Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

KNVB schrapt geel Van Rhijn en stuurt actie Martins Indi naar aanklager

Laatste update:
/

De KNVB heeft besloten de gele kaart die Ricardo van Rhijn zondag kreeg in de wedstrijd FC Utrecht - Ajax te schrappen. De rechtsback werd op de bon geslingerd door Richard Liesveld voor een overtreding die niet hij, maar Daley Blind beging. Liesveld gaf Van Rhijn per abuis de kaart, maar de KNVB heeft die prent geannuleerd.

Blind krijgt de gele kaart niet alsnog op zijn strafkaart, omdat er op het wedstrijdformulier geen melding van is gemaakt. De regels schrijven voor dat het wedstrijdformulier daarin gevolgd moet worden. Een andere actie uit een wedstrijd van vrijdag, tussen Feyenoord en Vitesse, wordt wellicht nog wél bestraft. De KNVB meldt dat het beelden van een actie van Bruno Martins Indi naar de aanklager heeft gestuurd.

Na een duel om de bal met Renato Ibarra liep Martins Indi weg, maar ging hij eerst met de ene en daarna met de andere voet op het lichaam van Ibarra staan. Arbiter Serdar Gözübüyük waarschuwde vervolgens Ibarra, die daar erg boos van werd. Martins Indi kwam weg zonder kaart, waar geel en wellicht zelfs rood ook mogelijk was geweest. “Hij gaat op hem staan, het is een bewussie”, merkte Jan van Halst na afloop op bij FOX Sports. De analyticus dacht niet dat Martins Indi uit evenwicht was en per ongeluk op het lichaam van Ibarra stapte. “We kunnen er toch niets anders van maken?”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zeer terecht en mazzel voor Ajax dat Blind hem niet alsnog krijgt.

3 februari 2014 om 12:52

Tja we hebben wel een kromme regelgeveving in het voetbal.we kunnen hem wel kwijtschelden maar niet aan de juiste man geven.
Omdat de scheidsrechter het niet op formulier heeft gezet kan het niet om gedraaid worden.
Hier maak de schieds een flinke fout en de volgende ronde geen wedstrijd geven.

Word toch tijd dat de regels in nederland veranderen betreft kaarten.terrecht dat hij bij van rhijn weggehaald word dan ook naar de juiste man gaan.
Feyenoord heeft dit geluk ook eerder gehad maar er klopt natuurlijk geen reet van.

3 februari 2014 om 12:56

Je spreekt hier van scheids, maar er je hebt nog 2 grensrechters en 1 4de official. Konden zij niet zeggen wie de kaart heeft gekregen? Mits ze niet in overleg zijn gegaan bij deze notering. In vervolg maar altijd doen.

3 februari 2014 om 13:06

Ook die horen daar idd bij.grote faal dus.

3 februari 2014 om 13:19

Zomaar een gele kaart in het niet gedaan?? Wat een dramatische voetbal bond heeft Nederland als dit soort voetbalfouten dus worden kwijtgescholden.. Schandalig.. En nu ontloopt hij een schorsing en doet ie wel mee tegen de trots van het noorden.. Belachelijk!

3 februari 2014 om 14:05

Jonge jank nie zo, ik had liever dat ie jullie gemist had dan bijvoorbeel zwolle uit als ie er donderdag 1 krijgt

3 februari 2014 om 13:12

Geen mazzel badass. Die kaart sloeg sowieso nergens op. Het was gewoon een duel tussen de twee jongemannen. Als hij voor zoiets al geel gaf weet ik niet waarom hij bij de vele overtredingen van FC Utrecht geen geel gaf.

3 februari 2014 om 15:15

Whahaha. Deze kaart was gewoon terecht, snap dat het niet leuk is om weer punten te laten liggen in utrecht maar deze keer lag het toch echt aan jullie zelf. Vanaf de 60e minuut zat utrecht helemaal stuk en als jullie daar wat scherper geweest waren had je gewoon een overwinning gepakt dus denk dat je zelf niet zo moet janken

3 februari 2014 om 17:10

Ey brada. Beter let je op je woorden. Waar in die f'''ing tekst lees je dat ik ergens de scheids de schuld geef? Geef alleen een mening om een gele kaart dir gegeven wordt. Wat jij over die wedstrijd vind kan me geen k't schelen. Beter kom je niet oordelen op zo'n tekst van me. Ik vond het gewoon een onterechte kaart, omdat het gewoon een soort van botsing was. Wat jij vindt kan me worst wezen.

3 februari 2014 om 13:15

Het is inderdaad best van.
Maar of je echt van geluk kunt spreken?
Ik vrees van niet.

Groningen thuis kun je Blind wel missen. Zal je net zien dat hij door een dwaling van de Knvb straks feyenoord uit ofzo zal missen!
Normaal moet dat ook wel te doen zijn, maar als er dan misschien blessures vallen weet ik wat, wordt straks Ajax benadeelt door een fout van de knvb.
Groningen thuis, met een fitte selectie is prima te realiseren zonder Blind namelijk.
Hoe goed hij ook is.

Dus ik vind het alles behalve mazzel eigenlijk

4 februari 2014 om 02:21

Nu dat weet je niet misschien zou Ajax zonder Blind wel punten hebben verloren in Groningen en zo weer gelijk komen met Vitesse.

4 februari 2014 om 08:57

welnee, Groningen thuis moet je winnen

3 februari 2014 om 13:26

Ik vind het als Ajax fan ook jammer hoor deze regel. Blind had hem alsnog mogen ontvangen van mij. Dat is wel zo eerlijk maar de regels hé. Overigens had half Utrecht wel geel mogen ontvangen gister voor alle overtredingen die ze maakten.

3 februari 2014 om 14:03

Zeer terecht natuurlijk niet. Dit is weer de grootste louche zwendel die er bestaat. Iedereen ziet het en de vierde man behoort dit gewoon te melden en op het formulier. Wederom competitievervalsing en geen mazzel maar gewoon de allergrootste zwendelarij van de Ajaxnvb.

3 februari 2014 om 16:22

Calimero stand op 10 staan of zo?
Jank niet zo, een gele kaart kan achteraf nooit worden gegeven, alleen een eventuele schorsing kan gegeven worden en zelfs dat kan niet als er al geel voor die actie is gegeven! ! Dat is bij ajax zo, net als bij de rest! ! Trieste figuurtjes hier weer met hun gejank dat ajax bevoordeeld wordt Door de bond, klein beetje onderzoek wijst uit dat ajax in de afgelopen seizoenen 1 van de meest benadeelde clubs uit de eredivisie is!

Ja, zulke dingen gebeuren vaker (geval Martins Indi). En het is een goede zaak dat het bestraft wordt, misschien ook maar beter dat het naderhand beoordeeld is ipv op het veld, al zullen de Vitesse supporters het daar niet eens mee zijn.

3 februari 2014 om 12:44

Ik zou niet weten waarom het beter is en dan niet alleen als Vitessesupporter zijnde. Ten eerste is het een overtreding tijdens de wedstrijd waar rood in diezelfde wedstrijd volgens de regels is en Vitesse tegen 10 man dus meer kans had op 2 punten meer dan nu. Ten tweede wat heeft Vitesse eraan als Indi geschorst wordt tegen o.a. Twente en Ajax, dat is dus 2x ten nadele van Vitesse. Het is dat de officials zeggen dat ze het niet gezien hebben.

3 februari 2014 om 12:55

haunted, hij zal niet zo veel gaan krijgen dat hij ajax niet haalt, dan moet er 6 a 7 zijn waarvan 1 voorwaardelijk en dat is zeer onwaarschijnlijk. twente weet ik niet, wanneer vitesse daar tegen moet, geef je gelijk dat vitesse daar alleen maar bij benadeeld wordt. Maar het moet bestraft worden vind ik.

3 februari 2014 om 13:05

@jolano

Denk dat je eerst even het programma moet nakijken. Ervanuit gaande dat hij niet voor Roda geschorst wordt zijn 4 wedstrijden al voldoende, anders 5.

3 februari 2014 om 13:17

Ook apart dat het artikel spreekt van een mogelijke gele kaart bij BMI, waarom zijn ze nu ineens zo ultra objectief?, op het geval havenaar werd openlijk geschreven in de artikelen dat het absoluut rood was, dit lijkt me eerlijk gezegd minimaal zo erg of zit ik ernaast VZ?

4 februari 2014 om 01:52

"een mogelijke gele kaart" haha ja deze was toch zeker diep en diep rood. Waar gaat dit over hoezo objectief? Zo subjectief als de pest dus. Indi moet zeker 7 wedstrijden krijgen voor zo n schandalige overtreding.

3 februari 2014 om 13:29

Ik had hem ook liever nu naar Blind zien gaan hoor. Liever Groningen thuis missen dan de wedstrijden die jij hierboven noemt. Dus helemaal geen Lucky Ajax

Niet meer dan terecht natuurlijk, maar als je eerlijk bent moeten ze hem dan wel aan Blind geven.

Vraag me trouwens wel af, het was toch altijd onmogelijk om iets te veranderen aan gele kaarten?

3 februari 2014 om 12:37

Kan niet volgens de regels schijnbaar.

3 februari 2014 om 12:38

Ja eigenlijk moet Blind hem dan hebben, want dan is hij gewoon geschorst tegen ons ( Fc Groningen ). Beetje jammer dit. Blind is een goede speler voor ajax die zeker dan gemist zal worden.

3 februari 2014 om 12:46

Blind is inderdaad zeer belangrijk voor dit Ajax. Maar dan wel op het middenveld. Het blijft zonde voor Ajax dat Boilesen zo vaak uitvalt. Boilesen is een prima LB, maar als hij weer is geblesseerd raakt moet Blind weer weg van het middenveld. Poulsen vind ik nuttig toch beduidend minder als er gescoord moet worden.

3 februari 2014 om 13:13

Klopt, aan gele kaarten kan normaal niks gedaan worden. Het blijkt dat er één uitzondering is: als hij aan de verkeerde persoon gegeven wordt. Dit kwam enige tijd geleden ook ter sprake in een situatie met (ik meen mij te herinneren) Martins Indi en Mathijsen. Als dus blijkt dat het geen overtreding was, maar het was wel de juiste persoon die hem kreeg blijft de kaart wel staan.
Het zou natuurlijk logischer zijn om hem dan alsnog aan de echte boosdoener te geven, maar dat mag dan dus weer niet. De regel is dus eigenlijk half eerlijk ;-)

Dat dacht ik al. Dit wordt gewoon een schorsing. Dit was zo opzichtig en moet natuurlijk ook zwaar bestraft worden. Dit kan echt niet.

Dacht altijd dat dit onder de noemer pech viel. Meende toch echt dat een gele kaart nooit geschrapt kon worden. Wel terecht natuurlijk.

3 februari 2014 om 12:39

Nee volgens mij gaan ze beslissingen omtrent gele kaarten niet in twijfel terekken. Alleen als die aan de verkeerde persoon is gegeven dan is de beslissing nog steeds t zelfde. De persoon echter niet..

3 februari 2014 om 12:39

Terecht wel maar wel onterecht dat er Blind mee weg komt maar volgens mij is dit bij Feyenoord ook wel eens gebeurd met Martins Indi en Mathijssen.

3 februari 2014 om 12:42

Volgens mij met Pelle en Mathijsen. Maar ik weet het niet zeker

Het zal mij niet verbazen dat Liesveld op de hoogte was van de gevolgen wanneer Blind z'n 5de gele kaart had gekregen. En zo expres de gele kaart aan van Rhijn gegeven heeft

3 februari 2014 om 12:40

Het zou mij ook niks verbazen als Liesveld een pak geld gaf destijds aan Fulham, Benfica en Monchenladbach zodat die Ruiz, John en Luuk de Jong zouden wegkopen.

3 februari 2014 om 12:40

Ach man, die kaart had helemaal niet gegeven hoeven worden. Als hij daadwerkelijk niet wilde dat Blind die kaart kreeg had hij hem helemaal niet getrokken, en niet per ongeluk aan van Rhijn gegeven.

3 februari 2014 om 12:40

Nee, niet omdat het Ajax is. Eerder dit seizoen kreeg Pelle een gele kaart, terwijl de gele kaart voor Mathijsen moest zijn. Later werd de gele kaart voor Pelle alsnog kwijt gescholden en werd hij ook niet toegekend aan Mathijsen. Waarom ze hem niet alsnog toekennen aan de juiste speler weet ik ook niet..

3 februari 2014 om 12:40

Bij pelle gebeurde hetzelfde en hij kreeg ook geen geel, dus wat nou alleen ajax

3 februari 2014 om 12:44

in een eerder bericht vandaag stond dit: ' Graziano Pellè kreeg afgelopen seizoen tegen RKC Waalwijk een gele kaart die eigenlijk voor Feyenoord-verdediger Joris Mathijsen bedoeld was; de Knvb zette vervolgens een streep door de gele kaart van Pellè. Spelregeltechnisch is het niet mogelijk om de daadwerkelijke ‘dader’ alsnog een gele kaart te geven'

regels zijn regels, niet zo klagen over dat het Ajax is.

Martins Indi is goedheid zelve, dat was echt geen bewussie....

3 februari 2014 om 12:44

De goedheid zelve met het IQ van een dakhaas ja. Minimaal 5 wedstrijden, dit is gewoon mishandeling. En ik hoop dat Van Dijk nu door Van Gaal geselecteerd gaat worden, laat BMI maar thuis, speelt sowieso erg matig dit seizoen...

3 februari 2014 om 13:22

Ja want jij hebt vaak discusies met deze jongen gehouden? Of enige vorm van een gesprek met hem gevoerd?

Geloof dat jij met dit soort opmerkingen als enige je lage IQ laat schijnen!

3 februari 2014 om 13:41

Ja hoe weet jij dat in godsnaam en bedankt voor het compliment? Ik ben inderdaad zijn mental coach/geestelijk vader. Hij vertelde dat er geen geen kwade opzet in het spel was, dus neem maar van mij aan dat hij de waarheid spreekt!

4 februari 2014 om 02:10

" Geen kwade opzet " hahaha mag ik even lachen Henkie?
Indi die over iemand heen gaat lopen en zijn voet op zijn borst plant? Tot twee maal toe op hem trapt.
En jij ziet dat niet? Een bril of lenzen nodig misschien?

3 februari 2014 om 14:37

Hij gaat twee keer boven op hem staan, dat doet hij echt wel bewust. wanneer het in een sprint duel gebeurd kan ik nog snappen dat zoiets je overkomt, maar niet wanneer je stil staat en vervolgens gaat lopen.

Heeft Liesveld al een aspraak bij Specsavers
en die andere drie blinden hebben ook niks gezien
Belachelijk en ajax kan blind blijven opstellen
Klassejustitie

3 februari 2014 om 12:42

Met een beetje pech is ie precies in de klassieker geschorst. Had het niet eens erg gevonden om een wedstrijdje tegen Groningen thuis met Poulsen te spelen en Blind zo van het 'op scherp staan' af te halen

4 februari 2014 om 02:17

Zo heeft de Knvb wel veel invloed op het kampioenschap met zijn willekeurige beslissingen.

Iedereen gaat nu haten op die kaart. Ik vind het belachelijk dat Liesveld dat niet heeft gezien en dat van Rhijn die gele kaart kreeg. Omdat daar dus niks over staat in het wedstrijdformulier, kan er niks aan gebeuren. Ja, alleen kwijtschelding. Zo zijn de regels nou eenmaal, maar Liesveld heeft het in mijn ogen heel discutabel gedaan.

Dan het geval van Bmi, ik vond het al dom dat hij dat deed. Ik weet niet wat onze grote vriend bezielde, maar volgens mij was er meer aan de hand in die wedstrijd tussen die twee. BMI was gefrustreerd, behoorlijk ook en die Ibarra was ook geen lieverdje die wedstrijd. Maar goed, als hij geschorst wordt is het volkomen terecht. Dus daar zal ik niet over discussiëren als ik Feyenoord was.

3 februari 2014 om 13:26

Ik geloof dat dat van Indi niet nog een schorsing kan worden. Want het is wel beoordeeld in die wedstrijd. Niet het opstootje. Dat kwam pas toen de scheids ze bij elkaar haalde.

In dat geval is het beoordeeld als geen kaart. En kan dit niet achteraf worden gedaan. Net zo'n kromme regel als dat bij de kaart van van Rhijn.

Ik heb zelf zwaar me twijfels of het met opzet was. Dit is normaal niks voor een Indi, die nooit gekke dingen doet in het veld. Maar het leek er wel heel erg op dat het in dit geval wel zo was! Voor me gevoel keek hij zelfs echt waar hij lag.

3 februari 2014 om 23:35

Alleen als hij geel kreeg kon hij niet verder worden gestraft, maar nu wel anders gaan ze erook geen onderzoek naar doen. ;'-)

4 februari 2014 om 09:39

Nee dat is niet zo. Als het is beoordeeld en als het is aangegeven in het wedstrijverslag dan is een schorsing niet meer mogelijk. Behandelen moet dan wel, maar behadelen is ook het wedstrijd verslag na lezen

Actie van BMI doet me denken aan de actie van Bergkamp tegen Argentinië. Ging ook over een speler heen lopen alsof het een Zebrapad was. BMI moet gewoon 5 wedstrijden krijgen. Tis moedwillig en dit soort dingen hoor je gewoon niet op een voetbalveld te zien. Maar gok weer dat het een wedstrijdje of 2 word en dat ze maar in beroep blijven gaan, zodat hij Feyenoord - Ajax nog haalt.

3 februari 2014 om 12:51

Als het aan mij ligt accepteren ze meteen de straf die word opgelegd, of BMI de Klassieker nou haalt of niet.

3 februari 2014 om 12:53

Zou ik ook doen, maar tegenwoordig doen ze dat niet meer zo snel en weet niet wanneer Mathijsen weer beschikbaar is? Daar doel ik eigenlijk op.

3 februari 2014 om 13:11

Feyenoord gaat BMI toch niet missen. Nelom doet het wellicht nog beter. Ik vind BMI echt matig spelen dit seizoen, met als dieptepunt deze aanslag...

3 februari 2014 om 14:01

Met zo'n nickname BMI een 'aanslag' noemen. Beetje krom. Ik vind het niet echt een aanslag, anders had hij het wel anders aangepakt. Het is gewoon een hele domme actie, maar absoluut geen aanslag. Ibarra heeft er geen blessure aan over gehouden en dat is puur en alleen te danken aan BMI die er weliswaar dom, maar niet met zijn volle gewicht op gaat staan.

3 februari 2014 om 14:18

Dus jij denkt dat ik fan ben van Joey Barton de voetballer? Niet zo snel conclusies trekken blaagje. Ik ben alleen fan van Barton in de media.

3 februari 2014 om 19:47

Hij heeft geluk dat het geen blessure heeft veroorzaakt dan had hij 10 wedstrijden horen te krijgen. Hij zet echt wel zijn hele gewicht op ibarra's borstkast anders moet je even de beelden opnieuw bekijken. Ik vind deze overtreding minstens zo erg als die van havenaar toen, waar het toen niet eens goed te zien was of hij het echt bewust deed. Hier liep BMI recht op ibarra af en ging op hem staan. En ibarra vond ik reuze meevallen in die wedstrijd met zijn overtredingen. Hij speelde gewoon hard maar BMI vond ik ook net zo spelen.

3 februari 2014 om 20:16

Heb ik ergens gezegd dat je fan bent van Joey Barton? Ik zeg alleen dat het met die nickname krom is. Dus niet zo snel conclusies trekken, snotneus.

@ ..ajax..

Ik heb die beelden vaak genoeg gezien en geloof mij, ik vind het dus niet met je hele gewicht erop staan. Ibarra viel totaal niet mee, maar goed, mijn mening. BMI was in deze wedstrijd tien keer zo smerig, misschien dat je het daarom mee vindt vallen. Ik heb de beelden expres nog een keer voor je bekeken en ik zie hem een voet op Ibarra zetten en meteen daarna een ander been neerzetten op het veld. Waardoor het gewicht onmogelijk compleet op Ibarra is geweest.

Wat Havenaar toen deed, neem ik aan dat je Schaars bedoelde. En dat mijn beste jongen, was nog smeriger dan dit. Daar was het 100% duidelijk dat hij het bewust deed, net zoals hier bij Bmi. Als je per se iemand moet blesseren om de schorsing hoger te zien, is het maar goed dat jij niet op zo'n stoel zit. Maar alsnog, ik vind dat BMI geschorst moet worden of Ibarra nou geblesseerd is of niet.

3 februari 2014 om 13:31

Argentinie???

Ik kan alleen herrineren dat Bergkamp (zelfs Zidane deed het ook op het WK 1998 tegen Saudi Arabie) vieze trap neer plantte op een speler van Joegoslavie maar het voorval niet door de arbiters werd gezien. Eigenlijk had hij niet mogen spelen tegen Argentinie.

On topic:

Van mij mag de regel aangepast worden. De persoon die geel had moeten krijgen alsnog geel kunnen krijgen.

3 februari 2014 om 13:33

Was een actie bij de Cornervlag. Bal ging uit en toen lag er een speler op de grond. Bergkamp stapte toen vol op zijn buik. Maar die beelden zien we bijna nooit, want wat die Argentijn bij van der Sar deed was veel erger hahahahaha.

OT: Wat je zegt over die gele kaart ben ik het niet helemaal eens. Als je dat gaat doen, kun je aan de gang blijven. Krijg je alleen maar meer de discussie over geel en krijg je meer matennaaierij. Stel Feyenoord speelt de een na laatste wedstrijd tegen Ajax. Ze verliezen en Ajax staat 1 punt boven Feyenoord. Ajax moet de laatste wedstrijd tegen noem maar wat Vitesse, dan kan een Feyenoorder ook gaan zeggen van ja maar hij zei dit en dat en zou die dus ook nog geel kunnen aansmeren en dan een speler laten schorsen. En dat Ajax een belangrijke speler mist en wellicht verliest en dat Feyenoord dan bijvoorbeeld van NAC wint.

3 februari 2014 om 13:57

Ja? Wat je zegt over beelden klopt inderdaad, ik kan hem op internet niet terug vinden. Heel apart haha...

Nee hoor, als de beelden duidelijk laat zien dat de scheidsrechter per ongeluk de verkeerde speler gele kaart geeft moet dat op die manier recht gezet worden.
Want nu is het voor FC Groningen niet eerlijk want Blind zou eigenlijk voor een wedstrijd geschorst moeten zijn snap je?

Het moet wel op basis van duidelijke beelden en niet als er na het bekijken van de beelden toch nog twijfels zijn.

3 februari 2014 om 14:15

Heb hem op een videoband staan (tja goeie oude tijd ). Heb ook ff gekeken, kan hem ook niet meer terug vinden. Maar het was wel een harde wedstrijd en dat vergeten veel mensen. Oa 2 rode kaarten aantal geel enz. Waaronder Numan. Misschien over 2 weken bij Studio Voetbal :P Waren nu bij Mexico dus volgende week Joegoeslavie en dan Argentinie.

Ja zeg ook deels, maar als je dat doet gaat er een discussie komen over hoe en wat, want dan kun je hem gelijk doorvoeren met wat ik bedoel.

Dus:
feit 1: de arbiter heeft niet gezien dat Blind een overtreding beging, maar daar kan Blind nu achteraf niet op veroordeeld worden... en
feit 2: de andere arbiter heeft niet gezien dat Martins Indi een overtreding beging, maar daar kan Martins Indi wel op veroordeeld worden...

Ik snap het niet!

3 februari 2014 om 12:49

feit1: volgens de arbiter werd de overtreding gemaakt door van rhijn. dus is beoordeeld als een overtreding door van rhijn.
feit2:wat BMI deed is door niemand waargenomen alleen door de beelden achteraf.

oftewijl, bij ajax is al beoordeeld, ook al is het niet op de juiste manier beoordeeld, het is beoordeeld.. zelfde als een elleboogje niet gezien wordt en achteraf er een schorsing komt, tenzij er voor een elleboog geel gegeven is wat rood moest zijn, kan er niks meer aan gedaan worden omdat dit beoordeeld is.

van mij mag blind wel een schorsing krijgen, is er teminste minder risico dat ie feyenoord-ajax mist

3 februari 2014 om 12:50

ja goed he. topregels.
Niet echt rechtlijnig zo he.

3 februari 2014 om 12:52

Rood is rood en is bedoeld voor gevaarlijk gedrag en is geen waarschuwing, maar een uitsluiting van de wedstrijd en eventuele andere wedstrijden en daarom ook mogelijk die na een wedstrijd op papier nog te geven. Geel is een waarschuwing voor in de wedstrijd en bij een x aantal in het jaar krijg je daar een wedstrijd toekijken voor. Als je na de wedstrijd toch geel kan toewijzen, krijg je dingen als ja maar hij zei dat en die dat, dus daarom geen geel meer na de wedstrijd, want dan worden ze wel erg druk na het weekend. Je krijgt dan hele rare situaties.

Ongelooflijk, wat bezielde Martin Indi? Opzichter kan niet..
Die wordt uiteraard, terecht, voor meerdere wedstrijden geschorst.. helaas..

Ben er niet zo rouwig om dat BMI een aantal wedstrijden geschorst wordt, je bent gewoon een minne hond als je dit doet.

Voetbal en de Knvb kennen toch een hoop rare regels, die al vaak hebben aangetoond niet naar behoren te werken.
Maar ik kan wel begrijpen dat er niks veranderd wordt. Dit kost natuurlijk geld en in een wereld als voetbal is het die investering niet waard.
Want deze fout kan in een belangrijke wedstrijd natuurlijk geen miljoenen gaan kosten en om voor die paar cent iemand naar een beeldscherm te laten kijken is natuurlijk een hele gekke gedachte.

De actie van Markiet tegen Boilesen dan? Hij slaat hem gewoon uit de wedstrijd...

Ik mag hopen dat de Knvb nu eens een voorbeeld gaat stellen met deze walgelijke en misselijkmakende overtreding van deze op en voetstuk geplaatste Martins Indi. 10 wedstrijden als voorbeeld dat dit soort overtredingen niet getolereerd worden.,

martins indi heeft nog nooit wat gedaan 3 wedstrijden, vorige week werden ook 2 spelers niet bestrafr zie poepon dus waarom nu wel aanklagen, niemand heeft iets gezien dus moet het klaar zijn

Kom op voetbalzone. 'waar geel en rood had gegeven kunnen worden'. Diep rood. Je ziet hem kijken.

ls ik lees dat sommige hier roepen dat hij 6 wedstrijden moet krijgen moet ik een beetje lachen.voor de meest schandalige overtredingen krijg je dit nog en eens. Ik denk dat Indi met max 4 rekening moet houden

Als je het stukje leest, zou je kunnen denken dat blind word voorgetrokken. Puur en alleen omdat er bij bmi niks word gezegd over het wedstrijdformulier maargoed. Nelom maar weer in de basis dan

Waarom kunnen ze een gele kaart wel kwijtschelden als het aan de verkeerde persoon is uitgedeeld,
Maar niet wanneer er een onterechte gele kaart word gegeven ?

3 februari 2014 om 13:32

Inderdaad totaal onbegrijpelijk!

3 februari 2014 om 13:34

Omdat een onterechte gele kaart niet onterecht is. De scheidsrechter heeft volgens de regels iets beoordeeld en dat oordeel is afgehandeld met de gele kaart. Terecht of onterecht is daarbij onmogelijk om objectief te beoordelen en is overgelaten aan interpretatie van de situatie en regels, al zijn er natuurlijk wel enkele voorbeelden van een gele kaart die 100% niet gegeven moest worden (denk aan de gele kaart van Klaassen vorige week vanwege een schwalbe, waarbij het duidelijk geen schwalbe was). Echter om het risico van achteraf onnodige discussie (of het dus wel of niet geel is) te verminderen, is het niet mogelijk een onterechte gele kaart kwijt te schelden.

Wat betreft het kwijtschelden van kaarten die aan de verkeerde persoon is gegeven, dat is makkelijk te peilen. De scheidsrechter weet namelijk de overtreding en op videobeelden is dan te zien wie die overtreding maakte en dan is er dus geen twijfel over. Een speler kreeg geel voor een overtreding die hij niet heeft gemaakt en is dus terecht vrijgesteld.

Verder is het vrij logisch dat men niet achteraf de gele kaart aan een ander gaat geven. Als men namelijk de gele kaart nu nog aan Blind zou geven en stel dat Blind later in de wedstrijd nog een keer geel had gepakt, dan had hij dus rood moeten hebben, waardoor de hele wedstrijd waarschijnlijk anders was verlopen. Dan moet de hele wedstrijd overgespeeld worden en krijg je een hoop gezeik, omdat de initiële overtreding waarbij een ander geel kreeg ook een discussiepunt zou kunnen zijn (bijv. dat de speler werd beboet vanwege een opeenstapeling van overtredingen, waar anders de juiste speler nooit geel had gekregen). Een speler komt dus weg voor een overtreding, waarbij het maar de vraag was of het geel was en of hij hem had gekregen.

En nu is het uiteraard wachten op de reacties dat de Knvb voor Ajax is blablabla.. Zeker met deze titel, Knvb zou Ajax helpen en Feyenoord bestraffen.. Water en vuur.

De actie van Martins Indi was ook smerig en het is goed dat hier onderzoek naar gedaan wordt! Dat van Rhijn de kaart kwijtgescholden krijgt is fijn, aangezien hij anders op 4 kaarten stond en dus op scherp. Mazzel voor Blind dat hij hem niet alsnog krijgt, maar dat heeft hij te danken aan de vage regels .. anders was hij nu geschorst..

Ik vraag me alleen af waarom het kwijtschelden van onterechte kaarten niet kan gebeuren? Ik heb 1 vermoeden en dat is om de discussie te vermijden of het wel of geen overtreding is. Blind stond niet in het wedstrijdverslag, van Rhijn wel maar die deed niets.. in dit geval voor de haters dus politiek correct.

3 februari 2014 om 13:43

Is ook om de discussie te vermijden. En ook wel vrij logisch. Anders moet de Knvb na elke speelronde 30 beslissingen van scheidsrechters gaan herbeoordelen. Dat is niet te doen.

Overigens wel belachelijk dat de kaart niet alsnog aan Blind gegeven kan worden.

Dus op basis van beelden kunnen spelers geschorst worden, maar de gele kaart kan niet op de naam van Blind alsnog gezet worden? Dit is wel krom. Overigens terecht dat de kaart van Van Rhijn is kwijtgescholden.

merk wel dat Ajax vaker dan gemiddeld iedere keer met dit soort situaties wegkomen!
Kan me nog herinneren dat Toivonen alsnog 4 wedstrijden kreeg tegen ajax (wat trouwens zeer terecht was) en dat Vertongen in diezelfde wedstrijd een elleboog uitdeelde en nog niet eens een waarschuwing kreeg, omdat het tijdens de wedstrijd al beoordeeld was!

beetje scheef allemaal,, maarja als topclub heb je nu eenmaal meer rechten en zeker als je de 2de club van Nederland bent qua trouwe supporters.

mvg

3 februari 2014 om 19:21

Ajax heeft bijv in 2 jaar tijd 2 schamele penalty's gehad. Dus hoezo altijd overal mee wegkomen? Ajax moet altijd bovengemiddeld spelen om niet benadeeld te worden

Ik vind het wel grappig dat de mensen roepen dat het in het voordeel is van Ajax, omdat Blind niet geschorst is nu. Blind moet sowieso de volgende wedstrijd geel pakken, aangezien de kans veel te groot is dat hij er tegen Feyenoord er niet bij is. Dus eigenlijk had het in het voordeel geweest van Ajax als Blind nu wel geel had gehad.

Verder is het wel erg kinderachtig allemaal hoor, het lijkt wel alsof niemand meer objectief kan kijken naar voetbal. Maar ja, af en toe zijn regels ook héél 'moeilijk' te begrijpen

Wat belachelijk, je kunt wel gele kaart schrappen van wedstrijdformulier, maar niet toevoegen.
Maar ja, zijn spelers van ajax en knvb is pro ajax.
Hadden de ass. scheidsrechters fout niet gezien? Hadden ze hun lenzen niet in!

3 februari 2014 om 18:49

Whiskey,

Blijkbaar heeft de scheidsrechter zelf niet gezien wie die overtreding maakte, want anders had hij de kaart wel aan de goede persoon gegeven. Dus wat had hij dan op de formulier moeten zetten? Staat een beetje raar, hè? Van Rhijn een gele kaart geven en op de formulier een andere naam zetten. Dat kan dus gewoon niet.

Maar ja, jij hebt niet zoveel kijk op het voetbal.

Waarom is er zo'n haast bij het opmaken van een wedstrijdformulier? Kan dit niet goed gecontroleerd worden? Als het voetbal mee met zijn tijd wil gaan regel je een mooie televisie voor de 4e man. Heb je dit soort problemen niet meer.

3 februari 2014 om 16:43

Omdat het om geld gaat en niet om de sport: met zo min mogelijk zoveel mogelijk binnenhalen

Een fout is een fout. Een onterechte strafschop zorgt er toch ook niet voor dat een wedstrijd opnieuw wordt gespeeld? En er worden wel vaker kaarten gegeven voor 'niet-overtredingen'. Sorry, maar ik vind het wel typisch dat dit bij een Ajacied weer wordt verandert. Een speler van pak en beet Roda JC zal dit nooit meemaken (bijvoorbeeld met die strafschop en gele kaart voor Biemans).

Martins Indi moet maar eens voor langere periode geschorst worden, wat een mafkees is dat soms.

3 februari 2014 om 15:05

Oh ja, het wordt bij een Ajacied weer verandert. Herinner je ook nog dat Pelle een gele kaart kreeg, in plaats van Matthijsen? Toen is precies hetzelfde gedaan.
Waarom moet dan bij een Ajacied de regels worden aangepast, en Blind wel een gele kaart krijgen? Kan je mij dat uitleggen?

Verder is dit juist nadelig voor Ajax. ik denk dat Ajax liever Blind mist tegen, met alle respect, Groningen, dan tegen Zwolle of Feyenoord, dus het slaat werkelijk nergens op wat je zegt. Maar goed,
Ik ben benieuwd naar je uitleg ..

3 februari 2014 om 18:21

Bimbooro. Nee dit is dit seizoen oo bij Cambuur gebeurd. Bijker had een gele kaart moeten hebben dit was overigens ook zijn 2e geweest en dus rood, Maar de scheids gaf de gele kaart aan Leeuwin dacht ik en die is na afloop ook geseponeerd voor Leeuwain en Bijker werd ook niet alsong geschorst. Dus ben geen Ajax fan, zeker niet zelfs maar dat alleen Ajax alteid voordeel heeft van deze regel is dus ook niet waar

Belachelijk dat Blind dan niet die gele kaart krijgt...

Overigens terecht dat Indi naar de aanklager moet, zal wel een wedstrijd of 4 krijgen...

Lachwekkend opnieuw van deze amateuristische bond ! Een speler schorsen voor een belachelijke rode kaart (hateboer) ....terwijl de beelden duidelijk zijn en vervolgens iemand weg laten komen die geschorst moet worden. Niet dat ik verwacht dat mijn cluppie donderdag iets haalt in Amsterdam maar zonder Blind wordt de kans wel iets groter. Nogmaals super die voetbalbond van ons met hun stekeblinde scheidsrechters....en kromme regelgeving. Wat een armoede.

je kan ook zeggen als de scheidsrechter een overtreding had gezien dan had hij blind geel gegeven
maar heb het vermoeden dat de scheids floot omdat hij de speler van utrecht zag vallen en dus gokte dat van rhijn em had geraakt ! conclusie scheids floot voor iets dat hij niet gezien had

Voor ajax fijn al die traditionele 'gelukjes'. Kan ook dit jaar weer net het verschil maken tussen wel of geen kampioen.

3 februari 2014 om 18:38

Weer zo'n onnozele reactie van jou. Van Rhijn had dan tegen Groningen gewoon zijn vijfde gele kaart gekregen, hoor. Dan was hij tegen AZ gewoon weer erbij.

Gewoon logisch nadenken. Moet niet zo moeilijk zijn voor jou, toch?

4 februari 2014 om 11:02

@hootch
Volgens mij begrijp je het weer niet helemaal. Blind had geel moeten krijgen en miste Blind Groningen. Nu hebben zowel van Rhijn als blind geen geel gekregen.

5 februari 2014 om 00:02

En wat is dan het probleem? Bij elke wedstrijd en bij elke club worden overtredingen gemaakt waar men een gele kaart had moeten krijgen. Echter gebeurd dat niet altijd. En tja, dat de scheidsrechter zo dom was om niet te zien wie die overtreding maakte, heeft Blind geen gele kaart gekregen.

Dus ik snap echt niet wat nou het probleem bij jou is. Is het de naam "ajax" of is het wat anders dat jij je zo druk maakt dat een speler van Ajax geen geel heeft gekregen?

ahahaha traditionele gelukjes zegtie humor!!

vele zijn vergeten dat ajax 1 van de sportiefste clubs is in nederland

Ik had deze oliedomme actie nou nooit van en speler als Martins Indi verwacht. Kwam tot nu toe op mij altijd over als een voetballer die ze wel allemaal op een rijtje heeft, maar dit valt me vies tegen van hem. Er is wat mij betreft ook geen discussie mogelijk of het een 'bewussie' is, want dat was het wel degelijk. Minimaal 5 wedstrijden schorsing zou ik een voldoende straf vinden. Het zou Feyenoord ook sieren om hier een boete voor te geven.

De 4e man moet ook geschorst worden.
Gebeurde voor zijn neus maar reageerde niet.
Hij reageerde wel op de reactie van Peter bosz

van mijn mag die Bruno 6 duels schorsing geven nelom is tien keer beter en loop tenminste wel mee naar voren, en van blind wat moet je daar over zeggen typisch Knvb en typische Ajax als een anderen club is dan ben je de Sjaak maar Ajax nooit die is zo heilig

4 februari 2014 om 14:04

Dus wanneer dat bij Feyenoord was gebeurd, dan had de gele kaart volgens jou wel geteld? Nou niet dus. Tegen RKC dit seizoen kreeg Pelle geel voor een overtreding die Mathijsen maakte. Feyenoord liet dit aan de Knvb weten en hebben toen besloten de gele kaart van Pelle te seponeren en Mathijsen kreeg toen ook geen gele kaart bijgeschreven.

En een jaar geleden kreeg Mathijsen geel voor een overtreding die BMI maakte en ook die werd geseponeerd en niet meer bijgeschreven. Ook is er na de wedstrijd tegen Groningen vorig jaar (waarin BMI rood kreeg) een rode kaart geseponeerd voor beide ploegen, nadat de scheidsrechter had aangegeven dat BMI en Bacuna toch geen rode kaart verdiend hadden.

Dus zo heilig is Ajax dan ook weer niet. Feyenoord aan de andere kant.....

Kan iemand mij vertellen waarom BMI wel gestraft kan worden aan de hand van beelden ondanks dat het niet op het wedstrijdformulier staat en Blind niet ? Dat is toch wel het domste dat ik ooit gehoord heb.
Begrijp mij niet verkeerd, vind het absoluut niet goed wat BMI heeft gedaan maar waarom kan het bij de ene niet en de ander wel? Word tijd dat de Knvb eens wat regels veranderd en wat kritischer wordt richting de scheidsen met belachelijke fouten.

3 februari 2014 om 18:33

Alleen overtredingen waar men een rode kaart moet krijgen kunnen achteraf via beelden nog bestraft worden. Dat geldt dus niet bij lichte overtredingen waar men een gele kaart krijgt. Overtreding van Blind was een gele kaart, dus hij kan niet achteraf nog met een gele kaart bestraft worden. BMI daarentegen kan wel achteraf bestraft worden, want zijn actie is een rode kaart waard, althans dat vind ik.

3 februari 2014 om 20:07

oke,
Dank je voor de uitleg.
Dat verklaard een hoop.

weer vorm van klasse justitie waarom hier wel en destijds bij cambuur niet waar Nijhuis ook de vekeerde speler een kaart gaf.
of moet ik zeggen dat de Knvb(ajax) het zelfde zijn

3 februari 2014 om 18:35

Ik kan mij vorig seizoen nog herinneren dat diverse onterechte rode kaarten geseponeerd werden. En dat was niet bij Ajax.

Maar tja, waarom zou ik dat aan jou moeten uitleggen. Aan jouw reactie te merken ben jij behoorlijk bevoordeeld.

4 februari 2014 om 14:08

Die kaart van Van Der Laan werd anders gewoon kwijtgescholden en ook niet aan Bijker gegeven (wat zijn 2e gele kaart had betekend). Bijker kon dus gewoon mee tegen Ajax (of zoals je het mooi zegt, de Knvb). Wees objectief (zoals de Knvb) of niet (zoals de gemiddelde Anti-Ajax-supporters bij de meeste clubs), maar kom altijd met de juiste feiten in plaats van met een hoop onzin waaruit blijkt dat je net een klein kind van 3 bent.

Die Blind heeft daar altijd geluk mee he, dat ze het niet zien.
Vorig jaar trokken ze ook geen rood voor een overtreding van Blind op een Vitesse speler, maar geel.

Maar goed, het zei zo.
Vind de Knvb maar vaak amateuristisch overkomen.

3 februari 2014 om 22:13

Jij zegt "altijd", maar noemt één voorbeeld. Waarom zeg je dan dat Blind altijd geluk heeft?

Overigens was die lichte overtreding van Blind van gisteren echt geen rode kaart, dus waar wil je heen met je verhaal?

4 februari 2014 om 18:24

Voel jij je weer op je tenen getrapt omdat ik een kritische reactie op een speler van Ajax hebt?

Ik ken geen voorbeelden uit mijn hoofd, maar ik weet dat ze er zijn.
En in mijn reactie heb ik al 2 voorbeelden, van die rode kaart en van afgelopen weekend.

En ik zeg niet eens dat het rood was. Ik weet niet waar jij dit leest.
Maar geel was wel op zijn plaats geweest.

7 wedstrijden schorsing voor die Martins Indi dit moet de KNVB hard straffen.
Schande deze aanslag want dat is het.

Smerige overtreding van Martens Indy, twee keer bewust erop gaan staan. Dan zegt meneer de wolf nog is niet bewust hij keek niet naar beneden! Haha rood wit brilletje? Verwacht minstens 4 tot 5 wedstrijden.

4 februari 2014 om 14:09

Ik denk eerder dat dit de normale gang van zaken is voor meneer De Wolf.

Gaan ze de schandalige overtreding van Indi nu maskeren met de kwijtgescholden kaart van Ajax?
Is dat weer de nieuwe truc? Om de aandacht af te leiden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren