Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Zuur nieuws voor GA Eagles: Room per direct terug naar Vitesse

Laatste update:

Eloy Room keert per direct terug naar Vitesse, zo meldt de club uit Arnhem woensdagmorgen via de officiële kanalen. Marko Meerits, de stand-in van Piet Velthuizen, kampt met een blessure aan de knie en zodoende moet Room met onmiddellijke ingang zijn plek innemen.

/

Meerits is naar verwachting acht tot tien weken uitgeschakeld. Daardoor heeft Vitesse buiten Velthuizen alleen de jonge Jeroen Houwen nog als keeper in de A-selectie. Het huurcontract bevatte een clausule waarin werd vermeld dat Room bij een blessure aan Vitesse-kant terug zou kunnen worden geroepen.

“Door de blessure van Meerits, die donderdag wordt geopereerd, voelen we ons genoodzaakt om van de optie gebruik te maken en Eloy terug te halen naar Vitesse”, vertelt technisch directeur Mohammed Allach op de clubsite. “Voor Go Ahead Eagles is dat zuur. Wij halen een goede keeper bij hen weg. Wij weten ook dat we een betere keeper terug krijgen door de ervaring die hij het afgelopen half jaar op heeft gedaan.”

GA Eagles-trainer Foeke Booy praat over 'brute pech' en 'overmacht'. "Voor ons komt dit als een donderslag bij heldere hemel, maar deze escape is helaas wel mogelijk", vertelt de trainer op de website van de Deventer club. "Wij konden aan het begin van het seizoen niet anders dan deze voorwaarde accepteren, omdat we anders Eloy hier niet hadden gehad. We wensen Eloy alle succes en bedanken hem van harte, voor ons is hij een fantastische keeper geweest. Ik heb Eloy ook zelf gesproken met deze woorden, hij heeft mij verteld dat hij het seizoen heel graag bij ons had willen afmaken."

Denk jij dat Eloy Room dit seizoen voor Vitesse in actie zal komen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nog zuurder voor Room. want hij zit nu waarschijnlijk tot het einde van het seizoen op de bank. Ik vind het geen verkeerde keeper, zonde dat hij niet speelt.

29 januari 2014 om 09:29

yup, zijn carriere schort nu, ipv stappen te maken...
en voor de Eagles is het te hopen dat deze week nog een goede vervanger geregeld kan worden!

29 januari 2014 om 10:47

Ze hebbent nummer van overmars..

29 januari 2014 om 15:34

Ze mogen ook wel die Griekse god van ons lenen....

29 januari 2014 om 18:21

Of jeroen verhoeven.. Heeft ook nog scorend vermogen

29 januari 2014 om 10:39

Msgn de winter huren van az?

29 januari 2014 om 11:44

Of Mickey van de Hart? die mag vast wel verhuurd worden.

29 januari 2014 om 18:20

Leeuwenburgh ook

29 januari 2014 om 12:02

Zure room dus? Beetje competitie vervalsing is het ook zelfs,ajax had bv een sterke doelman tegenover zich en Feyenoord of Psv of Twente krijgt nu toch een makkelijker te passeren keeper tegenover zich,en ook in de strijd om degradatie(qua tegenstanders) is het competitie vervalsing.
Dus heel jammer voor GAE en ook room. Al kun je het natuurlijk wel begrijpen van Vitesse. Misschien kunnen ze idd Ajax bellen voor van der Hart,maar die is pas 19 en of hij dat niveau aankan is nog maar de vraag. Ajax hoeft in ieder geval dan niet bang te zijn dat hun eigen keeper de nul houd tegen Ajax.

29 januari 2014 om 12:38

Alle verkopen in de winter zijn dan volgens jou competitievervalsing, een speler kan ook geblesseerd raken tijdens het seizoen is dit ook competitievervalsing?

29 januari 2014 om 13:34

Competitie vervalsing wat je nou zegt is best raar dan is alles dus competitie vervalsing mathijsen is geblesseerd nelom op lb is dan du s ook competitie vervalsing blijkbaar want utercht moest tegen in op lb

29 januari 2014 om 13:35

Indi*

29 januari 2014 om 14:44

@ rollaso;
Niet alle verkopen bedoeld penose hier volgens mij mee, maar wel de verkopen en/of inkopen die worden gedaan nadat er al weer een aantal wedstrijden zijn gespeeld. De transferperiode zou eigenlijk moeten stoppen wanneer er weer competitiewedstrijden gespeeld gaan worden. Dan heb je tegen alle 17 de tegenstanders dezelfde spelers tot je beschikking, schorsingen en blessures daarbuiten gelaten. Blessures valt natuurlijk geen rekening mee te houden en is op dat moment een pech geval voor desbetreffend team.

29 januari 2014 om 16:40

johnhoi
Dat is pas dom gelul,want een blessure is niet iemand weghalen bij een club. Dus gevalletje appels en peren vergelijken.

29 januari 2014 om 16:45

Ja ook met het hele wintertranfer systeem ben ik het niet eens,vitesse kan lekker met hun russische oom zijn geld gaan strooien,terwijl een ik zeg maar wat Feyenoord bv niets kan en dus de rijken kijken ff in de winterstop wat erbij moet en de andere clubs moeten het maar doen met waar ze aan het begin mee begonnen zijn. Gewoon alleen zomer transfers en ook allemaal op hetzelfde tijdstip stoppen en dus niet dat Engeland als de comp al maand oud is hier spelers weghalen,en bv turkije en rusland waar het nog 1 maand later pas stopt.

29 januari 2014 om 20:09

@penose: waar heeft Vitesse deze transferperiode dan met geld gestrooid? Het heeft alleen voor Achenteh een kleine vergoeding moeten betalen, maar dat had Feyenoord ook kunnen doen.

Alleen zomerse transfers toestaan is leuk, maar dan houdt je in andere competities nog altijd hetzelfde probleem. Er zijn namelijk genoeg competities die in de winter eindigen in plaats van in de zomer.

Dat in elk land de deadlines wel gelijk moeten zijn ben ik helemaal met je eens. Maar dan nog zul je denk ik wel een zomer- én wintertransferperiode nodig hebben, vanwege de eerstgenoemde problemen.

Tja, mooi balen voor GAE en voor Room. Kan je weer een half seizoen banken.

Zure Room. Jammer voor GAE, maar ze hebben wel een prima keeper achter room!

29 januari 2014 om 09:35

Puur uit interesse , wie is die keeper achter room dan? Talent?

29 januari 2014 om 09:46

Volgens mij Cummins en nog eentje.

29 januari 2014 om 09:51

Eerst Cummins en dan Lucas. Lucas kan zeker geen eerste keeper zijn en Cummins is voor mij een twijfelgeval. Goed uittrappen kan Cummins in ieder geval wel.

29 januari 2014 om 10:02

Maar zijn basistaak is ballen tegenhouden, dat kan hij hopelijk ook?

29 januari 2014 om 10:17

Is ter Mate niet 3de keeper?

29 januari 2014 om 10:33

Misschien die "pizza" keeper die nu bij jong utrecht zit lenen voor een half jaartje?

29 januari 2014 om 10:33

Heb hem niet heel veel in actie gezien maar ben zelf niet overtuigd van wat ik wel gezien heb.

@sammerens

Ter Mate is eigenlijk niet eens keeper bij Gae. Heeft een amateurcontract maar als er een club voor hem was gekomen was hij al weg geweest.

29 januari 2014 om 10:37

@renaldino Als GAE het voor elkaar krijgt om Verhoeven te huren voor de rest vvan het seizoen doen ze prima zaken. Persoonlijk vind ik Verhoeven een prima keeper voor een club als GAE (uit alle respect).

29 januari 2014 om 10:39

Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat Verhoeven zich nu richt op de spitspositie.

29 januari 2014 om 10:56

@renaldino: Verhoeven is 2e keeper bij FC Utrecht, dus die laat Utrecht niet gaan. Hij maakt minuten bij jong Utrecht omdat daar blijkbaar geen keeper van niveau zit.

29 januari 2014 om 11:38

Vitelsea

Ga ergens anders grappig doen!!

Room kan nu lekker een beetje gaan banken door dit trieste beleid... geld zat, maar niet genoeg om een goedkope keeper te halen?

29 januari 2014 om 12:08

shenkie ga jij even ergens huilie builie doen,het was wel erg grappig! En hoezo triest beleid? Proef hier toch wel heel veel jaloezie!! En dat mijn vriend is pas triest.

29 januari 2014 om 12:12

Vond het wel een goede grap aangezien hij vorige week scoorde als keeper zijnde bij Jong Utrecht. Maar dat is je vast ontgaan.

29 januari 2014 om 15:58

@shenkie: Vitesse heeft niet geld zat vanwege de FFP-regels.
Maar Vitesse heeft weldegelijk geprobeerd om een andere keeper te halen, namelijk Pasveer. Vitesse en Heracles waren er al uit, alleen Pasveer zelf wilde niet. Omdat de transferdeadline heel dichtbij kwam, hebben ze dan maar Room terug gehaald.
Het alternatief was proberen verder te kijken naar een degelijke en goedkope keeper (die zijn er echter bijna niet) en dan wellicht 1 uur voor de deadline nog Room terug moeten halen. Nu hebben ze de Eagles nog in ieder geval een paar dagen de tijd gegeven om naar een vervanger te zoeken.

Ze kunnen bij ajax wel can der hart huren en anders gewoon luciano bij groningen halen, wrl heel zuur en vooral lullig maar ik snap vitesse natuurlijk

Ik denk dat go ahead wel een gelijkwaardige keeper geeft, want room is echt een hele zwakke keeper.

29 januari 2014 om 10:05

Heb je dit seizoen weleens GAE gekeken? heeft misschien veel goals tegen gehad maar 95% van de tijd was dit gewoon heel amateuristisch verdedigd

29 januari 2014 om 10:26

Het punt met Room is dat hij vaak het grootste deel van de wedstrijd gewoon prima keept, maar wel 1 blundermomentje heeft/een bal doorlaat die hij wel tegen had kunnen houden.
En daarom pakt Piet wel de punten, en doet Room dat minder. Die gaat het inderdaad bij Vitesse niet redden denk ik.

29 januari 2014 om 14:03

Het punt is, dat Vitesse zich weer eens van zn slechte kant laat zien... Dit is voor GAE heel erg kut, ze hebben nu mog 3 dagen om een oplossing te bedenken...

Ik hoop dat Chelsea al zn speler vrijdagavond om 23.59u terugroept...
Vitesse is niks, blijft niks en nooit iets meer worden dan een triest speeltje van de Russische mafia...

29 januari 2014 om 21:58

Oke, ik heb geen idee wat dit toevoegt aan mijn reactie over Room, maar toch bedankt voor je verdere toevoeging.

Heel zuur voor Gae, maar wel begrijpelijk lijkt me. Goede reserve keeper is niet verkeerd zo tegen het einde van de competitie

Vervelend voor Eagles, maar geheel te begrijpen vanuit het perspectief van Vitesse. Je kunt geen risico lopen in deze fase van de competitie.

29 januari 2014 om 09:49

Misschien Stevens, boschker of bednarek? Twente zit vrij ruim in de keepers

29 januari 2014 om 10:46

Idd , of telgenkamp, René fij, brouwers. Heracles zit er ook ruim in.

29 januari 2014 om 11:20

Stevens lijkt me wel een goede! Daarnaast moet er ook nog een aanvaller bij komen dus het geld is al op voordat het binnenkomt.

Vervelend voor GAE en Room, volgens mij waren beide partijen wel tevreden over de verhuur. Maar als Vitessenaar ben ik wel blij met dit nieuws. Ik zou mijn hart vasthouden als er iets met Piet is en Meerits zijn plek moet overnemen. Dan zie ik echt 100x liever Room op die plek staan. Al is het voor Room zelf natuurlijk leuker en beter als hij minuten kan maken.

29 januari 2014 om 09:39

Volgens mij zijn ze niet tevreden over Piet zijn prestaties. Door Room terug te halen, zal Piet waarschijnlijk beter keepen. Soms hebben spelers dat ze denken dat alles van zelf gaat.

29 januari 2014 om 09:46

Dat denk ik niet. Piet doet het prima. Alleen nu is Meerits geblesseerd en dan heb je alleen het talent Houwen nog. Voor zo'n jonge jongen lijkt me die stap wel heel groot om vanuit de A/ jong Vitesse meteen Piet te moeten vervangen terwijl de druk steeds hoger wordt.

Mooi om te horen voor Vitesse. Bij GAE had hij toch niks te zoeken. Vechten voor degradatie voetbal, hij kan beter bij Vitesse de overwinning en het succes ruiken.

29 januari 2014 om 09:40

Voor een keeper lijkt t me juist goed voor je ontwikkeling om bij zo'n team te keepen. Hoe meer werk je moet verrichten, hoe beter.

29 januari 2014 om 09:42

Bij GAE kan hij tenminste spelen, dat zal er bij Vitesse niet snel inzitten.

29 januari 2014 om 09:51

@ahjacied

Voor een keeper leer je juist meer als je bij een degradatiekandidaat speelt lijkt me
Hoe meer je te doen krijgt, hoe meer wedstrijdsituaties er voorkomen, en hoe sneller je je dus ontwikkeld. Is in ieder geval een stuk beter dan een halfjaar op de bank zitten en je wedstrijden bij Jong Vitesse draaien.

Is Luciano van Fc Groningen niet Wat voor Gae ? Al is het alleen maar om het seizoen af te maken. Genoeg ervaring in de eredivisie

29 januari 2014 om 10:03

Hij mag in ieder geval wel vertrekken van de club, dus dat kunnen ze zeker proberen.

Dit is balen voor alle partijen. GAE kan opzoek naar een nieuwe keeper, Room zit zich nu weer te verbijten op de bank en Meerits ligt er voorlopig uit. Vitesse heeft nu een goede back up voor Velthuizen maar ik vraag me wel af of zij Room tevreden kunnen houden en of hij genoegen blijft nemen met zijn reserve rol. Hij was hier al ontevreden over maar zal dat nu helemaal zijn. Maar van de kant van Vitesse snap ik het wel gezien de stand op de ranglijst kun je niet (met alle respect) met de jonge onervaren derde doelman Houwen aan komen zetten. Dat risico is gewoon te groot.

Verschikkelijk! Hier zijn geen woorden voor. Het is niet zo dat Cummins wel even opstaat. Een elftal staat en valt met een goede keeper. Dit wordt nog een heel zwaar jaar. Eagles mogen nog wel een paar spelers halen willen we degradatie ontlopen. Er móét de komende weken gewonnen worden van NEC en RKC , anders gaat het heel moeilijk worden. Bah!

Was Meerits zondag niet ook al geblesseerd? Wel zo slim/sluw van Vitesse om eerst Room nog te laten keepen tegen Ajax. De kans op een stunt was toch groter met de eerste keeper erbij dan dat je ineens als club je 2e keus moet opstellen. Kan ook wat doen met het zelfvertrouwen van het team. Dus eerst even kijken of hij misschien als matchwinner Ajax punten kon laten verspelen en daarna pas terughalen...

Niet gebeurd natuurlijk, maar ik denk wel dat die overweging voor Vitesse heeft meegespeeld

Zuur voor Go Ahead, maar ook voor Room. Had een basisplaats en dat heb je nodig om te groeien. Op de bank zal hij weinig vooruitgang boeken en Veldhuizen zal onomstreden eerste keep blijven

29 januari 2014 om 09:56

Klopt, toen zat Houwen op de bank. Ze zullen wel even afgewacht hebben hoe serieus de blessure van Meerits was.

29 januari 2014 om 09:56

T zou maar zo kunnen inderdaad.

29 januari 2014 om 11:07

Meerits heeft gisteren de uitslag gehad in het ziekenhuis. Daarna is besloten om Room terug te halen.

Je gaat een jongen niet terug halen als je de ernst vd blessure niet kent, als meegevallen was had Room gewoon bij GAE kunnen blijven.

Ajax heeft hier dus niets mee te maken

29 januari 2014 om 12:23

Kon dat zo snel niet achterhalen. Maar dan heeft Ajax er verder niet zoveel mee te maken idd. Zou het trouwens best snappen en niet veroordelen als dat wel zo zou zijn, daar niet van. Ik ben dan wel voor Ajax, maar zou het alleen maar slim vinden als ze het op die manier speelden. Al was dat dan nu niet aan de orde.

Vooral heel zuur voor alle betrokken partijen. Meerits zal niet blij zijn met zijn blessure, Vitesse had liever gewoon Meerits als fitte 2e keep gehouden en Room verder laten ontwikkelen bij Gae, Room was liever blijven keepen bij GAE waar hij een basisplaats had en GAE mist nu de rest van het seizoen de eerste keeper wat toch wel een aderlating is.

Jammer voor de Eagels, misschien bij twente aankloppen voor een keepertje?

Erg vervelend dit voor GAE en voor Room zelf natuurlijk. Ik ben benieuwd achter welke doelman GAE nu zal gaan. Bij Twente lopen er nog een paar die wel wat meer minuten mogen maken; Bednarek, Plattel, evt. Stevens?

Zal voor een half jaar zijn. Room zal in de zomer wel verkocht worden. Lijkt niet het nivo te halen om Piet op te volgen. En zolang Vitesse elk jaar hoger komt op de ranglijst blijft Piet nog wel.
Misschien kan Go Ahead van Ajax van der Hart een half jaartje huren.

Tja als je onder die voorwaarden een keeper huurt kun je dat verwachten. Ajax heeft nog wel een paar talentvolle keepers, misschien dat ze van der Hart willen huren en dat we Leeuwenburg en Mous/groothuizen door kunnen schuiven. Zou wel goed zijn voor Micky, is een zeer talentvolle keeper.

29 januari 2014 om 10:31

Het was niet echt een keuze. Alleen onder die voorwaarde mocht Room verhuurd worden

Als Room slim is verlengt hij zijn contract bij Vitesse niet, dan moeten ze hem in principe deze zomer wel verkopen als ze nog iets voor hem willen vangen. Vitesse zit de ontwikkeling van Room enorm in de weg, hij moet daar echt vertrekken.

29 januari 2014 om 10:03

Ik denk dat ie ook wel weg gaat van de zomer, die jongen moet lekker ergens gaan keepen, en niet op de bank zitten

29 januari 2014 om 10:16

@lovrefc

Hele goede opmerking. In zulke situaties moet je nooit verlengen. Voor wat hoort wat....
Ik vind hem een goede jonge keeper, die nooit gekke dingen doet en zich aardig heeft ontwikked.

Nu moet ie vooral werken aan zijn persoonlijkheid en verbaal moet hij ook wat meer doen voor zijn goal.

Jammer voor Gae, maar die hebben ook een 2e keeper, dus die krijgt nu de kans.

Pure competitie vervalsing dit

29 januari 2014 om 10:34

Onzin, dit was een voorwaarde in het contract.

Ongelooflijk zeg. Had dan een jeugdkeeper op de bank gezet. Voor de ontwikkeling van room is t veel en veel beter om bij de eagles te blijven. Naja ze moeten zelf weten. Ik vind t een domme actie

29 januari 2014 om 10:07

Houwen is de jeudkeeper, keept wel bij oranje onder 19 dachtik. Maar die is echt nog niet goed genoeg om in de eredivisie te keepen.

29 januari 2014 om 10:24

Vitesse staat 2 punt achter Ajax en momenteel op een plek die recht geeft op CL. Als je dan het risico gaat lopen een onervaren jongen van 17/18 op te moeten gaan stellen zodra Veldhuizen geblesseerd raakt, dan ben je niet goed aan je hoofd.

Vitesse neemt hier terecht de vervelende beslissing om Room terug te halen omdat ze simpelweg een fatsoenlijke 2de keeper beschikbaar moeten hebben.

29 januari 2014 om 11:10

Risico lopen zou ongelooflijk dom zijn. Heel vervelend voor GAE en Room. Maar verstandige keus van Vitesse.

Lamprou van Feyenoord overnemen, kan Feyenoord desnoods Hahn een halfjaar eerder halen

29 januari 2014 om 10:19

Hahn gaat nu echt niet tussentijds weg bij Dordrecht.

29 januari 2014 om 11:08

Inderdaad, dat is 1 ding dat zeker is en Feyenoord heeft geen geld over om hem nu al te halen, dat zou ook dom geld weggooien zijn.

29 januari 2014 om 10:41

Hahn heeft gezegd dat hij het seizoen bij Dordrecht wilt afmaken, als Feyenoord Hahn per direct zou willen overnemen zouden ze een transfersom moeten betalen. Dat zou alleen positief uitpakken voor Gae, niet voor Feyenoord.

Wel rot voor gae, midden in de competitie vertrekt je eerste keeper even. Toch behoorlijk balen, hopelijk doet de nieuwe keeper het net zo goed.

Dit gaat gae punten kosten!

Erg zuur voor gae. Een eerste keeper kwijtraken zo vlak voor de transferdeadline..

Had Chelsea geen keepers te huur voor Vitesse ? Zonde voor Room... Vond dat hij stappen maakte ten opzichte van eerdere seizoenen..

29 januari 2014 om 11:12

Waarom zou je van Chelsea lenen als jezelf een goede (2de) doelman heb?

29 januari 2014 om 12:21

omdat room nu niet zal spelen waar hij dat eerst wel deed

On:
snap wel dat trainers meerdere keepers willen maar hoe groot is nou de kans dat je keeper iets overkomt? ik zie zelden een keeper uitvallen dus neem het risico dan maar gewoon, ik heb overigens wel makkelijk praten

29 januari 2014 om 12:50

Hoe groot is de kans? Nou, volgens mij is net onze 2de keeper geblesseerd geraak. Anders was deze stap toch helemaal niet nodig geweest?

Vitesse had liever met Meerits verder gegaan dit seizoen om Room minuten te laten maken maar het is nu niet anders, pure pech dit. Voor alle partijen

29 januari 2014 om 12:59

ja oke snap ik wel, maar haal dan een routine of huur iemand van chelsea. het enige wat hiermee wordt bereikt is dan GAE er zwakker op wordt en room stil komt te staan. vitesse wordt er echt niets wijzer van want piet staat toch altijd in het doel. had dan van der hart bij ajax gehaald. dat hadden ze niet eens erg gevonden. maar dit is zo zinloos

Dat is een tegenvaller voor de Eagles, maar ook voor Room. Die kan nu weer op de bank verstoffen... waar hij in Deventer punten kon pakken voor de club. Voor alle partijen het beste als Room vd zomer van de hand wordt gedaan denk ik, die jongen moet lekker bij een club in de basis staan.

pfff zuur voor GAE en Room was toch een zekerheidje achterin maakte geen grote blunders. Maar snap Vitesse wel de kans is klein dat Piet geblesseerd raakt maar het zou je maar gebeuren en dan plaats 2 kwijt raken. Maar als die clausule er is dan kun je misschien ook wachten of veldhuizen geblesseerd raakt en dan per direct de clausule activeren of mag dat niet ivm transfer window?

29 januari 2014 om 10:26

Of het nou wel of niet mag, je gaat toch niet het risico lopen dat Veldhuizen wellicht al tijdens de warming up geblesseerd raakt zodat je een hele wedstrijd lang met een onervaren jongen van 17-18 moet spelen?

29 januari 2014 om 11:14

Buiten de transferperiode mag een speler niet van club wisselen. Dus afwachten kan niet.

Heel vervelend voor Gae en voor Room want die was goed bezig. Misschien een idee om een keeper voor langere tijd vast te leggen? Lamprou, Boy de Jong en andere keepers waar contract van afloopt.

Snap niet dat de Knvb niet eens wat duidelijkere regels opstelt, wat mij betreft moeten ze dat verhuren helemaal verbieden, er zijn clubs bij waar de halve selectie bestaat uit gehuurde spelers

29 januari 2014 om 10:45

Het huren verbieden? Wat voor voordelen zitten daar aan?

De voordelen zijn juist:
- Talenten kunnen ergens anders ervaring op doen
- Kleinere clubs kunnen gemakkelijker spelers binnenhalen.
- Ontevreden spelers kunnen al dan niet tijdelijk weg, clubs zijn dan van ze af.

Ben het wel met je eens dat er misschien een grens moet komen aan het maximaal aantal gehuurde spelers. Ik zou ook graag zien dat de minimaal aantal spelers dat onder contract moet staan omlaag moet. Dit zou met name voor jupiler league clubs schelen.

29 januari 2014 om 10:59

Zoals Vitesse? Het huren/verhuren van spelers van spelers kan er voor zorgen dat de ontwikkeling van jonge spelers door kan gaan (bv Vertonghen, Zoet). Of dat ze zich in de kijker kunnen spelen, omdat ze te weinig speeltijd krijgen.
Verbieden lijkt me niet de oplossing, ik denk eerder een maximum van 2. Anders de rest opvullen met doorstromingen vanuit de jeugd?

29 januari 2014 om 11:25

Als Santos en Cuevas weer vertrekken de komende dagen dan zijn het er maar 4, dus opzicht valt het mee. Dordrecht heeft er nu 9 huurlingen rondlopen. Maar zolang er geen regels opgesteld worden voor huren, dan kun je clubs ook niets kwalijk nemen. Clubs roeien met de riemen die ze hebben. Een maximum zou inderdaad een eerlijke oplossing zijn.

29 januari 2014 om 11:32

Daarmee vernietig je dus de kwaliteit van het Nederlandse voetbal alleen maar meer. Het verhuren is voor vele clubs cruciaal. Enerzijds voor het opleiden, anderzijds voor het op een relatief goedkope manier versterken van de selectie.

Go Ahead heeft bijvoorbeeld ook gewoon 5 spelers gehuurd, net als vorig seizoen.

Het is wel grappig dat mensen nu zo moeilijk doen over huren en Vitesse. Natuurlijk is het dit jaar exorbitant qua huurlingen. Echter speelden de eerste seizoenshelft er 'maar' 4 geregeld. De afgelopen seizoenen heeft Vitesse max 3 a 4 spelers gehuurd, wat dus ook gewoon geregeld bij andere ploegen voor komt.

Grappig dus dat iets wat eigenlijk al lange tijd veelvuldig gebeurde pas een probleem wordt als het een club betreft die ineens goed presteert.

Ajax verhuurde in 09/10 liefst 15 spelers. Moest daar dan ook tegen op worden getreden?

afgaande op de 2 wedstrijden tegen cambuur en de samenvattingen vind ik het helemaal geen sterke keeper. vorige week bij de 2-0 tegen cambuur zag hij er bij beide goals niet goed uit

29 januari 2014 om 11:44

Heb je wel gekeken dan?

29 januari 2014 om 13:53

ja zeker, was in het stadion aanwezig. vond jij hem vrijuit gaan bij de goals dan?

Vervelend voor Room dat hij een mooie basisplek plek heeft bij een leuke club nu verplicht moet opgeven voor een reserveplaats. Dit stagneert zijn ontwikkeling en de kans is gering dat Velthuizen geblesseerd raakt. Eigenlijk vindt ik het wel slecht van Vitesse dat ze niet eens een fatsoenlijke 3e keeper hebben. Nu moeten ze een basisspeler weghalen bij een andere club.

Zeer zuur voor Go Ahaed misschien kunnen ze Yves de Winter huren van AZ, goede keeper en zou daar prima speelminuten kunnen maken!

29 januari 2014 om 11:06

Tyton, De Winter, Vermeer?

29 januari 2014 om 11:10

Ik denk dat De Winter een grotere kans maakt. Het lijkt me niet dat Ajax en PSV hun 2e keepers zo maar laten gaan. Zeker niet Ajax. Vermeer keept nog gewoon in Beker en Europees verband.

29 januari 2014 om 14:17

Volgens mij keept Cillessen gewoon in Europese wedstrijden. Ik denk dat Luciano, De Winter, V/D Hart, Plattel, Bednarek en eventueel Stevens haalbaar zijn. Onbewust heb ik het op goede volgorde gezet, behalve Stevens, indien haalbaar is dat denk ik de 1e/2e/3e keus.

Zuur voor Room. Arme jongen deed het best oke bij Gae. Nu weer terug naar de bank. Al kan ik me eigenlijk ook wel voorstellen dat je best een half seizoen op een bank wil zitten, omdat 90 minuten lang staan best vermoeiend kan zijn. Zo zou Homer het ook doen.

Beetje stoer doen met geld... en nu een keeper terug halen die net lekker aan het keepen is die nu weer mooi op de bank mag plaatsnemen.

Room wordt genaaid
Go Ahead wordt genaaid
Vitesse doet stoer met geld wat ze niet hebben!

Wat een verschrikkelijk zooitje ongeregeld daar! Ik kan niet wachten tot die geldschieters zijn handen er van af haalt en die club diep in de shit zit!

29 januari 2014 om 11:37

Wat heeft een waardige 2de keeper achter de hand hebben als je nog volop meedoet voor de titel in godsnaam met 'stoer doen met geld' te maken?
Sorry, maar dan snap je er dus echt helemaal geen pepernoot van.

Geen enkele club zou in deze situatie verder gaan met een 17 jarige tweede keeper terwijl je een waardige eredivisiedoelman op ieder moment terug kan roepen.

Het is een volstrekt logische beslissing die Eagles zelf ook zou hebben genomen als de rollen om zouden zijn gedraaid. En dan zou iedere Eagles supporter het hartstikke logisch vinden ook.

29 januari 2014 om 11:45

Denk je dat ik dom ben... natuurlijk snap ik dat je niet met een 17 jarige op de bank naar de titel kan!

Maar nog is het walgelijk om Room terug te halen... als je telkens maar uitspreekt dat je geld zat hebt met investeerders. Je kan ook een goedkope keeper halen. Of een huren bij Chelsea... jullie hebben geloof ik immers je contacten daar... Vitesse heeft geen dure keeper voor op de bank nodig dus echt geld is er ook niet nodig.

Nu is een keeper zich vol aan het ontwikkelen, en die mag nu weer op de bank plaatsnemen.

Er loopt vast wel ergens een Georgisch of Russisch talent rond dat bij Vitesse op de bank wil zitten! Daarnaast staat Room nu stil in zijn ontwikkeling dus op langer termijn snij je jezelf in de vingers...

29 januari 2014 om 11:54

Het is helemaal niet walgelijk. Die clausule is niet voor niets opgenomen in de huurovereenkomst. Go Ahead heeft dat geaccepteerd en is dus bewust het risico aangegaan dat ze hun eerste keeper op ieder moment weer kwijt konden raken.

Waarom zou Vitesse weer een speler moeten huren of zelfs aan moeten trekken, terwijl ze 3 fatsoenlijke keepers en een talent onder contract hebben? Dat zou pas absurd zijn.

Vitesse spreekt overigens nimmer uit dat ze geld zat hebben. Hoe kom je daar nou weer bij? Sterker nog, Vitesse heeft sinds de komst van de investeerders slechts 2 transfers van boven 1 miljoen binnengehaald. Hoeveel denk je dat het gaat kosten om nu een waardige keeper binnen te halen? En wat doe je dan straks met Vorm? Die gaat dan 100% niet verlengen en loopt dan voor weinig tot niets weg.

Een nieuwe keeper aantrekken zou echt de domste manier zijn om het probleem op te lossen.

29 januari 2014 om 11:39

3x raden als Vitesse een andere keeper had gehaald had jij geroepen hoe belachelijk het wel niet was dat ze niet gewoon Room teruggehaald hadden.

Waarom zou je iets anders halen als je het zelf al heb.

Als jou koffiezetapparaat kapot gaat en je hebt een goede uitgeleend dan vraag je die toch ook terug ipv dat jezelf een nieuwe/andere gaat kopen/lenen

29 januari 2014 om 11:47

Je komt zelf al met het verschil...

Dan vraag je of .....................

Mag je dat koffiezetapparaat niet terug... zou ik op zoek gaan naar een ander toestel... (uitgeleend is immers uitgeleend)
Mag dat wel heb je geluk...

Vitesse vraagt niet maar grijpt.....

En ondertussen maar roepen dat ze geld zat hebben... terwijl een reserve keeper niet meer dan 500.000 hoeft te kosten

29 januari 2014 om 11:56

Je maakt jezelf met de minuut belachelijker. Moeten ze de Eagles vragen of ze alsjeblieft de clausule mogen activeren? Denk toch eens na man.

En weer roep je dat Vitesse maar roept dat ze geld zat hebben. Kom eens met een voorbeeld? Slaat echt nergens op.

Volgens mij heb jij geen flauw idee hoe het in zijn werk gaat in de echte wereld en in het profvoetbal. Je bent niet op een speelplein.

29 januari 2014 om 12:31

Sammerens

Jij komt met dat ze geen aankopen hebben gedaan...

Toevallig ben ik langs dat nieuwe trainingscomplex gekomen laatst.... Dat noem jij geen dure investering! Je moet eens wat verder kijken dan je neus lang is! Het gaat niet alleen om spelers...

Ik hoop dat Chelsea overmorgen alles terughaalt! Eens kijken hoe jullie dan reageren...

Clausule of geen clausule... dit is 2 dagen voor het sluiten van de transfermarkt een teringstreek!!

En wanbeleid kan ik je ook wel uitleggen.... Ze hebben kennelijk geen fatsoenlijke derde keeper! Die Ajax bijvoorbeeld wel heeft met van der Hart... Die verhuren ze dus ook niet om risico's te vermijden.

29 januari 2014 om 12:54

Vitesse heeft van te voren afgesproken dat als hun eigen koffiezetapparaat kapot is ze die van de eagels terugkrijgen. Het koffiezetapparaat is tenslotte van Vitesse.

29 januari 2014 om 12:05

Als Vitesse omvalt dan sleurt het ook de hele regio Arnhem mee. Dan blijft er ook weinig over van clubs als AGOVV, GA Eagles of NEC.

Betekent weer meer kansen in het gebied voor Fc Twente. Dus ja laat maar omvallen.

29 januari 2014 om 12:30

Hahahahaha lol je weet dat Agovv al failliet is? en als Vitesse omvalt is alleen maar beter voor bijv GAE sponsors komen vrij en talenten ook (GAE krijgt weer een jeugdopleiding volgen jaar)

29 januari 2014 om 13:58

Als Vitesse omvalt neemt het NEC mee HAHAHAHA......

Stevens is bij Twente geblesseerd geweest. Marsman heeft hier dankbaar gebruik van gemaakt en een prima eerste seizoenshelft gekeept. Lijkt me een prima zet om Stevens een half jaartje aan GAE te verhuren.

Lijkt me een win-win-win situatie.....

29 januari 2014 om 12:03

Marsman valt uit en je hebt geen topkeeper meer. Stevens moet juist voor het groepsproces en zijn toekomst bij Twente dichtbij het spel en identiteit van Twente blijven. Beetje dom voorstel als je het mij vraagt...

Hoor net dat Boschker gespot is bij het Eagles stadion.

29 januari 2014 om 11:45

Ja kreeg het ook al door.

29 januari 2014 om 11:57

Booy heeft het schijnbaar alweer ontkracht.

Dit zou niet moeten kunnen, een verhuurde speler midden in het seizoen terughalen. Ik snap het wel van Vitesse en neem hen ook niks kwalijk, maar eigenlijk zou het niet moeten kunnen en dus zie ik graag de regels aangepast worden.

GAE zal nu snel moeten zoeken naar een (tijdelijke) oplossing. Lees hierboven over van der Hart van Ajax, maar ik vraag me af of Ajax hem wilt laten gaan en of hij nu al genoeg kwaliteit heeft om GAE te helpen buiten degradatiegevaar te blijven. Anders wellicht inderdaad een keeper van Twente. Boschker komt er niet meer aan te pas en zou met zijn ervaring best een half jaar GAE uit de brand kunnen helpen. Mocht Twente definitief met Stevens verder gaan, dan kan je misschien proberen om Marsman een half jaar te huren, die heeft ook gelijk wedstrijdritme.

29 januari 2014 om 12:10

Het is een clausule die Vitesse heeft bedongen en waar de Eagles mee in heeft gestemd.

Als de Eagles dat risico niet willen lopen dan hadden ze moeten weigeren en naar andere opties moeten kijken. Lijkt me onnodig om de regels aan te passen. Iedere club kan voor zichzelf de afweging maken en de beslissing ligt bij de hurende club zelf.

29 januari 2014 om 12:18

@ Sammerens

Dat kan wel zo zijn, maar ik vind dus dat het uberhaupt niet mogelijk hoort te zijn om zo'n clausule in te laten voegen. Waarom de Eagles daarmee akkoord zijn gegaan weet ik niet precies, missschien komt het omdat ze druk voelden en nog weinig tijd hadden of gewoon omdat ze hoopten dat Vitesse geen keepersblessure zou krijgen.

Die huidige tweede keeper van Vitesse ken ik geen eens, is er dan echt geen andere keeper binnen de club die deze positie na behoren in kan vullen? Kijk als Velthuizen zelf geblesseerd zou zijn was het een ander verhaal.

29 januari 2014 om 12:35

De tweede keeper is eigenlijk Room, Meerits is normaal derde en ligt er dus 8 tot 10 weken uit. Vierde keeper is Houwen en die is 17 jaar.

Geen enkele club ter wereld gaat het daar mee doen als er een kampioenschap of CL plaats op het spel staat en jij je eigenlijke tweede keeper op ieder moment terug kan halen.

Wat de reden is dat de Eagles het geaccepteerd hebben weet ik niet. Ik weet wel dat je daar de fout moet zoeken en niet bij Vitesse. Die nemen de enige juiste keuze en gebruiken deze clausule die ze juist om deze reden hebben ingebouwd.

29 januari 2014 om 14:00

Oke een 17-jarige keeper als eerste wissel is inderdaad niet ideaal. Ik zeg bovendien nergens dat ik de fout bij Vitesse zoek zoals jij in de laatste alinea suggereert, ik zeg alleen dat ik het zelf niet zo heb met dit soort constructies. Vitesse valt in deze niks te verwijten, die doen gewoon wat hen het beste uitkomt en zolang dat binnen de regels is is dat hun goed recht. Stel je voor dat Chelsea ineens leegloopt en ze alle huurlingen van de club terughalen, dan komt Vitesse in grote problemen. Daar is vast niet zo'n clausule afgesproken, maar om even een beeld te schetsen. Dat GAE akkoord is gegaan is natuurlijk volledig eigen schuld.

Denk dat Vitesse geen risico wil nemen . Room veel beter dan meerits. Ben blij dat hij terug is want houwen de derde keeper is pas 17 jaar. Talent maar nog lang niet klaar voor het echte werk.
Welkom terug room!

Dit is echt balen voor zowel gae als room. Gae een goede keeper gevonden en room kon eindelijk weer spelen en deed dat zeker niet slecht. Nu moet je terug omdat de tweede keeper geblesseerd is? Man, wat een beleid! Ik mag hopen dat room velthuizen eruit speelt. Die overdreven duikende blaaskaak is niet echt constant en room is voor mij net zo effectief ondanks dat hij misschien de helft minder duikt

Ik vind dit wel heel erg zuur voor GeA en eigenlijk belachelijk van Vitesse. Voor die 8 weken kan je echt wel je jeugdkeeper op de bank hebben, grote kans, 99% dat er niks gebeurt met je eerste keeper. Room is de dupe, GeA is de dupe.

29 januari 2014 om 12:30

Maar als titelkandidaat kan Vitesse dat risico gewoon niet nemen. En je weet ook niet of Meerits met 8 weken weer helemaal inzetbaar is. Is altijd maar afwachten
Het is trouwens Go Ahead Eagles, dus als je het afkort is GAE wat logischer

29 januari 2014 om 13:45

Ach ja, ik hou meestal niet bij wat ik typ joh, Gelukkig begrijp je welke club ik bedoel

29 januari 2014 om 12:44

Alle partijen zijn de dupe. Room kan banken ipv wekelijks keepen. Eagles mist een waardige keeper terwijl ze het zwaar hebben en Vitesse ziet Room nu op de bank zitten ipv waardevolle ervaring opdoen.

Met een kampioenschap of CL plek op spel ga je als professionele organisatie niet gokken dat Veldhuizen maar fit blijft.

29 januari 2014 om 12:45

Voor Room vind ik het zuur, maar voor Go Ahead niet echt hoor.

Go Ahead is de club die akkoord ging met een terugroepclausule. Volgens huilie-Booy omdat ze 'het mes op de keel gezet werd', maar feitelijk gezien heeft Go Ahead afgelopen zomer zo'n drie maanden de tijd gehad om een keeper te zoeken, er lopen er namelijk heel veel meer dan Eloy Room.

29 januari 2014 om 13:12

Nu blijkt dat Vitesse nog eerst heeft geprobeerd om Pasveer te halen als 2e keeper waardoor Room bij GAE kon blijven. Dat is helaas niet gelukt en aangezien deze consructie zwart op wit staat met medeweten van Gae, heeft Vitesse haar best gedaan en zelfs wat extra. Nu is de zet aan Gae.

Zeer vervelend voor Gae, zeker gezien het een zeer goede keeper was voor een verwachte degradatiekandidaat. Het is nu natuurlijk kort dag, maar er zijn naar mijn inziens wel een aantal keepers (hopelijk) beschikbaar die ook goed genoeg zijn om ze te behouden voor de Eredivisie (luciano, Stevens, Boschker, Verhoeven, v/d Hart, de Winter, Verhulst)

GAE had niet akkoord moeten gaan met die clausule, dan maar xoeken naar een andere keeper.
Vitesse kun je nu niks kwalijk nemen, hun goed recht!
Andere zaak is of we deze clausules moeten willen in een overeenkomst. De winterse transferwindow is al competitievervalsing en dit soort overeenkomsten in beginsel ook.
De Knvb moet eens richtlijnen op gaan stellen, van de Fifa/uefa hoef je niks te verwachten...nja, van een van Praag eigenlijk ook niet.

Ik weet niet of ze hier nou zo ontevreden mee moeten zijn. Ze hebben vast wel een minstens gelijkwaardige keeper. Als ik zag hoe die room soms stond te schutteren, een enorme bron van onrust, elke wedstrijd minstens een paar fouten. Ben benieuwd hoe ze het oplossen, maar veel slechter kunnen hun eigen keepers niet zijn lijkt me?

29 januari 2014 om 15:10

Denk dat je dat ze hun eigen keepers niet de voorkeur onder de lat zouden geven als ze minstens gelijkwaardig zouden zijn? Heb ze niet zien keepen, maar ik zou er niet bij voorbaat vanuit gaan dat ze wel gelijkwaardig zijn. Dus ze mogen er best van balen, want het is voor hen een vervelende situatie, net als voor alle andere betrokkenen eigenlijk.


Ik vond Room ook niet veel aan. Dit is het risico als je een speler huurt die terug gehaald kan worden.
Niks zielig of pech, dit is gewoon het risico. Room hoeft ook niet te klagen want heeft gewoon het loon van Vitesse.
Verder is niks vervalsing als het binnen de regels wordt toegepast. Je kan het eerder vervalsing zien dat Go a head de keeper van Vitesse heeft mogen gebruiken. Nu wordt het zogenaamd in het nadeel van Go a head gezien, het is maar hoe je het bekijkt.

29 januari 2014 om 15:15

Room was natuurlijk zeker geen topkeeper, maar voor GAE best een goede optie onder de lat.

Ik ben met je eens dat het geen vervalsing is, Vitesse valt niets te verwijten hierin en GAE kende het risico. Maar dan kan het toch nog wel vervelend zijn? We moeten niet doen alsof Go Ahead nu ontzettend zielig is natuurlijk en wat Room betreft: er zijn natuurlijk meer aardige keepers die reserve zijn en niet aan spelen toe komen. We moeten dus niet al te dramatisch erover doen, maar het is wel voor alle partijen vervelend natuurlijk

Ik denk dat een Babos nog wel te porren is om ergens 1e keeper te worden. Prima doelman.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren