Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nederland verliest Europees ticket, bekerwinnaar direct Europa League in

Laatste update:

Nederlandse clubs kunnen komend seizoen, ‘door veranderde regels van de UEFA’, een Europees ticket minder verdelen. Dat laat de KNVB weten via de officiële kanalen. Dit seizoen spelen de nummers vijf tot en met acht om play-offs voor Europees voetbal, komend seizoen zijn dat de nummers vier tot en met zeven.

/

De verliezend finalist van de finale van de KNVB zal zich, als het van toepassing is, niet meer plaatsen voor de Europa League. De winnaar van het bekertoernooi plaatst zich aan de andere kant direct voor de Europa League en hoeft dus geen voorrondes meer te spelen. “De veranderingen bij UEFA pakken voor ons enerzijds natuurlijk ongunstig uit, omdat we in seizoen 2015/16 een Nederlandse club minder in Europa hebben”, laat competitiemanager Gijs de Jong optekenen.

“Anderzijds juicht de KNVB directe plaatsing voor de groepsfase van de Europa League bij winst van de KNVB beker toe. De sportieve prestatie wordt daardoor maximaal beloond en het belang van de nationale beker wordt nog groter.” Het seizoen 2014/15 begint op 3 augustus met de strijd om de Johan Cruijff Schaal. De eerste competitieronde volgt een week later, in het weekeinde van 8, 9 en 10 augustus.

Er is volgend seizoen maar één midweekse speelronde, op 28, 29 en 30 april. Verder wijzigt de KNVB wat in de aanvangstijdstippen van de duels: de vroegste zaterdagwedstrijden beginnen 18.45 uur in plaats van 18.30 uur en de late zondagwedstrijden starten om 16.45 uur in plaats van 16.30 uur. Dit zodat Fox Sports, dat de wedstrijden uitzendt, wat langer de tijd heeft voor analyses.


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

de aanvangstijden wijzigen ook van zaterdag avond 18:45 naar 18:30 en zondag middag 16:30 naar 16:45 (alsof die wedstrijd op zondag al niet laat genoeg was)

19 december 2013 om 16:19

Staat er ook bij waarom ze dat doen? Want het is al wat je zegt: "alsof die wedstrijd op zondag al niet laat genoeg was". En voor mensen die van ver moeten komen om bijvoorbeeld Feyenoord of Ajax te bezoeken vinden het denk ik juist fijn dat het op zaterdag niet vroeger wordt. Zodat de meeste mensen nog gewoon thuis kunnen eten etc.

19 december 2013 om 16:21

zodat de tv zenders wat meer speling hebben om hun programma's te maken (uitgebreidere analyse van de 14:30 wedstrijden bijv.)

19 december 2013 om 16:22

Vergeet het extra reclameblok vooral niet.

19 december 2013 om 16:24

Oohja, natuurlijk. Vrij logisch nu je het zo zegt. Bedankt!

19 december 2013 om 16:25

Flikker gewoon op met dat fox.
En die hele schijtanalyze.

19 december 2013 om 16:34

Kunnen ze niet beter de wedstrijd van 12.30 verplaatsen

19 december 2013 om 19:57

Zit er echt iemand te wachte op de analyses van die kneuzen. Ik wil voetbal zien veel en snel achter elkaar.daar betaal ik voor

Dit systeem moet op de schop. We verliezen steeds meer plekken en er komen non clubs voor in de plaats. Wat hebben we nou aan die clubs uit Albanie en de chorogoretsen van deze wereld. Ik zie dan veel liever een heerenveen, az , groningen ,psv voetballen. Dat lijkt tenminste nog op voetbal. Al weet je het bij die laatste club ook niet meer zeker.

19 december 2013 om 16:19

Door 1 plek te verliezen heb je, hoe gek het ook klinkt, wel weer meer kans om te stijgen op de ranglijst. De laatste jaren vallen er namelijk veel clubs al uit bij de voorrondes. Het aantal behaalde punten wordt nog steeds verdeeld onder de 5-6 clubs die aanvankelijk meededen. Met 1 minder (die waarschijnlijk toch al gelijk zou uitvallen) heb je dus een beter gemiddelde

19 december 2013 om 18:01

Helemaal mee eens . Liever zo dan dat er weer 2 sneuvelen in de voorrondes .

19 december 2013 om 16:21

Er zijn ook ploegen die ons de laatste jaren voor lul zetten in Europa, neem alleen dit jaar al Utrecht en Vitesse en in mindere mate Feyenoord.

19 december 2013 om 16:33

FC Twente hoort ook in dat rijtje thuis en PSV net zo. Het is gewoon jammer dat de Europa League niet serieus wordt genomen. Als de geldbedragen gelijk waren aan de Champions League dan was het wel anders geweest. Het is puur dat men zich liever op de competitie richt omdat dat belangrijker is. AZ heeft het overigens goed gedaan in de Europa League. Steevast met dezelfde spelers spelen mits er een schorsing/blessure was. Zo hoor je ook te spelen .

19 december 2013 om 16:34

@ Azalkmaar2

Natuurlijk verdiende die clubs het op basis van hun prestaties in het voorgaande seizoen, maar teveel clubs die Europees spelen maken er een potje van. Hoofzakelijk moet Nederland het van Ajax en PSV hebben al is het helaas nu ook al een tijdje zo dat ze niet tegelijkertijd Europees presteren.

Al moet wel gezegd worden dat AZ ook redelijk stabiel mee draait als het om Europees voetbal gaat. Probleem is natuurlijk wel dat wanneer clubs als Utrecht Europees voetbal halen dat ze vaak afgeroomd daaraan beginnen. Daarnaast heb ik ook weleens het idee dat men andere niets zeggende namen onderschatten. Wat eigenlijk een heel kwalijke zaak is, want vooraf feesten ze dat ze Europa in gaan, maar voordat het tournooi echt begonnen is liggen ze er alweer uit. <

Ik ben bang dat dit ook niet meer gaat veranderen, alleen Ajax, PSV en AZ (vind dat AZ zich over het algemeen Europees wel heeft bewezen de laatste jaren) zijn de grootste kanshebbers hebben om punten voor Nederland te halen.

Twente heeft een korte periode gehad waarin er wel wat punten werden gehaald, maar dat is in principe bij 1 keer gebleven, dus dat is ook nog maar afwachten (al hebben ze natuurlijk wel de potentie). Van Vitesse moeten we het nog maar afwachten wat er daar eventueel gebeurd aan het einde van een goed seizoen, vooralsnog is het moeilijk in te schatten of zij sterker of zwakker worden.

Van Feyenoord hoeven we voorlopig ook niets te verwachten, en van de overige Nederlandse clubs verwacht ik helemaal niets. Met uitzondering van Heerenveen, want die hebben toch ook wel meerdere goede periodes in Europa gehad.

19 december 2013 om 16:58

Wow wat knap van Psv zeg. Schiet toch op man Psv had in een groep met Ludogorets, Chernomorets Odessa en Dinamo Zagreb gewoon bij de beste 2 moeten eindigen. Eigenlijk zelfs gewoon als eerste met een punt of 15.

19 december 2013 om 17:33

@ Thuntelaar

Waarom Twente? Die heeft na Ajax de laatste jaren de meeste punten binnen geharkt. Dus dat klopt niet. Zelf met dit seizoen, nog steeds meer dan PSV en speelden ze geneens europees.

19 december 2013 om 17:38

Waarom Twente? Die hebben het verpest in de groepsfase en Schalke 04 om maar even voorbeelden te noemen. Zo'n groep had je makkelijk door moeten komen. Het gaat erom dat de clubs het hebben verkloot terwijl dat niet nodig was, niet om de behaalde resultaten. Dat is weer een ander verhaal.

19 december 2013 om 17:43

Oke 1x groepsface laatste 4 jaar. En oja verliezen bij schalke is een ramp? Twente haalt al jaren samen met Ajax de meeste punten op. Oke dit jaar niet!!! Maar andere jaren wel, of ben je overwinningen op rubin kazan Sint peterburg, OM, vergeten?

19 december 2013 om 18:08

@AFCA_Leeds: Ik denk dat AZ de laatste 10 jaar de meeste punten heeft gehaald voor Nederland in Europa, die kan je eerder noemen dan PSV.

19 december 2013 om 18:15

in mindere mate feyenoord! nou die doet het nog slechter dan iedereen bij elkaar!!!

Liep iedereen nog te juichen dat ze voorronde CL halen... 1ste voorronde lagen ze er direct uit! gaan ze naar voorronde EL liggen ze er direct uit! hoe slecht ben je dan wel niet, haha

en dit jaar haalden ze de groepsfase ook al niet...

noujah... ajax, psv, twente en az zijn eigenlijk nog de enige die paar jaar geleden nog wel eens de kwart-finale wisten te bereiken... maar die tijden zijn helaas ook al voorbij (psv en twente gooiden er zelfs de pet naar vorig jaar) wellicht az nog dit jaar dat ze ver komen!

Alleen zou je straks wel "cupfighters" in EL groepfase kunnen hebben...
Maarjah hoop de grote ploegen dat inderdaad de beker serieuzer nemen!

19 december 2013 om 18:25

Er was er maar 1 verantwoordelijk voor die b-opstelling tegen Schalke, en die is (gelukkig) de laan uit gestuurd.

19 december 2013 om 18:41

Psv: 64.629
FC Twente: 50.629

de afgelopen 5 jaar Twente geen enkele keer meer punten.

19 december 2013 om 22:20

Ik vind het eigenlijk schandalig dat er zo wordt gedacht over de Europa League door de clubs. Het levert misschien niet het beoogde geld op maar je wil toch je naam hooghouden in ieder toernooi lijkt mij. Als je ziet welke tegenstanders er de laatste jaren alsnog uitvliegen in de CL dan zijn dat toch aardige clubs. Wat is nou mooier dan er vol voor gaan, hopen dat je goed loot na de groepsfase en in de kwartfinale 2 wedstrijden tegen bijvoorbeeld Napoli, Juventus, Porto, Tottenham mag spelen. Nederland heeft geen hol meer gepresteerd in Europa de laatste jaren, Europese plaatsen verdwijnen(niet voor het eerst), er is totaal geen aanzien meer voor het Nederlandse clubs en er is niemand die het ook maar iets uitmaakt. Een Brands die durft te zeggen dat het beter is als ze geen Europees spelen vind ik dan ook totaal onacceptabel.
En als het om geld gaat.... Goede resultaten in Europa zorgen voor een betere naam en meer aanzien in het buitenland. Met die naam kun je meer sponsorgelden binnen halen en door de betere resultaten krijg je ook meer toeschouwers vanuit het buitenland voor de Eredivisie. Misschien geen rechtstreekse inkomsten maar het zal je verder echt geen windeieren leggen als je regelmatig verder komt in de Europa League

19 december 2013 om 16:23

Tja, als wij nou gewoon van dat soort clubjes zouden winnen zou het allemaal geen probleem zijn. Nu hebben we totaal geen recht van spreken en mogen we blij zijn als over een paar jaar onze kampioen nog rechtstreeks groepsfase CL mag spelen. Als dit zo door gaat zie ik het somber in.

19 december 2013 om 16:31

Dit soort clubjes spelen vaak anti-voetbal, daar kunnen wij op dit moment gewoon nog niet zo goed tegen. Dat heeft ook te maken met de ervaring die we ontbreken. Ik vind dat we moeten kijken naar de kwaliteit van het voetbal. Iedereen ziet toch liever Arsenal-Barca dan Chelsea-Real. Ik hoop dat er weer een soort revolutie kan plaatsvinden want ik geniet steeds minder.
Als er geen rechtstreekse plaatsing voor de CL meer is dan is de Eredivisie ten dode opgeschreven.

19 december 2013 om 16:24

Ik denk dat de mensen uit Albanië en dat soort landen daar toch echt heel anders over denken. Eerst presteren en dan verdienen we dat plekje vanzelf terug. Maar vooralsnog hebben we vaak/meestal niet veel te zoeken in Europa...

19 december 2013 om 16:26

Jij wil liever een Heerenveen, AZ zien ja, ik ook!
Maar fans van Ludogerets en al die oostblokellende willen hun club zien spelen!
Nederland heeft het er zelf naar gemaakt. De slappe verliespartijen zijn dure grapjes geworden..

19 december 2013 om 16:36

Als de club's uit Albanie het verdienen genoeg punten behaalt etc. dan verdienen ze het toch!

19 december 2013 om 16:44

Allemaal leuk en aardig met je nonclubs, maar de Nederlandse clubs komen toch echtniet door de voorrondes tegen deze clubs.

19 december 2013 om 17:37

Dat jij liever AZ, Heerenveen en Groningen ziet betekent niet dat anderen dat ook willen. Wat een kul, voor niet-Nederlanders kunnen deze clubs gestolen worden. Ik begrip je punt over de EL maar het toestaan van de Chornomoretsen is het meest democratische systeem. Hoe klein en slecht de clubs ook zijn, hun assosiatie is lid van de UEFA en hebben daarom ook recht op Europees voetbal.

Dan is er dit seizoen toch nog wel een grotere kans voor JVC Cuijk. Pieken op het juiste moment.

19 december 2013 om 16:25

Alleen gaat de nieuwe regeling vanaf volgend seizoen in.

19 december 2013 om 16:25

Inderdaad, dit is echt het juiste moment aangezien de nieuwe Uefa regels vanaf seizoen 2015/2016 in gaan. Lezen kan moeilijk zijn...

19 december 2013 om 18:07

Ik denk dat Jordypa doelt op het feit dat dit seizoen de verliezer van de beker ook Europa nog in kan. Vanaf 2015/2016 kan dat niet meer. Dus dit seizoen heeft Cuijk dus meer kans om Europa in te gaan.

Begrijpend lezen is moeilijk...

Dit is juist alleen maar goed. Dan hoef je minder punten onder minder clubs te verdelen. Uiteindelijk zal het positief zijn. Dan heb je tenminste een flut club zoals dit jaar niet meer in europa.

19 december 2013 om 16:49

Inderdaad, clubs die geeneens door de voorrondes komen en daardoor absurd veel punten verspelen gaan dan waarschijnlijk geeneens Europa meer in.

ps Bedankt Feyenoord en FC Utrecht.

We zijn meer gebaat bij 3 sterke ploegen in de Europa League dan 4 waarvan er eentje al in de voorronde sneuvelt. is gewoon zonde van de punten.

De Portugezen hebben destijds met 3 ploegen ook veel meer punten gepakt, dat waren gewoon 3 sterke ploegen en nu er meer bij komen zie je dat gewoon minder oplevert dan destijds.

19 december 2013 om 16:21

Of we er nu drie of vier hebben, ze falen eigenlijk allemaal in de Europa League. Psv, Vitesse, FC Utrecht en Feyenoord hebben gewoon keihard gefaald door verliezen van clubs waar de gemiddelde voetballiefhebber in Nederland nog nooit van gehoord heeft. Een paar jaar geleden hadden clubs als Petrolul, Kubin Krasnodar, Chornomorets en Ludogorets niets te vertellen gehad tegen Nederlandse clubs. En laat ik dan die Luxemburgse club die van FC Utrecht won maar niet eens noemen...

19 december 2013 om 18:39

Steau Boekarest vergeet u....

19 december 2013 om 19:21

Inderdaad, daar heeft Ajax vorig seizoen tegen gefaald. Ik zou niet eens meer weten tegen wie de andere clubs uit Nederland toen faalden, het is elk jaar hetzelfde gedoe.

Jammer.. ik vind dat de ranglijst bepalend moet zijn, niet het bekertoernooi. Het kan zomaar zijn dat een mindere ploeg de beker wint en daarmee NL weer naar onderen trekt.

19 december 2013 om 16:24

Die kans is er inderdaad, maar aan de andere kant is dit een goede reden om voor ploegen extra hun best te doen (wat sommige nog wel eens willen laten afweten in de beker).

19 december 2013 om 16:52

@ jackbrown

Ik vraag me af of het nou echt zo grote extra motivatie is. De meeste ploegen (buiten Ajax,psv en AZ die enigsinds stabiel zijn qua het winnen van punten) vieren feest als ze Europees voetbal halen,alleen is het probleem dat geen van allen de poulfase halen. Ik neem aandat ze dan ook al gemotiveerd zijn, maar ondanks dat maken ze niets klaar. Dus ik weet niet of dit nou zoveel terweeg brengt. Volgens mij zullen de Europese prestaties van Nederlandse clubs hier niet beter van worden, Ik denk dat het meer zo blijft of dat het nog erger word.

19 december 2013 om 17:41

Vergeet Twente niet. Hebben nu nog steeds na Ajax de meeste punten binnen gehaald de laatste 6 7 jaar. Als ze europees spelen, komen ze vrij simpel door de groepsfase en beetje geluk nog een ronde verder. PSV verknalt het al jaren.

19 december 2013 om 16:29

Door dit zullen de ploegen de beker toch wat serieuzer nemen denk ik.
Dus een Heracles zal niet makkelijk de finale winnen of überhaupt behalen.

Dit krijg je er dus van als je verliest van Petrolul, Kubin Krasnodar, Ludogorets, Chernomorets en zelfs een Luxemburgse tegenstander.

19 december 2013 om 16:24

@ gunner Het niveau is weer om te huilen. Leer lezen. Er staat duidelijk door veranderende regels van de uefa. Niet alleen Nederland gaat een europaleague ticket verliezen, ook andere landen. Dit om de europa league naar een hoger niveau te krikken.

19 december 2013 om 17:41

Ja, begrijp ik dan goed dat er een voorronde tussenuit gaat verdwijnen? Best goed eigenlijk, 3 of 4 voorrondes is bijna een toernooi opzich! Ze hadden nooit de Europacup 2 af moeten schaffen.. Maar ja, ze hadden ook gewoon een toernooi met alleen kampioenen moeten maken en niet de beste 1/2/3/4 van een land in de Cl..

19 december 2013 om 17:41

.... Steaua Boekarest voor het gemak niet opnoemen....

19 december 2013 om 16:22

ja we houden in de CL 1 directe plaatsing en 1 voorronde plek

19 december 2013 om 16:29

@futbalmundial1 Het niveau is weer om te huilen. Leer lezen. Er staat duidelijk door veranderende regels van de uefa. Niet alleen Nederland gaat een europaleague ticket verliezen, ook andere landen. Dit om de europa league naar een hoger niveau te krikken.

19 december 2013 om 16:37

topperdje? serieus?

19 december 2013 om 17:00

@ ajax6002

Het mag dan zijn vanwege een nieuwe regel, maar feit is wel dat teveel clubs er Europees een potje van maken voordat het tournooi begonnen is. Dat gebeurd al jaren, zodat we steeds meer terein verliezen, dus er is weldegelijk een structureel probleem en is het dus niet alleen die nieuwe regel Er worden teveel onnodige punten verloren.

Denk ook dat het goed is, word ook de beker wat serieuzer genomen misschien

Het is natuurlijk wel even wat anders , Nummer 4 tot en met 7 strijdend voor de Europa legeau Tickets en De beker winnaar die zich direct plaatst. De Beker wordt daardoor wel serieus genomen.

Dit is de eerste stap richting: de kampioen van Nederland moet voorrondes Champions League spelen zonder beschermende status. We laten constant punten liggen... Ik zie het somber in.

19 december 2013 om 16:25

je hebt altijd pieken en dalen, zo zijn er ook periodes geweest (met name jaren 70) dat nederland keer op keer europeese bekers pakte en het duurde tot eind jaren 80 begin jaren 90 voordat daar weer prijzen bij kwamen

19 december 2013 om 16:28

@slemani20 Het niveau is weer om te huilen. Leer lezen. Er staat duidelijk door veranderende regels van de uefa. Niet alleen Nederland gaat een europaleague ticket verliezen, ook andere landen. Dit om de europa league naar een hoger niveau te krikken.

19 december 2013 om 16:29

Serieus, ik verbaas me al een tijdje dat mensen niet kunnen lezen maar dit slaat echt alles. het ticket dat NL minder heeft voor EL komt door nieuwe regels vanaf 2015/2016, niet door het puntenverlies op de ranglijst. Staat volgens mij ook duidelijk in de tekst. Wat betreft de ranglijst, we staan nog steeds boven Oekraine en zelfs als we door Oekraine worden ingehaald, verandert er nog niks, aangezien zij evenveel clubs mogen inschrijven voor beide toernooien. Pas als we daarna ingehaald worden door Belgie/turkije/griekenland of iets dergelijks verliezen we terrein. Gelukkig is het verschil met die landen nog vrij groot. Zelfs de kampioen van Denemarken plaatst zich nog rechtstreeks voor de CL dus daar zou ik me voorlopig nog geen zorgen om maken.

Het wordt tijd dat Engeland, Spanje en Duitsland een Champions League plaats kwijtraken. Het is absurd dat de nummers vier van die competities vooronde Champions League mogen spelen. Alleen drie directe plaatsen is eerlijker. Ik zou de nummers 1 t/m 4 drie directe plaatsen in de Champions League geven, de nummers 5 t/m 8 twee directe plaatsen en de nummers 9 t/m 12 één directe plaats. De overgebleven 8 plaatsen mogen dan in voorrondes door de rest van de landen bevochten worden.

19 december 2013 om 16:27

jaa maar daar zijn ze met name in Engeland strak op tegen want die hebben zo 5 a 6 clubs die eigenlijk in de CL Horen (mancity,manuited,chelsea Arsenal,liverpool en Tottenham)

19 december 2013 om 17:46

Dus? Het slaat helemaal nergens op dat Engeland, Spanje en Duitsland vier clubs voor de CL mogen afvaardigen. Andere landen zullen hen nooit meer inhalen. De sterken worden sterker, terwijl de landen met een directe CL-plek veel meer moeite hebben om coefficientiepunten te halen.

Niks mis mee 7 club's in Europa is erg veel voor Nederland! Dan worden natuurlijk alle punten door 7 club's gedeeld terwijl er al club's uit de voorronde's eruit worden geknikkerd! Mooi om te zien dat de winnaar van de Knvb beker direct geplaatst kan worden voor de Europa League. Verder snap ik niet waarom de Knvb niet een sponsor zoekt voor de Nationale Beker? Dat levert gewoon extra geld op verder ook de Johan Cruijff schaal veranderen in een sponsor naam en de Eredivisie. Volgens mij was dit al eens eerder snap niet dat ze dit hebben veranderd levert gewoon extra geld op en dat is natuurlijk nooit slecht. Ook moet de Uefa de EL want interessanter maken financieel dan zo moet de EL winnaar direct kunnen doorstromen (volgend jaar) in de CL.

19 december 2013 om 17:32

7 clubs in europa ? nummers 1 t/m 3 en dan spelen de nummer 4 t/m 7 play offs voor een plek in de vooronde van de europa league plus de beker winnaar dus maximaal 5 teams dan toch ?

19 december 2013 om 17:52

Ik denk dat hij nog aan vorig seizoen denkt, toen hadden we nog 6 plaatsen in Europa + 1 extra via de fair play cup..

19 december 2013 om 17:54

Ja nu wel met die nieuwe regel maar eerst dit jaar bijv. deden er 6 club's mee in Europa en vorig jaar nog 7 club's terwijl er maar 3 overwinteren.... Haalt het gemiddelde flink omlaag!

Ik had het liever bij het oude gehouden, op die manier heb je meer kans om meer clubs in Europa te krijgen.

Desalniettemin dient Nederland meer te doen met opleidingen, het slaat echt helemaal nergens op dat Nederlandse clubs spelers hebben van ver voorbij de 30 die nog steeds in de Eredivisie spelen.
Dat soort mannen moeten plaatsmaken voor jeugdspelers, of in het buitenland voetballen.

Dit is toch geen nieuws? Was in mei al bekend dat de opzet en plaatsing voor de EL veranderd ging worden. Vind het in ieder geval wel mooi dat de bekerwinnaar nu een streepje voor heeft, dat maakt de prijs van KNVB-beker toch wat groter dan deze momenteel is.

Mooi, dan kunnen we in ieder geval weer door een club minder voor lul worden gezet.

19 december 2013 om 16:44

Inderdaad. Compleet terecht als je het mij vraagt.

Laten ze de 12:30 wedstrijden ook afschaffen. Veel te vroeg!

19 december 2013 om 16:59

Maar alles voor de commerciële belangen hè! Dan kunnen ze zoveel uitzenden.. En tsja, de mensen gaan toch wel naar het stadion. Ik vind het ook een erg vervelende tijd maar ja, geld geld geld.

19 december 2013 om 17:02

@ haarlemmer

Inderdaad, die tijd vind ik ook erg irritant maar dat is nog een maatregel die ingesteld was voor risico wedstrijden.

Mooi, met 5 clubs halen we namelijk (bijna altijd) meer punten dan met 6 clubs in Europa. Dus dan kunnen we komend jaar even onze punten aantal weer omhoog werken.

Komt deels door clubs als Feyenoord, Vitesse en Utecht ...
Clubs die al jaren in de voorronde spelen, en telkens
door niets zeggende clubs worden uitgeschakeld !

Nederland is een doorvoerland, niet alleen in goederen maar ook in het voetbal. Probleem wat hierbij nu optreed is dat NL-clubs al voorrondes spelen terwijl hun selectie nog niet op pijl is. Laat staan dat het een ingespeeld geheel is. Vooral Vitesse is hier een ultime voorbeeld van. De selectie heeft na de uitschakeling in de europa-leugue pas vorm gekregen. Ik zou Vitesse nu nog wel een keer tegen Petrolul willen zien spelen... of Utrecht tegen die luxemburgers.

19 december 2013 om 17:33

Wat is de oplossing? Direct na het einde van de competitie spelen zodat je niet botst met een EK of WK?

Bedankt Psv, voor het verklooien van de Europese wedstrijden van de afgelopen jaren.

19 december 2013 om 17:55

Lezen blijft moeilijk of niet? Maar ik vind het geen probleem als wij dit jaar 1 stap achteruit doen en volgend jaar 2 of 3 vooruit is alleen maar beter!

19 december 2013 om 18:00

Sorry? PSV heeft deze eeuw de meeste Europese punten gehaald voor Nederland. Bedank liever Vitesse, Groningen, Ado, Utrecht en vooral Feyenoord voor hun wanprestaties of desinteresse.

19 december 2013 om 18:04

David loggie alsjeblieft.

Hoe kun je clubs als Utrecht Heerenveen Groningen nou de schuld geven? Dat hun(wij) europees kunnen halen zegt toch genoeg.
Psv moet de punten pakken vanwege dat hun een 'top'club zijn maar die falen gigantisch hard. Daarbij is Vitesse miss wel nog lachwekkender maarja dat was toen die tijd geen team en twente maakte er ook een potje van. Zulke clubs moeten de punten pakken niet die andere die eigenlijk niet in Europa Thuis horen

19 december 2013 om 18:09

Ze verliezen van clubs uit Malta en Moldavie omdat ze er niet serieus klaar voor zijn. Dat soort clubs moeten ze gewoon 10 jaar uitsluiten van deelname. PSV heeft een slecht jaar maar hiervoor altijd de kar getrokken, samen met AZ.

Gewoon terecht dit.

Iedereen speelt europees onder ze kunnen. Behalve Ajax and AZ.
Twente nooit meer Europees laten voetballen voelen zich er te goed voor ala McLaren tegen Schalke.

Verwacht overigens veel van Vitesse als ze de boel bij elkaar kunnen houden.

20 december 2013 om 02:50

Zoals Ajax tegen Steaua. Mclaren en Advocaat zeiden tenminste hoe ze over de EL dachten. Twente staat desondanks in de top 50 over de afgelopen 5 jaar. Ajax staat niet eens boven PSV ondanks de 16 bonus punten die de landkampioen heeft gekregen in de laatste 5 jaar.
Maar niet alleen Nederland verliest een plek. Dat zullen meerdere landen doen. Gewoon een andere opzet.

Maar wat gebeurt er als Ajax bijvoorbeeld kampioen wordt en de beker wint, naar wie gaat de EL plek dan? Beetje vreemd allemaal.

Trouwens ik lees weer veel reacties dat PSV de EL nooit zo serieus neemt, maar als je de feiten even checkt dan kom je er gewoon achter dat PSV september 2012 op de eerste plaats stond van de EL ranking van ploeg die de meeste punten had gehaald op dat moment, 30 wedstrijden 45 punten en een ploeg als Sporting Lisabon had 32 wedstrijden gespeeld en 40 punten. En die ploeg wordt in Nederland toch gezien als een gevaarlijk team in de EL over het algemeen. En de laatste 5 jaar (dit seizoen niet meegenomen) hebben ze toch 2x de kwart en 1x de achtste finale gehaald. Oke kan beter maar zo slecht ook weer niet.

Yeah, het nietszeggende bekertoernooi met haar lachwekkende opzet wordt opgewaardeerd en de winnaar mag rechtstreeks de poulefase in. Wow! Alsof we die voorrondes niet eenvoudig horen te winnen. Meneertje De Jong weet het bijna zo te brengen dat we nog blij moeten zijn ook. We zijn gewoon een plaats kwijt voor het enige toernooi waarin Nederland nog leuk mee kan doen. Dank aan Feyenoord en Vitesse daarvoor. Nu moet je als subtopper boven de traditionele top 3 eindigen voor een ticket en dat is simpelweg in het nadeel van mijn club die juist de punten heeft gehaald.

Beter voor Nederlandse clubs zo komen met alle respect clubs zoals NAC en Den Haag niet in Europa om vervolgens in de eerste ronde naar huis gestuurd te worden, zo krijg je alleen ploegen met kwaliteit voor eredivisie begrippen in Europa. neemt niet weg dat meeste clubs geen moer geven om de Europa League als je kijkt naar de Nederlandse prestaties van dit seizoen, dan doen Ajax en AZ het nog het best terwijl PSV Nederland maar voor schut blijft zetten met wanprestaties.

Je kunt het clubs als Utrecht etc niet kwalijk nemen. Zodra deze clubs zich plaatsen voor Europees zijn andere clubs, als Ajax en Psv, er als de kippen bij om de betere spelers weg te kopen. Laatst vd Hoorn weer. Het seizoen erop beginnen ze dan verzwakt.
Logies dat ze dan in t begin minder presteren.
Zou al heel veel beter zijn als de mediagelden eerlijk verdeeld worden: elke club evenveel.
Gebeurt dat , dan hebben clubs als Utrecht, Nac etc ook eens een kans om verder te komen.

Tja, behalve AZ, Ajax, PSV en Twente, die allen qua punten over de laatste 5 jaar netjes in de top-50 van Europa staan, laat geen van de andere ploegen zien op het Europese platform thuis te horen. Zeker als je ziet dat een club als Feyenoord niet eens bij de top-100 staat...
Helaas verknalt PSV het nu voor het tweede jaar op rij ook zwaar helaas, maar in elk geval worden er nog wel (zij het marginaal) punten gesprokkeld door de groepsfase te halen! Overigens hebben PSV en Ajax de laatste 5 jaar de meeste punten gesprokkeld, bullshit dus dat het aan PSV ligt dat Nederland zakt. Wel had PSV gewoon alsnog meer punten moeten pakken, helemaal waar.

Er moet vooral echt iets veranderen in de mentaliteit van met name de subtop. Zwaar loten en er dan uitvliegen kan uiteraard gebeuren, maar tegen clubs van mindere naam moet gewoon gepresteerd worden. Schandalig dat die ploegen vaak zonder goede aanval aan het Europees seizoen beginnen. Koop dan gewoon eens eerder spelers in.

Dus in die zin zal die plek minder de Nederlandse punten zeker geen kwaad doen. De genoemde top-4 moet er echter wel voor zorgen dat ze dan niet buiten de boot gaan vallen qua Europese punten, en dat kan bij een offseizoen nu wel lastiger worden.

19 december 2013 om 19:32

Nah Az en Twente hebben allebei 1 jaar niet gepresteerd. Twente dit jaar, wij vorig jaar. Anders hadden we alle 4 bij elkaar gestaan kwa punten.

Maar het is schandalig dat een club als Feyenoord op plaats 135 staat.
Heereveen 114
Utrecht 130
Vitesse 155
Ado 165
Zoals je ziet, allemaal ongeplaatst en kans op hele sterke tegenstanders. Wordt tijd dat vooral Feyenoord Europees eens wat gaat laten zien.

19 december 2013 om 21:27

Klopt, alle vier (az, Psv, Ajax, Twente) hebben ongeveer evenveel bijgedragen in positieve zin! En Feyenoord moet daar zeker als vijfde bij gaan komen, schande dat ze voor de zoveelste keer de play-offs verloren van een ploeg die in de groepsfase amper een punt pakte... Dat gaat in de lotingen ook tegen je werken inderdaad.

Maar van de top-4 blijft de positie van AZ uiteraard verreweg het knapst gezien het budget! Met andere woorden, ploegen als PSV en Ajax zouden er ook nog meer uit moeten kunnen halen dan die 65-70 punten over vijf jaar genomen.

Haha dus als nu een jupilerleague club of een laagvlieger/middenmotor in de eredivisie de knvb-beker wint plaatsen ze zich direct voor de groepsfase. Ik zie het al voor me, clubs als GAE of PEC in de EL! :D

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren