Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Raaij ongerust over PSV: ‘Het duurt al een half jaar’

Laatste update:

Harry van Raaij was van 1996 tot 2004 voorzitter van PSV en maakte geweldige tijden mee. De club won vier landstitels in die periode en in de eerste seizoenen nadat Van Raaij afzwaaide was PSV ook erg succesvol. In 2013 vierde men het eeuwfeest in de lichtstad, maar PSV kon het jaar niet mooier maken met een prijs. De landstitel werd niet gepakt en ook de finale van de KNVB Beker ging verloren.

/

Van Raaij heeft het allemaal met lede ogen aangezien, zegt hij in gesprek met 040TV. Zondag zag hij de wedstrijd tegen ADO Den Haag, die in 2-0 eindigde door twee goals van Jürgen Locadia. Een dag eerder sprak hij met oud-trainer Kees Ploegsma over PSV. “We hadden het erover en het is in ieder geval het slechtste jaar dat wij ons kunnen herinneren in de geschiedenis van PSV. Van begin tot eind is het in sportief opzicht mislukt”, vindt de oud-preses.

Wat Van Raaij nog meer stoort dan het sportieve verval is het, in zijn ogen, gebrek aan professionaliteit binnen PSV. Meerdere voorbeelden daarvan hoorde en las Van Raaij terug in de media. “Het gaat dan vaak over Adam Maher, maar ik heb me ook zitten ergeren aan de linkerflank met Jetro Willems en Memphis Depay. De wijze waarop zij opereerden straalt niet uit dat ze bezig zijn om een volgende stap te maken, om PSV naar een hoger plafond te brengen.”

Bij PSV is het volgens Van Raaij erg plichtmatig en ‘een beetje speels’. Het straalt niet uit wat een voetballer uit moet stralen, zegt de voormalig voorzitter afkeurend. “Dat vind ik het ergste van allemaal. Ik hoop dat de technische staf daar verbetering in brengt, maar het duurt inmiddels al een half jaar.” PSV won de laatste twee wedstrijden voor de winterstop en hervat de Eredivisie op 19 januari, uit bij Ajax. Daarna volgen duels met AZ, RKC Waalwijk en SC Cambuur-Leeuwarden.

Komt het in 2014 weer goed met PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het lijkt mij slimmer om vertrouwen uit te spreken naar zo´n club. In plaats van alles afkraken, Natuurlijk gaat het slecht en dat is goed te benoemen. Maar probeer iets positiefs in je verhaal te brengen, nu wordt er alleen maar weer meer druk gelegd op de spelersgroep. Iets wat ik overigs niet erg vind

24 december 2013 om 12:36

Heb vraaij hoog zitten,alleen hij moet de realiteit niet uit het oog verliezen.
Psv heeft 9basisspelers zien vertrekken vd zomer. Waaronder toppers als vbommel-strootman-lens-Mertens.
Daarvoor kwamen jonge talentvolle spelers in de basis voor terug(bakkali-depay-maher-locadia-brent-zoet).
Toen iedereen fit was aan het begin van het seizoen liep het als een trein en stond psv fier bovenaan.
Totdat er een enorme blessuregolf kwam,waaronder steunmpilaren al;s wijnaldum-park-zoet-schaars-rekik.
Dat heeft psv een punt of 10gekost............
Met die 10punten erbij ziet de wereld er heel anders uit.
Dat is de realiteit...
En afkraken dit beleid is te kort door de bocht. Als psv met een fitte selectie de 2eseizoenshelft nog zo matig presteert,dan mag je schieten...

24 december 2013 om 13:06

Elke club heeft te maken met blessures... dus om het daar op af te schuiven, vind ik een zwaktebod.

Neem ajax, wat siem de jong al vrijwel het hele seizoen mist (die wedstrijdjes die hij speelde tussen de blessures was hij volledig uit vorm), moisander, veltman, bojan, duarte, boilesen, serero en sigthorsson. Allemaal geblesseerd geweest dit seizoen, en zal er nog wel wat missen. Dus ajax zou ook tien punten meer kunnen hebben zonder blessures.

24 december 2013 om 13:12

Oxxis,

PSV heeft de meeste en bij elkaar opgeteld de langste blessures van de Eredivisie.
Op één speler na, zijn alle selectiespelers al eens geblesseerd geweest.

Dit is veel meer dan welke club dan ook, het is daarom een goed argument om aan te voeren, zeker in een team dat zo kort met elkaar samenspeelt en op zoek is naar vastigheid.

24 december 2013 om 14:06

Een topclub als PSV zou moeten kunnen anticiperen op blessures en schorsingen. Ze hebben bij PSV inderdaad met veel blessureleed te maken, wellicht wat meer dan bij Ajax. Dan nog vind ik niet dat je het hier op af hoort te schuiven.

Bij Ajax valt Siem de Jong (de sterkhouder van vorig seizoen) tot nu toe vrijwel het hele seizoen weg, vergelijkbaar aan Wijnaldum. Alleen staat er bij Ajax een jong talent in de vorm van Klaassen klaar om dit op te vangen, terwijl er bij PSV geen nieuwe jongen opstaat. Daar zit het probleem.
In de basis van het team heeft Ajax net zo veel last van blessureleed als Psv. Kijk ook naar de linksback-positie bijvoorbeeld bij Ajax. Het enige verschil is dat er bij PSV geen gemotiveerd talentje opstaat, terwijl dit bij Ajax wel zo is. (zoals nu ook weer lijkt te gaan gebeuren met Riedewald, al wil ik die niet te snel de hemel in prijzen.)

Kortom, de moraal hier is dat PSV voorlopig nog niet makkelijk terug kan vallen op eigen jeugd, wanneer er wat wegvalt. Dit maakt het verschil tussen Ajax en PSV , niet de grote hoeveelheid blessures.

24 december 2013 om 14:42

Bij speelde al talent in de basis voor de blessures(zoet bakkali-willems-depay-locadia-brenet-rekik-maher,z... allemaal nog talenten.jonger dan 20jr.
Dus qua talent doet psv het goed.itt voorgaande jaren.
Maar je moet toegeven dat er een verschil zit in 6blessures bij ajax en 14a15blessures die psv heeft (gehad). Met name sterkhouders zoals park-wijanldum-schaars-rekik,dat kan geen enkele club opvangen,ook ajax niet.
En je gaat niet in augustus extra spelers aantrekken omdat je vewacht,dat er 15selectiespelers geblesseerd gaan raken. Dat is lulkoek!
En doordat je veel geblesseerden hebt,kan je geen elftal smeden(automatismen) en dat werpt je achteruit.
Kijk naar ajax,dat kan al weken met nagenoeg hetzelfde(sterkste minus de jong)elftal spelen. Cillessen-moisander-veltman-rhijn-blind-poulsen-se... oa
Dan kan je bouwen en komen de punten vanzelf zoals blijkt.
Nu bij psv park weer terug is en eigenlijk alleen wijnaldum en matavzs ontbreken en weer in een vast elftal kan spelen,zie je opeeens weer overwinningen tegen utrecht uit(niemand wint daar easy!!) en ado thuis.
Dus er is wel degelijk verband met verliespunten en blessures.

24 december 2013 om 12:39

Inderdaad. Aan het begin van het seizoen was PSV nog de topfavoriet voor het landskampioenschap. Op dit moment hebben Ajax en Vitesse een goede serie, dus ik denk dat PSV zich beter kan richten op de 3e plaats. Met bijvoorbeeld Luuk de Jong, eventueel een nieuwe rechtsback en de terugkomst van Matavz en Wijnaldum kan PSV ook een goede serie neerzetten.

Depay straalt niet uit dat hij geen stap hogerop wilt? Volgens mij moest Depay de herdgang afgetrokken worden om te stoppen met trainen. Die jongen geeft om de club en doet zijn best voor het logo op zijn borst, als een van de weinige.

Bekritiseer hem op zijn spel als je wilt, maar zeg niet dat hij niet wilt

24 december 2013 om 11:26

@Barcelonafc. Waarom voetbalt Depay dan altijd voor zichzelf?? Ballen van bijna 30 meter op goal schieten terwijl er 3 vrij staan. Hij voetbalt met zijn hoofd omlaag. En denkt dat hij de beste is. Uitstekend talent maar hij is er nog lang niet. En je verliest er zelfs wedstrijden door.

24 december 2013 om 11:39

Ben het met je eens dat hij vaak voor zichzelf gaat echter zie ik in hem wel een nieuwe Robben. Deze jongen heeft zoveel dreiging. Hij moet inderdaad nog veel leren, maar dat gaat met zijn werklust(die er is volgens velen) zeker lukken.

24 december 2013 om 12:09

Inderdaad hetzelfde als Robben. Een andere gelijkenis is dat ze beide in hun jonge jaren de bal vrijwel niet afspeelde naar een teamgenoot.

24 december 2013 om 13:12

Als hij net zo goed wordt als Robben dan eet ik mijn schoen op!

24 december 2013 om 13:14

Ik denk zelfs dat Depay beter wordt dan Robben.
Depay is fysiek sterker en minder blessuregevoelig.

Je kan zeggen wat je wil over Depay, maar hij is een van onze beste spelers(zoniet de beste) en er gaat van hem de meeste dreiging uit van alle spelers in de hele Eredivisie..

24 december 2013 om 11:10

En die jongen werkt er keihard voor, tijdens de training is hij altijd als laatste van het veld en na de training gaat hij altijd nog krachttraining doen.

24 december 2013 om 11:13

Precies, na de wedstrijden is hij ook de gene die het langst op het veld blijft om het publiek te bedanken.

24 december 2013 om 11:20

Wat van Raaij ook zegt, Depay kan niet meer stuk bij de psv-supporters en Cocu blijft m opstellen. Denk dat hij dat fijner vindt dan of van Raaij het in hem ziet zitten

Van Raaij kan zich beter aan de zijlijn houden in plaats van dit negatieve gebrabbel van een voorzitter. Het help PSV er niet echt bovenop!

Al een half jaar.. Pfff.. Verwend nest dat het is. PSV heeft een belachelijk jong team waarvan het gros van de spelers nieuw is. Wat verwacht je dan? Dat alles meteen van een leien dakje gaat?

24 december 2013 om 11:25

Tja je kunt eerlijk gezegd weinig positiefs melden over afgelopen jaren..dit seizoen is het excuus de jeugdigheid maar erger was afgelopen seizoen met de beste selectie zo"n puinhoop ervan gemaakt. .In 1 seizoen alle good-will vergooid. .de meerderheid gunde het zelfs ajax meer, nou dan heb je er echt een zooitje van gemaakt

24 december 2013 om 12:26

Niet van een leien dakje,maar minder arrogantie meer discipline, meer team gericht,

Alles van de zijlijn bekritiseren is makkelijk. In plaats van constante kritiek mischien ook oplossingen bieden, daar is meneer van Raaij niet zo sterk in.

Van raaij durft te benoemen wat iedereen bij psv intern al jaren ontkent. Al jaren sportief Wanbeleid!

24 december 2013 om 11:19

Kun je dat onderbouwen? Volgens mij heb jij ook niet zoveel te vertellen als Tukker.

24 december 2013 om 12:20

Je kunt beter spreken van financieel wanbeleid. En als je het daar over gaat hebben begint het verhaal bij Van Raaij, de man die nu zo ongeduldig op prestaties wacht. Met pijn en moeite en een financieel hoogstandje heeft Sanders de club niet alleen behoed voor een faillissement, maar in het kampioensjaar ook nog eens een kampioenwaardig elftal bezorgd. Of dat achteraf zo slim was, is nu de vraag want er werd geen kampioenschap gehaald en daarmee ook geen Cl.

De mooie tijden van kopen wat je kopen kon, is voorbij. De nadruk moet liggen op opleiden en slim en jong inkopen. En dan maak je ook meteen een eind aan die andere klacht van Van Raaij, namelijk dat spelers weinig binding met PSV lijken te hebben en meer voor zichzelf spelen. Spelers die vanaf jonge leeftijd bij de club zitten, zullen meer affiniteit hebben met de club als ze uiteindelijk in het eerste komen.

Ik ben het in tegenstelling tot jullie wel eens met Mr v Raaij: Willems en Depay kunnen zóveel meer dan ze laten zien. Dit zijn echt twee hele grote talenten die een ploeg (net als Klaassen bij Ajax) kunnen "dragen"/vertrouwen geven. Willems met een techniek die wunderbahr te noemen is en Depay idem maar ook beide erg doelgericht. Echter zie je aan beide jongens dat de echte wil om door te groeien er niet is. Kan aan mij liggen maar dat beeld krijg ik iedere keer weer als ik deze voetballers zie.

24 december 2013 om 11:15

Dan zit je er bij Depay toch echt naast, niemand gaat mij vertellen dat Depay niet wil, terwijl hij alleen maar blijft trainen.

24 december 2013 om 11:37

Ik lees inderdaad in vorige reactie dat hij juist veel traint etc maar hij oogt gewoon niet gretig op het veld.
Maar als ik jullie reacties zie ga ik het toch leggen bij de staf. Het is hun taak om zo'n speler te motiveren en scherp te houden. Je bent het toch met mij eens dat Depay veel meer heeft laten zien dan wat hij (tot nu toe) dit seizoen doet? Je leest aan dit soort dingen gewoon af dat er geen klik is tussen de spelers en de staf, ze gaan niet voor elkaar door het vuur. Acteren soms wel alsof het zo is (zoals Schaars) maar komt ongeloofwaardig over.

24 december 2013 om 13:01

Depay is vooral bezig met zichzelf en zelf stappen verder te komen, niet zozeer om PSV een stap verder te laten komen.

V. Raay heeft helemaal gelijk. De clubcultuur is al jaren weg en die is nu nog niet terug. Er zijn veel ego's die vooral met zichzelf bezig zijn en niet met de club Psv. Ik heb ook wel goede dingen gezien maar de clubcultuur en de absolute drive om samen er wat moois van te maken is nog niet optimaal.

Van Raaij heeft liever dat we een nieuw team gaan kopen..

24 december 2013 om 12:58

Nee, hij benoemt de spelers die maniertjes krijgen en niet met voetbal bezig zijn. Niks mis mee. Want Willems en Maher zijn ook irritante ventjes die eens normaal moeten doen! Vooral die Willems want die kan er niet veel van. Het kan best zijn dat van raaij spelers erbij zou willen zien komen, maar dan op bepaalde plekken, spelers met ervaring. Het is misschien niet helemaal slim gegaan ten tijden van van raaij maar ook jij zat te genieten van die tijden. En ik ben blij dat hij voorzitter is geweest want uiteindelijk is het nog goed gekomen.

Ik vergelijk van Raaij met van Hanegem. Snappen er beide niet veel meer van en blijven maar roepen in de media om aandacht te krijgen.

Dat is denk ik zeer afhankelijk per speler. Het kan zo zijn dat deze twee spelers meer tijd nodig hebben om alles te beseffen, verwerken en om slechte eigenschappen aan te passen. Niet iedereen kan zo goed omgaan met kritiek, maar in veel van de gevallen is dit ook een kwaliteit waaraan gewerkt kan worden. Vaak zijn pauzes ook belangrijk om even alles te verwerken, dus ik hoop dat de winterstop hen goed gaat doen.

24 december 2013 om 11:43

Niet mee eens. Spelers als deze moeten zich alleen maar hoeven focussen op hun talenten en die verder ontwikkelen. Alles daaromheen moet middels goede begeleiding, een goede relatie met de staf en vertrouwen groeien. Enig idee hoeveel begeleiding zo'n speler krijgt bij de simpelste/vreemdste dingen? Hun leven is alles, maar dan ook alles behalve standaard en om die reden is perfecte begeleiding hierin zo belangrijk. Ik ga niet doen alsof ik hun hele leven ken/volg maar je gaat toch zoeken naar een reden waarom zij niet vlammen ondanks het feit dat je meerdere malen gezien heb hoe grote talenten dit zijn

leuk hoor, lekker met z'n allen negatief doen over hoe slecht dit jaar was.... schieten we wat mee op! liever kijken hoe we/ze er nu voor staan, de min punten proberen te verbeteren en proberen verder te "bouwen" met het gene wat we/ze nu hebben

24 december 2013 om 11:29

Kop in het zand en dan tja...problemen benoemen doet pijn..vorig seizoen van incident naar incident en met de beste selectie niets gewonnen en erger nog alle good - will vergooid. .dit seizoen jong en onervaren maar vooral ego"tjes

24 december 2013 om 16:48

je hoeft niet op een negatieve manier problemen onder ogen te hoeven zien! verder zeg ik ook niet, dat we net moeten doen alsof er niets aan de hand is hoor

Een dag eerder sprak hij met oud-trainer Kees Ploegsma over Psv.

vz vz vz ............

Dat jullie iets moeten verzinnen in deze voetbalarme weken zijn we gewend , maar doe het dan goed.

On : Meneer van Raaij moet fijn met moeders aan de kalkoen.natuurlijk duurt het al een half jaar. Dit seizoen zijn ze namelijk met een compleet nieuwe selectie begonnen .
Een extreem jonge en onervaren selectie waarvan niet verwacht mag worden dat die nu 10 punten los zou staan.
Bovendien wordt er gemakshalve niet gesproken over de extreem vele en lange blessurelijst.
En ik nog wel denken dat naar mate je ouder wordt ook wat meer geduldiger wordt.
Blijkbaar niet dus.

24 december 2013 om 15:23

Inderdaad. En dan die polls zijn ook verschrikkelijk hier. Je kan er exact het percentage ajacieden uithalen hier.
Vraag: "komt PSV er bovenop in 2014" wordt hier gelezen als "hoop jij dat PSV er bovenop komt in 2014". Tja dat krijg je als je op voetbalneuzone zit...

24 december 2013 om 16:06

Waarom zou v Raaij zijn mening niet mogen geven, al is ie 85 ofzo?
Psv heeft valse verwachtingen gewekt door erg fris en fruitig te beginnen. Toen dachten ze: 'he, we kunnen toch meedoen voor t kampioenschap...'
En toen moest Toivonen weer zonodig meedoen, uitstraling: negatiefffff.
Beter was beweest alles te temperen, leiding had moeten openbaren nergens voor mee te doen en de spelers enkel ervaring op te laten doen....had iedreen geaccepteerd!
Nb van die blessures is bullshit. Clubs als Roda, NEC en RKC hebben relatief meer blessures gehad, altijd zo'n onzin om daar op te wijzen met een selektie van 28 man en n Belofteteam wat goed meedoet in de Juup.
Wel medelijden met de onervaren Cocu
Gewoon lekker gaan meevoetballen in middenmoot en fris&ffuitig komt terug

24 december 2013 om 19:32

@kwartier
Lees mijn eerste zin nog eens.
Een quote uit dit topic van vz wat weer eens genoeg zegt.
Als je niet begrijpt wat ik bedoel reageer dan niet.
Verdiep je eens in psv of praat geen onzin net als onze ouwe gerespecteerde voorzitter wel eens doet.

Volgens mij duurt het al veel langer. Sinds de aanstelling van Brands is het sportief een drama. Sanders is een ander verhaal, die man moest puinruimen, dat gaat nu eenmaal niet zonder spaanders... De successen van weleer hebben ook hun tol geeist. Bij Ajax is destijds ingegrepen door de Witte Olifant olv van Cruijff, met als resultaat 3 landstitels en een 4e in het verschiet met veelal eigen jeugd. PSV zal ook die kant op moeten, al zal het in Eindhoven veel en veel langer duren omdat de cultuur aldaar er altijd een is geweest van in- en verkoop, niet in opleiden... Ze hebben de boot gemist.

Van Raaij heeft makkelijk praten. Hij gaf bakken geld uit die PSV niet had terwijl het huidige bestuur juist enorme tekorten weg heeft moeten werken. Is het dan gek dat het sportief beter ging in zijn tijd?

24 december 2013 om 13:00

Dat was meer het bestuur dat hiervoor zat.

Als ik Van Raaij en Van Hanegem hoor praten denk ik regelmatig echt van:
Wow, als je die met Cruijff vergelijkt nu, hoe briljant moet Cruijff dan wel niet geweest zijn toen die 30 jaar jonger was?
Zoals hij van de week over zaakwaarnemers praatte, zoals hij over topvoetbal praat, zoals hij over het simpelweg uit gooien van een bal praat, of over de opbouw van een spel, hij heeft overal gelijk in en hij zegt vrijwel nooit iets dat iedereen al lang weet.

Betaald van Raaij om hier op VZ zijn zegje te mogen doen? Die vent loopt alleen maar te zeiken terwijl het in zijn tijd een stuk makkelijker was. Je koopt gewoon een goed team en daarna stap je op tijd op zodat ze je er niet meer bij bent als de club failliet gaat. Negeer deze vent gewoon eens Vz!!

Die jongens hebben ook een keiharde trainer nodig om professionele discipline bij te brengen. Geen sympathieke vent die zichzelf nog niet kent als trainer.

Jammer dat deze zure man zijn oude liefde maar continu aan het afzeiken is.
Mede door dit soort figuren blijft psv wankel, ook erg hoor dat je zo je laatste uren wilt leven.

van Raay slaat de spijker op de kop waar het de professionaliteit van bepaalde spelers betreft. Ook speelt dit bij andere clubs, alleen bij PSV staat niemand van de TC boven de genoemde spelers. Dat wordt dus nog 3 en een half jaar nagelbijten....

Hoe het beleid er intern is opgezet, wordt ook uitgestraald op het veld. Zo zie je dat Toivonen nooit op het veld had mogen staan. Dat Maher nu steeds brutaler wordt, terwijl Cocu daar wat van moet zeggen. PSV hurt daarnaast Bruma en Rekik, maar er zit geen duidelijke doel daarachter. Stel dat deze duo (het hart van de verdediging) volgend seizoen terug gaan naar hun club. Wat heeft PSV dan achter de hand? PSV moet gewoon eigen jeugd de kans geven en geen dure spelers meer halen. De top moet oprotten en ook had Cocu niet meteen een vierjarige contract aangeboden moeten krijgen. Dat staat haaks met wat PSV wilt bereiken. Je moet het eerste jaar gaan bewijzen en daarna bied je zo een contract aan. Nu moeten ze wel samen blijven werken, ondanks de slechte resultaten. Anders komt men niet meer geloofwaardig over.

24 december 2013 om 19:13

Bruma heeft voor 4 jaar getekend.....

Als PSV fan moet je toch doodmoe worden van al die orakels rondom de ploeg. Of het nou Van Raaij is of de Statler & Waldorf van Psv: René&willy.
Van Raaij heeft jaren het beleid kunnen bepalen en nu loopt hij vanaf de zijlijn maar een beetje onrust te stoken. Totaal niet in het belang van Psv.
Als hij het niet binnenskamers kan uiten omdat niemand meer naar hem luistert zou hij oud en wijs genoeg moeten zijn om publiekelijk zijn mond te houden.

Het is best goed voor de club PSV dat van Raaij aan de stoelpoten van de directie blijft zagen. Op die manier krijg jee rust in de tent.

@none. Is Cruijff zo briljant? En wist hij iets moois te vertellen over een " bal uitgooien" Mooi zeg. Wij gooien ( op amateur niveau dan hè) de bal altijd in. Vinden wij logischer. Maar uitgooien kan ook hoor.

Maak er maar effe vier en een half jaar van Harry.
Zolang is die ellende wat mentaliteit betreft al aan de gang.

Van Raaij is de succesvolste voorzitter geweest van PSV en ziet ook wel wat niet en wel goed gaat. Iedereen ziet dat er iets niet klopt bij Psv.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren