Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Messi weet dat Cristiano Ronaldo wint en zegt Ballon d’Or-gala af’

Laatste update:

Lionel Messi won in 2009, 2010, 2011 en 2012 de Ballon d’Or als beste speler ter wereld. De Argentijn is ook nu genomineerd voor de prestigieuze award van de FIFA, samen met Franck Ribéry en Cristiano Ronaldo. Volgens het Spaanse praatprogramma El Chiringuito is het echter zeer de vraag of de aanvaller van Barcelona wel aanwezig zal zijn bij het gala van volgende week maandag in Zürich.

/

De deadline voor het stemmen op een winnaar lag eigenlijk op 15 november. Toen Ronaldo in de dagen erna eigenhandig Zweden de nek omdraaide met vier doelpunten, heropende de FIFA de verkiezing en sloot de termijn pas 29 november. In Spanje rekenen daardoor steeds meer kenners erop dat Ronaldo aan de haal gaat met de Ballon d’Or, voor het eerst sinds hij de prijs in 2008 pakte. De Portugees twijfelde lang of hij wel naar Zwitserland zou afreizen, omdat hij niet wéér naast de Ballon d’Or wilde grijpen.

Afgelopen week gaf hij aan de knoop te hebben doorgehakt: hij zal erbij zijn. Direct doken verhalen op dat de FIFA hem verzekerd zou hebben dat hij dit keer wint. Messi zou dat bericht inmiddels ook hebben ontvangen. Doorgaans weten de genomineerden van tevoren al wie de winnaar is, meldt El Chiringuito. Nu Messi te horen heeft gekregen dat hij na vier jaar genoegen moet nemen met een tweede of derde plaats, zou hij sterk overwegen af te zeggen voor een bezoek aan Zürich.

Denk jij dat Lionel Messi erbij is in Zürich?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Word de ballon d'Or gala uitgezonden?

11 januari 2014 om 10:15

Ja maandag op Eurosport om 7 uur

11 januari 2014 om 10:17

Ja sowieso.. Dat doen ze altijd

11 januari 2014 om 10:19

Dan zijn we eindelijk van dat gezeur af..

11 januari 2014 om 10:32

Nee dat denk ik niet. Fanboys grijpen elke kans aan om te roepen wie er beter is...

FIFA stelt de termijn om te stemmen uit, dan weet iedereen genoeg. Ze willen paradepaardje Ronaldo tevreden stellen. Ze zullen hem wel ergens voor willen gaan gebruiken.
Ribéry genomineerd is ook belachelijk, Robben was veel bepalender voor Bayern.

11 januari 2014 om 10:53

Ribery en robben komen niet eens in de buurt wat Ronaldo en Messi presteren.

11 januari 2014 om 11:22

Het zou heel erg onsportief zijn als Messi niet zou komen als hij een keer verliest.....

11 januari 2014 om 11:42

@renaldino: Hoezo komen Robben en Ribery niet in de buurt van de prestaties van Ronaldo en Messi.

Allebei wonnen ze de Treble met Bayern. Zoveel hebben Ronaldo en Messi het afgelopen jaar niet gewonnen. Vind het jammer dat de meeste mensen kijken naar doelpunten. is dat nog enkel de basis om de beste speler op te bepalen? Wat mij betreft zijn het prijzen waar het om draait!!!

11 januari 2014 om 12:00

duh er kan ook maar 1 team de treble winnen in europa..

11 januari 2014 om 12:05

@ Slimslimpie

Als het prijzen zijn, kun je hele elftallen die Gouden Bal gaan geven. Het is een individuele prijs, gericht op individuele prestaties, ongeacht het zilverwaar.

Het gaat er om hoe goed één speler is gedurende het jaar. En in deze periode kun je gewoon niet op de prestaties van Ronaldo en Messi heen. Ik ben het er ook mee eens dat niet altijd een aanvaller hoeft te winnen, maar wat deze twee jongens doen... Tja, zij schieten het begrip 'voetbal' aan gort met hun doelpunten.

En individueel zullen Ribery en Robben inderdaad niet tippen aan Ronaldo en Messi. Dit zijn namelijk twee spelers, waarvan het de clubs stroef afgaat om te winnen wanneer zij ontbreken, Bij Bayern daarentegen merk je nu bijvoorbeeld niet eens dat Robben geblesseerd is, puur omdat hun selectie heel sterk is, en niet één uitblinker heeft.

11 januari 2014 om 12:06

Jaa klopt hahah

11 januari 2014 om 14:57

@t.alcantara11

Duh,je hebt 2 europacups,dus volgens mij kunnen 2 teams de treble winnen...

11 januari 2014 om 18:58

@Slimslimpie

Hier gaat het om een individuele prijs dus leuk en aardig als je als team alles gewonnen hebt daar heeft Robbem en Ribery niks aan in deze verkiezing.

Ronaldo zal hem winnen en dat is dit jaar meer dan terecht.

12 januari 2014 om 01:44

Ik zou je aanraden om door te nemen wat een toekomstig Ballon D'or winnaar moeten hebben gepresteerd.
Vroeger waren het de prijzen, maar de criteria's zijn helemaal veranderd.
En dat sinds 2010 als ik het goed voor heb.

11 januari 2014 om 13:18

Messi is gewoon een kleine lafaard als hij niet gaat!

Weer zo'n bullshit verhaal. Messi zal erbij zijn , zelf al wint hij hem niet.

11 januari 2014 om 10:16

Dat denk ik ook, maar het blijft toch frappant dat uit het niets de deadline voor het stemmen verlegt wordt....

11 januari 2014 om 10:21

Er waren nog belangrijke wedstrijden te spelen. Net alsof de beste spelers van de CL begin mei worden gekozen terwijl de finale nog gespeeld moet worden. De FIFA had verwacht dat de strijd tussen Ronaldo en Ibrahimovic ging en verlengde dus omdat zij oa nog tegen elkaar speelde.

Verder moet daar niet over gezeurd worden, want Ribery speelde toen ook nog 2 wedstrijden tegen Oekraine en had dus alle tijd om uit te blinken, maar dat kan hij in zijn eentje niet. Dan ben je ook geen winnaar van de Gouden Bal.

11 januari 2014 om 10:28

Dat was toch al op voorhand geweten? Deadlines zijn deadlines.

11 januari 2014 om 10:35

Ik denk dat ze niet verwacht hadden dat Frankrijk Oekraine en Portugal 2e zouden eindigen, maar ja dat moet je niet aan mij vragen

11 januari 2014 om 10:37

In alle voorgaande edities was dit gewoon exact hetzelfde en kwam er ook niet opeens extra tijd bij om te stemmen. Dus dat is echt een non-argument.

Daarnaast, als het goed is zou iedereen al gestemd moeten hebben voor de deadline, waarom dan nog een verlenging? Gaat echt helemaal nergens over en zo zou ik hem niet eens willen winnen...

Edit: Dus omdat Frankrijk en Portugal nog wat extra wedstrijden moeten spelen, moeten we de stemming verlengen? Wat is dat voor onzin? Dan zeg je dus eigenlijk, ze wouden nog even wachten om te kijken of Ronaldo ook echt een kans zou maken of niet... Doorgestoken kaart dus...

11 januari 2014 om 10:48

Volgens mij was die verlengd, omdat ze nog maar heel weinig stemmen binnen hadden. En ik ben het met vedetterut eens dat de eerste deadline nergens op sloeg.

11 januari 2014 om 10:56

@ Scotsman

Deadline zo vroeg is sowieso belachelijk en dat heb ik meerdere keren gezegd. Ik vind dat je moet kunnen stemmen tot 31 december. Maar je moet de regels niet aanpassen aan het einde. Doe dat aan het begin.

11 januari 2014 om 11:40

Wat maakt het uit of je de deadline verlegd? Je bent de beste of je bent het niet!!

11 januari 2014 om 13:29

Het werd verlengd omdat te weinig mensen hadden gestemd..
Zo raar vind ik haters.. elke X iets zoeken om tegen Ronaldo te gebruiken,, ik ben bijv niet vergeten dat iedereen hier na de eerste wedstrijd Portugal-zweden, toen de stemperiode die avond na de eerste wedstrijd was gesloten zeiden dat het eigenlijk verlengd moest worden omdat de 2e wedstrijd gespeeld moet worden,, (in de hoop dat ibra de 2e wedstrijd de betere zou zijn) alleen omdat robaldo de eerste wedstrijd in zijn voordeel had besloten,, toen kwam de verlenging en opeens veranderde iedereen hier van mening omdat Ronaldo ook de 2e wedstrijd besloot,, opeens vindt niemand het kunnen dat de stemperiode verlengd wordt..
Heel laag maar ja je kan ook niks anders verwachten van de Ronaldo haters.. het is toch duidelijk dat hij vorig jaar het hele jaar de betere was over iedereen?? Ga ergens anders huilen ..

11 januari 2014 om 13:46

Ronaldo haters? Waar heb jij het over? Mij gaat het om de Fifa, niet om Ronaldo. Al had bij wijze van spreken Pietje van FC Bal op het Dak 9 er gestaan.

Het gaat mij gewoon om de wijze waarop de Fifa omgaat met dit soort zaken. Als er te weinig stemmen zijn, dan is het dus niet interessant genoeg voor de betrokkenen om te stemmen. Dan moet je niet opeens de deadline gaan verleggen.

Zie je het je al voor je? Een derde van Nederland stemt, maar omdat de PVV op kop ligt besluiten we maar om nog even de stembussen wat langer open te houden. Gaat toch helemaal nergens over?

11 januari 2014 om 16:38

Dat zie ik zeker voor me. Als bij de parlementsverkiezingen er een te lage opkomst is, zijn ze ongeldig en moet het opnieuw. Eerst beter nadenken voordat je domme opmerkingen gaat maken...

12 januari 2014 om 01:48

Je neemt me de woorden uit de mond.
Inderdaad iedereen had in die twee weken zijn waarde kunnen laten zien.
De enige die dat in mijn ogen ook deden waren CR7 en Ibra.
Al verloren de Zweden, maar toch vind ik dat Ibra heeft laten zie wat hij waard is.

Snap ik helemaal! Ronaldo had het zelfde gedaan. Je concentreren op belangrijkere zaken!

11 januari 2014 om 10:18

ronaldo is jarenlang netjes komen opdraven om steeds maar niet te winnen. Daar kreeg hij een beetje genoeg van. Als dit verhaal klopt heeft messi er gelijk genoeg van wanneer hij 1 jaartje niet wint. Dat zou ongelofelijk zwak zijn. Maargoed, zal wel een kul verhaal zijn.

11 januari 2014 om 10:23

Alleen was het stemmen in de voorgaande jaren eerlijk verlopen. Dit jaar is het natuurlijk schandalig hoe het gegaan is. Eerst de stemming sluiten en als Ronaldo dan eindelijk een keertje beslissend is in een belangrijke wedstrijd dan snel weer de stemming heropenen. Ik vind het echt weer een typisch voorbeeld van hoe corrupt de Fifa is want anders had Ribery hem waarschijnlijk gewoon gewonnen.

Ik begrijp niet dat Ronaldo wel naar het gala zal gaan. Een beetje voetballer wilt de prijs niet op zo'n manier krijgen maar wilt hem echt verdienen.

11 januari 2014 om 10:29

Ribéry zou hem niet gewonnen hebben en als dat wel zou gebeuren zou het onterecht zijn. Ronaldo heeft veel meer laten zien, voor zowel club als land. Robben en Neuer waren beslissender dan Ribéry en die zitten er ook niet bij.

11 januari 2014 om 10:33

bayern4life - Ik ben het met je eens dat als Ronaldo echt een statement wil maken, hij de prijs dan ook deze keer niet in ontvangst moet nemen. Hij heeft eerder heel duidelijk gemaakt dat hij de hele gang van zaken rondom de gouden bal niet vindt kunnen, en geen in heeft zich daar meer mee bezig te houden. Dan moet je ook voet bij stuk houden wanneer ze de prijs opeens wel aan je willen geven.

En idd, de stemming is dit jaar vreemd gelopen, wat alleen maar meer bewijs is dat Ronaldo het bij het rechte eind had toen hij zich publiekelijk uitsprak tegen de hele verkiezing. Maar zoals ik net al zei, dan moet je de prijs ook niet willen als je hem ook op een discutable manier krijgt.

11 januari 2014 om 10:34

Ronaldo had hem sws al gekregen, iedereen was voor de sluiting al positief over hem. Zelfs de spelers van Barca zeiden dat hij hem zou krijgen. Dus die laatste zin is echt totaal bullshit. Ik snap dat jij hoopte dat ribery hem zou winnen, maar als hij hem wint is er gerommeld in de stemmen.

11 januari 2014 om 10:35

75draytonpark - Klopt wat je zegt, maar het creëert onnodig tumult. Vooral omdat de gouden bal verkiezingen al zo'n slechte reputatie hebben moet je dit soort dingen gewoon niet doen.

11 januari 2014 om 10:36

Dus C. Ronaldo is nog altijd komen opdraven? Zou toch de laatste 4 Ballon d'Or uitreiking is eens terug gaan kijken, want C. Ronaldo is volgens mij 2 jaar geleden niet aanwezig, omdat hij toen iets zei van... Dat hij belangrijkere dingen had te doen of iets in die richting! Dus Messi zou een slechte verliezer wezen, nou dan is C. Ronaldo dat toch ook of zie ik dat dan verkeerd?!?! Als Messi niet zou komen dit keer begrijp ik dat best, want deze editie van de Ballon d'Or is zo corrupt als de pest, omdat meneer eigenhandig Zweden vernietigd heeft gaan de stembussen weer open... Raar hoor! Buiten dit alles om verdiend C. Ronaldo wel de Ballon d'Or!

11 januari 2014 om 10:37

Bayern4Life

Ribery had ook de kan om uit te blinken, waarom deed hij dat dan niet? Hij staat er niet op beslissende momenten, dan verdien je hem ook niet.

11 januari 2014 om 10:37

De stemming werd niet heropend NA de wedstrijd van Cristiano tegen Zweden. Hij sloot die avond, maar was dus al eerder geopend. Ken de feiten voor je zielige leugens gaat verkondigen omdat je een fanboy bent. Ribery mag god op z'n blote knieen bedanken dat die uberhaupt genomineerd is.. Voor hem minstens 8 betere.

11 januari 2014 om 10:43

het kan ronaldo niet schellen hoe hij wint, als hij maar wint.

11 januari 2014 om 10:44

Sonmarco,

Ronaldo was er toen niet omdat hij een wedstrijd met Real had. Geldt dat dan ook? Ribery had toch evenveel kans om uit te blinken tegen Oekraine ik snap het hele probleem niet. De Fifa opent de stembussen en Ronaldo grijpt de kans en blinkt uit tegen Zweden. Ribery doet dat niet tegen Oekraine.

11 januari 2014 om 10:55

Vedetterut,

Je lult uit je nek ribery was de beste speler tegen Oekraïne met 2 assists

11 januari 2014 om 11:43

Nou wat zeur je dan dat alleen Ronaldo voordeel heeft gehad. Dan heeft Ribery er toch net zo veel profijt van, want de kenners zullen het echt wel gezien hebben als hij goed speelde. Anders had Ribery hem ook niet gewonnen, maar dat maakt niet uit.

11 januari 2014 om 12:23

@bayernlife

Hij verdient 't ook bekijk de statistieken maar weer. Door dat theater van Blatter is Ronaldo ook niet positief gekomen in het licht.
Hopelijk salute ronaldo blatter als hij die bal komt ophalen.

On topic: als messi niet gaat verbaast het mij niks. Messi kan niet tegen zijn verlies en als duizende camaras je fronsende face gaan filmen is slecht voor je eigen publiciteit en van je club en land.

11 januari 2014 om 12:40

Doe jij je bayern bril eens af.

Als objectief voetballiefhebber moet iedereen gewoon concluderen dat Ronaldo dit jaar de beste speler was.

11 januari 2014 om 13:16

ken jij maar de feiten om bullshit te roepen, zo dat je stoer kan over komen.

ga nog eens zoeken.

11 januari 2014 om 22:00

"Anders had Ribery hem waarschijnlijk gewonnen". Je weet niet of Ribery hem had gewonnen aangezien het niet bekend is gemaakt hoeveel stemmen hij heeft. Wel heel makkelijk wat je zegt nu

12 januari 2014 om 01:56

Je naam zegt genoeg.
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Dat Ronaldo niks heeft laten zien?
Je moet eerlijk zijn en gewoon toegeven dat Ronaldo beter was dan alle anderen.
Ook Ribery had in die twee weken kunnen profiteren van die verlenging.
Het probleem was dat hij niet echt boven iedereen uitstak tijdens die tweeluik
tussen Frankrijk en Ukraine.
En de weken ervoor liet hij ook niks zien.
Versta me niet verkeerd, ben een grote fan Ribery, maar eerlijk is eerlijk om te zeggen dat CR7 gewoon heel het jaar door beter was.

11 januari 2014 om 10:20

Nee, ik zou Messi echt een slechte verliezer vinden als hij niet zou komen. Ronaldo is al die jaren wel gekomen en zag de ballon d'or naar iemand anders gaan. Ik denk wel dat hij er zal zijn trouwens.

11 januari 2014 om 10:22

Het verschil is dat Ronaldo dan een slechte verliezer genoemd zou worden. Messi is dan echter ineens slim?

Valt me tegen... Nu leren er die man pas echt kennen als dit waar is.. Als alles goed gaat kan je immers ongelimiteerd sympathiek zijn. Verliezen is een stuk lastiger.

11 januari 2014 om 10:22

Ronaldo js gewoon elk jaar gekomen ondanks dat hij wist dat hij niet had gewonnen.

11 januari 2014 om 10:32

@ vedetterut

Niet elk jaar, als Ronaldo fan moet je dit soort dingen gewoon weten...

Ballon do'r 2011 was hij niet aanwezig...

11 januari 2014 om 10:37

Dat klopt, en waarom? Hij had wel iets beters te doen: volgende dag een wedstrijd met Madrid.

11 januari 2014 om 10:38

Dat klopt. Hij had toen een wedstrijd. Het kan niet altijd feest zijn he

11 januari 2014 om 10:48

Maak er van wat jullie willen, maar hij was niet aanwezig. Verder ga ik er niet op in. Het zal dan gewoon leiden naar nutteloze discussie.

11 januari 2014 om 11:46

Feit blijft dat hij de dag erop een wedstrijd moest spelen, dus lul niet als je niet weet waar je het over hebt. Zwijgen is meestal goud beste man.

11 januari 2014 om 11:50

Nee als je niks meer te verzinnen hebt ga je maar weg. Als hij een wedstrijd heeft moet hij die dus maar afzeggen om naar een gala te gaan waar hij al te horen van had gekregen dat hij niet had gewonnen. Nee heel snugger man.

11 januari 2014 om 11:55

en elke keer dat hij er was zag je een teleurgestelde en verbaasde gezicht. zou jij dat trekken als jij wist dat je toch niet had gewonnen? Jullie bedenken nu iets uit een 1 malig situatie. Omdat hij nu al wist dat hij had gewonnen betekent niet dat bij de rest van de ballon d'ors het zo ook was.

11 januari 2014 om 12:07

Klopt, het is zwak als Messi niet zou komen

11 januari 2014 om 22:04

Het gaat erom dat hij er niet was? Nee daar gaat het niet om, het gaat om welke reden hij er niet was. Ronaldo had een dag later een wedstrijd en Messi kan slecht tegen zijn verlies. Makes sense toch?

12 januari 2014 om 23:44

T.Alcantra11

Wat had je dan gewild dat ie stond te juigen, we zien morgen wel hoe Messi erbij staat

Als je bent genomineerd moet je gaan! Of je nou tweede of derde bent. Tuurlijk je bent een wereldster maar je moet ook nederig zijn.

11 januari 2014 om 10:56

Egotjes worden dan gekrenkt he.

Ben benieuwd waar de 'criticasters' nu zullen zijn. Zeker goed van Messi ivm zijn blessure. Onnodige vlieguren moet je vermijden

Beetje slechte verliezer dan. Dit betekend dat Ronaldo al die jaren wist dat hij ging verliezen maar er ook gewoon stond.

11 januari 2014 om 10:17

Er worden eind november/december altijd al fotos gemaakt met de winnaar dus Ronaldo wist inderdaad al die jaren al dat hij niet had gewonnen, omdat hij niet werd uitgenodigd voor het fotomoment. Maar ja we weten dat Ronaldo dé ultieme professional is dus ik had ook niks anders verwacht.

11 januari 2014 om 11:53

en jij bent goed gelovig. Messi heeft allang aangekondigd dat hij vereerd is en er zal zijn.

Messi IS ER Gewoon Bij!!

vz heeft niks te doen en wil gewoon een poll starten

Cr7 verdient hem deze keer.

11 januari 2014 om 11:02

Zeker, die man haalt bizarre statistieken. Zou iig mooi zijn als die over het paard getilde Ribery niet wint, die naar mijn mening vooral teert op de klasse van Bayern, nog meer als Robben.

Vind het wel een beetje slap van Messi als hij nu niet komt, maar goed, ik heb ook geen zin om me daar druk om te gaan maken.

11 januari 2014 om 14:34

gezien het afgelopen jaar verdiend alleen ribery het.. Alles gewonnen wat er te winnen viel

ronaldo wint maar niet op een leuke manier want hij was niet beter dan messi want messi was gewoon geblesseerd dus hoop dat hij dat weet en ronaldo moet eens prijzen gaan winnen al die goals heb je niks aan

11 januari 2014 om 10:25

Meen je dit nu serieus? Messi mag al blij zijn dat hij bij de laatste 3 hoort... Ribery en Ronaldo waren beiden beter/belangrijker dit jaar.

On: Ronaldo verdient hem, Messi moet er bij zijn. Beetje kinderachtig als hij afzegt.

11 januari 2014 om 10:49

Ooh dus alleen als dhr Nabil-A vind dat het op een leuke manier gewonnen is dan moet ronaldo blij zijn?
Ahahah lachwekkend, koeed man

ja tuurlijk verdient hij hem maar messi is er niet bij dusja zo moeilijk is het niet he

Jammer dat dit soort acties gebeuren. Laat wel weer zien hoe onsportief de mannen van barca zijn. Zegt veel over messi

11 januari 2014 om 10:22

Ga huilen joh.. vast een Madrid man.. altijd maar lopen te bitchen op Barca.. jaloezie noemen ze het ook weleens

11 januari 2014 om 10:26

waarom gaan mensen altijd vol in de aanval als het over barca of iemand van barca gaat?

ik ben barca fan, maar als ik iets over real zie heb ik echt geen behoefte om te bashen of hoe mensen dat ook noemen.

ik heb het gevoel dat er richting barca heel veel aversie is.

11 januari 2014 om 10:25

hoe kun je dit nu zeggen zonder de ins en outs te kennen.

ik heb geen flauw idee of dit waar is en kan er helemaal niets over zeggen laat staat erover oordelen.

Gister stond er een stuk op voetbalzone waarin Messi gezegd heeft dat die sowieso aanwezig zal zijn, dat het al een eer is om genomineerd te zijn! Dus verwacht dat Messi gewoon aanwezig zal zijn.

Buiten het feit dat ik vind dat Ronaldo hem dit keer verdiend, blijf ik het een raar verhaal vinden dat de deadline is uitgesteld

11 januari 2014 om 10:20

eigenlijk vind ik dat de deadline op 31 december moet zijn. Want het gaat om heel 2013 niet tot november 2013.

11 januari 2014 om 10:26

Ja, maar dan nog, waarom wordt het op het laatste nippertje veranderd. Zoiets moet je helemaal aan het begin melden en niet last-minute. Ik vind het daardoor wel een beetje vervalsd.
Je kan niet ontkennen dat deze deadline puur gemaakt is om Ronaldo de Ballon d'or te kunnen geven of op zijn minst de kansen te vergroten. Belachelijk boel, heel die circus gewoon.

11 januari 2014 om 11:49

het is wel toeval dat het is uitgesteld na alle ruzie tussen ronaldo en blatter vind je niet?

11 januari 2014 om 10:29

Er werden gewoon nog belangrijke wedstrijden gespeeld die voor de Fifa doorslaggevend konden zijn. Ibrahimovic Ronaldo en Ribery speelden alle drie nog 2 belangrijke wedstrijden en de Fifa wilde dat deze wedstrijden ook meetelde. Ronaldo en Ibra grepen deze kans en blonken (met name Ronaldo) uit. Ribery deed dat niet omdat hij dat niet in zijn eentje kan. Dan verdien je de Bal ook niet. Ribery blinkt nooit uit in zijn eentje, hij heeft een goed team om zich nodig.

11 januari 2014 om 10:40

Ten eerste, ik volg vaak Frankrijk en Ribéry is enrom beslissend voor Frankrijk, echt nenorm dus ik snap niet dat je zoiets zegt, hij laat de andere ook beter spelen.

Ten tweede je zegt dat hij die kans niet greep ? Hoe kan je in nu een kans grijpen als je die niet hebt gekregen ? Hij heeft geen glazen bol waarin hij kon zien dat de verkiezing heropend ging worden eh..

11 januari 2014 om 11:21

Ronaldo had die glazen bol dan wel wil je zeggen?

11 januari 2014 om 11:50

maar dat gebeurde NA DAT die belangrijke wedstrijden werden gespeeld. slaat toch nergens op. Anders had Ribery bijvoorbeeld meer z'n best gedaan..

11 januari 2014 om 11:52

zou ik niet gek vinden. Als hij vorige week al was aangekondigd dat hij had gewonnen.. Messi heeft dat zelf namelijk nooit gehad toen hij won, en anders zou je geen teleurgestelde gezicht van ronaldo zien.

11 januari 2014 om 12:02

Ja ik denk dat Ribery zijn best niet deed, omdat hij geen prikkeling had van de Fifa. Dat zijn land het WK kon halen, was maar een bijzaak.

Broodje aap verhaal, messi is er sowieso bij. Hij heeft hem al 4x en ik denk dat het juist beter is dat hij hem niet wint, want nu is hij heel geprikkeld en beter gemotiveerd. Die gaat weer knallen hoor.

Zou me zwaar tegenvallen van hem! Hij moet gewoon gaan. Niet alleen als je wint.

Hij heeft enkele dagen geleden gezegd dat hij zeker ging. Dus ik verwacht gewoon dat hij aanwezig zal zijn.

Dat hele uitstellen van de deadline om te stemmen vormt nu al een grote smet op het hele gebeuren. Degenen die ernaast grijpen hebben hierdoor een stok om mee te slaan natuurlijk. Onbegrijpelijke gang van zaken, voor zover ik het kan beoordelen overigens. We zullen het wel zien maandag. Door alle commotie zal het ongetwijfeld een vermakelijke/genante show worden.

dat die deadline werd verschoven zegt al genoeg, ronaldo gaat hem winnen. Messi zal er gewoon bij zijn, want zo triest is messi niet.

Dat zou wel zwak zijn. Al weet ik niet goed waarom Ronaldo hem dit jaar verdient gezien hij geen enkele prijs won met zijn club.

11 januari 2014 om 10:26

Omdat het een individuele prijs is. De beste speler van bayern was vorig jaar individueel gezien, op elk gebied minder dan ronaldo.

11 januari 2014 om 10:59

Ik ben geen Ronaldo fan, maar hij heeft het dit jaar toch echt wel verdiend, wat hij heeft laten zien was niet normaal.
Dat Messi veel met blessures zat kan Ronaldo niet helpen.

Weer zo'n "telegraaf" titel. Dingen stelling in de titel die totaal gebaseerd is op geruchten. Vreselijk stukje journalistiek..

Wat een fiasco deze verkiezing!
De fifa heropende de verkiezing omdat Ronaldo 4x scoorde tegen Zweden!!
Moet niet gekker worden!

11 januari 2014 om 10:24

Ribery had ook 4x kunnen scoren tegen Oekraine maar dat deed hij niet.

11 januari 2014 om 10:29

Ribéry wist niet dat de verkiezing heropend zou worden, dus vind ik jouw argument niet zo sterk. Hij heeft Frankrijk tegen Oekraïne mee naar de overwinning geleid en heeft verder gespeeld met een gebroken rib. Ik heb die wedstrijd gezien en hij was gewoon uitstekend toen.

11 januari 2014 om 10:40

Wist Ronaldo dan wel dat de verkiezing heropend zou worden?
Ze wisten evenveel. En volgens mij was het ook al voor de wedstrijden aangegeven als ik me niet vergis.

Als Ribery goed gespeeld heeft is alles dus gelijk en wordt er dus gekozen wie de beste is en heeft niemand er voordeel van gehad.

11 januari 2014 om 10:46

Het gaat erom dat de verkiezing gesloten was. Als je nog 2 barrage-wedstrijden speelt en je weet dat je kans maakt op de Gouden Bal, dan kan je je op die 2 wedstrijden extra motiveren. Ze hebben heel het jaar doorgespeeld en normaal gezien was de verkiezing in november gesloten.

Vind jij het normaal dat de regels tijdens het spel veranderd worden, in eender welk spel ? Ik denk dat ieder persoon die daar geen voordeel uithaalt zou protesteren en dat kan je niet ontkennen.

11 januari 2014 om 11:02

Of het nu wel of niet verlengd zou worden, ik zie Ribery het nog niet winnen.
Ronaldo verdiend hem dit jaar.
Je kan het wel merkwaardig noemen dat ze de regels in het spel veranderen, dat ben ik met je eens.
Maar ja, het is en blijft de FIFA, verrast me totaal niet dat ze dit doen.

11 januari 2014 om 11:29

Bij de Fifa had slechts 20% van de mensen die mochten stemmen gestemd. Moet je dan op dat kleine aantal afgaan, of moet je hem dan maar verlengen, zodat er nog wat stemmen bijkomen? Een regel hoort niet verandert te worden nee, maar deze regel was gewoon erg vreemd, omdat hij op een raar moment stond. De Fifa zag dat pas heel laat in en verzette hem toen.

Welke oen gelooft dit?

Hij heeft gisteren en eergisteren gezegd dat hij het een eer vindt om genomineerd te zijn en er sowieso bij zou zijn. Maat dit gerucht/artikel direct waardeloos.

Is meer iets voor Cristiano om niet te komen als ie niet wint. Messi zou, en zal altijd aanwezig zijn.

11 januari 2014 om 10:26

Leuke sneer weer richting Ronaldo, siert je weer. Zeker omdat Ronaldo al die keren wist dat hij niet had gewonnen, omdat dat al eerder bekend wordt onder de genomineerden. Ronaldo zat er dus 4x terwijl hij wist dat hij verloor. Gek he? Ronaldo is gewoon op en top professional, leer dat nou eens.

11 januari 2014 om 11:09

Cristiano is 3 keer genomineerd.

Op en top professional, zeker. Eerste klas jankerd, zeker. Als hij hem dit jaar wint is dan puur vanwege zijn gejank in de media na het Blatter-grapje. Hij heeft Real Madrid niets gebracht: Bekerfinale verloren, uit de CL gegooid, landstitel niet gewonnen, playoffs nodig om zich te kwalificeren voor het WK, 3e in de competitie na onzichtbare wedstrijden tegen Atletico en El Clasico en nu alweer 5 punten achter op Atletico en Barcelona. Die handvol doelpunten en assists van Ribéry zijn 3 keer meer waar dan die 69 doelpunten van Cristiano die grotendeels uit penalty's en intikkers bestaan.

Zo iemand verdient de Gouden Bal niet. Hij heeft het hele Gouden Bal gala verpest met zijn chantages, gejank, gezeur. Noem het maar op. Het mooie is er allang vanaf. Je kan deze prijs dus winnen op basis van huilen en nog meer huilen, niet om je prestaties.

Ik probeer je niet onderuit te halen, want ik zie het nut daar niet van in. Dit zijn gewoon de feiten.

11 januari 2014 om 11:16

@ A Iniesta8

Ik ben van dezelfde mening als jou dat Ribéry Bayern meer heeft bijgebracht dan Ronaldo Madrid. Ribéry laat mensen rondom zich beter renderen en verdedigt ook enorm goed mee. Puur op dribbelen is hij ook beter dan Ronaldo. Hij speelt echt voor zijn team en bedient zijn spits zoals een flankspeler moet doen. Ronaldo loopt vaak in die spitsenpositie, dat moet niet makkelijk zijn voor Benzema, waardoor er op die linkerflank ook vaak een gat is bij balverlies. Ik blijf erbij dar als Ronaldo meer op zijn flank blijft en mee verdedigt en iets collectiever denkt dat Real echt 2 a 3 beter zal zijn. Zijn rol moet dan wel vernaderen.

Maar ik vind wel dat je heel denigrerend over Ronaldo spreekt en dat vind ik niet echt nodig. Hij was vorig jaar toch topschutter in de CL, wat niet niets is een heeft in 2 Classico's gescoord dacht ik. Hij is een uitstekende prof.

11 januari 2014 om 11:38

Nu noem je de prijzen weer als uitgangspunt terwijl het de vorige keer nog de doelpunten waren toen Messi 'onder druk' stond. Kan je het gewoon echt niet accepteren dat Ronaldo ontzettend belangrijk is geweest voor Real en Portugal.

Ronaldo verdedigt ook gewoon mee, niet altijd, maar wel wanneer dat nodig is. Je noemt dat Ronaldo Benzema in de weg loopt, maar dat is de tactiek van Real. Benzema is geen spits die 30x scoort als hij alleen maar voorzetten van de zijkanten krijgt en meer niet. Benzema trekt uit de spits weg en dan moet er iemand anders opduiken en dat is Ronaldo, zo speelt Real al jaren en het blijkt uiterst effectief. Benzema is geen type Pelle bij wie je alles in de 16 moet pompen.

Als Ribery zo veel meeverdedigd en ook aanvalt, waarom moet hij dan winnen en niet een andere speler van Bayern. Schweinsteiger en Lahm verdedigen en aanvallen ook tegelijkertijd en zijn ook zo belangrijk voor Bayern.
En waarom niet Robben? Die verdedigt en valt aan én is daarbij i.t.t Ribery beslissend voor Bayern. Robben scoort altijd op cruciale momenten en dat zie ik Ribery niet doen.

Dat jij zo denigrerend over Ronaldo doet Iniesta vind ik niet erg hoor. Het is ook moeilijk te accepteren dat Ronaldo zo'n beetje in zijn eentje de hegemonie van Barcelona heeft gestopt. Dan moet je dat op iemand afreageren.

11 januari 2014 om 12:02

@veddeterut

Van mij mag Lahm hem winnen hoor en ik zeg nergens dat Ronaldo of Ribéry het niet verdiend enkel vind ik dat er teveel naar statistieken gekeken wordt tegenwoordig. Spelers als Zidane, Figo en Nedved wonnen het echt niet op basis van hun statistieken.

Het liefst van al heb ik dat heel de boel afgeschaft wordt want voetbal is een teamsport, maar het zou al een verbetering zijn als er voor elke linie een een aparte Gouden Bal is, maar dat gaat niet gebeuren.

11 januari 2014 om 12:15

Ronaldo draagt Real, de grootste voetbalclub van de wereld, dan moet je wel iemand zijn.
Messi draagt Barca in zijn eentje.
Ribery draagt Bayern niet, hij is daar gewoon één van de velen. Eigenlijk is heel Bayern gewoon goed dat niemand er bovenuit steekt en daardoor de Gouden Bal kan winnen.

Real en Barca zijn ook 2 uitstekende teams, maar Ronaldo en Messi weten daar nog bovenuit te steken. Daaruit blijkt dat zij gewoon een tikkeltje beter zijn dan de rest.

11 januari 2014 om 12:35

@a Iniesta

Grappig dat je dit bericht direct afdoet als onzin...je bewijst daarmee toch intelligent genoeg om te snappen dat niet alles wat in de media staat waar is.
Vervolgens kom je echter met allerlei beschuldigingen richting Rinaldo en lijk je ineens weer helemaal vergeten te zijn om zelf na te kunnen denken.

Zo jammer dat er mensen als jij en Zo'n spionkop een continue hetze voeren tegen een geweldige voetballer en professional als Ronaldo.

Iedereen heeft zijn voorkeur...ik ook

Helaas gaan sommigen een stal verder en wordt het bijna een religieuze oorlog waar alles van hun eigen profeet heilig wordt verklaard en men blind wordt voor de pracht en prestaties van het ander kamp. Heel treurig

11 januari 2014 om 13:48

Het gaat er om dat de hype Ronaldo pas begon de leven toen Messi met een gescheurde benen flexor voor pampus lag en men toen pas in zag dat Cristiano ook nog voetbalde. de Gouden Bal is een farce vooral omdat Blatter een knieval maakte door de deadline uit te stellen.

geweldige voetballer, ronaldo, maar als alleen scoren niet werkt jankt ie zich wel een weg na prijzen.

11 januari 2014 om 14:19

Als je een wereld hebt waarin iedereen al helemaal gek wordt als Messi een scheet laat is dat niet bijzonder nee ja. Dat zo'n geweldige voetballer wordt weggehoond. Ik mag hopen dat hij na zijn carrière tenminste wel gewaardeerd wordt.

Dit is pure onzin weer. Messi heeft zelf aangegeven het een eer te vinden om bij de laatste 3 te zijn en zal gewoon aanwezig zijn. Ze proberen weer een verhaal te maken die nergens naar toe zal leiden

11 januari 2014 om 11:04

Je weet hoe het gaat als het om Ronaldo vs. Messi gaat.
Gooien er dan altijd extra olie op het vuur.

Hij heeft toch een dag of 2, 3 geleden gezegd dat hij er sowieso bij ging zijn ?
Beetje gare verhaal om meer kijkers te krijgen, maar ja. Als de media er wat geld voor krijgt dan doen ze alles.

Zou het laf vinden als Messi er niet zou zijn door die reden!
Het zijn geruchten uiteraard en misschien niet waar, maar als het zo zou zijn dan is Messi een geweldige voetballer maar een waardeloze vent!
Voor mij is Messi de beste speler ooit maar verdient Ronaldo de prijs dit jaar

Ik denk dat hij gewoon bij is.

Niets is nog zeker wat absentie betreft, wel heeft Messi toegezegd dat hij zou komen.
Dan zou ik het wel vreemd vinden om dan opeens niet te komen. We zullen het zien.
Nummers 1 t/m 3 moeten gewoon komen, punt.

Ze moeten een regel invoeren...kom je niet...dan maak je volgend jaar geen kans meer, punt.

Onzin. Hij heeft al gezegd dat hij er bij is en dat het al een gigantische eer is om bij de finalisten te horen. Overigens zou ik het niet eens raar vinden als hij er niet bij zou willen zijn met die vreemde actie van de Fifa door het uitstellen van de deadline, dit geldt al helemaal voor Ribéry die van te voren getipt was als favoriet.

11 januari 2014 om 10:50

Inderdaad.

zou hij sterk overwegen af te zeggen voor een bezoek aan Zürich.
Waar blijkt dit uit? Nergens...zal wel puur om de views en reacties gaan.

Messi: "het is een eer om bij de laatste drie te horen, wie de prijs ook wint. Het team is altijd belangrijker dan individuele prijzen, maar de Ballon d'or is een prijs die ik wel erg mooi vind."

Ik zou het wel erg vinden als Messi niet komt, heeft het namelijk toegezegd (snap je punt overigens wel hoor)

Hij heeft zelf gezegd dat genomineerd zijn al een eer is en er gewoon bij is..

Tuurlijk, media, tuurlijjk...
Paar dagen geleden, zij hij nog dat hij er bij zal zijn.
De kranten willen Messi gewoon weer opstoken. Daar zijn ze de laatste tijd mee bezig!

11 januari 2014 om 11:05

Wat verwacht je dan?
Hier wachten ze op om hun verkoop mee te stimuleren.

Mag ik vragen waar de discussie van hierboven over gaat?
Volgens mij is het enige 'feit' dat er een vermoeden is dat Messi niet gaat komen opdagen.
Laten we nou eerst maar eens afwachten of dat daadwerkelijk het geval gaat zijn. Mocht Messi er inderdaad niet bij zijn, dan kunnen we daar nog altijd een mening over hebben. Of het aan ons is daar over te oordelen is een ander verhaal, maar dat laat ik aan jullie over.

1. Blatter maakt Ronaldo Belachelijk

2. De voetbalwereld spreekt er schande van

3. Fifa verlengt stembus met paar dagen zodat mensen na de wk kwalificatie alsnog op hem konden stemmen (Blatter probeert het op deze manier goed te maken.

4. Ronaldo wel/niet/wel/niet/wel naar het Gala!!

5. De enige reden dat ie gaat is omdat ie weet dat ie wint. Anders had ie hem alsnog geboycott.

6. Ronaldo kan hem al1 winnen als Messi 1/3 van een jaar gebleseerd is

11 januari 2014 om 11:06

Wat kan Ronaldo er aan doen dat Messi geblesseerd is?
Ronaldo kan toch ook net zo goed geblesseerd raken.

11 januari 2014 om 16:42

Die blessure van Messi is overdreven daarvoor was Ronaldo ook al beter en Ronaldo is ook geblesseerd geweest

Ik denk dat hij er gewoon bij zal zijn. De Ballon d'Or zal hij niet winnen, maar ja wel een plek in de World XI. Al weet je het nooit zeker. Hij miste ook het LFP-gala zonder reden.

Ik denk dat hij er gewoon bij zal zijn. De Ballon d'Or zal hij niet winnen, maar ja wel een plek in de World XI. Al weet je het nooit zeker. Hij miste ook het LFP-gala zonder reden.

Om vooraf commentaar te voorkomen en een hoop gezeur. Ronaldo verdient de ballon d'or. Maar het is natuurlijk wel uiterst vreemd dat de data pas last-minute wordt verzet. Natuurlijk er werden nog belangrijke wedstrijden gespeeld, maar dat was al langer bekend dat dit mogelijk was. Ze moeten de data van de stemming niet veranderen.

En daarbij als Ronaldo een écht statement wil maken, komt hij niet opdagen of neemt de prijs niet in ontvangst. Constant een hoop eerlijke kritiek leveren dat de ballon d'or van geen kant klopt. En dan straks wel z'n moeder, z'n vader, z'n teamgenoten etc. bedanken.

11 januari 2014 om 11:15

waarom verdient ronaldo de ballon d'or? hij heeft geen prijzen gewonnen? dat hij veel wist te scoren dat klopt maar dat was vroeger bijvoorbeeld makaay ook bij zijn mindere club dan ronaldo. verder vind ik robben en ribery meer hebben verdiend omdat ze wel prijzen hebben gewonnen en belangrijk zijn voor het elftal. het elftal van bayern is even goed als real madrid qua spelers. ribery en robben presteren beter in een kleinere ruimte dan ronaldo. ronaldo presteert beter in een 'counter' systeem dan robben en ribery.

op 'counter' voetballen is makkelijker voetballen dan in een aanvallend systeem waarbij de tegenstanders alleen maar verdedigen. als ik afgelopen jaar goed bekijk vind ik ozil de belangrijkste speler bij real madrid dan ronaldo. zonder ozil en modric presteert ronaldo wel wat minder. ronaldo moet meestal hebben van zijn medespelers, ronaldo domineert zelf niet, het aanval begint bij ronaldo vrijwel nooit. dat begint ozil of modric meestal.

bij messi kon je al zijn dat hij vaak zelf domineert en het aanval opeist, dan ben je een heel goede voetballer net als robben en ribery.

het voordeel van ronaldo is dat hij zo atletisch is en makkelijk scoort de rest niet?

nou als ik real madrid nu goed eens bekijkt vind ik modric de belangrijkste speler van real madrid. alle ballen kun je makkelijk kwijt bij modric, hij weet er daarna de raad wel mee wat hij gaat doen met de bal, geweldige voetballer.

ik vind dat robben en ribery meer verdiend om de ballon d'or te winnen.

o ja om maar niet te vergeten verdient ibrahimovic ook de prijs, want hij is wel de belangrijkste speler bij psg die kampioen ook heeft gemaakt en ver in de cl is gekomen.

11 januari 2014 om 14:38

Om even duidelijk te maken, ik ben tegen persoonlijke prijzen in een teamsport, want kom op zeg, je bent allemaal afhankelijk van elkaar. Maar als ik dan echt naar de persoonlijke prestatie ga kijken, heeft Ronaldo gedurende het hele seizoen het best gepresteerd, al mag je Zlatan ook niet vergeten. Maar hij is niet geselecteerd, dus die vergeet ik in dit geval wel even.

Tuurlijk op de counter voetballen is gemakkelijker, maar je neemt tegelijkertijd ook een risico, je kan overlopen worden. Persoonlijk ben ik ook niet zo kapot van counter voetbal. Maar een Robben en Ribery zijn ook allebei afhankelijk van hen medespelers.

En de vergelijking Robben - Messi en Ribery - Messi vind ik ietwat te overdreven. Messi staat toch met een behoorlijk groot gat boven hen. Messi kan een aanval beginnen en eindigen zonder en met de bal af te spelen.

Maar als we gaan kijken naar de beste voetballer in het algemeen zeg ik zonder na te denken Messi, maar over de best persoonlijke prestatie van afgelopen jaar die op valt, is het toch zeker Ronaldo. Want als we eerlijk wezen, zijn er genoeg verdedigers of keepers die hier ook aanspraak op zouden maken.

Laatste jaren zie je dat ronaldo alles doet voor zn team en niks daarvoor terug krijgt. Hoop dat ronaldo en zijn team meer prijzen pakken !

11 januari 2014 om 11:19

dat ronaldo alles doet voor zn team? dacht van niet dat doet de meeste spelers bij real ook hoor. ze werken erg hard na een vele balverlies van ronaldo. ronaldo mag ozil en modric erg bedanken voor mooie ballen. zonder hen scoort ronaldo niet zo veel. en oja benzema is ook belangrijk voor ronaldo, want je kon zien dat benzema vroeger in frankrijk alleen maar in de spits speelde en bij real wijkt hij veel af naar links of rechts zodat ronaldo op zijn snelheid de strafschopgebied van de tegenstander induikt.

dus ronaldo krijgt wel wat voor terug heus.

Ik ben blij als dit hele gedoe nou eindelijk voorbij is zeg! al maanden zie ik van dit soort topics op voetbalzone met eindeloze discussies eronder. Ik denk dat CR7 dit gaat winnen op basis van zijn goals
en records en op basis van dat meneer Blatter iets recht heeft te zetten. En ik geloof niet dat ze alle 3 al weten dat Ronaldo wint, anders zou Ribery wel ophouden met dat hij hem verdient en dat hij zo belangrijk was dat hij een goede kans maakt etc.

Als hij inderdaad zou afzeggen, zou het zeer disrespectvol zijn van Messi

is het de bedoeling dt wij deze onzin geloven? -_-

11 januari 2014 om 13:48

Ja dat is inderdaad de bedoeling en waar ik me het meeste zorgen om maak is dat er genoeg mensen hier op Voetbalzone er in trappen.

nou messi dan laat je je wel kennen zeg!!

Pfoe ik wordt hier zo moe van, Waarom moet altijd iedereen discussiëren wie beter is ? En waarom genieten jullie niet gewoon eens dat we 2 van zo een uitzonderlijke voetballers in actie mogen zien ? Vorige keer heeft Messi hem gewonnen nu Ronaldo prima toch !

ik weet niet wat deze mensen praten maar messi heeft gewoon aangekondigd dat hij zal komen en dat hij vereerd was dat hij in de top 3 zat.

Messi heeft gisteren gezegd dat hij erbij zal zijn en dit nieuws is ook 1 week oud, dus ik weet niet waarom vz het publiceert aangezien Messi het (dit verhaal) al heeft ontkracht..

Als, let op ALS dit waar is dan zou dat wel erg zielig zijn van Messi.

VZ maakt zich hier weer een fout ,de kop verteld dat Messi niet Zurich zal gaan maar in het artikel staat dit niet geschreven wel dat mischien niet gaat
maar ik ga er van uit dat hij aanwezig is.

Ik denk niet dat dit waar is, Messi wist al een dik half jaar van tevoren dat hij het dit jaar onmogelijk kon winnen. Tevens denk ik dat Messi simpelweg wat meer fatsoen in zijn donder heeft dan Ronaldo (die tegenwoordig in principe alleen komt als hij van tevoren weet dat hij wint).

Ik zou ook niet gaan Ronaldo wint zoiezo die Goudenbal #cr7thebest

De beste over het afgelopen jaar gaat verdiend winnen!

Al hebben we woensdag wel kunnen zien dat de beste over het afgelopen jaar niet de beste op aarde is! Messi is van een andere planeet....

zou leuk zijn als hij niet komt

Gewoon oprotten met al die ballon d'ors enzo. Dit jaar weer het probleem dat Ribery gewonnen zou hebben als de inleverdatum voor stemmen niet was aangepast. Wees blij dat ze die datum hebben aangepast. Ribery is een fantastische speler bij een geweldige club op het moment, maar hij is alleen maar een deel van het team. Hij stak er niet bovenuit ofzo. Bij Barça denk je meteen aan Messi. Bij Madrid aan Ronaldo. Dit komt omdat zij er echt bovenuit steken bij hun club. Zelfs bij Feyenoord denk je aan Pelle. Niks mis mee dat je bij Bayern niet meteen aan Ribery moet denken want dat betekent alleen maar dat Bayern een overall sterk team is. Dat Ribery de Ballon D'or zou winnen als de stembussen niet waren heropend vind ik echt heel gek. Het getuigt dat de mensen die moeten stemmen op de beste speler ter wereld zelf niet een goede keus kunnen maken. Daarom gewoon afschaffen die prijs. Deze prijs geeft iedereen alleen maar hoofdpijn.

Ronaldo en messi , het houd nooit op .

Vind dat elke voetballer dit politiek en smerige uitverkiezing moet boycotten. Na extra stemronde is het toch duidelijk dat er een smerig spelletje wordt gespeeld. Dit gaat allang niet meer om voetbal. Ik ben klaar met dit soort uitverkiezingen.

Dit stuk is gebasseerd op gebakken lucht.

Ik denk zelf dat Messi wel zal gaan, persoonlijk zou ik niet gaan als ik hem was of hij nu wel of niet won gewoon boycotten die corrupte bende daar.
Het is toch te gek voor woorden om een stemming te heropenen omdat de uitkomst hun niet goed uitkomt.
Dat de genomineerden al van te voren zouden weten wie er wint, durf ik wel in twijfel te trekken maar van de andere kant zou ik er niet van op kijken gezien wat er daar allemaal nog meer gebeurd.

Ik geloof sterk dat dit evenement er ook alleen is om de "normale mensen" tevreden te houden en de schijn zo hooghouden.
Hetzelfde als leuzen als Respect en No to Racism, die gasten van de Fifa zal het een zorg zijn.

Kom standaard niet of kom standaard wel, beetje raar als je dat af zou laten hangen van de door de media ingeschatte winstkansen. Messi lijkt me bovendien niet de persoon die het daar vanaf zou laten hangen of hij gaat of niet.

messi scoorde meer als c ronaldo vorig seizoen en won meer prijzen op de jaarkander scoorde c ronaldo maar won maar 1 prijs tegenover messi zeker 3 of 4 prijzen

Ik denk dat Messi er gewoon bij is. Het zo heel vervelend eruit zien als hij niet gaat. CR7 heeft de afgelopen 4 jaar wel bijgewoond ook al heeft hij het nie gewonnen. Dat getuigt van respect.

Pure onzin dit, slecht gerucht en mensen geloven het ook nog

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren