Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vermeer zinspeelt op vertrek bij Ajax: 'Je moet ook verder kijken'

Laatste update:

Frank de Boer sprak donderdagavond na de bekerzege op IJsselmeervogels (0-3) de hoop uit dat Kenneth Vermeer blijft, maar daar denkt de doelman overduidelijk anders over. De stand-in van Jasper Cillessen, die het seizoen begon als nummer één onder de lat bij Ajax, overweegt namelijk wel degelijk een vertrek.

/

Vermeer, die tegen IJsselmeervogels het doel van de Amsterdammers met succes verdedigde, behoorde aan het begin van dit seizoen nog tot het keurkorps van bondscoach Louis van Gaal, maar werkt tegenwoordig zijn wedstrijden af in de Jupiler League bij Jong Ajax. Hij is echter niet van plan om daar tot in lengte van dagen zijn minuten te maken. "Natuurlijk wil je spelen en als dat niet bij Ajax is, moet je ook verder kijken", zei hij in gesprek met AT5.

Op dit moment speelt er volgens Vermeer niks concreets, maar in de winterstop gaat hij met zijn zaakwaarnemer de mogelijke opties bespreken. Ook een terugkeer onder de lat bij het eerste elftal sluit de 27-jarige doelman nog niet uit. "Je weet nooit in de voetballerij. Het kan allemaal zomaar omdraaien."

Denk jij dat Kenneth Vermeer ooit nog terugkeert als eerste keeper bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Verstandig van hem om te gaan. Eredivisiewaardig

20 december 2013 om 12:10

Inderdaad hij kan het niveau bij Ajax ook goed aan alleen doet Jasper Cillessen het gewoon beter en heeft hij pech dat er 2 'goede' keepers bij Ajax zijn.

20 december 2013 om 18:23

Wat een hype rond om Cillessen weer, Vermeer is gewoon beter dan Cillessen. Betere reflexen en is in alles beter, blunders kan een keeper gewoon maken toch? En men moet niet doen alsof Cillessen zijn fouten niet maakt. Ik kan me nog de wedstrijd tegen Real Madrid herinneren waarin Vermeer geweldig was, als hij er niet stond had Ajax met 10-0 verloren. Maar daar hoor je niemand over.

20 december 2013 om 21:44

Ik heb Cillissen anders nog niet echt op een fout kunnen betrappen tot nog toe kun je echt niet zeggen dat de keeperswissel geen effect heeft gehad naar mijn mening.

20 december 2013 om 12:18

Het is Vermeer ook gegund om minimaal in de Eredivisie te spelen. Hij heeft het top gedaan de afgelopen jaren echter heeft ie nu een top keeper voor zich.

20 december 2013 om 12:39

Minimaal Eredivisie, hij is op Cillessen na de beste keeper op de NL velden. Kijken of hij niet naar een club als Villareal/sevilla kan.

20 december 2013 om 12:50

je kan ook overdrijven met vermeer. zoals al vaker is gebleken is hij niet constant genoeg. zeker niet met hoge ballen. tevens gaat hij vaak te snel liggen waardoor hij makkelijk gepasseerd kan worden. ik denk dat de suptop la liga iets te hoog is gegrepen voor hem.

20 december 2013 om 12:54

Subtop La Liga te hoog voor Vermeer? Jij hebt er echt werkelijk geen kijk op. Vermeer zou in de hele Eredivisie niet misstaan en moeiteloos mee kunnen met de subtop in landen als Duitsland, Frankrijk en Spanje. Vermeer is een uitstekende keeper met zeer goede reflexen.

Ik snap werkelijk niet hoe je dat niet in kan zien als Ajacied. Heb je uberhaupt gekeken de afgelopen seizoenen?

20 december 2013 om 13:06

Je vergeet z'n blunders en het feit dat hij vaak als een blind paard uit z'n doel komt rennen waardoor iedereen in de stress schiet

20 december 2013 om 13:10

Hahaha Als je beter had gelezen had je kunnen lezen dat ik zeer tevreden was met Vermeer. Ik zeg echter alleen dat hij niet constant genoeg is. Hij heeft in het verleden vaak punten gepakt voor Ajax maar ook punten laten liggen voor Ajax.

Hij heeft een aantal beperkingen die dit seizoen pijnlijk aan het licht kwamen. Top lijnkeeper, maar voor de rest is het niet bijzonder.

20 december 2013 om 13:04

Over het algemeen inderdaad een prima eredivisie keeper !
Maar zn dip is hem fataal geworden, en terecht want Cillessen is beter.
Het zou ook beter zijn als hij vertrekt, schuif je VD Hart door , ook een talentje voor de toekomst .

20 december 2013 om 16:18

Denk niet dat Vermeer trek meer heeft in de Eredivisie, eerder een subtopploeg in Spanje/ Duitsland. Bij clubs als Hsv, Wolfsburg, Sevilla etc. zou Vermeer echt niet misstaan..

Hier was sinds September al het wachten op.

Ik ben benieuwd naar wat voor een club hij gaat. Binnenland? Buitenland?

Overigens zie ik een terugkeer in het eerste niet zitten. Cillessen is nog beter dan ik dacht!

20 december 2013 om 12:35

Of Cillissen veel beter is dan Vermeer weet ik nog niet. Feit is wel dat de verdediging van Ajax sinds Cillissen veel beter presteert, die credits wil ik hem zeker geven. Maar puur op keeperswerk verschillen ze niet veel wat mij betreft. Maar Cillissen krijgt gewoon veel minder te doen omdat het daarvoor eindelijk goed staat. Maar Vermeer heeft veel vaker punten gepakt (ook wel eens gekost ja) voor Ajax de laatste jaren.
Voor Vermeer is het beter dat hij gaat, anders gaat hij stil staan in zijn ontwikkeling.

20 december 2013 om 12:47

Dat het verdedigend beter gaat komt ook omdat Cilessen een rustpunt achterin is. Geen rare paniek balletjes meer, maar steeds zoeken naar de beste oplossing. Dit voorkomt echt heel veel geklungel. Vermeer poeierde de bal naar voren wanneer hij hem rustig in de voeten kon aanspelen en probeerde de bal in de voeten te spelen wanneer hij hem naar voren had moeten janken. De rust is gewoon een enorm pluspunt van Cilessen en verdedigers voelen dat aan en gaan er in mee.

20 december 2013 om 13:05

@gulio

Niet mee eens. De rol van Cilessen wordt overdreven. Hij oogt inderdaad rustiger, echter is de verdediging nu ook rustiger. De verdediging begon erg klunzig en heel Ajax draaide niet. Vermeer had het ook drukker dan Cilessen. De rust aan Cilessen toeschrijven vind ik teveel van het goede, een beeld wat door de media is gecreeerd.

20 december 2013 om 13:08

Dat komt omdat Vermeer altijd als een blind paard uit z'n doel komt.. Verdediging word beter van Cilissen

20 december 2013 om 13:08

Daar kunnen de meningen dus over verschillen blijkbaar . Mij viel het gewoon op dat er regelmatig doelpunten vielen wanneer Vermeer paniekerig een bal probeerde weg te werken. De verdediging kwam hierdoor in de problemen met alle gevolgen van dien. Bij Cillessen zie je dat paniekerige gedoe niet en daardoor komt de verdediging dus ook minder in de problemen.

20 december 2013 om 14:30

Dat zei ik ook al, dat de verdediging sinds Cillissen rustiger oogt. Maar het is altijd de vraag of dit puur door Cillissen komt? Of dat de verdedigers zelf net iets anders staan. Maar hierdoor krijgt Cillissen ook minder kans zich keepend te onderscheiden en daarin heeft Vermeer zich al wel reeds bewezen

20 december 2013 om 15:25

Gulio, daar heeft oenieboy een sterk punt. Het is inderdaad waar dat de verdediger veel rustiger oogt en stabiel. Maar Cillissen poeiert de bal nogal vaak weg, opbouwend wat minder dus vind ik. De toekomst zal uitwijzen, of hij net zo belangrijk kan zijn voor Ajax als Cillissen is geweest.

20 december 2013 om 22:07

Ik kan met Cillessen op doel tenminste rustig blijven als we een corner tegen krijgen. Dat zegt voor mij wel genoeg. Vermeer had een prima reflex, maar van Gaal riep Cillessen ook meteen erbij na een paar potjes en verkoos hem ook boven Vermeer. Dit doet hij niet zomaar. Vermeer had gewoon heel veel krediet omdat we met hem drie titels op rij pakte en vooral in het kampioenschap van 2010 was hij fenomenaal.

Vast genoeg belangstelling uit het buitenland. Een Duitse middenmoter moet er toch inzitten lijkt me.

20 december 2013 om 12:50

Opvolger van van Steegen die denk ik naar Barca gaat?

20 december 2013 om 12:52

Dat lijkt me een prachtige optie voor Vermeer.

20 december 2013 om 13:27

Klopt, maar ik vind het ook wel een type voor Celtic als hun keeper vertrekt (en het schijnt dat er veel aan die Forster getrokken wordt door PL teams). Daar heeft Vermeer 2 reuzen voor zich staan die het hoge ballen werk kunnen doen en kan hij lekker op z'n lijn z'n reflexen laten zien..

20 december 2013 om 14:12

@trodat4030
Vermeer zal in Schotland omver geblazen worden met dat klick and rush football.

Als Vermeer naar het buitenland wil, dan is Spanje de beste optie !

20 december 2013 om 14:31

Misschien dat hij daar wel heel snel leert en dat hij nog completer wordt. Soms moet je wellicht niet de makkelijkste weg willen kiezen.

Begrijpelijk, wens hem een mooie toekomst tegemoet!

Ja dit was dus te verwachten nu het duidelijk is dat hij definitief gepasseerd is door Cilessen. Is ook niet erg, want hij is gewoon een te goede doelman om als reserve te fungeren. We moeten eerlijk zijn, Vermeer is gewoon een fantastische lijnkeeper met aardig wat ervaring. Dat hij zo nu en dan een slippertje heeft is gewoon jammer. Hij heeft ook gewoon bijgedragen aan de kampioenschappen van Ajax, want hij verrichte in sommige wedstrijden echt wereld reddingen.

20 december 2013 om 15:03

Jij zegt lijnkeeper he, Stel je voor dat hij gewoon niet zoveel uit kwam. Dan was het een topper geweest.

Jasper Cillessen doet het gewoon beter

20 december 2013 om 12:39

Cillessen doet het goed.......niet veel beter of heeft cillessen al bewijzen penalty's te kunnen stoppen.
ik heb jasper nog bij geen enkel penalty de goeie hoek zien kiezen, ik heb jasper ook niet echt een wedstrijd voor Ajax zien winnen.

20 december 2013 om 12:41

Tegen zowel Barcelona als AC Milan (heen wedstrijd) had Cilessen enkele cruciale reddingen. Daarnaast is hij gewoon een toegevoegde waarde door de rust en zekerheid die hij uitstraalt. Geen angstige momenten meer bij een hoge bal of moeilijke bal terug op de keeper.

20 december 2013 om 13:09

Cillessen heeft Ajax letterlijk afgelopen weekend nog gered bij die kopbal van Leeuwin. Als hij die niet had gehouden had Ajax waarschijnlijk puntverlies geleden. Maar Cillessen hield hem wel en uiteindelijk wint Ajax, dus heeft die cruciale redding Ajax de winst bezorgt (buiten de zelf gemaakte doelpunten uiteraard).

20 december 2013 om 13:36

Klopt, die pakte Cillessen goed, maar die had Vermeer ook wel gehouden denk ik. Uitstekende lijnkeeper. Daaromheen is hij daaraantegen te druk. Onrustig bij hoge ballen en met uitkomen ook erg wild.

Goed idee, heb de indruk dat Cillessen zn plaats niet meer af staat.

20 december 2013 om 19:49

Ik ook niet. Of hij moet opeens een blessure oplopen en vermeer vlamt de pan uit.

Of je neemt een voorbeeld aan Casillas en vecht voor je plek en niet na 2 maand meteen de handdoek in de ring gooien.

20 december 2013 om 12:18

Waarom zou hij dat doen?
krijgt ook geen vertrouwen van de supporters!
Lekker gaan Vermeer!
Bedankt voor een paar goeie seizoenen waar Ajax mede door jou kampioen van Nederland is geworden!.

Een Vermeer in vorm is nog altijd erg goed. Misschien iets voor Gladbach als ter Steegen daadwerkelijk naar Barcelona gaat

De top 5 in Nederland hebben allemaal jonge Nederlandse keepers onder contract, en ik weet niet of buitenlandse clubs op hem zitten te wachten. Persoonlijk zou ik hem bij AZ willen zien ipv Esteban, maar neem niet aan dat die hem kunnen betalen. Winterstop lijkt me sowiezo al niet haalbaar

20 december 2013 om 12:25

Als Vermeer zijnde zou ik toch echt in het buitenland gaan kijken, zie weinig uitdaging voor hem in de Eredivisie.

20 december 2013 om 12:35

Inderdaad. Vermeer is 3 keer kampioen van Nederland gewonnen en is goed genoeg voor een topclub in Nederland. Daar is echter geen ruimte.
Vermeer zou voor AZ een geweldige keeper zijn, maar ik denk dat hij op zijn leeftijd wel toe is aan een buitenlands avontuur. Dat avontuur is hem van harte gegund, ook als dat alsnog een Nederlandse club blijkt te zijn.

20 december 2013 om 15:18

Huren lijkt mij mogelijk. Als Vermeer het zelf ook wil en dat aangeeft bij de mensen die erover gaan, zou dat mogelijk kunnen zijn. Hij zal vast willen spelen, om het WK mee te maken, dus alles is mogelijk.

Vermeer is altijd al een vliegenvanger geweest die teveel fouten maakt. Hij heeft nooit het potentieel gehad om wereldtop te worden.

20 december 2013 om 12:16

Maar zijn reddingen op de lijn waren soms onnavolgbaar

20 december 2013 om 12:44

Als je een wereldtopper wil worden dan is alleen dat niet genoeg. Hij staat bij Ajax onder contract dan moet je wel in iets goed zijn. Hij is veel te nonchalant...

20 december 2013 om 13:07

Gelukkig kan niet elke keeper een wereldkeeper zijn. Voor een subtopper in elke competitie ter wereld is Vermeer goed genoeg. Al betwijfel ik of Vermeer past in England, omdat hoge ballen nu eenmaal niet zijn beste kwaliteit zijn. Maar Duitsland of Spanje lijken mij uitstekende opties.

20 december 2013 om 12:18

Teveel fouten? Jij bent een lachertje.. cillissen word zeker wel een wereldtopper.. ahah we zullen het allemaal wel zien.. tot nu toe heb ik niks te klagen over cillissen . Hij doet het gewoon goed maar ik wil het nog steeds zien.

20 december 2013 om 12:43

Ik heb het over Vermeer mss beter eerst eens lezen ipv meteen te blaffen als een hond. Vermeer is een degelijke doelman, maar een sluitstuk is het niet want hij is veel te nonchalant en maakt teveel blunders

20 december 2013 om 12:32

Ik kan niet oordelen of Mulder beter of slechter is dan Kenneth...

Het is zo inderdaad dat op de lijn, hij fabelachtig kan redden...er zijn er maar weinig in de wereld die beter zijn. Maar daar staat tegenover dat hij in de lucht zo kwetsbaar is...om van te huilen...

Ook gisteren weer...komt ie zijn goal uit buiten de 16....mist ie totaal de bal, en gelukkig scoort ijselmeer vogels niet...maar man man.

Je zegt hij heeft aandeel in het kampioenschap...ben ik deels met je eens...maar Ajax heeft zelfs met Verthongen en Alderweireld veel goals tegen gehad...en weing clean sheets destijds.

Hij is niet een keeper die vertrouwen geeft aan de verdediging...en zet zijn verdediging ook niet goed neer vind ik.

Hij heeft veel mooie reddingen gedaan...maar genoeg geblunderd...en dat werd niet altijd afgestraft...maar zowat elke wedstrijd van hem destijds had je minimaal 5 momenten waarvan je je hart weer vasthield...

Dat heb ik bij Jasper totaal niet...die jongen straalt zoveel rust uit...en heeft eigenlijk ook alle ballen goed...maar zeer weinig fouten...ik zie in hem een potentiele v.d Sar...

20 december 2013 om 12:47

Nee ik kijk juist heel goed. Ik stel vast dat hij enorm veel blunders heeft gedaan. Op zijn lijn is hij idd goed. Maar op hoge ballen is hij een ramp. Je vergelijkt hem met Mulder maar je moet hem verglijken met Cilissen die gwn beter is en vertrouwen uitstraalt. Bij Vermeer ben je nooit zeker dat hij niet blundert tot er is afgefloten. Een nonchalante doelman die geen wereldtop haalt omdat ij steeds blundert. Wrm zou hij anders niet meer tss de palen staan. Gwn ofwat?

20 december 2013 om 14:09

Debruyne zit ook niet voor niks op de bank, maar hem doe je wel constant ophemelen. Je spreekt jezelf heel vaak tegen valt me op.

20 december 2013 om 12:41

Haha vliegenvanger yeah right. Grijp maar elke kans aan om het Nederlandse voetbal te bezeiken daar ben je goed in!

20 december 2013 om 12:50

Haha het Nederlandse voetbal. Omdat ik mijn mening geef over de reservedoelman van Ajax. Ja jongens... Vermeer is gwn nonchalant ga je dat ontkennen. Mss moet je me dan maar eens vertellen wat de reden is wrm hij op de bank zit. Jij leest iets en begint meteen te oordelen dat ik steeds het Nederlands voetbal afbreek?? Ik geef een eerlijke mening en heb op deze site al veel positieve dingen gezegd over het Nederlands voetbal, triestig moet ik zeggen...

20 december 2013 om 12:59

Als interfan loop je ook sneijder te bezeiken. Jammer he dat een Nederlander Inter persoonlijk aan de CL heeft geholpen. Ga aub naar een Belgische site!

Toch vind ik het jammer voor deze man. Altijd goedlachs en positief en een rasechte Ajacied, die zie je nog maar weinig van die spelers die hun club het liefst hun hele loopbaan trouw blijven. Helaas is hij dit seizoen met een aantal flaters van start gegaan en heeft Cillessen zijn kans met beide handen aangepakt. Sindsdien speelt Ajax achterin een stuk beter, hoe spijtig ook voor hem.

Ik gun hem het beste met zijn loopbaan en hoop dat als hij vertrekt hij bij een mooie club eerste doelman wordt.

Waar Cillessen vecht voor zijn plek, wil Vermeer naar niet eens een half seizoen Ajax al verlaten...
Verschil moet er zijn

20 december 2013 om 12:21

Vriend je praat onzin. Het is al duidelijk dat cillissen ze plaats niet meer afstaat het is geen spel dan cillissen erin dan vermeer weer erin hou op met je onzin man gun hem gewoon een transfer kan Mickey ook ruiken aan de eredivisie

20 december 2013 om 12:24

Hoe langer je op de bank zit, hoe meer je uit de picture raakt voor aantrekkelijke clubs.
Aangezien er geen uitzicht is op een basisplaats omdat Cilessen het goed doet, is er voor hem geen reden om nog een half jaar te banken.

Cillessen is/was nog jong en wist dat zijn kans wel zou komen. Die kans lijkt Vermeer niet meer te hebben. Mijns inziens een erg logische keuze van Vermeer en heeft niets met "vechten" of "clubman" te maken.

20 december 2013 om 12:26

Dat is natuurlijk niet helemaal correct. Vermeer heeft destijds hetzelfde gedaan toen Stekelenburg eerste keeper was. Het is meer dan logisch dat Vermeer geen zin heeft om weer als tweede keeper te fungeren. En er is vast genoeg belangstelling want hij heeft het ondanks zijn foutjes heel goed gedaan de afgelopen seizoenen.

20 december 2013 om 12:30

Die situatie is mijns inziens wel even wat anders. Vermeer heeft jaren lang netjes zijn beurt afgewacht achter Stekelenburg. Geweldig Steek vervangen wanneer nodig, om vervolgens weer netjes op de bank te knokken voor een basisplaats wanneer Steek weer fit was.

Cilissen wist toen hij kwam dat Vermeer eerste keeper was en het uitstekend deed. Cilissen koos er dus bewust voor om de strijd aan te gaan, ookal zou dit betekenen dat hij mogelijk jaren op de bank zou komen.

Vermeer had echter eindelijk een basisplaats na die jaren achter Steek, maar verloor uiteindelijk de concurrentie strijd met een jongere keeper met meer talent. Dan is het logisch dat hij er anders in staat. Ik snap ook meteen dat Vermeer weg wil.

Jammer natuurlijk want je wil het liefst 2 topkeepers hebben, zoals de Boer al zei. Echter biedt dit weer wel meer perspectief voor bijvoorbeeld 't Hart. Want wanneer Vermeer blijft is er voor hem weinig toekomst bij Ajax.maar ook in de jeugd hoor ik positieve verhalen over keepers. Deze zullen uiteindelijk moeten doorstromen. Naar Ajax 1 danwel jong Ajax. Hierin komen meer mogelijkheden wanneer Vermeer een mooie club vind.

20 december 2013 om 12:37

Grote verschil is dat Vermeer reeds zijn kans gehad heeft, Ciilissen wachtte destijds nog zijn kans af. Daarbj heeft Vermeer nu niet meer de leeftijd om een paar jaar te wachten maar staat hij nu aan een belangrijke tweesprong in zijn carrière: Gaat hij nu bij een leuke club structureel spelen dan kan hij een respectabel keeper blijven, blijft hij 2e keeper , dan is over anderhalf jaar iedereen hem vergeten en is het einde ( leuke) carriere

Respect voor deze man. Heeft ons in zijn topjaren geholpen aan titels , is de Club altijd trouw gebleven( ondanks kans voor stekelenburg en nu cillisen) . Misschien is het voor hem ook maar beter om een andere eredivisie Club te zoeken, want hij kan het niveau wel aan, maar heeft vertrouwen nodig om te kunnen presteren. Het ga je goed Kenneth.

Lekker in Engeland keepen bij stoke ofzo

20 december 2013 om 12:21

Die hebben al een goede keeper genaamd Begovic.

20 december 2013 om 12:26

Meeste PL clubs hebben inmiddels keepers die beter zijn dan Vermeer. Aantal jaren geleden was het nog huilen met de pet op in de PL maar nu niet meer. Zo'n Begovic is drie klassen beter.

Vermeer kan zeker mee als eerste keeper bij een AZ of Twenye, maar ik vind dat hij nu even geen recht van spreken heeft. Dat hij nu 2de doelman is heeft hij er zelf naar gemaakt. En misschien is het over 2 weken wel weer anders, dat hij weer eerste doelman is. En als dat gebeurt, is Ajax weer de beste club van Nederland voor Vermeer. De spelers van tegenwoordig raken te verwend. Ajax moet hem niet laten gaan!

20 december 2013 om 12:42

Over 2 weken lijkt me niet echt logisch aangezien het dan winterstop is.

Als jij Cillessen verwend noemt, ken jij zijn cariere niet. Die man heeft jaren het gedult gehad om het bankje warm te houden. Vermeer is 27 en zou nu richting zijn top van zijn kunnen moeten gaan. (bij keepers rond de 30). Bij hem ging het helaas net ff andersom. Dit neemt niet weg, dat hij een prima keeper is.

Zou vermeer wel bij een engelse degradatiekandidaat willen zien. Denk echt dat hij bij een team dat onderin meedraait een puntenpakker kan zijn.

Ik vind het geen probleem dat hij zou vertrekken...het is en blijft een grabbelaar...

Zelfs gisteren zag hij er vaak weer onbetrouwbaar uit. Ballen heeft hij zelden in één keer klemvast, waardoor altijd het gevaar blijft dat iemand hem binnen tikt...

Op de lijn, is het een formidabele keeper...ik denk dat er weinig beter zijn in de wereld...
Maar ballen in de lucht of afstandsschoten is hopeloos bij hem.

Het is niet voor niets sinds Cilissen op doel staat Ajax amper nog tegengoals krijgt.
Gisteren komt die ook weer een uit zijn strafshop gebied...en mist totaal de bal, en gelukkig maakt Ijselmeer het niet af...maar man man...

Nee...ik bedank hem voor zijn bewezen diensten...hij heeft zeker in wedstrijden punten gepakt...maar net zo vaak in andere ze weer verloren...

Jasper is op dat punt een stuk verder en jonger.
Ik gun Kenneth uiteraard wel een andere mooie club, en hoop dat die snel voor hem komt...

Met Cillessen in het doel loopt het een stuk beter. Gister stond Vermeer weer op plekken waar hij niet hoorde te staan. Houdt ballen niet klemvast en loopt uit waar hij gewoon moet blijven staan! Blijft een zenuwpees. Beter voor hem dat ie naar een andere club gaat want bij Ajax gaat hij de komende tijd echt geen 1e keeper meer worden. Wordt ook wel eens tijd voor hem om richting het buitenland te trekken.

20 december 2013 om 12:32

Inderdaad je zag Veltman en Moisander ook voortdurend voorzichtig doen met terugspeel ballen en niet voorruit enzovoorts.

Ik heb het al 100x gezegd, Ajax reageert veel te laat. Vermeer hadden ze deze zomer al moeten verkopen op zijn top, 2x kampioen geworden met Ajax als 1ste keeper, CL ervaring, af en toe bij Oranje etc.

Dit was toch te verwachten dat Cillessen eindelijk de kans zou krijgen of zou doorbreken (deels ook door de stomme fouten van Vermeer). Ook omdat dit een overgangsjaar zou zijn waar talenten door breken, dus wat zou je dan nog met Vermeer blijven keepen? Dan moet je aan iedereen de kans geven.

Cillessen had je ook niet langer op de bank kunnen houden want wie heeft er nu zin in om als jonge speler met gigantisch veel potentieel 3 jaar op de bank te blijven zitten? Dan sta je letterlijk stil in je ontwikkeling.

Ondertussen hebben alle clubs door dat Vermeer bekend staat om zijn blunders, kan niet goed om gaan met terugspeelballen en hij is 2de keus bij Ajax. Je vraagprijs keldert dus.

20 december 2013 om 13:46

Maar het moet van 2 kanten komen, hè? Ook Vermeer moet weg willen (die zei deze zomer nog dat hij juist langer wilde blijven) en er moet ook interesse in hem zijn. En van interesse voor Vermeer heb ik ook niks gehoord..

20 december 2013 om 16:27

Er is sowieso interesse geweest, enkel wilt Vermeer naar een club van een zeker niveau. Tja. Je kunt niet alles hebben.

En Vermeer wist net zo goed dat Cillessen er aan zat te komen.

Toch zonde een fantastische keeper die zich altijd 100% inzette Niet zeiken toen hij gepasseerd werd en inderdaad te goed voor de bank. Medeverantwoordelijk voor twee drie titels.was naast keeper ook het eerste jaar bijna centrale verdediger met alle ballen die hij teruggespeeld kreeg.

Ik hoop dat hij blijft maar wens hem een goede club toe.

Je zag tegen Ijssel dat die weer allemaal ballen los liet, gewoon lekker laten gaan.

Ook gisteren weer had hij een paar rare momentjes die ternauwernood goed afliepen. Dit wisselt hij dan wel af met super saves op de doellijn.

Vermeer is gewoon een ontzettend goede, maar eigenaardige keeper. Hij straalt geen rust uit, bij uitkomen is hij vaak zwak, klemvast is eerder uitzondering dan regel, maar daar staat tegenover dat hij als lijnkeeper onpasseerbaar is. Katachtige reflexen, ballen die onhoudbaar lijken die heeft hij.

Al met al vind ik hem een zeer goede keeper, die je vooral niet meer mot laten doen dan keepen. Bij Ajax wordt er meer gevraagd van een keeper. Een keeper van Ajax moet meevoetballen en omdat Ajax vol op de aanval speelt, zijn de ruimtes tussen de verdediging en de keeper vaak groot. Daar ligt nou net zijn zwakte. Daar waar de meeste keepers in Italie juist falen, acht ik de kans dat Vermeer daar slaagt veel groter. Ik zou daar lekker opzoek gaan naar een leuke club. AC Milan heeft tegenwoordig een rollator naast het doel staan, dus wie weet is dat een mooie club voor hem.

Subtop/middenmoter in Spanje zou het beste voor hem zijn, hopelijk kunnen we nog een aantal miljoenen aan hem verdienen, 2 of 3 ben ik blij mee.

20 december 2013 om 12:45

Misschien moet je hem een gratis transfer gunnen. Denk niet dat je boven de 1,5 miljoen krijgt en dat heeft hij wel dik verdiend voor Ajax.

20 december 2013 om 13:15

Waarom een gratis transfer gunnen? Dat zou echt een verspilling zijn van geld. Hij ligt na dit seizoen nog een jaar vast en hij heeft als keeper aardig wat ervaring. Een bedrag van 3 miljoen euro zou helemaal niet onredelijk zijn voor een goede keeper van 27 jaar.

Is Vermeer nu opeens een pussy/mietje omdat Cillissen wel geknokt heeft?

Ik denk dat dit te maken heeft met leeftijd, en de situatie waaruit Jasper kwam. Jasper kwam van NEC en natuurlijk wil je dan knokken om bassisspeler te worden bij de grootste club van Nederland. Daarbij is Vermeer 27, en zit al heel wat jaren bij Ajax 1. Het lijkt me tijd voor hem voor een Buitenlands Avontuur.

Niveau middenmoter, meer niet. Is sterk op de lijn maar verder niet, zie hem ipv beter alleen maar minder worden.

Als psv slim is, halen ze vermeer. En laten ze tyton gaan. Vind vermeer beter dan zoet. Heeft ook veel meer ervaring.

20 december 2013 om 12:55

Als jij Vermeer beter vind dat Zoet dan ben ik bang dat jij niet veel wedstrijden hebt gezien van beide doelmannen. Dergelijke blunders als bij Vermeer heb ik van Zoet nauwelijks gezien. Ervaring zegt dan ook lang niet alles.

20 december 2013 om 15:55

PSV heeft twee keepers die beter zijn dan Vermeer. Vermeer zou op zijn hoogst een redelijke vervanger voor Tyton zijn als reservekeeper. Dan kan hij dus net zo goed bij Ajax blijven. Zoet zat niet voor niets in de (voor)selectie van het Nederlands elftal voordat hij geblesseerd raakte. Hij heeft alleen de pech dat Cillessen Vermeer heeft vervangen bij Ajax en het nu goed doet.

Wat kan het toch snel gaan in het voetbal. Het ene moment ben je eerste keeper van Ajax, international van Nederland en wil je graag je contract verlengen...en vervolgens maak je fouten en beland je op de bank en wordt je meer dan uitstekend vervangen met als gevolg dat het misschien beter voor beide partijen is dat je vertrekt.

Ik vond het altijd al een soort van dilemma...vermeer keepte destijds goed maar ik had altijd al het gevoel dat er meer potentie in Cillessen zat als keeper. En je wist dat het geduld van een speler die vaak op de bank zit, wat Cillessen toen bijna altijd zat, een keer op is.
Aan de ene kant hoopte ik dat Vermeer goed zou blijven keepen, maar aan de andere kant zou de dan wel ten koste zijn gegaan van Cillessen met uiteindelijk misschien wel vertrek van dit talent. Dit had echt vreselijk zonde geweest. Ik hoopte daarom ook van de zomer dat er een club zou komen voor Vermeer want dan hadden we hem kunnen verkopen en Cillessen kunnen doorschuiven, dat had beter geweest dan dat Vermeer door fouten op de bank terecht was gekomen.

Maar goed dingen gebeuren zoals ze gebeuren en misschien is het wel zoals ik al zei voor beide partijen beter als Vermeer vertrekt. Vermeer kan bij zijn nieuwe club weer spelen en bij Ajax kan het talent Mickey van der Hart doorschuiven en als tweede doelman gaan dienen.

20 december 2013 om 13:52

Heel goed verwoord, heb precies dezelfde gevoelens gehad afgelopen zomer..

20 december 2013 om 15:51

Mickey zal nooit eerste keeper worden, komt zo veel te kort.

Plus Cillessen is zwaar overgewaardeerd, vooral door deze kwestie waar Vermeer kind van de rekening is. En die rekening is niet zijn onrust, maar het falende team voor hem op het veld die wat moet doen met het balbezit, zoals het falende middenveld en de aanval, dát zorgt voor onrust juist, omdat ze zoveel balverlies hadden dat de tegenpartij weer kon aanvallen.

Respect voor deze man !!! Even een slechte periode en ierdereen schrijft hem af supporters noemt men zich !

Ja kenneth of je moet nog 2-3 jaar wachten want dan is cillessen verkocht.
Je ziet de achterhoede gewoon bang worden als hij keept nee cillessen is een klasse beter.

20 december 2013 om 15:49

Onzin, dat lag dus aan een slecht presterend middenveld en aanval. Verdediging komt zwaar onder druk te staan als het middenveld faalt, niet als een keeper wat verkeerd doet. Denk even logisch na man. Je praat gewoon met de massa mee.

20 december 2013 om 17:26

Bekijk de statistieken even voordat je weer wat uitblaat.
Misschien weet die massa toch meer dan jij maar dat zal in jouw ogen wel niet zo zijn

Zolang cillissen zijn doeltrappen en uittrappen niet verbetert heeft vermeer kans weer eerste keeper te worden, velen van jullie meepraters zien niet hoe louis bij het nl elftal en frank bij ajax zich ergeren aan cillissen zijn voortzetting. Zijn plek als 1ste keeper heeft cillissen al verprutst bij laatste 2 interlands, dus vermeer gewoon blijven je bent grootverdiener bij ajax en iedereen met beetje voetbalkennis weet dat je betere keeper bent.

20 december 2013 om 14:06

Wat een onzin, Cillessen weet juist heel goed wanneer hij wel lang moet spelen en wanneer hij nog gewoon kort kan opbouwen. Vermeer is vaak degene die kort inspeelt als het eigenlijk niet kan en schiet 3 vd 5 lange ballen over de zijlijn waar de lange ballen van Cillessen vaak aardig zuiver gericht zijn op medespelers. Dat die dan vaak de duels om de bal verliezen is niet zijn schuld..

20 december 2013 om 14:26

Denk dat jij de laatste 2 interlands niet heb gezien de hele staf zat zich te ergeren, of je hebt een andere kijk op et spelletje dat kan. Op het wk word hij sowieso geen eerste keeper.

20 december 2013 om 15:08

Japan niet gezien, toen keek ik een jeugdwedstrijd op de Toekomst, maar Colombia wel. Waarschijnlijk kijk ik er anders tegenaan idd.. En ja, ik denk dat hij wel degelijk eerste keeper wordt in Brazilië..
Maar ken jij de staf van Oranje en Ajax dan? Je doet alsof ze al hun gedachtes met je delen..

20 december 2013 om 15:47

Helemaal niet, Cillessen zorgt echt niet voor meer rust achterin met zijn verkeerde beslissingen om kort of lang te spelen. Inderdaad dat er veel ergenis op de bank dan is, kijk een volledige wedstrijd dan zie je dat, niet in een samenvatting waardoor hij goed lijkt.

Cillessen heeft nu ook al meerdere ballen over de zijlijn geschopt, omdat hij onder 'druk' stond. Hij mist bijna elke hoge bal, deels de reden waarom Vermeer wordt gehekeld, dus dat is ook al weer zo dubbel en dom.

Plus het Ajax wat nu beter loopt, dankt het aan de wisselingen op het middenveld en de verdediging (serero, Klaassen, Veltman, Blind etc etc), niet aan Cillessen, totaal niet zelfs. Ik erger me elke keer dood dat wij zo'n grijze muts in het doel hebben en niet een keeper met katachtige reflexen en reddingen die je gewoon stil laten in verwondering.

20 december 2013 om 16:03

Crimz, je kan veel roepen, maar niet dat ik de wedstrijden van mijn cluppie mis, ik zit élke wedstrijd op de bank en kijk élke minuut en dat al zeker 5 jaar lang, dus lul geen onzin aub! Dat oefenpotjes van oranje mij minder boeien dan een jeugdwedstrijd op de Toekomst zegt genoeg over mijn Ajaxgevoel, lijkt me!

Ja ik heb Cillessen hier en daar een bal 10 cm over het hoofd van een back zien spelen, dat kan gebeuren, maar ik heb hem niet 100 procent vangballen zien missen zoals Vermeer regelmatig doet en deed (gisteren ook weer). En als Cillessen dezelfde fouten maakte als Vermeer, zou de algemene opinie niet in het voordeel uitslaan van Vermeer ipv Cillessen? Lees het topic nog maar eens door, dan zíe je wat de algemene opinie ís! Dus lul niet zo slap!

Stel hij vind inderdaad een mooie club, wat zou Ajax dan moeten doen vraag ik me af. Halen we een ervaren keeper erbij (vind Pasveer toch wel een goede en we hebben vooralsnog ook een terugkoopregeling met Groningen over Bizot, maar zou hij wel terug willen?) of moeten we iemand vanuit de jeugd door laten stromen? Ik vind Alblas (net 19) en Leeuwenburgh (bijna 20) daar eigenlijk (nog) niet goed genoeg voor en dan heb je wel 3 héél jonge keepers.. Mous (18) doet het ook vaak goed in de A1, maar heeft soms ook nog knullige fouten.. Eigenlijk jammer dat Hahn reeds bij Feyenoord heeft getekend..

dit vind ik nou toch wel een beetje triest.
cillessen en vermeer zeiden altijd: het maakt niet uit wie er onder de lat staat, wij willen elkaar verder helpen en elkaar beter maken: we staan voor elkaar klaar zodra het nodig is.
nu de rollen omgedraaid zijn is vermeer ineens niet zo sportief meer.
jammer dit, heel jammer, ajax onwaardig!!!!

Misschien wel de beste oplossing voor beide partijen, Vermeer komt weer aan spelen toe in een eerste elftal en Ajax is een flink salaris kwijt, daarnaast kan van der Hart een plekje opschuiven in de rang orde.
Ik vraag mij echter wel af waar Vermeer naar toe zou moeten gaan? Lijkt me niet dat hij in de Eredivisie kan/wil blijven vanwege zijn salaris en kwaliteiten die hij wel degelijk heeft, dus hij zal ongetwijfeld naar het buitenland vertrekken maar dan blijft voor mij alleen Spanje een optie want om in Engeland en Duitsland te keepen is hij in de lucht bij spelhervattingen niet goed genoeg.

jammer helaas keept bij ajax niet de beste van de 2. te snel afgeschreven hij is toch hoogst persoonlijk verantwoordelijk voor de 3 titels met reddingen die ik jasper niet zo snel zie maken

Dikke strik erom, zitten nog wel een paar talentvolle keepertjes in de jeugd. Cillessen is bovendien veel completer gezien zijn tweebenigheid en het inschatten van lange ballen. Neemt niet weg dat het geen onaardige keeper is.
Het lijkt me overigens wel een leuke speler voor AZ. Kun je die Costaricaanse vliegenvanger eruit halen. Anders misschien Utrecht als vervanger van Ruiter als die verkocht wordt. Eredivisiewaardige keeper, komt alleen tekort voor de top.

Matige keeper, een van de meest overschatte in de competitie. Verdient het niet om bij Ajax te spelen

Toch vind ik het nog steeds jammer dat ie eruit is gehaald. Had een duidelijk mindere periode en dan heeft ie pech dat Cillessen achter hem zat. Met elke andere 2e keeper uit de eredivisie achter zich had ie zn plek gehouden.
Vond m echt heel sterk keepen de afgelopen jaren en ik denk dat hij Ajax meer punten oplevert dan kost en vergeleken met Cillessen ook meer punten zal pakken. Heeft buitengewone reflexen.
Cillessen daarentegen vind ik maar een grijze keeper, doet wat ie moet doen, maar heeft niks 'extra's'

20 december 2013 om 14:46

lees de comment van majstroris effe door jongens. eindelijk iemand die de kwaliteiten van vermeer erkent,

Logisch dat hij dat vindt. Heeft op dit moment een betere Cillessen voor zich. Als hij op topniveau wil spelen zal hij naar het buitenland moeten. De topclubs hier zijn wel voorzien. Ben benieuwd of hij dat aankan...

Het is inderdaad tijd voor Vermeer om op zoek te gaan naar een club waar hij wel in de basis staat. Want mits in vorm is hij een fantastische keeper die van grote waarde is geweest voor Ajax. Ik gun hem het allerbeste en hoop dat hij bij een mooie club terechtkomt.
Ajax kan dan Mickey van der Hart doorschuiven als tweede keeper en wellicht een ervaren man erbij halen als derde keeper.

Nog steeds vind ik het gewoon kut om hem niet als eerste keeper te zien. De man die onvoorstelbaar veel punten heeft gepakt in al die seizoenen dat we kampioen werden. Met hem 3 x kampioen en toen was de verdediging net zo 'rustig' als nu. Men zocht een oorzaak en als iemand dan opzichtig een blunder maakt, zal hij wel degene zijn die alles fout doet.

Niemand heeft gekeken naar de wisselingen op het middenveld en de aanval zodat de verdediging niet meer zoveel druk op zich kreeg in een wedstrijd. Niemand wilt toegeven dat het middenveld juist de balans verstoorde en waardoor het spel zo ontzettend slecht was. Nee, iedereen keek Vermeer aan, terwijl zijn blunders juist worden uitvergroot omdat het een tegendoelpunt kan opleveren. Dat domme balverlies op de middenlijn en achterin was de grootste oorzaak van al het ellende, sinds dat is veranderd, heeft de verdediging het veel makkelijker natuurlijk en Cillessen profiteert daarvan.

Vermeer had nu net zo weinig tegendoelpunten gehad, ik zeg, net zo weinig te doen gehad als Cillessen nu, waarom, omdat het middenveld nu eindelijk fungeert zoals het hoort.

Vermeer, ik hoop echt van harte dat jij onze eerste keeper wordt, zo niet, wil ik juist dat je bij een club komt waar je wel wordt gewaardeerd om je sublieme reddingen, je opbouw, je coaching en de penaltykiller zijn die je altijd bent geweest.

Cillessen profiteert, Vermeer hield stand 3 seizoenen lang en is kind van de rekening. Cillessen liet de eerste zes corners aan zich voorbij glippen, alleen had hij het geluk dat er geen tegenstander stond om het af te straffen. Cillessen trapt wild de bal naar voren en telkens is er dan balverlies, zelden zie ik een goede lange bal en meestal zie ik zelfs 2 oplossing voor een korte bal waardoor je balbezit hebt en kan opbouwen.

En dan die keeper van groningen terughalen

Ik zie maar één realistische opmerking in het betoog van velen die de kern van het verhaal raakt. Het systeem van Ajax nu en destijds was in een lerende curve waarbij de achterste linie altijd garant was voor blunders. O.a. ook Kenneth. Hem nu voor de hele periode op te hangen geeft aan hoe velen denken. Jasper is er nog lang niet en zal ook zijn momenten van twijfels leren. Ik ben als Surinamer van mening dat het blank NL publiek altijd met een gekleurde bril kijkt naar prestaties van spelers van een andere afkomst. Ik zal niet ingaan op de talloze voorbeelden, maar wees eerlijk herin en ga dat zelf maar na. Omgekeerd kijk ik nu ook met een gekleurde bril en weet niet of het nu door Jasper komt dat Ajax rustiger lijkt in de achterste linie. Zijn prestaties in jong Ajax zijn niet doorslaggevend geweest voor deze keuze van Fdb. Hij heeft gegokt en lijkt hiermee voorlopig gelijk te hebben. Althans dat is wanneer je wint het geval. Een ieder die het beter denkt te weten over keeperswerk, moet zelf maar eens gaan keepen en dan weet je meteen welke rol en verantwoordelijkheid je hebt in een teamspel. Ik sluit mij aan bij de opmerking dat Kenneth zelf al aan het eind van vorig seizoen zijn keuze had moeten maken om bij Ajax te vertrekken. Ik wens Kenneth een goed verloop in zijn carrière, maar dat moet niet meer bij Ajax zijn of in NL. Zie het voorbeeld aan Vorm, hoe het ineens anders kan verlopen.

Ajuu Vermeertje! Gisteren was je ook te slecht!

Lijkt me een logische ontwikkeling. Vermeer heeft z'n aandeel in de drie titels op rij, maar dit seizoen was hij vreselijk onzeker in het doel. Het heeft Ajax te veel punten gekost en Cillissen doet het nu erg goed. Ik gun Vermeer een mooie transfer, maar ik zou echt meer gaan werken aan die hoge ballen. Als hij ballen loslaat zoals we ook gisteren zagen zal z'n buitenlandse carriere snel een nachtmerrie worden.

Ik vind Vermeer eigelijk de betere keeper.. Mensen zeggen Cillessen meer rust? Vermeer meer blunders? Thuis tegen Go ahead, Jasper Duikt onder bal door, de bal werd net van de doellijn gehaald. AC Milan thuis Jasper speelt Balotelli bijna in zn voeten. Afgelopen weekend Had Cillessen uit moeten komen, wat je dus hem kon aanrekenen dat doelpunt. Wat als de eerste 2 situaties 2 doelpunten waren? Dan waren dat al 3 blunders in korte periode. Wouden jullie dan V/d Hart in het doel zien? Meer rust? Veel ballen gaan over de zijlijn of een lange trap naar voren wat uiteindelijk weer een opbouw voor de tegenstander betekend. Of hij speelt een gedekte verdediger aan die het dan maar moet uitzoeken. Qua reactie is Vermeer sterker. Velen zullen dat ook weer ontkennen. Vermeer heeft in 3 seizoenen met Casillas achte reddingen ervoor gezorgd dat Ajax ook punten pakte. Wilt niet zeggen dat ik Jasper een slechte keeper vind ofzo. Het is alleen maar goed 2 goeie keepers te hebben.

Ik denk dat het voor Vermeer beter is dat hij vertrekt... Het is geen slechte keeper alleen zie ik het niet gebeuren dat Cillessen voorlopig zijn plek onder de lat verliest. Daarnaast hebben we ook nog Mickey van der Hart nog en die moet uiteindelijk ook zijn kansen krijgen in het Eerste elftal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren