Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Roda JC verbiedt actie van de fans: ‘We tolereren geen fluitjes’

Laatste update:

De supporters van Roda JC Kerkrade zijn van plan om het heft in eigen hand te nemen; voor de Limburgse fans is de maat vol en hebben de KNVB en de Nederlandse scheidsrechters afgedaan. Het voornemen van de aanhang is nu om tijdens het duel met Feyenoord van dinsdag zelf te fluiten.

/

De Limburgers hebben het idee dat ze vaak het slachtoffer worden van arbitrale dwalingen en ook afgelopen zaterdag was dat weer het geval. Leidsman Björn Kuipers gaf naderhand inderdaad toe dat de penalty die hij aan PEC Zwolle gaf een te zware straf was voor de schouderduw die Roda-verdediger Bart Biemans uitdeelde. Supportersvereniging West Side Ultras roept alle fans nu op om dinsdag een fluitje mee te nemen naar het Parkstad Limburg Stadion, als Feyenoord op bezoek komt.

“Gaat er een Feyenoorder af op keeper Filip Kurto en denkt u aan buitenspel? Fluiten maar! Slechter, dan wel oneerlijker dan de KNVB zullen wij het toch niet doen. Zij verkloten al maanden onze wedstrijden! Dan kan het toch geen probleem zijn als wij dat ook een keer doen”, luidt de oproep op de website van West Side Ultras. Danny Makkelie is door de KNVB aangewezen om de wedstrijd tegen Feyenoord in goede banen te leiden.

Update 15.20 uur - Roda JC verbiedt actie van de fans: ‘We tolereren geen fluitjes’
Supporters van Roda JC Kerkrade willen dinsdagavond in het duel met Feyenoord fluitjes meenemen naar het stadion om actie te voeren tegen de KNVB. De fans vinden dat de scheidsrechters te vaak in het nadeel van Roda JC fluiten. De club tolereert echter geen fluitjes in het stadion. “Bij de ingangen zal er dan ook nadrukkelijk gecontroleerd worden op fluitjes. Door constant verschillende fluitjes te horen vanaf de tribune, kan dit van negatieve invloed zijn op het spel en de concentratie van onze spelers”, meldt Roda JC via de officiële kanalen. Daarnaast meldt men dat het een boete of een straf ‘zowel vanuit financieel als sportief oogpunt’ absoluut niet kan gebruiken.

Roda JC Kerkrade wordt inderdaad te vaak benadeeld door arbiters

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Snap de frustraties van de supporters, het is om knettergek van te worden.
Helemaal omdat ze de punten zo hard nodig hebben. en als het nou gebeurt bij een dikke voorsprong of achterstand alla, maar het zijn vaak cruciale beslissingen. Roda had zomaar 6-8 punten meer gehad door deze dwalingen.

Oeps dit gaat niet goed. Dit gaat heel verwarrend worden voor de spelers.

Ludiek, daar houd ik wel van.
Kleine clubs als Roda krijgen nooit de aandacht van de grote media en kunnen daarom ook niet misstanden aan de kaak stellen.

Hopelijk zullen scheidsrechters wat beter opletten, ook bij de 'kleinere' wedstrijden

3 februari 2014 om 12:12

Het idee is misschien ludiek echter als ze dit daadwerkelijk gaan uitvoeren is toch dramatisch? Stel je eens voor dat ze niet eens kunnen spelen doordat ze constant worden afgefloten. Zo'n fluitje van de tribune klinkt echt niet veel anders als die op het veld. Ik snap de frustraties van Roda echter is dit toch geen oplossing...

Ik vind het onbegrijpelijk dat ze zelfs supporters oproepen om naar het stadion te komen met een fluitje. Nu ga je een onwerkbare situatie creëren voor zowel Feyenoord (die totaal niks te maken heeft met de problemen) en de spelers van Roda.

Hopelijk bedoelen ze dit met een knipoog maar als ik het artikel zo lees dan denk ik van niet.

3 februari 2014 om 12:22

Onder de supporters is er ook heel veel verdeeldheid over deze actie. Velen denken, net als ik, dat het de club alleen maar kan schaden. Alleen zien veel supporters weer langzaam een doemscenario van nacompetitie/degradatie opkomen en dat brengt de nodige emoties naar boven als Roda voor de zoveelste keer op een cruciaal moment onterecht wordt benadeeld. Hopelijk houden ze zich morgenavond een beetje in!

3 februari 2014 om 12:38

De frustratie van de Roda-supporters is zeer begrijpelijk.
Ik zat in het stadion en zei gelijk al dat dit nooit een penalty kon zijn.

Actie voeren is leuk maar deze actie kunnen ze beter afblazen.
Als er regelmatig fluitsignalen vanaf de tribune klinken dan zal de scheidsrechter de wedstrijd moeten staken.
Dan zijn jullie nog verder van huis en kunnen jullie waarschijnlik een boete krijgen

3 februari 2014 om 13:35

@ Gouden co

Het is precie zoals 'thehawk' aangeeft: aangezien ze geen media-aandacht krijgen, kunnen ze het beter zo proberen. Misschien dat de KNVB de situatie wél onder de loep neemt, waarna er minder met twee maten wordt gemeten.

Ik begrijp de frustraties, maar denk niet dat dit de oplossing is. Waarschijnlijk zullen meerdere supporters een fluitje meenemen wat voor een hoop verwarring zal zorgen op het veld, met alle gevolgen van dien. Waarschijnlijk wordt de wedstrijd stilgelegd en daar wordt je ook niet vrolijk van.

Leuke actie, de Knvb zal er wel weer tegen optreden.

Ik heb ooit eens gehoord van een wedstrijd van AZ uit de jaren '60 waarin een supporter het einde-wedstrijd signaal floot. De spelers van AZ dachten dat het afgelopen was en liepen al naar de uitgang van het veld. De tegenstander (geen idee meer wie) zag dat het nog niet was afgelopen en schoten de 1-2 binnen, waardoor AZ de wedstrijd verloor.

Het gevaar van andere fluiters is hiermee uitgelegd.

3 februari 2014 om 10:22

Wat dacht je van Een jaar terug Nederland - portugal volgens mij.

Ze kunnen beter een andere Actie verzinnen. Dit kan ook voor roda nadelig uitpakken. Ook omdat de knvb ermee zivh kan gaan bemoeien als ze deze actie daadwerkelijk uitvoeren

3 februari 2014 om 10:43

Het was inderdaad Nederland - Portugal, maar dat was niet een jaar terug. Het was de kwalificatie op het WK 2006 volgens mij. Dit moeten de Roda fans niet gaan doen. De spelers raken helemaal in de war als ze om de 10 seconden een fluitje horen.

3 februari 2014 om 11:02

Kwalificatie voor het wk in 2002. Daarna plaats 1 misgelopen en barragewedstrijden gespeeld tegen Ierland. En we weten ook hoe dat is afgelopen.

On: arm Roda, het zit ze ook echt te vaak tegen. Maar wat wil je ook met de allerslechtste scheidsrechter van de afgelopen 30 jaar als scheidsrechtersbaas!

3 februari 2014 om 11:12

Geen barragewedstrijden. Nederland verloor daarna ook nog van Ierland waardoor het 3e werd in de poule

3 februari 2014 om 13:52

Wow, 13 jaar voelt voor jou als één jaar? Goede inschatting haha!

Maargoed, dat was inderdaad redelijk dramatisch. Volgens mij gebeurde dit laatst ook bij een wedstrijd, maar ik kan me niet meer herinneren welke. Er leek te worden gefloten voor buitenspel, maar dat was het dus niet.

3 februari 2014 om 15:15

Ohja klopt. Meende dat het een eenzelfde scenario is geweest als tegen Schotland maar het is al een tijdje geleden.

3 februari 2014 om 12:35

Gebeurde dit seizoen nog bij FC Utrecht - Psv. Bij een stand 1-4 klonk er een fluitje waardoor Ruiter dacht dat de scheidsrechter affloot (was ook al diep in de extra speeltijd). Helaas niet en Maher maakte een geldige 1-5.

3 februari 2014 om 16:36

Tja, bij een stand van 1-5 maakt dat ook niet echt veel meer uit...

3 februari 2014 om 17:17

Gaat om het principe natuurlijk dat het gewoon hinderlijk. En trouwens kan me een jaar herinneren dat er op 1 doelpunt een club kampioen werd....

En dan fluit Makkelie de volgende wedstrijd ook nog. Dat word gegarandeerd een penalty tegen.

Valt wel op dat het tegen Roda inderdaad wel meer voorkomt. Zal geen opzet zijn maar pure pech.
Dit is extra zuur omdat het ook nog is cruciale beslissingen zijn.

3 februari 2014 om 10:21

Mwoah ik weet het niet. Het is nu de 2e seizoen oprij dat cijfermatig FC Groningen en Roda JC het meest benadeeld zijn met geseponeerde rode kaarten, onterechte strafschoppen e.a. zaken. Grappige was dat mister Ajax einde van het vorig seizoen riep als we geen kampioen wordt komt het door de arbitrage. ze zouden eens in ons schoenen moeten staan. Ik hoop dat deze ludieke actie effect heeft en dat wij beide komende ander half jaar opeens alles onterecht mee krijgen, karma is een bitch

3 februari 2014 om 10:23

Daar drinken we eentje op!

3 februari 2014 om 11:46

Haha inderdaad dan zal het helemaal feest worden met Makkelie. Weet je zeker dat het niet goed gaat, zul je zien dat hij expres pro roda gaat fluiten.

Het is gewoon pech dat het je vaker over komt. Misschien zijn er wel invloeden, maar geloof niet dat die van de Knvb komen.

Wat een gezeur dit van de Roda fans.
Kuipers floot prima de wedstrijd tegen PEC, en ik vond dat hij een goede reden had gegeven om een penal te geven, want hij zegt dat die speler alleen maar oog had naar de speler en niet naar de bal.
Daarnaast, de 1-1 had ook niet mogen gebeuren met die overtreding op Lachman maar daar hoor je natuurlijk niemand over.

3 februari 2014 om 10:25

Het kan aan mij liggen, maar die zogenaamde overtreding wordt door Lachman zelf ingezet. Misscien dat daarom niemand het erover heeft.

3 februari 2014 om 10:30

@ Adimeus / Msb038

Er was helemaal geen sprake van een overtreding, het was slechts een ongelukkige botsing. zoiets kan gebeuren.

3 februari 2014 om 10:31

Vandaar het woord 'zogenaamd'

3 februari 2014 om 10:26

Ach gozer, doe je Zwolle bril eens af en bekijk het eens realistisch

3 februari 2014 om 10:32

Heb je überhaupt de tekst gelezen de overtreding gezien en het antwoord van Kuipers?

3 februari 2014 om 11:12

Klopt, hij geeft aan dat het geen strafschop was, en dat was het ook niet. Alleen de reden die Kuipers heeft om hier een strafschop voor te geven kan ik mij voorstellen.

3 februari 2014 om 11:32

Bij Kuipers kan ik het wel hebben, als hij een fout maakt, dan geeft hij dat eerlijk toe. Denk ook niet dat de Roda supporters kwaad op hem zijn. Ik gok dat ze deze dwaling ene kant nog wel snappen, maar het gaat ze om alle fouten die er nu al bijna een jaar worden gemaakt. Tevens is Kuipers ver weg de beste scheids die we hebben en dan moet je hem absoluut niet straffen om een foutje.

3 februari 2014 om 22:23

Kuipers moet binnen een paar seconden reageren en als hij ziet/denkt dat het een penalty is zal ik ook fluiten dus ik begrijp Kuipers.

3 februari 2014 om 13:36

Het gaat ook niet alleen om die wedstrijd.. Kuipers gaf zelf trouwens toe dat het een makkelijk gegeven penalty was.

3 februari 2014 om 16:37

En daarom gaf de scheidsrechter naderhand natuurlijk ook toe dat het geen penalty was... Juist.

Met Makkalie, de Feyenoordman weet je op voorhand al dat je gaat verliezen wanneer je tegen Feyenoord meot spelen.

3 februari 2014 om 10:20

Om eerlijk te zijn zie ik Feyenoord weer ouderwets verzieken in Kerkrade. Zou me niks verbazen als we daar verliezen om eerlijk te zijn.

Ik snap voor de Roda JC fans dat dit erg frustrerend is. Vooral als het vaker voorkomt en je hierdoor een aantal punten minder hebt. Alleen denk ik dat door deze actie het niet veel zal helpen. Hierdoor kan je Feyenoord, maar ook Roda benadelen. We hebben dit seizoen al gezien tijdens Utrecht - PSV dat er een grapjas op de tribune het 'eindsignaal' floot. De Ruiter dacht dat het was afgelopen en deed niks meer. Maher schoot toen de 1-5 binnen dacht ik, Of het nou 1-4 of 1-5 is maakt in principe niet heel veel uit. Maar stel het stond 2-1 of 1-1 op dat moment. Dan kan je toch benadeeld worden door waarschijnlijk eigen publiek.

Begrijpelijk maar geen recht om dan zelf maar het heft in handen te nemen. Mochten deze mensen morgen de wedstrijd 'vervalsen' dan stel ik gewoon voor dat de scheidsrechter affluit en dat het een reglementeren (0-3) overwinning voor Feyenoord wordt.

3 februari 2014 om 10:28

Wat praat jij een onzin!!! Meteen een 0-3 zege voor Feyenoord? Staat nergens dat je geen fluitje mag meenemen het stadion in. Dus Roda doet niks fout en zal echt geen 0-3 worden. Of moeten we Roda ook maar meteen uit de competitie halen, want de supporters nemen fluitjes mee op de tribune.

3 februari 2014 om 10:41

Ik praat geen onzin. Die mensen kunnen niet tegen hun verlies, en elke wedstrijd is het weer de scheidsrechter schuld. Die moeten eerst eens naar hun zelf kijken en dan naar anderen. Fluitjes op de tribune zijn inderdaad ook verboden. En ik heb het niet over meteen 0-3 voor Feyenoord ik heb het er over dat als die 'supporters' de wedstrijd verzieken dat het maar een reglementeren 0-3 overwinning moet worden. Want ik zie dadelijk al 200 mensen met een fluitje, iedere keer dat Feyenoord uitbreekt gaan ze fluiten. Dan wordt die wedstrijd beïnvloed. Maar we zullen zien.

3 februari 2014 om 10:50

Kom op, heb jij wel eens gezien hoe Roda vaak word benadeelt? Gok van niet, want dan weet je ook dat ze dit jaar sowieso 3 onterecht rood kregen. Aantal buitenspelvallen die onterecht waren nu weer een penalty. En fluitjes zijn echt niet verboden, want dat kan alleen een club zelf opleggen.

3 februari 2014 om 10:51

Ik help je even met een paar voorbeelden van de laatste paar maanden.
Roda-Twente: gelijkmaker van Twente valt uit een actie waarbij de speler buitenspel stond.
Roda-Heracles: bij de stand van 1-0 krijgt Roda geen penalty als Cziommer de bal binnen de 16 op zijn arm krijgt.
NEC-Roda: bij de stand van 4-3 wordt de bal met de hand beroerd door van Eijden(nec). Er wordt geen penalty gegeven
Heereveen-Roda: Finnboganson gaat neer na minimaal contact met Dijkhuizen, Penalty wordt hier gegeven zorgt voor 2-1 in de wedstrijd ,uiteindelijk 2-2. Biemans kreeg eerder geen penalty kreeg terwijl hij onderuit getrokken wordt tijdens een hoekschop.deze is wel redelijk discutabel geef ik toe.
En natuurlijk als laatste: Pec-Roda, de penalty die eigenlijk geen penalty had moeten zijn. Ook deze is discutabel ondanks dat Kuipers uiteindelijk schuld bekend.
Dus "die mensen kunnen niet tegen hun verlies" vind ik wel erg kort door de bocht geredeneerd, vooral met deze wedstrijden in het achterhoofd

3 februari 2014 om 11:13

Daarbij vergeet je nog de wedstrijd Roda Pec waarbij we twee bizarre rode kaarten tegenkregen

3 februari 2014 om 11:19

@aad_demos: Dit is in principe een opsomming van alle gebeurtenissen tegen Roda in de afgelopen twee (!) maanden. Ik kan als het moet nog even doorgaan, maar daar heb ik de tijd en de zin niet echt voor want dan staat er een waslijst van 4 A4'tjes zo ongeveer van de afgelopen 2 seizoen.

3 februari 2014 om 17:12

en dan vergeten we even dat Roda dankzij de scheidsrechters nog steeds eredivisie speelt. Dus de fouten Ok zuur en ja je loopt risico maar de scheidsrechters helpen roda ook wel weer in moeilijke tijden.

3 februari 2014 om 17:32

Dus 2x bevoordeeld worden is natuurlijk veel beter dan tientallen keren tijdens het seizoen waardoor je in die situatie terecht komt. De feiten die ik noem vinden plaats in een tijdsbestek van 2 maanden en wat daar nog voor valt is niet veel minder. Als je het meest nadelig gaat kijken, dan is ons dus minimaal een punt of 5 onthouden. Als je die erbij optelt dan blijf je makkelijk boven degradatiestreep, en dan heb ik nog een aantal andere wedstrijden niet meegenomen. Dus ga hier niet zeiken over twee voorbeelden waar wij er tientallen hebben.

3 februari 2014 om 12:48

Dat hoop ik ook. Ik snap namelijk dat Roda regelmatig benadeeld is, maar dit is niet de manier om het op te lossen. Een wedstrijd verzieken op deze manier moet daarom bestraft worden met het stilleggen en staken van de wedstrijd en het beboeten van Roda d.m.v. een reglementaire overwinning voor Feyenoord en eventueel een thuiswedstrijd zonder publiek. Geen boete, want daar straf je de club het hardst mee en raak je de daders niet.nu Roda weet dat zulke oproepen zijn gedaan, neem ik aan dat men iedereen voor de wedstrijd zeer streng controleert, zodat alle fluitjes eruit gehaald kunnen worden en deze belachelijke actie niet door kan gaan.

Als supporters moet je ook beter weten dan je eigen club te willen benadelen, zeker als je de reden dat ze dat willen doen erbij pakt: ze willen hun eigen club benadelen, omdat ze het er niet mee eens zijn dat hun eigen club teveel benadeeld is. Hmm, inderdaad een kromme redenatie van deze Roda supporters. Er zijn talloze andere methoden te vinden, waarbij het doel met heilzame middelen wel bereikt kan worden, maar men doet liever een wedstrijd verzieken.

Snap de frustratie helemaal. Afgelopen weekend was get geen penalty en ze hebben nu ook al tig wedstrijden met rode kaarten gespeeld, die later ongedaan werden. Al moet ik zeggen dat dit 1 van de eerste echte fouten vond van dit seizoen van Kuipers.

Ik kijk niet vaak genoeg naar Roda JC om te weten hoe zeer zij wel of niet benadeeld worden, maar een mooie en ludieke manier om dit aan de kaart te stellen. Niet dat de Knvb enige aandacht eraan zal besteden, het blijft immers de Knvb. Ondanks de resultaten (of het gebrek hieraan) wat dit initiatief zal opbrengen, een duim omhoog van mij voor het idee.

Off: Ik denk dat er enkele scheidsrechters zijn die er gewon consistent geen reet van kunnen en dat dit niet zozeer anti-Roda is. Heb zelf als Den Haag supporter ook al wat dubieuze momenten meegemaakt.

Een goede actie van de Ultra's, een actie waar de Knvb volgens mij namelijk geen boete voor kan opleggen. Ik ben het eerlijk gezegd ook helemaal beu, maar ik begin er zo erg aan te wennen dat ik afgelopen zaterdag nog niet eens boos was. Inmiddels is dus dit project opgestart en ook een petitie gestart, die als open brief naar de Knvb is gestuurd.
Het verhaal over het hele project: http://www.fanproject98.nl/index.php? ! option=com_contentenview=articleenid= !! 1642:wij-zijn-het-zatencatid= !! 35:roda-jc-nieuwsenItemid= !! 74#.uu7ju6vzocy.twitter
Voor de petitie: http://wijzijnrodajc.nl/brief-knvb
Bij link van verhaal alles de uitroeptekens spaties moeten weggehaald worden

De enige reden dat ze überhaupt nog in de eredivisie is door de scheidsrechter...

3 februari 2014 om 12:09

Reageer gewoon niet als je er niets vanaf west, want als je Roda de afgelopen anderhalf jaar had gevolgd had je wel beter geweten.

En hierom kunnen video scheidsrechters een toevoeging zijn in het betaald voetbal...

Kan de actie wel waarderen. Stond vandaag een stuk in de Limburgse krant, dat Roda in de laatste 2 maanden 8 cruciale beslissingen tegen zich hadden gekregen. Wel penalty voor tegenstander, niet voor Roda, buitenspel situaties enz enz enz. En alle 8 waren wedstrijd bepalend, want bij een 4-1 achter of voor, klaagt niemand zo simpel is het.

Nog geen zin meer om naar 't stadion te komen dinsdag eigenlijk.. Ik vrees dat dit compleet mis zal gaan, en we er een aardige boete voor zullen krijgen.
Natuurlijk fluiten scheidsrechters vaak tegen ons, maar dit is echt geen oplossing. Hopen dat ze de fluitjes thuis laten, want 5.000 scheidsrechters met een "Rodabril" gaat ook niet werken!

Gelijk hebben ze. Moeten we bij Fortuna en MVV ook maar eens gaan doen, daar is het ook om te huilen al tijden lang.

laat ze maar lekker met het fluitje spelen? word wedstrijd gestaakt houden ze niet op dan gaat de 3 punten al gratis naar R'dam ga je gng roda heb zichzelf alleen maar mee maak spandoeken ofzo? daar bereik je veel mee met tv enz. dan je eigen team in het nadeel te steken

3 februari 2014 om 10:44

Beter deze ludieke akties dan buscombi boycotten en gaan vechten met vaders en kinderen.

3 februari 2014 om 12:07

Met een spandoek krijgen we meteen een boete op ons dak, zoals laatst al het geval was.

Begrijpelijk, het is niet normaal hoe vaak Roda genaaid is het afgelopen jaar.

Roda moet niet zeuren: Ik heb laatst de wedstrijd Heerenveen-Roda gezien. Roda heeft de hele wedstrijd verkloot door die irritante keeper en spelers die op de grond liggen om tijd te rekken. Ze kwamen voor een punt en die hebben ze gekregen. Maar hun voetbal was niet om aan te zien.

Mooie actie, en ze hebben volkomen gelijk. Zeker kijkend naar de laatste wedstrijden met die belachelijke penalty's en rode kaarten die gegeven zijn.

Ik volg Roda niet echt maar aan de reacties te lezen is het wel waar. Ik hoop niet dat de fans deze actie door zetten. Ten eerste is dit net zo verwarrend voor de Roda spelers ten tweede zal de scheidsrechter de wedstrijd stil leggen of geheel aflassen als die door invloeden van buitenaf geen gezag meer kan houden

Dit gaat tegen ons werken. Verzin dan een ludieke actie. Kennen jullie het spandoek incident nog? Ook dit heeft de club een fikse boete opgeleverd. Knvb duldt geen tegenspraak. Zo ook niet het verzieken van een wedstrijd.
Dat er NU iets moet gebeuren staat als een paal boven water. Maar ben bang dat dit averechts gaat werken.

Gewoon een hele domme actie als ze dat gaan doen, het word steeds gekker met de zogenaamde supporters. Ook Ajax werd zondag benadeeld, Het was gewoon een overtreding van De Ridder, als je elke keer een beslissing van de scheidsrechter gaat aanvechten als een zogenaamde fout dan mag je ook je eigen spelers bekritiseren, spitsen die kansen missen, De spits van Roda die de scheidsrechter zowat om ver loopt en daarmee zijn team benadeelt omdat hij 5 wedstrijden word geschorst.

3 februari 2014 om 11:15

Laat me nou toch niet lachen; het was gewoon een giga-blunder van Veltman. Dat wordt wat als die clown zometeen Neymar moet afstoppen.

Gisteren de Superbowl gezien? Daar geen oeverloze discussies of quasi truttige Kuipers momenten na weer een vergalde en gestuurde wedstrijd.

3 februari 2014 om 11:20

Wat de Ridder betreft, de ajax verdediger hield ook vast. Maar dat is niet de discussie. Het punt is dat afgelopen seizoen en ook dit seizoen heel veel cruciale beslissingen tegen zitten. De actie van Nemeth is door niemand goedgekeurd, speler heeft zijn excuses gemaakt en hij en Roda hebben de straf direct geaccepteerd (dan hoef je als club geen nietszeggend statement te maken door je eigen speler te schorsen of te beboete, wat overigens wel is gebeurd maar niet in het nieuws is geweest). Maar er mag ook wel eens naar de aanleiding worden gekeken. Roda heeft nu drie veel te makkelijk e penalties tegen gekregen, maar krijgt ze zelf in duidelijkere situaties niet mee. Ook het aantal geseponeerde rode kaarten is schrijnend hoog. Dit is ook niet meer in evenwicht met de momenten die gunstig uitvallen en dat is alle enkele jaren zo.
Was dit Ajax, PSV of Feyenoord geweest was heel media en voetbal minnend Nederland al in rep en roer. Nu gaat het om een kleinere club en gebeurt er niks, behalve dan een korte opmerking van de scheids dat ie verkeerd zat (alweer!)

3 februari 2014 om 12:40

Heb je de reactie van Veltman gehoord?? Zijn eerlijkheid is te prijzen.

3 februari 2014 om 12:59

Hij zegt ook dat er een slimme overtreding (dus niet zichtbaar voor de scheids, maar die hem wel hielp) werd gemaakt door de Ridder door middel van het vastpakken van de schouder, maar dat hij dat had moeten voorkomen door niet het fysieke duel aan te gaan, wat hij wel deed.

Veltman maakte dus een fout, maar de Ridder ook een slimme overtreding.

4 februari 2014 om 14:12

Dan lees het artikel daarover nog maar eens en kijk het gesprek maar eens na.

Knvb zal wel weer een reden vinden om dit te beboeten, waarschijnlijk in het kader van imago schade. Wat op zichzelf al apart is. Inkomsten van clubs zijn deel afhankelijk van de tv gelden, die gebaseerd zijn op imago en plek op de ranglijst. Ook aantal supporters is afhankelijk van plek op de ranglijst (jammer maar waar en bij iedere club). en imago. Punt verlies door de Knvb i.v.m. onjuiste beslissingen heeft dus 4de machtseffect op de inkomsten. Maar worden clubs hiervoor gecompenseerd, nee, maar als je je frustratie uit kan je wel een boete krijgen.

Iedere club heeft weleens beslissingen die verkeerd uitpakken. Kan me zonder me al te zeer in te spannen bij NAC zo 2 onterechte tegengoals herinneren dit seizoen die punten hebben gekost. Tegen PEC was de bal uit waarvoor niet gefloten werd en tegen Groningen een handsbal die door mocht gaan waaruit de gelijkmaker valt. Kost per saldo al 3 punten. Afgelopen zaterdag nog een niet gegeven pingel tegen Heracles, die dan uiteindelijk gelukkig geen punten kost.

Kortom, iedere club heeft dit. Maar daar staan vast ook momenten tegenover waarin er in het voordeel is gefloten. Niet over zeiken en gewoon beter gaan voetballen.

3 februari 2014 om 11:36

Noem ze eens, de momenten waarop Roda bevoordeeld wordt. Je kan namelijk lang zoeken want ze zijn er niet. Buitenspelgoals in ons voordeel, een onterechte penalty. Ik kan ze niet vinden. Het you win some, you lose some principe gaat voor ons gewoon niet op.

Beter voetballen lijkt natuurlijk altijd een oplossing maar de ploeg wordt enorm tegengewerkt en dan helpt beter voetballen ook niet

3 februari 2014 om 11:42

Dan ben ik benieuwd of jij ook weleens wedstrijden van Roda kijkt en hoor ik graag van je wanneer Roda het afgelopen anderhalf jaar dan echt geluk heeft gehad op cruciale momenten. Dus geen discutabele beslissingen zoals er 10 in een wedstrijd zitten, maar echt onterechte beslissingen (rode kaarten voor de tegenstander die geseponeerd werden, heel makkelijk gegeven penalty's voor Roda, overtredingen die echt een penalty voor de tegenstander hadden moeten zijn maar waarbij deze niet werd gegeven). Want het zijn die echt onterechte beslissingen die ons als supporters dwars zitten.

Ik geloof niet in complottheorieën dat de Knvb ons eruit zou willen hebben, maar als ook veel supporters van andere clubs aangeven dat Roda wel erg vaak onterecht zwaar getroffen word moet er toch wel een bron van waarheid in zitten nietwaar?

On-topic: ik ben geen voorstander van deze actie, ben bang dat het alleen maar negatief kan uitpakken voor Roda.

3 februari 2014 om 15:05

Nee, natuurlijk kijk ik niet veel wedstrijden van Roda. Als niet-Roda fan word je daar niet echt vrolijk van namelijk.

Ik zeg alleen dat ik er bij NAC ook zo een zooitje op kan noemen en dan doe ik nog niet eens mijn best. Zo heeft iedere club wel wat te mekkeren.

vorig seizoen, Groningen = Roda jc

2 heel gemakkelijk gegeven strafschoppen en een rode kaart die aan roda gegeven had moeten worden, maar wat de scheidsrechter ineens zijn ogen dicht had.

die wedstrijd vergeet ik ook niet meer hoor, want niet alleen roda, maar ook groningen is al heel vaak benadeeld in dat soort situaties met rode kaarten en strafschoppen enzo

3 februari 2014 om 12:10

Je bedoeld die 2 strafschoppen dit seizoen? Niet meer dan terecht. Demouge werd omhelst en omlaag getrokken door Bothegin en die tweede was gewoon een tackle op de man ipv de bal.

3 februari 2014 om 12:37

beide strafschoppen waren heel makkelijk gegeven en aan de andere kant werd aan groningen geen strafschop gegeven vanwege een duidelijke handsbal in de 16.

trouwens, voordat demouge die strafschop versierde had hij allang met rood weggestuurd moeten worden vanwege een slaande/schoppende beweging richting een groninger.

maar beide clubs zijn al meerdere keren benadeeld door de scheidsrechters, en nou moesten ze een keuze maken wie benadeeld zou worden en dat bleek dus groningen te zijn.

Demouge zelf maakte de eerste overtreding bij de gegeven strafschop en de 2e strafschop was een stervende zwaan.

2 belachelijke strafschoppen waar aan de andere kant de scheidsrechter dus de ogen stijfdicht hield omdat hij daar ook strafschoppen had moeten geven, maar dat niet wilde doen.

3 februari 2014 om 12:15

Die 2 penalty's waren in mijn ogen gewoon terecht, de rode kaart kan ik niet meer voor de geest halen dus daar durf ik niks over te zeggen. In ieder geval waren die penalty's hooguit discutabel, zeker niet volledig onterecht (jij noemt ze zelf ook makkelijk gegeven en dus niet volledig onterecht).

Neemt niet weg dat Roda die wedstrijd wel goed wegkwam met een punt trouwens. Maar jij zult het toch ook wel met me eens zijn dat Roda en Groningen de clubs zijn die verreweg het vaakste getroffen worden door onterechte beslissingen op cruciale momenten? In ieder geval zeker niet evenredig met het aantal keren dat ze geluk hebben!

Waarom mag Makkalie nog wedstrijden van Feyenoord fluiten? Het is algemeen bekend dat hij een Feyenoord supporter is.

Snap Roda wel, zijn dit seizoen namelijk ontzettend vaak benadeeld. Rode kaarten die geen rode kaarten waren (ook allemaal kwijtgescholden) en dan nu dit weer.

Ik snap de frustratie maar al te goed maar dit lijkt me niet de oplossing. Zo krijg je de scheids alleen maar tegen je en de club krijgt weer een boete van de Knvb die ze niet kan gebruiken.

Het is mij inderdaad ook opgevallen. Clubs die mee spelen om de prijzen worden sowieso vaak gematst door de scheidsrechter. De scheidsrechters van vandaag de dag kunnen blijkbaar niet met een beetje druk omgaan.

En ondertussen is Roda door een onterechte vrije trap in de Eredivisie gebleven, niet zo huilen.

3 februari 2014 om 12:57

In een situatie waar we stonden door een waardeloos seizoen van scheidsrechters, heeft ons genoeg punten gekost.

3 februari 2014 om 12:59

Daar vergeet je dan wel bij te vermelden dat we zonder alle onterechte rode kaarten, penalty's tegen en penalty's die ons niet toegekend werden nooit zo laag waren beland

Vorig seizoen ook verreweg de meest benadeelde club door foute beslissingen Knvb kneuzen wat duidelij kterug te zien is in de statestieken. Iedere club heeft wel eens wat te klagen (wat veelal terecht is gezien de magere spoeling fatsoenlijke arbiters in ons landje) lijkt het wel of men extra hun best doen om Roda een hak te zetten.

Gesterkt door duidelijke statestieken heeft Roda in mijn ogen recht van spreken en dient de Knvb zich eens transperant op te stellen...de Knvb is in diens van de clubs maar dat is al jaren geleden omgedraaid.

Achja zo gaat het in de voetballerij en vooral bij clubs onderin!
Erg frustrerend maar vrij weinig aan te doen. Knvb heeft gewoon matige scheidsrechters.

En in de nacompetitie tegen Sparta hield een discutabele vrije trap ze in de Eredivisie. Hoor ik even niemand over. En na die 2-2 nog een bal die niet over de achterlijn was en waar 'ineens' voor gefloten werd. Ik ben supporter van Roda JC, baalde flink afgelopen weekend, maar overdrijven is ook een vak apart. Haal liever het ludieke spandoek (zie foto bij dit artikel) weer uit de kast en zorg ervoor dat de achterkant van het programmaboekje een rode kaart is. Bij opkomst toont iedereen de rode kaart en voor de rest van de wedstrijd de ploeg positief aanmoedigen en de jongens ondersteunen waar nodig. Feyenoord is zonder de 'hulp' (lees: fluitjes) van het publiek al lastig zat.

3 februari 2014 om 13:02

Eindelijke een realistische Roda supporter, hulde!

Dit valt onder dezelfde categorie als vuurwerk, namelijk wedstrijdverloop hinderen.
Krijgt de club Roda weer een boete en wordt het financiele verval weer versterkt.

Slim hoor supporters. Of mag ik jullie wel supporters noemen, jullie handelen uit eigen emotie en niet in clubbelang. Tja hoe dan ook, Sparta had jullie al naar de JL moeten schieten, maar niemand is nu zo eerlijk om te zeggen dat toen de vrije trap erg makkelijk werd gegeven.
Nog makkelijker dan de penalty tegen Pec. (die overigens toch wel werd verloren).

Roda, hopeloze club met een bestuur dat niets te zoeken heeft in de voetbalwereld.

3 februari 2014 om 13:29

Ik wil best toegeven dat die vrije trap tegen Sparta makkelijk gegeven was, geen probleem. Of we echter ooit in die positie belandt waren zonder al die arbitrale dwalingen valt sterk te betwijfelen! Overigens was Roda over 2 wedstrijden toch echt de bovenliggende partij tegen Sparta, maar dat terzijde..

Tegen PEC was Roda op het moment van de penalty de betere partij, dus waar haal jij de wijsheid vandaan dat PEC anders ook gewonnen had?

3 februari 2014 om 14:58

Ik betwijfel of Roda in de positie van nacompetitie was terecht gekomen als ze minder vaak ontrecht benadeeld waren (rode kaarten en pingels tegen)....het lijkt wel of de Knvb blind is voor eigen statistieken...en voor een geintje van 1 van de arbiters op trainingskamp word breeduit in de media verkondigd dat de desbetreffende arbiter word geschorst (why??? als ze dat bij spelers doen kun je wel stoppen na iedere trainingskamp) terwijl zwaar falen onder de mat verdwijnt....

3 februari 2014 om 13:53

Die vrije trap werd inderdaad erg makkelijk gegeven, daarover is totaal geen discussie. Maar dat is op zichzelf geen smoes om het erg matige verdedigen van Sparta op die vrije trap goed te praten.

Maar leg die vrije trap eens naast wat er de laatste weken gebeurt; Heerenveen krijgt een strafschop mee terwijl er licht contact is, Nemeth krijgt bij licht contact geen strafschop tegen AZ en PEC krijgt zaterdag bij licht contact wél een strafschop.

Het is de opeenstapeling van blunders in Roda's nadeel de laatste weken en ook in eerdere maanden (denk aan 5 geseponeerde rode kaarten binnen 15 maanden!) die ons dwars zit.
Blunders die allen een grote invloed hadden op het resultaat van het duel in ons nadeel.

En hoe gemakkelijk die vrije trap tegen Sparta ook werd gegeven, Sparta kreeg nog altijd de mogelijkheid die vrije trap te verdedigen. Dat is nogal een verschil met een strafschop.

Moet je precies Makkelie hebben. Die is aardig pro Feyenoord! Kan nooit wachten om die met een penalty te belonen.

Misschien is het dan eerlijk als de uitsupporters van Feyenoord ook allemaal een fluitje meenemen en dan ook fluiten als een Roda speler een kans krijgt? Het enige wat je kunt verdienen met deze actie is negativiteit rond de club en een belabberde wedstrijd. Ik denk dat Roda dinsdag een goede kans maakt om een mooi resultaat neer te zetten tegen Feyenoord. Het zou zonde zijn om achteraf punten in mindering te krijgen door deze actie, of een hoge boete. Daar heb je alleen Roda mee, niet de Knvb.

Ik snap de frustraties van de Roda supporters overigens wel. Ze zijn echt al opvallend vaak benadeeld dit seizoen, al denk ik echt niet dat het expres wordt gedaan door de scheidsrechters / Knvb.

3 februari 2014 om 16:01

als die knvb hier punten aftrek voor geeft zijn ze echt zielig bezig
maar is inderdaad niet een goede actie wegens boetes enz
maar je weet dat er morgen toch een paar honderd of duizend fluitjes binnen komen

Alleen jammer dat Feijenoord hier de dupe van moet worden,
Reageer je af op de Knvb in plaats van een andere voetbal vereeniging

Alle eredivisieclubs worden inderdaad te vaak benadeeld door arbiters, behave ajax. Zie gele kaart van Rhijn / Blind.
Hadden de ass.scheidsrechters lenzen niet in. Staan er niet voor nix.

3 februari 2014 om 15:25

ah wil je even over je haat jegens Ajax praten?

On:
Jammer dat er zulke grote fouten worden gemaakt en wetende dat met videobeelden etc heel veel voorkomen had kunnen worden.

Knvb Is sowieso een kinderclubje... wij mogen alles en jullie niks. Spelers Mogen een scheidsrechter niet aanraken /duwen. Waaromm mag dit andersom dan wel (gózóbuyuk, of hoe men het ook schrijft)?

Ze hebben het bij de Knvb altijd over respect. Maar dat kan alleen op basis van wederzijds respect. Anders is er geen respect imo.

Dat er voor eens en voor altijd een duidelijk signaal afgegeven moet worden ben ik het volledig mee eens. Maar dit is niet de methode!

Geef een overzicht van de feiten..

Het rode kaarten klassement
De penalty's tegen
Geseponeerde rode kaarten etc

Hier kan niemand om heen.. en geeft een beter signaal af dan het risico lopen dat de wedstrijd wordt gestaakt met alle gevolgen van dien..!!! Forza Roda

Geef de scheidsrechter een luchthoorn, willen ze die het stadion in smokkelen lijkt met wat anders dan een fluitje.

OT: Gewoon toelaten dit, mag best wel een keer actie ondernomen worden tegen de Knvb en hun scheidsrechter korps. Iedereen vind die Hiegler slecht, maar fluit nog wel. Terwijl een Nijhuis een dolletje uithaalt op een trainingskamp en daar 2,5 week voor word gestraft. Knvb, waar gaat dit over.

Worden de laatste tijd inderdaad vaak benadeeld, maar vergeten wordt natuurlijk de schwalbe van Demouge waardoor Fledderus de 2-1 scoort tegen Sparta en Roda dus in de Eredivisie bleef?

3 februari 2014 om 15:57

maar roda word echt veel vaker genaait dan dat ze geholpen worden

3 februari 2014 om 16:00

Die wedstrijd was nooit gespeeld als de arbitrage daarvoor gewoon zijn werk had gedaan

3 februari 2014 om 16:02

Is in dit topic al 2 of 3 keer genoemd en ook op gereageerd..

ik ga morgen ook weer. was er ook niet een idee om kaarten mee te nemen met zijn allen ?
ik hoorde dat vandaag.

Met zo'n aktie dupeer je alleen maar onze cub.
En wat schiet je er mee op .

Een ware supporter gaat achter zijn club staan.

Ik zie de actie met de fluitjes niet zitten, daardoor raken spelers afgeleid en weten spelers niet of de scheids fluit of je gewoon kunt door voetballen.
Maar vind ook dat de club Roda JC nu al heel duidelijk heeft aangegeven deze actie niet te steunen, dus vind het onzin als de Knvb hier tegen optreedt. Aangezien de club de actie al veroordeeld heeft en heeft aangegeven te gaan controleren op fluitjes. Maar we weten ook allemaal dat er genoeg het stadion in komen, want die dingen verstop je makkelijk.

Andere acties om de aandacht van de Knvb te krijgen namelijk de rode kaarten actie en het spandoek zoals hier boven staat hebben niks opgeleverd. Alleen heeft Roda voor het spandoek een boete gekregen, dus zelfs zo een actie kan niet meer.

Het enige wat je kan doen is de spelers aanmoedigen en hopen dat ooit op een dag de beslissingen ook een keer in het voordeel van Roda vallen. En je minder pech hebt opzichtige fouten van scheidsrechters.

Maar de enige oplossing voor dit probleem zijn cameras, want ook scheidsrechters blijven mensen. Want Kuipers zou in de herhaling de penalty niet meer hebben gegeven.

Dus ik zeg morgen de mannen aanmoedigen en stunten tegen Feyenoord.

Over de scheidsrechters in de play-offs tegen Cambuur hoor ik ze dan weer niet over. De ene keer heb je ze tegen de andere keer mee.. En misschien heeft Roda de scheids wel iets vaker ''tegen'', of misschien ligt aan de spelers zelf? Te agressief etc?..

3 februari 2014 om 16:37

Geen roda supporter die het zal ontkennen, net als de vrije trap tegen sparta. Feit blijft dat deze wedstrijden niet gespeeld hadden hoeven worden als de scheidsrechter ook toen tegen in het seizoen tegen cambuur gewoon zijn werk had gedaan. Maar nee bij een handsbal van hofland wordt Kah bestraft (kleurenblind waarschijnlijk) en ook toen meer van dat soort momenten. Als het goed in evenwicht is zal je mij ook niet lang horen zeuren. Maar zowel in dat seizoen onder harm als het afgelopen en huidige seizoen vallen te veel beslissingen de verkeerde kant op. Zoek de laatste 3 penalties tegen roda en de niet geven penalty waarna Nemeth (terecht) rood krijgt. Er wordt met twee mate gemeten en dat is keer op keer duidelijk.

3 februari 2014 om 16:44

Niet te vergeten het doelpunt van Willem II in de 93e minuut waardoor Roda naar plek 18 werd gekegeld, terwijl die gast dik twee meter buitenspel stond.

3 februari 2014 om 16:40

Nee, want als je ziet waarvoor Roda rode kaarten krijgt en penalty's tegen krijgt, dan kun je concluderen dat dat niets met agressie te maken heeft. Dat ze tegen Cambuur geluk hebben gehad, zal ik niet ontkennen, maar is dat dan een reden om al 1.5 jaar structureel benadeeld te worden?

Doe iets ludiekers. Bijv almal een luchthoorn, produceert giga veel herrie. Hoorde je vroeger veel bij clubs die aan de kust speelden.

Ik kan me de wedstrijd in de playoffs tegen Cambuur herinneren van 3/4 jaar geleden. Geen penalty voor Cambuur op een zeer beladen wedstrijd. Af en toe zit het mee, nu even tegen.

3 februari 2014 om 16:56

Het staat hier boven pas 10x uitgelegd wat het verschil is. Het mee/tegen zitten is op dit moment in de verhouding 1 op 8.

Roda had natuurlijk allang in de JL moeten spelen. Tegen Sparta hadden ze alle geluk van de wereld met Fledderus.

3 februari 2014 om 18:47

Ach, daar hebben we er weer zo een.

Roda had vorig jaar niet eens in de nacompetitie gestaan als Roda toen ook al niet zoveel benadeeld werd. Ga bijvoorbeeld maar eens ADO - Roda van vorig seizoen terugkijken, slechts een schrijnend voorbeeld.

Dit is echt grote onzin, zo lang als er geen gebruik van camerabeelden mag worden gemaakt, zullen ook scheidsrechters zo nu en dan een foutje maken. Dat Roda zogenaamd een paar keer aan de verkeerde kant zit qua arbitrale dwalingen is vervelend, maar daar is echt geen opzet in het spel, dat is wel te lezen in de momenten die hier ook worden opgesomd. Hopelijk fluit Makkelie een goede Roda - Feyenoord en wordt deze "ludieke" actie in de kiem gesmoord.

3 februari 2014 om 18:24

Ssander

Was het maar een paar keer. Dan kon iedereen er mee leven!

Pffff die scheids zal enorm onder de druk staan nu. Elk beslissing die hij maakt in het voordeel van Feyenoord zal vast uitgefloten worden. Hopelijk blijft hij professioneel en laat hij zich niet gek maken door dit soort berichten en in het veld. Begrijp het wel uit Roda's perspectief, maar het is wel kinderachtig.

Mooie song voor morgen?

Que sera, sera,
Whatever will be, will be,
We're fucked by the referee,
Que sera, sera

Kan me nog een zeer onterechte rode kaart van Koen Brack herinneren in de play offs 2008/2009 tegen Cambuur die Roda niet slecht uit kwam. Dus de opmerking dat Roda nog in de eredivisie zit dankzij de scheidsrechters is niet geheel onterecht. Maar goed zoals Roda supporters nu alleen de verkeerde beslissingen zien door hun Geel/zwarte bril zo zal ik deze beslissing wel met een Geel/blauwe bril bekijken. Ik begrijp de frustratie maar elke club heeft ook zo zijn meevallers.

Feit blijft dat Roda en Groningen opvallend vaak benadeeld zijn , zelfs als de beelden duidelijk zijn gewoon voet bij stuk houden knvb ! En als je als supporter klaar bent met de naaierij en dit uit stellen ze ook nog weer eens een onderzoek in . OM te kotsen deze mafia !

Dit noem je karma. Als je twee voorgaande jaren zoveel idioot veel geluk hebt gehad met het ontlopen van degradatie.. Strafschoppen tegen Cambuur: ontsnapt. Die ontzettend makkelijk gegeven vrije trap tegen Sparta die Fledderus binnenschiet: ontsnapt.

Een goede kans dat dit jaar toch gaat gebeuren wat al 2 keer eerder had moeten gebeuren; degradatie ten gevolg van jarenlang wanbeleid. Oke, veel beslissingen zijn discutabel, maar als je selectie genoeg kwaliteit had gehad dan stond je sowieso hoger.

Hoe hard het ook is, minder huilen, meer na jezelf kijken. Het blunderen van scheidsrechters zal niet elke resterende wedstrijd voorkomen.

3 februari 2014 om 21:57

Volgens mij hoor ik een gefrustreerde muis piepen..

Kom op joh, vorig jaar waren we nooit terechtgekomen in de nacompetitie als we niet zo ontzettend veel arbitrale dwalingen tegen hadden gehad op cruciale momenten. Dit jaar zit er genoeg kwaliteit in de selectie om degradatie te ontlopen, dus zonder nog veel meer van dit soort beslissingen blijft Roda gewoon in de eredivisie.

4 februari 2014 om 01:33

Geen frustraties hoor. Slechst een observatie van iets dat met het huidige beleid daar gaat gebeuren, vroeg of laat. Zoals ik al zei het blunderen komt niet elke wedstrijd voor, het is zo makkelijk om daar die twee narrow-escapes in de play-offs aan af te schrijven. Als je genoeg kwaliteit in huis had was je wel ver boven de streep gebleven, ben eens zo realistisch.

Altijd leuk die sneer ''muis''. Origineel is anders.. Mja dat zijn we wel gewend van de meest achtergestelde regio van Nederland.. (feiten gebaseerd op onderzoek van het CBS i.t.t 'gefrustreerde muis`

Ik vind jullie huidige selectie gelijkwaardig aan die van veel ploegen om jullie heen(nec, Ado, Cambuur, Rkc). Dus met wat pech kun je er zo maar uitvliegen..

4 februari 2014 om 06:52

Oh die eerste keer geef ik wel toe, dat was zeker een ontsnapping en niet te wijten aan blunderende scheidsrechters. Ik ben er echter van overtuigd dat we vorig jaar zeker enkele wedstrijden extra hebben verloren door arbitrale dwalingen.

Maar we zullen zien wat dit seizoen ons verder brengt en wie er gelijk heeft!

Helaas voor jou kom ik helemaal niet uit die regio. Sterker nog, ik ben in jouw eigen regio opgegroeid!

niet huilen, die frankie demouge krijgt ook altijd het voordeel van de twijfel..

Ik heb toch eens van de seizoenen 2010/11 11/12 en 12/13 de gele en rode kaarten van alle clubs in de Eredivisie er bij gehaald.
Dit kan heel makkelijk via wikipedia.
Daar zie ik dat Roda gemiddeld in de middenmoot of zelfs eronder zit qua ontvangen kaarten.

3 februari 2014 om 23:00

Wat heeft het totale aantal kaarten er mee te maken? Het gaat toch om het aantal onterecht gegeven kaarten / penalty's...

Maar omdat je van lijstjes houdt, bij deze het lijstje van meeste aantal penalty's tegen in de afgelopen jaren: http://rodajclive.files.wordpress.com/2014/01/ penalties-tegen-sinds-0708.png

En dat van het aantal strafschoppen voor: http://rodajclive.files.wordpress.com/2014/01/ strafschoppen-sinds-0910.jpg

4 februari 2014 om 21:42

Leuk lijstje, maar als je dan 15 pingels krijgt en je schopt er dan maar 8 in mag je ook wel eens achter de oren krabben.
Vandaag ook weer onterecht verloren zeker?

Ik vind het wel jammer vind het een goeie ludieke actie en ja maakt er ene punt mee. Maar van de ene kant de boete is natuurlijk ook niet fijn. daar komt bij dat ik me afvraag hoe ze dat allemaal gaan doen. Je kan namelijk ook een fluitje verstoppen in je portemonnee. Lijkt me sterk dat ze daar ook in gaan kijken. Maar ja tegenwoordig weet je het maar nooit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren