Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax wilde fans meenemen naar De Kuip; Feyenoord wees voorstel af

Laatste update:

Feyenoord gaat op 22 januari in de KNVB Beker op bezoek bij Ajax en moet het in dit duel zien te redden zonder de steun van meegereisde supporters. Ajax wilde best fans van de Rotterdammers toelaten in de Amsterdam ArenA, maar alleen als de landskampioen dan supporters mee mocht nemen naar De Kuip, voor de competitiewedstrijd op 2 maart. Dat voorstel wees Feyenoord af.

De Rotterdammers vonden het idee van Ajax onredelijk, omdat Feyenoord dit seizoen in de competitie al zonder supporters naar Amsterdam is gekomen. Ajax-Feyenoord werd al in augustus afgewerkt en in een stadion vol Ajacieden won de thuisploeg met 2-1. Feyenoord is van mening dat het dit voordeel zelf mag hebben in de competitiewedstrijd op 2 maart.

Doordat dit al een breekpunt vormde, zijn beide partijen niet eens aan het onderwerp veiligheid toegekomen, zo meldt een woordvoerder van Feyenoord aan RTV Rijnmond. De burgemeesters hebben besloten dat beide Klassiekers zonder uitpubliek gespeeld moeten worden en dat de plannen voor het opheffen van het verbod verder uitgewerkt moeten worden.

Het is terecht dat Feyenoord het voorstel van Ajax afwees

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
8 januari 2014 om 23:27

Het is gewoon weer die Aboutaleb die alles tegenhoud, Van de Laan zei dat ze het erover gehad hadden maar dat ze dan ook de volgende competitiewedstrijd supporters moesten toelaten, de zogenaamde "wederkerigheid" en daar verschilde ze over van mening. Lijkt me duidelijk dat appie alles tegenhoud.

Trouwens snap ik niet zo goed waarom de volgende wedstrijd er gelijk weer supporters mee mogen. Feyenoord had namelijk begin dit seizoen ook geen supporters mee. Dus dat lijkt me juist niet fair als het nu wel andersom zou mogen. Dit had een goeie testcase kunnen zijn om weer supporters mee te nemen en het lijkt me toch ook wel duidelijk dat de grens is bereikt, die boodschap zal toch ook wel doordringen tot de harde kern van beide supportersgroepen. Als die rotzooi blijven trappen de klassieker voorgoed naar de klote is.

9 januari 2014 om 01:00

Nouja.. Dat was het dus wel in het verleden maar op dit moment lijkt het er meer op dat de supporters het niet eens konden worden. Ajax wil wel uitpubliek toelaten als ze dan zelf ook mee mogen naar rotterdam, feyenoord wil alleen mee naar amsterdam maar vervolgens niet dat ajax op bezoek komt. Ik snap het eerlijk gezegd van beide kanten wel. Gewoon lekker vanaf volgend seizoen op nul beginnen en met elkaar zorgen dat de klassieker weer echt de klassieker is.

9 januari 2014 om 06:35

Ik snap van beide de eis wel. Alleen ik mag er wel van uit gaan dat de burgermeester van nota bene de hoofdstad niey snapt dat het competitie vervalsing zou zijn als er uitsupporters in de kuip zouden zijn. Je gaat er toch wrl vanuit dat je een beetje verstand moet hebben voor een functie als deze...

9 januari 2014 om 07:14

Denk dat het alleen maar in het voordeel van Feyenoord zou zijn wanneer er Ajax supporters mee zouden gaan. Nog meer beleving in het stadion nog meer passie...

Persoonlijk vind ik het geneuzel er is een kans om er weer een voetbalfeest van te maken en dan laat je het niet doorgaan om dat soort redenen... Het zijn de 2 grootste en mooiste clubs van het land. Rotzooi trappen kan ook buiten de wedstrijd om dat vind ik echt een kul argument.

9 januari 2014 om 09:36

Ik vind het laf van Feyenoord, dit keer is het niet aboutaleb zn schuld.
Voorgaande keren natuurlijk wel. Zoals die bekerfinale en wat comp wedstrijden.
Dit keer is het echt feyenoord, lees de supporters(vereniging) die het dwarsboomt.

Amsterdam, Ajax, De Arena én de supporters van Ajax zijn vooooor.
Maar dan kan het natuurlijk niet zo zijn dat wij daar niet heen mogen.

Zonde dat feyenoord het niet aandurft of het (nog) niet kan organiseren.
Hopelijk willen ze volgend jaar wel en durven ze het aan.

Anders krijg je zo’n Ado scenario, zij wel naar Amsterdam maar niet andersom…
Net als straks met psv…. Zij wel naar Amsterdam maar niet andersom…

Over competitie vervalsing gesproken….
Maar het mooie is dat je daar niemand over hoort klagen en ze gewoon jaar in jaar uit kampioen worden. Haha en daarom ben ik een trotse Ajacied!

9 januari 2014 om 09:58

Ik weet zeker dat veel mede-Feyenoordsupporters er hetzelfde over denken als ik. Wij willen juist dat er uitsupporters meegaan dit komt de sfeer en mystiek rondom de klassieker alleen maar ten goede. Dat Feyenoord eerder dit seizoen geen uitsupporters mee mocht nemen neem ik maar op de koop toe.

Voor uitsupporters, tegen betutteling!

9 januari 2014 om 11:14

@afca020!

Je heb het over competitievervalsing maar verwacht van Feyenoord dat zij jullie wel toelaten terwijl wij niet welkom waren ???

Die bekerwedstrijd gewoon over 2 wedstrijden laten spelen.

9 januari 2014 om 12:40

Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Het nadeel van uitsupporters in de Kuip bij de competitiewedstrijd had ze het voordeel van supporters tijdens de bekerwedstrijd opgeleverd. Nu staat het voor de competitie gewoon gelijk qua wel/geen supporters met de consequentie dat ze de bekerwedstrijd (gespeeld over 1 wedstrijd) geen steun van de supporters hebben. Dat is 2x geen supporters voor Feyenoord tegenover 1x voor Ajax. Lood om oud ijzer als je het mij vraagt.

Een klassieker is geen klassieker zonder supporters vind ik. Ik zou het ook niet leuk vinden als het uit-vak in de Euroborg leeg stond.

8 januari 2014 om 23:59

@densje,

Maar dat is helemaal niet het geval.
In het uitvak zitten ook gewoon Feyenoordsupporters, in mijn ogen is dat juist heel mooi.
Het stadion zit helemaal vol met mensen die allemaal voor dezelfde club zijn.

Voor mij hoeven er geen Ajax-fans in De Kuip, dat betekent namelijk ook geen lege tussenvakken.

9 januari 2014 om 00:26

Pfff wat een reactie. Vind je dat mooi? De klassieker is sfeer en emotie, hoe kan dit zonder uitsupporters? De spanning, rivaliteit en ook de spreekkoren over en weer geven juist deze wedstrijd een extra dimensie. Op een gemiddelde dag in het weekend wordt er ook voor tonnen aan politie ingezet in de uitgaansgebieden van de grote steden, Heeft iemand ooit het idee geopperd om een paar discotheken te sluiten vanwege een knokpartijtje her en der...?

Voetbal is van de supporters, niet van de politiek, burgemeesters, sponsors of fox. Wat mij betreft zijn elke klassieker de uitfans welkom in de arena. Wie moet anders hun nederlaag aanzien?

9 januari 2014 om 00:41

Ja ik ken er 2 discotheken bij mij in de buurt, die zijn gesloten wegens ongeregeldheden...

9 januari 2014 om 01:07

Pff wat een stom verhaal zeg. Ik weet niet eens wat ik hier nou op moet zeggen. Ben je bang dat je verliest ofzo, dat er dan mensen gaan juichen terwijl jij verdrietig bent.

Kom op, de klassieker zal nooit dezelfde sfeer hebben zonder supporters van beide kanten die elkaar (op een normale en voor zover mogelijk beschaafde manier) lopen te stangen. Ik hoop gewoon dat de leeghoofden die vergeten dat het 'slechts' om voetbal gaat beseffen dat ze zich niet weer kunnen laten gaan zoals in het verleden. Doodzonde dat het altijd weer verziekt moet worden.

9 januari 2014 om 02:46

vind je dat mooi? super saai juist vind ik het! daarnaast belachelijk dat mensen elkaar het hoofd inslaan voor voetbal! Ik vind het in engeland veel mooier dat er meer uitpubliek is dan wij hier in NL hebben. Zingen naar elkaar toe daar houd ik van. Helaas denken sommige dat het vechten erbij hoort en de haat. Dat je hoopt dat feyenoord verliest als ajacied, tuurlijk. Maar vind het zelf jammer dat je dan niet in 1 stadion of kroeg of waar dan ook met elkaar naderhand een biertje kan drinken en elkaar lekker sarre en over een mooie wedstrijd kan praten?

9 januari 2014 om 04:58

ik vind dat ze dit bij alle uitwedstrijden moeten doen van elke club, gewoon geen uit-supporters meenemen en het uitvak juist gebruiken voor thuis supporters en wanneer je een europese wedstrijd speelt.

tegenwoordig kost het de samenleving gewoon gigantisch veel geld om de veiligheid te kunnen garanderen bij een voetbalwedstrijd. gewoon van de gekkigheid. denk dat de politie wel wat beters te doen heeft op zo'n dag.

9 januari 2014 om 07:16

Amen, helemaal eens!! Jammer dat dat niet kan... In Duitsland kan het wel

9 januari 2014 om 12:00

En jij geeft om het voetbal?

Tuurlijk is dat onredelijk want het is een hele andere competitie met grotere belangen. Neem aan dat Ajax dit antwoord ook al wel aan zag komen? Totaal idioot als je het mij vraagt.

8 januari 2014 om 23:36

Wel jammer, het was een uitgelezen kans om het weer eens te proberen. Als er uitpubliek mee kon gaan en het ging goed, dan was dat een goede reden geweest om het in de competitie ook weer mogelijk te maken. Deze kans laten de clubs zo lopen...

8 januari 2014 om 23:58

Ja, maar op deze manier snap ik het wel...
Zou voor de competitie niet eerlijk zijn... vooral omdat thuisvoordeel extra groot is met alleen je eigen supporters...

(offtopic: ben benieuwd naar Ajax - Psv)

9 januari 2014 om 00:05

Ik snap ook 100% dat Feyenoord het niet accepteert, de competitie staat los van de beker in mijn ogen. Maar goed, wiens schuld het ook is, het is gewoon jammer dat ze niet uitgekomen zijn. Nu maar weer hopen op volgend jaar.

Al zullen we waarschijnlijk moeten wachten tot die nare vent van een Abouthaleb eens opzout, die man is echt het slechtste wat Rotterdam ooit overkomen is.

9 januari 2014 om 00:14

Volgend jaar zit de straf van 5 jaar erop en zou Aboutaleb het niet meer tegen kunnen houden geloof ik.

9 januari 2014 om 00:45

Hoezo moet Aboutaleb opzouten, elke andere burgermeester had hetzelfde gedaan. 5 Jaar is 5 jaar, het is de schuld van de supporters dat het zover is gekomen.

9 januari 2014 om 01:13

Ja klopt, maar goed als je meer korte termijn denkt snap ik ook dat als Ajax de eerste is die uitsupporters toe zou laten, zij ook mee willen in naar de uitwedstrijd. Ik denk dat het gewoon beter is om het vanaf volgend seizoen te doen. Dan staan we allemaal weer op 0 en weet je zeker dat mensen achteraf niet kunnen zeggen dat het oneerlijk was.

Allemaal lekker normaal doen met elkaar en dan kunnen we eindelijk weer genieten van de klassieker zoals hij zou moeten zijn.

9 januari 2014 om 10:08

Omdat Abou wel meer verpest heeft in Rotterdam.

Dance Parade dat feest in de zomer met allemaal trucks met verschillende muziek word van de agenda gehaald omdat het 'gevaarlijk is'... Er is ooit 1 kogels een keer geschoten zonder gevolgen.

Zomercarnaval, elk jaar wel traditie dat er jammer genoeg iemand word doodgeschoten(al een aantal jaar op rij), maar dat kan wel doorgaan en is geen probleem?

En Dance Parade moet een hermetisch afgesloten feest worden want is gevaarlijk....

Nee Abou heeft voor de sommige Rotterdammers de boel allang verneukt!!

9 januari 2014 om 01:33

Hahahahah zelfs ik heb dit bericht met verbazing gelezen. Ik bedoel laten we eerlijk zijn, de competitie is veel belangrijker dan de de beker en dan wil je nu opeens wel supporters tijdens de klassieker wanneer feyenoord al uit heeft gespeeld in a'dam zonder supporters?! Dan snijd feyenoord zichzelf in de vingers wann ze dit zouden accepteren, want je voetbalt toch een stuk lekkerder dan wann je met 25 ajacieden komt naar de kuip. Maja iig geprobeerd xD

9 januari 2014 om 06:59

Ajax wou dit seizoen ook in de competitie aluit supporters toen wou Rotterdam ook al niet en Ajax e Amsterdam vinden het eerlijker als beiden Kosten maken maar laat maar mooi zonder uit supporters

Ik snap het wel. Op die manier zouden de lasten eerlijk verdeeld zijn over beide partijen voor dit seizoen. Anders zat alleen Amsterdam met de eventuele problemen en zekere hoge politiekosten.

Gewoon vanaf volgend seizoen beide Klassiekers met uitsupporters. Eindelijk.

8 januari 2014 om 23:32

Beide ploegen hebben inderdaad beide lasten als dit voorstel aan was genomen, maar ze hebben niet dezelfde lusten. Als je door je publiek 3 extra punten pakt richting het kampioenschap is dat (misschien) wel positiever dan een ronde verder in de beker.... Wel blij dat we vanaf volgend jaar weer van al het gezeik af zijn en hoop dat beide supportersgroepen zich ook weten te gedragen.

9 januari 2014 om 08:02

Persoonlijk vind ik het allemaal wel meevallen. Als Feyenoord van Ajax wint hebben ze namelijk de beker voor 90% binnen. Het is maar hoe je het bekijkt.

Logisch. Feyenoord heeft ook niemand meegenomen maar Amsterdam dit seizoen. Volgend seizoen maar eens mee gaan beginnen

Als je de titel leest denk je, wat stom van Feyenoord. Maar als je de tekst leest is het meer dan logisch. Dan zou het inderdaad niet eerlijk zijn om in de competitie ineens weer Ajax fans toe te laten in de kuip

8 januari 2014 om 23:58

Vanuit de fans bekeken is dit enerzijds jammer en anderzijds logisch hoe het nu gelopen is. Maar op zich, vanuit financieel oogpunt, is het voorstel van Ajax niet eens heel vreemd. Stel dat ajax nu twee of drie ton extra aan politie moest uitgeven, dan dragen alleen zij de last. Als Ajax ook uitsupporters mee mag nemen naar rotterdam heeft Feyenoord ook last van die kosten en is dat ook eerlijk verdeeld. Maar ja, als fan blijf ik t jammer vinden. Liever winnen in de beker met uitpubliek en gelijkspel in de kuip zonder, dan beide wedstrijden winnen zonder enig uitpubliek. Maar dat is persoonlijk natuurlijk

9 januari 2014 om 01:00

Wat een onzin man,

Als het uit verbod er niet was geweest dan zaten ze in Amsterdam toch ook een x met die extra veiligheidskosten. Voordeel: thuisspelen Nadeel: extra kosten.

Dus logisch dat ze dan ook de lasten dragen en terecht dat Feyenoord er niet mee akkoord gaat. Dus ook uit financieel oogpunt is het een raar voorstel.

edit: spelfout

9 januari 2014 om 01:26

Volgens mij snap jij zn punt niet, of ik begrijp jou niet. Als het aan vd Laan lag hadden we het tijdens de wedstrijd in Amsterdam aan het begin van het seizoen al geprobeerd. Daar was het puur Aboutaleb die dwars lag.

Nu zou het dus volgens vd Laan en Aboutaleb mogelijk zijn om deze bekerwedstrijd in Amsterdam en de competitie wedstrijd in Rotterdam met uitpubliek te spelen. Dat zijn dus gelijke kosten, 1 wedstrijd in Amsterdam en 1 in Rotterdam. Iemand van Rotterdamse zijde kan onmogelijk op welke manier dan ook iets over oneerlijkheid gaan zeggen zonder daarbij naar hun eigen Aboutaleb te kijken.

Verder snap ik heel goed dat feyenoord vervolgens zegt dat Ajax dan competitievoordeel zou hebben. Conclusie niemand is tevreden, dus lekker volgend jaar aan het begin van het seizoen beginnen.

9 januari 2014 om 06:26

Dus jouw punt eigenlijk is dat van de laan wel bereid was om de politiekosten deze wedstrijd te betalen. Maar dan zou er in rotterdam daarna ook nog een keer politiekosten moeten betalen. Beetje het verhaal van een 3-jarige die zijn ijsje laat vallen en vervolgens het ijsje uit de handen van iemand anders slaat omdat die ook geen ijsje mag.

Het is logisch dat het bij 1 wedstrijd zou blijven aangezien dit anders competitie vervalsing zou zijn. Maar ga me nou niet uit leggen dat die wedstrijd niet doorgaat om van de laan dan vind dat ook rotterdam eerder kosten moet betalen.

9 januari 2014 om 12:20

Dan zul je toch wat beter moeten lezen vriend. Ik reageer op bovenstaande reactie waarin de eerste onmoeting dit seizoen in Amsterdam wordt aangehaald. Hij zegt dat Ajax al kosten zou hebben gehad als het verbod er niet was. Ik zeg alleen maar dat je Amsterdam/Ajax niet kunt aanspreken over die eerste keer aangezien het juist Aboutaleb was die het niet wilde.

Jij concludeerd nu dat ik zeg dat vd Laan eist dat Rotterdam ook kosten krijgt maar dat zeg ik dus helemaal niet. Dat maak jij ervan. Ik reageer alleen op zijn punt dat het financieel een raar voorstel zou zijn, dat is het dus niet als je beide een thuiswedstrijd met uitpubliek organiseert gezien de vroegere houding van Aboutaleb.

Daarnaast zeg ik ook gewoon dat ik beide meningen begrijp en dat het beter is om het vanaf volgend seizoen te doen. Dus misschien volgende keer proberen begrijpend te lezen voor je over verhalen van een 3-jarige begint.

Gewoon twee wedstrijden voor de beker. Alles eerlijk opgelost.
Overigens echt een onredelijke eis van Ajax. Feyenoord heeft goed gehandeld.

8 januari 2014 om 23:24

Kan je verklaren waarom je het onredelijk vind? Ik vind het een goede voorstel alleen vind ik het ook wel begrijpelijk dat Feyenoord hiermee niet akkoord is gegaan.

8 januari 2014 om 23:26

Precies er moet er een de eerste zijn die uit supporters toelaat.

8 januari 2014 om 23:41

Ajax - Feyenoord is dit seizoen al geweest zonder uitsupporters. Zou daarom oneerlijk zijn als er bij Feyenoord - Ajax later in het seizoen wel uitsupporters aanwezig zouden zijn.

8 januari 2014 om 23:42

Dat had Ajax moeten zijn in de beker!
Nu willen ze het alleen doen zodat ze met supporters naar Rotterdam kunnen. Dat is toch gewoon een triest voorstel. Laat ze dat voor de competitie maar volgend seizoen doen. Niet Feyenoord geen uit supporters en Ajax wel. Snap niet dat mensen dat vreemd vinden dat Feyenoord het afwijst.

8 januari 2014 om 23:54

hij zegt dat hij het begrijpelijk vindt en dan kom jij met ik snap niet dat mensen het vreemd vinden

9 januari 2014 om 00:02

@ Laurens E

Feyenoord had anders ook de kans om supporters mee te nemen naar Amsterdam. Zowel Ajax en burgermeester van der Laan wilde voor de eerder gespeelde competitie wedstrijd ook al Feyenoord supporters toelaten. Alleen wilde de burgermeester van Rotterdam daar niet aan mee werken.

Ajax/gemeente Amsterdam toont dus al een tijdje haar goede wil, dit in tegenstelling van de Rotterdamse zijde. Dus het is gewoon door eigen toe doen dat ze toen geen supporters meenamen. Dus ik vind het raar dat men dat spreekt van een onredelijke eis.

9 januari 2014 om 08:24

@ ali_ajax
Doelde niet op hem maar op de rest hehe.

@afca_leeds
Dat wist ik niet maar zal nog weinig uit moeten maken.
Competitie dit seizoen niet. Beker is gewoon maar 1 wedstrijd is toch logisch dat ze dan wel er bij horen te zijn. Komt nog bij dat als Ajax die stap wil maken dit toch gewoon de beste mogelijkheid is om dat te laten zien? 1 wedstrijd met het thuis voordeel beker.

9 januari 2014 om 12:10

Rotterdam en Feyenoord zijn in deze gewoon twee verschillende partijen die betrokken zijn bij de besluitvorming over het al dan niet toelaten van uitsupporters bij onderlinge wedstrijden. Je kan het Feyenoord dan ook niet kwalijk nemen dat Aboutaleb begin dit jaar heeft besloten dat er nog geen uitsupporters aanwezig zullen zijn bij de klassieker. Dus het is helemaal geen eigen toedoen van Feyenoord dat er geen fans bij de laatste Ajax - Feyenoord aanwezig waren, je argument gaat dan ook geenszins op.

8 januari 2014 om 23:24

Helemaal niet. Ajax heeft thuisvoordeel geloot, dus een dubbele confrontatie (mét thuiswedstrijd voor Feyenoord) zou totaal oneerlijk zijn!

8 januari 2014 om 23:42

Zoals de bekerfinale in 2010 bedoel je?

8 januari 2014 om 23:46

Alleen die bekerfinald had niemand het thuisvoordeel, beide clubs evenveel kaarten. Alleen omdat dat niet kon in de kuip (het neutrale terrein) hebben ze het over 2 wedstrijden gedaanm zo hadden ze allebei een keer thuisvoordeel, wat dus samen weer neutraal wordt.

8 januari 2014 om 23:49

@ bosche bol

hoe vaak moeten mensen zoals jij nog doorzeiken over die finale
dat was op neutraal terrein en als er geen ajaxsupporters bijwaren was het geen neutraal terrein meer en daarom waren er 2 wedstrijden.
ajax heeft nu het thuisvoordeel geloot en als je nu ook 2 wedstijden doet is dat voordeel weg

zie dat nou eens in en houdt op met azijnzeiken

8 januari 2014 om 23:53

In die finale had Feyenoord het thuisvoordeel geloot. En beide clubs evenveel kaarten in een "neutrale" wedstrijd weten ze in Amsterdam al helemaal niets van, getuige de altijd oneerlijke kaartverdeling wanneer Ajax voor de fruitschaal moet spelen.

8 januari 2014 om 23:56

je kan geen thuisvoordeel hebben in een finale

8 januari 2014 om 23:59

Of je moet als Ajax zijnde voor de fruitschaal spelen.

9 januari 2014 om 01:40

Boschebol, waarom zeg je nou zomaar wat dan? Belachelijk, thuisvoordeel geloot voor de finale.. Dat was juist het hele punt man! De Kuip is in die wedstrijden neutraal terrein en beide clubs krijgen 50 van deee kaarten.

Ga lekker ergens anders je zelfbedachte waarheden verkondigen.

9 januari 2014 om 10:17

Henny jr

De finale word ALTIJD in De Kuip gespeeld, maar omdat sorry dat ik het zeg de KNJB dat niet wou hebben het zo gedaan omdat het 'eerlijk' was


In die tijd kon iedereen zeggen dat Ajax, Feyenoord zou gaan afdrogen over 2 wedstrijden en dat is gebeurt.

Over 1 wedstrijd zou Feyenoord nog heel misschien kans maken, maar zelfs met die selectie toen was het moeilijk. Dat jaar kreeg Ajax gewoon de beker, niks meer en minder. Als je AZ, PSV uit, Twente allemaal uitschakelt en dan opeens zo,n finale moet spelen?

Konden ze dat ook van tevoren bedenken, maar heb het idee dat er een paar hoge heren zijn die het wel zo goed vinden

8 januari 2014 om 23:57

Nee, gewoon één wedstrijd in Amsterdam, want Ajax heeft thuis geloot.

Die twee wedstrijden van drie jaar geleden was gewoon de meest slechte keuze geweest in de historie van de Knvb. Een finale over twee wedstrijden laten spelen is geen finale meer, belachelijk.

9 januari 2014 om 05:56

ja tuurlijk, echt verschikkelijk van ajax, wat een waardeloze club ook he, bah!

Beetje vreemde titel maar afijn. Vind het wel terecht dat Feyenoord dit is akkoord gegaan met het voorstel. Wel jammer trouwens maar het is niet anders. Hopelijk vanaf volgend seizoen weer gewoon uitsupporters.

Ik ben Ajacied maar vind het terecht dat Ajax geen uitsupporters mee zou mogen nemen omdat Feyenoord het ook niet mocht dit seizoen. De beker had echter gewoon met uitsupporters moeten zijn wat mij betreft. Heb je gelijk een mooie testcase. En wat Wyzyndebeste zegt over de kosten, die zouden Ajax en Feyenoord best kunnen delen lijkt me (niet dat dat ooit zou gebeuren maarja).

8 januari 2014 om 23:27

Was het niet zo dat de burgermeester van Rotterdam het niet wou hebben dat er supporters naar Ajax toe gingen? Kan het best fout hebben hoor, maar ik meende toen zoiets te gelezen te hebben.

On:
Jammer dat Ajax en Feyenoord er niet uit konden komen, Ajax zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan als de situatie omgekeerd was.

8 januari 2014 om 23:37

Inderdaad wat Frtorres zegt, Van der Laan wilde al weer uitsupporters maar Aboutaleb had daar nog geen trek in. Na dit jaar/seizoen loopt de sanctie af en heeft hij ook geen excuus om het te verlengen.

8 januari 2014 om 23:36

@lrrr_ndnd

Al dat gezeur over thuisvoordeel en competitievervalsing veeg je in één keer weg met je reactie. De bekerwedstrijd had inderdaad een goede testcase geweest om het weer eens te proberen en vanaf volgend seizoen het maar weer eens over twee wedstrijden doen. Ik ben wel van mening dat een bekerfinale in dit seizoen (nu onmogelijk) en volgend seizoen misschien een beetje te veel van het goede is. Daarvoor moeten de supporters, clubs en gemeente het eerst maar eens goed zien te regelen in competitieverband.

8 januari 2014 om 23:46

Inderdaad, zijn natuurlijk veel meer uitsupporters tijdens een bekerfinale. Maar bedoel je met het over twee wedstrijden spelen iedere bekerwedstrijd? Dus ook een Ijsselmeervogels - Ajax bij wijzen van?

8 januari 2014 om 23:52

Bedoelde met twee wedstrijden de twee competitiewedstrijden in het volgend seizoen. Twee bekerwedstrijden spelen in iedere ronde is erg nadelig voor de vaak jeugdige Eredivisie ploegen. Maar goed vanaf volgend seizoen dus weer uitsupporters bij de klassiekers... het werd weer tijd.

Tja als feyenoord niet wil dan moeten ze het zelf maar weten, er zijn 2 partijen nodig om deze smet op de klassieker weg te nemen.

8 januari 2014 om 23:32

Geef Feyenoord maar lekker de schuld. Dat Ajax met een onredelijk voorstel komt is ook niet netjes. Het is meer dan logisch dat Feyenoord dit afwijst, de competitie heeft niks te maken met de beker. Feyenoord mocht in Augustus ook geen supporters in de Arena meenemen dus ik snap wel dat Feyenoord in maart dat thuisvoordeel ook wil hebben.

Wel jammer, zie het graag weer gebeuren dat er uitpubliek mee kan. Hopelijk volgend jaar.

9 januari 2014 om 09:19

feijenoord mocht supporters meenemen, van ajax, van gemeente Amsterdam, allen de burgemeester van Rotterdam vond het niet goed! En dan nu zo'n kul argument geven?
Ik bedoel hij zegt nu van het moet wel eens een keer kunnen weer uitsupporters mee laten gaan....... Maar niet als ze naar Rotterdam komen!!
Raaaarrrrrr

9 januari 2014 om 09:55

Reinier dit is eigenlijk de grootste kul. Ajax als zowel de gemeente Amsterdam stonden in augustus al positief over de komst van Feyenoord supporters. Dit werd echter volledig vanuit Rotterdamse kant afgeblazen. Als je dat mee neemt is het niet meer dan logisch dat Ajax nu de bal bij Feyenoord/rotterdam legt.

Terect afgewezen dat voorstel. Voor de competitie heeft feyenoord al uit gespeeld zonder zijn publiek dus logisch dat ajax ook zonder publiek komt deze competitie. Beker wedstrijd staat hier helemaal los van en moet je zien als een extra wedstrijd. Belachelijk besluit dat feyenoord supporters niet welkom zijn voor de beker.

Feyenoord heeft hier degelijk een punt. Anders krijg je comp vervalsing. Ene wedstrijd wel andere niet, dat kan natuurlijk niet. Eigenlijk moet de Uefa ook eens zo kijken bij wedstrijden zonder publiek, want das dan ook niet fair dat er geen uit supporters mee mogen, maar als het thuisspelende team dan weer uit moet wel! Dan moet je ook zeggen dat die supporters die de straf hebben ook niet uit mogen komen tegen des betreffende club.

Voor beide standpunten valt wat te zeggen.

Ajax/amsterdam toont zich bereid om het weer te proberen, op voorwaarde dat Ajax supporters dan ook weer naar Rotterdam mogen.

Snap ook wel dat Feyenoord zich dan "achtergesteld" voelt omdat zij het in de competitie zonder fans moesten doen.

Aan de andere kant had het dan gewoon 1-1 geweest ( Ajax fans naar Rotterdam, Feyenoord fans naar Amsterdam)

Volgend seizoen dan maar weer gewoon zonder gezeik.

8 januari 2014 om 23:29

dit dus! goed gerelativeerd Yougle

9 januari 2014 om 00:18

Goed gerelativeerd. Laat me niet lachen. Dat zou niet eerlijk zijn als er 2 maart ajax supporters bij zouden zijn.
Ik concludeer dus uit deze hele heisa dat ajax die sneaky probeert te doen. Aboutaleb twijfelde eerst, maar uiteindelijk toch wilde proberen. Ajax eist ook uit supporters gelijk. Dus Feyenoord, maar lekker zonder publiek en anders deze wedstrijd gewoon maar boycotten.
Ik zie het zo het is een bekerwedstrijd en toch wel een belangrijke wedstrijd want wint Feyenoord in de arena dan is de kans groot naar bekerwinst en dus een ticket naar de poulefase van Europa League. En ja als je dan geen supporters mee mag nemen kunnen ze ook niet extra gesteund worden. Dus dat is dan wel wedstrijdvervalsing lijkt me!
Dus neutraal veld ofzo helemaal zonder publiek, maar dat zal de Knvb nooit toe laten...

8 januari 2014 om 23:44

1 Klassieker zonder uit fans, 2 met uit fans (van beide clubs)..1-1 dus

8 januari 2014 om 23:49

nee dan zouden de ajax fans alle 3 klassiekers hebben kunnen bekeken en de feyenoorders maar 2. Niet eerlijk natuurlijk maar ik vind dat ze dat hadden moeten accepteren om het probleem op te lossen, ten minste als ze echt zo graag de klassieker terug zouden willen als ze zeggen

8 januari 2014 om 23:54

Hadden de beker moeten kijken hoe het ging, dan had het volgend seizoen gekund na alle waarschijnlijkheid.

9 januari 2014 om 06:31

1e klassieker in amsterdam lijkt me een punt voor ajax (iedereen mee eens toch?) 2de klassieker weer hetzelfde (inderdaad) 3de voordeel voor feyenoord. Dus ajax perst hiermee een extra 2-1 uit. Dus geloof best dat van der laan een beetje voorkeur mee liet spelen.

En terecht, wij mochten niet naar Amsterdam in de competitie, dus zij dan ook niet naar Rotterdam. Het bekertoernooi staat er helemaal los van.

9 januari 2014 om 07:05

Van Ajax mocht dat wel, maar van die Amsterdammer in rotterdam niet, dus daar kan Ajax niks aan doen

Ik ben van mening dat er altijd uit supporters bij iedere wedstrijd bij mogen zijn.

Ik vind wel dat bij zo'n verbod het uitvak dan ook leeg moet blijven en geen eigen supporters in mogen.
Ook ben ik van mening dat in die zogenaamde mooie kuip met zijn mooie sfeer eerder altijd een intimiderende sfeer hangt omdat achter de goal bij het zogenaamde vak s en de zijkanten de suporters heel dicht op het veld zitten en zich zichtbaar altijd misdragen met het gooien van van alles en het schreeuwen van de meest ergelijke ziektes en scheldwoorden.

Bijna zou je om deze wedstrijden fair te laten verlopen bij beide klassiekers helemaal geen toeschouwers toe laten of de helft van het stadion aan de uitspelende club geven alleen dit is helaas onmogelijk gezien de rivaliteit tussen de beide aanhang.

Als dit verhaal waar is, baal ik van het standpunt van mijn mede-Ajax supporters. Ik vond het redelijk als Ajax niet kwam in de kuip en feyenoord wel in de Arena tijdens de beker wedstrijd. Helaas heeft niet iedereen dezelfde mening en moet ik naar Ajax-feyenoord gaan zonder feyenoord supporters. Helaas!

8 januari 2014 om 23:43

Zou niet weten wat er belachelijk is aan die eis. Als je afspreekt om weer supporters toe te laten tot de klassieker dan moet het gewoon gelden vanaf dit moment en dus ook in de competitie. Daarnaast wilden ze blijkbaar een eerlijke verdeling van de lasten qua onder andere politie inzet, waar ook wat voor valt te zeggen.

Het argument van Feyenoord dat ze ook zonder supporters naar Amsterdam zijn gegaan, is gewoon zielig gejank van kleine kinderen. Als wij het niet mogen, mogen hun het ook niet. Gaan we dan ook supporters van PSV weren bij Ajax-PSV?

8 januari 2014 om 23:56

Jullie hebben in 2010 al PSV supporters geweerd en spanden vorig jaar een rechtszaak aan omdat er geen Ajacieden naar Eindhoven konden komen.

8 januari 2014 om 23:44

Valt best mee. het is als beide clubs zijnde laten zien dat je het wilt. Stel je voor het zou 2x goed gaan, dan worden de burgermeesters ook milder

Haha. Ze snappen toch wel dat een bekerwedstrijd en een competitie wedstrijden anders zijn. Gezien ze in de competitie al een wedstrijd zonder publiek hebben gespeeld is het logisch dat de uit wedstrijd ook zonder supporters is. In de beker is dit toch een geheel ander verhaal.
Triest voorstel gewoon triest.

8 januari 2014 om 23:47

ja maar als het goed is, hoor je nu niet naar belangen te kijken maar naar de veiligheid. Als het veilig is om weer een klassieker met uitsupporters te doen, dan hoort dat van beide kanten te gebeuren.
Feyenoord accepteert het niet, cool. Maar dan moet je ook accepteren dat ajax een sterkere thuisvoordeel heeft tijdens de bekerwedstrijd

8 januari 2014 om 23:57

Kijk ik snap dus echt niet waarom jij of de meeste Ajacieden zo denken.
Het is toch compleet logisch dat Feyenoord "nu" nee zegt op geen supporters in de thuis wedstrijd van Feyenoord in de competitie. Gezien ze uit ook niks mee mochten nemen in de competitie moet wel eerlijk blijven.
De beker is een totaal ander verhaal dat is 1 wedstrijd.

9 januari 2014 om 06:33

Dat slaat nergens op. Daarbij (als je het artikel hebt gelezen, wat ik denk dat je niet hebt gedaan) staat er dat er niet eens is gediscuseerd over het onderwerp "veiligheid".

9 januari 2014 om 09:59

@ Laurens E

Jammer dat dit argument constant compleet verkeerd gebruikt wordt door mensen die slecht geinformeerd zijn. Feyenoord mocht van Ajax en de gemeente Amsterdam juist wel supporters mee nemen. Rotterdam heeft er zelf voor gekozen om dit (nog) niet te doen. Destijds was Ajax de eerste om in te geven en hebben ze dat heel netjes aangeboden.

9 januari 2014 om 18:46

@ Polop

Ik kan mij vergissen hoor maar Feyenoord en Rotterdam zijn bij dit soort dingen verschillende partijen. Feyenoord kan er weinig aan doen als de gemeente Rotterdam het nog niet wil. Echter gaat het nu om een beker wedstrijd. Kunnen ze het toch gewoon nu als nog proberen.

Belachelijk van Aboutaleb,als Feyenoorders naar Amsterdam mogen,dan ook andersom.
Dan maar voorgoed afschaffen !

8 januari 2014 om 23:57

Goed idee. Uitsupporters bij Ajax - Feyenoord en vice versa zorgt toch alleen maar voor problemen.

ik snap beide kanten, maar ik had het als feyenoord zijnde wel hebben geaccepteerd. Als ajax nu fans toelaat, dan accepteer je dat het probleem is afgelopen. Dan mogen ook fans mee naar rotterdam.
Feyenoord heeft dan te maken met een kleine oneerlijkheid, maar je moet soms je verlies nemen om het probleem op te lossen.

Wedstrijd zou in 2 wedstrijden moeten worden beslist.

8 januari 2014 om 23:55

waarom precies? zo is het oneerlijk voor ajax omdat die hun thuisvoordeel verliezen

9 januari 2014 om 00:18

Nu heeft Ajax dubbel zoveel thuisvoordeel, dit is weer oneerlijk voor Feyenoord.

9 januari 2014 om 00:50

Dit is de schuld van Aboutaleb en kan Ajax niks aan doen. Van der laan vond het begin dit seizoen al prima om Feyenoord supporters toe te laten tot de Arena. Dit wilde Aboutaleb alleen niet.

Qua besteding van geld voor beveiliging is het eerlijk om beide dan een wedstrijd te pakken met uitsupporters. Zo niet, dan maar helemaal geen uitsupporters dit seizoen en volgend seizoen wel.

De eis van Ajax is natuurlijk lachwekkend, want Feyenoord moest al zonder supporters naar de Arena en dan zouden hun nu wel supporters mee mogen nemen? Nog lachwekkender is dat ze daarom maar niet instemmen om nu Feyenoord supporters toe te laten. Dit had de eerste stap kunnen zijn om weer supporters toe te laten, maar zonde dat het niet doorgaat.

9 januari 2014 om 00:27

Vind ik wel heel simpel gedacht, sowieso omdat Ajax/ gemeente Amsterdam al wel wouden kijken bij de competitiewedstrijd of uitsupporters mogelijk waren. Rotterdam(aboutaleb) heeft dat tegengehouden toendertijd. Deze wedstrijd had de eerste stap kunnen zijn maar het is net zo oneerlijk dat Ajax en Amsterdam de enigen zijn die al het risico dragen bij deze eerste stap. De kosten en consequenties zijn allemaal op last van Amsterdam, zou dus net zo eerlijk zijn als er een soortgelijke testcase in Rotterdam zou komen. Ik snap het punt van Feyenoord wel maar het zou ook oneerlijk zijn als die eerste stap alleen maar van de kant van Ajax en Amsterdam moet komen.

9 januari 2014 om 00:52

Nee dat doe ik ook niet, maar ik vind de beredenering om dan ook supporters in de competitie naar De Kuip te sturen iets wat verkeerd. Beker en competitie staan los voor elkaar. Aboutaleb is iemand die veel verbiedt, maar had dan de kosten voor die bekerwedstrijd gesplit en dan had je kunnen zien of het probleemloos zou verlopen zodat we het ook weer in de competitie kunnen proberen. Ik vind het gewoon jammer dat er geen supporters zitten en wordt weer tijd dat we het een proberen en deze bekerwedstrijd was een mooi voorbeeld geweest.

9 januari 2014 om 10:30

Dat je het jammer vindt kan ik volkomen begrijpen. Je verdere logica totaal niet. Ajax/amsterdam heeft eerder dit seizoen al positief gereageerd op het toelaten van Feyenoord supporters en daarmee als eerste water bij de wijn te doen. Dit is geheel vanuit Rotterdamse kant afgeblazen. Nu is Ajax wederom bereid als eerste water bij de wijn te doen, maar stelt daar een duidelijke voorwaarde aan. Wat is daar zo vreemd aan? Ik vind het zelfs volkomen normaal.

9 januari 2014 om 10:48

Feyenoord, Ajax, Rotterdam en Amsterdam zijn 4 verschillende partijen die betrokken zijn bij dit overleg. Feyenoord is geenszins verantwoordelijk voor het beleid van de gemeente Rotterdam net zo min als dat Ajax verantwoordelijk is voor het beleid van de gemeente Amsterdam.

Feyenoord en Ajax hebben al vaak aangegeven dat ze weer uitsupporters willen toelaten. De gemeente Amsterdam heeft aangegeven dat het wat hen betreft ook weer mogelijk zou moeten zijn, hulde daarvoor. De gemeente Rotterdam heeft toen gezegd dat wat hen betreft 5 jaar ook daadwerkelijk 5 jaar moet zijn en dat er te veel problemen met Feyenoord fans zijn geweest in de afgelopen tijd om weer Ajax supporters toe te laten in Rotterdam.

Gevolg van bovenstaande is dat Feyenoord in Amsterdam tegen Ajax heeft gespeeld zonder dat daar fans van Feyenoord via officiële wegen bij aanwezig waren.

Toen kwam de bekerloting die bepaalde dat Ajax in de kwartfinale een thuiswedstrijd tegen Feyenoord moet spelen.

De Knvb gaf meteen aan dat wat haar betreft hier uitsupporters bij aanwezig zouden moeten zijn. Feyenoord en Ajax wilde dit ook. De gemeente Amsterdam wilde dit ook. De gemeente Rotterdam gaf aan dat de deur op een kier stond. Uiteindelijk heeft dit er toe geleid dat gister een overleg heeft plaatsgevonden waarbij alle betrokken aanwezig waren. Ajax heeft hierbij aangegeven dat Feyenoord fans welkom zijn indien Ajax fans op 2 maart ook in De Kuip aanwezig mogen zijn.

Persoonlijk ben ik teleurgesteld in deze opstelling van Ajax en kan ik deze ook niet rijmen met eerdere uitspraken die vanuit Ajax dan wel vanuit de supportersverenigingen van Ajax gedaan zijn. De voorwaarde die Ajax gesteld heeft is onredelijk omdat zij dan voordeel heeft ten opzichte van Feyenoord in de competitie. Dat Ajax de beker en competitie niet uit elkaar wilt halen is triest en onbegrijpbaar. Ajax wist of had kunnen weten dat de voorwaarde die zij stelde voor Feyenoord niet bespreekbaar zou zijn. Ik kan dan ook niet anders concluderen dan dat Ajax om een of andere reden bewust Feyenoord fans wilde weg houden bij de beker ontmoeting. Wellicht onder druk van bepaalde groeperingen van Ajax supporters,

Een deel van de supporters van Ajax zullen zich weer in onschuld wassen achter spandoekjes over de overleden klassieker maar ik heb het gevoel dat dit zo schijnheilig is als maar zijn kan.

Edit: fout in tekst.

Eenmalig wil ajax niet doen ,volgend seizoen ook al besproken mochten ajax en feyenoord elkaar treffen in de beker als feyenoord bijvoorbeeld thuis loot tegen ajax

Kinderachtig van Feyenoord, dan krijg je zo'n uitgelezen kans, en dan laat je het daar op vast lopen. Moet er eerlijk gezegd zelfs om grinniken.

9 januari 2014 om 00:20

Of kinderachtig van Ajax? Het is maar van welke kant je het bekijkt.

9 januari 2014 om 00:23

De Knvb beker en competitie zijn 2 totaal verschillende competities, die moet je niet gaan vergelijken met elkaar.

9 januari 2014 om 06:01

gelul, of het nou voor de beker of competitie is. gewoon nooit meer supporters mee, ben je van alle gezeik af. nu krijg je weer van allebei de kanten dat calimero gedrag!!

Ajax heeft dus voor de 2e maal profijt gehad bij een onredelijke voorstel, wat het weer geworden is.
De bekerfinale, daar hebben ze een 2 wedstrijden finale uitgehaald, deze had eigenlijk al zonder publiek gespeeld moeten worden of op neutraal terrein.
En nu dus.
Ik ben benieuwd hoe Ajax de 1e 2 wedstrijden doorkomt (psv en Feyenoord thuis)
2x winnen?
2x verliezen?
gelijk +1x winnen?
gelijk + 1x verliezen?
Winnen + verliezen?
Verliezen + winnen?

De drie meest eerlijke oplossingen in mijn ogen (willekeurige volgorde):
1. Dit seizoen nog helemaal geen uitsupporters en de bekerwedstrijd over twee duels verspreiden.
2. Alleen de bekerwedstrijd Ajax - Feyenoord met uitpsupporters laten spelen, daar de bekerwedstrijd los staan van de competitiewedstrijden.
3. De bekerwedstrijd Ajax - Feyenoord met uitsupporters laten spelen en daarna de competitiewedstrijd Feyenoord - Ajax ook met uitsupporters. Maar(!) dan ook de eerdere competitiewedstrijd Ajax - Feyenoord overspelen met uitsupporters.

9 januari 2014 om 00:37

Voel jij je wel helemaal lekker? Competitie wedstrijd overspelen vanwege uitsupporters, nooit niet dus hé. Dan maar hopen dat het uitverbod volgend jaar geschrapt wordt.

9 januari 2014 om 00:41

1. dan moeten de andere wedstrijden van Zwolle, Az Roda etc ook over 2 wedstrijden gespeeld worden. Anders is het oneerlijk voor de uitspelende ploegen in de overige bekerwedstrijden. Finale is anders en valt niet te vergelijken met een gewone bekerronde.

2. Beker staat misschien los, maar het blijft een klassieker en die staat niet los van het feit dat er besloten was voor een bepaalde tijd geen uit supporters mee te nemen. Deze wedstijd kan de eerste stap zijn, maar het is net zo oneerlijk als Ajax en de gemeente de enigen zijn die alle kosten en lasten van deze eerste stap moeten dragen zeker aangezien Rotterdam alles tegenhoud. Ajax en vd Laan wouden al uitsupporters bij de thuiswedstrijd, maar werd tegegehouden door Aboutaleb.

3. Meest belachelijke opmerking die ik ooit gehoord heb, een wedstrijd overspelen omdat de ene wedstrijd wel uit publiek heeft en de andere niet? Komt wel vaker voor dat Uitpubliek voor de ene partij wel kan komen en de andere niet en dat is ook niet overgespeeld.

Zou mooi zijn als er weer uitpubliek bij de Klassieker is maar dat moet van 2 kanten komen. Dit seizoen is alles vanuit 1 kant tegengehouden namelijk de gemeente Rotterdam( Aboutaleb).

9 januari 2014 om 00:47

Aboutaleb heeft voor dit seizoen aan gegeven er niet open voor te staan, is in diverse media terug te vinden. Vd Laan was goedgezind betreft het voorstel het vanaf dit seizoen weer te proberen, zowel in Amsterdam als Rotterdam. Nu praten we over een bekerwedstrijd en was Ajax en ook Vd Laan wederom positief, echter willen ze dan ook in Rotterdam de wedstrijd met uitpubliek spelen. Is dat dan zo gek ? Er is maar een persoon die het bij aanvang van het seizoen verstiert heeft, voor wat betreft het uitproberen van het toelaten van uitsupporters, en dat is de burgervader van Rotterdam. In beginsel is het natuurlijk verziekt door de supporters van beide clubs. I rest my case

Lekker waardeloos!
Wie moeten we nu uitlachen als we weer eens winnen van Feyenoord, iig niet de uitsupporters, bah.

Die Aboutaleb moet gewoon water bij de wijn doen, het wordt weer eens tijd voor uitsupporters bij een klassieker!

Hier had ajax wat mij betreft de eerste stap kunnen zetten. Samen de extra kosten betalen is dan wel redelijk. Als je samen een samen gemaakte afspraak vervroegd wil breken om het samen opnieuw te proberen moet je ook samen de lasten verdelen. Om dan meteen te eisen dat er in de competitie ook ajacieden mogen komen snap ik wel, maar had liever gezien dat ajax de eerste stap nam.

Ik ben toch wel benieuwd wat er gaat gebeuren als Ajax in de finale komt. Nu hoop ik uiteraard op een finale met Feyenoord daarin, maar het is wel realistisch om te stellen dat er een kans is dat Ajax in de Kuip de finale moet spelen. Worden Ajaxsupporters dan ook geweerd? Of gaan ze dan naar een ander stadion? Ik durf er geld op in te zetten dat ze pas over zoiets na gaan denken als het al te laat is. Of ze verpesten het weer net zoals in 2010 door de slechtste beslissing voor iedereen te nemen.

9 januari 2014 om 01:03

Dan speelt ajax gewoon in de kuip. De kuip is neutraal terrein tijdens de beker finale..

9 januari 2014 om 01:05

Het gaat om ajax tegen feyenoord, niet om ajax in rotterdam...

9 januari 2014 om 01:12

De vraag hierboven gaat over ajax in een beker finale in de kuip tegen club x.

9 januari 2014 om 01:19

Ik bedoelde het ook eigenlijk niet op jouw reactie...

Volgend seizoen is het weer tijd... Laten we wel wezen, deze maatregel geldt niet voor niets.

De fout ligt niet bij ajax of feyenoord, bij amsterdam of rotterdam of bij aboutaleb of van der laan. De fout ligt bij degene die het jaren terug ver***kt voor de rest.

Dat het zo uitkomt in de beker is nou eenmaal zo, dat kan gebeuren als je loot. Ajax lootte nou eenmaal thuis. 2 wedstrijden spelen zou thuis loten volledig opheffen.
Die finale van een paar jaar terug staat hier helemaal los van. Een finale speel je op neutraal terrein en beide clubs krijgen evenveel kaarten en de omstandigheden zijn gelijk. Echter, er wordt wel geloot om uit en thuisvoordeel, maar dat is voornamelijk een shirtbepaling en een statistische bepaling. De meest eerlijke beslissing was toen een dubbele finale spelen, zodat beide clubs een keer 'voordeel' hadden.
Hetzelfde zou gebeuren voor de johan cruijffschaal.

Overigens vraag ik mezelf af wel voordeel een club heeft met 1000 supporters. De verdeling is dan niet 49000-1000 maar 50000-0. Alsof die 1000 supporters het verschil maken waardoor je ineens wint. Dat je met een volledig thuispubliek voordeel hebt dat snap ik, maar duizend mee of niks maakt echt geen verschil vam dag en nacht.

Lekker spelen zonder uitsupporters tot volgend jaar en dan weer bewijzen dat het wel kan.

Wow blijkbaar is de invloed van supporters zo groot dat we zelfs hier over vallen. Boeiend of het voor de beker is of niet. Dit seizoen kun je allebei een keer met uitpubliek spelen Punt.
En het was Armoethaleb die bij de eerste wedstrijd geen supporters wilde toestaan. Van der Laan had gezegd dat de supporters welkom waren.

Goh wat een kleine kinderen ook. Als jij een snoepje mag, mag ik dat ook. Snao überhaupt niet dat dit ooit heeft moeten plaatsvinden. Wat een waanzin is het toch ook. Dat je niet meer na een uitwedstrijd kunt. Slaat toch kant noch wal dat je iemand om een logo of naam in elkaar ramt.

Dit is weer zo'n typisch geval van een gemiste kans. Het zou beter zijn geweest om de klassieker 5 jaar zonder enig publiek te spelen. Dan grijpen de echte fans misschien in. Geef de raddraaiers aan, gooi de mensen die het verpesten uit de stadions. De fans moeten in opstand komen tegen de hooligans. En de politiek moet maar eens met een zware voetbalwet komen. Ga je in de fout? 2 jaar opsluiting, stadionverbod voor het leven, levenslange meldingsplicht en dit alles in het tricot van de andere club.

Aboutaleb was degene die 5 maanden geleden het verzoek van van der Laan afwees om het weer met supporters te proberen. Dan is het argument oneerlijk een redelijke dooddoener. Het is als bij ADO supporters die wel in Amsterdam welkom zijn omdat daar nu eenmaal een burgemeester zit die niet uit een boerengat komt maar waar de Haagse clubleiding en de uit de klei getrokken burgemeester het niet zagen zitten.

Ik snap alle emoties hier wel, maar ik ben uiterst tevreden met deze beslissing. Ik ben de haat, agressie en het geweld zo vreselijk beu. En dan te bedenken dat de samenleving telkens voor de kosten mag opdraaien. Nee, beide supportersgroepen hebben deze verbanning meer dan aan zichzelf te wijten. Met dit besluit kunnen vaders tenminste onbezorgd hun zoontjes meenemen voor een leuke, geweldloze pot voetbal. Daar zou het wat mij betreft om moeten gaan.

Hoop geschreeuw, maar gelukkig zijn de meeste weldenkende ajax supporters het er wel over eens. Twee comp wedstrijden zonder een een met supporters notabene in de arena zou een prima oplossing zijn. Om dan vervolgens het woord kakkerlakken te gebruiken is zo triest. Dat zijn waarschijnlijk de mensen die het altijd verpesten. Zo vol met haat. Waarom toch laurenstop? Ben je zelf zo'n matige voetballer en had je zelf zo graag....? En als je tussen je " vrienden" staat die dat soort teksten ook roepen moet je eens goed om je heen kijken. Lekker succesvol zijn ze allemaal he? Idd het zijn meestal de onderste van de sociale ladder die zo vol zitten met haat. Weten we dat ook weer. balen he?

De hypocrisie slaat weer toe bij onze vrienden uit Rotterdam. Ajax en Van Der Laan lobbyen al ruim een jaar voor de herinvoering van de klassieker. Rotterdam houdt de boot stelsematig af en daardoor waren er geen supporters aanwezig in Amsterdam eerder dit seizoen. Nu zijn ze opeens van standpunt verandert en worden alle argumenten die eerder zijn aangedragen simpelweg overboord gegooid onder de noemer competitievoordeel. Als dit het enige bezwaar was dan hadden de Feyenoord-supporters al aanwezig kunnen zijn eerder dit seizoen. De initiele fout ligt dus niet bij Ajax. Met name de Feyenoord-fans hebben zich afgelopen jaren structureel misdragen, waardoor we al te lang moeten wachten op de herinvoering.

Daarnaast zie ik iedereen het hebben over 'competitievoordeel', maar wat maken 500 supporters eigenlijk uit. Als je het omdraait en de Feyenooord fans toegang geeft tot de beker dan is dat andersom toch ook oneerlijk vanuit het perspectief van Ajax?

Tjah eerlijk gezegd is dit de beste beslissing. Ik snap het punt van Feyenoord ook.
Ajax komt in Maart naar de Kuip wanneer de competitie zich in een bepalende fase begeeft en aangezien Ajax dit jaar in de Eigen Arena in de competitie een volle bak achter zich had staan mag Feyenoord dat dan ook hebben. We moeten deze zaak ook los zien van de beker allemaal wisten we dat er dit seizoen geen uitsupporters werden toegestaan bij de klassieker.
Maar na een wat ik vind ongelukkige loting komt er nu deze stelling ipv dat van der Laan en Aboutaleb het over de beker wedstrijd hebben gaan ze het over de competitie hebben waar ze allang overeenkomst over hadden bereikt. Namelijk dat het dit seizoen nog niet zou gaan gebeuren. Nu probeert van de Laan daar weer een opening in te creëren maar dat staat los van de beker wedstrijd.
Als de heren nou gewoon lekker over de beker hadden geklets dan was het allemaal wat makkelijker geweest maar nu word de ene wedstrijd weer vergeleken met de andere beetje jammer !

9 januari 2014 om 18:50

Prachtig verwoord en zo is het.
Hier valt gewoon niks meer aan toe te voegen .

Timb078 wordt niet gehinderd door logisch denken. wat jij noemt is totaal niet relevant. Wie er voor of tegen was is niet aan de orde. dit is een momentopname van de situatie zoals hij nu is. Feit is het dat de knvb deze competitieronde geen toeschouwers toeliet bij beide wedstrijden. De enkele omstandigheid dat er nu een bekerwedstrijd wordt gespeeld (in de arena notabene) zou een opening bieden om toeschouwers weer toe te laten. Dat er onverminderd een voordeel is voor ajax nu dit in de arena is nemen we op de koop toe. Een mooie gelegenheid om voorzichtig weer naar de klassieker toe te groeien waar verstandige mensen zo op hopen.

Er is geen enkele reden om te veronderstellen dat wanneer de knvb de bekerwedstrijd als proef zou willen gebruiken er dan meteen een situatie zou moeten ontstaan waarbij ajax opeens wel naar de kuip mag voor de competitie, daar waar feyenoord dit niet mocht.

9 januari 2014 om 09:08

Feit blijft dat de Klassieker met supporters allang weer had moeten worden gedoogd. Met name Rotterdam is verantwoordelijk voor dat dit niet eerder mogelijk was. Mijn mening is dan ook dat deze discussie overbodig zou moeten zijn, omdat er al uitfans hadden moeten zijn in Amsterdam. Echter steken de hooligans van Feyenoord daar een stokje voor bijvoorbeeld de maasgebouwrellen; plus een burgemeester die zichzelf altijd alleen indekt.

Wat een rare eis van Ajax. En ook heel dom dat ze het hierop stuk laten lopen. Ze hebben voor de competitie zelf immers ook al met alleen thuissupporters gespeelt. Beetje terleurstellend van onze Amsterdamse vrienden. Het was een uitgelezen kans om het weer te proberen. Jammer dat ze er gelijk weer een slaatje voor zichzelf uit willen slaan. Dat ze het proberen snap ik wel. Maar dat ze de hele boel erop stuk laten lopen is gewoon sneu. Zeg dan gewoon ' we willen het niet' .

9 januari 2014 om 10:42

Dus feyenoord mag wel het voordeel krijgen dat er supporters mee naar de beker komen, een wedstrijd die dan veel extra politiekosten voor ajax en Amsterdam oplevert, maar jullie hoeven daarvan niet de helft te betalen en jullie hoeven de volgende feyenoord-ajax geen ajacieden toe te laten? Logisch dat het er dan niet van komt he, als alles van 1 kant moet komen.

Vele van jullie hebben het over een voordeel als je uitsupports meeneemt, iets wat ik niet helemaal begrijp... In de jaren dat er wij geen supporters mee mochten nemen naar de Kuip hebben we welgeteld 1x verloren... Misschien dat de Feyenoorders met knikkende knieen naar Amsterdam komen zonder supporters.. voor Ajax maakt het amper verschil!

Lekker kinderachtig allemaal.

Van beide trouwens. Ajax voorop door deze eis te stellen. Feyenoord door zo te reageren.

Als nou 1 vd 2 zich volwassen opgesteld had hadden de supporters erbij kunnen zijn. Zonde

Raar dat Feyenoord door vele hierboven wordt weggezet als de zondebok terwijl het toch gewoon duidelijk is dat de eis van Ajax onredelijk is? Gewoon een naaistreek van Ajax en straks gaan ze weer de vermoorde onschuld spelen met spandoekjes als "r.i.p. klassieker" en "de klassieker voelde nog nooit zo leeg".

9 januari 2014 om 10:46

Ik denk dat het vooral ligt aan ventjes zoals jij die de materie niet begrijpen maar termen als vermoorde onschuld en naaistreek blijven roepen. Mensen die ongeacht de feiten roepen dat hun cluppie o zo erg door de vijand wordt benadeeld.

9 januari 2014 om 10:58

Jij mag geloven dat het door ventjes zoals mij komt dat de klassieker nog steeds zonder uitsupporters gespeeld wordt. Hoe lachwekkend die conclusie ook is.

9 januari 2014 om 11:24

Jij loopt continue je club te verdedigen en de zwarte piet bij ajax te leggen. En dat doe je niet met normale woorden maar met opruiende taal. Overigens gebeurt dit ook door ajax-supporters hoor. Als er op internet al geen discussie op waarde gevoerd kan worden maar beiden partijen elkaar verbaal aanvallen en verwijten maken in plaats van samen naar een goede oplossing te zoeken zie ik een klassieker met uit em thuissupporters eigenlijk niet lang goedgaan.

9 januari 2014 om 11:57

Als ik vind dat mijn club in deze geen verwijt te maken valt dan mag ik dat toch gewoon zeggen.

Ik vind dat het aan Ajax te wijten is dat er bij deze bekerwedstrijd nog geen uitfans aanwezig zullen zijn. Want de voorwaarde die Ajax stelt aan het bezoek van Feyenoord fans is onredelijk.

Edit: en in de onredelijke voorwaarde zoals door Ajax gesteld zie ik geen oprechte poging van Ajax om tot een oplossing te komen voor het probleem met betrekking tot uitsupporters bij onderlinge wedstrijden.

Ah de ware aard van de club Ajax is weer eens komen bovendrijven. Dat stukje wat de voetbalfilosofie overschaduwd in de ogen van veel liefhebbers die toch een andere clubvoorkeur hebben.

Jarenlang riepen de verschillende supportersverenigingen dat een klassieker geen klassieker is zonder uit publiek. En nu wordt er een uitzondering op de straf gemaakt door de burgermeesters en Ajax komt ineens met een idee dat ze dan in een andere competitie ook naar Rotterdam willen afreizen.

Ik ben blij dat Feyenoord en de supportersvereniging een ruggengraat hebben getoond. En ik word er weer aan herinnerd waar de antipathie richting Mokum vandaan komt. De voeding voor vechtersbaasjes om dat volk te bestrijden, ook al keur ik geweld af, ik weet weer wat de voeding hiervoor is.

Echte kerels hoor, in Amsterdam. In een ongelukkige situatie wordt er een uitzondering gemaakt voor een bekerwedstrijd en de gluiperds willen er dubbel voordeel uit halen door in een andere competitie dan ook naar Rotterdam af te reizen.

Ik prijs de voetbalfilosofie in Amsterdam, maar jongens wat hoop ik dat De Boer de door hem gewenste dubbele K.o. zelf in z'n porum krijgt. Eerst een koude douche van PSV en daarna een schop onder de kont van Feyenoord. Dat zou prachtig zijn voor die 'supportersvereniging'.

9 januari 2014 om 10:48

Als je voeding voor geweld gaat zitten goedpraten ben je net zo erg. Blijkbaar ben jij iemand die snel haat voelt. En omdat er veel.mensen zijn zoals jij is er al 4 jaar geen publiek bij klassiekers.

9 januari 2014 om 11:07

Helemaal verkeerd.

Ik voel geen haat, althans niet tegen mensen. Er is wel vervelend gedrag en dat kan voeding zijn voor anderen om daar vervelend op te reageren.

Ik zou nu ook vervelend richting jou kunnen reageren omdat jij mij ervan beschuldigt dat ik voeding voor geweld zit goed te praten.

Misschien zijn er veel rellen omdat er lompe mensen zijn die uit onmacht maar gaan vechten tegen een ander? Mijn boodschap daarbij is dat dit soort streken alleen maar olie op het vuur gooien. De supportersvereniging heeft niet de intentie om het maar 'eens te proberen' in de hoop dat het voor altijd weer goed kan zijn, ze willen er minstens toch wel meer voordeel uit halen dan de ander... Comprende?

9 januari 2014 om 11:31

Voor een groot deel ben ik het met je eens. Vind wel dat je in eerdere post nogal krachtig verbaal uithaalt naar Ajax. Kwam nogal boos over. Beide clubs verdedigen hun belangen en voor beiden lijkt.me wat te zeggen. Ik ben voor bekerduel met uitsupporters mits beide clubs samen de extra kosten delen. Nu de afspraak eenmalig vebreken en ajax daarmee als enige op kosten jagen zou ook raar zijn.

9 januari 2014 om 12:45

Probleem is 2-ledig ...dat bij Ajax-Feijenoord geen uitsupporters waren komt omdat de Burgervader van Rotterdam dit niet wou toestaan. Daarbij heeft Ajax dit seizoen al 2 uitwedstrijden zonder publiek moeten spelen en begrijp ik best dat wanneer deze situatie zich voordoet men gelijken monnikken gelijken kappen wil hanteren...verder zijn Ajacieden zelde gelieft bij andere clubs en daar gaat dit niets aan veranderen...maar ja we geven er ook niets om wat andere denken...hou me daar totaal niet mee bezig

Ik snap beide verhalen wel maar het was niet Amsterdam of Ajax die ervoor zorgde dat er geen uitpubliek was bij Ajax-Feyenoord...dit was een beslissing die genomen is door de burgervader van Rotterdam...dus je tirade Spionkop slaat nergens op.

Het is nu minimaal weer een seizoen wachten voordat de klassieker mogelijk weer wat glans gaat krijgen en hopelijk weet men zich dan dusdanig (van beide kanten) te gedragen dat er geen levenslang verbod gaat komen.

Ajax heeft dit seizoen al 2 wedstrijden uitgespeeld zonder supporters terwijl de supporters van die clubs wel welkom zijn in de Arena...dus tja als het voorstel van Ajax word gezien als competitievervalsing dan is Ajax op dit moment het meest benadeeld in deze competitie ....ik ben zelf van mening dat dit niet zo zwaar zal wegen overigens...en het met name de sfeer dusdanig aantast dat de wedstrijd zelf een beetje z'n glans verliest.

In plaats van het over veiligheid te hebben en het belang van het voetbal voorop te stellen probeert Ajax hier heel ordinair een slatje uit te slaan. Heel triest. Zeg dan gewoon eerlijk dat je het wel best vind als er geen Feyenoordsupporters komen.

Goed dat Feyenoord niet heeft toegegeven aan hun eisen. Feyenoord moest het in de competitie immers ook zonder uitsupporters doen in de Arena. Ze durven nogal wat te eisen daar in Amsterdam.

9 januari 2014 om 12:51

niets ordinairs aan...a. het jullie eigen burgermeester geweest die ervoor gezorgd heeft dat er geen supporters naar A'dam konden, b. Ajax heeft naast de klassieker die nog moet komen 2 wedstrijden gespeeld waarbij er geen supporters meemochten/konden maar in de return wel uitsupports mee mogen...ik zie het probleem niet...als men een klassieker opensteld in A'dam zou dat ook moeten in R'dam...en de 1e wedstrijd is helaas al gespeeld onder geldende voorwaarde (geen uitpubliek) maar dat ligt toch echt aan jullie burgermeester.

Gewoon wachten en hopen dat vanaf volgend jaar de klassieker weer gaat leven...en vooral blijft leven doordat men van beide kanten enigszins normaal met elkaar zal omgaan....anders zal de ban een zeer lange gaan worden.

Vooraf het overleg had iedereen nog het idee dat de klassieker met uitpubliek gespeeld dient te worden. Echter door de starre houding van die van Feyenoord, zijn er wéér 2 klassiekers zonder uitpubliek.

Prima gehandeld door de Ajax SV. In augustus waren Feyenoorders al welkom in Amsterdam, alleen hun eigen burgemeester wilde toen niet meedenken. Konden ze bij Ajax niks aan doen. Nu gaan ze met de burgemeesters in overleg, ligt er een opening, gaan die Rotterdammers dwars liggen. Ipv 2 klassiekers met uitpubliek, nu niks. Vraag me werkelijk af of ze daar in Rotterdam wel staan te springen op Ajacieden in hun stadion. Het liefst willen ze wel naar Amsterdam, maar zodra de klassieker in Rotterdam ter sprake komt, trekken ze zich terug, en mogen de Ajacieden het uit gaan zoeken. En dan zo'n Gudde, die de zwarte piet bij Ajax neerlegd, mafkees.

Net zoals de laffe opstelling van Feyenoord in 2010 met de bekerfinale. Ze hadden het liefst gewoon de finale met 50.000 man eigen publiek gespeeld, op neutraal terrein van de kuip. Volkomen terecht ging Ajax daar niet in mee. En wederom dankzij de starre houding in Rotterdam, was er maar een oplossing. Bijzonder prettig dat Ajax dat onsportieve gedrag 2 keer keihard wist af te straffen.

Ajacieden weren in Eindhoven, Den Haag, Rotterdam, terwijl ze alle drie gewoon welkom zijn in Amsterdam. Volgende week komt PSV met een kleine 700 man (1.200 kaarten gehad) gewoon naar Amsterdam, en terecht. Zoals het ook terecht is dat, indien het verbod op uitpubliek bij de klassieker wordt opgeheven, begin maart Ajacieden in het uitvak van Rotterdam zullen plaats nemen. Dat ze dat liever niet hebben in Rotterdam is jammer.

9 januari 2014 om 13:28

Feyenoord is niet verantwoordelijk voor beslissingen die Aboutaleb neemt dus kan het Feyenoord ook niet tegengeworpen worden dat er dit jaar nog geen uitsupporters aanwezig zijn (geweest) bij de klassiekers. Met andere woorden net zoals Ajax kon Feyenoord er niks aan doen dat er in Augustus geen uitfans in de Arena aanwezig waren.

De eis die Ajax nu gesteld heeft is onredelijk. Onredelijk omdat Feyenoord geen support heeft gehad in Amsterdam terwijl Ajax dat wel eist in Rotterdam. Dit is simpelweg oneerlijk. De beker en de eredivisie zijn andere competities en Feyenoord heeft in de beker ook geen extra voordeel ten opzichte van Ajax als er uitsupporters aanwezig zouden zijn. Immers de beker gaat altijd over 1 wedstrijd. Feyenoord heeft dan ook volkomen terecht de onredelijke eis van Ajax niet ingewilligd met het gevolg dat de eerst komende klassiekers zonder uitfans worden gespeeld. Schandalig dat Ajax niet in staat is gebleken om de eredivisie los van de beker te willen zien.

Feyenoord is net zoals Ajax al een tijd van mening dat er weer gewoon uitsupporters moeten worden toegelaten bij de klassieker maar Aboutaleb ligt nog dwars en in dit specifieke geval de onredelijke eis van Ajax.

9 januari 2014 om 16:03

Wat een warrig verhaal. Dat je een bekerwedstrijd zo makkelijk met een competitiewedstrijd vergelijkt is natuurlijk quatsch. In een bekerwedstrijd geldt het om een eenmalige ontmoeting waarbij het thuisvoordeel ten volle benut wordt. In de competitie is dat thuis en uitvoordeel er aan het eind van de competitie niet want je speelt twee keer tegen elkaar. Feyenoord moest het in Amsterdam doen zonder 1600 fans, dan moet Ajax het in Rotterdam daarmee ook doen. Zo simpel is het.

Zoals fey100r al aangeeft kan je Feyenoord niet verwijten dat Aboutaleb in augustus geen Feyenoorders naar Amsterdam wou hebben. Dan is het voorstel van Ajax er inderdaad een voor eigen gewin, dat mag, maar vind ik weinig chic. Gudde heeft dan ook prima gehandeld door het naast zich neer te leggen.

terrecht dat ajax geen supporters mee mag nemen, de wedstrijd in amsterdam was ook zonder supporteers.

er komt nog een volgend punt, mocht ajax zich plaatsen voor de finale dan ligt er nog steeds het verbod dat amsterdamse supporters mogen afreizen naar rotterdam.

dus ook de finale zou dan zonder ajax supporters gespeeld worden, want het verbod ged dus niet alleen voor de competitie maar ook voor de beker.

Eigenlijk ligt er dus gewoon een verbod dat ajax supporters de kuip bezoeken bij een wedstrijd, dus ook bij de finale, dat verbod zal aangepast moeten worden mocht ajax zich plaatsen, want zoals het nu al jaren op tafel ligt zullen de amsterdammers niet welkom zijn in de kuip

9 januari 2014 om 13:18

Indien het verbod blijft liggen kun je ook voor een ander stadion kiezen die alle partijen toelaat...en in het geval dat Ajax zich heeft geplaatst zal de tegenstander in ieder geval geen Feyenoord betreffen wat het verplaatsen enigszins vergemakkelijkt

lange discussie om niets...meest eerlijke is wat nu gebeurt...gewoon vanaf begin van nieuw seizoen weer proberen uit en thuis te spelen met alle supporters...geen gezeur en geen malle discussies over voor en nadeel...ofschoon ik naar de bekerwedstrijd uitkijk (zal hem live gaan zien) kijk ik nog meer uit naar een herstelde klassieker vanaf komend seizoen....en hopelijk blijft het dan ook zo!

Heb mn kaart in de pocket met vele honderden medesupporterssss..Niet in t uitvak, dan maar tussen t thuispubliek!

9 januari 2014 om 14:30

Goede wedstrijd toegewenst en wees voorzichtig ivm idioten die sport en veldslag niet weet te onderscheiden....zelf ook gek op Rugby en ben gewend daar door elkaar te zitten...aan die sfeer ka het voetbal niet tippen...rivaliteit is bij voetbal regelrechte haat geworden die verder gaat dan het spelletje zelf...heel jammer maar zie niet dat dit spoedig gaat veranderen.

@timb078. Wel heel apart dat je de schuld afschuift op rotterdamse relschoppers. Dat zijn idd zielepoten. Maar nu niet net doen alsof die er bij ajax niet zijn. Onlangs werden er nog een aantal opgepakt remember? Een wedstrijd op amsterdamse bodem met beide fans en de competitie dit jaar zonder uitpubliek is gewoon eerlijk. En dat snapt iedereen. Behalve als je een ajaxbril ophebt.

9 januari 2014 om 14:27

idioten heb je in beide kampen...maar eerlijkst is gewoon helemaal niets veranderen dit seizoen...beker met thuisvoordeel is een loting en had ook onderom kunnen zijn...in dat geval had ajax geen supporters naar rotterdam kunnen sturen...vanaf volgend jaar proberen over het hele seizoen genomen weer met uitsupporters te spelen...dit seizoen dus nog ff afwachten.

Dus wanneer Amsterdam voor volgende week de PSV-supporters de toegang had ontzegd, was dat ok geweest voor kids als qqqaaaa? Welnee, dan was de wereld te klein geweest, en terecht. In Amsterdam wordt niet geredeneerd van 'wij mochten niet daar naar toe, dus dan mogen ze ook niet naar ons'. Jammer dat Feyenoord wel zo zielig en kleinzerig is. Gemiste kans, weer 2 klassiekers zonder uitpubliek.
Maar goed, algemeen bekend, geen daden maar woorden. Jammer.

9 januari 2014 om 15:57

Waar heb jij het nou weer over man? Feyenoord heeft toch gewoon een verhaal naar zijn supporters toe uit te leggen? Die mochten in augustus in de competitie niet naar de Arena, dan geldt dat wederzijds. Heel goed dat ze niet naar de pijpen zijn gaan dansen van dit maffe voorstel uit Amsterdam.

9 januari 2014 om 16:24

leg dan ook uit aan de Feyenoord supporters dat men van gemeente Rotterdam niet bij Ajax-Feyenoord mochten zijn. Meest eerlijk is de huidige situatie...voor alle wedstrijden gewoonweg geen uitsupporters en vanaf volgend seizoen weer proberen met uitsupporters.

En terecht dat Feyenoord hier niet mee instemde,dit had Ajax imo ook wel kunnen verwachten. Volgend seizoen maar proberen,en dan maar hopen dat het goed gaat.

Helemaal terecht dit is echt een onredelijke eis van Ajax.
In augustus werd ajax - feyenoord gespeeld zonder uit publiek van Feyenoord.
Dan kan het niet zo zijn dat er nu wel ajax supporters aanwezig mogen zijn op 2 maart bij Feyenoord - ajax.
Dit zou een vorm van competitievervalsing zijn en wat er met Psv - Ajax is gebeurd dat is een verhaal op zich dan ook geen Psv supporters in de Arena (simpel).
Maar omdat de Knvb 2 jaar geleden besloten heeft dat de bekerfinale over twee wedstrijden gespeeld moest worden, had Ajax nu een gebaar naar Feyenoord kunnen maken van we laten nu eenmalig dit seizoen Feyenoord supporters toe omdat anders Feyenoord net als 2 jaar geleden benadeeld wordt.
Ajax dacht dit spelen we slim uit door aan te geven dat er nu Feyenoordsupporters aanwezig mogen zijn maar dan 2 maart ook bij Feyenoord - Ajax.

Ajax kon wel bedenken dat Feyenoord dit niet goed zou keuren en daarmee hebben ze hun doel bereikt.
Ze hebben nu wel een groot voordeel door de kwartfinale te spelen zonder Feyenoord publiek.
Ik zou het daarom meer dan terecht vinden omdat Ajax deze trieste houding aanneemt om ook deze kwartfinale over twee wedstrijden te spelen.

Gebeurd dit niet dan hoop ik dat Feyenoord in de Arena het potje uithaalt

Feyenoord heel veel succes

Waarschijnlijk toch weer twee wedstrijden:

Zoals bekend heeft woensdagavond in Amsterdam overleg plaats gevonden tussen clubs, supporters en gemeentes over het al dan niet toelaten van Feyenoord-supporters bij de bekerwedstrijd tussen Ajax en Feyenoord op 22 januari aanstaande in de Arena.

Ook de uitkomst is inmiddels bekend: Feyenoord-supporters zijn wéér niet welkom. Over het verloop van de bespreking is een verkeerd beeld ontstaan in de media, daarom hierbij een verslag.

Hoewel in de media reeds dagenlang werd gesproken over een overleg waarbij ook supporters zouden aanschuiven, is een vertegenwoordiging van Feyenoord-supporters pas op het allerlaatste moment uitgenodigd aan te schuiven. In de aanloop naar het overleg heeft de Feyenoord Supportersvereniging (fsv) uitgebreid contact gehad met de Supportersvereniging Ajax (sva), waarbij vanuit Amsterdam werd aangegeven dat Feyenoord-supporters wat hen betreft welkom zouden zijn op 22 januari. Met die informatie in het achterhoofd zijn zowel Feyenoord als de Feyenoord Supportersvereniging met een positieve insteek afgereisd richting Amsterdam.

Tijdens het overleg bleek al snel dat ook beide burgemeesters bereid waren de wedstrijd in aanwezigheid van Feyenoord-supporters te laten spelen. Totdat... de Amsterdammers plots, ondanks het feit dat enkel de wedstrijd van 22 januari op de agenda stond, de eis op tafel legden alleen akkoord te gaan als zij 2 maart ook welkom zijn tijdens de onderlinge competitiewedstrijd in de Kuip. Ondanks verwoede pogingen van beide burgemeesters om -conform agenda- op dit moment enkel afspraken te maken over de bekerwedstrijd, waarbij Aboutaleb aangaf zeker open te staan voor het weer toelaten van Ajax-supporters bij onderlinge wedstrijden in de Kuip, werd hier door de Amsterdammers niet vanaf geweken.

Opvallend was overigens dat de SVA weliswaar voorstander was van het toelaten van Feyenoord-supporters bij de bekerwedstrijd, maar dat supportersvereniging Afca, vertegenwoordigd door de supporterscoördinator van de club, tegenstander was van uitsupporters bij zowel de aanstaande bekerwedstrijd in Amsterdam als de competitiewedstrijd in Rotterdam. Zij zijn van mening dat het afbreukrisico bij op dergelijke korte termijn alsnog toelaten van uitsupporters te groot is. Des te opmerkelijker daar Vak 410 in aanloop naar het overleg liet weten vertegenwoordigd te worden door Afca en datzelfde Vak 410 middels grote doeken al jaren pleit voor het weer toelaten van bezoekende supporters bij alle wedstrijden maar met name de Klassieker.

Een vreemde gang van zaken dus, of eigenlijk ook weer niet als we terugdenken aan de wijze waarop Ajax en haar supporters gezamenlijk de bekerfinale van 2010 hebben gesaboteerd. De aanhang van Ajax wilde - ondanks liefst 10.000 kaarten! - liever niet naar Rotterdam en gaf in overleg met de club aan om de bekerfinale te splitsen in een thuis- en een uitwedstrijd. De Knvb werkte hier gretig aan mee.

Aangezien er bij de aanstaande kwartfinale helemaal geen supporters van Feyenoord welkom zijn, verwachten wij dat de Knvb -zoals tijdens het overleg door de FSV aangegeven- ook nu weer besluit de wedstrijd te splitsen in een thuis- en een uitwedstrijd. Het argument dat dit in strijd is met de reglementen gaat niet op, want diezelfde reglementen werden bij de finale in 2010 ook eenvoudig aan de kant geschoven...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren