Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Als Oranje wereldkampioen wil worden, moet Van Gaal Van Dijk selecteren'

Laatste update:

Virgil van Dijk maakte in de zomer de overstap van FC Groningen naar Celtic en doet het uitstekend in Schotland. De verdediger veroverde razendsnel een basisplaats en is al een van de belangrijkste spelers in het elftal van Neil Lennon. Volgens zijn coach bij Celtic is Van Dijk klaar voor het Nederlands elftal, maar Louis van Gaal riep de mandekker vooralsnog niet op.

/

Hans Nijland, algemeen directeur van Groningen, hoopt dat daar snel verandering in komt. "Met klem doe ik een beroep op bondscoach Louis van Gaal om Virgil van Dijk heel snel te selecteren voor het Nederlands elftal", zei Nijland tijdens zijn Nieuwjaarsspeech, die is gepubliceerd op de website van Groningen. "Als hij met Oranje wereldkampioen wil worden, zou Louis van Gaal wel gek wezen als hij Van Dijk níet selecteert! En wij weten allemaal: Louis van Gaal is niet gek. Maar of hij daarbij ook luistert naar Hans Nijland valt nog te betwijfelen."

Van Dijk zei in december nog dat hij niet rekent op een zomer in Brazilië: "Iedere voetballer hoopt op het WK en ik dus ook. Maar ik heb nog geen uitnodiging gehad, dus ik denk dat mijn kansen niet erg goed zijn", zei Van Dijk op de website van Celtic. "Ik zat niet bij de selectie voor de oefenwedstrijden tegen Japan en Colombia, dat was jammer. Maar ik moet doorgaan en goede wedstrijden blijven spelen, dan weet je het nooit. De kans kan altijd komen."

Virgil van Dijk hoort in het Nederlands elftal

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van dijk heeft veel talent moet zeker mee naar het wk zal zeker van grote waarde zijn in de nederlandse verdediging

14 januari 2014 om 00:33

Nijland zal wel een doorverkooppercentage hebben afgesproken
OT: ik vind vDijk een prima speler met veel potentie maar begrijp de ophef niet zo. Had hem graag bij PSV of Vitesse gezien maar bij Celtic speelt hij 45 wedstrijden in het jaar tegen teams die in de Eredivisie in het rechterrijtje zouden eindigen. Celtic is een mooie club maar de tegenstand stelt doorgaans weinig voor. Dan speel je in NL tenminste nog partijen tegen clubs die gelijkwaardig zijn. Daar leer je meer van lijkt me

14 januari 2014 om 08:37

Vorig seizoen bij Groningen was hij ook al de beste CV van de eredivisie. Helaas moet je bij van Gaal dan 3 klassen beter zijn dan de rest blijkbaar.

14 januari 2014 om 11:10

Van dijk speelt ook in de champions league, waar hij het uitstekend deed

14 januari 2014 om 14:09

Je moet inderdaad 3 klassen beter zijn, of één goede wedstrijd voor Ajax spelen.

14 januari 2014 om 06:53

Van Dijk moet je sowieso meenemen met hem heb je keuzes achterin en veel meer body en CL ervaring wat je toch nodig heb in je selectie. Hoop dat de verdediging er zo uit.

Van der Wiel - Van Dijk - Vlaar - Martins indi.

Ik heb een wel eens wat anders gezegd maar op dit moment vind ik dit de beste 4. Waar eigenlijk alleen van der Wiel 100% zeker hoort te zijn...

Verwacht dat van Dijk snel de overstap maakt naar de PL. Een hele goede verdediger met veel potentie, alleen jammer dat Louis dat blijkbaar nog niet ziet.

14 januari 2014 om 00:49

Hou op zeg, hij houdt hem heus wel in de gaten. Van Dijk deed het leuk tegen Barcelona, maar dat deed Veltman ook wel en De Vrij ook wel tegen Ronaldo, enzovoort. Feit is dat hij in een competitie zonder tegenstand speelt, waar driekwart bijna Jupiler League niveau is, voetballend misschien nog wel slechter. De Schotse league is niks, helemaal niks. De Eredivisie is stukken beter, en dat zegt genoeg! Begrijp me niet verkeerd, vind hem een prima verdediger met aardig wat talent maar dat hebben Douglas, Veltman, Denswil, Rekik, Bruma en Indi ook wel. Douglas is dubbel zo goed als Van Dijk, speelt in een veel betere competitie en heeft alles wat een verdediger moet hebben. Dat is degene die mee moet! Speler van de maand geweest afgelopen maand, dus dan zal hij het wel goed doen he . Als Van Dijk mee wil moet hij worden gekocht door bijvoorbeeld een team als Everton, Southampton, of grotere clubs (hebben naar verluidt ook belangstelling). Hij kan wel eens kei en keihard door de mand vallen wanneer hij vanuit het niets basisspeler bij Oranje zou zijn. Vergeet niet dat hij vorig jaar nog gewoon bij Groningen zat, met alle respect.

14 januari 2014 om 12:27

Niet alleen van Gaal ook Ajax, PSV en Jong Oranje zagen het niet in hem, Kortom ik vraag mij wie het niet ziet.
Nijland is volgens mij tegen de Matinietoren aangelopen.

Van Dijk doet het heel aardig daar bij Celtic. Ik zou hem wel eens bij oranje willen zien.

14 januari 2014 om 07:09

Door psv en Ajax voetballend veel te licht bevonden. In de champions league viel hij ook door de mand. Op dit moment zijn er betere voetballers beschikbaar

14 januari 2014 om 07:58

Maar gelukkig gaat het in de verdediging primair niet om voetballend vermogen maar om het vermogen je tegenstander het scoren te beletten.

14 januari 2014 om 09:06

Niet in de wijze waarop het Nederlands elftal wil voetballen.

14 januari 2014 om 10:24

Dat is niet waar.. Nederland speelt erg voetballend en op dat gebied kan Van Dijk nog stappen maken. Ik vind dat hij een kans moet krijgen maar om nu meteen te zeggen dat hij mee moet naar Brazilië is misschien wel een beetje te.

14 januari 2014 om 11:35

In mijn ogen kan Nederland beter een defensievere defensie hebben dan een meevoetballende defensie. Zet Douglas en van Dijk of Vlaar er maar in wat mij betreft. De backs zijn sowieso aanvallend ingesteld wie we er ook neerzetten. Behalve als van Gaal zou kiezen voor een LB als Pieters misschien.
Wanneer het makkelijkere tegenstanders zijn dan kan een type Veltman, de Vrij gecombineerd worden met een van de bovengenoemde spelers.

14 januari 2014 om 13:58

Wat een onzin, Ajax ging toen voor de Van der Hoorn terwijl heel Nederland weet dat Van Dijk op dat moment al verder was, en nog steeds is. Van der Hoorn had vorig seizoen 1 goed seizoen gespeeld omdat hij meeliftte op het succes van heel Utrecht. Bij Groningen was hij juist 1 van de sterkhouders en scoorde hij elke week een dikke voldoende, terwijl Groningen een erg matig seizoen beleefde. Op dit moment zou van Dijk elke week in de basis staan bij de Nederlandse top.

Natuurlijk moet deze jongen mee. Zelfs in de basis naast martins indi of Vlaar. Dan van Aanholt en van der Wiel op de backs en de verdediging is zo slecht nog niet!

13 januari 2014 om 23:49

Als je v. Dijk naast BMI of Vlaar zet heb je twee mensen in de achterhoede die lang, lomp en traag zijn. Komt overigens een beetje negatief over, maar ik bedoel daarmee meer dat zij pure afbrekende verdedigers zijn.

We moeten ook nog een beetje op kunnen bouwen, het NL elftal staat bekend om zijn verzorgde positie spel van achteruit, dan moet je ook de mannen daarvoor hebben. Ik ga ervoor om een sterke verdediger en een opbouwer neer te zetten. Vlaar en Veltman lijkt me in dit geval het beste.

14 januari 2014 om 00:08

Natuurlijk wil jij dat niet! Stel je voor dat een speler van Ajax niet in de basis zou komen.. Volgens mij is Veltman echt niet veel sneller dan Martins Indi. Ik ga daar niet over oordelen, maar heb niet echt gezien dat Veltman zo super snel is hoor! En als je zo graag een opbouwer wilt dan zou ik eerder voor de Vrij kiezen als puur voor de opbouw. De Vrij is juist heel sterk in positiespel. Dus dan zou ik eerder Vlaar en de Vrij of Vlaar en Martins Indi.

14 januari 2014 om 00:08

Klopt, beste voorbeeld is nu bij Arsenal. Per en Koscielny, die vormen echt een uitstekend duo. De ene positioneel en in de lucht sterk maar sloom en de andere snel en wendbaar.

14 januari 2014 om 04:56

Nee dan moet je Veltman er inzetten. Werd die er niet uit gesprint door door Theo Janssen?

14 januari 2014 om 08:39

Van Dijk is niet de snelste op de eerste twee meter maar verder loop je hem er niet zo snel uit. Die jongen heeft bijna alleen maar sterke punten... van Gaal heeft zich compleet belachelijk gemaakt door deze jongen te negeren en wederom te kiezen voor de onervaren jonkies bij Ajax.

14 januari 2014 om 09:38

@azalkmaar2. Is dat niet een wedstrijd van bijna 2 jaar geleden? Veltman is ook niet de snelste, maar positioneel zeer sterk, verliest haast geen duel. Dit in tegenstelling tot de Vrij die ik in de duels gewoon zwak vind, en dat op eredivisie niveau. Daarbij bouwt Veltman ook nog eens beter op.

14 januari 2014 om 09:40

nee, hij werd in de luren gelegd door theo janssen.
dat was naief en simpel van hem. Gelukkig wordt hij elke week beter.

14 januari 2014 om 09:41

@san90. Kinderachtig om daar over te beginnen want ik heb duidelijk argumenten voor mijn keuze en jij kan alleen maar zeggen dat ik iemand zou willen laten spelen door clubvoorkeur. Kom op even he, voer een discussie op niveau. Ik zeg toch vlaar en veltman, goh wat heeft vlaar een Ajax verleden he?

En De Vrij vind ik elke week weer bewijzen dat hij op eredivisieniveau al minder is dan Veltman, laat staan op internationaal niveau dan.

14 januari 2014 om 14:06

Pelle gaf vorig seizoen nog aan dat van Dijk de beste verdediger was waartegen hij gespeeld had, omdat hij bijna geen duels kon winnen van hem.

13 januari 2014 om 23:49

Lijkt me niet verstandig om twee pure verdedigers naast elkaar te zetten, zijn een beetje de zelfde types, hoewel ik het er mee eens ben dat van Dijk mee moet, lijkt het me beter om m naast Veltman te zetten.

14 januari 2014 om 00:12

Ik snap niet dat er zo nodig een opbouwende verdediger moet zijn. Een verdediger moet in de eerste plaats verdedigen. Ik denk zelf dat een Veltman, ook al is het een groot talent, gewoon te licht is voor een WK en dan kun je beter een fysieke van Dijk hebben die een Balotelli of Negredo gewoon aan kan pakken. Dat het dan misschien wat minder verzorgd voetbal wordt maakt niet uit, want het gaat om winnen en als dat dan kan met mooi spel dan is het leuk mee genomen.

14 januari 2014 om 03:00

Een fysieke verdediger die Balotelli aan moet pakken? Daar heb je geen fysiek sterke verdediger voor nodig, daar heb je een slimme en snelle verdediger voor nodig. Iemand die de bal al heeft voor de confrontatie. Een vlaar of van Dijk zijn natuurlijk kanonnenvoer voor een sluwe duikelaar.

Ik dacht ook altijd, die Veltman gaat het niet redden, is veel te klein, een iel mannetje die niks te zoeken heeft op het hoogste niveau.. Maar de manier waarop hij spelers van de bal af zet, is echt klasse! Gewoon dat lichaam er in zetten en die bal afpakken, hij wordt echt zeer zelden voorbij gespeeld. Foutjes van Veltman zijn voornamelijk opbouwend, nonchalant is het af en toe, maar opbouwend is hij voor de rest natuurlijk een klasse beter dan de Cvers die we nu hebben.

Nee, als Veltman op deze manier door gaat, is hij zekerheid nummer 1 in de verdediging van Oranje! Maar hij gaat nog een terugslag krijgen, die zag je in de laatste 2 oefenwedstrijden al, ik hoop ontzettend dat hij daar heel snel van geleerd heeft!

14 januari 2014 om 06:33

Als veltman op deze manier door gaat????

14 januari 2014 om 09:39

Als je met een goede inspeel pass je tegenstander terug dwingt en balbezit behoudt, dan kunnen zij niet aanvallen. Het is van de filosofie aanvallen is de beste verdediging. Er zijn teams die van mening zijn dat verdedigen de beste verdediging is. Beide ideeën kunnen werken. Je moet er een goede balans in vinden.

14 januari 2014 om 11:41

Is iedereen het EK vergeten?? De opbouw van de verdediging was dramatisch! Onder van Gaal zal er vast het een en ander veranderd zijn maar dat neemt niet weg dat onze zwakte er nog steeds ligt. In mijn ogen moet van Gaal als een malle aan de slag om van Dijk te testen, Veltman en Douglas. Dat zijn verdedigers waar we iets aan hebben en die kunnen rouleren met BMI en Vlaar.

Een type Van Dijk staat er al met Vlaar bovendien is die opbouwend sterker in vergelijking met Van Dijk die veelal lange ballen geeft. Doe mij maar een voetballende verdediger dan houden we tenminste balbezit.

13 januari 2014 om 23:51

Denk niet dat dat werkt, spelen op balbezit tegen spanje. Daarnaast zijn er andere landen die individueel veel sterker zijn. Tuurlijk moet er een man achterin kunnen opbouwen maar er mag toch ook wel een beest staan

14 januari 2014 om 00:19

Op het WK speelt ook alleen maar Spanje. Tegen Chili en Australië zullen wij toch het spel moeten maken. Ook tegen 25 andere mogelijke tegenstanders zullen we het spel moeten maken. Ik denk dat we alleen tegen Spanje, Brazilië, Argentinië en Duitsland voetballend de mindere zullen zijn.

Helaas is voetballende de betere zijn al lang niet meer een garantie om het goed te doen op een toernooi.

14 januari 2014 om 11:47

Serieus onderschat Chili niet! Daar ben ik het bangste voor in onze poule. Van Spanje weet iedereen hoe die spelen. Natuurlijk zijn die ijzersterk en hebben het sterkste elftal maar Chili is de onbekende outsider met erg gevaarlijke spelers. Die hebben supersnelle flank spelers en een goed middenveld.
Spelers als Vidal, Sanchez, Pizarro, Fernandez zijn topspelers die zomaar eens van ons kunnen gaan winnen.

14 januari 2014 om 08:42

Van Dijk kan prima opbouwen... waar je het vandaan haalt dat hij alleen maar lange ballen geeft is mij een raadsel. Het is wel zo dat hij een uitstekende lange pass heeft. Van Dijk is ook niet bang om in te schuiven. Die jongen heeft maar één punt wat niet optimaal is en dat zijn de eerste sprint meters. Daarna haalt hij wel een hoge snelheid. Ik ken geen CV die zo compleet is als deze jongen

14 januari 2014 om 12:44

Helemaal met u eens Martinus69!

Van dijk meenemen samen met veltman vlaar en bruma

13 januari 2014 om 23:43

Bruma niet joh, zou eerder een van de feyenoorders doen, mathijsen of indi dan vooral, Mathijsen vanwege de ervaring natuurlijk. Heel misschien nog Douglas, maar die zie ik nooit spelen.

13 januari 2014 om 23:46

Vind ik ook, Van Dijk hoort sowieso een kans te krijgen in Oranje.
Vlaar moet sowieso mee, Mathijssen absoluut niet.
Van Dijk heeft wel iets extra's dus een beloning voor het harde werk zou wel terecht zijn.
Als Veltman zich zo blijft ontwikkelen en de stijgende lijn van de 1e seizoenshelft mee neemt naar de 2e, dan hij ook aub.
Bruma, De Vrij en Martins indi moeten we ook niet vergeten die zullen we ook nog wel tegenkomen.

14 januari 2014 om 09:09

Heb liever mathijsen dan vlaar. Mathijsen heeft positioneel inzicht, ervaring en leidinggevende capaciteiten. Vlaar komt vooral over als een lompe, trage en een beetje dommige Engelse verdediger.

13 januari 2014 om 23:46

Bruma? Alsjeblieft niet! Gewoon BMI mee. Alleen jammer dat hij nu vaak LB is. In het NL elftal heeft hij verder altijd meer dan goed gepresteerd! De overige van je rijtje ben ik het volledig mee eens.

Hahaha, hoe graag ik het ook wil, ben al blij als ze de volgende ronde halen. Wereldkampioen worden we zeker niet.

13 januari 2014 om 23:40

Chili en Australie zijn prima te doen hoor. Twee comfortabele zeges, alleen die Aussies zie ik het verdedigend lang volhouden. Zeker wanneer het even niet zou lopen bij Oranje.

13 januari 2014 om 23:45

Nu onderschat je Chili, erg lastige ploeg met een paar goede spelers die leuk voetbal spelen.

14 januari 2014 om 02:24

Kampioen worden ze niet. Het zal eerder zijn om weer een afgang te voorkomen.hopen dat we de eerste ronde overleven, meer zal er niet inzitten.

Veldman heeft er vooralsnog meer recht op , speelt op een hoger niveau en bij een grotere club. Het lijkt me tenminste dat het tussen die twee gaat. Het liefst zie ik Van Gaal Stefan de Vrij thuislaten. Komt simpelweg handelingssnelheid tekort. Zeker op dat niveau.

13 januari 2014 om 23:57

Ik vind het niveau vergelijkbaar, maar van dijk laat het al het hele seizoen zien(voor zover ik het meekrijg), en daarvoor heeft hij het een tijdje verdienstelijk gedaan bij Groningen. Veltman heeft nu net 15(?) wedstrijden in het eerste erop zitten met een paar hele sterke wedstrijden ertussen, maar hij heeft er ook nog genoeg foutjes tussen zitten. Doe dan maar van Dijk.

14 januari 2014 om 03:23

Niveau is natuurlijk niet vergelijkbaar, het is een soort AZ in de jupiler league.. Noem naast Celtic nog maar eens een andere club die nu in de schotse premier league speelt? Dat is makkelijk te googlen, maar je moet een echte fan zijn van die competitie om er nog een paar te noemen..

En dat is gewoon het probleem, hij traint op een niveau vergelijkbaar met de subtop van Nederland en speelt zijn wedstrijden op Jupiler niveau. Natuurlijk lijkt hij dan goed, want hij is gewoon van niveau van der Hoorn (ajax koos niet voor niets voor hem) en dat is ook een goede speler..

In de CL maakte hij behoorlijk wat fouten, ze hebben 14 doelpunten tegen gekregen, waarbij hij er toch ernstig vaak naast zat. Ter vergelijking Veltman in 3 wedstrijden, 3 tegen.

Als hij bij het Nederlands elftal wilt spelen, moet hij echt naar een andere competitie! Hem nu meenemen is onverantwoord.. Ongeacht het talent dat hij absoluut heeft, alleen geen indrukwekkende ervaring (goede wedstrijden tegen goede tegenstanders)

14 januari 2014 om 08:08

Wat een prietpraat: De Celtic-selectie bestaat voor 95% uit internationals en laat de afgelopen paar jaar volgens mij zien mee te doen op CL-niveau. Verder waren de doelpunten hem amper toe te rekenen en speelde hij de met name de eerste 3 CL-wedstrijden uitstekend en schakelde zijn man uit.

Wat Nijland zegt is natuurlijk zwaar overdreven, maar van Dijk verdient zeker een kans!

14 januari 2014 om 08:10

Ik kom toch wel tot een handje vol clubs, vooral omdat je daar een paar clubs hebt met een mooie geschiedenis.
Niveau AZ in de Jupiler league is een beetje overdreven. Celtic is wel gewoon het niveau van de top 3 in NL, maar daaronder mis je dan te subtop.
Natuurlijk is het dan makkelijker, maar we moeten niet vergeten dat Veltman ook niet 10 toppers achter zijn naam heeft staan. Uiteindelijk(dus ook vorig seizoen) heeft Van Dijk tegen meer sterke clubs gespeeld dan Veltman.
Zeggen dat van Dijk en Vd Hoorn vergelijkbaar zijn(met een licht voordeel voor vd hoorn), omdat Ajax voor VD Hoorn koos, gaat voor mij niet op. Betekent dat ook dan Carrol en Falcao vergelijkbaar zijn, met een licht voordeel voor carrol, omdat Liverpool hem destijds haalde ipv falcao?

Ik vind Veltman gewoon nog te licht voor een WK, hij heeft nu al 4 gigantische fouten gemaakt(3 doelpunten, een rode kaart en 1 keer geluk met buitenspel) in zijn laatste 20 wedstrijden. Tuurlijk zaten daar oefenwedstrijden tussen, maar al zijn fouten waren wel in de wedstrijden die op enigszins hoog niveau werden gespeeld.

14 januari 2014 om 08:54

@fcexclusief
Jij bent wat mij betreft toch wel een flink stuk van het pad af....
Meer recht op basis van welke goede argumenten? Omdat hij zogenaamd bij een grotere club speelt? Op basis van wat. Denk je dat Celtic een 5e klasser is? Ken je de aanhang wel en heb je de uitspraak van ene Zlatan I. gehoord laatst?
Met de uitspraak van een hoger niveau raakte je me helemaal kwijt. Hoeveel ervaring heeft Veltman eigenlijk.... en in die paar wedstrijden die hij heeft gespeeld heeft hij meer fouten gemaakt (ook tegen onbenullige clubs) dan Van Dijk in zijn hele eerste seizoen bij Groningen (wat ook nog zijn zwakste seizoen was). Veltman heeft echt helemaal nergens recht op. Niet op basis van zijn ervaring of op basis van zijn voetballende kwaliteiten De enige reden waarom hij in Oranje staat is omdat van Gaal zijn gevoel niet kan onderdrukken en het liefst mega-jonge Ajacieden laat debuteren (met van Rhijn als absolute dieptepunt). Van Gaal laat zijn onprofessionele kant zien en heeft zich volledig belachelijk gemaakt de laatste twee jaar,
Er is geen CV die ook maar in de buurt van van Dijk kan komen (hoogsten een Vlaar wanneer die goed in vorm is). Van Dijk laat zijn directe tegenstander vaak kansloos wat in de beide wedstrijden tegen Ajax ook weer goed te zien was. Ik ben het met sommigen eens dat van Dijk in een betere competitie kan spelen maar je moet wel blind zijn om hem daarop af te rekenen en niet te selecteren. Als je op basis van een competitie iemand uitsluit dan kan van gaal maar beter continue in het buitenland gaan selecteren want de eredivisie stelt ook niets voor wat dat betreft... of is dat een ongemakkelijke waarheid en wordt dat voor het gemak maar even vergeten?
Als jij daadwerkelijk overtuigd bent dat Veltman in Oranje hoort ten koste van van Dijk dan ben je niet serieus te nemen.

14 januari 2014 om 11:34

Veltman heeft er juist minder recht op. Virgil heeft zich al langer bewezen in de Eredivisie dan Veltman dat heeft gedaan. Alleen omdat hij nu naar een minder goede competitie zou zijn verhuist betekent niet dat hij er zelf ook minder van is geworden. Virgirl is nog steeds aan het groeien en verdient gewoon een kans.

van Dijk/bmi en Veltman/rekik, voor in de toekomst zitten we centraal achterin wel gebakken. Maar het is nog geen (wereld)top op dit moment.

13 januari 2014 om 23:43

Dat ze nog geen wereldtop zijn kan mijn kat je ook wel op een briefje meegeven... lekker helder beredeneerd man. Wereldtop zijn ze op hun vroegst over 4-5 jaar. Eigenlijk zie ik Veldman en Rekik als het ideale koppel. Combinatie van alle facetten.

13 januari 2014 om 23:47

Liever zie ik Vlaar of Mathijsen naast Veltman. Ervaring is nu eenmaal belangrijk in de achterhoede.

13 januari 2014 om 23:51

@galasekthebest

Ik denk dat exclusief het koppel over een aantal jaar benoemt, naar mijn mening moet dat ook Rekik - Veltman worden, het gedroomde koppel. Rekik sterk, linksbenig, en aardige opbouw, Veltman fantastische opbouw, rechtsbenig, snel en slim in de duels.

13 januari 2014 om 23:59

Over een aantal jaar zou het goed een ideaal koppel kunnen zijn inderdaad! Een jaar of 5-8

14 januari 2014 om 00:53

Rekik, Indi of Denswil moet de linker centrale verdediger worden in mijn ogen. Bizar eigenlijk hoeveel verdedigend talent er ineens aankomt.

Samen met veltman het toekomstige duo van Oranje. Die nog hele mooie dingen kan gaan doen.

13 januari 2014 om 23:53

Dat zijn 2 rechtsbenige verddedigers .
Ik zie veltman in de toekomst bij oranje gewoon naast denswil staan.

13 januari 2014 om 23:55

Rekik-Veltman kan het ook wel eens gaan worden

14 januari 2014 om 10:40

Zou idd ook kunnen. Maar ik ben van mening dat Denswil nu verder in zijn ontwikkeling is.

Het duo Veltman-Denswil zou wel als voordeel hebben dat ze sinds de ajax jeugd al samen spelen. Dit is niet het geval bij Veltman Rekik.

14 januari 2014 om 08:58

Van Dijk en Vlaar. De rest heeft daar verder niets te zoeken omdat ze niet in de schaduw kunnen staan van deze twee. Ja uiteraard past het niet als ongemakkelijke waarheid en we hebben het niet over Ajacieden maar laat Veltman (denswill????! Grapje zeker) eerst maar wat ervaring opdoen en het over twee jaar nog eens proberen.

14 januari 2014 om 09:49

Martinus, 2 afbrekers gaat totaal niet werken. Wij zijn geen italie dat de verdedigers neerzet om af te breken en vanaf het middenveld pas begint te voetballen. We hebben vanuit achteruit al een voetballer nodig om het positiespel in gang te zetten. Als je die 2 naast elkaar zet, komt er alleen maar meer druk op de verdediging aangezien ze allebei niet fatsoenlijk kunnen opbouwen en er dus meer balverlies zal zijn. Dat gaat niet werken. Vlaar - Veltman is het duo wat op dit moment wel enigszins lijkt te werken, aangezien die elkaar complementeren. En je kan ook met de Vrij op de proppen komen, maar die laat dit seizoen alleen in de eredivisie al zien minder te zijn dan Veltman.

Met Van Dijk worden we gewoon wereldkampioen!

Haha nee even alle gekheid op een stokje, Nederland gaat gewoon niet ver komen lijkt me. Als we de eerste ronde al doorkomen, dan liggen we volgende ronde er alsnog wel uit tegen Brazilië. Ga er namelijk wel vanuit dat we die pot zullen verliezen. Maar goed, het is voetbal.. Je weet het nooit.

Van Dijk hoort er verder natuurlijk wel gewoon bij. Je neemt die De Vrij toch niet mee als je lekker bij je kop bent. Dat doe je gewoon niet. Van Dijk is snel, sterk en opbouwend niet heel slecht. Heeft het met Celtic ook niet slecht gedaan in de Champions League. Van Gaal moet gewoon even zijn ogen openen, dan komt hij er vanzelf bij.

14 januari 2014 om 00:54

Als hij echt z'n ogen opent komt hij bij Douglas, niet bij Van Dijk. Van Dijk speelde 6 potjes in de Champions League dit seizoen, dan kun je hem toch niet meenemen? Ik bedoel, die Schotse competitie is geen competitie te noemen en het niveau is om te huilen. De Eredivisie is er wereldtop bij.

14 januari 2014 om 09:00

Van Dijk was in de eredivisie al veruit de beste CV. probleem is dat vele provincialen niet buiten de provinciegrenzen kijken tenzij het om hun vakantie gaat. Van de gemiddelde voetbalsupporter mag je dat verwachten, niet van een bondscoach

14 januari 2014 om 10:51

@martinus

Ben het met je eens dat Van Dijk er wel bij hoort, maar ik vind Douglas toch echt beter. Sowieso is het lachwekkend en ronduit belachelijk dat jongens als Veltman op eens geselecteerd worden na 3 wedstrijden, de Vrij en Indi door mogen blijven klooien en dat van Dijk en Douglas niet eens een uitnodiging krijgen.

Stekelenburg, van der wiel, van dijk, bruno martins indi, van aanholt, de jong, strootman, robben, sneijder, elia (ola john), van persie. 4-2-3-1

14 januari 2014 om 00:01

Stekelenburg??
Hebben wel 3 keepers die in mijn ogen beter zijn.
Weet niet of je Engels voetbal kijkt maar of hij geblesseerd of hij speelt hele matige wedstrijden.
Nee Stekelenburg is verleden tijd en in mijn ogen nooit een top keeper geweest.

14 januari 2014 om 00:20

Bij de keepers zijn vorm en krul denk ik beter. Janmaat zie ik ondanks dat vd wiel bij een grotere club speelt ook nog een goede kans maken en hij speelt meestal goed bij nl. Elia is dacht ik niet in vorm en john speelt niet. Op links misschien lens (ik heb geen idee hoe hij speelt bij zijn club) of misschien boetius een keer een kans geven bij een oefenwedstrijd. Verder een prima opstelling

Als spelers van het niveau De Vrij, Viergever, Bruma en Rekik kansen krijgen zou het niet verkeerd zijn om hem eens een kans te geven. Maar of hij structureel mee kan is de vraag.

Hij moet in elk geval een keertje de kans krijgen vind ik, inprincipe snap ik dat van Gaal gecharmeerd is van andere types maar persoonlijk had ik Douglas en van Dijk wel eens aan het werk willen zien. Geeft je toch meer opties.

Al die mensen die Van Dijk 'promoten' en zeggen dat hij het goed doet hebben dit van sites als dit! Hij zal het gerust wel goed doen, maar ik denk dat 99% van de VZ-leden nooit naar een wedstrijd van Celtic kijkt! Ik vond hem in de Arena tegen Ajax niet zo denderend eerlijk gezegd! Ik denk daarnaast dat de tegenstanders van Celtic niet van het beste niveau zijn, als Higdon, huidige spits van NEC daar al topscorer was zegt dat genoeg!

Ik wil het talent van Van Dijk hier niet mee af doen, en vind het zeker een potentiele Oranje verdediger, maar of hij nou (veel) beter is dan De Vrij, Vlaar, Veltman en Bruma is .. Dat denk ik niet!

13 januari 2014 om 23:57

Hele stuk mee eens tot aan je voor laatste zin... Ik vind van Dijk namelijk wel degelijk verder dan Bruma en de Vrij!! Alleen Vlaar en Veltman vind ik wel beter... en om 3 man mee te nemen voor die plek is onzin...

Ik hoop persoonlijk dat van Dijk nog een kans krijgt voor het WK. Hij speelde bij Groningen al zeer goed en zet in Schotse competitie die lijn voort. Ik verwacht ook dat hij binnen 2 jaar bij een grotere club zit.
Hij is sowieso beter dan Mathijsen, die heeft zijn beste tijd bij Oranje wel gehad.

14 januari 2014 om 00:02

Je zegt het eigenlijk zelf al; "en zet in Schotse competitie die lijn voort."

In de CL maakte die buiten wat momenten in de wedstrijd tegen Barca geen grote indruk, en dat zijn denk ik wel de maatstaven voor van Gaal omdat die in Schotland niet echt veel tegenstand krijgt.

14 januari 2014 om 09:01

Van Dijk liet anders zijn tegenstander volledig kansloos. Heb jij de directe tegenstander van van Dijk bij Ajax ook maar één kans zien krijgen?

Van Dijk meenemen en de Vrij alsjeblieft thuislaten.
Met v. Dijk,indi,veltman,en Vlaar heb je genoeg centrale verdedigers.
Weet alleen niet of v. Dijk linksbenig is ?

13 januari 2014 om 23:51

Met links kan hij net recht vooruit lopen!

Dat bedoel ik niet negatief, want vind het een geweldige verdediger.. en zijn rechterpoot is nog niet zo onaardig... maar met links kan die echt helemaal niets!!

14 januari 2014 om 00:31

Dacht het al maar wist het niet zeker,jamer want met BMI en v. Dijk had je dan 2 prima Cv gehad als hij links was geweest.

14 januari 2014 om 00:39

BMI is links

Het is een beestachtige achterhoede inderdaad.. maar denk dat van Persie niet echt blij wordt van al die lange ballen van die 2 tegenover Australische houthakkers, Chileense benenbrekers en Pique!

Gezien het selectiebeleid dat Van Gaal heeft, moet Van Dijk toch maar een keertje geselecteerd worden. Iedereen meenemen die een beetje goed speelt, maar Van Dijk niet is toch wel raar. Ik ben overigens niet tegen dit beleid, omdat ik geloof dat ie zo zeker een goed elftal neer kan zetten.

Dit lijkt me een goede opstelling voor het WK deze zomer met eventueel Veltman/blind op de plek van BMI en Van Aanholt

Kru
Van der Wiel
Van Dijk
Martins Indi
Van Aanholt
Strootman
De Jong
Lens
Sneijder
Robben
Van Persie
13 januari 2014 om 23:52

Die opstelling ziet er nog niet zo verkeerd uit.
Van Aanholt lijkt mij op het moment de beste optie op LB vanwege zijn snelheid, iets wat toch vaak een vereiste is voor de LB positie.

13 januari 2014 om 23:56

Zijn snelheid, goeie voorzet en zijn aanvallende kwaliteiten zou heel handig kunnen uitpakken, de combinaties met Robben aangaan en dan de voorzetten op het hoofd van Van Persie. Zo krijg je veel dreiging vanaf de linkerkant waardoor verdedigers misschien het oog verliezen op Van Persie en Lens.

14 januari 2014 om 00:09

Sneijder zou ik thuis laten denk niet dat hij nog op niveau komt voor het WK. Van der Vaart zou een prima vervanger zijn!

Veltman is stappen verder!! Er is geen speler in de Nederlandse competitie met een hoger percentage gewonnen duels... 81 procent... Daarnaast wil van Gaal voetballen en ook dat kan Veltman beter dan van Dijk.

Ik heb het idee dat van Gaal ook perse Ron Vlaar mee wil nemen dus dat betekent dat er geen plek meer is voor van Dijk... wanneer van Gaal 2 links en 2 rechtspoten mee wil nemen.

Mijn keuze zou Veltman, Vlaar, Van Dijk en Rekik zijn... maar ik verwacht dat van Gaal voor BMI ipv van Dijk gaat kiezen... Dan nog zou ik het okey vinden.. zo lang de Vrij en Bruma maar thuis blijven! Die maken namelijk meer slordige fouten dan de andere 5!

Pfff, die Nijland weet waarschijnlijk dat Groningen een percentage krijgt wanneer Celtic Van Dijk verkoopt en probeert met dit soort berichten in de media Van Dijk te hypen.. Niks mis mee, maar ik kan zelf ook denken net als veel mensen op Voetbalzone en ondanks dat Van Dijk een talentvolle verdediger is; er zijn er meerdere en Van Gaal kiest (gelukkig) voor andere opties. Sommige mensen doen hier alsof Van Dijk geweldig is, maar hij speelt goed in een zwakkere competitie als de Eredivisie en internationaal heeft hij met Celtic ook geen hoge piek gehad, dus... Zijn prestaties tot nu toe zeggen niet zo heel veel.

14 januari 2014 om 00:05

De Toekomst klopt helemaal! Want we zoveel andere verdedigers die wel allemaal internationaal hoog pieken…

ON: Van Dijk en Douglas zijn gewoon de beste twee opties voor dit WK, hun halen van alle Nederlandse verdedigers het hoogste niveau. Wat nog steeds heel laag is vergeleken met andere landen.

14 januari 2014 om 00:11

En in de CL konden we zien dat hij voor dat niveau flink tekort kwam. Vooral tegen Milan thuis was hij schuldig aan alle drie de tegengoals. Ik denk dat Van Gaal een voetballende verdediger en een mandekker in het centrum wilt hebben en dat hij Indi, Bruma en Vlaar boven Van Dijk kiest.

14 januari 2014 om 00:14

Ach van Dijk heeft ook genoeg goede momenten laten zien in de Champions League dat jij hem gaat pakken op een wedstrijd tegen Milan vind ik altijd zeer triest. Want welke verdediger die in het huidige Nederlands elftal staat maakt zulke fouten niet ?

14 januari 2014 om 03:36

Vergeet ook Barca niet, toen kreeg Celtic ook 6 doelpunten tegen.. Van Dijk had daar kunnen laten zien dat hij bij het NL elftal hoort, nu kan hij dat alleen nog maar in de Jupiler league doen, sorrie, maar dat vind ik een te groot risico!

Wie maakt die fouten niet? Veltman. Maakt ze ook natuurlijk, maar die zijn dit seizoen op 1 hand te tellen en dat zijn geen verdedigende fouten, maar die zou van Dijk bij Ajax nog veel meer maken met zijn mindere opbouw..

14 januari 2014 om 00:13

Van Dijk heeft het anders in de Eredivisie ook al vaak genoeg bewezen dus dat is totaal niet het discussiepunt. Van Dijk heeft daarin tegen prima wedstrijden laten zien in de Champions League. Bovendien is verdedigen in onze Micky Mouse competitie ook totaal niet te vergelijken met dat in de Schotse competitie ook al is deze kwalitatief zwakker, er worden totaal andere kwaliteiten hierbij van een verdediger gevraagd. Want het is allemaal leuk en aardig als een verdediger goed kan voetballen maar laat eerst maar is zien dat je een killer kan zijn, die 90 minuten lang een man kan uitschakelen.

Ik vind van Dijk op basis daarvan zeker wel beter dan spelers als Bruma, Rekik en de Vrij.

14 januari 2014 om 03:41

Vorig jaar inderdaad, dit jaar heeft hij niks gepresteerd.. 14 doelpunten tegen! Hopeloos dus in de CL en 1e in de echte mickey mouse league.

Hij heeft zijn ontwikkeling stil gezet door deze transfer en kan nu niet meer gewogen worden voor het Wk.

Neemt niet weg dat als hij mee zou gaan, ik vertrouwen in hem heb, het is een speler die qua potentie voor niemand onder hoeft te den.. In een beter team kan hij misschien heel snel stappen maken! Hopelijk in 3 weken..

Ik heb het vermoeden dat bij de transfer een bonus is opgenomen als Van Dijk international wordt goede verdediger die met z'n fysiek wel wat kan toevoegen aan het team

Denk niet dat er veel betere verdediger is in NL en dat Van Gaal hem nog niet heeft opgeroepen snap ik ook niet word denk ik samen met Rekik of Martins Indi nieuwe centrale duo van oranje want zij kunnen zich nog erg goed ontwikkelen.

13 januari 2014 om 23:54

De andere niet ?
Rekik gaat niet mee voor de basis, en bij BMI wil ik het nog wel zien, helaas speelt hij niet altijd op zijn favoriete positie.
Ik geef Veltman ook een aardige kans mits hij zich blijft ontwikkelen.

Veltman word een beetje overhyped, netzo als BMI in het begin

13 januari 2014 om 23:55

Als hij goed speelt, en ook de statistieken spreken in zijn voordeel... dan kan je niet echt van een hype spreken he, dat kan pas als hij niet de verwachtingen waar kan maken.

13 januari 2014 om 23:57

Hij speelt ook goed, maar ik ben benieuwd of die stijgende lijn blijft of dat hij een terugval gaat krijgen, ze moeten natuurlijk niet teveel druk op de schouders van die jongen leggen.

14 januari 2014 om 00:01

Dat is altijd de vraag.
Maar dat is ook zo als Virgil naar de EPL gaat...
Daar zou hij ook tegen betere tegenstanders komen te spelen en er is veel en dan ook veel meer concurrentie.
Het zijn beide nog jonge gasten en ik geloof voor beide in een mooie toekomst.

14 januari 2014 om 00:02

Veltman is natuurlijk een groot talent maar ik hoor Ajax supporters nu al roepen dat hij vaste waarde moet zijn bij Oranje. Hoe goed hij zich ook heeft ontwikkeld het WK 2014 in Brazilië komt echt te vroeg.

14 januari 2014 om 00:08

Voetbal Expert

'hoe goed hij zich ook ontwikkeld het WK 2014 komt te vroeg'

Je stelt toch je beste spelers op of ben ik nou gek???? Hij is op alle statistieken momenteel beter dan zijn concurrenten... dus waarom te vroeg?

14 januari 2014 om 00:14

Leuk dat die statistieken, maar dat zegt natuurlijk niet zo veel. In de laatste twee oefenduels van Ajax ging die finaal door de mand en zulke momenten mag je niet op een WK hebben. Bovendien hebben concurrenten tientallen wedstrijden meer ervaring en om nu te zeggen dat hij een voorsprong heeft op zijn concurrenten dmv statistieken vind ik lachwekkend.

14 januari 2014 om 00:24

El Fenomeno

Hoe denk je dat dat komt dan dat hij minder wedstrijden heeft gespeeld? Het antwoord is... omdat Ajax een brede selectie had en Alderweireld de reserve aanvoerder was dat staat los van de kwaliteiten van Veltman... maar is inherent aan de brede selectie van Ajax!

Ik vind persoonlijk ook dat Boetius mee moet... dat zal jij dan wel weer niet vinden ??

En die oefenwedstrijden ... ja, dat klopt!! Alleen ik heb alle concurrenten deze fouten op belangrijkere momenten zien maken dan tijdens dit oefenpotje!

14 januari 2014 om 14:58

Ik zeg nergens dat ik hem slecht vind of dat ik hem niet in Oranje wilt zien. Die statistieken zeggen gewoon niets omdat het ook te maken heeft met je mede spelers, de tactiek en andere zaken niet weergeeft. Hij heeft maar weinig gespeeld, dus zoveel fouten kon die ook niet maken. In de CL viel die me wel positief op.

Boetius mag van mij wel een een keer opgeroepen worden ja. we hebben weinig buitenspelers en Lens vind ik echt helemaal niets. Bovendien kreeg Depay al een paar kansen terwijl ik Boetius echt verder vind.

14 januari 2014 om 00:04

Veltman overhyped?? Alle statistieken wijzen erop dat Veltman echt fantastisch speelt... goede passes.. nog belangrijker goede passes vooruit! Gewonnen duels... alles in vergelijking met zijn 'concurrenten'

Net zoals Boetius, Klaassen en ook Janmaat... of vind je dat ook allemaal maar overhypte spelers?? (Je hoort mij overigens niet zeggen dat deze alle 3 mee moeten)

Overhyped = Gareth Bale!

14 januari 2014 om 00:21

Overhyped = Eriksen. In mijn ogen dan.

14 januari 2014 om 00:27

Hahahaha... Eriksen staat aan de basis van 3 kampioenschappen! Stond aan de basis van iedere aanval... wat misschien nog wel belangrijker is dan het eind van een aanval! Alleen dat zijn de statistieken die op pagina 832 staan onder topscorers!

Ik weet niet of je dit echt meent of wil provoceren... want als je Ajax wedstrijden kijkt zie je hoe belangrijk Eriksen was...

Als je nou Fischer of Andersen zegt.... dan ben ik het (momenteel) wel helemaal met je eens!

14 januari 2014 om 00:30

Anthonyv,

Veltman dit Veltman dat, maar uiteindelijk gaat het artikel over Van Dijjk en niet over Veltman.

Wel grappig dat er altijd maar weer van die leden zijn die zeiken dat er altijd zoveel artikels zijn over Ajax. Nu gaat het over Van Dijk en het Nederlands Elftal en toch barst er weer een discussie los over een speler van Ajax.

Men ziet dus dat Ajax gewoon een hype is.

Edit: Wel grappig dat jij Veltman overhyped vindt, terwijl jijzelf in een eerdere reactie Van Aanholt in je opstelling hebt staan. Veltman wist zich ook in de CL staande te houden waar Van Aanholt het moest doen met alleen maar de Eredivisie.

Haha die Nijland.ik mag hopen dat hij dit uit eigen belang roept.

14 januari 2014 om 00:05

Die heeft vooral belang bij de doorverkoop van van Dijk.

Zal vast wel een paar voor Groningen inzitten mocht Celtic hem met winst verkopen

Wel grappig dat elke ajacied hier weer aankomt met Veltman als er over Van Dijk gesproken worden. Van Dijk kan alleen lange ballen geven etc etc... Van Dijk kan best meer dan lange ballen hoor, bovendien komen die lange ballen, die vaak naar de vleugels wordt geschoten, wel vaak aan hoor Er staat wel een man en ik hoop dat hij de stap maakt naar de premier league want dan is die discussie over de competitie waar Celtic in zit ook gesloten.

Helemaal met Neil Lennon eens! Van Gaal roept alles wat twee benen heeft op om te komen verdedigen bij Oranje, maar de echte toppers krijgen geen kans: Van Dijk (celtic), Douglas. (dinamo Moskou). Zouden in mijn ogen tien keer eerder de kans moeten krijgen dan spelers als: Veltman, Bruma, De Vrij!

Wat mij betreft worden het de volgende namen gezien de huidige prestaties: Janmaat, vd Wiel, Vlaar, Indi, van Dijk, Veltman, Blind en van Aanholt.

Betekend dus dat de Vrij thuis blijft, ik vind van Dijk namelijk veel meer een 'killer' en bovendien ook gewoon beter dan de Vrij. Wie uiteindelijk de laatste 4 moeten gaan vormen zou ik bij godsnaam niet weten. Vind Veltman zeker wel goed, maar of hij al goed genoeg is om tijdens een WK al meteen er te staan betwijfel ik. Ervaring speelt ook gewoon een enorm grote rol op zulke momenten, ik hoop eigenlijk stiekem gewoon dat Heitinga snel weg is bij Everton en een goede 2e seizoenshelft gaat draaien.

Wat een bak zeg.. Als we van dijk er in gaan zetten worden we door heel de wereld uitgelachen.. Wat een gehypt spelertje is dat zeg.. speelt 1 wedstrijd van alles wat hij gespeeld heeft goed en zou dan in oranje moeten? Slaat totaal nergens op.
Schotse competitie is niet echt competitie van dusdanig niveau dat je een echt goed oordeel kunt vellen.
Want die speler van nec was geloof ik topscoorder in de Schotse competitie.. Maar hier in de eredivisie breekt die nog niet echt potten.

14 januari 2014 om 00:05

Speelt 1 wedstrijd goed? Zegt genoeg dat jij hem niet volgt.. Daarom staat hij ook nadrukelijk in de belangstelling van grote premier league clubs.

14 januari 2014 om 00:12

Ik ben het een keer met je eens. Hij kan niet zo goed opbouwen en niet met ruimte in de rug spelen. Bovendien is die niet wendbaar genoeg. Als mandekker niet slecht, maar ik denk dat Van Gaal terecht andere spelers boven hem kiest.

14 januari 2014 om 00:16

Bulykin bakte er in België ook niks van, werd in Nederland ook topscorer. Vleminckx heeft het in Nederland ook beter gedaan dan in België. Finnbogasson blijkt in België een matige speler, schiet ze vervolgens in Nederland allemaal binnen.

Om maar aan te geven dat, dat argument kant nog wal slaat.

Groningen zal wel een clausule hebben afgesproken met Celtic.
Als hij het NL elftal haalt dan moet Celtic een x bedrag betalen aan Groningen

Lastig voor hem, want Vlaar, Martins Indi, De Vrij, etc spelen al langere tijd met elkaar, dit voorkomt communicatiefouten een beetje. Ook al is Van Dijk op dit moment beter dan Martins Indi en de Vrij.

Ik vind het raar dat Van Dijk niet wordt geselecteerd, Schaars of Veltman bijvoorbeeld speelden een paar wedstrijden goed en werden gelijk opgeroepen en Klaassen en Van Dijk spelen al zekerweten 3 maanden goed en hebben nog geen uitnodigingen gehad.

Van Dijk is sterk, snel (voor een verdediger), lang, technisch (verdedigend) en is goed in de opbouw. We hebben wel zo'n sterk iemand nodig achterin om die eikeltjes van een Duitsland of een Spanje uit te laten tollen (niet dat Vlaar geen kracht heeft).

Hij moet daar weg. Niemand neemt de Schotse competitie serieus. Dat is het probleem. Zodra hij in de PL speelt, zit ie er bij.

Virgil van Dijk zal ons geen wereldkampioen maken. Als we het al worden zou dat komen door Robben en Van Persie. Hij verdient wel een kans om te laten zien wat hij in huis heeft bij het Nederlands Elftal.

Lachwekkend al die reacties die ik hier lees. Van Dijk kan niet opbouwen, van Dijk geeft alleen maar lange ballen die niet aankomen. Deze mensen hebben waarschijnlijk nog nooit een wedstrijd van van Dijk gezien.

De afgelopen twee seizoen bij Groningen was hij al een van de beste Nederlandse verdedigers, zo niet de beste op de Nederlandse velden. Opbouwend is hij erg sterk, ik snap gewoon niet waarom sommigen hier blind zeggen dat hij niet kan opbouwen. Niet elke verdediger die groot en sterk is ramt elke bal naar voren. De lange ballen die hij gaf naar de vleugels kamen meestal ook aan.

Maar de meesten hier zullen waarschijnlijk zijn kwaliteiten baseren op Ajax - Celtic. Speelde thuis tegen Barça en uit bij Milan ook al erg sterk. Maar dat ziet natuurlijk niemand weer. Bij Celtic doet hij het trouwens ook erg goed. Ik volg hem een beetje (net als Bacuna) en begrijp gewoon niet dat mensen blind roepen dat hij niet kan opbouwen en al die bullshit.

Verder, als Veltman na 3 leuke potjes al een kans verdient, verdient van Dijk dat zeker na 2 sterke seizoenen.

Hoop trouwens dat hij na dit seizoen naar een PL club vertrekt. Everton zou een mooie club voor hem zijn.

14 januari 2014 om 01:19

In mijn ogen is het vooral dat ik Van Dijk nog nooit bij een elftal heb zien voetballen dat met ruimte in de rug speelt. Groningen en Celtic spelen namelijk vrijwel altijd met een lage verdediging (ver teruggezakt op eigen helft), terwijl in het Nederlands Elftal altijd met een hoge verdediging wordt gevoetbald (verdediging moet zoveel mogelijk doorschuiven naar voren). De Nederlandse topploegen (en momenteel vooral Ajax) hanteren deze methode ook. Zo kun je namelijk veel druk zetten op de helft van de tegenstander, zodat deze niet snel kunnen omschakelen en veelal de lange bal moeten hanteren.

Celtic en Groningen hanteren veelal dat men inzakt zodra de tegenstander aan de bal is. Ik zou Van Dijk graag eerst bij een ander type voetbal willen zien, voordat ik ga roepen dat hij zeker in het Nederlands Elftal moet.

Dat Van Dijk in een competitie speelt die minder is dan de Eredivisie is blijkbaar niet van belang?

Misschien kunnen we het selectiebeleid beter aan Van Gaal over laten.

Virgil van Dijk is juist een Opbouwer mensen...

Lachwekkend het niveau op VZ, bekijk eerst naar hoe hij speelt voordat je hem beoordeeld.

Combinatie veltman en van dijk is denk ik niet verkeerd, niet direct voor het aankomende wk. Allebei veel potentie, van aanholt op Lb en vd wiel/janmaat Rb en dan is het wel een aardige verdediging voor de toekomst. Alle vier, op vd wiel na, maken een toptransfer binnenkort en dan is er weer een beetje nederlands verdedigend talent in de top van EU. BMI overingens ook sterk en topper in wording. Topper voor italiaanse competitie?

Een percentage dat richting de 100 gaat ziet hem, net als Hans Nijland, nooit spelen, uitgezonderd een enkel CL duel, maar 86 % van de stemmers weet het zeker: Virgil van Dijk moet mee naar het WK. Virgil is dan ook met recht de nummer 1 van gehypte spelers met Nederlandse nationaliteit.

Van Dijk Moet gewoon mee. Maar ook met hem word je geen wereldkampioen. Van Dijk is een goede verdediger maar geen topper a la Mertesacker

Met alle respect maar als spelers als Van Dijk je kampioen moeten maken... Daar zal het echt niet aanliggen. Neemt niet weg dat Van Dijk wel degelijk een kandidaat is. We hebben namelijk een hoop jonge verdedigers die nu allemaal nog iets tekort komen voor de top. Linksom of rechtsom, verdediging blijft het zorgenkindje.

Zie hem te weinig spelen om echt te bepalen of die een kans moet krijgen , wij hebben ook niet echt veel wedstrijden om mensen nog kansen te geven , een fysiek sterkere voetballer dan de Vrij is wel nodig .

Hou wel van fysieke sterkere spelers achterin , net zoals Douglas is die ook gevaarlijk bij corners dus met kopkracht heb je bij corners nog een extra wapen .

De vraag is ook heel je wilt voetballen , gaan we volop op de aanval spelen en wil je verzorgd voetbal spelen of ga je voor resultaat voetbal en kies je met fysiek achterin en bijv een Fer op het middenveld voor extra wapens waardoor je veel koppers hebt bij corners en meer loopvermogen op het middenveld en wordt Sneijder of vd vaart je derde aanvaller .

Ik zou voor het laatste gaan aangezien ik denk dat we er anders tegen Spanje en Chili vanaf gaan , maar een v Dijk of Douglas gaat niet bepalen of je wereldkampioen wordt , daar is een dosis geluk en een topvorm van van Persie en Robben voor nodig . Maar laten we eerst maar eerst de eerste ronde doorkomen wordt lastig genoeg

Ik weet niet wat de vorm van iedereen is over 7 maanden maar dit lijkt mij toch echt de droomopstelling mocht iedereen weer in zijn oude vorm zijn en Elia en van Aanholt zich zo blijven doorzetten.

En dan als B selectie

Stekelenburg (en Cilissen)
Janmaat-Vlaar-Martins Indi-Blind
Sneijder-Fer
Lens-Vaart-Depay
Huntelaar

Spelers als extra opties bij blessures : Waterman-De Vrij-Veltman-Buttner-Vilhena-Guzman-Propper-Narsin...
Van Dijk is echt een goede speler maar hoop wel dat hij zo snel mogelijk naar de premier leage gaat dat hij nu op zijn zo'n niveau speelt is niet erg hij is nog jong en pakt Europees ook zijn wedstrijd mee maar hij moet niet te lang wachten met zijn overstap het lijk me ideaal voor zijn carriere om naar een club onderaan de premier leage te gaan die nu veel doelpunten incasseert.

Krul
van der Wiel
Bruma
van Dijk
Aanholt
Strootman
De Jong
Robben
Affelay
Elia
van Persie
14 januari 2014 om 08:42

Lijkt mij dat het Veltman en Vlaar wordt. Veltman wint 80% van zijn duels in de Eredivisie. Daarom is het een betere verdediger dan Bmi.

van dijk mag van mij mee als de vrij thuis blijft. En gaat hij niet mee ook goed, de schotse competitie is niveau jupiler league op celtic na, daar kan de vrij of denswil bij wijze van ook uitblinken. Van dijk heeft misschien een voordeel met zijn kopkracht als de tegenstander soort alles of niets speelt en oranje terug moet.

De schotse competitie is sowieso veel fysieker dan de Nederlandse. Hij leert dus zeker wel.

Het probleem voor Van Gaal is dat hij te traag is voor de speelwijze van het Nederlands elftal. Als je ver van de goal speelt heb je snelheid nodig en die ontbreekt bij van Dijk. Het is een ideale verdediger voor clubs als Celtic, Inter en Chelsea, maar niet voor een Barca of Bayern. Desodanks verdient hij in mijn ogen wel een kans om mijn ongelijk te bewijzen.

14 januari 2014 om 09:02

Ik durf te wedden dat hij Veltman eruit loopt... en die jongen wordt met al zijn fouten en gebrek aan ervaring wel geselecteerd... en niet omdat hij een betere CV is want dan mag hij zich nog wel even blijven ontwikkelen

14 januari 2014 om 09:52

Veltman is een speler die 80% van zijn duels wint en hij kan beter opbouwen

Heeft al teveel wedstrijden op nivo gespeeld.
Als je maximaal 3 wedstrijden in ajax-1 speelt wordt je geselecteerd, anders niet. Kan ie over een paar jaar weer roepen, ik Louis van Gaal heb het goed gezien ik heb Veltman laten debuteren in oranje, ik ben de beste bla bla bla.

Met alle respect, maar zijn we niet ietsje té enthiousiast? Van Dijk is pas 22(23?) jaar. We kunnen niet van deze jongen verwachten dat hij ons beschermt op het komende WK. Er zal toch iemand naast moeten staan, maar wie? Bruma komt tekort voor het nederlands elftal, althans op het moment wel. Rekik of Vlaar zou een optie zijn lijkt me. Persoonlijk ga ik voor Vlaar, ook al speelt die minder goed bij Aston Villa (bijvoorbeeld gisteren tegen Arsenal).

zou kiezen om zo te spelen vanwege de drie aanvallende middenvelders, lekker veel voetbal waar je Van Persie in kan betrekken en zo veel positiewisselingen creëert in de spits. En ja, ik heb gekozen voor Depay op links. Ik houd van zijn explosiviteit aan de bal, en hij speelt vrij consistent bij Psv:

Edit: Op papier zijn Robben en Depay hier aanvallende middenvelders, en geen vleugels

Krul
Van der Wiel
Vlaar
Van Dijk
Van Aanholt
Strootman
De Jong
Robben
Sneijder
Depay
Van Persie
14 januari 2014 om 09:58

Prima opstelling, ik zou Krul eventueel nog vervangen door een meer voetballende keeper a Steek/vorm. Verder zou ik voor een linksbener kiezen naast van Dijk. Jan Arie van der Heijden, speelt al tijden lang goed en ik vind dat hij op die positie wel eens een kans verdient (zeker gezien de prestaties van de eerder geselecteerde Bmi, de Vrij en Bruma).

Moet wel zeggen dat een schaduwelftal als onderstaand dicht tegen de basis aanzit en dat veel dus zal afhangen van de vorm van de dag (v Persie, de Jong, Robben en Strootman daargelaten): Urby, Veltman, Bmi, Janmaat, Blind, Klaassen/de Guzman, Vdv, Lens, KJH en Narsingh

14 januari 2014 om 10:41

Klopt ja. Ik heb bewust gekozen voor Krul omdat hij erg lang is, en ik ben wat keepers betreft het meeste gecharmeert van lange keepers. Neuer is de enige uitzondering op de regel.

Ik was inderdaad al aan het twijfelen over het hart van de defensie, maar Vlaar kan wel een mannetje doodmaken. Als je hem instructies meegeeft in de zin van dat hij moet blijven plakken aan een iemand en diegene compleet uit het spel te halen is hij wel erg nuttig. Dan kan Van Dijk veel lopen naast Vlaar. Maar tegen een goed combinerend elftal is het maar de vraag of dat werkt. Alleen zou ik niet weten wie er in plaats van Vlaar zou moeten opdraven. Heitinga komt gewoon tekort momenteel, Matthijssen is een oudere Vlaar, De Vrij is een ramp, BMI is een beest maar kan er makkelijk uit worden getikt, Rekik gaat soms nog flink over de scheef, Bruma is geweldig aanvalllend maar niet bijzonder verdedigend. De Ajax verdediging is nog erg jong, al doet Veltman het zeer goed. Ik zou dan toch kiezen tussen Vlaar en Veltman. Of met een 3mans verdediging, en twee verdedigende middenvelders, Strootman en De Jong, met sneijder als linksbuiten. Is het proberen waard he :

Krul
Van dijk
Vlaar
BMI/veltman
De guzman
De jong
Strootman
Blind
Robben
Van Persie
Sneijder

Je kunt ook overdrijven, maar een kans verdient hij. Maar we weten ook allemaal dat hij niet echt in de filosofie van van Gaal past en derhalve nog niet opgeroepen is. Alleen bij vele blessures denk ik dat van Dijk in beeld komt, eerder gewoon niet.

Wat een grapjas zeg,het niveau in Schotland is een drama,was dat wel Lennon die dat zei hebben ze toevallig niet Bassie gesproken ?

Nijland is een koopman en heeft er baat bij als V Dijk wordt geselecteerd. Zijn waarde gaat omhoog en dus ook het bedrag van de doorverkooppercentage, ik geloof 10%.
Als v Dijk zich zo blijft ontwikkelen komt hij nog wel in de premier league en zal hij zichzelf in het Nederlands elftal spelen. Gewoon op eigen kracht met meer ervaring. Zorgen dat ze niet meer om je heen kunnen.
Onder v Gaal heeft hij geen kans. Dan had hij naar Ajax getransfereerd moeten worden.

14 januari 2014 om 14:05

Dat heb je scherp gezien. Nijland ziet weer een paar ton verschijnen als van Dijk naar de Premier League verkast.

Anders gezegd: wie is er op dit moment beter?

Voor mij is het leuk doen in de Eredivisie niet goed genoeg, dus dan vallen er veel spelers af. En dan komt Van Dijk al wel snel in beeld... ook al omdat hij het al lange tijd gewoon goed doet en het dus geen tijdelijk uitmuntende vorm lijkt te zijn.

Van Dijk kan prima opbouwen... waar mensen het vandaan halen dat hij alleen maar lange ballen geeft is mij een raadsel. Het is wel zo dat hij een uitstekende lange pass heeft. Van Dijk is ook niet bang om in te schuiven. Die jongen heeft maar één punt wat niet optimaal is en

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren