Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax tegen Red Bull Salzburg, AZ ontmoet Slovan Liberec

Laatste update:

PSV haalde de knock-outfase van de Europa League niet, maar met Ajax en AZ heeft Nederland toch nog twee ploegen in het toernooi actief. Ajax was de eerste Nederlandse ploeg die uit de koker kwam bij de loting in het Zwitserse Nyon en de tegenstander is niet makkelijk: Red Bull Salzburg, dat een vlekkeloze groepsfase kende, is de tegenstander. AZ treft Slovan Liberec.

/

Red Bull Salzburg (de tegenstander van Ajax) en Tottenham Hotspur wonnen als enigen alle groepswedstrijden in de Europa League. Bij de club uit de Mozartstad komen de doelpunten van Jonathan Soriano, Sadio Mané en Alan, maar eigenlijk het hele elftal is een lastig te kloppen collectief. De allerlaatste wedstrijd die uit de koker kwam was Slovan Liberec tegen AZ. Slovan staat momenteel zesde in Tsjechië, vorig seizoen eindigde de ploeg als derde.

Er werd ook al geloot voor de volgende ronde. Als het Ajax lukt om Red Bull Salzburg uit te schakelen, is Maccabi Tel Aviv (Isr) of FC Basel (Zwi) de tegenstander. Als AZ wint van Slovan Liberec, komt het in actie tegen de winnaar van het duel tussen Anzhi Makhachkala (Rus) en Racing Genk (Bel).

In totaal gaan 32 clubs uit 19 landen hun best doen om een plek in de finale in het Juventus Stadium te bereiken. De wedstrijden worden gespeeld op 20 en 27 februari. De wedstrijden in de achtste finales worden gespeeld op 13 en 20 maart.

Bekeren Ajax en AZ door naar de volgende ronde?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima lotingen voor onze Nederlandse clubs! Hopen dat we 'gewoon' doorgaan want dat moet lukken! En dan die broodnodige punten voor de ranking binnenslepen!

16 december 2013 om 13:37

Ik zie ze beide wel winnen. In welke ronde kan Ajax AZ treffen? Of wordt dat steeds geloot?

16 december 2013 om 13:40

alleen de eerste ronde na de groepsfase sluit confrontaties tussen twee clubs van identieke herkomst uit

16 december 2013 om 13:47

In de kwartfinale had het gekund, maar das al anders geloot , dus nu eventueel halve finale.

16 december 2013 om 13:49

Kwartfinale kan nog steeds. Ze hebben slechts geloot t/m 1/8 finale.

16 december 2013 om 14:12

Oeps ff verkeerd gerekend, je hebt gelijk. Zit met achtste finale in het hoofd.

16 december 2013 om 13:37

En wat moeten we met die punten? Nac Breda Europa in sturen?

16 december 2013 om 13:40

Denk eerst maar eens aan niet verder dalen, voordat je aan stijgen op de ranglijst gaat denken. Eerst nadenken, dan typen...

16 december 2013 om 13:40

Als ze het goed in de Eredivisie doen waarom dan niet een jaar later in de EL, mits ze ook in Europa goed presteren?

16 december 2013 om 13:41

Je 2e championsleagueplek niet kwijtraken

16 december 2013 om 13:42

Een team als NAC kan niet constant zijn en kijk ADO en meer ploegen spelen leuk een jaar, jaar daarop spelen die voor degradatie

16 december 2013 om 13:57

Wat moeten we met opmerkingen van mensen die niets weten van de Uefa ranglijst?

Alle punten die verdient worden door AZ en Ajax worden door de totale 6 deelnemers gedeeld. Stijgen op de ranglijst zit er derhalve niet in, hooguit consolidereen van onze positie. Maar dan moeten zowel Ajax als AZ het heel erg goed doen. Wat mogelijk is met deze loting.

16 december 2013 om 14:02

Ik maak me ook niet zo heel druk om de punten hoor, een 3e Cl ticket krijg je nooit meer en het 2e ticket verlies je ook niet zo heel snel.. We verliezen bijna een extra europa league ticket en zoals hierboven geschetst word, maakt dat toch in 99 vd 100 gevallen niet veel uit.. Elk jaar doet een middenmotor het erg goed voor hun doen en komen dan in de EL, en het jaar daarna ga de beste spelers weg en winnen ze niks in europa.

Daarnaast het aantal punten word gedeeld door het aantal clubs wat meedoet, wat inhoudt dat als je minder clubs europa instuurt, je dus ook, waarschijnlijk, meer punten binnen haalt.. Zie ons echt niet zover zakken dat we de 2e CL plek kwijt raken..

16 december 2013 om 14:10

nee de startplekken behouden die we nu hebben

16 december 2013 om 14:32

Sbtaan heeft gelijk. Voor de CL plekken maakt het niet. Maar Ajax en AZ moet gewoon voor eigen club coëfficiënt spelen.

16 december 2013 om 15:41

Sbtaan, zo had ik het nog niet bekeken. Eigenlijk niet ongunstig om een plek kwijt te raken. Op die manier met de gevestigde orde proberen punten binnen te slepen. Een extra CL plek zit er niet in waarschijnlijk maar misschien kan de nummer 2 dan voorrondes bespaard blijven.

16 december 2013 om 16:36

Dat klopt wat je zegt. Het is jammer dat clubs als vitesse en feyenoord de laatste jaren geen punten hebben gepakt en dus in Europa op lastige tegenstanders stuiten als krasnodar en bijvoorbeeld Anzhi. Hiermee moet je ook gewoon een beetje geluk hebben.

16 december 2013 om 16:38

je moet toch minimaal 4 club in Europa hebben. ik zou zeggen:

champions league: Ajax en feyenoord
Europa league: psv, twente en misschien az.

in mijn ogen de 5 sterkste.

16 december 2013 om 13:40

Dit is zeker lastig en zal niet gewoon gaan..

Salzburg is een stabiele ploeg, ze hebben een snelle spits voor in ( geloof adu).
Kampl is erg goeie speler heeft een vrije rol geloof ik achter de spitsen heb ze paar x zien spelen. Snelle aanvallers en bewegelijk.

Schat ook de kansen zo
ajax : 55
salzburg : 45

Denk dat salzburg onderschat word door de meesten, verdedigend zijn ze niet de sterkste maar aanvallend zijn ze erg goed.

16 december 2013 om 13:49

Ach, van de teams die Ajax kon loten is dit gewoon zeker een van de beste om te loten. Genk was het meest ideaal maar dit is gewoon een goede loting. Geen topclub, geen sterk collectief á la Basel en geen verre reis.

16 december 2013 om 13:51

Maak daar maar 80 om 20 van, in het voordeel van Ajax. De competitie in Oostenrijk is nog vele malen zwakker dan de Nederlandse competitie.

16 december 2013 om 13:56

Salzburg is het team (samen met Tottenham) met de meeste punten in de groepsfase van de EL, hebben alles gewonnen. Dan kun je mij niet vertellen dat dit een van de beste was om te loten. Buiten de 4 CL teams is dit een van de gevaarlijkste teams die ze tegen konden komen. Erg stabiele ploeg. Daarmee wil ik niet zeggen dat Ajax kansloos is, ik schat Ajax wel iets beter in, maar dit gaat zeker niet makkelijk worden en ik denk dat je Salzburg erg onderschat!

16 december 2013 om 14:02

Het onderschatten van de tegenstander begint al vroeg! Pas maar op dat het niet weer een gevalletje Salzburg wordt!

16 december 2013 om 14:03

Adu speelt daar niet, ik denk dat je Alan bedoelt, of Soriano, dat is ook een goede spits, heeft bij Barcelona B gespeeld, maar beide zijn ook weer geen uitzonderlijke spelers.

16 december 2013 om 14:09

Heb jij die groep gezien?
Bovendien zie ik niet veel teams waar ik liever tegen zou spelen qua afstand of team. Ik kom op Genk, Lyon en Frankfurt, waarbij Genk ideaal zou zijn geweest. Ik zeg niet dat dit de beste loting is, maar wel een van de betere in mijn ogen.

16 december 2013 om 14:12

Ik zie Ajax nog wel doorgaan tegen Salzburg. alleen zullen ze het wel heel lastig gaan krijgen met Mané Alan en Kampl voorin idd. Maar de ronde daarna zou het wel ophouden tegen Basel wat de laaste 2 jaar goed presteert in Europa

16 december 2013 om 14:24

Laten we niet overdrijven over FC Salzburg, ze zijn eerste geworden in een poule waar Esjberg (nummer 11! Van de Deense competitie) tweede is geworden met 12 punten. Die hebben dus alle wedstrijden van de nummer 3 en 4 gewonnen.

Daarnaast is Salzburg de afgelopen jaren achtereenvolgend door Vilnius(Litouwen), Fenerbahce en Dudelange (Luxemburg) uitgeschakeld.

Niet onderschatten maar niet overdrijven hoor 90-10 % is de verhouding gok ik.

16 december 2013 om 14:28

Kijk tegen wie Salzburg moest man, 2 clubs uit scandinavie... daar halen wel meer clubs minimaal 12 punten tegen.

16 december 2013 om 14:42

Ik denk dat het genoeg zegt dat de eerste reacties in Oostenrijk hetzelfde zijn als bij Ajax:
"geen slechte loting, had erger gekund en Salzburg heeft goede kans om door te gaan als ze de tegenstander niet onderschatten"

Ik denk dat je sowieso al niet naar voorgaande jaren moet kijken. Ik heb zojuist de samenvatting van Standaard Luik - Salzburg van dit seizoen bekeken, en het is zeker geen slechte ploeg. Luik staat nu bovenaan in Belgie maar had geen schijn van kans. Ik denk dat een hoop mensen hier Salzburg erg onderschatten.

Ajax is denk ik wel beter en zou door moeten gaan, maar ik denk dat mensen hier veel te positief zijn over de kansen van Ajax. Dit hebben ze niet zomaar gewonnen...

16 december 2013 om 15:28

Déjà vu met vorig seizoen dit. Steaua Boekarest was zoooo veel minder en er werd al naar de volgende tegenstander gekeken.. Ajax heeft de macht niet meer om welk team dan ook te onderschatten.

16 december 2013 om 16:39

ajax verliest wel vaker van clubs als kopenhagen, slavia praag, steaua boekarest, daar past salzburg primatussen!

16 december 2013 om 16:44

Ah kijk, daar is het eerste geval van onderschatting alweer... Hoe was dat ook alweer de laatste paar keer dat ze de EL uitvlogen? Ook zo'n dat winnen we wel even wij zijn ajax mentaliteit.

16 december 2013 om 13:41

ik verwacht dat we tegen Salzburg door kunnen gaan, maar de ronde daarna tegen Basel is wel een hele pittige hoor..

16 december 2013 om 13:48

Zowel salzburg als basel zullen verslagen worden door Ajax, helemaal over twee wedstrijden. Dit kan een hele mooie EL seizoen worden, door deze tegenstanders te verslaan zit je al in de kwartfinale!

16 december 2013 om 13:49

Ik wil je er even op attenderen dat Basel 2x van Chelsea heeft gewonnen in de Champions League (dit jaar).

16 december 2013 om 13:52

Chelsea is voetballend lang niet zo goed als Ajax. Daarnaast is basel geen fysieke ploeg, willen ze voetballen. Ook zal hun beste speler, die Salah, vertrekken in de winterstop, dus ik ben zeker niet bang van Basel. Ajax is sterk genoeg om Basel over twee wedstrijden te verslaan, thuis 2-0 waardoor je uit gelijk kan spelen.

16 december 2013 om 13:58

Ja je hebt gelijk, dit word een makkie voor Ajax.. Jammer dat ze zoveel pech hadden in de CL, anders hadden ze die ook makkelijk kunnen winnen..

Zolang je met geluk wegkomt bij Cambuur zou ik maar niet te arrogant over een tegenstander als Salzburg praten.. maar goed, zal dadelijk wel weer liggen aan het tijdrekken of de scheidsrechter

16 december 2013 om 14:00

Ja en Ajax van Barca...dit zegt niet veel daar Chelsea behoorlijk zoekende was net als Barca trouwens.
Basel heeft idd een goed team staan maar laten we eest maar eens van salzburg zien te winnen.
Gaat hem niet worden als ze spelen zoals tegen Cambuur.

16 december 2013 om 14:07

Arrogantie ten top? 'salzburg als Basel zullen verslagen worden'. De zelfde arrogantie zag ik voor de wedstrijd tegen AC Milan. Zeg dan gewoon dat het te doen is en niet doen alsof je er al bent.

16 december 2013 om 14:29

Ik zou Maccabi ook wel leuk vinden.
En ik schat hun wat zwakker in dan Basel.

16 december 2013 om 14:51

Cambuur met overmacht verslagen. En Salzburg met hangen en wurgen langs Austria wien (4-0). Dus Salzburg wordt een walkover. Slechts een paar Brazilianen. 2 In de verdediging en eentje in de spits. Oja, en een Spaanse spits. Kat in het bakkie.

16 december 2013 om 15:30

Basel won twee keer van Chelsea, Ajax won van een Barça dat al door was, nadat het met 4-0 afgedroogd is in Spanje, echt die arrogantie soms..

16 december 2013 om 15:45

Daar zeg je me wat, Zou mooi zijn als hun sterspeler... in ieder geval tegen Chelsea altijd, zal vertrekken bij Basel.

16 december 2013 om 15:46

Nee zeggen dat Salzburg wel even van Ajax gaat winnen is geen arrogantie, maar als Ajacieden dat zeggen is het wel arrogantie.

Jij hebt zeker 2 verschillende weegschalen of wa?

16 december 2013 om 16:48

Chelsea is voetballend lang niet zo goed als Ajax... Oh god, in Amsterdam hebben ze op basis van een goede pot 3 weken terug de gezonde portie arrogantie weer in hun bolletje hoor... Ongelooflijk...

16 december 2013 om 13:41

Leuke wedstrijd van Ajax. Niet te moeilijk, maar ook geen raar oost-Europees elftal. Salzburg moet je zeker niet onderschatten.

16 december 2013 om 13:42

Zeer gunstig geloot ook nog gezien de clubs uit Oekraine zwaar geloot hebben!
Ik zie Ajax en AZ doorgaan naar de volgende ronde, maar dan wacht een zwaardere tegenstander.
Ik denk dat Ajax dan tegen Basel moet en AZ weet ik zo net nog niet, want Anzhi is heel erg verzwakt.

16 december 2013 om 13:43

Lekkere loting , Ajax maakt het thuis al af en kan vrijuit voetballen in Oostenrijk , voor AZ verwacht ik ook geen moeilijkheden en zie ze die ronde daarna ook wel winnen tegen anzhi/genk.
Zou mooi zijn Als Ajax daarna tegen Tel Aviv speelt , toch de broederclub van de harde kern ! er liggen grote mogelijkheden hier

16 december 2013 om 13:46

AZ heeft zeker gunstig geloot, Ajax heeft een lastige maar niets is onmogelijk natuurlijk.
Zal vorm van de dag zijn.
Bedoel die gasten worden niet voor niets 1e in de poule. Ongeslagen nog wel met een geweldig doelsaldo.

Zal knap zijn om door te gaan, maar ook zeker niet onmogelijk. Nogmaals: Vorm van de dag.

AZ moet natuurlijk sowieso door.

16 december 2013 om 14:01

Heb je de namen in die poule gezien? Dat was waarschijnlijk zowat de zwakste poule in de europa league en waarschijnlijk de enige zonder Oostblok landen. Bovendien is dit een gunstige loting gezien de andere ploegen die ze konden treffen of die reisafstand. Ajax is gewoon favoriet hiertegen en ik denk dat Frank hier helemaal niet ontevreden over is, de ronde erna zal de echte test worden.

16 december 2013 om 15:27

Ze zijn ook nog eens koploper in de eigen competitie he.

Maar wat ik zei:
Het is niet onmogelijk maar ook zeker niet makkelijk

16 december 2013 om 15:30

En Boilesen en Duarte. Vooral,als Nicolai op linksachter weer weet te gaan spelen zoals tegen Barcelona. Toen zagen we eindelijk weer de schim van wat wij van hem gewent begonnen te raken voor zijn langdurige blessure. Want nu is onze linksachter positie maar povertjes.

16 december 2013 om 14:56

Moet Ajax wel meer kansen creëren, ze missen veel creativiteit de laatste tijd. Ajaccieden om mij heen zijn het roerend met mij eens.

16 december 2013 om 20:07

Redbull Salzburg wordt geen makkie hoor. Ze speelden tegen Fenerbahce al redelijk en wisten in de groep ook al 18punten te behalen. Ze nemen het behoorlijk serieus. Als Ajax ze maar ook een beetje onderschat denk ik dat ze zomaar worden verrast.

Salzburg. Niet moeilijk, maar zeker niet makkelijk. Ben benieuwd, moet wel te doen zijn denk ik.

16 december 2013 om 14:39

Toch een stuk liever Salzburg dan bijvoorbeeld Napoli, Tottenham, Fiorentina of Shaktar.

Gunstige loting, echt leuke wedstrijden weet ik niet of die er zijn. Swansea tegen Napoli misschien.

Wat wel positief is voor Nederland is dat de Oekrainse clubs nogal lastig geloot hebben, Dnipro speelt tegen Tottenham, Dinamo Kiev speelt tegen Valencia, Chornomets tegen Lyon, Shaktar heeft het wat makkelijker tegen Viktoria Plzen.

16 december 2013 om 16:35

Jep, zekers. In dat opzicht ben ik erg blij. Echter is Salzburg een lastig te kloppen collectief, met gevaarlijke spelers voorin, zoals Alan en Soriano.

Ik ben benieuwd hoe we het doen, de volgende ronde is misschien nog wel een tikkeltje lastiger. Maar we gaan het zien.

Voor ik het vergeet: veel succes tegen Bayern. City heeft aangetoond dat je ze kan verslaan, en Arsenal vorig jaar, dus helemaal kansloos zijn jullie niet..

Leuke ploeg voor ajax om te loten. Geen raar oostblok land, maar ook geen Napoli. Er liggen genoeg kansen voor Ajax zou ik zeggen.

16 december 2013 om 13:48

Wat ik het leukste vind:

Chaletje huren, skies mee, weekie wintersport en donderdag effe naar de voetbal!

Leuke uitloting weer!

16 december 2013 om 14:19

Als Basel en Ajax doorgaan, kan je 2x op wintersport !!

Moet beide te doen zijn!

16 december 2013 om 13:38

Mijn eerste indruk is dat ajacieden erg blij zijn met de loting, maar salzburg is een erg goede ploeg. het zal dus ook zeker niet makkelijk worden! Als ajax na de winterstop net zo wisselvallig is eals ervoor.

16 december 2013 om 13:40

En Ajax is ook een goede ploeg als ze Europees spelen dus wat is je punt. Dit is gewoon een goede loting. Liever deze ploeg dan weer die Italiaanse onsportievelingen.

16 december 2013 om 13:43

Omdat ze zich tegen een team als barcalona of milan wel kunnen motiveren en alles uit zichzelf halen. Dat is bij een team als salzburg als een stuk lastiger.

16 december 2013 om 13:47

Gok op een 3-1 thuis en een 1-1 of 2-1 verlies uit..prima toch Het is een voetballende ploeg en laat dat nou net gunstig zijn voor Ajax. Het affiche daarna is iets lastiger met waarschijnlijk Fc Basel. Maar ook hier geldt hetzelfde, daarvan moet Ajax kunnen winnen.

16 december 2013 om 13:50

Ze zullen heus wel van Steaua geleerd hebben mag ik hopen. Als ze hun koppies erbij houden moet dit te doen zijn.

16 december 2013 om 13:59

blij? het had slechter kunnen uitpakken, maar Salzburg is zeker een team om rekening mee te houden. Wel een geluk dat ze niet erg ver hoeven reizen. Er liggen mogelijkheden tegen Salzburg maar het is absoluut een team om niet te onderschatten.
Ik kan me vorig jaar Steaua nog wel herinneren en ik schat Salzburg op een vergelijkbaar niveau in, misschien wel iets beter. Dit wordt zeker geen makkelijke strijd.

16 december 2013 om 14:19

@ Debroervantheo

Ben het met je eens hoor, Salzburg is gewoon een moeilijke ploeg om te kloppen. Meerdere ploegen hebben daar wel eens problemen gehad. Men moet ze absoluut niet onderschatten en 110% geven.

Maar overal gezien is het gewoon een mooie loting. We hadden ook ploegen als Napoli, Shaktar, Benfica etc kunnen treffen die ik allemaal wel een schaaltje hoger in schat. Ook als een overwintering in deze ronde behaald is dan heb je nog steeds een goede kans om wederom verder te gaan. Maccabi en Basel zijn ook ploegen die niet onoverkomelijk zijn.

Al met al een mooie loting met perspectief, alleen waken voor onderschatting.

16 december 2013 om 14:23

@debroervantheo 16 december 2013 om 13:38
Onderschatten, onderschatten. Je moet wel kijken wie er allemaal nog in het toernooi zitten hè. Ajax en AZ lopen wel alle ploegen uit de Duitse, Engelse, Spaanse, Italiaanse en ook Franse competitie mis. Hierdoor is er tenminste sprake van een level playingfield qua financiën. Wees blij dat deze loting kansen bied om het gefaal van alle andere EL deelnemers nog een beetje te compenseren.

16 december 2013 om 14:31

Klopt, gewoon doorgaan.
Niet bij eventueel 2-0 al stoppen.
Overigens tegen Steaua thuis had het 5-0 moeten worden.
Het bleef 2-0 en de afloopt weten we.

16 december 2013 om 14:38

Zucht.
Hadden we Milan verslagen, dan hadden we nu een monster geloot. En nu hebben we Salzburg. Wat denk je zelf.

16 december 2013 om 16:04

Ajacieden zijn vooral blij, omdat ze ook een Napoli konden treffen. Dit is net als Basel geen tegenstander die je moet onderschatten.

Oh nee he, leuke affiche hebben we geloot, meer kan ik er nie over kwijt.

16 december 2013 om 13:50

Als Trabzon 110% geeft en ze het geluk aan hun zijde hebben, zie ik ze wel doorgaan. Of zie ik ons wel doorgaan, aangezien ik in Europese wedstrijden spreek van wij.

16 december 2013 om 16:12

@brambino

Hopelijk geven ze nogmeer als 110% endan word het nog moeilijk. Fijn dat je meehoopt ik gun het de andere Turkse clubs ook gewoon zoals het eigenlijk hoort.

16 december 2013 om 14:06

Ik voel me bijna schuldig als Galatasaray fan... trabzon is echt genaaid door de uefa. Wordt je eerste, loot je juventus. Had je beter tweede kunnen worden. Lazio zal wel in hun vuistje lachen.

16 december 2013 om 14:08

Haha Hou doe en bedankt Trabzonspor.. Juve zal een maatje te groot zijn voor Jullie!!

16 december 2013 om 14:23

Heerlijk die grenzeloze onderschatting van anderen. Lekker frustrerend op anderen reageren omdat ajax weer te slecht was om de volgende ronde van de CL te halen. Trabzon doet het goed en is al 14 Europese wedstrijden op rij ongeslagen. Juventus gaat daar echt niet zomaar verandering in brengen. Als Juventus wil winnen zullen ze 120 procent aan de bak moeten.

16 december 2013 om 14:32

Dan overschat jij trabzon enorm.. juve is echt wel een maatje te groot hoor.

16 december 2013 om 14:38

Ik overschat niemand, ik zeg alleen dat Juventus daar niet makkelijk gaat winnen. Ik zie Trabzon bijna wekelijks spelen, jij weet waarschijnlijk geen enkele speler op te noemen.

16 december 2013 om 14:41

Applegreen, het is toch niet heel onlogisch om te verwachten dat Juventus een maatje te groot is voor Trabzon? Ik schat Juve hoger in dan Arsenal, en als je al zag hoe weinig kansen Fenerbahce, wat ik hoger inschat dan Trabzon, tegen Arsenal kreeg dan geef ik Trabzon weinig kans.

16 december 2013 om 14:41

Hahahahaha ik denk dat ze in Turijn erg dankbaar zijn voor de waarschuwing Appel!

16 december 2013 om 14:42

Dit wordt weer een eitje voor Juventus tegen dit slappe Trabzonspor! Als er een ploeg is die op basis van kwaliteit niets in de Europa League te zoeken heeft is het Trabzonspor wel. Denk dat Juventus vooral met wisselspelers zal aantreden, aangezien ze de beste spelers beter in de competitie kunnen gebruiken. Verwacht 5-0 voor Juventus thuis en 0-3 uit.

16 december 2013 om 15:50

Op papier is Juve een maatje te groot ja.
Dat waren Milan en Barca ook.
Die aanname is dus terecht van mij.
Boven aan in de serie A of nog geen eens 1e in Turkije... tja is het zo raar dan ik en andere onze twijfels hebben bij jou reactie.

16 december 2013 om 16:07

@stravven

iedereen hier weet wel dat we heel wat geluk nodig hebben om Juve uit te schakelen. Maar Juve beter dan Arsenal een groep met Real Kopenhanen en Galatasaray Waarin Juve maar 4 Puten pakt, terwijl Arsenal er 12 pakt in een veel moeilijkere poule.

Nee Juve is heel wat minder dan Arsenal in mijn ogen.

16 december 2013 om 16:14

6 punten en je moet ook kijken dat Juventus veel slechter dit jaar in de CL speelden dan dat ze normaal speelden. De Serie A ongeslagen winnen, daarna nog een keer winnen en daarna weer eerste staan zie ik niet zoveel ploegen doen hoor.

Mooie loting!
We gaan naar de tweede ronde!

16 december 2013 om 13:43

Ze zitten al in de tweede ronde.

Eens moet de eerste keer zijn.

16 december 2013 om 13:42

Mooie loting voor beide. Geen onmogelijke opties in ieder geval!

Mooie loting, niet te ver weg en een redelijke tegenstander.
Ajax moet ze zeker niet onderschatten, kunnen nog redelijk goed voetballen.
18 p uit 6 wedstrijden in de poule, al is die niet al te sterk.

Ik denk dat de nederlandse clubs dit wel kunnen winnen en door kunnen ballen

16 december 2013 om 13:40

Prima loting voor de Nederlandse clubs. Ik verwacht dat ze beide een goede kans maken om door te gaan. Zou ook eindelijk weer eens lekker zijn!

16 december 2013 om 13:42

Sanajax Jij bent ook erg naief he. Die andere mogelijkheden zijn naderhand verwijderd dus lekker gemakkelijk. Hoe stom om daar in te trappen zeg

16 december 2013 om 13:42

Ja ziek isdat he zag het net ook , maar zal het ook echt waar zijn want ze kunnen ook alle mogelijkheden tweeten en daarna verwijderen ?..

16 december 2013 om 13:42

nvm

16 december 2013 om 13:55

@ Jacceau

Voor de duidelijkheid, deze persoon heeft zijn reactie niet zelf aangepast. Onder zijn reactie vind je de naam wie dat wel heeft gedaan.

16 december 2013 om 13:59

Oja, danku.

16 december 2013 om 13:46

edit: nvm

Is Slovan een goede ploeg? Ken ze eerlijk gezegd niet zo.

16 december 2013 om 14:01

Goed genoeg om door de poulefase EL te komen...

16 december 2013 om 14:44

Werd vorig seizoen derde achter Plzen en Sparta Praag, het is een vrij jong team met het grootste deel Tsjechische spelers.

16 december 2013 om 14:56

Slovan is een leuk ploegje uit tjechie, maar moet te doen zijn voor AZ.

Is te doen! Maar ga nog niet zeggen makkie haha

16 december 2013 om 14:35

Er had natuurlijk "niet" voor de komma moeten staan.

Moeilijke loting, 60-40 voor Ajax, zo zie ik de kansen

16 december 2013 om 13:40

Alles kan

16 december 2013 om 13:40

Mwa, ik denk dat de Portugezen (benfica & Porto) en Juventus de beste kans hebben.

16 december 2013 om 13:55

Dat je Porto noemt kan ik me nog in vinden, maar Benfica en Juve? Benfica zal overclassed worden door Ajax, en Italiaanse ploegen spelen liever in de Italiaanse beker dan in de EL. Verwacht dat Juve er heel snel zal uitliggen, hopelijk tegen Trabzon!

16 december 2013 om 14:03

Benfica draait dit seizoen stukken beter dan Porto, dit seizoen zit er tot nu toe niet veel lijn in het spel van Porto, in ieder geval een stuk minder dan voorgaande jaren. Wat Juve betreft, die hebben kans om de finale in eigen stadion te spelen. Dat gaan ze dus zeker niet zomaar opgeven.

16 december 2013 om 14:08

Jezus christus Benfica overklast door Ajax? Ik zit de comments hier iedere keer met open mond te lezen. Wat denk je dat ajax voorstelt? Benfica speelde vorig seizoen nog de finale van de EL en verloor op twee minuten na terwijl Ajax er tegen de eerste de beste oostblokker eruit vloog.

16 december 2013 om 14:09

@birambi

De finale is in het stadion van Juventus dus die zullen zeker gemotiveerd zijn om het tournooi te winnen!

16 december 2013 om 14:09

Ik hoop dat Trabzon door gaat maar zolang juventus nog in het spel zit zal Ajax helemaal niets winnen.

16 december 2013 om 14:22

@ Applegreen

Net zoals jou merk ik heel erg veel (onterecht) optimisme van mijn mede suporters. Salzburg is gewoon een lastige ploeg om tegen te spelen en er moet zeker opgelet worden voor onderschatting.

Ook zitten ploegen als Juventus (finale in eigen huis) Napoli (beste ploeg vanuit de CL) Shaktar (al jaren actief in Cl), Benfica etc allemaal nog in de mogelijkheden in de kwartfinales en verder. Allemaal ploegen waar je stuk voor stuk boven jezelf uit moet stijgen om te winnen.

Niets is onmogelijk, en de loting om de kwartfinale te halen is gunstig. Maar het moet eerst nog maar eens gebeuren. Winnen van een Salzburg en daarna Maccabi/basel. Laten we dat eerst maar eens doen.

16 december 2013 om 14:28

Inderdaad De-lano, eindelijk iemand die er rationeel naar kijkt. De 1/16 finale is nog niet eens gespeeld maar als ik de comments moet geloven staan AZ en Ajax volgende week in de finale tegenover elkaar. Een Napoli hoort op basis van punten gewoon in de knock out fase van de CL te spelen. Juventus wil in eigen huis winnen, Benfica speelde vorig seizoen nog de finale en Shakhtar won de EL een paar jaar geleden nog. Hoe ver is Ajax gekomen in de afgelopen drie jaar? Ik begrijp echt niet waar die overschatting op gebaseerd is.

16 december 2013 om 14:33

Ik vind benfica anders beter dan Ajax...
Hun spel ligt Ajax absoluut niet.

16 december 2013 om 14:34

De-lano, klopt, je moet niemand onderschatten.
Maar van alle clubs vind ik dit persoonlijk een van de meest logische.
Ik vind ook niet dat wij onzelf in de underdog rol moeten manoeuvreren.

16 december 2013 om 14:46

Ik wou zeggen, Napoli, Juve, Benfica, Porto, Spurs, Valencia, Shaktar en Dinamo Kiev schat ik allemaal gelijk of hoger in dan Ajax.

16 december 2013 om 15:52

Klopt, die hebben ook kwalitatief betere spelers, en qua speelstijl past het ook niet bij Ajax.
Kiev weet ik overigens nog zo 1,2,3 niet.
Maar ten opzichte van enkele jaren geleden toen Ajax tegen ze speelde zijn ze wel sterker geworden.

16 december 2013 om 13:44

yes! geen twijfel meer over mogelijk.

ik ben wel tevreden met de loting. niet te makkelijk en ook geen obscuur oost-europees team waar we niks van weten en hopeloos kunnen onderschatten. prima affiche.

16 december 2013 om 13:54

Precies!
En daarna pakken ze nog ff de Europese supercup mee!

Ik denk toch wel dat we mogen spreken van een gunstige loting. Het had veel slechter kunnen uitpakken als je ziet welke clubs er allemaal in zaten. Zowel Ajax als AZ moeten de volgende ronde kunnen halen!

Prima loting voor beiden. Geen makkies maar zeker ook niet de moeilijkst mogelijke tegenstanders.
Eventuele rondes erna ook redelijk -- AZ tegen Genk of revanche of Anzi, Ajax tegen Maccabi of Basel.

16 december 2013 om 13:40

Basel is een hele goede ploeg hoor, die zijn met wat pech in de groepsfase niet doorgekomen. Je moet ze niet onderschatten, die kunnen zo maar eens heel ver komen..

16 december 2013 om 13:52

Zelfde geval als bij ajax dan.. Alleen wij hebben barca van de mat gespeeld

16 december 2013 om 13:55

Net als Ajax?

ON: Het is gewoon een mooi programma voor beide clubs. Geen rare oostblok clubs.
Heb er gewoon weer zin in.

16 december 2013 om 14:04

Ajax is ook met wat pech de groepsfase niet doorgekomen toch? en Basel heeft 2x gewonnen van Chelsea in de CL dit seizoen...

Hoopte eigenlijk op een iets lichtere tegenstander, maar och, als je van Barcelona wint...

16 december 2013 om 14:06

win je met dezelfde cijfers van Cambuur Winnen van Barca is mooi, maar dat is geen garantie dat je ook van RB Salzburg wint. Ik vond het geweldig dat we van Barca wonnen, maar ik snap niet dat mensen daar nu nog steeds naar terug kijken als vergelijkingsmateriaal voor wedstrijden eind februari...

16 december 2013 om 15:06

Klopt, iedere wedstrijd is anders. Er zijn ontzettend veel factoren die een wedstrijd bepalen. Salzburg zou ik zeker niet onderschatten, zijn in vorm en hebben aanvallend goede spelers met assistenkoning kevin kampl en goede spitsen mané en alan. Tegen barca had ajax vorm en zat eerste helft het ook een beetje mee, die bal van hoesen was namelijk niet echt goed ingeschoten en werd van richting veranderd, voor hetzelfde geld werd hij geblokt. Daarnaast was de opstelling van barca natuurlijk de slechtste van het seizoen. Puyol, een centrale verdediger van 35, rechtsback zetten en montaya linksback terwij het eeen rechtsback is. desalniettemin was het een geweldige overwinning van ajax en door hun geweldige positiespel en aanvallende voetbal heb ik ze hoog zitten. Ik schat tegen salzburg de kansen 60-40 voor ajax.

AZ en Ajax hebben een makkelijke loting en horen gewoon door te gaan.

16 december 2013 om 13:43

Dat zou je denken,maar tegenwoordig is er niks makkelijk in het voetbal.

16 december 2013 om 13:52

Salzburg is niet meer zo goed als het vroeger was en als Ajax deze vorm kan vast houden, dan zullen ze wel winnen.

Slovan Liberec is geen sterke ploeg, als AZ de goede lijn in de EL doorzet gaan ze winnen, maar als ze spelen zoals in de Eredivisie kan het nog wel moeilijk worden.

16 december 2013 om 14:47

Salzburg is verdedigend heel goed en speelt countervoetbal. Slovan ken ik niet zo goed.

Niet de makkelijkste, maar moet toch wel kunnen voor Ajax! Als je ambitie had in de champions league moet dit kunnen

Als Ajax wint moeten ze tegen de winnaar van Basel/maccabi Tel Aviv, lijkt me ook wel te doen!

Dit is wel een leuke loting voor Ajax! Die van az biedt veel perspectief, maar is niet zo kleurrijk.

Iedereen heeft waarschijnlijk geen idee hoe goed Salzburg het doet.. Ze kijken naar een naam en zijn gelijk blij. Salzburg heeft de volle 18 punten uit 6 wedstrijden, 15 keer gescoord en 3 tegen. In de competitie met een wedstrijd minder gespeeld 9 punten voor.

Prima voetballend elftal wat Ajax het zeker in Oosterijk lastig gaat maken.

16 december 2013 om 13:57

Klopt, en het is ook zeker geen kat in het bakkie idee, maar je moet het wel in perspectief zien; poule was niet loodzwaar en dat is de Oostenrijkse competitie ook niet.. Een zeer mooie loting, gaan mooei potjes worden!
Denk overigens dat red bull minder blij is als Ajax..

16 december 2013 om 13:58

Als je de afgelopen 3 jaar kampioen bent geworden, van clubs als Barcelona, Man United en Man City wint, en 2x beter bent geweest tegen AC Milan, dan ben je gewoon de favoriet tegen een Oostenrijks team

16 december 2013 om 14:12

Ja en voor het gemak er niet bij melden dat Ajax er direct tegen Steaua er ook weer uit vloog? En dat United, City en Barcelona ongemotiveerd het veld op kwamen? 1/8 finale is de max dit jaar voor ajax.

16 december 2013 om 14:19

Elk team dat van Ajax verliest is ongemotiveerd volgens jou. Kan ik ook zeggen dat Ajax ongemotiveerd was tegen Steaua en op 50 speelde. En Juventus, Kopenhagen, Sporting Braga en Cluj waren ook ongemotiveerd tegen Gala

16 december 2013 om 14:31

Ja dat is toch altijd zo volgens jullie, dat Galatasaray nooooit op eigen kracht wint? Moet je ook niet zeuren als anderen hetzelfde over Ajax zeggen, wat ook gewoon waar is. United en city wilden geen EL spelen. Barcelona had amper motivatie om drie keer over te passen.

16 december 2013 om 14:37

Daarom speelde United en City in hun sterkste opstelling, city in ieder geval wel.
United rouleerde onder SAF veel, en dat team speelde ook gewoon in de Pl.
Ajax wilt liever ook in de CL spelen, alsof 'wij' tot het bot gemotiveerd zijn als we verliezen.

16 december 2013 om 14:41

Ach kom op man, bij alle Ajacieden heerst het beeld dat ajax die overwinnen altijd en overal zal boeken, terwijl het gewoon incidenten zijn. Het is gewoon algemeen bekend dat United niet in de EL wilde spelen en dat City het op een gegeven moment ook liet varen om niet de EL in te hoeven. Natuurlijk zijn de overwinningen alsnog knap maar Ajacieden doen alsof ze door drie overeinningen niveautje Bayern zijn.

16 december 2013 om 14:42

Je vergeet even dat de wedstrijden tegen city in de poule fase van de Champions League was, niet in de Europa League. Waren bovendien ook cruciale wedstrijden, dus city was wel degelijk gemotiveerd. Je argument dat anderen hetzelfde over Galatasaray zeggen kan ik wel begrijpen, gezien eventuele emoties die zulke uitspraken bij je oproepen. Maar omdat er zulke domme opmerkingen worden gemaakt (die mensen zullen er altijd zijn) moet jij die ook maar over Ajax maken? Wat een haat altijd jegens elkaar. Gun elkaar wat meer erkenning zou ik zeggen, het zijn beide prachtige clubs. Rivaliteit/competitie is leuk en gezond, maar zeer vaak is haat slecht doordacht en ongenuanceerd..

16 december 2013 om 15:16

Dat motivatie argument vind ik altijd zo'n kul. Ajax is gewoon positioneel heel erg sterk en hebben een goede aanvallende spelopvatting. Dat is de hoofdreden achter het succes tegen dit soort grote ploegen. Mancini is namelijk een taktisch onbenul en je ziet dat het onder pellegrini al veel beter gaat met city. Als je puur naar individuele kwaliteiten van ajax-spelers kijkt zijn ze eigenlijk vrij zwak, maar doordat er geen rotte appels tussen zitten en ze allemaal keihard werken en in teamverband met dat geweldige positiespel spelen spelen ze tegenstanders kapot. Moet je nagaan als ze spelers als messi in de ploeg hebben, dan zijn ze niet te stoppen.

16 december 2013 om 15:54

Jij hebt er echt heel weinig verstand van. Als United met een b-opstelling speelde dan speelde Ajax dat ook door de vele blessures die er toen waren. En tegen City was in de poulefase van de Champions League en niet in de Europa League. Zoals Ilampard al zegt waren dat hele cruciale wedstrijden. Ik heb verder nog nooit een Ajacied gezien die zei dat Galatasaray heeft gewonnen doordat de tegenstander ongemotiveerd was. Maar succes nog verder met Ajax haten

16 december 2013 om 16:00

Applegreen,
Jij meldt ergens hierboven iets over met open mond commentaar van Ajax fans lezen.
Nou, ik lees met een nog veel grotere open mond hoe jij continue je afgunst voor Ajax met allerlei dooddoeners duidelijk maakt. Ik ben blij dat jij je geroepen voelt om ons Ajacieden in elk topic tracht weer met beide voeten op de grond neer te zetten.
Jij hebt ook nog gelijk met bepaalde punten. Wij ziin bv heel naiief de strijd tegen Steau aangegaan. Dat team had geen naam, dus de jonge ploeg benaderde die wedstrijden met een andere intensiteit. Dat isnook wel degelijk het gevaar als we tegenover Salzburg en ook eigenlijk Basel ( ik neem aan dat die Tel Aviv uitschakelen).
Maar als Die jonge veulentjes het niveau halen dat ze kunnen halen, dan kan Ajax iedere ploeg in Europa verslaan. De overwinningen van Ajax op grote namen zijn geen incidenten meer. Het is een logisch gevolg van een proces waarin Ajax aan het groeien is naar een hoger niveau. Dat wil niet zeggen dat wij ons gelijk achten aan de absolute top hoor. Dat kan niet met onze financiele limieten. Maar het maakt het des te mooier dat we best wel resultaat kunnen boeken tegen deze ploegen.
Dat jij dat graag afdoet met dat naieve cliche dat die ploegen niet wilden is eigenlijk een zeer zielige reflectie op jou en toont dat jij eigenlijk enkel zeer kinderachtig bent als het Ajax posts betreft. Maar als je jendaardoor meer mans voelt, is het je gegunt. Bij Ajax zijn al decennia lang individuen zoals jij gewent. Wij blijven Ajax en wij blijven veel groter dan jou lievelingscluppie.

Geen slechte loting, voor AZ zeker niet. Voor ajax had ik eigenlijk stilletjes zitten hopen op Olympique Lyon. Dat zou voor ajax in mijn ogen de perfecte tegenstander zijn geweest.
Echt een ploeg in verval en wedstrijden in Zuid-Frankrijk waar het ook niet heel slecht vertoeven is over het algemeen. En tegelijkertijd een aansprekende naam om thuis je stadion vol te krijgen. Maar Salzburg is ook wel oké, alleen valt die ploeg echt niet te onderschatten. Je kunt daar zomaar met 2-0 verliezen en dan wil ik het nog wel eens zien...
AZ zou zonder veel problemen door moeten kunnen stoten.

Salzburg zal zwaar tegen vallen voor Ajax. Az heeft daarentegen een goede kans om door te gaan.

Jammer dat ze allebei eerst uit spelen.

16 december 2013 om 13:47

Ajax begint thuis.

Kunnen beiden gewoon de kwartfinales halen.

Voor zowel AZ als Ajax behoren deze ploegen tot de beste lotingen, men had met Juventus, Shakhtar, Benfica, Porto, Napoli en de Spurs veel en veel zwaarder kunnen loten.

16 december 2013 om 14:08

Voor AZ had het inderdaad ook niet veel gunstiger kunnen uitpakken. Ajax heeft daarentegen de sterkste groepswinnaar van de EL geloot, qua punten (alles gewonnen) en doelsaldo. Dan kun je in mijn ogen toch nooit over de beste loting spreken.

16 december 2013 om 14:30

In een poule met Esbjerg, Elfsborg en een Standard dat al vrij snel nergens meer voor speelde, het doelsaldo werd behaald door 4-0 thuis tegen Elfsborg en 3-0 thuis tegen Esbjerg. Datzelfde Esbjerg heeft als sterspeler trouwens de Nederlander Mick van Buren en staat 11e in de Deense competitie, de nummer 2 dus in die poule. En ik denk dat je met mij eens bent dat je Salzburg veel beter kan hebben dan Napoli, Valencia, Spurs, Shakhtar, Fiorentina of Benfica. Nu schat ik de kansen om door de gaan 75%, bij de voorgaande teams is dat 25-50%

16 december 2013 om 14:32

Psv speelde tegen Chornomorets en Ludogorets en ging ook niet door. Kunnen die poules nog wel zo makkelijk zijn volgens jou, maar dat soort clubs nemen de EL gewoon serieus omdat ze geen andere keus hebben.

Een ploeg die zeker niet onderschat mag worden. Ook zij hebben volgens mij "gewoon" een begroting van rond de 50/60 miljoen euro en dus prima voetballers op de loonlijst. Ik denk dat Ajax wel de favoriet is aangezien ze onlangs nog hebben gewonnen van Barcelona en Celtic, en Milan twee keer op een gelijk spel heeft gehouden. Ik schat de kans op 60-40!

16 december 2013 om 14:11

Ajax had vorig jaar een omzet van boven de 100 miljoen dus van een club met 50 miljoen moet gewoon gewonnen worden punt uit!

Ajax zegt van zich zelf dat ze terug willen naar de Europese (sub) top dan Moet Salzburg verslagen worden!

16 december 2013 om 14:38

Begroting is wel iets anders dan omzet.

En Tel Aviv/ Basel.. Misschien dat Ajax nog wat puntjes kan pakken voor Nederland . En tot ver kan komen in Europa League, leuk. Ajax hoeft in ieder geval nog niet tegen de enorme begrotingen op te boxen, dus heeft een eerlijke kans tegen Salzburg en Basel.

Een gunstige loting voor zowel AZ of Ajax. De 1/16-finale loting is ook zeker niet verkeerd voor AZ. AZ kan zowel Liberec, als Anzji en Genk aan lijkt mij.

Bij winst voor Ajax, zullen ze naar alle waarschijnlijkheid Basel loten. Dat wordt echt 50-50. Ik denk dat beide teams aan elkaar gewaagd zijn.

ik zou salszburg niet onderschatten, spelen erg goed

red bull zat in een poule met Esbjerg FB uit denemarken, die staan een na laatste in de competitie aldaar, dus niet echt een hoogvlieger. WEl werd Esbjerg FB tweede in deze poule.
IF Elfsborg Boras werd derde in die poule, en is 6e geworden in de zweedse competitie.
Laatste in de poule is Standard Luik. Die gewoon eerste staan in de competitie :s

Anyway, Red bull staat soeverein bovenaan in hun eigen competitie, zal t winnen gewend zijn, maar wellicht geen tegenstanders die vol op de aanval willen spelen. Ik heb ze nog geen wedstrijd zien spelen dus daarover kan ik weinig zeggen. Op papier lijkt t wel te doen, lijkt me.

AZ loting vrij goed, dat zeker, Liberec tweede in de EL poule, zesde van Tsjechië, dat zou te doen moeten zijn.

Ajax treft het een stuk minder denk ik. Vergeet niet dat RBS alles won in de EL poulefase! Dat is echt een goeie ploeg. Het feit dat ze uit Oostenrijk komen zorgt onterecht voor onderschatting.

16 december 2013 om 13:43

Ja en wat voor ploegen moesten zij tegen. Ook niet echt de moeilijkste.

16 december 2013 om 13:54

Volgens mij wordt Ajax juist een beetje onderschat. Hadden als je eerlijk bent verdient om door te gaan als tweede in de CL poule. Laatste minuut gelijk gespeeld tegen Milaan (onterecht) en hadden verdient om te winnen in San Siro. Tegen Celtic ook onterecht verloren, maargoed dat is allemaal niet gebeurd. Tegen Salzburg moeten ze hetzelfde ingaan als alle andere duels in Europa. Dan moet het te doen zijn voor Ajax ook de volgende ronde!

AZ heeft een mindere selectie en kan wisselvallig zijn. Europees doen ze het erg goed en denk/hoop dat ze de volgende ronde gaan halen, want ook die volgende ronde moeten ze kunnen overleven! Lastig inschatten aangezien het een Oost Europese club is. Go AZ!

Trabzonspor tegen Juventus back to hell juventus.. jammer voor onze medebroeders van Trabzon.. hoop dat het weer sneeuwt*hehe*

16 december 2013 om 14:15

Hehe inderdaad! Denk dat juventus ook niet blij is. Turkse teams kunnen flink verrassen en dat de supporters niet voor de poes zijn hebben ze inmiddels ook aan den levende lijve ondervonden.

Juve tegen Trabzon. Moet natuurlijk te doen zijn, zolang we niet op een toendra hoeven te voetballen. Echter moeten we wel waken voor onderschatting, want Trabzon heeft het Lazio zeer lastig weten te maken in de poule. Niet gewonnen van ze, maar wel 2x keer gelijk geloof ik.

Als we door weten te gaan, staat er wellicht een prachtig affiche te wachten, tegen La Viola. Jammer dat dat niet de finale is, maar ja, dan treffen we Napoli maar in de finale, dat kan ook namelijk (als we daar überhaupt geraken).

16 december 2013 om 13:46

Geen van de Italiaanse ploegen zal de halve finale halen. Italiaanse ploegen in de EL zijn waardeloos en altijd teleurstellend. Juve gaat dit denk ik ook niet halen. Trabzan was een van de sterkste ploegen in de EL poulefase. Juve gaat sowieso niet haar sterkste opstelling gebruiken voor de EL wedstrijden, dus ik zie Juve dan ook niet ver komen.

16 december 2013 om 13:50

Fiorentina neemt de EL wel serieus, dus het is heel simpel: als jullie een B-opstelling gaan gebruiken, vliegen jullie er keihard uit de volgende ronde.

16 december 2013 om 13:52

Fiorentina leek het wel redelijk serieus te nemen. Maar verder is er inderdaad weinig animo voor vanuit Italië. Maar zelfs met de tweede garde (storari, Ogbonna, Caceres, De Ceglie, Isla, Quags, Giovinco) hoort Juve eigenlijk qua namen van Trabzon te winnen. Maar dan ligt het inderdaad weer aan de motivatie, die zelfs op Champions League niveau bij Juve soms ontbrak.

Ik denk wel dat een Italiaanse ploeg de finale gaat halen. Het zal Juve of Fiorentina zijn, die mogen het denk ik onderling al deels uitvechten in de achtste finales.

16 december 2013 om 13:49

Fiorentina is toch wel de ergste ploeg die jullie hadden kunnen treffen de ronde hierna. Al helemaal gezien hun haat jegens jullie.

Wordt in ieder geval een mooi tweeluik, schaar ook beide ploegen onder de favorieten voor de eindzege.

16 december 2013 om 13:58

Qua tegenstand hadden we het als Juve zijnde niet slechter kunnen treffen nee. De mannen uit Firenze zullen wel (ervan uitgaande dat beide doorgaan) tot op het bot gemotiveerd zijn. Denk niet dat iemand als Padoin een Borja Valero kan afstoppen. Bovendien zal Gomez ook nog teruggekeerd zijn.
Maar ja, qua kwaliteit in de selectie schat ik Juve en Fiorentina toch wel tot twee van de grootste kanshebbers, samen met Benfica en Porto.

16 december 2013 om 14:48

Porto is vrij wisselvallig de laatste tijd en minder dan de afgelopen jaren. Verder zijn Napoli en Shaktar natuurlijk ook kanshebbers, hebben ook zeer veel kwaliteit.

16 december 2013 om 14:54

Niet te vergeten Napoli natuuurlijk (als ze EL serieus nemen)

16 december 2013 om 17:06

Leuk dat je weet dat Florence in Italie Firenze heet, maar zolang dit een Nederlandse site is mag je gewoon Florence gebruiken hoor. Ik heb het toch ook niet over London, Rijsel, Genova en Lisboa?

16 december 2013 om 17:21

Doe rustig man, als hij Firenze wil zeggen dan mag dat toch gewoon? Ik zie het probleem niet, bovendien is Firenze ook gewoon mooier.

O ja en je maakt ook een behoorlijke blunder met Rijsel, want Lille ligt gewoon in Frankrijk, dus doe je het nu verkeerd.

We moeten weer tegen Grieken, en als we doorgaan dan tegen Dneper(of hoe he het schrijft) of Tottenham..

16 december 2013 om 14:16

Dnipro Dnipropetrovsk denk ik zo uit m'n hoofd

Leuke loting tegen onbekende ploeg voor mij.
Ook de loting voor de volgende ronde is niet eens beroerd.

Zou Ajax namelijk wel een keer willen zien spelen tegen Basel.

Verwacht dat Ajax ver gaat komen.
Ook AZ moet gewoon 2 rondes verder kunnen komen mogelijk volgende tegenstander Genk dus.

Bij evt winsten hopelijk daarna niet tegen elkaar.

Leuk weer naar Turkije. Juve gaat dit niet halen. Trabzan was een van de beste ploegen in de poulefase van de EL. Het wordt dan maar volledig focussen op de Copa en de landstitel.

16 december 2013 om 14:19

Trabzon

Juventus heeft toch de intentie om de EL in eigen huis te winnen? Hebben ze na Galatasaray nuchter gekeken en de EL laten varen? Of vat ik het anders op dan je bedoelt?

Jammer dat AZ uit geloot heeft,

16 december 2013 om 13:47

Waar heb je het over?

16 december 2013 om 14:19

Sorry, zeg het verkeerd.
Bedoel te zeggen weer veel reistijd.
Weer naar het oostblok

16 december 2013 om 13:51

Je weet dat het 2 wedstrijden zijn, uit en thuis?

16 december 2013 om 13:56

Je weet hopelijk wel dat dit een return wedstrijd is?

16 december 2013 om 14:41

Klopt, maar als je eerst thuis speelt kan je daar al een goed resultaat neerzetten.
Win je 3-0 dan zou normaal gesproken de uitwedstrijd een formaliteit zijn.
Als je eerst uit 3-0 verliest dan zal je thuis tegen een muur staan voetballen.

AZ en Ajax zie ik deze ronde eigenlijk nog wel doorkomen in principe en dan alleen zal de volgende ronde normaal gesproken heel pittig worden voor beide elftallen.

16 december 2013 om 14:12

Heel pittig? Kom op.. Het is dan waarschijnlijk Basel.. Dat is 50/50, niet heel pittig, maar goed te doen als Ajax scherp is.

16 december 2013 om 14:34

Dat dacht Chelsea ook. Basel was vorig seizoen nog halvefinalist. De kansen zijn 85-15 in het voordeel van Basel.

16 december 2013 om 14:42

Jammer, dat is provocatie... 85/15 in het voordeel van Basel.
Het is geen Real, Barca of Bayern!!!

16 december 2013 om 14:56

Basel doet het Europees goed de afgelopen jaren, maar Ajax ook. Barcelona, Manchester United, Manchester City en Milan verslaan.. 4x op rij niet verloren van Milan. Twee keer niet overwintert door een klein beetje pech/duidelijke fouten van de arbitrage.. Ajax is eerder gelijkwaardig aan Basel dan de kansen die jij Ajax geeft realistisch zijn.

ik zie het best tot de mogelijkheden dat 1 of zelfs allebei de ploegen naar de kwartfinale doorstoten...

salzburg en slovan zijn allebij te pakken door ajax en az... dan krijgt ajax waarschijnlijk basel... wat ook lastig is maar niet onmogelijk... en az dan tegen een club in verval anzhi of een belgische subtopper die ongeveer op t zelfde niveau zal zitten als de subtop in nederland (az) dus opzich zie ik hier wel kansen... ook omdat ajax en az zo btje de enigste nederlandse teams in europa zijn dit seizoen die wel in staat zijn tot een goeie wedstrijd neer te zetten...

Is psv wel door? Eerste regel... jonge jonge wat een fouten. On: ajax heeft een sterke tegenstander geloot maar natuurlijk zeker niet onmogelijk.

Salzburg word moeilijk. Sterke ploeg.

AZ moet gewoon kunnen winnen.

16 december 2013 om 13:54

Want jij ziet Liberec elke week spelen?

16 december 2013 om 14:25

Ik heb 1 van de Europa league wedstrijden gezien van ze tegen Sevilla. Toen speelden ze matig. Natuurlijk is Sevilla niet de minste ploeg. Maar toch moet AZ normaal gesproken hiervan winnen.

We hebben teams als
Benfica,
Tottenham,
Valencia en
Juventus

Ontlopen dus prima loting!

Salzburg is echt geen makkie voor Ajax, maar Ajax heeft in ieder geval kans om door te gaan en in de volgende ronde zijn ze ook zeker niet kansloos tegen Basel of Maccabi. AZ heeft het wat dat betreft slechter getroffen. Dat wordt natuurlijk Anzhi en daartegen zijn ze echt kansloos.

16 december 2013 om 13:53

Allesbehalve, de geldkraan is dichtgedraaid daar en wat overblijft is een matig elftal wat zeer instabiel is. Het enige nadeel is de lange reis naar het koude Rusland. Anzhi is niet voor niets de nummer laatst in Rusland, zonder zelf één overwinning volgens mij!

16 december 2013 om 13:57

Vorig jaar was het inderdaad een zware opgave.. Maar nu is het een team in verval waarvan je waarschijnlijk een zeer lange tijd niks meer van zult horen, Ze zijn dus alles behalve kansloos en ik zie mochten ze tegen elkaar spelen AZ als favoriet.

16 december 2013 om 14:41

Aha, dat wist ik niet. Nou, dan zie ik AZ ook wel de kwartfinale halen in ieder geval! Hoewel, Racing Genk is ook geen makkie, lijkt mij.

Kracht van Salzburg ligt vooral voorin met Soriano en Allan, op het middenveld lopen ook nog aardige spelers rond met Kampl, Ramalho en Berisha maar achterin vind ik ze vooral zwak.

Devies is vooral dat men Salzburg niet onderschat want ze hebben veel scorendvermogen en ook snelheid in de ploeg.
Ploeg heeft twee keer Luik geklopt, toch geen misselijke ploeg die ook in competitieverband een goeie vorm had.

Voor beide onze Nederlandse ploegen ,geen.slechte loting. Maar toch weer van die ploegen die je t flink lastig kunnen maken. Vooral Slovan liberec lijkt me een lastige kluif toch..
Maar dit moet kunnen. Hoop op veel succes van beide onze ploegen..go Holland!!!

Hoppa, tegen Esjberg, makkelijke loting. Moet in principe wel te doen zijn, al moeten we ze zeker niet onderschatten. Verder heeft napoli wel een leuke loting, en ook de andere Italiaanse ploegen hebben een loting die wel te doen moet zijn. Nu hopen dat napoli en juve de el wel serieus nemen Maar die el is voor ons, wij pakken die cup in het stadion van de rivaal!

Exit: lees nu net dat de winnaar van wedstrijd 9 tegen de winnaar van wedstrijd 4 moet, dus de winnaar van trabzonspor - Juventus! haha prachtig, laten we die lui dan ook maar meteen de el uitgooien! Forza viola!

16 december 2013 om 13:53

Dat denken we echt niet allemaal, hebben toch wel een aardig elftal. Al met al mag je best tevreden zijn met deze loting gezien de andere ploegen die je kon treffen. En als je deze niet kan winnen heb je ook in de EL niets te zoeken.

Deze lotingen zijn natuurlijk wel te doen, Salzburg - Ajax wordt een leuke pot. Dat is in ieder geval al zeker. En zonder Salzburg te onderschatten moet daar gewoon van gewonnen worden.

Makkelijke loting. Alle mogelijke kanshebbers op de eindzege misgelopen.
Naar Oostenrijk en naar Zwisterland.
Red Bull weliswaar ongelsagen maar dan wel in een poule waar NEC nog groepshoofd zou worden en Basel 2 x gelijk tegen Steaua en 2 x verloren tegen Schalke.
Als je de kwartfinale niet bereikt heb je niks te zoeken in dit toernooi.
Ik eis de plaatsing.

16 december 2013 om 14:02

Wordt echt niet makkelijk tegen salzburg. Geloof mij nou maar. 18 punten in zes wedstrijden is gewoon heel goed. En wat je over nec zegt is gewoon onzin. Ik hoop dat frank en de jongens niet met dezelfde instelling de wedstrijd ingaan.

16 december 2013 om 14:15

Nee, wat hij zegt is onzin. Elfsborg, Esjberg en Luik zijn het niveau Barcelona , Milan en Celtic, toch?

Wat mij zo tegenstaat is dat we absoluut niet bliij mogen zijn met deze heerlijke loting met mogelijkheden om diep in het toernooi te raken. Alle prestaties van de tegenstander worden opgehemeld en die van Ajax neergehaald. Typische Nederlandse mentaliteiit.

Neem van mij aan dat Borja Valera niet voor niets Ajax en Porto noemt als de twee clubs die hij met Fiorentina niet wilde tegenkomen.

Sportief gezien niets te klagen voor beide clubs. AZ 'gelukkig' nog tegen Liberec want op het laatst had het ook weer Kiev of Anzhi kunnen zijn. Liberec alleen thuis tegen gespeeld een aantal jaren terug. Tsjechië is goed te bereiken en het pils is goedkoop.

Basel is lastig voor Ajax. Basel won ook van Chelsea in de CL, en zijn vorige week op het nippertje uitgeschakeld door Schalke, waarvan ze 2x verloren. Koploper in eigen land. Tricky team. 60-40 Ajax.

Ook Salzburg is koploper in eigen land en wonnen alles in hun poule, maar lijkt gemakkelijker als Basel. Als Ajax in goede doen is moet het gaan lukken.

Ajax vliegt eruit. Salzburg is te sterk voor ajax, let maar op.
Salszburg wordt erg ondergeschat! Reden: speelstijl Salzburg past totaal niet bij Ajax, drm gaan ze verliezen of eruit liggen. Uit verliezen ze zeker, mijn mening.

Az heeft wel makkelijke tegenstander. Volgende ronde anzi/ genk: stellen beide niks voor. Anzi speelt voor degradatie in rusland, al hun topspelers zijn weggegaan. Genk en AZ is bijna hetzelfde sterkte, maar az is toch iets beter. Dus Az kan volgende ronde makkelijk doorgaan.

Ajax redt het niet, ook al verslaan ze Salzbug ( wat ik niet verwacht), dan vliegen ze tegen Basel zowiezo eruit.

Toto Salzburg thuis: Banko Salzburg winnen en 3 goals minimaal.

16 december 2013 om 14:47

''met beide poten op de grond'' waar slaat dat op?
Doe nou niet alsof wij zweven want dat slaat nergens op.

Ongelofelijk, we mogen ook nooit blij zijn hier he.
Ajax is kwalitatief beter, speelt in een beter competitie.
Hebben zwaardere tegenstanders gehad in de Cl.
Ga nou niet zeggen dat we geen 3 punten mogen verwachten?
Of mogen we helemaal niets meer, alles is arrogant.
Nee als Nederlandse topclub moet jij je lekker in de underdog rol positioneren.
Want een kul zeg.

Wat is jou cluppie eigenlijk, durf te wedden dat je dat ook bij jou cluppie kan plaatsen.
Alphen a/d Rijn zie ik... Feyenoorder? ook maar weer met beide beentje op de grond dan maar he?

Zou toch mooi zijn als we daarna tegen onze vrienden uit Tel Aviv spelen. Qua supportersgroepen zal dat wel erg leuk zijn. Eerst maar eens kijken of we van Salzburg kunnen winnen!

Salzburg... op zich blij dat er geen Napoli, tottenham, Valencia of een club uit het oostblok uit is komen rollen, maar zeker geen makkelijke loting. Red Bull heeft een erg sterk team, dus het kan gewoon beide kanten op!

Wat een onderschatting zie ik weer zeg. Slovan Liberec moet te doen zijn maar Salzburg is echt niet een 'zal wel te doen zijn'. Hebben al hun groepswedstrijden gewonnen dit seizoen en hebben erg snelle spelers die een gruwelijk snelle counter uit kunnen voeren. Vooral in Salzburg gaat Ajax het lastig krijgen. Die Oostenrijkers onderschatte ik vorig jaar ook maar ze maakten het mijn Fenerbahce nog best lastig.

16 december 2013 om 14:06

Nee maar als je spurs shakhtar napoli etc ook kan loten. Mag je toch niet klagen

16 december 2013 om 14:29

Topclub Salzburg werd vorig seizoen in de voorronde Champions League door het grote Dudelange uit Luxemburg uitgeschakeld, dus waar jij het vandaan haalt mag joost weten.

16 december 2013 om 15:14

Vorig jaar niet, dit jaar. Ik zei vorig jaar omdat het zo lang geleden leek. Let maar op, je gaat het zien tegen Ajax. Vooral die Sane en Kevin Kampl zijn zieke spelers.

16 december 2013 om 16:07

Ik maakte ook een vergissing, ik was alweer vergeten dat Fenerbahce zijn wedstrijden in de voorronde afgewerkt had totdat ze het hoger beroep verloren hadden. Maar ook met Fenerbahce zou ik erg verguld geweest zijn. Ajax heeft erg goed geloot, Kampl en Sane zijn prima spelers, het zijn geen Xavi en Iniesta.

Het is leuk dat AZ en Ajax de afgelopen jaren punten pakken en PSV af en toe een puntje meepakt, maar zolang Vitesse, Utrecht en Feyenoord (en dit jaar Psv) falen (en vorig jaar of jaar ervoor Ado) heb je er werkelijk niets aan.

De behaalde punten (door Ajax en AZ) moet je delen door 6 (van origine deelnemende teams) dat schiet dus niet op.

Maar goed, beter een paar puntjes dan helemaal geen. Gezien Oekraine nog met 3-4 teams meedoet (shaktar, Kiev, Chormorests en nog 1?)

16 december 2013 om 14:20

PSV staat op de Uefa Ranking nog boven Ajax hoor. Dat ze 'af en toe een puntje meepakken' is dus niet echt correct. Vanaf volgend seizoen zal het anders zijn zodra de goede prestaties van PSV van 2, 3 en 4 seizoen geleden verjaren. Twente heeft bijvoorbeeld in de seizoenen 10/11 en 11/12 ook meer punten behaald dan Ajax. Het is dat ze dit jaar zich niet hebben gekwalificeerd, anders zouden ze nagenoeg gelijk met Ajax en PSV kunnen staan.

Je moet realistisch zijn en accepteren dat de Eredivisie lang niet zo sterk is als we denken. Ploegen die bij ons buiten de top 3 vallen winnen echt niet zonder meer van iedere club uit het Oostblok of dergelijke.

Normaal gesproken verwacht je in ieder geval van Ajax en PSV prestaties, wat denk ik ook wel terecht is gezien de veel grotere begroting die ze hebben.

Ik neem in ieder geval aan dat Vitesse de selectie volgend seizoen eerder op peil heeft zodat de vroege uitschakeling van dit seizoen een incident blijkt. Twente zal zich hopelijk ook kwalificeren en dan scheelt het al een hoop.

Het zal denk ik altijd zo zijn dat er jaarlijks een (net niet)subtop club zich in Europa mag melden. Gezien de huidige stand bijvoorbeeld Groningen of Heerenveen. Dergelijke ploegen kunnen nu eenmaal uitgeschakeld worden door een club waar we nog nooit van gehoord hebben. Zeker als ze in de zomer uitgehold worden en midden in de transferperikelen weer aan moeten treden.

16 december 2013 om 14:45

Je krijgt toch evenveel punten in de CL en EL voor de resultaten? Dan mag het ook wel he dat zei meer punten halen in Europa als Ajax constant tegen betere tegenstanders speelt

16 december 2013 om 14:53

In de CL krijg je meer punten voor het behalen van de groupsfase en laatste dan in de El.
Ajax krijgt automatisch al evenveel punten voor het behalen van de groepsfase als een andere ploeg krijgt voor 2 overwinningen in de poulefase.

16 december 2013 om 15:56

Al haal je die bonuspunten er af, dan nog heeft Ajax meer punten gehaald dan Psv, tevens waren dit sterkere tegenstanders.

Net als vorig jaar, wat wil je in een poule met Real, Dortmund en City...

16 december 2013 om 16:38

Je moet ook realistisch zijn en zien dat de neergang van het Nederlands voetbal pas vanaf vorig seizoen plaatsgevonden heeft. Daarvoor hebben we jarenlang 3 of 4 clubs gehad die overwinterde. We staan niet voor niets nog steeds erg hoog ondanks de wanprestaties van o.m. Vitesse en Feyenoord in Europa.

Ik ben ook van mening dat het allemaal zal herstellen, onder meer omdat Nederlandse clubs de laatste jaren gerichter talent zijn gaan opleiden, dat de komende jaren door zal gaan breken, plus dat we door de FFP een zetje in de rug zullen krijgen. Er zijn zoveel clubs die straffen gaan krijgen, dat gaat nog een hele schok worden over een maand of 4-5.

16 december 2013 om 16:58

@ndisdenaam,

Niet dus, want PSV staat op 27 op de ranking en Ajax op 28.

16 december 2013 om 14:30

Dnipro of iets dergelijks.. En ja, andere clubs moeten ook hun punten gaan pakken. De uitschakelingen van Utrecht, en volgens mij ook Vitesse, waren onnodig. Die hadden voorkomen kunnen worden. PSV had ook zeker meer punten moeten pakken en kunnen overwinteren in Europa. Feyenoord was 50/50 tegen Kuban, maar die uitschakeling is op zich geen grote schande. Hoe dan ook moeten we met clubs als Vitesse, Ajax, Feyenoord, PSV, Twente en AZ toch 6 teams Europa in kunnen sturen die echt punten pakken?

16 december 2013 om 16:43

Vitesse verloor van de nummer 3, beker en supercup-winnaar van Roemenie. Het is de directie aan te rekenen dat de selectie niet op tijd klaar was, maar Jordania, Van Leeuwen en Kasokowski zijn daar inmiddels op afgerekent (lees weg).

Ajax verloor trouwens vorig jaar van Steau in de Europa League. Dat clubje waar wij tegen moesten wonnen de beker en supercup van Steau. Neemt niet weg dat als we met dit team tegen Petrolul hadden gespeeld, we makkelijk hadden gewonnen.

16 december 2013 om 16:53

Ik geef ook aan dat het ''volgens mij'' was, dus geen vaststaand feit of zo. Verder was het alsnog een gemiste kans, net als Ajax tegen Steaua, om punten te pakken voor het Nederlandse voetbal. Beide keren had een Nederlandse ploeg door kunnen gaan, maar het niet waargemaakt.

En hopelijk is het volgend jaar beter geregeld bij Vitesse, want zo te zien is Vitesse een van de clubs die ons land volgend seizoen gaat vertegenwoordigen in Europa. Misschien zelfs in de Champions League. Dan moet Vitesse de zaken wel sneller voor elkaar hebben. Dit koste het Nederlandse voetbal punten en Vitesse prijzengeld + een Europees podium om zichzelf op de kaart te zetten voor geïnteresseerde shirtsponsors.

Beide 2 rondjes doorbekeren en dan zien we wel weer hoe het in de kwartfinale en verder ervoor staat
Top! Oostenrijkse en een club uit Tsjechie wippen is voor de ranking niet belangrijk. Rusland in de 1/8e finale dmv Anzhi wel beter!

16 december 2013 om 14:09

Niet zo gemakzuchtig praten. Geen enkele tegenstander wordt zomaar even aan de kant gezet op dit niveau.

16 december 2013 om 14:55

Zeker niet, maar alle ploegen die potentieel tegenstander zijn de komende 2 rondes van zowel Ajax als AZ zijn in principe te doen

Salzburg zeker niet onderschatten , ze zijn niet veel minder dan basel.

Salzburg is zeker een goede ploeg, maar kom op Ajax is echt wel beter.
Als ze de volgende ronde wordt het veel lastiger tegen Basel

16 december 2013 om 14:08

Het is normaal dat volgende rondes lastiger worden... Dus juist, de competitie opzet werkt. Verder is Basel een goede ploeg, maar we hadden slechter kunnen loten. Er liggen kansen tegen Basel.

16 december 2013 om 14:23

Ajax zou ook beter zijn dan Steau, echter lagen ze er na 2 wedstrijden wel uit.

Lijkt me verstandig eerst maar eens de wedstrijden tegen Salzburg af te wachten alvorens er tijd en moeite aan mogelijke komende tegenstanders wordt verspilt.

16 december 2013 om 14:36

Steaua was in de Arena nergens te bekennen. Die uitwedstrijd werd daarbij overduidelijk gewonnen op conditioneel vlak. Zij hadden geen overbelasting, maar waren juist op en top fit omdat hun competitie op het punt van beginnen stond. Ajax had rond die tijd een zwaar programma. Het conditioneel sterkere Steaua, en later het frissere AZ, hebben toen de das om gedaan in de bekertoernooien. Het was allemaal teveel voor de spelers en dat was duidelijk te zien. Dit jaar kan dat natuurlijk weer gebeuren, maar de selectie is dit jaar wel breder en constanter (eerder constant misschien betere uitleg). Zelf maak ik mij over het conditionele daarom minder zorgen.

16 december 2013 om 15:02

Punt is net zoals je zegt: Kan dit seizoen inderdaad weer gebeuren.

De competitie van Steau stond op het punt van beginnen dus ze waren fitter. Betekent ook dat Steau veel minder ritme had. Zo kan je natuurlijk altijd wel allerlei randzaken bij gaan halen, feit is dat je die wedstrijden eerst maar eens moet zien te winnen.

Salzburg gaat zeer riant aan de leiding in Oostenrijk en zal dus ook kalm aan kunnen doen rondom de wedstrijden tegen Ajax, terwijl Ajax (op dit moment) nog in de achtervolging is en dus geen puntverlies kan gebruiken.

Het zijn toch allemaal zaken om rekening mee te houden. Ik verwacht en hoop ook dat Ajax door gaat, maar ik ben er toch wel een beetje beducht voor.

16 december 2013 om 15:35

Geen wedstrijdritme klopt, maar wel conditie om een wedstrijd te knallen. Normaal gesproken heeft Ajax het dan sowieso al lastig. Dat is algemeen bekend, maar die periode had Ajax al duidelijk moeite met het volle wedstrijdschema. Hierdoor kon Ajax eigenlijk helemaal niks meer terugdoen. Ze werden overlopen. En de enige reden dat ik niet uit sluit dat het weer gebeurt is omdat niks in de voetballerij uit te sluiten is, maar het risico om in die periode weer conditioneel aan de grond te zitten acht ik veel minder groot. Mede door de bredere selectie. Verdedigend zijn er voldoende opties al moet bij afwezigheid van Boilesen nu wel wat geschoven worden. Dat is in verdedigend opzicht de enige positie die, door het doorschuiven van Blind, niet dubbel bezet is. Op het middenveld is de basis Serero, Blind en Klaassen. Daarachter hebben we Duarte, Poulsen en De Jong. In aanvallend opzicht is het altijd puzzelen met Schone, Fischer, Bojan, Hoesen en Sigi. De Sa en Andersen kunnen bij nood ook spelen. Het is gewoon beter bezet allemaal. Vorig jaar was de basis ook bijna altijd hetzelfde.. Door de bredere selectie kan er meer gerouleerd worden zoals afgelopen weekend gebeurde. En wat ook een grote rol speelt; Salzburg is geen type team dat er een hele wedstrijd en verlenging zo bovenop gaat knallen. Die spelen anders. Hun type voetbal ligt Ajax over het algemeen (want zoals eerder gezegd; zekerheid heb je nooit) beter.

16 december 2013 om 16:44

@sammerens, de charme van bekervoetbal is dat de mindere club weleens, onterecht of niet, doorgaat. In dit geval ging Steaua tegen de verhouding door. Shit happens.

Veel mensen doen alsof Ajax pech heeft met de loting van Basel, terwijl het veel erger had gekund. Clubs als Juventus, Shahktar, Valencia, Benfica, Napoli en Porto zijn van een hoger niveau.. Het is gewoon een gunstige loting. Daarbij heeft Basel net als Ajax en Celtic de afgelopen jaren steeds goed weerstand geboden in de Champions League. Het is een gelijkwaardig team. Net als Ajax speelt het in een Europees zwakkere competitie, bieden zij Europees uitstekend weerstand en dit doen zij door goed beleid. Het is 50/50, maar we hoeven Ajax zeker niet de underdog rol in te praten met z'n allen. Het is een gelijkwaardige tegenstander.

16 december 2013 om 14:15

Inderdaad! Het valt mij op dat ook veel Ajacieden zichzelf hier aan het indekken zijn. Gezien de eventuele andere ploegen die ze konden loten is dit niet ideaal maar wel gewoon een gunstige loting, zeker gezien de reisafstand in beide rondes (of Maccabi moet stunten). Ik ben hier helemaal niet ontevreden mee voor het Nederlands voetbal, er moeten toch punten hier binnen kunnen worden gesleept.

16 december 2013 om 14:20

Daarom, maar hetzelfde gebeurt bij AZ. De eerste tegenstander moet te doen zijn. Daarna is het 50/50. Waarom zou AZ bang moeten zijn voor een uitgeklede Russische of een Belgische club? Als AZ zorgt dat ze in vorm zijn kan daar ook iets moois klaargespeeld worden.

16 december 2013 om 14:42

Gewoon hopen voor AZ dat Genk doorgaat, dan hoeven ze ook niet ver te reizen en sleept Rusland minder punten binnen. Met de huidige loting is het niet gek om te denken dat er weer minimaal 1 club in de kwartfinale staat, misschien wel twee. Zeker als Ajax gewoon weer sterker wordt na de winterstop zoals de afgelopen jaren.

16 december 2013 om 14:52

Indekken?
Basel is inderdaad een goed team, maar van Salzburg hoor je als Ajax zijnde gewoon te winnen.
Ik zie overigens geen enkele ajacied zich indekken.
Het zijn de anti's die zeggen dat we arrogant zijn, en dat we ze niet mogen onderschatten.
Terwijl wij gewoon de favoriet zijn en horen te winnen hier.
Maar ach, zelfvertrouwen is arrogant, en indekken hoor je niet te doen als Ajax zijnde.
Heb ik gelijk of heb ik gelijk.

Ajax zou uit wel gegarandeerd op hun muil gaan, nee dat is niet arrogant om het bij voorbaat te zeggen?

AZ en Ajax hebben beide heel gunstig geloot want het had ook 10x erger gekund.
Ik ben het overigens gewoon met je eens baloog, maar mensen die zeggen dat wij ze niet moeten onderschatten... nee dat doen we niet, maar we horen wel 'gewoon' te winnen.
Thuis een resultaat neer zetten, uit rustig aan doen en geen rare fratsen uit halen.

Salzburg is 1e geworden in een poule met 2 scandinavische middenmoters.
Tegenwoordig mogen we als Ajax zijnde, of welke willekeurige Nederlandse club dan ook niet meer verwachten dat we van slovan bratislava gaan winnen.

16 december 2013 om 16:56

Het is meer dat ik meerdere reactie zie, ook van Ajacieden, die alsnog deze loting niet gunstig vinden. Zeker gezien de overige ploegen die vooral Ajax kon loten en de relatief korte afstand voor de volgende twee rondes (of Maccabi moet stunten, wat dan niet ideaal zou zijn maar wel leuk voor de supporters). Veel komen dan met dat ze eerste staan in Oostenrijk en tegen wat middenmoters uit Scandinavië hebben gewonnen en daarom is dit lastig. Het klinkt zo een beetje als dat ze vinden dat ze wéér ongeluk hebben met de loting wat helemaal niet waar is nu (zou ook wel erg zijn geweest als het weer tegen zat).
Er zijn er ook genoeg die gewoon vertrouwen hebben en Ajax als favoriet zien, maar het aantal was veel minder hoog dan ik had verwacht.

16 december 2013 om 14:45

Basel won twee keer van Chelsea, werd op een haar na uitgeschakeld in de CL (tweede goal schalke dik buitenspel) en speelde vorig seizoen halve finale EL. Hoe ver kwam Ajax toen ook alweer? Basel is echt wel sterker dan Ajax.

16 december 2013 om 15:09

Ajax is van de afgelopen drie jaar twee keer heel dicht bij overwinteren in de Champions League geweest, dit jaar en twee jaar terug. Het jaar daartussen speelde Ajax in de kampioenenpoule persoonlijk Manchester City uit de Europese toernooien. In de Europa League verloren we een duel van Steaua wat nooit had mogen gebeuren en echt een incident was. Een andere keer boden we uit bij Manchester United goed weerstand. We wonnen daar en waren bijna door. Het andere jaar ben ik even kwijt, maar Ajax heeft net als Basel de afgelopen jaren laten zien steeds steviger in de subtop van Europa te gaan zinnen. Het gaat gewoon gelijk op. Verder heb jij mooie wedstrijden om naar te verwijzen, ik ook, maar die wedstrijden zeggen niet alles. Ajax moest ook bang zijn voor Celtic, want die hadden het jaar daarvoor uitstekend gepresenteerd in de Champions League, maar de onderlinge duels tussen Celtic en Ajax gingen gelijk op... Het gaat erom dat clubs als Ajax, Celtic en Basel ongeveer op hetzelfde niveau zitten. Alle drie zijn het goede clubs die kunnen verrassen tegen de gevestigde topclubs. Basel heeft, net als Ajax en Celtic, goede prestaties geleverd de afgelopen jaren, maar is niet bij voorbaat beter. Het is 50/50.

17 december 2013 om 01:42

Bedoel je met het jaar dat jij kwijt bent het 1-7 incident van Olympique Lyonnais en Dynamo Zagreb?

Toen hadden wij het sowieso moeten halen..

Salzburg gaat ajax uitschakelen let maar op, AZ gaat het wel redden, Ajax moet 2 de wedstrijd uit spelen en die gaan ze verliezen

16 december 2013 om 14:14

Als ajax daar met een voorsprong naar toe gaat dan zal salzburg moeten komen en zal er ruimte voor ajax komen. We zullen zien.

16 december 2013 om 14:56

Dat kan, maar Ajax kan thuis ook 4-0 winnen, dan verlies je uit maar met 2-0 of 3-1... maakt niks uit.

Salzburg is beter dan Celtic! Kortom wordt dus zeer lastig voor Ajax!

Red Bull Salzburg is een uitstekend team. Kevin Kampl zou in het huidige Ajax misschien wel de sterspeler zijn, echt een heerlijke middenvelder met drive, scorend vermogen en die dit seizoen al een stuk of 15 assists heeft afgeleverd. Red Bull heeft een uitstekende aanval en kan zelf domineren en counteren. Achterin zijn ze het meest zwak, al vind ik degelijk een betere beschrijving. Hinteregger is een prima stopper; bovendien beschikt Salzburg over een imposante luchtmacht. Ajax gaat het nog enorm zwaar krijgen.

16 december 2013 om 14:27

Allemaal leuk en aardig maar Ajax moet en gaat de volgende ronde halen. Ten eerste omdat Ajax Europees altijd goed speelt onder Frank, behoudens Boekarest-uit. Ten tweede omdat Ajax zelfs tegen Barcelona kan domineren met balbezit en Salzburg zal niet zo defensief gaan spelen. Dit wordt gewoon een kat in het bakkie. Word een beetje moe van al dat zogenaamde interessante geneuzel over Salzburg.

16 december 2013 om 14:38

Ik heb het eenzijdig belicht, dat klopt. Ik heb de kwaliteit van Salzburg aangestipt, maar Ajax blijft in mijn ogen ook de favoriet. Neemt niet weg dat ik erg onder de indruk ben van Zalburg en dat Ajax het mijns inziens lastig gaat krijgen.

16 december 2013 om 14:58

Daar kan ik mij wel in vinden, maar mensen die zeggen dat Ajax er uit vliegt vind ik best arrogant, want als wij zeggen dat we gaan winnen van Salzburg... dan is het weer arrogant.
Terwijl als men dat over Salzburg zegt, die in een zwakkere EL poule zat en in een zwakkere comp. speelt het weer niet arrogant is.
Ik ben benieuwd, Als Ajax thuis een goed resultaat neer zet dan ben ik er van overtuigd dat Ajax de volgende ronde haalt.

Het valt mij op hoeveel kenners van de Oostenrijkse competitie rondlopen op VZ. Zoveel geleerden die mensen dat Salzburg een maatje te groot is voor Ajax. Zo maakte Salzburg het zelfs grootmacht Fenerbahce vorig seizoen lastig(nonsens, Salzburg verloor in de voorronde van Dudelange uit Luxemburg).

Ik snap het ook wel, 18 punten halen tegen de grootmachten Elfsborg, Esjberg en Luik is natuurlijk net zo fenomenaal als winnen van Barcelona en volop meedoen in de Champions League.

Ajax heeft gewoon een toploting gehad, zelfs de ronde daarna doorkomen is zeer goed mogelijk.

16 december 2013 om 14:16

Laat me raden, dat zijn dezelfde mensen die zeggen dat Ajax anders de ronde erna uitgeschakeld wordt door Basel? Basel is gewoon gelijkwaardig aan Ajax. Ajax is zeker niet de underdog.

16 december 2013 om 14:49

En dezelfde mensen die aan zagen komen dat Ajax twee maal kansloos onderuit zou gaan tegen Celtic. Red Bull is een ploeg vergelijkbaar met Celtic die in de EL duidelijk boven extreem zwakke broeders als Esbjerg en elfsborg uisteken, maar voor CL begrippen pure middelmaat.

Deze ploeg is gewoon prima te doen voor Ajax al moeten ze natuurlijk waken voor een wedstrijd als Celtic uit of Steaua uit.

16 december 2013 om 14:51

Zucht.... Een ploeg die vorig seizoen nog de halve finale haalde, in de CL twee keer van Chelsea won en in de alles beslissende wedstrijd tegen Schalke een dikle buitenspeldoelpunt tegen krijg is gelijkwaardig aan Ajax. Right.

16 december 2013 om 15:00

Want de afgelopen jaren 1 helft sterk spelen tegen Dortmund uit, winnen van Milan uit, 3x gelijk spelen tegen milan, winnen van United, City en Barca is zeker ook minder dan het grote Basel?
man 'basel' niet zo, haha snap je hem?

16 december 2013 om 15:18

Haha NDisdenaam, ik snap hem En jij heb gelijk. Ons lijstje met goede prestaties tegen grote clubs is langer. Ik wil het trouwens ook graag aanvullen met de keren dat wij door ongelukkige beslissingen van de arbitrage eruit zijn gegaan, want die lijst is ook langer dan alleen Schalke; Real Madrid thuis, 2x afgekeurd doelpunt. Milan thuis, penalty die makkelijk gegeven werd. Milan uit, Balotelli geen rood, Allegri niet weggestuurd, veel te weinig blessuretijd. En terecht of onterecht hebben we de afgelopen jaren sowieso veel rode kaarten en pingels tegen gehad in Europees verband. Natuurlijk meerdere terecht, maar daarmee maakte we het onszelf niet makkelijker en toch presteren we jaarlijks goed.

16 december 2013 om 16:17

Wat Applegreen zegt is typerend voor de doorsnee VZ-er. De mooie loting afschilderen als zwaar, de prachtige prestaties van Ajax neerhalen en de prestaties van de komende tegenstanders ophemelen. Natuurlijk is winnen van Chelsea beter dan winnen van Barcelona en Manchester City. Of toch misschien eigenlijk niet helemaal?

16 december 2013 om 17:24

@doncoxxx,

Uiteindelijk doe je zelf niet geheel anders, alleen andersom. De een is wellicht (al dan niet bewust) te kritisch over een ploeg waar hij geen supporters van is , de ander wellicht schat wellicht de kansen van zijn club te positief in.

Applegreen heeft best wel een punt aangaande Basel. In 2011-2012 ging Basel ten koste van Man United door in de groepsfase. United schakelde vervolgens Ajax uit in de EL. Vorig reikten ze zoals al gezegd tot de halve finale van de EL door onder anderen Zenith en Tottenham uit te schakelen. Dit jaar 3de in de poule met Chelsea, Schalke en Steau waarbij ze dus 2x wonnen van Chelsea.

Hoe dan ook is het geen wedstrijd wie de langste heeft. Beide ploegen moeten eerst maar eens de volgende ronde zien te halen.

16 december 2013 om 14:46

Het valt ook wel op hoeveel mensen hier praten alsof het 2 wedstrijden tegen pakweg Top Oss betreft en doorgaan een zekerheid is. Ik vind praten over wedstrijden winnen tegen Basel dan ook erg ongepast.

Je zou denken dat men leert van lessen in het recente verleden. We denken dat we alle ploegen die niet uit de top van de grote voetballanden komen wel even aan de kant zetten met onze Nederlandse ploegen. Het is toch vaak genoeg gebleken dat dit niet het geval is.

Ik geef beide ploegen vanzelfsprekend een goede kans maar sluit zeker niet uit dat ze er wel eens beide uit kunnen vliegen. Zo gaat Salzburg riant aan kop in de A. Bundesliga en kunnen ze het makkelijk permitteren om 2 wedstrijden rust te gunnen aan hun belangrijke krachten. Ajax daarentegen kan het zich toch niet veroorloven om puntverlies te riskeren door teveel spelers rust te gunnen.

16 december 2013 om 15:01

Niemand zegt wel even dat we gaan winnen van Basel, echter tegen Salzburg hoor je gewoon als Ajax zijnde te winnen.

16 december 2013 om 14:49

Ik weet echt niet waar je die ongelooflijke onzin vandaan haalt maar Salzburg werd toch echt door Fenerbahce uitgeschakeld, nadat ze heel goed weerstand boden I might add. Dudelange komt geen seconde in dit verhaal voor.

16 december 2013 om 15:03

Hij is blijkbaar in de war met vorig jaar, toen werden ze inderdaad uitgeschakeld door Dudelange. En prachtig hoor, weerstand bieden tegen Fenerbahce. Puike prestatie!

16 december 2013 om 15:31

Fenerbahce stelt dan ook geen drol voor. Zelfs dit PSV won daar met speels gemak.

16 december 2013 om 15:44

Haha JK-Ajax, ga fietsen. Hoe kun je een club als Fenerbahce vergelijken met Psv? Heb je een oefenwedstrijd nodig om aan te kunnen duiden dat 'fenerbahce geen drol voorstelt'? Zijn wij het die verloren van clubs als Steaua Bukarest, Aik, Chornomorets Odessa en Ludogoretz Razgrad? Alsjeblieft zeg. Ik heb vaker je reacties gelezen maar zorg eerst dat je een keer de groepsfases doorkomt voor je claimt dat Turkse clubs geen drol voorstellen. Een halve finale plaats in de EL (fener) en kwarfinaleplaats in de CL (galata) kan Nederland van dromen in de huidige omstandigheden.
Als Salzburg tegen Fener al weerstand bied gaat Ajax finaal van de mat geveegd worden.

16 december 2013 om 15:59

Ajax heeft veel pech gehad, die hebben de kwaliteit om in de kwartfinale te geraken en PSV had een enorme vormdip, want toen het wel liep werd Fener zonder moeite verslagen.

16 december 2013 om 16:18

@applegreen, Ik ben helemaal niet in de war. Het was een fout van een ander dat ik aanhaalde. Lees maar terug

Jij bent in de war dat je de prachtige overwinning van Ajax op Barca probeert te bagatelliseren. Basel of Fenerbahce winnen echt niet van Barca, dus basel niet zo.

16 december 2013 om 16:55

Maar sinds wanneer word een oefenwedstrijd als serieuze maatstaf gebruikt, hmm?

16 december 2013 om 14:55

Wat een gezwets, jij denkt hier ook een kenner te zijn anders post je hier niet toch? Niet zo zeuren, dat denken we allemaal hier.

16 december 2013 om 16:33

Het gaat mij erom dat er gasten rondlopen die net doen of ze de Oostenrijkse competitie kennen en net doen alsof Ajax slecht geloot heeft of de underdog is. Pure zwets.

Natuurlijk kan Ajax eruit gaan, in bekervoetbal is alles mogelijk en dat is de charme van een bekercompetitie, maar bij voorbaat een voetbaldwerg als Salzburg opblazen is ridicuul en volslagen belachelijk, vooral omdat ze die ploeg hooguit 2x90 minuten hebben zien spelen.

Zware loting, echter moet Ajax zich gewoon kunnen onderscheiden... AZ heeft het beter getroffen...

Ik denk dat Ajax het nog moeilijk gaat krijgen hoor. Het is een nog jonge ploeg en dan onderschatten ze nog wel eens een tegenstander, zoals tegen Cambuur waar ze met geluk nog wonnen.

16 december 2013 om 15:02

Geluk?
2 goals in reguliere speelttijd.... ja extra tijd hoort daar ook bij.

16 december 2013 om 15:33

Ajax was gewoon erg matig en hadden geluk dat Cambuur de kansen niet afmaakte. Dat bedoel ik te zeggen.

16 december 2013 om 15:59

Hoeveel kansen heeft Cambuur nou daadwerkelijk gehad?
Ajax had ook meer kansen tegen Milan, tja als jij ze niet afmaakt.
Er werd toen nog gezegd dat ajax terecht niet won omdat het de kansen niet afmaakte.
Dat is hier dus ook duidelijk het geval.

Geen aantrekkelijke loting voor Genk, maar op sportief gebied zie ik mogelijkheden

Qua loting niks te makken. Free pass naar de volgende twee rondes. Dat wordt punten pakken.

16 december 2013 om 16:12

De punten die Feyenoord, Utrecht en Vitesse hebben laten liggen, kunnen Ajax en AZ nooit meer goedmaken, of ze moeten de halve finale halen. Voor het landenklassement en dus het aantal plaatsen dat Nederland krijgt toegewezen worden alle punten gedeeld door het totaal aantal deelnemers.

Gezien de tegenstanders die we konden treffen met Ajax hebben we het getroffen. Maar om nu meteen te zeggen dat we 'wel even gaan winnen' van Salzburg is echt belachelijk. Is gewoon een sterke ploeg, met 2 beesten in het hart van de defensie.

Voetballend zijn we wel de betere, ik hoop ook echt dat we in de thuiswedstrijd met 3 doelpunten verschil kunnen winnen. Uitwedstrijd om mee te eindigen zal echt een zware worden..

Gewoon ideaal, het moet te doen zijn maar het is wel een genoeg sterke tegenstander dat je je er voor kan opladen.

Wat een geluk! Allebei een tegenstander waar ze gewoon twee keer van zouden moeten kunnen winnen.

Ik vreesde eigenlijk voor een club als Tottenham of Benfica. Dan valt Salzburg wel mee al is dat ook een club om niet te onderschatten. We kennen Steaua Boekarest nog van vorig jaar.

Op zich kunnen beide Nederlandse clubs gewoon tevreden zijn met deze loting. Het had natuurlijk vele malen moeilijker gekund. Toch denk ik dat er bij Ajax absoluut geen sprake zal zijn van onderschatting.
Red Bull staat natuurlijk niet voor niets met een straatlengte voorsprong eerste in de competitie en werden groepswinnaar in de EL met de maximale score.

Aan de andere kant stelt de Oostenrijkse competitie echt bar weinig voor en hadden ze misschien wel de makkelijkste poule van de EL. Daarnaast was de voorronde van de CL een goede graadmeter waarin ze er uit vlogen tegen Fenerbahce en dat is nou niet bepaald een wonderploeg.

Normaal zou ik zeggen, prima te doen voor Ajax. Aan de andere kant zit de wedstrijd tegen Steaua Boekarest nog te vers in het geheugen.

Alleen vanwege die vreselijke naam van de tegenstander hoop je al dat Ajax doorgaat. Wel interessante lotingen: Een ronde verder zouden Ajax n Basel en az-Genk ook mooie krachtmetingen zijn

16 december 2013 om 15:03

Neem aan dat je het over Red Bull heb, de AMF vlaggen kunnen weer tevoorschijn komen haha.

Gevalletje Steaua Boekarest voor Ajax. Klinkt makkelijk, maar wordt nog wel even aanpoten. Desalniettemin had ook een stuk erger gekund. Thuis wint Ajax zeker, uit moeten ze met hun verstand spelen en dan moet het goedkomen.

16 december 2013 om 15:49

Weet niet. Denk dat de Roemenen wat stugger en mentaal sterker zijn, maar zonder enige twijfel mag je de Oostenrijkers niet onderschatten.

Nou, dat zou toch moeten lukken. Als ze scherp zijn tenminste.

Gunstige loting. Niet al te ver weg en een tegenstander die je moet kunnen hebben. Ik hoop echt dat we daarna tegen Maccabi Tel Aviv moeten. Dat zouden 2 hele gezellige wedstrijden worden.

16 december 2013 om 15:04

Dat geloof ik best, er zullen dan ongetwijfeld wat Maccabi fans extra bij 410 zitten.
Normaal gesproken hangen er al wat Maccabi vlaggen.

16 december 2013 om 15:46

Zal wel grappig zijn als beide clubs tegen elkaar moeten spelen, maar laten we eerst van Salzburg winnen

Op papier hadden we slechter kunnen loten, maar tot februari kan er nog veel veranderen. Denk dat AZ het erg lastig gaat krijgen met de Tsjechen. We denken altijd dat we beter zijn, maar dit soort oost Europese ploegen kunnen heel taai, mentaal sterk en vooral fysiek zijn.

Hoop dat beide ploegen doorgaan.

Ik denk dat Ajax het moeilijk zal krijgen tegen Red bull Salzburg zegt genoeg dat ze alle groepwedstrijden hebben gewonnen. Ze hebben ook gewoon een goed team met onder andere Kampl, Soriano, Alan en Mane in de gelederen. Ik denk dat ajax het moeilijk gaat krijgen maar ik denk toch dat ze doorgaan

16 december 2013 om 16:22

Makkelijk zeker niet maar een poule met Esjberg, Elfsborg en Standard is ook weer geen geweldige poule. Neemt niet weg dat het een lastige maar ook leuke tegenstander is, ajax moet de favorieten rol maar waarmaken! Denk dat het voetbal van Salzburg ajax wel ligt.

Kansen Ajax schat ik op 65-35.
Kansen Az schat ik op 55-45.

Ze zouden beide moeten winnen maar ik vrees voor onderschatting. Ook vind ik Az helemaal niet zo goed spelen dus die zullen het lastig krijgen.

Ajax moet naar mijn mening wel van Salzbug kunnen winnen, maar makkelijk zal het zeker niet worden. AZ is het nagenoeg verplicht van Liberec te winnen, die voetballend een veel minder elftal hebben. De ronde daarna wordt Ajax-Basel een erg spannende pot die alle kanten op kan, beiden aan elkaar gewaagd denk ik. AZ-Genk gaat er ook om spannen. Leuke loting dus!

Hoop dat ze doorgaan zal ook wel moeten

Prima loting. Leuke tegenstander en niet onoverkomelijk. Ajax is denk ik de favoriet in deze, Salzburg won alles in de groep. Echter is een groep met Esjberg, Elfsborg en Standard Luik geen zware poule. Mochten we doorgaan treffen we denk ik FC Basel, net als ajax een ploeg met jonge spelers die met relatief weinig budget prima presteert en het regelmatig europese topclubs lastig maakt.

Wat ook wel gunstig is voor EL ambities; Mocht je twee rondes door komen zijn; Tottenham/benfica er zeker uit en Porto/napoli. Die moeten eventueel de volgende ronde tegen elkaar. Net als Lazio/valencia/dynamo en Lyon/shakthar

Gezien de tegenstanders die AZ en Ajax konden loten, ook in de volgende rondes, is het een uitstekende loting! Blijft doodzonde dat die afmaakfalerds in Eindhoven niet ook in de pot zaten. De wedstrijden na de winterstop is waar je het allemaal voor doet.

Waken voor onderschatting, maar met een beetje geluk moet zowel AZ als Ajax misschien wel de kwartfinales kunnen halen! En vanaf daar weet je het maar nooit ...

Anyway, niet vooruitlopen op de zaken, maar de loting zit in elk geval allesbehalve tegen ! Dat mag ook wel eens. AZ duidelijk favoriet deze ronde, Ajax 55-45.

Heerlijke loting, voor beide teams zijn er zeker kansen. Lijkt me als Ajacied zijnde geweldig om tegen Maccabi Tel Aviv te moeten spelen volgende ronde.

Beide moeten makkelijk 2 rondes verder komen. Gelukkige loting

Zeker geen verkeerde loting, gelukkig geen club uit een Oostblok land. We spelen tegen de ultieme verwezenlijking van het moderne voetbal, waar wij Ajacieden zo'n afkeer tegen hebben. Een club die tot stand is gekomen nadat ze Austria Salzburg vakkundig hebben geliquideerd. RB Salzburg eruit gooien daar doe ik het voor, alles wat die club ten nadele is juich ik van harte toe. Ze hebben overigens wel een sterk elftal, dat zal zeker niet zomaar gaan gebeuren.

Daarna wacht als we doorkomen een echt mooie loting of FC Bazel (dichtbij, sterk team, fanatieke fans) of Maccabi tel Aviv (zeer goede band met Ajax en sympathieke club). Ik vind dat we niks te klagen hebben met deze loting, zeker uitdagend maar vol met kansen.

RB Salzburg heeft een sterk elftal (leitgeb, Alan en Kampl). Het zal gewaagd zijn aan Ajax.

Mooie loting voor Ajax het had veel slechter gekund. Ook al win je van Salzburg niet zomaar. Want ze hebben een erg goed elftal. Maar als je kijkt wie ze nog meer hadden kunnen loten mag je niet ontevreden zijn!

Az loot ook gewoon goed. Al weet je met dat soort ploegen nooit waar je tegen komt te spelen maar net als Ajax had het voor AZ ook slechter gekund.

Voor beide ploegen liggen er gewoon mogelijkheden maar het zal niet makkelijk worden ondanks dat het geen hele spraakmakende namen zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren