Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ik heb hem nooit live zien spelen, maar Neymar doet me denken aan Cruijff'

Laatste update:

Barcelona moest het zondag in de uitwedstrijd bij Levante zien te redden zonder Neymar, die donderdag een enkelblessure opliep, en de landskampioen verspeelde direct punten (1-1). Barcelona staat woensdagavond opnieuw tegen de ploeg van Joaquín Caparrós, maar dan in de Copa del Rey, en ook dit duel moet Neymar laten schieten. De dribbelaar wordt pas in februari terug verwacht.

/

De Braziliaan wordt al gemist bij Barcelona, meent Cesc Fàbregas, die in La Gazzetta dello Sport een opvallende vergelijking trekt: "Ik heb hem nooit live zien spelen, maar Neymar doet me denken aan Johan Cruijff", zegt de middenvelder. "Neymar kan op een geweldige manier van tempo wisselen, net zoals Cruijff dat kon. Hij begint snel, remt plotseling af en schiet vervolgens weer weg."

Fàbregas sprak in de Italiaanse krant ook over Gerardo Martino: "Mensen moeten wat meer geduld hebben. Zij willen dat dit Barcelona het Barcelona van Josep Guardiola evenaart, maar dat is onmogelijk, want we hebben nu geen sterke jongens als Eric Abidal, Yaya Touré en Samuel Eto'o meer. Martino is hier nog maar net en hij heeft tijd nodig om zijn draai te vinden", meent Fàbregas.

Neymar doet me met zijn tempowisselingen denken aan Johan Cruijff

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
22 januari 2014 om 16:39

Inderdaad. Cruiff was goed, maar neymar vele malen beter.

22 januari 2014 om 16:46

Pfff hou toch op man Neymarlover, Neymar mag niet eens de schoenveters strikken van Johan Cruijff.

22 januari 2014 om 17:19

Nog niet, en de komende 5 jaar ook nog niet.

22 januari 2014 om 17:43

Ach schei toch uit zeg, typisch die Neymar fanboys van tegenwoordig. Neymar is een topspeler maar heeft nog lang niet de status die Cruijff had. Als sommige mensen zeggen dat hij al beter is dan Messi en Ronaldo dan krijg ik toch de slappe lach, hij mag hun veters nog niet strikken.

22 januari 2014 om 17:55

Neymar is niet minder dan cruiff. Ik zeg niet dat neymar beter is dan messi. Messi is de beste voetballer die er ooit is geweest. En die grap over die veters... wees ff orgineel, die is hierboven al genoemd...

22 januari 2014 om 18:08

Neymarnarsingh jij snapt het

22 januari 2014 om 18:21

En jou moeten we serieus nemen?
Eem fanboy van een zwaar mislukte wannabe CR7.
Ik lach me vandaag echt dood hier op vz.
Rooney voor Modric. Neymar die op Cruijff lijkt.
Een depay-fanboy hahahaha. Feyenoord dat wint van Ajax.
Mancini die denkt dat het huidige succes van City door hem komt.
1 grote grapdag dit.

22 januari 2014 om 18:26

Veters, veters, mijn veters strikken , jouw veters strikken , onze veters strikken

22 januari 2014 om 18:40

Je weet hopelijk wel wat ik bedoel? Neymar is nog lang niet op het niveau van Messi en Ronaldo, alleen de absolute fanboys willen dat niet zien. Ik zeg niet dat Neymar niet het niveau kan halen van die 2, maar het wordt wel erg moeilijk. En trouwens, zowel Messi als Ronaldo waren op hun 21ste beter dan Neymar nu. En daarbij komt nog kijken dat Messi pas 26 is! En kan dus nog veel beter worden. Ook Ronaldo zou nog een tijdje bij de top 3 beste spelers horen.

22 januari 2014 om 19:19

Let hem maar eens eerst de beste van Barcelona worden , en dan mag je hem vergelijken met Cruijf.

Miss nog wat vroeg om die vergelijking te trekken maar ik kan me er zeker in vinden, nu ik er over na denk. Over een paar jaar zullen weer het hopelijk allemaal zien.

Kom op zeg Fabregas. Cruyff is EK en is veel groter dan Neymar misschien ooit zal worden. Neemt niet weg dat de Braziliaan een geweldige 1e seizoenshelft heeft gedraaid en er zit nog zo veel potentie in deze jongen.

22 januari 2014 om 14:39

das flauw die vergelijking, neymar zal nooit een EK kunnen spelen

vind het sowieso raar dat de vergelijking wordt gemaakt terwijl fabregas zegt ik heb hem (cruyff) nooit zien spelen

22 januari 2014 om 14:54

@paulbarcafan
Paul heb je de tekst wel gelezen? Fabregas zegt alleen dat hij aan Cruijff moet denken vanwege de tempowisselingen. Hij heeft helemaal niet gezegd dat Neymar groter zal worden dan Cruijff.

22 januari 2014 om 15:13

Hij heeft Cruijff nooit live zien spelen. Reken maar dat de spelers van Barca beeldmateriaal van Cruijff hebben bekeken,

22 januari 2014 om 15:16

Beeldmateriaal idd.. Dus niet live

22 januari 2014 om 15:22

@ xavihernandez_

enkel het goede blijft bewaard, zo kan je van manolev ook een geweldig fimlpje maken. neemt niet weg dat ik zonder dat ik cruyff live heb gezien wel durf te stellen dat hij beter was dan monalev ;p

22 januari 2014 om 18:37

Echter kan fabregas wel degelijk beoordelen en vergelijken wanneer er veel beeldmateriaal beschikbaar is. Chapeau pjotr met Zeikertje van de dag!

22 januari 2014 om 14:58

En waarom als ik vragen mag? Cruyff heeft met Oranje nooit een titel gepakt. Heeft nooit een CL gewonnen als speler. Begrijp me niet verkeerd Cruyff is een legende die de voetballerij naar een andere niveau heeft getilt. Maar Nederlanders zijn vaak chauvinistisch. Zo word er gezegd dat de Ajax van de jaren 70 de beste voetbal elftal allertijden was. Of dat we zoveel geweldige talenten hebben die in het buitenland overal mislukken (behalve Strootman). Er word altijd gezegd dat Messi niet bij de illustere rijtje Maradona, Pele, Cruyff mag worden gezet. Omdat hij met Argentinie nooit een WK heeft gewonnen. Maar dat heeft Cruyff ook nooit gedaan. Ik bedoel Neymar is een geweldig talent en hij doet het nu bij Barca buitengewoon voortreffelijk. Maar hoe weet jij dat die nooit groter dan Cruyff kan worden. Hij is nog jong en kan nog beter worden. Ik zou zeggen zeg nooit nooit.

22 januari 2014 om 15:05

Euh.... Cruyff heeft wel de ECI gewonnen (minimal twee maal zelfs) en dat was de voorloper van de CL. Dus je argumenten waar je mee begint snijden niet allemaal hout.

22 januari 2014 om 15:08

Hij heeft het over een wk.
Messi heeft de CL al 3x gewonnen.

22 januari 2014 om 15:12

Daarnaast zijn het echt niet alleen maar Nederlanders die het Ajax van begin jaren 70 en het Nederlands elftal van 74 tot de beste elftallen ooit vinden horen. Als je als club 3 keer achter elkaar de europa cup wint behoor je tot de beste elftallen ooit

22 januari 2014 om 15:36

Quote: Heeft nooit een CL gewonnen als speler.

Cruijff heeft de Europacup 1 (de voorloper van de Champions League) 3x gewonnen; in 1971, 1972 en 1973.

22 januari 2014 om 15:54

Ik bedoelde als speler van Barca. Maar het kwam verkeerd over. Hopelijk begrijpen jullie nu wat ik bedoel, en kunnen jullie eens antwoord geven op mijn andere argumenten.

22 januari 2014 om 16:20

neymar heeft ook al de zuid-amerikaanse CL gewonen...en Neymar heeft al een prijs met Brazil gewonen.
...heeft Cruyff ooit iets met Oranje gewonen?

22 januari 2014 om 16:36

Maar wat je bedoelde is niet wat je daadwerkelijk overbracht. Daarnaast is het onzin, want het maakt niet uit om welk team het gaat. Gewonnen is namelijk gewonnen.

22 januari 2014 om 18:11

Dit gaat tog ook nie over messi

Het grote verschil met het elftal van Guardiola is natuurlijk een jongere Xavi in de vorm van z'n leven en de fysieke kracht van jongens als Eric Abidal en Yaya Touré, die op hun manier een wedstrijd open kunnen breken en de breedte van het elftal. Met Alexandre Song heb je wel een krachtmens op het middenveld, maar heeft niet de technische kwaliteiten om z'n medespelers bij te houden. Hij wisselt sterke wedstrijden met bizar slechte, waardoor hij nooit een betrouwbare speler zal worden. Er moet geïnvesteerd worden in de juiste spelers en dat doet Barcelona niet, zeker nu Zubizarreta aan de macht is.

22 januari 2014 om 14:43

Welke sterke spelers zou jij dan bij barca willen zien? Of ze komen te kort, of ze zullen veel te duur zijn of ze zijn al rond de 30

22 januari 2014 om 14:58

Yaya Touré heeft aangegeven ooit nog terug te willen keren bij Barcelona, misschien zou hij een soort rol á la Seydou Keita kunnen vervullen. Daarnaast is het zaak om een fysiek sterke verdediger te halen die niet schuwt om een duel in te gaan, dan heb je wel aardig wat power in je elftal. Met Dongou erbij in de punt van de aanval, die zeker niet de slapste is, en natuurlijk een nieuwe doelman ben je denk ik wel rond qua versterkingen.

22 januari 2014 om 15:13

Ben het helemaal met je eens, echter zou een sterke verdediger zeker geen overbodige luxe zijn. Puyol is jammer genoeg niet meer de jongste en het wordt dus tijd voor een vervanger. Spelers als Benatia, Kompany, Hunmels of Vidic zouden welkom.zijn.

22 januari 2014 om 16:47

Barcelona moest kondogbia kopen van Sevilla toen en die zit nu volgens mij bij monaco

22 januari 2014 om 16:49

En ze moeten Kurt Zouma kopen van Saint Etienne pas 18 of 19 jaar en al sterkhouder bij Saint Etienne. Hij zal een wereldtopper worden

22 januari 2014 om 18:21

Was cruyf dan zoooo slecht?
Dit barca lijkt niet eens meer op het barca van enkele jaren terug.
Het voetbal dat ze onder tata spelen is barcaonwaardig en ik begrijp niet dat de supporters er zo rustig onder blijven.

Cruijff was een regisseur, Neymar een geniale voetsoldaat.

22 januari 2014 om 18:23

Het woord geniale mag je weglaten.
Hij is een heel dure duikboot.
Er zit een jonge speler op de bank bij de rivaal die veel en veel beter is : jese

Haha kom kom, Cruijff kon alles wat Neymar kon maar dan vele malen beter, Neymar bereikt dat niveau nooit en dat is helemaal niet erg. Mensen vinden dat ik op Walcott lijk, ik ren ook.

22 januari 2014 om 14:44

Neymar is nog jong en zou voetbaltechnisch zeker wel naar dat niveau toe kunnen groeien, wellicht is hij daar al. Qua leiderschap, overwicht en (team)tactiek zal Neymar echter nooit aan hem kunnen, dat lijkt me nu al duidelijk. Hoewel hij met zijn vaardigheden altijd een zeer prominente rol zal spelen in zijn teams.

22 januari 2014 om 15:08

Het enige waarin ik Neymar beter in vind is dat hij een grotere trukendoos heeft. Voetbaltechnisch in de buurt komen zou ik al knap vinden maar inderdaad niet een echte leider zoals Johan. Hij kan wel een leider worden op voetballend aspect door dwingender te zijn qua goals en assists.

22 januari 2014 om 16:12

Ach een grotere trucendoos is niet per se een betere trucendoos Dat kappen achter het standbeen langs van Cruijff was geniaal. Heeft ie de nodige tegenstander mee de verkeerde kant op gestuurd..

22 januari 2014 om 14:53

"neymar kan op een geweldige manier van tempo wisselen, net zoals Cruijff dat kon. Hij begint snel, remt plotseling af en schiet vervolgens weer weg."

Wat snap je niet aan bovenstaande tekst?

22 januari 2014 om 15:07

Waar geef ik precies aan dat ik de tekst niet snap?

22 januari 2014 om 15:15

Dat blijkt uit je reactie..

// Haha kom kom, Cruijff kon alles wat Neymar kon maar dan vele malen beter, Neymar bereikt dat niveau nooit en dat is helemaal niet erg. \\

In de tekst staat namelijk nergens dat Fabregas hem even goed, laat staan beter vindt.
Hij vergelijkt enkel het feit dat Neymar een snelle versnelling heeft, en dat Cruijf dit ook had.
En daar heeft Cesc gewoon gelijk in. Ongeacht wie het beter deed of beter was/is.. Dat is een kansloze discussie, ik hoop dat je dát wel begrijpt?

22 januari 2014 om 15:32

Uit jouw reactie blijkt dat je mijn boodschap niet snapt, dat zou je bijvoorbeeld kunnen vragen in plaats van dingen te insinueren die onjuist zijn. Met je misplaatste denigrerende toontje.

22 januari 2014 om 15:48

Ik stelde een ontkennende vraag. De enige manier om op die vraag te antwoorden is jezelf te verwoorden door je eerdere stelling uit te leggen.

Jij beantwoord mijn vraag met een wedervraag, waardoor ik het weer moet uitleggen.

Je had zoveel tijd kunnen besparen door gewoon te antwoorden en iets te onderbouwen?
Nu weet ik namelijk nog steeds niet wat je bedoelt en of je de tekst wel of niet snapt..

Zou je het me alsnog kunnen uitleggen? Want je vindt mijn toon(tje) denigrerend, maar jij plaats eenzelfde denigrerende reactie door te zeggen: "mensen vinden dat ik op Walcott lijk, ik ren ook. "

Of was dat grappig bedoeld? Want ik snap de grap dan niet echt. (kan aan mij liggen dus zie dit alsjeblieft niet als een aanval)

22 januari 2014 om 15:33

Neymar is een leuke pleintjes voetballer voor om trucjes te zien, maar hij komt in de verste verte nooit in de buurt van Cruijff... .

22 januari 2014 om 15:36

@JK-ajax

Cruyf nam zowat nooit penalties!
dus hij mag nooit in het ritje van Maradonna,ronaldo(fenomeno),pele geschaard worden!.
daarnaast nooit een wk gewonnen!. europa ook niet veel gewonnen.
overigens vind ik zico en garrincha beter dan pele.


een legende ja. maar alleen in nl wordt hij bij de top 3 gezet.
cruyf hoort gwn bij het rijtje eusebio,weah,puskas, di stefano,best etc.

nl heeft idd geweldige elftallen gehad. beter dan een elftal waar best,puskas,weah,eusebio etc in speelden!.

over de strafschoppen dan zullen mensen komen zeggen hij nam ze niet omdat hij betere nemers liet nemen. en zelf niet durfde of niet goed in was.
voor zo'n groot legende is dat een minder talent/zwak punt.

22 januari 2014 om 15:46

Goed verhaal man, heeft er verder geen drol mee te maken maar bedankt. Niet met je eens overigens, maar dat was al duidelijk, maar daar gaat dit topic verder niet over.

22 januari 2014 om 16:35

Dit topic ging ook niet over Neymar vs Cruijff zoals het leek op je eerst reactie boven.

22 januari 2014 om 18:07

Zoals het leek voor jou, maar je begrijpt hem blijkbaar niet.

23 januari 2014 om 13:35

@jkajax

dit topic ging ook niet over dat neymar beter was dan cruyf. staat ook niet in het bericht.
jij begon hier comments te droppen of verhaal te draaien..
voortaan dan ook beter het bericht lezen. @fabregas ze reactie.

haha ik snap wel wat hij bedoeld met dat tempo wisselen. Cruyff speelde ook zo. Dreigen, dreigen en dan ineens versnellen. Maar Cruijff had wel veel meer dan dat. Waar Neymar zich nog een jongetje in een snoepwinkel waant, zou Cruijff direct de leider in het elftal geweest zijn.

22 januari 2014 om 15:00

Precies, hele goede omschrijving Neymar is ook al heel ver voor een 21 jarige en tot dusver ben ik ook heel tevreden over hoe zijn eerste seizoen gaat.

22 januari 2014 om 15:27

Ja inderdaad, Cruijff was op zijn 18e veel verder dan Neymar nu is.
Toen al nam hij brutaal de leiding in het elftal door de bal te eisen en medespelers te dirigeren.
En een maand na zijn 19e verjaardag werd hij topscorer van Nederland met 33 doelpunten.
Dus Neymar heeft een hoop in te halen voordat je hem met Cruijff kan vergelijken

22 januari 2014 om 16:07

In Brazilie wordt hij ieen beetje vergeleken met Cruijff en vooral met Garrincha.

Maar Neymar is ookeen leider... laat hij bij Brazilie, a selecao, ook zien.. tijdens de Copa America en Conf cup nog. Maar bij Barca is het anders omdat Messi Xavi en Iniesta daar spelen. Die spelers zijn de baas in de kleedkamer en op het veld dus Neymar moet zich rustig aanpassen en integreren. En beetje bij beetje de leiderschap gaan opeisen.

ik heb jammer genoeg ook nooit live mogen genieten van Johan maar de beelden die ik heb gezien toonde toch wel een speler die extreem doelgericht was en zijn techniek altijd probeerde optimaal te benutten. Neymar wordt een grote dat ziet iedereen maar hij kan een nog hoger rendement halen uit zijn acties. Met 1 schijnbeweging zet hij je op het verkeerde been, helaas gooit hij er dan nog een aantal achteraan waardoor het er heel spectaculair uitziet maar niet altijd het beste is. ik heb wat wedstrijden bij santos gezien en daar was hij altijd de centrale speler, alle ballen op neymar en die gaat wel toveren. Bij barcelona zie ik hem dit steeds minder doen. Hij speelt echt in dienst van het team en dat laten de statistieken ook steeds meer zien. als hij deze lij doortrekt is de ballon d or een strijd waar neymar altijd in de top 3 zal staan

Neymar is beter dan Cruijff hahaha

grapje dat zien we wel on the long run

En ik geef Martino ook zeker de tijd. Het is niet makkelijk om kampioen te worden in competities waaraan RM en Bayern meedoen (in mijn ogen de grootste concurrenten van Barca om de CL eindzege dit seizoen).

Neymar, de voetballer die het meest omhoog gepraat wordt ooit. Wereldspeler, daar niet van. Maar al vanaf het moment dat hij doorbreekt praten ze, zeker in Brazilie, over hem of hij het niveau Messi/Ronaldo is, en dat is hij (nog) niet.

22 januari 2014 om 16:07

Nee, ze spraken over hem dat hij dat niveau kan halen en dat lijkt me niks raars.

22 januari 2014 om 17:00

Pele: Neymar is beter dan Messi (2011) (hier kwam hij in 2013 overigens op terug)
Zaakwaarnemer van Neymar:neymar is zoveel beter dan Ronaldo (2013)
Scolari: Neymar is net zo goed als Messi en Ronaldo (2013)
Cafu: Binnen twee jaar is Neymar beter dan Messi en Ronaldo (2013)

Ik kan er nog wel heel wat noemen. Zeker toen Neymar net doorbrak zijn er echt belachelijke qoutes over hem gedaan door met name voetbalmensen uit Brazilie.

Hahaha neymar is hetzelfde als justin bieber geweldig op youtube, dogshit in het echt.

einde discussie over neymar.

22 januari 2014 om 14:56

Origineel is het niet echt meer om hem met Justin Bieber te vergelijken...

Bovendien doet ie toch iets goed als je naar zijn spel en statistieken kijkt, dus weet niet waar jij dan naar kijkt over het algemeen?
Maar dat moet ik dan ook gaan kijken, als dat veel beter is dan Neymar.

22 januari 2014 om 14:57

Haha legendarische quote van Joey Barton hea! Haha.

22 januari 2014 om 15:21

Typische een geval van een Youtube voetballer, maar in het echt is hij mij echt tegen gevallen... De media en de Brazilianen hebben hem zo erg gehypt dat mensen begonnen te geloven dat het een super talent is.. Dan te bedenken dat hij voor 95 miljoen euro is gehaald..

22 januari 2014 om 15:40

Kalp,

Je verwijt mensen dat ze geen eigen mening hebben doordat ze de media en de Brazilianen geloven, en volgens jou Neymar gehypet (niet gehypt...) wordt, maar vervolgens geloof jij zelf iets wat El Mundo beweert (lees; beweren, dus nog geen waarheid) dat Neymar 95 kostte..

puntje, nog wat, puntje, hypocrisie, puntje, nog wat..

22 januari 2014 om 15:48

Dat de media hem ophypt is effe wat anders dan dat er bewijzen op stonden over de transfer van Neymar.... Volgens zie je het verschil niet...

22 januari 2014 om 15:55

De 'bewijzen' zijn echter (nog) niet bewezen. Dus óf jij doet onderzoek namens de Uefa bij Barcelona, waardoor jij de stukken hebt kunnen inzien of lezen, óf je gelooft de Spaanse krant El Mundo blind, en ben je dus net zo erg als de 'media' die geloven dat Neymar een groot talent is..

22 januari 2014 om 16:03

El Mundo had duidelijk bewijs stukken, de feiten kunnen pijnlijk zijn waardoor je het gaat ontkennen natuurlijk... Media hypt Neymar ook, en ik zelf vind hem overgehypt, dat zie ik zelf om zo een oordeel te kunnen vellen. Hij word ook gehypt... Dus jou theorie kan de prullenbak in....

22 januari 2014 om 16:29

Zijn die stukken al bekend gemaakt? Want dat mis ik wat.. Nee. Ze zijn niet bekend gemaakt. El Mundo zegt dat ze bewijzen hebben, maar hebben dit helemaal niet.. Ze hebben enkel een gerucht in de wereld gebracht en jij gelooft dat.. Schattig. Ps, het interesseert mij niet of Neymar nou 3 miljoen of 30 miljoen of 100 miljoen heeft gekost.. Hij levert een positieve bijdrage aan het team Barcelona, dat is het enige wat mij interesseert.. Dus jouw theorie kan eerder de prullenbak in dan de mijne

22 januari 2014 om 16:49

Lees de oude vz artikel maar, dan zie je bewijs stukken omtrent Neymar transferzaken, maar moet jezelf weten.... Je kan de waarheid niet aan horen... Welke theorie? Het zijn de feiten, je kunt er niet omheen... Het maakt jou niet uit hoe Neymar presteert, maar 95 miljoen is hij niet waard never nooit.

22 januari 2014 om 18:34

Lees jij maar de meest recente berichten erover van vz.. 'De stukken zijn in handen van justitie'.... Je bent echt lachwekkend bezig. Maar dat getuigt ook wel van het aantal punten wat je bezit..

Nee vind ik niet. Cruijff ging de bal op de middenlijn halen en ging van daaruit zijn actie maken. Uit stilstand op techniek met een simpele actie en versnelling er langsgaan. Ziet er allemaal zo makkelijk uit, maar technisch zo mooi! Man wat ben ik blij dat ik videobanden van Johan heb

Gaan we nu serieus doen alsof Neymar Barca op sleeptouw neemt? Messi is nog steeds de man die hun op sleeptouw neemt, hij komt net terug van een blessure niet gek dus dat hij zijn tijd neemt.

22 januari 2014 om 16:12

Jawel toen Messi er niet was, heeft Neymar Barca op sleeptouw genomen.. Bezorgde Barca al een Prijs... de supercup en was ook de motm tegen Real Madrid.. Tegen Atletico heeft hij 20min meegedaan en Barca liet punten liggen en tegen Levante heeft hij niet gespeeld en Barca liet weer punten liggen, terwijl Messi gewoon wel meer dan 90minuten heeft meegedaan.

Je kan gewoon concluderen dat Barca de dreiging van Neymar mist. Hij houdt de verdedigers bezig.

22 januari 2014 om 16:40

Kom op blink.. wauw wat een prestatie's allemaal. Messi heeft Barca 1000x vaker op sleeptouw genomen. Vorige seizoen leek het zelfs dat ze zonder hem niet konden winnen. Maargoed ik wil niet zeggen dat Neymar geen goede speler is alleen word hij op dit moment overhyped.

22 januari 2014 om 17:42

Messi heeft Barca 1000 keer op sleeptouw genomen ja, alleen het gaat nu om het seizoen 2013/2014. Neymar heeft de meeste assists geleverd samen met Fabregas en is ook telkens de beste speler in grote wedstrijden.

22 januari 2014 om 17:56

Oke we zullen aan het einde van het huidige seizoen zien wie er belangerijker is geweest.

22 januari 2014 om 20:15

Waren toch echt Pedro en Alexis die Barca op sleeptouw namen bij de afwezigheid van Messi.
Neymar ook, maar iets minder dan die twee.

maar Neymar doet me denken aan Cruijff'

Toen ik dat las viel ik van mijn stoel van het lachen... Neymar word door velen gehypt, en hij is 95 miljoen euro niet eens waard.

Neymar kan alles alleen op snelheid doen, trucjes lukt wel in de Braziliaanse competitie, maar in de La Liga trappen ze er niet in, dan pas komen Neymar zijn beperking naar boven. Ik vind hem zwak in de kleine ruimte, en van loop actie,s heeft hij geen kaas van gegeten. Neymar heeft alleen snelheid daar is alles mee gezegd.

22 januari 2014 om 16:09

Want in Spanje heb je zulke uitstekende verdedigers?

22 januari 2014 om 16:53

Dat zeg ik niet, maar vergeleken met Brazilie Serie A zijn het de la Liga wereldverdedigers. Ploegen als Levante Bilbao Atletico kunnen wel goed verdedigen bijvoorbeeld. Zelfs dan slagen zijn trucjes niet.

23 januari 2014 om 02:43

Kalp

Kijk jij wel eens voetbal?

Die jongen komt r vaak genoeg langs. Toen Messi geblesseerd was maakte hij een hattrick.
Als Pedro niet in de weg liep had ie r 4 gemaakt. Die jongen heeft Messi in zijn 1ste (1/2) seizoen zowat de meeste assist bezorgd en hij is soort van nog aan het aftasten. Geef m nog een jaartje, dan slikken de meeste hun woorden wel weer in.

Die jongen heeft in zijn tijd bij Santos nog eens gezegd dat Ronaldinho zijn grote voorbeeld is. Dat druipt r vanaf. Ronaldinho heeft bij Barca prachtig voetbal tentoongesteld. Die man was een artiest. Neymar gaat Ronaldinho evenaren en voorbijstreven, let maar op. Hij wordt Barca's nieuwe artiest.

Ja de hype om die jongen is gigantisch, maar dat was 5 jaar geleden toch ook bij Messi en 8 jaar geleden ook om Ronaldo. En zo ook de jaren tussen toen en nu is er een enorme hype om beide spelers.

Deze jongen kan het stokje probleemloos overnemen van Messi, mocht die ooit vertrekken.

Echte voetbalkenners erkennen de klasse van zo een jongen. 8 jaar geleden werd Ronaldo ook zo gehaat, kijk waar hij nu is.

Binnen nu en 2 jaar staat hij in de top 3 samen met Messi en Cr7.

In de kleine ruimtes zwak en van loopacties geen kaas gegeten? Dan heb je duidelijk geen beelden van hem gezien.

Als je ze een sticker zou geven:

Messi: het ultieme talent, geboren met de bal aan zn voet
Ronaldo: de ultieme atleet, wiskundig/natuurkundig afgetraind tot de compleetste speler
Neymar: de artiest, net als Ronaldinho een genot voor het oog met zijn sierlijke balbehandeling

On: net zoals alles, maakt voetbal ook zijn evolutie mee en de evolutie meegerekend heeft Neymar idd wat weg van Cruyff. Ze zijn allebei doelgericht en die geweldige rushes na abrupte stops, je moet t maar kunnen. Cruyff kon dat heel goed en Neymar kan dat ook. Verder wordt er geen vergelijking getrokken.

Appels en peren. Fabregas doelt op de manier van dreigen en de actie die hij maakt. Verder is Neymar een echte balgoochelaar, Cruyff was dat en nog veel en veel meer.

Beetje vroeg om die jongen nu al met Cruijff te vergelijken lijkt me..

Haha, iemand heeft ooit dit gezegd:

"neymar is de Justin Bieber van het voetbal, op youtube een held in het echt kattenpis". Geweldige uitspraak vond ik dat! Op Youtube is hij de baas met al zijn acties. Op het veld de schiemel met zijn duikelingen en gezeur. Veel en te veel overschat.

Nee, hij mag de veters van Cruijff nog geen ees strikken

Neymar is buiten het feit dat ie een goede voetballer is, ook een grote kaartennaaier.

Dat heeft Johan nooit nodig gehad.

Fabregas Fabregas, waarom beledig je onze beste voetballer ooit met deze uitspraak? En hij heeft hem niet eens live zien spelen, maar maakt toch de vergelijking. Fabregas is de zoveelste domme voetballer. Jammer.

23 januari 2014 om 13:40

lees het bericht eens goed!!

23 januari 2014 om 18:33

"ik heb hem nooit live zien spelen, maar Neymar doet me denken aan Johan Cruijff", zegt de middenvelder. "neymar kan op een geweldige manier van tempo wisselen, net zoals Cruijff dat kon. Hij begint snel, remt plotseling af en schiet vervolgens weer weg."

Misschien kan jij dat ook doen. Hij vergelijkt Neymar met Cruijff. Dus mag hij zich heel gauw gaan schamen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren