Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Basten over aanstelling Seedorf: ‘Ik vind het niet heel verstandig’

Laatste update:

Volgens Marco van Basten neemt AC Milan een groot risico door Clarence Seedorf aan te stellen als trainer. Op de nieuwjaarsreceptie van sc Heerenveen zegt Van Basten dat hij denkt dat i Rossoneri een ervaren trainer kunnen gebruiken. De oefenmeester van de Friezen is geen onbekende in Milaan; hij speelde er van 1987 tot 1993.

/

“Ze kiezen voor Seedorf. Wat ook wel weer te begrijpen is, maar aan de andere kant is het ook wel een risico denk ik. Je moet maar afwachten hoe hij het daar gaat oplossen”, tekent de NOS op uit de mond van de legendarische oud-voetballer. Toch is het niet zo dat Van Basten per definitie negatief is over de aanstelling van Seedorf.

Van Basten weet dat Seedorf tien jaar in San Siro heeft gespeeld en dat hij de mentaliteit bij de club kent. “Hij spreekt goed Italiaans, heeft twintig jaar carrière achter de rug. Dat zijn belangrijke zaken. Maar goed, het trainerschap is iets anders dan voetballer zijn. Ik vind het niet heel verstandig, maar het is niet mijn keuze. Het verschil met mij is dat hij tot nu toe nog steeds heeft gespeeld. Ik was er na mijn carrière helemaal uit en moest het weer oppakken.”

Ik vind de aanstelling van Clarence Seedorf door AC Milan:

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zoals ik al vaker heb vermeld had ik liever Inzaghi gezien en dat Seedorf de jeugd deed. Of dat Inzaghi & Seedorf samen de taak van coach op zich namen. Inzaghi kent de jeugd namelijk heel goed en dat is een groot voordeel. Daarnaast presteert hij prima in de Primavera.

14 januari 2014 om 20:28

Inzaghi en Seedorf zullen echt wel goed contact houden over de jeugd. Seedorf komt uit de ajax-school dus ik denk dat hij ook veel jeugd de kans zal gaan geven.

14 januari 2014 om 20:44

Het zou jammer zijn voor de persoon seedorf als hij niet slaagt.

14 januari 2014 om 20:48

Seedorf is op zijn 19de vertrokken bij Ajax en heeft langer bij Milan gespeeld dan bij Ajax dus ik denk dat hij meer bij Milan heeft geleerd dan bij Ajax. En in zijn beste jaren bij Milan liepen er veel dertigers in het team dus of hij jeugd de kans gaat geven betwijfel ik. In een opleidingscompetitie zoals de onze is het belangrijk om jeugd de kans te geven in Italië moet je er staan en hoeven ze niet aan spelers te verdienen maar willen ze prestaties zien.

14 januari 2014 om 20:53

Het is niet voor niets dat ze in Milaan/italië van hem houden.

14 januari 2014 om 21:07

Als seedorf slim is haalt hij hachim mastour naar t eerste

14 januari 2014 om 21:13

Hachim Mastour is slechts 15 jaar, dus dat wordt een beetje lastig in het fysieke Italië. Volgens mij mogen spelers onder de 16 sowieso niet debuteren in het eerste.

Geweldig talent hoor, die over enkele jaren zeker zal gaan debuteren, maar op dit moment kan en mag het nog niet.

14 januari 2014 om 21:15

Ja maar seedorf heeft ook nog in de jeugdopleiding gezeten bij Ajax dus in totaal was die 9 jaar bij Ajax en de belangrijkste om te leren was dus in dienst van Ajax. Nu wil ik niet zeggen dat hij niets heeft geleerd bij AC Milan maar ga nu niet verkondigen dat hij veel langer bij AC Milan heeft gespeeld als Ajax en daardoor ook daar meer heeft geleerd. On: Ik hoop dat hij het goed gaat doen, hij was al van jongs af aan bezig met het verbeteren van zijn spelletje en die van anderen. Ben erg benieuwd hoe hij AC Milan gaat laten spelen.

14 januari 2014 om 22:15

Haha, die Mastour is echt niet normaal goed met de bal. Maar hij is pas 15 dus ff wachten...

14 januari 2014 om 22:19

Hij traint al mee met het 1e. Ik denk dat zodra hij 16 word dat hij ook gelijk gaat debuteren.

14 januari 2014 om 22:24

Ja laten we een 15 jarige (toevallig ook een Marokkaan net als jou?) bij het eerste halen

14 januari 2014 om 22:55

Is daar iets mis mee om een marokkaan net als mij naar het eerste te halen. Goh lees effe je reactie opnieuw door zeg. Ik heb nog nooit zoveel negatief (haat) door iemand zijn mond horen komen

14 januari 2014 om 23:16

@Belhanda

Ik denk dat hij er eerder mee bedoelt dat jij hem in het eerste elftal wil zien omdat hij ook een Marokkaan is. Daarvoor hoeft hij niet per se iets tegen Marokkanen te hebben.

ON: Ik zie Seedorf het wel goed doen eerlijk gezegd. Het spelersmateriaal is niet geweldig, dus een kampioenschap zit er niet in. Maar beter dan het onder Allegri ging moet zeker kunnen.

Kijk trouwens ook erg uit naar de wedstrijden tegen Atlético in de CL. Geen zwakke tegenstander, maar toch wel de minste uit het rijtje van groepswinnaars naar mijn mening. Benieuwd hoe Seedorf het aanpakt.

15 januari 2014 om 04:02

Seedorf was op zijn negentiende al trainer. Het trainerschap zit Seedorf ib zijn bloed.

15 januari 2014 om 09:00

Das onzin er zijn ergere dingen over marokkanen gezegd. Aansteller

14 januari 2014 om 20:34

Beter Tassotti, al even assistent en kent de jeugd van Milan ook gewoon heel goed.

Dan Inzaghi als assistent en Seedorf gewoon ergens ervaring late opdoen.

14 januari 2014 om 20:55

Tassotti blijft gewoon assistent toch? Dan heeft Seedorf in ieder geval een ervaren assistent. Met het tactische inzicht en de uitstraling naar buiten toe van Seedorf kan dit nog best wel eens goed gaan werken. Het belangrijkste is: gunt Berlusconi Seedorf een budget waarmee hij de transfermarkt op kan? En daarbij lijkt me één ding zeker: de kans dat Seedorf een transferbudget krijgt is vele malen groter dan dat Allegri geld zou krijgen. AC Milan gaat er dus zeker op voorruit.

14 januari 2014 om 20:58

De Berlusconi familie vinden Seedorf een geweldige gozer! De kans is dus inderdaad groter dat hij geld gaat investeren in degelijke spelers in plaats van middelmatige spelers.

14 januari 2014 om 21:07

Zover ik heb begrepen wil Berlusconi zeker na zijn gedwongen vertrek uit de politiek zich wel blijven vertonen op een internationaal podium dus dat zal Milan worden.

Hij zal dus weer geld in de club gaan pompen en zo zijn status willen behouden, ben wel benieuwd of Seedorf het gogme heeft om de juiste aankopen te doen, Galliani heeft mij de laatste jaren al te veel teleurgesteld op dat gebied.

14 januari 2014 om 21:24

Ja, dat vraag ik mij ook af. Ik hoop sowieso dat er veel Italianen bij komen. Ik houd er van als clubs vooral spelers uit eigen land hebben wat tegenwoordig bijna niet meer is. Misschien moeten ze nog twee toppers kopen en voor de rest investeren in de jeugd en dan gewoon 15/16 jarige talenten kopen voor een kleine prijs.

De echte toppers willen nu toch niet meer naar Milan. Verder zou ik geen speler kennen voor Milan op D'ambrosio na. Een goede centrale verdediger weet ik zo gauw niet.

14 januari 2014 om 21:42

Astori als centrale verdediger halen, vind ik al jaren een van de beste verdedigers in de Serie A.

14 januari 2014 om 20:35

Maar heeft Inzaghi ook meer capaciteiten als trainer dan Seedorf? Ik volg de jeugd van AC Milan niet dus ik heb geen flauw idee hoe hij zijn team laat spelen. Dat Inzaghi mogelijk de jeugd beter kent is natuurlijk een voordeel, maar of hij ook een goede coach is, dat is de vraag.

14 januari 2014 om 21:11

Is Seedorf een goeie trainer, iedereen gaat daar maar vanuit omdat hij altijd al een mening had over van alles en nog wat.

Maar het gaat niet over een mening hebben maar over het kunnen overbrengen op je spelers, ze laten snappen wat jij wilt en verwacht van ze.
Inzaghi heeft bij de Primavera aangetoond dat redelijk te kunnen, dat is natuurlijk geen garantie dat hij het bij de hoofdmacht ook kan maar Seedorf heeft het nog nergens aangetoond.

Zoals Co zou zeggen "een goed paard maakt nog geen goede ruiter".

14 januari 2014 om 21:19

Ik zei dan ook niet dat Clarence Seedorf meer capaciteiten als trainer heeft dan Inzaghi. Ik heb natuurlijk geen flauw idee wie van de twee het meest geschikt is, daarom vind ik het ook raar dat iemand Inzaghi een betere coach vindt dan Seedorf.

14 januari 2014 om 22:32

Ik zeg niet dat ik hem beter vind, ik zeg dat ik denk dat de keuze Inzaghi verstandiger was, omdat hij al wat ervaring heeft. Ik wees niemand aan, maar op basis van ervaring zou Inzaghi een betere zijn. Over capaciteiten van beide kan je ook niet oordelen omdat ze allebei nog geen eerste elftal hebben gecoacht.

Had eigenlijk liever van basten daar gezien. Zou ook geweldig zijn.

14 januari 2014 om 20:36

Van Basten is geen toptrainer. Nijs voor een Europese topclub

14 januari 2014 om 21:33

Seedorf wel dan????

14 januari 2014 om 22:00

Ik reageer ook op zijn reactie over Van Basten. Niet over de aanstelling van Seedorf....

Begrijpend lezen is best moeilijk voor je?

15 januari 2014 om 07:41

Ok dan Harry Potter.....

Ik snap de twijfels van van Basten. Bij het trainersvak komt veel meer kijken. Daar is hij zelf ook achter gekomen toen hij trainer van Ajax werd. Als bondscoach kun je daar nog mee wegkomen maar als clubtrainer heb je, zoals mvb al zei, een compleet nieuwe baan. Ik vind het wel prachtig voor Seedorf overigens. Vreemd dat hij zo miskent wordt in NL en op handen gedragen word in het buitenland.

14 januari 2014 om 20:56

Dat is niet een trainer die dat aan kan.

15 januari 2014 om 09:22

Maar wel een trainer met erg veel krediet. Dat zou ook mee kunnen spelen. Seedorf heeft trouwens ook veel krediet, bij de supporters, maar ook bij familie Berlusconi.

15 januari 2014 om 16:28

van Basten veel krediet? waar dan?

Haha, ''Van Basten is geen onbekende in Milaan''
Als je dat als bezoeker van VZ nog niet wist...

14 januari 2014 om 20:35

Wat dan ? Er zijn ook jongere leden op Voetbalzone.

14 januari 2014 om 21:03

Dat is een feit, maar het zou ook handig zijn als VZ er even bij vermeldt wat hij heeft bereikt in die tijd dat hij bij AC Milan speelde.
Dat laat die jongere leden die dat nog niet weten wel 2x nadenken over die "pannenkoek van Heerenveen"

14 januari 2014 om 21:23

Als Nederlander zou je dit wel mogen weten gezien zijn status als speler daar...

14 januari 2014 om 21:58

@marre
Ja, en de reden dat vrijwel elke Nederlander dit nog weet is omdat er nog steeds over gesproken wordt. Voor leden van 11 a 12 jaar is het juist heel handig dat dit soort dingetjes erbij worden gezegd, want niemand wordt geboren met voetbalkennis.

14 januari 2014 om 22:41

Het blijft een pannenkoek voor Ajacieden

15 januari 2014 om 00:28

Gooi jezelf weg aub. Hij is voor de echte Ajacieden voor altijd een held. Dat hij als trainer bij Ajax gefaald is, heeft te maken dat hij totaal geen bescherming had en juiste omstanders. Hij heeft notabene Cruijff weg gestuurd.

Maar als voetballer. Ik krijg nog steeds kippenvel als ik zijn goals en wedstrijden terug kijk. Ik heb hem live 2x zien spelen. Maar dat was in 92/93 en toen liep hij al met een kapotte enkel. Zonder dat had hij minimaal 5 gouden ballen gewonnen.

15 januari 2014 om 00:53

Hij heeft gewoon gefaald punt. Ajax bijna kapot gemaakt

15 januari 2014 om 00:57

@streedta.. ben je wel helemaal lekker? Ken je geschiedenis man.. MvB is een Meerse Held! En dat ene jaartje als trainer zal dat nooit teniet doen..

On: ik denk dat Seedorf het heel goed kan gaan doen.. nu is ie eindelijk echt de baas en kan ie het neerzetten zoals ie wil.. en geen speler die er meer omheen kan.. Jammer alleen dat het bij Milan is.. die club heeft voor mij wel een beetje afgedaan.. de glans van de jaren met het Hollandse trio en de begin jaren met Seedorf zelf heeft de club wel verloren..

Marco van basten is volgens mij een beetje jaloers, maar ik vind ook dat seedorf niet te veel moet verlangen naar de vleespotten van Egypte. Eerst wat ervaring op doen zodat je kan zien of hij er toe in staat is. Alle hout is geen timmerhout!

14 januari 2014 om 20:35

Als er denk ik iemand niet jaloers is is dat marco wel.
Die zit prima in heerenveen.

14 januari 2014 om 23:48

Ja want Heerenveen is een niveau hoger dan Milan..

15 januari 2014 om 00:16

Wve maakt natuurlijk een opmerking die je cum grano salis op kan vatten..

15 januari 2014 om 06:45

Gaat het om het niveau dan?
Ik heb zo een idee dat van basten helemaal niet naar het buitenland wil anders was hij allang weg.

Seedorf zou het wel kunnen, maar het is wel een risico die je neemt. Seedorf heeft namelijk geen ervaring dus je weet niet hoe dat gaat uitpakken. Seedorf kan eigenlijk beter eerst assistent worden, want dan heb je ook minder druk en als je dan trainer bent kan je de druk beter aan. Ik hoop dat het Seedorf lukt en hij gewoon zal slagen.

14 januari 2014 om 20:30

Ach er zijn zoveel die geen ervaring hebben. Het is toch vaak een ongrijpbaar iets dat je succesvol maakt. Het is in ieder geval geen ervaring, anders zou Aad de Mos inmiddels wel recordhouder Champions Leagues zijn en Leo Beenhakker een goede nummer twee...

14 januari 2014 om 20:37

Ja, een beetje zoals Alfred Schreuder bij FC Twente. Dan zou je ook zo'n iemand als Michel Jansen moeten vinden. Zo krijgt Seedorf ervaring en deelt hij de ervarinh van die hoofdcoach

14 januari 2014 om 20:54

Ha Wessel,

Daar ben ik het niet mee eens. Als ze bij AC Milan een constructie als die bij FC Twente toepassen, dan zal Clarence Seedorf alles mogen doen als een hoofdcoach doet, behalve de pers toespreken. En laat dat nou een sterke kant van Seedorf zijn.

En als AC Milan zijnde zul je ook nog maar eens een stroman moeten vinden die de zogenaamde 'hoofdcoach' zou willen worden. Ik denk niet dat er iemand is, met personality, die coach zou willen worden van AC Milan met zo'n constructie.

Je moet ook niet vergeten dat Schreuder op dit moment assistent is omdat hij zijn diploma nog niet heeft. Anders was Michel Jansen nooit hoofdcoach geweest.

En dit zegt San marco die toendertijd Ajax en Oranje aan de klote heeft geholpen door zijn onervarenheid? Wat een hypocriet haah!

14 januari 2014 om 20:33

Oranje naar de klote geholpen? Volgens mij heeft Van Marwijk juist de successen geboekt op de basis van Van Basten. Over Ajax heb je wel weer gelijk maar dat kwam ook dat het bestuur hem alle macht gaf om aankopen te doen.

15 januari 2014 om 22:42

Als je clarence seedorf negeert en piepelt faal je aardig als bondscoach van oranje in mijn ogen!!

14 januari 2014 om 21:44

En iedereen bij Ajax liet het gebeuren, niemand die hem van binnen uit ook hielp met bepaalde zaken, de schuld totaal bij van Basten leggen vind ik zwak en niet correct.

Zegt de man die zelf het Nederlands elftal als eerste 'echte' klus nam.

14 januari 2014 om 21:15

Tjah hij zal wel denken: "been there, done that." Hij heeft zijn slechte ervaring gehad en geeft nu zijn mening over zo'n situatie.

Ach Marco je bent zelf al bijna 10 jaar bezig en nog helemaal niets vooruit gekomen, wat zegt ervaring dan he. Het trainer zijn zit in je of het zit niet in je. Van Seedorf moet dat nog blijken, maar hij heeft in ieder geval de rust, uitstraling, ervaring en intelligentie om het te doen. Of het ook goed uitpakt zal moeten blijken, daar valt geen zinnig woord over te zeggen.

14 januari 2014 om 20:30

Vergis je niet ervaring is ook belangrijk.

14 januari 2014 om 20:33

Ach dat is altijd mooi om te zeggen áls iets goed uitpakt. Pakt het slecht uit dan is de persoon te oud of te stug aan het volhouden aan zijn principes. Slaagt een jonge trainer dan is hij fris en fruitig met een nieuwe blik op het spel, mislukt hij dan is hij te onervaren voor de baan. In de voetballerij heerst het opportunisme en praten ze alles recht wat krom is en andersom.

14 januari 2014 om 20:36

Ervaring is heel belangrijk, zeker nu Milan zich in een hele slechte periode bevind.

14 januari 2014 om 20:36

Hangt er allemaal van af hoe hij te werk gaat en naar wie jij luistert. Dit is echt moeilijk vooral hoe het nu aan toe gaat met Milan. Als Seedorf slaagt heeft hij het goed gedaan, maar het kan ook geluk zijn. Seedorf had ik eerder verwacht als assistent bij Milan voordat hij trainer zou worden. Ik hoop wel dat het Seedorf lukt.

Ik blijf het toch een enorm risico vinden, helemaal nu er veel geruchten over de assistenten van Seedorf komen, ook allemaal nauwelijks ervaring. Ik had toch liever Prandelli gezien met Tassoti en Inzaghi naast hem.

Blijkbaar zit nogsteeds de haat diep richting Seedorf bij Vam Basten. Seedorf is 10x de man die Van Basten ooit kan zijn. Seedorf heeft uitstaling en is een voorbeeld en idool vaar alle donkere voetballers. Van Basten daarentegen is een autist (dit bedoel ik niet slecht) en heeft genoeg problemen met mensen in zijn loopbaan gehad.

14 januari 2014 om 20:30

Waarom zou Van Basten Seedorf haten? Je zou eerder andersom zeggen..

14 januari 2014 om 20:30

En leg me eens heel even uit wat je met autist bedoelt dan?

14 januari 2014 om 20:33

Seedorf is een narcist met een opgeblazen zelfbeeld en nul zelfreflectie (dit bedoel ik niet slecht).

Afgezien daarvan was Van Basten natuurlijk 10x de voetballer die Seedorf was.

14 januari 2014 om 20:38

Als speler hebben ze allebei grote successen gevierd. San Marco zelfs 3x de Gouden Bal. Meer dan Cristiano Ronaldo nog steeds..

14 januari 2014 om 20:49

Ik weet bijna zeker dat als Van Basten niet moest stoppen hij er ook meer dan Messi zou hebben gehad.

on: Ik denk dat Bozkurt bedoeld dat Seedorf veel meer de uitstraling van een leider heeft, waar van Basten dat een beetje mist. Een belangrijk deel van trainer zijn is ook je spelers kunnen motiveren.

14 januari 2014 om 21:25

Seedorf heeft 4 keer de champions league gewonnen met 3 verschillende clubs en dat is uniek!

Hij is de meest succesvolle Nederlandse voetballer aller tijden!

14 januari 2014 om 22:00

@dikke drikus
Dat komt omdat hij altijd van club is gewisseld. Door zo te kijken straf je juist spelers die bij een club blijven en zie je de spelers die telkens naar het best lopende project meewaaien als de beste voetballers.

14 januari 2014 om 22:38

Dus jij vind Seedorf een clubhopper??

15 januari 2014 om 00:41

Seedorf is een geweldige speler die ook de meest succesvolle nederlandse speler. Qua prijzen. Hij is de Nederlandse Giggs zeg ik altijd. Zolang meedoen en zelden een slechte wedstrijd spelen. En dat op het allerhoogste niveau.

Maar van Basten, pfff hij is van een ander level. Drie keer de gouden bal gewonnen. Wordt in heel Europa bij de beste 5 spitsen ooit genoemd. En dat in 9 jaar. En dan ook nog drie gouden ballen. De enige prijs voor Oranje gepakt.

In de situatie waarin Milan zit is een ervaren coach wat meer op z'n plaats maar Frank de Boer heeft bij Ajax bewezen dat dat ook goed uit kan pakken. Hoop dat Seedorf net zo professioneel is als coach dan hij was als voetballer. Dan zou het zeker een succes kunnen worden.

Ach deed de knvb toen ook met marco zelf.
Probeer je niks dan weet je niks en seedorf was al een echte leider in het team.
Dus miss ook wel voor het team,

Jammer he Marco dat hij nu de topbaan heeft die jij had willen hebben. De interland carriere van Seedorf heb je nog om zeep kunnen helpen dus ik hoop dat Seedorf uiterst succesvol gaat worden.

15 januari 2014 om 12:25

Precies....!
Van Basten is nooit een fan van Seedorf geweest.
En als er nou iemand is die niet het recht heeft om over een onervaren trainer bij een grote club te oordelen...dan is het van basten wel.... En als Ac Milan bij hem was gekomen.... had hij het ook gedaan.

En niet te vergeten dat hij bij Botafogo ook speler/trainer was.
Dus opzich heeft hij al wat trainingservaring.
En hij was met Botafogo een keer nationaal kampioen geweest?
Dus dat heeft ie dus ook maar weer in de pocket als trainer

14 januari 2014 om 20:40

Trainer van Botafogo is Seedorf niet hoor, was gewoon De Oliveira en nu Eduardo Hungaro.

14 januari 2014 om 20:49

Ja dat wel maar die kreeg heel vaak tips van seedorf..
En besprak heel veel met seedorf.
Dus eigenlijk kon je hem meer zien als zijn assistent.

Seedorf heeft absoluut veel voordelen om het daar goed te doeb. Jammer dat velen ons land genoot het niet echt gunnen heb ik het gevoel. Laat hem het toch lekker proberen. Alle geluk van de wereld Clerence

Ik denk dat het verstandig was geweest van Seedorf om pas in de zomer naar AC Milan te komen. Dit seizoen is zo goed als verloren. De beker winnen zal waarschijnlijk onmogelijk worden en de top 6 erg moeilijk.

ik zeg niet dat hij het niet moeilijk zal krijgen als hij pas in de zomer aangesteld zou worden, maar dan heeft hij wel aardig wat tijd om zijn team af te stemmen op zijn filosofie. Zo midden in het seizoen lijkt mij het lastig als je je team dat normaal gesproken anti-voetbal speelt moet omtoveren tot een team dat totaalvoetbal speelt. Alhoewel, ik neem tenminste aan dat Seedorf voor totaalvoetbal staat.

14 januari 2014 om 20:39

Ik vind het feit dat hij nu komt een van de weinige voordelen van zijn komst. Omdat dit seizoen toch verloren is,kan hij tenminste een half jaar wennen aan het vak en kijken welke spelers in zijn systeem gaan passen en wie kunnen vertrekken en welke posities versterkt moeten worden.

14 januari 2014 om 20:45

daar geef je gelijk in. nu kan hij wekelijks met de jongens trainen en zijn filosofie toepassen aan het team.

het seizoen is inderdaad verloren. schade beperken, met misschien europees voetbal, om volgend seizoen te vlammen. zo had ik het nog niet bekeken.

14 januari 2014 om 21:06

Het is altijd een risico wanneer je een coach aanstelt, of die nou ervaren of onervaren is. Van Basten stond als beginnend coach opeens voor de groep van een aardig team, net zoals Seedorf nu staat. Als van Basten het nu zogenaamd niet eens is met de aanstelling van Seedorf waarom accepteerde hij het destijds wel om bondscoach te worden? Hij had aan kunnen geven dat hij te onervaren was en het misschien niet verstandig zou zijn. Nee, ik denk dat hij een tikkeltje jaloers is, niks mis mee natuurlijk want coach AC Milan zijn is prachtig.

Je moeten overigens niet vergeten dat Clarence Seedorf al min of meer coach van Botafogo was. Als ik de verhalen mag geloven dan was hij meer trainer dan de coach zelf.

14 januari 2014 om 21:17

Van Basten waarschuwt hem gewoon voor hetgeen hij zelf ervaren heeft als beginnende coach.

Seedorf was als jeugdige speler bij ajax al heel volwassen in alles wat hij zei en deed.

Heb alle vertrouwen in hem.
Denk dat hij net als Frank de Boer wel succesvol zal worden als trainer.

14 januari 2014 om 20:41

Ik gun Seedorf in ieder geval wel dat succes, maar een essentieel verschil tussen hem en Frank de Boer vind ik toch dat Seedorf nog helemaal geen ervaring als coach heeft. De Boer had toen hij bij Ajax begon al een aantal jaar in de jeugd gewerkt en hij was ook al assistent bij het Nederlands elftal. Dat kleine beetje meer ervaring is toch wel belangrijk denk ik. Maar met een ervaren assistent naast zich moet Seedorf het ook wel lukken om te presteren daar.

15 januari 2014 om 12:28

En Seedorf runt een heel voetbalclub in Brazilie.
Hij bepaald bijna alles bij die club. inclusief wie er aangetrokken wordt.

Seedorf trainer van ac milan klaar punt uit wees blij voor onze landgenoot hij verdient het en gaat zeker en grote worden.

Ik denk dat Seedorf geen goeie coach is kan wel een leider zijn maar denk dat hij niet echt een goeie tactiek gaat gebruiken ik ben bang dat met hem als coach Milan als 15e eindig

Van Basten moet gewoon lekker zijn mond houden , is nu zelf al een tijdje bezig maar nog steeds een dramatisch coach !! Daarnaast heeft hij Seedorf zijn interland carriere bewust kapot gemaakt !! Seedorf staat er in Milaan beter op als van Basten , schijnbaar vind Marco dat vervelend.

Ik denk dat Seedorf het wel goed zal doen. Als spelers heeft hij natuurlijk heel wat bereikt.

- hij heeft bij de grootste clubs gespeeld (ajax in de jaren 90, Real Madrid en AC Milan)
- hij heeft veel prijzen gewonnen ( landstitels, Cl)
- hij heeft 87 interlands achter zijn naam staan en heeft meegedaan aan vier eindtoernooien ( zijn periode in Oranje was weliswaar minder succesvol dan zijn clubperiode, maar hij heeft toch de nodige ervaring)
- hij heeft met de beste spelers van zijn tijd gespeeld (maldini, Ronaldinho, Pirlo, Rijkaard, etc)
- hij heeft samengespeeld met veel jonge talenten
- bij Botafogo heeft hij al een beetje kunnen proeven hoe het is om een trainer te zijn.

Ik denk dat al deze ervaringen wel in het voordeel zullen werken voor Seedorf. Daarnaast hij heeft een goede periode bij Milan achter de rug en kent hij veel spelers nog.

Ik zeg: geef hem de kans en hij zal ons nog verrassen.

Succes Seedorf

14 januari 2014 om 20:49

in italië krijgt hij wel de waardering die hij in nederland niet krijgt..

14 januari 2014 om 20:52

Dat klopt, maar ik had hem liever eerst als assistent gezien.

Ik vond trouwens dat Milan voor van Basten moest gaan kent de club goed en heeft meer ervaring dan Seedorf

seedorf houdt van uitdagingen daaromvertrok hij ook zo snel naar sampdoria

Ben ik nou een van de weinige hier die vind dat van Basten helemaal geen slechte trainer is? Hij heeft het bij Oranje gewoon prima gedaan alleen de uitschakeling is jammer. Op het WK 2006 was Oranje in de groepsfase gewoon een prima team, het is alleen jammer dat ze 2de zijn geworden en niet eerste, dan had je namelijk Portugal ontlopen.
Die wedstrijd tegen Portugal was een veldslag en dat soort wedstrijden kun je nou eenmaal verliezen. op het WK 2004 was er in het begin veel gejuich bij Oranje vooral toen Frankrijk en Italy werden verslagen was iedereen vol lof over hem. Alleen het feit dat ze zijn uitgeschakeld door Rusland die een ontketende Arshavin in de gelederen had deed het Nederands elftal de das om.
Daarna Ajax, daar heeft hij inderdaad gefaald. Het kwam te vroeg voor hem, wat sommige mensen toen al zeiden, hij is daar afgegaan. Hij heeft meerde conflicten veroorzaakt en vooral het afslaan van Cruijff was een domme zet van hem. Ook de volledige zeggenschap over het technische beleid had hij nooit moeten krijgen, hij heeft te dure spelers binnen gehaald met veel te hoge salarissen.
En dan nu bij Heerenveen doet hij het gewoon prima met een zeer matige selectie die het moet hebben van opvliegingen van een spits en een middenvelder.

Al met al denk ik dat van Basten een goede trainer is alleen heeft hij veel pech gehad en had hij nooit naar Ajax moeten gaan, dat kwam te vroeg voor hem.

14 januari 2014 om 21:34

Bij het Nederlands elftal waren de prestaties niet slecht, maar maakte hij wel ruzie met verschillende spelers. Bij Ajax heeft hij simpelweg gefaald. De prestaties waren matig en zijn aankoopbeleid was waardeloos. Bij Heerenveen doet hij het nu aardig, maar niet meer dan dat.

Ik moet wel zeggen dat van Basten zich heeft verbeterd qua omgang met zijn spelers. Hij onderhoud een geweldige relatie met zijn vedette Finnbogason en ook roept hij in de media dat hij beter communiceert.

vind toch dat seedorf te weinig ervaring heeft om aan te worden gesteld in z'n belangrijke functie

ik ben een grote fan van mr. Seedorf en ik kan niet begrijpen dat mr. van Basten dit zegt... Hij kreeg ook als onervaren coach de kans om het Nederlands Elftal te verkloten... Ik ben trots dat een Nederlandse coach die zoveel heeft betekent voor Ajax, Real Madrid, noem maar op en nu de kans krijgt om zich op het hoogste niveau te laten gelden....

14 januari 2014 om 22:29

Orpheo, verklaar je nader. Hoezo verkloten?? Van Basten heeft het Nederlands elftal opnieuw opgebouwd door vele nieuwe gezichten te selecteren. Af en toe zat er inderdaad een speler tussen die er niet bij hoorde maar dat krijg je als je een bijna volledig nieuwe selectie moet samenvoegen. Qua prestaties heeft hij het niet onaardig gedaan met oranje met de wedstrijden tegen Italië en Frankrijk als absoluut hoogtepunt. Toen speelden we het mooiste voetbal van de afgelopen 15 jaar. Dat hij werd overklast door Rusland had deels met het Bhoularouz verhaal te maken en deels met de klasse van Guus Hiddink en het geluk van Rusland. De Russen speelden toen toevallig de beste wedstrijd van de afgelopen uch jaar

Ervaring is minder belangrijk dan Alles willen geven voor je coach. Dit gaat Seedorf groot succes opleveren. Ik denk dat bijv. een Balotelli het weer ontzettend goed gaat doen, puur vanwege het respect wat hij heeft en gaat krijgen voor de persoon Seedorf. Falen bestaat niet voor Seedorf, behalve vanaf 11 meter.. Ik denk dat Milan het heel goed gaat doen, en dat Balotelli topscorer wordt.

14 januari 2014 om 21:42

Ik betwijfel of Balotelli Seedorf meer zal respecteren dan bijvoorbeeld een Allegri. Ik denk zelfs dat Balotelli nog nooit van Clarence Seedorf heeft gehoord.

Balotelli is een overschatte spits die puur om zijn streken zo beroemd is. Natuurlijk was hij geweldig tegen Duitsland en laat hij soms zijn pure klasse zien. Echter was hij geen wereldtop bij Inter, niet bij Manchester City en nu ook niet bij AC Milan. Deed het even heel erg aardig, maar zakt nu weer langzaam af.

14 januari 2014 om 23:59

Als je denkt dat Balo nog nooit van Seedorf heeft gehoord maak je een hele grote fout. Ze hebben nog tegen elkaar gespeeld in de stadsderby, meerdere keren.

Seedorf heeft in december aan TMW al laten weten dat hij het niet zo heeft op Balo, en ik heb het vermoeden dat die zich enorm wil bewijzen tegenover hem. Het zou zomaar kunnen dat hij Balo in het begin niet eens opstelt. Seedorf's aanstelling zou Balotelli terug naar de top kunnen brengen zodat hij eindelijk zijn echte potentieel kan laten zien, of naar een andere club. Let's see!

Tsja Van Basten kon de druk niet aan dus we weten dat hij die fout niet opnieuw zou maken meteen bij een grote club aan de slag te gaan. Hopelijk vergaat het Seedorf anders.

haha hij kan er over meepraten alles wat hij voor Heerenveen heeft gedaan als coach is die mee gefaald al hoop ik wel dat Seedorf het een een stuk beter vergaat

14 januari 2014 om 22:25

Konan, geef even een toelichting. Tot op heden doet Van Basten het alleraardigst met SC Heerenveen. Met zeer beperkte middelen en een uitgedunde selectie (vooral vorig seizoen) presteert hij volgens mij op een niveau dat je van Heerenveen mag verwachten en dit seizoen zelfs boven niveau

14 januari 2014 om 23:06

Oh haha ik lees nu me bericht terug klinkt een beetje raar zo maar ik bedoelde te zeggen aalles wat hij heeft gedaan voordat hij bij Heerenveen zat , het klopt wat je zegt hij doet het nu erg netjes maar dat seizoen bij ajax zag je gewoon dat hij ervaring misten hopen dat seedorf dit niet gebeurt maar ik ben er bang voor

Van Basten aanstellen als bondscoach van het NL elftal (hoger dan clubteam), dat was zeker verstandig.
Je moet toch ergens beginnen om je eerste ervaring op te doen.
Overigens had Seedorf als speler een coachende instelling en heeft als voetballer een duidelijk visie op het voetbal.

Het kan inderdaad een risico zijn. Maar de ervarenheid van een trainer bepaalt niet direct in hoeverre de trainer AC Milan weer op de rails kan krijgen. Misschien is het juist wel goed om een nieuwe en frisse trainer voor de groep te hebben staan. Bovendien denk ik dat een man als Seedorf enorm veel respect krijgt van de huidige spelersgroep...

Seedorf de Obama van de serie a

14 januari 2014 om 22:59

Dan doe je hem tekort denk ik, misschien wel de Obama van het voetbal qua uitstraling.

marco is geen vriend van clarence

15 januari 2014 om 12:31

Hij is niet eens een fan... sterker nog...toen V. Basten pas begon als trainer...heeft hij meermaals laten blijken dat hij het helemaal niet in Seedorf zag zitten.

Clarence Seedorf werd in mei 2008 de vierde international die het vertrouwen in Van Basten opzegde. Een maand voor het EK in Zwitserland en Oostenrijk begon, meldde hij Van Basten dat hij niet meeging. In Voetbal International, AD Sportwereld en De Telegraaf lichtte hij zijn besluit toe: "euro 2008 was misschien mijn laatste kans op een groot toernooi. Maar ik begreep maanden geleden al dat de bondscoach het niet in me zag zitten. Terugkijkend heb ik het gevoel dat hij me alleen maar heeft teruggehaald, omdat hij onder druk stond van de kranten en televisie. Van Basten sprak tegen me alsof ik een piepeltje was dat net kwam kijken in het topvoetbal. Die man begrijpt weinig van omgang met spelers. Hij moet me gewoon niet, zo voel ik dat. Klaar. De komende tijd ga ik goed nadenken wat ik met dat gevoel ga doen. Ik ga niet naar het EK. Het doet me heel veel pijn en druist in tegen mijn verantwoordelijkheidsgevoel. Ik hoop na het EK een nieuwe start te kunnen maken met Bert van Marwijk als bondscoach. Dan ben ik gewoon weer beschikbaar voor Oranje

Had liever Rijkaard gezien en Seedorf als assistent trainer voor 2 jaar en dan kan Seedorf verder als hoofdtrainer,zodat hij de kneepjes van het coachen en het vak kan uitbreiden ,maar hoop dat hij het nu wel goed gaat doen is gewoon een wereld topper seedorf als voetballer alles gewonnen bij zijn clubs

Marco heeft hier een punt, maar het gaat wel om iemand waar je wel vertrouwen in hebt dat het hem gaat lukken, bovendien gaat het bij ervaren trainers niet veel beter. Seedorf heeft het voordeel dat hij de club kent, een paar spelers en als een legende is voor alle spelers, een boegbeeld.

Van Basten was ook nog niet zo lang trainer, jeugdtrainer bij Ajax en daarna Nederland.
De twee mochten elkaar niet echt dacht ik.

De valkuil van Seedorf is dat spelers hem na een aantal jaar waarschijnlijk irritant gaan vinden en dat hij z'n spelers gaat verkopen als ze hem niet gehoorzamen.

Ik hoop vooral dat Nederland kan profiteren van Seedorf bij Milan, je zult zien dat De Jong en Emanuelson het goed gaan doen, misschien nog Sneijder erbij.

Ik vind dat Marco van Basten geen recht van spreken heeft, hij is als beginnend trainer aangesteld om oranje te leiden en nu een ander persoon aangesteld wordt gaat hij dit zeggen . (Of hij moest zeggen kijk met mij is het ook slecht gegaan, dan heb ik respect voor hem)

Net als toen Marco, met de Knvb. Die ineens een onervaren trainer aanstelde, hoe heette die ook alweer?

waaaar bleeef de 3de ster? de boer en guardiola deden het ook goed

Als er iemand is die geknipt is om de eerste Nederlandse trainer van Milan en überhaupt in de Serie A te worden is het wel Seedorf.
Hij heeft zijn sporen verdiend in de Serie A, de CL, La Primavera Division en ook De Eredivisie.
Jammer dat hij geen goed huwelijk had Oranje, maar hij werd daar op de verkeerde manier gebruikt.
Tevens men verwijt hem dat ie ooit penalties heeft gemist, maar onze vrienden F. en R. de Boer en andere gerenommeerde spelers hebben dat ook gedaan, maar dat wordt in de doofpot gedaan, over met 2 maten meten gesproken...jammer zeg.

Jaloers ! Onze Marco hahaha te weinig ervaring,hijzelf stapte in Ajax en Oranje zonder ervaring,ongeloofwaardig als de pest.

Jaloers Marco, als die zogenaamde experts met hun negatieve mening. Was zeker wel verstandig on zonder ervaring bondscoach te worden.
Zal blijken of het verstandig is of niet, feit is wel dat bij Milan meer in Seedorf zien dan in San Marco

15 januari 2014 om 00:05

Dijkie70, Marco heeft hier wel degelijk een punt en zijn uitspraak is misschien wel gebaseerd op zijn eigen ervaringen. Het is overigens geen feit dat Milan meer in Seedorf ziet dan Van Basten, Milan heeft meerdere malen geprobeerd om Van Basten binnen te hengelen als trainer maar Van Basten heeft altijd aangegeven dat hij hier nog niet aan toe was. Beetje vreemd om te suggereren dat Van Basten jaloers is, Van Basten geeft gewoon zijn mening gebaseerd op persoonlijke ervaringen. Bij Oranje deed Van Basten het overigens redelijk tot goed, op het EK 2008 werden zowel Italië en Frankrijk vernedert en speelde Oranje voetbal van een zeer hoog niveau en werd Oranje door de internationale pers direct gezien als één van de grootste kanshebbers voor de winst van het toernooi.

Wel frappant dat Seedorf er blijkbaar zo goed op staat bij Berlusconi, de man die toch regelmatig denigrerende of anders misschien grappig bedoelde opmerkingen maakt over mensen met een andere huidskleur. Zoals destijds ook met Obama.

Ben het wel met Marco eens heb geen idee hoe Seedorf dit AC Milan weer op de rails kan krijgen

En toch bespeur ik vleugje jaloezie bij Van Basten. Ik ken Marco niet persoonlijk, net als iedereen op deze site, maar hij was de man die Seedorf uit Oranje werkte. Heeft Oranje met matig voetbal naar het WK gebracht, speelde een leuk EK, Om vervolgens te falen bij Ajax en laat bij Heerenveen met vlagen zien dat hij een goede coach is.
De man die hij notabene hekelde pakt nu zijn gedroomde baan bij Milan. Het zal hem steken, toch ook Mistermilan, en al wat jaartjes ervaring erbij in het trainersvak. Kiezen ze toch voor Seedorf. Karma is bitch, maar wel een rechtvaardige.

Ik ben bang dat het net zoiets wordt als Maradonna of Ruud Gullit als coach. Goede voetballers maar....

888ruben888 Tuurlijk, je zal het hem niet gunnen hè want als hij het bij Milan goed doet wordt hij helemaal onsterfelijk en dat kan natuurlijk niet want dan bewijst hij het ongelijk van zowat heel Nederland

15 januari 2014 om 12:36

Jaaa..... Dat zal heel pijnlijk zijn.
Maar ik heb eigenlijk geen enkel twijfel dat Seedorf het echt heel goed gaat doen.
Dat heeft hij tot nu toe altijd gedaan.... Alleen wij( Nederlanders) wilden gewoon niet inzien dat hij ecth een grootheid is in het voetbal.

Als ik het van Basten niet was geweest dan had ik gedacht dat iemand op Seedorf aan het haten was. Van Basten is geen hater dus dan zoek ik de logica in zijn verwoordingen en ergens kan ik me er wel in vinden. AC Mikaan neemt inderdaad een risico. Ik hoop gewoon dat die goed uitvalt. Wel had ik altijd gedacht aan Rijkaard als hoofdtrainer en Seedorf en Inzaghi als assistenten.

Dit doet me denken aan een uitspraak van Co Adriaanse: "een goed paard is nog geen goede ruiter." Over wie zei hij dit? Juist! Dat ging over Marco van Basten, die nu iets soortgelijks zegt over iemand anders.

Pfffffff

Van basten heeft een punt het is een risico ..

Maar marco a.u.b Houd JE Smoelwerk want je bent gewoon niks anders als Jaloers
en niet zo een beetje ..

Wat op je ego getrapt dat ze niet jouw hebben gevraagt san marco hahahahahahahaha...

Man is nog niet eens begonnen ...laat hem rustig beginnen dan kan je kritiek leveren

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren