Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Daley Blind en Van Gaal spraken over ‘dilemma’: ‘Het blijft tussen ons’

Laatste update:

Daley Blind toonde afgelopen week in de bekertopper tussen Ajax en Feyenoord andermaal aan dat hij inmiddels niet meer weg te denken is van het middenveld van de regerend landskampioen. Blind toont zich spelverdeler en balafpakker ineen, al was dat laatste in het verleden niet bepaald zijn specialiteit. De vraag is nu wat Louis van Gaal in de zoon van Danny Blind ziet: middenvelder of linksback.

/

Blind erkent dat hij daar met Van Gaal over heeft gesproken, maar wil over de inhoud ervan niets zeggen. “Wat daar gezegd is blijft tussen ons. Zolang ik mijn niveau haal, hoop ik gewoon dat ik er bij blijf”, vertelt de linkspoot in gesprek met Sp!ts. “Mijn eerste taak is om bij Ajax mijn niveau te blijven halen en de juiste keuzes te maken. Dan hoop ik dat ik in de basisploeg van Oranje blijf.”

Blind leert nog elke dag bij als middenvelder. “Ik probeer veel ballen af te jagen en vooruit te verdedigen. Tot nu toe gaat dat goed en zit ik er redelijk vaak net tussen. Het geeft wel een kick als je een bal afpakt en vervolgens goed aflevert.”

Daley Blind maakt als ... meer kans op speeltijd in Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daley wat een topper, de motor van Ajax technisch zeer begaafd en vaak op geen fout te betrappen.

24 januari 2014 om 09:27

Behalve dan zn afstandsschoten. Mensen op de 2e ring hebben nu nog een blauwe plek van al zijn schoten die daar terecht kwamen..

24 januari 2014 om 09:44

Hij schiet ook amper op goal. Met corners blijft hij teruggezakt. Hij rent 90 minuten lang, pakt ballen af, strooit met passjes, en schiet vaak niet eens 1 keer per wedstrijd op goal omdat hij genoeg zelfkennis heeft om te weten dat anderen daar beter in zijn.

24 januari 2014 om 10:28

Klopt, dat is dramatisch. Als hij daar elke dag op gaat trainen wordt hij alleen maar completer. Dat zag je ook bij Eriksen en zijn vrije trappen, die waren geweldig na jaren oefenen.

In het aanvallende spel van Ajax komt Blind regelmatig in de positie om vanuit de 2e lijn te schieten, dus daar valt nog een hoop te halen. Verder is het een genot om hem elke week te zien strijden.

24 januari 2014 om 09:27

Nou in de eerste 20 minuten tegen feyenoord liep het voor geen meter bij blind, hij leverde zomaar ballen in etc. maar hij is zeer zeker de motor van ajax.

24 januari 2014 om 09:40

Als je uit een ooghoek ziet hoe iemand in een wit shirt met rode baan een bal herovert kun je er blind vanuit gaan dat het Dailey weer was. Die gast is werkelijk overal op het veld. Hij ontwikkelt zich echt als een nilfisk, de koning onder de stofzuigers. De blanke Enoh in dat opzicht. Alleen dan een die ook nog eens kan voetballen en minus de gele kaarten.

Moet eerlijk zeggen dat ik voorop stond om vraagtekens te zetten bij de plannen hem naar het middenveld te verhuizen. Maar dit heeft net zo weergaloos uitgepakt als de wisseling van doelman. In het Parool heeft een uitgebreid artikel gestaan geweid aan het voor de Boer doorslaggevende karakter van de juiste invulling van de '6' positie. Daar waar Ajax na Anita alleen voetballers had die niet konden verdedigen (schone) of slopers die niet kunnen voetballen (Poulsen, Enoh), maar allebei de competenties vereist zijn in dit systeem. Nou de oplossing is overduidelijk gevonden, nooit gedacht dat blind met zijn modellen kop met dat ranzige baardje zo kon buffelen. Geweldige ontwikkeling en een zegen voor Ajax en de boer.

24 januari 2014 om 10:06

Heel Ajax speelde een dramatisch eerste halfuur. Maar het was wel Blind die de pass op Fischer gaf waaruit werd gescoord. Vanaf dat moment kwam Ajax beter in de wedstrijd. Hij stapte een aantal keer goed in toen Pelle werd aangespeeld en profiteerde van het slechte spel van Clasie, die had echt zijn dag niet. Samen met Bojan was Blind de beste man op het veld, aan de kant van Feyenoord vond ik Pelle een degelijke wedstrijd spelen. Die Italiaan is echt een geweldig aanspeelpunt.

Met Strootman en Blind hoeven we ons in het Nederlands elftal niet druk te maken om de CM positie de komende jaren.

24 januari 2014 om 10:41

Whahahaha, heerlijk stukje tekst! Ik heb me echt rot gelachen, ik ben erg benieuwd naar het stukje van de parool. Is dat op internet terug te vinden, of echt in de papieren krant editie?

24 januari 2014 om 11:18

Het deze week even geen Parool gezien maar was dat stuk over de Boer en de '6' deze week? Want Auke Kok kon het weer niet laten om uit te leggen dat De Boer toch echt elke spits om zeep helpt en dat zonder spits voetballen geen zij heeft. Zou een grappige tegenstelling zijn als Nrc tegelijk met Parool zo'n totaal ander uitgangspunt neemt.

Overigens zal Blind zijn centrale rol wel krijgen verwacht ik. De Jong als enige serieuze concurrent op die positie. Strootman is wel wat dynamischer dan die twee.

24 januari 2014 om 09:41

Blind is hard op weg de beste speler van de eredivisie te worden. Ongelooflijk goed ontwikkeling maakt hij door. Als hij dit niveau kan vasthouden mag hij van mij ook in Oranje op die positie gaan spelen. Maakt het wel lastig voor Van Gaal, want dat vraagt nogal wat vand e gehele organisatie. Er zal veel meer tempo in het hele team moeten komen om hem te laten renderen. Ik denk dat we daar de spelers voor hebben, maar dat betekend dat een hoop oudgedienden gaan afvallen.

24 januari 2014 om 14:40

Alleen jammer dat mensen vergeten dat hij als back ook goed speelde. Waarom wil je hem zo graag op het middenveld in oranje als hij op de linksback, waar we veel minder alternatieven hebben, ook prima tot zijn recht komt? Tegen Barcelona mocht hij na een halfuur weer terug naar de linksbackpositie en hij speelde daar een puike wedstrijd.

Zelfde geval met Lahm. Waarom zou je hem op het middenveld willen laten spelen, terwijl hij als back de beste ter wereld is? Middenvelders zijn echt niet belangrijker dan verdedigers!

Overigens is Blind voor het middenveld van oranje denk ik geen optie, omdat je met De Jong en Strootman al twee voor dit oranje hele goede spelers hebt staan. Als back-ups heb je dan Fer als loper en eventueel Clasie als controleur.

24 januari 2014 om 16:42

Dat vergeet ik helemaal niet. Ik wil alleen dat oranje weer eens goed voetbal gaat spelen in plaats van reactievoetbal. Ik ben geen fan van de manier van voetballen van De Jong. Althans, zoals hij nu speelt. Er moet veel meer beweging komen. Ook Van der Vaart en Sneijder zijn wat mij betreft passé als middenvelder. Erg jammer dat Van Ginkel er lang uitligt. Lijkt mij samen met Blind en Strootman een prima middenveld. Geef anders Propper, Maher en Klaassen maar eens de kans om die rol op te vullen. Voetbal willen we zien!

Cilissen

Van der Wiel - Veltman - Vlaar - Van Aanholt

Propper - Strootman - Blind

Robben - Van Persie - Van der Vaart

Wil ik wel eens serieus aan het werk zien.

24 januari 2014 om 09:47

Hahaha!

Doet me denken aan dat mannentje van Tele2.

"wie had dat ooit gedacht, van de meest zwakke back, naar de beste linksback"

24 januari 2014 om 09:57

Die man van telfort bedoel je?

24 januari 2014 om 10:45

Fairplay, Telfort bedoel je. Ik vind die goster net zo stuitend, als die van de Albert Heijn.

On Topic:

Ik had 0 geloof meer in deze jongen, en vele mensen met me. Zo knap hoe deze jongen zich terug gevochten heeft, en echt steunpilaar en niet meer weg te denken.

Niets meer dan lof..

24 januari 2014 om 09:54

Hoezo dilemma. De beste CVM moet spelen en dat heeft Blind dit jaar bewezen. En van Aanholt is prima als LB.

24 januari 2014 om 10:00

De jong en strootman doen het ook goed en spelen tegen betere ploegen dus wordt nog een lastig keuze

24 januari 2014 om 10:13

Een middenveld met Nigel de Jong, Strootman en Van der Vaart is in mijn ogen het beste, maar met Blind en ook Schaars, Clasie, Klaassen, Vilhena, Sneijder en De Guzman zijn er wel hele interessante opties mogelijk.

De overeenkomst tussen Schaars, Blind en Clasie is dat ze alle drie het liefste de bal aanvallend willen afspelen, dus geen tikkie-terug zoals een De Jong vaak doet, maar juist de aanvallende optie kiezen. Dat is risicovol en zeker tegen landen als Spanje en Chili moet je balbezit koesteren. Daarom denk ik nog steeds dat Nigel de Jong een betere optie is.

24 januari 2014 om 10:13

De Jong mist het loopvermogen en de finesse. Die Blind wel heeft.
Het positiespel loopt beter met Blind.

24 januari 2014 om 10:24

Schaars? Kijk jij wel de laatste tijd,die gast is in mijn ogen niet eens goed genoeg voor psv. Vilhena komt ook nog tekort. En je onderschat hier toch echt Nigel De Jong. Die doet geen tikkie terug maar zoekt ook altijd de oplossing vooruit,alleen in Italie ligt die er vaak niet omdat ze daar met meestal 1 of geen spits spelen.

24 januari 2014 om 10:33

Schaars heeft nou niet echt een omgeving waarin zijn spel benut wordt. Ook tegen Ajax zag je dat hij het spel prima verdeeld en de ruimtes en medespelers goed ziet en aan kan spelen. Ze zijn erg aan elkaar gewaagd en dat is alleen maar goed.

24 januari 2014 om 10:35

De Jong hoort gewoon basis te staan. Alleen al door die geweldige high kick in 2010.

24 januari 2014 om 10:17

Wie lastig. Ik zou zeggen: blind gaat voor zn kans op het middenveld. Strootman en de Jong hebben nog wel een voorsprong. Haal van aanholt erbij voor linksachter, als hij niks is zet je bmi er neer en als dat dan tegenvalt kan blind altijd nog terugzakken. Persoonlijk heb ik veel vertrouwen in van aanholt, laat echt een prima niveau zien week in week uit. Is nog jong, fysiek wel in orde, goede verdediger vergeleken met Willems en zeer explosief. Zal vast nog wel een kansje krijgen bij chelasea, en anders lekker naar een club als everton of zo, opvolger van baines wellicht als doe ooit nog vertrekt

24 januari 2014 om 10:39

Ben het helemaal met je eens. Ik ben bang dat Clasie door het grote aanbod van middenvelders er niet bij is, maar dat is niet anders. Is van Aanholt snel?

24 januari 2014 om 10:59

Denk op dit moment wrl de snelste verdediger op de Nederlandse velden, blind verbaast mij echt, zowel op linksback als op cvm speelt hij goed.

24 januari 2014 om 11:23

Vind BMI geen optie voor links. Centrale man die links terecht komt, overduidelijk aan het wachten om het centrum terug in te mogen..

Het is een hele goeie middenvelder maar hoop toch op de jong op het midden veld, blind als back, anders moet willems of nelom linksback.

24 januari 2014 om 09:28

Willems of Nelom linksback? we hebben van aanholt nog he? maar denk dat Daley gewoon in een dubbelrol meegaat. Kan wel is het einde van Clasie zijn WK aspiraties betekenen...

24 januari 2014 om 09:29

Ik verwacht ook dat het Nigel de Jong wordt. Puur op ervaring. Blind doet het dit jaar weer fantastisch, maar Nigel is een zekerheidje. Alleen als de manier waarop Blind het invult Van Gaal meer tevreden stemt kan Blind eventueel nog kans maken, maar ik verwacht dat niet.

24 januari 2014 om 09:32

Zowel Buttner als Van Aanholt zijn 10x betere opties dan vooral Nelom, maar ook dan Willems. Als ik er langer dan 8 seconden over nadenk kan ik nog wel een paar verzinnen.

On: Qua speeltijd moet Daley zich op linksback richten, maar voor zijn carriere vol voor middenveld gaan. Speelt daar erg sterk.

24 januari 2014 om 09:43

v Aanholt speelt lekker momenteel ja. Maar Buttner zie ik niet mee gaan, speelt te weinig voor v Gaal denk ik. Bovendien vind ik Pieters nog beter zelfs. Speelt wekelijks op hoog niveau, heeft lengte en is fysiek ook nog een stuk beter.

24 januari 2014 om 10:33

Zoals ik zei kun je wel betere opties dan Willems (op dit moment) en Nelom vinden. Pieters zie ik eerlijk gezegd momenteel te weinig om een onderbouwde mening over te hebben, maar die heeft het aardig verprutst door een ruit in te slaan en zichzelf te blesseren. Wat een pannekoek ben je dan.

Ik verwacht dat Buttner misschien nog wel wordt uitgeleend aan een Engelse laagvlieger, dus dan wel elke week speelt. Is wat mij betreft in potentie de beste linksback.

24 januari 2014 om 10:48

Pieters zie je te weinig spelen, maar over Büttner kun je wel een mening vormen. Sta je in Machester vaak langs het trainingsveld ofzo?
Deze jongen is op basis van een paar redelijke maanden als aanvallende back naar Manu gehaald in de hoop dat hij door zou ontwikkelen. Maar hij komt toch op alle vlakken tekort voor dat niveau. Is verder niet erg, maar hij hoort toch absoloout niet thuis in het NL Xital

24 januari 2014 om 11:17

Nee, maar ik vond Buttner in Nederland beter spelen dan Pieters.

24 januari 2014 om 09:56

Het ligt er maar net aan hoe gedurft naar voren Van Gaal wil spelen. Wil je iets meer afwachten of wil je bij balverlies gelijk jagen, bij het eerste systeem kan je beter de jong doen, bij het tweede Blind.

Vind blind op het middenveld echt een verademing. Hij zou in mijn ogen nog wel iets meer aan zn fysiek mogen werken.

24 januari 2014 om 09:32

Aan zijn Fysiek? Heb je hem wel eens zien spelen? Een beest van een kerel die nergens bang voor is!

24 januari 2014 om 09:49

Kerel neem je jezelf nog wel serieus, een beest van een kerel? Kijk naar wereld spelers op de vm en je zult zien dat zei fysiek wat meer hebben dan blind. Voor de rest speelt blind echt super op het middenveld. Denk dat blind mischien wel een hoger niveau dan n de jong haalt op het moment.

24 januari 2014 om 09:57

Kerel, waarom vergelijk je een eredivisie speler met een wereldspeler?

Tuurlijk komt hij nog wel te kort voor de top. Maar in de Eredivisie is hij fysiek goed zat. Als je ziet hij de duels in gaat... Daar kunnen nog veel Vm's van leren.

24 januari 2014 om 10:15

Alles is voor bassie, maar hier sla je de plank een beetje mis. Blind is absoluut fysiek vooruit gegaan. Echter kan hier zeker nog wel in groeien.

Als linksback maakt hij meer kans, niet omdat hij daar zo goed is, maar omdat er geen andere redelijke linksbacks zijn. Helaas, want ik vind Daley inderdaad goed spelen op het middenveld, ook omdat hij daar zijn snelheid niet hoeft te gebruiken. Dat vind ik zijn zwakke punt als linksback. Ook weer goed gezien door De Boer trouwens hoor.

24 januari 2014 om 09:28

Ik vroeg me juist af waarom het zo lang duurde. Een aantal van ons roepen al sinds zijn debuut dat we hem als controlerende middenvelder willen zien omdat hij daar ook in de jeugd uitblonk.
Maar misschien moest hij al die ervaring (ups/downs en overwinnen) wel opdoen voordat hij op dit niveau op het middenveld kon acteren. Dan is het absoluut goed gezien van De Boer.

Ik zag hem woensdag live in de arena wat een beest!!!! Continue jagen constant jagen beest op het middenveld en linksback hij had schaken in zijn zak

24 januari 2014 om 09:45

En het mooiste is dat hij zoveel van Ajax houd dat hij nooit weg wilt.

24 januari 2014 om 11:28

Zullen we daar maar niet op vooruit lopen?

24 januari 2014 om 11:59

Afcfokke.

Als je kijkt hoe ajax hem destijds behandelde toen hij een aflopend contraxmct had en het feit dat hij geen moment voorbij laat gaan om zn liefde voor ajax te uiten, is het enigzins veilig om te zeggen dat we nog lang mogen genieyen van daley

Blind heeft de pech dat Strootman en De Jong op zijn plek staan, en die speelt ie er niet uit. Heeft zich wel fantastisch ontwikkeld en zal ook 'gewoon' de linksback worden.

24 januari 2014 om 09:34

Strootman is geen concurrent. Dat is meer een loper zoals Fer en Van Ginkel. Nigel de Jong en Clasie, dat soort spelers zijn concurrenten van Blind op het middenveld.

24 januari 2014 om 09:51

Heb het liefst Blind op de linksback. Maar hij kan ook op het middenveld. Veruit de beste linksback van Nederland.

24 januari 2014 om 09:51

Wat betreft de Jong heb je gelijk. Die gast is zo'n fantastische balafpakker en daarnaast een blok beton. Die moet in de basis voor het WK. Zulke mensen heb je nu eenmaal nodig. Strootman zie ik meer als een speler voor de lcm dan cvm.

Nooit verwacht dat hij zich zo zou ontwikkelen als middenvelder maar ik denk wel dat hij kans maakt als VM want hij is heel sterk aan de bal en heeft een goede pass en heeft ook niet onbelangrijk veel minder overtredingen nodig dan Nigel de jong of Jordy Clasie en is een veel betere voetballer.

24 januari 2014 om 10:43

En is een veel betere voetballer.....leg eens uit?

24 januari 2014 om 10:56

Technisch veel vaardiger en doet alles met een voetballende oplossing Nigel de Jong zie ik 20 overtredingen per wedstrijd maken en Jordy Clasie idem dito en Blind heeft dat naar mijn mening minder nodig en raakt nooit in paniek . IK noem deze 2 omdat dit ook spelers zijn die VM spelen niet omdat het slechte spelers zijn .

Hij moet sowieso mee. Op dit moment is hij voetballend gezien ook de beste verdedigende middenvelder. Tegen Spanje is het handig om De jong als blok erbij te hebben maar tegen chili en vooral Australie(waar je zelf het spel moet gaan maken) is Blind gewoon meer van waarde dan de Jong

24 januari 2014 om 09:37

Je onderschat Chili. Die willen ook indruk maken op hun continent en met spelers als Vidal en Sanchez hebben ze daar ook voldoende kwaliteit voor. Die gaan echt niet verdedigend spelen tegen Oranje.

24 januari 2014 om 10:34

Je onderschat de Jong ook. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Blind fantastisch spelen. Maar de Jong is nog wel een niveautje hoger. Dat is internationale top waar Blind nog moet komen. Na de Jong is Blind wel met afstand nummer 2 voor die positie. Spelers als Clasie en Schaars komen niet in de buurt.

Hij hoort gewoon mee te gaan naar het WK. Maakt niet uit als back of middenvelder, hij is gewoon een van de betere opties. Mag die overschatte Clasie lekker thuisblijven. Die heeft nog nooit het verschil gemaakt in een wedstrijd op hoger niveau.

24 januari 2014 om 09:31

Juist, naar het WK moet hij.

Maar hij moet wel LB gaan staan op het WK, de andere jongens die we daar hebben zijn niet goed genoeg of nog te jong om een WK te spelen.

24 januari 2014 om 09:34

Daar zat ik ook aan te denken. Clasie is denk ondertussen genoeg door het ijs gevallen. Als blind dit ast houdt moet hij zeker mee.

24 januari 2014 om 10:38

Was dit de eerste klassieker die je gezien hebt dan?
Clasie is al zijn klassiekers nog de baas geweest op het middenveld. Heeft Eriksen meerdere keren uit de wedstrijd gespeeld.
Hem afrekenen op 1 slechte wedstrijd slaat nergens op.
Koeman heeft gewoon de verkeerde tactiek gekozen.
Ze hadden Ajax onder druk moeten zetten net als Utrecht, dan komen de kwaliteiten van Jordy naar boven. Hij staat niet voor niets met afstand op de nr 1 bij VI.

24 januari 2014 om 11:03

Onzin, als je naar de afgelopen twee seizoenen kijkt is Clasie in de topwedstrijden meer onzichtbaar dan heerser. In de Arena geeft hij nooit thuis en tegen PSV werd hij vernield door Toivonen die hem 1 duwtje in het begin gaf. Clasie is leuk tegen alle andere tegenstanders en in de kuip, verder een modale voetballer die vooral stoer wil lijken.

24 januari 2014 om 11:31

Ik ben het met je eens dat hij iets meer zijn stempel mag drukken in de grote wedstrijden. Desalniettemin is het een geweldige voetballer met een fantastische techniek en balgevoel. Dat hij ook nog hard kan werken is een mooie bijkomstigheid. Vind jij hem alleen op basis van zijn spel in grote wedstrijden een modale voetballer of in het algemeen? Ik vind zowel Clasie als Blind bepalende voetballers bij hun club die niet veel voor elkaar onder doen. Clasie is alleen vanwege zijn dynamiek en spel wat leuker om naar te kijken.

24 januari 2014 om 12:49

Daar is die subjectieve Ajax aanhanger ook weer die het niet kan laten om een sneer uit te delen. Clasie speelde dit seizoen uit bij Ajax, uit bij Vitesse en thuis tegen PSV zeer verdienstelijk, verdeelde het spel en deed het erg goed. Dat zijn topwedstrijden en bekijk ze maar eens terug, maar jij moet natuurlijk weer wijzen naar eregister en een moment tegen Psv van vorig jaar. Hij staat bovendien eerste in het VI speler klassement van al de honderden voetballers uit de eredivisie.

En dan nog zeggen dat die stoer wilt lijken, hoe zielig moet je zijn om steeds maar weer te bashen.

24 januari 2014 om 12:54

Als je niet je stempel kan drukken in grote potten ben je in mijn ogen geen topper. Hij geeft vrijwel nooit thuis ondanks zijn grote waffel voorafgaand aan die wedstrijden. Veel woorden ,weinig daden is het bij Clasie.
.
Fenomeno, als je op de toppers na goed presteert kun je nog steeds prima een hoog gemiddelde hebben. Hij blinkt vooral uit tegen de rest van de eredivisie. Is niet erg om minder dan Blind te zijn maar kom niet met van die ongein.

24 januari 2014 om 15:39

Hij speelde goed tegen Ajax en Vitesse uit en deed het ook goed tegen PSV thuis, dat zijn drie toppers. Ook tegen Twente thuis was die redelijk bezig al was tot het moment dat je met 9 man stond. Kortom, in genoeg belangrijke wedstrijden staat die er maar woensdag was die wel slecht ja, dat kan.

Blind is beter in een voetballend elftal waar Clasie denk ik meer past bij een elftal dat op de omschakeling speelt. Jij moet eens kappen met die ongein en op argumenten ingaan, kijk die wedstrijden die ik noemde nog eens na en laat dat nu niet links liggen. Jij schreeuwt maar wat terwijl je die wedstrijden geeneens gezien hebt, dat is pas laag.

24 januari 2014 om 18:09

Laat hem maar. Ze willen graag in Ajacied in Oranje zien. En gezien de echte talenten in de jeugd van Ajax uit het buitenland komen moeten ze middelmaat als Blind maar in Oranje praten. Niet dat Blind slecht speelde maar het is overduidelijk een wanhoopspoging van de Amsterdammers om in ieder geval nog iemand mee te krijgen.

24 januari 2014 om 20:20

Leuk dat Clasie af en toe een leuke wedstrijd speelt in de Mickey Mouse League. Maar belangrijke wedstrijden wint hij nooit voor je. In europa niet, tijdens de klassiekers niet, alleen als PSV naar de kuip komt dan wordt er gewonnen. Beetje weinig naar mijn mening. Clasie past meer in een elftal dat op de omschakeling speelt? Dat hebben we kunnen zien woensdag. Hij was de slechtste op het hele veld. Dat deed hij zondag toen er niet op de omschakeling gespeeld werd een stuk beter. Prima speler voor de Eredivisie, maar op een hoger niveau nog nooit iets bewezen. Dan hoef ik hem niet in Oranje te zien.

Niet dat een Blind zo briljant is hoor. Redelijke speler, maar die gaat ook maximaal bij een Everton uitkomen. Niks mis mee. Echter heeft hij wel laten zien dat hij op een hoger niveau mee kan.

Wauw, wat een gesprek!
Er is ergens over gesproken, maar het blijft tussen hen.
Is dit nieuws?

24 januari 2014 om 11:34

Ach, het zou ook nieuws zijn als ze niet gesproken zouden hebben. En wij maar terugkomen op V z en er op reageren

Blind hoort gewoon op het middenveld. Hij speelt daar veel beter als Poulsen en Bazoer. Ook vindt ik Boilissen op de LB een echte verademing. Komt vaak op en heeft een goede actie.

Blind kan weer goed het spel verdelen en ontpopt zich dit jaar als de echte aanvoerder van Ajax.

24 januari 2014 om 09:34

Boilesen was tegen Feyenoord de zwakste man op het veld. Liep continu op 4-5 meter van Schaken af. Daarnaast word ik gek van het huilie-huilie van die jongen. Je bent verdomme verdediger, lig niet bij elke tikkie op de grond als een meisje van 6 dat op d'r knie valt.

24 januari 2014 om 09:36

Tegen Feyenoord was het niet best nee, zeker tot hij Schaken compleet liet lopen.

Daarin tegen was hij tegen PSV een beest tegen Ruiz, wat heb ik toen genoten zeg! En die wedstrijd van hem tegen Barca zit me ook nog wel in het geheugen

24 januari 2014 om 13:04

Boilesen komt langzaam in zijn vorm met af en toe een stapje terug. Hij wordt by far de beste linksback van de eredivisie binnen nu en 2 jaar. Let jij maar eens op.

24 januari 2014 om 09:35

Het viel mij tegen Feyenoord wel tegen hoeveel moeite Boilesen had met Schaken. Maar Blind speelt de laatste tijd echt heel goed op het middenveld, dus mooi zo laten staan.

Op het WK zal hij denk ik wel gewoon linksback komen en Nigel de Jong als verdedigende middenvelder

Is het niet een idee om blind op het middenveld te zetten en Nigel de jong in het hart van de verdediging?

24 januari 2014 om 09:48

Lijkt me wel heel gevaarlijk, hij heeft daar nog nooit gespeeld. En de Jong kan nog wel eens doorslaan in zijn tackles, dus lijkt me niet het verstandigste. Kan geen rode kaart of penalty riskeren op het wk.

24 januari 2014 om 09:52

Lijkt me een beter idee om gewoon blind op het middenveld te posteren en N de Jong te laten banken aankomende zomer

24 januari 2014 om 09:54

Het is altijd iets wat je kunt proberen, hoewel ik vrees dat Nigel de Jong misschien wel eens lengte tekort zou kunnen komen. Een systeem waarin Strootman, De Jong én Blind vanuit de as zouden kunnen spelen zou niet verkeerd zijn, zeker niet als Blind dit niveau vasthoudt. Misschien 3-4-3 spelen? Waarbij De Jong en Blind afwisselend de rol van de '4' (de Rijkaard-rol in het Ajax van 1995) invullen. Weet echter niet of zoiets realistisch is: Van Gaal speelt tot nu toe bij Oranje altijd met opkomende backs. In het geval van 3-4-3 moeten de linker en rechter centrale verdedigers naast het kunnen opkomen ook goed in de dekking kunnen spelen. Het valt natuurlijk wel altijd te proberen. Als het niet werkt dan werkt het niet, maar het feit is inderdaad wel dat Blind vanuit de as gewoon een openbaring is.

Cilessen
Van der Wiel
Vlaar
Martins Indi
De Jong
VD Vaart
Blind
Strootman
Robben
Van Persie
Lens/Depay
24 januari 2014 om 11:27

Is het normaal gesproken bij een 3-4-3 het geval dat er 3 centrale verdedigers opgesteld staan? Martins indi kan deze "dubbele rol" wel aan, vraag me alleen af of van der wiel dit ook kan. Verder een goede opstelling, geen Sneijder?

24 januari 2014 om 11:57

Vroeg me bij Van der Wiel hetzelfde af, maar had niet zo snel een oplossing. Bij het Ajax van '95 speelde De Boer op links (normaal iemand die links centraal speelt) en Reiziger (echt een opkomende back) op rechts. Beetje tricky inderdaad. Sneijder ben ik zelf geen voorstander van. Speelde voor de winterstop weer een paar keer goed, maar is nog niet constant. Van der Vaart heeft bovendien veel meer klik met Van Persie, die ik gewoon persoonlijk altijd als eerste zou opstellen. Sneijder en Van Persie...dat klikt gewoon totaal niet tot nu toe. Maar dat is mijn bescheiden mening. Een fitte Sneijder zou ik overigens wel altijd meenemen, al is het maar om hem in minuut 60 of zo te laten invallen. Dan is ie ook enorm gretig en kan hij misschien nog iets forceren. Maar over de gehele linie vind ik Van der Vaart Van Persie onder Van Gaal erg goed werken.

Als hij zo doorgaat denk ik dat Clasie sowieso thuis blijft deze zomer. En dan meer om de reden dat Blind op meerdere posities uit de voeten kan. Hoop dat v Gaal hem trouwens niet in de basis zet op linksback, dan zie ik liever v Aanholt of Pieters oid.

24 januari 2014 om 10:40

Clasie gaat 100% gewoon mee. Die heeft dit seizoen 1 slechte wedstrijd gespeeld. De rest is van geweldig niveau geweest. Die speelt zo in het buitenland.

24 januari 2014 om 10:50

Er zijn maar drie spelers die 100% meegaan: Strootman, Robben en Van Persie. Hoe goed Clasie het ook doet, hij is er absoluut niet zeker van. De concurrentie op zijn positie is simpelweg zwaar. De Jong is een van de weinige constante factors bij het huidige Milan en Clasie doet het goed op Eredivisieniveau, maar Blind heeft ook in de Champions League sterke wedstrijden op die positie gespeeld. Dat is toch een verschil. Ik vind persoonlijk Clasie technisch in sommige opzichten iets sterker (draait altijd goed weg, meteen naar voren), maar Blind qua loopvermogen, fysiek en tactisch. Daarbij kan hij op meerdere posities uit de voeten (kan ook wel eens handig zijn op zo'n toernooi) en is zoals gezegd al meer gewend aan een hoger niveau. Het wordt spannend in de aanloop naar het WK. Er zal vast wel een groot trainigskamp aan te pas komen waar Van Gaal rustig gaat beoordelen hoe hij zijn groep gaat samenstellen.

24 januari 2014 om 11:01

Voor wie dan? Ik denk dat De Guzman, mits fit, een streepje voor heeft, en terecht. Dan heb je de Jong en Guzman als Rcm. Blind en van Aanholt zullen wel linksback worden. Blind is dan ook backup voor de CM posities. Martins Indi gaat ook sowieso mee denk ik, als LCV en optie voor LV. Er is eigenlijk geen ruimte voor Clasie.

Ik denk/hoop dat het deze selectie wordt:

Cilessen (lijkt me een zekerheid) en 2 van de 3 keepers in Engeland (stekelenburg, Krul of Vorm). Zoals het er nu naar uitziet gaat Stekelenburg afvallen.

Verdediging: V/d Wiel, Janmaat, Veltman, Vlaar, De Vrij, Martins Indi, Blind, van Aanholt.
Middenveld: De Jong, Strootman, v/d Vaart, Sneijder, De Guzman,
Aanval: Van Persie, Robben, Huntelaar, Lens, Kuyt, Depay

Dat zijn er 22, de laatste zal afhangen van wat van Gaal wilt maar het zal wel een aanvaller worden en geen middenvelder, en afhangen van wie het best presteert de komende tjid. Iemand uit het rijtje:

Narsingh, John, Boetius, Wijnaldum en Fer (die het prima doet in Oranje).

Kleine kans dat Clasie mee gaat, zeker geen 100 procent.

24 januari 2014 om 11:13

En Blind heeft wel slechte wedstrijden gespeeld? Hij is de man bij Ajax momenteel. Ze doen niet veel voor elkaar onder. Gaat er meer om dat Blind als linksback en als cvm uit de voeten kan. Dan neem je toch hem mee?

24 januari 2014 om 11:17

Ehhm leuk hoor dat Clasie zich staande weet te houden tegen respectievelijk Cambuur en GAE, maar hij werd volledig overlopen tegen een Russische laagvlieger.

Ik vind Clasie een uitstekende voetballer voor Eredivisiebegrippen. Hij heeft echter nog niets laten zien op een hoger niveau. En tot dusver denk ik persoonlijk dat hij te kort komt om de Europese subtop te halen. Wellicht verrast hij, me. Maar ik zie voorlopig weinig aanknopingspunten waarom hij naar het WK zou moeten gaan in plaats van Blind.

Goed bezig die Blind. Alleen denk ik dat het zijn kansen bij oranje om in de basis te spelen verkleind. Strootman en de Jong zijn gewoon beter. Dat zag je ook tegen Japan, Blind werd in die wedstrijd helemaal omver gelopen als verdedigende middenvelder. Hij is inmiddels wel beter geworden dat idee heb ik iig. Ik vind hem trouwens wel een ideale wisselspeler voor het Nederlands elftal omdat hij op verschillende plekken kan staan en altijd degelijk speelt.

24 januari 2014 om 16:49

Lag dat aan Blind? Of aan het feit dat er twee centrale verdedigers stonden die alleen maar erg hard achteruit lopen? Blind kan geweldig spelen op die positie, maar je moet hem niet laten zwemmen.

Daley is een teamspeler pur sang. Hij maakt ontzettend veel meters en pakt het team echt bij de hand. Als hij zich op deze manier blijft doorontwikkelen dan wordt hij een grotere voetballer dan zijn vader. Mee naar het WK gaat hij sowieso. Hij is veelzijdig en dat maakt hem onmisbaar.

Het liefst zie ik Blind en Strootman/dejong op het middenveld.

Blind en V.aanholt zijn de beste linksbacks maar verdedigend... vooral als de tegenspeler naar binnen trekt dan zijn ze beide verdedigend heel erg kwetsbaar.

Ik vind dat V.gaal dit eens moet proberen;

Cilessen
V.Dwiel
Veltman
Vlaar
V.Aanholt
DeJong
Sneijder
Blind
Robben
V.Persie
Boetius
24 januari 2014 om 10:33

Zonder Strootman? Serieus?

24 januari 2014 om 10:47

Tja aan de linkerkant heb je genoeg voetbal met Blind/v.aanholt.

De Jong puur neergezet als verdedigend blok.

Maar mijn opstelling is voor een oefenwedstrijd bedoeld ,niet de opstelling voor het WK waar ik Strootman wel in de basis zou opstellen.

Ik vind het helemaal geen dillema. Het middenveld van Oranje moet worden: Blind Strootman en Sneijder... Dan heb je echt een top middenveld, met sterke balafpakkers, 3 mannen die ook nog eens kunnen opbouwen en fysieke strijd leveren. Sneijder als absolute architect... Voorin spelen met van Persie, Robben en Lens. Achterin met vd Wiel op rechts, Indi en Veltman in het centrum ik zou Janmaat eens op linksback proberen... Keeper weet ik nog niet, Cillesen gaat een goede kans maken denk ik...

ik blijf het bewonderenswaardig vinden hoe die jongen zich ontwikkeld. bij groningen goed gespeeld op de back positie. bij Ajax vervolgens door iedereen voor rotte vis uitgemaakt en dan op deze manier nu een elftal bij de hand nemen! prachtig! de Boer heeft het goed gezien. op het middenveld van Oranje wordt het wel moeilijk. op zijn positie spelen strootman en de jong en die kerels spelen elke week tegen betere tegenstanders en halen ook een hoog niveau. Strootman laten staan en dan wellicht Blind vervangen voor de Jong. Ik vindt dat Blind een uitstekend overzicht heeft en een meesterlijke inspeelpass die hij durft te gebruiken. Als ik Louis was zou ik deze opstelling eens proberen!

Cilessen
v.d Wiel
Vlaar
Veltman
v. aanholt
Strootman
Blind
Robben
Sneijder
Boëtius
van Persie
24 januari 2014 om 10:52

Ik ben het grotendeels met je eens, behalve dat De Boer dat goed heeft gezien. Die wilde Daley liever kwijt dan rijk, want Boilesen was de man.

Nee, deze groei is louter aan de speler zelf toe te rekenen. Erg knap. Voordat mensen weer gaan reageren, hier een citaat van broer De Boer:

''de Boer ziet linksback Daley Blind als de grootste verrassing van het afgelopen seizoen. 'blind is van schlemiel naar held gegaan. Die heeft een geweldige transformatie ondergaan. Hij was verguisd, maar ineens kan niemand meer om hem heen.''

24 januari 2014 om 11:03

Ben ik niet met je eens. toen Boilesen uitviel heeft de Boer geen aankoop gedaan en het vertrouwen aan Daley gegeven, stelde hem keer op keer op ook toen hij helemaal niet goed speelde. als Boilesen niet zo zwaar geblesseerd was geraakt was het waarschijnlijk anders gelopen dat ben ik met je eens, maar dat de boer hem liever kwijt dan rijk was klopt niet.

Wat is deze speler in het verleden afgefikt, door Ajax-fans en fans van andere clubs. Hij kon er niks van en speelde alleen omdat hij de zoon van was. Erg knap hoe hij daar nu staat te ballen.

Als die zo doorgaat is hij onhoudbaar. Wat speelt dat joch onvoorstelbaar goed. Voordeel is zijn positionele spel, maar ook zijn handelingssnelheid hetgeen mede te maken heeft met zijn behoorlijk ontwikkelde 'zwakke' rechterbeen.

Ik lees hierboven verschillende mensen die verbaasd zijn over zijn bal afpakkende vermogen. Ik sluit me daarbij aan, Ik was voor Blind op het middenveld maar was enigszins bang dat hij teveel stylist zou zijn voor die plek.

Maar je ziet dat die jaren linksback hem goed hebben gedaan want hij heeft op die plek geleerd vooruit te dekken en ballen af te pakken. Het zal in dat opzicht nooit een Enoh worden maar hij voldoet op dat gebied.

In oranje is het vooralsnog geen probleem dat hij geen linksback meer staat, denk ik, maar op lange termijn zal er toch een 'echte' linkback moeten staan. Voor de hand liggende kandidaten zijn Van Aanholt en Buttner als hij aan spleen toekomt.

Ik vind dat hij zich enorm goed heeft ontwikkeld, zelfs zonder de steun van de coach.

Hij heeft zeker een probleem voor Oranje, want hij is beter op het mi9ddenveld, maar stuk minder sterk dan Strootman en voor linksback mist hij body en nog erger snelheid.

Ik snap niet dat iedereen in Strootman een concurrent van Blind ziet, laat deze twee lekker op het middenveld spelen op het WK.
Blind als stofzuiger en Strootman als lopende middenvelder. Daarvoor Sneijder omdat dit nog steeds de beste spelmaker is, en achterin lekker voor Van Dijk en Veltman gaan!

Amen

De pas op Fisher bij de 1-1 tegen Feyenoord was echt fantastisch.Wat een kwaliteit.

Beter dan zijn vader. Vond hem tijdens zijn debuut tegen Volendam voor de beker jaren geleden al een verademing en niet alleen vanwege zijn inzet. Die jongen heeft een functionele techniek waar je U tegen zegt.

Blind moet als backup vam Nigel meegaan. Voor de lb heb je van aanholt of bmi die prima die positie kunnen invullen. Blind is samen met Nigel veruit de beste cvm van Nederland.

Allemaal leuk en aardig en het is een extra optie, maar de Jong, Strootman en Sneijder gaan gewoon het middenveld vormen op het WK. Daar kun je echt niet aankomen met een jochie als Blind. Wellicht over 2 jaar, als hij het in een grotere competitie heeft laten zien, nu nog niet.

Ik zie in hem een groot talent zie hem later heel hoog eindigen ik heb er echt vertrouwen in dat ie zich gaat laten zien bij het wk wordt zeker een wereldklasse speler

Blind gewoon cvm en Van Aanholt van Vitesse op lb. Met deze opstelling zou ik het in Brazillie wel aandurven.

Cilissen
Van der Wiel
Veltman
Van Dijk
Van Aanholt
Sneijder
Blind
Strootman
Robben
Van Persie
Depay

Ik ben fan van zijn balbehandeling. Hij denkt en voert supersnel uit.

24 januari 2014 om 13:43

Van Gaal kan niet om hem heen. Blind in deze vorm heeft zeker een plek in de sselectie

Op het middenveld komen zijn fysieke tekortkomingen niet zo tot uiting. Want hij is niet sterk en behoorlijk langzaam. Voor de rest een goede speler, maar dat zijn De Jong en De Guzman ook. De Guzman speelt bij Van Gaal als verdedigende middenvelder. Lekker meegaan als linksback, en als het nodig is kan hij altijd nog op het middenveld spelen.

als cvm is Blind wel erg goed dit jaar, maar zet hem aub niet linksback, want dan krijgen we alleen maar tikkies terug en worden we volledig overlopen, Martins Indi en zeker van Aanholt zijn klassen beter als Blind op linksback

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren