Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Nederlands elftal in Pot 1, organisator Frankrijk doet mee aan kwalificatie

Laatste update:

Landen die een groot toernooi organiseren zijn standaard geplaatst voor de eindronde, maar voor het eerst in de historie zal het organiserende land nu ook deelnemen aan de kwalificatiereeks. Frankrijk, organisator van het EK 2016, doet met een bijzondere status mee aan de kwalificatiereeks. Frankrijk is wel geplaatst voor het hoofdtoernooi, dus de wedstrijden zijn in feite vriendschappelijk. Dat laat de leiding van de UEFA weten op een persconferentie.

/

Frankrijk wordt in een gewone kwalificatiepoule geplaatst, maar de resultaten van de wedstrijden van les Bleus tellen niet mee. Ongeacht de resultaten plaatst Frankrijk zich dus voor het EK in eigen land. Er nemen 54 landen deel aan de kwalificatiereeks en voor het eerst doen er geen 16, maar 24 landen mee aan het EK.

Op 23 februari wordt er geloot voor de kwalificatiegroepen. Er worden acht poules van zes en een poule van vijf gevormd en aan die laatste poule wordt Frankrijk, dat dus voor spek en bonen speelt, toegevoegd. De nummers een en twee en de beste nummer drie plaatsen zich voor het EK. De andere nummers drie spelen play-offs.

De indeling van de potten voor de loting:

Pot 1: Spanje, Duitsland, Nederland, Italië, Engeland, Portugal, Griekenland, Rusland, Bosnië-Herzegovina

Pot 2: België, Kroatië, Tsjechië, Denemarken, Hongarije, Ierland, Zweden, Zwitserland, Oekraïne

Pot 3: Oostenrijk, Israël, Polen, Noorwegen, Roemenië, Servië, Slowakije, Slovenië, Turkije

Pot 4: Armenië, Wit-Rusland, Bulgarije, Estland, Finland, Letland, Montenegro, Schotland, Wales

Pot 5: Albanië, Azerbeidzjan, Cyprus, Georgië, IJsland, Litouwen, Macedonië, Moldovië, Noord-Ierland

Pot 6: Andorra, Faeroer Eilanden, Gibraltar, Kazachstan, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, San Marino

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou dan hoeven ze zich in ieder geval niet druk te maken om het inplannen van oefenpotjes...

24 januari 2014 om 14:08

Ik vind het op zich wel een goede maatregel met het oog op de huidige fifa ranking. Zo daalt Brazilië bijvoorbeeld heel sterk, omdat het alleen oefenwedstrijden speelt die veel minder punten opleveren dan de kwalificatie.

edit: ik weet eigenlijk niet of de wedstrijden wel als kwalificatie voor de ranking tellen, maar dat lijkt mij de enige logische rede om dit door te voeren :l

24 januari 2014 om 14:16

Haha, dat was ook het eerste wat door mijn gedachten ging! Liever lui dan moe die Fransen en met Platini hebben ze wel iemand die dit ff kan regelen. Ik snap de meerwaarde er niet echt van voor al die tegenstanders die tegen de Fransen spelen. Er lijkt maar een land baat te hebben bij zo'n constructie.

24 januari 2014 om 14:37

Gaat gewoon helemaal nergens over. Dit is exact hetzelfde als die beloftenteams in de Jupiler League, gewoon een vorm van competitievervalsing.

Frankrijk hoeft niet, het mag. Dat is altijd een foute insteek!

Dit is toch hilarisch?

Dit valt toch niet te verkopen tegen de landenteams waar zij tegen loten?

24 januari 2014 om 14:05

Waarom niet? Die spelen nu evenveel wedstrijden als de andere landenteams in de kwalificatie..

24 januari 2014 om 14:23

Maar er is toch ook een regeling dat de slechtste nummer twee niet mee doet met de play-offs?
Ik weet niet precies hoe dat zit, maar vormt dat geen probleem dan?

24 januari 2014 om 14:26

Nee, aangezien de resultaten van Frankrijk niet meetellen in de eindstand

24 januari 2014 om 14:32

Tuurlijk niet, want alle nr's 1 en 2 gaan rechtstreeks door! Dus ook de slechtste nummer 2. Bovendien tellen de resultaten tegen Frankrijk niet mee zoals Lazy zei.

24 januari 2014 om 14:39

Klopt, maar wat als een topspeler van een land, die een wedstrijd kan beslissen gebleseerd raakt en het land mede daardoor de daarop volgende wedstrijd op dinsdag verliest?

Dan heb je gewoon weer de poppen aan het danken en verongelijkte gezichten, omdat de Uefa er weer 'niets tegen kan doen'.

Gewoon wegwezen uit die kwalificatie, ze zijn al host, ga maar lekker oefenen...

24 januari 2014 om 15:39

@analyse: wat is het verschil met een normale vriendschappelijke interland? Teams in de groep waar ook Frankrijk zal zitten zouden zonder Frankrijk met een oneven aantal zitten. 5 ploegen, 2 duels per interlandperiode en dus 1 ploeg die geen kwalificatieduel zal spelen. Grote kans dat deze ploegen dan sowieso een vriendschappelijk duel zullen spelen... Dus of ze nou tegen Frankrijk spelen of tegen Ghana.. maakt geen verschil.

24 januari 2014 om 15:46

Waarom spelen ze tegen ghana?

24 januari 2014 om 16:02

Ze spelen toch sowieso vriendschappelijk Analyse dus dat argument klopt niet.

24 januari 2014 om 16:08

Dat is toch gewoon een risico dat je altijd loopt. Dan moet de coach zijn sterspeler maar rust geven. Iets wat sws handig is gezien het schema wat jij stelt.

24 januari 2014 om 18:18

Lang niet alle landen spelen vriendschappelijk tijdens interlandperiode's hoor. Helemaal niet landen die op vrijdag een wedstrijd spelen (die zijn dinsdag vaak vrij).

Dus zowel jouw argument als dat van Lazylen is niet helemaal accuraat.

24 januari 2014 om 18:18

@lucvz

Juist jah, alles voor Frankrijk en de Uefa hé...

24 januari 2014 om 14:13

Maar niet evenveel wedstrijden als wanneer Frankrijk niet mee zou doen. De ploegen in die poule worden feitelijk oefenpotten met Frankrijk opgedrongen.

24 januari 2014 om 14:21

Volledig eens met Weef.

24 januari 2014 om 14:23

Ja en? Wat is daar erg aan? Frankrijk is een goed voetballand.

Je kunt het dus ook zien dat de 5 tegenstanders van Frankrijk een goede oefenpartner krijgen tijdens de momenten dat zij géén kwalificatie spelen en dus waarschijnlijk op die momenten toch vriendschappelijk zullen spelen.

Omdat je met een oneven aantal zit, is er altijd 1 land dat geen officieel duel speelt. Kortom, die spelen dan zeer waarschijnlijk vriendschappelijk. Met Frankrijk treffen die landen dan gewoon een goede oefenpartner.

Wat is dit nu weer voor iets achterlijks? Zodat Frankrijk lekker de uitslag van hun poule kan beïnvloeden? Wat een onzin is dit zeg! Typisch dat het ook weer Frankrijk is dat hier gelijk van mag profiteren. Ze doen ook weinig moeite om het te verbergen...

Edit: Overheen gelezen dat Franse resultaten niet tellen. Maar dan nog vraag ik me af wat de argumentatie is om dit te doen. Enige dat ik kan verzinnen is dat de Franse bond geen oefenpotjes hoeft te regelen en lekker op dezelfde speeldagen los kan gaan. Wordt je toch niet vrolijk van als je Frankrijk erbij krijgt in je poule? Gewoon extra wedstrijden waar je niets over te zeggen hebt...

24 januari 2014 om 14:04

Ongelofelijk he, Ze hebben echt schijt aan de hele wereld. Niet geheel toevallig dat voor Frankrijk wel weer een uitzondering word gemaakt. Zijn we al toe aan een opstand. Dit mag je als nond toch niet accepteren.

Laat de Knvb zich na dat scheidsrechters schorsen van vandaag nou is van zijn goede kant zien.

24 januari 2014 om 14:05

Wat kan Frankrijk beïnvloeden dan? De resultaten die zij behalen of tegen hen behaald worden tellen niet mee voor de stand..

24 januari 2014 om 16:57

@lazylen

Er kan genoeg beïnvloed worden. Heel simpel, voorbeeld: als Frankrijk in een poel zou zitten met ik noem maar iets Portugal, en tijdens de wedstrijd Frankrijk - Portugal komt er een blessure van Ronaldo aan te pas, Dan is het toch competitie vervalsing? Hij zou die blessure niet gekregen te hoeven hebben. Dit beïnvloed zonder meer de wedstrijden tegen de andere tegenstanders, die Portugal zou gaan spelen. Portugal zonder Ronaldo is wereld van verschil. Terwijl deze wedstrijden niet eens toegevoegde waarde zijn, vindt ik het daarom belachelijk.

Dan heb ik het nog niet eens over opzettelijk of puur toeval. Kortom je kan de uitslag negatief beïnvloeden.

24 januari 2014 om 21:16

Ja, maar anders spelen ze meestal een vriendschappelijke wedstrijd (nu dus ook) en dan is er hetzelfde risico. Verder hoeven ze dan Ronaldo niet eens op te stellen (is toch een vriendschappelijke wedstrijd). Dus eigenlijk is het gewoon onzin wat je hier verkondigd, want als het aan jou ligt zou niemand meer vriendschappelijk hoeven spelen.

24 januari 2014 om 14:05

Als je het artikel leest, dan tellen de uitslagen van Frankrijk niet mee in de stand van de poule....

Daarnaast is het natuurlijk wel vaag dat ze hier mee komen.. achja, Platini, Frankrijk 1+1=2..

24 januari 2014 om 14:08

Snel overheen gelezen inderdaad, maar dan is het een compleet nuttleoze regeling. Is Franse bond te lui om hun eigen oefenpotjes te regelen? Wat is de argumentatie hierachter?

24 januari 2014 om 14:16

Denk de enige reden is om gelijke aantallen in de poule te hebben en dat je toch punten kan verdienen

Moeten echt nieuwe mensen komen daar in de top ongelooflijk, zeker plan van Platini??

invloed Platini???

24 januari 2014 om 14:07

Natuurlijk is dit invloed van Platini. Vind het een aparte beslissingen, waar ik de logica totaal niet van zie....

Belachelijk of helemaal meedoen met alle consequenties van dien, of zelf oefenwedstrijden regelen.
Nu neigt het erna of Platini dit voor zijn landje geregeld heeft.

Alleen Frankrijk krijgt dit voor elkaar.

Tellen de resultaten wel mee voor de kwalificatie dan?

24 januari 2014 om 14:33

Lees het hele artikel eerst goed door voordat je een reactie plaatst!

24 januari 2014 om 15:39

Er staat alleen dat de resultaten van Frankrijk niet meetellen, maar niet of de resultaten van de andere landen tegen Frankrijk wel/niet meetellen!

Daarom vraag ik jou om het eerst het hele artikel goed door te lezen voordat je een reactie plaatst!

24 januari 2014 om 16:29

Wat denk je zelf?! Of kun je geen causaal verband leggen?

Apart dit, maar ik denk dat het vooral handig is voor Frankrijk zelf die geen oefenwedstrijden meer hoeven te regelen tegen nutteloze tegenstanders, maar nu ook tegenstanders van formaat gaan treffen.

Overigens zal Platini hier wel weer achter zitten.

omg.. dit is ongelooflijk.. waar zijn zij mee bezig? kan iemand mij dit uitleggen?

Oh, het toernooi dat Platini met corrupte praktijken voor Frankrijk heeft gekocht. De volgende regel wordt dat Frankrijk standaard vanaf de kwartfinales gaat meedoen. Corrupte zooi, vanaf het Wk2014 pas ik voor de door Frankrijk, Rusland en Qatar gekochte toernooien.

Wat hebben ze hier nou weer aan?

Dit is gewoon overbodig en zal alleen maar geld gaan kosten. Ik zie er dan het nut ook niet van in...

pfff....deze kwalificatie gaat nergens over voor landen als Spanje, Italie, Duitsland en Nederland.
Hoe groot is de kans dat ze niet bij de eerste 2 in de groep komen.
Je kunt zulke landen net zo goed gelijk aan het hoofdtoernooi laten deel nemen.

Wat gebeurt er dan met de punten die Frankrijk verzameld? Wat een onzin weer.

En die potindeling is ook zo slecht geregeld als maar kan, zit totaal geen enkele logische lijn in. Veel te ingewikkeld allemaal waardoor het gigantisch arbitrair overkomt.

24 januari 2014 om 21:21

Hoezo? Ik vind dit beter dan op basis van die stomme FIFA-ranking die van geen kanten klopt. De Europese voetbalbond kijkt naar de resultaten in de voorronden en de eindronden van het WK 2010, EK 2012 en WK 2014 en dat kan ik alleen maar toejuichen.

Tellen de resultaten die de teams halen tegen Frankrijk voor de teams zelf wel mee?

24 januari 2014 om 14:08

Tellen niet mee! Zijn gewoon oefenwedstrijdjes

Het enige handige hiervan is dat ze nu geen oefenpotjes hoeven te regelen. Voor de rest zie ik niet in waarom je dit zou doen.

Oh, ik hoef me gelukkig zeker geen zorgen voor plaatsing voor het WK.

Dit is echt te triest voor woorden.

Misschien is het ook wel een idee om Frankrijk gewoon nu al uit te roepen tot winnaar voor het EK 2016 Platini ?

24 januari 2014 om 14:32

Sterk plan. Maar moeten ze dan wel met een speciale status al die wedstrijden op het EK spelen, ook al zijn ze vooraf al bekroond tot winnaar?

Dit is absurd! Wat denkt de Uefa wel niet? Omdat Frankrijk minder belangrijke wedstrijden zal spelen mogen ze dan toch maar mee doen? Ik kan dit bijna niet geloven ..

Misschien moeten we als oranje maar is hopen op een leuke/sterke kwalificatie ofzo, zou ook wel eens leuk zijn, ik zie eigenlijk de kans op kwalificatie zo'n 100% want het zijn echt hele makkelijke pouls hoor die er gaan komen, alle toppers ontloop je als je in poule een zit.

misschien wel leuk pouletje toch dit?

Nederland
België
Turkijë
Polen
Ijsland
...

Ik hoef niet zonodig nietszeggende landen, dit is leuker en doe dan nog maar ff san marino drbij kan je 1 keer met 11-0 winnen en de rest van de potjes heb je een tegenstander waar je ook echt beter tegen word.

Maar als je het mij vraagt, zonder de poule nog te weten, kwalificatie is zeker, en dat zie ik eigenlijk voor alle landen in poule 1, want als ik lees alle nummers een en 2 en de beste 3 gaan door en dan ook nog eens de andere van 3 play offs, nou makkie, appeltje eitje

Ze mogen nog nét niet hun eigen poule samenstellen.

24 januari 2014 om 14:17

Daar hoeven ze zich niet eens mee bezig te houden joh, Platini maakt zelf wel een leuke poule voor ze.

24 januari 2014 om 14:23

Zie ik ook wel gebeuren. Makkelijke poule om lekker puntjes te scoren, zodat zelfs het B elftal elke wedstrijd dubbele cijfers kan halen

Tuurlijk, kwalificatiewedstrijden krijg je meer Fifa punten voor dan vriendschappelijke wedstrijden, waardoor ze dus meer voordeel hebben voor het WK erna. Alleen Frankrijk mag dit natuurlijk, want daarna draaien ze de beslissing waarschijnlijk toch terug omdat het belachelijk is. Wanneer wordt die hele fifa en uefa eens omgegooid, gaat nergens meer over.

Er vallen maar 30 landen af van de 54, dan kan de Uefa net zo goed de top 10 vrijstellen van deze nonsens. Dat scheelt een hoop belasting voor de topspelers die het toch al zo druk hebben.

Totaal kansloos en uiteraard geen toeval dat ze hier in dat nare Frankrijk mee beginnen. Leuke oefenpotjes zonder risico voor dat land maar niet bedenken dat de andere landen uit die poule 2 extra, onnodige wedstrijden moeten spelen op de toch al overvolle agenda.

dit gaat nergens over, een beetje als de beloften mee laten ballen in de JL. Iedere keer een volledig ander elftal. Platini zit hier achter, walgelijk figuur.

Eigenlijk zou je als klein land moeten hopen dat je Frankrijk loot, want die zien het toch enkel als vriendschappelijke pot.

Al met al echt een belachelijk iets. Het niet spelen van wedstrijden, en dus missen van wedstrijdritme, is een 'negatief' gevolg van het zijn van gastland en direct geplaatst zijn.

en wanneer zijn die loting dan?

Wat doet België in pot B, terwijl Griekenland en Bosnië Herzegovina in poule A zitten? Die landen zou ik liever loten dan België iig. Niet dat je echt moet vrezen om niet door te gaan, want in de potten 3 tm 6 zie ik niet echt landen die boven Nederland zouden mogen eindigen, maar toch..

Voor de rest van mijn reactie had ik even gemist dat de resultaten van Frankrijk niet mee tellen... Blijft het een vage bende, daar niet van

24 januari 2014 om 16:23

De resultaten van die landen zijn beter dan die van België volgens die UEFA-coëfficiënten.

24 januari 2014 om 17:11

Omdat België laatste kwalificatie pas resultaten heeft geboekt en daarvoor verloren van Bosnië thuis met 4-2.
Omdat UEFA lijst veel beter in elkaar zit dan die van FIFA

Dan zijn de teams in de poule van Frankrijk toch bevoordeeld? Frankrijk zal totaal niet dezelfde intensiteit op de mat brengen als andere teams die wél moeten kwalificeren...

24 januari 2014 om 14:45

Nee, dan zijn de teams in de poule van Frankrijk (wat anders een ongelijke poule zou zijn) niet meer benadeeld. Waar andere landen het gewone aantal wedstrijden spelen en het maximale aantal punten voor de coëfficiënten lijst kunnen halen. Speel je in een ongelijke poule minder wedstrijden en wordt je dus genaaid, wat grote gevolgen kan hebben voor een uiteindelijke indeling in potten.

straks raak je een belangrijke speler kwijt in een wedstrijd die niets voor stelt.

ik zou niet met een B elftal aantreden maar met een C elftal.
en de rest sparen voor de belangrijke wedstrijden.

Hoezo zit belgie in pot 2. Op basis van wat is die indeling eigenlijk.

24 januari 2014 om 14:26

Op basis van het feit dat België niet goed genoeg is voor pot 1.

24 januari 2014 om 16:17

Alsof Griekenland en Bosnië zoveel beter zijn. Lekker provocerend, goed bezig jongen.

24 januari 2014 om 19:18

Beter dan België schijnbaar.

25 januari 2014 om 11:16

Beter zijn ze zeker niet. België is op dit moment veel en veel beter dan Griekenland en Bosnië.

24 januari 2014 om 14:31

Op basis van de FIFA-lijst. En dat is een lijst met laatst behaalde resultaten als land.

24 januari 2014 om 14:44

Niet op basis van de FIFA-lijst, want daar staat België boven Griekenland, Bosnië, Engeland en Rusland. Dus ik vind het ook erg vreemd dat België in pot 2 zit.

Even opgezocht:
The 53 teams involved in the draw are classified on the basis of the national team coefficient
ranking system, for which their results in the following competitions are used:
2010 Fifa World Cup (qualifying competition and final tournament),
Uefa Euro 2012 (qualifying competition and final tournament) and
2014 Fifa World Cup (qualifying competition: group stage and play-offs).

24 januari 2014 om 15:07

Nee, want op basis van de FIFA-lijst zou België juist nog hoger dan Nederland staan.
De pot-indeling is op basis van de UEFA-coëfficiënten, dus de resultaten van de landen in de kwalificatiereeksen en het EK. Oefenwedstrijden en play-offwedstrijden tellen daarbij niet mee. Het aantal gescoorde goals en het aantal tegengoals tijdens die kwalificatiewedstrijden en EK-wedstrijden tellen wel mee, waardoor de stand sterk afwijkt van de FIFA-ranglijst.

24 januari 2014 om 19:47

Dit is een EK, geen Wk.
Fifa is Wereldwijd , Uefa is Europees.

Het toernooi heet ook wel Uefa Euro 2016.

Dus kan je niet inlijsten door de Fifa ranglijst te gebruiken.

Overduidelijk dat Platini zijn vuist tot aan de elleboog in de kont van de rest van het bestuur heeft. Dat Frankrijk hier altijd mee wegkomt is bijna hilarisch.

24 januari 2014 om 14:33

Gibraltar heeft sinds dit jaar een FIFA-status volgens mij

24 januari 2014 om 14:59

Gibraltar werd geaccepteerd door de uefa in Mei 2013. WK deelname zit er nog niet in voor ze , maar EK wel.

24 januari 2014 om 21:30

Ga er maar vanuit dat ook deelname aan het EK er niet in zit voor ze. Er spelen maar 3 internationals buiten Gibraltar, bij Preston North End, Bnei Yehuda en Farsley. Alleen de al gestopte Danny Higginbotham heeft een mooi palmares (4 wedstrijden voor Man. United en meerdere seizoenen BPL voor Southampton, Sunderland en Stoke), maar zoals gezegd is hij al gestopt met voetbal.

Ja hoor.Frankrijk heeft t weer voor elkaar hoor.Op deze manier krijgen ze natuurlijk meer punten voor de fifa ranking.Wat een corrupte bende daar.

Begrijpen al die mensen hierboven nou echt niet wat hier gebeurt? Zijn jullie nu echt zo dom?

Dit heeft niets Platini en Frankrijk te maken, dit heeft niets te maken met Frankrijk matsen, dit heeft niets te maken met dat Frankrijk "te lui is om hun eigen wedstrijden te regelen".

Ten eerste heffen ze hiermee het probleem van ongelijke poules op en daarmee het nadeel voor de landen in die poule. De ploegen die anders met een land minder in de poule zitten krijgen zo het "gewone" aantal wedstrijden en daarmee het gewone aantal mogelijke punten voor de landen ranking.

Ten tweede heffen ze hiermee het nadeel voor het organiserende land op qua punten ranking. Het organiserende land speelt normaal alleen oefenwedstrijdjes tegen vaak laaggeklasseerde landen, dit omdat ze geen topwedstrijden of kwalificatiewedstrijden kunnen spelen, waardoor ze genaaid worden qua punten voor de ranking.

Dit zijn twee factoren die altijd al krom zijn geweest in de organisatie van het Ek/wk.

24 januari 2014 om 15:57

Verander dan de procedure voor de wk/ek. Maak je daar sterk voor. Ga dan niet zo lopen rommelen... En het feit dat ze niet de moeite nemen die procedure aan te passen en dit gewoon invoeren precies op het moment dat t frankrijk goed uitkomt stinkt!

Het zou dan mooi zijn om bij Frankrijk in de poule te zitten ,dan is kans op kwalleficatie iets groter

Waar zijn ze nou allemaal mee bezig. Eerst die onzin van de Knvb met Bas Nijhuis en nu dit weer van de Fifa. Dit is dus echt grote onzin he. Platini moet is wat meer belangenrijke zaken regelen inplaats van steeds Frankrijk helpen met van alles en nog wat.

Nederland,
Zweden / Oekraine / Belgie
Servië / Turkije
Polen / Schotland
Ijsland
Kazachstan

Lijkt mij een mooie loting. Ik heb de afgelopen jaren nauwelijks kwalificatiewedstrijden gekeken... Enkel tegen de grotere landen.. maar Roemenie, Noorwegen en Turkije zijn ook niet zo boeiend natuurlijk.

Ik ga dus echt niet kijken als Nederland tegen landjes moet spelen als Hongarije, Oostenrijk, Estland, Cyprus en eigenlijk elk land uit pot 6.

De EK-kwalificatiecampagne moet op de schop. Ik wil toppers tegen elkaar zien spelen in wedstrijden die ergens om gaan. Nooit meer Nederland - Engeland als vriendschappelijke wedstrijd. Voor die kleine landen uit pot 6 (en de helft uit pot 5) moeten ze ook maar een oplossing vinden. Laat hen lekker spelen tegen nationale jeugd-elftallen.

Wederom een flink staaltje vriendjespolitiek. Pure nationalist die Platini, qua corruptie de ideale opvolger van de evenzo naar fraude stinkende Blatter. Iedereen is voor de grap de capriolen tijdens de WK-loting vergeten.

Potindeling op basis van ranglijsten. In pot 2 staat Frankrijk onderaan, laten we dan maar even gaan loten.... Lachwekkend!

Gibraltar naar het EK :-D Voor het eerst dat ze mee mogen doen aan de kwalificatie reeks gelooof ik.

hoop op een nederland, belgie, servie, polen poule want anders is het het kijken niet waard die kwalificaties gaan nergens over nederland wint toch altijd wel aan het eind van de rit

hoop op een horror poule

Dus stel Frankrijk komt in een poule bij Bosnië-Herzegovina, Oekraïne, Israël, Armenië en Azerbeidzjan, dan gaan de Fransen sowieso door plus de nummers 1 en 2...en dan speelt ook nog de nummer 3 een play/off... Dat wordt dan bijvoorbeeld Israël of Armenie... Hoeveel zekerheid wil je hebben...

Beetje vreemd dat België nu in pot 2 zit... Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt?

24 januari 2014 om 15:53

Doordat België sinds 2000 geen EK meer heeft gespeeld. Griekenland heeft in 2004 het EK gewonnen en teert nog op die punten, terwijl Bosnië de afgelopen twee Ek's (2012 en 2008) werd uitgeschakeld in de playoffs.

Omdat er nu 24 landen mogen meedoen maken B-landen als Ijsland, Schotland en Hongarije ook eens kans om zich te plaatsen. De eerste keer zullen ze het wel helemaal geweldig vinden maar eigenlijk gaat het nergens over dat er 24 landen meedoen. Waarom niet gewoon 16.

24 landen zijn 6 poules. Dus 12 landen gaan er door. Dan kom je toch uiteindelijk op 3 uit ipv 2? Of gaan op het EK ook nog eens de 4 beste nummers 3 door zodat je weer met 16 landen hebt? Zou wel erg krom zijn dan kun je Duitsland, Spanje enz. net zo goed in de 1/8 finale laten instromen.

Deze maatregel is echt weer alleen genomen om meer wedstrijden op het tournooi te laten spelen en dus meer geld in het laatje van de Uefa te krijgen.

24 januari 2014 om 15:02

Begrijpend lezen jonge! Lees eerst het artikel goed door voordat je klakkeloos een reactie typt.

Er zijn 9 poules, de beste nr's 1 en 2 gaan door en de beste nr. 3 ook. De overige nr 3's spelen een play-off.

24 januari 2014 om 16:08

Jaxx jij moet begrijpend lezen.. Ik heb het over de EK-Eindronde niet over de kwalificatie. Ik spreek namelijk over 24 teams!

24 januari 2014 om 15:05

Zal wel hetzelfde zijn als de Wk's van 1986, 1990 en 1994 dus de vier beste nummers drie gingen naar de achtste finale. Niks mis mee.

In 1982 kreeg je overigens een tweede groepfase met vier poules van drie waarvan alleen de winnaars naar de halve finales gingen.

24 januari 2014 om 16:10

Oke bedankt dat wist ik niet. Maar omdat er al zoveel teams meedoen is het wel haast ondenkbaar dat 1 van de toplanden er voor de achste finale uitligt. Ik vind die opzet niet goed omdat je zo alleen maar meer wedstrijden speelt maar de kwaliteit eigenlijk alleen maar omlaag gaat vooral in het begin van het toernooi.

24 januari 2014 om 16:28

Het is en blijft sport. Dus er kan altijd wat gebeuren met zo'n groot land. Kijk maar naar Oranje de laatste keer.

Pot6 levert wel monsterlijk vette wedstrijden op zeg

Ik snap er niets meer van. Zwitserland en België zitten in pot 2. Is oranje ze weer voorbij op de wereldranglijst?

Hoe kunnen Armenië, Georgië, Azerbedjan, Israël en Kazachtstan geografisch in Europa liggen?

En waarom mag er geen Arabisch land meedoen en Israël wel?

24 januari 2014 om 15:41

omdat Israël is aangesloten bij de Uefa. Evenals de rest.

24 januari 2014 om 16:11

En waarom mogen zij lid zijn van de Uefa? Het is toch een Europese voetbalbond?

24 januari 2014 om 16:40

Israël doet bij al die dingen met Europa mee, omdat samenwerken met de omringende landen alleen maar gedoe op zou leveren.

De andere zijn voormalige delen van Rusland en hoorden toen dus ook al bij Europa.

Raar. Dit is topsport, Niet half half. Doe of echt mee om een ticket of hou je volledig afzijdig van de competitie tot kwalificatie.. Lijkt er op dat platini frankrijk zo extra punten hoopt te gunnen voor die ranglijst, begrijpelijk hoor want anders zak je idd weg. Maar dan moet je wat doen aan de regels voor die ranglijst. Niet op deze manier want dit doet je eigen toernooi niet goed en het stinkt...

24 januari 2014 om 16:44

Klopt, ze zijn zo ook nog eens hartstikke chantabel. Ik zie ze zo de laatste wedstrijd ineens weggeven, ze spelen toch nergens om.

Bullshit, corrupte zooi en waanzinnig slecht machtsvertoon

Waar is deze maatregel nou voor nodig

Netjes Platini....
Is Frankrijk dus en automatisch geplaatst en ze krijgen geen vrije val op de fifa ranking (wat andere organiserende lander wel kregen). Hebben ze ws eindelijk geen arbiters nodig om zich te plaatsen voor het WK, want de ranking en Platini zullen wel voor een makkelijke kwalificatie poule zorgen.

Gibraltar?? Sinds wanneer..?

24 januari 2014 om 16:58

Hm. Die vraag is al gesteld zie ik..

Dit is puur gedaan zodat Frankrijk fit aan het EK in eigen land kan starten doordat ze de hele kwalificatieronde doorlopen.. Gewoon pure fraude, maar ja Platini en Frankrijk he

Dan is elke vriendschappelijke wedstrijd

Bosnië, Kroatië, Servië, Montenegro en Macedonië in een poule zou mooi zijn

24 januari 2014 om 20:20

Nou nee bedankt. Landen waar je bang voor wordt om naar uitwedstrijd bij te wonen. Met zoveel haat en nationalisme hoop ik dat Bosnië het ontwijkt.

24 januari 2014 om 21:09

hahahah dat zou geweldig zijn :P Dan zouden Servië en Bosnië doorgaan. Mi ko prvi a vi iza nas :P

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren