Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Tottenham geeft assistenten Villas-Boas voorlopig de leiding

Laatste update:

Tottenham Hotspur heeft maandag afscheid genomen van hoofdtrainer André Villas-Boas. Dat maakt de Premier League-club kenbaar in een officieel statement. Tottenham investeerde in de zomermaanden gigantisch in nieuwe spelers, maar verloor zondag met liefst 5-0 van Liverpool. Dat was de druppel voor de clubleiding, die ervoor gekozen heeft de Portugees op straat te zetten.

/

Na de ruime nederlaag zijn the Spurs zevende in de competitie, op liefst achttien punten van koploper Arsenal. Het is al de tweede keer in zijn loopbaan dat Villas-Boas op straat komt te staan. Na zijn succesvolle jaar bij FC Porto nam Chelsea hem in dienst, maar in maart besloot men hem na veertig wedstrijden weg te sturen. Villas-Boas kreeg toen een enorme oprotpremie mee van Roman Abramovich.

Vier maanden na zijn congé bij the Blues stelde stadsgenoot Tottenham de Portugees aan als coach. Vorig seizoen finishte de club als vijfde en werd het in de Europa League in de kwartfinale geëlimineerd. De club hield veel vertrouwen in Villas-Boas, die na de verkoop van Gareth Bale enorm veel geld spendeerde aan nieuwe namen: meer dan honderd miljoen euro werd uitgegeven aan Roberto Soldado, Érik Lamela, Nacer Chadli, Etienne Capoue, Paulinho, Vlad Chiriches en Christian Eriksen.

Al die nieuwe namen konden Tottenham echter niet tot grote hoogten stuwen. Tottenham won in de Europa League weliswaar alle wedstrijden, maar in de eigen competitie waren er nederlagen bij Arsenal (1-0), thuis tegen West Ham United (0-3) en Newcastle United (0-1), uit bij Manchester City (6-0) en zondag dus op eigen veld tegen Liverpool. De club gaat nu op zoek naar een nieuwe hoofdcoach.

Update 16 december 20.15 uur - Tottenham geeft assistenten Villas-Boas voorlopig de leiding
De assistenten van de maandag ontslagen André Villas Boas nemen de honneurs voorlopig waar bij Tottenham Hotspur. The Spurs maken bekend dat Tim Sherwood, Les Ferdinand en Chris Ramsey in ieder geval woensdag bij het bekerduel met West Ham United voor de groep staan. Ook Steffen Freund en Tony Parks, die deel uitmaakten van de staf van AVB, blijven bij de club. De Portugezen José Mario Rocha, Luis Martins en Daniel Sousa hebben de Londenaren wel verlaten. “Wij wensen hen alle geluk voor in de toekomst”, laat Tottenham weten.

Het besluit om André Villas-Boas te ontslaan is...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

pffff die casht ff goed in 3 jaar tijd
hahaha goeiendag

maar ik vind het wel apart. hij is een trainer die juist op de lange termijn iets kan neerzetten.

16 december 2013 om 12:11

Zeg dat wel.. Bij Chelsea kreeg die miljoenen mee, en dat zal nu niet anders zijn. Weet iemand hoe lang zn contract nog liep?

16 december 2013 om 12:12

Hij heeft nog anderhalf jaar contract a 3 miljoen per jaar. In totaal heeft AVB Spurs 9 miljoen gekost.

16 december 2013 om 12:24

In totaal heeft hij ons misschien wel 60 miljoen gekost met slecht aan/verkoop beleid en mislopen champions league.

16 december 2013 om 12:38

Baldini doet het aankoopbeleid..

Avb zegt alleen wie en wat hij wilt, wilt niet direct zeggen dat hij ze ook allemaal krijgt. Hij wilde Moutinho, Hulk en Willian hebben.

16 december 2013 om 14:10

Juist klopt helemaal.

16 december 2013 om 16:06

En hij wilde Bale ook niet kwijt Frank, laten we dat niet vergeten.
Ik wil Messi, Iniesta, Xavi en Ronaldo ook wel, dan gelijk Bale ook weer terug. Zo kan elke coach denken toch? Hij heeft gewoon een sterke selectie, maar er klopt gewoon niets van. (zie mijn post wat verder naar onder)

16 december 2013 om 16:12

Mislopen Champions league? In mijn ogen hoort Tottenham daar ook niet thuis.

16 december 2013 om 16:27

Tottenham hoort met dit spelersmateriaal echt wel thuis in de CL.

16 december 2013 om 16:40

Oh? Vind je Spurs qua spelers dan een van de beste van Engeland? Want Arsenal, Chelsea en City horen er sowieso thuis qua spelers en ook United meer. En zelfs Liverpool met Suarez, Gerrard, Agger en Coutinho.

16 december 2013 om 22:15

Ik vind dat je wel gelijk hebt maar laten we eerlijk zijn, jij gunt de spuds dan ook geen Ucl?

On: Spurs moeten natuurlijk hoog europees kunnen spelen met dit elftal. Kwaliteit, waarde het heeft alles. Raar genoeg dat AVB ze niet hard genoeg aangepakt heeft. Maar de opstellingen sloegen ook werkelijk nergens op. Teveel geinvesteerd in centrale verdedigers en dat ten koste gegaan van vleugel verdedigers e.d. . Ik zou liever een Michael Dawson en Vertonghen/caulker gezien hebben dan wat er nu staat. Maar achja Caulker draait goed bij Cardiff nu.

16 december 2013 om 12:23

Dat AVB op de lange termijn iets neerzet is nog maar zeer de vraag. Bij Porto heeft hij een goed team neergezet, maar dat is ook niet zo gek als je kijkt welk spelersmateriaal hij toen tot z'n beschikking had. Met dat team wordt Ruud Brood misschien ook wel kampioen in Portugal. Bij Chelsea heb ik hem niet zo gevolgd, maar als je bouwt aan een team dan wissel je niet om de wedstrijd weer 4 basisspelers, want volgens mij is Spurs dit seizoen nog geen enkele keer met hetzelfde elftal aan de aftrap begonnen.

Als je de wedstrijden bekijkt van Spurs mis je gewoon een idee achter het voetbal. De wedstrijden die gewonnen werden kwamen vaak zelfs door vrommelgoals of door penalty's. Een uitgedacht tactisch strijdplan mis ik dus, en als je op de helft van de tegenstander wilt voetballen kun je maar ook beter geen kwetsbare verdedigers als Naughton en Dawson opstellen. Ik ben normaalgesproken geen voorstander van het vroegtijdig vertrek van trainers maar nu ben ik er zeker niet rouwig om.

16 december 2013 om 12:27

AVB ontslagen door een Londens club = Standaard. De nieuwe Mourinho, ik dacht het niet...

16 december 2013 om 12:30

Ja, want hij heeft met zijn 37 jaar het fundament voor succes gelegd bij menig club met zijn langdurig verblijf!

Schei toch uit, het enige wat AVB heeft aangetoond is dat hij nergens langer dan een jaar verblijft en meestal voortijdig de laan uit wordt gestuurd.

Wat hij met Chelsea en Tottenham heeft gepresteerd is verschrikkelijk gezien het materiaal wat hij tot zijn beschikking had. Deze trainer is gehypet en te licht bevonden.

16 december 2013 om 12:53

Misschien is de selectie van Tottenham ook helemaal niet zo goed als iedereen denkt.
Team is totaal uit balans.

16 december 2013 om 20:39

Dat valt heel erg mee hoezeer het team uit balans is. Sterker nog, in principe zijn er voor elke positie minstens 2 spelers beschikbaar, behalve op de lb positie. Dat het lijkt alsof het team uit balans is is omdat AVB totaal geen vastigheid in deze ploeg heeft gebracht, door continu een ander elftal op te stellen en spelers op een ongebruikelijke positie op te stellen.

Een standaard opstelling zou, mits iedereen fit is, zou het onderstaande kunnen zijn, en dan heb je voor elke positie gewoon 1 wissel.

Lloris
Walker
Chiriches
Vertonghen
Rose
Dembele
Paulinho
Lamela
Eriksen
Holtby
Soldado
17 december 2013 om 09:02

Voetbalbon, zo zou ik het ook doen.
Sterkste elftal is dit met waardige vervangens op de bank, zie Chadli voor Holtby als invaller.. Of Defoe/adebayor voor Soldado. Ga maar door maar als je goed kijkt zijn ze helemaal niet ingespeeld.. van Soldado tot Paulinho aan toe. 1 inkom jaar en dan knallen is mijn idee..

helemaal terecht!! Deze man heeft het zooo hard verkloot in engeland.
Hij speelde altijd lelijk voetbal. Denk dat je mij nog beter daar neer had kunnen zetten.

Tjaa.. dat is het risico van het vak.

16 december 2013 om 12:25

Nogal ja, dit seizoen zijn er al 5 coaches ontslagen in de PL, dat is bij 1 op de 4 clubs.

Er zijn ook een aantal coaches die niet bang hoeven te zijn, Mourinho, Pellegrini, Rodgers, Wenger, Martinez, Pochettino, Allardyce, Pardew en Laudrup zijn hun baan sowieso zeker. Moyes denk ik ook wel, Mackay, Lambert, Hughton, Bruce en Hughes weet ik niet, die zijn niet helemaal zzeker denk ik.

16 december 2013 om 12:53

Niks in het voetbal is zeker, helemaal als coach zijnde.

16 december 2013 om 14:56

Allardyce? Hoezo dan? Er zijn toch al geruchten te horen in Oost-Londen dat hij misschien ontslagen wordt als Westham niet beter gaat presteren.

16 december 2013 om 15:10

Big Sam doet het niet zo slecht hoor. Hij heeft veel geblesseerde spelers en West Ham staat niet in gevaar van degradatie, wat wil je nog meer? Andy Carrol werd gekocht en heeft geen enkel wedstrijd gespeeld sinds. Velen haten Carrol maar hij is gewoon een hele goeie target man en beresterk. Hij is niet het bedrag waard waarvoor hij werd gekocht door Liverpool maar dat is niet zijn schuld. Carrol is, mits fit, denk ik de beste "target man". Die man kan alles als aanspeel punt, heeft niet eens een slechte schot en techniek en verliest nooit in de lucht. Ook is hij niet de sloomste dusja... ik verwacht nog wel wat van West Ham zodra hij terug is.

16 december 2013 om 16:08

Hoezo staat Westham niet in gevaar van degradatie dan? Heb je de ranglijst ondersteboven bekeken?

Ben het eens wat betreft Carroll en vind dat Sam het ook wel ok doet onder omstandigheden, maar dat hij zeker is van zijn plekje en west ham geen degradatiegevaar heeft klopt volgens mij niet

Met zo veel aankopen en zo weinig prestaties zat dit er wel al aan te komen. Jammer dat hij bij Tottenham en ook bij Chelsea mislukt is, bij Porto was het de grote man! Ben benieuwd wie de opvolger wordt.

16 december 2013 om 13:21

Premier league moet hij niet meer proberen inderdaad. Misschien. IETs voor Roda?

paniek in de tent bij Tottenham - enorm slecht beleid dit.

16 december 2013 om 12:12

Het is toch gewoon normaal dat AVB ontslagen is? Als je deze zomer 100 miljoen besteed en zo slecht speelt met het team, dan is ontslag niet te voorkomen.

16 december 2013 om 12:16

100 miljoen besteed aan spelers die erg jong zijn en NUL ervaring hebben in de PL. Belachelijk dat ze hem niet eens tot de kerst geven. Je kunt niet gewoon 100 miljoen kapitaal op het veld zetten en verwachten dat ze vanzelf gaan ballen. Hier zit een gedachte achter en de meeste van deze spelers zullen volgend seizoen heel wat beter uit de verf komen dan nu. Wat een kortzichtige gedachte zeg. Wordt er kotsmisselijk van dat er zo gehandeld wordt in het voetbal.

Je kunt niet 100 miljoen in een club pompen en verwachten dat er top 4 gehaald wordt. AVB heeft een ontzettend goede gedachte en hij bouwt hier aan iets volledig nieuws. Dat moet je minstens 2 seizoenen de tijd geven. Belachelijk.

16 december 2013 om 12:18

Het probleem was niet de plek op de ranglijst maar de manier van spelen met 0.0 creativiteit, en daardoor amper goals.

16 december 2013 om 12:23

Wat is zijn ontzettend goede gedachte dan? Hij zegt aanvallend voetbal te willen, maar ik zie het niet terug op het veld.

16 december 2013 om 12:23

Die jongens en AVB hebben ook tijd nodig met zo'n nieuw team. Er zat een duidelijke gedachte achter en bepaalde spelers moeten gewoon wennen. Tottenham werkt zichzelf alleen maar tegen zo. Een nieuwe coach gaat echt niets veranderen op de korte termijn. Ze schieten zichzelf in de voet zo.

16 december 2013 om 12:24

Voor die 100 miljoen hebben ze ook 100 miljoen terug gekregen he. Dat moet je niey vergeten. Maar met deze spelers zou je toch wel wat moeten kunnen presteren

16 december 2013 om 12:34

Er zit juist geen duidelijke gedachte achter, hoe kom je daar toch bij? Wat is die zogenaamde gedachte dan? Boas wist niet eens welke spelers hij op moest stellen.

16 december 2013 om 12:37

Hij speelt ontzettend aanvallend en de spelers zijn hier ook toe in staat. De meeste spellers hebben tijd nodig om aan te passen. Eriksen is een enorm creatieve speler en Paulinho is nog veel beter.

Spelers en teams hebben langer nodig dan 20 wedstrijden om aan te passen aan een stijl van voetbal. Zoals ik al eerder zei, je kunt niet gewoon voor 100 miljoen spelers aankopen en verwachten dat alles binnen 10 potten als een geoliede machine loopt.

Kortzichtige onzin, dat is het.

16 december 2013 om 12:39

Vind je dat raar? Er zijn zoveel spelers bijgekomen en zoveel spelers die bezig zijn met het aanpassingsprocess. Je hebt veel opties en je moet keuzes maken. Mourinho heeft precies hetzelfde probleem.

16 december 2013 om 12:40

aanvallend? Whut? Paulinho is een loper, dat ziet iedereen. En aanvallend? Dat zag je gisteren zeg, echt een heel aanvallend middenveld met de lopers Dembele en Paulinho en de breker Sandro. Alles moest gisteren van Chadli komen, dat kan gewoon niet. Chadli is geen verkeerde voetballer, maar in Engeland alles van hem af laten hangen is niet het beste idee ooit.

16 december 2013 om 12:47

@church, het is wel duidelijk dat jij spurs niet volgt, je praat onzin, aanvallend? Lol.

16 december 2013 om 13:29

Vooruit - creatief was misschien niet het juiste woord. Maar als je met 2 box to box players speelt en iemand die de back 4 beschermt, dan kun je imho niet spreken van een defensieve opstelling. Ik ben nog steeds van mening dat er veel potentie zit in de spelers waarmee hij speelt - en dat het enorm jammer is dat hij zo vroeg wordt ontslagen.

Paulinho was gisteren niet in vorm - maar z'n passes laten wel zien dat hij een redelijk aanvallend ingestelde speler is

Paulinho’s percentage in terms of passes in terms of the three different areas of the pitch reads as 21% in the defensive third, 79% in the attacking and 31% in the final third.

16 december 2013 om 14:25

Dat zegt dus helemaal niks die passingpercentages als je er geen aangekomen passes bij betrekt. En volgens mij is het al een aanvallende pass als dat gebeurd op de helft van de tegenstander, dus dat soort percentages hoort iedere middenvelder te kunnen overleggen met een verdediging die vrijwel op de middenlijn staat.

Jammer dat hij ontslagen is (als Arsenal fan), maar volledig terecht. Wat een dramatische tactiek speelde Tottenham. Alleen in de EL scoorde ze vaker dan 1 of 2x per wedstrijd, maar geen enkele keer dominantie gezien. Altijd 1-0 of 2-1 winnen, zo minimaal. Dan ga je een keer de deksel op je neus krijgen.

16 december 2013 om 16:02

Dat is het hele probleem waarschijnlijk. Als je met dit team van spurs niet top 5 staat, oké nieuwe teambouw.
Maar het ziet er niet uit, geen gedachte achter, elke week andere spelers in de basis, een TOP-spits (afmaker) die geen ballen krijgt, buitenspelers die doen wat ze willen, Cdm's die CB staan, je beste CB die LB moet staan. Aankopen van 30m die wissel staan? Zoals Lamela, die vorig jaar meer goals/minuut maakte als winger dan Bale!

Je moet excelleren met je beste spelers op de juiste positie, wat er dan omheen voetbal is veel minder belangrijk - Kijk naar Liverpool afgelopen weekend, Henderson komt op de juiste positie en speelt de sterren van de hemel. Daardoor hoeft Suarez niet in te zakken (zoals Rooney/rvp wel vaak moet bij united atm) en staat ie altijd goed.

Bij ons klopt er gewoon niets van.. Bij Rednapp voelde je altijd de wissels ook wel redelijk aan. Bij AVB snap je nooit wat ie doet, hijzelf waarschijnlijk ook niet.

Over je vroeg ontslaan punt: Hij heeft meer dan een Seizoen gehad. Vorig jaar zag het er ook niet uit, maar toen hadden we Bale die sensationeel was en erg veel verbloemde. (denk aan West Ham game, schoot ie in 92e min nog ff vanaf 30m de 2-1 binnen, maar speel je voor de rest echt slecht)

Op naar een coach met wel PL-verstand, die dit team wel laat voetballen!

16 december 2013 om 17:51

@henrinr1

als 79% van zijn intentionele passes plaatsvinden vind ik dat zijn aanvallende intenties wel aantonen. Vooruit - zijn creativiteit heeft hier niets mee te maken.

@the_spurs
ik ben zelf enorm van van Avb, weet ook niet waarom- maar kan het maar niet slikken dat hij nu al ontslagen wordt. Vorig jaar hebben ze prima gepresteerd en dit jaar is er een volledig ander team ontstaan. DIt zou hetzelfde zijn als Cocu nu ontslaan. Terwijl je aan iets nieuws aan het bouwen bent.

16 december 2013 om 20:05

Vorig jaar heeft Spurs niet goed gepresteerd maar Bale. Het was gewoon FC Bale vorig jaar, veel mensen waren het er toen niet mee eens maar nu is het gewoon overduidelijk.

16 december 2013 om 20:28

Vorig jaar waren ze ook al slecht Church, alleen toen verbloemde Bale veel.

Wat betreft Cocu, die moet ook gewoon worden ontslagen, levert een absolute wanprestatie. De enige reden waarom hij er nog zit is omdat ontslag van hem zou betekenen dat Sanders en Brands hebben gefaald en er zelf ook uit moeten.

16 december 2013 om 12:14

Tuurlijk... Ik heb 2 jaar lang dramatisch voetbal moeten bekijken en allemaal slechte aankopen gezien. Ik ga lekker een slagroomtaart halen bij de Hema om dit te vieren!

Kon je verwachten. vraag me af of ze echt Hiddink gaan benaderen of niet..

16 december 2013 om 12:25

Lijkt me raar als die net voor de Knvb gaat werken volgend jaar.

Misschien kunnen ze Ruud Brood of Koeman benaderen.

16 december 2013 om 12:38

Hiddink kan nog wel ingehuurd worden voor de rest van het seizoen!

16 december 2013 om 14:28

Anders heb ik nog wel wat dagen vrij in mn agenda.. Mogen jullie op vz meebeslissen over de tactiek en opstelling

Maar Koeman zou daar misschien nog best wel interesse in hebben, heeft nog nooit in de PL gewerkt als coach en toch een aardig cv. Al denk ik dat ze voor een clubicoon gaan (als die beschikbaar zijn) om het publiek rustig te houden.

Waan van de dag regeert weer. Zou er nou echt geen ommekeer meer mogelijk zijn? Lijkt mij wel. Nog een half seizoen te gaan! Onverstandig.

16 december 2013 om 12:16

Dit komt nooit meer goed met avb bij spurs, niks waan van de dag.

16 december 2013 om 12:56

Een coach halverwege het seizoen ontslaan heeft vaak niet veel zin.
Tottenham heeft een heel nieuw team, wat verwachten ze mee te kunnen doen om de titel?
Vindt ik (nog) niet realistisch.

16 december 2013 om 20:32

Nee, maar ze hoeven toch ook niet met 5-0 van Liverpool, 6-0 van Manchester City en 3-0 van West Ham te verliezen. AVB heeft gewoon gefaald en het ging eerder bergafwaarts dan beter.

Bij Porta of Benfica deed die het geweldig, ging naar Chelsea niks, Spurs niks... Heeft denk wel dikke ontslagen premies gehad. Wie of Wie zal de opvolger worden.

16 december 2013 om 12:29

Bij Porto OF Benfica? Zoek t dan eerst uit voordat je iets neerzet.

16 december 2013 om 12:57

Iedereen kan kampioen worden met porto, dat is echt geen wereld prestatie.

Rest de vraag: wie komt er nu? Mag toch hopen dat het bestuur iets achter de hand heeft..

16 december 2013 om 12:17

Nu per direct beschikbaar: Allegri, Heynekes, Rijkaard, Strammaconi, Di Matteo, Hiddink. Dat zijn de namen waarmee ze het moegen doen. En daarvan is Heynekes volgens mij gestopt.

Martin Jol is ook beschikbaar, wie weet haalt Levy hem terug...

16 december 2013 om 12:21

Klinsmann mag er ook bij

16 december 2013 om 12:22

Allegri is (nog) niet ontslagen hoor. Heeft ie net weten te voorkomen door zich te kwalificeren voor volgende ronde CL. Of verwacht je dat hij bij verlies tegen Roma vanavond alsnog eruit vliegt?

16 december 2013 om 12:25

Dan weet jij meer dan Milan en Allegri, wel knap opzich leen mij die glazenbol.

16 december 2013 om 12:27

Hmm, ik dacht dat Allegri was ontslagen, valt dus mee maar kan altijd nog.

16 december 2013 om 13:11

Bielsa

16 december 2013 om 14:04

@joelovic; ik had Bielsa ook bedacht.. Nu weet ik alleen niet of hij de Engelse taal goed machtig is. Een coach die geen Engels spreekt is geen succes (hadden we met Ramos ook, die kocht vervolgens alleen Spaans sprekende spelers).

16 december 2013 om 15:00

@filip

Dit heb ik dan gemist. Ik kan me helemaal niet herinneren dat Juanderamos alleen Spaans sprekende spelers haalde.
Wie waren dat dan?

16 december 2013 om 16:42

Hij zat bij Bilbao Threelions, dan heb je enkel Spaans en Baskisch sprekende spelers, dus dan is het niet gek he...

16 december 2013 om 20:24

@filip, voorlopig zit die Argentijn met z'n tolkje ook al weer een tijdje bij Southampton hoor.

17 december 2013 om 08:29

@threelions; je hebt gelijk. Ik haal dingen door elkaar. Nadat Ramos weg ging werd bekend dat hij geen woordt Engels sprak en nooit met zijn spelers communiceerde.. Zo'n fiasco had ik niet weer zo'n zin in...

@leon; ik kan mij niet heugen dat Bielsa bij Southamton zit.. Maar misschien vergis ik mij nu ontzettend... (zou niet de eerste keer zijn :P)

Het ging niet goed maar dit is te opportunistisch.

16 december 2013 om 12:18

Leg uit? Vorig jaar al shit voetbal, maar Bale die hem redde. Nu heel het jaar al drama. 0-5 Liverpool, 6-0 City, 0-3 west ham, het is voort wel mooi geweest nu, wat nou opportunistisch?

16 december 2013 om 12:56

Slechts 8 punten achter op de nummer 1, en een clean sheet in Europa. Zo slecht ging het dus niet, alleen die topwedstrijden die jij nu noemt. Daarbij speelt hij elke wedstrijd met een totaal ander team, vind je het gek dat het af en toe mis kan gaan. Maar inderdaad hij maakt rare keuzes, bijv geen rose, vertonghen en chiriches opstellen maar wel dawson en naughton...

16 december 2013 om 13:28

Dat andere clubs falen betekent niet dat wij ook maar mogen falen. Clean sheet in Europa... ja leuk tegen degradatie teams uit Noorwegen en Rusland en teams uit Moldavie en Georgie.

Het ging alleen slecht in de topwedstrijden die ik noemde? We zijn echt dramatisch geweest. Ook een paar wedstrijdjes gewonnen waar we echt heel goed wegkamen. Hull City, Cardiff, Crystal Palace, Fulham om er maar een paar te noemen.

16 december 2013 om 14:37

@capriolen, wie zorgt er dan voor dat ze elke wedstrijd spelen met een totaal ander team? Als je dat de coach al niet kwalijk mag nemen dan kan je net zo goed zonder coach spelen.

In de EL een clean sheet houden is nou ook weer niet echt een wereldprestatie voor een club die meer uit heeft gegeven dan de overige 3 teams in je poule bij elkaar.

"slechts 8" punten achter, en "slechts 5" teams tussen Tottenham en de nummer 1. Alsof dat zo makkelijk te overbruggen is.ik zie ze meer als concurrentie voor Everton en Newcastle dan dat ze zich gaan voegen bij de titelkandidaten Man City, Arsenal, Liverpool (mochten ze Suarez behouden) en Chelsea

Wat wordt de 5de club voor VB in 5 jaar tijd. Het gaat wel hard op deze manier met hem.
Het brein is schijnbaar geniaal, maar het komt er gewoonweg niet uit bij de spelers lijkt het.

Bij Porto ging het goed of zou dat dan echt op conto van Hulk en Falcao geschreven moeten worden?

16 december 2013 om 12:14

@ Shorty84

Bij Chelsea heeft hij gewoon te weinig tijd gekregen naar mijn idee. Spelers zoals Mata en Hazard zijn absoluut topaankopen gebleken. Dat de selectie nu met Mourinho goed presteert is gewoon logisch aangezien de gehele selectie enorm sterk is.

Bij spurs heef thij gewoon de verkeerde spelers gekocht. Geen creativiteit en alleen maar defensieve middenvelders zonder de benodigde positie te versterken.

16 december 2013 om 12:24

Alleen maar defensieve middenvelders? Eriksen, sigursson, Chadli, Holtby, Lamela.
Die zijn allemaal gehaald. Tel daarbij Dembele, Lennon, Townsend op.
Dan zou je toch moeten zeggen dat je aanvallend genoeg hebt en ook qua creativiteit.

Het oogt echter als een zooitje ongeregeld als je naar zo'n wedstrijd kijkt. Weinig organisatie, grote gaten etc.. Lopende mensen is goed hoor, begrijp me niet verkeerd, maar er moet wel een structuur inzitten. Als er structuur inzit, dan ziet het er niet chaotisch uit. Dan is het meer een georganiseerde chaos. Arsenal, City, Barca, Real, Bayern, Dortmund. Dat is georganiseerde chaos en allemaal goed voetbal.

tottenham heeft materiaal wel, maar in chaos sneeuwt iedereen onder.

16 december 2013 om 12:27

We hebben zat creatieve spelers gekocht, Boas stelt ze echter gewoon niet op, die speelt liever met 3 defensieve middenvelders.

16 december 2013 om 12:52

Hazard kwam naar chelsea onder di matteo

16 december 2013 om 12:56

@ Shorty84

Ga eens even kijken wat er voor die spelers is betaald en wat er voor de defensieve spelers is betaald. Chadli 8 mil, Eriksen 13 miljoen etc. Lamela was de enige die echt prijzig was. Het gaat om de verhoudingen, er loopt veel te veel middelmaat. Waarom Chadli EN Lamela kopen. Terwijl je Townsend en Sigurdson al hebt?

En daarnasat stelt hij ze natuurlijk ook helemaal niet op. Eriksen was de enige die eigenlijk echt voor creativiteit zorgde toen hij nog niet geblesseerd was.

16 december 2013 om 13:22

Bij Chelsea liep het al een heel jaar niet toen. Verdedigende lijn liet die veel te hoog staan en hij was de greep met de spelers kwijt. Di Matteo gooide veel om en Chelsea begon efficient te spelen met 2 prijzen

Doodzonde maar niet onbegrijpelijk. Ik ben benieuwd wie hem op gat volgen. Een goeie engelse manager is denk ik niet beschikbaar?

16 december 2013 om 12:14

AVB is gewoon geen trainer voor de PL.

Ik de dat ze met een tussen oplossing zullen komen en na het WK zullen er wel goeie trainers beschikbaar zijn en dan kan Tottenham kijken wie ze aanstellen.

16 december 2013 om 12:25

Ja misschien is dat het probleem. Tottenham is natuurlijk wel een club die traditie getrouw aanvallend, leuk voetbal speelt. Ik denk dat toch hiddink een tussen oplossing is, of jol? Dat lijkt me geen goeie maar hij is wel beschikbaar...

Was te verwachten, vooral na de venedering van gisteren.
Misschien meest overschatte trainer.

16 december 2013 om 12:14

De Portugese Maaskant

16 december 2013 om 12:32

Zo kun je hem wel noemen ja.

misschien een leuk clubje voor martin jol ?
lekker onnodige spelers kopen

16 december 2013 om 12:23

Tainio, Atouba en Mido gaan dan ook nog eens bij een ''top'club terecht komen.

16 december 2013 om 13:08

Taino speelde al eerder bij Tottenham onder Martin Jol waarmee ze samen de League Cup wonnen in 2008.

16 december 2013 om 13:41

Kun je me de volgende keer iets vertellen wat ik nog niet wist?

Die gozer kan zijn leven lang rentenieren op al die afkoopsommen joh, haha. Weet overigens niet of dit nou verstandig is van spurs, denk zelfs ontzettend dom. Nu gaan ze weer voor zo'n korte termijn visie waarschijnlijk...

16 december 2013 om 12:13

Nee, voor de lange termijn samenwerken met een coach die dingen wil die niet kunnen heeft veel zin wil je zeggen?

Benieuwd wie hem op gaat volgen...

16 december 2013 om 13:31

Voor de langere termijn is Villas-Boas de beste coach.

Geniaal trouwens, van Levy. Maakt het nieuws bekend exact tijdens de loting om minder publiciteit te krijgen.

En hierbij is ook gelijk zijn carriere ten einde. Zonde, was een veelbelovende trainer.

Die man lacht zich dood. Miljoenen aan oprot premies. Zal wel een jaartje rust nemen en dan ergens aan de slag gaan. Engeland lijkt me alleen geen optie meer.

16 december 2013 om 12:16

Bij Chelsea ook al niet waargemaakt idd. Toch niet zo'n toptrainer als men dacht. Lijkt me niet dat er nog clubs uit Engeland voor 'm in de rij staan.

16 december 2013 om 13:15

West brom misschien wel?

Haha! Deze zat eraan te komen, presteren ook gewoon onder niveau met veel te veel spelers. Ik vind het allemaal prima, zolang ze maar met hun poten F. de Boer afblijven.

DIt was te verwachten. Heel matig voetbal, zwak man-management, veel te koppig, problemen met spelers en zo kan ik nog wel doorgaan. Eerlijk gezegd geen idee wie het nu moet gaan doen...

Van Basten. Dat lijkt mij een geschikte keuze of Rijkaard

Wat een top coach is dit zeg levert gewoon expres slecht werk voor die oprot premie goeie zet

AVB heeft het gewoon niet waar kunnen maken. Hoewel ik hem nog te tijd had gegeven om dit seizoen af te maken en er wat van te maken, komt dit niet als een verrassing. De vraag rest nu wie er moet komen, want welke coach kan van dit Spurs een eenheid maken? Jol? Mag hopen van niet! Heb geen idee wie het zou moeten worden, maar hoop wel dat het snel bekend wordt.

Hiddink tot het eind van het jaar?!

16 december 2013 om 12:37

Nou voor die 2 weken denk niet dat Hiddink dat wil

Wat een beleid weer haha, valt toch helemaal niet serieus te nemen die Levy. Ook met een nieuwe trainer zal je niet in de top 4 geraken.

16 december 2013 om 12:39

Ik denk dat hij meer opzoek is naar een trainer die ideeën heeft die wel uitvoerbaar zijn. Bij zowel Chelsea als Tottenham werkt het niet. Ik denk dat AVB niet in Engeland past. 5.0 en 6.0 aan de kont krijgen terwijl er een wereld selectie staat is niet best.

16 december 2013 om 13:46

wereldselectie? Kom nou, die selectie wordt schromelijk overschat, een andere coach zal daar niet veel aan veranderen.

18 december 2013 om 11:41

Wereldselectie is misschien wat overdreven inderdaad, maar je moet met deze selectie toch absoluut betere resultaten kunnen halen. Daarnaast heeft AVB de vrijheid gehad met het geld van Bale te investeren in allemaal nieuwe spelers, dat sommigen daarvan dan nu tegenvallen is ook zijn verantwoordelijkheid.

Het is ook vooral dat de miljoenen van Bale niet goed besteed zijn. Allemaal dezelfde type spelers...

16 december 2013 om 12:25

Tja, hij heeft ook Eriksen en Lamela gekocht maar Eriksen is al een tijdje geblesseerd en Lamela kan het niveau niet aan ofzo?

Ik hoop dat er teminste gelijk iemand klaar staat. Ik vind het trouwens wel jammer. Veel sympathie gekregen voor AVB maar ik denk dat het niet meer te houden was.

Another
Vacancy
Beckons

Haha, ik baal hier opzich wel van. Maar goed, wie er nu gaat komen is mij ook niet duidelijk. Steve Clarke? Vind ik wel een goede coach.

Hij heeft een Avbord voor zijn kop. Verschrikkelijk slecht voetbal in seizoen 1, gered door Bale. Dit seizoen ook voetbal dat pijn doet aan je ogen, maar niemand om hem te redden. Logisch gevolg. Jammer, want ik had hem graag zien slagen, maar dit is onvermijdelijk. Ik wil een trainer die spelers op de juiste plek zet en vertrouwen geeft. Je zou bijna terug verlangen naar Redknapp...

16 december 2013 om 12:29

De tactisch enorm zwakke Arry? Weet je het zeker? Want die presteerde volgens mij enkel omdat hij Modric, VDV en Bale had...

16 december 2013 om 12:32

Ik zeg ook 'bijna'... Haha. Maar feit is wel dat Tottenham aantrekkelijk, leuk voetbal speelde onder Redknapp. Dat mis ik.

16 december 2013 om 12:41

Dat lag niet aan Arry he, maar aan de spelers die hij had.

16 december 2013 om 12:47

Ben ik niet met je eens. Je maakt mij niet wijs dat je met de huidige selectie geen aantrekkelijk, aanvallend voetbal kunt spelen. Nee, Spurs heeft geen Ozil of David Silva, maar er is genoeg kwaliteit. Sigurdsson vind ik een geweldige speler die door AVB om zeep is geholpen. Eriksen kan een absolute topper worden. Lamela heeft ook die potentie. Townsend moet nog veel leren maar is aan leuke speler. Chadli idem. Dembele, Holtby...

16 december 2013 om 13:27

Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg dat ze aantrekkelijk voetbal speelden maar dat Arry daar weinig mee te maken had.

16 december 2013 om 21:33

Spel van Redknapp was ook niet best tactisch gezien hoor. Snap niet dat er Spurs fans zijn die hem terug willen, er was toen zoveel kritiek op hem. Nog veel meer als AvB de afgelopen maanden heeft gehad.
Harry speelde ook echt wekelijks met excact dezelfde 11 namen en stelde nooit (ook niet in de bekerwedstrijden) andere spelers op waardoor er constant onvrede was bij de bankzitters wat de sfeer niet ten goede kwam.
Z'n aan en verkoop beleid vond ik ook wel te wensen over laten.

sorry maare met zoveel miljoenen en dan ook die spelers halen? ik vond et best voorspelbaar dat ze niet goed konden presteren met deze aankopen

Real Madrid zou Bale nu moeten terug verkopen voor 200 miljoen!

Zonde.
Misschien niet de beste resultaten, maar geef hem eens wat tijd. Die aankopen maken niet meteen een team.

18 punten achter? Het zijn er maar 8 hoor

Ik gok dat er een engelse coach neergezet wordt!

denk dat moyes hier wel beter bij zou passen (een tussenstapje) en dan misschien later als die meer ervaring heeft op hoger niveau terugkomen naar united

16 december 2013 om 12:37

Dus Everton was geen tussenstapje? Moyes is een trainer die het van hard werk moet hebben, in tactisch opzicht komt hij te kort. Past dus bij geen enkele topclub.

Toch wel enigszins verrassend dat Villas-Boas eerder de laan uitgestuurd is dan Moyes.

Vind het erg sneu dat hij nu de laan uit wordt gestuurd. Je geeft de beste man een blanco cheque om spelers te halen die hij wilt dat hij haalt, geef hem dan ook de tijd zijn team te vormen. Dit seizoen een sloot aan spelers gekocht en vorig seizoen toch ook een vijver aan spelers gehaald. AVB is alleen wel een klein beetje dom hoor, een bepaald voetbal willen spelen en prediken snap ik best, maar zorg dan ook dat die spelers aanwezig zijn.... Dan krijg je dit geval dus.

Dit kan wel eens het einde gaan betekenen voor Avb, nog 1 club en daar ook ontslagen worden en hij heeft echt een probleem om zijn carriere weer op te bouwen. Blijkbaar toch niet zn grootheid als hem werd toegedicht.

16 december 2013 om 12:42

Misschien kan je ook gewoon concluderen dat het sowieso nooit beleid is om een trainer een blanco cheque moet geven. Er had een technisch plan achter de aankoop moeten zitten. AVB heeft allemaal dezelfde type spelers gehaald (controleurs) en veel te behoudende opstellingen gedaan. Voor dit geld had hij veel betere kwaliteit kunnen halen. Dit was (bijna) allemaal net niets. En sorry dat ik het zeg. Maar als ik de opstellingen voor de wedstrijden zag kon ik je al op een briefje geven dat we gingen verliezen.

Dit is een beetje het manco van de spurs. Prachtige club. Prachtige supporters. Qua spelers en coach beleid zijn ze zwalkend en een beetje manisch. Deze club smacht naar helder beleid en een trainer met visie. Net van dit net niet de hele tijd.

16 december 2013 om 13:13

Bij de een werkt het wel, bij de ander werkt het niet. Ben het met je eens dat een manager/trainer zich bezig moet houden met zijn team en hetgene wat hij denkt nodig te hebben voor het spel wat hij wilt spelen en de TD daar op anticipeert. Nu heeft AVB legio spelers mogen halen, die weer niet handig worden bevonden door de nieuwe trainer, is altidj zo namelijk. Er dient inderdaad beleid gevoerd te worden, het is nu gewoon hap snap wat doen, het is ook wel duidelijk geworden dat AVB geen visie heeft over het voeren van transferbeleid. Kortom: Zelf spelers halen ipv dat je het AVB laat doen.

Maakt het overigens niet een mindere streek van Levy dat hij eerst een dozijn spelers haalt en dan de trainer weg doet :S

16 december 2013 om 13:45

Ben het met je eens Conti. Of je moet gericht een paar posities halen en als je eveel spelers haalt moet je ook begrijpen dat hier tijd overheen gaat voordat je spelers gewend zijn en in het team gepast zijn.

Dat neemt niet weg dat AVB ineens met achterlijk defensieve opstellingen kwam. Zo heeft hij zijn aankopen een beetje "misbruikt".

Ik begreep trouwens niet de aankopen van al die controleurs. Maar dat zal aan mij liggen.

16 december 2013 om 13:51

Filip, zo is toch geen discussie mogelijk :P We moeten het oneens zijn....

Hij kwam inderdaad met rare opstellingen waarbij hij zn aankopen misbruikt, toch een doodzonde. Hij zal vast wel met controleurs willen spelen ipv met enige creativiteit. Stuk onzekerheid heb ik het idee. No offence naar AVB toe, maar hij ziet er niet als de zekerheid zelve uit, die dan maar eens iets briljants doet...
Anyway, hij is te licht bevonden om als trainer te functioneren, in zn korte tijd 2 keer ontslagen worden is funest voor een carriere. Nog 1 x en het is echt klaar met m.

16 december 2013 om 14:07

Klopt hier is niks aan. Je moet gewoon vaker domme dingen zeggen. Ik hoor je alleen maar zinnige dingen zeggen.. Waarom doe je dat dan ook..!!

Vind hierin ook een rol voor Levy zitten. Te vaak veel aankopen gedaan. Veel trainers aangesteld en weer eruit geschopt. Er zit gewoon geen lijn/geduld in dit beleid. Nu komt er straks een nieuwe trainer. Die gooit alle spelers er weer uit en koopt weer alleemaal nieuwe spelers. Gaan we hetzelfde rondje weer lopen.

Deze man is een ongelooflijk grote flop. Als jij de 100 miljoen euro die je krijgt van het transfer van Gareth Bale niet goed kan gebruiken om je team te versterken, dan mag je wel de laan uitgestuurd worden hoor. Nu is het gewoon duidelijk dat Tottenham puur en puur afhankelijk was van Gareth Bale. Wat is er toch gebeurd met deze Tottenham? Ze moeten Harry Redknapp weer terughalen.

16 december 2013 om 12:44

Als ze Redknapp terug halen wordt ik echt ziedend gek. Die man had geen visie en het tactisch vernuft van een visstick. Haal een trainer met visie en ga een keer zelf beleid voeren. In plaats van continu het beleid van een trainer laten afhangen.

16 december 2013 om 12:47

AVB werd toch ook gehaald als een trainer met zogenaamd een visie? Redknapp heeft dit elftal wel vooruit weten te krijgen tot een Europees subtopper. Tottenham kan afhankelijk zijn van een trainer, want ze waren ook afhankelijk van een speler.

Maar ja dat is hun probleem. Ik ben geen fan van Spurs, alleen ik vind het wel sneu dat ze aan het zakken zijn.

16 december 2013 om 12:50

Dat was dus niet goed gezien. AVB heeft weinig visie. Dat had hij bij Chelsea al niet.

Redknapp gaf spelers vrijheid (omdat hij zelf geen visie had). Hij zal alleen de club niet naar een hoger plan liften.

De spurs heeft een beetje de neiging om spelers en trainers te "proberen". Om ze vervolgens weg te pleuren als ze niet bevallen. Doodzonde. Zo'n mooie club.

Was niet de vraag waarom maar wanneer!
Wat hij bij porto heeft gepresteerd was de verdienste van de geweldige spelers als falcao en hulk gelegen.
Niet mijn trainer iig.

Ik vind het hartstikke terecht, de beste man kreeg het laatste tijd te hoog in z'n bol. Kan altijd leuk praten maar gooit wel 100 miljoen weg. Goed dat ze hem weg hebben gestuurd.

16 december 2013 om 12:46

De vraag is nu alleen. Wie nu? Ik zou zo 1,2,3 niet kunnen weten wie ze goed voor deze groep kunnen neerzetten.. Moet een coach zijn met een heldere visie en die aanvallend voetbal wil spelen. Misschien Laudrup. Van namen als Hiddink en Capello wordt ik niet blij. Dat zijn "namen". Je hebt mensen nodig met een heldere visie.

16 december 2013 om 13:28

Gewoon Sherwood en Freund voor de groep en volgend jaar ipv geld aan spelers uit geven geld uitgeven aan een echte coach. Martinez, Laudrup of De Boer

16 december 2013 om 13:38

Ben met je eens qua namen (alhoewel ik niet hoop dat ze bij Frank aankloppen, aangezien ik ook ajacied ben). Ik hoop wel dat Sherwood en Freund dan de ballen hebben om aanvallend te voetballen en andere spelers op te stellen (dawson er uit.... ik zeg maar eens iets)

16 december 2013 om 17:02

20 Mil eerlijk gezegt, die overige 100 Mil kregen ze van de transfer Bale ...

Waarom heeft nog niemand de fout doorgehad?: 'liefst 18 punten van Arsenal'. Het zijn 'maar' 8 punten, vind ik reuze meevallen kijkende naar de veranderingen die de selectie heeft doorgemaakt.

Het beleid is wel schandalig slecht, maar dat kun je niet alleen Villas-Boas aanrekenen, ook Levy. Je verkoopt Bale voor 80m Pond en geeft dat direct al uit:
- Voor dit geld haal je Paulinho en Capoue terwijl je Sandro al hebt, deze spelers hebben allemaal geen diepgang en een lage handelingssnelheid.
- Dan haal je Chiriches terwijl je het grote talent Caulker verkoopt, waarom?
- Je verhuurd Assou-Ekotto en zet vervolgens Vertonghen LB, doodzonde.
- Je haalt Eriksen terwijl ze met Tom Carroll al een groot talent binnen hebben.
- Je haalt Soldado terwijl hij niks extra's kan brengen dan Adebayor, die in de tweede selectie 180.000 per week aan het vangen is.
- Kortom, de aanwinsten in de basis zijn geen verrijking en de helft van de aanwinsten zit op de bank. Er zit elke wedstrijd zo'n 70 miljoen Euro aan nieuwe aankopen op de bank! Belachelijk.

Ik vind die Villas-Boas maar een beperkte coach, daarom vind ik het wel jammer dat hij weg is. Hopelijk brengt de nieuwe coach geen verbetering in het spel, ik vind het wel prettig zo, met Spurs buiten de strijd.

16 december 2013 om 12:48

Dat ze Ekotto verkocht hebben was dan wel weer prima beleid. Die gast heeft ons zoveel punten gekost.

Chiriches vind ik nog een redelijke aankoop. Centraal in de verdediging is het huilen met de pet op (zolang je Dawson in het centrum hebt gaat dit je punten kosten).

Ben het wel met je eens dat het transferbeleid om te huilen was. Ze hebben niet gekeken naar wat ze nodig hadden. Leek weinig visie in te zitten.

16 december 2013 om 13:05

Ekotto is niet verkocht toch? Enkel op huur dacht ik naar Qpr? Hoe dan ook, wel echt dom om hem weg te hebben gedaan ondanks dat het geen wereld LB is. Dan had je in ieder geval backup gehad en had Vertonghen niet de hele tijd op die positie hoeven spelen, waar hij eigenlijk maar matig is.

Chiriches vind ik wel een erg sterke indruk maken in de speeltijd die hij heeft gehad, dat zou best een hele goede aankoop kunnen blijken. Ik vraag me serieus af of Caulker het gered zou hebben.

Soldado is zo moeilijk oordelen, want we wisten toen hij gehaald werd al dat hij in zijn hele periode in Spanje slechts één keer van buiten de 16 heeft gescoord. Hij voegt weinig toe aan het spel, maar kan ze wel afmaken als ze voor het doel gegooid worden. Nu komen er echter maar zó weinig aanvallende impulsen uit de rest van het team, dat Soldado ook loopt te zwemmen en domme meters maakt. Maarja, ik vind het persoonlijk vooralsnog meer te wijten aan de rest van het team en hun prestaties.

Lamela kan je ook echt nog niet afschrijven, dat is nog altijd een wereldtalent. Wie weet hoe hij er over een jaar van nu voorstaat. Vooralsnog lijkt het nergens op, maarja.. bij wie wel?

Eriksen vind ik een prima aankoop, omdat we juist een enorm gebrek hadden aan een creatieve aanvallende middenvelder, iemand met passing en visie. Dan heb je Holtby en Sigi, maar dat vind ik beiden spelers onder het niveau van Spurs, hoewel Holtby nog best zou kunnen groeien. Dembele bv heeft prima passing, maar speelt toch wat verder terug en zie ik daarom niet echt als aanvallende middenvelder.

Chadli vond ik persoonlijk wel een rare aankoop, het leek erop alsof hij maar werd aangetrokken omdat ie beschikbaar was en niet teveel hoefde te kosten.

Edit: ik ben het trouwens wel gedeeltelijk met je eens, want ik vond bv. de aankoop van Capoue (soort 2e Sandro) en in mindere mate Paulinho (doordat we Dembele al hadden) eigenlijk onnodig. Ik vond het dan ook terecht dat iedereen ons maar uitlachte met onze 20 centrale (verdedigende) middenvelders. Maar overall gezien denk ik dat we echt wel kwaliteit hebben aangekocht en er best iets van te maken moet zijn... ware het niet dat we op andere plaatsen misschien wat harder kwaliteitsimpulsen nodig hadden

16 december 2013 om 13:16

Ekotto is inderdaad geen goede LB, maar wel een betere optie dan je beste CV op de back-positie. En Chiriches kan dan een leuke aankoop zijn, maar wel weer een buitenlander (net als de 7 andere aankopen). Waarom houdt men geen vertrouwen in de Engelse talenten? Ze willen te graag meedoen met de top en dachten dit te bereiken door zo veel mogelijk grote namen te halen. Ik schok ervan deze zomer, maar dacht tegelijk ook dat het moeilijk zou worden om dit hele nieuwe team aan de praat te krijgen. Krijg je hetzelfde verhaaltje als met Chelsea: elke keer een nieuwe coach die niet kan werken met het materiaal van de vorige coach. Dit resulteert in ontevredenheid binnen de groep en geen constant, vast beleid. Ik vrees voor Spurs dat ze hieronder gaan lijden.

16 december 2013 om 13:23

Dat is misschien wel zo, maar je moet ook wel de spelers in je jeugd ervoor hebben dan. Het zou natuurlijk wel mooi zijn als je in ieder geval als backup Engelse talenten hebt, dat ben ik met je eens.

Maar je kan het Spurs moeilijk kwalijk nemen dat ze probeerden om het gat met de top te verkleinen door de enorme zak met geld door één verkoop (bale) te gebruiken voor potentieel goede spelers. Tja, dat het voorlopig nog huilen met de pet op is valt dan wel een beetje tegen haha, maar betekent nog niet dat het allemaal miskopen zouden zijn

16 december 2013 om 13:35

Ekotto is een zwaar dramatische back. Die vooral hard kan lopen. Daar houden zijn kwaliteiten op. Ben het met jullie eens dat ze dan een goed alternatief moesten halen of vertrouwen in je eigen jeugdspelers moeten hebben.

Dawson is niet goed genoeg. En elke week dat hij centraal staat maakt hij ons achterin kwetsbaar. AVB wilde dit oplossen door vlak voor onze verdediging veel controleurs te zetten. Dat heeft echter als gevolg gehad dat aanvallend wij niks brachten. Als je dan ook nog eens een spits koopt die het vooral van aanvoer moet hebben en weinig kan zonder aanvoer. Dan heb je gewoon een doodsteek te pakken. In mijn ogen moet je (als je een slechte verdediging hebt) juist proberen om de bal daar niet te krijgen. Oftewel aanvallend voetballen. Daar had hij wel zeker het materiaal voor. Hij weigerde het. Te veel angstvoetbal en paniekvoetbal. Zat te weinig lijn in en te weinig idee (vooral aanvallend) achter.

De aankopen zijn niet handig geweest. Niet gekeken naar wat het team nodig heeft (goede linksback en centrale verdediger er bij en een vleugelspeler). Vervolgens in je spel juist nadruk leggen op wat je niet kan. Daar begreep ik dus niks van.

16 december 2013 om 20:37

Capoue en Paulinho waren ook logisch wat mij betreft. Kijk maar naar wat er gebeurde toen Sandro en Dembélé geblesseerd raakte vorig seizoen. Twee brekers in je selectie, twee lopers en twee creatieve middenvelders zou prima moeten voldoen, maar AVB moest telkens twee lopers en een breker opstellen.

Chadli is een aankoop voor de toekomst, hij heeft het in zich om goed genoeg te worden. Hij is het type dat zich langzaam, maar consistent ontwikkelt. Ik weet zeker dat hij een succes zal blijken, maar dan pas over één of twee jaar. Hij zal nooit de absolute ster worden à la Bale, maar goed wordt hij wel.

Ik vind de aankopen niet zo heel gek eigenlijk, het enige prolbeem wat ik ermee heb is dat het vooral talenten zijn die het allemaal nog moeten laten zien en te weinig die er meteen horen te staan. Ook vreemd dat er geen passende CM à la Modric is gehaald (cabaye, Valero waren opties) en een extra Lb.

Wat ik vooral onbegrijpelijk vind is dat Dawson niet verkocht was ipv Caulker. Dawson paste overduidelijk niet in wat AVB voor ogen had, waarom hield hij hem dan?

Misschien iets voor Ronald Koeman??
Nu hij niet bondscoach wordt van het Nederlands elftal kan hij het laten of hij een top engelse club
als Totenham Hotspur kan leiden als hoofdcoach.

Ik volg de spurs niet op de voet, maar was het vorig jaar al niet zo dat ze die goede resultaten grotendeels aan Bale hadden te danken? Als ik het me goed herinner redde hij veel punten voor ze vorig jaar door zijn individuele kwaliteiten en nu hij er niet meer is, is er niemand die het team op sleeptouw neemt.

Als Spurs fan vind ik het enerzijds jammer, omdat ik altijd het gevoel had dat AVB het spelletje wel echt heel goed zag en er in potentie ook een goede trainer/manager in hem schuilt. Maar als je kijkt naar het spel dit seizoen, dat doet echt pijn aan mn ogen. Ik heb vanaf het begin al gezegd dat plaats 4 uberhaupt al het hoogst haarlbare was dit seizoen, omdat er zoveel nieuwe spelers ingepast moeten worden.. maar zelfs dat blijkt een illusie.

De opstellingen waren ook altijd zo apart... veel verdedigende middenvelders, weinig creativiteit... Soldado op een hopeloos eiland. Ik had altijd het idee dat de tegenstander met een man meer speelde doordat we er voetballend totaal niet aan te pas kwamen.

Nu hopen op een goede trainer. Ik las hierboven iemand Rijkaard noemen... dat lijkt me mooi. Ook Laudrup zou best een succes kunnen worden, maar goed, die is momenteel niet vrij. Jammer ook dat Martinez inmiddels bij Everton zit, anders hadden we die mooi bij Wigan weg kunnen plukken...

16 december 2013 om 13:04

Ben het helemaal met je eens. Ik denk dat met de juiste trainer uit dit materiaal meer gehaald kan worden. Die behoudende opstellingen heb ik nooit begrepen. Leg je juist de nadruk op je zwakke punt (de verdediging).

Ik zat zelf ook aan Martinez en Laudrup te denken. Die zitten helaas bij een club op dit moment. Rijkaard heb ik zelf minder mee.

16 december 2013 om 20:39

Ik vind dat De Boer perfect in het plaatje past, al zal hij niet komen aangezien hij nog een contract tot 2017 heeft en zijn project bij Ajax wilt afmaken.
Martinez zou inderdaad een goede optie zijn, Koeman weet ik niet zo, speelt niet bepaald leuk, aanvallend voetbal met Feyenoord en heeft ook nooit heel veel gepresteerd. Laudrup ben ik groot voorstander van, maar ik denk niet dat hij gaat komen. Rijkaard weet ik niet zo goed.

17 december 2013 om 08:34

Samengevat... De beste opties liggen vast. Dit seizoen doorkomen en kijken hoe ver we komen... Als het maar meer fatsoenlijke wedstrijden worden waarin aanvallend voetbal wordt gespeeld. Je kan mij niet vertellen dat je met dit materiaal geen leuk voetbal kan spelen. Daar geloof ik niks van...

De Boer zou bij elk team passen trouwens.. Dit omdat hij simpelweg een geweldige coach is.... Echter Frank is wel iemand die van clubs houdt (als ik mijn beeldvorming goed heb) met een heldere visie en beleid. Dat hebben wij tot nu toe niet erg.

Lafste coach van de PL. Durft nooit aanvallend te spelen en koos altijd voor risicoloos voetbal door spelers op de verkeerde plek te zetten. Blij dat hij weg is net als Mancini.

Het bestuur dacht er al langer over na om hem te ontslaan, maar het was gewoon te duur. Na de 0-5 van gister wist ik zelf al bijna zeker dat hij toch ontslagen zou worden en daar heb ik toch gemengde gevoelens bij.

Hij begon goed aan de competitie, maar is nu gezakt naar plaats 7 met 8 punten achterstand op de koploper. Misschien dat het bestuur dat te laag vindt? Gezien de aankopen die ze gedaan hebben voor 100+ miljoen. AVB heeft ook een beetje pech gehad gisteren met blessures en die rode kaart, maar bij Motd gisteren lieten ze een aantal pijnlijke punten zien van zijn ploeg. Dat zijn ploeg verdedigend niet zo goed stond en of er überhaupt wel afspraken gemaakt werden in de verdediging.

Tottenham heeft in de beginfase onder AVB degelijk tot goed gespeeld. Maar dat was vorig seizoen. De laatste maanden spelen ze echter zeer zwak. Ben benieuwd wie Tottenham uit hun dal moet leiden.

Wie niet inziet dat aan de beste verdediging is en een team met namen als Soldado, Paulinho en Dembele zulk lelijk voetbal laat spelen, heeft een probleem. Het viel te verwachten en voor The Spurs is het alleen maar beter verwacht ik.

16 december 2013 om 17:21

*aanvallen

Zou me niets verbazen als ze bij Frank de Boer komen aankloppen.

16 december 2013 om 13:45

Hahaha dacht precies hetzelfde

Echt belachelijk! Dit getuigt van behoorlijke kortzichtigheid Levy! Aan de andere kant kon ik maar 1 naam bedenken die Tottenham na een interim moet gaan leiden vanaf de zomer: Frank de Boer.

Avb wilde Moutinho, Hulk en James Rodriquez. De spelers die hij kreeg paste niet op de manier zoals hij wilde voetballen. Hoog verdedigen en pressie zetten is leuk maar niet met Dawson en Naugton. Hij kan er ook niets aan doen dat we teveel middenvelders hebben gekocht en geen linksback. Hij kan er ook niets aan doen dat we 4 controlerende middenvelders hebben en maar 3 creatieve die zich nog op het hoogste niveau moeten bewijzen. Was Soldado zijn ideale spits? Of was Franco Baldini de oorzaak dat wij nu een uitgebalanceerd en zonder zelfvertrouwen team hebben? Zelfs de ooit zo betrouwbare Lloris speelt als een dolende zonder zelfvertrouwen. Dus het bestuur moest ingrijpen, maar Baldini moet ook opstappen.

16 december 2013 om 20:10

Nee, maar hij kan verdikkie wel een manier van speler verzinnen die mogelijk is met de huidige spelers. Je bent als coach zo goed als je materiaal, sommige coaches iets beter, maar niet veel. Guardiola vind ik ook absoluut geen topcoach, het is nogal moeilijk om met Barca en Bayern te presteren...

Hij had zijn tactiek gewoon op zijn spelers aan kunnen passen, dan zat je nu al een stuk beter durf ik te wedden.

Frank de boer komt nu ook voor in de lijst als mogelijke opvolgers bij de bookies.
http://www.oddschecker.com/football/football-speci...

Er gaan geruchten dat Frank de Boer een grote kandidaat zou zijn voor de job.

Tja, het enige wat je erover kan zeggen is dat het er al een tijdje aan zat te komen. Als een trainer zegt na zo'n dikke nederlaag dat de voorzitter mag beslissen, dan weet je wel hoe laat het is.

Met dit soort spelers materiaal moet het spel ook gewoon beter. Of ze dan winnen is dan het tweede, maar het spel moet in ieder geval een stuk beter zijn dan tot nog toe is gepresteerd.

Ben benieuwd wie de Spurs nu gaan aanstellen als coach. Want ik had voorafgaand aan seizoen hoge verwachtingen van dit 'nieuwe' Tottenham Hotspur maar het is vooralsnog drama. Het lijkt tevens ook of ze deze zomer maar gewoon wat hebben gekocht inplaats van gericht aankopen gedaan.

Toby of Vermaelen van de bank halen een linksback zoeken, Daws, Naughton verkopen/uitlenen.
Hoop niet dat ze een kick en rush trainer nemen die weer een elftal om Dawson neerzet. Frank zou mijn ultieme natte droom zijn maar die blijft bij Ajax. Pellegini en Martinez zijn ook niet haalbaar. Zou nu Hiddink nemen tot de zomer. Is een sterke mentale coach die het zelfvertrouwen kan herstellen maar niet al te avontuurlijk.

16 december 2013 om 20:11

Alsof Wenger iemand aan Spurs zou verkopen?

Nare man vind ik die AVB met echt on-engels trainings methodes.
Kampioen in het dis-balans aanbrengen in een team en niet te vergeten ontevreden spelers aanmaken Soldado en Lloris heeft hij echt uit evenwicht gebracht en bakken er niets meer van.
Vertonghen,met een lichte kwetsuur(?) wordt lichtjes opzij geschoven Eriksen met kwetsuur wordt opzij geschoven,ondanks dat hij al enkele tijd vol mee traint en zeer zeker inzetbaar was.
Ik zou zeggen Frank welkom hier,liever vandaag als morgen.

Wat een gezeur allemaal op avb tuurlijk hij is verantwoordelijk maar als ik die lloris gisteren zag spelen en naughton.. kom op zeg.. en ik vond de rest ook niet goed spelen dus volgends mij ligt het ook erg aan de spelers zelf

Geen achttien punten achterstand,meneer DE Journalist,maar 8 punten.doe je huiswerk voortaan een stuk beter.zeker express neergezet om een club nog meer naar beneden te halen!.

AVB mist simpelweg ervaring voor een ploeg als de Spurs.

Ik geniet echt van het falen van Avb. Je ziet gewoon dat die man een tactische onbenul is. Hij heeft hard gefaald bij Chelsea en Tottenham. 100 miljoen uitgeven en dan nog steeds zo belabberd spelen. Hij had geluk bij Porto dat hij spelers als Falcao, Hulk en Moutinho had. De vraag is wie Tottenham nu als trainer gaat aanstellen. Ze hebben 100 miljoen uitgegeven en ze verwachten resultaat.

16 december 2013 om 20:43

Het probleem is niet dat hij een tactisch onbenul is, maar eerder dat hij zo hard over alles nadenkt dat het in elkaar zakt en niet meer werkt. Hij is ook te idealistisch, uiteindelijk zijn eigen ondergang ingeleid.

Frank de boer nieuwe coach van the spurs. Het gerucht gaat dat Martin Jol zijn assistent wordt!

Bij Roda zoeken ze nog een trainer

ff serieus, dit zat er wel aan te komen. Villas Boas faalt vrijwel overal, alleen bij Porto deed hij het even leuk. Hij kan zijn heil nu wel bij clubs van een wat ander kaliber zoeken denk ik. Niet de nieuwe Mourinho helaas.

6-0 en 5-0 is wel heel erg voor Tottenham. Man city is sterk heel sterk maar Tottenham heb een elftal vol kwaliteit ik begrijp deze keus wel. Frank de boer zou een goeie zijn en ik gun het hem ik als Feyenoorder ben grote fan van frank de boer. De manier hoe hij ze spelers wakker schud en het toch elk jaar flikt petje af voor die man

Hun transferbeleid kun je echt wel slecht noemen. Tottenham haalde gigantisch veel geld binnen dankzij Perez en gaf het meteen uit. En aan wie. Paulinho en Capoue halen terwijl je Sandro en Dembélé al hebt. Echt? 30 miljoen voor Soldado is ook een lachertje. Die man is z'n prijs lang niet waard. City haalt Negredo voor 25 en die legt er 7 binnen in de PL en 5 (uit 6 games) in de Champions League. Chadli was de goedkoopste, maar die heeft een tussenstap nodig vind ik. Geen club die top4 ambieert. Lamela en Eriksen hebben blijkbaar tijd nodig. Chiriches vind ik een goeie aankoop en heeft het als bijna enige ook al echt laten zien. De rest heeft tijd nodig. Ergens wel logisch, maar het is AVB niet gegund.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren