Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ajax had het al moeilijk tegen Cambuur, Salzburg is wel een maatje groter'

Laatste update:

Red Bull Salzburg leverde een vlekkeloze prestatie in de groepsfase van de Europa League, maar in de knock-outfase tegen Ajax zijn de Oostenrijkers niet de favoriet. Dat vindt oud-voetballer Robin Nelisse, die in 2011 zijn loopbaan afsloot bij de club uit de Mozartstad.

/

“Ajax had het al moeilijk tegen SC Cambuur-Leeuwarden, Salzburg is wel een maatje groter”, zegt de 35-jarige Nelisse in gesprek met NUsport. “Ze maken een goede kans, maar Ajax moet er niet te gemakkelijk over denken, anders zouden ze deze wedstrijd zo kunnen verliezen.”

Met het geld zit het wel goed bij Red Bull Salzburg, maar het lukt de club telkens net niet om de Champions League te bereiken. Nelisse speelde tussen 2008 en 2011 bij de club uit Oostenrijk. Daarvoor was hij actief bij Feyenoord, SC Cambuur-Leeuwarden, AZ en FC Utrecht.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wel grappig, toen Ajax won van Barca hoorde je niemand, ze spelen een keer dramatisch slecht en dan opeens kunnen ze niks.

17 december 2013 om 19:20

Laat hem lekker denken dat de wedstrijd Cambuur- Ajax representatief was voor het niveau van Ajax, want dan gaan we hem waarschijnlijk flink verrassen

17 december 2013 om 21:00

Je kan misschien beter zeggen dat het spel tegen Cambuur juist representatief is. Laten we niet vergeten dat Ajax voor de wedstrijd tegen Barca helemaal niet groots was. Tegen Barca waren ze geweldig en daarna hebben ze van de nummer 13 en 16 van de eredivisie gewonnen. Nu hebben ze al 2 keer achter elkaar matig gepresteerd.

17 december 2013 om 21:38

Tuurlijk, als jij wil beweren dat het spel van Ajax representatief is voor het spel dat ze de laatste weken op de mat hebben gelegd dan moet je dat vooral doen. Daarmee geef je helaas wel aan dat je totaal geen voetbal verstand hebt.

Wees eens eerlijk, komt het omdat het over Ajax gaat en is dit gewoon een kwestie van afgunst? Denk het wel he?

17 december 2013 om 22:17

@ Alexpsvfan21

Zelfs in het begin heb ik mij nooit zorgen gemaakt. Toen was al te zien dat er structuur in het spel zat, maar dat het gewoon niet lekker liep. Als jij onze ''opwarmwedstrijden'' wil zien als het niveau van Ajax moet je dat vooral doen

En voordat ik reacties krijg arrogant dit, onwaar dat. Hetzelfde zag ik bij PSV ook in de Europa League wedstrijd de eerste helft; automatismen, looplijnen en dus structuur. Bij PSV begint het ook weer te komen. Het spel word in ieder geval al langzaamaan beter, maar als het langzaamaan beter word wend iedereen er wel steeds aan en is de kans op een terugval kleiner dan wanneer het (zoals PSV in het begin) plotsklaps geweldig gaat. PSV maakt nu kleine stapjes, maar zekere stapjes. En dat zag ik bij Ajax ook al begin van het jaar. Dan is de echte uitvoering af en toe nog matig en het resultaat wisselvallig tot slecht, maar dan is wel al te zien dat een team progressie boekt en houvast aan het creëren is. Vaak is dat een goed teken en houdt het in dat het op (korte) termijn beter zal gaan met een club.

17 december 2013 om 22:20

Hoezo? Toen PSV het zo goed deed riep ook elke Ajacied afgunst toe dat ze maar van NEC hadden gewonnen. Ik waak Ajax er alleen maar voor dat ze met hun beide voeten op de grond moeten blijven.

17 december 2013 om 22:40

@ Alexpsvfan21

Elke Ajacied? Niet overdrijven. Er zijn voldoende Ajacieden die PSV serieus het beste gunnen of in ieder geval beter dan dit, want als Ajacied wil ik natuurlijk wel dat Ajax kampioen wordt maar dat begrijp je vast wel

Ik wens jou en jouw club succes de komende maanden. Hopelijk was de wedstrijd tegen Utrecht geen opleving, maar een begin van iets moois.

17 december 2013 om 23:12

Ajax moet gewoon niet te gemakzuchtig worden, tegen Cambuur zag je niet de felheid en strijd zoals tegen Barca.

Ajax moet in die zin vooral oppassen voor zichzelf, dat ze niet met de pik naar voren lopen

18 december 2013 om 07:34

Sorry hoor je kan ook overdrijven! Om maar een groen balkje te halen en dat iedereen je aardig vindt.

Ik gun psv helemaal niet het beste en zo denken de meeste ajacieden erover.
Van mijn part worden ze een keer lekker 13e ofzo. Dat zal niet gebeuren want daar hebben ze te veel kwaliteit voor dat weet ik ook wel.

Nee ik zal nooit een sympathisant van die club uit eindhoven worden. Altijd zeer weinig supporters mee in Europa. Veel spelers kopen etc.

Het begin van iets moois??? Kom op man.
Je moet het trouwens zelf weten wat je er van vindt en wat je erover zegt maar ik heb nog Nooit een ajacied zo over psv horen praten in elk geval.

18 december 2013 om 10:13

Volgens mij zeggen jullie eigenlijk hetzelfde. Voldoende en de meeste betekent in beide gevallen dat niet alle Ajacieden tegen PSV zijn. En dat JIJ geen sympathisant bent is toch lekker jouw pakkie an. Niet die van anderen.

En wat is er trouwens mis met aardig gevonden worden??

17 december 2013 om 19:20

Tegen Barcelona winnen is niet zo opvallend hoor. Je zag aan hun dat ze maar 50% gaven omdat ze toch al door waren.

17 december 2013 om 19:25

En maar blijven provoceren he? Als ze echt 50% gaven, zouden ze dat dan ook niet tegen Celtic doen? Jaloers dat jou clubbie niet eens de kans krijgt tegen buitenlandse clubs te spelen?

17 december 2013 om 19:29

En Barcelona op 50% is stukken slechter dan Cambuur?

17 december 2013 om 19:37

Barca speelde tegen Ajax met dezelfde instelling als Ajax tegen Cambuur afgelopen weekend.

Beide wedstrijden zijn niet representatief voor Ajax.

17 december 2013 om 19:41

Je zag ook aan Ajax dat ze maar 50% tegen Cambuur gaven, dus ja.

17 december 2013 om 19:43

Vandaar dat ze al 20 wedstrijden op rij niet verloeren hadden....t nog ff en het was een b team?

Ook Salzburg zal niet worden onderschat net zoals Cambuur niet werd gedaan door Fank.
Neemt niet weg dat er zeker mogelijkheden gaan komen en je thuis een goed uitgangspunt moet maken.

17 december 2013 om 20:02

Jeroenassen: barca speelde maar op 50% tegen Ajax ? En in die zelfde week speelde ze nog gelijk tegen Barca. Hoe verklaar je dat dan? Nelisse moet eens meer naar ajax kijken. Hoe kan je de prestatie van een club maar op een wedstrijd baseren. Belachelijk!

17 december 2013 om 20:21

Hahah zijn cluppie zou zelf pak krijgen van een ongemotiveerde belofte team van barca. Heerlijk hoe die ajax haters de zege op barca proberen te marginaliseren.

17 december 2013 om 20:26

50 procent, en dan zoveel overtredingen? 100 procent en ze overtreffen Nederland - Portugal 2006...

Ik weet dat het moeilijk te accepteren is maar praat geen onzin.

17 december 2013 om 20:27

@jeroenassen
vandaar ook die vele gele kaarten aan de kant van barca. lekker provoceren. de laatste keer dat jullie tegen zulke tegenstanders speelde is alweer een tijdje terug.

17 december 2013 om 20:30

De spelers die er stonden gaven zeker 95%. Ik zat in het stadion en je kon de geïrriteerde hoofden van de spelers zien. Ajax was gewoon beter!

17 december 2013 om 20:59

Feyenoord was pas opvallend. Thuis op de bank, al een x aantal seizoenen.

17 december 2013 om 21:02

Toch weet iedereen als je vol gas geeft tegen ajax en als je dat kan vol houden,win je van elk team in nl

17 december 2013 om 21:02

@jeroenassen : triest triest mannetje wat een pannenkoek ze eigen clubje waarschijnlijk nooit wat gepresteerd en dan zulke opmerkingen ,, echt wat een zielig figuur ,, kotsmisselijk van die miesgassers

17 december 2013 om 21:09

Nog even en jullie ontkennen het compleet dat het Barcelona was...

17 december 2013 om 21:17

Wie zegt dat ik een Ajax-hater ben? Barcelona gaf gewoon niet alles. Ajax kan ver komen in EL en daar heb ik echt geen problemen mee, Alleen maar beter voor het Nederlands voetbal.

17 december 2013 om 23:21

Nogmaals, waarom dan wel 6-1 winnen van celtic? als ze tegen Ajax al 50% speelde, toen er nota bene nog een record te behalen was, speelde ze tegen Celtic dan soms op 25%??! dan heeft Ajax het helemaal goed gedaan. Zeg gewoon dat Ajax fantastisch was (zeker eerste helft) en dat ze barcelona compleet onder de duim hadden. Dat is toch niet zo moeilijk?

18 december 2013 om 07:34

10%

18 december 2013 om 09:24

@arwinos,

Als Martino 2 jonge spelers laat debuteren en Xavi en Inieste er af haalt in een wedstrijd in de CL dan is het toch duidelijk dat ze het wel best vonden? Is dat erkennen zo moeilijk?

Het mes snijdt aan 2 kanten.

18 december 2013 om 09:58

@jeroenassen
Tja,..... pure jaloezie omdat jou club de groepsfase van de EL niet eens kan bereiken? Tegen Barca kom je pas te spelen op twee manieren,......... of je legt veel geld neer dat ze komen (dat heeft Feyenoord niet), of je kwalificeert je voor de CL (en als de EL al niet lukt,............ )

Het klikt een beetje sneu voor jullie, maar jullie moeten eens trots zijn op clubs als AZ en Ajax die in europa er nog iets van maken voor Nederland. Zo meteen kan een club die derde wordt in Nederland zich begin juli melden voor het kwalificatietournooi,...... en maar afgeven op de clubs die punten halen........ slimmeriken!!

18 december 2013 om 10:08

@sammerens,

Toen had Barca al een tijdje tegen 10 man gespeeld en met Xavi en Iniesta weinig tot niets afgedwongen. Je kan ook zeggen dat ze gewisseld waren vanwege het feit dat het die avond niet lukte?? Je kan mij veel vertellen maar een Pique en Puyol die normaal bij de betere verdedigers van europa behoren komen niet naar Amsterdam om iedere bal de tribune in te knallen. Maar die avond konden ze niet anders omdat ajax (vooral de eerste helft) veel druk op de bal uitvoerde. Dat durfde Cambuur ook en dan blijkt dat Ajax dit zelf ook niet op kan lossen. Maar het feit dat Cambuur een van de eerste in Nederland is die dit durfde levert veel respect op, maar helaas voor Cambuur, geen punten. Ajax tegen Barca net wel, en dat zal het verschil in kwaliteit zijn tussen Cambuur en Ajax

18 december 2013 om 10:46

Weet je wat ook erg leuk is? Om al die Ajax fans hier helemaal over de zeik te zien gaan... En dat om een relatief normale uitspraak van Nelisse.... Waar maken jullie je druk om man.

18 december 2013 om 19:08

Ik ben absoluut blij met AZ en Ajax Nederland vertegenwoordigen in Europa. Dat kan ik zonder moeite zeggen hoor. En ja ik ben een Feyenoorder, Maar ik kan ook neutraal kijken. Feyenoord presteert slecht in Europa ook dat kan ik toegeven. geen probleem. Is dat wat je horen wilt?

17 december 2013 om 19:21

Waar lees je dat?

17 december 2013 om 19:27

Ja waar lees jij dat Nelisse zegt dat Ajax-Cambuur er niks van kan.

17 december 2013 om 21:46

Dat bedoel ik nou tim eriksen.. een zwakke wedstrijd en ajax kan er meteen niks meer van ophef om niks.

18 december 2013 om 01:57

@tim Eriksen
Grappig wanneer Ajax slecht speelt hoor je niemand zijn al de supporters stil want dan zijn ze eventjes niet voor ajax.

Wanneer ze weer winnen en goed spelen hebben ze een grote mond

Waarom zegt die man zoeits? Heeft hij Ajax tegen, Barca, Celtic en Milan gezien de laatste weken? Zo moeilijk leken ze het nou niet te hebben gehad. Rare beredenering vind ik.

17 december 2013 om 19:15

Leven in de waan van de dag. Is het zelfde als je zegt dat omdat Ajax van Barcelona heeft gewonnen dat ze dan gelijk de CL kunnen winnen. Beide uitspraken zijn niet serieus te nemen dus lekker laten gaan dit. Ik zie Ajax wel winnen van Salzbug, al hebben ze niet voor niks alle 6 de wedstrijden gewonnen. Ze kunnen dus zeker wel voetballen.

17 december 2013 om 19:28

Voetballen kunnen ze vast wel, maar alles winnen in zo'n poule is ook niet echt heel moeilijk. Als Ajax ze gewoon niet onderschat, zou het geen probleem moeten zijn thuis en uit te winnen.

17 december 2013 om 19:50

En als ze nou niet winnen van Salzburg?
Ligt het dan niet aan Ajax? maar dat het wel aan Ajax ligt als ze winnen?
Met andere woorden, als Ajax wint dan is het verdiend.
Maar als ze verliezen dan is het niet verdiend.
Zo redeneer jij toch?

17 december 2013 om 20:08

Fc.rdam, wie zie jij dat zeggen dan?

Wat de uitkomst ook is, het is altijd verdiend, zoals ook de uitslag tegen Milan verdiend was. Of het een terechte afspiegeling van de kansen is geweest is een ander verhaal, maar wanneer het gewoon 0-0 blijft, heeft Ajax dus niet genoeg hun best gedaan om te winnen.
Zo geldt het ook voor de wedstrijd tegen Salzburg, altijd naar je eigen kijken. Wanneer je wint, heb je het goed gedaan, wanneer je uitgeschakeld wordt, heb je het niet goed genoeg gedaan.

Leuk dat je elke Ajacied over één kam scheert vriend, maar doe maar niet meer. 99 van de Ajacieden is gewoon hardstikke realistisch en normaal. Dat er 1 tussen zit dat leeghoofdige onzin uitkraamt, dat heb je bij elke club. Dus spreek de Ajacieden die zulke teksten uitkramen eens persoonlijk aan, in plaats van gelijk de hele groep aan te pakken.
Er zitten ook zat rotte appels tussen de supporters van jouw club, maar jij wordt daar toch liever ook niet mee geassocieerd? (tenzij je zelf zo'n appel bent dan) Doe dit dan bij ons ook niet.

Spreek iemand van man tot man aan en ga niet gelijk de gehele gemeenschap erbij halen.

Edit: je hebt je tekst al half aangepast van jullie naar jij zie ik, nu de rest van je stukje nog.

17 december 2013 om 20:52

Ik heb inderdaad mijn tekst aangepast omdat ik erachter kwam dat ik niet iedereen over een kam moet scheren.
En het was maar een woord en niet een halve tekst wat jij beweert.

Ik pas het tenminste nog aan kan je van velen niet zeggen.
Ik kon het ook gewoon zo laten hoor maar zo kinderachtig ben ik niet.

En wat dat 1 persoon betreft, ik heb door de weken heen wel honderden horen zeggen dat Ajax vanzelfsprekend door moet gaan.
Omdat het Ajax is en dat ze beter zijn, en als ze niet door gaan dan ligt het aan de tegenstander die met antivoetbal het onmogelijk maakt voor de Ajax spelers om een overwinning eruit te slepen en meer van dat tekst.

P.s. En omdat ik uit Rotterdam kom ben ik dan automatisch voor Feyenoord? (toevallig ben ik dat wel) dus hoe bedoel je over een kam scheren.
Het is dat op mijn profiel pagina een Feyenoord logo staat, anders had je nooit geweten dat ik voor Feyenoord ben.
En je mag ook Feyenoord zeggen in plaats van jouw club.
Want jullie Ajax supporters vinden het toch ook niet kunnen als mensen het over 020 hebben of die club uit Amsterdam?

17 december 2013 om 23:00

Fc.rdam

Wees eens realistisch jongen. Psv, Celtic om maar even 2 op te noemen, die hebben gewoon dik en dik verdiend gewonnen van Ajax. Heb je geluiden van supporters of vanuit het kamp Ajax horen zeggen dat ze beter waren in die wedstrijden?

Milan heeft niet gevoetbald, wat vrij logisch is als je met 10 man speelt, ook al moest Ajax ook met 10 man spelen tegen Barca, zo kan het ook.
Het is gewoon een analyse, die je achteraf maakt.

Cambuur maakte er geen wedstrijd van, 1 kans...1 goal..that's it, maar dan hebben de meeste haters meer sympathie voor Cambuur, omdat ze het zo lang vol hebben gehouden en ze die puntje gunde. Als ze onze keeper vaker in verlegenheid hadden gebracht, had ik ze dat misschien gegund. Maar er was maar 1 die recht had op de overwinnen, ondanks het slechte spel.

Maar jij moet toch ook weten, wanneer een ploeg puur voor een punt speelt of niet.

Als Ajax niet doorgaat, kan het maar aan 1 ding liggen. Zij zijn slagvaardiger gebleken en Ajax niet.

Simpel

17 december 2013 om 23:13

@oxxis

Wat een rare redenatie, als je wint is het verdiend. Nu wil ik dit niet betrekken op de afgelopen wedstrijd van Ajax tegen Milan. Maar er zijn toch zeker genoeg voorbeelden van wedstrijden, waarbij de winnaar zwaar onverdiend gewonnen heeft. Geluk speelt nog steeds ook gewoon een grote rol in het voetbal en dat is ook mede de charme van het spelletje.

17 december 2013 om 19:18

Omdat Ajax door iedereen de hemel ingeschreven wordt omdat ze van Barca winnen, terwijl ze ook met de grootste moeite later van Cambuur winnen. Iedereen kijkt alleen naar de goede wedstrijden en concludeert dat Ajax moet winnen. Helaas speel je niet iedere wedstrijd goed, zoals de wedstrijd tegen Cambuur ook uitwees. Daarom zegt hij dus ook dat ze er niet te makkelijk over moeten denken. Helemaal niks mis met de redenering. Salzburg is een goede ploeg die in NL ook minimaal ergens in de top 4/5 zou staan. Daar win je dus niet zomaar en op je gemak van, ook Ajax niet.

17 december 2013 om 22:35

Daar geef ik je gelijk in en ik denk niet dat Ajax daar met gemak gaat winnen. Mij ging het meer om dat je een ploeg als Ajax beter kan overschatten dan onderschatten.

AJAX versloeg Barcelona. Salzburg is wel een maatje kleiner.... nutteloze opmerkingen weer allemaal over een 16e finale EL wedstrijdje.

17 december 2013 om 19:12

Ajax is nu de favoriet en moet nu winnen. Ervaring leert dat ajax het tegen mindere ploegen minder doet en vaak niet hun top halen.

17 december 2013 om 19:20

Hij zegt met andere woorden, Ajax is beter maar waak voor onderschatting.. niks mis mee toch?

17 december 2013 om 20:13

Dan moet hij dat ook op die manier zeggen, op de manier waarop hij het nu zegt (ervan uitgaande dat de tekst klopt) komt het nogal over als leven 'in de waan van de dag'.

Ajax heeft een slopende wedstrijd in Milan achter de rug, inclusief een zeer zware teleurstelling. Ik ben al lang blij dat we gewonnen hebben, vreesde vooraf voor erger.

Tja, Ajax won van Barcelona en speelde Milan weg en die zijn toch 2 of 3 maatjes groter.

17 december 2013 om 19:34

Wanneer speelde ze Milan precies weg? Ik denk dat ik die wedstrijd heb gemist. Ik hoop niet dat je de wedstrijd van vorige week bedoeld, wat dan heb je echt geen flauw idee wat weg spelen is.
Milan had genoeg aan 1 punt en zakte dus in en ze speelde bovendien met 10 en nog creëerde Ajax nauwelijks kansen.

Maar goed zowel de wedstrijd tegen Cambuur als de wedstrijd tegen Barca waren momentopnames. Tegen Cambuur was het heel slecht en tegen Barca was het goed.

17 december 2013 om 19:38

Vorige week en de eerste wedstrijd, het is gewoon zo.

17 december 2013 om 19:55

ajax speelde milan echt wel weg hoor, je anti bril misschien maar even af doen vriend

ont: ajax heeft al behoorlijk wat wedstrijden niet meer verloren nu, dat vind ik heel wat representatiever dan een eenmalige wedstrijd. Hij heeft wel gelijk dat hij zegt dat ajax niet moet gaan onderschatten, dat heeft ons tegen steaua de kop gekost vorig jaar.

17 december 2013 om 20:16

Ajax speelde Milan helemaal niet weg. Als we Milan weggespeeld hadden, hadden we nu twee mooie potjes tegen Atletico Madrid voor de boeg in de CL. Nee Milan heeft gewoon gedaan waar Italianen goed in zijn: het resultaat binnenharken, waarbij alles is geoorloofd.

17 december 2013 om 20:18

Dan heb je waarschijnlijk onder een steen geleefd!

18 december 2013 om 10:18

Waar kan je die roze Ajax brilletjes kopen? Misschien dat ik bepaalde voetbalwedstrijden dan ook anders ga bekijken...

18 december 2013 om 10:48

Misschien op marktplaats van 1 van de 200.000 ajax supporers in nederland.... Die nu weer even voor een andere club is..

Barca had het moeilijk met Ajax. Salzburg is wel een maatje kleiner.

Laten we een club op 1 wedstrijd beoordelen inderdaad..

Wat een redenatie. Barca is een maat groter dan Salzburg dus dan winnen wij makkelijk.
Als er zo geredeneerd gaat worden dan zie je de meest rare opmerkingen voorbij komen.

Nou, die Nelisse loopt ook te koop met z'n eigen domheid.

17 december 2013 om 19:16

Jij loopt niet echt te koop met je leesvaardigheid. Nelisse zegt dat ajax een goede kans maakt, maar dat ze het niet te licht moeten opnemen want als ze op halve kracht spelen hebben ze het al lastig tegen cambuur.
Provocerende kop van het artikel

Salzburg won met moeite van wolfsberger 1-2.
Ajax is 3 klasses beter dan wolfsberger.

Dit soort goedkope uitspraken kun je ook in het voordeel van Ajax maken. Valt gewoon weinig over te zeggen, behalve dat Ajax favoriet lijkt om door te gaan. Maar bij Salzburg kunnen ze heus wel voetballen hoor.

Ajax had daarvoor in die week tegen Milan gespeeld. Op een koude zondagochtend tegen Cambuur liep het wat minder. Om daar nou op te gaan speculeren... Salzburg is geen makkelijke tegenstander, maar Ajax in goede doen, en het gaat goed laatste periode, is absoluut de favoriet.

Niemand weer het artikel gelezen? Hij bedoelt vrij duidelijk dat als Ajax net zo gemakkelijk denkt over Salzburg als over Cambuur (oftewel als ze gaan onderschatten) ze het moeilijk kunnen krijgen..

17 december 2013 om 19:20

Inderdaad, en Salzburg is een team dat dat wel direct af straft. Die twee spitsen hebben er dit seizoen al 20 en 23 in liggen, aan scorend vermogen geen gebrek dus bij Salzburg...

17 december 2013 om 20:24

1 woord: janko.

Hij scoorde in d 40x, maar bij Twente bleek dat hij een vrij matige speler was. Denk dat scoren nog makkelijker is dan in Nederland, dus aan die cijfers hecht ik weinig waarde.

17 december 2013 om 20:47

Scheelt wel dat Janko zijn goals bijna alleen maar in de competitie maakte, Soriano van RB Salzburg staat nu op plek 2 in de topscorerslijst van de EL met 7 goals. Blijf ze maar onderschatten, het is absoluut geen team waar je makkelijk van wint.

Tuurlijk is Ajax favoriet. Maar hij heeft gelijk ze moeten niet denken dat ze er al zijn, want het zal niet zo makkelijk gaan. Spelers van Ajax zijn uiteraard beter gemotiveerd tegen teams zoals Barca od Milan. Salzburg gaan ze onderschatten net als Steau. Let maar op.

Gelukkig zal Frank de Boer en de rest van Ajax ze niet onderschatten, en er gewoon vol voor gaan...
Wel triest; Ajax speelt een keer slecht, en wint met geluk in de laatste minuut, en meteen wordt er zo'n vergelijking gemaakt...

17 december 2013 om 19:36

Ach de waan van de dag heet zoiets. Nu ze een keer slecht spelen lees je dat overal, maar toen ze van een verzwakt Barca las je dat ook overal.

17 december 2013 om 19:51

@ J040

Ajax was ook flink verzwakt... Verder is het inderdaad waan van de dag, bij alle clubs, spelers, trainers etc. etc. Het gaat nergens meer over..

Wat dat betreft is Studio Voetbal trouwens minder amusement, maar wel stabieler. Voetbal International biedt meer amusement, maar mensen veranderen daar ook sneller van mening..

Zo zijn er meerdere media die snel van mening wisselen. Clubiconen in de media net zo.. Zie Van Hanegem bij Feyenoord, bij PSV lopen er ook genoeg oud- corryfeen rond..bij Ajax is het meer eensgezind, maar dat kan ook mijn interpretatie zijn die natuurlijk niet geheel objectief is.. Hoe dan ook; veel meningen die allemaal een beetje aandacht willen op hun manier of hun zegje willen doen en ja, dan krijg je een waan van de dag cultuur in de media..

4-0 van Austria Wien afgelopen weekend. +43 doelpunten in hun competitie die dan wel niet veel voorstelt. Ajax moet hier zeker niet te makkelijk over denken daar heeft hij gelijk in.

17 december 2013 om 19:56

Je zegt het zelf het stelt niks voor, Celtic wint ook vaak genoeg met zulke cijfers in de Schotse competitie en stelt verder Europees ook weinig voor.

17 december 2013 om 20:13

Inderdaad! RBS schat ik net in als Celtic ja, qua niveau, voetballend is het allemaal wel iets beter, maar als Ajax met de instelling als tegen Milan en Barca het veld opstapt moeten ze die Oostenrijkers pakken, zeker over 2 wedstrijden..

18 december 2013 om 09:35

Celtic stelt Europees weinig voor, maar heeft volgens mij wel met 2-1 gewonnen van Ajax. Voetballend schijnt RB wat beter te zijn en daarnaast kunnen ze met een B-elftal aantreden in de competitie rond deze wedstrijden. Ze staan namelijk al een straatlengte voor in eigen competitie. Ajax is (vooralsnog) in de achtervolging en heeft dus niet de luxe om puntverlies te riskeren.

Naar mijn mening is het zeker geen gelopen zaak en acht ik de kans reëel dat Ajax het niet gaat halen. Hopelijk geen blessures aan Ajax kant zodat ze minimaal 1 ronde doorkomen

Als alle wedstrijden de laatste tijd nou zoals die van tegen Cambuur dan had hij nog een punt, maar het is nu echt onzin om zo'n open deur in te trappen. Ajax weet echt wel dat het niet meer mag zoals het tegen Cambuur ging, een van de en misschien wel dé slechtste wedstrijd onder de Boer.

Hahaha ja barca had het al moeilijk tegen ajax. Real had het al moeilijk tegen osassona . Nederland had het al moeilijk tegen andorra. Alsjeblieft zeg wat een rot opmerking is dit zeg. Iedereen weet dat je als team een slechte dag kan hebben. Dat heeft met motivatie te maken.

Als je net benr uitgeschakeld door een vies ac milan dan heb je geen zin om gas te geven tegen een club als cambuur. Met alle respect voor cambuur.

Maar dat je zulke wedstrijden wint zegt veel meer over een club. Heeeel slecht spelen en toch winnen.

Heeft Nelisse dit nou echt zo bedoelt? Dan is hij dus echt niet slim. De beste meneer vergeet even dat drie dagen voor deze wedstrijd Ajax een dreun moest incasseren, een mentale dreun. Als Nelisse dat niet kan begrijpen is dat zijn probleem. Op papier kan Ajax makkelijk de Oostenrijkers aan. Sterker nog, als we spelen zoals in de eerste helft tegen Barcelona thuis dan winnen we tweemaal...hoe dan ook zullen we in februari wel zien welke ploeg in vorm is en of er bij beide clubs versterkingen zijn. Voor nu vind ik de uitspraak van Nelisse dom en lachwekkend.

En elke wedstrijd is anders, en de bal is rond, het is 11 tegen 11, en de wedstrijd wordt op gras gespeeld en niet op papier. Natuurlijk krijg je het moeilijk als je een tegenstander onderschat. Dat is het hele concept van onderschatten.

Dat ajax niet goed tegen cambuur speelt komt door Milan-Ajax. Dit geeft niet het niveau aan. Salzburg is ook geen makkie, maar ze kunnen ze zeker aan

Elke wedstrijd is weer een nieuwe.....ajax heb aangetoond dat ze aardige stabiele club zijn....en heel goed kennen voetballen.......en dat ze na een flinke mentale dreun tegen milan toch gewoon van cambuur wint......toch belangrijke spelers die bij ajax vertrokken....we waren door media begin dit seizoen al afgerekend....psv zpu kampioen worden en ajax zou kansloos zonder punten uit de cl gaan........alles liep anders......hele knappe prestaties van ajax......

En Barcelona is nog een stukje groter dan Salzburg!!

Ach je bent altijd zo goed als je laatste wedstrijd dat blijk maar weer aan alle reacties.
Psv schijnt het lek ook weer boven te hebben nadat ze er eerst 2 maanden niks van konden.

Oké Robin! Een echte Cambuurman!! Kan me hem nog heel goed herinneren. Deed het goed.

17 december 2013 om 20:54

Een Feyenoorder zal je bedoelen, heeft een paar wedstrijdjes voor Cambuur gevoetbald. Lange periode bij AZ.

Het maakt allemaal niet uit wat iedereen weet is dat we de beste zijn. Daarom heeft de rest niet Ajax Supporters een hekel aan ons.

Jullie noemen dit arrogant ik noem dit eerlijk.

Ja knoepert, en ze speelden Barca van de mat en verloren met 0-4 bij Psv... Wat een domme opmerking, elke wedstrijd is anders, ga je met een andere beleving in... Tegen Salzburg moet Ajax goed voor de dag komen, net zoals tegen Barca en Milan, maar dat gaat ook wel gebeuren in eigen huis... Dan spelen ze niet zoals tegen Cambuur...

Kan me niet voorstellen dat hij zo kortzichtig reageert maar als dat wel zo is is het niet bijster slim. Die wedstrijd waar Ajax een complete off-day had als voorbeeld nemen voor de huidige vorm lijkt me niet handig

Ik snap echt niet wat het probleem is met de wedstrijd tegen Cambuur? het was inderdaad mischien wel een van de slechtste wedstrijden, in jaren zelfs, dat je hem wint laat zien Ajax wel degelijk elk jaar onder de Boer een stap verder is. Na de uitschakeling tegen Milan had ik niks anders verwacht dan een zaadpot, en dan kon gelukkig Cambuur niet veel uitrichten want ze hadden een gelijkspel verdiend ja maar de kritiek na deze wedstrijd op Ajax is soms een beetje raar, fysiek ga je het wel voelen zo een wedstrijd maar helemaal mentaal, dit was wel even een teleurstelling die de spelers moesten verwerken, naar hoor eruit gaan met het gevoel dat het wel had gekund en eigenlijk gemoeten, bedoel Ajax had Milan gewoon moeten uitschakelen maar ze kwamen aanvallend net tekort..

Opladen voor een Cambuur, gevolgd door Ijsselmeervogels en Roda..ik zal iedereen alvast waarschuwen tot de winter zal het echt niet meer sprankelend zijn als ze de punten maar halen als tegen Cambuur

Haha, wel logisch dat hij een 'afkeer' heeft tegen Ajax, gezien een paar van zijn oude clubs; Cambuur, Feyenoord.

Dit is appel met peren vergelijken! Cambuur Leeuwarden heeft gebruikt gemaakt van de doordeweekse wedstrijd van Ajax en hun waren lekker uitgerust. Normaliter vreet Ajax ze op. RB Salzburg is sowieso sterke dan Cambuur maar ik ben ervan overtuigd dat Ajax van ze kan winnen.

Als je het zo bekijkt heeft Ajax ook gewonnen van Barca, dus dit slaat totaal nergens op...

Makkie voor Ajax ze gaan blind door. Misschien uitwedstrijd gelijkspel maar in de arena wordt het een makkie

Ajax had het moeilijk tegen cambuur ja.. Maar om dan te denken dat dit representatief is voor het huidige Ajax, dat is de logica van een visstick Nelisse.

17 december 2013 om 20:45

Welke wedstrijd is dan wel representatief voor het huidige Ajax? De laatste wedstrijd is dan toch echt de meest logische keuze.

Precies het opportunisme waar ik een vreselijke hekel aan heb. Ajax speelde weken lang prachtig voetbal en nu na één mindere wedstrijd - nota bene na een zware midweekse wedstrijd - is het allemaal niks meer? De voetbalwereld loopt over met 'kenners' die eerst roepen en dan pas nadenken. Die domkoppen beginnen me echt op de zenuwen te werken. En het ergste is nog dat ze een podium geboden krijgen. In praatprogramma's, in kranten en op dit soort sites. Man, wat hunker ik naar een 'kenner' die eens met een intelligente en goed onderbouwde opmerking komt.

Tja en ik kan me ook een wedstrijd tegen Kozakken Boys herinneren in de beker waar Ajax enorm veel moeite en een verlenging nodig had. De tegenstander van Ajax in Europa had toen ook wel gezien dat Ajax niet zo goed was want ze hadden moeite met een amateurclub.

Nu even serieus! Hoe kan een oud-voetballer die zelf waarschijnlijk vaker in zo'n situatie is geweest zo'n onzin uitkramen? Ik zou ook de sterkte van mijn tegenstander afzetten tegen één wedstrijd...

17 december 2013 om 20:43

@baloog

Daar gaat het toch uiteindelijk om? De sterkte van de tegenstander in die ene wedstrijd is Oostenrijk en vervolgens die ene wedstrijd in Amsterdam, dus zo heel raar is het niet om dan de laatst gespeelde wedstrijd als leidraad te gebruiken.

Ach je hebt wedstrijden tegen Barcelona dat je boven jezelf uitstijgt en je hebt wedstrijden dat je bij lange na je niveau niet haalt zoals tegen Cambuur. Natuurlijk zal Ajax wanneer het zo speelt als tegen Cambuur het vele malen moeilijker krijgen tegen RB Salzburg. Maar ik ben ervan overtuigd dat wanneer Ajax een degelijk niveau haalt de volgende ronde zeker haalbaar moet zijn. Onderschatten ? dat zou een kwalijke zaak zijn, aangezien RB Salzburg toch in de competitie en in de Europa League uitstekend presteert. Uitgaan van je eigen kracht, maar bewust van de kwaliteiten van de opponent.

Tsja, Ajax heeft het merendeel van de wedstrijden dit seizoen gewoon middelmatig tot slecht gespeeld, dus wat Nelisse hier zegt is erg belangrijk voor Ajax om niet af te gaan. De Ajax-supporters leven in de waan van de dag, het ene moment winnen ze van een zeer zwak Barcelona en kunnen ze iedereen aan, vervolgens kunnen ze niet winnen van 10 man van Milan omdat ze aanvallende gewoon te zwak zijn maar waren ze de morele winnaars en o zo goed, vervolgens spelen ze weer eens als van ouds zwak tegen Cambuur, en dan is het op eens onzin om op die ene wedstrijd te beoordelen dat ze voor onderschatting moeten waken?

Inderdaad Ajax speelt elk jaar wel paar goeie westrijden in de groepsfase . Maar zodra ze eenmaal in een ko fase komen worden ze elk jaar uitgeschakeld door clubs als steau etc . Deze cl under 19 was ook drama dacht dat Ajax geweldig jeugd had . Wedstrijd tegen Salzburg is denk 50/50 beide van zelfde niveau

Ajax heeft gewonnen van Cambuur, heb ik Salzburg nog nooit zien doen.

Bovenaan meedoen in de competitie, knvb beker en europees actief. Ajax is de toon, ajax is de maat. Teams als Feyenoord, psv, vitesse, az en twente lukt het hooguit op 1 podium redelijk te presteren.

Wat een domme opmerking van Nelisse.. 'ajax had het al moeilijk tegen Cambuur'. Ja dus!? Dat is gewoon een gigantisch slechte wedstrijd geweest. Alsof dat betekent dat het niveau van Cambuur en Ajax normaal gesproken zo dicht bij elkaar zit. Maar goed, het zou leuk zijn als ze in Salzburg ook zo denken.

Kunnen we stoppen met deze mislukte voetballers het woord te geven. Wat komen zij mij nou uitleggen over dat ajax moet oppassen voor RB Salzburg. Nee, man.city ,man utd , bor.dortmund, barca, ac milan, celtic zullen voortaan uitkijken als ze ajax loten. Als ajax een btje geluk heeft met de loting en de italiaanse ploegen pas in de finale treft dan kunnen ze zomaar met de prijs ervandoor gaan. In de winterstop gewoon ff heel gauw bony oppikken en wellicht nog een talentvolle rechtsbuiten. Ons positiespelletje is nou eenmaal 1 van de beste vd wereld en als ploegen als ac milan zich zo moeten verlagen zegt het eigenlijk al genoeg. Milan speelde in dezelfde handbalformatie als voorheen tegen barca en dat moeten we echt als een compliment gaan zien.

Wat een domme uitspraak, zo ken ik er nog wel één:

'ajax had het al makkelijk tegen Barcelona, Salzburg is wel een maatje kleiner.'

Die Nelisse heeft ook het IQ van een soepstengel. Kon beter gewoon zijn mond houden met z"n ajax had het al moeilijk tegen Cambuur. Alsof dat een weerspiegeling is van hoe het de laatste tijd gaat.

18 december 2013 om 07:38

Nr9: Laat ze dat maar denken!

Net als in studio voetbal. Beste ploegen zijn Twente en Vitesse. Nou ik weet wel beter.
Het is dis respect naar Ajax. Al 3 keer achter elkaar kampioen en bijna echt bijna door in Cl.
De afgelopen jaren werden steeds andere ploegen genoemd in Nederland en werden wij kampioen!
Laat de rest maar denken dat Vitesse kampioen wordt en wij moeite hebben met Cambuur.

Iedereen is al weer vergeten dat we die 2 weken ervoor NAC en ADO echt helemaal weg tikten!
Dat is maar normaal?

Gelukkig nuanceert Nelisse het al in het artikel, want het is natuurlijk een wat rare titel. De matige wedstrijd tegen Cambuur was een op zichzelf staande wedstrijd. Dan kun je ook redeneren: Ajax wint van Barcelona en speelt gelijk in San Siro en RB Salzburg is toch wel een maatje kleiner....

Ajax is door de bank genomen denk ik iets sterker als Salzburg, maar ik denk dat het een aardige strijd gaat worden....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren