handsbal van Donk of die toeschouwer die de veld bestormde. Mijn hoofd lag bij hoe die scheids Besiktas afmaakte met zijn fluiten na de 0-1.

Kasimpasa scoorde uit een buitenspel. En de tweede goal namen ze de uitbal maar liefst meer dan 10 meter verder. En daarnaast floot hij telkens in het voordeel voor Kasimpasa na de 0-1. Tot het natuurlijk weer eens 2-1 werd.

Vandaag ook. Besiktas staat 0-3 voor en de scheids begint gelijk te fluiten voor Kasimpasa. Deelt Besiktas makkelijk kaarten uit en Kasimpasa niet. Die van Serdar was nstuurlijk gewoon terecht rood. Maar dit zijn de scheidsrechters van Turkije. Wanneer 1 team voorstaat meteen fluiten voor de tegenstanders.

Ik vond het spel van Besiktas niet mooi en goed. Kasimpasa begon beter maar de 1 goal heeft hun geraakt. Besiktas was goed aan het verdedigen en veel aan het strijden. Maar met dit voetbal ga je helaas onderuit in Turk telekom tegen een ervaren team van Galatasaray. Ik hoop dat Jones met zijn ervaring en Dany met zijn ervaring meer rust gaat brengen in dit team. Besiktas mist ervaring. Een Almeida en Atiba zijn niet genoeg. Er moeten meer van zulke spelers zijn. Alle Bjk fans gefeliciteerd met dit nodige overwinning.

11 februari 2014 om 22:26

Ja scheids vandaag ook weer zeer matig..

11 februari 2014 om 22:38

Hoe zou je reactie eruit zien als Kasimpasa had gewonnen vandaag? Punt is dat Donk onsportief bezig was en de scheidsrechter een grote blunder beging en daar was BJK de dupe van geworden. Kasimpasa probeert de slachtoffer te spelen, maar het stond 0-1, BJK was veel beter en we moesten een penalty krijgen. Het gebeurde niet, vervolgens scoort Kasimpasa twee keer, waarvan eentje buitenspel en de andere na weer een grote fout van de scheidsrechter die 15 meter over het hoofd ziet. Maar nee joh, Kasimpasa is natuurlijk de slachtoffer. Arme, arme Kasimpasa.

11 februari 2014 om 23:25

Idd .. Maar easy Clutch, 0-3 bamm dikverdiend..

kasimpasa is een club waar veel nederlanders speelde of spelers die in nederland hebben gespeeld niet alleen babel en donk maar malki ook en nog veel meer

Besiktas uitstekend gespeeld en verdiend de drie punten gepakt!

Dik verdiend, goed gespeeld jammer dat Kurtulus een domme rode kaart pakt waardoor Bjk de 2e helft met een man minder speelt, anders zou het een feestje worden voor Almeida denk ik.

11 februari 2014 om 22:28

Idd maar die lompe Serdar zorgt ervoor dat de lol uit de wedstrijd is, anders konden we uitlopen naar een monsterscore..

Toch heb ik ook in de 2e helft genoten van de teamgeest en strijdlust van onze ploeg

Het valt wel op dat geen 1 van die zelfbenoemde vz legendes reageert als een rivaal een goede wedstrijd speelt..


Maar zodra er wat negatiefs te zeggen valt of er wordt een slechte wedstrijd gespeeld zijn ze er als vliegen op stront..


Gezien het verschil in begroting en uitgaven van de top 3 mogen ze hun petje afdoen voor dit Besiktas..


Op naar Bursa

11 februari 2014 om 22:56

Laat het gaan, ze voelen de druk! Geniet ervan, we hebben verdiend gewonnen!

11 februari 2014 om 23:43

Ze gaan vandaag slaapgebrek krijgen.

Natuurlijk reageert niemand, het zijn gewoon 3 onverdiende punten gestolen van Kasimpasa. Dus als er een regel niet toegepast is moet de wedstrijd opnieuw gespeeld worden ? Dan moet Fenerbahce-Sivas ook opnieuw gespeeld worden door de niet gegeven penalty toch ? Zo kan je elke wedstrijd wel opnieuw spelen. Dit is gewoon weer een schande voor het Turkse voetbal.

11 februari 2014 om 22:43

Vriend, een handsbal, een overtreding, die kan een scheidsrechter niet gezien hebben of hij vindt het niet zwaar genoeg o.i.d. Hij kan dat naar eigen inzicht bepalen. Sommige situaties is dat niet mogelijk. In dit geval ziet de scheidsrechter het en fluit hij ervoor, maar niet volgens de reglementen.

Die woordvoerder van Kasimpasa zei dat als ze 10 keer tegen Besiktas spelen, ze alle 10 gewonnen worden. Dan moesten ze toch gewoon kunnen winnen vandaag? Wat heeft hen weerhouden daarvan?

11 februari 2014 om 23:01

Het gaat niet eens daarom.

De scheidsrechterscommissie, de voorzitter is notabene een Bjk-icoon, legt een statement af: Er is geen regelfout. Jaap Uilenberg: Er is geen regelfout. Ik kan blijven quoteren. Maar de TFF trekt zich niks aan van de mening van mensen die erover gaan. Waar heb je de MHK nog voor dan ? Scheiding der machten ? Die is er niet. De Uefa zou de wedstrijd niet opnieuw laten spelen. De Tff wel, omdat Bjk een topclub is.

Walgelijk.

11 februari 2014 om 23:16

Hoezo vind je het nu zo belangrijk wat Zekeriya Alp zegt, terwijl iedereen over zijn scheidsrechters zeurt? Jij ook, ik ook, iedereen. Ik snap ook niet waarom je zijn bjk-verleden noemt, net zoals je bij YD ook altijd doet, het is namelijk niet relevant. Je hebt genoeg kennis van het Turkse voetbal en van de personen in het Turkse voetbal om te weten dat BJK de meeste schade heeft geleden door zulke 'iconen'. Misschien wil je outsiders de gedachte geven dat BJK wordt voorgetrokken door zulke 'iconen', wie weet.

11 februari 2014 om 23:37

Waarom ik verleden erbij haal ?

Aydinlar: Ik heb alles eraan gedaan om Fener te redden. Ik kon Fener niet laten degraderen(ondanks dat hij ervan was overtuigd dat Aziz had omgekocht).

Dit zei hij gewoon als TFF voorzitter.

Dan weet je meteen hoe het in Turkije gaat. Niet zo naief zijn door te denken dat zo een Bjk-Tff voorzitter geen voordelen geeft.

12 februari 2014 om 16:43

Dat Aydinlar het heeft gedaan, betekent niet dat YD het ook doet. Aydinlar heeft er inderdaad alles aan gedaan om FB te redden, en wat heeft YD gedaan? Tot nu toe heb ik geen voordelen gezien van zijn voorzitterschap en zijn BJK-verleden. We zijn de beste man nog steeds 100 miljoen TL schuldig en hij wordt bijna iedere wedstrijd uitgescholden.

11 februari 2014 om 23:31

Precies, Kasimpasa had nog geluk dat het overgespeeld werd en niet in 0-3 reglementair is geeindigd..

Al die pipos hier met hun kattegejank melden voor het gemak niet dat er ook een speler in het veld werd aangevallen door een supporter terwijl hij net wilde scoren..

Wat een suggestieve reacties, en de TFF zou Bjk voordeel geven? Daarom hebben wij dit jaar voor supporters die op het veld kwamen wel 0-3 gekregen en 4 wedstrijden zonder publiek.. Ik die derby werden we ook al belazerd toen Gs scoorde na een zuivere handsbal van Burak..

Vertel het hele verhaal of kom niet lullen..

12 februari 2014 om 00:59

12 uur? Wat is er om 12 uur?

Bjk speelt toch om 14 uur turkse tijd?

Ik heb de wedstrijd niet gezien wegens visite(bij een Galatasaray wedstrijd gaat de deur natuurlijk op slot. Als ik de resultaat zie en de reacties mag geloven was het een verdiende overwinning. In paar dagen twee lastige uitwedstrijden gewonnen. Dat is knap en iets om trots op te zijn als Bjk-supporter.

Echter, het is een ware schandaal dat de wedstrijd opnieuw werd gespeeld. Ik vind het zelfs competitie vervalsing. Als het week 34 was en tijdens Bjk-Elazig Sivok dit zou doen, zouden ze het dan opnieuw laten spelen ? Nee. Dit was een incident dat een marginale invloed had op de wedstrijd. Maar Gangstarr, en die malloot die Manu aanviel dan ? Beste fictieve persoon, zo kan elke bestuurslid een malloot geld geven om een speler aan te vallen bij een achterstand. Aangezien men in Turkije zo complot gericht zijn, kan dit er ook wel bij. Ik vond Fener erger gedupeerd gisteren. Laten we anders die wedstrijd ook laten overspelen.

Beetje trieste gang van zaken allemaal. Zolang men omkoping niet bestraft, Aziz niet eruit dondert, heb ik echt geen medelijden met onrechtvaardigheid jegens Fener. Waarom moet je medelijden hebben met een verkrachter die wordt verkracht ?

11 februari 2014 om 23:20

Kom op man, weer zo'n reactie waar de actie van Donk gebagatelliseerd wordt. Hoezo was het marginaal? Donk moest rood krijgen en BJK moest een penalty krijgen, dus de kans dat de stand 0-2 zou worden, was heel groot. BJK speelde tot dat moment ook beter. Hoezo is er dan sprake van een marginale invloed? Dat je vindt dat het te ver gaat om de wedstrijd opnieuw te laten spelen, daar kan ik me nog in vinden. Maar ga alsjeblieft niet doen alsof het nauwelijks invloed had op de einduitslag.

11 februari 2014 om 23:31

1. Het was onsportief gedrag van Donk. Daar geef je geel voor geen rood(hij kreeg ook geel)
2. Penalty ? In welk boekje staat er dat als iemand een tweede bal gooit tegen de eerste bal in de zestien, dit een penalty is ?
3. Als een intikker een 100% kans is, hoeveel % zou die positie van Almeida zijn dan ? Minder dan 50% want vanaf die positie scoort Almeida geen 1 op 2.

Ik wil rechtvaardigheid, meer niet. Helaas is dat in het Turkse voetbal ver te zoeken.

11 februari 2014 om 23:40

Waarom de derby tegen Gs reglementair 0-3 en deze wedstrijd niet? Is dat wel fair? Bij de derby tegen Gs hadden de supporters niet eens invloed op het spel, bij deze wedstrijd schopt een supportee gewoon iemand neer in scoringspositie.. Is dat dan geen competitievervalsing?

En waarom ben je steevast bezig hiermee, en vertel je alleen over het Donk incident terwijl?

11 februari 2014 om 23:53

Galatasaray had die wedstrijd al gewonnen met de twee sterke doelpunten van Drogba? De supporters konden niet tegen hun verlies en besprongen het veld. Zelfs dat vind ik geen reden om de wedstrijd te herhalen, want zo blijf je bezig en kan je op een gegeven moment mensen inhuren om het veld te bespringen met "het shirt" van de tegenstander. Lekker is dat.

Verder is die situatie niet te vergelijken, want het ging om grote aantallen. Vele Besiktas supporters konden niet tegen hun verlies en maakten het veld zwart en wit. Hier ging het om een miezerige supporter en in dat geval zou ik het zielig vinden van mijn club om verzoek in te dienen voor herhaling. Maar ja, meningen verschillen.

11 februari 2014 om 23:54

' Bij de derby tegen Gs hadden de supporters niet eens invloed op het spel '

Er rennen honderden mensen met stoelen in hun hand sprintend het veld op. Maar het had geen invloed op de wedstrijd ? Ok.

''waarom belicht jij alleen Donk-kwestie'

Dat is de door Tff aangegeven motief voor het opnieuw laten spelen van de wedstrijd. Daar reageer ik op.

12 februari 2014 om 00:15

gangstarr, je hebt niet goed gelezen. Ik heb het niet over de kans van Almeida waarbij Donk de bal gooit, maar over de penalty. Ik weet zeker dat Almeida die kans niet zou maken, maar een penalty mist die nooit.

Volgens de reglementen moest Donk gewoon een rode kaart krijgen, als je het toch over boekjes gaat hebben. Donk weerhoudt Almeida een kans door met een tweede object tegen de bal te gooien en doet dat binnen de zestien. Case closed.

Je wilt rechtvaardigheid? Alsjeblieft. Deze 0-3 overwinning is rechtvaardigheid.

12 februari 2014 om 00:27

Hmm, dus jij weet het beter dan de Mhk en neutrale Jaap Uilenberg die slapen en schijten met de regels ?

Als deze 0-3 een antwoord is op de onrechtvaardigheid in het Turkse voetbal, dan hebben jullie de problemen corruptie, omkoping opgelost. Fantastisch.

12 februari 2014 om 00:59

De regels zijn voor iedereen bereikbaar, voor mijn part eten ze die regels. Ik weet dat ik niemand van die zogeheten mhk serieus moet nemen, als ik zie wat voor scheidsrechters ze opleiden. Je hebt in het verleden zoveel gezegd over de scheidsrechters en de mhk en nu treed je op als hun advocaat. Hang je ook een poster op van Zekeriya Alp boven je bed?

12 februari 2014 om 01:05

Gangstarr

Wederom reageer jij alleen maar op het gedeelte waar jij op wil fixeren en niet op het gedeelte dat bij Kasimpasa ook een supporter op het veld rende, sterker nog tijdens een lopende aanval die door Fernandes afgerond kon worden..

Alleen daaraan kun je al zien dat jouw reacties pure tendentieus zijn en toraal niet neutraal.. Valt me zwaar van je tegen.

Je kan je beter inhoudelijk op het spel en de prestatie van Besiktas richten maar nee, die doe jij in een paar zinnen af..

12 februari 2014 om 01:16

@ bkorkmaz

Jullie hadden niet gewonnen, het stond 1-2 in de 88e min met een gevaarlijke vrije trap voor Bjk rond de 16 voor de boeg.. En de 1-2 was na een zuivere handsbal van Burak..

Uit beelden is duidelijk te zien dat de supporters pas op het veld kwamen nadat de spelers het veld hadden verlaten..

Toch werd het een reglementaire 0-3. Hier hoorde ik geen een Gs supporter over klagen, toen was er niks mis met Tff..

Maar nu torpedeert een supporter Fernandes vlak voor hij naar doel kan schieten, en dan is het een schande dat wedstrijd wordt overgespeeld..

Het is zeker niet alleen door het geval Donk, maar een optelsom van alle gebeurtenissen in deze wedstrijd waardoor de Tff blijkbaar heeft besloten deze wedstrijd over te laten spelen.. Onterecht want het moest net als Gs derby 0-3 zijn..

Onze vriend Gangstarr zei toen zelf dat Bjk zwaar genaaid werd en een pingel had moeten krijgen. Dat was dus 0-2 geweest.. Als Tff niks had gedaan was het pas competitievervalsing geweest..

Stop met halve info te geven..

11 februari 2014 om 23:30

Klopt helemaal. Tegenstrijdige instantie, onbestrafte acties en onwijs partijdige voorbeelfdfuncties.

That's Turkey!

12 februari 2014 om 00:14

Je weet duidelijk niet waarover je praat. Elk object dat je in je hand vasthoudt, moet worden gezien als het verlengde van je hand. Als je met dat object de bal aanraakt, of dat object op de bal gooit, maak je dus hands. Simple as that. En wat betekent hands in de 16? Juist ja! Een pingel en rode kaart.

Gangstarr en ekmel,

Gelukkig dat mensen het zo kunnen zien. Laten we voor elke fout en elke supporter een wedstrijd opnieuw laten spelen? Waarom moeite doen? Gewoon wedstrijden herhalen! Bij de volgende nederlaag kan BJK weer een verzoek indienen.

Carsi14

Oke! Dus bij elke verkeerde ingooi, "oneerlijkheid" en onrechtvaardige situatie kunnen we de wedstrijd lekke herhalen. Bij elke niet gegeven penalty ook! Dan kunnen we bij elke wedstrijd, de eerste wedstrijd voor "spek en bonen" spelen.

Het is jullie gegund deze overwinning!

11 februari 2014 om 23:40

Ga huilen man, brand maar lekker van binnen. Als BJK had verloren zou je Besiktas kleineren ik ken veel types als jou.

11 februari 2014 om 23:48

Huh, Besiktas had deze wedstrijd al eerder verloren, maar het mocht niet baten. Branden zal ik niet jongen, ik zeg wat ik denk en wat vele mensen niet durven. Ik snap de meeste BJK-fans wel. Ze willen blij zijn, maar de manier waarop.... Dat vreet ze. Dit is gewoon een besmette overwinning, waarvan jullie niet blij kunnen worden! Lekkah!

11 februari 2014 om 23:54

Besmette overwinning ammehoela, succes met je slaapgebrek jongen zo te zien is kasimpasa niet de enige die de 3 goals heeft binnen gekregen.

11 februari 2014 om 23:56

Wij kunnen er juist wel heel blij mee zijn! Adalet yerini buldu ( Gerechtigheid )

Dit is gewoon een mooie overwinning, een 0-3 bij Kasimpasa, waar weinig clubs er over mee kunnen praten! Dus niks ervan met je besmette overwinnig.. Ik kan nu open deuren intrappen en over wedstrijden praten waar jullie laatst over verdacht waren, maar dat heeft geen zin en tenslotte is het niet hetzelfde.

Na al die jaren valt er een beslissing in het voordeel voor Bjk, nouja eigenlijk is het hoe het hoort te zijn! Gelijk vliegt iedereen erop.. Hou je taai gozer

12 februari 2014 om 02:08

als dit een besmette overwinning is dan zijn jullie Aİds in de Turkcell Süper Lig. En weet je waarom? omdat jullie heer en meester zijn in besmetten.. juist jaa ık kan wel dingen hier opnoemen die te maken heeft met jullie omkooppraktijken in het verleden maar dan zul je waarschijnlijk zeggen dat jullie dat nooit hebben gedaan.. ik kijk al bijna 30 jaar voetbal en met die knowledge kan ik gerust zeggen dat jullie het Aİds clubje zijn in Tr.

12 februari 2014 om 00:20

Je gaat weer door met het vergelijken van appels en peren en je probeert grappig te doen. Ik hoef niet te reageren op zo'n reactie en dat ga ik ook niet doen. Zonde van mijn tijd. Één ding wil ik wel zeggen, je zegt telkens dat je het ons gunt, maar we weten allemaal dat dat niet zo is. Dus doe gewoon wat je hieronder ook al aangeeft, zeg wat je denkt.

12 februari 2014 om 05:27

"Ik hoef niet te reageren op zo'n reactie en dat ga ik ook niet doen."

Jij houdt je zeker aan je woord.

12 februari 2014 om 16:47

Weer iemand die grappig probeert te doen. Is het comedy night op VZ?

12 februari 2014 om 00:52

Er bestaat een verschil tussen een verkeerde waarneming (niet gegeven pingel) en een beslissing in strijd met de regels (dit geval).

Je kunt je wel zo populair gaan gedragen, maar je maakt enkel jezelf belachelijk.

heerlijke overwinning, nog maar 1 punt achter galatasaray. Dit kan de komende weken nog erg spannend worden!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren