Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Messi zal altijd een betere speler blijven dan Cristiano Ronaldo’

Laatste update:

Op maandagavond wordt de FIFA Ballon d’Or uitgereikt, de prijs voor de beste speler van het afgelopen voetbaljaar. Cristiano Ronaldo lijkt de favoriet voor het winnen van de award, maar daar is Sergio Agüero het niet mee eens. “Wat mij betreft moet Lionel Messi de Ballon d’Or winnen”, zegt de aanvaller van Manchester City tegen ESPN.

/

El Kun speelt in het Argentijnse nationale elftal samen met de sterspeler van Barcelona en verwacht dat zijn landgenoot een goede kans maakt om voor de vijfde keer op rij verkozen worden tot de beste speler ter wereld. “Messi komt van een andere planeet. Ronaldo heeft het goed gedaan bij Real Madrid, maar Messi zal altijd een betere speler blijven. Zelfs als hij maar één doelpunt in het jaar maakt.”

Messi maakte in het kalenderjaar 2013 in totaal 45 doelpunten in 47 wedstrijden en luisterde onlangs zijn rentree op met twee doelpunten in de Copa del Rey-wedstrijd tegen Getafe (4-0 winst). CR7 was in 59 wedstrijden goed voor 69 treffers, terwijl de andere kandidaat Franck Ribéry 23 keer scoorde en met Bayern München de treble won.

Lionel Messi zal altijd een betere speler blijven dan Cristiano Ronaldo

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goh, teamgenoot / landgenoot. Een beetje in de richting van 'wij van WC eend adviseren WC eend'.

Cristiano Ronaldo is gewoon een completere speler dan Messi. Bovendien heeft ronaldo zich bewezen bij meerdere clubs en op nationaal niveau, Messi komt niet verder dan Barca.

12 januari 2014 om 23:42

Precies!

Ronaldo kan alles wat messi kan plus meer

Ronaldo is veel beter in Koppen, Sterker in fysieke duels en ook Sneller.

Bovendien worden ze ook nog vaak in doelpunten met elkaar vergelijken, maar dat zou eigenlijk niet mogen aangezien Ronaldo winger is. Messi staat centraal en daar krijg je veel vaker de kans om te scoren.

12 januari 2014 om 23:45

Je kan sneller zijn dan Bolt... maakt dat je beter?
Ok... heel slim je reactie.
Vind je het heel raar dat hij beter in koppen is?
Messi is 1,60 en ronaldo 1,85, en toch scoorde messi in al die jaren meer... ondanks zijn lengte.

reactie is aangepast.

12 januari 2014 om 23:47

Snelheid is altijd handig, en ik zeg nergens dat ik het raar vindt dat hij beter is in koppen. Het is gewoon een pluspunt voor Ronaldo.

12 januari 2014 om 23:47

Pure onzin wat je hier verkoopt.
Ronaldo kan niet het spel verdelen zoals Messi.
Ronaldo is technisch, qua balcontrole en passing nog niet half zo goed als Messi.
En om je argument van 'winger' even onderuit te halen: Als winger zou je dan meer assists moeten hebben dan als 'spits'. En ook dat heeft Leo meer, dus je argument slaat helemaal nergens op.

12 januari 2014 om 23:50

Ronaldo is het product van keihard werken aan je lichaam en techniek. Messi is meer een natuur talent, tuurlijk zal Messi er ook voor gewerkt moeten hebben maar als je ze naast elkaar zet dan is Ronaldo toch de meest ideale voetballer. Groot, sterk, technisch en een geweldige mentaliteit. De loopbaan van Ronaldo is een prestatie opzich, terwijl de loopbaan van Messi meer een droom is.

Beide geweldige spelers maar ik kies voor de meest complete voetballer die dit jaar ook gewoon veel beter was als de rest. Ronaldo dus.

12 januari 2014 om 23:53

ja goed uhhh,, als je sneller bent dan bolt, dan ben je in die sport idd beter

12 januari 2014 om 23:54

Oja wie heeft ook alweer meer prijzen gewonnen. Juist Messi. Ronaldo heeft het geluk dat Messi geblesseerd was. Anders mocht ie weer kijken hoe Messi de prijs in ontvangst neemt.

12 januari 2014 om 23:58

Klopt. Cr7 is de beste speler ter wereld. Overklast Messi meermaals. Laat Messi eens bij Manchester United spelen, ze zullen gehakt van hem maken. Messi speelt in de beste ploeg van de afgelopen decennium, waar ze van klein zelf samen spelen. Bewijs daarvan is dat hij keihard faalt bij Argentinië, hij moet een voorbeeld nemen van Cr7, die hoogstpersoonlijk Portugal tot de halve finale van EK loodste en ook nu, naar WK loodste.

13 januari 2014 om 00:07

Nee maar iemand minder achten omdat hij kleiner is en minder snel... wat kan hij daar aan doen.
Dan vind ik het namelijk behoorlijk knap dat hij ondanks dat hij in zowat alles minder is zoals jij zegt...toch in de voorgaande jaren record na record verbrak en topscorer werd.

Dat soort dingen wegen niet tegen elkaar op.
Kan van beide genieten.

En ik zeg ook nergens dat het niet klopt dat het een pluspunt is.
Beide spelers zullen toch wel worden herinnert als 'die 2' die de beste spelers sinds 2005 waren.

13 januari 2014 om 00:09

Ante heb het over voetbal klein kind, als Ronaldo sneller is zoals hij zegt... betekend dat dan dat hij beter is in Voetbal dan Messi?
Wat een belachelijke uitspraak zeg.
Als Bolt dus zou voetballen... en een sprintje trekt.. maakt dat hem dan meteen de beste?
Er spelen meer dingen mee dan koppen en sprinten...
Het gaat om prestaties zolang die het beste zijn van speler 'x' dan is hij beter.

13 januari 2014 om 00:13

United, waar hij 2 keer tegen wist te scoren in de Champions League finale en waar in de eerste finale Ronaldo nergens te bekennen was?

13 januari 2014 om 00:45

Ja precies! Men zou Ronaldo meer als voorbeeld moeten zien, omdat de dingen die hij doet puur uit training komt (tuurlijk hij heeft talent, maar de dingen waar hij om geroemd wordt is trainbaar). Bij Messi zijn de dingen waar hij geroemd wordt meer natuurtalent wat niet iedereen kan hebben.

13 januari 2014 om 01:05

Dat zegt meer over Ronaldo de atleet dan Ronaldo de voetballer.

13 januari 2014 om 01:08

Chelsea075 hoe kan je zoveel onzin in een verhaal doen.

eerste onzin Ronaldo kan alles wat messi kan plus meer, :::ronaldo kan nooit een speler maker zijn als messi.
Ronaldo is sneller maar Messi met bal is veel sneller dan ronaldo met actie, en Ronaldo zaal ook nooit techniek van Messi krijgen. die trucjes die hij doet kan bijvoorbeeld Asshadi ook, terwijl Messi met een beweging twee mensen voorbij gaat en Ronaldo 10 trucjes 1 Speler voorbij gaat.

nu naar volgende onzin

Bovendien worden ze ook nog vaak in doelpunten met elkaar vergelijken, maar dat zou eigenlijk niet mogen aangezien Ronaldo winger is. :: Als messi niet scoort en Ronaldo niet scoort dan blijft bij Ronaldo niks over, Terwijl Messi altijd met speel mee doet met assists of steek ballen en combinaties en dribbels. Messi staat centraal Klopt maar Ronaldo maakt 90% goals uit spits positie. en niet vergeten ronaldo elke jaar 100 schoten meer heeft dan Messi. net als Suarez bij Ajax hij schot van alle afstanden.

Ronaldo verdiend gouden bal 2013 maar zaal nooit beter zijn dan Messi want als Messi zijn niveau haalt dan heeft Ronaldo geen kans. en de mensen die vorige jaar vonden Ronaldo gouden bal moest winnen omdat Messi niks had gewonnen moeten helemaal niet praten. want Messi maakte vorige jaar 91 goals en plus beker gewonnen en super cup. terwijl Ronaldo dit jaar helmeaal niks heeft gewonnen overall 2 de geworden

la liga 2
wk kwali... ook 2de
beker 2de
campions nog erger.

13 januari 2014 om 01:33

Whuahahahaha gast bekijk eerst de feiten voordat je met lucht komt.
Volgens mij heb jij het ek niet goed gevolgd eerste 2 wedstrijden had ronaldo niet eens gescoord. En de gemiddelde goal per wedstrijd ligt bij messi op 0,42 85 wedstrijden 35 goals en bij ronaldo op 0,40 106 wedstrijden en 43 goals voor het nationale team.weet je lees zelf de feiten maar voor ronaldo http://nl.m.wikipedia.org/wiki/christiano_ronaldo... En voor messi http://nl.m.wikipedia.org/wiki/lionel_messi
Dus nogmaals bekijk eerst dat en ga dan pas verder roepen dan ben je ten minste op de hoogte ;-).

13 januari 2014 om 01:40

ja joh daarom is ronaldo altijd drama als tie spits speelt.
hij wil zelf ook niet in de spit dus dat zegt ook genoeg.
je word als spits juis beter gedekt in de vleugels heb je alijd meer ruimte.
ronaldo is inderdaad veel fysieker dan messi en is in de lange sprint mssn net wat sneller.
maar messi is dan ook veel kleiner terwijl hij ook goed kan koppen.:met als beste voorbeeld de wedstrijd tegen man u waar hij boven ieder1 kwam.
messi is veel sneller aan de bal dan ronaldo en in de korte ruimtes. ronaldo moet veel ruimte hebben om die topsnelheid ook daadwerkelijk te benutten.
dit doet messi allemaal zonder een atletisch lichaam wat het natuurlijker veel moeilijker maakt. helemaal tegen zulke verdedigers de meeste topclubs hebben. dat is veel makkelijker voor ronaldo omdat hij z'n lichaam kan gebruiken.
en naast net zoveel goals maken of meer dan ronaldo bezorgt hij z'n team 10x zoveel assists aan z'n team dan ronaldo.
messi is gewoon een niveautje hoger.

13 januari 2014 om 03:20

@ Chelsea: Ronaldo een winger precies! Weet je waarom? Omdat hij op de plek van Messi (met continu 5 man om je heen) er helemaal niks van zal gaan bakken! Ronaldo heeft ruimte nodig, dat zien we keer op keer (tegen Ajax, tegen Copenhagen, Zweden, Gala) en ga zo maar door. Haal Ronaldo zijn snelheid weg en hij kan niks meer, Messi is zonder snelheid nog steeds een goede speler. Inzicht, passing, mannetje voorbij etc etc.
Ronaldo rent als een dom paard iemand voorbij, schiet 50x per wedstrijd en zijn vrije trappen gaan er ook maar 1 op de 10 in. Nou wat een topper!

13 januari 2014 om 06:33

Chelsea075 cr7 heeft dit seizoen meer geschoten als costa en messi bij elkaar als "winger" dus dat zegt ook niks

On: messi is gwn beter betere techniek en betere afmaker. Dit seizoen alleen verdient cr7 t wel

13 januari 2014 om 07:10

Sinds wanneer is sneller koppen en fysiek iets wat je completer maakt?
Ronaldo kan niet in de spits op het middenveld messi kan dat wel en dat maakt je completer.
Of denk jij dat messi niet kan koppen?
Ik zeg cl finale tegen manchester.
Bolt kan hard lopen maar maakt hem geen voetballer.
Want hoe vaak sprint je 100 meter?
Daarbij durf ik te zweren dat messi op de eerste 10 meter sneller is dan bolt iets waar je wel wat aan hebt in het voetbal.

13 januari 2014 om 09:45

Haha ja inderdaad man! Buiten het feit dat statistisch (assist, goals, records etc.) al honderd keer is bewezen dat Messi veel productiever, belangrijker en beter is dan Ronaldo, is het gewoon te zien dat Messi beter is.

Hebben mensen Ronaldo ooit een bal aan de zijlijn proberen zien in te houden? Het ziet er niet uit. Messi is veel sierlijker en heeft veel meer controle over de bal. Er zit veel meer rust in z'n spel, terwijl je bij Ronaldo vaak veel wild gedoe ziet. Bij balcontrole horen ook vrije trappen. Ook hier heeft Messi veel meer rust en is 'ie veel sierlijker. Dat wilde van Ronaldo zie je bij z'n vrije trappen ook goed terug. Hij doet maar wat en schiet de bal heel wild en ongecontroleerd op doel, wat vaak resulteert in het feit dat het gebouw naast Bernabeu weer nieuwe ramen kan gaan zetten, omdat Ronaldo de bal weer niet op doel kreeg..

Op het gebied van fysiek spel heeft Messi ook een stapje voor, want hij hoeft zelden een fysiek duel aan te gaan omdat ie z'n man dan simpelweg al voorbij is.

Messi heeft ook veel meer spelinzicht. Ronaldo hoeft er alleen maar op te letten dat ie net voor zijn eigen middenlijn staat, zodat ie niet buitenspel staat als ie weer eens op weg is naar een counterdoelpuntje. Ook die intikkertjes en z'n strafschopjes doen niets af aan de prachtige doelpunten die Messi in zijn loopbaan heeft gemaakt.
De solo van Maradonna wordt toch vaak bestempeld als het mooiste doelpunt ooit? Uit m'n hoofd heeft Messi zo'n zelfde soort goal al 3x keer gemaakt (Real-uit, tegen Brazilie en tegen Getafe).

En altijd dat gelul dat ie bij Argentinië nog niets heeft gepresteerd.. pfff. Ronaldo wel dan? Toevallig (weer uit countergoaltjes) Portugal naar het WK geloodst, maar Messi heeft Argentinië ook naar het WK geloodst, en had daar niet eens play-offs voor nodig haha.

13 januari 2014 om 10:29

Wat lul jij nu allemaal? Ronaldo en Messi hebben beide 15 assists, dus dat jij zegt dat Messi meer assists heeft is niet waar.

13 januari 2014 om 10:29

Als je sneller bent dan Bolt ben je beter ja. Want dat is het enige facet van hardlopen.

Bij voetbal is het zo dat Ronaldo completer is dan Messi. Hij kan meer facetten van het spel. Overigens zijn veel meer spelers completer dan Leo. Leo kan mega goed dribbelen, beter dan wie dan ook. Daarom lijkt hij de beste speler ooit. Maar hij is eigenlijk de beste dubbelaar ooit. En mega saai, waardoor je hem niet kan haten en hij dus veel sympathie oogst.

13 januari 2014 om 10:31

Completer wil zeggen dat je meer facetten van het spel beheerst. En dat is weldegelijk het geval bij Ronaldo tov Messi. Kom dan niet aan met een verdwaalde kopbal 5,5 jaar geleden.

13 januari 2014 om 11:18

Via de play-offs ja... Verder speelt Messi gewoon heel goed voor Argentinië en levert 'ie meer assists en heeft ook een beter gemiddelde qua goals dan die Ronaldo van je...

12 januari 2014 om 23:43

Daar hebben we het weer "ronaldo heeft zich bewezen bij meerdere teams" bullshit. Messi heeft niks meer te bewijzen! Simpel

13 januari 2014 om 03:21

Ronaldo wordt altijd vergeleken met Messi. Messi met Maradonna en Pele. Einde discussie

12 januari 2014 om 23:44

Kan je het Messi kwalijk nemen dat hij het niet bij een andere club heeft laten zien als hij al bij een van de beste clubs ter wereld zit?
Of moet hij lekker een stapje terug doen naar united?

Messi is in al zijn jaren beter geweest dan Ronaldo, zowel qua teamspel als individueel spel.

Waarom kan je niet gewoon beide evengoed vinden?
Dit jaar is Ronaldo beter, maar die reden ken je.
Was Messi fit dan was het gewoon gelijk op gegaan...zoals gewoonlijk.

12 januari 2014 om 23:58

Dat heb je heel mooi gezegd. Het was eerst dat messi niks is zonder xavi en iniesta, later bleek dat Barcelona niks is zonder messi. Hij heeft alles al laten zien en 4 gouden ballen is erg duidelijk. Ronaldo is zeker een hele goeie speler, maar is de 2de beste van de wereld. 2013 was zijn jaar en is aan 1kant niet eerlijk, omdat messi gewoon geblesseerd raakte. Ronaldo heeft in 6 champions league wedstrijden 9 goals gemaakt en messi 6 goals in 3 wedstrijden. Zou hij hem inhalen als je hem nog 3 wedstrijden geeft om ze te spelen, ja natuurlijk. Messi was topscorer in de Primera division en toen hij geblesseerd raakte kwam Diego Costa en Ronaldo. Zou messi topscorer zijn van de Primera division als hij niet geblesseerd was, ja natuurlijk. 2013 is een jaar dat 2 kanten heb maar goed. Mensen willen messi wel zien bij een andere club, maar dan gaat hij toch een niveau lager of zie ik het verkeerd. Messi wil alleen maar hogerop en dat kan alleen bij clubs als Barcelona of real madrid en zijn toekomst is Barcelona

13 januari 2014 om 00:16

of bij bayern.. bij bayern zou hij zeker in niveautje hoger zijn.

13 januari 2014 om 00:28

Mwa... ik vind de bundesliga sowieso wel de beste competitie... daarna Engeland.
Maar qua topclubs vind ik toch echt dat je kans preken van Bayern, Real en Barca.(sorry Dortmund telt ik er niet bij)
Dat zijn gewoon 'de' topclubs waar je als speler bij kan zitten.
Ik zie Robben of Ribery ook niet naar Barca of Real gaan, evenals dat ik spelers van de andere clubs niet naar Bayern zie gaan.

Messi zien bij een andere club (europees) zal niet gebeuren denk ik.

13 januari 2014 om 01:24

De bundesliga beter dan de engelse competitie? Een alleenheerser in de vorm van bayern, dortmund dat er nog ergens achteraan hobbelt en de rest is van een niveautje Everton en lager.

12 januari 2014 om 23:46

Nogmaals, je hoeft niet compleet te zijn als je de kwaliteiten die je beheerst van het allerhoogste niveau zijn, zoals bij Messi. Hij is zo slim, heeft zo'n fenomenaal spelinzicht en een geweldige techniek. Voor mij veruit de beste, hoewel de bal dit jaar naar Ronaldo moet gaan.
Bewijzen in een andere ploeg is onzin. Heb ik trouwens ook al meerdere malen beargumenteerd. Kijk naar een Silva, Hazard, Cazorla.. Allemaal kleine voetballers met een goede techniek en ze maken het wekelijks waar in de Premier League. Tuurlijk zou Messi daar slagen. In Engeland is het fysiek wel zwaarder, maar Messi krijgt bij Argentinië landen tegen die nog veel fysieker zijn dan de teams in Engeland. Dus ja, Messi zou overal slagen. Puur talent overwint altijd.

12 januari 2014 om 23:50

Nou doe je Messi echt tekort.
Ronaldo komt van Sporting SP en wil natuurlijk naar het hoogst haalbare. Waarom zou Messi naar een andere club willen als hij doorbreekt bij het grote Barca?

On:
Ik laat me verrassen, Gun het Messi en Ronaldo allebei, zei verdienen het ook allebei. Ribery niet, goede voetballer, maar dit is een individuele prijs. München heeft niet al zijn prijzen aan hem te danken, het is gewoon een geweldig team.

12 januari 2014 om 23:53

Ik heb eigenlijk geen favoriet, maar dit jaar is het duidelijk ; Ronaldo gaat/moet hem winnen. Het verschil tussen Messi en Ronaldo is dat Mesi 9 van de 10 wedstrijden goed speelt en altijd (!) Belangrijk is voor zijn team, terwijl Ronaldo soms wat minderw wedstrijden heeft en niet altijd even belangrijk is voor Real. Ook vind ik het bullshit dat mensen hier roepen dat Ronaldo een 'complete' speler is qua fysiek etc. Maar als je Ronaldo's fysiek combineert met zijn spel, heb je een messi 'zonder' fysiek met magische dribbelacties.

12 januari 2014 om 23:55

Pijp jij ronaldo wel eens?
Ze zijn allebei van uitmuntende klasse, messi is het resultaat van puur talent en ronaldo het resultaat van kneiterharde training discipline. Beide een genot om te zien voetballen, niet meer en niet minder.

13 januari 2014 om 00:07

Ik zelf vind Ronaldo ook de beste speler van de wereld, ik vind hem veel completer en explosiever en sterker....

13 januari 2014 om 03:25

Ronaldo explosiever - Messi behendiger
Ronaldo Sterker - Messi slimmer
Ronaldo kopper - Messi balheersing
Ronaldo sneller op grote afstand - Messi betere startsnelheid

Ga zo maar door. Onder aan de streep heeft Messi meer kwaliteiten en dus ''completer''.

13 januari 2014 om 09:53

hoe weet je dat messi slimmer is ? kan je hem? ik zie ronaldo ook slimme dingen doen waar een andere speler het gewoon niet snapt !

en dat jij vind dat onder de streep messi meer kwaliteiten heeft zeg meer over jou dan ! want ik vind ronaldo gewoon completer .

ik vind messi super goed , maar als ik bij een club trainer was en moest investeren dan misschien op leeftijd ga ik voor messi .
maar ik heb 100 x liever C.ronaldo. die man geeft alles . maar dat is een persoonlijke mening.

13 januari 2014 om 12:43

LocoMoco,
Ten eerste messi, is voetballend slimmer, dat zie je elke wedstrijd.
Of heb je oogkleppen op.
Kan je hem of ken je hem ?
Ken jij ronaldo ?
O ja van Internet.

13 januari 2014 om 00:11

Dat laatste is een beetje een non-argument. Pelé heeft vrijwel zijn hele carrière, behalve de laatste 2 jaar bij dezelfde club gespeeld en wordt beschouwd als de best speler ooit. Messi heeft bewezen dat hij tegen teams uit alle lanen kan scoren.

13 januari 2014 om 02:55

Ja pelé heeft dan ook wel het WK gewonnen..
Messi moet zich ook maar eens gaan bewijzen op een WK dan..

13 januari 2014 om 00:30

Weet iemand hoelaat de uitreiking morgen is?

13 januari 2014 om 07:23

Volgens mij vanaf 7 uur op Eurosport.

13 januari 2014 om 00:56

Het ligt puur aan de vorm van de dag wie beter is. Alleen voetbal gebruikt nutteloze sympathiën in de beslissing hoe goed een speler is. Statistisch gezien op doelpunten en op assists ontlopen ze elkaar veelal van de tijd vrijwel niet.

Alleen Messi heeft net wat betere statistieken, wat niet raar is omdat Messi ook net wat beter is. Het mag wel duidelijk zijn dat als Messi een vormdimpje heeft een blessure dat Ronaldo gelijk de betere is.

Het niveau van presteren ligt nagenoeg gelijk en beide spelers zijn dat ook. De laatste jaren Messi alleen net wat beter en dit jaar Ronaldo.

13 januari 2014 om 03:16

Wat een onzin ''completer''.... als je alle kwaliteiten op een rij zet heeft Messi er onderaan de streep meer. Bovendien, omdat Ronaldo 4 keer scoort tegen campingelftal Zweden die 3-3-4 speelde, heeft hij het ineens waar gemaakt op nationaal niveau?! Als hij het waar had gemaakt, dan hadden ze überhaupt niet tweede moeten eindigen in zo'n zwakke kwalificatiepoule. Messie heeft bij zijn land nog altijd vaker gescoord dan Ronaldo bij Portugal.

Wat je vergeet is dat Messi 2,5-3 jaar jonger is dan Ronaldo. Ronaldo is op zijn top en niet eens beter dan Messi, laat staan als Messi op zijn top is (28/29 jaar).

13 januari 2014 om 08:21

C. Ronaldo verdient de Ballon d'Or niet. In 2013 heeft geen prijs gewonnen met Real Madrid en kon hij niet voorkomen dat Portugal in de play-offs terecht kwam.

13 januari 2014 om 10:12

Messi draagt Barcelona wat Ronaldo niet kan bij Real! Ronaldo heeft zich bewezen bij andere clubs omdat hij steeds de stap omhoog maakte! Messi kwam als 16 jarige bij een top team en zit bij een club wat heel lang de nummer 1 was! Dus ik zie geen reden voor Messi om een andere stap te maken! Het zegt meer over Ronaldo dat hij niet direct de stap naar de nummer 1 van de wereld kan maken en Messi van af zijn 16e wel! Dus een beetje onzin dat Messi niet verder komt dan Barca. Iedereen gaat van Barca ergens anders heen als die goed genoeg is voor Barca.... -_-

13 januari 2014 om 11:16

Maar ik snap nooit waarom men beweert dat Ronaldo op nationaal niveau beter is?? Messi heeft gewoon een beter gemiddelde en meer assists voor zijn land. Ronaldo moest het WK zelf via play-offs halen...

13 januari 2014 om 13:13

Daarnaast is messi de peetvader van zijn zoon. Dus verre van een objectieve bron.

On: niet mee eens, ronaldo verdiend het gewoon dit jaar.

Ikzelf ben van mening dat Messi de beste voetballer ooit is, maar wat Aguero hier zegt slaat nergens op.

''ronaldo heeft het goed gedaan bij Real Madrid, maar Messi zal altijd een betere speler blijven. Zelfs als hij maar één doelpunt in het jaar maakt.”

De Ballon d'or gaat naar de beste speler van het jaar, en dat was Ronaldo.

12 januari 2014 om 23:42

Inderdaad, te veel mensen vergeten het woordje "jaar".

12 januari 2014 om 23:59

Inderdaad, als je alleen maar op prestaties van het verleden gaat teren, ja dan gaat Messi het zeker winnen.
Maar mensen vergeten dat het daar niet om gaat.

13 januari 2014 om 00:15

Binnenkort krijgen we nog te horen dat Pelé of Maradona die prijs verdient, omdat hij geweldig heeft gespeeld vroeger.

13 januari 2014 om 02:53

Waar heb jij het over? Ik heb het over dat dit jaar Ronaldo de prijs verdient, omdat hij dit jaar het beste heeft gepresteerd niet meer niet minder. jouw reactie is offtopic.

Beiden zitten wat mij betreft op hetzelfde niveau en het is net afhankelijk van de vorm die beter draait.

45 doelpunten in 47 wedstrijden is gewoon te weinig voor een gouden bal, dan loop je niet eens één op één. En het zijn er maar 45 weetje, dat is niet veel.

En hier gaan we weer... aflevering 8272628. Waarom wordt dit de hele tijd uitgelokt? El kun heeft eerder zijn mening uitgesproken. En waarom nu weer posten...

Wat een Poll VZ, kom op zeg dit is gewoon het zorgen voor opstootjes hier op Vz.
Beide geweldige spelers
Ronaldo: Keihard werken en op en top topsporter.
Messi: Puur talent, ongekend talent.

Kun kun je ook niet serieus nemen met zijn ookal scoort hij maar 1 doelpunt.

13 januari 2014 om 01:10

Eigenlijk zou je van iedereen een melding moeten maken onder 'eindeloze speler/club discussie.'

Ronaldo en Messi spelen sinds 2006 tot en met nu op het allerhoogste niveau dat is gewoon buitenaards. Messi is de speler die het meer voetballend oplost. Ronaldo is de speler die compleet is in het afmaken.

ik snap wel wat aguero bedoeld, messi is meer een teamspeler en kan zich ook met acties,assists en steekpassen onderscheiden.

ronaldo moet het hebben van rennen en hard schieten

12 januari 2014 om 23:51

Ik volg Ronaldo al sinds 04'
Ronaldo kan zich ook met acties en assist onderscheiden. Steekpassen niet echt daar ligt zijn kracht niet om dat zijn balgevoel niet perfect is. Dat je zegt dat hij zich alleen kan onderscheiden met rennen en hardschieten is gewoon nonsens.

13 januari 2014 om 00:01

Kijk aub op YouTube naar de mooiste goal ooit gemaakt door CR.. Jammer genoeg afgekeurd vanwege Nani. Maar het meeste wat hij volgens jou niet heeft zit in die actie en doelpunt

Ik denk nog altijd bale is de meest komplete speler van de wereld. Aanvallen en goede verdediger goede afmaker en bijna beste op zijn plek.

Ronaldo wint morgen alleen de gouden val omdat messi het hele jaar geblesserd was, al is het ronaldo gegunt.

12 januari 2014 om 23:52

Als je het hele jaar geblesseerd bent, zoals jij stelt, dan kun je dus ook onmogelijk de beste speler van dat jaar zijn...

13 januari 2014 om 00:14

Als Messi het hele jaar geblesseerd was dan zat hij nog eens niet in de top 3! Dus stop met zeveren. Dat Ronaldo aan zijn beste seizoen ooit bezig is zal waarschijnlijk ook aan Messi zijn blessure liggen zeker.

13 januari 2014 om 10:10

Het komt door training dat Ronaldo niet geblesseerd is.
Ronaldo had hem anders ook gewoon gewonnen.

Veel betere speler.

13 januari 2014 om 10:42

Die gouden bal kan Messi gestolen worden! Wat heeft Ronaldo ooit gewonnen wat Messi niet heeft gewonnen?

Totaal niet objectief en relevant dit. Zo kunnen we het ook aan bijvoorbeeld Nani vragen wie er beter is. Je weet al van tevoren wat voor antwoord je krijgt.

Het klopt wel wat hij zegt. Messi zal altijd de betere tussen die twee spelers blijven. Ik heb veel bewondering voor Ronaldo, maar Messi heeft naar mijn mening veel meer invloed op het spel. Dit jaar heeft Ronaldo zijn best gedaan en hij heeft geluk gehad dat Messi geblesseerd was anders had hij dit jaar net zoveel kans als vorig jaar.

12 januari 2014 om 23:58

Gelukkig maar erg weinig ronaldo haters. Ik denk dat er daar nog tig meer van zijn..

On: ik geniet van beide spelers. Heb van beide tig compilaties gezien en van beide net zoveel genoten. Ik voel me dan ook zeer bevoorrecht om van 2 absolute klasbakken in dezelfde tijd te mogen genieten en niet decennia na elkaar.

Kortom boeit me niks wie de prijs wint. Ik geniet wel.

Poeh... daar begint de ultieme strijd weer. Denk dat het hier erger is dan twee meiden die om een boy vechten. Maargoed.. voor mij is Cristiano een hardwerkende speler die altijd tot het gaatje gaat. Speelde goed in de pl, speelt goed in de pd en ook in het nationale elftal van Portugal presteert hij bovenmaats. Dat betekent niet dat ik Lionel geen goede voetballer vind. Die skills van die man zijn soms gewoon adembenemend om te zien, maar die kunststukjes zijn voor mij niet genoeg om hem beter te vinden dan Cristiano. Gewoon een persoonlijk ding.

Wat een luxe heeft Argentinie voorin zeg pff met Aguero , Messi , Di Maria , Lavezzi en opkomende talenten als Icardi en Lamela zitten ze ook wel goed

On : voor mij is Messi de beste ondanks zijn blessure toch wel zijn team tegen PSG geholpen ookal was hij niet helemaal fit en toch prachtige statstieken maar CR7 heeft het dit jaar toch echt beter gedaan individuel beter dan zowel Messi en Ribery en daar gaat deze prijs om

Het zijn natuurlijk allebei geweldige spelers, maar er is maar één die een persoonlijkheid heeft dat hem nog geliefter maakt.

12 januari 2014 om 23:55

Ja een beetje schijnheilig terwijl die andere gouden ballen heeft en zegt waar het op staat

Dit is ook gewoon onzin dat je aan een landgenoot vraagt wie die bal
Moet winnen dit dat en er hoeft ook geen ruzie te ontstaan 1tje is voor Ronaldo die andere voor Messi ik geniet van beide maar heb een voorkeur voor Ronaldo

Als Messi van een andere planeet komt, mag hij daar lekker gaan kijken of ze een voetbalaward hebben. Aan dit soort kansloze uitspraken hebben we niks: Hij is mijn land of teamgenoot en daarom zal hij altijd beter zijn dan iemand anders. Goed of beter is een momentopname.

Ik zeg dus niet dat Ronaldo ofwel Messi beter is, ik reageer puur op de nietszeggende uitspraak van 'el Kun'.

Wie nu het beste is kan net zo goed volgend jaar niet de beste zijn, simpel.

Messi moet zich is gaan onderscheiden in een ander land, in spanje willen ze alles voetballend oplossen en word echt niks fysiek gedaan.. op een paar debielen na dan.

Ga is naar een club in engeland en als hij daar ook zo goed speelt, dan pas ga ik messi beter dan ronaldo vinden. tot dan is ronaldo de beste voor mij

Respectloos wat aguerro zegt. Ronaldo verdiend het op basis van 2013 om de Gouden bal te winnen. Lekker boeiend die hele discussie over Ronaldo en Messi. Gewoon genieten van 2 uitmuntende spelers. Tot nu toe heb ik niemand gezien die aan deze 2 kan tippen, al komt Suarez in de buurt.

Hij zegt dat alleen maar omdat Messi een goeie vriend van hem is. Ronaldo is gewoon veel completer en hij verdiend dit jaar de ballon d'or dat moet hij als een goeie vriend ook toegeven. Verder is Ronaldo van een andere planeet en mag er verder geen speler op Messi na vergeleken worden met Ronaldo. Als de Fifa zou zeggen er zijn maar 2 deelnemers voor de ballon d'or dan zouden dat Ronaldo en Messi zijn.

Dat Ronaldo met Messi wordt vergeleken heeft alleen met de doelpunten te maken.
Ronaldo komt voetballend niet in de buurt van Messi.
Ronaldo speelt heel vaak onzichtbare wedstrijden, maar maakt wel de doelpunten.
Terwijl Messi veel meer laat zien, maakt acties, goals assits, en verdeelt het spel.
Ronaldo komt vaak zijn directe tegenstander niet voorbij.
Ronaldo is de perfecte doelpuntenmaker, maar je kunt hem echt niet vergelijken met Messi.
Er is geen enkele speler die zo veelzijdig is alas Messi, daarom is hij anders dan al de rest

13 januari 2014 om 00:12

Ja mooi dat je onzin uitkraamt. Messi is vaak onzichtbaar in topwedstrijden zie je hem niet ... Meestal is zijn veldspel matig en blinkt hij uit in balverlies... Messi is zo goed nog niet, Ronaldo is paar klasse beter dan een gehypte Messi! Het verschil dat hij bij alles zo opgehemeld word.

13 januari 2014 om 00:16

Paar klasses beter... ga je mond spelen man ze zijn evengoed.

13 januari 2014 om 00:19

Ja Ronaldo vind ik veel beter dan Messi. Bovendien veel completer zowel technische als fysiek, snelheid. Betere schot betere koppen betere loopactie,s. Duel kracht. Ook belangrijk Ronaldo heeft het in Engeland bewezen en nou in Spanje, zo iets moet Messi dan weer bewijzen of hij ook daadwerkelijk in een andere top competitie kan slagen.

13 januari 2014 om 10:13

of bij een ander team. bij barca kan iedereen scoren, met zoveel balbezit en aanvoer voor een spits is het niet moeilijk meer.

als winger is scoren veel moeilijker en toch maakt hij er meer dan messi.

Ronaldo heeft alles behaald door training en inzet, elke wedstrijd geeft hij alles en gaat hij vol voor de winst.

Messi staat als een zoutzak balletje op te wachten en scoort terwijl zelfs david villa die goal zou maken omdat iniesta weer een perfecte paas geeft.

60% van ronaldo's goals maakt hij zelf (kun je zeggen ego, maar hij maakt ze zelf)
bij messi is dat misschien 20%? maar ik denk minder.

13 januari 2014 om 00:46

Tuurlijk Tipi.

Messi is ook vaak genoeg afwezig en maskeert zijn slechte optredens vol balverlies ook vaak met een prachtig doelpunt.

En tuurlijk komt Ronaldo voetballend niet in de buurt, wie wel? Maakt dit hem een mindere speler? Dat ligt eraan wat jij onder voetballend schaart, alleen de sterkste kwaliteiten van Messi of alles?

Het moge duidelijk zijn dat Messi net iets beter is en dat is het ook, net iets beter.

Bij beiden hangt het van de vorm van de dag af wie beter is op het moment. Dit keer lag Messi er even uit en gaat Ronaldo er overheen, zo dicht ligt het.

Zoals Zlatan zei, Messi is een natuurtalent, Ronaldo het product van veel training en terecht . CR7 heeft zijn beste tijd bij Manchester United gehad, natuurlijk scoort hij nog steeds veel maar ik zie hem niet meer zo overtuigend overkomen net als zijn jaren bij Manchester. Daar was hij egt top qua uitstraling en skills. Messi speelt sins 2004 bij Barca, en ik denk dat hij niet zal vertrekken al hoewel ik heel erg benieuwd ben hoe hij in een ander team zal spelen. Ronaldo verdiend dit jaar de Fifa Ballon d’or maar of hij de beste blijft zal tijd zeggen. Ik ben overigens fan van beide spelers veel respect voor hun prestaties en hoe ze zijn tegenover zijn fans.

13 januari 2014 om 00:16

Ronaldo heeft de skils en dribbel nog altijd hoor, maar jij vind het nodig om de kudde hier na te gaan papegaaien.

Aguero zou toch naar real madrid gaan. Dan heeft hij straks wel wat uit te leggen aan ronaldo. Dit is geen slimme reactie.

13 januari 2014 om 00:19

Hij wilt naar Barça.

13 januari 2014 om 00:29

Je moet niet alle geruchten geloven.

Kunnen die twee niet eind van het seizoen met elkaar afspreken dan ze er mee stoppen, hebben wij één discussie minder, want ben er echt wel klaar mee. Wie de beste is? die moet nog geboren worden, want ze zijn beide niet perfect, ze zijn beide goed, maar niet perfect. Maar de naam hè, Cristiano Ronaldo en Lionel Messi klinkt zo mooi in de media !!

Weet je ze zijn allebei goed.
Ze hebben hun eigen kwAliteiten , maar Messi is geliefde dan ronaldo omdat als Messi scoort dan viert die met ze team en Ronaldo niet die loopt over het hele veld en wijst naar ze eigen :-) daarom neigen meer mensen Messi te zeggen :-)

Laat messi maar is in engeland spelen waar echt vechtvoetbal word gespeeld. Daar haalt die kleine dwergrat t niet. Ronaldo wel hij heeft zich al bewezen in de beste 2 landen qua voetbal landen. Ronaldo is de beste speler ter wereld. Wat die man heeft laten zien dan verdien je morgen ook de gouden bal en die gaat hij binnen halen.

13 januari 2014 om 00:21

Gelukkig zijn Silva, nasri, eriksen, walcott lekker groot en sterk hé

13 januari 2014 om 00:27

Wauw wat een vergelijking. Messi of hun ? Hun zijn t nu gewend. Messi zou een stuk meer blessures hebben daar in england! Daar speelt hij net 20 wedstrijden in een jaar. En ronaldo heeft daar al laten zien dat hij een klasse apart is en buitenaards is

13 januari 2014 om 00:38

Zal Messi dan ook zoveel scoren en zoveel ruimte krijgen, denk het niet. Ronaldo heeft in Engeland wel jaren lang gepresteerd waar je als winger niet eens de ruimte krijgen. Ik heb me twijfels of Messi wel in Engeland zou slagen.

Ajlb

13 januari 2014 om 07:54

ronaldo heeft maar 1 seizoen gehad in engeland waarin hij veel scoorde. Dus wat wil je nu precies zeggen?

Ronaldo is beter dan een Messi. Ronaldo kan dribbelen, duel kracht sneller, explosiever... Betere kopper kan het spel aardig verdelen. Balvast, combinerend. fitheid, sterk.. Fysiek is hij een beest. twee benig. Betere uitstraling. Ongrijpbaar voor verdedigers.

Hmmm welke Portugees gaan we morgen over lezen dat Ronaldo completer is dan Messi. Iedereen is het er wel mee eens dat Ronaldo in 2013 de beste was. Iedereen is er ook mee eens dat Ronaldo Completer is. Iedereen is er ook mee eens dat Messi beter over zicht heeft en beter kan dribbelen. Het zijn 2 aanvallers die allebei op een andere positie spelen.

Opgeblazen verkiezing die gouden bal met veel te veel commerciële belangen, typisch FIFA-gedoe.
Persoonlijk zou ik hem het meest aan Ronaldo gunnen dit jaar.

Sergio Aguero hoort bij de beste aanvallers van dit moment, maar uitspraken tegenover pers en media mag hij van mij overslaan. Valt niet serieus te nemen natuurlijk.

Even serieus, hoe kan je Cristiano beter vinden dan Messi? Ik kan een heel verslag gaan maken over Messi maar dan kom ik nog woorden tekort. Ik zal dus een paar argumenten onderuit halen.

- Cristiano is beter omdat hij completer is. Hij kan koppen, is fysiek sterk, hard schot, snel.
Welke van deze aspecten beheerst Messi niet precies? Zijn kopbal tegen United vergeten? Zijn uithaal tegen Arsenal in Camp Nou 2010 vergeten? De talloze keren dat hij werd aangepakt door verdedigers maar toch op zijn benen bleef staan vergeten? Messi's goal tegen Getafe vergeten?

- Cristiano is beter omdat hij meer scoort terwijl hij linksbuiten speelt en Messi op 9.
Als je een beetje verstand hebt van voetbal weet je dat Messi geen spits is en dat Cristiano een zwerver is. Cristiano speelt in een team waar er systeem op hem is afgestemd en waar hij alle ruimte van de wereld krijgt om zijn eentonige spel te spelen. Ook is het een harde leugen dat hij meer scoort op links. Messi's goals per wedstrijd zijn hoger dan die van hem en als hij een winger is hoe komt het dan dat hij meer schoten op doel heeft en dat Messi als 9 meer assists op zijn naam heeft staan?

- Cristiano is beter omdat hij zich in zowel Engeland en Spanje heeft bewezen.
Het is ten eerste niet eerlijk om dit argument te gebruiken want Messi heeft nog nooit in Engeland gespeeld omdat hij daar nog nooit de kans voor heeft gekregen. En hij heeft United en Arsenal 2 maal gesloopt, zegt dat niets?

En als hij zich in Europa, bij Argentinië en bij Barcelona heeft bewezen dan kan hij dat 100% ook in Engeland.

Weer een poging om mij te overtuigen mislukt. Messi is en blijft de beste.

13 januari 2014 om 03:56

En denk je nou echt dat je iemand die Ronaldo fan is hebt weten te overtuigen dat Messi de betere is van de 2 door de (tegen)argumenten die jij gebruikt?

De Messi fans gebruiken toch ook argumenten dat Ronaldo niets kan als hij geen ruimte krijgt. Dan kan een Ronaldo fan dat argument toch ook makkelijk onderuithalen met.. "de wedstrijd tegen Gala vergeten?" en noem het allemaal maar op.

Jij zegt ergens "cristiano speelt in een team waar er systeem op hem is afgestemd en waar hij alle ruimte van de wereld krijgt".
Messi speelt toch ook in een team dat helemaal op hem is afgestemd. Hij krijgt ook alle ruimte van de wereld om te doen wat hij wil. Dus wat is het verschil?

Dan zeg je het volgende. "en hij heeft United en Arsenal 2 maal gesloopt, zegt dat niets?"
Nee, dat zegt mij persoonlijk niet veel. 2 teams uit Engeland "slopen" met zijn team waar hij van kleins af aan met de spelers samen heeft gespeeld is wat anders dan naar een ander team gaan dat een ander spel speelt en daar de sterren van de hemel spelen.

Maar goed, mensen kunnen over dit thema uren lang discussiëren. Maar feit is dat aan het eind van de dag de Ronaldo fan Ronaldo de beste blijft vinden en de Messi fan Messi de beste blijft vinden. Dus wat heeft dan voor zin om die eeuwige discussies te voeren en talloze argumenten te bedenken. Die van beide kanten uit weer kunnen worden ontkracht?

13 januari 2014 om 10:19

-Dus die ene kopbal en dus kan hij dat super goed?
Dus eigenlijk was Alex van PSV evengoed als Messi?
Of ben je zijn kopballen vergeten? of zijn vrije trappen van 40 meter?
Waarom is Messi geblesseerd en Ronaldo niet? Omdat Ronaldo meer traint en veel fitter is en altijd zal blijven.

-Het team van barca is juist op messi afgestemd.
Als real het team op ronaldo af zou stemmen zouden ze Bale nooit moeten kopen.
Als winger scoort hij meer dan messi is de spits. Als winger scoren is moeilijker.

-Messi heeft zich niet bewezen met een Engelse club. Dat barca wint van een Engelse club dat kan. De competitie daar is heel anders. Ronaldo heeft het bewezen daar top te zijn. Messi heeft niets bewezen in Engeland.

-Messi heeft zich nog niet bewezen voor argentinie. alleen barca.
Ronaldo schiet persoonlijk Zlatan eruit

Al met al, kansloze argumenten die niet kloppen

13 januari 2014 om 12:38

Je maakt 1 belachelijke grote fout ..

De Winger op de manier hoe Ronaldo speelt krijgt veel meer ruimte en meer doelpogingen dan de 'zwervende spits' Messi bij Barca dus hoe bedoel je als winger scoren is moeilijker ???

Heb je wel eens gekeken hoeveel verdedigers er om Messi staan elke wedstrijd en hoeveel verdedigers er om Ronaldo staan ??

Einde discussie..

14 januari 2014 om 07:51

baca is beter dan al die engelse clubs en messi heeft barca in 2009-2010 eigenhandig naar de champions league geschoten kan ik niet van ronaldo zeggen...

13 januari 2014 om 11:47

Bla bla onzin

Je weet zelf ook wel dat Messi op 9 speelt en ook op 10!
En je bralt onzin juist bij Barca is alles gericht op Messi. Waarom eist hij altijd op? Juist ja.
Maar ja jij bent echt een harde Messi Fanboy kijk jouw profiel. Met andere worden niet serieus te nemen.

Jammer dat de objectiviteit van Aguero wordt beïnvloed door zijn persoonlijke vriendschap met Messi. Zijn opmerking over dat Messi beter zou zijn ook al maakt hij maar 1 goal is hopelijk gemaakt in een moment van verstandsverbijstering. Zo'n opmerking is respectloos jegens Ronaldo maar ook andere goede voetballers.

Dat Ronaldo hem dit jaar gaat winnen is nu onderhand wel zeker, maar niet minder onverdiend. Ronaldo heeft zijn sterke seizoenseinde van vorig seizoen goed doorgetrokken en optimaal gebruik gemaakt van de absentie van Messi tijdens zijn blessure. Ronaldo speelde dan wel niet elke wedstrijd fenomenaal maar scoorde wel, leverde zo nu een dan een assist af en was doorslaggevend voor zijn club Madrid. Afgelopen jaar gold dit net zo goed voor Messi, beide spelers hebben mindere wedstrijden maar scoren dan wel of geven een doorslaggevende pass.

Welke speler nu de beste is? Messi afgelopen jaar, Ronaldo dit jaar en volgend jaar zien we wel weer.

Je kan Ronaldo alleen op het vlak van doelpunten met Messi vergelijken. Als voetballer heeft Ronaldo niets dat in de buurt komt van Messi, hij functioneert niet in de korte ruimte, hij kan geen steekpass geven, hij staat vrijwel nooit dubbel gedekt ten opzichte van Leo die soms 3 man op zich heeft staan, hij heeft nog geen 20 van het inzicht en de techniek die Messi beheerst.

Nee ik geef Aguero groot gelijk, Messi is de grootste in de geschiedenis mijns inziens, gelukkig delen vrijwel alle neutrale voetballiefhebbers waaronder ook enkele grootheden uit de geschiedenis mijn mening. De mensen die het hiermee oneens zijn, zijn veelal Madrilenen, Portugezen, Man Utd fans of Barcelona haters, oftewel mensen met een duidelijke voorkeur. Vandaag zal Cristiano de Ballon wel krijgen, maar ik verwacht dat Leo in 2014 weer het verschil zal laten zien.

13 januari 2014 om 03:00

nonsens alsof Ronaldo niet door 3 4 man word gedekt, wel degelijk wel. Het verschil is dat Ronaldo wel goed speelt tegen grote ploegen, en Messi slecht speelt in grote wedstrijden en vaan onzichtbaar is. Je kunt zeggen wat je wilt Ronaldo is de betere.

13 januari 2014 om 13:27

Jij kijkt duidelijk geen voetbal, Ronaldo speelt bij een team dat de counter formatie hanteert, hij heeft eigenlijk 10 spelers die voor hem werken en mede door zijn snelheid, geniale loopacties, atletisch vermogen en zeer dodelijke afrondingskwaliteiten kan hij zoveel doelpunten maken. Echter wanneer Real tegen een team speelt dat goed of extreem verdedigt, zie Atletico, zie Dortmund vorig jaar, zie Man Utd tot aan de rode kaart vorig jaar, zie Barcelona - Real Madrid dit jaar, dan komen de zwaktes van Ronaldo naar boven: het niet kunnen functioneren in de kleine ruimte, het niet kunnen passeren van meerdere tegenstanders door middel van een dribbel, het combinatiespel verpesten. En je argument over Messi speelt niet goed tegen grote ploegen? Messi heeft zijn meeste doelpunten in Spanje tegen Real en Atleti gescoord, laten dat nou net de grootste ploegen zijn uit Spanje? Daarnaast in beide Champions League finales waarin Messi speelde scoorde hij, heeft hij Bayern, Real Madrid, Arsenal, AC Milan en noem het allemaal maar op in het verleden allemaal vernietigd. Jij wilt het gewoon niet zien, Leo is met afstand beter dan Cristiano Ronaldo.

Wordt niemand is moe van dat geneuzel over wie beter is?
Antwoordt lijkt mij vrij simpel , tis maar net waar je van houdt hou je van de voetballer of van de persoon ! Beide zijn uniek maar Ronaldo os veel show rondom zijn persoon teerwijl Messi showt met zijn voeten en qua rendement zijn ze beiden onovertroffen maar als voetbal liefhebber lijkt mij dat Messi meer aanspreekt qua speler terwijl Ronaldo aanpreekt om zijn houding en vele nutteloze schijnbewegingen en laten we cr7 zijn vrije trappen niet vergeten , die zijn ronduit hilarisch ! Maar zr zijn beiden gewoon heel goed.

Hij doet me een beetje denken aan Geert Wilders, die Christiano. Als het niet gaat zoals hij wil, dan komt hij niet. Na al dat gejank en het spelen van slachtoffertje, na een domme opmerking van Blatter ,mag hij hem van mij wel winnen hoor. Terecht? Absoluut niet. Is in 2009 bij Real binnengehaald als de grote verlosser voor bijna 100 miljoen en heeft tot nu toe 3 prijzen gewonnen. Als het er echt toe doet, zoals in halve finale champions leguae dan geeft ie niet thuis. Waarom Messi veel beter is? Simpel: in de afgelopen jaren heeft Messi 5 keer zoveel prijzen gewonnen. Om over Xavi en Iniesta met hun Ek's en WK maar niet te beginnen. Van hen mag Ronaldo de veters niet eens strikken. De prijzenkast die zij hebben zal hij in geen 100 jaar evenaren. Dat zijn de feiten, voetballiefhebbers. Heel die discussie rondom de gouden bal is gewoon zo opportunistisch gevoerd .omdat Messi even een paar weken geblesseerd was en Ronaldo via de playoffs - als hij zo goed was dan had hij Portugal rechtstreeks naar het WK geschoten- Portugal WK-plaatsing heeft bezorgd, moet hij de gouden bal winnen. Slaat echt nergens op. En wat heb je aan goals als je geen prijzen pakt? Overigens als je spelers aan de hand goals indivudueel wilt beoordelen: de gouden schoen is naar Messi gegaan. Of zijn goals per kalanderjaar opeens belangrijk...wie heeft dat verzonnen ineens..dacht dat het voetbalseizoen van augustus tot mei liep. Anyway als goals de graadmeter zijn en niet prijzen (want prijzen heeft Ronaldo dit jaar niet gewonnen) dan wil ik hierbij een oproep doen om Alvonso Alves met terugwerkende kracht de gouden bal te geven!

13 januari 2014 om 07:57

ach ja...de mensen in ronaldo's omgeving vinden hem de beste, de mensen in messi's omgeving vinden messi de beste.
En alle voetballers en sterren van weleer die niet voor real, barca, portugal of argentinie spelen vinden messi de beste.

13 januari 2014 om 10:20

zoals?

Ribery vind zichzelf de beste en verder?
v Bommel heeft een keer gezegd Ronaldo beter te vinden. Terwijl die van barca is.

en verder?

13 januari 2014 om 12:25

Ronaldo
Romario
Luis Figo
Oliver Kahn
Arsene Wenger
Wayne Rooney
Pele
Mcdermott
Ivan Helguera (ex real)
Huntelaar
Cassano
Arda Turan
Roy Keane
Bacary Sagna
Fabio Capello
Raul (ex real)
Marcello Lippi
Fernando Gago (ex real)
Arjen Robben
Maldini
Ryan Giggs
Pellegrini
Marco Van Basten
John Terry
Vicente Del Bosque (ex real)
Jack Wilshere
Robin Dutt
Filipe Scolari
Neymar (in zn santos tijd)
Joey Barton
Sid Lowe
Jorge Valdano (ex real)
Michael Owen (ex real)
Franz Beckenbauer
Almunia
Michel Platini
Pato
Ganso
Ruud Gullit
John Heitinga
Sounes
Venables
Eden Hazard
Meneses
Rio Ferdinand
Zlatan Ibrahimovic
Mario Balotelli
salomon Kalou
mario gomez
Donovan
Nemanja Vidic
Juninho
Galliani
Gerry Armstrong
Andy Cole
Emmanuel Adebayor
Javier Hernandez
Harry Redknapp
Buffon
Hitzfeld
Moyes
robbie fowler
gary neville
Vincent Kompany
Jurgen Klopp
nicklas Bendtner

nu stop ik, want dit is toch al een heel aardig rijtje met flink wat grote namen

En ronaldo zal altijd een betere speler zijn dan sergio aguero.
Ik vind messi en ronaldo allebei beste van de wereld maar ik vind dat ronaldo meer bewezen heeft, hij was 17 jaar toen hij ging uitblinken op een EK en slagen bij real madrid in een korte tijd is ook niet zo makkelijk.

Ik heb altijd Messi gerespecteerd, maar ik prefereer Ronaldo. Messi is geboren om de beste te zijn en Ronaldo is gemaakt om de beste te zijn. Ik kan Aguero wel begrijpen, maar ook hij mag af en toe toegeven dat Ronaldo het een keer beter heeft gedaan dan Messi. Is geen schande.

Zullen we het gewoon houden op even goed?

13 januari 2014 om 08:47

Nee, want dat zijn ze niet...

13 januari 2014 om 09:18

Ronaldo is veelzijdiger dan Messi.

13 januari 2014 om 08:00

je voorkeur gaat uit naar Ronaldo, je ziet hem liever voetballen. Dat kan. Maar als je puur naar kwaliteit kijkt vind je messi toch ook beter? Dat wil niet zeggen dat je liever naar hem kijkt, want je houdt van een andere manier van spelen. Maar dat zijn 2 verschillende dingen.

De een ziet liever buffon in de goal, de ander cech...verschillende uitstraling, verschillende manier van keepen, maar beiden gewoon heel goed.

Jammer dat Voetbalzone neutrale meningen niet plaatsen, afgelopen week zeiden bijv. Simeone, Diego Costa, Ribery, Ronaldo R9, Villas Boas, en Arda dat Messi de beste speler was en is.
Misschien wordt dit bewust niet vermeld omdat eigenlijk nooit een neutraal persoon dit over Ronaldo zegt....

Alle wanna be Gijps komen nu ineen keer met Ronaldo is groot, sterk en al dat soort onzin! Als k groot en sterk wil zien, dan gaat k wel naar Badr kijken.

Ik lees hier overal dat Messi gewoon een Natuurtalent is en Ronaldo het moet hebben van hard te trainen. Fout Messi is gwn het product van de hormonenkuur die hij kreeg, zonder die kuur zou hij vandaag de dag niet meer den een gewone subtopper zijn. Daarom vind ik Ronaldo gewoonweg beter hij heeft hiervoor hard gewerkt en hard getraind en is gwn het product van zichzelf.

Hahaha wat heeft cr7 gewonnen? Als hij beter was waarom was zijn laatste gouden bal
In 2008? Of waarom maar 1 keer cl winnen? Ga allemaal spelen joh
Messi tog veel beter cijfers en records en prijzen zeggen alles

Cimbom wat zeg jij?

Welke ek?

Wat heeft Ronaldo meer gewonnen dan!?
Heeft hij 91x gescoord in 1 jaar of cl finales beslist
Hij is al 5 jaar bij real en heeft alleen 3 bekers gewonnen
Ga spelen man.. Mannetjes passeren lukt niet eens
Alleen rennen en schieten .. Kijk wat messi met spelers doet
Op youtube Ronaldo is alleen bezig mrt zich zelf
En ze haar. Laat hem eerst finales beslissen of top scorer allertijden van de liga
Worden.

Beter zijn word je door prijzen te winnen een ibra heeft meer bereikt kwa prijzen
Dus wat zegt dat? Omdat je Ronaldo leuk vind hoe jij juist of ze haar even goed zet?
Vinden die knulletjes prachtig maar echte voetbal liefhebbers zeggen messi

Het is zijn landgenoot, tuurlijk gun je hem het beste. Als die nou zegt dat Ronaldo beter is wordt Messi weer boos. Net zo als met: Wie is beter? Robben of Ribery? Hier stemmen 9 van de 10 op Robben. 😄

Waarom is het zo moeilijk Ronaldo heeft andere kwaliteiten Messi heeft andere kwaliteiten het belangrijkste is hoe je omgaat met die kwaliteiten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren