Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Arsenal kreeg de kans om met Özil een volwaardig eindproduct te kopen’

Laatste update:

José Mourinho haalde Mesut Özil in 2010 naar Real Madrid. De middenvelder van destijds Werder Bremen had een uitstekend WK in Zuid-Afrika achter de rug en De Koninklijke betaalde achttien miljoen euro voor de komst van Nemo. De linkspoot komt sinds dit seizoen uit voor Arsenal en treft maandag zijn ex-trainer Mourinho, in het duel met Chelsea. De Portugees kent de kwaliteiten van de Duitser als geen ander.

/

De manager van the Blues gelooft dat de puzzel van Arsenal door de komst van de 25-jarige Özil ‘compleet’ is. “Arsène Wenger gaf hem het shirt en Özil liet het team direct beter spelen. Hij is fenomenaal. Ik ken zijn sterke punten, hij heeft geen zwaktes. Het is onmogelijk hem een hele wedstrijd af te stoppen, want hij heeft altijd een paar momenten. Een team kun je op vele manieren versterken. Een manier is om een volwaardig eindproduct te kopen. Arsenal kreeg met Mesut die kans en die hebben ze aangegrepen”, zegt Mourinho tegen Sky Sports.

Mourinho heeft een uitstekende relatie met Özil, maar gaf de technicus in Santiago Bernabéu niet altijd het volledige vertrouwen. In een wedstrijd tegen Deportivo la Coruña haalde hij Özil bijvoorbeeld in de rust naar de kant en dat was tegen het zere been van Sergio Ramos, die in de tweede helft met het tenue van Özil onder zijn eigen shirt speelde. “Hoe beter je bent, hoe vaker je speelt”, sprak the Special One bovendien na afloop. Mourinho blijft echter wel een fan van Özil en ziet Arsenal met hem in de ploeg als een kampioenskandidaat.

Arsenal heeft momenteel één punt minder dan Liverpool; Chelsea staat vierde. “Jongens als Theo Walcott, Kieran Gibbs en Aaron Ramsey zijn zelf opgeleid en nu kerels geworden. Daarom zijn ze nu zo goed. Met Özil is het team bovendien beter geworden en ze zijn klaar om voor de titel te strijden”, aldus Mourinho, die zich erover verbaasde dat Arsenal vijftig miljoen euro betaalde voor de linkspoot. “Maar tegelijkertijd weet ik wat Real Madrid is. Het is een club die zijn filosofie trouw blijft. Ze kochten Isco en Gareth Bale en daarom lieten ze Mesut gaan.”

Wat verwacht jij van Arsenal - Chelsea?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wallcot is niet zelf opgeleid

22 december 2013 om 11:26

Ramsey ook niet

22 december 2013 om 11:53

Wanneer is iemand dan zelf opgeleid? Ze zitten allebei sinds ze 16/17 waren bij Arsenal en hebben zich sindsdien toch ontwikkeld tot wat ze nu zijn. Was Song dan ook niet zelf opgeleid, of Szczesny?

22 december 2013 om 12:08

Iemand die voor zoveel miljoen is gekocht en een half jaar later al op het WK staat zou ik niet zelf opgeleid willen noemen...

22 december 2013 om 13:02

Busquets en Pedro waren pas bij Barcelona vanaf hun 18de, Raul vanaf zijn 16de bij Real.

Zijn dit ook geen jeugdspelers?

22 december 2013 om 13:06

Geen idee. Vraag het hun moeders...

22 december 2013 om 13:23

Zijn wel jeugdspelers vanwege hun toenmalige leeftijd, maar niet helemaal zelf opgeleid. Dus ik zou zeggen van niet zelf opgeleide spelers.

Hij maakt het team beter, maar mijn vraag aan de Arsenal fans is, neemt hij het team op sleeptouw? Of laat hij dat afweten? Want dat idee heb ik. Is een geweldige speler, daar niet van maar niet explosief.

22 december 2013 om 11:51

Nee, dat doet hij niet. Daar is hij totaal niet de type speler voor. Maar dat doet niets af van zijn kwaliteiten.

22 december 2013 om 11:52

Daar heb je andere jongens voor lopen i.e Arteta, Wilshere. Je hoeft niet alle taken tot je te nemen als özil zijnde.

22 december 2013 om 12:43

Özil is best vergelijkbaar met Bergkamp, een rustige jongen die niet altijd direct opvalt, maar wanneer hij iets doet het van absolute wereldklasse is. Natuurlijk was Bergkamp nog veel bepalender, maar Özil is wel een dezelfde type voetballer en kan zeker net zo goed worden.

Mensen moeten niet vergeten dat Özil nog altijd aan het wennen is aan de competitie, ookal gaat het nu steeds beter, waarschijnlijk ga je pas volgend jaar de ware Mesut zien. De aankoop van een spits die zijn bedoelingen snapt gaat daarin ook een grote rol spelen.

22 december 2013 om 12:57

Is ie nou qua persoonlijkheid of qua kwaliteit vergelijkbaar met Bergkamp?
Mocht je het over kwaliteit hebben dan mag hij wel wat aan zijn scorend vermogen gaan werken want dat mag Arsenal ook wel gebruiken.
Een goede 10 heeft dat eigenlijk niet nodig maar Ozil laat tot nu toe gewoon te weinig zien voor iemand van 50 miljoen.
Dit is inderdaad zijn eerste jaar in de PL maar hij wordt gezien als de beste op zijn positie dan mag je toch wel wat verwachten?
Als je bijvoorbeeld kijkt naar Iniesta dan heeft hij ook echt slechte goals/assist statistieken voor iemand die word gezien als de beste spelmaker sinds Zidane maar ik en nog vele andere beschouwen hem alsnog als de beste spelmaker sinds Zidane omdat hij met zijn dwingende spel de bal opeist en met zijn teams (Spanje & Barcelona) prijzen wint.

22 december 2013 om 13:20

Allebei, Mesut is zowel qua persoonlijkheid als met voetbalkwaliteiten vergelijkbaar. Özil legt er gemiddeld zo'n 10 in en staat na 12 wedstrijden op 3 doelpunten. Dat kan een stuk beter, maar hij scoort wel regelmatig.

Voor mij is het belangrijker dat hij eerst goed zijn draai weet te vinden, dit kost tijd, daarna is voor mij die topspits belangrijk zodat Özil zijn ware kwaliteiten kan gebruiken (uiteraard is die topspits nodig om de ware Özil te mogen aanschouwen, maar ik doel nu op het wennen an sich), tenslotte moet hij werken aan zijn scorend vermogen.

Maar goed, laat hem eerst maar eens zijn ware niveau halen, wanneer dit verwezenlijkt is heb je eigenlijk niets meer te klagen. Hoop van harte dat hij het niveau van Bergkamp gaat halen, naar mijn mening is die kans vrij groot. Aan het talent zal het niet liggen.

22 december 2013 om 13:39

Sommige mensen zeggen dat Gotze de nieuwe Bergkamp is, maar ik vind hem meer een Iniesta.

Götze heeft wel net zoveel potentie als Özil denk ik. Wat een luxeprobleem hebben de Duitsers...

22 december 2013 om 15:04

Draxler kan denk ik nog beter worden dan Gotze, en dan hebben ze ook nog Reus, Podolski, Kroos en Muller voor die positie, absurd gewoon. Net als Spanje trouwens, die kunnen gewoon een speler als Muniain thuis laten.

22 december 2013 om 15:15

In Götze zie ik een era defining speler. In Draxler en Özil zie ik dat niet.

22 december 2013 om 15:39

Dan droom je te veel.

22 december 2013 om 15:53

Ouwe, jij ziet zoiezo dingen die er niet zijn.
Sinds jij hebt gezegt dat Aguero talent tekort komt voor de absolute top omdat hij als lone striker niets kan forceren twijfel ik zoiezo aan je spelersinzicht.

22 december 2013 om 12:54

Absoluut niet. Rooney bijvoorbeeld doet dat 10 keer beter.

Ozil, geweldige speler. Hij leidt Arsenal dit seizoen! Verder verwacht ik een spannende wedstrijd, ik denk een gelijkspel of nipte overwinning voor Arsenal..

Ozil is helemaal niet compleet...mist scorend vermogen voor een 10 en is niet sterk in kopduels. Verder is het een fantastische voetballer.

Fout gelezen (excuses) , dan is Arsenal compleet (door Ozil)

22 december 2013 om 11:34

Ozil is voor zijn kunnen overigens wel compleet. Het zit niet in de aard van het beestje veel te scoren. Hij is een garantie op assists, al zet je hem bij Willem II neer.

Zelfs zonder scorend vermogen is Ozil op dit moment de beste nummer 10 van de wereld.

22 december 2013 om 11:51

Op zijn positie is het uitermate belangrijk dat hij ook kan scoren en dat ontbreekt bij hem. Niemand verwacht 15± goals van hem maar meer dan tien goals moet hij echt wel halen.

22 december 2013 om 11:59

Depayy, bij Arsenal staat hij nu in 20 wedstrijden op 5 goals en 10 assists, toch vrij aardig zou ik zo zeggen. Ervan uitgaande dat Arsenal zo'n 50 wedstrijden per jaar speelt en Ozil zo door blijft gaan komt hij op zo'n 12 goals en 25 assists, en dat voor zijn debuutjaar...ter vergelijking: David Silva had in zijn debuutjaar in de PL 53 wedstrijden gespeeld voor City, daarin 6 goals gemaakt en 14 assists gegeven, en dat beschouwden ze toen als een topjaar voor hem.
Mata speelde in zijn eerste jaar in de PL 55 wedstrijden, scoorde 12 keer en gaf 20 assists, dat werd ook beschouwd als een topdebuut. Ozil is hard op weg om vergelijkbare of betere stats te halen ,maar die is niet goed genoeg ofzo?

22 december 2013 om 12:10

Ozil heeft bijvoorbeeld minder assists dan rooney, minder goals en ze spelen beide op 10 terwijl dat niet de natuurlijke positie van Wayne is. Waarom wordt Ozil nog altijd gezien als de beste 10, Rooney verdedigt ook nog mee en dicteert het spel.

22 december 2013 om 12:32

@straven
Ervan uitgaan? Nee dat doe ik niet.....er kan van alles gebeuren.
Mocht Ozil 10 of meer doelpunten maken dan is het inderdaad een uitstekend debuutjaar. Zeker geniet zijn stats dat hij zelden 10 doelpunten maakt in de competitie. Volgens velen is de PD een competitie waar je makkelijk scoort.
Die vergelijkingen .....silva speelde vaak op de linkerkant.
Niet te vergeten dat Ozil € 50 miljoen heeft gekost.
Ozil is hard op weg......maar is er nog niet. Als Messi zijn vorm kon behouden dan.......juist blessure....dus laten we pas oordelen aan het eind van het seizoen..
MIj ging het erom dat Ozil iets meer mag scoren voor een 10. Wat assists betreft is het natuurlijk een meester.

22 december 2013 om 12:37

Misschien omdat Özil de voorbije 3 jaar de meeste assists op hoog niveau heeft gegeven. Meer dan welke speler ook en hij die lijn nu ook gewoon doortrekt. Ik denk dat hij daarom als de beste wordt gezien op de 10.

22 december 2013 om 12:48

Dus als je 10 jaar geleden 89 goals in een seizoen hebt gescoord ben je nogsteeds de beste spits? Vergeet niet bij Real had hij C.Ronaldo, die een simpele pass krijgt van C.Ronaldo en CR7 deed dan vaak alles zelf, dat wordt ookal assist genoemd.

22 december 2013 om 13:43

10jr/3jr....juist ja. Ga ook het filmpje vd assists op Ronaldo bij Madrid maar eens opzoeken op YouTube en kom dan snel je comment aanpassen, wat een gek zeg.

de puzzel van Arsenal met Ziroud als spits is zeker niet compleet...

Vind hem echt niet beter dan een Cazorla, wat kan Mesut dat Santi niet kan vraag ik me af.

Hij is niet de beste 10 van de Premier League, wat zou hem dan de beste 10 ter wereld maken?

Om de beste 10 ter wereld te zijn is hij te vaak onzichtbaar en heeft hij te weinig controle over de wedstrijden. Voor de zogenaamd beste 10 heeft hij veelte weinig invloed in het bepalen van de tempo in de wedstrijd.

Een tijdje geleden kwam er een grootschalig analyse naar de creatiefste/invloedrijkste middenvelder van de Premier League op basis van gecreëerde aanvallen, gegeven key-pases, voorbereidde kansen per minuut etc en wat kwam eruit? David Silva was Ozil op vlakken de baas. Overigens kun je dit gewoon googlen, het artikel heet: Most Creative Players So Far: Silva, Ozil, Suarez or Eriksen?

Tuurlijk zal het gros, wat uit samenvatting kijkers

22 december 2013 om 12:10

Niet een hele faire vergelijking natuurlijk. Özil speelt pas vier maanden in de PL terwijl Silva er al vier jaar zit. Maar ik ben het met je eens. Silva presteert beter als 10 tot nu toe. Maar je moet het wel relativeren en in perspectief plaatsen.

22 december 2013 om 13:54

Bovendien wisselen de middenvelders bij Arsenal constant van positie terwijl Silva echt de aangewezen spelmaker is. Ozil is hierdoor minder centraal te vinden en wordt er minder gevraagd beslissend te zijn.

Ozil is gewoon beter dan Silva. Silva is ook wereldklasse, daar niet van.

22 december 2013 om 13:59

Precies, vergelijk hun eerste seizoenen en kijk hoe Özil het dan gedaan heeft en gaat doen tov Silva.

22 december 2013 om 15:32

Persiangooner

Dat bedoelde ik dus met in perspectief plaatsen. Silva moét het spel dicteren aangezien hij de enige echte spelmaker is. Özil zit in een hele andere situatie. Bij Arsenal heb je meerdere spelers die het spel maken. Verder moet Özil niet alleen wennen aan de PL, hij moet ook wennen aan de overstap van Real Madrid naar Arsenal. Totaal verschillende filosofie en tactieken. Zoals Silva de aangewezen spelmaker is bij City, was Özil de aangewezen spelmaker bij Real. Nu heeft hij een andere rol, waardoor hij minder dwingend is in wedstrijden. Bovendien heeft hij de overstap moeten maken van Ronaldo, Di Maria en Benzema naar Cazorla, Rosicky/wilshere en Giroud. Dan heb ik het niet enkel over de kwaliteiten van de betreffende spelers, maar ook over de type spelers die ze zijn. De flanken bij Real hadden verschrikkelijk veel diepgang, waardoor Özil makkelijker in zijn spel kon komen. Vooral door Ronaldo, die zoals bekend is, geweldige looplijnen heeft. Nu heeft hij twee spelmakers aan zijn zij, wat ten nadele van hem komt. Bij de vergelijking Benzema en Giroud betreft het wel enkel het verschil in kwaliteit.

Het blijft verbazingwekkend hoe de mensen hier zoveel voetbal kijken en volgen, maar geen verstand van zaken hebben.

Özil en Silva verschillen niet veel in kwaliteit. Silva is de kleine, technische, wendbare middenvelder, waar Özil langer, meer klungelig, maar wel sierlijker is. Daarom prefereer ik Özil. Hij heeft een lichaam en motoriek die eigenlijk ten nadele van hem zouden moeten komen, maar toch flikt hij het om met zoveel gemak en flair te voetballen. Erg vergelijkbaar met Zidane.

22 december 2013 om 15:48

Qua postuur, motoriek en spelinzicht zou je hem op termijn inderdaad met Zidane kunnen vergelijken maar Ozil laat eigenlijk alleen bij Duitsland een constant hoog niveau zien.
Op clubniveau is hij te wisselvallig om nu al met Zidane te worden vergelijken.
En je kan wel aankomen met dat hij moet wennen aan andere cultuur, spelers bla bla maar hij werd voor zijn overstap naar Arsenal al gezien als 1 van de beste spelmakers dus dan hoor je er eigenlijk al meteen te staan.
Bovendien spelen Arsenal en Real allebei aanvallend en dwingend voetbal wat perfect bij zijn spel pas maar zodra hij tegenover een goede tegenstander komt te staan sneeuwt hij onder en bijv. David Silva en Iniesta niet en dat laat mensen nu nog twijfelen of Ozil daadwerkelijk nou wel zo goed is als iedereen zegt.

22 december 2013 om 12:20

Dit is een beetje het gevaar van statistiek in voetbal, dit artikel geeft geen compleet beeld. Ze geven het zelf ook in de conclusie aan dat de kwaliteit van een kans niet word meegerekend en dat het buitenspelers en Spitsen bevoordeeld. Özil is ook meer een nummer 10 dan bijvoorbeeld een Silva die vaak het strafschop in dribbelt op snelheid.

Laat ik voor op zeggen dat Ozil is een fantastische speler is maar hij heeft niet nog niet echt overtuigd bij Arsenal, ik vind hem bijvoorbeeld bij Duitsland veel beter en dwingerder spelen dan bij de Gunners waarin zijn kwaliteiten veel beter tot uiting lijken te komen.
Gooners praten ter vergelijking over David Silva maar die is ook gewoon beter op dit moment.
Is ook geen schande want als je het hebt over sierlijke spelers dan kan je eigenlijk geen ander noemen dan Silva.
En je kan wel komen met een assistje meer of minder (de meeste statstieken van Ozil stammen bovendien uit de PD) maar feit is dat Silva veel meer invloed heeft op zijn team dan Ozil.

22 december 2013 om 13:20

Juist, jij snap het volledig!

Het is niet zo dat wij Ozil tekort willen doen of iets in die richting..maar hij is gewoon niet de beste 10. Geweldige speler uiteraard maar bepaalt veelte weinig het tempo en is niet eisend genoeg voor de beste 10 ter wereld. Silva heeft inderdaad veel meer invloed op het spel van City dan Ozil ooit bij Real, Arsenal of Duitsland gehad heeft.

Iets wat ik overigens al weken terug aankondigde, toen Arsenal nog een voorsprong van 7 punten op City had, is dat Arsenal's gebrek aan het domineren van haar tegenstanders (in vergelijking met Man City) hun de titel gaat kosten. City heeft meer de controle over hun wedstrijden en zijn dominanter op het middenveld dan Arsenal (grotendeels) mede door Silva zijn invloed. We zullen zien of Ozil hier naar toekan groeien de komende jaren.

22 december 2013 om 14:38

@gereed44

Je kan niet zeggen dat Ozil nooit iets gaat bereiken aangezien je niet in de toekomst kan kijken.

Misschien leidt hij Duitsland aankomende zomer naar de wereldtitel en zal hij volgend seizoen de absolute vedette van Arsenal worden, de CL winnen, de Gouden Bal etc.
En dan kan je spreken van een absolute wereldspeler maar nu vind ik het daar te vroeg voor.

22 december 2013 om 13:57

Gooners praten niet over Silva, dat doet alleen die troll Gereed44.

22 december 2013 om 15:15

Haha, je zegt net zelf in een reactie op dit artikel dat Ozil beter is dan Silva.
Prima, maar zeg dan niet dat Gooners niet praten over Silva.

22 december 2013 om 14:02

Welke Gooners praten over Silva? Ik zie juist alleen maar haters over Özil praten.

22 december 2013 om 14:50

Misschien moet je dan eerst gaan kijken naar uitspraken van je mede Gooners waarom er inderdaad zoveel gehaat wordt op vooral Ozil.

Toen hij binnen werd gehaald vond iedereen het prachtig en dachten de meeste Gooners (vooral de domme) dat het lek nu boven was en dat vanaf nu alles goed zou komen.
Ozil speelt nog steeds hetzelfde als bij Real en sneeuwt nog steeds onder in topwedstrijden en dat kan je nou niet bepaald goed gebruiken als je er daarvan 15 moet spelen in 1 seizoen.

Tuurlijk, Arsenal heeft een fantastisch seizoen tot nu toe maar er is nog nooit iets beslist geweest voor de kerst en ik zie het ook dit seizoen somber voor jullie in gezien de breedte van jullie selectie.

Sommige van jullie liep te klagen over de indeling van het progamma waardoor jullie moe waren tegen City (wat opzich nog wel te begrijpen was) maar kom dan niet vooraf lullen dat jullie kans maken op een prijs terwijl jullie selectie qua grootte gewoon tekort komt om tot het einde van het seizoen mee te strijden om de prijzen en vooral om dat soort uitspraken van Gooners wordt er gehaat op jullie.

Rooney vergelijken met Ozil, dat kan helemaal niet. Ze zijn beiden totaal, maar dan ook echt totaal verschillend. Ik hoorde boven iemand zeggen dat Rooney meer het spel dicteert, maar Man U speelt dit jaar rond uit slecht, in tegenstelling tot Arsenal. Ozil heeft een betere eindpass dan Cazorla en levert nauwelijks de bal in. Alle spelers hier genoemd zijn trouwens geweldig, maar er worden dingen verwacht van Ozil wat helemaal niet realistisch is. Arsenal speelt met 5 spelmakers (wilshere, Ramsey, Cazorla, Arteta en Ozil) en dan wordt er van hem verwacht dat hij het elftal compleet dirigeert?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren