Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: 'Matavz na het weekend medisch gekeurd in Duitsland'

Laatste update:

Volgens het Eindhovens Dagblad hebben PSV en Rubin Kazan een akkoord gesloten over de transfer van Tim Matavz naar de Russische club. Maandag bracht het Russische Sports naar buiten dat de Premjer Liga-club interesse had in de Sloveense spits en in de avond bevestigde Marcel Brands namens PSV dat er navraag was gedaan. Later deed Rubin Kazan een serieus en hoog bod.

/

Woensdagavond zei Brands na de wedstrijd SC Cambuur-PSV dat de club ging overwegen of het Matavz’ vertrek eventueel op zou kunnen vangen. Het lijkt erop dat men tot de conclusie is gekomen dat dat inderdaad kan. Dat betekent dat Matavz zelf kan gaan praten met Rubin Kazan om te kijken of hij er met de Russen uitkomt. PSV is er volgens de krant inmiddels uit met de Oost-Europese club. Phillip Cocu kan geen vervanger meer halen, maar heeft voorin nog wel Jürgen Locadia en kan Bryan Ruiz eventueel opschuiven naar het midden.

Matavz, die nog een contract voor tweeënhalf jaar heeft in Eindhoven, speelde bij Gorica en FC Groningen voordat hij aan de slag ging bij PSV. Daar maakte hij in 64 wedstrijden 24 doelpunten. Aan het begin van het seizoen besloot Phillip Cocu afwisselend Matavz en Locadia in de punt van de aanval te zetten. De Sloveen maakte in 149 competitieduels voor FC Groningen en PSV 58 doelpunten. Volgens Voetbal International-verslaggever Thijs Slegers is de algemeen directeur van Rubin Kazan al enkele dagen in Nederland voor Matavz, die zijn jawoord nog moet geven. Hij kan er financieel flink op vooruit gaan.

Update 6 februari 23.00 uur - 'Matavz na het weekend medisch gekeurd in Duitsland'
PSV en Rubin Kazan zijn het eens geworden over een transfersom voor Tim Matavz, maar toch zal de aanvaller zaterdag waarschijnlijk nog bij de wedstrijdselectie zitten voor het duel met FC Twente. Matavz wordt pas na het weekend medisch gekeurd door Rubin; dit zal gaan gebeuren in Duitsland, zo meldt het Eindhovens Dagblad. De speler zelf heeft inmiddels zijn jawoord gegeven aan Rubin en de verwachting is dat de handtekeningen snel zullen worden gezet.

Acht miljoen euro voor Tim Matavz is een...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
6 februari 2014 om 16:03

Zeker mooi!

Had echt niet verwacht dat er een club zou zijn die zo dom is om 8 miljoen voor Matavz te betalen.

Zat eerder te denken aan een miljoentje of 3

6 februari 2014 om 16:04

Matavz is geen slechte speler. Alleen hij krijgt bij psv geen voorzetten die hij er inschiet of inkopt.

6 februari 2014 om 16:06

Ook echt onbegrijpelijk. Alle credits naar Brands die net als in de zomer weer een speler voor veel meer verkoopt dan dat hij waard ia.

6 februari 2014 om 16:11

Of te wel een spits waar je er nog 100 anderen van hebt rondlopen. Totaal afhankelijk van de aanvoer is gebleken en dat je er dan nog 8 mil voor vangt is echt een enorme meevaller.

6 februari 2014 om 16:11

Op welke speler doel je inkopper, Strootman?

6 februari 2014 om 16:14

Lens/mertens. Denk ik in ieder geval.

6 februari 2014 om 16:17

Waarom is een club dom als ze dat betalen. Dat hij bij PSV niet past wil nog niet zeggen dat dat bij een andere club ook zo is. We weten allemaal wat er met Pelle is gebeurd he. En bij Groningen deed Matavz het heel goed. Als je spelers als Depay naast je hebt staan dan wordt je daar ook moedeloos van als spits

6 februari 2014 om 16:18

Werkt PSV ook samen met de doyen sports group? Want dacht dat daar toen sprake van was, weet iemand dit?

6 februari 2014 om 16:26

@inkopper 27;
Wie bedoel je? Ik kan alleen Marcelo bedenken eigenlijk..

6 februari 2014 om 16:39

Zeker mooi....

De koop/huur beleid is misschien buiten sporig, maar aan het verkoop beleids is helemaal niets mee. Geweldige verkoop!

Beter voor Locadia, die moet echt meer minuten maken.

6 februari 2014 om 16:40

ja maar onbegrijpelijk dat een klasse speler als eriksen voor 13 miljoen weggaat en zo'n koekenbakker als matavs die nauwelijks iets uitvoert in het veld voor 8 miljoen weg kan.
Vind het overigens wel goed gedaan voor psv dan als ze deze deal kunnen rondkrijgen.
Maar voorzetten is niet de tactiek van psv, dus dan ligt het vast daaraan :S

6 februari 2014 om 16:46

Toen hij Narsingh naast zich had wist ie er anders ook geen goals temaken. Alleen in de beker tegen Twente vond ik hem sterk spelen. Voor de rest heeft Matavz in alle opzichten teleurgesteld. Maar het feit dat we 5 ton winst maken op deze speler is toch wel geweldig. Was meen ik voor 7.5 aangetrokken.

6 februari 2014 om 17:05

Eriksen had nog maar een contract voor 1 jaar dat is het verschil. Ajax verkoopt telkens hun spelers als ze nog maar 1 jaar een contract hebben, daardoor lopen je miljoenen mis.

6 februari 2014 om 17:09

ongelovelijk 9 miljoen voor matavz. En dan is 12 miljoen voor Eriksen te veel……...

6 februari 2014 om 17:27

@ajaxfan,

Dat blijkt wel weer wat voor klasse bak eriksen is bij de spurs, is ook bankzitter geworden.
Matavz was ook een klasse speler bij groningen, een stapje hoger en ze kunnen er gelijk niks meer van. Dit geld voor meerdere speles waaronder dus ook eriksen.

On: mooie deal voor ons PSV klasse gedaan brands nu nog keer nutige spelers inkopen

6 februari 2014 om 17:38

Ik ook niet maar 5 miljoen zo voor mij eigenlijk de bovengrens rubin Kazan zijnde

6 februari 2014 om 17:51

Ze hebben wel verkennende gesprekken gevoerd. Maar uiteindelijk zijn ze (nog) niet met Doyen in zee gegaan.

On: beste voor beide partijen. Gewoon een mismatch

6 februari 2014 om 18:07

Komen we weer met voorzetten die niet goed waren etc. Vorig jaar met Lens en Mertens en Narsingh in het begin heeft hij genoeg bruikbare ballen gehad.

Het ligt echt niet aleeen aan Psv, ook Matavz zelf heeft niets laten zien.

Veel duels verliezen, verdediger voor je laten komen, geen man uit kunnen spelen, Niet aanspeelbaar zijn etc. heeft niets met het systeem te maken

6 februari 2014 om 18:08

Alle credits naar Brands.
Ik vind dat hij het goed doet, ondanks alle kritiek.
Als iedereen eerlijk is dacht bijna niemand dat Cocu geen succes zou worden, bijna iedereen dacht dat hij alla Frank de Boer voor PSV kon fungeren.

Daarnaast heeft hij alle spelers voor zeer goede prijzen kunnen verkopen en daarnaast een extreem jonge maar talentvolle selectie er aan overgehouden. Dit jaar is verloren, maar als ze deze jongens houden en laten ontwikkelen dan komt het wel goed met Psv.

Alleen de huur van Ruiz vind ik overbodig en dom. Zeker als hij op rechtsbuiten moet, ik denk dat dat meer een gevalletje is van "deze kans mogen we niet laten glippen"
Het blijft toch een premier league speler met enorm veel kwaliteit. Jammer dat het er nog niet uitkomt.

6 februari 2014 om 18:14

@psv Da Beste

Eriksen staat gewoon basis. Was onder AVB niet zeker van zijn plek maar de laaste 8 competitiewedstrijden heeft hij gewoon in de basis gestaan.

En van wat ik gezien heb doet hij het nog goed ook.

6 februari 2014 om 18:33

Inkopper27! Jij zegt de waarheid. Dat was het eerste wat ook in mij opkwam. Respect voor de handelswijze van Psv. Kan mijn club Feyenoord nog heel veel van leren. Ook al spelen ze het sinds kort wel iets harder en beter maar toch.. Wanneer ik bedragen hoor van 5 a 6 miljoen voor spelers als Bmi, Janmaat en Pelle dan slaat mijn hart bij dit bericht toch echt ff over. Nou, Feyenoord. Komende zomer ongeveer 75 miljoen rijker. Pelle voor 17 miljoen. BMI zeker 13 miljoen. Janmaat 13 miljoen. Clasie 15 miljoen. De Vrij 10 miljoen. Vooruit, Schaken 7 miljoen. Weet je wat Boetius, 20 miljoen. We hebben zowaar geld voor een nieuw stadion joh..

6 februari 2014 om 19:03

Vergeet je Mulder niet, die is toch zeker 10 miljoen waar volgens jou berekeningen.

6 februari 2014 om 19:06

@ Bleek,

Oke dat wist ik niet, vond het ook wel gek want volgens mij in het begin deed hij het ook aardig,

Maar wat eigenlijk duidelijk wilde maken is dat veel goede voetballers in nederland een stapje hogerop gaan en dan het net niet redden

Kijk ook naar Maher of Manu voor Feyenoord net te kort maar voor cambuur een goede aanwinst

6 februari 2014 om 19:18

Jij begrijpt dat niet, let eens op hoe de contracten van Eriksen en Matavz nog lopen/liepen? Dan begrijp je het wel.
Matavz past niet bij Psv, maar is een goede spits, maar PSV kan hem wel missen voor op weg naar de Play Offs.
Heeft ook bij PSV laten zien, dat hij een echte spits is, dat zal later blijken, als hij zou spelen daar.

6 februari 2014 om 20:13

Het grootste verschil is de contractduur, eriksen zat immers in zijn laatste contractjaar. Daarnaast kan psv geen vervanger meer halen, wat de transfersom ook beïnvloed.

6 februari 2014 om 20:17

@psv Da Beste

Valt wel mee hoor, in BPL heeft Eriksen in 15 van de 24 wedstrijden meegespeeld, dus dat vind ik niet echt een bankzitter.

Overigens een erg mooie deal voor Psv, ik had echt nooit verwacht dat het bedrag ook maar richting de 8 miljoen zou gaan.

6 februari 2014 om 21:58

Nee, zijn wel gesprekken geweest, maar PSV heeft besloten geen gebruik te maken hiervan

6 februari 2014 om 22:26

Ruiz heeft 1 wedstrijd gespeeld he.
Daarna geblesseerd geweest.
Denk dat het wel een goede aankoop is voor een halfjaar, zeker nu Matavz weg is.

6 februari 2014 om 23:40

alle credits na brands?? waarom als ik vragen mag? omdat hij matavz nu verkoopt voor 8miljoen terwijil hij hem enkele maanden geleden voor 10miljoen kon verkopen??

7 februari 2014 om 18:46

Wat dacht je van marcelo?

Goed verdiend weer door Brands al zal het break even zijn met zijn salaris voor die paar jaar. Hopelijk investeert PSV in hun aanval want dat hebben ze echt (!!!) nodig.

6 februari 2014 om 16:07

Salaris staat los van transfersommen.

6 februari 2014 om 16:15

Ik zeg niet dat ze bij elkaar horen maar je hebt toch nog altijd de salariskosten van 3-4 miljoen euro bruto?

6 februari 2014 om 16:39

Ja, dat hoort bij het salarisbudget, transfersommen staan daar volledig los van, maar het is hieronder al duidelijk uitgelegd.

6 februari 2014 om 16:50

Is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt. Begrotingtechnisch hoort het inderdaad bij de salarispost. Maar dat is natuurlijk niet de enige manier hoe je het kan bekijken. Medellin heeft gelijk door te zeggen dat Matavz PSV ongeveer net zoveel heeft gekost dat hij uiteindelijk oplevert. Daar is geen speld tussen te krijgen.

ON: Ik denk dat alle partijen hier beter van worden van deze transfer. Ik denk dat Mavatz een betere voetballer is als dat hij de laatste paar jaar heeft laten zien. Het is natuurlijk nooit een spits geweest die in het PSV systeem past. Ik denk dat hij het, mits hij met buitenspelers met een goede voorzet komt te spelen, het goed zal gaan doen in Rusland.

Ik zie hier dat ook veel credits uitgaan naar Brands, misschien dat Dhr Brands ook eens wat kritischer benaderd kan worden. De man zadelt PSV namelijk al ruim 3 jaar met een onevenwichtige selectie op. Hoe kan het dat PSV 4/5 rechtsbuitens heeft en 1 spits? Met het verkoopbeleid van Brands is weinig mis, zijn aankoopbeleid is bedroevend. Misschien wat om dat voortaan maar door iemand anders uit te laten voeren?

6 februari 2014 om 18:10

Gekke vraag misschien? maar betaald een club geen belasting over een verkochte speler? Het is misschien geen product maar toch…

6 februari 2014 om 18:27

@rugu,

Buiten Gökdeniz heeft Rubin geen goede aanvoer vanaf de vleugels. Ze hebben weliswaar Torbinskiy nu Ryazantsev naar Zenit vertrokken is, maar dat vind ik geen geweldenaar.

6 februari 2014 om 21:36

@ koni020,

Ja dan gaat het ook daar een heel lastig verhaal worden voor Matavz. Het is natuurlijk ook een totaal andere spits als Rondon, die op kracht nog acties kon forceren.

6 februari 2014 om 16:12

Ze draaien boekhoudkundig gewoon winst hoor.
Aankoopsom - afschrijvingen.
Salaris doet niet ter zake, want er zijn ook andere inkomsten.
Als ze hem voor 8mln verkopen en voor 7mln kochten met een contract van 5jaar dan betekent dat op de begroting 3,8mln winst.
Matavz is dan nu nog 4,2miljoen waard

6 februari 2014 om 18:19

Volgens mij werkt het zo niet helemaal. Psv heeft 1 miljoen winst gemaakt op de speler Matavz qua transfersom. En aan de speler Matavz zijn ze in totaal een euro of (2,5 x 6 ton - 1 M) 500.000 kwijt geweest. Dus dat is in principe vrij weinig om 2,5 jaar gebruik gemaakt te hebben van Matavz. Want iedereen zegt wel dat hij er niks van bakt, maar de statistieken wijzen anders uit.
Groningen: W99 D42 A13 S6033
Psv: W97 D44 A18 S6765

Bij Groningen had hij dus 144 minuten nodig voor een doelpunt, bij psv 154. Nou nou, wat slecht. Wanbeleid bij psv! Gewoon houden zo'n spits en zorgen dat hij rendeert, dan schiet hij er 25 in per seizoen.

7 februari 2014 om 13:15

Nee, dan begrijp je dus niet zo goed wat winst is.
Winst is opbrengsten - minus waarde.
De waarde van Matavz is de aankoopsom en de aankoopsom wordt afgeschreven over de contractduur.
Dus na 2,5jaar contract is Matavz op de begroting minder waard dan bij aanschaf. Dat betekent dat PSV dus de verkoopprijs minus de boekwaarde als winst kan boeken op de begroting en dat bedrag is dus niet 1mln.
Het is wel zo dat er 1mln meer is verkregen dan dat er ooit voor Matavz is betaald.

Maar zie de post afschrijving transfervergoedingen op de balans, daar is al een deel weggeboekt van de waarde van de aangekochte spelers.

6 februari 2014 om 16:33

Als je toch al zo bezig bent.. Waarom niet opbrengsten met de naam Matavz erop of de goals die hij gemaakt heeft in de EL waardoor PSV winst premie kreeg???

Mooi! Nu als de sodemieter Brands eruit flikkeren, zodat er met al dat geld ook eens wat nuttigs gebeurd. Onderhandelen kan hij maar zijn kerntaak, een evenwichtige selectie samenstellen waar een coach wat mee kan, lijkt niet aan hem besteed.

6 februari 2014 om 16:04

In de toekomst kan dit zeker wel een evenwichtige selectie worden, zeker als de grote talenten Depay, Bakkali, Hendrix, Zoet en Willems blijven met in de toekomst wat meer ervaren spelers.

6 februari 2014 om 16:08

Willems heeft toch inmiddels aangetoond verre van een groot talent te zijn.

6 februari 2014 om 16:13

En ik heb hendrix een paar keer zien voetballen maar ik vind dat hij echt niet tot de 'grote' talenten van psv behoord. Dan schat ik bakkali veel hoger in bijvoorbeeld

6 februari 2014 om 16:24

Willems speelt de laatste tijd gewoon goed hoor. Hij komt op slimmere momenten naar voren en zijn voorzetten komen goed aan. Het enigste waar ik mij aan erger is dat hij naar binnen gaat en de actie op zoekt zoo wordt de ruimte voor Depay waar hij in moet lopen heel klein. Dat was voor de winterstop deed hij dat vaak maar de laatste tijd doet hij dat echt weinig en heeft zelfs gescoord door dat te doen

@m.madrid

Hendrix is jong 18 jaar maar doet het gewoon erg goed vond hem op het middenveld het best als CV maakt hij nog fouten maar in de toekomst kan hij zeker een van de beste zijn bij Psv.

6 februari 2014 om 17:08

Hendrix geen groot talent? Bakkali heeft in het begin van het seizoen 5 goede wedstrijden gespeeld en daarna mede door een blessure ver weg gezakt. Hij is ook pas 18 dus dat is niet heel gek, maar Hendrix heeft in alle wedstrijden dat hij gespeelde heeft bewezen dat hij een heel groot talent is. Zeker de wedstrijden dat hij op het middenveld stond, ze moeten heb alleen niet meer als linksback opstellen, want dat is gewoon niet zijn positie.

6 februari 2014 om 19:04

Getagd zoals op Facebook bij een foto van Alaba? PSV moet dit geld goed investeren, dus geen nieuwe spits of middenvelder halen, maar iemand voor de verdediging, of 2. Een ervaren man naast Cocu kan ook wel helpen.

6 februari 2014 om 19:24

talenten op dit moment, met grote talenten, had je hoger gestaan in de competitie.

6 februari 2014 om 23:27

@johnnie10

Een nieuwe verdediger erbij is goed ja. Een linksback die kan concurreren met Willems, misschien kan hij dan constant goede wedstrijden spelen. Een CV erbij als Rekik niet meer blijft en Zanka verkocht wordt. Het liefst iemand die 30+ is en nog goed genoeg is voor top Eredivisie. Het liefst zie ik Alex komen. Of het realistisch is weet ik niet, hij is nog van grote meerwaarde bij een topclub maar zij volgens mij graag nog wat willen beteken voor Psv. Dan heb je:

Willems,Aankoop-Koch, Hendrix en Bruma 1 Aankoop- Arias en Brenet

Als vervanger van Tyton Gomes. Wilt graag terugkeren en hebben een tweede keeper van kwaliteit.

6 februari 2014 om 16:05

Je moet ook een beetje geluk hebben... Zo slecht doet Brands het volgens mij niet. Kijk bv naar de mooie transferbedragen die hij binnenhaalt. Aan het begin van het seizoen vonden velen hem fantastisch en hoorde je niemand over gebrek aan ervaring. Spelers als Maher, Narsingh, Toivonen etc brachten gewoonweg niet wat van hun verwacht werd en dan kan ik nog wel meer opnoemen. Het aanstellen van Cocu was achteraf gezien misschien niet heel verstandig (ik vraag me af hoe het onder een andere trainer was gegaan), maar het kan ook goed uitpakken (zie Ajax). Je hebt voor jeugd gekozen en een jonge trainer en die moet je dan ook de kans geven.

6 februari 2014 om 18:11

Brands is een zeer goede verkoper en een matige inkoper!

6 februari 2014 om 16:06

Ach de supporters van PSV zullen Brands nu wel weer de hemel inprijzen en roepen dat hij wel degelijk goed werk verricht.. Ik kan er alleen maar om lachen. Iedereen kon die spelers verkopen met die bedragen, maar omdat Brands zo'n kneus is, moet het extra belicht worden zodat zijn mankementen niet zo zichtbaar zijn voor een paar dagen.

6 februari 2014 om 16:22

Matavz voor 8 miljoen? Sorry hoor maar ik zie niemand die kneus van een spits voor zoveel verkopen. Ik vraag me ook af hoe the fuck hij het voor elkaar heeft gekregen.

6 februari 2014 om 16:34

Alsof dat zijn verdienste is, rubin kazan bulkt van het geld en kun je dus zeggen dat het goed is van de zaakwaarnemer van matavz dat hij zo'n club zo gek heeft gevonden om dat ervoor te betalen. Gewoon een kwestie van zijn client heel goed verkopen!

6 februari 2014 om 16:35

Ach ik kan wel om jouw lachen. Zelfs als PSV iets goed heeft gedaan maak je het helemaal kapot. Weer iemand ongelooflijk moeite heeft om PSV een compliment te geven.

6 februari 2014 om 16:47

@crimz

Helemaal mee eens. Brands en Sanders maken PSV kapot, maar dat realiseren ze zich in Eindhoven niet. De complete selectie is inmiddels verkocht voor soms waanzinnige bedragen, maar al met al blijft er weinig van dit geld over om de selectie op orde te krijgen, aangezien de club het geld nodig heeft om de club geen verlies te laten maken. Vorig jaar bleef er 13 miljoen euro over uit transfers en maakte de club een winstje van 350.000. Het lopende boekjaar zal er met de verkoop van Strootman en Matavz weer tussen de 10 á 13 miljoen euro overblijven, maar aangezien de club dit geld weer nodig heeft (zij het minder dan het vorige boekjaar) zal de club waarschijnlijk een winst gaan boeken van enkele miljoenen euro's. Daarvoor heeft het dan wel zeven basisspelers moeten verkopen, waarvan er vijf nog meerjarig onder contract stonden.

6 februari 2014 om 16:58

@justr

Wat een onzin schrijf jij toch PSV begrootte onder de tijd van Jan Reker op CL. Dat werd dan vaak gehaald maar na een aantal jaren dat niet te halen kwam PSV in de financiële moeilijkheden. Dat heeft Tiny Sanders allemaal moeten opruimen nu hij dat heeft gedaan en er nu gewoon weer wordt begroot op EL vertrekt hij en moet er nu iemand komen die gaat bouwen aan PSV (stadion 50.000, trainingscomplex verbeteren, grotere sponsors etc. etc.) Denk eerst voordat jij wat schrijft!!! En hou je maar gewoon bezig met je eigen club!

6 februari 2014 om 17:01

@eltanque

Hahaha, te gek voor woorden!!! Dus de zaakwaarnemer van Matavzs gaat naar Rubin Kazan toe en stelt dit bedrag voor? Als je een zaakwaarnemer bent en je client wilt weg doet de zaakwaarnemer er alles aan om de transferbedrag zo laag mogelijk te houden anders koopt geen een club je client. Ik weet niet in welke wereld jij leeft...

6 februari 2014 om 17:09

Reker en v Raaij hebben de club met hun beleid juist bijna naar de financiele afgrond gebracht. Sanders heeft financieel gezien alles juist weer op orde gekregen.

6 februari 2014 om 17:43

Generaliseren lukt je goed Crimz..
Ik als psv supporter onderschrijf dat Brands handig is in het bedingen van een acceptabel verkoopbedrag. Het samenstellen van een gebalanceerde selectie is mnr Brands daarentegen niet gelukt, hetgeen imo voor een groot gedeelte de oorzaak is van de sportieve malaise dit seizoen.
Ik schrijf niet dat ik fan ben van dhr Brands zijn verkoopbeleid, integendeel, wanneer je vorig seizoen ongekend veel scorend vermogen in je team had, hetgeen PSV dit seizoen ontbeert, vind ik dat je als beleidsbepaler op dit gebied gefaald hebt.

6 februari 2014 om 18:15

Sommigen zien alleen wat ze willen zien en gunnen PSV geen licht in de ogen. Zelfs als Brands Matavz voor 8 miljoen verkoopt is het nog niet goed.. en nu ik de reactie nog eens lees van Crimz kan ik helaas niet anders concluderen dat het een ongelooflijke zuurpruim is.

Brands heeft dit natuurlijk gewoon heel goed gedaan. (hoewel Crimz) dit ook had gekund. Nogmaals; Brands is een goede verkoper, geen inkoper.

6 februari 2014 om 20:29

Dit is voor jou misschien allemaal nieuw. Maar wat psv nu doormaakt hebben ajax en feyenoord al doorgemaakt. Je hebt helemaal gelijk dat Sanders de rotzooi van andere moest opruimen, maar hij doet t op de verkeerde manier waardoor je club nog langer in de shit zit. Nogmaals de club is door Sanders en Brands genoodzaakt om spelers met meerjarige contracten te verkopen. Volgend boekjaar moet psv weer voor minimaal 12 miljoen euro verkopen. De club moet alleen Wijnaldum zien te verkopen als hij niet bijtekent. Hoe gaat PSV dat oplossen? Al twee boekjaren verkoopt de club spelers met meerjarige contracten. Daar moet een derde aan vastgeplakt gaan worden omdat ze blijven kopen en afschrijvingen blijven houden. Je kunt geen spelers blijven kopen omdat je spelers met meerjarige contracten moet verkopen. Dat inclusief de mega uitgave van het vorige beleid maakt de club verrot. Dat snappen jullie niet in Eindhoven, maar kijk maar naar Ajax en Feyenoord. Kopen al jaren niet meer zoals vroeger en hoeven ook geen spelers met meerjarige contracten te verkopen. Zo simpel is het. In Eindhoven hebben ze zelfs na de herfinancering verder gegaan met investeren. Daar heeft de club nu de grootste problemen mee. Open je ogen toch gewoon eens een keer.

6 februari 2014 om 23:27

@justr, wat een lachwekkend stuk! Je wilt wijs overkomen maar er staat vooral onzin in! Kijk naar Feyenoord zeg je? Die hebben vele malen minder financiële middelen en gaan die van de zomer ook niet veel spelers verkopen?

Al boekjaren verkoopt met meerjarige contracten? Noem mij 2 spelers die ze niet hadden moeten verkopen? Matavz niet? Voor 8 miljoen met 1,5 jaar contract? Strootman, Mertens' en lens niet voor 40 miljoen? Toivonen niet? Praat dus aub niet naar je verstand. Hoop niet dat jij erg manager bent want de argumenten die jij gebruikt raken kant noch wal!

7 februari 2014 om 10:41

Voor een groot deel heb je gelijk. Het belang van de client staat voorop. Maar een zaakwaarnemer krijgt vaak een percentage van de transfersom. Het persoonlijk belang is er dus wel degelijk.

6 februari 2014 om 16:21

Wie denk je dat al die geld naar PSV heeft gebracht de laatste twee seizoenen? Meneer Brands!

6 februari 2014 om 16:54

Vind je die bedragen nu bijzonder?
Strootman had nog 3 jaar contract, oftewel 5,5 mln per contractjaar.
Mertens had ook nog een 3 jarig contract, oftewel 3,5 mln per contractjaar.
Lens was wel goed onderhandeld met 9 mln met nog maar 1 contractjaar te gaan.

Het lijkt misschien wel veel wat er voor een speler is ontvangen, maar dit waren ook allemaal dure spelers om te halen. Allemaal een 5-jarig contract, waarmee ze gelijk bij de topverdieners van PSV behoorden.

Daarnaast is door al die verkopen PSV sportief alleen nog maar meer achteruit gaan lopen.
Komende zomer zal er flink geïnvesteerd moeten worden om toch weer die sportieve stap voorwaarts te maken, terwijl er geen inkomsten tegenover staan.

Ik ben weer benieuwd de komende zomer!

6 februari 2014 om 17:07

Hou toch op. Bij bijna elke speler die Brands gehaald heeft bleek hij achteraf gelijk te hebben. Zo kocht hij Mertens en Strootman voor 13 M , in de ogen van velen veel te veel, maar verkocht ze vervolgens voor 30 M. In gevallen als Matavz en Marcelo weet hij nog meer dan het maximale er uit te slepen.

Over de evenwichtige selectie. De versterkingen die dit seizoen gehaald werden leek de meeste vooraf een goede mix tussen jonge talenten (arias, Rekik, Bruma) en ervaring (park, Schaars). Dat vervolgens veel ervaring wegvalt vanwege blessures van deze twee en de ervaren Wijnaldum en Narsingh + de niet presterende Manolev. Ja, dan valt er er wel heel veel ervaring weg.

Ik vind dat Brands over de afgelopen drie jaar zeer weinig te verwijten valt. Een technische staf die een ploeg over de afgelopen 8 maanden alleen maar slechter laat voetballen lijkt mij eerder te verwijten.

6 februari 2014 om 17:47

Ben ik niet mee eens wingman, waar is het scorend vermogen van vorig jaar en wat is daarvoor in de plaats gekomen?

6 februari 2014 om 19:19

Jeugd is daar voor in de plaats gekomen. Depay in plaats van Mertens en Bakkali ipv Lens. En dat die er ook niet meteen 15 per seizoen inschieten is te begrijpen, je moet op een gegeven moment kiezer of je weer gaat kopen of naar de lange termijn kijkt en de jeugd de kans geeft en dat heeft PSV gedaan.

7 februari 2014 om 10:54

Brands faalt telkens in het afleveren van een evenwichtige selectie.

* Was het niet Brands die een miljoenen-aanval combineerde met een flutverdediging?
* Was het niet Brands die Maher haalde voor enkele miljoenen, daar waar hij voor exact dezelfde positie reeds een andere miljoenen-aankoop had gedaan (wijnaldum)?
* Was het niet Brands die Matavz kocht in een selectie die geen aanvoer kon leveren? PSV had op dat moment behoefte aan een spits die zelf iets kan creeren.
* Was het niet Brands die Ruiz haalde voor veel te veel geld, daar waar hij voor exact dezelfde positie reeds een andere miljoenen-aankoop had gedaan (narsingh)?
* Was het niet Brands die miljoenen investeerde in de vleugel posities, daar waar de miljoenen in de as van het veld horen te staan
* Was het niet Brands die het belang van ervaring en persoonlijkheid onderschat, waardoor er nu een selectie staat die mentaal en fysiek niet in evenwicht is?

Brands is een geweldige onderhandelaar, maar koopt enkel spelers die goede scouting rapporten hebben. Geen spelers die een team maken.

7 februari 2014 om 21:12

Ga even elk puntje weerleeggen.

- Die combinatie was vooraf niet te verwachten. De aanval werd! een miljoenen aanval, de verdediging werd! een flop. Marcelo bleek niet te passen bij de eredivisie. En Zanka ging achteruit door zijn blessure, daarom werd de verdediging flut.
- Voor de honderste keer, PSV speelt niet met een nummer 10! Toen Maher gehaald werd ging men voor een middenveld met twee aanvallende middenvelders.
- Matavz werd gekocht toen er wel degelijk aanvoer was van Lens en Mertens. Bakkali en Depay laten dit echter afweten.
- Ruiz kan op die posities uit voeten. Op rechtsbuiten, blijken Bakkali en Jozefzoon nog niet goed genoeg en Narsingh was geblesseerd en de laatste tijd hopeloos uit vorm geweest. Ruiz zorgt voor meer ervaring want dat een team zo door het ijs zakt kon alleen maar aan het gebrek aan ervaring hebben gelegen.
- Jezelf tegenspreken nu? Je zegt net dat Wijnaldum en Maher voor veel geld gehaald werden. + nog Schaars, Hiljemark en Park. Is dat nog niet genoeg?
- De selectie is wel degelijk in evenwicht maar als alle ervaren jongens uitvallen dan blijft er een jong team over. Wijnaldum, Schaars, Park, Narsingh waren alle geblesseerd. Z

Als dit waar is heeft PSV echt goeie zaken gedaan, dan moeten ze proberen Alfred op te halen als het kan, in ieder geval moeten ze een nieuwe spits want Jurgen Locadia komt denk ik echt te kort voor Psv.

6 februari 2014 om 16:16

Jij begrijpt er niet veel van hè . PSV moet geen afwachtende spits halen maar type Lens of El Hamdaoi. Spits die zelf kansen kan creëren. Iemand als Depay heeft nog nooit een normale voorzet gegeven.

Goeie zaak voor Locadia. Geen goeie zaak voor PSV, met alleen Locadia in de punt ga je het niet redden. Neem aan dat ze in de zomer een spits terug kopen.

Dat heeft Brands toch weer erg puik gedaan zeg!
Groot gelijk dat ze hem nu weg doen als je zoveel kunt vangen.

6 februari 2014 om 16:08

Grootste fout die je kan maken, maar ach PSV heeft die fout al 2 keer eerder gemaakt he, in de winter een speler verkopen. En hoe is dat afgelopen? Bar en bar slecht. kijk na Lazovic en Afellay die in de winter vertrokken, PSV stortte daarna helemaal in. Locadia heeft concurrentie nodig en voordat Ruiz echt fit is, zit het seizoen er al op. God verhoede dat Locadia nog geblesseerd raakt, nou Cocu dan mag je het weer eens proberen met een dwerg van 1,50 (bakkali) in de spits

6 februari 2014 om 16:13

Instorten kan niet meer..... Degraderen doen ze niet. (Je kan grapjes maken...)
8 miljoen krijg je er normaliter nooit voor.... Of hij moet er 30 inschieten maar dat doet hij ook nooit. Goed gehandeld door Psv... Je hebt Locadia voor de rest vh seizoen... Ruiz of Schalk bij nood... Prima zeg ik!

6 februari 2014 om 16:17

Ik snap dat ook niet. Ze hebben nu 1 spits en iedereen die ruiz een spits blijft noemen snapt er niks meer van, misschien ook wat mensen bij Psv? Hoewel het een geweldig bedrag is, had deze jongen nog heel veel waarde kunnen hebben om europees ticket te halen.

@joegoslaaf
Meen je dit? Ruiz heeft al meerdere keren aangegeven geen spits te zijn en toch blijven mensen roepen dat hij spits kan spelen. En dat je schalk noemt als nood, ik moest echt even heel hard lachen. Ik als NAC-fan kan je vertellen dat je die echt niet op willen stellen op dit moment..

6 februari 2014 om 16:19

Wil je beweren dat Matavz een geweldig seizoen draait dan?
Sorry hoor, maar veel slechter zijn er niet op geworden. En al helemaal niet in de portemonnee.

Als hij nu de grote dragende speler was in een team die mee strijd om een kampioenschap, dan vind ik het een heel ander verhaal.

6 februari 2014 om 16:26

Ik wil niet gemeen doen, maar psv is al ingestort. Brands pakt zijn verlies en kiest voor volgend seizoen. Vind dat ook helemaal niet gek met dit talentvolle team. Feyenoord heeft deze stap ook doorlopen (gedwongen) en zie nu het resultaat. Volgend jaar staat psv er heus wel weer.

6 februari 2014 om 16:30

Daar gaat het niet om,wat nou als Locadia geblesseerd raakt? Dan heb je niks, zo simpel is het. Ruiz heeft al 120 000 euro gekost terwijl hij niet eens bij de selectie zat, laat staan fit en goed in zijn vel. Speel je paar wedstrijden zonder een echte centrumspits, hou mijn hart al vast voor die hoge bloeddruk wedstrijden. Kijk hoe rampzalig het er nu uitziet, laat staan met Schalk of Bakkali in de spits.

6 februari 2014 om 16:30

PSV speelt nergens meer om, nu kunnen ze nog aan hem verdienen, wie weet wat ze er voor krijgen als ze hem nu niet verkopen, dan word het misschien net zo'n geval als De Guzman bij Feyenoord.

6 februari 2014 om 16:34

Waarom haalt PSV Ruiz dan? ze wilde toch zo graag nog europees voetbal halen? Als je echt nergens meer voor speelt dan had je ruiz niet gehaald en bakkali gewoon langer laten wennen (al vraag ik me uberhaupt af of die het wel gaat halen), nu is zoon talentvolle speler derde keus op linksbuiten en 4e keus op rechtsbuiten en mag niet eens verhuurd worden. Dat is pas zonde!!

6 februari 2014 om 16:37

@j.pernambucano Ten eerste ik zeg bij nood. Ten tweede heeft hij niets te willen. Hij speelt waar hij nodig wordt bevonden. Schalk noem ik als er echt niets meer anders is. Dit seizoen even slikken. Volgend jaar een nieuwe spits halen. Je hebt immers Matavz nu verkocht en er is geld vrij voor een spits.

6 februari 2014 om 16:42

Was het dan niet handiger geweest om een spits te huren van een engelse topclub? in plaats van Ruiz? Ze zeiden met de komst van ruiz dat ze juist nog voor de europese plekken wilden gaan, maar die staan naar mijn mening alleen maar andere spelers in de weg doodzonde.

6 februari 2014 om 16:47

Uiteraard... als PSV-fan begreep ik het ook niet.... Alles werd ingezet op die ene wedstrijd tegen Ajax. Gegokt en helaas verloren.
Achteraf niet best en ik weet zeker dat Brandts er nu ook zo over denkt. Maar kwaad is geschiedt. Op de blaren zitten nu, en proberen te kwalificeren voor de Europa League.
Tis toch verdomme niet te geloven dat ik smacht naar Marcelo in de verdediging.

6 februari 2014 om 17:10

ruiz speelt bij het nationale elftal in de spits

6 februari 2014 om 17:12

PSV heeft ook al vaker de fout gemaakt om een topbod te weigeren. Kijk naar Toivonen die kon ooit voor 10 miljoen weg. Afellay was een dragende speler en de aanvoerder van Psv, Matavz is alles behalve dat en je gaat echt nooit meer 8 miljoen voor hem krijgen.

6 februari 2014 om 17:16

@andrevdd, weet niet wie dat in de wereld geholpen heeft, maar dat is klakkeloos door iedereen over genomen, dat is dus niet waar. Ook bij de nationale ploeg speelt Ruiz of als rechtsbuiten of op de 10, dus achter de spits. Hij heeft dat zefs nog eens in een interview aangegeven. Toen zei hij volgens mij dat hij al 10 jaar niet als spits gespeeld heeft.

Breng die jongen lekker naar het vliegtuig en zwaai 'm met de hele staf, alle jeugdteams, het 1e en de directie uit. Daarna met zijn allen de polonaise terug naar het Philips stadion. 8 miljoen...ongelooflijk!

Je ken lullen wat wil maar Brands flikt dit toch weer petje af voor PSV

Nou dikke strik er om en wegwezen. Heeft nooit kunnen brengen wat er van hem verwacht werd. Veel te statisch en weinig betrokken bij het het spel.

8 miljoen is imo veel te veel voor Matavz maar het is toch wat de gek ervoor geeft!

Kijk dit is even lekker. Matavz gaat PSV toch niet meer naar de top-3 schieten en genoeg stand-ins als je het mij vraagt. 8 miljoen ga je anders nooit meer voor hem vangen!

6 februari 2014 om 16:04

genoeg stand-ins? Heb ik iets gemist? Volgens mij is Locadia de enige spits op dit moment in de selectie van Psv. en Nee, Ruiz is geen spits! Dan heb je alleen Schalk nog, die juist gehaald is voor Jong PSV omdat ze daar ook al geen echte spits hadden en vloet daardoor spits moest spelen en zich niet kon focussen op zijn eigen plaats.

6 februari 2014 om 17:14

Depay en Ruiz kunnen ook in de spits, misschien niet hun favoriete plek maar ze kunnen er wel gewoon spelen.
En zoveel wedstrijden komen er toch niet meer en zo veel is er ook niet meer te winnen, die 8 miljoen is echt veel meer waarde dan dat Matavz nog zou kunnen toevoegen de tweede seizoenshelft.

Toivonen was ook geen spits zei hij, maar die staat nu ook gewoon in de spits bij Rennes. Ruiz kan echt wel als spits spelen.

Hoofdprijs en zo hoort het, als nederlandse club niet meer fooitjes accepteren

Acht miljoen is een absolute hoofdprijs. Matavz is nooit dé spits van PSV geworden. Goede prof, maar zeer timide en geen echte killer.

Als Brands net zo goed was in het samenstellen van de selectie als hij is met spelers verkopen, dan had PSV een veel beter seizoen gedraaid...

Ik snap dat je voor dit bedrag niet kan weigeren, maar nu heb je eigenlijk maar 1 spits! Want Nee, Ruiz is geen spits!

Ik denk dat matavz echt nog wel van waarde had kunnen zijn voor psv, met goede aanvoer van de zijkanten (narsingh) ipv van naar binnenkomende spelers schiet hij er toch minimaal 10 per seizoen in. Daarnaast is nu alleen Locadia de echte spits in het elftal. Talent, Ja, maar nog niet iemand die het team kan dragen met doelpunten.

In dit geval grote complimenten naar Brands. Een werelddeal voor Psv.

Ben je daar ook van verlost. Wat een drama spits. Totaal geen uitstraling,leek net of hij nooit zin had. (was het maar Sigthorrsson van Ajax) 8 miljoen pfff wel een hoop geld voor een matige speler. (maar ja zal je net zien....schiet hij ze daar vanuit alle hoeken in het kruisie haha)

6 februari 2014 om 16:18

Totaal geen uitstraling? Wat wil je ook als je nooit de echte vertrouwen krijgt. Maar goed, iedereen kan wel zien dat Matavz geen spits is voor dit systeem bij Psv. Hopelijk speelt hij de pannen van het dak, want als hij wel de goede aanvoer krijgt is hij levensgevaarlijk ( zie FC Groningen )!

6 februari 2014 om 16:30

Maar ook bij Fc Groningen had hij de uitstraling van een makreel. Komt door zijn ogen en zijn beleving (emotieloos)

6 februari 2014 om 16:31

Ik snap wel wat hij bedoelt hoor. Soms heb je het gevoel dat er wat peper in moet bij spelers. Dat heb ik ook vaak bij Mulder, terwijl hij toch redelijk keept. Een persoonlijkheid hoort er nou eenmaal bij denk ik. Bij Eriksen heb je ook het idee dat hij een droppie is, maar die speelt ook sterk.

6 februari 2014 om 16:32

Haha daardoor verraste hij ons juist, emotieloos misschien, maar wel een killer destijds. Hopelijk kan hij dat bij Rubin weer laten zien!

Misschien een idee voor Psv. Twee technisch directeuren. 1 voor het aankoop en 1 voor het verkoopbeleid, want verkopen kan ie!

6 februari 2014 om 16:05

Haha ja dacht ik ook al aan. Maar jammer genoeg gaat dat niet gebeuren.

Petje af voor Brands met zijn verkoopskills. Eigenlijk zou je gewoon iemand langs hem moeten zetten voor het inkoopbeleid..

6 februari 2014 om 16:35

Haha alsof brands hem aangeboden heeft bij rubin, die credits liggen eerder bij de zaakwaarnemer van matavz.

6 februari 2014 om 16:43

Sinds wanneer onderhandeld de zaakwaarnemer over de prijs van Matavz?

Wat een wanbeleid als matavz word verkocht! Eerst fors investeren in de komst van Ruiz om te strijden voor het kampioenschap en vervolgens een van de spitsen laten vertrekken terwijl je er eigenlijk maar 2 hebt.

Wat een absurde deal zeg, mijn hemel.
Alle complimenten voor de absurde bedragen die Psv eruit weet te halen voor bepaalde spelers en Rubin Kazan, tja, die laten maar weer eens zien hoe je wanbeleid voert...

6 februari 2014 om 16:20

Dat zal achteraf blijken Crazy. Ik geloof nog steeds dat Matavz een echte killer is met de juiste aanvoer van de zijkanten. Ik denk dat hij iedereen nog wel gaat verassen en dus is het geen wanbeleid van Rubin Kazan. 4 miljoen voor van der Hoorn vond ik bovendien ook absurd!

6 februari 2014 om 16:26

Ik hoop niet dat hij iedereen gaar verassen, oef, zou wat zijn.

Nee erg flauw maar uuhm, oef, ik weet het niet hoor.
Naja, hij komt sowieso in een competitie waar het niveau niet heel erg bijzonder is op een paar ploegen na natuurlijk dus hij zal best genoeg doelpunten maken als hij voorzetten krijgt maar Rubin Kazan wil Europees ook iets gaan doen lijkt me, nou, dan heb je echt iemand beter nodig dan Matavz hoor.

Matavz was een prima spits in de eredivisie als hij perfecte voorzetten kreeg maar als je vooruit wil als club zijnde ook Europees gezien dan heb je meer nodig.
Europees wordt er beter gedekt en is een spits die afhankelijk is van voorzetten zowat niks waard.

Ik noem maar even Huntelaar als voorbeeld, eigenlijk ook een beperkte spits natuurlijk maar zoveel beter dan Matavz in zowat alles waardoor Huntelaar een prima spits blijkt.
Matavz heeft eigenlijk niks, geen bijzonder schot, fysiek niet bijzonder, naja, over zijn uitstraling heb ik het maar niet, ook niet echt relevant, ja wat kan hij eigenlijk...
Ik chargeer uiteraard een beetje maar ik vind Matavz een net niet speler, allemaal net niet, kan een balletje erin koppen en schieten als hij in goede positie komt maar ik vind het allemaal maar zeer matig hoor.

6 februari 2014 om 16:28

Die 4 miljoen is een smetje op een prachtig strak beleid. Net als 60.000 per wedstrijd voor Ruiz absurd is.

Overigens complimenten voor Brands. 8 miljoen eruit slepen is ontzettend knap. Matavz heeft nou niet echt een geweldig seizoen(en) gedraaid. 8 miljoen is voor Eredivisiebegrippen een erg hoog bedrag.

6 februari 2014 om 16:29

Blijkbaar heb je hem toen die tijd bij Groningen niet gevolgd. Wat deze man juist wel heeft is een neusje voor de juiste positie en dan is hij ook levensgevaarlijk! Volgens mij hebben jullie juist een net niet spits in je selectie genaamd Sightorsson. Maar we zullen het zien, hopelijk breekt hij daar door en gaan we nog veel van hem horen.

6 februari 2014 om 16:32

Hoe goed ie in Groningen ook was, dat was ie niet bij psv. En er dan 8 miljoen uitslepen is een grote verrassing. Dus complimenten aan Marcel. Wat Sigthorsson betreft..andere discussie maar je begint vaak over Ajax in je reacties, dat is 'm inderdaad net niet. Ik ben wel klaar met Kolbeinn. Heb nog lang geloofd dat het er wel in zat, maar nu niet meer.

6 februari 2014 om 16:37

mrkos, ik zeg al, voor de eredivisie mits goed gebruikt prima spits.
Echter, je lijkt mijn grote bezwaar maar niet te willen begrijpen.
Ik heb liever een spits die in elk team kan spelen in plaats van een spits die afhankelijk is van het feit dat een ploeg om hem heen gebouwd dient te worden voordat hij pas nuttig wordt...

(overigens ga ik even niet in op de verwijten richting Ajax wat betreft Sigthorsson en van der Hoorn want dat is totaal irrelevant in deze discussie)

Matavz was bij Groningen een prima spits, echter, nogmaals, Europees kom je er niet met alleen 'goed positie kiezen', kom op hey, noem mij 1, gewoon 1 spits die het Europees heeft gemaakt puur en alleen op 'goed positie kiezen'. (en zelfs als je die kan noemen zal je moeten toegeven dat het een grote uitzondering is)
Dat moet altijd gepaard gaan met of een prima fysiek, of schietkracht, snelheid etc.
Matavz heeft dat allemaal niet.

Ik zeg je, als Rubin Kazan vooruit wil en dan dus met name Europees dan is Matavz niet de juiste man...
Zeker niet voor 8 miljoen, hij heeft 7 gekost en heeft sindsdien geen ontwikkeling doorgemaakt (ja, een negatieve ontwikkeling misschien...) en zit lekker op de bank... Je bent gek als je dan een miljoen meer neerlegt dan wat hij eerder gekost heeft...
Dat is sowieso al wanbeleid, even buiten de vraag of hij het gaat redden of niet...

Het is toch ongelofelijk dat zo'n speler als Matavz die belachelijk weinig klaar speelt bij PSV hier zomaar voor de hoofdprijs vertrekt?

Netjes Brands.
Dit seizoen is toch al zo goed als verloren. Dit geld kunnen we beter gebruiken bij het bouwen van het elftal.

Waarom wanbeleid? Psv mag blij zijn dat er een club 8 miljoen neer wil leggen voor een spits van psv die de laatste 3 jaar amper gevoetbald heeft.. Je kan veel kritiek hebben op Brands en consorten maar hij kan verkopen als de beste. Misschien moeten ze iemand aantrekken die zich bezig houd met beleid dan kan Brands de telefoontjes opnemen voor de verkoop :D

6 februari 2014 om 16:24

Wanbeleid als in het feit dat je nu 2 spitsen heb voor 2 elftallen. Het gaat hier even niet om het bedrag dat betaald wordt. Je hebt nu alleen locadia voor het eerste en schalk voor het tweede, niet lullig bedoeld, maar dat is echt lachwekkend voor Psv. Wat gebeurd er als Locadia geblesseert raakt? Schalk is totaal niet goed genoeg en is juist gehaald naar jong psv zodat oa rai vloet zich kan focussen op aanvallende middenvelder en niet als noodoplossing in de spits dient. als schalk dan eventueel naar het eerste wordt doorgescheven komt het probleem weer bij jong psv te liggen waardoor talentvolle spelers zich misschien minder ontwikkelen omdat ze niet op de juiste positie staan.

En nee Ruiz is geen spits, maar die zal daar dan wel opgesteld worden. Terwijl Ruiz zelf al aangegeven heeft geen spits te zijn. Daarom zijn er vragen over de transfer, omdat je geen echte spitsen hebt op dit moment. De deal op zichzelf is gewoon erg goed gedaan.

6 februari 2014 om 16:46

Gast, jij hebt echt niks te doen ofwel? Zie nu al 3/4 keer een bericht van jou voorbij komen met dezelfde inhoud, alleen anders geformuleerd.

Om dan toch maar even op je bericht in te gaan. Matavz verkopen voor 8 miljoen is een topprestatie, hij past gewoon helemaal niet in dit systeem. Je speelt in principe met 10 man als hij erin staat. Hij kwam nooit aan de bal en was dit wel het geval was hij hem binnen 2 seconden weer kwijt. De verkoop van hem zal geen verschil maken aangezien hij toch niks presteerde. Het is leuk om 2 spitsen te hebben, maar als hij totaal niks inbrengt kun je bij wijze van spreken net zo goed een verdediger op die positie neerzetten. Dit seizoen is toch al verloren, en Brands; a.u.b. de volgende keer wel een spits die in dit systeem past en niet weer een die alleen afhankelijk is van de toevoer vanaf de zijkanten, maar ook zelf kansen kan creëren.

6 februari 2014 om 17:02

Wauw U mad bro? Volgens mij is dat een discussie aangaan met verschillende mensen, waar je je eigen argumenten geeft en dan kan het dat dat misschien meerdere keren in een topic terugkomen, wat is daar mis mee?

En ik zeg toch nergens dat het een slechte deal is? Ik trek alleen mijn twijfels of ze matavz wel weg moeten doen, aangezien psv met oa de transfer van ruiz duidelijk heeft aangegeven dat ze nog zo hoog mogelijk willen eindigen voor de europese plaatsen.

Dat matavz niet in het systeem past is zijn fout? Volgens mij ligt dat meer aan het hele team, daarnaast heeft psv de pech gehad met de blessures van narsingh en de totaal veranderde maher, wat allebei spelers zijn die medespelers bedienen.

Ik hoop voor psv dat het goed uitpakt en dat locadia niet geblesseerd raakt.. Succes verdere seizoen! en misschien iets anders reageren?

Dit had ik dus echt niet verwacht. Goed werk van Brands,8 miljoen voor deze speler,wau

Waardeloze deal voor Rubin, topdeal voor Psv. Een zeer matige speler voor 8 miljoen slijten is natuurlijk niet mis.

8 miljoen ?! Hoe krijgen ze het in eindhoven voor elkaar, om die spelers (strootman, lens, martens) die maar niks winnen voor zo gigantische bedragen te verkopen.

6 februari 2014 om 16:52

Als eens kijkt want dhr. Strootman presteert en hoe goed het Mertens doet kun je stellen dat je weinig van het voetbal snapt.

6 februari 2014 om 16:59

Wat wil je nu zeggen ? Dat Matavz eigenlijk heel goed is en die 8 M meer dan waard is......

6 februari 2014 om 17:05

Zegt hij dat? Jij doet Strootman, Lens en Mertens omlaag halen. Terwijl ze het alle drie goed doen.

6 februari 2014 om 17:29

Zeg ik dat zij het niet goed doen ?!
Ik zeg zeg dat psv wel heel veel geld voor die spelers heeft ontvangen. Strootman doet het uiteindelijk geweldig, maar 20 m vind ik toch nog steeds heel veel. Mertens en Lens zijn best vaak wissel.

6 februari 2014 om 17:37

Ja, verkopen kan die Brands wel. Helaas is hij totaal blind voor defensieve aankopen. PSV kwakkelt al jaren door de matige verdediging. Brands moet de centjes eens investeren in een goede centrale verdediger. Volgend jaar is Rekik weer weg en wat er op de bank zit is ook om te huilen.

Nooit gebracht wat er verwacht werd, lag voor een groot deel ook aan de verwachtingen.

Deels komt dit door het gebrek aan spelers die een voorzet (kunnen) geven. Matavz is namelijk een afmaker en geen meevoetballende spits. Gezien het spelsysteem van PSV was Matavz ook gewoon niet de spits die je nodig had. Totaal onbruikbaar, hoewel hij toch zo nu en dan zijn goaltjes mee heeft gepikt in de minuten die hij wel speelde. Ik denk nog steeds dat Matavz een goede spits is als je hem op de juiste manier gebruikt en je de juiste spelers om hem heen hebt staan.

De keuze om hem nu te laten gaan is terecht. 8 miljoen is een mooi bedrag.

6 februari 2014 om 16:22

Eindelijk iemand die het wel begrijpt en hem niet afschrijft. Deze jongen is gewoon verkeerd gebruikt. Bij Groningen had hij Tadic met name die hem veel goede passes gaf vanaf de zijkanten. Bij PSV heb je Depay die voor zichzelf gaat en Narsingh die amper meer speelde, tja dan blijft er weinig aanvoer over.

6 februari 2014 om 16:26

Ik denk ook dat als narsingh niet geblesseert geweest deze discussie nooit plaats gevonden zou hebben. Waarschijnlijk had matavz dan gewoon eerste spits geweest en had hij er al een stuk meer gescoort. Nu moest hij het met depay en bakkali doen, die allebei veel naar binnen komen en voor eigen succes gaan.

mooie deal voor psv en voor matavz!

nu een andere spits halen, want die locadia bakt er niks van als je het mij vraagt!

Keurig in een doos en een strik er om heen.

Deze had ik niet zien aankomen. Strik der om en weg er mee .
Ik zou geen andere club kennen die ook zo'n bedrag zou bieden

Leuke reacties hierboven. Matavz is wel degelijk een goed speler, en dat zeg ik niet omdat ik Groningen supporter ben. Bij ons was hij de man. Alle ballen waren op hem gericht waardoor hij wist wat hij kon verwachten. Op deze manier maakte hij een mooi aantal doelpunten per seizoen. Bij PSV lopen er allemaal balkunstenaars op hem heen. Kappen, trucjes, zelf de actie maken, etc. Dan weet je als spits niet wat je kan verwachten en maak je uiteindelijk minder goals.

Ik ben er van overtuigd dat Tim het goed gaat doen daar, mits hij in een goede speelstijl speelt. Ik wens hem veel succes en ben blij dat wij ook nog een paar ton (4?) mogen vangen.

6 februari 2014 om 16:19

bij een verkoop van 8 miljoen zal groningen geen 4 ton ontvangen hoor, maar 1.2 miljoen euro

aangezien er een doorverkoopclausule is van 15% over het totale transferbedrag

6 februari 2014 om 16:26

Volgens mij heb je het mis.

Als ik mij namelijk niet vergis ontvangt Groningen 15% boven het meerdere van het door PSV betaalde bedrag. Even een snelle rekensom:

PSV betaalde destijds zo'n 5.2 miljoen. Kazan betaalt nu 8 miljoen. Als je 5.2 van 8 aftrekt blijft er 2.8 miljoen over. Neem daar 15% van (2.800.000 × 0.15) en je komt op €420.000 uit.

Correct me if I'm wrong.

6 februari 2014 om 20:55

Er is geen doorverkoopclausule bedongen. Bron: @thijsslegers

8miljoen voor matavz. Wat moet pelle dan wel niet kosten van de zomer? Minimaal 15 miljoen dan!

6 februari 2014 om 16:36

Tja..dat zal 'm niet worden . Denk dat je max 10 miljoen kan vangen voor Pelle. Tenzij je Brands de onderhandelingen laat doen..

Natuurlijk veel te veel voor Matavz, maar als ik zie hoe hij hier naar beneden gehaald wordt..? Matavz is een prima spits, maar met de vleugels van PSV (en eigenlijk bijna alle clubs in Nederland), krijg je geen fatsoenlijke voorzet of kans. Hij is geen beweeglijke spits die zijn eigen kansen creëert, maar is wel een wolf in de 16 meter.

Onbruikbaar voor Psv, maar geen verkeerde speler denk ik.

6 februari 2014 om 18:23

Wel mooi toch dat Matavz zoveel geld opbrengt? Sigi is precies hetzelfde verhaal als Matavz; nooit echt zijn niveau kunnen halen en renderen door een gebrek aan goede voorzetten vanaf de vleugels.

Zelfs Hoesen vind ik nu miljoenen waard, want die vond ik zeker niet minder dan Matavz..

6 februari 2014 om 18:30

Mhh ik denk dat Hoesen er wel komt, maar dat Matavz wel wat verder is. Verder kan je ze denk ik, al bedoel je het positief, niet met elkaar vergelijken daar Hoesen niet zo'n houten klaas is als Matavz.

Zelfde geldt inderdaad voor Sigi. Sigi moet het ook hebben van de vleugelspelers, maar ik moet er wel bij toevoegen dat hij naar mijn mening wel iets meer in huis heeft. Allereerst zijn body al, daar staat gewoon een huis. Met zijn kracht kan hij veel forceren.

Ik vergelijk Matavz een klein beetje met Huntelaar, alleen dan vanzelfsprekend van een lager niveau. Dodelijk in de 16, maar voetballend een drama.

Over Ajax gesproken: ik vind het heerlijk als spelers naar binnen toekomen, dus spelers als Fischer of Bojan. Maar af en toe is het zo verdomd voorspellend dat je er zo 100 euro op kan zetten en je aan het end van de wedstrijd miljonair bent.. Dat Sigi dan nauwelijks tot scoren komt, is dan niet eens zijn schuld. Hij werkt er wel keihard voor, maar als Fischer en Bojan steeds naar binnen duiken, en van Rhijn, de Sa, Blind of Boilesen geen fatsoenlijke voorzet kunnen geven, kan je Sigi weinig kwalijk nemen. Van mij mag hij gewoon blijven want die gast is op zijn blessuregevoeligheid na, een meer dan prima speler.

Wow.. 8 miljoen, wereldprestatie van Brands of die Russen zijn wereldvreemd.

jammer dat het nooit heeft mogen lukken leek een aantal jaren geleden toch de aankoop van PSV te worden maar ben het er wel mee eens dat hij verkeerd gebruikt is ..

Goede prijs voor Matavz hulde voor Brands maar in de zomer kon hij ook verkocht worden toen moest hij perse blijven en nu in een halfjaar mag hij opeens wel weg apart. Ben er wel blij mee maar is toch wel erg korte termijn gericht. Verder wordt het wel tijd dat Brands zijn geld investeert in een goed gebalanceerd team.

dat is goed nieuws voor mijn cluppie Groningen, wans door deze transfer kunnen zij dus lekker van dat geld 1.2 miljoen ontvangen, aangezien ze een doorverkoopclausule hebben van 15% over het totale transferbedrag.

6 februari 2014 om 16:20

Volgens VI is die er juist niet.
Helaas!

6 februari 2014 om 16:25

Hans Nijland heeft het zelf vertelt destijds. Dus geen idee meer wat juist of niet juist is. Bovendien dacht ik dat het om 15% procent van de winst ging en niet het totale bedrag.

6 februari 2014 om 16:25

Die is er wel maar juist 15% over het meerdere van het transferbedrag van wat PSV betaalde, zou neerkomen op 400.000.

6 februari 2014 om 16:34

FC Groningen heeft bij de transfer van Matavz naar PSV een clausule bedongen die een doorverkooppercentage van 15 van het totaalbedrag vermeldt. Mocht Tim Matavz PSV verlaten om voor € 7 miljoen naar Rubin Kazan te gaan, dan zal de kassa gaan rinkelen in Groningen. FC Groningen zal dan €1.050.000 tegemoet kunnen zien, een welkom bedrag gezien de financiële situatie waarin de club zich momenteel bevindt

en aangezien het dus 1 miljoen euro meer geworden is word dat bedrag dus 1,2 miljoen euro.

VI kan wel meer beweren, die denken altijd alles te weten, maar slaan nou de plank wel mis, trouwens, al met al kan het bedrag nog hoger worden aangezien er nog 2 voorwaarden in het contrakt staan die voorlopig blijven gelden.

1 als psv zich dit seizoen of volgend seizoen plaatst voor CL ontvangt groningen nog 500 duizen euro.
2 als psv zich dit seizoen of volgend seizoen plaatst voor de europa league ontvangt groningen 250 duizend euro.

dus van mij mag psv nog hoog eindigen hoor hahaha

levert mijn cluppie alleen maar geld op

6 februari 2014 om 16:51

Harry, Groningen gaat ruim 4 ton ontvangen, geen miljoenen. PSV zou zich moeten plaatsen voor de groepsfase van de CL, wat niet is gebeurd. Zeg dus maar doei tegen die bonussen. Blij zijn met de 4 ton en fijne dag nog.

6 februari 2014 om 16:21

Jij speelt CoC?

6 februari 2014 om 16:26

Ga jezelf even lekker rijk laten rekenen.....

Die doorverkoopclausule van 15 procent geldt alleen voor de winst op de transfer.
Dat wordt dus 15 van 2 miljoen = bngeveer zo'n 3 ton.....

Edit: even een correctie.
Die doorverkoop wordt berekend over de winst op de "kale" transfersom van 5M zonder bonussen.
Dus 15 van 3 miljoen is ongeveer zo'n 4,5 ton

6 februari 2014 om 16:36

nee dus, het gaat over het totale bedrag en niet over de winst, dat heeft Brands toen dus afgesproken met Nijland en ligt contractueel vastgelegd en ook de ander voorwaarden die ik hierboven al heb aangegeven

6 februari 2014 om 16:44

Echt niet....
Google maar even.... tenzij je Nijland in eigen persoon bent en dan lieg je in je eigen portemonnaie...

Even wachten..... de transfer van Matavz is nog niet helemaal in kannen en kruiken.

PSV heeft een akkoord met Kazan voor een transfersom van 8 miljoen.

Twee zaken dienen nog beklonken te worden alvorens de deal een feit is:
1. Matavz moet persoonlijk nog rondkomen met Kazan. Wordt niet als een probleem gezien omdat hij daar een groter salaris krijgt
2. Kazan moet nog een garantstelling afgeven voor het bedrag van 8 miljoen. Dat is mogelijk een probleem.

Je kunt zeggen wat je wil, maar Brands heeft het afgelopen jaar voor 55 miljoen (!!!!!) verkocht (inclusief Matavz).
Dat is toch een prestatie van formaat.

6 februari 2014 om 16:26

Hoe doet Brands dat? Gooit hij stiekem een middeltje in drank van onderhandelaars?

Dit is ontzettend knap, 55 miljoen ...

6 februari 2014 om 16:43

Ask me.........

Matavz had een contract voor 5 jaar, waarvan er nu 2,5 verlopen is.
Dus er zit nog zo'n afschrijving van 3M op het Matavz contract (eigenlijk niet helemaal juist omdat PSV zijn spelers boekhoudkundig versneld afschrijft).

Dus die 8M is een wereldprestatie ten opzichte van de "sportieve waarde" van Matavz voor Psv.

6 februari 2014 om 16:57

Er is veel kritiek op Brands geweest maar rationeel bekeken heeft hij degelijk werk geleverd. De huidige selectie bezit veel potentie, alleen jammer dat er toch 3/4 huurlingen in staan. Hij haalt echt het onderste uit de kan bij elke transfer. 55 miljoen binnen gehaald, of misschien is de huidige transfer markt gewoon doorgeslagen, dat kan ook.

6 februari 2014 om 16:40

Ja geweldig gedaan! Maar sinds wanneer is PSV een financiële instelling? Had het niet veel geweldiger geweest als ie een spits had weten aan te trekken die er 25 in een seizoen had gemaakt? Maar ik zal het wel mis hebben.

6 februari 2014 om 16:56

Nee hoor, ik vind niet dat je mis zit.

Afgelopen mei is het nieuwe beleid gepresenteerd waarbij een van de 5 kernpunten een versnelde verjonging met zoveel mogelijk spelers uit eigen opleiding was.
In feite was dat ook een "eis" van Cocu.

Tijdens de winterstop heeft de directie al geconstateerd dat die verjonging te drastisch is geweest omdat het prestatief vermogen achtergebleven is bij de verwachtingen.

Tja, wat is wijsheid in deze?
Je kunt wel een spits aantrekken maar garantie voor 25 goals heb je natuurlijk nooit.
Achteraf gezien is het jammer dat PSV niet tot koop (of huur) is overgegaan van een spits die past bij de buitenspelers die PSV heeft (dus niet een statische Matavz of Locadia van wie het combinatie-vermogen niet het sterkste punt is).
Door de bank genomen heb je twee soorten spitsen. Eentje die er komt (bijv. van Persie) en eentje die er staat (bijv. Huntelaar).
PSV heeft dus een type van Persie nodig.... (en daarom is het zo jammer dat de pogingen bij een Engelse PL club op niets zijn uitgelopen.... en nee, ik bedoel niet Fulham).

6 februari 2014 om 16:48

Brands gaan goed verkopen, maar het beleid is om te huilen, verkeerd spelers karakters binnen de club halen, matige verdedigers kopen voor veel geld. Je elftal helemaal verkopen, dat is niet heel doordacht. Je had beter 3 4 spelers kunnen verkopen, Brands heeft van PSV een subtopclub van gemaakt, helaas.

Spelers verkopen doet hij goed, maar een selectie vastleggen faalt hij in...

6 februari 2014 om 17:24

De spelers die gezamenlijk 55 miljoen hebben opgeleverd, hebben ook iets van 35 miljoen gekost. Uiteindelijk is het dus een aardig winstje van zo'n 20 miljoen euro, iets wat Ajax bijvoorbeeld alleen al bereikte met de verkoop van Suarez. Zulke indrukwekkende cijfers zijn het dus ook weer niet. Al die investeringen van de laatste paar jaar hebben dus alles bij elkaar 20 miljoen winst en een KnVB-beker opgeleverd. Erg mager voor die paar jaar dat Brands er zit, zeker voor PSV begrippen. Kortom, Brands heeft gewoon gefaald.

Ben overigens wel benieuwd wie PSV nog achter de hand heeft in geval van blessure of blijvend falen van Locadia. Toch niet alleen die Schalk hè?

6 februari 2014 om 16:45

Tuurlijk joh , die statische IJslander van Ajax is natuurlijk veel beter dan Matavz !!

6 februari 2014 om 16:49

Haal Sighthorsson maar weg hoor. Ajax redt zich prima zonder een goed lopende spits op dit moment.

Poeh poeh. Deze had ik niet meer zien aankomen. Had verwacht dat Matavz komende zomer voor een miljoentje of vier weg zou gaan. Psv heeft groot gelijk dat ze deze kans pakken. Acht miljoen is heel veel geld voor een spits die niet veel scoort. Vooral dit seizoen is het niet veel soeps. Ze kunnen het geld goed gebruiken voor de selectie komend seizoen. Rekik en Ruiz zullen wel vertrekken en er zal een linksback en een spits gehaald moeten worden.

Brands heeft het qua verkopen geweldig gedaan voor Psv. In totaal 55 miljoen binnengehaald in een half jaar tijd. Dat is ongekend. De aankopen zijn nog niet erg succesvol te noemen maar die jongens zijn allemaal getalenteerd en komen er wel. Ze hebben nu een half jaar de tijd om door te selecteren en op de zwakke plekken in het elftal gerichte aankopen te doen. Zoals al benoemd een linksback, centrale verdediger, allround middenvelder en spits.

6 februari 2014 om 16:33

Park vertrekt ook. En hoe lang kun je nog Wijnaldum behouden? PSV maakt ook verlies als het geen CL voetbal haalt, dus het geld is hard nodig.

6 februari 2014 om 17:12

Niet helemaal juist omdat PSV sinds vorig seizoen jaar geen CL begroot.

6 februari 2014 om 17:30

Dus vanaf dit seizoen zal PSV (ook zonder verkopen) geen verlies lijden?

6 februari 2014 om 17:44

Klopt.
De operationele winst (dat is dus inclusief transferverkopen) zal zelfs sterk stijgen omdat Strootman en Matavz boekhoudkundig onder dit seizoen gerekend worden.

6 februari 2014 om 17:51

Goed werk van PSV dan! Ik had het idee dat dit nog niet het geval was en dat PSV juist nog overeind stond (financiëel gezien) dankzij verkopen van spelers en stadiongrond. Maar als dit niet meer het geval is dan is dit uitstekend voor PSV en kunnen ze beginnen aan een inhaalslag op Ajax.

6 februari 2014 om 19:54

Sanders heeft een aantal financiele maartregelen doorgevoerd die in 2012-2013 hun beslag gekregen hebben (het zg. Sanders herstelplan):
1. Herfinanciering van bestaande schulden (tegen veel lagere rente)
2. Organisatorische bezuinigingen (o.a. in personeel)
3. Instellen van salarisplafond voor spelers
4. Vermeerdering van sponsoring en omzetting van leningen in renteloos voorschot
5. Verkoop van grond stadion en trainingscomplex

Alleen al door die maatregelen heeft Sanders buiten de verkoop van grond nog eens zo'n 44,5m aan het eigen vermogen kunnen toevoegen.

Daarnaast schrijf PSV de transferaankopen van spelers boekhoudkundig versneld af en is de waarde van het stadion (eigen bezit van Psv) voor 20M minder als boekwaarde opgenomen.
Ook de boekwaarde van spelers ligt fors onder de geschatte transferwaarde.

Er is veel kritiek op Sanders, maar in feite bestaat PSV nog dank zij hem.
Toen hij de boedel overnam had PSV een negatief eigen vermogen wat alsmaar groter dreigde te worden.
Zijn herstelplan heeft ervoor gezorgd dat PSV binnen twee jaar financieel volkomen gezond is.
De man verdient veel meer krediet dan hij eigenlijk krijgt met name omdat iedereen maar wat meezwamt over begrotingen en financiering zonder enige vorm van kennis.
Ook in dit topic heb ik weer een paar bedragen voorbij zien schieten, verpakt in een lap onzinnige tekst, die kant noch wal raken....

6 februari 2014 om 20:30

Bedankt voor je reactie. Ik had een veel minder rooskleurig beeld van de situatie van Psv. Kun je trouwens het geld van de verkoop van grond nog wel echt als eigen vermogen rekenen, gezien dat toch terug betaald moet worden? Heeft PSV zonder dat geld nog een positief eigen vermogen?

6 februari 2014 om 21:08

Die grondverkoop is in feite een sale-and-leaseback constructie (de lease is in dit geval erfpacht)
Dus de verkoop mag je bij het eigen vermogen rekenen.
En inderdaad heeft PSV zonder dat geld sinds dit seizoen nog een positief eigen vermogen.

Als ik me niet vergis dan brengt dat voor dit seizoen de totale transferinkomsten op 55 miljoen en de uitgaven op 12 miljoen. Leuk, een commercieel bedrijf zou hartstikke trots zijn op zo'n winst, maar als voetbalclub die prestaties op het veld moet leveren schiet je er zo weinig mee op... Hopelijk beseffen ze dat aanstaande zomer eens en halen ze een fatsoenlijke spits en een paar goeie backs...

6 februari 2014 om 16:38

Brands kan er ook weinig aan doen dat aankopen zoals maher zo door de mand vallen, of dat narsingh zo met blessures kampt. Over het algemeen kan je zeggen dat er niet echt een transfer was die echt heel slecht was, alleen een aantal hebben slecht uitgepakt. Ik kan me herinneren dat de fans van ajax maar wat jaloers waren op deze transfers.

6 februari 2014 om 17:01

Ik ben het met je eens dat op zich geen enkele aankoop heel onlogisch was. Toch hadden er, ondanks de nieuwe koers (die je sowieso nooit in één zomer succesvol in kunt slaan, dat moet geleidelijk verlopen), wel wat meer spelers gehaald mogen worden. Iedereen had aan kunnen zien komen dat je het vertrek van 18 spelers waaronder Mertens, Strootman, Lens en Van Bommel niet moeiteloos op kunt vangen met alleen Maher plus een paar koopjes, bankzitters en eigen jeugdspelers. Met name de verdediging is wel erg mager. Mits in vorm zijn Bruma, Rekik en Willems goeie spelers, maar verder heeft PSV geen enkele verdediger die door de beugel kan...

6 februari 2014 om 17:12

Ja das waar, psv had natuurlijk ook de pech om zo veel belangrijke spelers kwijt te raken en in combinatie met de mindere vorm en blessures heeft dat zich uiteindelijk desastreus uitgepakt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bruma en willems nog niet zo denderend vindt hoor.ik geef je gelijk dat er nog wel wat bij mag komen, helemaal omdat rekik gehuurd wordt. Wel zonde dat Jorgensen niet meer terug kon komen, want dat was echt een topspeler voor psv geweest. Echter na blessure nooit meer teruggekomen op niveau van de speler bij kopenhagen..aan de andere kant is het dan niet juist nu het moment om jonge spelers de kans te geven zich te bewijzen?

6 februari 2014 om 18:51

Alleen jammer dat er over de hoogte van de transfersommen gelogen wordt om de supporters stil te houden.

En dat voor die prutser? Whahaha zijn ze niet helemaal lekker daar bij Rubin Kazan. 1 ton was al teveel geweest.

Jezus man! Wat een gigantisch bedrag voor een Matavz! Hoe komt Rubin Kazan erbij, en waar is het op gebaseerd om zo'n enorm bedrag neer te tellen. Onbegrijpelijk, maar geweldig voor PSV natuurlijk.

Niet te vroeg juichen in Eindhoven, want het is nog maar de vraag of PSV daadwerkelijk acht miljoen ontvangt uit deze transfer. Er zullen vast wel weer bonussen inzitten net zoals toen Matavz naar PSV ging. Matavz tekende voor vijf jaar en kostte PSV ongeveer vijf miljoen euro (plus bonussen zou dit oplopen tot zes miljoen euro). Aangezien Matavz nog tot en met 2016 onder contract staat, gaat er sowieso nog drie miljoen euro van het bedrag af aan lopende afschrijvingen. Daarnaast krijgt Groningen ook nog ongeveer een half miljoen euro, omdat het een doorverkoop percentage heeft afgedwongen. En dan is het nog maar de vraag of Matavz een deel van de transfersom krijgt, maar dat is lastig te bepalen omdat je nooit precies weet wat er is afgesproken.

Al met al denk ik dat PSV er vier miljoen aan weet over te houden. In dit lopende boekjaar is er uitgaande van acht miljoen voor Matavz, voor 25 miljoen euro verkocht. De lopende afschrijvingen plus de extra afschrijvingen op Strootman en Matavz zal PSV tussen de 10 á 13 miljoen euro overhouden. Als ze nu eens stoppen met kopen, dan kun je dit bedrag weer gebruiken voor het volgende boekjaar, anders moeten ze weer spelers met langlopende contracten gaan verkopen om uit de kosten te komen. Aangezien ze eigenlijk alleen Wijnaldum moeten verkopen aankomende zomer als hij niet gaat bijtekenen. Maar ja als hij weggaat en Ruiz en Rekik vertrekken ook, dat moet PSV dus weer iets in haar verdediging doen (gaat Zanka al weg?) en waarschijnlijk nog een spits erbij halen.

De vergoedingssommen liggen nu ongeveer gelijk met die van Ajax, maar die houden aan de verkoop van Eriksen en Alderweireld (plus nog wat bedragen) ongeveer 15 á 17 miljoen euro over, terwijl het met Duarte en van der Hoorn al aankopen kon doen. Dat is voor veel Ajax supporters moeilijk te begrijpen, want die willen nog wel eens jaloers zijn op de bedragen die PSV ontvangt voor haar spelers, omdat ze die verkopen met langdurige contracten. Het verschil is echter dat Eriksen 113 Eredivisie wedstrijden heeft mee gedaan, Alderweireld er 128 heeft mogen spelen, terwijl Strootman 62 Eredivisie wedstrijden mocht spelen in het shirt van PSV en Matavz er 60? heeft mogen spelen. Ajax heeft dus meer aan haar verkochte spelers gehad en het levert meer geld op. Zover is PSV nog lang niet, maar dat is in de toekomst wel mogelijk wanneer ze ophouden met het kopen van spelers. Dat ligt in Eindhoven nogal erg gevoelig volgens mij, terwijl het nu gewoon even niet uitmaakt of ze wel of geen Europees voetbal weten te behalen.

6 februari 2014 om 17:09

Je rekensommetjes kloppen van geen kant omdat PSV haar spelers (net als Twente overigens) boekhoudkundig versneld afschrijft.

Kennelijk gebruik je een kapot telraam.

6 februari 2014 om 20:13

Twente deed dat in het verleden maar mag dit al een tijdje niet meer doen. Psv heeft het zover ik weet nooit gedaan. En dan hoef je mij niet te geloven, dus kijk maar even in de jaarverslagen van psv. Mocht je in de veronderstelling zijn dat psv en twente dit doen, dan daag ik je hierbij uit om t aan te tonen. Mocht je dat niet kunnen, dat kun je niet, dan hoop ik dat je er iets van opgestoken bent.

6 februari 2014 om 20:38

Ondeskundig geleuter.
Je mag onder voorwaarden versneld afschrijven zoals PSV doet (heeft gedaan) met een aantal spelers (ook Ajax heeft een paar spelers versneld afgeschreven).
Je mag alleen niet versneld afschrijven om het resultaat direct te beinvloeden.
In feite mag je zelfs in een keer afschrijven, maar daar zit dan belastingtechnisch een nadeel aan bij winst op verkoop.

Hopelijk heb je hiervan iets opgestoken.

7 februari 2014 om 13:22

Je hebt het hiermee nog niet aangetoond hoor. Je roept alleen iets zonder deugdelijke onderbouwing.

Elk bedrag boven een euro wat je voor deze waardeloze speler kan krijgen moet je meteen aannemen. Wegdoen en nooit meer over praten. 8 miljoen is een heerlijk bedrag dat zal geen enkele club ooit meer krijgen voor deze Matavz... Wat een waardeloze speler he sjonge jonge haha moe er gewoon van lachen als Ajacied

Waarom geloof ik niet dat het om dit bedrag gaat!?

Ik kan me niet voorstellen dat een club een dergelijk bedrag op tafel legt voor een spits die dit jaar pas 2 keer heeft gescoord en geen basisplaats heeft bij een team dat momenteel 7e staat in de Nederlandse competitie.

Dat slaat helemaal nergens op!

Er roepen mede leden ja hij krijgt geen voorzetten, ben ik het niet mee eens. Als hij een goede bal kreeg of een wereldpass voor doel verprutste hij de kansen zelf. Het is gene PSV spits die een bal kan aannemen en actie,s kan maken.

Hij past niet in PSV zo helder als wat. Hij komt te krot voor Psv. Er zit gene pit in de jongen, makkelijk kansen mist hij een miskoop.

De meeste praten elkaar wel na, hoeveel goede ballen heeft hij we niet van Narsingh gekregen en Mertens destijds, hij mist zelfde de intikkers. Je moet wel heel gek zijn als club om 8 miljoen voor Matavz neer te leggen! Dan zeggen ze dat het een koele kikkers is dat heb ik de afgelopen jaren niet echt gemerkt .

je kan alles over die brands zeggen...maar in onderhandelen is hij toch echt een kei in.
niet normaal 8 mio voor een speler als matavz die de afgelopen 2 jaren niets heeft laten zien.

chapeau brands

Nou lekker dan! Locadia bakt er niets van. Ben benieuwd wie PSV volgend seizoen als spits gaat halen. Wellicht kunnen ze contact opnemen met Piet de Visser en of hij iemand op het oog heeft ergens in Zuid-Amerika.

6 februari 2014 om 16:59

Heel PSV bakt er niets van! Maher, Narsingh, Locadia enz. Alleen Zoet doet het wel aardig.

7 februari 2014 om 10:39

Onder Cocu is geen enkele speler beter geworden. Ook is er geen enkele lijn in het spel van Psv. Dat Zoet de beste is op het veld, zegt al genoeg. Die Cocu is helemaal geen geboren trainer. Ook als spelers was hij te soft.

Grote strik erom, en uitzwaaien. Tot nooit meer ziens.

8 miljoen is wel een zeer lekker bedrag.

Uitstekend! Volgend jaar een beweeglijke spits halen die zijn eigen kans creëren. Met depay en evt Ruiz kan je weinig voorzetten verwachten. Als Rekik weg gaat een ervaren cv halen plus een coach die de talentjes kan laten voetballen en je doet serieus mee

Een mooie club voor Matavz, ik wens hem veel succes in Rusland!

Ik vraag me bij dit soort transfers toch altijd af wat er nou in het scoutingsrapport staat, of ze überhaupt wel gescout worden of dat men gewoon kijkt naar het doelpunt gemiddelde van een spits, die bij bepaalde clubs speelt. En dan nog is het niet je van het..

Nu zullen zij niet wakker liggen van een dubbeltje meer of minder maar 8 miljoen slaat gewoon nergens op. Psv mag in de handjes knijpen met deze deal

Verbazingwekkend dat ze er 8 miljoen uit hebben weten te slepen. Rubin Kazan heeft overduidelijk meer dan genoeg te besteden anders waren ze de onderhandelingen wel lager begonnen.

Ik blijf Tim Matavz een goede speler vinden maar bij PSV is hij wat mij betreft niet helemaal uit de verf gekomen. 8 miljoen is echter wel de hoofdprijs. Ik had nooit verwacht dat PSV dit voor hem zou krijgen. Dit moet je ook accepteren en voor volgend seizoen op zoek gaan naar een nieuwe goede spits die wel kan scoren.

Mooie prijs voor Matavz. Was natuurlijk geen onaardige spits, maar hij kwam bij PSV niet echt uit de verf. Kijkende naar zijn statistieken mag je blij zijn dat je een dergelijke transfersom kan vangen. 1 op 3 is toch matig voor een spits die in de punt staat bij Psv. Als hij nou veel assists gaf of andere kwaliteiten had die het team ten goede komen, maar voor een simpele boxspits is het te weinig. Had niet verwacht dat ze nog winst gingen maken op Matavz (op zijn aankoopsom = voor de azijnzeikers). Seizoen is toch verloren, dus het is ook geen noodzaak dat hij blijft als back-up.

Wie wordt er nu tweede spits achter Locadia?

6 februari 2014 om 17:44

Mocht Locadia geblesseerd raken zal Ruiz of Depay in de spits komen te spelen en Rai Vloet als reserve. Dani van der Moot schuift dan neem ik aan door naar Jong Psv

Als er serieus mensen zijn op voetbalzone die dit bedrag marktconform vinden meteen uitloggen.
4 miljoen is al teveel voor een speler die 18 goals heeft gemaakt in 3jaar tijd.

O ja in de Eredivisie

6 februari 2014 om 17:56

Tja, ze hebben waarschijnlijk teveel betaald, maar dat is ook hun eigen schuld. Als je gaat shoppen in de winterstop betaal je sowieso meer. Vervolgens komen ze ook nog eens op het laatste moment waardoor de transfermarkt in West-Europa al gesloten is. Psv kan geen vervanger halen. Dan betaal je natuurlijk de absolute hoofdprijs.

Als Kazan eerder was gekomen hadden ze vast een betere prijs kunnen bedingen, maar voor 4 miljoen had PSV echt geen zaken gedaan. Zelf denk ik dat ze voor 6 miljoen ook wel tot overeenstemming waren gekomen mits Kazan aan het begin van de transferperiode was gekomen.

Hij heeft ook nog bij Emmen gespeeld voor de volledigheid.

6 februari 2014 om 18:01

Klopt, want het scheelde niet veel of hij zou floppen bij Groningen, dat was in het begin ook helemaal niets, zo een spits kan dan toch niet slagen bij Psv....

Sow das een mooi bedrag. Psv is altijd goed geweest in t verkopen van spelers. In dit geval hebben ze 2 miljoen winst. Want volgens hebben ze hem toen gekocht voor 6 miljoen. Vond t destijds al veel voor deze speler, want eigenlijk is t maar een middelmatige spits.

matavz is toch een redelijke spits ik denk dat hij bij rubin kazan wel goede voorzetten krijgt en ze makkelijker erin schiet. 8 miljoen is eigenlijk teveel vind ik voor een speler die te weinig heeft gepresteerd bij psv.

Waardeloze deal voor Rubin, topdeal voor Psv. Een zeer matige speler voor 8 miljoen slijten is natuurlijk niet mis.

6 februari 2014 om 18:40

DIe had nog maar een half jaar contract. En 8 miljoen voor Matavz is natuurlijk sowieso belachelijk veel.

geweldig gehandeld door Psv, voor zo een matige spits 8,000,000 vangen is erg netjes

Veel geld voor iemand die er nog geen 3mln waard is.

Belachelijk. 2 miljoen meer en je hebt Pelle.

Is toch veel geld voor Matavz. Dat doet Brands dan weer wel goed, eerlijk is eerlijk! Alleen wel erg jammer dat hij met alle verkopen PSV sportief de afgrond in heeft geduwd.

Ik vraag me af wat de bron van het eindhovens dagblad is, 8 miljoen voor matavz is toch echt een ongeloofwaardig bedrag!

6 februari 2014 om 18:44

De bron is PSV zelf.

Wie dit gelooft moet naar de dokter. PSV heeft gigantische financiële problemen ze moeten echt snijden in de kosten. Ze hebben Matavz kunnen verkopen en brengen in de media dat het ontvangen bedrag zo hoog is zodat de supporters het kunnen accepteren.

netjes gedaan van brands, die jongen gaat het toch niet meer redden in het eerste..

Niet te geloven dit. Als deze prutser al 8 miljoen waard is, wat zal Pellè dan wel niet waard zijn.

Goeie deal van Psv.

Die 8 miljoen klopt niet, lijkt me!? Rubin moet wel gek zijn om dat neer te leggen. PSV gaat volgens mij ook wel akkoord met een bedrag van 6 miljoen, en zelfs als ze dat krijgen mag PSV niet klagen.

8 miljoen is een prima bedrag voor Matavz. Het nadeel is wel dat je nu geen echte spits hebt achter Locadia. Het is allemaal leuk en aardig dat je spelers voor goede sommen verkoopt, maar sportief gezien gaat het niet goed met Psv. Maar we zullen zien hoe PSV dit probleem gaat oplossen het komende seizoen.

Toch wel typerend dat er hier over een goeie deal wordt gesproken omdat Matavz financieel nog wat opleverd. Sportief gezien een"drama" voor Psv, want wederom hebben ze geen spits kunnen kopen die er 15-20 in kan leggen. En in mijn optiek ligt dat aan de spelwijze van PSV en niet aan de mislukte spits in casu Matavz.

6 februari 2014 om 20:04

Ik heb Matavz niet alleen in het stadion maar ook vaak op trainingen bezig gezien.
Nog nooit heb ik zo'n apatische voetballer meegemaakt met een passiviteit die niet te beschrijven is.

Matavz is inderdaad mislukt en dat ligt volkomen aan hemzelf met zo'n instelling.

6 februari 2014 om 21:52

Hahaha, prachtige en oprechte reactie van je. Dank je voor de feedback.
De slechte instelling begint bij de speler, maar kon de technische staf daar niets tegen doen dan? Ik vind het gewoon jammer dat een grote club als PSV zo aan het zwalken is geraakt eker met de spitsen. PSV is toch Ronaldo, Romario, van Nistelrooy, Kezman,

6 februari 2014 om 22:01

Tja, dat waren nog eens tijden...... met name met Romario, de meest onberekenbare en spectaculaire spits die PSV ooit gehad heeft.

Overigens Ronaldo, Romario en Kezman waren totaal andere types spitsen dan Matavz (en ook Locadia).

Van Nistelrooy was een beetje hetzelfde type, maar die wist zich elke wedstrijd kansen te creeeren met zijn loopacties en gevoel voor de juiste positie, iets wat bij Matavz totaal ontbreekt.

6 februari 2014 om 23:16

oleguapa Ruudje kon ook in ter tijd dribbelen en meevoetballen, dat is het verschil, en hij stond altijd op de goeden plek...

Zo Narsingh op rechts Ruiz op links Locadia spits. Depay lekker banken. ook al is hij een van de beste voetballers van PSV zijn rendement is 0.

Direct verkopen bij dit bedrag. Als PSV zijnde zou ik zelf zijn vliegticket betalen en een Merci doosje meesturen. Maar wie vult hier nou lage transfersom in?

Dat is een een goed bedrag en daar moet je niet eens over denken.
Gelijk accepteren. Goede spits, maar past niet in het systeem dat Cocu hanteert.

6 februari 2014 om 23:17

Een goede spits moet kansen afmaken en meevoetballen, die 2 ontbreken bij Matavz... En de man is echt zo lam...

7 februari 2014 om 00:21

Op papier is Matavz een redelijk goede spits:
Matavz bij Psv: 97 duels, 44 goals en 18 assists.

Mooi bedrag voor Matavz. Maar wie heeft PSV nu allemaal voor in de spits? Locadia en eventueel Ruiz?
Of gaan ze die speler die ze gehuurd van NAC hebben naar het 1e halen

6 februari 2014 om 23:42

Locadia, nummer 1 spits. Depay en Ruiz kunnen ook eventueel in de spits.

7 februari 2014 om 00:21

Depay in de spits? Lijkt me echt een drama, die jongen moet gewoon lekker op linksbuiten blijven.

Snap dat psv een goed bedrag voor Matavz krijgt, maar ik zou hem echt niet zo snel verkocht hebben. Nu houden ze Locadia en Ruiz(en blijkbaar dus Depay) over voor de spitspositie. En volgens mij heeft Ruiz ook nog aangegeven dat hij het liefst op de flank wil spelen. Dus dan heb je eigenlijk alleen Locadia. Nou die jongen is er echt nog niet klaar voor om altijd in de basis te staan. Komt voetballend te kort, laat zich constant terugzakken terwijl dat totaal niet hoeft en niks toevoegt, en voor de goal is hij ook niet bepaald altijd even scherp.

Ben benieuwd wat Cocu er van gaat maken.

Hetbis dat PSV nog een reputatie heeft in het buitenland, maar hoe dan ook nu de vraag waar die spits is van 30 doelpunten per seizoen.

Heb zojuist gelezen dat Messi geen plezier meer zou hebben. ik zou zeggen psv, Vertel Messi dat hij bij psv in de eredivisie even 200x scoort in een seizoen, wordt psv kampioen en messi heeft weer plezier super deal toch? (met een knipoog voor de smartasses :P)

8 miljoen voor Matavz? Allemachtig waar gaat het heen met deze transferwereld.. Als een matige spits als Matavz al 8 miljoen ''waard'' is.. psv mag zich hier wel goed bij in de handjes knijpen en zo ongeveer op de fiets naar rubin kazan brengen..

Super bedrag oor Matavz. 1 ding kan Brands wel en dat is onderhandelen. PSV heeft dan voor ruim 50 miljoen verkocht en minder dan 15 miljoen ingekocht. Hopelijk doen ze in de zomerstop een paar gerichte aankopen en houden ze de rest van het team in tact, dan hebben ze volgend jaar een goed team. Een spits (bas Dost?) een creatieve spelbepaler en een rechtsback moeten er nog bij.

Alle jezus, voor deze prutser 8 miljoen, kunnen ze niet veel beter heel dat elftal daar opdoeken? Als je voor deze gast al 8 krijg lopen er nog genoeg, ben je klaar en kan je lekker psv opdoeken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren