Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Als Ajax komt sproeit men niet of laat men het gras weken groeien'

Laatste update:

Ajax begint de tweede helft van het seizoen met thuiswedstrijden tegen PSV (competitie) en Feyenoord (beker). Verdediger Nicolai Boilesen is niet bang voor een slechte hervatting van zijn ploeg: zeker in de eigen Amsterdam ArenA vreest Boilesen geen tegenstander. “De ArenA is een vesting met 50.000 toeschouwers en een uitstekend veld.”

/

In de uitwedstrijden heeft Ajax het een stuk lastiger. “Het veld wordt niet gesproeid of men heeft het gras enkele weken niet gemaaid, waardoor wij ons favoriete spelletje niet kunnen spelen”, gaat Boilesen verder in Tipsbladet. “Dat mag echter geen excuus zijn.”

Dat Ajax het in de eerste weken van het seizoen lastig had, was voor Boilesen geen verrassing. “We raakten Christian Eriksen en Toby Alderweireld, twee van onze belangrijkste spelers, kwijt. We hadden tijd nodig om nieuwe spelers in te passen. We moesten opnieuw bouwen en moesten leren elkaar te vinden. We hebben een aantal keer dom puntverlies geleden.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb zelf nooit gevoetbald dus ik vroeg mij af of het gras(kort/lang, besproeid/onbesproeid) nog erg veel invloed heeft op de manier van spelen?

14 januari 2014 om 16:32

Dat maakt zeker het verschil, Ajax moet het hebben van snel positiespel en veel de bal laten lopen. op een droog en lang veld rolt de bal heel langzaam en kan ajax dus minder goed zijn spelletje spelen. Op een kort en besproeid veld komt Ajax het beste tot zijn recht

14 januari 2014 om 17:08

Moet geen excuus zijn. Je bent prof en moet je op alles kunnen spelen.

14 januari 2014 om 17:16

Gelukkig ziet Nicolai dat zelf ook in

14 januari 2014 om 17:42

Zeg het anders nog een keer.

On: je ziet het vooral bij ado of roda uit. Daar loopt het soms voor geen metee. Kunstgras draagt daar ook niet echt aan bij. Maar als het de thuisploegen een voordeel biedt moeten ze dat gewoon lekker doen.

14 januari 2014 om 18:02

Ajax verloor anders nog nooit een (officiële) wedstrijd op kunstgras.

On: hier moet je niet te moeilijk over doen, zou wat zijn als ze het veld zo maken dat het prettig is voor de tegenstanders. Dat doet natuurlijk niemand.

14 januari 2014 om 18:28

@numbernine Ik begrijp niet dat je hier Roda noemt, wij moeten het tegenwoordig namelijk ook hebben van voetballende oplossingen in plaats van lange halen naar voren.

14 januari 2014 om 18:42

Allemaal smoesjes om hun onkunde te camoufleren, ze bakken er gewoon weinig van die ajaxspelers

14 januari 2014 om 18:51

@ Barca0172, leuk zo'n provocerende reactie. Hoeveel was Ajax - FCB ook alweer? Of toevallig al vergeten?

14 januari 2014 om 18:56

@kritische,

Ja ajax won van Barca, Koester dat moment, want als ajax normaal 10 x tegen barca speelt in normale doen, dan verliest ajax ook 10x

14 januari 2014 om 19:06

9 van de 10 keer dus!

14 januari 2014 om 19:15

En Twente 11 van de 10 keer. Over Twente gesproken. Hoeveel staan die ook al weer in de Eredivisie?

14 januari 2014 om 19:26

In ieder geval hoefde Ajax niet op het geulen veld van Ado te spelen.
Dat scheelt dan in ieder geval weer. Ik had wel eens willen zien hoe Ajax dan gereageeerd had.

14 januari 2014 om 19:44

@rodarocker Ik bedoel dat het bij jullie vaak een knollenveld is. Ik heb het niet over de speelstijl.

14 januari 2014 om 20:27

Volgens mijn 2x officeel tegen elkaar gespeeld. En 1x gewonnen. Dus ja.....

14 januari 2014 om 21:05

@ kritische
Barca - Ajax 4-0
Maar ja,dat kwam natuurlijk omdat de tereinknecht van Camp Nou het gras had laten groeien waardoor Ajax zijn favorite spelletje niet kon spelen en Barca het puur op kracht kon gaan spelen.

14 januari 2014 om 21:34

Dat klopt helemaal, maar hoe korter het gras des te lekkerder speelt het... ik vond het altijd heerlijk voetballen, goed je voet onder de bal krijgen waardoor je niet een hoop gras mee neemt.

Gelukkig weet Nico zelf ook dat het absoluut geen excuus mag zijn, je bent Ajax... dan moet je van bepaalde mindere teams/clubs gewoon winnen(niet arrogant, dat hoort gewoon.)

14 januari 2014 om 21:36

Rednev doe niet zo ontzettend triest provocerend gevalletje.
Hoeveel speelde jou club tegen Barca?

14 januari 2014 om 22:51

Als een tegenstander het moet hebben van fysiek en jij van snel combinatiespel, is een droog veld wel degelijk een groot verschil en kan dat een reden zijn dat het spel niet loopt zoals gewenst

15 januari 2014 om 09:00

Dat is dus zo'n rot excuus, het maakt niet uit hoeveelste je cluppie staat, je support je club no matter what.

14 januari 2014 om 16:32

Met hoog droog gras heb je meer wrijving dus valt de bal eerder stil. Dan kan je geen snel positiespel spelen over de grond of je dieptepass kwaliteiten etaleren. Bal moet gewoon snel kunnen rollen en dat gaat niet met hoog droog gras.

14 januari 2014 om 16:33

Ik kan je vertellen, lang gras is verschrikkelijk...

14 januari 2014 om 21:35

verkeerd gelezen oops.

14 januari 2014 om 16:33

Ja, zeker. Met kort en besproeid gras heeft de bal veel meer snelheid.

14 januari 2014 om 16:33

Hoe langer het gras des te trager gaat het wanneer je de bal passt. Zelfde geldt voor als het droog is..
vochtig niet te hoog gras versneld dus het combinatiespel

14 januari 2014 om 16:34

ja, dat heeft het heel erg. Je zou het op het eerste gezicht niet zo snel verwachten, maar als het gras relatief lang en droog is rolt de bal echt een stuk slechter dan wanneer deze wat gesproeid en kort is. Dat maakt het erg lastig te anticiperen, en zeker als je technisch voetbal speelt (zoals ajax, Barcelona etc) dan kun je rare capriolen van de bal niet gebruiken. Het vertraagt het spel heel erg.

14 januari 2014 om 17:03

Klopt wanneer het gras hoog is dan rolt de bal inderdaad stuken minder
Maar denk je nu echt dat ze dat doen omdat Ajax op bezoek komt. Het zal wel heel onprofessioneel zijn voor een profclub... Is gewoon grote bullshit

14 januari 2014 om 17:07

is vaak bewezen hoor dus hoezo bullshit.

14 januari 2014 om 17:09

Gebeurt echt. Ik al niet zeggen dat alle clubs het doen maar ik weet bv van RKC en Den Haag dat men expres die week op het veld trainde om het slechter te maken en dat men het gras liet groeien en niet sproeide. Ik denk dat zij niet de enige clubs zijn. Ik denk ook niet dat dit alleen tegen Ajax het geval zal zijn. Nog een voorbeeld is dat Exelcior twee jaar geleden expres het kleinst mogelijk kunstgrasveld liet leggen zodat de ruimtes automatisch kleiner zijn en het dus makkelijker verdedigen is.

14 januari 2014 om 17:39

Dat zegt ie ook niet, vz verdraait nog weleens wat.

14 januari 2014 om 17:50

Ja, en dat doen ze alleen als Ajax op bezoek komt? Niet als Feijenoord, Twente of PSV langs komen? Ze hebben al weer excuses gevonden, voor het geval dat ze punten punten verspelen. Gaat het niet om de scheidsrechter, dan gaat het over de kwaliteit van het veld. Kijk eens naar de ranglijst van beste velden het afgelopen half jaar. Ajax staat in de middenmoot! Zielepieten in Amsterdam!

14 januari 2014 om 20:25

Volgens mij zijn ze in Eindhoven juist de koning van het wijzen naar anderen. Recent nog Sanders met zijn Calimero gedrag en ook Brands doet het maandelijks. Ook het wijzen naar de scheidsrechter kan ik me bij Ajax niet heugen terwijl ze vorig jaar 12 punten door de neus zijn geboord. Ik kan me nog wel een rode kaart van Strootman herinneren waarbij het land te klein was vanwege de onterechte verontwaardigheid.

Boilesen geeft gewoon een feit weer want dat is algemeen bekend dat niet gesproeid wordt of gemaaid wanneer Ajax komt. Dat heeft niets met een goed of slecht veld te maken maar met tactiek/psychologische oorlogvoering en ik geef andere proegen daarin gelijk en ik denk Boilesen ook. Je doet alles om te winnen dus als je dan tegen een bepaalde ploeg het gras laat groeien doe je dat. Niet dat het erg is want het is hun goed recht maar het gebeurt wel degelijk. De toppers die nu gaan komen zijn bijna allemaal thuis dus dat excuus gaat al niet op als je de tekst hebt gelezen.

14 januari 2014 om 21:38

ja en 3 jaar geleden stonden wij boven aan!
Overigens heeft dat ook te maken dat het veld los liet, waardoor spelers op hun muil gingen.
Maar dat doet niets af aan het feit dat het wel kort en besproeid was waardoor de bal goed kon rollen... want een bal kan niet uitglijden.

En en Frankie gaf dat vorig seizoen al voor de wedstrijd aan meneer zielepiet.
En dat was ook gewoon duidelijk.

14 januari 2014 om 23:47

Gebeurd wel vaker, kachel bij de tegenstander even wat hoger zetten en dat soort dingen.
Gewoon slim, niet sportief maar ach het resultaat telt tegenwoordig he.

15 januari 2014 om 08:46

Boillesen praat toch vanuit zijn eigen perspectief of niet slimmerd ? Dus ja dan heeft ie het over Ajax ? Peter Bosz heb ik er ook al over gehoord en Koeman ? Dan hoor ik je commentaar niet ?bel anders MC Laren nog even voor een paar standaard excuses?

14 januari 2014 om 16:37

Op lang gras rolt de bal veel langzamer (minder vaart dus), veel weerstand voor de bal. Op kort gras kan de bal lekker doorrollen omdat hij geen weerstand ondervind. Onbesproeid gras is vaak heel erg droog, dus dan krijgt de bal ook meer weerstand omdat de bal niet lekker kan glijden. Op nat gras uiteraard wel.
Deze twee dingen zorgen er meestal voor dat Ajax niet het snelle combinatiespel kan spelen wat ze wel willen.

14 januari 2014 om 16:39

@Henk-Jan-S Dat lijkt me wel. Misschien heb je wel eens een spelletje gold gespeeld. Kijk maar eens hoe een bal rolt op gras van een millimeter dat nat is en op gras van 5 centimeter hoog.
Er zou natuurlijk gewoon een regel moeten zijn van hoe hoog het gras zou mogen zijn. Nu is een scheidsrechter tevreden als de bal rolt. (zoals bij ADO tegen Vitesse).
Hoe korter het gras en hoe vochtiger hoe sneller de balcirculatie kan plaatsvinden, dat is niet goed voor schoppers en niet voor minder technisch begaafde spelers.

14 januari 2014 om 16:48

Ado-Ajax 23/09/12 (1-1)
Misschien kun je het in de samenvatting zien (probleem is enkel dat er vooral veel ballen door de lucht te zien zijn in die samenvatting haha)
Misschien ook niet voor niets dat bijna elke kans na een pass door de lucht kwam, over de grond ging het veel te traag en te slordig (mede) door het veld

Maar uuhm, ja, invloed heeft het dus zeker.

14 januari 2014 om 17:11

Ik heb een paar jaar voetbal op een hoog niveau gespeeld dus ik heb op allerlei soorten velden kunnen spelen en je merkt het verschil tussen laag/hoog droog/nat gras echt gigantisch hard.

14 januari 2014 om 19:54

Ga even klagen over het gras terwijl je zelf in de Arena speelt. Daar is het 365 dagen per jaar drama. Wat stond hier pas geleden? 7e plek van alle grasmatten in de eredivisie geloof ik. Schande voor een club die wil worden aangesproken als de beste club van NL. Ze hebben ook nog eens de grootste begroting, maar investeren in een degelijke grasmat ho maar. Maar dan wel gaan klagen over andermans grasmat...

14 januari 2014 om 23:14

Vorig seizoen was het nog het beste veld...
Al was het veld dit seizoen wel echt schandalig slecht af en toe met als dieptepunt de wedstrijd tegen Feyenoord.
Echter, het veld ziet er weer steeds beter uit, de grootste problemen zijn weer gewoon verdwenen en het ligt er een stuk beter bij nu gelukkig.

14 januari 2014 om 20:20

Op (te) lang gras voetballen is inderdaad niet leuk. Teams als Ajax die het vooral doen van combinaties hebben baat bij een goed veld. Maar het mag inderdaad geen excuus zijn. Ajax, en ook Twente en PSV moeten in staat zijn om op elk veld goed te kunnen voetballen.

We hebben het verlies can toby en Christian prima opgevangen met in het begin wat moeite , tegen PSV gaan we knallen !(hoop op debuut Kishna )

14 januari 2014 om 18:45

Onzin, er is duidelijk te zien dat Eriksen er niet meer bij is. Ajax zal nooit meer op t niveau komen als vorig seizoen. Ik verwacht dat ze zelfs afzakken naar de subtop van NL, met clubs als Vitesse in opkomst en t vertrek van de Boer naar een échte topclub

14 januari 2014 om 19:00

Haha. Ook ik ben geen ajax fan en vind dat ze zich niet zo aan moeten stellen maar jij praat echt poep. Het zou je sieren als je je afzaagpraktijken goed zou onderbouwen want je laat nu de indruk van een jaloerse kleuter achter, kom op zeg.

On: elke eredivisieploeg "probeert" positiespel te spelen en heeft dus baat bij een goeie mat. Zijn argument is dus niet logisch. Het verschil is alleen dat ajax alleen vecht voetbal kan laten zien tegen een grote ploeg en dat men tegen de eredivieploegen vertrouwt op hun eigen arrogantie

14 januari 2014 om 20:28

Je komt een beetje over als een klein kind die verschrikkelijk lachwekkende oneliners geeft. Wat is jouw probleem? Moest je vroeger van je vader verplicht naar Ajax kijken in een Ajax shirt of heb je je Ajax trauma op en andere manier opgelopen?

14 januari 2014 om 20:59

Jij heb ook weinig historisch besef, anders had je als Baca man wel met wat meer respect over Ajax gepraat.

14 januari 2014 om 21:14

Jij komt anders ook met lachwekkende oneliners. Maar hoezo heb ik een probleem? Omdat ik vind dat Ajax niets meer voorstel? Je doet net alsof ik zeg dat Bayern niks meer voorstelt. Luister Ajax is gewoon minder door het verlies van Eriksen en ik uitte dat een beetje overdreven omdat ik dat grappig vind. Daardoor gaan mensen zoals jij happen en nemen die zichzelf, en ajax, veel te serieus. Daarnaast wat ik zeg over Vitesse klopt gewoon. Een aantal jaar terug was Vitesse helemaal niks en nu zijn ze overduidelijk titelkandidaat. Dit weet jij ook vandaar dat je zo reageert.

Nou dat veld was allesbehalve uitstekend de afgelopen tijd. Laten we hopen dat de winterstop daar wat verandering in heeft gebracht.

Nicolai Boilesen praat hier alsof hij bij Barcelona speelt. De velden in de Eredivisie zijn gewoon prima in orde, ook als Ajax op bezoek komt. Heb overigens niets tegen Boilesen. Hoop dat hij een mooie tweede seizoenshelft tegemoet gaat.

14 januari 2014 om 16:37

Idd,de beste jongen heeft 3 a 4 leuke wedstrijden gespeeld, daarna alleen maar blessures, wat een geram over wat gras.

14 januari 2014 om 16:53

Is gewoon 7 voudig international en heeft 21 wedstrijden in ajax 1 gespeeld. Heeft tegenslagen gehad maar toch

14 januari 2014 om 17:45

Leuk, een talent maar verder niet, wordt alweer aardig opgehemeld terwijl hij nog niet 1 heel seizoen heeft gebald.

Hier heeft hij wel gelijk, maar alsnog moeten laten ze de laatste tijd gewoon goed spel zien, met uitzondering van Cambuur-uit. Met Boilesen weer op links en Blind op het middenveld en Siem in de spits zie ik Ajax weer kampioen worden dit jaar

14 januari 2014 om 16:36

Er zitten gewoon regels aan hoe lang het gras mag zijn dus ze moeten niet zeuren maar gaan voetballen lijkt me. Elk elftal waar Ajax tegen speelt heeft dan ook dat probleem...

14 januari 2014 om 16:43

Ja klopt, dat ben ik zeker met je eens, maar het ajax spelletje is om snel de bal te laten gaan. Een ado den haag bijvoorbeeld speelt zo'n spelletje niet en die hanteert veel vaker de lange bal, dus heeft het lange gras op hun minder invloed op het spel

14 januari 2014 om 17:42

Maar ja om nou dat kunstgras te laten groeien...

Als er verder geen regels zijn is het de thuisclub toegestaan dit te doen tegen tegenstanders die van het snelle combinatie spel houden (zoals oa Ajax).
Kan me ook nog herinneren dat een club het veld heel klein maakte door de lijnen te verplaatsten, binnen de daarvoor gestelde regels.

Volgens mij speelde Ajax-Feyenoord zich dit seizoen af op een belabberd veld. Terwijl ze bij Feyenoord-Ajax een veld, dat er bij ligt als een biljartlaken, kunnen verwachten.

14 januari 2014 om 16:39

dat zou ik toch erg dom vinden van feyenoord. die hanteren toch een tactiek die wat meer gericht is op de hoge bal naar Pelle en Immers. Ik ben geen fan van onsportief gedrag, maar in je eigen stadion de omstandigheden perfect maken voor de tegenstander is toch geen heel goed idee. Het veld in de Arena is inderdaad niet te doen dit seizoen.

14 januari 2014 om 16:45

Ik weet niet wanneer jij voor het laatst een wedstrijd van Feyenoord hebt gezien maar er wordt gewoon verzorgd combinatiespel gespeeld door Feyenoord.

14 januari 2014 om 17:02

Feyenoord begint steeds beter combinatiespel te spelen. Daarbij moet het grootste talent van de Nederlandse velden Boetius natuurlijk wel op een biljartlaken spelen.

14 januari 2014 om 17:50

Ik zeg ook niet dat feyenoord helemaal niet combineert maar het hele spel van Ajax is juist daarop gericht, terwijl Feyenoord nog wel eens de bal door de lucht wil spelen. Is ook niet raar met zo'n spits, maar het is wel zo.

14 januari 2014 om 18:12

Ajax speelt meer hoge ballen. Ze hebben t gemeten, maar verdorie ik weet niet meer wat de bron is. De enige die de lange bal hanteert is mathijssen. En dat valt op omdat Pelle 80% van die ballen opvangt. Verder speelt het team bijna alles over de grond.

Feyenoord hanteert trouwens een systeem waarin hoog druk wordt gezet. Meestal is de bal terug in de ploeg op de helft van de tegrnstander. Daarom is Immers zo belangrijk omdat hij zo vroeg al verdedigend werk opknapt. Mensen denken dat hij erin staat als aanvallende middenvelder maar hij fungeert als vooruitgeschoven defensieve middenvelder. Briljante zet van Koeman die dat eerder al deed met Bakkal in 2011-2012. Alleen jammer dat vilhena de taak van el ahmadi nog niet goed op zich kan nemen.

14 januari 2014 om 18:31

Grootste talent van de Nederlandse velden? Dat is jou mening dan, Piazon, Atsu, Depay, Maher, Narsingh, Klaassen, Fischer, Pröpper, Promes, Kostic, Ziyech, Ebecilio, Mokhtar en Vilhena, zijn minstens net zo goed als Boetius. En sommige spelers in dit rijtje zijn beter.

15 januari 2014 om 01:25

Frldorp

Hahaha... hulde voor de grap van de dag!

Boetius is inderdaad een aardig talent.... Ik ben geen Vitesse-fan maar ik raad je aan toch echt een keer te gaan kijken, daar speelt namelijk ene Lucas Piazon... waar jij nog nooit wat van gezien of gehoord hebt... blijkt wel uit bovenstaande reactie!

En ook Veltman zie ik eerder bij een echte topclub spelen dan Boetius!

14 januari 2014 om 17:46

Ben het er volledig mee eens. Aan het begin van het lopende seizoen waren er problemen met het gras in de Arena, had iets met blijvend hangende warmte te maken.

Nu maar hopen dat het niet gaat regenen tijdens Feyenoord - Ajax. Anders is die biljartlaken snel omgevormd tot zwembadkuip met dat ondermaatse drainagesysteem daar.

14 januari 2014 om 19:09

het veld van de Kuip staat anders nr 1 in de beoordeling van spelers en trainers in de eredevisie waar het veld van de arena net boven de kunstgras velden staat dus ik denk dat er meer mis is met het veld van de arena dan met het drainage systeem in de kuip

Als het geen excuus is waarom heb je het dan over?? Tjeez alsof ajax de enige club in Nederland die aanvallend over de grond wilt spelen...als clubs zulke maatregelen nemen hebben ze er net zoveel last van hoor.

Trouwens volgens mij scoorde de arena niet zo heel hoog dit seizoen als het gaat om grasmat kwaliteit....

14 januari 2014 om 16:37

Omdat hem dat waarschijnlijk gevraagd wordt.
verder hoor ik hem hier ook niet over klagen dus dat toont zijn professionaliteit aan.

14 januari 2014 om 16:38

Als hij zo professioneel was geweest, had hij gereageerd met daar heeft iedereen last van.

Boilesen beest beschaafd, gaat het maken dit seizoen en hopelijk niet geblesseerd raken

@rickrodajc het gaat om de balsnelheid, niet sproeien+lang gras heeft aanzienlijke invloed op deze snelheid waar Ajax toch vooral nadeel van heeft aangezien ze de bal veel en snel willen rouleren. Dus het slaat wel op Ajax.

15 januari 2014 om 04:22

En de Arena heeft zelf een knetter slechte mat. Wel gaan klagen over anderen. Alsof Vitesse of Twente niet aanvallend spelen.

15 januari 2014 om 10:25

1x slechte mat gehad na jaren van een geweldig veld en dag erna is er meteen weer een nieuwe ingelegd. Dus waar heb je het over.

15 januari 2014 om 14:15

Waar heeft hij het over? Hoe vaak heeft hij op de mat gestaan in de Kuip of Geldredom Of Twente? Hij praat maar wat. 19 wedstrijden zie ik op wiki. Dat zijn dan pakkweg 10 uitwedstijden . 10 velden van de 18.
Te droevig voor woorden.
Dit zijn dingen die je uit je zelf pas na 5 jaar kunt zeggen. Was hij aanwezig met de JC schaal? Dat was belachelijk wat Ajax in de Arena aan omstandigheden liet zien.

Als er iets met het gras gedaan wordt hebben beide partijen daar toch last van?

Man, dit is echt een cliché dat al duizend keer is voorbij is gekomen. Kan de heer Boilesen echt niets anders verzinnen? Trouwens, de heertjes van Ajax moeten niet klagen als ze eventueel tegengewerkt worden, ze maken het er zelf naar dat dit gebeurd,

Zelden zoveel onzin gelezen, ja er zal best ooit een club geweest zijn die dit ooit eenx gedaan heeft, maar hij presenteert het hier of dat de standaard is bij iedere uitwedstrijd. KUL

Wat een onzin zeg. Het grootste deel van de Eredivisieclubs heeft gewoon een knollenveld. Leuk dat Boilesen denkt dat dat speciaal voor Ajax gebeurt, maar die clubs kunnen er weinig aan doen.

Enorm cliché, gebeurt waarschijnlijk nog niet eens bij de helft of misschien zelfs een kwart van de clubs...

Ik denk dat Feyenoord het gaat winnen van Ajax, simpel om het feit dat Feyenoord gewoon een beter ploegje heeft eerlijk is eerlijk

Het veld van de arena kan er soms ook wel echt heel dramatisch uitzien door die achterlijke concerten die daar worden gehouden , ..

14 januari 2014 om 16:44

Hebben ze daar ooit goed gras gehad dan? Kan me herinneren dat het daar ook een hele periode kommer en kwel was. Hebben we daar destijds mensen over horen zwammen? Alsof Ajax de enige is die last heeft van slecht gras.

14 januari 2014 om 17:44

Oh, ik snap het al!
Je hebt natuurlijk onder een steen geleefd toen in 2012 het veld van de Arena verkozen werd tot beste grasmat van Nederland. Door de aanvoerders van de Eredivisie nog wel.
Of is er soms sprake van selectieve berichtgeving in het oosten van Nederland?

Ik kan me tevens ook nog een situatie herinneren dat er in de Grolsch Veste geen eens meer gras aanwezig was en er toch officiële wedstrijden op gespeeld werden.
Een Twenteaanhanger lijkt me dus wel de laatste die andermans grasveld in diskrediet kan brengen.

14 januari 2014 om 17:54

Likdat: En hoe is dit jaar gesteld met de kwaliteit van het veld van Ajax? Nog steeds in de top-3? Ik dacht het niet.

14 januari 2014 om 18:00

Jij snapt het inderdaad volkomen! Verschil is echter dat spelers van ons niet zeiken en zeuren over de pasta en het gras. Waar is dat onderzoek van 2012, onderzoek van ajax tv zeker, afgenomen door Johan zelf of?

Dat onze grasmat niet goed was destijds, daar moet je je nog eens over inlezen. Waarschijnlijk selectieve berichtgeving zoals wel vaker in het westen. Wat heeft onze grasmat überhaupt te maken met het te lange gras waar jullie supertalent het over heeft?

14 januari 2014 om 18:37

Verschil is ook dat spelers van jullie 183 minder interviews afleggen.(per dag)

14 januari 2014 om 18:52

@fct81
Tuurlijk zeiken jullie spelers er niet op, is alleen maar in hun voordeel een professionele voetbalwedstrijd af te leggen op een knolleveld met hooguit 2 grassprieten per vierkante meter.

Als we het over selectieve berichtgeving hebben, ik meen me toch echt te herinneren dat het bericht over het Ajaxgras in 2012 hier gewoon op voetbalzone heeft gestaan. Wel erg naïef trouwens.. Was precies hetzelfde onderzoek als waar jij uit laat blijken dat het tegenwoordig niet meer zo goed is.

Alsof Ajax het wel expres langer laat groeien als Rkc Waalwijk op bezoek komt..... Om een goede gastheer te zijn en de tegenstander niet te veel nadeel te bezorgen....

Dat is de charme van het voetbal, maar al die jonge gasten zijn gewend op biljartlakens te spelen. Erg jammer!

De winterstop is bijna voorbij: de vroege pasta, het te lange gras en de vroege speeltijd op zondag: alles wordt weer uit de kast gehaald.

Lachwekkend.

Tja, dat soort kleine dingen doen ploegen altijd als de Eredivisietop langskomt. Niet alleen bij Ajax hoor. Alle combinerende ploegen hebben er last van.

En geef de clubs die dit doen eens ongelijk, zolang het binnen de regels is hebben ze groot gelijk dat ze het thuisvoordeel optimaal willen benutten.

Al gaat dat gitzwarte teer-kunstgrasknollenveld van Excelsior me wel wat te ver, haha

14 januari 2014 om 18:34

Hahaha inderdaad, wat een verschrikkelijk veld is dat zeg! Al brak het veld van Ado echt alle records haha.

Onzin, kwart van de clubs speelt tegenwoordig op kunstgras en op een paar naar zijn clubs al blij als het veld er groen uitziet.

Daarnaast als je denkt dat je zo goed bent dat clubs hun veld gaan aanpassen tegen je moet je daar geen probleem me hebben en speel je de bal maar wat harder in als het veld stroef is.

Als het al gebeurt is Ajax zeker niet de enige club die er last van heeft. Wanneer Ajax buitenshuis minder presteerde zit de oorzaak tussen de oren en is dat niet het veld.

Tsja Nicolai, ik zou vooraf ook niet gaan sproeien en/of maaien als de tegenstander daar het meest bij gebaat is. Verder mag het ook absoluut geen excuus zijn, dan pass je de ballen maar wat harder in. Is dat probleem ook weer opgelost.

Onzin van Nicolai. Niet zeuren maar voetballen. Ik heb nog geen 1x gedacht van zo dat is echt expres gedaan..

Volgens mij had men in amsterdam toch lange tijd een van de slechtste velden van Nederland. Wat dat betreft waren ze toch wel wat gewend.

Ove de hogte van het gras zaten toch ook normen? Achja als het helpt om meer in de duels te komen daardoor snap ik het wel maar je hebt er zelf natuurlijk ook gewoon last van

doet me direct denken aan the special one.
Zo geslepen. Maar maak je jezelf niet belachelijk door te zeggen het gras enkele weken niet te maaien? Ze spelen of trainen er wekelijks. Speciaal voor Ajax het gras laten groeien.
Whahahaha, het Ajax-complot.

Nicolai Boilesen, ik zal het je nog sterker vertellen, als Ajax op bezoek komt gaat er een slaapmiddel in de thee, en worden de douches expres op koud water gezet, verder worden de toiletten van de wc verstopt en het wc-papier uit de kleedkamer van de bezoekers gehaald. Daarnaast creëert de ontvangende gemeente zowel een storing op het spoor als een omslachtige wegafsluiting rondom het stadion. Ten slotte worden er punaises en plasjes water op de stoeltjes van de Ajax-wisselspelers gelegd en wordt de dienstdoende scheidsrechter geïnstrueerd om vooral niet voor Ajax te fluiten. Ja Nicolai, als Ajaxspeler bij een uitwedstrijd krijg je ontberingen voor die kiezen waar de honden nog geen brood van lusten, het schijnt zelfs dat ze rechtstreeks uit het handboek van de Goelag komen.

14 januari 2014 om 17:04

lol. Briljant.

Maar dat hij het gras in de Arena echt goed vindt, dit seizoen, verbaast me wel.

Eerst beetje klagen over hoog gras of veld word niet gesproeid. En dan ook nog zeggen “dat mag echter geen excuus zijn.”

Haha wat een zeikerd! Net of clubs dat alleen bij Ajax doen.
Inn het profvoetbal hebben ze dat echt wel voor elkaar hoor! Maar ooohhh nee het is Ajax!!!
Ajax komt op bezoek laten we het daarom juist niet maaien en laten groeien.

Bullshit

14 januari 2014 om 18:56

Je hebt wel gelijk als het geen excuus mag zijn begin er dan ook niet over.

Ik vind dit toch een van de slechtes arikelen van de laatste tijd...
Hij praat onzin, Groningen, Heerenveen, FC Twente, hebben echt het graas echt niet-niet gesproeid of laten groeien. ADO en Cambuur hebben niet eens gras....
Het gras in de Arena is dramatisch.
Er wordt niks nieuws verteld... Dit had net zo goed niet gepost kunnen worden.

Ik heb de bron even bekeken, en dit komt uit een interview, hij legde het verschil tussen uit en thuiswedstrijden uit omdat Ajax in thuiswedstrijden meer scoort. Boilesen gaf aan dat hij de grasmat in de Arena goed vindt, en dat er bij uitwedstrijden wel eens de kans is dat het veld niet goed onderhouden is en dat dat vervelend is voor het Ajax-spel en dat ze daardoor minder doelpunten scoren.

Hij zegt verder helemaal niets over dat dit expres gedaan wordt "als Ajax komt"!! Erg misleidende titel weer.

Wat een gezeur over het gras, ze moesten is weten waar de amateurs op spelen. Onder de amateurs zijn er ook teams die het moeten hebben van goed positiespel en snelle balcirculatie, en de velden van de amateurs staan er lang niet altijd even goed voor. En zij kunnen het dan ook.

Let maar op het WK straks.
In zuid Amerika is het gras altijd langer en daar spelen ze dus ook een ander soort voetbal.
Het spel zal trager zijn en verwachte europeese topteams komen niet uit de verf door de velden daar.

Landen als Brazilie,chili,colombia en argentinie zouden daar wel eens van kunnen profiteren.

14 januari 2014 om 17:07

Ja, want landen als Brazilië en Argentinië moeten het vooral niet van hun combinatiespel hebben. Het zijn voornamelijk lange ballen op Neymar en Messi.

Dan knip je het zelf toch even en eventjes met wat water erover heen?

Wat loopt hij nou te janken man, ajax staat 11e met beste velden van de eredivisie met je jullie hebben een uitstekend veld. Dat ze het tegen barca deden in de periode van Guardiola is bekend maar ga me niet vertellen dat ze bij een az, roda, nac en ga zo maar door expres het veld laten groeien of kapot maken, het is maar ajax en geen barcelona.

Zucht,hier word je echt helemaal gek van wat sommige spelers van Ajax er allemaal bijhalen.
Speciaal omdat Ajax op bezoek komt laat alle clubs het gras groeien en niet sproeien.
En mocht het niet lopen voor Ajax zullen ze dit weer als excuus gaan gebruiken,ja want wij konden het Ajax spelletje niet spelen,,bla bla bla...
Als je echt geweldig bent zoals ze bij Ajax zijn,dan zul je moeten accepteren dat deze dingen kunnen gebeuren,en gewoon niet klagen maar gewoon goed voetballen.....klaar...

Als hem dit gevraagd werd had hij gewoon moeten zeggen,dat het niet uit maakt:want wij zijn Ajax en zijn de allerbeste!!
Wat naar mijn mening ook misselijkmakend is,maar je laat je in ieder geval niet zo kennen.

14 januari 2014 om 17:14

idd ! heb je de matten in Italië wel eens gezien ?. Daar wordt gewoon een spuitbus gebruikt om het groen t laten lijken.

Wat een onzin! De een club heeft het dak dicht als er in de verte maar een buitje in de buurt is, of laat het ijs van de daken storten in het stadion. Of zorgt ervoor dat het zoveelste veld er in jaren in wordt gelegd omdat het weer een belabberd veld is.

M.a.w. pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet, die paar clubs die dat doen daar moet je maar mee leren leven. Er zijn meerdere manieren om de bal van A naar B te krijgen, zonder dat de bal over de grond hoeft te rollen. Je kan je erop instellen, je kan erop trainen, dus het mag geen verwijt zijn.

Overigens verliest ajax, uit bij AZ terwijl die club de beste grasmat heeft van de eredivisie.

14 januari 2014 om 17:28

geniaal zn domme reactie!
Waar staat dat hij het veld in de arena wel goed vind?.....o nee dat staat nergens

14 januari 2014 om 17:51

Wil niet moeilijk doen maar dat staat er wel degelijk:

"de Arena is een vesting met 50.000 toeschouwers en een uitstekend veld.”

uitstekend veld dus...

Aangezien het tussen aanhalingstekens staat kan Boilesen dit zomaar eens hebben wel hebben gezegd....

iets beter lezen in t vervolg.

Hoeveel matten hebben ondertussen de Arena al gepasseerd ?. Als het over clubs met kunstgras gaat geef ik hem groot gelijk.

Het schijnt zo te zijn dat Heracles al jaren het gras laat groeien. Snap alleen niet waarom het dan niet een meter lang moet zijn, misschien heeft dat met de beluchting te maken.

Boilesen had trouwens een tijd terug bij Ajax moeten spelen, dan zou hij zeggen dat het een genot is om een uitwedstrijd te spelen aangezien de grasmat in de Arena jarenlang belabberd was en om de 2-3 weken moest worden vervangen.

14 januari 2014 om 18:34

Haha, ja Heracles heeft al jaren niet gemaaid xp

Oh leuk! Nu mag ik ook een keer: wat een Calimero gedrag zeg! Hahaha

Maarreh, zou dat nou echt zo zijn? Is het niet gewoon zo dat sommige velden nu eenmaal slechter zijn dan andere? In de beginjaren van de Arena hadden ze daar toch ook een vreselijke grasmat?
Kan mij wel herinneren dat ik in vi wel eens heb gelezen dat de Graafschap wel (ooit) bewust op een " vechtvoetbal grasmat" speelde.

Grappig het aantal FR leden die hier reageren. Wat komt er in je op? hey een ajax speler zegt iets,snel lezen om te kijken of ik het kan afkraken en totaal zinloos kan reageren?triest.

Deze jongen word iets gevraagd,en hij geeft gewoon antwoord .daar bij zegt hij zelf al dat het geen probleem mag zijn.
En wat heeft de mat in de arena te maken met dit stuk? geeft hij ergens aan dat het veld in de arena goed is?of hebben mensen weer moeite met lezen? ik denk het niet,ik denk dat het gewoon weer een anti reactie is die nergens op gebouwd is..houd je met je eigen club bezig.

14 januari 2014 om 17:44

“De Arena is een vesting met 50.000 toeschouwers en een uitstekend veld.”

Ik denk dat je zelf degene bent die moeite heeft met lezen. Geeft niet hoor, ik help je graag!

En als een boer niet zwemmen kan, dan ligt het aan het water...

Dit soort dingen gebeuren en ik geef tegenstanders gewoon gelijk!

Ooit was er in scholand een coach ik meen van rangers en ze moesten tegen kiev met al die sterren die ook positiespel tot een kunst hadden verheven maar daar wel een groot veld voor nodig hadden en dat had de rangers.
Die coach heeft toen het veld naar de kleinste standaard laten inkrimpen voor die wedstrijd geloof dat de lijnen 2 meter naar binnen kwamen.
Geniaal toch? hij won die pot ook nog!!!

14 januari 2014 om 17:51

Ja want door die 2 meter minder wonnen ze uiteraard die wedstrijd. Positiespel is natuurlijk niet meer uit te voeren door die 2 meter.

Alsof een Poulsen of een S de Jong zo lekker een balletje rond kunnen tikken op kort nat gras!
Ook Blind en Sigthorsson zijn geen begaafde technici
Flauwekul dus dat ajax het van snel positiespel moet hebben
Dat is allang niet meer zo

14 januari 2014 om 17:48

Maar het positie spel is toch uitgevonden in Amsterdam? Net als het gras en de voetbal zelf?

14 januari 2014 om 18:03

heb niks tegen ajax maar ze moeten niet doen alsof ze daar zo technisch zijn dat ze onverslaanbaar zijn op kort snel gras.
Lachwekkend met n half team met houten klaasen
Davy vind ik wel goed maar dat is weer wat anders. Trouwens die Davy klaassen is iemand die op een halve meter hoog gras nog rendeeert.

Het veld is inderdaad beter dan jaren geleden maar die 50.000 toeschouwers zitten er bijna nooit. Alleen op Teletekst. Verder is het logisch dat andere clubs alle mogelijkheden aan te grijpen, normaliter kun je alleen op inzet van Ajax winnen.

Ajax speelt absoluut niet dominant genoeg zijn eigen spel om dit als een 'excuus' te zetten. Soms zitten er wedstrijd in waar Ajax gewoon niet hun favoriete spel spelen

Waarom draaien we de rollen nooit om? Dat Boilesen eens zegt: Weetje wat, wij zijn Ajax, we gaat even het gras laten groeien zodat de tegenstander die niet verzorgd speelt een voordeel heeft ten opzichte van ons, want wij kunnen ons spel niet spelen. Túúrlijk maakt iedereen het zichzelf naar de zin met het veld. Clubs als ADO en Roda weten dat ze het Ajax lastig kunnen maken thuis en met een k*tveld zal dat makkelijker zijn dan dat je Ajax meteen de overwinning in de schoot werpt. Ben trouwens zeer gecharmeerd van deze Boilesen. Kan een hele goede back worden.

Vreemde uitspraak. Ik meen me te herinneren dat de grasmat in de Arena ergens in de middenmoot staat qua beste velden. Verder kregen ze met 4-0 op de broek in Eindhoven op het veld dat vierde staat.

Wat een ontzettend zielig bericht van een omhooggevallen puber zeg. Is er bij ajax nou niemand die dit ventje voor zijn domme uitspraken kan behoeden. Laat ie nou eerst weer eens proberen om krampvrij een wedstrijdje te gaan spelen... en verder vooral zijn mond houden.

Ik weet niet hoor maar het veld van de Arena is dit seizoen alles behalve van goede kwaliteit. Snap het wel, hij staat niet zo vaak in het veld en rond de bank ligt altijd een stukje kunstgras, misschien dat hij dat bedoelt.

14 januari 2014 om 18:58

Hahahaha denk inderdaad dat hij dat bedoeld!

Wanneer hij weer eens de bal over de zijlijn loopt heeft hij het gevoel dat het gras veel langer is!
en denkt die dat het alleen bij Ajax is!

Maar dat is bij elke club

Maar bij dat lange gras raakt Boilesen toch alleen maar geblesseerd?

14 januari 2014 om 20:51

Boilesen is een beetje de man van glas aan het worden. Met een beetje lang gras heeft 'ie zo een spiertje gescheurd... soms he Boilesen, pompen andere clubs de bal iets harder op, maar dat gebeurt alleen maar als jullie komen hoor. En ze zetten ook wel eens thee met minder warm water....

Wij uit Arnhem zijn niet zo bang voor die vesting: Vorig jaar 0-2 en dit jaar 0-1. En na de Kuip ligt de beste grasmat in het Gelredome!

14 januari 2014 om 20:02

...en in Amsterdam zijn ze arrogant zeggen ze dan...

Pfff wat een gelul. Bij ons (twente) zijn we ook gebaat bij een goede grasmat. Misscien dat er wat kleinere clubjes zoiets doen, maardat zullen ze dan bij alle top-5 clubs doen. En als je zo goed als Ajax bent(dat vinden ze zelf altijd), dan bedenk je er wel iets op, waardoor je alsnog 3 punten binnen haalt

Ja,man dat is waar,helemaal waar.
Nu weet ik waarom mijn club Feyenoord een uitsyndroom heeft.
Omdat die klootzakken het gras laten groeien,dit is competitie vervalsing van het ergste soort.
Knvb doe er iets aan.
Hahahaaha

16 januari 2014 om 11:22

Het gaat hier over Ajax niet over de prestaties van jouw cluppie....

Om even in je eigen termen te spreken

Ik kan hier niet over meepraten, ik speel vaak op een veld waar de bal niet eens rolt. Niet zeiken Nicolai

Ah gossie, de hele wereld is tegen Ajax hoor. Wat een gelul man. Ajax heeft zelf net 2 jaar een goede grasmat,

Alsof het veld in de arena er altijd keurig bij ligt..

Uitspraken van een puber die eerst maar eens moet zorgen dat hij een kerel wordt. Boilesen is altijd ziek, zwak of misselijk en heeft geen enkele kennis van zaken wanneer het over de groene grasmat gaat.

Toen Twente in t kampioensjaar in de Arena moest voetballen werkte een slagboom niet zodat de spelersbus er niet door kon. de selectie moest de laatste pakweg 100 meter lopen zodat ze toch wat vermoeider aan de wedstrijd begonnen.
Ik dacht pechgevalletje maar nu snap ik hem. Het was een tegenactie van Ajax op het extra niet geknipte gras in de Veste waardoor Ajax met 1-0 verloor wat ze later de titel koste.
:-))))

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren