Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Jong weet weinig van Salzburg: ‘Ik heb Rasmus nog niet gesproken’

Laatste update:

Het lot koppelde Ajax maandag aan Red Bull Salzburg voor de knock-outfase van de Europa League. In de jaren negentig speelden de Amsterdammers ook vier keer tegen de club uit de Mozartstad, maar op dit moment zijn de Oostenrijkers redelijk onbekend voor Ajax. Aanvoerder Siem de Jong weet alleen dat zijn teamgenoten en hij zo ver mogelijk willen reiken in het toernooi.

/

Als afvaller uit de Champions League heeft Ajax zich ten doel gesteld succesvol te zijn in ‘het kleinere broertje’ van het miljoenenbal. Red Bull Salzburg is daarin dus de eerste horde. “Ik ken Red Bull Salzburg nog niet goed. Salzburg staat ruim bovenaan in de competitie, het zal dus wel een aardig team zijn”, zegt de aanvallende middenvelder annex aanvaller maandag op de clubwebsite van Ajax.

Oud-teamgenoten Rasmus Lindgren en Leonardo speelden ooit bij die Rote Bullen. “Ik heb Rasmus nog niet gesproken. Toen Rasmus en Leonardo daar nog speelden, volgde je het nieuws over die club natuurlijk wat meer”, geeft De Jong aan. Hij wil nog niet voorbij de wedstrijd tegen de Oostenrijkers kijken. Lukt het Ajax te winnen van Salzburg, dan wacht Maccabi Tel Aviv of FC Basel.

Ajax is op papier de favoriet tegen Red Bull Salzburg

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Red Bull Salzburg is een serieuze tegenstander. Helemaal die Alan is een geweldenaar. Ik ben een Feyenoord fan maar hoop dat De Amsterdammers zo ver mogelijk komen

16 december 2013 om 17:48

Red Bull Salzburg moet wel te doen zijn. Basel is echt een probleem, die zijn gewoon erg goed en kanshebber om de cup te pakken.

16 december 2013 om 17:50

Overdrijven is ook een vak

3-0 thuis minimaal en uit met 1-2, dan maar kijken wat onze brothers Maccabi tegen FC Basel doet(?)

16 december 2013 om 18:14

Als eerst uit met 0-3 moet verliezen... dan zou het 3-0 zijn want de thuis spelende club staat altijd links, en de uitspelende ploeg rechts.
Dus thuis met 6-0 verliezen zou knap zijn.

Oh en een kleine toevoeging, Ajax moet eerst thuis.

16 december 2013 om 17:52

waarom zou je eerst zeggen dat je feyenoord fan bent....voegt precies niks toe?

16 december 2013 om 18:09

Ajax moet dit gewoon winnen, natuurlijk is dat Salzburg een leuke ploeg met een paar leuke spelers, maar als team acht ik Ajax veel sterker net als het positiespel van ons. Ajax moet sowieso de volgende ronde halen dat zijn ze wel aan hun stand verplicht.

16 december 2013 om 18:17

Nee ik zeg het erbij omdat ik niet als 1 van De Amsterdammers gezien wilt worden. En omdat ik respect heb voor Die Amsterdammers als Feyenoord Fan. Zijn er vlgns mij niet veel van.

16 december 2013 om 19:07

Ben het helemaal eens met Sander. Ben ook een die hard feyenoord fan en juich ajax zeker toe in de EL. Jonge talenten kansen geven en zover mogelijk reiken. Is toch schitterend? Weinig toevoegend of niet, waardeer het dat sommige feyenoorders er eerlijk voor uit durven te komen om ajax te steunen in de EL ipv af te kafferen. Anders krijg je dat gezeik weer met haat etc.. Nee clubliefde met wederzijds respect zo zie ik het

16 december 2013 om 19:10

Kijk deze man snapt het. Geef je eens toe dat je hoopt dat ze ver komen, krijg je nog steeds zoveel haat over je heen. Het is niet snel goed. Fijn dat er iemand me gelijk geeft

16 december 2013 om 21:20

Respect voor "die Amsterdammers" en het woord Ajax dan niet in de mond durven te nemen? Hoezo respect?

16 december 2013 om 22:37

Vriend ik zou blij zijn dat ik jullie bijnaam niet noem. Ik heb helemaal niks met jullie club maarr k hoop dat ze ver raken in EL. Denk eerst even na voordat je reageert dan hoef ik geen tijd te besteden aan je. Alvast bedankt

16 december 2013 om 17:57

Tegen welke clubs heeft Alan laten zien een geweldenaar te zijn? Wolfsberger AC? Esbjerg fB? Of was het toch tegen Zalgiris Vilnius toen Salzburg met 0-5 won?

Alan een geweldenaar? We moeten niet gaan overdrijven met het hypen van het buitenlandse voetbal. Salzburg is een leuk ploeg en Ajax zal scherp moeten zijn, maar normaal gesproken is Salzburg geen enkel probleem. Ajax moet dit 'gewoon' winnen.

We hadden als ambitie om te overwinteren in de Champions League. We waren daar heel, heel dichtbij. Dan is uitgeschakeld worden door Salzburg een schande.

16 december 2013 om 18:00

Ach laat hem gaan.. hij probeert er nog wat van te maken de tweeluik Ajax en Salzburg.

16 december 2013 om 18:02

Uit voor Ajax word het moeilijk. Hoop dat ze het thuis al afmaken. Maar kan van alles gebeuren

16 december 2013 om 18:08

Kameraad doe die nou niet. Ajax heeft elk seizoen de ambitie om de laatste 16 van de CL te halen. De laatste jaren lukt het steeds beter en beter en volgend jaar gaat het eindelijk lukken, ik zie het gebeuren. Maar in de EL kom je altijd van die ploegen tegen waar je niet tegen wilt spelen. Vooral ploegen uit Oostbloklanden die gewoon zo erg onderschat wordt. Heb je dan geen les geleerd van Steaua vorig jaar? En dat terwijl Steaua minder is dan Salzburg.

Ja het kan kloppen dat jij Salzburg niet kent, maar Co Adriaanse heeft daar zijn sporen achtergelaten. Salzburg heeft een goede beleid en ze zijn om het seizoen in staat om te spelen in de CL, laat staan EL.

16 december 2013 om 18:19

Kijk deze man snapt mij. Je moet Salzburg niet onderschatten. Ze maken het De Amsterdammers zeer moeilijk. Als De Amsterdammers niet doorgaan door Salzburg wil ik ze niet meer horen

16 december 2013 om 18:25

Co Adriaanse is daar al in 2009 vertrokken. Dat is een dikke 3 jaar geleden. Als jij Salzburg gevolgd had weet je dat alles is omgegooid bij Salzburg na het vertrek van Adriaanse. Zelfs de topscorer Janko moest ineens banken. Kortom, alles wat Co Adriaanse opgebouwd heeft is afgebroken. Co Adriaanse heeft daar niks achtergelaten.

En Steaua werd in de Arena weggespeeld. Ajax was ook een klasse beter. Alleen had Ajax rond die tijd een zwaar programma. Dat begon Ajax op te breken, omdat door blessures vaak dezelfde spelers speelde. Ruimte om te rouleren was er niet.

Dat is nu wel anders. Verdedigend hebben we spelers als Denswil, Van der Hoorn en Ligeon om mee te schuiven achter de hand. Op het middenveld zijn Duarte, Poulsen en De Jong waarschijnlijk klaar om te rouleren. Als de voorste linie bestaat uit Fischer, Bojan en Schone kan Ajax daar rouleren met Andersen, Hoesen, Sigi, De Sa en weer De Jong. De selectie is breder.

Nogmaals Barcelona verslaan, bijna winnen van Milan en vervolgens hetzelfde Milan 90 minuten lang ''in eigen 16 dwingen''. Ajax kan een hoog niveau halen en het zijn geen uitzonderingen meer te noemen. Salzburg heeft alleen laten zien in de eigen competitie en in een mindere Europa League poule te kunnen presteren.

Ajax hoort 'gewoon' van Salzburg te winnen. En daarmee zeg ik niet dat het vanzelf gaat, maar Ajax is beter. Uitgeschakeld worden door Salzburg zou een hele grote domper zijn.

16 december 2013 om 18:30

Vorig jaar dachten we ook dat we die Roemenen zouden vernederen, maar dat ging ook niet zoals gehoopt. Salzburg is toch echt nog een klasse beter dan Steaua. Voorin heeft dit team dreiging met Kampl, Alan, Mane en Soriano.

16 december 2013 om 18:45

@sander1410

Is het nou echt zo pijnlijk om het woord Ajax in de mond te nemen? Ik vind het een beetje onzin dat je Ajax elke keer betiteld als "die Amsterdammers".

Verder ben ik het wel met je eens dat Ajax de wedstrijd niet moet onderschatten, maar na de blamage tegen Steaua Boekarest vorig jaar maak ik me daar nu wel minder zorgen om. Normaal gesproken behoort Ajax deze wedstrijd gewoon te winnen.

16 december 2013 om 18:47

@ M.rosales020

Steaua liep toen (letterlijk) over Ajax heen, omdat Ajax het zware speelschema van die periode niet aan kon (mede vanwege blessures moesten veel dezelfde spelers elke wedstrijd spelen). Daardoor werden we in die periode bijvoorbeeld ook uitgeschakeld door AZ in de beker. Ajax was toen even helemaal opgebrand.

De huidige selectie is breder, we kunnen de belasting over meerdere spelers verdelen (zoals De Boer afgelopen weekend al deed) en blessures beter opvangen. Hierdoor zal Ajax niet snel weer op die manier uitgeschakeld worden.

Daarbij is Salzburg voetballend beter dan Steaua, maar qua strijdlust niet. Het is een tegenstander die Ajax beter ligt.

16 december 2013 om 18:48

Ajax moet 1 ding doen in de winterstop.. een nieuwe spits halen en wel snel. Hoesen en Kolbein voldoen nog steeds niet, Alleen Siem de Jong kan het met Bojan, maar zijn niet echt de spitsen die Ajax beter maken.

16 december 2013 om 19:11

Jaa sorryy het is pijnlijk om normale naam te zeggen. Ik zeg gelukkig niet jullie bijnaam wat Feyenoord zegt over jullie. Wees blij dat ik nog Amsterdammers zeg

16 december 2013 om 19:12

Met Sigi, Bojan, De Jong en Hoesen heeft Ajax voldoende opties. En ja, een versterking kan gehaald worden (als iemand op welke positie dan iets toevoegt moet Ajax het altijd doen), maar wie?

Zivkovic? Goed voor de toekomst, maar voegt nu niks toe.
Luuk de Jong? Niet te huur, kopen te duur en gebrek aan wedstrijdritme..

16 december 2013 om 18:38

Helemaal die niet te missen kans van hem maakt hem een geweldenaar

Wat maakt dat nou uit, we moeten gewoon winnen and that's it. Denk dat we die jongens ouderwetse voetballes gaan geven.

Dit hoort ajax natuurlijk gewoon te winnen. Zo veel stellen ze niet voor.

16 december 2013 om 17:47

Pure onderschatting, kijk maar eens naar de resultaten van Red Bull Salzburg in de Europa League. Dan zie je toch echt dat ze alle wedstrijden gewonnen hebben in de groepsfase. Toch denk ik dat Ajax wint, maar met moeite.

16 december 2013 om 17:59

Kijk eens naar de tegenstanders van Red Bull in de EL: Elfsborg, Esjberg en Luik. Samen met de poule van PSV dè pretpoule van de EL.

16 december 2013 om 18:04

Maar Don, dat zijn de tegenstanders die Salzburg allemaal verslagen heeft. Elke keer als ik een Nederlandse ploeg zie spelen tegen een Scandinavisch ploeg zie ik ze moeite hebben. Dat hebben we met Ajax meegemaakt tegen een matig Kopenhagen paar jaar geleden en vorig jaar ook PSV tegen Aik.

Heerlijk winnen van red bull en dan 2 thuiswedstrijden tegen onze matties van maccabi!

16 december 2013 om 18:37

Ajax heeft goede banden met deze club, evenals met Anderlecht overigens.

16 december 2013 om 19:46

En tottenham niet te vergeten!

Volgende ronde Ajax tegen Maccabi zou mooi zijn, 410 tegen de broeders van Gate 11. Vrees alleen dat Maccabi het niet gaat redden.

Ik heb de tickets naar turijn al geboekt

16 december 2013 om 19:28

Lijkt me een mooie pot, Juventus-Tottenham!

Ik hoop dat de Ajax aanhang Red Bull Salzburg niet zal onderschatten, anders zal het een shock zijn net als tegen Steaua Boekarest. Ik zeg jullie wel alvast dat Salzburg beter is dan Steaua. Ze hebben zeer snelle spelers en ze zijn goed in het counteren. Aanvallend een sterke ploeg, dus de jonge heren achterin moeten goed opletten. Die Alan is een geweldige aanvaller en heeft goede scoringsvermogen. Kortom: ik zie het niet zo makkelijk worden voor Ajax. De Arenafactor is belangrijk, maar ik zou de heren van 020 adviseren om met een groot aanhang naar Salzburg te gaan, want daar is ook de steun van de Ajaxsupporters doorslaggevend.

Hier de resultaten van Salzburg in de Europa League:
Salzburg 4 - 0 Elsborg
Esbjerg 1 - 2 Salzburg
Salzburg 2 - 1 Standard Luik
Standard Luik 1 - 3 Salzburg
Elsborg 0 - 1 Salzburg
Salzburg 3 - 0 Esbjerg

Allemaal leuk en aardig, maar niet iets om bang van te worden. Een team dat als ambitie had overwinteren in de Champions League en daar heel dichtbij was mag niet uitgeschakeld worden door Salzburg. Dat zou een schande zijn.

16 december 2013 om 18:14

Haal ook de ontmoetingen tegen Fenerbahce naar voren als je kan. Ze hebben angst bezorgd in Istanbul over hun tegenstander. En dat terwijl Fenerbahce thuis haast ongeslagen is, zowel op Europees niveau (vorig jaar gebleken) als in de competitie.

16 december 2013 om 18:32

Fenerbahce was begin dit jaar nog niet zo sterk. PSV speelde ook makkelijk tegen Fenerbahce. Zeker een goede tegenstander hoor, maar toen nog niet in de beste vorm.

16 december 2013 om 23:57

PSV-Fenerbahce was slechts een oefenwedstrijdje, Fenerbahce-Salzburg officiele

16 december 2013 om 18:14

Liep jij vorig jaar toen Ajax Steau lootte ook zo hard van stapel? Ik schat deze ploeg namelijk hoger in dan die Roemenen.

16 december 2013 om 18:39

Nou schat ik Ajax ook hoger in dan Steaua, die hadden de mazzel dat die speler een goal van 40 meter afstand maakte op een knollenveld.
Thuis domineerde we hun helemaal, echter was de score slechts 2-0 en dat was niet de terechte uitslag qua spelbeeld.

16 december 2013 om 23:47

Ja oké. Je kan ook zeggen dat ze zelf de kansen moeten afmaken, maar feit is wel dat als Ajax eenmaal in de EL tegen de relatief gezien mindere garde moet aantreden. Het resultaat er gewoon vaak niet is.

Het is ook de kwaliteit van een tegenstander als die Ajax van scoren weet af te houden. In NL hebben we het veel te snel over pech, geluk, mazzel blabla.

16 december 2013 om 23:55

Klopt, maar we zijn een jaartje verder... hoop dat de jongens zich nu niet zo makkelijk het kaas van het brood laten eten.

16 december 2013 om 18:29

En wat heeft Ajax bewezen waardoor ze arrogant mogen zijn? De uitschakeling in de voorronde champions league tegen Celtic 01-02? Of de daarop volgende uitschakeling in de Uefa cup door FC Kopenhagen? Het laatste in een poule worden met Club brugge en Celta 03-04? Het verliezen in Israel van Maccabi Tel Aviv in 04-05 om vervolgens in de uefa cup uitgeschakeld te worden door Auxerre? De uitschakeling in de voorronde Champions League tegen Kopenhagen 06-07? om in de groep van de Uefa cup niet te winnen van Sparta Praag? Of was het jaar later het toetje tegen Slavia Praag waardoor je dit mag roepen? Om vervolgens verlenging nodig te hebben tegen Dinamo Zagreb. Of was Ajax zo geweldig om door uit doelpunten Paok naar huis te sturen? De Nederlaag vervolgens op Auxerre in de CL was ook een uitstekende prestatie. Maar vervolgens 2x verliezen van Spartak Moskou is uitermate knap. Moeten de handen op elkaar voor 2x 0-0 tegen Lyon? Of is Steau Boekarest toch de enige echte uitdaging voor Ajax, aangezien dat ook gewoon 2x jantje werd? nee vertel me eens waarom constant die onderschatting, waarom vervolgens janken als heel Nederland je iets misgunt omdat ze wel klaar zijn met de praatjes uit Amsterdam, ga eens voetballen, want ik kan je vertellen deze ploeg is beter dan Cambuur.

16 december 2013 om 18:40

Haha, mooie tirade, schitterend. En toch, hoe slecht Ajax het volgens jou ook doet en hoe weinig Ajacieden ook mogen zeggen van jou heeft Ajax alsnog de beste indruk gemaakt van alle Nederlandse clubs de afgelopen jaren in Europa. En daarom gaan we ook met de borst vooruit ons eigen vertrouwde aanvallende spel spelen tegen Salzburg dat, ondanks dat jij een hele mooie opsomming heb van Ajax verleden in Europa, nog minder gepresteerd heeft de afgelopen jaren.

16 december 2013 om 18:41

2 keer jantje van Steaua? Makkelijk om deze wedstrijden op te noemen. Ajax - City 3-1 Ajax - Barca 2-1 Ajax - Milan 1-1 Fiorentina - Ajax 0-1 Ajax - Dinamo Kiev 2-1 Ajax - Dinam Zagreb 4-0 Dinamo Zagreb - Ajax 0-2 United - Ajax 1-2 City - Ajax 2-2 en we hebben o,a Paok uitgeschakeld. Ik kan nog wel even doorgaan.

16 december 2013 om 18:42

Was Ajax - Spartak niet die wedstrijd waar Spartak nergens te bekennen was, Ajax 23 doelkansen had... en ja echt op doel waren.
Maar waar spartak met 1 schot op doel wist te winnen.
Ja uit waren we nergens, bolletjebap stond toen ook op doel.

De praatjes uit Amsterdam? ooh je bedoeld dat wat door andere aangepraat word?
Welke praatjes in Amsterdam?
Ach wij mogen ook niet zeggen dat we wel van Groningen gaan winnen, maar andersom mag het wel is is het een teken van zelfvertrouwen... ga toch weg man.
Gelukkig is Groningen wel altijd nuttig geweest voor de europese puntjes.
Jullie hadden het zeker beter gedaan!

16 december 2013 om 18:49

Dude val je mij nu aan omdat jij praatjes hebt? Als ajax wint ben jij kapot arrogant met wojoo kijk ajax wij zijn de beste helden blablabla, maar als ze verliezen ga je in hoekje janken mamaaaaaa ze pesten Ajax. Jij en die D.luiz ook merk ik zorgen ervoor dat mensen Ajax niks gunnen, ik heb sympathie voor de prestaties van Ajax, ik vind Ajax een schitterende club, ik vind gasten als jou een schande voor de club Ajax. Dat is dus mijn probleem. Waarom constant roepen doen we wel even, Milan deed je toch ook wel even? Maar nee toen zei je Mamaaaaa Milan durft niet van eigen helft af te komen, stomme Italianen! Je bent een grap een schande en eigenlijk nog veel meer wat minder gepast is op een site met kinderen, ken je plaats als club alvorens je praatjes krijgt

16 december 2013 om 19:09

@ grunnboy050

Volgens mij gaat het niet helemaal lekker met je. Ik doe niet alsof we het gaan doen of dat we al gewonnen hebben. Ik geef aan dat we niet bang hoeven te zijn voor Salzburg, omdat hun prestaties aantoonbaar minder aansprekend zijn. Ik sluit ook niet uit dat Ajax alsnog verliest, zoals tegen bijvoorbeeld Steaua, maar het zou wel een schande zijn om als club die aantoonbaar beter gepresteerd heeft uitgeschakeld te worden door Salzburg.

En eigenlijk ben ik gek dat ik hier nog serieus op inga, want volgens mij heb jij een slechte bui en valt er op dit moment niet echt een goede discussie met jou te voeren.

Trouwens, jij probeert mij nu neer te zetten als een arrogante Ajacied die zichzelf op z'n borst klopt wanneer het goed gaat en naar anderen wijst wanneer Ajax verliest, maar waarop baseer jij dat? Dat ik positief ben over de kansen van Ajax tegen Salzburg? Ik heb vandaag ook al elders op de site aangegeven dat AZ met die Tsjechische club geen groot probleem zou moeten hebben en dat Anzhi of Genk daarna ook nog te doen is voor een goed AZ. Dus dan ben ik zeker ook arrogant over Az?

Sorry hoor, maar ik baal ervan dat iedereen doet alsof Nederlandse clubs blij mogen zijn als zij ooit eens winnen in Europa, terwijl ik ervan overtuigd ben dat Nederlandse clubs in staat zijn beter te presteren dan zij de afgelopen jaren deden. Ik vind dat wij het nationale voetbal niet zo naar beneden moeten praten. We hebben clubs om trots op te zijn en die in Europees verband 'op papier' niet bang hoeven te zijn voor veel opponenten. En niet bang zijn betekent niet 'makkelijk winnen', maar zelfverzekerd spelen; uitgaan van eigen kracht. Als jij dat arrogant wil noemen, oké.

En over dat juichen en huilen.. Ja ik ben blij als Ajax wint en ja ik ben teleurgesteld als Ajax punten niet pakt die, in mijn beleving, wel gepakt konden worden. Vorige week was echter mijn enige keer dat ik echt van slag was (en nee, niet met huilen in een hoekje). Weet je ook gelijk weer dat jou verhaal over janken, pesten, Ajax helden, mama, stomme Italianen en de rest helemaal niet klopte

16 december 2013 om 19:21

Waarop ik dat baseer? omdat je misschien zo eenvoudig denkt als de stereotype Ajacied die zo over iedere wedstrijd muv de aller grootste denkt.

Jij weet heel goed wat ik bedoel. Jij en meerdere lees dit topic gerust eens door onderschatten Salzburg, blijkbaar ken je de gehele club geen eens, maar voor de details Salzburg deed het vorig seizoen ook al uitmuntend (of het jaar daarvoor) Dat vind ik dan aantoonbaar bewijs.

Grotendeels van de Ajacieden waaronder ik jou aanschouw omdat je echt exact zoals hen post, hebben eerst altijd praatjes, vervolgens bij goed resultaat willen ze het horen en als het verkeerd gaat worden ze boos op Nederland omdat die dan zeggen ja je zou het toch wel eventjes doen? Het is een vicieuze circkel die bij jullie begint, niet bij ons.

Dat uitgaan van eigen kracht is overigens nergens op gebasseerd, want jullie zijn zelden op hoogte van de niveau van je tegenstand, ieder jaar heb je de poule des doods, terwijl iedere niet Ajacied lacht om het niveau van Milan en Lyon, niet in de zin dat we die klusje zouden klaren maar dat er zwaardere ploegen in die pot te vinden waren, het is een radio die op repeat staat en ik denk nou zeg ik er eens wat van zodat je volgende x minder praatjes hebt.

16 december 2013 om 22:27

Ik kom zelf ook uit Groningen. (maar ben voor Ajax)
Mijn maat is voor groningen.. En is ook arrogant genoeg. ''hij zei zo mooi van: Feyenoord uit winnen we wel. nadat jullie week daarvoor nog van Ado thuis verloren.
Dus zeg nou niet dat ajacieden arrogant zijn. Want je spreekt je zelf nou tegen.

16 december 2013 om 23:58

Oh, leuk... waar heb je mij dat horen zeggen?
En ik ben volwassen, in tegenstelling tot jij gebruik ik geen termen als 'wajoo'
Nou wat jammer nou dat je mij een schande voor me club vind, dan ben jij de enige.
Ik ga er al 7 jaar hondstrouw naar toe.
Mis hooguit 1 wedstrijd per seizoen.

Ken je plaats als club?
Sorry hoor, maar Ajax is club nummero 1 in Nederland, en daar is niets arrogants aan, en daar bedoel ik niets arrogants mee.
Wij kennen inderdaad onze plek.
Of moeten we maar doen alsof Ajax een middenmoter is zoals FC Grunn?

17 december 2013 om 04:29

Dat jij Grunn er al bij haalt zegt toch al genoeg? Je zal ons niet horen roepen doen we wel eventjes als er een onbekende buitenlandse club uit de koker komt, wij kennen onze plek. Misschien ben jij het niet bewust maar de beste van Nederland zin is niet meer boeiend, Eredivisie stelt geen kut voor remember, of was je vergeten wie Ajax, AZ, Vitesse, Feyenoord, Psv, ADO Den Haag en Utrecht het einde hebben laten zien de afgelopen 500 dagen in de Europa League, dat waren niet de favorieten Chelsea, Benfica, Spurs oid, nee het waren clubs als ludogorets, Differdange, Steau Boekarest moet ik echt doorgaan? Laat je club eerst maar presteren voor je praatjes krijgt

18 december 2013 om 17:53

Dat jij mij negeert zegt ook al genoeg toch?
Ik kom zelf ook uit Groningen. (maar ben voor Ajax)
Mijn maat is voor groningen.. En is ook arrogant genoeg. ''hij zei zo mooi van: Feyenoord uit winnen we wel. nadat jullie week daarvoor nog van Ado thuis verloren.
Dus zeg nou niet dat ajacieden arrogant zijn. Want je spreekt je zelf nou tegen.

Ajax moet vooral oppassen voor de spitsen van Salzburg. Alan en Soriano beiden goed voor bijna 50 doelpunten dit seizoen in de competitie en Europa. Dus oppassen geblazen voor Ajax en veel geluk.

16 december 2013 om 18:20

Ik zie dat Kevin Kampl hier nauwelijks wordt genoemd. De beste speler van Salzburg

16 december 2013 om 18:41

Janko legde er daar ook heel veel in. Bij Twente al minder en daarna is het volgens mij nergens meer een succes geworden. Het zullen ongetwijfeld goede spitsen zijn, maar wakker ervan liggen? Zonde van de goede nachtrust

16 december 2013 om 19:29

in de oostenrijkse competitie schiet ik er ook wel minimaal 15 in per jaar.
alan is niet zo goed als sommige hem willen overhypen hij zal hoogstens eindigen bij een club als hannover96 zelfde geld voor kampl.
soriano is een speler die soms iets leuks kan doen. maar dan wel in een onserieuze competitie als die van de oosentrijkers. In italie en spanje zal hij altijd geblokt worden.

17 december 2013 om 07:34

Klopt, jij weet ook hoe het met Janko ging? Die was bijna nog Europees topscorer haha, nu bankt hij volgens mij bij een Turkse club.

Ze treffen in ieder geval een ploeg die wel wilt voetballen, ook in uitwedstrijden. Kwalitatief schat ik Ajax toch wel hoger in en verwacht dat ze door zullen gaan. FC Basel in de volgende ronde zal weer andere koek worden, maar ook daar zijn ze niet kansloos. Mits ze het serieus aanpakken, en daar ga ik wel vanuit, hebben ze best kans om de halve finale en eventueel de finale te halen!

16 december 2013 om 18:44

De finale zie ik ons nooit halen, want dan kom je clubs als Juve en Benfica tegen.

16 december 2013 om 18:53

Vooral Juventus is een team dat Ajax echt helemaal niet zou liggen. Dat team speelt zeer compact en terughoudend met een goede counter, maar jagen alsof zij een aanvallende ingestelde ploeg zijn en kunnen zelf ook goed aanvallen. Dat team beheerst eigenlijk alles.

Ook clubs als Benfica, Porto, Napoli, Shakthar en Tottenham zijn normaal gesproken een maatje te groot, maar Juventus zou mij het meest angst inboezemen.

En toch, als we die tegenkomen zit ik in het stadion. Zelfs als dat in de finale is. Mijn allereerste Champions League wedstrijd was thuis tegen Juventus. Sindsdien kan ik Pavel Nedved afschieten, dus als we de mogelijkheid krijgen om Juventus terug te pakken dan ben ik erbij.

16 december 2013 om 18:45

JIj loopt wel erg hard van stap eerst maar eens ronde voor ronde bekijken. Halve finale en finale daar valt nog helemaal niets over te zeggen..

Ik hoorde iedereen over die Alan praten. Waar ik hem van herrinner zijn de herhalingen van de laatste speelronde van de EL poule van dit jaar. Die man maakte werkelijk de grootste missers. Machlas-achtig. Maar dat ze alsnog met 3-0 winnen tekent de ploeg. Zij hebben veel scorend vermogen. Onderschatting mag er zeker niet zijn. Maar een Ajax in vorm zou toch door moeten gaan.

Salzburg aanvallend zeer goede ploeg met 2 spelers met een zeer goede techniek, Kampl en Mané. Creëren beide 90 van alle kansen van Salzburg. En dan heb je vooraan nog twee enorm slimme spitsen met een neus voor goals, Soriano en Alan. Verdedigend vallen ze zeker wel te pakken, 2 offensieve backs. Centraal achterin goed in de lucht, maar wel heel statisch (vooral Hinteregger)
Mag geen probleem vormen voor Ajax.

Ajax moet salzburg zeker niet onderschatten. Ze hebben gevaarlijke spelers zoals: Kampl Soriano mane en Alan

Al de scouts van topclubs hebben lopen slapen als ik al die reacties hierboven moet geloven, er spelen allemaal wereldtalenten bij Salzburg.

Kop op, niet zo pessimistisch jongens, ik geloof dat Ajax de Europa League wint, en oja, we worden ook wereldkampioen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren