Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Overdreven loyale De Boer moet ook hand in eigen boezem steken’

Laatste update:
/

Frank de Boer maakt zich zorgen over de moeizame resultaten van de afgelopen weken, ook al leidt Ajax momenteel nog steeds de dans in de Eredivisie. De oefenmeester zoekt naar oplossingen voor het grote verval van de regerend landskampioen, die de laatste weken een goede eerste helft met een matig tweede bedrijf afwisselt. Volgens De Telegraaf moet De Boer komende week echter ook de hand in eigen boezem steken, doelend op de terugkeer van Siem de Jong.

De Jong stond zondag in de uitwedstrijd tegen PEC Zwolle (1-1) negentig minuten binnen de lijnen en dat was volgens de scribent van het dagblad ‘overdreven loyaliteit’. De Boer stelt het op prijs dat de middenvelder annex aanvaller afgelopen zomer niet wilde vertrekken en De Jong was sowieso altijd een voetballer die voetballend, maar ook tactisch meedenkend met de staf een grote bijdrage leverde.

De Jong kampte dit seizoen echter met divers blessureleed en ‘wekte zondag haast medelijden’, zo valt in De Telegraaf te lezen. In de slotfase grossiere de aanvoerder van Ajax in balverlies en liep hij op zijn tandvlees. Kolbeinn Sigthorsson verbeet zich op de bank. “Ik had wel op wat meer speeltijd gerekend”, reageert de aanvaller uit IJsland diplomatiek in het dagblad.

Siem de Jong is nog niet klaar voor negentig minuten voetbal

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helemaal mee eens. Frank is een held, maar 3 kampioenschappen verblindt wel waarschijnlijk....

Het spel is de laatste niet echt om aan te gluren. Veel balbezit, maar traag spel, geen diepgang, geen creativiteit voorin, weinig goals en moeizaam tot winst komen.

Ajax heeft in mijn optiek creativiteit en breedte op de vleugels nodig !!

10 februari 2014 om 07:41

Het spel ziet er al een aantal weken niet meer uit, dus waarom Siem de Jong hier de schuld van krijgt is mij een raadsel. Siem is net 2 wedstrijden terug, maar het slechte spel is niet iets van de laatste twee wedstrijden, dat speelt al langer.

10 februari 2014 om 07:47

gelijk heb je wel, maar gisteren was het ronduit bagger, wat daar loos is, weet ik niet, de jong kan het niet alleen zijn, maar 2 dotte van kansen en niet 1tje maken is wel erg. Siggi komt erin en wordt hij gebruikt hoe het moet nee, voor de zoveelste keer ook niet.
Bojan laat mooie dingen zien, maar gaat naar mijn idee gewoon te veel voor eigen succes en daar moet de boer zeker op gaan letten en hem daar op aan spreken.

10 februari 2014 om 08:00

Wat ze bedoelen is dat frank Siem opstelde ik de spits positie. Dat terwijl hij totaal geen wedstrijd ritme heeft. En nu al 2 wedstrijden laat zien dat Siem er nig niet klaar voor is. Maar frank heeft momenteel oogkleppen op..

10 februari 2014 om 09:06

Bojan mag van mij op de bank veel te ego, dan nog liever het mannetje van je foto. Die vertegenwoordigd nog waarde en komt uit de opleiding.

10 februari 2014 om 09:18

Bojan deed het de afgelopen tijd anders hardstikke prima. Niet voor niets tegen zowel Groningen als die thuiswedstrijd ervoor als man of the match gekozen in de arena. Gisteren was hij te zelfzuchtig ja, al was iedereen gewoon drama.

10 februari 2014 om 09:49

klopt wel wat je zegt, maar gistteren zeker 2x stond een ander beter er voor en toch voor eigen geluk gaan. 2de helft was gewoon bagger, heb me vreselijk zitten te ergeren aan bijna iedereen.

10 februari 2014 om 12:39

Dan kijken wij toch anders naar voetbal. Bojan vind ik al sinds zijn tijd bij Barca de meest overschatte voetballer van Europa. Robinho en voorheen Owen zijn een goede 2e en 3e. Deze jongen gaat het verschil niet maken en verder is de hele voorhoede van een dramatische nivo. Dat zeg ik al vanaf het begin van het seizoen. Ik heb nog nooit zo'n slechte voorhoede gezien bij Ajax. Zie het aantal goals ook wat gemaakt is.

10 februari 2014 om 15:39

Je noemt Owen overschat? Dan heb jij de beste man dus duidelijk niet gevolgd. Bij LFC liep hij gewoon meer dan 1 op 2, zelfde geldt voor het nationale elftal. Zijn grote manco was gewoon zijn extreme blessuregevoeligheid, waardoor er na zijn tijd bij LFC niet veel meer van hem gekomen is. Ook wel knap trouwens, overschat, maar toch voetballer van het jaar (2001) worden.

10 februari 2014 om 16:15

oxxis

Ik vond hem tegen Groningen wel echt voor het eerst goed spelen, en tegen Pec TE zelfzuchtig hij had twee keer kkunnen afgeven werd er echt gek van. Hoop dat we snel de vorm te pakken krijgen.

10 februari 2014 om 16:17

jolano

Yup, het was huilen met de pot op! De eerstvolgende twee thuiswedstrijden zijn cruciaal. Hoop dat de vorm dan weer terug is, maak me vresleijk zorgen.

10 februari 2014 om 07:51

Denk niet dat de 3kampioenschappen frank de boer verblindt.
Maar wat wel verblindend kan werken is dat ajax al maandenlang matig voetbalt ,maar toch telkens 3punten pakt ,op gisteren na dan.
Dan kan je denken we doen het toch goed.
Terwijl je voor het zelfde geld met iets meer pech had kunnen verliezen/gelijkspelen van/tegen cambuur uit-roda uit,psv thuis en groningen thuis.
Maw ipv 12punten ,maar 4punten ofzo.
Dan sta je ipv 1e opeens 4e.
De wereld ziet er dan heel anders uit voor ajax en de boer.
Mbt Siem de Jong: topspeler die net terug is van een blessure,dus nog wat ritme mist.
Met iets meer mzzl in de afronding gisteren,had hij er 2a3 kunnen maken,dan was siem de jong opeens weer de held.
Dus hem zo afschriojven als in dit stukje is wat overdreven.

10 februari 2014 om 07:52

Eens, maar die hebben ze geprobeerd te halen en dat is niet gelukt. Ook de Boer gaf aan daar behoefte aan te hebben, het is te prijzen dat hij niet klaagt. Mensen roepen nu dat Overmars maar eens niet gierig moet zijn en moet investeren... Dan begrijp je niet wat beleid inhoudt en wat deze visie ons al gebracht heeft en nog gaat brengen. Rechtlijnigheid is de basis.

Het waardeloze spel is collectief falen, kan je niet op het bord van de Jong alleen schrijven. Gister werd de Boer alweer in twijfel getrokken. Hij werkt dagelijks met die gasten en neemt continue besluiten en doet dat overwegend buitengewoon. Maar er zal ook eens een verkeerde tussenzitten, inherent aan verantwoordelijkheid. Het was prettig geweest om 9 punten los te staan maar het is dankzij de knappe serie van diezelfde groep dat ze zich wat kunnen veroorloven. Iedereen is totaal uit vorm maar goeie kans dat de Boer de machine, zoals elk voorjaar, weer gesmeerd krijgt en dan staan we te juichen de spelers die we nu vervloeken.


Degenen die nu roepen dat Sigthorsson had moeten spelen, zijn dezelfde opportunisten die hem na een slechte eerste seizoenshelft al totaal afschreven.

10 februari 2014 om 08:15

Ik ben benieuwd of Ajax die rechtlijnigheid nog op kan brengen als ze dit jaar net geen kampioen (ik kan het mij niet voorstellen) worden en volgend jaar halverwege het jaar 4e staan. Ik bedoel hiermee te zeggen dat rechtlijnigheid makkelijk is als het goed gaat, als het minder gaat wordt dat al een stuk lastiger

10 februari 2014 om 10:18

Uitgekotste spelers ontarmen zijn jullie wel goed in ja. Zie blind, Sigi en de Jong hahaha.

10 februari 2014 om 12:43

Ik begrijp heel goed wat beleid in houd maar als je zo een dramatisch slecht voorhoede hebt en meer dan 80 mln op de bank moet je gewoon aankopen doen. Het is geen amateurvereniging die wel een jaartje kan kijken of het wel of niet goed afloopt. Dit kan je de CL dus 30 mln per jaar kosten. Op alle posities in de voorhoede is het tranentrekkend slecht. Het is niet om aan te zien dus dan moet je spelers halen, zeker als duidelijk is dat er de komende maanden nog geen talenten aan komen.

10 februari 2014 om 09:34

@bogarde

Ja de laatste 5 wedstrijen valt het spel erg tegen. DIt is niet het spel wat we van Ajax kennen. Wel veel balbezit, maar weinig sneheid en creativiteit.

Twee zaken vallen me op:
* In topwedstrijden lijkt Ajax een stuk gemotiveerder dan wedstrijden tegen pak 'm beet Pec Zwole, Go Ahead, Roda JC etc.
* En ik hoor Cruyf niet over het armoedige aanvallende spel van Ajax. Als een andere trainer Ajax zo zou laten spelen, dan was dit breeduit in de media terug te lezen, denk ik !!

een beetje overdreven. de jong 90 minuten in het veld laten oke is iets te veel van het goede maar had hij er 2 ingelegd in de eerste 45 minuten was frank een wereldcoach?

10 februari 2014 om 07:43

Inderdaad, Siem is hier de zondebok, terwijl hij er naar mijn mening weinig mee te maken heeft. Ook voordat Siem terug kwam was het spel al niet om aan te gluren.

10 februari 2014 om 08:42

Dit is echt niet te geloven wat ik hier lees.. wanneer vermeer het slecht doet word hij kapot gemaakt wanneer fischer het slecht doet kan hij er geen moer van en nu wanneer siem de jong het slecht doet word hij beschermd?! Ik weet niet of jullie wel naar die wedstrijd hebben gekeken maar hij wad UBER slecht. Ballen die van zn voet afsprongen dom balverlies miscommunicatie.. is allemaal wel leuk siem de jong de belangrijkste speler van ajax maar ook hij mag aangepakt worden.. en als men vind dat hij er niks aan kon doen vind ik dat belachelijk als je speelt moet je 100 procent geven maar iedereen ziet dat hij nog niet 100 procent is dus is het wel degelijk die overdreven loyale de boer.

10 februari 2014 om 09:11

Masterdam, daar heb je helemaal gelijk in! Vermeer en Fischer worden helemaal kapot gemaakt, maar terecht heeft De Jong heel veel krediet. Zeer belangrijk geweest in kampioenschappen, maar dat was Vermeer ook. Het ontbeert Siem vooral aan ritme..

10 februari 2014 om 09:15

Ik bescherm helemaal niemand. De telegraaf (of voetbalzone heeft de tekst weer verdraaid, dat kan ook) suggereert dat het de schuld van Siem is dat Ajax niet goed draait de laatste tijd. Echter draaide Ajax al slecht voordat Siem uberhaupt terug was van zijn blessure. Ik zeg verder niks over dat Siem het eigenlijk hardstikke goed deed, want nee dat deed ie niet. Echter is hij niet de oorzaak, maar een collectief falen.

10 februari 2014 om 09:16

Preciess.. dan is het veel beter als je siem langzaam brengt dat je hem meteen in de basis gooit. Dan heb je dit gezeik ook niet. En sowieso is siem een belangrijke schakel binnen ajax maar hij moet langzaam gebracht worden.

10 februari 2014 om 07:49

Dat is een beetje het probleem he, dat heeft hij niet.
Had Ajax uit van Milan gewonnen dan stonden ze nu in de achtste finale van de CL. Siem de Jong heeft er geen 2 gemaakt in de eerste helft waar menig ander spits dat wel had gedaan. Het vasthouden aan de naam de Jong is genant, die man speelt echt als een dweil. Aangezien Frank de Boer hem blijkbaar weigert te wisselen zit de in vorm zijnde Sigi steeds op de bank.

10 februari 2014 om 08:02

De in vorm zijnde sightorsson... Alsjeblieft omdat hij twee keer scoort als pinchhitter? Volgens mij heeft sighorsson een half jaar lang de hand van de trainer boven zijn hoofd gehad maar toen riep jij waarschijnlijk om Hoesen. Weet niet of je het inziet maar de Boer kiest voor Blind, Serero, Klaassen ten koste van de aanvoerder, die ook bewezen heeft als spits uit de voeten te kunnen. Als Sigthorsson dan een half seizoen loopt te falen is het logisch dat je de Jong na z'n blessure er graag weer in hebt. Heeft geweldige dingen voor de club gedaan, vergeet dat niet.

10 februari 2014 om 08:07

in vorm zijnde Sigi? op basis van de invalbeurt en goal tegen groningen? de 65 minuten die hij meedeed tegen go ahead (0goals)

als messi meedeed tegen ajax hadden we geen kans gehad, als als als?

probleem is dat heel ajax uit vorm is, blind en klaasen doen het leuk maar de rest niet.
erg makkelijk om nu te zeggen dat de schuld bij de boer ligt. vorig jaar rond deze tijd was het kampioensschap ver weg en nu staan we 5 punten los!

10 februari 2014 om 08:45

Klaasen doet het leuk? Hoezo omdat hij scoorde.. zet die bril af want ook klaasen speelt al weken matig

10 februari 2014 om 14:24

Precies zo is het. Nu mist hij 2 grote kansen en heel Ajax mist er 5 in de eerste helft. Dan krijg je achteraf weer dat gezeik over slecht spel 1-1 enzo. Terwijl Ajax de eerste helft gewoon goed speelde en met 4-0 voor had moeten staan. Dan was er ook geen sprake geweest van dit gezeik en was Frank de held en was Siem weer de geweldenaar.

Volgens mij hebben de meeste leden zelf geen fatsoenlijke kijk op voetbal en roepen ze elkaar maar wat na.

Ik respecteer en waardeer Frank als persoon, en ik vind hem een top trainer in spe, maar hij heeft nog ontzettend veel te leren. Elk seizoen kun je hem betrappen op fouten, zoals verkeerd wisselen, spelers te lang op de verkeerde plek te zetten enz.

Ik vermoed dat het huidige probleem is dat er bij Ajax geen vers bloed is, ik vind de ingeslagen weg super, veelal eigen jeugd, dit is natuurlijk ook goed voor de ontwikkeling van het Nederlands voetbal. Maar soms is wat vers bloed in de selectie een plus, je merkt dat de concurrentie strijd minder is omdat jongere spelers vaker niet de kwaliteiten bezitten van enkele basisspelers en die maken zich geen zorgen over een basisplek, aangezien er toch geen betere speler voor die positie is.

Daarbij ben ik het wel eens met Fcbogarde, de 3 kampioenschappen verblinden, ook tijdens de vorige seizoenen. Als Ajax nu dit jaar weer kampioen word (en dat verwacht ik) dan roept iedereen weer het beste team, beste elftal enz. Maar dat het moeizaam gaat, dat er veel geluk bij komt kijken, net zoals vorige seizoenen. Dat er gewoon gebrek aan concurrentie is, want laten we eerlijk zijn, wie kan het Ajax moeilijk maken? Dit Ajax had 5-10 jaar geleden meegedaan voor een plek buiten de top 3, dit omdat de rest van de competitie sterker was. Dat Ajax kampioen word komt niet alleen door eigen kracht, maar ook veelal door de staat waarin de eredivisie verkeerd. Als je bijvoorbeeld de wedstrijd van Roda zag dit weekend (en ik hoop dat ze erin blijven) maar sorry het niveau was om te huilen, dan vind ik de Jupiler League aantrekkelijker om te zien, het niveau van de eredivisie moet omhoog en misschien moeten alle clubs maar eens de koppen bij elkaar steken om te kijken hoe we dit kunnen verwezenlijken.

10 februari 2014 om 07:49

zeg man, de boer is niet de enige die fouten maakt, het is en blijft ook een mens en hij kan er ook niet veel aan doen, dat de spelers zo bagger speelde, als hij kon sprong hij het veld in.
Ik blijf zeggen dat we iemand missen die een onsje had wat suarez heeft gebracht.
Maar dat is verleden tijd.

10 februari 2014 om 10:45

Er zat weinig gelukkig bij alle kampioenschappen, sterker nog het zat ajax vaak tegen wat betreft de scheidsrechter en tegenstanders die 200 % gemotiveerd waren (ado, Utrecht etc. etc) en zich aan het ingraven waren. We waren vorig jaar bv. nog dik boven de nr. 2 geëindigd. Ajax heeft gewoon een duidelijk plan en we kunnen financieel ons straks wat meer veroorloven, dan kunnen we Eriksen en Alderweirld een jaartje langer houden en spelers als N. de Jong gaan aantrekken als ervaren spelers. Tot die tijd de jeugdopleiding beter maken en continuïteit bewaken, we moeten met name ook het stadion uitbreiden en bv. in vastgoed investeren om structureel wat extra centen te kunnen genereren.

Ik ben 200 % tevreden over het beleid en ga niet mee in het negatieve gedoe over het NL voetbal, we hebben gewoon minder geld te besteden en zijn maatschappelijk een stuk verantwoorder bezig dan de ‘top competities’ en we doen het naar ratio juist erg goed. NL moet zich gewoon lekker bezig houden met opleiden van talenten en niet meegaan in het onverantwoord veel geld uitgeven voor voetbal, het is maar een spelletje.

Dat t niet goed is de laatste tijd ...ja...

Maar media heeft er ook een handje in.. 'grote verval' en noem maar op.. zeikwijven..

Toen Twente kampioen werd en slechte wedstrijden speleden was t.. 'maar zo wordt je kampioen, als je ook de slechte wedstrijden wint"

Het is gewoon een mindere fase waar we wel weer uitkomen.

Siem had de 2de helft gewoon binnen moeten blijven,raakte geen knikker.was gewoon triest op het einde.geen conditie geen ritme. En wat doet het met het koppie van Sigthorrsson? Die denkt ook na zijn goal tegen Groningen,ik zal wel spelen 2de helft maar de Boer liet de Jong gewoon staan. raar voor zo´n goede coach. Iets teveel krediet gegeven,moet aan schaaltje blijven denken frank!!

10 februari 2014 om 14:29

Daarom laat je De Jong ook staan. Hij heeft nu dat ritme nodig. Tegen dit soort tegenstanders hoor je gewoon te winnen. Toch kan je beter nu puntverlies lijden dan tegen een directe concurrent straks. Op dat moment moet De Jong in topvorm er staan. Dat kan alleen door ritme op te doen. Geloof mij maar. Dat ritme wat Siem nu op doet zal zich later uitbetalen. Op de belangrijkste momenten staat hij er.

Ongeacht dat er gisteren maar 2 spelers enigzins een voldoende haalde, was De Jong wel echt het dieptepunt. En natuurlijk kan je zo'n speler krediet geven als trainer en moet hij erin komen.
En natuurlijk was iedereen op het veld slecht.

Maar gisteren echt vanuit mijn tenen zitten schelden op De Jong. Als het niet lukt: Simpel spelen.
Aannemen en spelen. Simpele oplossing kiezen.. De Jong heeft Alles verkeerd gedaan.. Alles moeilijk.. Alles!!!!!! Bij het inspelen van een bal heeft hij 4 keer!!! geprobeerd deze langs zijn tegenstander te laten lopen, maar 4 keer werd deze gewoon simpel voor zijn neus weggehaald. ongeveer 6x heeft hij geprobeerd in 1 keer een balletje met buitenkant voet en een half stift passje mee te geven op Klaassen.. bij voorzetten stond hij niet op te letten en gewoon stil, verdedigend stond die verkeerd... ik kan wel door blijven gaan.. ongelofelijk.

Als er gisteren iemand voor het eerst dit Ajax ziet spelen, dan zullen ze toch nooit geloven dat hij aanvoerder is.. dat hij international is.. Ik kan er echt niet bij met mijn hoofd.. Als je zo speelt, dan kan dat gebeuren, maar dan ga je na 20 minuten je op een andere manier nuttig maken en simpel spelen. Als je 90 minuten lang presteert om alles verkeerd te doen, met en zonder bal.. dan mag je wat mijn part die band inleveren bij Blind en lekker gaan zitten en trainen tot je weer helemaal fit bent. Werkelijk schandalig. En dit was bij zijn invalbeurt en vorige wedstrijd exact hetzelfde trouwens. En na de wedstrijd nog klagen bij de scheidsrechter. Sorry. maar op deze manier echt ajax onwaardig

Volgens mij komt Siem de Jong beter uit op het middenveld , dan komt hij meer aan de bal en beter in zijn ritme, Siem mag best meer credit hebben, hij betekent in goede doen een hoop voor Ajax, met Siem de Jong op het middenveld en Sigthorsson in de spits hebben we als Siem de Jong weer in goede doen is twee mensen die doelpunten kunnen maken.

10 februari 2014 om 08:31

Ik wil niet heel lullig doen, maar de kampioenschappen van de afgelopen 3 jaar zijn nou niet bepaald behaald op basis van oogstrelend voetbal. Was 9 vam de 10 wedstrijden niet om aan te gluren. Vermeer en een grote hoeveelheid geluk hielden Ajax op de been. Pas dit jaar ziet het er op sommige momenten fatsoenlijk uit (en dat is inderdaad vaak als De Jong niet meedoet).

10 februari 2014 om 10:36

Niet mee eens! Ik vond het prima voetbal en heb tot nu toe vaak genoten van ajax met als hoogtepunt de eerste helft tegen barca.

Volgens mij komt siem het beste tot zijn recht op de bank.....als boer siggi ook het krediet heeft wat de jong heeft scoort hij nog ook. Was vorige wedstrijd al te zien dat siem niks klaarmaakte behalve ballen van 10 meter niet tussen de palen krijgen, gisteren zelfde verhaal.

Eindelijk eens wat kritiek op de Boer!! Ik ben al vanaf dag 1 geen grote fan. Altijd maar spelers op verkeerde posities neerzetten en als ze dan niet presteren ze laten wegrotten bij Jong Ajax. Altijd maar bepaalde spelers constant de hand boven het hoofd houden. Dan weer een speler " belonen " met een basisplaats helemaal vanuit het niets om hem de week erop meteen weer op de tribune neer te pleuren. En dan dat eeuwige getik heen en weer achterin met een slakkengang waar mn oma zich nog aan irriteert! Leuk hoor als je de tegenstander kapot wil tikken maar dat gaat niet als je de bal 80 keer heen en weer gaat tikken met de centrale verdedigers. En al helemaal niet met dat tempo! Het gaat al 3 jaar zo en ik zei het al eerder, ik genoot meer van die tijd dat Pantelic bij Ajax speelde. Toen werd er nog wel eens gewonnen met 5-0 en leuke combinaties en voorzetten!!!! Nu mag je blij zijn als er met veel gebrei een doelpunt valt. Nu is het teveel gevraagd om een goede speler te kopen. Nee spelers van het niveau Lukoki die kunnen het wel doen.....die zijn blijkbaar voor Frank de Boer goed genoeg! Als je steeds wint dan wordt alles aan de kant geschoven. Misschien is het wel eens goed om een flinke deksel op de neus te krijgen. Misschien dat dat eigenwijze gedoe van de Boer dan eens aan de kant geschoven wordt!

10 februari 2014 om 08:59

Mee eens ajaxdude! ! Niets meer aan toevoegen.

10 februari 2014 om 09:08

@ajaxdude

Als eerste De Boer verdient veel meer credits, dan jij hem afserveert !

Maar verder begrijp ik je betoog. Het Ajax-spel van nu is niet meer te vergelijken met voorheen. Ajax was vleugelspel, branie, lef, bravoure, aanvallend en pressend. Onder |De Boer is balbezit heilig, maar dat gebeurt iets te vaak tussen de centrale verdedigers en de centrale man op het middenveld.

Onder De Boer is het beroemde vleugelspel verdwenen en juist dat was het kenmerk van Ajax waarmee ze ook succesvol waren. Daarom verbaast het mij ook zo dat je Cruyff hier totaal niet over hoort. Heel vreemd. Want als bijv. Van Gaal of Jol Ajax dit spel liet spelen, was dit breeduit in de pers terug te lezen.....

Daarom is voor frivool voetbal nu Vitesse de club. Oké, het is een mindere fase, maar dat komt er weer aan. Ajax zou de vingers aflikken met spelers als Piazon, Atsu, Traore en Pröpper !!

10 februari 2014 om 09:17

Het ergste van alles vind ik dat de buitenspelers niet eens meer zelf een actie kunnen maken om zo de directe tegenstander uit te spelen. Fischer probeert dit nog af en toe maar erg veel succes heeft hij er (nog) niet mee.
Ze proberen telkens weer door het midden, waar al 20 spelers staan, een doorgang te vinden naar het doel. Als dat lukt is het allemaal mooi, maar meestal lukt het niet en dan is het frustrerend om er naar te kijken.

10 februari 2014 om 11:07

Het verrast mij dat jij als ajax supporter de potentie ziet van de spelers die jij noemt bij vitesse.
Ik vind het uiteraard prettig om te lezen,dat ze bij ajax niet zouden misstaan.
Objectief kijkende passen deze spelers bij iedere eredivisieclub en dan met name de bovenste clubs.
Ook heb je gelijk dat ze in een beduidend mindere fase zitten en dus zeker vergelijkbaar met die van ajax op dit moment.
Echter zit er wel een verschil in,ajax wint zijn potjes nog en vitesse niet!
Bij mij leeft de overtuiging dat vitesse en ajax beter zullen gaan spelen komend weekend.
Er zijn nog vier kanshebbers voor de titel en op dit moment kun je geen enkel team uitsluiten.
Per voetbalweekend kan het verschillen.

10 februari 2014 om 11:12

Meer zit er niet in met dit spelersmateriaal. Ajax heeft in de winterstop nog naar goede vleugelspelers gezocht, maar die zijn er gewoon niet in de prijsklasse die Ajax kan betalen.

10 februari 2014 om 12:31

Prijsklasse dit Ajax 'wilt' betalen... klein verschil.
Ajax wilde sowieso geen miljoenen uitgeven, maar huren omdat 'ze'de mensen in de bovenkamer)dat er nog jeugdspelers aankomen die op de vleugels kunnen.
Iets wat ik doorgeslagen vind, op de achterhoede staan 4 eigenjeugdspelers(moisander niet helemaal, heeft wel in de jeugd gespeeld)
Het middenveld bestaat uit Blind en Klaassen (En serero)
En de voorroede is niet heel indrukwekkend met Schone die eigenlijk geen rechtsvoor is, een gemankeerde spits en een linksbuiten...ja wie is de linksbuiten eigenlijk.
Het is allemaal wat pover nu, maar ook met dit povere team kan je kampioen worden.
Wat ik sowieso verwacht is dat na dit seizoen Ajax eindelijk eens de knip gaat trekken, het lijkt mij nu wel duidelijk dat wil je vastigheid krijgen je dan bepaalde klasse spelers nodig hebt.
gewoon 2 of 3 spelers voor gezamelijk 12-14 miljoen aantrekken.
Deze spelers moeten een versterking zijn, en mits geen Ziyech, een speler van buiten de Eredivisie... want wat er nu beschikbaar is voor de topclubs aan talent vind ik buiten de bovengenoemde, niet echt heel indrukwekkend, laat staan een vooruitgang voor een topclub.

10 februari 2014 om 10:34

Ja dat laat jij ook continu merken. Jammer dat jij fan van Ajax lijkt te zijn, dat toon je maar weinig. Ongelooflijk dat je zo negatief over iemand kan zijn die zoveel voor onze club betekend en gaat betekenen, eindelijk is er continuïteit en dat betaald zich financieel en sportief uit! Een wedstrijdje een keer minder spelen doet daar weinig aan af!

Je kunt geen goede spelers kopen tenzij je rond de 30-40 miljoen kunt uitgeven voor een speler!! Duarte, Cilessen, Serero en van der Hoorn (oftewel spelers die nog wat opleiding nodig hebben) is het hoogst haalbare. Maher die 8 miljoen moet kosten laat het bv. totaal niet zien.

Mee eens. De Boer is erg meegaand met De Jong. Maar ik zeg niet dat het verschil in De Jong zit, maar zonder De Jong liep het elftal wel goed en nu niet. Ik denk dat De Jong voorlopig eerst zichzelf moet zien terug te vinden. En ik ben nog steeds van.mening dat Ajax een scoorende spits moet hebben

Veel respect voor De Boer! Maar hij overdrijft nu met teveel wisselingen in de voorhoede en het vertrouwen in De Jong. Bovendien ontbreekt het aan creativiteit in de ploeg die weer terugvalt naar dat eindeloos balbezit zonder diepgang. Ik ben bang dat je met Bojan en Siem de Jong tekort komt voor het kampioenschap. Ploegen als Groningen en Zwolle hebben nu denk ik wel aangegeven hoe Ajax te bestrijden. Tegen deze twee tegenstander nog wel 4 punten gehaald, maar voorspel dat de komende wedstrijden moeilijker gaat worden. Fisher en Sightorson terug en laten staan! PEC Zwolle ging in de 2e helft zo'n 10-15 meter verder vooruit verdedigen en je zag Blind in de problemen komen. Tactiek om de achterhoedespelers op te laten bouwen is goed gezien van Jans, dat kunnen ze namelijk onvoldoende!

10 februari 2014 om 09:03

Ben het deels eens maar je moet er wel bij zeggen dat als ajax die kansen in de eerste helft afmaakt pec niet meer terug komt en dan praat je niet over ploegen die ajax bestrijden.. want tegen Groningen ook maak je die kansen in de eerste helft af komt Groningen niet meer terug. Maja als he..

De Boer doet het goed maar voor mij mag Bojan gewoon in de spits, Fischer op Links en Schone op rechts met op het middenveld een Klaassen en Siem de Jong als aanvallend en Blind als Cvm. Want ook al word er gekeken naar een De Jong die in de spits uit vorm is, Serero vind ik toch wat dramatischer spelen de afgelopen paar wedstrijden.

Er speelde er minimaal 8 onder hun niveau, dan maakt het echt niet zoveel uit of je er 1 of 2 laat staan of wisselt..

Van rhijn eruit en bojan eruit sigi en ligeon erin.

10 februari 2014 om 12:27

Ik ben het volkomen met je eens! Van Rhijn heeft de meeste speelminuten in ajax1 gemaakt dit seizoen en hij speelt ook nog eens het slechtste. Bojan daarentegen vind ik teveel voor eigen succes gaan waardoor de medespelers eigenlijk voor koek en ei meespelen wanneer hij aan de bal is.

Ik ben het eens met de Telegraaf. De Jong laten beginnen was een grote fout, met name omdat De Boer op basis van de wedstrijd van donderdag al had kunnen zien dat de Jong nog ritme mist en dat geldt eigenlijk al het hele seizoen. Dat hij hem afgelopen donderdag het voordeel vd twijfel gaf, OK, maar na donderdag was duidelijk dat hij er nog niet klaar voor was en dit is van mijn kant niet achteraf praten want ik riep het al van tevoren.

Ik vind bijna iedereen overdreven negatief, men kan ook weer eens negatief over Ajax praten. Ajax was in de meeste wedstrijden na gewoon de betere op Zwolle en Cambuur uit na, in Zwolle kregen we wat we verdienden en in Cambuur iets teveel. Roda, Go Ahead, Groningen, Utrecht en PSV was ajax allemaal de bovenliggende partij.

Ajax speelt nog niet constant op een hoog niveau het is heel erg met pieken en dalen, thuis tegen groningen vond ik de eerste 30 minuten heerlijk. Alleen dan maak je de kansen niet af, daarna zakt ajax erg ver weg. Gelukkig kunnen we terugvallen op een brede selectie en kunnen we bv. Duarte, Andersen, Sigi of Fischer de kans geven. Daarnaast blijft ajax een erg jonge ploeg hebben met weinig ervaring, ook moeten we constant onze toppers laten gaan. Dat heeft uiteraard invloed op wel of niet constant op een hoog niveau spelen.

Helaas de mensen die toch al eeuwig negatief zijn over Siem de Jong trekken nu alle registers weer open, gister was het niet goed maar hij is al zovaak belangrijk geweest voor Ajax dat hij beter verdiend. Zeker weten dat hij volgend jaar bij een newcastle de pannen van het dak speelt.

10 februari 2014 om 10:54

Ach het is toch allemaal hypocriet, zo is de voetballerij nu eenmaal. Als Ajax volgende week met 4-0 van Heerenveen wint met drie goals van Siem dan is hij ineens een nieuwe spits voor Barca. Ik hecht daar niet zoveel waarde aan.

10 februari 2014 om 10:58

Inderdaad. En zo is het ook met Ajax; ‘het kan dooien het kan vriezen, we kunnen winnen of verliezen maar een betere club dan deze is er niet’. Prachtige tekst uit dit is mijn club. We zijn de perfecte weg ingeslagen en moeten die koers gewoon aanhouden, van tegenslagen en fouten zoals de Boer en de Jong die zullen maken leren we alleen maar.

Goed zo wees weer overdreven negatief, dan kan Ajax weer het ongelijk bewijzen.

Frank is aan een nieuwe uitdaging toe!

Sinds de winterstop maak ik mij zorgen over het spel van Ajax. De uitslagen zijn middelmatig en het spel is hopeloos.

De belangrijkste redenen van het verval zijn naar mijn mening:

1.het zeer trage voetbal met zeer weinig diepgang.
2.het constante in de breedte spelen en terug spelen van de bal.
3.het zwakke passen van diverse spelers.
4.het niet benutten van vele scoringskansen, voor de rust.
5.het ontbreken van vechtlust.
6.het coùte que coúte opstellen van 1 of 2 spelers die volledig uit vorm zijn.
7.het steeds weer veranderen van de basisopstelling.

Het door mij genoemde onder 1 en 2 leidt steeds weer tot het geordend terugtrekken van de tegenstander tot op hun eigen helft met meestal nog 1 of 2 aanspeelpunten in hun voorhoede. Bij de counter krijgt de tegenstander vervolgens vaak teveel ruimte en kan voor het Ajax-doel voor gevaar zorgen, in het bijzonder met die onzekere reservekeeper.
In de laatste 3 wedstrijden werd er zeer slecht gepast. Of de bal was te hard aangespeeld, of de bal kwam achter de medespeler, of hij kwam zelfs niet in de buurt van de medespeler.
Het is onbegrijpelijk dat Ajax (volgens De Boer) geen goede spits heeft. Een club die in Nederland zo’n belangrijke rol speelt. Hoe is dit toch mogelijk??
Desalniettemin ben ik de mening toegedaan dat Sigthorsson nog altijd de beste oplossing is en niet De Jong.
Siem de Jong en Ricardo van Rhijn zijn de twee dissonanten in het team van De Boer. In het bijzonder De Jong. Hij heeft sinds zijn blessure nog niets gebracht. Totaal niets. Hij is zelfs de storende factor! Ajax speelde gewoon met 10 man.

Frank de Boer is volgens de kenners een uitstekende trainer en wie ben ik om daar dan aan te twijfelen? Toch durf ik te stellen dat het regelmatige veranderen van de samenstelling van het basisteam fnuikend is voor een club en dus ook voor Ajax. Natuurlijk heeft men een overladen programma, maar daar kiest men toch zelf ook voor?!
Frank, kom eens terug op jouw besluit om steeds weer te wisselen en geef de voorkeur aan een vast elftal met een paar wisselspelers op de bank. Mijn voorkeur zou daarbij uitgaan naar:
Jasper Cillessen / Ruben Ligeon / Joël Veltman / Niklas Moisander / Nicolai Boilesen.
Davy Klaassen of Lasse Schöne / Daley Blind / Thulani Serero.
Bojan Krkic / Kolbeinn Sigthórsson / Viktor Fischer.
Reserves: Mickey van der Hart / Stefano Denswil / Dejan Meleg / Lasse Schöne / Lucas Andersen.

Ik reageer omdat ik mijn zorgen wil uiten. Ik voorzie voor Ajax namelijk vele problemen op de weg naar een mogelijk kampioenschap. Wedstrijden zoals uit tegen Feyenoord, Heracles, Rkc, Vitesse en Nac, mogen zwaar/zeer zwaar genoemd worden. De thuiswedstrijden tegen: Heerenveen, AZ en Twente behoren ook niet tot de categorie makkelijk!

Bekijk dan ook eens de laatste resultaten: GAE (uit) 0 – 1 met de hakken over de sloot, Utrecht (uit) 1 – 1, Groningen (thuis) 2 – 1, maar onverdiend en Pec Zwolle (uit) 1 – 1, ook met veel pijn en moeite.

Conclusie? Ajax haalt het niet, als er structureel niet iets gaat veranderen.
In de laatste 3 wedstrijden heeft men 4 punten laten liggen. Deze 4 punten de huidige 5 punten voorsprong, had dan een voorsprong kunnen realiseren van 9 punten op Feyenoord en Vitesse en 6 punten op Twente!

Ik ben geen Ajax-supporter, maar wel vele, vele jaren een absolute Ajax-aanhanger en ik zou het triest vinden als Ajax dit kampioenschap niet zou pakken.

Ajax wordt wakker ! De Boer, jij bent geen circusartiest, dus blijf niet op dat dunne draadje lopen.

Ik maak me eigenlijk zorgen, om al die clubs, die dus geen resultaten kunnen halen, als Ajax minder speelt.
Dit Ajax heeft potentie, maar is te verslaan.
Ook voor het kampioenschap.
Alles moet dan wel kloppen bij de concurrentie en daar ligt dus het probleem.
Dus Ajax maakt nog steeds de grootste kans.
Kijken wat die extra 2 Europa cup wedstrijden brengen en de wedstrijd voor de Knvb beker.
Misschien helpt het Ajax die extra wedstrijden om weer ritme te krijgen, maar het kan ook misgaan door vermoeidheid, tegenslag of goed presteren.

Goed dat Siem tijd krijgt om ritme op te doen maar eerder wisselen zou verstandig zijn ook fijn voor siggy die dat tot nu toe heel goed en als prof invult.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren