Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Jongens die bij Ajax debuteren benaderen direct niveau Oranje’

Laatste update:

Rafael van der Vaart is afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax en heeft na zijn eigen doorbraak nog vele talenten zien volgen. De aanvallende middenvelder van Hamburger SV is dan ook bijzonder te spreken over de manier waarop er in Amsterdam wordt omgesprongen met jonge spelers.

/

De 31-jarige Nederlander is van mening dat zijn huidige werkgever HSV de filosofie van Ajax als voorbeeld zou moeten nemen, omdat een club zo verder kan komen. Dat de Amsterdammers nog altijd vaak veelbelovende, zelfopgeleide voetballers laten debuteren is volgens Van der Vaart geen toeval. De 109-voudig Oranje-international ziet dat talenten niet lang nodig hebben om te wennen.

“Jongens die bij Ajax debuteren zitten direct tegen het niveau van het Nederlands elftal aan”, vertelt de linksbenige spelverdeler aan Voetbal International. Van der Vaart heeft dan ook complimenten voor het werk dat trainer Frank de Boer levert in Amsterdam. “Ik denk dat het voor Ajax-fans geweldig is dat er weer jonge talenten doorbreken. Christian Eriksen gaat weg en Davy Klaassen staat klaar om het over te nemen.”

Ben je het met Rafael van der Vaart eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je kunt beter zeggen dat jongens die bij ajax debuteren bijna direct het Nederlands elftal ingelult worden door de media als ze twee knappe potjes op rij hebben gespeeld.

22 januari 2014 om 12:08

Van Gaal lijkt me inderdaad zo'n makkelijk beinvloedbaar individu dat zich de wil van de media op laat leggen...

Goed verhaal Tinus, lekker kort ook.

22 januari 2014 om 12:13

Het is wel gewoon de waarheid. Ajax spelers worden altijd zo de hemel in geprezen na een paar goede wedstrijden. Kijk maar naar Veltman en Denswil bijvoorbeeld.

22 januari 2014 om 12:16

Nelom zat toch ook zo bij het Nederlands elftal? En Bakkali, Vilhena en BMI om maar wat te noemen werden ook door de media de hemel in geprezen. We zijn in Nederland gewoon erg blij met talenten, dat is ook de kracht van onze clubs. Omdat Ajac altijd meer van de opleiding was hoorde je vroeger meer over Ajax talenten. Nu doen Feyenoord en PSV net zo veel met hun opleiding en worden hun talenten ook de hemel in geprezen.

22 januari 2014 om 12:16

Misschien is dat wel omdat Veltman gewoon echt een goede speler is?
http://www.telegraaf.nl/telesport/22205526/__veltm...
Daarnaast is Denswil nog nooit opgeroepen.

22 januari 2014 om 12:16

Is toch ook terecht? Kijk naar Veltman, statistisch is ook bewezen dat hij de beste speler in de eredivisie was afgelopen half jaar... En als je niet kunt zien dat Klaassen een wereldtalent is, kun je beter korfbal gaan volgen.

22 januari 2014 om 12:17

@ Mitchm heeft gewoon gelijk. Dat jij een sterk onderbouwd verhaal wil over hoe beinvloedbaar van Gaal wel of niet is, is minder relevant. Kijk gewoon eens wat er geslecteerd is de laatste jaren en wat genegeerd wordt. Die jonkies van Ajax hoeven niets te presteren en ze hangen als poster boven het bed van van Gaal terwijl regelrechte toppers structureel genegeerd worden. Van Dijk is al ruim twee jaar beter dan welke Nederlandse CV dan ook. Dat men in Amsterdam niet verder kijkt dan hun eigen veilige grachten is tot daar aan toe maar dat je een Veltman of Denswil daar wel ineens ziet huppelen.... en dan de selectie van ene van Rhijn... dat gastje had echt nog he-le-maal niets gepresteerd.... dus jij kan wel vragen om een rapportage over hoe beinvloedbaar vanb Gaal is maar die mag je lekker zelf gaan maken. De praktijk laat zien hoe onprofessioneel van Gaal zijn bondscoach-schap uitvoert en zijn gevoel laat leiden ipv kwaliteit.

22 januari 2014 om 12:17

Kort en krachtig inderdaad.

V gaal is inderdaad wel eens wat "gekleurd" ja.

En om nou te zeggen dat het niveau van ajax zo ongelofelijk is......dat ligt het hem aan de nederlandse competitie, want europees missen ze al jaren de "winterse boot" en daar bedoel ik champions league mee, want die europa league is qua niveau pas rond de kwartfinales aantrekkelijk.

22 januari 2014 om 12:18

Niemand zal ooit invloed hebben op Van Gaal, zijn keuzes zijn niet altijd te volgen. Ajax heeft altijd spelers die een bepaald niveau halen dat vaak grenst aan het niveau van oranje.

22 januari 2014 om 12:20

@teetje
Veltman maakt anders al flink wat fouten.... meer dan van Dijk in zijn eerste jaar bij Groningen. Veltman wordt ook de hemel in geprezen ondanks al die fouten, alleen laatst kreeg hij eenkeer op zn donder. Van Dijk jongen is toch superieur tov welk Amsterdams alternatief dan ook maar wordt consequent genegeerd. Van Gaal is een Ajacied en dat merk je in zijn selectiebeleid.

Klaassen? Hou toch op... laat hem eerst eens een tijdje presteren voordat je uberhaupt over dat gastje begint te praten. Ik neem je niet serieus hiermee

22 januari 2014 om 12:20

wanneer deze jongens maar een handje vol wedstrijden spelen op het niveau van een BMI of een de vrij kunnen ze toch meekomen. kijk ook even wie er voor bijv. een veltman en klaassen stonden, de plek is zonder al te veel problemen overgenomen.

22 januari 2014 om 12:22

Ach ga even janken man. Kijk hoeveel Feyenoord talenten v Gaal al heeft opgeroepen. Dan hoor je niemand maar oh wee als het Ajax is dan moeten we weer als kleine kinderen mekkeren want we dan zijn weer jaloers.

22 januari 2014 om 12:24

Prima te combineren hoor. Als korfballer kan ik dat ook wel zien.

22 januari 2014 om 12:39

De vrij is jonger dan Veltman, maar speelt al 3 jaar in de eredivisie, en meer dan 100 wedstrijden verschil tov Veltman. Idem als je BMI vergelijkt met Denswil. Wij hebben in die eerste periode echt niet staan roepen dat die gasten gelijk in het NL elftal moeten...dat terwijl dit jaar echt zijn minste seizoen is.

22 januari 2014 om 12:43

En nu de CL duels en de kwaliteit. Ik vind Veltman nu al beter dan de Vrij, maar dat is mijn persoonlijke mening.

22 januari 2014 om 12:54

Er zijn de laatste tijd meer Feijenoord spelers opgeroepen die niet NL elftal waardig zijn/waren dan Ajax spelers.

22 januari 2014 om 13:13

Gem. 1 foutje per wedstrijd valt mee dacht ik zo. Zodra de directe concurrenten ook 3x op rij kampioen worder mogen ze meepraten over hoe v Gaal ijn selectie samensteld. Wat een Callimero gedrag constateer ik hier weer.

22 januari 2014 om 13:16

@ genieterr daar gaat het niet over het gaat erom dat iedereen roept dat van Gaal alleen maar Ajacieden oproept, en dat is onzin, want de Vrij en bmi bv werden ook al na een handje vol wedstrijden opgeroepen en rekik en bruma het zelfde, en dat is niet erg als de kwaliteit goed is is voor mij ok. Maar dan niet zeuren als dit gebeurd met een Ajacied maar helaas dan is het weer niet goed en word er gehyped, dat vind ik zo jammer. Maar het is natuurlijk makkelijk scoren en iedereen die van Dijk er zo graag in wilt is zelf ook bezig met het hypen van van Dijk, een ieder kan zijn voorkeur hebben maar ik denk dat van Gaal best wel een idee heeft watvhij verwacht van zijn CV en hij zal het dus wss niet zien zitten in van Dijk, helaas voor hem!

22 januari 2014 om 13:18

Veltman, heeft fouten genoeg gemaakt. Is gewogen en te licht bevonden (voorlopig) dus te vroeg..

22 januari 2014 om 13:19

De Vrij kwam erin doordat Feyenoord geen geld had en dus werd de Vrij er maar in gezet. Dat weet ik nog heel goed. Veltman is een tijd geblesseerd geweest en had Alderweireld voor zich. Hetzelfde geld voor BMI vs Denswil. Bij Feyenoord was het gewoon noodzaak wat goed uitpakte. Bij Ajax is het beleid. Er is niks mis mee om geleidelijk gebracht te worden. Wij zijn er 3x op rij kampioen mee geworden. Denswil heeft Moisander voor zich die Vertonghen heeft vervangen. Moisander wordt waarschijnlijk wel verkocht deze zomer en dan kan Denswil zijn plek overnemen zonder het gevoel te hebben dat hij voor de leeuwen wordt gegooid. Dat is de manier. Niet van oh jee we hebben geen geld oh dan gooien we maar een 18 jarig pikkie erin en dan maar hopen op het beste.

22 januari 2014 om 13:23

@Pjotr-bt: Beetje kort door de bocht, want dan moeten we zonder verdediging gaan spelen. Veltman maakt fouten, de Vrij, Rekik, Heitinga, Van Dijk, Mathijsen, Bruma, Martins Indi ook...

22 januari 2014 om 13:36

Bakkali ja? Das gek..

22 januari 2014 om 13:41

Je hebt het nu wel over Ajax, maar dat gebeurd ook bij andere.
Willems, Depay, Vilhena moest er ook in na 1 geweldige pot, en Boetius moet ook mee naar Brazilie volgens sommige.
Het verschil is echter dat Veltman wel geselecteerd werd door koning Louis.
En die is, zoals mitch al zegt niet zo makkelijk te beïnvloeden.

22 januari 2014 om 13:46

Dat vind ik ook zo mooi nu aan dit Ajax, het hoeft niet maar het gebeurd wel.
Bij onze Rotterdamse vrienden was het noodzaak, dat heeft goed uitgepakt.
Ben benieuwd hoe het gaat als ze 30 miljoen in de plus staan in Rotterdam.
Denk dat ze toch een groot deel overboord gooien omdat ze toch willen kopen.

22 januari 2014 om 13:46

Hulde voor deze reactie.

22 januari 2014 om 13:49

Genieter, Veltman is totaal 1,5 jaar geblesseerd geweest, ook had hij Alderweireld voor zich... dus dat voorbeeld dat je aanhaalt met dat De Vrij jonger is en meer ervaring heeft gaat niet op, en om daar op terug te komen.. ondanks die ervaring maakt hij niet een zekerrede indruk.

22 januari 2014 om 13:53

Vilhena en Depay zijn ook door koning Louis opgeroepen en Boëtius zat in de voorselectie van Louis.

22 januari 2014 om 13:57

Waarom zullen we het overboord gooien als bewezen is dat het werkt? Iedereen roept maar dat het noodzaak is, maar iedereen vergeet even dat een Kongolo, Vilhena en Boëtius (3 voorbeelden) al sinds de F-jes bij elkaar spelen en allang uitverkoren waren om door te groeien richting Feyenoord 1.

Daar is ook de staf en de jeugdopleiding de laatste jaren op aangepast!

22 januari 2014 om 14:24

Het is ook niet negatief, want het is uitelindelijk een goed beleid... dat staat voor op.
Net als dat PSV vroeger met kopen succes boekte, en als kopen je succes brengt dan is dat voor die club een goed beleid.

Overigens is het een beetje over en weer zeiken want hier beneden gaat het weer over wie wel en wie niet een jeugdspeler is van Ajax.
Tegenwoordig moet je als je uit de baarmoeder komt rollen al op de Toekomst staan mogen wij die persoon jeugdspeler noemen.

22 januari 2014 om 14:36

De vrij is wel geteld 1 maand jonger, nou nou... Het is wel een verschil dat Feyenoord nou niet echt een geweldig centrum had dat de Vrij wel erin moest. Veltman had in het verleden Alderweireld, Vertonghen,moisander voor zich in de verdediging, dus daar was geen tussenkomen aan. Dat is een groot verschil.

22 januari 2014 om 14:39

Wat kraam jij voor onzin uit? Mag hij ook een keer nadat hij eerst heel sterke wedstrijden speelde een mindere hebben? Op trainingskamp kan dat gebeuren, tegen PSV had hij 1 foutje. Wat hij soms moet leren is niet alles voetballend te willen oplossen maar soms simpel te spelen en ook gewoon een bal weg trappen de tribune in.

22 januari 2014 om 16:03

zekerrede? Ga je nu zelf woorden bedenken? Een meer zekere indruk noem je zoiets.

Wat natuurlijk gewoon onzin is de Vrij profileert zich gewoon geweldig en is door schade en schande al wijs geworden Veltman maakt grote fouten en daarbij zal hij ook nog een terugval krijgen zoals ieder talent.

Veltman kan het niveau van Oranje al aan? Nee, ongeschikt.

22 januari 2014 om 16:20

genieterr

Veltman is nu al minstens net zo goed als De Vrij met zijn meer dan 100 wedstrijden, dus ziet van Gaal in Veltman een betere speler, ook met ook op de toekomst. Dat ziet bijna iedereen trouwens.....

Bij ajax maken de talenten vaker de laatste stap dan de talenten bij feyenoord, dat is een feit

Rekik had volgens mij ook al een kans gekregen, maar raakte geblesseerd...die had ook maar een paar wedstrijden goed gespeeld, maar ook bij Rekik kun je zien dat wanneer hij zijn best blijft doen veel beter wordt, of als is dan de Vrij of Bmi.

22 januari 2014 om 17:47

Jfpsv, als jij niet kan en wil zien dat Veltman verreweg de meest talentvolle verdediger in NL is momenteel kun je beter naar wielrennen gaan kijken of zo.
De Boer maakte ook foutjes van dat kaliber als speler, maar was ook by far de beste linker centrale verdediger van zijn tijd in NL.

22 januari 2014 om 18:05

Sorry autocorrect. (en dat is serieus, weet niet waarom zekerrede er tussen staat)
Overigens, als jij Veltman niet geschikt vind, vertel mij dan niet dat jij Bruma of Rekik wel geschikt vind... dat zou namelijk lachwekkend zijn.

22 januari 2014 om 12:11

Dat gebeurt natuurlijk niet alleen met Ajaxspelers. Bruno Martins Indi, De Vrij (en was het bij een oefenwedstrijd niet zelfs Nelom?), Willems en Maher. Het zijn zo maar een paar namen van spelers die er zo bij zaten en niet bij Ajax spelen. We hebben een bondscoach die de jeugd een kans geeft en dat laat hij duidelijk zien. Ik ben het er wel mee eens dat hij af en toe wat door slaag. Veltman vond ik bijvoorbeeld te vroeg net als Martins Indi. Ook al zijn het hele goede spelers.

Aan de andere kant moet je ook kijken wat je alternatieven zijn.

22 januari 2014 om 12:14

Veltman vond ik juist niet te vroeg, hij heeft een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt. Toonde in een paar wedstrijden aan dat hij een van de weinige Nederlandse verdedigers is die voor uit durft en kan voetballen. En het waren ook maar oefenpotjes, dus waarom zou je zo'n jongen geen kans geven? Is alleen maar goed dat hij direct op hoog niveau mee voetbalt.

22 januari 2014 om 12:16

Ik vond het te vroeg, maar hij deed het heel redelijk. Alleen heeft hij nog te veel slordigheidjes, tegen PSV ook weer eentje. Aan de andere kant: Frank de Boer had zijn hele carrière wel een slordigheidje in een wedstrijd en toch één van de beste verdedigers die ons land gehad heeft. Misschien worden spelers wel zo goed omdat ze een foutje durven te maken.

22 januari 2014 om 12:24

Welke alternatieven? Voor de mensen die jij opnoemt is er eentje die voetballend superieur is met de naam van Dijk.... maar die heeft nooit een rood-wit shirt gedragen.
Als je ook ziet dat van Rhijn werd geselecteerd zonder enig ervaring... lachwekkend en triest.
Dit Nederlands elftal heeft door het selectiebleid bij mij en vele anderen geen draagvlak. Triest maar waar. Hopelijk einde oefening voor FC Holland straks

22 januari 2014 om 12:34

Dat bedoel ik dus, er zijn geen alternatieven. Dat Van Dijk geen kans krijgt is uiteraard een lachertje. Dat ben ik volledig met je eens. Van Rhijn was ook te snel, maar daar zijn we weer vanaf. Janmaat en Van der Wiel zijn beiden stukken beter. Ik denk dat iedereen dat ziet. Ik vind alleen dat Van Gaal niet alleen Ajacieden oproept en als je de namen bekijkt kun je daar ook niet omheen.

22 januari 2014 om 12:35

Martinus, wat ben jij een pessimist zeg. We hebben in Nederland nou eenmaal geen andere alternatieven! Ik ben het me je eens dat Van Dijk opgeroepen moet worden, maar om hem voetballend superieur te noemem... dan weet ik toch niet helemaal zeker of jij helemaal objectief bent. Want voetballend is Veltman een stuk beter dan v Dijk.

22 januari 2014 om 12:38

@martinus69 Zeur niet, get a life. Fey spelers worden net zo gehypt en bakalli was de messi van psv al in begin van seizoen. En jij hypt van dijk net zo hard. Niveau jupilier league, daar kan de vrij, of veltman ook uitblinken.

22 januari 2014 om 12:41

Martinus waar heb je het over.
Van Gaal wil voetballende verdedigers zien. Bij Celtic kennen ze dat woord niet eens. Daarnaast is de Schotse competitie nog vele malen slechter dan de Nederlandse. Van Dijk heeft gewoon een slechte keuze in zijn carrière gemaakt, heel simpel.

En toen Van Rhijn geselecteerd werd, wat alweer een tijd geleden is, was er naast Janmaat geen enkel alternatief. Vdwiel was al door vrhijn gepasseerd bij Ajax in het laatste halve jaar, en bij PSG speelde hij amper.

En kom niet alleen met Ajax spelers aanzetten als ook Schaken, vilhena en Nelom geselecteerd worden...

22 januari 2014 om 12:47

Gast kap eens met dat gefrustreerde gedoe. Van Dijk speelde "o.k." bij Groningen maar lang niet goed genoeg om een selectie te eisen. Ja en daarna gaat hij naar een nog mindere competitie dan de eredivisie. Eigen schuld.

Als van Dijk een stap maakt naar een goede club dan komt ie heus wel in aanmerking. Groningen is een provincieclub die nooit wat presteert en dan worden daar automatisch geen spelers van geselecteerd. De spelers in het team maken het nou eenmaal een ploeg wat middenmoot is.

Veltman bewees het op alle vlakken goed te doen dus hij kreeg een uitverkiezing om mee te doen met oefenwedstrijden. Niks raars aan.

Van Rhijn werd geselecteerd omdat hij destijds het beste deed op rechtsback. Van der Wiel speelde niet en Janmaat was nog niet zo goed zoals hij nu is. Wederom niks raars aan.

Jij bent denk ik de grootste provinciale calimero die er op voetbalzone rondloopt. Sjonge jonge. Oranje heeft geen draagvlak meer omdat van Gaal de voorkeur geeft boven een Ajax verdediger dan een Groningen verdediger. Sjonge jonge gast. Denk toch na.

22 januari 2014 om 12:52

@martinus69

Onzin man. Dat van Dijk goed presteert met Celtic laat juist zien dat een Veltman helemaal niks onder doet en op voetballend gebied zeker overtreffend is. Zo goed is Celtic namelijk niet...
Janmaat is in vorm, Van Rhijn niet. Verder doen ze weinig onder voor elkaar. Van Rhijn zou zelfs een streepje voor moeten hebben als je ziet dat hij zich al 2 jaar staande houdt in de CL.

Het feit dat iemand een rood-wit shirt draagt betekent dat deze speler kampioen van Nederland is geworden, CL niveau speelt en dat de verwachting is dat hij altijd wint in competitieverband. Dus ja vaak zijn deze spelers verder. Hoeft niet altijd, maar het is gewoon logisch.

En als deze spelers verzaken op de trainingen zullen ze er heus niet bijgehouden worden... Lekker kortzichtig gedacht zeg.

22 januari 2014 om 13:18

Snap je punt, maar is Van Rhijn uit vorm (al anderhalf jaar) of heeft hij eerst boven zijn kunnen gepresteerd? Inmiddels presteert hij namelijk langer slecht dan dat hij ooit goed gevoetbald heeft.

22 januari 2014 om 13:24

Nou met van der Wiel destijds hadden we echt een drama in huis die paar maanden voor het WK. Die bakte er echt geen reet meer van. Hij raakte toen geblesseerd en van Rhijn was zijn vervanger en die deed alles wel wat van der Wiel niet deed. Een verademing. Na het slechte EK speelde vd Wiel niet meer bij PSG en deed van Rhijn het gewoon wel aardig bij Ajax. Janmaat was up and coming. Toen ging het bergafwaarts met van Rhijn en opwaarts met Janmaat en Janmaat werd terecht 1e rechtsback. Ik vind op dit moment van Rhijn de zwakke plek van Ajax. Wordt tijd dat hij concurrentie krijgt.

22 januari 2014 om 13:24

@marinus69 voetballed superieur? Waar baseer je dat op omdat hij in Schotland de betere speler is.... Jij bent van Dijk nu net zo aan het hypen van wat jij anderen verwijt! Ik vind je erg subjectief, aan gezien van Gaal in de verste verte niet alleen Ajacieden selecteert alleen door jou tunnelvisie wil jij dat niet zien, wat van Dijk is de beste niet de Vrij of Vlaar of Bmi of rekik of Bruma en al zeker niet de Ajacied Veltman of denswil die nog nooit is geselecteert btw.
Je bent niet serieus te nemen!!!!

22 januari 2014 om 13:36

Gezien van Gaals keuze voor Vlaar heeft hij het niet zo op voetballende verdedigers hoor..

22 januari 2014 om 13:52

Martinus, voetballend superieur? van Dijk??
Als er iemand niet goed kan 'voetballen' is het van dijk wel, Veltman, De Vrij, BMI allen zijn betere voetballers.
Met je calimero gedrag, omdat hij geen rood-wit shirt heeft gehad?

22 januari 2014 om 14:54

@ martinus 69. Wat doe je nou raar. Van Persie, Robben en Strootman zijn volgens Van Gaal de enigen (!) die zeker zijn van het WK. Heb jij die ooit bij Ajax zien spelen? Doe niet zo triest joh.

Van Gaal selecteert gewoon veel jeugd. Ajax heeft een grote jeugdopleiding, dus ja, dan zullen er wat talenten uit Amsterdam tussen zitten. Maar hij selecteert ook genoeg andere spelers, zoals de volledige Feyenoord verdediging, Schaken, Verhaegh, enzovoort. En mijn favoriete Ajacied, Sneijder, is niet eens zeker van selectie.

Van Dijk speelt in een matige competitie. Nog slechter dan de eredivisie. Wel bij een mooie club natuurlijk. Maar ga nou niet doen of Van Dijk zoveel beter is dan Veltman.

22 januari 2014 om 17:50

Martinus, hou nou eens op met die van Dijk.
Goede verdediger, maar niet meer dan dat. Een Ajax/nederlands elftal verdediger moet ook aanvallend en de opbouw iets kunnen, een echte meerwaarde hebben. Van Dijk is kick and rush.

22 januari 2014 om 12:12

Amen. Het hypen en elkaar een veer in de kont steken in Amsterdam is genoeg voor Louis. Het gaat niet om de kwaliteit en ervaring. Treurige voorbeelden te over... En dan ook nog dit gezwets van van der Vaart... Maar ja, waar komt die vandaan...

22 januari 2014 om 12:17

Laten we eerlijk wezen, van Gaal laat niet alleen spelers van Ajax debuteren:

- indi
- Clasie
- Viergever
- Depay
- van Aanholt
- Schaken
- Verheagh
-Tiendalli
- Toornstra
- Nelom

Helaas kan niet iedereen dit zo zien..

22 januari 2014 om 12:20

Niet iedereen wil dit zo zien. Ze kunnen het wel en weten het ook wel, maar ze trekken het heel slecht als Ajax weer een talent laat debuteren die het vervolgens erg goed doet. Afgunst heet dat. Je moet je er niet aan ergeren, maar geniet ervan. Doe ik ook .

22 januari 2014 om 12:23

Helemaal mee eens Dionysos*. Daarom begrijp ik de uitspraak van Van der Vaart ook niet. Hij laat het voorkomen of Ajax daarin uniek is, maar dat is duidelijk niet zo.

22 januari 2014 om 12:25

Niet op reageren, Martinus89 is de grootste calimero die ik ken, wat een aansteller zeg. Iedere reactie die hij plaatst bewijst dat.

ON: Leuk dat VDV zoiets zegt, maar ik kan er niet zo heel veel mee moet ik zeggen.

22 januari 2014 om 12:35

Hetgeen ik niet begrijp is dat Promes nog steeds niet is opgeroepen. Kijk even welke namen er mee mogen doen en dan vind ik het helemaal apart dat Schaken wordt opgeroepen. Om te lachen !!

22 januari 2014 om 12:43

Maar moet misschien worden toegegeven ook door Ajacieden. Was het niet uitzonderlijk vreemd dat de 2de keeper van Ajax zonder te spelen werd geselecteerd voor het Nederlands elftal?
Tuurlijk heeft Cilessen nu wel die uitverkiezing verdient door zijn goede werk, maar toen hij eerder werd geselecteerd speelde hij nog niet in het eerste. Ontzettend vreemde sprong van Van Gaal die altijd als uitgangspositie had dat spelers wekelijks moesten spelen.

22 januari 2014 om 12:55

Het is wel vreemd maar van Gaal doet ook weleens dingen om een hart onder de riem te steken. Narsingh werd ook gelijk geselecteerd terwijl die nog niet helemaal fit was. Van Gaal houdt natuurlijk echt alles in de gaten en wist ook wel dat het een kwestie van tijd zou zijn voordat Cilissen 1e keeper zou worden. Hier ging het overigens wederom om oefenwedstrijden.

22 januari 2014 om 13:27

Schaken? Die heeft al best een tijd geen uitnodiging ontvangen hoor. Promes komt net kijken en van Gaal heeft nog niet eens de kans gehad om hem een uitnodiging te sturen sinds hij goed speelt.

22 januari 2014 om 13:42

Hoezo niet Ansjo?
Geen tijd is geen issue volgens mij. Promes speelt het hele seizoen al goed. Van Gaal kan andere spelers ook wel selecteren na 2 of 3 leuke wedstrijden.

22 januari 2014 om 15:00

Het meest jammere van jouw flauwekul Martinus69, vind ik nog dat je nergens op reageert. Er komen een hoop leden met goede tegenargumenten, maar jij reageert niet. Storingen op het internet daar door de aardbevingen in het hoge noorden?

Wat Van der Vaart zegt klopt natuurlijk niet altijd. Er zijn ook genoeg Ajax-spelers die van een matig niveau zijn (De Sa, Ebicilio, Castillon) en die het nederlands elftal net niet halen. En er zijn ook genoeg talenten van andere clubs die wel meteen bij oranje kunnen, zoals Maher, Vilhena, Depay.

22 januari 2014 om 17:15

Voorbeelden te over? Heb je voor mij een lijstje? Ik kan me naast Veltman geen enkele bedenken. Sterker nog, de jaarlijks uitblinkende aanvoerder krijgt nooit een serieuze uitnodiging.

22 januari 2014 om 17:53

Wie bedoel je? Want het feit dat ik als voetballiefhebber dat niet direct weet zegt mogelijk iets over die goede aanvoerder?

22 januari 2014 om 12:14

En jij denkt dat de bondscoach selecteert op basis van wat de media over een speler zegt???

22 januari 2014 om 12:24

En waarom zaten spelers als Vilhena, Depay, Propper etc. Er dan al zo snel bij. Van gaal is fan van talent, ongeacht welke club. Spelers als Van Rijnen De Jong zitten er namelijk niet altijd bij...

22 januari 2014 om 13:15

Inderdaad, mensen willen wel eens over het hoofd zijn dat er onder van Gaal deze periode naast 5 ajacieden ook 5 feyenoorders zijn gedebuteerd.
Ajax met van Rhijn, Blind, Vermeer, Veltman en Cilissen
Feyenoord met Schaken de Vrij BMI Clasie en Janmaat

22 januari 2014 om 12:30

Hahahhaha, het enige waar van Gaal juist niet na luistert is wel de media. Misschien even wikipedia intikken en dan Louis van Gaal. Lach me echt slap om deze reactie van jou en zoals gezegd, krijgen alle talenten een kans, behalve van Dijk, wat wel moet gebeuren. En oja, dat Ajax talenten eerder doorbreken heeft eerder met het spel te maken wat ome Louis wil spelen en dan kom je toch snel uit op het Ajax spel.

22 januari 2014 om 12:40

Haha Tinus azijn pisser. Ajax kan daar weinig aan doen dat ze goeden talenten opleiden. Maar ook andere talenten komen in Oranje Tinus azijn pisser. Het is gewoon iets om trots op te zijn ook al ben je niet voor Ajax. Het is voor het Nederlands voetbal ook goed

22 januari 2014 om 12:41

Wat een gelul. Denk je nou echt dat mensen met veel meer voetbalkennis die ook daadwerkelijk actief zijn rondom de NL elftalselecties zich laten leiden door de media. Ik denk dat zij prima in staat zijn om een voetballer te beoordelen op kwaliteiten ook al heeft deze nog maar weinig wedstrijden gespeeld op het hoogste niveau.

Veltman heeft gewoon een reeks onwijs sterke wedstrijden gespeeld op alle niveaus, waardoor hij in aanmerking kwam voor die oefenpotjes tegen Colombia en Japan. Als bijvoorbeeld Beugelsdijk hetzelfde had gedaan werd hij ook opgeroepen.

De Vrij en Martins Indi spelen nu ook al een tijdje bij de nationale selectie terwijl zij alleen met Feyenoord spelen in de Eredivisie en op hoger niveau nooit de kar hebben kunnen trekken.

Debuteren bij Ajax betekend debuteren op het hoogste niveau binnen Nederland waar tevens het meest van je verwacht wordt. Dus niet gek dat de spelers die het dan waar maken een grotere kans hebben op het NL elftal.

22 januari 2014 om 13:24

Dat kun je beter wijten aan het goede aankoopbeleid van Ajax, van opleiden kunnen ze niet spreken, 17, 18 jarige talenten (die Ajax alleen maar als springplank zien naar een Europese subtopper) wegroven met je grote naam is geen kunst aan.

En dan ook nog sommen moeten betalen richting de 500.000 tot 2.000.000
Wauw wat een opleiding, als je Duarte en vd. Hoorn (die toch 5 mil kosten) nog niet kunt opleiden kun je rustig spreken van een hele matige opleiding.

22 januari 2014 om 13:56

Kenmerk... ach ach wat jammer.
wegroven....

Want Veltman, Denswil, Blind, Van Rhijn, Klaassen zijn allen gekocht toch?
weggeroofd.

Kenmerk toch, weer kenmerkend hoe zielig je ben, gisteren ook al.
Nog even doorgaan dan is dat groene balkje leeg en zien je we nooit meer.

22 januari 2014 om 14:13

Haha dat groene balkje was al eens direct op 0 gesprongen maar toen gebeurde er niets.

Goh je hebt er 5 kunnen opnoemen, een hele hand vol inderdaad.
Daarnaast scheelde het niet veel of was Blind al eerder vertrokken maarja het zoontje van de Blind familie krijgt natuurlijk veel meer kans om zich te ontwikkelen dan menig ander talent. Daarnaast is Van Rhijn toch niet echt een talent te noemen.

Klaassen, Veltman en Denswil komen net kijken en worden ontiegelijk gehyped. Ff afwachten voordat je die serieus kunt nemen. Of wil je stellen dat vanwege deze drie talenten die toevallig 2 maanden geleden zijn ingevoegd het lek alweer boven is ?

22 januari 2014 om 14:31

5 die echt eigen jeugd zijn ja zoals jullie dat noemen.
Daarnaast hebben Fischer en Boilesen in de jeugd gespeeld hebben maar op 16 jarige leeftijd zijn aangetrokken.
Moisander heeft ook al eens in de jeugd gespeeld voordat hij naar ik dacht naar PEC en daarna naar AZ ging.
Nou dan kom je al bijna op een heel elftal dat in de jeugd heeft gespeeld.

Deze 'keiharde' feiten zijn genoeg om jou hele reactie teniet te doen.
Een fijne dag nog.

Noem jij eens een club waar iedereen uit eigen jeugd bestaat?
Feyenoord ook niet.
Mathijssen, Mulder, Schaken, Pelle allen aangetrokken.

22 januari 2014 om 14:41

Lekker objectief ben jij zeg. Jij meet met twee maten.

Eerst zeg je dat Boilesen en Fischer eigen jeugd zijn en dan zegje dat Mulder aangetrokken is. Mulder heeft ook de B1 en A1 doorlopen dus wat lul je nou krom. Daarnaast heeft hij geen afkoopsommetje gekost zoals bij de meeste Denen van Ajax wel het geval is.

Je zegt een heel elftal maar het zijn wel voornamelijk verdedigers, aanvallend komt er niets uit de Ajaxjeugd.

Ik vind dat je op 16 jarige leeftijd de basis al hebt en die maximaal 2 jaar Ajaxopleiding is niet hetgeen wat het belangrijkste is geloof me.

Moisander hebben ze voor cashgeld terug moeten halen, geweldig hoor als je jezelf zo'n gat in de hand schiet, zoals Ajax wel vaker doet.

Als je Feyenoord naast de Ajaxselectie zet zul je zien hoeveel echte jeugd wij hebben in tegenstelling tot die van jullie.

22 januari 2014 om 14:44

Er is wel degelijk een verschil tussen spelers op hun 16e à 17e aantrekken of ze opleiden vanaf hun 10e...
Zolang de regelgeving het toelaat doet Ajax hier niks verkeerd mee, maar de beste opleiding hebben ze naar mijn mening niet. Veel spelers zitten hooguit drie jaar in hun opleiding en hebben veel van hun talent dus elders geleerd/ontwikkeld.

22 januari 2014 om 14:55

Citeer even waar ik zeg dat ze 'eigen-jeugd' zijn aub.
Ik zei dat ze in de jeugd hebben gespeeld... daar is niets aan gelogen want de B1 - A1 zijn jeugdelftallen.

@kenmerk

22 januari 2014 om 14:59

Kan ik me wel in vinden, maar je kan bijvoorbeeld 10 middelmatige spelers opleiden, of 2 a 3 spelers op 15 jarige leeftijd aantrekken en opleiden... want in 3 a 4 jaar in jeugd spelen leer je wel wat van toch ?

Overigens refereer ik niet naar een club met die middelmatige spelers.
De combinatie van goed scouten en opleiden/kneden bij spelers die je aantrekt op 15 jarige leeftijd is gewoon goed toch?
Of zouden jullie een speler als Eriksen laten lopen voor een minder 'eigen talent'.
Als zo'n speler verder is dan wat je op dat moment hebt lopen in de jeugd is het een logische oplossing.

En je weet zelf ook wel dat je talent moet hebben, dat kan niet aangeleerd worden.
Het begeleiden van spelers op een goede manier kan wel zorgen dat die potentie/talent er eerder uit komt.

22 januari 2014 om 15:08

Is geen kunst aan? Doe je ding zou ik zeggen. Ga je gang, kijken hoeveel andere clubs je kunt noemen die zoveel goede spelers voortbrengen als Ajax. Want natuurlijk is een speler die je op zijn 16e koopt niet helemaal eigen jeugd, maar je gaat toch niet ontkennen dat Ajax een belangrijke bijdrage heeft gehad in de ontwikkeling van Eriksen, Fischer, Vertonghen, Alderweireld...? Of? Alle vier die spelers hebben gewoon 1-2 jeugdteams doorlopen en hebben hun debuut gemaakt bij Ajax.

Duarte en zeker Van der Hoorn waren én niet nodig én te duur. Ben ik met je eens. Maar ga jij nu twee aankopen gebruiken om aan te tonen dat de jeugdopleiding van Ajax slecht is? Voor Van der Hoorn speelt Veltman, eigen jeugd, voor Duarte speelt Serero, eigen jeugd. Dus de eigen jeugd doet het inderdaad beter dan de aankopen. Dat vind ik zelf dus onnodige aankopen, maar met het oog op de breedte van de selectie, en met de bankrekening van Ajax in het achterhoofd zijn de komst van Van der Hoorn en Duarte op zich nog verdedigbaar.

Maar goed, ik heb zo'n idee dat het onmogelijk is om jou een positief woord over Ajax te horen zeggen. Dus ik verwacht niet veel van je reactie.

22 januari 2014 om 15:08

@ Ndisdenaam
ja gossie. Dan kun je bij Ajax wel bijna als iedereen als "in de jeugd gespeeld" bestempelen omdat Ajax jeugd haalt en naar 2 weken alweer weggooit.

Het is niet voor niets dat heel veel spelers die vroeger in de Ajaxjeugd hebben gespeeld ergens anders komen bovendrijven, Ajax heeft een overdreven streng selectiebeleid (behalve als men de familienaam Blind heeft natuurlijk) en geeft zijn jeugd amper de kans om te ontwikkelen.

@leidsehood

Inderdaad geen kunst aan, iedereen kan pronken met een naam die op resultaten van vroeger zijn gebaseerd, het huidige Ajax doet niet anders. Alle jeugdtalenten lekkermaken met beelden van vroegere talenten en de stappen die ze hebben gemaakt. Het is niet erg hoor, maar het komt meer door de naam dan door het echte werk wat ze erin steken dat talenten Ajax boven andere Nederlandse clubs verkiezen. Het is immers de beste springplank.

Vandaar ook dat qua buitenlandse talenten Ajax het goed doet.

Als we kijken naar Nederlandse talenten is Feyenoord gewoon de koning, Ndisdenaam doet net alsof je 10 matige spelers moet voortbrengen om 1 sterspeler te krijgen maar dit is natuurlijk complete onzin, het jeugdelftal van 94 zat vol supertalenten helemaal vanaf kinds afaan zelf grootgebracht.

Kijk daar heb ik pas respect voor: (ebecillio,castaignos, Rekik, Bruma, Boëtius, Vilhena, Ake etc.)

22 januari 2014 om 18:09

Eerst janken om 'eigen-jeugd' en nu is 'jeugdspeler' ook niet meer terecht, al speel je 1 wedstrijd in de Ajax jeugd... dan ben je toch een jeugdspeler, geen eigenjeugd weliswaar.
Maar dat lijk jij niet te willen snappen met je gekleurde bril of jampotglazen

22 januari 2014 om 18:18

Waar heb jij meer respect voor?
Voor de manier hoe Feyenoord zijn talenten voortbrengt of Ajax.

Ik zou niet weten waarom je Ajax zou verkiezen buiten je clubvoorkeur.

Want het is gewoon ordinair wat ze doen, net zo ordinair als wat de grote engelse clubs doen bij de Nederlandse...

22 januari 2014 om 13:27

@tinus45: inderdaad! Die amsterdammers moeten eens stoppen met het naast hun schoenen lopen! Niet alles wat ajax voortbrengt verandert in goud. Dus gasten zoals Ligeon, Castillion en Daley Blind destijds zouden al bijna Oranje waardig zijn ofzo? Pfff hou toch op man, het is geen Barcelona hoor! Die spelers bij Ajax worden veel te vroeg gebracht en daarnaast ontwikkelen ze zich niet snel genoeg omdat ze ook geen spelers voor zich hebben aan wie ze zich op kunnen trekken/tegenop kijken. Terwijl Ajax zoveel geld heeft om ook eens een leuke aankoop te doen. Lees: geen speler van Roda JC of AZ. Waar of niet?

22 januari 2014 om 14:29

Ajax moet niet aankopen.
Anders krijg je hetzelfde als psv of voorheen feyenoord.

Lekker de eigen toptalenten gebruiken en die bakken met geld gebruiken voor langere/betere contracten. Als we de toppers langer kunnen houden kunnen we ook doorgroeien in plaats van jaarlijks opnieuw te moeten beginnen.

Enige aankopen die je moet doen zijn buitenkansjes of een van de succesvolle oud Ajacieden terug te halen, verder hand op de knip en knallen met de eigen jeugd

22 januari 2014 om 16:20

@fey-lwd

Je scheert alle Ajacieden over één kam. Het verbaasd mij dat Ajax met al die niet ontwikkelde talenten 3 keer op rij kampioen kan worden, terwijl Feyenoord met de beste jeugdopleiding van het land ook in dezelfde competitie speelt. Jij spreekt jezelf wel heel erg tegen in een stuk.

Hetkenmerk

De namen die jij noemt uit de opleiding van Feyenoord zijn allerminst al gevestigde spelers. Deze hebben nog niks bewezen. Als je Van Persie had genoemd had ik het begrepen. Momenteel spelen er bij clubs in het betaald voetbal de meeste voetballers die de jeugdopleiding van Ajax hebben doorlopen. (tweede Partizan Belgrado, derde Barca). Dat lijken mij eerder argumenten over een goede jeugdopleiding dan een paar namen waarvan de oudste 21/22 is en weg is gestuurd bij Chelsea en Hsv.

22 januari 2014 om 14:11

Beetje onzin allemaal, hoeveel Ajax spelers spelen er nou helemaal in het Nederlands elftal?

Daley Blind (meer dan terecht, houdt prima stand tegen Barcelona en Milan, heeft me al 2 jaar niet meer teleurgesteld), Veltman (meer dan terecht, wint meer dan 20% meer onderlinge duels dan welke Feyenoorder dan ook, je kunt weliswaar zeggen dat dit gebaseerd is op slechts weinig wedstrijden en ook dat Veltman het duel vaak opzoekt, maar 20% meer is echt een heel groot verschil hoor, alle fouten die hij maakte waren duidelijke fouten die hij snel af leert), Gregory in het verleden (speelde prima en verdient niet voor niets zijn huidige salaris), nou dat was het alweer zo een beetje.
Nee, dan al die Feyenoorders, die bakken er geen moer van en enkele Feyenoordfans durfden zelfs hardop te zeggen dat het Louis zijn schuld was dat Feyenoord geen kampioen werd omdat Louis de Feyenoorders te moe zou hebben gemaakt!

Slaat echt nergens op, er zitten nauwelijks Ajacieden in Oranje en de Ajacieden die er spelen spelen meer dan prima.

22 januari 2014 om 14:26

Amen, heel mooi verwoord.

Jammer dat er zoveel afgunstige op deze site zitten

22 januari 2014 om 14:23

Och wat een onzin. Denk je nou werkelijk dat van Gaal zich laat beinvloeden door de media en daardoor kans loopt op imagoschade? Laat me niet lachen.

22 januari 2014 om 14:25

Schei toch asjeblieft uit Tinus....

Hoop dat je zelf ook ziet dat het onzinnig is wat je vertelt en dat je alleen makkelijk probeert te scoren, Anders kan ik je reactie niet verklaren.

Ontopic:
Van der Vaart heeft natuurlijk helemaal gelijk. De opleiding bij Ajax is dermate goed dat er ieder seizoen weer nieuwe jongens opstaan.
Jaar in jaar uit vertrekken de beste Ajacieden die vervolgens louter met eigen jeugd opgevangen worden.
Uitzonderlijke aankopen daar gelaten.

Het blijkt zelfs dat 9 van de 10 keer de eigen jeugd beter rendeert dan de aankoop (als die uberhaupt gedaan wordt).

22 januari 2014 om 16:06

Ik kan mij begin van het seizoen nog herinneren op het moment dat PSV een par leuke wedstrijden op de mat legde! Bruma, Rekik, Depay hup allemaal Oranje in! pfffff. Het is allemaal de schuld van de media. Hoe een non-discussie te beginnen.

Laten we het eens rationeel benaderen: Volgens mij is het percentage Ajax talenten dat jaarlijks doorbreekt hoger dan bij andere clubs in Nederland. De kans dat een talent van Ajax dus wat eerder in Oranje zal geraken is, toevallig of niet, dus ook wat groter.

Ik ben het helemaal met Rafael eens! Tot nu toe zijn bijna alle talenten die zijn gedebuteerd bij ajax binnen een jaar ook benaderd door de bondscoach. Geweldige jeugdopleiding. Ik geniet altijd van de nieuwe talenten. Enkele uitzonderingen daargelaten...

22 januari 2014 om 12:10

een coach met een ajax verleden ja .

22 januari 2014 om 12:12

The Beast, ik zie je de laatste dag afgeven op alles wat Ajax is. Ik ben geen Ajacied, maar je overdrijft wel hoor. Kijk naar wie hij nog meer meeneemt. Waren meer Feyenoorders dan Ajacieden bijvoorbeeld.

22 januari 2014 om 12:15

Voor een coach met een Ajax verleden neemt hij anders opvallend veel Feyenoorders mee. Zijn verleden heeft niks te maken met wie debuteren en wie niet, hij kiest gewoon de spelers uit die het in zijn ogen verdienen!

22 januari 2014 om 12:16

Tja je neemt nou eenmaal eerder spelers van een team wat goed loopt toch?

22 januari 2014 om 12:16

" De aanvallende middenvelder van Hamburger SV is dan ook bijzonder te spreken over de manier waarop er in Amsterdam wordt omgesprongen met jonge spelers." staat in de kop van het stuk , geen feijenoorder . En ja als er niks over andere ploegen gezegd wordt dan reageer ik bij ajax , doen ajaxieden ook bij andere ploegen dus wat is het probleem .

22 januari 2014 om 12:17

We hoeven het niet elke keer te horen . cillesen en veltman horen niet in het nederlands elftal .

22 januari 2014 om 12:20

Niet alleen Ajax.. kijk naar Zoet, Rekik, Bruma, Willems, Schaars, Wijnaldum, Maher, Depay, Narsingh... Of Janmaat, De Vrij, Martins Indi, Nelom, Clasie, Schaken, Vilhena, Boëtius... Of Pröpper, van Ginkel, Van Aanholt...

Van mij mag hij trouwens ook wel eens in Enschede gaan kijken (promes, Ebecilio, Castaignos)...

22 januari 2014 om 12:23

deze discussie gaat over van der vaart die het heeft over het hoge niveau van de jeugd van ajax . waarvan ik vindt dat cillesen , veltman en ook klaassen niet bij het nl elftal horen .

22 januari 2014 om 12:24

trouwens ook een heleboel van het rijtje wat jij maakt horen er niet bij .

22 januari 2014 om 12:26

De vrij en schaken hebben ook helemaal niks te zoeken in oranje. Maarn soms worden dat soort gasten opgenomen bij gebrek aan beter. Roeien met de riemen die je hebt. Ajax school ligt gewoon wat hoger dan bij de meeste clubs in Nederland.

22 januari 2014 om 12:32

nou dat is dan jouw mening . mijn mening is dat ajax nogal vlug zijn lof trompet opsteekt over zijn jeugd . als je het zelf lang genoeg zegt geloof je het zelf . ik kan in ieder geval niet ontdekken dat feijenoord of psv dezelfde werkwijze erop nahouden . en nogmaals cillesen , veltman en klaassen horen niet in het nl elftal alsook sommige feijenoord en psv spelers . En van der wiel en krul erbuiten laten ........

22 januari 2014 om 12:38

Van der Wiel er buiten laten? Die doet het prima bij PSG en heeft eindelijk zijn niveau weer. Hij is basisspeler bij een club die de beste spelers kan halen en heeft de aanvoerder uit de basis gespeeld las ik laatst hier. Doet het in het Nederlands elftal ook goed. Zeker samen met Janmaat meenemen naar Brazilië. Zoeken ze samen maar uit wie de beste is. Cillessen in Nederlands elftal hoeft van mij ook niet. Krui, Vorm en Stekelenburg zie ik liever.

22 januari 2014 om 12:43

THE beast. Wat ben jij aan het janken doe volwassen. Ajax brengt gewoon veel talent voort net zoals Feyenoord. Nu blij hoef je niet meer huilie huilie te doen

22 januari 2014 om 12:44

ik vind dat van der wiel , van dijk en krul erinhoren .

22 januari 2014 om 12:44

Van der Wiel wordt nu toch regelmatig geselecteerd? En ik denk dat van Gaal het liefst een voetballende keeper heeft wat Krul absoluut niet is en vandaar dat hij Cillessen kiest

22 januari 2014 om 12:45

heb jij misschien al eens van fatsoen gehoord . lezen . alleen ajax loopt daar de hele tijd over te zeuren , andere ploegen hoor ik niet . veltman , cillesen en klaassen horen niet in het nl elftal .

22 januari 2014 om 12:48

cillesen speeelt nu een maand of 2 in het 1e van ajax en speelt tegen ploegen als cambuur roda enz . krul speelt elke week tegen de grootste spitsen en houdt zijn doel schoon . een keeper hoort ballen tegen te houden . de veldspelers doen de rest .

22 januari 2014 om 13:07

@thebeast4000

Het zit je diep he? De haat jegens Ajax? Of is het jaloezie?

Cillesen word gewoon terecht opgeroepen, hij speelt gewoon goed en houd vaak zijn doel schoon. Heeft weinig blunders en speelt bij het Nederlands Elftal ook gewoon goed!

Veltman en Klaassen zijn ook terecht opgeroepen, Louis van Gaal kijkt gewoon wat hij in huis heeft en liet hun debuteren bij een oefenwedstrijdje. Hij laat veel talenten debuteren, en dan staan Veltman en Klaassen gewoon boven aan je lijstje als grote Nederlandse talenten met nog een aantal. Ik lees al aan al je reacties dat jij niet objectief kunt reageren omdat je haat jegens Ajax gewoon zo groot is dat je niet eens een neutraal antwoord je bakkes uit kunt krijgen. Dat vind ik nou zielig...

En jij bent dan 45 jaar oud? Grow up! Te zielig voor woorden dit zeg mensen zoals jij...

22 januari 2014 om 13:14

thebeast4000, ik zou toch zweren dat ik Cillessen zag keepen tegen Milan en Barca.

22 januari 2014 om 13:17

een afgesproken wedstrijd en een tegen 10 man ? die bedoel je ?

22 januari 2014 om 13:19

en jong ? is dat je normale taalgebruik ? als mijn mening jou niet aanstaat zal mij dat verder een rotzorg zijn . jaloers ? op wie ? stellen toch europees niks voor .

22 januari 2014 om 13:33

@thebeast4000 Ik denk dat we komend WK het meeste kans maken als we hoofdzakelijk Ajacieden selecteren. Van Gaal klaagt over het gebrek aan tijd om een spelsysteem te spelen maar de Ajacieden die hebben dat allemaal al. En van die hele berg internationals die toch niet veel voor elkaar onder doen kan je een hele grote basis wat uit Ajacieden bestaat selecteren. Lijkt me beter dan dezelfde middelmaat van allemaal verschillende clubs.

Keepers: Stekelenburg, Cilissen, Vermeer

Verdedigers: Heitinga, Veltman, van der Heijden, Denswil, vd Wiel, Emanuelson, Blind

Middenvelders: N de Jong, Strootman, Klaassen, Duarte, Sneijder, vd Vaart, S de Jong

Aanvallers: van Persie, Robben, Narsingh, Depay, Huntelaar, Lens

22 januari 2014 om 13:44

buiten de keepers , want krul hoort natuurlijk in het doel te staan klopt dat allemaal wel een beetje behalve veltman , klaassen en nog een paar . en natuurlijk hoort van dijk in de verdediging . En dat van gaal geen tijd heeft is onzin . hij hoeft natuurlijk niet meteen een speler op te roepen als die een bal 4 meter voorruit kan trappen . als die veltman in de verdediging zet met het wk wordt die volledig overlopen . daar komt andere koek dan nemeth of dumouge

22 januari 2014 om 13:58

waarom niet beast kom eens met argumenten ipv afgeven op alles waar Ajax aan verbonden is.

22 januari 2014 om 14:00

je kunt toch lezen he . kom jij eens met een fatsoenlijk argument want ik heb nog geen zinnig woord van jou gelezen . beter gezegd : nog helemaal niks .

22 januari 2014 om 14:37

Ik zet alleen maar argumenten in mijn inhoudelijke reactie's grapjas.
Echter ben jij geen eens inhoudelijk bezig met je gezeik en ongefundeerde mening.
Je bent anti dit en anti dat.
Veltman hoort er niet in? dan van Dijk al helemaal niet. just as easy as 1,2,3!


even een citaat van je profiel

''zeg vriend ik en met mij nog verschillende anderen zoals je kunt lezen zijn dat geouwehoer uit amsterdam kotzezat . ik heb een mening en of jou die aanstaat interresseerd mij helemaal geen hol . misschien moet jij maar ophoepelen naar www.godenzonen.nl en op tijd je ajax nachthemd aantrekken . dat geouwehoer van jullie''

Je hebt duidelijk wat tegen Amsterdam en Ajax, dus objectief reageren is je vreemd.
Geweldig zeg.

22 januari 2014 om 14:44

als je zoiets neerkwakt dan zet de opmerking waar ik op reageerde van die ajax fan er ook eens bij . zou netjes zijn maar iets zegt mij dat je daar het fatsoen niet voor hebt .

22 januari 2014 om 14:54

Ik reageer toch niet op hem, maar op jou.
Ik lees niet ieder reactie door, ik scroll wat en stop af en toe om te kijken.
En ik zal ook zeker niet zeggen dat bv een Veltman een basisplek moet krijgen bij Oranje.

22 januari 2014 om 16:19

Ach beesie toch. Wat een hoop frustraties in je reacties. Van de traditionele top 3 zijn er veel spelers die hun debuut hebben gemaakt. Dus waar maak jij je druk om!

Of maken de spelers van jou favoriete club niet hun debuut onder Louis?

22 januari 2014 om 19:56

nee daar stond nog een stuk boven . je had dat op mijn persoonlijke pagina gevonden zei je . ook jij doet aan vriendjes politiek , is niet netjes . je hoeft het niet met me eens te zijn , dat boeit mij namelijk toch helemaal niet . wel de waarheid anders moet je je mond houden en reageren bij medefans . dan heb je van mij geen last .

22 januari 2014 om 19:57

behalve als ik vind dat je onzin uitkraamt dan reageer ik wel .

22 januari 2014 om 13:28

Een enkele uitzondering? Denk nog maar eens goed na.... Heel wat uitzonderingen! Amsterdamse grootspraak.

22 januari 2014 om 13:34

Daarvoor staan ook al die puntjes achter zijn laatste zin. Om het wat af te zwakken.

Achjja tinus dat is volgensmij Nederlanders eigen. Zodra er ook maar één talentje bij welke club dan ook doorbreekt en een paar leuke wedstrijden speelt willen we ze gelijk in het Nederlands elftal. Ik denk niet dat dat specifiek bij Ajax alleen gebeurt hoor, ook bij clasie, vilhena, boetius, Bmi, De Vrij,, depay etc.

Dus eigenlijk zegt Rafael dat hij in Jong Ajax nauwelijks zou opvallen. Apart...

Ik zie van der vaart wel terug komen in de Rijkaard-rol. Goed voor de club zolang hij zijn niveau weet te handhaven.

22 januari 2014 om 12:14

Alleen kwam Rijkaard terug van de absolute top, Van der Vaart is al op een stuk verder afgezakt.

22 januari 2014 om 12:15

Ja lijkt me ook wel wat voor rafael om terug te keren. Daar moet hij dan niet te lang meer mee wachten, want de slijt begint er al langzaam aan in te komen. En hij moet natuurlijk nog wel van waarde zijn.

Ik weet nu al wat voor reacties er komen gaan haha (eerste is al genoteerd).

Leuk dat hij dat zegt, op zich heeft hij ook wel gelijk. Ik zou het toch wat genuanceerder zeggen. Ajax brengt goede spelers voort, jaar in jaar uit. Maar om nou te zeggen dat ze meteen in Oranje kunnen vind ik wat ver gaan.

Dit zegt meer over het niveau van het Nederlands elftal dan het niveau van de jeugdopleiding van Ajax. Als je kijkt naar het aantal spelers uit de Eredivisie die in de selectie van v. Gaal zitten in vergelijking met bijvoorbeeld de selectie van v. Marwijk dan zegt dat wat mij betreft wel genoeg.

Dit geldt ook voor PSV en Feyenoord, Bruma en Rekik speelde 5 wedstrijden goed en kregen gelijk een uitnodiging hetzelfde geldt voor BMI en de Vrij. Het is meer dat het niveau van Oranje omlaag is gegaan dan dat de niveau van de opleidingen in Nederland zo fantastisch goed zo.

Nu vraag ik me af of dat ligt aan de kwaliteit van Ajax, of aan de kwaliteit van het Nederlands Elftal

Ajax heeft gewoon een hele goede opleiding wat een fantastische kweekvijver is voor de Europese Top. De talenten die doorstromen de laatste jaren zijn redelijk goed en kunnen goed meekomen bij de Europese (sub)top.

Rafael heeft in mijn ogen helemaal gelijk.

Dit zegt denk ik meer over het niveau van Oranje, dan over de talenten van Ajax...

Geweldige jeugdopleiding, dat zien we al jaren. En inderdaad mooi om te zien dat Klaassen Eriksen opvangt, maar Klaassen is wel een hele andere speler als Eriksen. Van Gaal kennende zaal Klaasen dus de volgende interland wel opgeroepen gaan worden. Ik zelf denk dat het wk voor Klaassen te vroeg komt. Veltman kan daar wel bij zijn maar dan moeten die kleine schoonheidsfoutjes zoals in de oefenwedstrijden in Turkije en ook afgelopen zondag tegen Psv ( Locadia schoot toen net naast) eruit.

22 januari 2014 om 12:24

Zien we al jaren? Volgens mij zijn ze bij Ajax pas weer anderhalf jaar op de goede weg (na de Cruijff-revolutie) daarvoor was het (mis)kopen wat de klok sloeg

22 januari 2014 om 12:30

Volgens mij hebben er genoeg spelers die hun opleiding bij Ajax hebben genoten de laatste jaren Oranje gehaald. De talenten van de Cruijff revolutie spelen nu in de B of net een paar wedstrijdjes in de A-jeugd daar gaan we dus nog van horen als het goed is.

22 januari 2014 om 12:38

Heb je gelijk in hoewel dat percentage momenteel bij Oranje historisch laag is. Zag een statistiekje in de papieren VI dat er na Sneijder een gat gevallen is .

De huidige basis van Oranje , zullen alleen Daley Blind en Nigel de Jong vermoedelijk een Ajax-achtergrond hebben.

Volgens mij zegt van der Vaart hier enkel met een trots gevoel dat hij constateert dat jonge Ajax-spelers makkelijk aanklampen aan het niveau van Oranje. Het zal hem wel gevraagd zijn en hij geeft antwoord. Al die reacties van Ajaxaanhangers hier zijn zo voorspelbaar, die zie je al aankomen als je het stukje leest.

Wanneer de jong en duarte geen blesure hadden opgelopen. Dan zou klaasen zijn wedstrijden in jong ajax hebben gespeeld. Ajax heeft geen topspelers op dit moment. Ajax heeft wel een top coach. Het is echt een wonder dat er niet 1 club uit de top 10 van de wereld concreet is geweest voor frank de boer. Bijna een garantie voor succes.

Van der Vaart zegt dat debuterende Ajacieden direct niveau oranje hebben en Clasie zegt dat de buitenwereld niet altijd ziet hoe ‘ongelooflijk hoog’ het niveau is bij het Nederlands elftal...

Maakt me des te meer benieuwd naar de wedstrijd vanavond. Als ik deze vergelijking maak dan zal het echt David vs Goliath worden. Eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo...

Is de propaganda-machine voor de Ajax-opleiding gestart haha?

Er stroomt weer een talentje door (klaassen+ Veltman) en meteen is het lek boven? Veruit de meeste spelers uit de selectie zijn nog altijd gekocht of gehuurd. Daarbij worden en werden talenten weggestuurd welke vervolgens weer teruggehaald worden nadat zij toch wel aardige voetballers bleken (blind)

Ajax is zeker op de goede weg , maar om nu te zeggen dat ze de beste opleiding meteen hebben is ook wat overdreven. Daley Blind is volgens mij de enige huidge ajacied in de basis van Oranje. Verder leveren zij de derde keeper (aangekocht) en op termijn wellicht Veltman (eerst nog maar eens laten rijpen)

Maar snap Rafael wel, preekt voor eigen parochie zoals de van Bommel dit voor PSV en van Persie voor Feyenoord doet

22 januari 2014 om 12:27

Over wel lek heb jij het nistras2? Was er een lek dan? Ajax is al drie jaar achter elkaar met veel doorgebroken spelers.

22 januari 2014 om 12:28

Dit jaar was Vermeer volgens mij het grootste lek tot dusver..

22 januari 2014 om 12:29

De jeugdopleidng ? Was dat niet de hele achterliggende gedachte van Johan Cruijff? Dat de jeugd verwaarloosd werd en er teveel gekocht werd voor teveel geld?

22 januari 2014 om 12:30

Haha, hopelijk vanavond weer :-)

22 januari 2014 om 12:34

Ja als je tussentijds je reactie aanpast blijf ik hier reageren.haha.

Ajax is drie jaar achtereen kampioen . Maar je kunt toch niet met droge ogen beweren dat dit door de jeugd komt?

De meeste spelers waren gekocht (eriksen, Moisander, Vertonghen, Alderweireld, Cuenca, Sigthorsson, Hoessen, Babel Poulsen Schone etc etc)

Knap ingekocht maar geen eigen jeugd. Zoals ik al zei is Ajax qua jeugdopleiding op de goede weg maar zijn ze er nog niet

22 januari 2014 om 12:45

Eriksen, moisander, verthongen, alderweireld en babel waren wel degelijk eigen jeugd.
Alleen moisander is niet door gebroken vanuit de jeugd of jong ajax.
En dan vergeet je nog: Vermeer, Van Rhijn, Blind, de jong, Fischer, Van der wiel, stekelenburg.
Dus......

22 januari 2014 om 12:48

Vertonghen, Eriksen en Toby zijn gewoon opgeleid en gekneed door de Ajax opleiding. Niet zo jaloers aub.

22 januari 2014 om 12:55

Niet jaloers hoor, heb vaak genoten van Ajax ook al ben ik zelf voor ''010''
Jeugd welke je voor een paar milljoen aantrekt zie ik niet als eigen jeugd. Fischer en Eriksen zijn voor grof geld gekochtt en in de jeugd van Ajax geplaatst om te rijpen. Vertonghen en Alderweireld hebben lang bij Ajax gespeeld maar dat maakt ze nog geen eigen jeugd.

Was de hele revolutie van Ajax niet geinitieerd doordat er grote ontevredenheid was over het verworden zijn van een ''koopclub'' en niet meer de jeugd de voorrang geven?

Dat dit nu wel gebeurt is alleen maar te prijzen.

Jaloers ben ik zeker niet , kan er zelfs van genieten. Maar de verheerlijking van de eigen gelederen is soms wel eens storend :-)

22 januari 2014 om 12:56

Ach ja, dat gezeur over al dan niet eigen jeugd en of dat aangekochte jeugd wel of niet spelers met een Ajaxopleiding zijn..... Die discussie kennen we nu wel onderhand.
Maar idd, ik durf met droge ogen te beweren dat doorgebroken spelers een groot aandeel hadden in de afgelopen drie jaar.
Overigens steeds mijn reactie aanpassen? Eén keer aanpassen/aanvullen na twee mnuten is niet veel hoor.

22 januari 2014 om 13:03

Moisander (az) , Fischer (FC Midtjylland) Vertongen (germinal Beerschot) Siem de Jong (De Graafschap) Eriksen (odense BK) Alderweireld (germinal Beerschot) zijn allemaal op hun 16e of later aangekocht door Ajax, is dus geen eigen jeugd. Blind van Rhijn Babel (teruggehaald uit Turkije) van der Wiel Vermeer en Stekelenburg zijn wel ''echte'' eigen jeugd. Maar zij zijn denk ik niet de reden dat ze kampioen zijn geworden toch? (2 keepers 2 rb 1 lb en een spits)

22 januari 2014 om 13:04

Doorgebroken is wat anders dan eigen jeugd, dan zijn we het toch eens?

22 januari 2014 om 13:16

Eigen jeugd is eigen jeugd, de regels omtrent eigen jeugd zijn duidelijk. Als je jonge speler aantrekt en meerdere jaren in jouw opleiding kneed tot de voetballer die ze nu zijn is het een eigen jeugd product. Of is iemand op zijn 16e al klaar met leren?

22 januari 2014 om 13:18

"er stroomt weer een talentje door" zeg je. Vervolgens begin je erover dat de meeste doorgebroken spelers geen "eigen jeugd" genoemd mogen worden. Lekker boeiend.... Totaal onbelangrijk of het zo bestempeld mag worden of niet. De spelers hebben in de Ajaxopleiding gespeeld, ongeacht hoe lang, sinds wanneer of met vergoeding overgenomen, is wat mij betreft irrelevant.
Inhoudelijk ben ik het dus niet met je eens.

22 januari 2014 om 13:28

Natuurlijk is een speler nooit uitgeleerd. Eigen jeugd en ''echte ajacieden'' zijn bijv Daley Blind en Sneijder. Vanaf kinds af aan bij Ajax en dan doorbreken. Dat is iets anders dan neo-prof zijn en aangetrokken worden door een buitenlandse club.

Rekik Bruma Ake Guidetti etc zijn toch ook geen eigen jeugd van Manchester City/ Chelsea ?

22 januari 2014 om 13:36

Maar verwacht jij dan dat Ajax een kliniek op het terrein heeft staan en daar embryo's kweekt zodat de buitenwacht deze eigen jeugd kan gaan noemen?
In mijn optiek zijn al deze jongens die ik op noem gewoon jeugd van ajax. Ze hebben in de ajax opleiding gezeten en zijn gevormd en getraind tot de spelers die het nu zijn.de hele discussie van eigen jeugd ontstaat uit jaloezie. Bewust of onbewust. Ajax kiest ervoor jonge talenten te kopen en op te leiden naar een ajax speler. Dan mag je dat in mijn ogen zien als eigen kweek.

22 januari 2014 om 13:44

Eindstand het maakt niet uit waar je talenten vandaan haalt en kneed.
Uiteindelijk is dit voor de minder kapitaal krachtige clubs de enige methode om nog mee te doen.
Tegen het grote geld van de grote competities zijn we niet opgewassen.
Bij ons in nederland zijn er nu nog maar helaas 2 clubs die dit doen. Ajax en Feyenoord.
Verschil is alleen Ajax er voor gekozen heeft en bij Feyenoord uit nood ontstaan is.
En je ziet het na jaren aankopen doen , floreren zowel ajax als feyenoord. En psv? Die heeft nog steeds dezelfde problemen.

22 januari 2014 om 13:46

Instromen in de eigen jeugdopleiding van jeugdige spelers, die later doorstromen naar het eerste elftal van Ajax, zo beter? Waarom vind je het zo belangrijk die term: eigen jeugd?

22 januari 2014 om 13:47

Then we agree to disagree :-)

Embryo's lijkt me wat vroeg maar Sneijder en Blind speelden vanaf hun 4e 5e jaar bij Ajax en niet vanaf hun 16e zoals Fischer en Eriksen. Dat is het enige verschil. Of ze dan veel of weinig geleerd hebben of gekneed zijn doet er verder niet toe in mijn ogen. Heb eerder gezegd dat ik het knap beleid vind en goed gescout. Maar dit is iets anders dan een puike jeugdopleiding zoals in de jaren 90 (gouden generatie) en de laatste anderhalf jaar (sinds Cruijff)

Hoop van ganzer harte dat er nog heel veel jeugd doorbreekt bij Ajax en bij andere clubs. Misschien dat we dan in Europa ook meer meer dan een bijrol gaan spelen.

Tenslotte geen jaloezie heb genoten van Ajax in de CL zou dit van elke club doen die goed presteert

22 januari 2014 om 13:51

Je blijft maar neuzelen met je aanhalingstekens om de spelers een andere naam te geven. Het is gewoon eigen jeugd, feitelijk. Dat jij dat niet vindt is een heel ander probleem, maar het is gewoon eigen jeugd, punt. Regels lijken me duidelijk en anders lees je ze nog even goed door.

22 januari 2014 om 14:00

De Homegrown-regel bedoel je? Tsja dan zou ik ook de regels er maar eens op nakijken.je weet best het door mij bedoelde verschil.

Als je dit niet wilt of kunt begrijpen laat ik dat verder voor jouw rekening. Verder helemaal eens met de laatste reactie van Fside99

22 januari 2014 om 14:05

Babel was gratis net als Schone en Poulsen... Babel komt uit onze jeugd.
Van Rhijn, Veltman, Klaassen, Vermeer, Stekelenburg, Vertonghen en blind zijn gewoon zelf opgeleide spelers.
Vertonghen kwam rond zijn 15-16e naar Ajax toe, kwam van Beerschot wat net als Ajax CT gewoon in handen was van Ajax.
Maarja als je ze jonger haalt is het kinderhandel, als ze maar 15 16 zijn is het gekocht...
denk jij dat ze op 9 jarige leeftijd leren enorm goed te voetballen?
De ontwikkeling begint pas op je 13-14e...

22 januari 2014 om 14:09

Moisander heeft daarvoor al 3 jaar bij Ajax in de jeugd gespeeld... dus ga nou niet AZ als club noemen...
Vertonghen kwam op 15 jarige leeftijd naar Amsterdam... dan ben je echt wel een 100 eigen jeugdspeler.
in je jaren als 5-10 jarige leer je vrij weinig 'echt' voetbal.
Dat komt pas later, je raakt in de puberteit, je lichaam groeit etc.
Of mag je iemand geen eens eigen jeugd noemen als hij in het buitenland bij Ajax CT getraind word volgens jou filosofie ?
Alles is hetzelfde behalve het land waar hij getraind word.



Lees reactie hierboven.

22 januari 2014 om 14:24

Wat je wilt :-) lees reacties hierboven

Welke Ajax-spelers zullen er naar het WK gaan? Van Oranje?

22 januari 2014 om 12:27

Veltman, Cillessen & Blind. Heel mss de Jong en vrhijn maar meer denk ik niet.

22 januari 2014 om 12:30

Cillissen, Blind, Veltman, Klaassen denk dat deze spelers meeste kans hebben. En nee niet allemaal basis maar zitten wel tegen basis aan.

Altijd dat gehaat naar elkaars clubs toe, man wees blij dat er weer een beetje fatsoenlijke talenten op de Nederlandse velden lopen, bij welke club dat dan ook is.

Beetje overdreven dat allemaal over ajax, je zou bijna denken dat ajax de beste club van de wereld is. Als ze goed waren dan hoefden ze hun este spelers niet te verkopen

22 januari 2014 om 12:32

Omdat vd vaart een compliment geeft worden andere fans jaloers. Niemand beweert dat Ajax de beste opleidingnl heeft, het is wel een opleiding die wereldwijd word gevolgd. Worden zelfs rondleidingen gegeven aan allerlei clubs. Dat zegt genoeg.

22 januari 2014 om 13:38

Jij denkt het bijna..wij wisten al lang dat Ajax de beste club van de wereld is

22 januari 2014 om 14:43

Ajax is ook goed
Echter de Eredivisie is niet de meest aantrekkelijkste competitie, en het geld zit ook in het buitenland..
Tja dan verlies je kwaliteit.

Het niveau van Oranje is de laatste jaren inderdaad dramatisch hard gekelderd.

Ik zou ook jaloers geweest zijn op ajax als ik voor een andere club uit Nederland was geweest. Ajax is gewoon de beste, zo simpel is dat.

Louis van Gaal is inderdaad een ajacied maar aan de andere kant hij heeft Veltman laten debuteren in een oefenwedstrijd! Daar zijn oefenwedstrijden toch ook voor bedoeld? In die wedstrijden kan je kijken wat er aan kwaliteit is en talent. Als hij zijn selectie voor het WK in Brazilie duidelijk wilt hebben lijkt het mij logisch dat je alle opties bekijkt! Al ben ik wel van mening dat Van Dijk ook geselecteerd mag worden op basis van zijn prestaties. Toch vind dat het selectiebeleid van Van Gaal niet slecht is. Hij heeft zelfs Verhaegh opgeroepen maar dat is puur om te kijken wat zijn opties zijn.

22 januari 2014 om 12:41

als je hem laat debuteren in een oefen potje betekend dat niet dat die er de volgende keer weer bij moet zijn . En langzaam maar zeker lijkt het me toch wel dat we naar een vast team toe moeten . En dan zowieso krul en van der wiel erbij . met veltman , cillesen en klaassen win je de oorlog niet . oh ja van dijk moet er ook in .

22 januari 2014 om 14:13

Met Van Dijk win je de oorlog wel?
Zit wel een verschil tussen Nederland en Schotland...
Celtic zou hier geen kampioen worden.

22 januari 2014 om 14:21

maar dat zeg ik ook niet . mijn mening is dat van dijk gewoon beter is als veltman bijv . en dat celtic hier geen kampioen zou worden , daar ben ik niet zo zeker van . spelen in ieder geval om de 2 bovenste plaatsen . ajax en vitesse zijn ook niet zo sterk . dat zie je elke week weer in de competitie

22 januari 2014 om 14:45

Met 'ons voetbal' win je gewoon van Celtic... en met 'ons' bedoel ik het spelletje dat we in Nederland spelen.
In Schotland is het net zoals in Engeland kick'n Rush.
Nederlandse ploegen presteren prima tegen Engelse clubs, zeker gezien het kwaliteitsverschil en het verschil in de begroting.

22 januari 2014 om 15:04

je bent toch met me eens dat ajax nou niet bepaalt een overweldigende indruk heeft gemaakt in de 2 wedstrijden tegen celtic .

22 januari 2014 om 18:28

Nee Ajax zat sowieso in een lastige periode.
een jaar(of 2?) daarvoor won Ajax weliswaar in een oefenduel met 4-0 in Amsterdam, En Ajax speelde niet eens in de sterkste opstelling.

22 januari 2014 om 19:53

weet je , iemand had het eerder over kick en rush voetbal . weet je dat ik dat vele malen geweldiger vind dan dat gebrei van achteruit en dan te horen krijgen dat ze 70 % balbezit hebben . daar ga ik dus niet voor naar het stadion . zelfde met barca , de mensen willen spektakel en niet naar zo'n oeverloos heen en weer geschuif liggen kijken . dat is behoorlijk saai .

Het heeft misschien ook wel gewoon te maken met de kwaliteiten in het Nederlands elftal. Vooral in de verdediging zijn er niet echt posities te bepalen die nu al vast staan voor de zomer, misschien alleen Janmaat rechtsachter. Ik vind persoonlijk De Vrij, Martins Indi en Ron Vlaar, de verdedigers die op dit moment het vaakst spelen in het Nederlands elftal, nou niet ver boven andere verdedigers staan. Dit maakt het mogelijk voor andere verdedigers zoals Veltman, en misschien in de toekomst Douglas of Van Dijk, om snel aan te kunnen haken in Oranje na een paar goede wedstrijden. Het kwaliteitsverschil is naar mijn mening niet zo heel groot.

Dit zie je ook wel op het middenveld. Enkel Strootman weet, mits hij fit blijft, dat hij een basisplaats heeft. Dit geldt ook wel voor Sneijder, Nigel de Jong en Van der Vaart. Omdat achter hen een vrij groot kwaliteitsverschil zit, is het voor andere middenvelders ook vrij makkelijk aan te haken wanneer ze een goede serie neer kunnen zetten.

Ik denk dus eerder dat het aankunnen haken van jonge Ajax spelers eerder valt te verklaren aan de hand van de kwaliteiten in Oranje dan echt aan het niveau van Ajax-jeugd zelf.

Je kunt beter stellen dat de Ajax-gezinde media die jongens meteen in Oranje schrijven. Van Rhijn bijvoorbeeld is een hele matige back die nooit geselecteerd zou worden als hij bij pak 'm beet Groningen had gespeeld. Komt natuurlijk ook omdat de hele staf een verleden in Amsterdam heeft.

22 januari 2014 om 14:16

Als er een iemand niet zichzelf laat beïnvloeden door de media is het Louis wel, dus mensen die dat zeggen, aub zet jezelf niet voorschut.
Overigens Van Rhijn speelde aan het begin erg sterk en werd daardoor geselecteerd, hij speelde namelijk beter dan Gregory die toen vaste back was.

22 januari 2014 om 12:52

Ja je hebt gelijk. Louis laat zich leiden door de media en de opgeroepen Ajax spelers hebben het allemaal niet verdiend. vrhijn was in het begin ijzersterk en nu niet erg goed meer, maar hij is ook geen eerste keuze dus ik zie het probleem niet? Maar ja man, alles voor Ajax, niet selecteren op kwaliteit maar gewoon lekker op de naam Ajax, want we willen allemaal Ajax pleasen toch? Heerlijke calimero die enkel afgunst heeft voor de grootste en de beste.

22 januari 2014 om 13:22

sorry hoor maar hij heeft toch ook gelijk ? cillesen speelde bij nec , maar daar werd die echt niet opgeroepen . 5 wedstrijden in ajax en ja hoor . Je bent toch met me eens dat dit niet klopt . En media , heb jij die gnoom bij studio voetbal eens gehoord ? die heeft toch ook een seizoenskaart bij ajax net als verschillende commentatoren bij wedstrijden . is toch niet gelogen .

22 januari 2014 om 13:28

Van Rhijn werd al geselecteerd na een handvol wedstrijden, dat is puur omdat hij voor Ajax speelt. En het voorbeeld met Cillissen wordt hieronder al gegeven. Het gebeurt trouwens niet alleen bij Ajax, zie voorbeeld met Depay. Hou dat Calimero trouwens maar voor je want er is behalve de supporters, fans en meelopers echt niemand jaloers op de club Ajax hoor.

22 januari 2014 om 13:31

Cillessen keepte dan ook ijzersterk bij Ajax en andere Oranje keepers waren geblesseerd. Is het dan raar om hem te testen? De potentie van Cillessen was bij NEC ook al duidelijk alleen hadden we toen een vaste keeper die nu zijn niveau al niet meer haalt. Dan ga je dus alle alternatieven testen, of is dat ook raar? Dat vgelder Ajax gezind is en dat propageert wil nog niet zeggen dat Louis daar zijn oren naar laat hangen wel? Of luistert de gehele Oranje staf naar vgelder en de media en bepalen niks zelf naar eigen gevoel? Dom gelul allemaal.

22 januari 2014 om 13:40

louis van gaal , danny blind , patrick kluivert en frans hoek . waar komen die vandaan ? dat is de oranje staf .

22 januari 2014 om 13:47

Natuurlijk werd vrhijn geselecteerd destijds, hij speelde basisklant VDW uit de basis en speelde ijzersterk. Welk alternatief had er op dat moment meer recht op zijn plek dan vrhijn? Er moest gebouwd worden aan een nieuwe selectie.
.
.thebeast4000, dus omdat ze een Ajax verleden hebben zijn ze vooringenomen in het selecteren van hun spelers? Kneuzige complottheorieën die altijd de wereld geslingerd worden zijn hilarisch. De debutanten hebben hun debuut verdiend op basis van prestaties en potentie, niets meer niets minder.
.
Nee je bent niet jaloers, je piept alleen om alles wat om Ajax gaat. Helaas zal je nooit de status van ons aller Ajax verkrijgen.

22 januari 2014 om 13:55

sorry hoor maar hoor je jezelf praten ? vrhijn zoals jij hem noemt werd geselecteerd maar kan momenteel niet in de schaduw staan van van der wiel . is gewoon een zeer matige verdediger net zoals veltman die hier de hemel wordt ingeschreven . ons aller ajax stelt misschien in nederland wat voor maar europees helemaal niks . en wat je laatste regel betreft ik ga me ff een teiltje zoeken .

22 januari 2014 om 14:04

De status van ons aller Ajax? Hahah, I rest my case. Aan dat soort volk wil ik niet eens gelinkt worden man.

22 januari 2014 om 14:18

Jack heeft helemaal niks met Ajax, hij is voor Afc... zoek de geschiedenis tussen AFC en 'afc' Ajax + supporters maar eens op.

En Niemand is jaloers op Ajax? zo klink het helaas wel.
Denk je dat het menig ajacied boeit of iemand jaloers is op Ajax?
'meelopers'

22 januari 2014 om 14:25

Thebeast, door Veltman een zeer matige verdediger te noemen diskwalificeer je jezelf, zoals verwacht. David eveneens, wordt keer op keer met de neus op de feiten gedrukt maar blijft maar reageert vrijwel niet op de inhoud. Zwaktebod, enkel wat schreeuwen naar de grootsten, het is allemaal niet eerlijk boohoo.

22 januari 2014 om 14:31

goed geef me eens antwoord : wat heeft veldman tot nu toe bereikt ? Wat heeft die gedaan zodat die in het nl elftal hoort ? Ik zie hem in ieder geval genoeg fouten maken maar dan heb ik ook geen ajax bril op he .

22 januari 2014 om 14:35

Ijzersterke wedstrijden gespeeld op het hoogste Europese niveau. En het is Veltman, met een T. Fouten maken doet iedereen wel eens, ook alle andere Rcv's die in het NL elftal spelen. Wie moet er volgens jou dan staan? Vlaar met de draaicirkel van een stoomtrein? vdijk die enkel een bal naar voren kan rossen en in een competitie speelt waarin je goed kan zijn door lang en breed te zijn? Nee, Veltman hoort gewoon mee te gaan, zij het als eerste of als tweede keuze voor de RCV positie.

22 januari 2014 om 14:49

Staande gehouden in de CL, ook tegen Vitesse thuis waar we verloren was hij de beste speler van de 22 op het veld.
Solide indruk achter gelaten, grote stappen in een korte periode gezet... ja dan is er een kansje dat je geselecteerd word voor een 'oefenpotje'.

22 januari 2014 om 14:49

wacht ff . 1 afgesproken wedstrijd en ene tegen 10 man ? bedoel je die ? Weet je vroeger moest je wat gepresteerd hebben om in aanmerking te komen voor het nl elftal ., en werd je niet beoordeeld op een paar goeie wedstrijden . nu is het zo als je de bal recht vooruit kunt schieten je geselecteerd wordt . Denk je nou werkelijk dat de spitsen van spanje en de rest onder de indruk zullen zijn van een speler die een half jaartje in de nederlandse competitie het goed of redelijk doet ? eigenlijk ben je dus veltman , ook al speelt die op een andere positie , met mensen als van der wiel of heitinga aan het vergelijken . en dat klopt toch niet .

22 januari 2014 om 15:24

Non-argumentatie weer van jouw kant. Afgesproken wedstrijd, man man wat een onbenul. Je bent de moeite niet meer waard, tegen zoveel domheid kan ik niet opboksen.

22 januari 2014 om 19:42

sorry maar barca was toch al door en eerste he ?

22 januari 2014 om 13:44

Er gaat nogal wat vooraf voordat een speler debuteert bij een topclub he. De grootste talenten die spelen nou eenmaal bij Ajax, PSV en Feyenoord. Niet omdat de clubnaam zo beroemd is maar omdat de grootste talenten allemaal worden gescout en grotendeels bij die 3 eindigen. Het logische gevolg is dan ook als er een speler debuteert in Oranje dat het een speler is van die 3 clubs.

We weten allemaal ondertussen wel dat leuk presteren bij provincieclubs geen ene reet voorstelt omdat gewoon is gebleken dat 95% van die spelers die het leuk doen bij een provincieclub er niet zo veel van bakken als ze bij een topclub terecht komen. Dat weet jij ook wel.

Van Rhijn die speelde destijds gewoon heel goed. Van der Wiel zat in een vormcrisis en Janmaat was toen nog niet zo goed zoals hij nu is. Van Rhijn verdiende het destijds. Nu absoluut niet. Maar toen viel er ook niemand anders op te roepen.

Daarnaast zet je jezelf behoorlijk voor paal met je Amsterdam geneuzel want die technische staf heeft ook Vilhena, de Vrij, Bmi, Viergever, Nelom, Boetius, Clasie, Propper, Toornstra, van Aanholt, Maher, Rekik, Bruma, Fer, Wijnaldum geselecteerd.

Zo bewijs genoeg dat jij 100% ongelijk hebt. Durf je het toe te geven of ben je daar niet mans genoeg voor?

22 januari 2014 om 14:06

dat de " provincie-clubs " niks voorstellen is duidelijk , daar heb je gelijk in . Maar dat je dan als ajax , psv enz daar in blessure tijd van moet winnen betekend dan toch ook dat het niveau van deze " top ploegen " behoorlijk laag is . zeg je zelf . en wat betreft de andere spelers die jij noemt : van der vaart heeft het toch over de jeugd van ajax he ?

22 januari 2014 om 15:18

David Loggie,

Wat een enorme onzin ben jij weer eens aan het verkondigen. Nu heb je het over het Nederlands Elftal, maar hoe zit het dan met de Belgen, Denen, Zuid Afrikanen en Armenen? En hoe zit het dan met al die jeugd Internationals in Jong Ajax en Ajax A? Als men jouw sprookje moet geloven dan zal je denken dat een groot deel van de wereld een verleden heeft in Amsterdam.

22 januari 2014 om 15:57

@ Hootch
Je bevestigt nu juist Logies gelijk !
Die internationals uit andere landen hebben de provincieclubs die bovenin mee spelen ook wel.alleen in oranje krijgen spelers van deze clubs niet of nauwelijks een kans. het beste VB is misschien wel Douglas en V Dijk. Douglas bv is een betere speler dan al die ED verdedigers, meer ervaring , meer gewonnen, heeft een betere CV, speelt op een hoger niveau etc etc. Geen kans gekregen......
Jong oranje het zelfde. Locadia en Hoesen ipv castaignos op het jeugd Ek...

Van der Vaart heeft gewoon gelijk! Als er een opleiding van een club Nederland echt op de kaart heeft gezet, dan is het Ajax.

Maar dat is logisch, zo heeft Ajax ook al die Europesche bekers gewonnen. Door de beste te zijn...
Vraag van gaal die gaf er nog een speech over!

Je selecteerd toch eerder spelers die op een bepaalde niveau spelen en die ook bovenin draaien in hun competitie. Zo gaat dat!

Barca heeft Spanje ook op de kaart gezet...waren het niet meer Barca spelers dan real spelers die bepalend waren voor Spanje?

Feijenoord is daarentegen een uitzondering.
Ze spelen al jaren geen Europees voetbal, zijn al jaren geen kampioen, maar hebben nu pas een goeie lichting, waar ik als Ajacied sommige spelers als Clasie en Boetius wel kan beamen.

Maar het blijft altijd een mix van spelers van diverse clubs, de 1 een beetje meer dan de ander.

Maar wat van der Vaart zegt is gewoon waar, al heeft Feyenoord aardig zijn steentje bijgedragen om naar het WK te gaan, mede dank aan onze bondscoach die oog voor talent heeft en dat hebben ze nu wel bij Feyenoord!

Men moet eens even de elftallen van de afgelopen jaar na gaan en dan zie je dan Ajax hoflevrancier is geweest of spelers met een Ajax verleden. PSV was daarin een prima 2e.

van Persie en van Bronckorst zijn de enige 2 spelers (oud Feijenoorders), die echt op een hoog niveau speelde die ook echt wat hebben toegevoegd aan het Nederlands elftal de afgelopen 15 jaar.

22 januari 2014 om 13:14

Van PSV waren dat alleen Zenden en Afellay hoor. Feyenoord is idd alleen van de laatste paar jaar met Wijnaldum, Fer, de Guzman, Clasie, de Vrij, Bmi, Vilhena, Boetius. Daarvoor idd alleen van Persie en Gido.

22 januari 2014 om 14:37

Die jongens van Feyenoord zijn nog steeds erg jong ook al spelen ze al een tijdje. Geef ze nog een paar jaar om echt de top te bestormen en kijk dan waar ze toe in staat zijn. Zitten zeker jongens bij de echt de top kunnen bereiken en dan ook het niveau van Oranje kunnen verhogen. Het echte oogsten moet nog beginnen al zijn er helaas al veel spelers te vroeg vertrokken (fer, Wijnaldum, Castaignos, Ake, Rekik, Ebicilio).

Onze jongens (en jeugdopleiding) worden nu veel te snel afgeschreven (vooral door jaloerse Ajacieden) omdat ze nog niet bij de Europese topclubs zitten maar die jongens zijn pas tussen 18 en 23.

De echte waarde van onze jeugdopleiding moet nog tot uiting komen (internationaal).

Benieuwd wie er allemaal mee gaan naar het WK vanaf ajax. Cilessen lijkt me een prima optie als 3e doelman. In mijn ogen moet Stekelenburg nog altijd eerste keuze zijn en dan Vorm of Krul daar achter, waar mijn voorkeur uit gaat naar Krul vanwege zijn lengte.
Blind zou prima op linksback kunnen spelen, dus die zie ik ook wel mee gaan en mocht Veltman zijn stijgende lijn door zetten zou hij er ook wel eens bij kunnen zitten. Voor de rest denk ik niet dat er nog iemand opgehaald wordt in Amsterdam, omdat de rest gewoon (nog) niet goed genoeg is.

Op het moment komt dat door een gebrek aan beter. Dat is niet alleen bij mensen die bij Ajax spelen, maar zeker ook bij Feyenoord. Zelfs als je Ruben Schaken bent, zit je al tegen het niveau van Oranje aan.

Dat ligt eerder aan het niveau van Oranje, dan aan de spelers van Ajax.

Ach weet je. Nederland is niet zo groot. We hebben 3 topclubs met Ajax, Feyenoord en Psv. Elk talent wat er echt wat van kan zit binnen no-time bij die 3 clubs. Die talenten zijn beter dan de rest. Dus als er een groot talent doorbreekt dan gebeurd dat automatisch bij die 3 topclubs en natuurlijk historisch gezien voor een heel groot deel bij Ajax. Doordat de opleidingen bij die clubs zo goed zijn worden ze klaargestoomd om er gelijk te staan op topniveau.

Dat gebeurd gewoon niet bij provincieclubs. De meeste clubs hanteren alleen maar het feit dat je niet moet degraderen en af en toe europees voetbal is leuk. Er is geen druk.

Het is niet zo dat bv Ajax en Feyenoord de voorkeur hebben omdat ze alleen de naam hebben maar omdat die 2 clubs gewoon de beste jonge spelers hebben en die ook afleveren. Daar kan je als provinciaaltje wel moeilijk over gaan doen maar dat slaat helemaal nergens op. Als je leuk presteert bij FC Groningen nou dat zegt echt geen ene reet. Als je bij Ajax goed presteert dan zegt dat veel meer omdat je dan gewoon weet dat hij aan de eisen heeft weten te voldoen wat Ajax vraagt. Wat er bij komt kijken in de top. Je speelt tegen de beste tegenstanders. Alle middenmoters stippen de wedstrijd tegen Ajax als wedstrijd van het jaar aan.

Nog even over van Dijk. Leuk talent wat het leuk deed bij FC Groningen maar hij onderscheidde zich ook niet bij Jong Oranje. Hij maakte de fatale fout om naar Celtic te gaan in een competitie die nog minder is dan de Eredivisie waar ze ook nog alleen maar hotseknots voetbal spelen. Nee daarmee moet je bij de bondscoach aankomen die gewoon goed voetbal wilt zien. Daarnaast hebben we een stuk of 10 selecteerbare verdedigers die niet of weinig voor elkaar onderdoen en dan ga je niet een verdediger van Groningen en Celtic selecteren. Als er nou een hoop geblesseerden zijn en dat bv De Vrij, Veltman geblesseerd raken ofzo dan kan je op dit moment aan van Dijk denken. Als van Dijk meewilt naar het WK dan zal hij toch echt tijdens deze transferperiode een transfer moeten maken naar Arsenal of City die geinteresseerd blijken te zijn. Ik was ook wel fan van van Dijk en had gehoopt dat hij eerst naar Ajax of PSV zou gaan oid maar nee die lul gaat naar Celtic.

Wat een vreselijke onzin. Gisteren was ergens te lezen dat in Europa 66 spelers rond lopen die bij Ajax in de jeugd gespeeld hebben. Veel van deze spelers hebben ooit een debuut gemaakt bij Ajax maar hebben zeker het niveau dat het nederlands elftal nastreeft. Dit was vroeger ook al zo. Als graafschap supporter zijn de oud ajax en graafschapspelers Turpijn en Splinter daar een goed voorbeeld van. Met deze spelers wordt je nooit kampioen.

Ondanks dat Veltman een groot talent is, vraag ik me af of hij al mee moet. In een oefenwedstrijd gaf hij een goal weg, en ook tegen PSV gaf hij een eigenlijk niet te missen kans weg. Gelukkig voor hem is Locadia (dit jaar) niet scherp voor de goal.

22 januari 2014 om 13:18

2 fouten waarvan 1 in een oefenwedstrijd. Nee laten we hem vooral niet meenemen, komt zijn groei niet ten goede. Wat een onzin, iedere verdediger bij het NL-elftal maakt wel eens een fout, kunnen we beter maar niemand meenemen. Veltman speelt ijzersterk en verdiend het meer dan genoeg om mee te gaan naar het WK als hij deze vorm vasthoudt. Is beter dan Bruma en de Vrij dus wie moet er dan staan?

22 januari 2014 om 13:23

Die foutjes moeten er uit, maar het is mooi dat we een verdediger hebben die een foutje durft te maken. Frank de Boer zelf is zijn hele carrière dit soort fouten blijven maken en toch één van de beste verdedigers die we ooit gehad hebben.

Eén punt in je stukje ben ik het niet mee eens: Hem meenemen zodat hij kan groeien. Het is een WK, geen trainingskamp. Op het WK moet je er staan. Je bent er niet om drie wedstrijdjes te spelen als snap ik dat jullie gewend zijn om slechts tegen drie ploegen te spelen op het allerhoogste podium . Niet happen, was een grapje.

22 januari 2014 om 13:31

Veltman heeft 15 wedstrijden gespeeld ? Dan al beter dan de Vrij ?

De Vrij heeft al bewezen op topniveau (oranje) door het ijs te zakken terwijl Veltman dit nog maar moet bewijzen. Die rode kaart tegen Barca was nu ook geen blijk van koelbloedigheid he?

22 januari 2014 om 13:41

Die rode kaart is op conto van vrhijn die faalde, dat je Veltman daar op afrekent is onzin, maar dat verkondig je de hele tijd hier al ten koste van Ajax. Beter dan de Vrij ja, aantal wedstrijden is daarin irrelevant. Veltman beheerst alle aspecten om tot een topverdediger uit te groeien in tegenstelling tot zenuwpees de Vrij. De vrij heeft inderdaad bewezen door het ijs te zakken en is dus niet iemand die mee naar het WK moet. Veltman daarentegen heeft in de CL sterk gepresteerd, op hoog niveau dus. We hebben voetbal nodig achterin en iemand die lef toont, niet een mietje die geforceerd de stoere voetballer wil uithangen.

@jobforgrunn
Haha de grap kan ik zeker waarderen je hebt een punt. Ik doelde er meer op dat het voor Veltman zijn ontwikkeling goed is het WK mee te maken omdat hij op een nog hoger niveau dan speelt en zich kan bewijzen. Niet dat hij enkel mee gaat om trainingen te volgen en zin ogen uit te kijken, had het anders moeten verwoorden.

22 januari 2014 om 14:18

Wat een onzin. De ervaring van de Vrij weegt lang niet op tegen die paar wedstrijdjes van Veltman. Veltman maakt nu de beginnersfouten die de Vrij inmiddels wel heeft afgeleerd. Als je vindt dat de Vrij door het ijs is gezakt, dan ligt Veltman allang op de bodem. Ik zie hem vrijwel iedere wedstrijd fouten maken, de Vrij véél minder en minder grote fouten. Lijkt me een vrij simpele keuze voor van Gaal.

22 januari 2014 om 14:22

17 wedstrijden o.a tegen Barca, Psv, Vitesse en Celtic.(en nee schat Celtic niet hoog in, maar het was wel CL waar hij enorm goed speelde)
En tegen wie heeft Stefan gespeeld?

22 januari 2014 om 14:27

Welke geweldige ervaring van Stefan de Vrij? De overweldigende Europese wedstrijden waarin hij stand hield met Feyenoord?

22 januari 2014 om 14:48

119 wedstrijden eredivisie
11 wedstrijden beker.
12 Interlands Jong Oranje ( EK of WK, wat was het ook alweer?)
9 Interlands Oranje (o.a. Italie, Belgie, Portugal en Duitsland)
7 Europese wedstrijden (o.a. Dynamo Kiev en Sparta Praag)

Stefan heeft 10x zo veel ervaring als Veltman en is gewoon zoveel verder. Veltman kan een serieuze concurrent worden maar moet dit WK sowieso nog even thuis kijken.

22 januari 2014 om 14:51

thuis kijken? moeten er geen backups mee ?
Veltman heeft in alle jeugdelftallen van Oranje gespeeld...weliswaar 1 in jong Oranje.. maar die telt ook.
Interlands vind ik niet meetellen, want je heb er altijd minder dan een concurrent die er al langer staat.

overigens kan jij mij vertellen waarin Stefan echt 'verder' is.
En dan niet een stapje maar echt veel verder.

22 januari 2014 om 15:00

Interlands tellen niet mee? Volgens mij gaan we op het WK juist interlands spelen. Een concurrent zal er niet voor niets langer staan en daarom meer wedstrijden hebben.

Volgens mij geeft mijn lijst wel aan waarin Stefan echt 'verder' is, veel duidelijker kun je het niet hebben.

Als Veltman een goede 2e seizoenshelft speelt is er kans dat hij als 4e (of 5e) centrale verdediger meegaat maar voor die 4e plek liggen er veel kapers op de kust.

22 januari 2014 om 15:22

Nou gelukkig bepaal jij het niet en zou het mij niks verbazen als Veldman gewoon meegaat als hij deze lijn doortrekt want voetbalt niks minder als de Vrij. Verder als meer wedstrijden kom ik eigenlijk niet en dat is gelukkig geen voorwaarde om mee te mogen maar dat is nog steeds om je voetballende kwaliteiten

22 januari 2014 om 15:28

Je lijst zegt enkel dat hij meer wedstrijden gespeeld heeft. De vraag is waarin de Vrij echt verder is. Kan hij beter verdedigen? Beter voetballen? Beter gevoel van inzicht? Techniek? Ik ben benieuwd. Aantal wedstrijden is niet alles, Europees vielen ze elke keer door de mand daar waar Veltman stand hield op het hoogste niveau.

22 januari 2014 om 15:47

De Vrij is sterker, en veel verder qua verdedigende intelligentie.
Ook zijn lange pass en qua mooie oplossingen is hij verder dan Veltman.

22 januari 2014 om 16:40

plus beter spelinzicht en positionering (onderschept heel veel!)
plus meer rust aan de bal
plus ervaring
plus minder fouten
plus betere opbouw al is Veltman daar ook wel goed in

Veltman heeft alleen iets meer uitstraling en is technisch misschien iets beter.

In de lucht mag het beide iets sterker al is de Vrij daar ook iets verder in.

22 januari 2014 om 18:34

Je snapt niet wat ik bedoel, misschien moet ik het even duidelijker verwoorden.
Wat ik bedoel; als je meer interlands hebt als De Vrij zijnde is dat niet raar, want hij speelt immers al langer in de Eredivisie, als je dan als nieuwkomertje binnenkomt... heb je sowieso minder interlands, want een Strootman heeft er ook minder dan bv een Robben of Sneijder.
in dit geval wilt dat niet zeggen dat De Vrij beter is(je kan het ook omwisselen hoor) want eens moet jij je 1e interland spelen.

daarom vind ik ''maar hij heeft meer interlands'' niet echt een goed argument in deze discussie.
Stel je hebt een geweldig talent, die in 1 jaar de klasse van Ronaldo heeft, of misschien zelfs beter... dan zal die zonder twijfel minder interlands dan Ronaldo zelf hebben gespeeld want hij speelt immers te kort op een bepaald niveau.

22 januari 2014 om 18:40

Goh dus jij vindt dat ervaring geen rol speelt met andere woorden. Appart hoor.

22 januari 2014 om 18:42

Veltman zal altijd minder zijn dan De Vrij op het gebied van luchtduels... dat lijkt mij duidelijk waarom, echter als jij gewoon slim positie kiest kan jij alsnog heel veel onderscheppen, of gewoon je tegenstander dusdanig hinderen dat hij geen controle over de bal krijgt.

22 januari 2014 om 18:43

Dat zeg ik toch niet?
Ervaring kan namelijk ook Eredivisie ervaring zijn...
Maar je wilt mijn punt niet snappen, dat was mij al duidelijk in de andere discussie's betweter.

22 januari 2014 om 19:29

Ook Veltman zakte ongenadig door het ijs op topniveau. Domme rode kaart etc.

Eigenlijk is dat ook helemaal niet erg: hij zou pas over vier jaar aan Oranje moeten denken. Bij Ajax is men in extase als ze een ingooi in de CL meekrijgen: als je in Oranje je directe tegenstander drie keer laat scoren en ook debet bent aan een vierde goal, zoals Denswil tegen Barca gebeurde, wordt je levend gevild door het halve land.

Dat moet je die jonge jongens niet aan willen doen.

Dit zegt meer over het huidige Nederlands Elftal dan over Ajax. Daarbij kijkt van gaal met een roze bril naar Ajax en de eredivisie in het algemeen.
Los daarvan breekt er bij Ajax natuurlijk relatief veel door, wat knap is. Het is alleen wachten op een echt toptalent, want dat is al even geleden.

Dat zegt misschien wel wat over het huidige niveau bij Oranje

Hij is een keer opgeroepen en heeft mogen ruiken op een positie die door blessures dun bezaaid was en waar verder nou ook niet echt geweldenaren of veel beters staat en iedereen valt erover.

Met name het zielige gejank over van Gaal met ze gekleurde bril. Kan me nog goed herinneren dat er meer Feyenoorders (en andere dubutanten) na een paar goede wedstrijden werden opgeroepen op posities die veel beter bezet zijn door van Gaal (waar je bij een paar grote vraagtekenes kon neerzetten) maar toen was het allemaal prima

22 januari 2014 om 16:42

De Vrij, BMI en Clasie hadden alle 3 al minimaal anderhalf jaar competitie in de benen zitten om over Schaken en Mathijssen nog maar te zwijgen.

22 januari 2014 om 18:04

Ja dan heb ik het ook over een Janmaat en een Nelom natuurlijk en spelers van andere clubs. Snap dat hele gezeik om Veldman niet

22 januari 2014 om 18:11

Janmaat heeft zich ook gewoon sterk bewezen. VD Wiel speelde niet eens en v Rhijn speelde superslecht. Nelom is toevallig een x opgeroepen omdat er 15 geblesseerden en afwezigen waren. Die wordt never nooit meer opgeroepen.

22 januari 2014 om 18:26

Ja precies hetzelfde als Veldman dus...

22 januari 2014 om 18:40

Als je bedoelt dat er 15 geblesseerden en afwezigen waren?

Nee dat is natuurlijk niet zo. Zeker gezien het huidige niveau van de ED.
Helaas ziet de Knvb oranje als een soort opleidingsinstituut van de traditionele top 3. Dit heeft te maken met oude afspraken en vriendjespolitiek.
Helaas ziet de neutrale Nederlander hierdoor wel een willems een EK verpesten of allemaal feyenoord verdedigers die zich nog nooit hebben geplaatst voor een Europees hoofdtoernooi met feyenoord of idd al die ajacieden. Met een Velman die meer fouten dan wedstrijden maakt.

22 januari 2014 om 16:44

Het welbekende minderwaardigsheidscomplex uit de provincie. De jeugd van Ajax en Feyenoord is gewoon meerdere klassen beter dan de rest van de jeugd. Dit kun je moeilijk ontkennen. De basis die ze daar leggen zie je op latere leeftijd terugkomen en het verschil maken..

22 januari 2014 om 17:11

Vreemd dat je dat niet ziet in de competitie. Of in Europa...
Feyenoord heeft zich zelfs al jaren niet gekwalificeerd voor europese hoofdtoernooien. Maar die zelfde jochies mogen wel voor oranje uitkomen....

22 januari 2014 om 18:39

Is ook lastig als je moet jeugdspelers moet werken terwijl bijvoorbeeld jou FC Twente meteen al spelers haalt die klaar zijn voor het niveau, een jeugdspeler staat niet van de ene op de andere dag in Ajax of Feyenoord 1.

Jij ook met je complot theorieën.
Eerst Ajax dat doping zou hebben gebruikt op 15 mei 2011 tegen jullie.
En nu is het weer een opleidingsinstituut voor de traditionele top 3.

Toch leuk dat die tukker van een paar jaar geleden de baas was bij de Knvb, maar daar rep je geen woord over?

Overduidelijk een complexje naar de randstad/ het westen toe.

22 januari 2014 om 20:04

nee dat is geen complexje . waarom worden spelers die bij een provincie clubje worden weggehaald van te voren niet uitgenodigt ? voorbeelden zat . en na 4,5 wedstrijden bij een " top ploeg " staan ze in oranje . is gewoon een feit

23 januari 2014 om 08:57

@ndisdenaam
Ajacieden geven zelf het doping gebruik in de club ook toe. Daarnaast 2 mensen in de staf (waaronder de hoofdtrainer) met een dopingverleden. Als je dan uit het niets wel heel fit voor de dag komt en er is ineens geen dopingcontrole na een kampioenswedstrijd....

Is het je wel eens opgevallen sinds de ene tukker weg is uit de knvb en er bijna alleen nog maar Amsterdammers werken ajax ieder jaar kampioen word na 7 jaar niks....

Als het Nederlands elftal dit niveau nastreeft, dan zal het lang duren, voordat we een internationale prijs zullen winnen.

Er is de laatste 10 jaar niet 1 speler afgeleverd die de top kon bereiken.

Maar ga rustig door met elkaar feliciteren over de beste opleidingen etc. Realiteit is dat heel Nederland de boot heeft gemist. Voor Rafael zal zo wel een warm plekje vrijkomen als trainer. Stam is zo weg, dus kan hij volgend jaar al aan de slag.

Die jochies worden standaard geselecteerd, of ze goed genoeg zijn maakt eigenlijk niet uit.
Het is een grote vriendjespolitiek, kijk hoeveel interlands Heitinga heeft gespeeld terwijl hij buiten Amsterdam overal geflopt is.
Zou hij dan werkelijk zo goed zijn? Of toevallig vriendjes met de juiste mensen.

Ultieme voorbeeld blijft nog altijd Boerrigter.
Speelde heel goed in Twente jeugd maar werd nooit geselecteerd voor jong oranje.
Ging naar Ajax, raakte zwaar geblesseerd, maar kreeg ineens toch de blijkbaar bijbehorende uitnodiging voor jong oranje wel in de brievenbus. Di

22 januari 2014 om 20:03

Tussen zijn twente jeugd en het spel bij Ajax zitten nogal wat jaartjes. Maar het minderwaardigheidscomplex uit de provincie is weer groots, het is toch wat.

22 januari 2014 om 20:11

misschien hebben jullie grootheidswaanzin . kan ook andersom natuurlijk .

22 januari 2014 om 21:39

Spuit 11 komt ook weer onzin delen.

22 januari 2014 om 22:16

Jk-Ajax ben je nou serieus of heb je er echt geen weet van?
Boerrigter ging van de Twente jeugd rechtstreeks naar Ajax
Zitten nogal wat jaartjes tussen haha, jij kent je club wel ofnie?

Hij werd verhuurt later asn Haarlem en ging daarna naar Zwolle.
Niks compex, leg het maar eens uit hoe het kan dat hij nooit geselecteerd werd, maar geblesseerd bij Ajax ineens wel.
Gewoon vriendjespolitiek dus.

Uitspraak die wel klopt, maar dat is ook met een reden. Jonge jongens die bij Ajax doorbreken passen zich gauw aan aan het niveau (het hoogste in de Eredivisie, vanwege het feit dat ze 3x achter elkaar kampioen zijn en elk jaar CL voetballen) en mede daardoor zitten ze gauw tegen Oranje aan. Verder speelt Ajax een vrijwel identiek spelletje als het Nederlands elftal, waardoor ze ook aan het systeem al aangepast zijn.

Van Rhijn speelde Van Der Wiel eruit, die op dat moment de vaste rechtsback van Oranje was. Veltman vangt de transfer van Alderweireld moeiteloos op, terwijl Alderweireld in Oranje zeker in de basis zou staan. Blind is nu al een aantal jaar de beste linksback van Nederland en blijkt nu ook als controleur op het middenveld heel goed te zijn. Zodra Nigel de Jong minder wordt staat voor hem de opvolger dus al klaar. Verder is Klaassen momenteel misschien wel de beste voetballer van Ajax. Toen Siem de Jong geblesseerd was dacht iedereen dat Ajax het moeilijk zou krijgen, maar Klaassen paste zich direct aan en nu wordt het moeilijk voor de Jong om zijn plek weer terug te krijgen en zal ie zich waarschijnlijk op een andere plek moeten richten. De Jong was al een aantal keer opgeroepen voor het Nederlands elftal, dus ga ik er vanuit dat een oproep voor Klaassen niet lang op zich laat wachten. Ik zou graag een keer een middenveld zien met Klaassen, Blind en Strootman bij Oranje.

Voor de mensen die zich afvragen waarom van Dijk geen kans krijgt, die moeten zich even afvragen waarom van Dijk naar Celtic is gegaan en niet naar een ploeg die wel met ruimte in de rug voetbalt, zoals het Nederlands elftal. Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat van Dijk helemaal niet met ruimte in de rug kan voetballen en dus helemaal niet past in het spel van Oranje. Laat hem zich eerst maar eens bewijzen voordat hij in het Nederlands elftal mag.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren