Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Sahar heeft na drieënhalf jaar de Eredivisieclubs voor het uitzoeken’

Laatste update:

Ben Sahar keert mogelijk terug op de Nederlandse velden. De 24-jarige aanvaller werd in het seizoen 2008/09 door Chelsea verhuurd aan De Graafschap en deed het daar prima, met vijf doelpunten in negentien duels. Daarna ging hij verder bij Espanyol, waar hij niet slaagde. Na verschillende omzwervingen keert hij in januari wellicht terug in de Eredivisie. Dat meldt Kicker maandag.

/

Sahar staat momenteel in dienst van Hertha BSC. De Berlijnse club nam hem anderhalf jaar geleden aan, nadat de Israëlische aanvaller door Espanyol was verhuurd aan Hapoel Tel Aviv en Auxerre. In Duitsland loopt het echter niet met Sahar: verder dan een wedstrijd in de Duitse beker kwam hij nog niet. Diverse Eredivisieclubs zouden geïnteresseerd zijn in zijn komst in de winterstop.

Om welke clubs het gaat, maakt het Duitse medium niet bekend. Via zijn zaakwaarnemer probeert Sahar zijn club zover te krijgen, dat die hem in januari laat vertrekken. Zijn beste seizoen beleefde hij in dienst van Hapoel Tel Aviv, waar hij zestien keer scoorde toen hij er op huurbasis speelde. Als zestienjarige ging Sahar in 2006 van de club in zijn thuisland richting Chelsea.

Ben Sahar is een versterking voor een ... in de Eredivisie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Misschien wat voor Zwolle of Groningen?

16 december 2013 om 15:18

Dat hangt ervan af hoe het nu met die jongen gesteld is. Vond het in de tijd bij De Graafschap wel een lekkere spits! Had wat weg van de Benzema bij Lyon. Voor Groningen is hij nu niet haalbaar dan zou je eerst speler moeten zien te slijten zoals: Johansson/luciano/texeira.

16 december 2013 om 15:56

Precies, Texeira

16 december 2013 om 18:08

Ik kan Zwolle bevestigen zal dan om huur gaan.

"en deed het daar prima, met vijf doelpunten in negentien duels"

"prima" is dan nog overdreven, als spits zijnde is 5 doelpunten in 19 wedstrijden niet echt overtuigend.

16 december 2013 om 15:19

als je nagaat hoe verdedigend de graafschap toen speelde, en de goals die hij toen maakte was dat best een prestatie ja.

graafschap heeft in dat seizoen (2008/2009) slechts 24 goals gemaakt in 34 wedstrijden.

16 december 2013 om 15:23

Statistieken zeggen niet alles en hij maakte er niet zoveel als Suarez, maar hij speelde geweldig bij de graafschap en was erg belangrijk voor dat team. Momenteel zijn er bij de staartclubs ook maar weinig spelers die al 5 doelpunten hebben gemaakt hoor

16 december 2013 om 15:27

@ adassie

Dat hij destijds geweldig speelde bij De Graafschap zegt net zo weinig als die statistieken: niets.

16 december 2013 om 17:34

@adassie
Weinig spelers die al vijf doelpunten hebben gemaakt? Elke staartclub heeft een speler die er vijf of meer heeft gemaakt.
Van onder naar boven:

Nec: Higdon met zes
Cambuur: Hemmen met zeven
Ado: Gehrt en Van Duinen met vijf
Rkc: Duits en Joachim met vijf

Daarboven heb je nog een paar ploegen die je al dan niet onder staartploegen kunt rekenen zoals Roda, Nac en Gae. Ook al die clubs hebben spelers die nú al meer gescoord hebben dan Sahar destijds.

16 december 2013 om 15:26

Blijkbaar heb je hem toen niet zien spelen want hij speelde best goed voor De Graafschap. Doelpunten hoeven niet altijd alles te betekenen.

16 december 2013 om 16:38

Weer een stukje geweldige journalistiek van Vz.
Bij Sahar is het "en deed het daar prima met 5 doelpunten in negentien duels"
Terwijl Pato (volgens in de wandelgangen) doet het dramatisch met 10 doelpunten in negentien duels.
Ben nooit echt onder de indruk geraakt van Sahar, het talent wat hem werd toegedicht heb ik nog niet kunnen bespeuren.

16 december 2013 om 18:14

Pato is een wereldspeler althans voor zijn blessure.
Sahar is een talent die nooit tot wasdom is gekomen.

17 december 2013 om 11:38

Ja maar dat bedoel ik dus, Sahar doet het volgens VZ geweldig en Pato bakt er volgens Vz niks van. Klopt voor geen kant natuurlijk.
Pato doet het volgens mij dan niet zo verkeerd toch?

Misschien wat voor Ajax? Die spitsen die ze nu hebben lopen, stellen al helemaak niks voor

16 december 2013 om 15:17

Want dit is de doelpuntenmachine en het aanspeelpunt dat Ajax nodig heeft?

16 december 2013 om 15:21

Ajax heeft geen aanspeelpunt nodig. Wat Ajax nodig heeft is een beweeglijke spits die doelpunten maakt. Een type Finnbogason of Johansson. Geen tweede Sigi of een mindere versie van Pelle.

16 december 2013 om 15:27

Onzin, de spits in dit systeem moet een allround spits zijn en dus wel degelijk als aanspeelpunt fungeren. Als jij denkt van niet, even goede vrienden.

16 december 2013 om 15:33

Alles beter dan wat ze hebben momenteel denk ik...

16 december 2013 om 15:33

Een mindere versie van Pellè zou een enorme aanwinst zijn voor jullie

16 december 2013 om 15:42

Mee eens dat Ajax een allrounder nodig heeft. En inderdaad een allrounder zijn is ook een aanspeelpunt zijn. Dit moet echter niet zn beste eigenschap zijn. Anders vallen we in het rijtje Sigi, Luuk de Jong, Pelle. En die renderen niet bij dit Ajax.

16 december 2013 om 15:17

Alsof Sahar er wel aan de lopende band op los scoort.

16 december 2013 om 15:19

Doe maar niet

16 december 2013 om 15:22

Slechter dan die IJslander en die andere paasei kan toch niet worden, dus sla je slag zou ik zeggen

16 december 2013 om 15:52

Is goed, wanneer jij van een brug springt, zal ik Ajax adviseren Sahar te polsen

16 december 2013 om 16:11

Je zou toch denken dat we er op vooruit moeten gaan?!

16 december 2013 om 15:36

Sahar misschien niet, maar Ajax heeft echt een impuls nodig in de aanval. Want de huidige spitsen kunnen er gewoon helemaal niks van(naar Ajax-criterium) en dan heb je alleen Siem De Jong(eigenlijk middenvelder) als fatsoenlijke optie. Daarbij is een fatsoenlijke buitenspeler ook broodnodig, dat zag je onder meer tegen Milan.

ze zullen het wel over eerste divisieploegen hebben want welke zichzelf respecterende eredivisieploeg zit te wachten op een spits die de laatste jaren amper heeft gespeeld??

16 december 2013 om 15:23

Dat zeiden ze ook toen Feyenoord Pellè aantrok (dat wil niet zeggen dat het bij Sahar ook zo goed uit gaat pakken, maar zeg nooit nooit)

ik zie hem best naar utrecht gaan mits die zijn conditie en alles goed heeft

Een aardige spits die dient als aanspeelpunt en zijn doelpuntjes meepakt. Misschien wat voor Heerenveen?.

Dat zou best eens Roda JC kunnen zijn. Nol Hendriks gaat stoppen met zijn werk en wilt weer geld in de club gaan steken. Demouge is het gewoon niet voor een volledig seizoen en met 31 jaar niet meer de jongste. Met Németh heb je wel een degelijke spits, maar één spits is wel erg weinig.

Ik vond hem bij de Graafschap een prima speler. Zie hem graag in het shirt van FC Utrecht, maar wel hebben wel al een soort Sahar: de Ridder..
Ik vind het trouwens wel grappig dat er nu een Israeli in het Olympiastadion speelt.

16 december 2013 om 15:44

Ja hahahaha, dat is echt grappig !

Doe normaal man.

Wie weet is Roda wel een van de geïnteresseerde clubs. Zeer actueel werd er nog bij NAC geïnformeerd voor Alex Schalk, maar die gaat volgens mij naar Jong Psv. Ervan Uitgaande dat Roda nog steeds op zoek is zou deze jongen dus best in beeld kunnen zijn. Voor een tweede spits achter Neméth lijkt het me niet echt verkeerd, kan me in ieder geval nog een heel mooi doelpunt bij de Graafschap herinneren.

16 december 2013 om 16:01

Wie scoorde er wel veel bij de Graafschap dan?

16 december 2013 om 23:20

Powel en ook dat was geen zekerheid bleek later

16 december 2013 om 16:33

Duidelijk weer iemand die Sahar nooit heeft zien spelen, deze jongen speelde in zijn tijd bij De Graafschap echt goed.

16 december 2013 om 16:59

Ik zal zijn debuutwedstrijd nooit vergeten. Toen knalde hij direct een bal de kruising in. Iets wat wij op de vijverberg nooit zien. Jammer dat hij het niveau niet echt kon halen vanwege de slechte aanvoer en gebrek aan kwaliteit achter hem. Naar mijn idee kwam hij daardoor niet echt goed uit de verf.

Wat ik me herinner van deze jongen is zijn fantastische 1e wedstrijd met zijn 1e goal. Daarna werd het al snel minder om nog wat later nauwelijks meer op te vallen. Maar misschien is hij gegroeid en kan hij zich nu langer onderscheiden van de rest. Hij kan heel wat, laat het er nu maar eens echt uit komen.

Ben Sahar is net zoals Nacer Barazite veel te vroeg naar Engeland gegaan.
Dat is gewoon niet goed voor je ontwikkeling, Bruma Van Aanholt Rekik zijn daar de perfecte voorbeelden van in nederland waren hun nu al een paar jaar verder geweest, Barazite zit nu bij Monaco gaat nooit meer spelen zonde. hoop voor Sahar dat hij bij een Ado Roda Zwolle Rkc Nec Go Ahead Mee kan voegt niet veel toe hij is niet beter als wat er al loopt,

Was toch ooit een grote talent. Door hiddink kwam hij via Chelsea bij de Graafschap terecht en vormde daar een leuke duo met Luuk De Jong. Miss dat Ajax ze kan herenigen?

Misschien als extra spits voor Vitesse aangezien ze nu alleen maar Havenaar hebben.

Hiernaast laat Bosz zien dat hij spelers die in een slop zitten weer aan de gang krijgt (propper, Vejinović, Piazon, Leerdam en van der Heijden)

zijn statistieken zijn niet echt bijzonder.. geen topper.

sc Heerenveen zou geinteresseerd zijn in deze jongen.

16 december 2013 om 21:36

Klopt, las het ook op twitter. Van mij hoeft die jongen eigenlijk niet te komen, las dat ze interesse in hem hadden als linksbuiten. Volgens mij hebben we daar al wel genoeg van!

16 december 2013 om 22:02

Mwuah, Ik ben totaal geen fan van Wildschut, op hard rennen na kan hij verder weinig tot niks, en Bilal Basacikoglu vind ik beter als rechtsbuiten, dus een linksbuiten die wel wat kan en ook kan scoren zou zeer welkom zijn en volgens mij zou Sahar dat wel kunnen zijn.

Voor hij naar de graafschap ging had hij al stage gelopen bij FC Utrecht, daar vonden ze hem toen niet goed genoeg. FC Utrecht kun je schrappen van dit lijstje.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren