Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV verliest door dubbelslag Sno opnieuw uitduel bij RKC

Laatste update:

Net als in de voorgaande twee seizoenen is PSV onderuit gegaan in de uitwedstrijd bij RKC Waalwijk. De ploeg van Phillip Cocu had in de derby weliswaar veel meer balbezit, maar deed daar te weinig mee en was bij de kansen die het kreeg ongelukkig in de afronding. Evander Sno was een stuk scherper en met een dubbelslag bezorgde hij zijn ploeg de drie punten: 2-0. RKC heeft de laatste plaats van de ranglijst nu weer verlaten en komt op gelijke hoogte met Roda JC Kerkrade.

/

Sno maakte beide doelpunten in de tweede helft. Kort na rust brak Damiano Schet door en hij leek veel te lang te treuzelen, maar wist de bal met wat geluk (via Jetro Willems) toch bij Sno te krijgen. Die deed alsof hij hard wilde uithalen met rechts, kapte vervolgens de instormende Stijn Schaars uit en schoof de bal door de benen van Jeroen Zoet heen. PSV kreeg hierna enkele behoorlijke kansen om op gelijke hoogte te komen, maar ging daar niet goed mee om. Kort voor tijd gaf Sno vervolgens de beslissende tik en zorgde hij met een mooi schoot voor de 2-0. PSV blijft door de nederlaag zevende staan en heeft acht punten minder dan nummer vier Feyenoord.

Cocu kon in Waalwijk niet beschikken over de licht geblesseerde Bryan Ruiz en daarom begon Luciano Narsingh in de basis. Hij zag dat zijn ploeg in de eerste helft de betere ploeg was, maar te slordig speelde om tot veel kansen te komen. Memphis Depay probeerde het een aantal keer van afstand, maar stuitte steeds op Jan Seda, die een kwartier voor tijd nog werd gered door de lat. Ook Jürgen Locadia, Narsingh en Stijn Schaars beproefde hun geluk, maar de openingstreffer leek toch niet echt in de lucht te hangen.

/

Namens RKC was Schet de gevaarlijkste man. De linksbuiten zorgde een paar keer voor opwinding en kreeg de beste kans van het eerste bedrijf, maar vond de uitkomende Zoet op zijn pad. Vervolgens kwam de bal nog terecht bij Sno, maar hij schoot hoog over, waardoor PSV en RKC in de eerste helft niet tot scoren kwamen. Kort na rust kreeg Locadia een enorme kans op de 0-1, maar de spits faalde in de afronding en zag Sno aan de overkant wél de score openen. Voor de middenvelder betekende het zijn derde doelpunt van dit seizoen.

PSV moest in de achtervolging en kreeg in het restant nog een paar enorme kansen om op gelijke hoogte te komen. Ook nu was Depay weer de meest actieve man, maar de dribbelaar had simpelweg geen geluk in de afronding: vooral twintig minuten voor tijd had hij moeten scoren, op aangeven van Narsingh, maar Depay schoot gehaast over. Een voorzet van de international werd vervolgens te zacht ingetikt door Adam Maher en vervolgens bleef het te rustig voor het doel van Seda. De keeper zag Sno in de slotfase nog de 2-0 maken en dat betekende de definitieve beslissing.

Denk je dat PSV dit seizoen Europees voetbal gaat halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heel mooi dit voor Sno!

2 februari 2014 om 18:36

Prachtig om te zien hoe iedereen bij rkc ook gewoon in dienst speelt van Sno. Ik hoop dat die jongen fit blijft. 'T is hem gegund.

2 februari 2014 om 18:49

Vooral na alles wat hij heeft doorstaan.

2 februari 2014 om 20:22

Lijkt erop dat we toch nog winter krijgen, let it sno let it sno let it sno!

2 februari 2014 om 18:51

blijf het vreemd vinden dat zo'n klasbak het niet kon maken bij Nec. veel respect voor sno hoe hij ondanks moeilijke tijden gewoon door is blijven gaan.

2 februari 2014 om 21:08

Hij was goed genoeg, werd echter eerst geopereerd en kreeg toen trammelant met Pastoor. Dat kwam nooit meer goed, waardoor hij wegging. Heel erg jammer.

2 februari 2014 om 21:34

Hij was niet goed genoeg. Hij heeft nooit kunnen imponeren. Hij speelde vaak als invidu en niet als team. Palsson was ook veel beter dan Sno. Dat met pastoor was pas later. Dat had niet iets met zijn voetbal kwaliteit te maken.

3 februari 2014 om 10:51

als je goed genoeg ben voor RKC dan ben je ten alle tijden goed genoeg voor Nec, dus dat is echt onzin

2 februari 2014 om 19:18

Zeker mooi voor hem.

Zo te zien heeft PSV haar eigen angstgegner inmiddels. Erg pijnlijk.

2 februari 2014 om 20:44

PSV heeft inmiddels 17 angstgegners lijkt het wel. Wat een slap zootje is dat toch. Je kan mij niet wijsmaken dat je zo'n selectie niet aan het voetballen krijgt; Dan ben je toch wel een hele beroerde trainer...

2 februari 2014 om 19:20

Zeer mooi voor Sno, heel zuur voor PSV. Wat ik heel raar vond is dat er enkele supporters waren die dachten dat PSV nog kampi

2 februari 2014 om 19:21

Oen konden worden en Ajax daarbij als voorbeeld aanhaalde. Maar dat was helemaal nergens op gebaseerd als je kijkt naar het spel.

Geheel verdiende overwinning van Rkc, die veel te slim speelde voor dit Psv.
Schaam jullie Psv.. geen dreiging, geen mentaliteit... helemaal niks, ze spelen alleen maar voor hunzelf.

Gefeliciteerd RKC & supporters..

2 februari 2014 om 18:35

Toivonen ben jij nu ook stiekem lid op VZ?

2 februari 2014 om 18:39

Haha, dacht ik ook net aan!

Toch wel weer mooi hoe Evander Sno laat zien dat hij de absolute uitblinker is aan de kant van Rkc. Denk dat hij zeker hogerop kan. En Cocu, houd er maar mee op.

Btw, waarom mogen we geen cijfers geven bij deze wedstrijd?

2 februari 2014 om 18:38

Ik hoop het zo met je dat Cocu weg gaat, wat er nu bij PSv gebeurt is echt niet om aan te zien het is verschrikkelijk gewoon. Zoals ik vorige week al zei er zit geen enkele progressie in dit team en alles gaat gewoon mis en ze worden alleen maar slechter en slechter.

En verder snap ik Brands niet waarom Ruiz halen terwijl je niet kan scoren het is gewoon een drama daar PSv had gewoon een spit nodig die kan scoren en niet ene Locadia die gewoon te kort komt op dit niveau en geen kansen kan afmaken.

2 februari 2014 om 19:00

Ik hoop zo met je dat Cocu van dit zooitje weg gaat. Wat die Psv'ers op de mat leggen is echt niet om aan te zien. Kunnen zo naar Eindhoven terug rennen in hun schone kleren.

2 februari 2014 om 19:18

Andreg..

En Brands (en co) dan lekker laten zitten? Die hebben geen aandeel in dit 'succes'?

Cocu is na Advocaat en de laatste periode van Fred Rutten de derde trainer op rij met dezelfde problemen. Hoe groot is de kans dat het een vierde trainer wel lukt?

Cocu maakt ongetwijfeld fouten maar daar ligt niet de kern van het probleem. Die ligt veel dieper, heel veel dieper!

2 februari 2014 om 19:25

Nou ik noem Brands toch ook en het feit dat hij Ruiz heeft gehaald terwijl er duidelijk een spits nodig was? Waar zeg ik dat Brands het goed doet? Ik heb vaker gezegd dat ik het liefst heb dat Brands en Cocu gewoon samen weggaan maar het probleem zit in het feit dat er niemand (hoger) zit die hem weg kan sturen.

Sanders is een vriend van Brands dus die gaat hem niet ontslaan en verder zit er in de RVC van Breukelen die helemaal niets van kan en niets durft dus ja wie moet Brands wegsturen? Maar zoals gezegd als Cocu en Brands gaan dan ben ik blij.

2 februari 2014 om 19:42

Andreg..

Je noemt Brands alleen in verband met de transfer van Ruiz, niet over zijn algemeen functioneren. Verder hoor ik veel supporters alleen de naam van Cocu roepen als het over het oplossen van de aanhoudende problemen bij PSV gaat. Vandaar dat ik dit zeg.

Maar als het zo is dat niemand het aandurft om Brands te ontslaan dan is PSV profclub onwaardig. Dit seizoen is al over wat betreft de prijzen, volgend jaar komt al in gevaar doordat niemand weet waar hij aan toe is. Het is ongelooflijk wat daar allemaal gebeurd..

2 februari 2014 om 21:36

Hij kan absoluut niet hoger dan dit. Bij NEC is hij ook gefaald.

3 februari 2014 om 18:39

Dus omdat hij enkel bij NEC gefaald heeft kan hij niet hogerop. Sno toont haast iedere wedstrijd zijn klasse bij RKC en heeft dan ook zeker genoeg kwaliteiten om zelfs meerdere stappen omhoog te gaan.

Kans om in te lopen op de top verspelen om vervolgens de verliezer van het weekend te worden. PSV blijft verbazen

2 februari 2014 om 19:22

Ach, het begint te wennen toch. Uit wedstrijden winnen we sowieso zelden.
Volgende werk verliezen we ook weer uit bij cambuur, omdat hun de strijd erin gooien

2 februari 2014 om 20:22

Cambuur is wel van een ander niveau dan Rkc. PSV pakt de punten heus nog wel in de volgende wedstrijden.

2 februari 2014 om 22:30

Dat zeg ik al de hele tijd na de enorme terugval nu is het gewoon echt klaar hoe kan dit nog zo doorgaan er moeten veranderingen komen! Cocu leuke man clubheld maar geen trainer in hart en nieren dus maar weer een ander *zucht*. Brands kan wel verkopen deze man maar inkopen dat kan die niet ruiz halen voor 1 ton per wedstrijd als het probleem duidelijk niet in de creativiteit zit maar in het afmaken. Alleen maar ego's in dit elftal er moet gewoon iemand in de spelersgroep zijn die dit belachelijk gedrag afkeurt en ze op hun plaats zet de over het paard getilde talent (Maher,Depay,rekik) want als de trainer het niet doet moet er iemand zijn van de spelers die het doet ik zie schaars Zijn mond niet opentrekken hoor park lacht gewoon maar de hele tijd en rent op en neer dit jaar zou van Bommel echt zijn kwaliteiten in kunnen zetten die zooitje talenten leiden wamt bijna elke uitwedstrijden grandioos verlieZen maakt niet uit tegen wie dat kan echt niet zeker niet als een topclub er zullen toch koppen moeten gaan rollen en ik hoop dat het die van slappe hap cocu en Brands' zijn

2 februari 2014 om 23:53

Zo, dat is een lange laatste zin!

3 februari 2014 om 02:06

Van bommel? Ga weg man die vent kon het vorig maar moeilijk bijbenen! Overschatte speler die van bommel

3 februari 2014 om 18:40

Cambuur is zelfs sterker in thuiswedstrijden dan Rkc. Gaat in ieder geval een lastige avond worden in Leeuwarden voor PSV en zie Cambuur ook zeker een goede kans maken op 3 punten!

4 februari 2014 om 19:17

Ik ben gewoon realistisch, ik zie ons niet winnen tegen Cambuur, ze zijn thuis erg goed en spelen altijd met passie, dat gaat ons opbreken.

Oei oei heel pijnlijk voor Psv. Denk je als supporter zijnde in te gaan lopen op de top van de competitie, zie je die top alleen maar verder uitlopen door een verlies tegen de nummer laatst.

Ik zei het al tegen enkele psv supporters, die de laatste weken verbetering zagen, dat ik het niet zag waar zij het over hadden. Ik denk dat na vandaag wel is gebleken dat die verbetering er ook helemaal niet is, het is nog steeds het Psv van voor de winterstop. Elf individuen met totaal geen idee en lijn in het spel. Veel in Eindhoven blijven achter Cocu staan, maar ik vraag me af waarom eigenlijk. Hij heeft na een halfjaar nog steeds geen enkele tactiek en lijn, in een elftal met toch behoorlijk wat kwaliteit, kunnen krijgen.

2 februari 2014 om 18:33

Nogal... lang gedacht dat ik ze bij uitwedstrijden zou steunen, maar dit... lachwekkend.

Dit PSV zal ook volgend jaar niks klaarspelen met deze selectie. Geen idee waar die snotapen het vandaan halen dat strijd niet nodig is maar ze worden keer op keer afgetroefd. Depay heeft 0 rendement, Maher kan er dit seizoen niks van en Schaars met zijn ervaring wordt weer even simpel uitgekapt door Sno. Blijft komisch dit.

2 februari 2014 om 18:31

Selectie is opzich prima maar de instelling is verre heel ver van goed. Cocu grijpt ook totaal niet in. Ja in de 75ste minuut. Hou toch op. Dit slaat alles...

2 februari 2014 om 18:34

Dan vind ik de selectie niet prima als de instelling waardeloos is. Het ontbreekt dus gewoon aan kwaliteit, want een goede instelling is ook kwaliteit. Ze denken blijkbaar dat ze er al zijn maar hebben nog niets klaar gespeeld.

2 februari 2014 om 18:39

Je snapt wel wat ik bedoel. De kwaliteit hebben de spelers in huis om te voetballen. Het ontbreekt aan winnaarsmentaliteit ervaring ed. Dit is ook iets wat je kan verwijten aan de staf.

2 februari 2014 om 18:38

Het is echt diep en diep triest ja....ben er helemaal klaar mee.
Wat vooral al enkele jaren het geval is en waar ik ook al tig posts over geplaatst heb is de groepsdynamiek en de cultuur bij de club.

De jonkies hebben totaal geen leiding en doen maar wat. Schaars is onmachtig als enige routinier die de oorspronkelijke clubcultuur ook niet kent. Het lukt Cocu totaal niet om iets van deze groep te maken.

Leuk voorbeeld: vroeger werd je als jonkie aangesproken door oudere spelers wanneer je in de spelershome met de voeten op tafel zat....tegenwoordig doen ze allemaal maar wat ze willen, ego heerst.

De jongeren van PSV hebben allemaal talent maar daar is alles mee gezegd. Op alle andere zaken zoals mentaliteit, werken in teamverband, etc. scoren ze gewoon dik onvoldoende en het lijkt ook niet te verbeteren gedurende het seizoen.

Ik ben zeer teleurgesteld.

2 februari 2014 om 18:48

PSV heeft alleen maar spelers die voor eigen succes gaan. Dat kost ze veel punten.

2 februari 2014 om 19:02

@JK-Ajax Helemaal gelijk. Niets aan toe te voegen.

2 februari 2014 om 19:40

Overdrijven is ook een vak. Als er 0 van de 35 kansen in gaan, en dat heel veel wedstrijden kan je met kleine aanpassingen iets klaarspelen

2 februari 2014 om 21:51

Of het is gewoon kwaliteit tekort, als je 0 van de 35 kansen scoort en dat structureel.

Wat pijnlijk. Roep al vanaf dag 1 dat Cocu geen hoofdcoach is, maar nu 'ie dat toch is, is de grote vraag hoe dat nu verder moet. Hem ontslaan met zo'n staat van dienst voor de club kan eigenlijk niet, maar dit kan toch ook zo niet langer, of wel?! Wat vinden de PSV-fans?

2 februari 2014 om 18:47

Niet ontslaan en volgend jaar met een ervaren assistent proberen. Zoals een spijkerman. Hij is ook ontzettend belangrijk voir ajax.

2 februari 2014 om 19:05

Ik denk dat Cocu het wel in zich heeft en blijf hem steunen tot hij coach af is. Heeft veel te veel voor de club betekent. Doet me meer pijn om te zien dat hij het niet voor elkaar krijgt dan de positie op de ranglijst. Maar ja PSV is uiteindelijk groter dan Cocu. De spelers die er in staan zijn in geen 100 jaar groter dan Cocu.

2 februari 2014 om 19:20

Het ligt echt niet alleen aan Cocu.
Wie wil je eigenlijk ook iets verwijten?
Je kunt hooguit nog play-offs voor de Europa League gaan spelen, maar daarvan wordt je ook niet vrolijk. En degradatie? Iedereen weet dat dat niet zal gebeuren.
Er is geen speler als Mertens, Strootman, Van Bommel, Dzudszák, etc. die het team op sleeptouw kan nemen, noch een spits die alles erin schiet. En na zoveel nederlagen is er natuurlijk ook een gebrek aan vertrouwen.
Voor PSV zit dit seizoen erop. Volgend jaar mogen we het opnieuw proberen, met een aantal aanpassingen aan de selectie.

3 februari 2014 om 17:37

Maar ligt het dan écht aan de selectie, Len3000eindh en weetnietsbeter? Zulke goede spelers, kwalitatief wellicht de beste van Nederland, dan zou ik toch eerder naar de onervaren Cocu wijzen dan naar de spelers. En weetnietsbeter, met de spelers die jij noemt werd PSV ook geen kampioen.

3 februari 2014 om 18:15

@wtk_nl

Nee, met die spelers werd PSV inderdaad geen kampioen, maar ze konden het team wel op sleeptouw nemen. Nu wordt van een 19-jarige verwacht dat hij hetzelfde doet.

Ik heb echt medelijden met psv nu. Dit begint echt heel erg te worden. Al 8 wedstrijden verloren dit seizoen, ongelofelijk!
Ik ben benieuwd hoe lang cocu dit zooitje nog mag coachen, want dit is echt schandalig. Triest voor alles en iedereen van die club.

Ongelooflijk hoe heeft PSV tussen minuut 60 en 80 niet kunnen scoren. Gewoonweg niet gretig genoeg voor de goal. En weer 60.000 voor Ruizje door de goot. Lekker dannnn...

2 februari 2014 om 18:40

Het is huilen met de pet op dit.

Lachwekkend, ik geef het op als fan, dit zooitje is niet meer te redden. Slap, slordig en de afwerking is gewoon om te huilen, echt een kansloos zooitje dit.

2 februari 2014 om 18:37

En ook het transferbeleid slaat kant noch wal. Ik voel oprecht met de PSV supporters mee..

2 februari 2014 om 19:08

Verschil is dat ajax een manier van spelen heeft, wat vanaf de jeugd al doorgevoerd is. Bij PSV is dat niet het geval. Die spelers zijn talentvol, maar bakken er als collectief geen drol van.

2 februari 2014 om 18:56

Nou ik zal je vertellen wat er met PSV is gebeurd. Brands en Cocu dat is met PSV gebeurd.

Cocu die geen trainer is maar wel PSV mag coachen en niemand die r iets aan doet (zoals hem gewoon ontslaan) en een Brands die aankopen doet waar niemand iets van begrijpt (ruiz halen terwijl ze een spits nodig hebben) is een klein voorbeeld.

2 februari 2014 om 19:09

Jij mag Cocu wel wat meer credits geven. Deze man heeft daarvoor iets te veel voor PSV betekent.

2 februari 2014 om 19:14

Nou het boeit mij niet wat hij voor PSV als speler heeft betekent mij gaat het om wat er nu gebeurd bij PSV en er is niet veel aan.

Dat credit geven heeft ervoor gezorgd dat Cocu er nu wel zit maar PSV 7e staat en helemaal niets van bakt. Dus sorry maar zoals eerder gezegd mag hij voor mij niet snel genoeg weg het liefst morgen.

2 februari 2014 om 19:34

Het werd ze ook niet makkelijk gemaakt ze stonden met 4 man op de doel lijn met de keeper er voor bij elke corner

Wat een *** instelling. Totaal verdient voor rkc.

Oh oh oh Psv, naar mijn mening moet die Hiljemark gewoon elke week beginnen.
Overigens is die Locadia ook een drama, er moet nog heel wat gebeuren met dit PSV

2 februari 2014 om 18:32

Geen winnaarsmentaliteit

2 februari 2014 om 19:25

En geen goede afmaker en een stelletje egoisten

En elke wedstrijd is er weer hoop, maar waarop. Ik ben er strondzat van! Ik ga als PSV supporter (al 25 jaar) ze niet meer volgen. En dan kan ik wel zwak zijn, maar ik ben altijd trouw geweest, maar nu is de maat vol. Het zou een ludieke actie zijn om als supporters eens helemaal niet naar de volgende thuiswedstrijd van PSV te gaan. Laat ze maar eens prutsen zonder hun trouwe aanhang. Wij als supporters zijn al veel te lang trouw aan deze lamlendige egoistische compleet uit balans zijnde elftal. Bouwen...... Ook volgend jaar zou het niks zijn met dit team. Basta.

2 februari 2014 om 18:42

Waar is de tijd dat er nog een Nilis, Van Nistelrooij of Ronaldo rondliep. Topspelers zonder een air.. Nu loopt het hier vol van spelertjes die af en toe een mooie actie of beweging hebben maar oh wee als je eens moet meeverdedigen of moet bikkelen. Waardeloos.

2 februari 2014 om 20:17

Toen mijn clubje niet al te lang geleden in Eindhoven met maar liefst 10-0 onderuit ging was Hét Stadion de week erna gewoon uitverkocht voor een potje tegen VVV ...wat hebben ze toen gelachen he ??? En nu zit het ze zelf eens een tijdje tegen en dan lopen ze weg...dat zijn dan je supporters ...

Omw to Herdgang... Stelletje grafidioten echt. Hoezo krijgen hun tonnen per jaar? Aub man zet heel Jong PSV erin die doen t nog beter en dan zo'n Ruiz huren? Jonge ze zijn gek daar helemaal GEK

2 februari 2014 om 18:43

Per jaar? Sommigen krijgen dit al na 4 wedstrijden!

2 februari 2014 om 18:48

Herdgang. Doe normaal man. Heeft totaal geen zin.

2 februari 2014 om 18:51

Eindhoven de gekste Hahahaha

2 februari 2014 om 20:34

En hoe was het op de herdgang? Gezellig even boos doen met elkaar...

Het begint helaas te wennen. Cocu is te soft en mentaliteit is ook niks bij vee spelers. Verdiend gewonnen door rkc.

2 februari 2014 om 19:27

En wat denk je. volgende week hebben we dit zelfde weer na de wedstrijd cambuur uit, die winnen we nooit.

Heb de wedstrijd niet gezien maar ik had toch wel wat vooruitgang verwacht met dit team, kwaliteiten zijn er wel. Begin zwaar te twijfelen aan de capaciteiten van Cocu.

Onherkenbaar maher. Wat is er met die jongen aan de hand?
Creatiefloos gewoon.
Toivonen my ass. Ik denk steeds meer en meer dat hij gewoon niet goed genoeg is voor psv.
Voor de rest is de verdediging om te huilen. Ervaren man voorin? Had een ervaren verdediger achterin gehaald.
Waardeloos die arias, de overige 3 idem.

2 februari 2014 om 18:35

Psv moet weer terug naar haar oude formule. Gewoon weer gaan kopen in de zomer is niks mis mee. Psv is en blijft gewoon een koopclub.

2 februari 2014 om 19:09

Ja,moeten ze vooral doen,het beleid waardoor ze zo goed als technisch failliet waren, en er een gemeente deal aan te pas moest komen. PSV heeft zo ie zo het geld niet eens omdat te doen. PSV moet gewoon doorgaan op de ingeslagen koers en ervaren spelers halen die daadwerkelijk over leiderschap kwaliteiten beschikken. En niet zogenaamd "ervaring om ervaring" binnen te halen, zet er een of twee spelers neer met echte leiders kwaliteiten en dan zullen die jonkies ook weer opbloeien,

2 februari 2014 om 19:25

dat kan niet meer. de prijzen zijn te hoog geworden. het is zonder CL niet te doen

2 februari 2014 om 19:26

Groot gelijk. Alle topclubs in Europa hebben schulden. Niks mis mee. Of misschien moet Psv in zee gaan met een rijke Rus of arabier.

Te schandalig voor woorden, ze moeten zich kapot schamen.
Ontiegelijk zwak weer vandaag, geen mentaliteit en dat is nog wel de ergste constatering.
RKC gewoon dik verdient gewonnen
Wat moet er veel veranderen in Eindhoven niet te geloven.
De instelling en mentaliteit van die gasten is buiten depay om te janken.

2 februari 2014 om 18:45

Misschien is het jou schuld wel, zitten teveel op stratumseind denk ik. Denk je dat het niet slechter meer kan, gebeurt dit.

2 februari 2014 om 18:53

Ik toon met drinken nog meer inzet en mentaliteit dan dat zooitje omhoog gevallen grootverdieners.
En daar zit het probleem: het maakt ze niks uit, de vele euries worden toch wel maandelijks over gmaakt.
Misschien eens een idee om daar eens mee te stoppen Eens kijken wie er dan nog zo graag voor psv wil spelen

Niet iedereen kan net als Frank de Boer, een onervaren trainer, een rotte appel kampioen maken. Dit wisten we natuurlijk al met Cocu. Beter wordt er een andere trainer aangesteld volgend seizoen.

2 februari 2014 om 18:35

De Boer begon ook slecht met talloze blunders, dat is iedereen alweer vergeten. Cocu heeft de pech dat Brands er rond loopt.

2 februari 2014 om 18:44

Tegen Ac Milan je eerste wedstrijd winnen en na een halfjaar kampioen zijn, dat zijn wel een aantal blunders inderdaad..... grapjas

2 februari 2014 om 18:55

Welke blunders? Ik heb er weinig tot geen gezien? Of bedoel je het geblunder in eindhoven?

2 februari 2014 om 18:58

Tactische blunders, slechte wissels, die titel verbloemde een hoop. Je mag best eens kritisch zijn hoor.

2 februari 2014 om 19:06

Wissels oke, maar verder... en hij is toch kampioen geworden? Psv doet het niet... met verschillende trainers en spelers..

2 februari 2014 om 19:08

Tactische blunders? Je mag kritisch zijn, maar wat jij beweert is nonsens. Ajax speelde juist vanaf het moment dat Jol weg ging weer normaal positiespel i.p.v. de lange bal op Suarez en maar kijken waar het eindigt.

Er zit vanaf het begin een idee achter het werk van de Boer. Met de speelstijl, de tactiek en de spelers die daar bij horen. Ik heb Cocu zijn idee hoe hij Psv wil laten spelen nog steeds niet ontdekt, dat zegt eigenlijk al alles en is het grote verschil tussen deze trainers.

Tuurlijk de Boer deed en doet niet alles goed, maar blunders gaat veel te ver. Dan word je ook geen kampioen, zoals je nu bij cocu wel ziet.

2 februari 2014 om 19:13

Inke het grootste gedeelte zal toch te danken zijn aan spijkerman. Hij komt stil en rustig over. Maar ik denk dat hij van heel grote invloed is.

2 februari 2014 om 19:49

@riick_psv

Grootste gedeelte? Nee zeker niet, Spijkerman is belangrijk, maar de Boer is hier voor groot gedeelte zelf de grondlegger van.

2 februari 2014 om 19:59

Jij onderschat spijkerman. De boer heeft een filosofie. Die hij oa bij v marwijk en in zijn spelerscarriere heeft opgedaan. Maar ik weet zeker dat als de boer een man als.spijkerman niet had, ajax niet 3x achter elkaar kampioen zou zijn geworden. En begrijp me niet verkeerd de boer is een goede trainer

2 februari 2014 om 21:21

Nee ik onderschat spijkerman helemaal niet, ik weet dat hij een belangrijk klankbord en onderdeel van de technische staf is. Maar hij is niet het belangrijkste gedeelte, ik denk dat dat de Boer zelf nog steeds is, maar de wisselwerking tussen die twee is natuurlijk fantastisch, dat is wel duidelijk.

Na woensdag einde Cocu ? Bert zou ook wel weer vrij komen.
Het word met de week slechter, en ze worden totaal niet gecoacht. Spelers kunnen geen 90m volhouden en de wissels zijn ook erg slecht. Dit moeten we afrekenen op de trainer. Kon wel eens het slechtste seizoen in 40 jaar worden.

2 februari 2014 om 18:56

Nee cocu blijft wel denk ik.

Lekkere overwinning, 3 hele belangrijke punten voor ons rkc. Sno de held van het weekend

Ja ach dat kan nu eenmaal gebeuren uit bij rkc. Het is toch een derby he.

Sarcasme modus off:

Wat een trieste bende daar in eindhoven zeg. En het meest verontrustende voor psv-fans is denk ik nog wel de totake afwezigheid van aanknopingspunten of tekenen van groei.

Cocu stap aub op en neem Brands ook mee. Na al die maanden heeft het elftal geen progressie gemaakt. Geen enkele spelers is beter geworden en totaal geen automatisme in het spel van Psv. Het seizoen is al verloren en het is beter dat iemand anders het stokje overneemt.

haha oh oh oh..
wat kun je hier nog van zeggen?!
wat een zooitje daar in Eindhoven, er gaat daar zo veel mis..
Dit wordt gewoon ergens kansloos in het rechterrijtje..

Depay weer 0 rendement, wat een overschatte prutser is dat toch. Maar hij moet het ook helemaal alleen doen in dat onsamenhangende team. Wat een aanfluiting weer.

Lekker gedaan Psv. Schaam je diep.
Park is een flankspeler en Schaars past niet bij Psv.
Waarom niet dezelfde opstelling als de laatste 2 wedstrijden voor de winterstop. Ik snap cocu niet meer. Ook het aantrekken van ruiz sloeg nergens op.
elke keer ander middenveld.
Complimenten voor Rkc.

Zoet
arias
bruma
rekik
willems
hendrix
maher
hiljemark
park
locadia
depay

Rkc reuzendoder !!!!

Maar het ging wel met kunst en vliegwerk ik denk dat 1-1 meer verdiend was geweest...

Cocu en Brands zouden toch hun conclusies moeten trekken.
Cocu doet het echt waardeloos als trainer en Brands heeft met het aantrekken van Ruiz zijn laatste kans verspeeld,het zat er natuurlijk dik in dat iemand die 2 jaar amper gespeeld heeft en gelijk voor de leeuwen wordt geworpen niets gaat presteren.
Wanbeleid van de bovenste plank.

Een durby is altijd lastig net zoals Utrecht Ajax (stadsderby)

Wat een koning is die Sno toch, twee prachtige doelpunten. Mooi voor RKC dat ze weer drie punten pakken, zo wordt het erg spannend onderin. het verschil tussen de nummer laatst (ado) en nummer zes (az) is nu 10 punten. Dat wordt dus nog wel een interessante strijd daar onderin.

Voor PSV is het duidelijk, een Play-off plaats voor de Europa League is gewoon het maximaal haalbare dit seizoen, een tussenjaar en ik hoop voor ze dat het talent van deze groep volgend seizoen wel zijn vruchten gaat afwerpen. En dat de instelling van een paar spelers wat beter wordt, vooral meneer Maher moet eens normaal gaan voetballen en er alles aan doen om een goeie wedstrijd te gaan spelen. Wat is er met die jongen aan de hand? Hij is geen schijn meer van wat hij bij AZ was...echt zonde.

Dit team heeft kwaliteit en talent genoeg, en aan de instelling ligt het ook niet. De tactiek en het positiespel deugen gewoon niet. Geen automatismen, geen driehoekjes, zelden meer dan een lopende speler. in balbezit.

Het falen van PSV komt voor 100% op het conto van Cocu en zijn staf. Faber en Van der Weerden zijn natuurlijk nobody's, maar Cocu was toch een speler met inzicht en overzicht (al had hij toen ook al nauwelijks leidinggevende kwaliteiten).

Een behoorlijke trainer met een goede filosofie en een focus op positiespel, balcirculatie en organisatie achterin (hoge lijn) heeft dit elftal zo aan de praat.

2 februari 2014 om 18:56

Helemaal mee eens! En als klap op de vuurpijl gaat ie 4-2-4 spelen het laatste kwartier. Koeman blijft 4-3-3 spelen, heeft n man op t middenveld over en overklast Cocu dus tactisch gezien.

bruma en rekik moeten gwn eruit gezet worden dan mogen ze zogenaamd wel van man city en hsv of chelsea komen maar ze bakken er niks van en spelen net als de rest van psv met hoogmoed wat ze al vanaf het begin doen overschatte dondertjes bij psv em dan heb ik het over het hele elftal

2 februari 2014 om 19:37

Ja tog die zijn gewoon slegt ligt allemaal aan hun

Lociadia was vandaag de slechtste man van het veld, niet Rekik of Bruma, die speelden allebei juist redelijk.

Pff elke keer als je denkt dat het niet slechter kan leggen ze weer iets op de mat wat nog slechter blijkt te zijn. Het spel van Psv doet zeer aan je ogen zo echt droevig. Als supporter blijf je altijd achter je club staan maar het wordt wel moeilijk zo. Ze hebben net een transferperiode achter de rug en op de posities waarvan je zou verwachten dat ze zich zouden versterken hebben ze niks gehaald. In plaats van dat ze een linksback, middenvelder, centrumspits halen is het enige wat ze halen een speler voor een positie waar ze al drie spelers hebben. Belachelijk gewoon.

In het spel van Psv is geen lijn te ontdekken als het even tegenzit. En het rare is, is dat Cocu er ook niks aan kan veranderen. Psv doet de hele wedstrijd hetzelfde fout en niemand grijpt in. Ze lopen continue de trechter in i.p.v. ze het spel breed houden en zo Rkc kapot spelen. Rkc is niet één moment echt in de problemen geweest. Depay is een enorm talent maar voetbalt voor zichzelf. Narsingh kan geen potten breken na zijn blessure en over Maher wil ik het helemaal niet meer hebben. Die kunnen ze niet langer blijven opstellen ook niet omdat hij zo duur was. De slechtste man op het veld. Ze zullen nu echt alle zeilen moeten bijzetten om nog überhaupt in de buurt van Europees voetbal te komen. Dit was de kans om in te lopen maar op de supporters na leek niemand zich dat te realiseren. Tot slot hoop ik dat Psv komende transferperiode wel de ballen heeft om iets te doen op de markt. Met deze selectie komen ze volgend seizoen ook niet ver.

Weet iemand op welke positie Jozefzoon speelde? Depay stond namelijk op rechts, Bakkali op links en Locadia in de spits. Ik vraag me ook af of ie wel een x de bal heeft gehad.

2 februari 2014 om 18:59

Hij speelde 4-2-4 met Jozefzoon als extra spits. Onbegrijpelijk! PSV speelde niet goed maar had RKC na de 1-0 wel onder druk. Na die dubbele wissel was t helemaal klaar! Tactische blunder can formaat als je t mij vraagt!

2 februari 2014 om 19:09

Klopt maar hij moest wel ingrijpen. Had dan 3-4-3 gespeeld

2 februari 2014 om 21:30

Jozefzoon heeft volgens mij geen bal aangeraakt. Die Bakkali heeft ook weinig laten zien. 11 eilanden.

2 februari 2014 om 21:33

Wie had je er dan ingezet? Volgens mij heeft PSV niet veel am's, behalve de uit vorm zijnde Maher en de geblesseerde Wijnaldum. Misschien die Vloet, maar ik weet niet zeker of dat een am is en of ie bij de selectie zat.

Ben benieuwd na cocu"s verklaring heb de match niet gezien ook mooi voor Sno het is hem gegund !!!

Buiten dat ik niks van deze wedstrijd heb gezien en ik iedere voetballer het beste gun behalve sno komt dit natuurlijk wel weer heel slecht uit voor ons NEC .

2 februari 2014 om 21:34

Waarom gun je Sno niet het beste?

2 februari 2014 om 23:03

Omdat hij zich zeer onbeschoft en aso heeft gedragen tegenover mijn clubje misbruik gemaakt van de situatie

PSV vind ik ziekelijk spelen ik word er ziek van en ik hoop dat PSV naar het rechter rijtje gaat zo matig slecht en onstabiel team RKC is maar een teampje uit de categorie van degradatie kandidaat nummer 5 maar toch winnen ze ongelofelijk schaam jullie Psv!!

Heerlijke 3 punten. Sno weer op zijn best. Ik heb genoten in het Mandemakers stadion.

Leuk aan en aardig dat iedereen hier naar de instelling van PSV wijst en de onkunde, en daar zit ook ten dele de nederlaag, maar het zwaar belabberde optreden van Nijhuis ook wel de aandacht waard. PSV zeker 1 duidelijke penalty ontnomen, maar goed dat is de mode dit seizoen.

2 februari 2014 om 18:58

Klets niet man als dat een pingel was had rkc er eerder al een verdiend. Leg je gewoon neer bij het feit dat psv geen afmaker heeft en vandaag gewoon verdiend verloren heeft.

2 februari 2014 om 19:22

acepalm:. De onwetendheid, leuk.

RKC had vandaag fysiek gezien ook het betere van het spel.
Beauquel en Sno waren fysiek gezien gewoon niet te stoppen.

Heerlijke pot!

Voor PSV is het te hopen dat het seizoen snel afgelopen is...

Ben altijd een groot fan geweest van cocu als voetballer en als mens, helaas ben ik geen fan van de trainer cocu. En ik zal het echt jammer vinden als een groot psv speler straks door de achterdeur moet vertrekken.

Het materiaal is echt wel aanwezig maar het komt er gewoon niet uit. Eigenlijk heeft psv een type verbeek nodig iemand die echt hard kan zijn als het moet. Brands mag van mij ook wel vertrekken want deze overbetaalde bestuurslid kijkt alleen maar in een te kleine kring en kijkt heel graag naar namen. Maar wie er in zijn plaats moet komen zou ik echt niet weten..

Iemand namen voor een goede TD ?

Van harte RKC! Dit PSV verdiend helemaal niets! Slechte trainer zonder enige visie, totaal geen beleid. Spelers kopen om het kopen. Dan is dit hun verdiende loon, tevens zonder Ruiz, die ze al een vermogen kost per wed, had je vandaag al niets meer aan. Als Ajacied geniet ik hier volop van!

Maher heeft dezelfde instelling en mentaliteit als toivonen :geen!

Lees net op Twitter dat RKC nog niet eens genoeg geld heeft voor Wifi met hun begroting van 5,5 mln. (is lager dan transfersom voor Maher). Alsnog spelen ze het klaar om dit PSV verdiend(!) te verslaan. Het leek helemaal nergens naar. PSV spelers leken geen flauw idee te hebben wat ze vanmiddag kwamen doen, voetbal zat er in ieder geval niet in. Compleet stuur- en fantasieloos voetbal.
Je kunt slechte resultaten boeken, pech hebben of van allebei een beetje, maar op deze wijze 'voetballen' is ook aan de trainer te wijten. Cocu moet zijn conclusies trekken. Dit is beschamend en PSV onwaardig.

Ik gun dit veel mensen bij PSV niet. De supporters gun ik dit helemaal niet, want die verdienen veel beter. Ik gun het de technische staf niet, want ik heb niet het idee dat het aan hun ligt en vooral Cocu vind ik een zeer sympathieke man. Ik gun het veel spelers, op enkele uitzonderingen na, niet. De spelers die er hard voor werken, geen praatjes hebben en zich professioneel gedragen verdienen dit gewoon niet.

Aan de andere kant moet ik, helaas want ik ben er niet trots op, toegeven dat ik het ook wel lekker vind. Ik weet ook niet precies waarom, want als Ajacied zou het mij niet meer uit hoeven te maken wat PSV doet gezien het verschil in punten. Het komt denk door de uitspraken van sommige PSV spelers die aangaven dat zij nog in de titel geloofde en/of hoe Brands met zijn kortetermijnvisie waar hij altijd op terugvalt in ietsje mindere tijden Ruiz voor relatief veel geld haalde voor een positie die al goed bezet was.

In mijn ogen zijn dat twee dingen die oerdom zijn en bij zo'n uitslag kan ik mij, hoe zielig het ook is, niet weerhouden van een klein glimlachje en de gedachten;''kijk PSV weer teleurstellen''.

Voor een groot gedeelte van de betrokken mensen bij PSV vind ik het dus oprecht jammer dat PSV verloren heeft. Echter zorgt het feit dat Psv, en dan met name door Marcel Brands, dezelfde fouten blijft maken ervoor dat ik een glimlachje niet kan onderdrukken.

Hij zit daar nu drie jaar en heeft tientallen miljoenen uitgegeven en de tijd & vrijheid gehad van PSV de beste club van Nederland te maken. Hij mocht naar eigen inzicht het beleid maken en had het geld en de tijd om PSV weer een schitterende kampioensploeg te maken. Nu is hij drie jaar (?) en tientallen miljoenen verder, maar presteert PSV zwakker dan ooit tevoren. Het is een fantastische verkoper, dat valt niet te ontkennen en heeft hij meerdere keren bewezen, maar als beleidsmaker is het een aanfluiting. Hij heeft niks neergezet waar PSV op (verder) kan bouwen en dat is een verschrikkelijk slechte prestatie voor iemand die drie jaar lang zoveel vrijheid kreeg. En zoals altijd zullen sommige PSV supporters hem gaan verdedigen, dus mocht dat nu nog zo zijn dan zou ik graag antwoord willen op de vragen; Waarom verdedig je Brands nog? Waar heeft hij PSV beter gemaakt de afgelopen jaren? Op welk gebied is PSV stabieler geworden sinds zijn komst?

2 februari 2014 om 19:17

Ja hij heeft zijn krediet wel verspeelt onderhand, hij heeft goed verkocht op Mertens na. Maar de blunder om geen ervaren man langs cocu te zetten of de blunders die hij gemaakt heeft met aankopen van Bruma waterman (als je zoet hebt) Matavs Arias en nu weer Ruiz (die wel goed is maar niet nodig)

Tjah als psv supporter is het hopeloos eigenlijk. Maar we komen wel weer terug hopelijk volgend seizoen weer maar er zal toch een Rechtsback en een centrale verdediger moeten komen. Een spits die aan een halve kans genoeg heeft is ook wel fijn maar die zijn onbetaalbaar.

2 februari 2014 om 19:36

Ik geloof ook wel dat PSV terug komt, maar ik zie hier alweer Psv'ers aan ras-PSV'er Cocu twijfelen of hem zelfs als grootste oorzaak neer te zetten door hem ''ongeschikt'' te noemen.

Dit vind ik zeer merkwaardig, omdat Marcel Brands drie jaar lang alles bij PSV beslist heeft en verantwoordelijk is voor de huidige selectie en technische staf. Als hij 100% verantwoordelijk is voor alles wat bij het eerste betrokken is, wat dus het geval is, dan lijkt het mij ook dat hij daarop afgerekend wordt. Echter kiezen sommige Psv'ers ervoor om eerder te opperen voor een vervanging van Cocu...

Alsof een trainer binnen ruim een half jaar van een zeer jonge selectie, waar veel wijzigingen in plaatsgevonden hebben afgelopen zomer, en pech met meerdere blessures afgerekend kan worden binnen die relatief korte periode... Ik ben van mening dat het krankzinnig is om Cocu binnen die periode af te schrijven.

2 februari 2014 om 19:49

Ik schrijf hem niet af maar na een half jaar mag je wel wat verbeteringen zien.. En daar is cocu wel verantwoordelijk voor.

En dacht je nu echt dat cocu niks te zeggen had in de aankopen.. dat gebeurt altijd en cocu zou echt wel zijn mening daarin mogen geven.

Wat ik vooral jammer vind is dat psv 5 maanden (advocaat ging weg en cocu kwam) voor het seizoen ze de selectie niet hebben kunnen balanceren.

Ps.

Wie moet er volgens jou Td worden dan. Ik zou het echt niet weten ???

2 februari 2014 om 20:10

Van Bommel? Hij haalt het bloed onder mijn nagels vandaan, maar hij is zeer stabiel als persoon, bekend met PSV en bevriend met Cocu. Het belangrijkste is echter dat hij beslissingen durft te nemen die voor de lange termijn het beste voor PSV zijn, ondanks dat zij op korte termijn PSV minder maken.

Van Bommel is zo'n professional en winnaar, die had Toivonen er direct uitgegooid wanneer dat een probleem werd. Hij kan PSV weer een gezicht geven en de lijnen uitzetten. Het is iemand met karakter.

Wel zou ik daar een ervaren man bij zetten. Misschien dat Sef Vergoossen beide (cocu en Van Bommel) kan assisteren?

2 februari 2014 om 20:19

Denk niet dat daar de ambitie van van bommel ligt. Denk dat hij graag trainer wilt worden.

Misschien Arnessen weer terug ? weet niet waar hij nu is. of stan Valcks. Maar weet niet of hij nog iets met psv te maken wilt hebben

2 februari 2014 om 20:37

In ieder geval iemand die voor de lange termijn gaat en consequent is wanneer ij ergens voor kiest. Iemand die rechtlijnig is en iets op wil bouwen dat presteert in plaats van wil presteren. Wie dat is? Hiddink altijd nummer 1, in Van Bommel zie ik zelf een uitstekende technische directeur (en ik zie in hem minder een trainer) en daarna volgen anderen zoals Arnesen bij mij..

Het is als PSV-fan heel moeilijk om toe te geven, maar ik ben bang dat ons clubicoon Cocu vooralsnog ongeschikt is voor deze functie. Ik denk persoonlijk dat Cocu de brutaliteit en de ervarenheid mist om dit stel talenten/verwende jongens op hun plaats te zetten. Heel pijnlijk.

2 februari 2014 om 19:26

We moeten er vanaf dat trainers op basis van één jaar af te schrijven en jij doet het al na ruim een halfjaar..

Veel trainers zijn zeer goede trainers, maar als zij nooit de tijd krijgen iets naar eigen inzicht neer te zetten houdt het inderdaad snel op voor trainers. Dan kan je bijna jaarlijks van trainer wisselen en dat is ook niet het beste voor een club, want nieuwe trainers willen vaak anders spelen, hebben daar andere spelers voor nodig en willen eigen stafleden meenemen. Elk jaar die verandering zorgt voor een onstabiele organisatie, wat het weer lastiger maakt voor de nieuwe trainer om direct te presteren...

Cocu is een ras-PSV'er en ik ben ervan overtuigd dat hij van PSV op termijn iets heel moois kan maken. Hij is echt een trainer die de tijd nodig heeft, maar dat vertrouwen terug gaat betalen. Cocu kan je niet afrekenen op dit seizoen. Hij moest het doen met een zeer jonge, onervaren selectie die ontzettend veel wijzigingen had ondervonden. Daarbij wil hij met een ander tactisch plan spelen. Hij werd gehaald als trainer voor de lange termijn en kreeg het vertrouwen om iets moois op te bouwen bij Psv. Als dat vertrouwen en die lange termijn na ruim 6 maanden overboord wordt gegooid dan klopt er iets niet.

Of mensen bij PSV weten dan niet wat ''de lange termijn'' inhoud of zij zijn van mening dat 6 maanden een lange termijn is. In beide gevallen zitten zij er in dat geval naast.

Nog een vraag;
Waarom lijk jij Cocu, ook al wil je het niet graag, af op de tegenvallende resultaten van Psv, terwijl Marcel Brands (die al 3 jaar (?) alle technische beslissingen genomen heeft en 100% verantwoordelijk is voor zowel de huidige selectie als de technische staf, dus 100% verantwoordelijk voor de huidige prestaties) niet eens genoemd wordt?

2 februari 2014 om 19:31

Pijnlijk is juist en misschien is Cocu niet een echte leider, hij heeft natuurlijk wel verstand van voetbal. En juist omdat hij veel verstand heeft van het spelletje denk ik dat er wat anders aan de hand is daar in Eindhoven. Het zou me namelijk niet verbazen dat Brands heel veel in de melk te brokkelen heeft daar waarheen gaat om de selectie en dat Cocu zich moet schikken in deze rol.
Hij zal niet worden ontslagen, dat geloof ik echt niet maar hoe lang houdt hij dit zelf vol?

Slaap kindje slaap, daar buiten loopt een schaap, een schap met witte voetjes, die drinkt ja melk zo zoetjes. Slaap kindje slaap, daar buiten loopt een schaap.

En nu wakker worden daar in eindhoven! Zoveel talent en 0 prestatie!

2 februari 2014 om 19:07

Geen talentjes dus vriend. Die talentjes bakken er niks van en als je er niks van bakt ben je geen talent meer maar gewoon een hobby voetballer; lekker aan de slag in de 1e divisie.

2 februari 2014 om 19:34

Vertel mij niet dat Maher geen talent heeft. Hoe hij bij AZ heeft gespeeld kan hij niet nu al verleerd zijn. PSV is nu niet evenwichtig. Al zou PSV 3 dragende ervaren krachten kopen, dan zal je zien dat het talent veel meer tot zijn recht komt.

Andere oplossing is dat Cocu wordt ontslagen en psv komende zomer voor Koeman gaat.

Koeman ervaring opgedaan met de jeugd van Feyenoord en daarin weinig tot geen financiële middelen heeft gehad. PSV heeft wel mogelijkheden en meer kwaliteit

Al betwijfel ik het of Koeman wel welkom is in Eindhoven.

2 februari 2014 om 21:44

Bij az af en toe goed.
Maar maher was daar ook niet constant.

2 februari 2014 om 19:40

@ Analist010

Dat zou inderdaad eens tijd worden, tot voorkort verdedigde de meeste Psv'ers hier alles wat Brands en co deden. De PSV supporters die altijd kritisch waren werden vaak voor nep supporter uitgemaakt, het is te hopen dat men nu echt wakker is. Als ze alles elke keer maar weer met de mantel der liefde bedekken stappen dit soort figuren niet op.

Onze clubs hebben min of meer hetzelfde mee gemaakt, op een gegeven moment moeten de supporters hun verantwoording nemen en in actie komen.

Het wordt tijd dat er bij PSV eens met de harde hand wordt geregeerd. Of dat nu Cocu is of iemand anders, dat maakt niet uit. Zet de 11 spelers erin die wel voor mekaar willen werken (die zijn er echt wel) en gooi de eenlingen zoals Depay en Willems er eens uit. Laat ze eerst maar eens aan hun instelling en teamwork werken, voordat ze weer in de basis komen. Dat het niet draait, dat kan. Maar het is niet zo dat het niet draait, maar dat men het vertikt om voor elkaar te werken.

Ik opteer voor de volgende 11 in de komende wedstrijden:
Zoet
Arias - Koch - Rekik - Hendrix
Hiljemark - v. Ooijen - Park
Jozefzoon - ? - Narsingh

De spitspositie kan voor mijn part ingevuld worden door Locadia of een spits van Jong PSV (goed genoeg of niet, dat maakt dan niet uit), zolang er maar een statement gemaakt wordt naar spelers die te weinig brengen en niets brengen in teamverband. Bruma, Schaars, Maher, Ruiz en Depay zijn niet de harde werkers die een team in mindere tijden laten functioneren door hard te werken. Ze stapelen regelmatig fout op fout (bruma, Schaars en Maher) of verdedigen niet mee (ruiz) of ze hebben een veel te groot ego (depay). De meesten hebben echter ontegenzeggelijk talent, maar ze moeten eens aan het teambelang denken.

PSV moet blij zijn als ze in het linkerrijtje eindigen zo... wat een ramp zeg daar in Eindhoven. Iedereen zegt dat ze aardige talenten hebben maar als je een talent bent dan kun je toch wel een verkapte 1e divisie team als RKC aan? PSV speelt geen enkel betekenis meer en ook geen partij voor een Europese ticket of dergelijken.

PSV is onder Cocu van slecht naar dood gegaan.

2 februari 2014 om 19:43

PSV is onder Brands van goed naar dood gegaan. Cocu speelt daar een geringe rol in, maar Brands is 100% verantwoordelijk. Hij is 100% verantwoordelijk voor de samenstelling van de selectie en de technische staf en dus ook 100% verantwoordelijk voor hun prestaties.

Cocu kreeg een zeer jonge selectie om te coachen, afgelopen zomer moest hij toezien hoe zijn beste spelers verkocht werden en daar nauwelijks vervanging voor terugkwam en tijdens het seizoen raakte bepalende spelers geblesseerd..

En ja, Cocu heeft ook fouten gemaakt, maar ten eerste is zijn aanstelling Brands beslissing geweest en ging PSV er dus mee akkoord dat zij een jonge trainer aanstelde die fouten ging maken, dus om Cocu op beginnersfoutjes af te rekenen gaat te ver. Als je ontevreden bent over Cocu moet je Brands bekritiseren, want hij nam de beslissing om een onervaren trainer aan te stellen.

Cocu heeft de hele winterstop de tijd gehad om er iets van te bakken...en dan zo'n wedstrijd spelen. Gaat niks meer worden dit seizoen. Wel goed gedaan van Rkc!

Heel knap van Rkc, Heel slecht van Psv.

Ik ben bang dat de grote talenten van PSV geen grote talenten zijn. Want volgens mij moet je ook wilskracht en doorzettingsvermogen hebben.

En deze facetten hebben ze niet. Ze denken allemaal dat ze op een pleintje aan het ballen zijn.

En Cocu, waarschijnlijk niet geknipt voor het werk als trainer, maar vrees dat een toptrainer hier ook weinig van zal maken. Zonder bezieling is het onbegonnen werk.

Heb de wedstrijd met verbazing zitten kijken. Hoe kan je nou als team zo slap beginnen als je de laatste seizoenen ook al van RKC op je duvel hebt gekregen? Onbegrijpelijk, ze begonnen pas te voetballen na het 1e doelpunt van Sno maar dan wel als kippen zonder kop met als dieptepunt het tegen elkaar aanlopen in de 16 meter van 2 PSV spelers. Je voelde op je klompen aankomen dat Sno er een tweede in zou prikken.
Ik las net dat iemand voorstelde om het 2e maar op te stellen, ik denk dat hij nog gelijk heeft ook. Het eerste kan dan mooi een weekje de heide op om een training te volgen. (hoe speel ik als een team!)
Cocu heeft terecht veel krediet bij het bestuur maar ik weet niet hoe lang hij dit zelf wil blijven ondergaan.

't erge was nog, dat RKC niet eens op hun best speelde. Of was dit hun best? In ieder geval is RKC het zwakste team van de eredivisie. Zwakker dan Cambuur en Go Ahead.
Maar goed.. PSV speelde echt belabberd. Er zat totaal geen lijn in het spel.

2 februari 2014 om 19:49

Zo veel zwakker als cambuur en gae is rkc zeker niet. Ze spelen alleen minder aanvallend. Spelen van uit een goede organisatie.

2 februari 2014 om 20:36

Ons Rkc speelt met veel blessures, vergeet het niet! Najah, weer knieband gescheurd, Lieder hele jaar al geblesseerd, Rommedahl idem dito, Duits loopt met blessure te spelen, Apau geblesseerd. Almal badisspelers .
Drom moet je met een anti-voetballer als Joa him in de spits spelen, is niks meer.
Daarom, naar omstandigheden goed gevoetbald. Overigens gaf de Nos samenvatting niet echt de werkelijkheid weer, leek alsof enkel psv aanviel, was echt niet xo.
Natuurlijk heerlijke beweging waarmee Sno Svhaars het bos instuurde, gun het the bionic man wel.
Psv meer individuele kwaliteit, natuurlijk. Alleen geen team, geen communicatie

2 februari 2014 om 20:57

Ik heb wel de hele wedstrijd gezien hoor, dus over die samenvatting hoef je je geen zorgen te maken.
En ik zag echt maar weinig goeie aanvallen van Rkc. De aanval waar de 1-0 ging ook lang niet vlekkeloos. Die steekpass van Joachim had eigenlijk al twee volle seconden eerder gekund. Moet je nagaan hoeveel tijd ze van PSV krijgen.

2 februari 2014 om 22:19

Correct antwoord! Kijk vorig seizoen had Rkc een veel beter team, met Chevalier en Ramos etc...nu is het op Sno, Amieux en Svhet na eigenlijk eerder Juupnivo. Dat je dan nog wint van n team met op 8 plaatsen betere voetballers is geweldig. Goeie compacte tactiek...en ook nog hele wedstrijd met 10 man gespeeld he..

Echt totaal geen inspiratie in deze ploeg, man man man wat n triest hoopje verwent volk bij elkaar zeg. Mag hopen dat er wat progressie in gaat komen, want anders mag Cocu oprotten. Hij heeft als speler veel betekent, maar als trainer bakt die er helemaal niets van.

2 februari 2014 om 19:59

Hallo, is daar iemand?

Clubicoon Cocu, die met een zeer jonge en veel gewijzigde selectie plus meerdere langdurige blessures bij dragende spelers, pas een halfjaar bezig is bij PSV afrekenen op de prestaties van Psv, terwijl Marcel Brands die al drie jaar lang alles bepaald heeft bij PSV en 100% verantwoordelijk is voor de huidige technische staf en selectie (en dus 100% verantwoordelijk voor de prestaties daarvan) vrijuit gaat?

Jij nagelt een geweldig persoon als Cocu, die zoals jij zelf aangeeft al veel betekend heeft voor jou club, na een half jaartje mindere prestaties (waar redenen voor zijn, al kon het beter) aan de schandpaal, terwijl iemand zonder enige binding met jouw club 3 jaar (?) lang faalt om iets moois neer te zetten bij jouw club vrijuit gaat..

Ik vind het sowieso al belachelijk dat Cocu, of welke andere trainer dan ook, binnen zo'n korte periode ongeschikt bevonden wordt door sommige mensen. Er zijn zoveel fantastische trainers die gewoon de tijd nodig hebben om een club naar hun hand te zetten. Kijk naar Sir Alex Ferguson bij Manchester United. Iedereen is zo gefocust op directe prestaties..

En juist in dit geval is dat opvallend, want Brands stelde Cocu met zijn volle verstand aan voor de lange termijn. Marcel Brands koos bewust voor Cocu, een onervaren trainer die logischerwijs beginnersfouten ging maken, maar dat accepteerde Brands. Waarom? Hij accepteerde dit, omdat PSV naar de lange termijn ging kijken. Cocu zou de tijd krijgen en voor de lange termijn blijven om met dit nieuwe beleid, de jonge spelers dus, iets moois op te bouwen.

Of mensen bij PSV weten niet wat lange termijn beleid inhoud of zij zijn van mening dat lange termijn beleid 6 maanden duurt...

Hoe dan ook reken jij Cocu erop af dat PSV nu faalt, terwijl Cocu pas het laatste half jaar een beetje invloed heeft op voetbaltechnische beslissingen in plaats van Marcel Brands die al drie jaar (?) 100% verantwoordelijk is.. Ik vind het maar krom.

2 februari 2014 om 21:14

Natuurlijk heeft Marcel Brands er ook iets mee te maken, hij heeft Cocu aangesteld. Maar die lange termijnvisie moet vanaf het begin ook ingezet worden en dat gebeurd nu al niet meer. Wanneer er echt naar die lange termijnvisie zou worden gestreeft zou Ruiz ook niet zijn gehaald, die nog helemaal niets heeft toegevoegd naar mijn idee.

Daarnaast wilde Cocu alleen hoofdtrainer worden wanneer hij zijn eigen staff mocht uitzoeken, daarin heeft hij ook gefaald door alleen maar vriendjes om zich heen neer te zetten.

Daarnaast zijn er nog verschillende factoren die meespelen, zoals dat we al 5 jaar geen kampioen meer zijn geworden, er vorig jaar met veel bombarie werd gezegd dat we kampioen moesten worden en nu zijn die titelaspiraties meteen weg en lijkt er zonder druk ook niet gevoetbalt te kunnen worden.

Daarnaast vind ik ook dat je een persoon op zijn functie moet afrekenen en niet op zijn persoon. Als voetballer veel voor ons betekent en gebracht, maar ik zie gewoon geen trainer in hem en zeker niet bij een club die ontzettend onder druk staat en waar spelers veel meer gemotiveerd moeten worden omdat er wat lastigere jongetjes tussen zitten. Dan kun je veel beter een van Bommel als trainer hebben die zoiezo meer uitstraling heeft en een echte winnaarsmentaliteit heeft.

Maargoed, het grootste probleem blijft nog dat er totaal geen progressie te zien is. Cocu krijgt zoiezo nog dit jaar de kans om daarin te verbeteren in deze selectie en ik hoop voor hem dat het lukt, maar ik zie het gewoon niet gebeuren.

2 februari 2014 om 21:41

Ja, maar vorig jaar hadden jullie Advocaat. In alles het tegenovergestelde van Cocu en dat werkte ook niet. Daarvoor was Rutten, een combinatie; ervaren en rustig, en dat werkte ook niet en daarvoor Ronald Koeman die al helemaal een combinatie is van alles. Wat werkt wel?

Naar mijn mening kunnen al die trainers succesvol zijn als zij, of vergelijkbare trainers, over een langere periode bij een club hetzelfde willen van spelers. AZ is daar een geweldig voorbeeld van. Zij hebben ook te maken met trainerswisselingen, maar kiezen altijd voor trainers met ervaring (adriaanse, Verbeek, Advocaat, Koeman, Van Gaal) die duidelijk zijn en verzorgd voetbal willen spelen. Hierdoor is AZ redelijk stabiel qua beleid en prestaties over een lange periode en, toen AZ met Koeman een beetje afweek van hun beleid qua trainers, werd snel duidelijk dat dit niet werkte en vielen zij terug op een ervaren, duidelijke trainer die verzorgd voetbal speelde met zijn clubs.

Bij Ajax heb ik ook gezien dat dit gewoon niet werkt om steeds verschillende type trainers aan te stellen die het elk jaar weer over een nieuwe boeg gooide.. Sorry maar dat moet je niet willen en AZ, maar ook Heracles, gaan daar dan weer het best mee om.. Die hebben een beleid voor meerdere jaren en een profielschets voor de trainer die in het lange termijn beleid past. Wanneer de trainer vertrekt zoeken zij een vervanger die in diezelfde profielschets past, zodat er weinig bij de club hoeft te veranderen en er dus vooral verder gewerkt kan worden. Dit zorgt voor stabiliteit.

Nogmaals, ik heb het bij Ajax zelf meegemaakt met Van Basten, Blind, Koster, Jol, Ten Cate.. Het werkt gewoon niet! Er moet structuur in zitten en als PSV zo snel verschillende type trainers afwisselt heb ik er totaal geen gerust gevoel over.

Ik denk al heel lang bij Psv: kies eens wat je wil en houdt dat vast dan wordt het echt wel wat. Kijk het talent en de kwaliteit die PSV de afgelopen jaren gepasseerd heeft en nu ook gewoon heeft. Daarmee kan geweldig gepresteerd worden, maar als het elke keer omgegooid wordt, wordt het nooit wat! Dat is zonde man!

PSV moet verdomme eens kiezen welke kant het op wil en dan godver vasthouden ook. Zet een stip waar de club nu is, zet een stip waar je met de club heen wil, trek een lijn en houdt die lijn eens vast! En ja, met Cocu heb ik daar zeer veel vertrouwen in, met Van Bommel ook, maar kies en houdt vast.

2 februari 2014 om 22:27

Ben het wel met je eens. Ook door dat gedoe met Toivonen, krijg ik de indruk dat Brands nogal veel te vertellen heeft op technisch gebied. Je zadelt een startende jonge coach toch niet op met zon kwal van een vent, die het groepsproces verstoort. Enkel om er nog n paar mio aan over te houden....
Idem aankoop Ruiz, wat n onzin, je zet je jonge coach veels te veel onder druk daardoor.
Sommige - niet alle hoor -Psv spelers mogen n voorbeeld nemen aan Sno. Speelt met een paar gasten die soms 3 klassen minder zijn, maar hij blijft gaan, en maar corrigeren, nooit verwijtend naar amateurvoetballers als Joachim en Anderson etc.
Zo'n speler mist Psv

Alsof ik de wedstrijd van vorig seizoen zat te kijken. Tig kansen, niks afmaken, Seda die alles houdt.
Wederom probleem van de competitie blootgelegd. Te weinig scorend vermogen voorin

Wat is er nou met Psv? PSV heeft goede spelers maar speelt al weken heel slecht - geen duidelijke lijn van aanval; slechte communicatie tussen de spelers; echt om te huilen.

2 februari 2014 om 19:49

Locadia is gewoon niet geschikt.
Heb je een counter, speelt die een of andere mongolenbal waarmee hij alle snelheid eruit haalt. Staat hij op de rand van de 16 met de rug naar het doel, gaat die uitgebreid aannemen en kijken.
Tegen Cambuurt moet Ruiz in de spits, die is daar meer voor geschikt.

Tja, nog even zo doorgaan en PSV is definitief subtop/middenmoot...

Er zit helemaal geen stijgende lijn in, elke wedstrijd weer kansloze hakjes, getik en gebrei, maar in de zestien weet niemand meer wat te doen. Overduidelijk een mentaal probleem en wederom falen van Brands om weer een blik creatieve spelers open te trekken in plaats van doelpuntenmachines. Daarnaast worden de problemen nog groter als Rekik of Bruma wegvalt.

Cocu en Brands mogen nu echt weg van mij, er zijn alweer meer dan tien schandalige nederlagen gevallen dit seizoen. Tuurlijk is kampioen worden onrealistisch, maar meespelen in de top-4 en Europees overwinteren kon wel op zijn allerminst verwacht worden. Ook in de beker schandelijk eruit geknikkerd. Kansen worden niet afgemaakt, maar vooral heb ik nog geen 90 minuten goed voetbal van PSV gezien sinds Zulte.

Europees voetbal moet worden veiliggesteld, maar zelfs dat gaat alleen lukken als er punten gepakt worden vanaf nu. Tijd voor een mentale opkikker, geen idee wie daarvoor moet zorgen, maar dat het linkerrijtje in gevaar komt zo, dat staat wel vast...

2 februari 2014 om 20:33

Je moet Cocu hier niet teveel op afrekenen. Het is geen sprankelende trainer die door people management en media-optredens direct het maximale uit PSV kan halen. Dat wisten we vanaf het begin. Wat we wel weten is dat Cocu een rustige en stabiele trainer is, eigenschappen die normaal gesproken op de lange termijn pas zullen leiden tot succes, en de tijd kreeg om iets moois op te bouwen. Cocu kwam voor de lange termijn en mocht als onervaren trainer fouten maken, want PSV zag in Cocu een trainer die dit op de lange termijn terug ging betalen.

Hem nu al afrekenen op de tegenvallende prestaties zou onjuist zijn. Cocu kwam voor de lange termijn en een periode van ruim een halfjaar is geen lange termijn. Als PSV een trainer wilde die direct presteerde dan hadden zij een andere trainer aan moeten stellen. Echter lijken sommige mensen bij PSV in een droomwereld te leven, want zij reageren verontwaardigd als zij voor langetermijnbeleid kiezen en het op korte termijn klote gaat. Als langetermijnbeleid op korte termijn prestaties op zou leveren dan zouden die termen niet bestaan, maar dit dringt volgens mij niet door tot alle Psv'ers (en hiermee doel ik niet op jou persoonlijk hoor).

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Cocu de ideale trainer is voor PSV op de lange termijn. Hij kreeg te maken met een zeer jonge selectie, veel wijzigingen en blessures van dragende spelers. Dit bevorderd de prestaties niet, integendeel.. Cocu heeft als beginnend trainer een rampseizoen voor zijn kiezen gekregen is mijn conclusie tot nu toe. Ja, hij heeft ook fouten gemaakt en hij zal nog fouten gaan maken, maar wat er bij PSV allemaal gebeurd is sinds zijn aanstelling is verre van normaal.

Zoals ik al vaker heb aangegeven is dit een leerjaar voor Psv. Zij moeten zich richten op volgend jaar en nu al bouwen aan een elftal voor volgend jaar, lekker onbevangen gaan spelen en de prestaties voor dit jaar niet voor teveel druk laten zorgen. Cocu hoort daarbij. Laat hem samen met een jonge selectie leren van fouten die gemaakt worden, zodat die fouten zich volgend jaar niet zullen herhalen.

Cocu wegsturen zorgt ervoor dat er weer een nieuwe trainer komt, die weer een andere staf wenst, weer een andere tactiek gebruikt moet worden en daar weer nieuwe spelers voor moeten komen.. Dat hebben jullie nu al een aantal jaar gehad, ik als Ajacied heb het ook jaren meegemaakt, en dat werkt gewoon niet. Als supporter moet je dat niet willen en zeker niet als de trainer Cocu is die echt wel het verstand heeft om te groeien in zijn functie.

Cocu besef je wel dat er 7 punten verschil zit met de degradatiezone? Misschien wel handig om een type Sef Vergoossen in de technische staf erbij te halen.

RKC fantastisch gespeeld met 10 man voor het doel liggen, de ruimtes klein houden en dan snel op de counter loeren. Met deze tactiek pakken ze nog veel punten

Ik ben altijd wel erg anti-PSV geweest moet ik zeggen, maar zelfs ik vind het nu wat sneu worden. Dit gaat toch nergens meer over. Ze hebben dit seizoen net zo vaak gewonnen als verloren! Zou dat eerder gebeurd zijn na 21 wedstrijden?

3 februari 2014 om 17:34

Slechtste seizoen sinds ergens jaren 70

Ik heb altijd gezegd dat binnen de clubcultuur van PSV geen strenge schoolmeesterachtige trainer zoals Van Gaal, Verbeek, Adriaanse of Stevens past, maar voor deze spelersgroep is het denk ik gewoon noodzakelijk. Deze selectie bestaat voor een te groot gedeelte uit jochies die zichzelf heel tof voelen nu ze dikbetaalde profvoetballers zijn en die verder een compleet gebrek aan passie, inzet en clubliefde hebben.

Cocu blijft voor mij een held, maar hij is niet de trainer die PSV op dit moment nodig heeft. We hebben iemand nodig die verwende jochies als Maher, Willems, Depay en Locadia een schop onder hun reet geeft. Een trainer die er voor zorgt dat die kleuters doodsbang de kleedkamer ingaan als ze verloren hebben!

PSV moet echt eens op zoek naar een doelgerichte spits, want zo'n Locadia kan gewoon niet meer. Als spits van PSV zijnde moet je altijd geil zijn op dat doel. Wat is er met die jongen gebeurd, want ik herinner mij nog wel zijn debuut waar hij drie keer voor het doel van de tegenstander kwam en drie keer scoorde.

Dat RKC begint mij ook de strot uit te hangen. Dat hele betonvoetbal maakt deze hele competitie kapot. Wedstrijden zijn voor de neutrale toeschouwer niet meer aan te gluren en het ergste van alles is, is dat RKC die puntjes nog binnenhaalt ook. Ik zie parallellen met VVV van vorig jaar en daar viel uiteindelijk de hamer van gerechtigheid neer en nu mogen die lui potjes afwerken tegen Jong Ajax. Hopelijk zal het dit keer hetzelfde verhaal zijn, maar ik ben er bang voor, want je hoeft maar één goede voetballer als Sno in je selectie hebben en één goede keeper en je kan jezelf al uit de onderste plaatsen wringen.

2 februari 2014 om 20:44

De schuld bij Locadia leggen vind ik raar want de gene om wie het spel hoort te draaien(maher) voert niks uit, de zogenaamd ervaren speler voegt niks toe (schaars) en we hebben een linksback die zichzelf al bij Real Madrid ziet spelen(willems). Locadia is erg balvast en is qua afmaken uit vorm, zijn goals eerder uit invalbeurten en in de jeugd laten zien dat hij juist wel erg doelgericht is, Depay schiet teveel maar is wel een goede speler en samen met Zoet en soms Park en Rekik de enige die nog een redelijk niveau haalt.

Wil hier niet de schuld bij de arbitrage leggen, is ook totaal niet het geval want wij spelen gewoon slecht, maar het valt me op dat wij (bijna) nooit penalty's krijgen, terwijl er daar genoeg momenten voor zijn.

Waarom verbaast deze uitslag mij totaal niet? Wellicht komt dit doordat PSV vorige week in eigen huis ook al liet zien niet veel beter te zijn dan de middenmoot van de Jupiler League.

Wellicht een pijnlijke conclusie, maar PSV komt gewoon zwaar kwaliteit te kort. Met deze groep spelers zal het ook volgend seizoen helemaal niets gaan worden. Wat mij betreft gaat er een einde aan het tijdperk Brands bij PSV komen. Hij heeft PSV sportief werkelijk niets gebracht, maar strijkt ondertussen wel een heel dik salaris op.

Waar kan ik eigenlijk beginnen, ik zou het niet weten. Nou laat ik dan maar bij cocu beginnen, hoe kan het nou dat je na een half jaar+voorberijding geen lijn in het spel krijgt. Je kunt mij niet wijsmaken dat je deze groep niet aan het voetballen krijgt. Dit zou een overbruggings jaar moeten zijn maar, wat heb je daar aan als je 0 progessie maakt. Kortom ik denk dat het niks meer word met cocu. Ja we hebben\hadden veel blessures maar dat is geen goede rede om niet te presteren, een team als PSV moet er altijd staan ook in een overbruggings jaar.
Met alle respect maar met een B team hebben ze nog een eredivisie waardig team.
Er moet gewoon iets veranderen, iemand moet ingrijpen. Als dit zo doorgaat komen we alleen maar dieper in het dal, en heb je volgend jaar weer zo'n seizoen.
Cocu maakt gewoon cruciale fouten qua tactiek en qua wissels.
We zouden toch focussen op de jeugd? Wat schaars daar nog, hopeloos uit vorm probeert hij geforceerd de spelverdeler uit te hangen, dit is hij nooit geweest en kan hij ook beter over laten aan anderen. Waarom geen hendrix op het middenveld? Kan het nooit slechter doen dan schaars. Maher? Cocu is gewoon bang, op een andere manier kan ik het niet verklaren, maher weken hopeloos uit vorm gewoon een basis klant.
Laat hem maar vechten voor zijn plek. Ik denk dat ik nu wel genoeg heb verteld.
,Een kritische PSV-fan(en emotionele)

Statistiekje: Van de 12 wedstrijden die PSV dit seizoen speelde tegen clubs tot en met plaats 11 werden er slechts 2 gewonnen! Oftewel: 75% van de gewonnen wedstrijden waren tegen de nummers 12 t/m 18.

Ik weet niet wat er met PSV aan de hand is,maar het was vandaag (weer) huilen met de pet op. Veel verkeerde passes,en spelers die alleen maar aan eigen succes denken. Ondanks dat PSV veel meer balbezit had,vind ik de overwinning van RKC niet eens onverdiend. Ben benieuwd hoelang Cocu daar nog zit.

Probleem is als volgt te verklaren. Locadia, Matavz beide spelers die statisch zijn. Depay schiet teveel ballen probeert constant iets te forceren. Dit is de bedoeling in de 75 minuut bij een achterstand. Als het nog 0 - 0 staat dient er voor een voetballende oplossing gekozen te worden. Maher heeft problemen zich te schikken in zijn nieuwe rol. Schaars mag blijven doet het over algemeen prima. Ruiz? Goede speler, maar niet de speler die psv op het moment nodig heeft. De verdediging? Willems en consorten spelen niet geconcetreerd genoeg. Verdedigen vereist veel concentratie. Ook heeft de verdediging een leider nodig iemand die de anderen stuurt aangezien Zoet dit niet doet. Overigens ben ik heel tevreden met Zoet. Daarnaast is Park ook een prima speler. Ik denk in tegenstelling tot velen dat dit niet aan Cocu ligt, maat aan al dromerige spelers en aan het beleid van brands. Wel kan Cocu kwalijk genomen worden dat er met een statische spits wordt gespeeld aangezien beide vleugelspelers hebberig zijn en niet kunnen voorzetten of niet willen afgeven. Gooi Park in de spits, speelt prima kan scoren en kan de bal ophalen. Niet de meest logische keuze maar mijn inziens wel een poging waard. Daarnaast Depay verbieden de bal te schieten. Geef hem maximaal 5 schoten per wedstrijd en laat hem zn moment kiezen doet hij het niet, eruit. Dat zal hem leren iig zijn moment te kiezen. Kortom, vanalles is mis.

Ik heb de wedstrijd niet live gezien, maar moet sowieso mijn complimenten geven aan RKC Waalwijk. Zoals die club zich - buiten enkele jaren in de Jupiler League - doorgaans knap staande weet te houden in de Eredivisie, is buitengewoon knap. De hoofdmacht van de Waalwijkers combineert een knap en creatief transferbeleid met een sportieve strategie die past bij het materiaal dat hieruit voortkomt. Hoe het elftal van RKC zich groepeert in balverlies is bewonderenswaardig, wat ook geldt voor de effectiviteit die het team liet zien in de omschakeling naar de counter.

Maar het neemt niet weg dat PSV een nieuw sportief schandaal rijker is. Natuurlijk is het hele seizoen een product van de geforceerde kopie van Ajax die de visieloze Marcel Brands heeft willen toepassen op Psv. Nadat hij in alle wanhoop Fred Rutten elimineerde en zelf bleef zitten, was zijn 'beleid' volledig gericht op de korte termijn. Met direct ingevlogen troeven Mark van Bommel en Dick Advocaat bespaarde Brands kosten nog moeite om het jubileumjaar tot een succes te maken. Nadat dit tevergeefs bleek en Brands zich gered zag door de toevallige interesse van Dinamo Kiev, Napoli, AS Roma in Lens, Mertens en Strootman, aangevuld door de hilarische transfer van Marcelo naar Neurenberg, deed deze overschatte TD het verkopen alsof hij ervoor koos schoon schip te maken en ineens - 180 graden gedraaid - de jeugd vrij spel te geven. Bij Ajax blijkt men daar immers ook succesvol mee...

Los van het feit dat het eerder de omstandigheden en het gebrek aan langetermijnvisie van Brands zijn, dan een blijk van beleid en inzicht van de man, is het idee natuurlijk niet gek. De opleiding van PSV wordt al jaren onderschat, zeker in combinatie met de devaluatie van Psv's scoutingsnetwerk, dat internationaal nog niet in de schaduw mag staan van de status ervan in het verleden. Op de Herdgang lopen per saldo geen slechtere spelers dan de miskopen die Brands naar Eindhoven bracht, al dan niet voor een aanzienlijke hoofdprijs betaald. Afgelopen zomer werd de selectie totaal gerenoveerd tot een groep jonge veulens die niet de ervaring had, laat staan de garantie kon geven dat het de 105 goals van vorig seizoen wel even opving. Met de aanstelling van een onervaren coach nam Brands een fataal risico, maar dat hij Cocu ook nog eens de vrijheid liet om zelf een al even onervaren staf van vrienden samen te stellen maakt hem definitief incapabel.

Ik vind het dan ook tijd dat Brands zijn biezen pakt. Opnieuw leert de man niets van zijn fout van vorig jaar, toen hij breedteaankoop Hiljemark schonk aan een trainer die zo nadrukkelijk versterking voor de al jaren falende verdediging vroeg. In bezit van drie rechtsbuitens, die gewoon eens moeten leren een actie aan te gaan en een voorzet te geven, in plaats van voor eigen succes naar binnen trekken, trok Brands gewoon een vierde flankspeler aan. Dit terwijl de problemen toch duidelijk achterin liggen: met Arias, Willems, Tamata en Brenet heeft PSV backs die er helemaal niets van kunnen, terwijl Rekik en Bruma niet kunnen steunen op een ervaren mentor die de druk voor hen enigszins wegneemt. Terwijl hij intussen een overbodige kracht als Jorgensen weigert te verkopen, vraag ik me af waarom Brands de voorbije maanden niet heeft aangegrepen om een directe versterking voor de laatste linie aan te trekken. Of de technische staf niet heeft aangevuld.

Want ook Cocu grossiert, behalve in zijn verschrikkelijk gênante one-liners en tenenkrommende open deuren, in beginners fouten. Wissels leiden tot niets of zijn onlogisch en ik begrijp niet waarom hij zijn buitenspelers niet lijkt te kunnen inprenten dat er eens wat aanvoer van de spits moet komen? En wat rechtvaardigt het grenzeloos vertrouwen in Willems, of het aanvoerderschap van de overschatte Schaars? Die gasten staan regelmatig aan de basis van tegengoals, met hun persoonlijke fouten en slappe ingrijpen - ook vandaag weer.

Naar mijn idee moet PSV de koers ietwat bijstellen. Prima als je op je talenten bouwt, maar zorg met twee, drie echte routiniers, die dan maar wat meer dan een miljoen per jaar moeten verdienen, voor het gewenste cement. Gooi alvast een lijntje uit naar Alex, wiens contract dit seizoen afloopt. En haal bij een vertrek van Tyton Gomes terug. Niet om Zoet uit de basis te halen, maar wel voor een bevlogen clubman met ervaring in je selectie.

Men moet bij PSV een aantal egotrippers op de bank zetten. Ik denk vooral dat doordat ieder jeugdig talent wil laten zien wat hij waard is dit teniet wordt gedaan met de teamprestatie. Zet een aantal jochies erin die wel werken voor het team en niet zozeer uit zijn op hun eigen succes.

Stuur cocu de deur uit en stel een andere trainer op probleem opgelost!!!!!!!!!!!!

Iedereen ziet toch dat hij het niet kan met dit materiaal moet je echt beter doen.

Achteraf zei cocu nog dat ze beter waren en dat zij hadden moeten winnen? Ziet hij dan niet dat het spel van PSV dramatisch is.

ik voel me klote . Het is zelf nog een erger gevoel dan dat je merkt dat je vriendin vreemd...

Dit is gewoon hopeloos aan het worden.
Wordt er zo moe van moeeeeeeeee

Waarom ZIE HET Bestuur HET Niet DAT Cocu HET Niet KAN

Ben er klaar mee al 10 jaar supporter maar kap er mee naar deze spelers die zich niet inzetten kijk ik niet meer bekijk het maar!!!!!!!!!!

ik ben al heel erg lang psv supporter( sinds jan van beveren!!) maar ik heb nu alleen deze conclusie: this is the end....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren