Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: FC Groningen en FC Twente op 12 februari op herhaling

Laatste update:

De wedstrijd tussen FC Groningen en FC Twente, die om 14:30 uur zou beginnen, gaat niet door. Het veld in Euroborg werd zondag sneeuwvrij gemaakt, maar volgens scheidsrechter Richard Liesveld kon er niet op gespeeld worden. Het duel is daardoor afgelast; onduidelijk is wanneer Groningen en Twente het opnieuw gaan proberen. De KNVB zal daar spoedig informatie over geven.

/

Groningen had eerder op de zondag nog gemeld dat de wedstrijd tegen Twente ondanks de winterse omstandigheden gewoon door zou gaan. Liesveld stapte dan ook in de auto, maar in Groningen aangekomen moest hij concluderen dat het veld niet bespeelbaar was. Na overleg met trainers Erwin van de Looi en Michel Jansen besloot hij om de wedstrijd niet door te laten gaan.

Volgens Liesveld kon hij 'de gezondheid van de spelers' niet garanderen en daarom is het duel afgelast. Twente speelt volgende week thuis tegen SC Cambuur, terwijl er voor Groningen een uitwedstrijd bij AZ op het programma staat.

Update 27 januari 19.22 uur - FC Groningen en FC Twente op 12 februari op herhaling
De wedstrijd tussen FC Groningen en FC Twente, die zondag werd afgelast vanwege een onbespeelbaar veld in Euroborg, zal op woensdag 12 februari ingehaald worden. Dat heeft de KNVB maandag bekendgemaakt. Het duel zal om 19.45 uur beginnen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

sneeuw? Hier in Den Haag is het best lekker weer lol.

26 januari 2014 om 13:31

Ja hier in Gelderland ook, zonnetje schijnt 7º á 9º. Perfect voetbal weer! !

26 januari 2014 om 13:34

Hier in het noorden is het wit. Ik denk dat er zo'n 5cm is gevallen afgelopen nacht.

26 januari 2014 om 13:41

In leiden schijnt de zon

26 januari 2014 om 16:42

Hier in Utrecht ook geen vuiltje aan de lucht

26 januari 2014 om 16:54

Noord holland is ook prima vertoeven.

26 januari 2014 om 13:40

in Groningen ligt 5 cm sneeuw, het probleem is vooral dat sommige wegen verraderlijk glad zijn door ijzel

26 januari 2014 om 14:31

Wedstrijd is afgelast vanwege de toestand van het veld, er is teveel ijsvorming. Hoe dat mogelijk is als de veldverwarming aan staat en de sneeuw geruimd is snap ik alleen niet.

26 januari 2014 om 15:58

Schandalig van Groningen, was gister al bekend dat het er zou gaan sneeuwen. Blijkbaar veldverwarming niet toen al aangezet? ..

27 januari 2014 om 21:20

Tuurlijk wel

26 januari 2014 om 13:49

In Den Haag zouden ze onder deze omstandigheden ook wel gaan spelen

26 januari 2014 om 13:54

Den haag speelt altijd, kijk maar Nasr dat knollen veld toen tegen Vitesse en heerenveen.

26 januari 2014 om 14:14

Tegen Heerenveen was het afgelast

26 januari 2014 om 15:28

lol
Achja, hebben we komende week tenminzte een leuke pot tegoed.

26 januari 2014 om 14:26

Afgelast? Eerste keer deze winter dat er sneeuw valt en t word gelijk afgelast. Pfffff

Het is maar goed dat wij dus niet in Rusland wonen.... Ze zijn ook niks gewend...

26 januari 2014 om 13:26

Daar voetballen ze gewoon niet in de winter volgens mij!

26 januari 2014 om 13:31

Dit is een vrij matig argument. In Rusland ligt de competitie redelijk lang stil(vanaf december tot en met februari). Daarbij maken wij dit soort omstandigheden gewoon te weinig mee om goede voorzieningen ervoor te regelen, want dat zou weggegooid geld zijn. In Rusland zijn de clubs er ook gewoon beter op voorbereid.

26 januari 2014 om 13:40

Fatsoenlijke veldverwarming is denk ik wel normaal, vooral in zo'n relatief nieuw stadion als.de euroborg. Echter is de mat in groningen al sinds het begin waardeloos, vaak hele plukken van het veld die loskomen.
De euroborg is echt een slechte investering geweest, waarbij niet nagedacht over de toekomst.

26 januari 2014 om 13:55

Misschien speelt de veiligheid voir de toeschouwers ook een rol aangezien het behoorlijk glad is hier.

26 januari 2014 om 13:58

Nee dan hadden ze dat eerder moeten doen, alle Tukkers waren al lang en breed onderweg.

26 januari 2014 om 13:59

Dus wel duurzame zonnepanelen maar veldverwarming niet? Gewoon slecht!

26 januari 2014 om 14:01

Met die gladheid valt het erg mee hoor.... Maar ja, Liesveld beslist....

Komen ze best laat mee eigenlijk... kan me voorstellen dat het overgrote deel van de supporters al in de buurt van het stadion is.

26 januari 2014 om 13:27

Veel te laat. 3 punten naar Twente, boel niet voor elkaar :P

26 januari 2014 om 13:32

Dit dus.

26 januari 2014 om 13:39

Waren bijna bij Groningen, maken nu dus weer rechts omkeer. Maar het bier smaakt prima

Mooi op tijd!
Ja wat heb je aan die winterstop? Nu wordt het weer lastiger inhalen..... afschaffen die winterstop.

Hoe kan je in zon korte tijd zoveel verschillende info geven, uur geleden, gaat gewoon door, nu in eens afgelast ..

Er is toch veldverwarming lijkt me..

Komen ze inderdaad helaas heel laat mee... ergerlijk voor vooral de supporters van FC Twente!!
Jammer dat de wedstrijd niet door gaat!

Dat krijg je ervan als je als KNVB de winterstop ieder jaar te vroeg houd

26 januari 2014 om 14:29

J.staatsen..

Helemaal waar! Maar bij de Knvb zijn ze blind voor enige verbetering en/of kritiek! De winterstop begint te vroeg en eindigt daardoor te snel, vooral voor de jeugd en amateurs!

26 januari 2014 om 15:22

heeft het dit jaar niet te maken met het naderende WK, dan is de winterstop altijd vroeger dan anders dacht ik, zelfde geldt voor een EK.

26 januari 2014 om 15:39

Je hoeft de winterstop niet langer te maken maar alleen maar te verschuiven. Dan ben je op dezelfde datum klaar voor een eventueel Ek of Wk..

26 januari 2014 om 17:06

Goed punt, het wordt nu pas koud en de winterstop is al afgelopen. Vooral bij de amateurs zullen er de komende weken wel weer een hoop wedstrijden worden afgelast.

Belachelijk, 2 centimeter sneeuw en het wordt afgelast... alleen in Nederland.

26 januari 2014 om 13:37

Niet eens 2cm. Maargoed hopen worden de kosten voor de Twentesupporters vergoed voor de reis en wellicht ook de Groningensupporters. Keek wel uit naar deze wedstrijd ondanks dat Ajax op dezelfde tijdstip speelt.

26 januari 2014 om 14:32

5cm maar liefst

Pff wat een onzin, Veld is compleet sneeuwvrij, het is droog en er is veldverwarming... Die Richard Liesveld is echt een mietje

26 januari 2014 om 13:30

Ach, heb je het veld wel gezien? Ziet er niet uit. Terecht dat het afgelast word.

26 januari 2014 om 13:33

Als er spelers van het veld af zouden komen met open wonden wegens bevroren gedeeltes van de grasmat, zou je lopen mekkeren dat de scheidsrechter zo stom was om de wedstrijd niet af te gelasten. Me dunkt dat hij deze beslissing heeft genomen vanwege de veiligheid van de spelers en niet om supportertje te pesten.

26 januari 2014 om 13:35

En al die luitjes in Groningen die hard gewerkt hebben om het veld sneeuwvrij te maken en te houden, gisteravond en vanochtend, die krijgen ook een middelvinger van Liesveld.

Hadden ze toch ook al wel eerder over na kunnen denken? Nu staan er 600 fans van Twente vast in Groningen die er voor niets heen zijn gegaan.

Word nog wat als het hier in Nederland nog winter durft te worden. In halen word idd lastig zeker met het WK in het voor uitzicht.

26 januari 2014 om 13:32

Inderdaad, beide teams spelen ook zo ontzettend veel wedstrijden, wat klets je nou man. Ruimte zat doordeweeks om deze wedstrijd te spelen.

Wat vreemd om dit besluit op het laatste moment nog te maken, supporters zitten al zowat in het stadion. Is het veld zo slecht dan? Hier in Nijmegen schijnt de zon gewoon, heerlijk zacht weertje hehe

Lekker dan, kom je helemaal uit Enschede... Amateuristisch gedoe zeg.

laten ze daar in groningen een keer wat doen aan dat veld. het is daar altijd slecht in de winter.. stelletje amateurs

Veld is slecht en het heeft eerst geijzeld dus er ligt een ijslaag onder de sneeuw, Veldverwarming heeft even nodig en is vooral tegen bevroren velden en neerslag is daarmee lastig jammer was een mooie pot ook aangezien de rivaliteit tussen de supportersgroepen,

Dat veld doet me een beetje denken aan de wedstrijd tussen galatasaray en juve haha

Het zou maar Groningen - Roda zijn geweest, daar ben je dan ook lekker mee als Roda supporter haha

26 januari 2014 om 13:36

Twente supporters waren ook al onderweg. En de Twente-watchers van VI en de TC Tubantia waren net in het stadion toen ze te horen kregen dat ze al weer konden vertrekken.

26 januari 2014 om 13:53

Maar Enschede-Groningen is toch een stukje dichterbij dan Kerkrade-Groningen. Je bent in anderhalf uur in Groningen ongeveer, vanaf Kerkrade is dat toch al gauw het dubbele.

26 januari 2014 om 14:24

Het duurt al anderhalf uur om van hier naar Nijmegen te rijden met de auto, en dan zit je op ongeveer 1/3 van de afstand.

Dit gaat nergens over. In de rest van Nederland kan gespeeld worden maar in de Euroborg is het schijnbaar een ijsbaan.

26 januari 2014 om 13:41

Ja, in Groningen is het nu gewoon -4*C. Veld is een ijsbaan en onbespeelbaar.

26 januari 2014 om 13:43

Ligt hier ongeveer 10 cm sneeuw, kan het wel begrijpen. Ook al ben ik al ruim 2 uur onderweg.

26 januari 2014 om 13:49

Vind je het gek? Er is hier ook 10 cm gevallen, in de rest van Nederland helemaal niets!

26 januari 2014 om 19:17

Dat het veld onbespeelbaar is in Groningen dat is een bekend gegeven, ook zonder sneeuw of regen. Schandalig dat men in die schuur geen normaal veld kan neerleggen en bij het eerste de beste beetje sneeuw al in de problemen komt. Als zelfs de treinen bij de NS nog op tijd rijden dan weet je dat je wat verkeerd doet als club. Maar goed, beter voor Twente dat er hopelijk op een beter veld gespeeld gaat worden.

2 uur geleden word er nog gemeld dat het gewoon door gaat. 5 uur geleden stuurt Hans Nijland een tweet dat het gewoon doorgaat omdat ze zulke goede veldverwarming en mensen hebben die het veld sneeuwvrij hebben gemaakt. En nu komt meneer Liesveld aan en die keurt het af. Volgens mij heeft deze man gewoon zelf geen zin om een wedstrijd te fluiten.

Had me best verheugd op deze wedstrijd. Voor Twente is het natuurlijk beter wanneer het veld er goed bij ligt. Maar dat is meestal nooit het geval in die varkensschuur.

26 januari 2014 om 13:37

Liesveld is een koukleum , wil niet met koude weer het veld op en heeft schijt aan supporters van beide kampen en de mensen die met alle goede wil het veld bespeelbaar wilde maken. Schandalig, zoek maar een andere scheids, eentje met ballen graag.

26 januari 2014 om 13:43

Is Liesveld niet die scheidsrechter die zijn eigen auto in de fik stook omdat hij geen zin had om Roda-Vitesse te fluiten?

26 januari 2014 om 13:53

Weet ik zo niet, maar onlangs zou hij twente fluiten en toen was die ziek, lijkt me een mannetje die niet veel kan hebben. Misschien moet hij wat anders gaan doen, want jah, in Nederland is het wel eens koud...

26 januari 2014 om 13:44

Ik geef Liesveld groot gelijk dat hij het afgelast. Dat veld is gewoon weg schandalig. Meneer Nijland moet zich kapot schamen over die tweet, want het ziet er echt niet uit en zijn veldverwarming zal wel van de Lidl komen. Hier valt niet op te spelen en ga je blessures door krijgen.

26 januari 2014 om 13:45

triest mannetje, ga wat doen met je leven

26 januari 2014 om 13:46

Maar de scheids bepaald of er gespeeld kan worden, niet de club.

26 januari 2014 om 13:49

Wat lul jij dom zeg. Als je gewoon weet dat hier bijna 10 cm ligt en als je VZ op FB hebt, kun je gewoon zien, dat het veld er erg belabberd erbij ligt. Ik baal ook dat ik ruim 2 uur in die pokke bus moest zitten, maar heb hier wel veel begrip voor, want hier kun je gewoon niet op spelen.

Hier in lelystad is het lekker weer hoor.

Zet echt net geld in op de wedstrijd lees ik twee seconden later afgelast.. Balen

Zowel Twente als Groningen spelen niet Europees en zijn al uitgeschakeld voor de beker. Dus moet het gewoon mogelijk zijn om dit midweeks in te halen.
En voor al diegenen die hier zo afgeven op de kwaliteit van onze velden: gisteravond kwam het water met bakken uit de lucht en alle wedstrijden zijn gewoon gespeeld.

Veld zag er heel slecht uit, daar kan je gewoon niet op voetballen. Dus ze hadden wel wat eerder mogen melden dat het niet door ging. Nu zijn alle supporters al onderweg...

Belachelijk dit zit je 2 en half uur in de bus hoor je om 5 voor half 2 dat het niet doorgaat. Te gek voor woorden dit, het heeft sinds gisteravond niet meer gesneeuwd. Met veldverwarming moet dit toch bespeelbaar zijn! Wat een teleurstelling

26 januari 2014 om 13:40

Mee eens dat het laat is, maar ik woon zelf in de stad Groningen en hier heeft het echt nog wel gesneeuwd sinds gisteravond. Vanochtend zelfs nog.

26 januari 2014 om 14:05

Oke dat kan idd maar met de huidige technologie moet een dagje sneeuw op te lossen zijn zou je denken. Nu wer op de terugweg helaas

Wat een lachertje, het is net twee dagen onder nul en Nederland ligt alweer op z'n gat hoor....

Jesus zet dan niet op de site dat t wel doorgaat... Ben al in de stad en wilde net weg gaan. Weer terug over die halfbevroren wegen... Wat n gejank ook, heb ook wel is op bevroren veld gespeeld. Mietjes van tegenwoordig

als veld doordat sneeuw is verwijderd spekglad is geworden dan terecht dat het afgelast is. Veiligheid van spelers staat gewoon voorop hoor. Snap alleen niet dat het kan want Groningen heeft toch veldverwarming dus als die aan had gestaan had er toch nooit sneeuw op kunnen blijven liggen????

Wanprestatie van de terreinknecht om na een maand winterstop zo'n veld af te leveren. Zelfs met die sneeuwval had er wel iets beters mogen liggen dan dat weiland wat er nu ligt. Heeft Essent de veldverwarming afgesloten of zo?

Misschien vergeten mensen dat als het in de rest van Nederland niet sneeuwt dat het hier in Groningen wel kan sneeuwen.. Typisch niet verder kijken dan je neus lang is. Als je het nieuws aan had gezet had je het wel meegekregen..

Het vriest hier en er ligt rond de 8/9 cm sneeuw. Vanochtend heeft het ook nog gesneeuwd. FC Groningen kan er gewoon niets aan doen dat het hier vriest en sneeuwt. Liesveld had gewoon eerder/beter moeten keuren..

Nou ja, het veld ligt er niet echt florissant bij, dus voor Twente en haar spel komt het wel goed uit dat deze wedstrijd is afgelast. Voor de supporters is het inderdaad wel lullig dat het zo laat pas is afgelast.

26 januari 2014 om 14:31

Het veld van Groningen is echt niet beter is als de wedstrijd wordt ingehaald. Het is iedere x huilen met de pet op vanaf november in Groningen.

Schandalig, wat een amateurisme daar in dat boerenvarkensgat ! Zorg dat je maatregelen treft, reageer op tijd, zet die veldverwarming de avond tevoren aan, en dan voorkom je een afgelasting. Echt een schande. Dit is opzettelijk gedaan uit angst voor een knetterende nederlaag. Knvb, gooi er maar een boete van een ton tegenaan ! Stelletje amateurs.

26 januari 2014 om 14:15

Slecht veld is juist in ons voordeel.

26 januari 2014 om 14:27

Denk je dat er geen maatregelen zijn getroffen? Wat een onzin praat jij zeg...

Had m'n trainingsbroek al onder m'n spijkerbroek aan, drie t-shirts en een dikke trui, dubbele sokken en handschoenen. Ik liep richting de voordeur en toen werd ik gebeld dat ik thuis kon blijven. Zuur maar het zal wel beter zijn zo.

Sneeuw??? Gelukkig woon ik in Maastricht, nog geen sneeuwvlokje gezien! En dat al vanaf begin (winter)

BTW: wat een pannenkoek die Liesveld! Drama van een scheids!

Kunnen ze niet een zeil over het veld leggen? Dit weet je toch van te voren mag ik hopen? Zwaar amateuristisch. Maar wat moet je verwachten van die varkens he.

Wel begrijpelijk dat het afgelast is. Als je ziet hoe het veld erbij ligt. Of Groningen hier van tevoren op in had kunnen springen is het tweede, maar op zo'n veld moet niet gevoetbald worden.

26 januari 2014 om 14:03

Dit is de eerste wedstrijd voor Twente die af is gelast.... Doe je huiswerk eens goed a.u.b.

26 januari 2014 om 14:09

Je hebt gelijk, was in de war met Heerenveen. Twente was de wedstrijd erna op het nieuwe kunstgrasveld dat ze onderuit gingen. Mijn excuses meester Marthijnt...

Waarschijnlijk competitievervalsing, zit er niemand die een beetje verstand heeft en maatregelen treft? Want dit kun je ver van te voren al aan zien komen. Waarschijnlijk is dit vooropgezet werk, bang voor een dikke nederlaag en op deze manier proberen ze dan de boel te manipuleren, triest.

26 januari 2014 om 14:12

Haha wat een sneue reactie. Twente is voetballend beter, dus slecht veld in ons voordeel. Nou moeten we de wedstrijd later alsnog spelen. Ons veld is in de winter een drama sinds die twee grote woontorens het licht wegnemen. Te laat gecanceld. Jammer en met name vervelend voor Twentesupporters die al onderweg waren.

26 januari 2014 om 14:14

Er zijn wel degelijk maatregelen genomen, gisteravond was het sneeuwschuiven al begonnen. Triest dat jij denkt dat Groningen 'bang' zou zijn voor Twente. Liesveld heeft besloten dat het niet doorgaat en dat is begrijpelijk als je ziet hoe het veld erbij ligt.

26 januari 2014 om 14:22

Ach, Twente fans zijn wel de laatsten die hierover mogen klagen. Ik herinner me nog Twente - PSV waar Twente doodleuk het veld ging vervangen zodat ze een dag langer rust hadden na een Europees duel.

26 januari 2014 om 14:26

Oh dus er mag wel gezeurd worden op Twente (wat ik overigens terecht vond) en als Groningen zoiets dergelijks flikt mogen we daar niet over klagen? En als Groningen de boel niet voor elkaar heeft en zelfs niet eens genoeg maatregelen heeft genomen mag iedereen daarover klagen maakt niet uit wat er in het verleden bij een andere club is gebeurd.

26 januari 2014 om 14:29

Het veld werd toen ruim van te voren gewisseld en zou ruim op tijd klaar zijn voor de wedstrijd. Het werk kwam stil te liggen door hevige regenval en iedereen was het er mee eens dat het duel niet door kon gaan vanwege overmacht. Dus waarom mochten tukker niet klagen zei je en wat deden ze doodleuk? Ot. Niet alleen liesveld heeft dit beslist ook de technische staf van beide teams. Ik zeg helaas maar waarschijnlijk wel beter zo.

26 januari 2014 om 14:25

Dit slaat echt werkelijk helemaal nergens op. Allemaal mensen bij FC Groningen die bezig zijn geweest om het veld speelklaar te maken. FC Groningen ging er zelf van uit dat de wedstrijd door kon gaan... Absoluut geen vooropgezet werk. En waarom zou Groningen willen manipuleren? Deze wedstrijd wordt toch alsnog gespeeld, maar dan op een andere datum? FC Groningen had alles ook al geregeld voor deze wedstrijd, dit kost ook alleen maar geld!!!

Met name ook voor de supporters is dit vervelend.. De Twente supporter hebben een hele reis naar Groningen gemaakt om vervolgens gelijk weer terug te moeten! Ontzettend balen! Ook voor de Groningen supporters is dit antuurlijk jammer..

Wat ik niet snap, is dat de scheidsrechter het veld pas op zo'n laat moment keurt met deze omstandigheden. Hij weet ook dat het harstikke koud is in Groningen en dat het heeft gesneeuwd? Zorg dan dat het veld eerder wordt gekeurd, dat bespaart ook een hoop ellende..

Iemand al enig idee wanneer de wedstrijd gespeeld kan/gaat worden? Deze week of op een later moment?

26 januari 2014 om 14:38

De Knvb beslist morgen over een nieuwe datum. Ik verwacht eigenlijk niet deze week al.

26 januari 2014 om 21:36

Oké bedankt!

Ah beter, ik kon vandaag niet maar wou graag heen! Groningen Twente is altijd een leuke pot. Herinner mij die wedstrijd in het Oosterpark nog wel. Stoeltjes vlogen door de lucht, Mooie sfeer altijd

26 januari 2014 om 14:26

Die grimmige tijden zijn er niet meer maar idd in die tijd was de voor en nabeschouwing soms nog leuker dan de wedstrijd haha. Wel erg laat sommige supp moeten min 1uur rijden en het is niet handig dat Nijland eerst dapper roept dat er gewoon gespeeld gaat worden. Soms moet Hans leren zijn mond te houden voor die tukkers vind ik het wel mooi daar heb ik geen medelijden mee hah!

Het zou te gevaarlijk zijn voor de spelers... Kom net uit het stadion, de tribunes waren spek- maar dan ook spekglad! Kans dat er ongelukken op de tribune en buiten het stadion was zeer groot. Het veld was ook een groot drama waardoor dit de beste beslissing was. Inderdaad wel lekker laat afgelast...

Er staan hier reactie's geplaatst die werkelijk te dom voor woorden zijn sorry.
De één weet het nog beter dan de ander.
Voor al hoe men op elkaar reageert lijkt nergens op.
Varkens,sukkel,klootzak werkelijk alles word maar geplaatst.
Dat voetbalzone hier niets aan doet begrijp ik dan ook niet.
Men roept hier dingen en scheld tegen elkaar omdat een wedstrijd is afgelast...
Dat je wat gepikeerd bent als je al in Groningen bent voor niets ok,maar om dan zo tekeer te gaan tegen elkaar getuigd van weinig respect.
Ik vraag me dan ook af wat de mensen die zo reageren doen als er echt eens iets tegen zit in het leven.......

26 januari 2014 om 16:49

En jij durft over respect te beginnen na wat je net op mijn profielpagina hebt geplaatst? Triest jochie...

Gelukkig voor die Tukkers kunnen ze nog een keer naar het altijd mooie Groningen. Nu moet de zondagmiddag weer thuis worden doorgebracht.

Dit is toch gewoon triest..
Eerste sneeuwval en er wordt meteen een wedstrijd afgelast.
Je hebt toch veld verwarming tegen ijs en sneeuw.

Ben overigens wel blij dat ze het afgelast hebben. Dat veld zag er niet uit.
Op zulke velde kun je niet snel spelen. Komen er snel blessures.

Achja Als Ajax verliest of gelijk speelt heeft Twente ondanks dat ze niet spelen toch goede zaken gedaan

Wat een zwaktebod. Puntaftrek voor Groningen. Veldverwarming niet op orde. Net zo slecht als ADO bij Vitesse en Heerenveen. Afstraffen dat falen. KNVB moet eens optreden tegen dat
Soort clubs. Geen Eredivisie waardig veld, dan gewoon punten aftrek en een 0-3 overwinning voor de tegenpartij.

26 januari 2014 om 16:00

lul niet zo dom man. veldverwarming werkt gewoon correct en is op tijd geactiveerd. Allemaal vrijwilligers hebben gisteravond en vanmorgen keihard gewerkt om de sneeuw op het veld en rond het stadion te verwijderen en dat is ook gelukt. het probleem is de ijsvorming die het gevaarlijk maakt.
Groningen heeft er alles aan gedaan, het veld had gewoon eerder gekeurd moeten worden

26 januari 2014 om 16:14

Je kan het wel goed gaan praten maar dit is gewoon erg amateuristisch. Groningen is de enige club in de Eredivisie die z'n zaakjes niet voor elkaar heeft. Nu zal het best harder gesneeuwd hebben in het noorden, maar Cambuur - Heerenveen leverde ook geen problemen op. Die voorzitter die een uurtje eerder nog een Tweet de wereld instuurt met de mededeling dat het zeker doorgaat... Ergerlijk.

26 januari 2014 om 16:56

Jammer dat je zo korzichtig reageert. Als Groningen op tijd de verwarming had aangezet was er niets aan de hand. Was overigens vrijdag al bekend dat het zou gaan sneeuwen. En als dat beetje al genoeg is om het veld van Groningen onbespeelbaar te maken, dan is er iets goed mis.

26 januari 2014 om 17:11

@slechtopdehoogte

geef mij dan even het tijdstip, hoelaat volgens jou de verwarming aangezet is?

@ruiz
in leeuwarden heeft het amper gesneeuwd, totaal andere situatie. bovendien hebben ze daar kunstgras en dat is vele malen makkelijker sneeuwvrij te krijgen dan gewoon gras. wat hebben ze volgens jou als enige niet goed gedaan dan?

26 januari 2014 om 20:07

Hou toch op vent in Groningen/friesland en Drenthe was het weer anders dan de rest dus een vergelijking van niks. Cambur had kunstgras dus dat kan je niet meerekenen. De ijs vorming niet alleen rond het stadion/veld ook de A28 en binnenwegen was gewoon zeer gevaarlijk (code Oranje en veel ongelukken) maar ja is wel makkelijk het om het bij de FC neer te leggen.

26 januari 2014 om 18:29

Wat ben jij een triest figuurtje zeg. Man was je erbij. Heb je gezien dat het veldverwarming niet werkte. Man na de sneeuw kwam er ijzel, en ja, daar kan je niets aan doen. Het wordt dan namelijk een ijsbaan en op een ijsbaan kun je niet voetballen. Daar moet je op schaatsen. Zo duidelijk slechtopdehoogte.

Toch vreemd dat deze wedstrijd meteen afgelast wordt, terwijl een wedstrijd als Bremen - Braunschweig op dit moment wel gewoon door kan gaan om maar een voorbeeld te noemen. In Bremen zal zelfs nog meer sneeuw zijn gevallen de laatste paar dagen. Zijn de veldfaciliteiten daar dan zoveel beter vraag ik me dan af?

Ik hoop dat de wedstrijd in april wordt overgespeeld want voetballen op het winterse knollenveld van groningen is onmogelijk. Dat het is afgelast vind ik heel normaal.

Sommige VZ leden zouden er eens goed aan doen om het weerbericht te gaan volgen of het leren te begrijpen. Het blijft toch schijnbaar erg moeilijk voor sommige om naar buiten te kijken en tot de conclusie te komen dat het 100 km verderop misschien totaal ander weer is.

Het enige punt waar Twente fans terecht over klagen is het tijdstip waarop de wedstrijd is afgelast. Dat is voor de uitsupporters zeer vervelend. Maar ik denk wel dat Liesveld uiteindelijk de juiste beslissing genomen heeft, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Ben benieuwd wanneer het duel ingehaald gaat worden.

Kan Twente nu het eerste elftal opstellen tegen MVV morgen vraag ik me dan af (buiten de spelers die al 15 duels hebben gespeeld voor Twente 1).

27 januari 2014 om 19:25

@aigel1

Ja dat kan, maar tegen Groningen mogen deze spelers dan niet spelen, aangezien het offficieel in dezelfde speelronde is.
Dus dit zal zeker niet gebeuren

27 januari 2014 om 19:28

Als ze dat zouden doen was er ook geen reden om naar de Jupiler League heen te gaan. Ze zitten daar om de jeugd wat meer ervaring te geven. Zou niet gekker moeten worden

Was er zelf eerlijk gezegd wel blij mee aangezien ik toch al in Groningen was. Ik vond het veel en veel te koud, kan me nog een wedstrijd herinneren van één à twee jaar geleden thuis tegen RKC toen we na tien minuten al met 0-2 achter stonden. Dan zit je niet met veel plezier met -10 in het stadion op de tribune kou te kleumen. Voor supporters die van ver moeten komen en vooral voor de spelers en supporters van Twente is het wel heel erg zuur. Ik zelf vond het ook enorm vreemd dat de scheidsrechter pas een uur voor de wedstrijd naar buiten brengt dat er niet gespeeld kan worden. Dat hoor je als scheidsrechter veel eerder te doen. Hoop dat de Knvb hier ook op aangesproken wordt. Dat men bij de Knvb ook nog eens tegen Groningen begint over het al dan niet 'genoeg maatregelen getroffen te hebben om het veld bespeelbaar te maken' vind ik vreselijk belachelijk. Er waren 's ochtends vroeg al genoeg mensen bezig om het veld sneeuwvrij te maken. Veel andere dingen kun je niet doen. De scheidsrechter had zelf het veld gewoon eerder moeten keuren. Voor alle (twente) supporters zou de Knvb of in ieder geval scheidsrechter Liesveld wel een excuus kunnen voorbereiden.

27 januari 2014 om 19:31

Je kan het zuur noemen.
Kan me nog herinneren toen we tegen Zenit moesten spelen.
Was daar ook -20 of zo. Dat was ook geen pretje om in te zitten.

Als ze het wel door hadden laten gaan had het misschien veel erger kunnen zijn door onnodige blessures. Daar word je als supporter nog minder vrolijk van dan een keer heen en weer rijden.

28 januari 2014 om 13:26

Je begrijpt me denk ik verkeerd. Ik snap helemaal dat het afgelast is, alleen had het veel eerder bekend gemaakt moeten worden. Bijna iedereen was er al, dat hoort gewoon niet. Het schijnt dus ook dat Liesveld het weer in het Noorden heeft onderschat en dus ook gewoon te laat aanwezig was in de Euroborg. Lijkt me dan duidelijk genoeg dat er maar één persoon de schuldige is aan het te laat aflasten van de wedstrijd. Natuurlijk was het niet veilig voor de spelers, dat snap ik helemaal, maar het had prima om een uur of 12 afgelast kunnen worden in plaats van half 2.

28 januari 2014 om 18:16

Nee dat begreep ik wel.
Maar dit kun je moeilijk op Liesveld afschrijven.
Het moment dat het begon te sneeuwen kwam Groningen met foto's en het bericht dat ze er druk mee bezig zijn zodat de wedstrijd wel door gaat. Deze berichten bleven naar buiten komen tot zelfs 2 uur voor de wedstrijd. Beetje eerlijkheid had wel gemogen richting de supporters.

28 januari 2014 om 19:21

Maar Groningen kan ook geen bericht naar buiten brengen als Liesveld het veld nog niet gekeurd heeft. Ik weet wel zeker dat Groningen dan enorm veel gelazer had gekregen met de Knvb. En eerlijk he, het is toch onprofessioneel dat Liesveld gewoon te laat aanwezig is? Hij heeft de taak om het veld te keuren, dus lijkt mij dat hij daarvoor ook eerder vertrekt. Bovendien was het Code Oranje wat meestal wel inhoudt dat dit ook wel op de landelijke radio te horen is. Neem aan dat de scheidsrechter zich ook verdiept in de weersverwachtingen e.d. Krijg nu het idee dat hij gewoon totaal onvoorbereid nog eens kwam aanzetten om de wedstrijd daarna toch nog maar af te lasten.

Wel een slechte zaak voor Essent

Goed excuus voor een "breek-de-weekje"
Cheers!

Schande....

2 feb | #twecam
5 feb | #heetwe
8 feb | #psvtwe
12 feb | #grotwe
15 feb | #twevit
5x binnen 2 weken

27 januari 2014 om 19:58

Tja, ze moeten die wedstrijd ooit inhalen hè. Zo te zien is dat de eerstvolgende kans.

27 januari 2014 om 20:01

ja ooit, maar niet toevallig een week na de andere doordeweekse wedstrijd.

27 januari 2014 om 20:21

morgen of overmorgen ?

27 januari 2014 om 21:25

Te kort dag lijkt me? Het velt zal dan nog wel bevroren zijn.

29 januari 2014 om 06:31

In de week tussen de 5e en de 12e 3 uit wedstrijden in de avond. De 6e s'nachts pas terug van de eerste en de 12e aan het eind van de middag begint de 3e uitwedstrijd. Daar zit 5,5 dag tussen en daarin moet je op en neer naar Eindhoven. Goed bedacht dit competitie schema.

3 thuiswedstrijden in 8 dagen. Met die 9 punten kunnen we wel een sprongetje maken op de ranglijst

27 januari 2014 om 20:13

Hoop voor Groningen dat het veld die 3 thuis wedstrijden overleeft.
Veld zag er al niet te best uit. Ze hebben 2 weken om het goed te krijgen.

27 januari 2014 om 21:55

En anders worden het leuke schoffelpartijtjes. Vooral de wedstrijd tegen Heerenveen wordt dan heel leuk denk ik.

Tja, en dat valt dan niet onder de noemer competitievervalsing..... Maar goed als d tukkers 15 punten pakken in 14 dagen vind ik het prima.

Tussen PSV en Vitesse in ? Schandalig !
Hiermee had Twente niet akkoord mee moeten gaan.
PSV , groningen vitesse in 1 week, deze beslissing van de knvb gaat Twente weer punten kosten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren