Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Loting halve finale: Ajax speelt uit bij AZ, PEC Zwolle ontvangt NEC

Laatste update:

Na afloop van de kwartfinales van de KNVB Beker is er in de Amsterdam ArenA geloot voor de halve finales. De geblesseerde aanvoerder Siem de Jong van Ajax mocht de loting verrichten en hij bezorgde zijn club de op papier lastigste loting: AZ-uit. In de andere halve finale speelt PEC Zwolle thuis tegen NEC.

/

De wedstrijd tussen PEC Zwolle en NEC kwam als eerste uit de koker. Dat wil zeggen dat de winnaar van deze ontmoeting in de eindstrijd in de Rotterdamse Kuip wordt aangemerkt als thuisspelende club. PEC of NEC zal dus in het thuistenue mogen spelen en ook de kleedkamer van de thuisclub bezetten. AZ of Ajax reist dus af naar De Kuip als ‘uitclub’.

De halve finales van de KNVB Beker worden op 25, 26 of 27 maart gespeeld, maar de precieze data zijn nog niet bekend. PEC Zwolle was in de kwartfinale te sterk voor JVC Cuijk (5-1), terwijl NEC afrekende met FC Utrecht (1-0). AZ won bij Roda JC Kerkrade (0-2) en Ajax was in de Klassieker met 3-1 te sterk voor Feyenoord.

Hoe ziet de finale eruit?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

az-ajax.
geluk zal nou toch wel een keer op zijn ben ik bang.

we hebben de laatste tijd niet te klagen over geluk.
voor de winterstop winnen we twee wedstrijden met geluk.
zondag hadden we geluk tegen psv, die hadden de eerste helft al 0-4 voor kunnen staan. zelfs van rhijn zei dat we erg lucky waren.

vandaag hadden we de eerste dertig minuten niks in te brengen.
feyenoord strafte dit gelukkig niet af.
nu nog een moeilijke wedstrijd, het schema raakt te vol.
dan zal het geluk wel een keer ophouden toch?

22 januari 2014 om 23:35

Welk geluk?

22 januari 2014 om 23:45

Ach laat hem gaan, hij doet zich voor als ajacied maar kan alleen maar zeiken en provoceren naar Ajax toe.
Welk geluk? joost mag het weten.
Tegenwoordig is een 10-0 overwinning van Ajax nog geluk.

22 januari 2014 om 23:57

@nsdenaam.

moet je niet in de ah rondlopen om te kijken of er misschien een rolletje pepermunt wordt gestolen?

kijk maar op ajxshowtime, daar geeft van rhijn aan dat het lucky was.
en daar staat ook dat de boer de winst op psv wat gelukkig vindt, gelijkspel was terecht geweest volgens hem.
zijn zij ook geen ajacieden dan?

23 januari 2014 om 00:07

Omdat 1 iemand zegt dat het lucky is moet het meteen zo zijn?! Slecht arrgument vind ik dat zeg.

23 januari 2014 om 00:10

@ Suatelli

Je bent toch geen Ajax supporter? Iig dat zeg je zelf in dat andere topic.

Als je Ajax zwart wil maken als zogenaamde Ajacied, doe het dan wat minder opvallend.

23 januari 2014 om 00:17

Geweldig dat mensen nog steeds beginnen over een half uurtje Feyenoord of de vier kansen van Psv, ik praat over de 63 minuten van Ajax of de 6 kansen tegen Psv.
Maar ik ben ook een echte Ajax supporter die weet dat een wedstrijd 90 minuten ruim duurt. In Leeuwarden en Kerkrade weten ze dat ook.

23 januari 2014 om 08:24

Als PSV en Feyenoord er wel 2/3 in schieten, weet je dat je niet meer wint. Dan breek je mentaal. En kom je de tweede helft niet meer terug.

Deze Suatelli heeft gewoon een realistische kijk op voetbal.

22 januari 2014 om 23:36

Leuk affiche..

Was het niet opvallend dat er een aantal minuten voor de loting werd uitgezonden , FOX niet meer live uitzond ??

22 januari 2014 om 23:46

Was op Veronica.
Of was dat niet live ?

23 januari 2014 om 12:53

Was ook op Fox. gewoon geduldig wachten.
Mooie partij van Ajax gisteren. Ze zijn veruit de favoriet voor de Beker.
Verwacht dat Ajax dik van AZ wint en de finale zal ongeacht de tegenstander geen verrassende winnaar kennen.

22 januari 2014 om 23:36

Van wie Ajax of AZ????

22 januari 2014 om 23:42

AZ 2x Ajax uitgeschakeld (2 jaar op rij).

22 januari 2014 om 23:49

Ik snap werkelijks niets van jouw post, maar dat zal wel aan mij liggen als Beta die wetenschappelijk geschoold is. Wikipedia omschrijft min of meer wat geluk is:

Geluk (of gelukkig zijn) kan gedefinieerd worden als het tevreden zijn met de huidige levensomstandigheden. Hierbij kunnen er diverse positieve emoties aanwezig zijn, zoals vreugde, vredigheid, ontspannenheid en vrolijkheid. Gelukkig zijn is het tegengestelde van ongelukkig zijn, wat bestaat uit een gevoel van ontevredenheid, en vaak samengaat met depressie, overspannenheid, woede of verdriet. Onderzoek duidt er op dat geluk voor ongeveer de helft erfelijk bepaald is. De rest van de verschillen wordt veroorzaakt door invloeden uit de omgeving.

Geluk is een gevoel wat bepaald wordt door de gedachten die iemand heeft(dit is mijn toevoeging, wat duidelijk ontbreekt in de definitie op wikipedia). Mensen zeggen vaak: "ik heb het gevoel dat...", terwijl ze op dat moment denken dat iets gebeurt. Je voelt angst, omdat je bv denkt dat je in gevaar bent, je bent blij, omdat je bv denkt dat er iets prettigs gebeurt, je bent boos, omdat je bv denkt dat je onrecht aangedaan is, je bent bedroeft, omdat je bv denk dat je verlaten bent door je vriendin.

Die andere betekenis van geluk die met kans te maken heeft, bestaat helemaal niet. Je hebt geen geluk dat het even niet regent, dat de brug niet openstaat etc. Mensen die dat beweren snappen niets van 'kans".

23 januari 2014 om 00:14

Als je daadwerkelijk wetenschappelijk geschoold zou zijn, dan zou je beter moeten weten dan het qouten van Wikipedia.

23 januari 2014 om 00:18

Jij verdient een groen Randje!

23 januari 2014 om 00:32

@rannio, als je verder leest, zie je dat ik het verder toelicht in de 2e alinea met "geluk is een gevoel wat bepaald wordt door de gedachten" etc. Dus je conclussie slaat nergens op en je hebt geen argumenten waarom deze wikipedia quote slecht zou zijn. Sowieso slaat wikipedia vaker wel dan niet hout. De meeste posts zijn legitiem.

Overigens hilarisch dat je gaat muggeziften over posts op een site waar de meeste posts uit geruchten beslaan.

23 januari 2014 om 00:43

Mag ik jou als bèta zijnde uitleggen dat de wiskunde een grote tak kent genaamd "KANSberekening"? Op het moment dat een uitkomst voor jou zeer positief uitpakt, terwijl de wachtingswaarde aanzienlijk negatiever is, spreekt men van geluk.

Ontopic: ik ben erg blij dat de regels vanaf dit seizoen zijn veranderd en dat enkel de bekerwinnaar recht heeft op Europees Voetbal. Moet er niet aan denken dat dadelijk NEC of Zwolle Europa had ingegaan. Met deze ranglijst en loting is die kans aanzienlijk groot.

23 januari 2014 om 07:39

De regels veranderen pas met ingang van het volgende seizoen :-)

23 januari 2014 om 08:35

Doncoxxxx

Hoe je geluk ervaart heeft te maken met het verschil in de varianten van het 5 HTTLPR - Gen .

23 januari 2014 om 09:42

Hahahaha
Chapeau

22 januari 2014 om 23:52

Geluk dwing je af. Ajax is als ploeg stabieler geworden en wint nu ook gewoon wedstrijden waarin ze niet zo goed spelen

23 januari 2014 om 00:34

Hahaha die Suatelli heeft ook niks nuttigs te doen op VZ.
Zich voordoen als Ajacied maar ondertussen kei en keihard provoceren en negatieve reacties geven tegenover Ajax.

ON:
AZ uit is altijd lastig geweest, kan erg spannend gaan worden, maar ik hoop natuurlijk dat Ajax de winst pakt.

Eindelijk is thuis, op naar de Kuip!

22 januari 2014 om 23:32

Hmm wij hebben nog wat recht te zetten met jullie! Eerste x op 22feb en dan op 27 mrt

22 januari 2014 om 23:34

Ja, maar alweer ajax?
Ik had liever PEC thuis.

22 januari 2014 om 23:37

Ja ik had het ook liever anders gezien. Wie dit wint wint de beker zo simpel is het. Twee top ploegen tegen elkaar en de andere twee zijn de laag vliegers.

22 januari 2014 om 23:51

De beker boeit niet, tot je in de finale staat. Het blijft een troostprijs. Maar goeie test om te laten zien dat ze ondanks deze extra wedstrijd(en) en die tegen Salzburg en wat wellicht volgt, gegroeid zijn door in de competitie te blijven winnen. Dat word lastig zat met uitwedstrijden bij Utrecht, Feyenoord, Vitesse etc. Als ze die stap maken zijn ze oppermachtig in Nederland. Dan knallen we een standbeeld voor de boer neer, leggen we een man of 7 voor 5 jaar vast en gaan we de aanval op de Europese subtop eens gedegen inzetten. Maar niet voor ze leren omgaan met stevige uitwedstrijden na een doordeweekse verplichting. Zo breed moet je selectie zijn als je wilt meetellen. De voortekenen zijn goed, de ondergrens van cambuur uit gaat weer omhoog.

23 januari 2014 om 06:21

Dat geldt niet voor NEC, PEC en AZ hoor!

23 januari 2014 om 12:54

AZ een top ploeg?
Is gewoon provincie cluppie dat dik door Ajax opgerold gaat worden.

23 januari 2014 om 13:50

Als ik me niet vergis verloor Ajax de afgelopen twee seizoenen thuis van AZ in de beker. Natuurlijk heeft Ajax een sterkere selectie maar ik denk alsnog dat AZ een redelijke kans maakt om naar de finale te gaan.

Gelukkig geen Europees ticket meer voor de beker......

22 januari 2014 om 23:33

Jawel dit jaar nog wel hooooor

22 januari 2014 om 23:36

Voor de winnaar toch sowieso?

22 januari 2014 om 23:38

Mocht de winnaar al Europees hebben gaat t naar de verliezer. Kans is gigantisch groot dat Ajax en az zich via de ranglijst al plaatsten voor Europees voetbal.

23 januari 2014 om 00:11

@elcapitano

Als de bekerwinnaar al Europees voetbal heeft dan gaat het ticket naar de hoogstgeplaatste club in de competitie. Het is dus niet meer zo dat dan de verliezend finalist Europa ingaat.

23 januari 2014 om 07:41

Dat is pas volgend jaar

22 januari 2014 om 23:36

Wel een Europese ticket voor de winnaar. Alleen de verliezend finalist krijgt geen ticket.

22 januari 2014 om 23:38

De nieuwe regels gaan pas volgend seizoen in, maar zelfs dan blijft er gewoon een Europees ticket voor de bekerwinnaar.

Sterker nog: de bekerwinnaar zal dan alleen maar een beter ticket krijgen. Nu gaat de bekerwinnaar nog naar de play-offronde van het kwalificatietoernooi voor de Europa League, vanaf volgend seizoen gaat de bekerwinnaar meteen naar de groepsronde van de Europa League.

Alleen zal vanaf volgend seizoen de verliezend finalist nooit meer een ticket krijgen, ook niet als de bekerwinnaar al een CL-ticket heeft (zoals nu nog het geval is).

22 januari 2014 om 23:47

Juist wel, de winnaar komt nu standaard in de groepsfase volgens mij?
Of was het andersom? de nummer 6 in NL krijgt nu geen ticket meer, maar de bekerwinnaar zou volgens mij direct in de EL komen.

Mooie loting. Hoop dat Ajax, Az kan uitschakelen.

23 januari 2014 om 07:39

Mooie loting. Hoop dat AZ, ajax kan uitschakelen.

23 januari 2014 om 12:55

Het huidige Ajax is toch veel beter als AZ

Dat is jammer, Ajax - AZ zou een lekkere finale zijn geweest maar dit is ook mooi. Is er toch een ploeg die heeft gestunt en waarschijnlijk europees gaat spelen omdat Ajax en AZ in aanmerking komen voor direct Europees.

Hmm de meest moeilijke loting mogelijk voor Ajax. Hopelijk kunnen ze zich revancheren voor de afgelopen 2 seizoenen. De winnaar van deze tweestrijd zal hoogstwaarschijnlijk de cup winnen ...

Leuk voor NEC en Pec, kan 1 van die 2 in de finale komen

23 januari 2014 om 00:13

Sterker nog als ajax wint dan is de kans groot dat pec of nec europa in gaan omdat ajax toch al een ticket krijgt.

23 januari 2014 om 17:30

Daar gaan weer punten in Europa...

Lekker dan, PEC of NEC in europa.

22 januari 2014 om 23:34

Pec mag Europa wss al in via die fair play spel.

22 januari 2014 om 23:35

Beide Europa in, nog beter

23 januari 2014 om 07:18

Eh wat? Bron?

22 januari 2014 om 23:35

Hoeft niet per se. Als AZ de beker pakt, maar geen Europees voetbal via de competitie dan niet.

22 januari 2014 om 23:40

Dat is nog lang niet zeker. Die hebben alleen kans op een EL-ticket als én Ajax de bekerfinale haalt én Ajax 1e of 2e wordt.

Geen van beide staat nog vast, want Ajax heeft het altijd lastig bij AZ en in de competitie heeft Ajax ook nog genoeg concurrentie van Vitesse, FC Twente en Feyenoord. Al denk ik dat Ajax en Vitesse samen de 1e en 2e plaats zullen verdelen (alleen in welke volgorde zullen we zien).

De winnaar van PEC-NEC mag Roda bedanken voor het uitschakelen van PSV en Vitesse =) Dit maakt het bekertoernooi wel aantrekkelijk!

22 januari 2014 om 23:41

Waarom? Ik denk dat NEC veel liever een finale Vitesse-NEC dan een finale AZ-NEC of Ajax-NEC zou hebben.

23 januari 2014 om 00:07

Omdat als Vitesse en PSV niet uitgeschakeld zouden zijn ze wellicht een van hun geloot hadden, en waarschijnlijk niet eens de finale bereikt hebben. Voor zowel NEC en Zwolle is het geweldig om überhaupt de finale (weer) eens te halen

Jammer, ik had eigenlijk gehoopt op Az - Ajax als finale

Weer een AZ-Ajax, nu een keer in Alkmaar. Eigeblijk een voorfinale, wie daar wint, wint de beker denk ik.

AZ-AJax nou kom maar op!

Mooie loting, spannende potten.

Het zal ook eens niet zo zijn. Standaard Az en Ajax tegen elkaar. Ben hier absoluut niet blij mee.

Prima Loting, had PEC liever thuis getroffen maar ik ben in elk geval blij dat we Ajax niet treffen!!
Ik denk dat we hiermee een goede kans maken op de finale.

22 januari 2014 om 23:35

En wij ook

Mooie loting zo, PEC of NEC in de finale is wel leuk en een keer wat anders.

22 januari 2014 om 23:39

Inderdaad, beter NEC of PEC een keertje dan altijd Ajax, AZ, PSV of Feyenoord. Gaat een mooie pot worden in Zwolle waar ik sowieso bij ben!

23 januari 2014 om 07:42

... altijd Az??? Vorig jaar stond AZ in de finale, maar het was al een aantal jaren terug dat ze voor het laatst in de finale stonden hoor.

Dank je wel Siem
Ach, als Ajax echt wil dan kunnen we ook in Alkmaar winnen. Helaas is dus de echte finale al in de halve finale. De winnaar in de 'kazenstad' zal dus favoriet zijn in de Kuip.

23 januari 2014 om 08:18

Dat is dan jammer, "de echte finale is de halve finale". Alsof alleen Ajax en AZ de finale mogen bereiken. Ik ben het wel met een van mijn medesupporters (zie een reactie hierboven) dat het ook wel eens leuk is dat een NEC of een PEC de finale. Aan de andere kant moet ik je ook wel weer gelijk geven, dat de winnaar van AZ-Ajax favoriet is in de finale.

Moeilijkst mogelijke loting voor Ajax, bedankt Siem. AZ-uit staat wel altijd garant voor spektakel, dus het zal zeker een mooie wedstrijd worden en hopelijk kan Ajax de finale halen. Mooi ook dat NEC of Zwolle in de finale zit. Geweldig voor die ploegen en supporters.

Why een Ajax speler laten loten?

22 januari 2014 om 23:35

Hij mocht op een knop drukken. kom op zeg hij had totaal geen invloed.

22 januari 2014 om 23:37

Wat maakt dat nou weer uit? Pff

22 januari 2014 om 23:37

Why not? Ze loten in de ArenA en Ajax de winnaar. Doe er niet zo moeilijk over.

22 januari 2014 om 23:50

Hij heeft er ook wel de makkelijkste wedstrijd uitgehaald voor Ajax. Az - Ajax wordt waarschijnlijk wel een grote walk-over, ik schat PEC en NEC beide 2 klasses hoger in dan Az.

Kom op zeg, zit nou niet zo te zeuren over dit soort ondingen

22 januari 2014 om 23:50

Standaard procedure bij de loting. Een speler of official van de club die de laatste wedstrijd die ronde wint drukt op de club. Niks te maken met de voorkeur van de KNVB

22 januari 2014 om 23:52

we konden er ook wel een van Cercle Brugge vragen maar dat is nou ook niet echt logisch ofwel dan ?

Mooie wedstrijd de winnaar van deze wedstrijd wint de beker! Dus dit is eigenlijk al een finale.

Jammer, AZ-Ajax was natuurlijk een leukere finale geweest. 4e jaar op rij dat we Ajax loten, maar nu eindelijk wel een keer thuis. De winnaar van deze wedstrijd zal zeer waarschijnlijk de winnaar van de beker worden. Ben benieuwd!

22 januari 2014 om 23:35

Uhhh nec heeft nog gewonnen van AZ. Toen zaten we ook nog eens in een mindere periode. Nec is nu veel sterker.

22 januari 2014 om 23:39

Minder zwak bedoel je. Sorry maar als we NEC treffen in de finale zet ik de champagne alvast koud.

22 januari 2014 om 23:42

Schij toch uit man, Wij hebben ook van Psv en ajax gewonnen. Nec verliezen kan keer gebeuren. Wilt niet zeggen dat ze meteen beter Zijn en evt de finale van AZ winnen

22 januari 2014 om 23:46

Laatste 5 van de 6 thuiswedstrijden gewonnen, waaronder tegen AZ...hehe...Een finale tegen AZ zie ook ik met veel genoegen tegemoet.

22 januari 2014 om 23:53

Denk dat de winnaar van AZ - Ajax al de champagne koud mag zetten(doe mij trouwens maar gewoon een biertje)
Zonder arrogant te willen zijn want je moet PEC-NEC niet onderschatten natuurlijk.
Alleen als je realistisch ben weet je dat zowel AZ als Ajax een maatje te groot zijn voor NEC & Pec.

23 januari 2014 om 00:11

Zet maar gelijk een tatoo dan brengt jullie vast geluk... Come on Eniesee, van een rampjaar plots naar een jaar met mooie vooruitzichten

23 januari 2014 om 00:14

Ik zal toch oppassen voor zulke uitspraken. Zwolle heeft(geloof ik) nog nooit in de finale gestaan, als die er dan een keer in staan willen ze die meteen winnen. Wanneer NEC de finale bereikt is dat de 5de keer, maar ze hebben de beker nog nooit gewonnen, dat mag wel een keer tijd worden. Vooral voor Ajax is het winnen van de beker niet meer dan een leuke prijs maar daar draait alles om het kampioenschap. Als NEC de beker wint dan gaat bij mij de vlag uit en word het een gekkenhuis hier in Nijmegen.

23 januari 2014 om 00:29

PEC heeft 2 finales gespeeld.
In 1928 met 2-0 verloren van RCH en in 1977 met 3-0 van Twente.

23 januari 2014 om 00:40

Wij hebben maar liefs twee keer het silver mogen proeven. In 1928 en in 1978. Een hele generatie supporters uit Zwolle zit dus te wachten om dat ook mee te kunnen maken.

jammer, AZ--Ajax zou een mooie finale geweest zijn

Nec speelt thuis veeeel sterker dan uit. Maar ben blij met Zwolle uit. Op naar de finale!!

Ik zie Ajax uit bij AZ niet winnen.
az speelt net zo technisch maar dan net iets feller.

22 januari 2014 om 23:37

Mwah, Ajax is voetballend als team echt een heel eind verder dan AZ. Dat valt ook wel aan de ranglijst af te lezen hoor.

Maar in een onderling duel in de beker met het thuisvoordeel wordt het gewoon een mooie pot en is AZ erg kansrijk.

Leuke loting, Gewoon mooi om te zien dat PEC of NEC de finale gaat halen. Moet wel zeggen dat het jammer is voor de Kwaliteit van de finale omdat normaal gesproken de winnaar van AZ-Ajax ook de finale dik de favoriet is.ben in ieder geval al blij dat de verliezend finalist niet meer in de EL terecht komt, dat scheelt toch wat punten voor de Coëfficiëntenlijst.

Haha, ik had het al voorspeld in het live meepraten. PEC gaat misschien wel met een bizar makkelijke loting de finale halen. Fortuna (t), Wilhelmina 08 (t), Excelsior (u), JVC Cuijk (t), NEC (t). De charme en tegelijk het oneerlijke van de beker. Ik hoop toch dat ze geen Europees voetbal gaan halen.

22 januari 2014 om 23:38

Ach, het PEC zoals die bij de seizoensstart was had meer punten binnengehaald dan Vitesse en Utrecht bij elkaar.... Met die theorie zouden we alleen Ajax nog Europees moeten laten spelen als het alleen nog om de punten gaat. Het is ook wel leuk als er een keer kleine clubs Europees spelen.

22 januari 2014 om 23:44

tja of je bent twente met een b elftal tegen den bosch wat zich laat uitschakelen. Zwolle heeft gewoon het toernooi serieus genomen en met wat gelukkige loting ver gekomen

23 januari 2014 om 00:31

Ach, vorig jaar met een minder gelukkige loting hebben ze ook de halve finale gehaald.

Is een goede loting want als ze in de finale komen dan is Ajax top favoriet! Maar ik had toch liever Ajax-AZ gehad....

Hoewel het wel leuk is dat Pec of Nec straks de finale mogen spelen moet ik er niet aan denken dat ze nog EL halen ook.

22 januari 2014 om 23:44

Als Ajax of AZ via de competitie al Europees voetbal bereiken zit dat er wel in.

Ik had deze pot liever gezien als finale, de beste teams in de finale is het mooiste. Spannende pot, tegen AZ knijp ik hem toch altijd.

Finale zwolle-ajax gok ik. Leuk voor Zwolle dat ze de finale kunnen halen, is toch het mooiste wat er is.

en hiermee kan ook gelijk het fabeltje de prullenbak in dat Ajax altijd lucky is met lotingen..

mooie loting 2 leuke wedstrijden

leuk voor Az dat ze weer eens thuis mogen in de beker tegen ajax na een aantal keer de uitwedstrijd.

pec - nec word ook een leuke wedstrijd. ze maken evenveel kans op de finale.

Gelukkig een keer in Alkmaar na 3 keer Amsterdam maar het blijft een beroerde loting. Krijgt de verliezend finalist dit jaar al geen Europees ticket meer? Andere krijg je bij winst van Ajax een eenzijdige finale en een club die Europees weer gaat morsen.

22 januari 2014 om 23:40

Ik meende van niet nee. Een waardeloze finale als psv-heracles ligt in het verschiet ja. Want zie zowel ajax als az weinig problemen hebben met pec en nec in de finale.

Denk dat het beter is dat AZ wint, als er 30 000 man naar Rotterdam komen gaat het toch weer mis.

22 januari 2014 om 23:57

Vorige keer ging het ook goed, zowel tegen AZ als tegen Twente...
En er komen geen 30.000 ajacieden hoor, rond de 17.000.

Nu AZ thuis speelt gaan wij hopelijk winnen. In de competitie verloren we door die onterechte rode kaart voor van Rhijn. Je kunt hem wel geven maar het te makkelijk.

22 januari 2014 om 23:43

Die kaart was 100% terecht, shirtje trekken. Zoek de foto nog maar eens op.

22 januari 2014 om 23:54

Meningen verschillen gelukkig

22 januari 2014 om 23:57

Hij kon niet meer bij de bal, geel en een pingel was terecht, maar rood en een pingel was erg overdreven.
Het was ook geen 1v1 situatie dus rood was sowieso fout.

ik ben bang dat deze extra wedstrijden ons punten gaat kosten voor de competitie.
heb het gevoel dat feyenoord deze wedstrijd expres heeft laten lopen, zij gaan voor de titel.
ze speelden ons compleet weg de eerste helft en vervolgens laten ze het lopen.

22 januari 2014 om 23:53

Suatelli

Feyenoord speelde uit de reactie en gokkend op de foute pass ven Denswil en kwamen daardoor 25 minuten goed in de wedstrijd voor.
Daarna alleen maar een negatiever wordend feyenoord gezien wat in de tweede helft hele delen cmpleet van kastje naar de muur werd gespeeld!
Ik vond het verder opmerkelijk dat ze vanaf de 1-1 bij iedere fout elkaar de grond intrapte en alleen maar bezig waren met zeiken en aanwijzen van spelers die verantwoordelijk waren daar waar ajaxspelers elkaar juist oppepte na de 0-1! ook dit is een kwaliteit!!

Feyenoord liet dit zeker niet lopen,ze hebben deze wdstrijd juist teveel gehyped en zijn door een ajax met 4 invallers op cruciale posities te kijk gezet.

22 januari 2014 om 23:58

@ Suatelli

Haha, een Feyenoordsupporter die zich "undercover" voordoet als Ajax supporter. Zie ook je opmerkingen bij het wedstrijdverslag! Maar ook die opmerking die je aangepast hebt... Hoe zielig kan je zijn.

On: mooie loting... Moet te doen zijn voor Ajax!!

23 januari 2014 om 00:16

Suatelli wat een mooie man ben je! Extra wedstrijden? Het gaat om 1 wedstrijdje extra dus dat gaat nergens om miss max. 2 en voor een finale kan je je altijd wel opladen als spelers zijnde tevens voor deze halve finale want je weet als az en ajax zijnde dat je t in de finale op papier makkelijk hebt

volgens mij kwam NEC 4 keer in de halve finale, in al die 4 keer ging NEC naar de finale. laat de geschiedenis zich herhalen.. (als ik het goed heb)

22 januari 2014 om 23:53

En verloren ze al die 4 finales..

23 januari 2014 om 00:12

Dat klopt maar de finale halen op zich is al een topprestatie. Een beker winnen is echt niet te beschrijven...

Voor het Nederlandse voet de meest ongunstige loting dit. Retteketet AZ dan maar

Hele mooie loting. Liever in de finale gehad maar dit is ook goed. De kuip is van ons!!

Zonde, had az-ajax liever als finale gezien. Nu krijg je een finale die op voorhand denkelijk al beslist is.. Ik gok op een bekerprolongatie van AZ in een finale tegen, uiteraard, PEC Zwolle. Dat Zwolle verdiend zo'n finale wel na 2 leuke Eredivisie seizoenen.

Toch wel een apart idee dat je zo dichtbij een plek in de finale bent. NEC thuis kan je prima treffen (al vond ik ze wel prima spelen tegen Utrecht, maar tegen die tijd zijn wij al meer dan een maand verder). Er gaat geschiedenis geschreven worden want ik kan mij niet herinneren wanneer NEC voor het laatst in de finale van de beker mocht staan (1994 uit mijn hoofd). Voor ons is het helemaal mooi, want je moet minstens 50 jaar oud zijn om bewust de laatste finalestrijd van PEC mee te hebben gemaakt.

22 januari 2014 om 23:45

2000 stonden we er nog tegen Roda. Maar dat is voor veel jonge supporters te lang geleden dus als we winnen in Zwolle is het voor vele de 1e finale.

24 januari 2014 om 22:37

Ik weet er ook niks van, maar eerst maakte mij die Knvb weinig uit omdat ze vaak eerder werden uitgeschakeld.

Zwolle heeft echt de meest lachwekkende loting gehad die je kunt verzinnen dit seizoen.

22 januari 2014 om 23:44

Tsja eens, ik gun het ze echter wel maar de tegenstanders die ze hebben getroffen en treffen....maar ja, in de finale krijgen ze het sowieso zwaar. Toch hoop ik dat PEC het haalt, leuke club.

22 januari 2014 om 23:45

Klopt, maar zoals onze linksback vandaag heel treffend zei: ''die moet je ook winnen.''

23 januari 2014 om 11:24

en ajax 2 keer amateurs

Ik denk dat Ajax (mijn ajax) stiekem blij is met deze loting!!
Geen mogelijkheid op onderschatting en kunnen aantonen dat je voor de competitie daar helemaal niet had hoeven verliezen!

Ajax is (op dit moment)l verder als AZ mede ook doordat AZ Martens kwijt is geraakt.

Het zal een gave pot worden en geen zaadpartij tegen een heel verdedigende tegenstander.... ik denk 1-3

godsamme zit je dalijk naar een finale PEC - AZ te kijken, daar word je op voorhand toch niet vrolijk van ?!

22 januari 2014 om 23:58

Ze zullen dit jaar niet veel kijkers hebben denk ik. Ook eventueel PEC/NEC niet.

23 januari 2014 om 00:04

die gaan het stadion nooit vol krijgen met z'n 2en ! Pec gaat met alle moeite van de wereld misschien 13.000 man mee krijgen en AZ idem maar ik denk dat de Knvb die Bobo kaartjes aan de straatstenen niet kwijt raakt !

23 januari 2014 om 00:18

Vorig jaar kreeg az het makkelijk vol was al na 2 wrken uitverkocht dus weet niet wat je slap lult

23 januari 2014 om 00:42

Hij denkt in zijn droomwereld dat alleen Feyenoord veel fans heeft. De nieuweling(pec of Nec) krijgen het makkelijk en heel snel vol en AZ zal ook wel een grote schare brengen

23 januari 2014 om 11:12

ik denk helemaal niet dat aleen Feyenoord veel fans heeft, Twente, Psv,az,ajax,feyenoord, Utrecht, Heerenveen en groningen hebben allemaal best veel supporters, maar clubs als Nec en Pec kunnen best wel eens veel moeite krijgen om 17.000 kaarten te slijten !

23 januari 2014 om 12:41

Stengun,

Geloof mij maar, NEC gaat geen enkele moeite krijgen met die 18000 kaarten. PEC denk ik ook niet.

23 januari 2014 om 00:14

Dan kijk je toch lekker niet. Een bekerfinale is iets wat alle clubs een keer moeten kunnen meemaken. Niet alleen de top 5

23 januari 2014 om 00:44

Tuurlijk dat is ook het systeem, maar hij heeft wel een punt een PSV-Ajax heeft natuurlijk veel meer aantrekkingskracht dan AZ-NEC.

24 januari 2014 om 22:39

wat maakt dat uit? er spelen meer clubs in Nederland dan Ajax Feyenoord en Psv!

Wat een prima loting zeg. Ph oh oj wat een wedstrijd baanvond. Zoveel kansen creëeren en dan maar met 1-0 ainnen. Echt een fantastische pot gezien van NEC dat dik en dik verdiend gewonnen heeft.
Dit beloofd veel goeds voor de tweede seizoenshelft.

En NEC maar de grond in praten en maar zeggen volgend jaar Achilles uit. Jongen. NEC is gewoon NEC en een club met passie en klasse! Forza enieseeeee ole ole ole

22 januari 2014 om 23:58

Precies Cancellara! Wij in Nijmegen hebben op en buiten het veld weer passie en klasse getoond voor ons Nec!! Wij weten dat we goed genoeg zijn! Volgend jaar europa in en meedoen in subtop eredivisie.

Denk dat pec beter AZ had kunnen treffen.
Nec gaat echt enorm beest laatste weken

Dit kan het seizoen voor NEC toch nog goed maken. Ik duim echt voor deze heren dat ze winnen in de finale. PEC moet een eitje zijn, zeker als je de selecties tegenover elkaar legt. NEC - Ajax? Zou toch mooi zijn, en dan de Nijmegenaren gewoon lekker in Europa laten dartelen!

23 januari 2014 om 00:01

PEC moet een eitje zijn als je de selecties tegenover elkaar zet? Wil jij beweren dat Mokotjo en Klich een stel amateurs zijn vergeleken met Stefánik, Rieks en Koolwijk? Om maar te zwijgen over de capaciteiten van spelers als Lachman die een Higdon wel in de greep kan houden. Ik denk dat NEC het nog heel moeilijk gaat krijgen in Zwolle. Bovendien is die 1-5 eerder dit seizoen in Nijmegen ook niet op los zand gebouwd.

23 januari 2014 om 00:10

@otterman

ik ben het met je eens dat NEC het zeer moeilijk gaat krijgen, maar ik denk dat dit voor beide de beste loting is die we konden treffen. Ik had alleen liever NEC huis gezien

En over de selecties, ik denk dat die redelijk gelijkwaardig aan elkaar zijn maar misschien heeft NEC net wat betere spelers. De aanval van NEC is qua kwaliteit misschien wat beter. Op het middenveld zijn ze zeker gelijkwaardig aan elkaar. Achterin Hebben ze allebei een sterke CV(Lachman-Van Eijden) maar de andere CV is bij beide clubs van bedenkelijk niveau. De backs zijn in het voordeel van Nec, Vermijl is echt een klasse speler en Conboy gaat soms over de scheef maar is een prima back. En de keepers zijn gelijkwaardig naar mijn mening.

Ik denk dat het net aan de vorm van de dag gaat liggen wie er gaat winnen, op papier heeft NEC een betere selectie maar het komt er tot nog toe niet uit. Hopelijk trekken ze deze lijn door.

23 januari 2014 om 00:12

Nou eigenlijk wel. NEC was toen echt dramatisch in vorm. Niks lukte, zowel voorin als achterin. Het NEC van nu is veel beter dan toen en maakt zeker een kans tegen Pec.
En ja als ik de namen naast elkaar zet vind ik onze selectie ook beter. Individueel dan, als team is PEC nog steeds wel iets beter.

We zullen het gaan zien. Vandaag speelde onze verdediging een geweldige pot en als ze die lijn doorzetten de komende weken dan voorspel ik dat we snel in de middenmoot staan en dat we ook best eens de kuip kunnen gaan halen

23 januari 2014 om 00:16

Je kijkt door een PEC bril.
Maar PEC had in het begin inderdaad even een lekker seizoennetje maar los van Boer, Klich, Lachman en Mokotjo stelt PEC Zwolle echt niet veel voor.
Stel, die vier spelers gaan volgend seizoen weg ( ik betwijfel het bij Boer hoor ) dan staat er gewoon een Jupiler ploeg die met geluk de play-offs zou halen voor promotie ( ook al speel je dan nog in de Eredivisie ). Wees even realistisch, want NEC heeft gewoon een ploeg waarmee je Europees voetbal mee zou moeten halen. Dat de verhoudingen in de Eredivisie nou eenmaal niet kloppen, daar kan ik niks aan doen. PSV staat ook 8e ofzoiets, ook lekker tegen de verhoudingen in enzo.

23 januari 2014 om 00:19

Niet reageren op deze clown, provoceert graag en heeft een overduidelijke hekel aan Pec.

ON: Mooi om te zien dat PEC of NEC in de bekerfinale gaat komen, alleen al voor de supportersschare. Denk dan toch dat het één van deze 2 clubs tegen Ajax gaat worden.

23 januari 2014 om 00:31

Als ik door een PEC-bril kijk dan kijk jij door NEC contactlenzen, bril, en daar nog een paar zonnebrillen op, want ik geef je op een briefje: NEC gaat met een ploeg waar Koolwijk aanvoerder van is geen Europees voetbal halen. Ze staan nu onder hun stand, dat geef ik toe, maar ze hadden op de positie moeten staan waar Roda nu staat, net boven de nacompetitiestreep. Kwalitatief is NEC gewoon niet goed genoeg voor Europees, net zoals PEC dat niet is natuurlijk. En ja, als je bij iedere ploeg de beste spelers weghaalt dan blijft er heel wat minder over. Dus ik vind dat nogal makkelijk geredeneerd. Haal je bij AZ de beste spelers weg dan staan ze onderaan de eredivisie, nogal wiedes.

En ik zeg nu niet dat wij jullie nu met twee vingers in de neus gaan oprollen, maar zeggen dat ''pec uit een eitje wordt'' is natuurlijk gewoon volslagen onzin. Dat zeg je over een ploeg als Wilhelmina 28 thuis, maar niet over PEC uit. Daarvoor hebben wij ondertussen wel genoeg status verworven door o.a. Feyenoord in Zwolle te verslaan.

23 januari 2014 om 01:29

Otterman, Constantijn is voor Ado, niet voor Nec.

23 januari 2014 om 03:00

Niet reageren op Constantijn, is geen zinnig woord uit te krijgen over Pec.

Laat de Finale maar AZ - NEC zijn, kunnen wij weer "alles is voor Bassie" zingen.
Ik heb er zin in.

Zullen allebei mooie potten worden. En of je nou eerst een sterkere tegenstander krijgt, en een zwakkere tegenstander in de finale, of andersom. De potten moeten toch gespeeld worden en beide wedstrijden zijn gelijk opgaande wedstrijden zijn.. De wedstrijden moeten toch gewonnen worden,, of je moet landskampioen worden.
Ik acht NEC sterker dan Pec, maar zij hebben het thuisvoordeel.
Dat geld ook voor Ajax - AZ, waarbij AZ het thuisvoordeel heeft, en Ajax de sterkere team.

Wat een heerlijke avond zeg! Eerst Utrecht overklassen met heerlijk spel, alleen de kansen worden niet afgemaakt. En daarna een prima loting. Had alleen liever thuis geloot maar Pec uit moet te doen zijn. Hopen dat we AZ treffen in de finale, dan maken we nog een beetje kans om die finale eindelijk een keer te winnen. Maar Ajax is aan de andere kant een garantie voor Europees voetbal.

Wij gaan Europa in!

AZ uit, natuurlijk de moeilijkste die er kon zijn.. Bedankt Siem. Ik had al een voorgevoel.

Maar zonder dollen:
Wij hebben nog wat recht te zetten daar, dus we gaan er gewoon vol voor en we moeten best kunnen winnen, maar dan moet de slappe start er uit zoals tegen PSV en Feyenoord. Het kan best.

Op naar de finale! (hoop ik)

23 januari 2014 om 00:20

Als az supporter zijnde heb ik t er al de hele dag over we zullen wel weer ajax treffen, er wordt niet gefraudeerd nstuurlijk maar ik vind t zwaar kut dat we nu al 4x op rij ajax treffen voor de finale :-(

Precies wat ik had voorspeld.
haha. Mijn finale ziet er uit met Pec - Az
Die Pec uit eindelijk wint.

Volgens NOS zal de winnaar van het duel AZ-Ajaz als 'thuisclub' spelen in de kuip. En hier staat het precies andersom. Dus wie heeft nou gelijk? De website van Knvb biedt geen uitsluitsel, maar het is een kleine detail. Hoop dat het gaat tussen Ajax en PEC Zwolle.

Pff zo'n ongunstige loting dit. Met alle respect voor PEC en Nec, maar wat zou dat een lachertje zijn als die het Nederlands voetbal moeten vertegenwoordigen. Laat AZ de beker maar winnen en laten we maar hopen dat ze niet al te hoog eindigen.

23 januari 2014 om 00:58

De laatste keer Europees van Nec was anders zeer succesvol! Seizoen 2009! Winst tegen Boekarest, winst tegen spartak Moskou en gelijk tegen Udinese. We hebben toen behoorlijk wat punten gehaald.

23 januari 2014 om 01:01

Ik snap de onrust. PEC en NEC hebben niks te zoeken in Europa maar Europa interesseert me ook geen reet. Ik heb er heel veel voorover om in de finale te staan. Als we die dan ook nog eens zouden winnen (maak me gek) dan sta ik Europees voetbal graag af hoor haha

23 januari 2014 om 07:58

Ik snap de onrust niet, clubs als Vitesse en FC Utrecht hebben ook aangetoond zich niet te kunnen motiveren voor de EL. Ik zie geen enkele reden waarom PEC en NEC niet verder zouden kunnen komen dan de zogenaamde subtop. Met deze drogredennatie hoeven we in het vervolg alleen Ajax nog maar te sturen, kunnen wij mooi punten binnen halen en kan de rest lekker thuis blijven.

En waarom willen wi graag punten halen? Onder andere om meer clubs te sturen toch?accepteer dan dat er ook clubs als PEC en NEC Europa ingaan zoals in het verleden Willem II, NEC en Roda dit bijvoorbeeld ook hebben mogen doen.

Die zaadfinale ga ik dus niet kijken. Heracles-PSV was ook al zielig. De finale zit dus al in de halve finale. AZ 2 op rij of Ajax de dubbel..

23 januari 2014 om 01:31

Wat jammer vinden wij dat toch, zonde man!

Dat wordt extra uren voor de schoonmakers van Gemeente Amsterdam in mei rondom de Arena Boulevard en Leidseplein.

Maar even serieus, ik denk dat Ajax het dubbel in zicht heeft. AZ is qua omstandigheden gezien de laatste obstakel in de beker en Vitesse in de competitie. Ik vind AZ dit seizoen niet zo sterk in vergelijking met het vorig seizoen. Ik vraag me af of ze überhaupt volgend seizoen Europees voetbal zullen spelen. Ik geef ze wel een kans in de ontmoeting tegen Ajax thuis, maar dit is wel een van de belangrijkste uitwedstrijden voor Ajax waar ze meer gefocust zullen zijn dan alle andere uitwedstrijden dit seizoen.

23 januari 2014 om 00:49

Grappig dat je dit seizoen AZ slechter vindt. Vorig seizoen liep AZ totaal niet met lichtpunten als Altidore en Maher die het helaas maar sporadisch lieten zien. Maher kon het team niet opsleep touw nemen. Dit jaar staat er een uitgebalanceerd team dat zeer goed kan knokken en snel is in de omschakeling.

23 januari 2014 om 10:44

Dit team van AZ is juist een beter als vorig jaar nog niet constant, maar AZ gaat weinig verliezen in de tweede helft competitie. Ajax uit is altijd moeilijk voor Ajax laatste jaren zeker 50/50 wedstrijd.

Grappig dat bijna alle supporters van top vijf ploegen dit een slechte loting en finale vinden. Maar juist dit maakt de beker zo leuk. Ploegen als pec en nec die de finale halen en zo een keer een kans hebben op een prijs. En zeg nou zelf, elke x dezelfde ploegen in de finale is toch ook niet aantrekkelijk?

Voor ons zwollenaren is dit natuurlijk zeker de perfecte loting. Ondanks de huidige goede vorm geef ik pec een grote kans op de finale, zeker met het thuisvoordeel. De kuip here we come!!

23 januari 2014 om 08:55

Het zou eigenlijk een schande zijn als Zwolle die finale niet haalt. Als je ziet welke lotingen ze hebben gehad, dat is bijna genant. Ik gun Zwolle die finale trouwens van harte hoor alleen die Europese plek zit me niet lekker.

23 januari 2014 om 12:53

Dat gezeur over een makkelijke loting is natuurlijk enigszins waar, maar ook steeds een zwaktebod om daarover te beginnen. Vorig jaar heeft pec voornamelijk of alleen maar sterke tegenstanders getroffen en ook toen hebben ze de halve finale gehaald. En met betrekking tot europa kan je je afvragen of pec zich niet juist veel beter op kan laden tegen een club als petrolul en zo dus meer punten binnenhaald. Het is maar van welke kant je het bekijkt he..

Heel vreemd dat het balletje ook weer op de grond viel, doe hem dan gewoon weer terug erin.

Betere loting kon niet. Liever az uit dan weer dat gemekker dat Ajax geholpen wordt.

23 januari 2014 om 08:53

Slechtere loting kon niet. Als Ajax wint is de finale een formaliteit en mag Zwolle of NEC Europa in. Dat gaat een plekje schelen voor de playoffs waar AZ dan afhankelijk van is. En als AZ wint dan krijg je een finale die alleen voor de betrokken clubs aantrekkelijk is.

23 januari 2014 om 10:45

haha moeilijker loting voor Ajax kon niet, Ajax speelt uit!

Ik vind het leuk dat een pec of NEC nu de finale kan halen.

Zonder arrogantie, maar als NEC ooit de kans krijgt om in De Kuip te komen, is dat nu wel. Ja, PEC-uit win je niet zomaar, en NEC kan ook niet zeggen dat ze er wel even over heen lopen. Maar als ze het spel van de afgelopen week en van de voorbereiding kunnen, vast houden heb ik er wel vertrouwen in! Zal mooi zijn als AZ dan ook wint. AZ is toch wat minder dan Ajax.

23 januari 2014 om 10:32

Als je tegen Ajax komt in de finale hebben we wel waarschijnlijk Europees voetbal

23 januari 2014 om 15:11

Dat is wel zeker. Ik zie Ajax niet meer zakken naar de 6de plek, en ik zie AZ nog wel klimmen naar de 5de plek. En ik ben het wel eens met degene onder me, Fczwollerclens... Als er ooit een kans is om de final te halen ,is het nu wel .zowel voor PEC als voor Nec. En PEC heeft toch wel een voordeel, omdat ze thuis spelen

23 januari 2014 om 13:10

Wel grappig. In Zwolle denken wij precies hetzelfde: Als PEC ooit de kans krijgt om in de Kuip te komen, is dat nu wel! NEC-thuis win je niet zomaar maar wel de makkelijkste loting die erbij zat voor Pec! Ik ben blij!

Meest gunstige loting voor AZ als je het mij vraagt. Ajax is in Alkmaar makkelijker te verslaan dan in de finale in de kuip!

Ik weet het nog niet.
Voor Nederland is het misschien wel beter wanneer AZ de beker wint. Mocht Ajax de beker namelijk winnen en ze worden kampioen (of tweede). Dan gaat er een Europees ticket naar PEC of Nec. Ik heb toch minimale verwachtingen dat die clubs het goed gaan doen in Europa.

23 januari 2014 om 12:46

Volgens mij hebben we afgelopen jaren vaak zat gezien dat clubs als Psv, Feyenoord, Utrecht en Vitesse het waardeloos doen in de EL. NEC daarentegen heeft het afgelopen keer Europees heel goed gedaan en best veel punten gepakt voor Nederland. Waarom zouden we het niet nog een keer mogen proberen? Als de zogenaamde "subtop" het toch elk jaar verpest.

23 januari 2014 om 13:28

Je hebt gelijk daarin. Afgelopen jaar heb ik die clubs ook vervloekt (en dan vooral Utrecht). Twee jaar geleden was het ook dramatisch. Toen vlogen Vitesse en wij tegen Anzhi (toen nog met Eto'o enzo) eruit. Heerenveen en Feyenoord ook al vrij snel weg (tegen clubs die echt wel te verslaan waren). Bovendien lieten PSV en Twente het allemaal maar wegvallen, wat een schande. En natuurlijk Ajax, die het verkloot tegen die Roemenen/

Die hele loting was trouwens weer een aanfluiting. Hij wordt verricht door een speler van een club die nog actief is en de balletjes, met de naam aan de buitenkant, zweven rond in een doorzichtige pot. Je zag Siem de Jong echt loeren op de balletje van Ajax maar die bleef onderin hangen Tekenend voor het amateurisme bij onze bond.

allang al blij dat AZ Ajax in de halve finale treft dan als AZ dan wint kan je gewoon normaal en biertje doen in rotterdam

Ik zeg niet dat we makkelijk van PEC gaan winnen maar afgelopen seizoen wonnen we ook in Zwolle met 0-4 en toen hadden we een mindere selectie dan dit jaar.
Ons goudhaantje is nu nog geblesseerd maar die is er dan wel weer hoor alireza gaat de verdediging van Zwolle alle hoeken van het veld laten zien. Wie n.e.c-az heeft gezien zag ook hoe alireza de hele az verdediging dolde. Daarnaast hebben we een rieks in vorm en dan nog maar niet te praten over de united huurling vermijl. Ik denk dat als we Ajax loten we gaan verliezen maar krijgen als verliezer toch Europa en als we az loten zouden we de beker wel eens mee naar Nijmegen kunnen nemen . Btw we hebben ook in Groningen fc Groningen uitgeschakeld en nu fc Utrecht dus laat PEC maar komen

23 januari 2014 om 12:50

Hou er wel rekening mee dat die overwinning gepaard ging met twee snelle penalties en twee rode kaarten. Verder heb je wel gelijk dat nec ook best veel kans heeft. Laatste weken hebben ze een goede vorm en jullie selectie herbergt, net als die van zwolle, een aantal erg goede spelers. Wordt een spannende pot met hoe dan ook een verdiende finalist! Wat dan dus hoogstwaarschijnlijk wel pec zal zijn natuurlijk

Ik ben een beetje klaar met dat gezeik over dat NEC Europa niet in zou mogen omdat het anders Nederland punten gaat kosten. Wij hebben het afgelopen keer hartstikke prima gedaan. Waarom zou dat niet nog een keer kunnen?

23 januari 2014 om 14:41

Natuurlijk zou dat kunnen maar de ervaring leert met Ado, Nac, Vitesse, Groningen en Utrecht dat eenmalige deelnemers het toernooi niet serieus nemen en verliezen van de zwakste ploegen uit de kleinste landen.

Mmaaxxiimm ben ik met je eens als je kijkt naar de subtop die europa ingaat die verpesten het zelf vaak. Wij hebben het in 2008 niet verpest hebben een aantal wedstrijden prima gewonnen,
Als je dat vergelijkt met een vitesse die van oetlul uit roemenie verliest kun je toch beter een n.e.c europa insturen

@redey32 die penalty s waren voorkomen terrecht en als je geen penalty tegen wil moet je geen overtreding maken he zo simpel is het. En wat ik me nog goed kan herinneren is dat we die wedstrijd nog een penalty hadden moeten krijgen maar die kregen we niet omdat we er al 2 hadden gehad.
Nou ik vind een pingel is een pingel ook al heb je er al 10 gehad dat maakt niks uit.
En rode kaarten krijg je ook niet zomaar of je moet bossen als scheidsrechter hebben gehad want daar kregen wij vorig jaar 3 rode kaarten van uit in de glasbak waarvan er 2 ontrecht waren wat was dat een flut scheids zeg bahbah

23 januari 2014 om 14:12

De penalties waren zeker terecht, daar hoor je mij ook niet over. Jij zegt alleen dat nec vier nul wint met een mindere selectie en dat ze daarom dit jaar ook (makkelijk) zouden kunnen winnen. Ik wil dat wel is zien als nec tegen pec speelt terwijl ze niet twee penals krijgen en twee man meer hebben. Zijn toch dingen die mee spelen in de grote van een overwinning he

Pec Zwolle-Fortuna Sittard
Pec Zwolle-Wilhelmina '08
Excelsior-Pec Zwolle
Pec Zwolle-JVC Cuijk
Pec Zwolle-Nec

Tjaa.. Dat zijn niet zulke hele moeilijke lotingen en dan ook nog bijna alles thuis. Zo zie je maar dat geluk bij de loting vooral bepaalt hoe ver je kunt komen. Maar ja zo gaat dat natuurlijk in de beker en Pec heeft deze keer geluk.

Ajax wint van AZ wel, als ze Feyenoord oprollen, nouww die diepe hoge langen ballen tegen 010 was geweldig, zo pakken we AZ ook in! En ja Finale, wat moet ik ervan zeggen... PEC & NEC zijn sowieso geen partij voor Ajax, dus Ajax mag eigelijk na de wedstrijd tegen AZ van mij de beker in ontvangst nemen!

24 januari 2014 om 12:09

Doe eens wat aan je spelling en zins opbouw man, je zet jezelf episch voor lul zo.

@redney jullie hebben wel het geluk dat søren is geschorst wat die is de laatste weken op dreef.
Nadeel voor jullie is dat alireza weer terug is tegen die tijd.
In het begin van dit seizoen wonnen jullie in de Goffert maar N.e.c was op dat moment totaal niet op mekaar ingespeeld bijna alle basisspelers van het jaar ervoor waren weg en daarvoor hebben we wel nieuwe namen gekregen maar die kende mekaar totaal niet.
Nu na de winterstop en na het trainingskamp zie ik grote veranderingen ze weten mekaar uitstekend te vinden en weten mekaars kwaliteiten. Daarom denk ik dat n.e.c zondag ook een uitstekende kans maakt om te winnen. En n.e.c heeft die seizoen gelijk gespeelt tegen een Twente uit en Fey thuis en gewonnen van az met overtuiging dus je moet n.e.c zeker niet onderschatten als ik PEC was had ik liever een az geloot.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren