Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Immers, stoorzender in de Feyenoord-selectie

Laatste update:

De discussie over Lex Immers is door zijn recente goals weer afgezwakt tot de gebruikelijke lacherige opmerkingen over zijn techniek en scorend vermogen. De voormalig speler van ADO Den Haag is voorlopig weer wat minder zichtbaar op de radar van karaktermoordend Nederland. Want hoewel hij al een aantal wedstrijden op rij tot de betere spelers van het veld behoorde, is hij nog steeds van een bedroevend laag niveau. Echter, het enige wat werkelijk op laag niveau is, is de argumentatie van degenen die hem afschrijven.

/

Vooropgesteld: de kritiek die Immers over zich krijgt is waar. Dit klinkt wat tegenstrijdig, maar is wel te verklaren. Normaliter is een nummer 10 iemand die briljante passes geeft, technisch verfijnd voetbalt, overzicht heeft en koelbloedig is voor de goal. De eerlijkheid gebiedt toe te geven dat Haagse Lexie over geen van die kwaliteiten beschikt. Af en toe komt er een aardige steekbal uit en scoort hij ook regelmatig, maar je hoeft Johan Cruijff niet te zijn om te zien dat het niet bepaald zijn forte is.

Dat is normaal gesproken dus het geval. Maar normaal gesproken is voor Lex Immers niet van toepassing. Hij is namelijk geen aanvallende middenvelder. Op papier misschien wel, maar feitelijk heeft Immers een hele andere rol. Die rol is bedacht door Ronald Koeman en kan rustig bestempeld worden als een meesterzet.

Vanaf het moment dat Koeman begon bij Feyenoord speelt hij met een middenveld dat al zeer vroeg druk zet. In zijn eerste seizoen, toen hij nog beschikte over Karim El Ahmadi en Otman Bakkal (in vorm), vormde dit middenveld, gecompleteerd door Jordy Clasie, de basis van de uiteindelijke tweede positie op de ranglijst. Niet John Guidetti was de belangrijkste speler in dat team, maar El Ahmadi. Als een volleerde dirigent positioneerde hij Clasie en Bakkal zó dat geen tegenstander tijd kreeg om op te bouwen. Dat leverde prachtig veldspel op en vrijwel elke topper werd in winst omgezet.

Met pijn in het hart moest Het Legioen echter toekijken hoe El Ahmadi en Bakkal vertrokken uit de Kuip. Koeman had dit allang zien aankomen en tot ieders verbazing kwam de lange blonde man met een ooievaar op zijn rug naar Feyenoord. Immers... hoe moest hij het excellerende middenveld van het jaar daarvoor doen vergeten? Met moeite, want Lex heeft tijd nodig gehad om aan het niveau te wennen in Rotterdam Zuid. Dat zagen supporters en analisten en er werden (terecht) massaal vraagtekens gezet bij het functioneren van Immers. Koeman hield echter vertrouwen in de Hagenaar en dat heeft een reden.

Immers is geen aanvallende middenvelder. In ieder geval niet in de klassieke zin. Immers is een verdedigend ingestelde speler die een linie naar voren is geschoven. Immers zijn belangrijkste taak is niet in balbezit, maar wanneer de tegenstander zijn weg naar de helft van Feyenoord zoekt. Wanneer Graziano Pellè een begint met storen, doemt daarachter vrijwel altijd de gestalte op van de knokige Hagenaar. Geflankeerd door buitenspelers Jean-Paul Boëtius en Ruben Schaken begint de jacht op de verdedigende linie van de tegenstander. Wanneer dit goed wordt uitgevoerd levert het vrijwel altijd balbezit op. Of de tegenstander kiest uit paniek voor de lange bal, of de bal wordt veroverd.

Het moet gezegd worden: Immers heeft een verdraaid goede sliding, loopt zich een slag in de rondte en je moet hem drie keer passeren voor je van hem af bent. De ultieme stoorzender in het elftal van Koeman, die daarnaast regelmatig een goaltje meepikt. Feyenoord heeft behoefte aan scorende spelers, maar de problemen liggen niet bij de '10' van de Stadionclub. Schaken kan niet goed afmaken en heeft een matige voorzet en Boëtius is nog te grillig, maar moet absoluut blijven staan. De behoefte aan een renderende rechtsbuiten is derhalve groter dan aan een scorende nummer 10. Nacer Chadli schijnt voor verhuur in aanmerking te komen.

Het is hopen dat de eindeloze zwartgalligheid rondom de persona Immers tot een einde komt, want Lex is een sleutelspeler in de selectie van Koeman. Hij heeft zich inmiddels zowel aanvallend als verdedigend ruimschoots bewezen als waardevolle toevoeging voor het huidige Feyenoord. Lex Immers is de beste aanvallende verdediger van Nederland. Of is het verdedigende aanvaller?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik bedoek het niet verkeerd en Lex is zeker wel van waarde op de manier die jij beschrijft, maar je maakt mij niet wijs dat geen enkele andere speler dit kan. Voor een topclub als Feyenoord, oké er is geen geld, moet er toch beter te vinden zijnz. Lex Immers is in balbezit de slechtste speler van heel de Eredivisie. Ik kan per wedstrijd zo 10 momenten opnoemen waar hij de bal blind in niemandsland schiet. Hilarisch om te zien, tenzij je voor Feyenoord bent.

In mijn ogen moet elke prof zijn rol over kunnen nemen en ook aanvallend iets kunnen brengen. Lex jaagt goed met het spel voor zich, maar in de drukte op eigen helft staat hij vaak zwak gepositioneerd. Hij verdedigt alleen in de zone en neemt nooit over. Daarvoor mist hij voetbal intelligentie.

Over je stuk: goed geschreven, 4 sterren.

17 januari 2014 om 14:46

Tuurlijk kunnen andere spelers dit. Maar die doen het niet. Lex heeft een geweldige mentaliteit en knokt voor elke centimeter. Daarnaast kan hij 90 minuten lang kilometers maken, veel paradepaardjes hebben daar de conditie niet voor. Die momenten waarin hij blind de bal wegschiet zijn sterk afgenomen. Immers is geen held in balbezit, maar doet doorgaans wel iets degelijks met de bal. Als vooruitgeschoven speler ondersteunt hij de verdediging, maar zijn primaire taak is jagen en storen. De Immers die jij beschrijft, en zoals hij door zovelen beschreven wordt, herken ik niet terug. Ik zou als ik jou was de laatste 4 wedstrijden voor de winterstop terugkijken, want daar speelde Immers uitstekend. Hij hoort eigenlijk standaard tot de beste 5 van het team. In een ploeg met zoveel internationals en talenten is dat gewoon knap.

17 januari 2014 om 17:34

Ik zie alle wedstrijden van Feyenoord volledig dus ik weet wat je bedoeld met de laatste 4 wedstrijden. Hij speelt zeker beter, slechter kon ook niet. Zelfs in die 4 wedstrijden heb ik hem dingen zien doen die eigenlijk pijn aan mijn ogen deden. Aanvallen waarbij hij spelers voor de keeper kon zetten en dat hij de bal achter de man speelde.

Dat jij beweerd dat hij standaard tot de beste 5 van het team behoort vind ik eerlijk gezegd raar. Goed ieder zijn eigen mening, op dit punt verschillen wij en velen. Ik vind eigenlijk dat je de sympathie die je hebt voor Immers opzij moet zetten.

Er zij n bij Feyenoord veel spelers die fouten maken, maar hij maakt wekelijks beginnersfouten. Fouten die de gemiddelde speler in de eredivisie zeker niet maakt. Dat is wat het pijnlijk maakt.

17 januari 2014 om 17:49

Ik was eerst helemaal niet zo'n fan van Immers en niet alles wat hij doet is heilig. Hij maakt fouten. Maar hoe jij hem afspiegelt is zwaar overdreven. Zoveel fouten als jij beweert maakt hij niet, maar hij ligt onder een vergrootglas en als je gaat zoeken naar fouten vind je die altijd wel. Feit is dat zijn nut voor het team onomstreden is bij zowel Koeman als de selectie. Hij voegt meer toe dan hij afbreuk doet aan het elftal.
Vind het ook een beetje raar dat je eerst alleen hoorde over zijn gebrek aan scorend vermogen. Nu scoort ie veel en ligt het weer ergens anders aan.
Overigens ga je een vis niet straffen omdat hij niet kan blaffen. Waarom beoordelen mensen Immers niet op de taak die hij heeft in t veld? Dan kun je alleen maar tot de conclusie komen dat hij het prima doet..

18 januari 2014 om 15:20

Immers staat op tien en op de tien positie hoort gewoon een creatieve speler die andere speler vrij kan spelen. Deze kwaliteiten heeft Immers niet en daarom hoort hij niet op tien en komt hij tekort voor het niveau wat een club als Feyenoord zou moeten nastreven.

18 januari 2014 om 15:35

Maar het systeem van Koeman is er juist op gebaseerd dat daar geen creatieve speler staat. Dat is de kern van mijn hele betoog...

18 januari 2014 om 17:44

Vroeg storen is niet iets wat is bedacht door Koeman. Ploegen (trainers) die aanvallend voetbal spelen, storen vroeg om fouten van de tegenstander af te dwingen. Dus dat van meesterzet ben ik het niet helemaal mee eens en al helemaal omdat de rest van de ploeg daar niet op afgestemd is. Storen is normaal gesproken alleen effectief als je dat gestructureerd doet met de hele ploeg wat dus lang niet altijd het geval is.

Wat ik helemaal niet begrijp is dat je zegt dat hij niet over de aanvallende kwaliteiten beschikt van een nummer 10 maar hem wel waardeert als 10 (en Koeman dat meesterlijk gezien zou hebben). Dat is dus tegenstrijdig. In een land waar zelf van verdedigers wordt verwacht dat ze over voetballende kwaliteiten beschikken ga je mij niet wijs maken dat het een meesterlijke zet is om iemand die niet over aanvallende kwaliteiten beschikt op 10 te zetten. Dat is hetzelfde als zeggen dat je beter Kuit rechtsbuiten kunt zetten in Oranje omdat Arjen Robben zijn verdedigende taken niet zo serieus neemt als Kuit. Je zorgt er als club/trainer maar voor dat je een nummer 10 hebt die primair kan voetballen en daarnaast bereid is om vroeg te storen. Desnoods leid je zo iemand op.

18 januari 2014 om 21:00

ik typ op mn mobiel dus ik hou het kort. De positie van immers is geen traditionele 10. Daar wordt hij op afgerekend. Zijn taak is anders dan die van andere 10-en en hij voert dat zeer goed uit.

20 januari 2014 om 07:51

Ultiem voorbeeld van de eeuwige Immers-discussie. Iedereen weet wel dat hij voetballend gezien geen held is, ook zijn voorstanders niet. Echter, hij compenseert heel veel, zo niet alles, met zijn duelkracht, loopvermogen (in aanvallend en verdedigend opzicht), kopkracht, mentaliteit. Juist omdat veel spelers in het elftal dit niet hebben, is hij onmisbaar. Maar de tegenstanders zullen vooral zijn gebreken blijven zien en zullen altijd een punt blijven hebben in de zin van dat het geen klassieke nummer tien is. Maar dat kan dit elftal gewoon nog niet aan.
5 sterren: Goed geschreven, goed punt en je had me met de titel.

23 januari 2014 om 13:49

Klopt dat immers veel werk verricht en op die manier best belangrijk is voor het team, maar Feyenoord wil toch wedstrijden gaan winnen? Clasie als enige controleur lijkt me daarmee toch voldoende voor de balans in het team. Als je ziet dat Feyenoord toch in een hoop wedstrijden niet kan overtuigen of scoren.

Het lijkt mij daarnaast toch zeer logisch dat elke nummer 10 kan jagen, werken en een bal afpakken, daarvoor blinkt immers heus niet uit.

De schrijfstijl van je stuk is prima, maar inhoudelijk sla je naar mijn mening volledig de plank mis. Waar het nu op neer komt is het ophemelen van Immers, terwijl hij tekort komt op het niveau dat Feyenoord na wil streven op voetballend niveau. En dat is toch waar een middenvelder over moet beschikken.

Om een vergelijking te geven: als ik nu een stuk ga schrijven over Kenneth Vermeer en zijn geweldige kwaliteiten als lijnkeeper, betekent het nog steeds dat hij ontzettend zwak is bij hoge ballen en daar wordt hij op topniveau dan ook terecht op afgeschreven. Dit is bij Immers ook het geval. Voor de breedte is het een goede speler om toch kwaliteit te leveren, maar als Feyenoord hogerop wil gaat dat met Immers op het middenveld niet lukken...

24 januari 2014 om 22:03

Het punt uit mijn betoog was dat Immers als nummer 10 wordt beoordeeld, terwijl hij een vooruitgeschoven verdedigend ingestelde speler is. Jij beoordeelt hem als 10, maar dat is hij niet.

26 januari 2014 om 08:03

Lexielexie kan er niets aan doen dat Koeman hem elke wedstrijd weer opstelt. Als je niet kan voetballen en de trainer zet je er toch in, dan zwijg je en loop je weer als een zwalkende ooievaar over het veld...

26 januari 2014 om 17:02

Niks aan deze reactie toe te voegen!

28 januari 2014 om 16:27

maar is dat niet juist de reden dat feyenoord met koeman hoogstwaarchijnlijk nooit hoger zal eindigen als plek 2 a 3? Zo kan je het ook bekijken

Geweldig stuk! Ik had gedacht dat het artikel negatief zou zijn over Lex, maar dit was een genot om te lezen.

20 januari 2014 om 08:58

Hij had me ook te pakken hoor.

17 januari 2014 om 15:27

Inderdaad, vond het een goed artikel, van deze kant heb ik het nog nooit bekeken. Maar Chadli is denk ik niet haalbaar, bovendien is hij een linksbuiten.

Heel goed geschreven met feitelijke constateringen uit de kracht van Feyenoords speelwijze sinds de komst van Koeman. Voor veel mensen is dit een eyeopener, zelf wist ik net als jij hoe belangrijk de rol van El Ahmadi destijds was zoals Immers nu van groot belang is (in dat opzicht).

Weet iemand waarom Ronald Koeman altijd kiest voor twee controleurs, Vilhena en Clasie, en daarvoor Immers? Zou het systeem van Ajax niet beter bij zijn materiaal passen? Clasie vind ik een echte controleur: hij is agressief in verdedigend opzicht en kan het spel verdelen vanuit diepere posities. Vilhena en Immers moeten het volgens mij meer van hun loopvermogen hebben. Mij lijkt Immers beter tot zijn recht komen als rechtshalf en Vilhena kan dan ook iets verder naar voren spelen.

Hopelijk heeft iemand daarvoor een verklaring.

19 januari 2014 om 21:46

Omdat wij niet het materiaal hebben die Ajax heeft. En trouwens, Ajax speelt toch niet heel anders met Blind / Poulsen als verdedigende middenvelder (clasie bij Feyenoord) en Klaassen en Serero ervoor? Vilhena speelt ook wat aanvallender en Immers zorgt er met zijn longinhoud wel voor dat hij alles opvangt.

Ik heb er zelf ook al een hele CE aan gewijd, waarom Immers zo goed is voor Feyenoord. Hierin heb ik een medestander gevonden.

22 januari 2014 om 10:31

Immers speelt de laatste wedstrijden ook als rechtshalf. Vilhena speelt op linkshalf. Een van de 2 sluit aan bij een aanval en de andere doet een stapje terug. Er is dus geen echte nummer 10 meer.

Een lofzang voor Lex Immers vind ik altijd een zeer terechte. Gelukkig zie ook jij in dat hij zijn best doet. Het is geen klassieke '10' zoals je zegt, maar nog altijd heel belangrijk.

Je schrijfstijl is goed en lekker te lezen. Toch heb ik er een klein foutje uitgehaald:
Wanneer Graziano Pellè een begint met storen

Daar moet natuurlijk eens staan, dat weet ik ook, maar viel me op.

De volle buit!

17 januari 2014 om 20:26

Ja een mooi stuk, leuke draai er aan gegeven. Ik dacht eerst dat het negatief over Immers ging, maar uiteindelijk krijgt hij dan toch de verdiende lof.

Ik had hetzelfde met zijn verfijnde schrijfstijl. Goed, mooi Nederlands in lekker lopende zinnen. Dat ene foutje kon ik helaas ook niet over het hoofd zien, maar dat is hem vergeven. Foutjes sluipen er zo eenvoudig in.

Van mij ook 5 uit 5!

Oprecht een mooi stuk, de inhoud is klasse en daar ben ik het zeker mee eens! Ik vind echter dat je schrijfwerk nog wel een stuk beter kan. Alleen al in de inleiding twee zinnen die niet echt lekker weglezen..
en bijvoorbeeld deze zin: "af en toe komt er een aardige steekbal uit en scoort hij ook regelmatig, maar je hoeft Johan Cruijff niet te zijn om te zien dat het niet bepaald zijn forte is."

Ben zeker weten een fan van Immers. Elke bal lijkt hij te hebben en dat 90 minuten lang. Denk dat Feyenoord zonder immers een plaats of 3/4 lager had gestaan.

In het begin was ik ook zeer sceptisch over Immers,maar op het moment doet hij het imo gewoon goed. Dat het geen technicus is,dat weten we allemaal wel,maar hij maakt dat goed met inzet en passie. Vind je stuk heerlijk om te lezen.
5 sterren van mij.

Mooi stuk!
1 kritiekpuntje, op een gegeven moment gebruik je 3 zinnen achter elkaar 'Immers' . Niet mierenneukerig bedoeld, maar het leest toch niet lekker

De titel deed anders vermoeden dan wat er in het stuk stond, en ik kan je niks anders dan gelijk geven. Als je geen geld hebt als team moet je improviseren, en dit was inderdaad een briljante zet van Koeman. Beetje de Rooney van Feyenoord (z'n passie dan).

Leuk stuk idd!!! (ben zelf totaal geen fan van immers zie liever een verijnde technicus met drive en passie) maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat lexie steeds beter gaat spelen en zelfs zijn kansen gaat afmaken. Derhalve ben ik van mening dat als de financien op orde zijn feyenoord verder moet pakken want er zijn kwalitatief betere nummers 10 die ook kunnen storen en jagen.

Ook ik ben van mening dat de rechtsbuiten positie de hoogste prio heeft,
Manu had al lang een kans moeten krjgen ofwel op rechts en anders op link waar ik nu Goossens steeds zie invallen die ook geen man kan passeren.

Vermoedde eerst een andere inhoud door de titel, maar een heel goed stuk. Lekker weggelezen, en een echte eye-opener.

Fantastisch stuk!
Leest lekker weg en eindelijk eens iets positiefs over Immers, wat naar mijn idee hoog tijd werd.

Verstandigste stuk wat ik ooit over Lex heb gelezen, daarnaast prettig geschreven.
In eerste instantie toen ik de titel las, dacht ik dat het hier voor de zoveelste keer ging om iemand die Immers af ging kraken. Tot mijn verrassing verwoorde je precies wat ik al tijden tegen mijn vrienden ( die geen hoge pet van Lex hebben) zeg. Klasse

Mooi stuk maar een miljoen voor Immers vind ik gewoon veel te veel.

20 januari 2014 om 09:03

Huh? Een basisspeler van Feyenoord, gehaald voor een miljoen. Hoe kun je dat nou teveel vinden?

24 januari 2014 om 17:45

Bij mij zou Immers niet in de basis staan.

24 januari 2014 om 21:15

Ja, dat snap ik wel, maar nu staat hij toch gewoon in de basis. Dan is een bedrag van 1 miljoen niet veel, zeker niet veel te veel.

22 januari 2014 om 10:33

Tsja aan salaris hebben we dat geld allang terug. Haal je iemand die iets beter is, betaal je wel dubbele salaris en het gezeik dat die elk moment weg wilt. Met Lex zijn we aankomende jaren nog verzekerd van zijn nuttige geslungel op ons middenveld.

24 januari 2014 om 17:46

Liever dubbele salaris betalen als diegene ook veel meer kwaliteit heeft.

Wat een goed stuk. Vooral de combinatie van de titel en de inhoudelijke tekst. Leuk zo'n 'misleidende' titel.

Goed geschreven, is gewoon een goed stuk. Inhoudelijk gezien ben ik het niet met je eens. Ik ben van mening dat een aanvallende middenvelder, of '10', zoals je het wil noemen, niet opgeofferd moet worden aan een verdedigende speler. Daarmee geef je teveel aanvallende creativiteit en een aanspeelpunt weg. En dat is goed te merken bij Feyenoord, want het is lange bal naar Pellé en vanaf daar pas beginnen te voetballen. Dat komt dus omdat er op 10 geen fijnzinnige voetballer loopt die er wat creatiefs mee kan doen zoals een, in mindere mate, Toornstra of Maher eerder bij AZ.
Voor het verdedigende werk heb je op het middenveld een dynamische middenvelder en een verdedigende '6'. Je 10-positie zou niet moeten opgeofferd worden aan een verdedigend ingestelde speler.
Maar dat zijn gewoon meningen en daarom zal ik je ook geen lagere beoordeling geven, want dat zou triest zijn.

20 januari 2014 om 14:07

Heb je de laatste 5 wedstrijden van Feyenoord gezien? Daarin was er de perfecte balans tussen de lange bal naar Pelle, opbouw van achteruit en de bal veroveren op de helft van de tegenstander. Het eenzijdige spel van de lange bal op Pelle is er al een tijdje uit hoor.

20 januari 2014 om 14:25

Creativiteit moet bij feyenoord over de flanken komen met boetius schaken en janmaat en in mindere mate bmi. Ook laat pelle zich veel terugzakken en zet zelf aanvallen op. Immers is er juist om te zorgen dat de bal de helft van de tegenstander niet verlaat. Hij verdedigt de verdedigende linie van de tegenstander. Zo hou je heel hoog druk en komt de tegenstander niet aan voetballen toe. Utrecht was ook na een helft murw gebeukt. Die gaven het gewoon op...

Goed geschreven alleen klopt het niet helemaal,

Immers kan prima passen en combineren met Pellé. Iets wat hij blijkbaar toch kan. Over zijn scorend vermogen heb je inderdaad volledig gelijk, als ook over zijn kracht in de omschakeling van de tegenstander.

De titel klopt niet bij je inhoud.

"immers, stoorzender in de Feyenoord-selectie", deze titel doet vermoeden dat hij voor onrust zorgt binnen de selectie van Feyenoord dus negatief en zo start iedereen met lezen.

Waarschijnlijk heb je gezocht naar een mooie titel maar was je niet helemaal op de hoogte van de betekenis van je titel.

Aanjager of iets dergelijks was beter geweest zeker met jouw inhoud.

27 januari 2014 om 23:44

Je snapt niet helemaal wat ik heb gedaan met de titel. Ik was wel degelijk van de betekenis ervan. Je bent er alleen een beetje ingetrapt. Het was namelijk een multi-interpretabele titel. Zijn functie in het veld is stoorzender. Als soort van trigger heb ik dit in de titel gezet, zodat mensen zouden denken dat het de zoveelste anti-Immers tirade was.

De titel klopt juist wel. Immers is de perfecte stoorzender voor Feyenoord.

Goed inhoudelijk artikel niks op aan te merken. Een foutje Lex is een Hagenees geen Hagenaar. Hagenaars wonen boven de Laan van Meerdervoort (zand).

Je stuk is goed geschreven goed opgebouwd en je probeert het goed te onderbouwen.

Echter ben ik het totaal niet met je eens, afgelopen bekerklassieker heb ik in het stadion gezeten en ik heb ik veel gekeken naar het middenveld van Feyenoord en natuurlijk ook naar Pelle. De spelers van Ajax ken ik namelijk wel vrij goed dus ging mijn aandacht meer naar de spelers van Feyenoord, zitten daar echte uitblinkers bij of echt spelers bij die geen stap hogerop kunnen. In deze wedstrijd is Immers helemaal niet in beeld geweest. Het enige moment was die hele mooi pass met zijn linker op Vilhena wat een goal betekende (wel een nr. 10 passje). Ik ben van mening dat Immers voetballend veel te kort komt voor het voetbal dat Feyenoord wil spelen. Met Clasie en Vilhena heb je 2 spelers die voetballend goed zijn, druk willen en kunnen zetten. Daarnaast staat een speler die in het combinatiespel totaal niet mee kan komen, Feyenoord speelde van achteruit bij elke bal die Mulder kreeg alles lang op Pelle. Heel erg zonde, zet je een Vormer of een Goossens op het middenveld kan je de combinatie zoeken op het middenveld en lekker opbouwen. Wanneer je dan Pelle in kan spelen voor z'n kaats kan je het spel sneller verleggen. Op dit moment is dit zonde van het Feyenoord spel.

Nogmaals prima geschreven dit stuk, ben het alleen niet met je eens.

30 januari 2014 om 15:42

Je baseert het op één wedstrijd. Daaruit kun je geen conclusies trekken. Zeker niet in een pot waarin Feyenoord totaal niet zijn eigen spel speelde. Ga nog 30 andere potten kijken en je kan meepraten.

30 januari 2014 om 18:50

Het is niet zo dat ik normaal geen wedstrijden van ze zie, maar ik zie normaal gesproken niet veel meer van Immers dan ik in die wedstrijd heb gezien. Normaal komt hij zelf vaker voor de goal dan in de wedstrijd, maar om Feyenoord beter te laten voetbal zou ik zelf liever een dynamische speler zien op die positie. In mijn ogen is Immers helemaal niet onmisbaar. Maar goed, ieder heeft een eigen kijk op het spelletje en dat maakt het ook mooi, anders wilde iedereen op dezelfde manier voetballen en dezelfde spelers hebben.

Leuk stuk! Las lekker door en leuk onderwerp!

Ben het deels met je eens, mooi stuk, leest lekker weg!

Immers is een van mijn favoriete spelers. Zonder hem is er geen belevenis, geen strijd, uithoudingsvermogen en misschien wel het belangrijkst: Hij zet de tegenstander de hele wedstrijd onder druk. Dat een luie Pelle niet meedoet met drukzetten zorgt ervoor dat Immers makkelijk weggetikt wordt. Clasie en Vilhena zetten Bijv. Alleen druk in het begin van de wedstrijd en raken dan uitgeput wat hun spel niet ten goede komt.
Ik zou als Koeman zijnde Vilhena met Immers wisselen van positie, kan ik nog van hem genieten maar dan komt zijn mindere techniek minder aan het licht.

Kuyt heeft het ook tot Liverpool geschopt met keihard werken dus die spelers zijn echt wel nuttig!

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren